• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 12:58
Bedankt man! Het is gelukt.
Ik opende direct na de reboot mijn image gallery, en ik schrok me rot toen er stond: 'geen afbeeldingen'
Bedacht me ineens dat het USB kabeltje er nog aanhing, daarna kreeg ik ze wel te zien :P

edit: Ik zag ineens dat ik de verkeerde versie had geflasht, (wat ik kon bevestigen met uname -a, er stond 2009 :X ) Maar nu draait er wel de laatste, hij is al een kwartier de repo's aan het updaten :P

[Voor 31% gewijzigd door Eloy op 04-02-2013 19:23]

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:14
Marly schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 03:47:
@hansie_k:
Staat het IMEI-nummer op die kassabon ? Dan is de garantie gewoon twee jaar vanaf de datum van die bon.
Dat het toestel volgens het IMEI-nummer ouder is, kan best, dit geeft n.l. de produktie-datum aan, dan heeft hij een tijdje in de winkel gelegen, voordat je hem kocht. Om dit (gedeeltelijk) op te vangen, is de garantie volgens IMEI een maand langer: 25 maanden vanaf produktie-datum.
Maar wanneer een toestel bijv. een half jaar in de winkel heeft gelegen, ben je daar natuurlijk niet mee geholpen.
Vandaag UPs aan de deur, met...een nieuwe N900, netjes in de folie enzo
echter zonder accu en klepje...had ik wel mee gestuurd, misschien niet moeten doen? :X
Heb ze gemailed, ben benieuwd....

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 16:24
Ik heb hier nog een klepje over eventueel.

• hansie_k
FiscBiker schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:15:
Ik heb hier nog een klepje over eventueel.
Bedankt, maar heb ze gewoon maar gemaild, binnen 3 kwartier beantwoord.
Krijg nog mail van verantwoordelijke reparatie afdeling...we wachten gewoon nog even af.

Bij nadere inspectie (van de pakbon... ;) ) heb ze m'n N900 ge-refurbished...ziet er gewoon als nieuw uit.
Vraag me alleen af of, behalve het uiterlijk, nog meer vervangen is (moederbordje, SIM, USB).
Het IMEI nr is gewoon het zelfde...

Hopelijk snel mn accu+klepje binnen, kan ik weer verder met m'n top gsm'tje ;)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
hansie_k schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:32:
Vraag me alleen af of, behalve het uiterlijk, nog meer vervangen is (moederbordje, SIM, USB).
SIM = Subscriber Identity Module oftewel simkaart :?

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:00
hansie_k schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:32:
[...]

Bedankt, maar heb ze gewoon maar gemaild, binnen 3 kwartier beantwoord.
Krijg nog mail van verantwoordelijke reparatie afdeling...we wachten gewoon nog even af.

Bij nadere inspectie (van de pakbon... ;) ) heb ze m'n N900 ge-refurbished...ziet er gewoon als nieuw uit.

Hopelijk snel mn accu+klepje binnen, kan ik weer verder met m'n top gsm'tje ;)
Hebben ze de boel nog opgestuurd?

En een vraag voor de rest, hoeveel van jullie hebben de N900 nog dagelijks in gebruik als voornaamste toestel?

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:33
Bongoarnhem schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:25:
[...]

Hebben ze de boel nog opgestuurd?

En een vraag voor de rest, hoeveel van jullie hebben de N900 nog dagelijks in gebruik als voornaamste toestel?
Niet meer, daar is de N9 inmiddels voor, maar nog wel als MP3 speler, waardoor ik hem even vaak gebruik. Hij is wel veel trager dan de N9, en dat merk je wel.

• olafino
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2020
Mijn vrouw heeft er nog veel plezier van,ze gebruikt hem dan ook alleen voor algemene dingen.
Het toetsenbord blijft een verademing voor haar,als ik er af en toe op zit merk ik dat ik hem al ontwend ben.
Gebruik nu zelf de Nokia 808 PureView.

• Eloy
Ik gebruik hem echt nog dagelijks als primaire telefoon. Maar ik doe niet veel zware taken met dat ding. Browsen, mail lezen, foto's maken. Ja, ok, ook gamen. (Supertux :+)

Ik kan er in ieder geval nog alles mee doen wat ik wil :D

Anoniem: 404453

Ik gebruik hem nog dagelijks, maar zodra er een Jolla toestel met hardware toetsenbord uitkomt koop ik die ;) Sinds ik mijn N900 heb, is een hardware toetsenbord een must ;) Na 2 jaar lang trage, laggy smartphones ben ik echt aan iets vloeiends en snellers toe :) Als ze de N900 nou 512MB RAM hadden gegeven... eeuwig zonde

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 404453 op 25-04-2013 07:35]

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:17
Anoniem: 404453 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 07:33:
Ik gebruik hem nog dagelijks, maar zodra er een Jolla toestel met hardware toetsenbord uitkomt koop ik die ;) Sinds ik mijn N900 heb, is een hardware toetsenbord een must ;) Na 2 jaar lang trage, laggy smartphones ben ik echt aan iets vloeiends en snellers toe :) Als ze de N900 nou 512MB RAM hadden gegeven... eeuwig zonde
Volgens mij is de cpu de bottleneck hoor. Ik gebruik nu een Galaxy S3, hij is snel, zolang er geen vastlopers of laggy omstandigheden zijn. Het probleem bij Android lijkt dat de UI geen voorrang heeft wat betreft cpu.
Ik gebruik een custom rom (omega v44.4)
Ik heb elke dag (meermaals) wel raar gedrag in de stock browser. Vastloper, traag, instabiel. Ik erger me enorm aan dat ik soms wel meldingen krijg te horen en soms niet. Ik heb wel ingesteld dat ik bij een slaap-stand meldingen heb uitstaan en heel soms vergeet ik de telefoon uit slaapstand te halen, maar volgens mij is dat niet het probleem. Ik ben erg teleurgesteld in de schijnbare kinderziektes die Android nog plagen.
Misschien ligt het aan de custom rom (gesloten drivers moeten backwards engineered worden), maar met de standaard rom was ik ook al niet tevreden.

Ik hoop/smeek/bid dat iemand Jolla er voor port en dan neem ik er een fysiek toetsenbord bij.

vrede in rust

• tiempjuuh
Niet de CPU is de bottleneck hoor, als je hem flink overklokt wordt ie niet gek veel sneller. Naast de veel te kleine hoeveelheid RAM is met name de I/O snelheid een traagmakert. Een N900 met wat meer RAM en een fatsoenlijke I/O controller zou geweldig zijn. Maar ja... ;)

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-03 16:45
Ik hoop/smeek/bid dat iemand Jolla er voor port en dan neem ik er een fysiek toetsenbord bij.
+1

Werk nu met een HTC Desire die ik 2e hands heb gekocht met Cyan er op. voor dagelijks gebruik wel te doen. Maar mijn N900 ligt stil in een mandje en ik heb vaak de neiging om hem uit zijn winterslaap te halen en er weer mee op pad te gaan.

Ben zelf niet helemaal overtuigd van de Jola interface maar zie er ook graag een met een toetsenbord want ik ben wel weer aan wat anders dan Android toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eloy
Mijn N900 doet het niet meer :'(

Als ik hem in de lader doe gaat het gele lampje constant branden, zonder knipperen. Als ik de batterij eruit haal (en er weer in doe :P) zie ik een nokia logo zonder backlight.

Ik heb al wat dingen gezien op maemo.org, maar die lijken niet geheel overeen te komen met mijn situatie.

Is dit volledige probleem te verhelpen met een nieuwe accu denken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nas T
ik.ben.iemand. schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:28:
Mijn N900 doet het niet meer :'(

Als ik hem in de lader doe gaat het gele lampje constant branden, zonder knipperen. Als ik de batterij eruit haal (en er weer in doe :P) zie ik een nokia logo zonder backlight.

Ik heb al wat dingen gezien op maemo.org, maar die lijken niet geheel overeen te komen met mijn situatie.

Is dit volledige probleem te verhelpen met een nieuwe accu denken jullie?
Gewoon blijven doorladen totdat de led niet meer brand. Dan phone aanzetten, eventueel eerst even een minuutje de accu eruit.

vrede in rust

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eloy
Nas T schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:49:
[...]

Gewoon blijven doorladen totdat de led niet meer brand. Dan phone aanzetten, eventueel eerst even een minuutje de accu eruit.
Ik de mijn N900 vanmorgen in de accu laten liggen (Tijdens examen Nederlands :P) maar het gele lampje brandt nog steeds, ik moest zelfs meer moeite doen (verschillende combinatie's van inschakelen, aanzetten, accu eruit halen) om het Nokia logo zonder backlight tevoorschijn te halen.

edit: als 'ie in de lader ligt gaat er wel om de zoveel minuten het zoemertje heel even af, zoals bij een normale boot. Backlight gaat alleen niet aan }:O

[Voor 13% gewijzigd door Eloy op 13-05-2013 12:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiempjuuh
Al geprobeerd een rootfs flash te doen? Dat wil een reboot loop nog wel eens verhelpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eloy
Probeer ik nu, ik krijg 'm niet eens aan bedenk ik me nu (Nokia logo komt bij bepaalde gevallen wel naar voren) dat ik nooit het WITTE ledje zie bij het booten, altijd alleen de gele die constant brandt in tegenstelling tot het normaal knipperen bij het opladen :'(

Flasher-3.5 blijft dus hangen bij "Suitable USB device not found, waiting."

Is het nog op te lossen?

[Voor 3% gewijzigd door Eloy op 13-05-2013 18:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nas T
ik.ben.iemand. schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:19:
Probeer ik nu, ik krijg 'm niet eens aan bedenk ik me nu (Nokia logo komt bij bepaalde gevallen wel naar voren) dat ik nooit het WITTE ledje zie bij het booten, altijd alleen de gele die constant brandt in tegenstelling tot het normaal knipperen bij het opladen :'(

Flasher-3.5 blijft dus hangen bij "Suitable USB device not found, waiting."

Is het nog op te lossen?
Andere accu? De N900 laat wel vaker fratsen zien bij opladen/booten bij een lege accu.

vrede in rust

• Eloy
YEAH! Mijn N900 doet het weer na een paar weken wachten op een oplader plus accu vanuit Hong Kong, er zat alleen geen verloopstukje bij voor EU stekker, gelukkig besteld bij iemand uit NL dus die stuurde me een gratis verloopstukje op! (heeft ook een klacht ingediend bij de leverancier)

Rootfs geflasht, yesyesyes! Heb er nu meteen een reserve accu bij met een lader die meteen in het stopcontact kan :P

Was die SIEMENS A50 een beetje zat }:O

• Bongoarnhem
Mooi, blijft een tof toestel!

• citruspers
  • Laatst online: 16:58

Na een ongelukkige aanvaring van mijn Razr met de grond ben ik ook weer tijdelijk terug bij de N900. Fijn toestel blijft het toch, en helemaal mooi dat er gewoon een werkende onofficiele beta whatsapp client is!

Alleen: hoe facebooken jullie op de N900? Touch.facebook werkt niet met de standaardbrowser en m.facebook is wel heel karig, en de gewone facebook is te langzaam in de standaardbrowser....

Tijd voor Midori? Firefox? LYNX?

I'm a photographer, not a terrorist

• Eloy
Voor Facebook heb ik eigenlijk altijd de mobiele webpagina gebruikt in Opera.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

FIX: gmail 'message not available on server'

download de volgende 2 packages:
wget http://talk.maemo.org/attachment.php?attachmentid=32428&d=1371682361
wget http://talk.maemo.org/attachment.php?attachmentid=32427&d=1371682286

pak uit (installeer)
sudo gainroot
cd /
tar xvzf path/to/downloaded/libtinymail-tiny.tar.gz
tar xvzf path/to/downloaded/libtinymail-camel.tar.gz
killall modest

start mail toepassing en voila; shit is working

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Eloy
Ah, thanks! Ik dacht dat het kwam door een configuratiefout van mijzelf (ik had de dag ervoor mijn toestel ge-flasht) maar dat blijkt dus niet zo te zijn! (ik had er verder niet naar gekeken omdat ik mijn eigen domein vaker gebruik :P)

• Bongoarnhem
Ik heb laatst tijdens de vakantie de N900 meegnomen als mediaspeler. Het menu, de simpelheid en logica van de UI op de N900 zijn echt fijn.

Jammer dat de N9 muziekspeler zo bekrompen is.

[Voor 40% gewijzigd door Bongoarnhem op 11-08-2013 09:59]

• Bongoarnhem
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die de overstap naar Jolla gaan/willen maken of hangt dat allemaal van een HW keyboard af?

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Nee, ik heb voor de Ubuntu Edge telefoon gepledged. Er zijn nog 10 dagen om een Edge pledge te kopen.

Volgend jaar krijg je dan een retesnelle telefoon met Android Mobile, Ubuntu Mobile EN Ubuntu Desktop. Stop de telefoon in een mount en het verandert in een desktopcomputer, zonder te booten. Haal hem er weer uit en hij switcht weer naar Ubuntu Mobile (of Android).

http://www.indiegogo.com/projects/ubuntu-edge

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Nas T
Bongoarnhem schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 10:00:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die de overstap naar Jolla gaan/willen maken of hangt dat allemaal van een HW keyboard af?
Ook. Ik wacht even af of de praktijk net zo geweldig zal zijn als wat op papier staat.
Daarbij wil ik wel HEEEEL graag een HW toetsenbord. Dat gepruts op het scherm is en blijft gewoon niet vergelijkbaar met een goed hardwarematig toetsenbord zoals de N900.

vrede in rust

• Bongoarnhem
Redsandro schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:58:
Nee, ik heb voor de Ubuntu Edge telefoon gepledged. Er zijn nog 10 dagen om een Edge pledge te kopen.

Volgend jaar krijg je dan een retesnelle telefoon met Android Mobile, Ubuntu Mobile EN Ubuntu Desktop. Stop de telefoon in een mount en het verandert in een desktopcomputer, zonder te booten. Haal hem er weer uit en hij switcht weer naar Ubuntu Mobile (of Android).

http://www.indiegogo.com/projects/ubuntu-edge
Zoals het er nu uitziet wordt de deadline niet gehaald door Canonical.
Dan ook geen Jolla?
Nas T schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:29:
[...]

Ook. Ik wacht even af of de praktijk net zo geweldig zal zijn als wat op papier staat.
Daarbij wil ik wel HEEEEL graag een HW toetsenbord. Dat gepruts op het scherm is en blijft gewoon niet vergelijkbaar met een goed hardwarematig toetsenbord zoals de N900.
Een HW toetsenbord is voor mij eigenlijk ook wel een must. helaas is er te weinig aanbod op de markt imho. Ik heb daarnaast mijn twijfels bij de hardware maar heb hem wel besteld. Er is eigenlijk weinig anders wat me aanspreekt.

• Nas T
Bongoarnhem schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:01:
[...]

Zoals het er nu uitziet wordt de deadline niet gehaald door Canonical.
Dan ook geen Jolla?

[...]

Een HW toetsenbord is voor mij eigenlijk ook wel een must. helaas is er te weinig aanbod op de markt imho. Ik heb daarnaast mijn twijfels bij de hardware maar heb hem wel besteld. Er is eigenlijk weinig anders wat me aanspreekt.
Hoe bedoel je, geen Jolla? Jolla's eerste telefoon is volgens mij al uitverkocht en wordt eind dit jaar geleverd. Ik heb nu al een telefoon, maar anders zou het wel een optie zijn geweest. Android blijft gewoon niet zo reactief en vlot als Maemo/MeeGo. En dus Jolla waarschijnlijk.

vrede in rust

• Bongoarnhem
Ik bedoel in de zin van: "Als Canonical geen telefoon uitbrengt is Jolla dan ook geen optie?"

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Het Duitse bedrijfje Golden Delicius loopt met bijzondere plannen om de in 2009 verschenen Nokia N900 smartphone een nieuw leven te gunnen, schrijft Wired. De Duitsers willen oude toestellen opkopen om deze te voorzien van een hagelnieuw moederbordje waardoor het - in computerjaren - stokoude model weer helemaal bij de tijd is.

De Neo900, zoals de ‘nieuwe’ telefoons moeten gaan heten, wordt voorzien van een 4G/LTE-modem, een multicore processor, een berg geheugen en een aantal nieuwe sensoren. Het toestel zal op een door de open-source community tot leven gewekte versie Maemo blijven draaien, net als de oorspronkelijke N900. Het crowdfunding-project heeft op dit moment al 25.000 euro binnengehaald.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Bongoarnhem
himlims_ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:07:
Het Duitse bedrijfje Golden Delicius loopt met bijzondere plannen om de in 2009 verschenen Nokia N900 smartphone een nieuw leven te gunnen, schrijft Wired. De Duitsers willen oude toestellen opkopen om deze te voorzien van een hagelnieuw moederbordje waardoor het - in computerjaren - stokoude model weer helemaal bij de tijd is.

De Neo900, zoals de ‘nieuwe’ telefoons moeten gaan heten, wordt voorzien van een 4G/LTE-modem, een multicore processor, een berg geheugen en een aantal nieuwe sensoren. Het toestel zal op een door de open-source community tot leven gewekte versie Maemo blijven draaien, net als de oorspronkelijke N900. Het crowdfunding-project heeft op dit moment al 25.000 euro binnengehaald.
Sowieso interessant, ook een van de drukste forum onderdelen op Maemo op dit moment, samen met de Jolla fora.

Jolla staat op het punt te gaan uitleveren, zodra die binnen is weet ik of de Neo900 wat voor mij is. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat de Jolla een succes wordt.

EDIT: Het staat ook op de voorpagina.

[Voor 5% gewijzigd door Bongoarnhem op 21-11-2013 17:55]

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:11

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Stiekem ben ik wel een beetje benieuwd of er nog mensen zijn die hun N900 nog vaak gebruiken.
Ikzelf gebruik em nog dagelijks als MP3-speler, tweakers.net-checker en allerlei ander taken zoals afstandsbedieing voor de TV. Ik gebruik daarnaast tegenwoordig een iPhone voor de 'echte' communicatie. Toch laat ik het meeste wel over aan mijn N900. Zo typ ik ook typ bericht gewoon lekker op het zalige toetsenbord van de N900.

Ik denk dat de fanatiekelingen die nu nog hun N900 hebben mij ook wel kennen van TMO of IRC, ben daar bekend onder dezelfde naam.

Dus zijn er nog fanatieke N900 tweakers of is het hier ook een uitstervend soort?

Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | iPhone 12 Pro Max

• Eloy
Ik herken je gebruikersnaam inderdaad van Maemo.org!

Ik gebruik mijn N900 nog dagelijks, ik heb er vorige week mijn krantenwijk administratie (wie/wat/waar/hoeveel) mee bijgehouden voor nieuwjaarswensen met Gnumeric :+

Ik ga 'm zometeen nog even openschroeven want hij was uit mijn broekzak gevallen in de badkamer gisteren, het scherm was uit de behuizing ge-klikt, verder geen beschadigingen. Ik gebruik nu maar weer even mijn Galaxy S1.

Helaas is het magneetje van het kickstand-klepje eraf gevallen, als er iemand is die dit ook had, hoe heb je dit gerepareerd? Ik heb nog lopen zoeken naar een softwarematige oplossing, maar die werkte niet.

edit: Bij het openmaken zie ik ineens waarom het scherm er was 'uitgeklikt', er ontbreekt een schroefje!(naast de lens) :'(

[Voor 8% gewijzigd door Eloy op 05-01-2014 19:41]

• tiempjuuh
Ja. Ik gebruik hem nog dagelijks als MP3-speler met rockbox, verder als internet tablet. Zalig apparaat, ik kan er geen afscheid van nemen. :)

• Bongoarnhem
Hij ligt bij mij op mijn nachtkastje, ik laad hem zeker 1 keer per wek nog op. Blijft een machtig mooi apparaat.

Ik heb ondanks dagelijks gebruik van een N9, S2 en een Jolla nooit helemaal kunnen wennen aan een touchscreen toetsenbord. Ik maak dagelijks typefouten helaas, dit was met de N900 zeker niet zo.

Ik blijf hopen op een Otherhalf met toetsenbord voor de Jolla.

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Wow had eerlijk gezegd niet echt zo snel een paar reacties verwacht. Valt toch weer mee (:

@ik.ben.niemand: Wie ben jij op MO dan, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Ja je kan er werkelijk alles mee, zo mooi is dat aan dit toestel. Zonde dat je hem liet stuiteren, gelukkig lojkt het niet zo erg te zijn.

Betreft dat magneetje dat heb ik op mijn 2e N900 ook, de eerste is gelukkig. 100% in orde , maar dat terzijde. Dit projectje moet ik nog steeds uitvoeren, maar heb al 2 ideeen. Ik heb een klein blokje magneet en 2 van die flexibele koelkast magneten . Die koelkast magneten zijn makkelijk te bwerken met een stanley-mes en dan er weer terug in lijmen of anders moet ik het harde magneetje met een ijzerzaagje bewerken in de juiste vorm. Maar ik twijfel of die koelkastmagneetjes sterkt genoeg zijn... Softwarematig is dit niet op te lossen want. dit is echt een hardware-sensor/switch.

Tiempjuuh, jou naam heb ik ook al wel eens voorbij zien komen op TMO. Leuk om te zien dat de N900 ook bij jou goed gebruikt word.. Die 32GB is natuurlijk zelfs vandaag de dag nog ruiim zat. Zelfs nu durven ze nog telefoooms met 8GB of 16GB, aan te bieden. Daarnaast is de N900 ook nog rens uitebreiden met een geheugenkaart. Ik heb zelfs gelezen dat de N900 ook nog gewoon die noeuwe uSDXC slikt mits je eerst formatteert naar FAT of ext2,3 .

En BongoArnehm, wat doe jij er verder dan mee? Ooit hoop io nog even ergens goedkoop een N9 te scoren want ik vind mn iPhone niks. Ja hert ding kan bellen, maar ik vind alles zo bekrompen werken en een toetsenbord mis ik eigenlijk ook :p

Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | iPhone 12 Pro Max

• Eloy
Mr Pingu schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:02:

@ik.ben.niemand: Wie ben jij op MO dan, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Ja je kan er werkelijk alles mee, zo mooi is dat aan dit toestel. Zonde dat je hem liet stuiteren, gelukkig lojkt het niet zo erg te zijn.

Betreft dat magneetje dat heb ik op mijn 2e N900 ook, de eerste is gelukkig. 100% in orde , maar dat terzijde. Dit projectje moet ik nog steeds uitvoeren, maar heb al 2 ideeen. Ik heb een klein blokje magneet en 2 van die flexibele koelkast magneten . Die koelkast magneten zijn makkelijk te bwerken met een stanley-mes en dan er weer terug in lijmen of anders moet ik het harde magneetje met een ijzerzaagje bewerken in de juiste vorm. Maar ik twijfel of die koelkastmagneetjes sterkt genoeg zijn... Softwarematig is dit niet op te lossen want. dit is echt een hardware-sensor/switch.
Ik heb helemaal geen account op MO :+
Ik heb alleen regelmatig wat topics zitten lezen, waar ik je gebruikersnaam van herkende :P

Ik ga eens kijken wat ik hier voor koelkastmagneetjes heb liggen ;)

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
Filmpje:

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-05 12:22

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Wat heeft dit met de N900 te maken dan? :P

--

Nog steeds een van mijn beste aankopen dit apparaat. _O_ Enigszins glitchy geworden maar gebruik 'm nog steeds af en toe. (3 toestellen later)

• Bongoarnhem
Wat is jullie vervolg toestel geworden?

Ik ben op een N9 overgestapt en daarna een Jolla.
Tussentijds nog een Samsung S2 en een Lumia 800, dat was beiden niks voor mij.

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 16:24
Voor mij is er nog geen vervolg. N9 had geen hw keyboard en de n900 voldeed nog prima. Over de Jolla zit ik nu te twijfelen aangezien de n900 toch echt zijn leeftijd begint te tonen.

Onlangs wel een Nexus 7 tablet gekocht en tot de conclusie gekomen dat ik Android toch echt niet op mijn telefoon wil draaien.

• Bongoarnhem
@FiscBiker

Ik wil eigenlijk ook nog steeds een HWkeyboard, ik hoop hoop stiekem op een otherhalf met een keyboard.

Ik moet zeggen dat de overgang naar een virtueel keyboard me wel meeviel, ik maak na 1,5 jaar wel nog steeds meer typefouten dan op een N900 maar dat heeft met mijn motoriek te maken :p

• Nas T
Ik heb nu een SGS3, een Jolla lijkt me leuk maar ik wacht even. Prijs/kwaliteit qua hardware is slecht (zie review tweakers), dus of ik wacht tot Jolla als downloadable komt of totdat ze een nieuw toestel maken. Als ze slim zijn, maken ze een wat beter toestel met fatsoenlijk scherm en hardware toetsenbord. Gebruikers schreeuwen er haast om, al voordat de eerste phone werd gemaakt en het is er niet van gekomen. Dat zie ik als een verschrikkelijk gemiste kans.

vrede in rust

• stthspl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11-2018
Mr Pingu schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:13

Ik denk dat de fanatiekelingen die nu nog hun N900 hebben mij ook wel kennen van TMO of IRC, ben daar bekend onder dezelfde naam.

Dus zijn er nog fanatieke N900 tweakers of is het hier ook een uitstervend soort?
Inderdaad ken ik je naam van zowel TMO als IRC. Mijn gebruikersnaam is anthonie, op TMO en tmoIRC.

Ik ben juist weer een soort van teruggekeerd naar de N900. Eerst ging de SGS2 van dinnetje stuk en die had een tijdelijke telefoon nodig. Dus werd de N9 de primaire telefoon. Op een avond ging er iets mis met apt-get en werd het halve OS verwijderd omdat ik met mijn slaperige kop niet op zat te letten. Lang verhaal kort: Geen zin te reflashen dus terug naar de N900.

Vrijwel dagelijks gebruik (sommige dingen overlappen met de N9):

Browsen.
MP3's selecteren, stream spelen van de MPD server (intern en extern).
Voor het slapen gaan: MyPaint (zeker nu animaties worden ondersteund).
nmap (ik heb recent twee cctv's met recorders moeten installeren voor een vriend).
ZenBound

En verder gewoon van dat typische spul dat altijd wel ergens voorbij komt: een ssh sessie heb ik sneller gestart met een HW toetsenplank dan met dat virtuele ding.

Verder: De N9 heb ik 2ehands gekocht via een TMO lid. Ik had het ding al gezien in handen van een vriend en kon het toch niet laten de laatste echte Maemo versie op een telefoon te willen hebben. Ik ben niet teleurgesteld want het is als telefoon beter dan de N900. Maar dat blijft een zakcomputertje dat ook nog kan bellen. Bij de N9 is het omgekeerd.

De Jolla heb ik niet eens geprobeerd gezien de hardware specs. Wel geinstalleerd staan op de N9 en ik moet zeggen dat ik er, ondanks een erg gelikt uiterlijk en de uitgebreide swipe mogelijkheden, gemengde gevoelens over heb.

Maemo4 en Maemo5 stonden als een huis. Harmattan doet dat ook, maar hetzelfde degelijke gevoel heb ik niet bij Sailfish OS.

Concluderend: De N900 is voor mij iig verre van dood. Sterker nog, als ik er nog 1 tegen kom, koop ik hem al was het alleen maar als tekentablet.

Leuk hier weer eens wat TMO mensen tegen te komen en te zien dat ik niet de enige ben die de N900 nog niet heeft begraven.

PS: Ik heb bij een reparatiepoging de stommiteit begaan de oude schroefjes te hergebruiken. 1 ervan is dolgedraaid maar het ding moet wel open. Iemand die ervaring ermee heeft opgedaan? 8)7

[Voor 9% gewijzigd door stthspl op 18-01-2014 15:06]

• Eloy
stthspl schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:03:
PS: Ik heb bij een reparatiepoging de stommiteit begaan de oude schroefjes te hergebruiken. 1 ervan is dolgedraaid maar het ding moet wel open. Iemand die ervaring ermee heeft opgedaan? 8)7
Bedoel je daarmee dat je voor iedere reparatiepoging nieuwe schroefjes gebruikt? :P
Ik heb die van mij al een stuk of 6 keer opengemaakt met dezelfde schroefjes!

• stthspl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11-2018
Ik heb zelf maar 1 poging ondernomen, maar op TMO had ik al wel opmerkingen gelezen als zou het metaal nogal zwak zijn, waarmee je dus al snel de boel sloopt als je niet uitkijkt. Ik ben naar een vriend gegaan die de zijne ook al meerdere keren heeft opengehad, zonder nieuwe schroefjes te kopen. Maar bij het verwisselen van mijn scherm moest ik de N900 nog een keer openen eeeen toen bleek ik het dus al "dolgedraaid" te hebben. Dwz, de schroevedraaier pakte het kopje van de schroef niet meer.

• Nas T
Dan moet je fatsoenlijke schroevendraaiers gebruiken. Ik heb thuis voor grotere schroeven een stuk of 20 verschillende kruiskoppassingen. Reden: er is er vaak eentje die heel mooi past en dat sceelt heel veel moeite en kans op doldraaien. Hoe je het op moet lossen....uitboren?
Een andere tip als de kop nog enigzins heel is: sla iets puntig op zo'n manier in de kop dat deze los te draaien is door er tegenaan te tikken.

vrede in rust

• Bongoarnhem
stthspl schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:03:
[...]

Inderdaad ken ik je naam van zowel TMO als IRC. Mijn gebruikersnaam is anthonie, op TMO en tmoIRC.

De Jolla heb ik niet eens geprobeerd gezien de hardware specs. Wel geinstalleerd staan op de N9 en ik moet zeggen dat ik er, ondanks een erg gelikt uiterlijk en de uitgebreide swipe mogelijkheden, gemengde gevoelens over heb.

Maemo4 en Maemo5 stonden als een huis. Harmattan doet dat ook, maar hetzelfde degelijke gevoel heb ik niet bij Sailfish OS.
Ik vind dat Sailfish nu al beter staat dan Harmattan, het draait soepel, batterij gaat(na uitschakelen NFC chip) lang mee. Het is nog wat kaal, maar dat wordt met de komende update verholpen. HW is idd niet heel bijzonder, vooral de camera valt me erg tegen. Die moet ik nog afwachten. Het is hopen dat het in de toekomst idd op een goed Android toestel te flashen zal zijn, dan gaat er zeker een Android in huis worden gehaald.
Mr Pingu schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:02:

En BongoArnehm, wat doe jij er verder dan mee? Ooit hoop io nog even ergens goedkoop een N9 te scoren want ik vind mn iPhone niks. Ja hert ding kan bellen, maar ik vind alles zo bekrompen werken en een toetsenbord mis ik eigenlijk ook :p
Ik luister er eigenlijk alleen nog muziek mee en zo nu en dan speel ik ermee, beetje browsen en kijken of er nog een leuke app te vinden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 14:02
Misschien wel jaren te laat en wie weet ook wel raar omdat ik een N9 heb. Maar ik heb zojuist een N900 aangeschaft die ik met een paar dagen thuis verwacht. (een jolla is nog te duur vind ik)

Mijn voornaamste reden is dat de N900 een keyboard heeft en meer de linux ervaring heeft dan de N9.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bongoarnhem
DeVins schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:00:
Misschien wel jaren te laat en wie weet ook wel raar omdat ik een N9 heb. Maar ik heb zojuist een N900 aangeschaft die ik met een paar dagen thuis verwacht. (een jolla is nog te duur vind ik)

Mijn voornaamste reden is dat de N900 een keyboard heeft en meer de linux ervaring heeft dan de N9.
Vet!
Je gaat het merken, zo worden ze op het moment niet meer gemaakt, al denk ik dat Jolla een hele goede poging doet en het misschien, ooit, nog wel gaat evenaren.

Ik denk ook dat je na een tijdje spijt krijgt dat je dit toestel niet eerder hebt aangeschaft.

[Voor 10% gewijzigd door Bongoarnhem op 07-05-2014 22:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeVins
Die spijt gaat denk ik wel komen ja. :) De snelheid en geheugen zijn niet echt super ofzo, maar voor de taken waarvoor ik 'm zou willen gebruiken (lekker terminallen :) ) is de N900 meer dan geschikt. :)

Dit topic gaat vast wel weer een 'leven' krijgen. :)

antihipsteralliance

• DeVins
Dit topic gaat vast wel weer een 'leven' krijgen. :)
Tsja, waarom heb ik dit ding niet eerder gehaald.

Op wat hogere max cpu zijn er leuke dingen mee te doen! Props voor wijlen Nokia. Ben blij met Backupmenu :) en wat meer mee uit te halen dan m'n N9.

Hoe stream ik m'n muziek op een blutetooth apparaat? Zie de functie nergens.

Iemand een usb-on-the-go en tv-out kabel over? Kan die van m'n N8 niet meer vinden, waren ook anders volgens mij.

[Voor 14% gewijzigd door DeVins op 21-05-2014 01:54]

antihipsteralliance

• Nas T
DeVins schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 01:52:
[...]
Iemand een usb-on-the-go en tv-out kabel over? Kan die van m'n N8 niet meer vinden, waren ook anders volgens mij.
Ebay?

vrede in rust

• tiempjuuh
Nu mijn Jolla voor reparatie moet, kan ik mooi de N900 tijdelijk gebruiken als dagelijkse device. Ik vind het toetsenbord nu alweer prettig. Wordt afkicken als m'n Jolla weer terug is. :)

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Iemand die een Neo900 gaat kopen? Ziet er interessant maar is mij iets te duur.
Het zou wel een geweldige upgrade zijn met:
1GB RAM
1GHZ cpu
Dualtouch-resistive screen
en 4G

http://neo900.org/specs

• Bongoarnhem
Ik heb erover nagedacht maar toen had ik nog geen Jolla. Ik heb intussen een Jolla en heb niet eens een hwkeyboard besteld bij dickvanleersum b.v.

Hij bevalt me goed en wordt maandelijks van updates voorzien. De N900 is een superapparaat maar Jolla is voor mij een waardige vervanger..

• Nas T
Heel even over gedacht, maar nee....
Probleem is dat Maemo geen nieuw leven gaat krijgen, alleen een uitstel van executie.
De stap van Jolla om Android out of the box te ondersteunen is goud waard, ook al is het niet perfect.
Ik heb pas nog gebruik gemaakt van Sygic full navigatie naar Frankrijk en terug. Zonder noemenswaardige problemen. Dat kan ik niet met Maemo.

vrede in rust

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Uitstellen van executie. Ja sad but true. Tot nu toe nog geen vervanger voor mijn N900 maar vooral op software gebied en dan met name whatsapp en de handige apps die voor de populaire OS'en wel beschikbaar zijn wordt steeds meer een probleem. Ook websites worden steeds intensiever en mijn N900 krijg er moeite mee...

Jammer, maar een echte vervanger. Waar ga ik die halen, op zoveel punten was maemo gewoon superieur aan iOS en Android. De interface was doordacht en modern... En het HW-toetsenbord is echt een uitkomst. Liefst zou ik gewoon de Neo900 willen kopen, maarja dat lost het software probleem niet op, hoewel websites wel beter begaanbaar worden door verbeterde hardware. Misschien Jolla met hwkeyboard, maar ook dat trekt me niet.
Die 32GB + sdslot is trouwens ook een zalige uitvinding. Heb je tegenwoordig ook nergens meer en FM-transmitter is ook baas. En dan nog maar te zwijgen over de IR waarmee ik mijn audioset, TV en tuner mee kan bedienen.

Al met al, heel fijn toestel en ik heb eigenlijk geen vervanger voor, maar de software begint inderdaad dood te gaan, dus tja dan biedt een neo900 maar weinig lifetime-verlenging... Als een los board nu maar €200 gekost had, dan had ik het wel geweten. Maar €500-700 is te gortig voor een onzekere lifetime...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:37

DaRoot

Some say...

Ik meld me weer terug in dit topic...
Ooit een N900 gehad, die na 23 maanden de simkaart errors kreeg.. onder garantie destijds helaas een E7-00 gekregen.. prima toestel, maar niet te vergelijken met de N900..
Daarna 2 jaar een Galaxy Nexus gehad, nu bijna een jaar een Nexus 5..
Op marktplaats deze week een N900 gevonden, voor € 25... daarvoor kon ik hem niet laten liggen..
Nog niet helemaal een idee wat ik er mee ga doen, maar toch fijn om weer zo'n toestel te hebben

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Nas T
Kijken of je 1200 MHz stabiel kunt krijgen?

vrede in rust

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

1200mhz, is onzin... Bottleneck is altijd nog IO. 805mhz is voor dagelijks gebruik + smartreflex een sweet spot. Voor emulators is 1 ghz soms wel fijn. Om IO te verbeteren moet je swap op SD zetten en deze settings gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
echo 50 > /proc/sys/vm/swappiness        
echo 0 > /proc/sys/vm/page-cluster        
echo 1 > /proc/sys/vm/laptop_mode        
echo 1 > /proc/sys/vm/oom_kill_allocating_task        
echo 0 > /proc/sys/vm/dirty_expire_centisecs        
echo 0 > /proc/sys/vm/dirty_writeback_centisecs       
echo 60 > /proc/sys/vm/dirty_background_ratio        
echo 95 > /proc/sys/vm/dirty_ratio        
echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_timestamps        
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_no_metrics_save
echo 4096 > /sys/block/mmcblk0/queue/nr_requests
echo 4096 > /sys/block/mmcblk1/queue/nr_requests
echo 0 > /sys/block/mmcblk0/queue/iosched/slice_idle
echo 0 > /sys/block/mmcblk1/queue/iosched/slice_idle
echo 32 > /sys/block/mmcblk0/queue/iosched/quantum
echo 32 > /sys/block/mmcblk1/queue/iosched/quantum
echo 80 > /sys/block/mmcblk0/queue/iosched/fifo_expire_sync
echo 80 > /sys/block/mmcblk1/queue/iosched/fifo_expire_sync
echo 180 > /sys/block/mmcblk0/queue/iosched/fifo_expire_async
echo 180 > /sys/block/mmcblk1/queue/iosched/fifo_expire_async

Daarnaast CSSU-Testing installeren of stable voor wat fixes, inclusief security fixes. Als je voor testing gaat kan je ook nog 720p recording + playback mogelijk maken.
Verder voor het gemak CuteTube installeren voor Youtube, dailymotion en vimeo client.
Beetje spelen met aircrack, stkeys en reaver is ook altijd wel leuk.

En als je wat verder bent kan je xbindkeys gebruiken voor je eigen toetsenbord combo's om nog sneller te multitasken en dingen voor elkaar te krijgen. Daarnaast heb ik ook mijn keyboard layout aangepast om vaker gebruikte letters en tekens op het 4e niveau (FN + Shift) te krijgen. Zo zit de tab-key bij mij onder fn + enter. En esc zit onder fn + backspace en delete onder shift + backspace. Trema zit op het vierde niveau van de dubbele punt en dat soort dingen F1-F12 is ook. Als 1 van jullie nog geinteresseerd is kan ik zo mijn aangepaste layout uploaden of je kan het zelf aanpassen via deze instructies: http://wiki.maemo.org/Remapping_keyboard

• Redsandro
  • Niet online
Hoe is dat onzin?

Toen ik mijn telefoon wilde vervangen en het me niet meer zo kon schelen, draaide ik constant op 1250 MHz. Ik verwachtte dat ie wel stuk ging, maar hij gaf geen kick. Niet eens een reboot. I guess I'm one of the lucky ones, maar geen onzin.

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Onzin in de zin van het verschil qua snelheid vanaf 805-900mhz niet meer merkbaar is bij normaal gebruik (uitzondering van emulators en zeer cpu intensieve taken met weinig IO). Zoals ik zei is de bottleneck IO, dus het schrijven en lezen van data, dat gaat met een overgeclockte CPU niet sneller.
Bij een overclock gaat je harde schijf niet ineens van 60mb lezen en schrijven naar 100mb ;)
In dat opzicht is het onzin als je een beetje browsed en muziek luistert en een berichtje typt (normaal gebruik)

Op 600mhz wacht je op de CPU die z'n ding aan het uitrekenen is.
op 1150mhz wacht je op het flashgeheugen dat waar ie uit aan het lezen en schrijven is. RAM is namelijk maar net voldoende op de N900 en daarom helpt swap op SD zo goed. Want dan heb je voor het lezen en openen van apps gebruik je de bandbreedte van de eMMC en gebruik je de SD voor alle andere taken die in het geheugen zijn. Zo verdeel je de IO beter over twee devices. SD voor swap, eMMC voor statische data als muziek en apps ;)

Daarnaast scheelt het ook als je je swap partitie gefragmenteerd houdt. Lees mijn reactie hier, als je de onderbouwing wilt weten. downloads: Defraggler 2.18 build 945

Ik denk dat je ook overigens bedoelt 1150mhz, de kernel laat namelijk maar tot 1150mhz toe. Maakt verder niet uit want er zijn weinig mensen die dat vloeiend kunnen draaien. Mijn beide N900 krijgen snel een reboot als ik ze belast op 1150mhz. Alleen bij zwaardere belasting, als ik ze gewoon gebruik rebooten ze niet. Overigens is sinds kernel-power v50 geloof ik, smart-reflex tot 900mhz mogelijk. Smart-reflex berekent namelijk het voltage dat de CPU nodig heeft on the go. Deze techniek is energie-zuiniger dan de statische voltages die gedefinieerd zijn door het kernel profiel. Hoewel je dit profiel ook kan aanpassen. Daarnaast kan je ook naast de CPU ook de dsp overclocken welke gebruikt worden bij het luisteren van muziek, mits je musicbox, open media player of de gewone media player gebruikt. Someplayer is minder efficient aangezien deze bij het luisteren van muziek puur alleen CPU gebruikt en de dsp links laat liggen. Wat ook resulteert in een hoger energieverbruikt.

• Redsandro
  • Niet online
Je hebt gelijk. Was alweer zo lang geleden dat ik de snelheid niet precies weet, behalve dat het meer was dan 1 GHz. 1150 dan inderdaad.

Ik dacht trouwens, en dat had ik dan fout, dat het overclocken automatisch inhield dat de I/O ook sneller ging. En dat je daarom sneller fouten op je SD kaart krijgt. Maar vermoedelijk ben ik in de war met de Raspberry Pi.

Nu ik daar aan denk, zou leuk zijn als er een kant-en-klare oplossing was om de N900 om te toveren tot dashboardcam of camera-stream of Raspbian-scriptability incl cameramodule. Maar toentertijd was alles weken lang klooien, iets waar ik nu geen tijd/zin in heb. :P

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Klopt ook wel wat je zegt dat IO sneller want met een overclock kan de processor meer data aanleveren/opvragen. Echter het loop je na de ergens tussen de 805-900mhz tegen het limiet van de schrijf en leescapaciteit van de het geheugen zelf aan. En niet de hoeveelheid aangeleverde / opgevraagde data.

Ik kan mijn voorstellen dat de raspberry gewoon een betere/recentere SD-controller heeft, waardoor als je een snel SD-kaartje hebt de CPU de bepalende factor blijft want je komt nooit aan het limiet van de I/O-capaciteit. Daarnaast is de RAM van de n900 erg beperkt, waardoor je al snel bent aangewezen op de swap op het flash-geheugen. Bovendien heeft de raspberry meer RAM en RAM is een stuk sneller dan flash-geheugen.

Al met al is het is de combinatie die zorgt dat 1150mhz weinig snelheid oplevert boven de 900mhz. Again, CPU-intensieve taken met relatief weinig I/O daargelaten. En zoals een paar posts eerder beschreven zijn er ook nog wel wat tweaks om de I/O bandbreedte effecienter te benutten.

Was misschien een beetje bot om te zeggen dat 1150mhz onzin is, maar door de hardware combinatie in de n900 loop je tegen andere bepalende factoren aan, beperkte hoeveelheid RAM(=super snel geheugen) en dus tijdelijke I/O moet gaan verplaatsen naar het (tragere=) flashgeheugen. Maar dat gebeurt ook al voor minder belangrijke bestanden, denk aan tijdelijke bestanden die ontstaan bij het browsen. Hierdoor wordt I/O snel de beperkende factor. Meer RAM zou 1150mhz veel meer winst kunnen opleveren, maarja dat valt ik een embedded systeem niet bij te prikken...

Betreft dashcam, misschien is phonestreamer wat en anders direct via gstreamer met een loop. Kost alleen wat tijd, maar weer niet of je daar zin hebt: http://wiki.maemo.org/Streaming_video_from_built-in_webcam
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=82561&page=4

Via gstreamer heb je iig toegang tot de cam. Werkt raspberry ook niet met gstreamer?

[Voor 9% gewijzigd door Mr Pingu op 13-08-2014 10:21]

• Redsandro
  • Niet online
Thx voor de link.

Raspberry heeft de hardware direct beschikbaar als shell-commando's, en voor gedetailleerder werk in Python. Dus met een paar regels code stream je van de cameramodule. Je kan dat dus pipen en streamen zoals je wilt.

Maar ik zie nu enkele N900 stream tutorials spreken van 320x240, dus ik denk dat de hardware toch iets te beperkt is om uit de kast te halen voor iets leuks.

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

N900 ook via gstreamer en anders is er een pakket genaamd phone-control welke een verzamelin van scriptjes is. N900 heeft ook python en bash, dus je moet in principe hetzelfde kunnen als met een raspberry met inachtneming dat de n900 iets minder krachtig is... 720p recording is mogelijk met overclockte dsp en speciale codecs. Zoek anders even op mijn nickname(mr_pingu) op talk.maemo.org. Staan wat links in minn signature

• GijsB
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01 23:47
Sindskort weer in het bezit van een Nokia N900. Na mijn laatste N900 ben ik overgestapt op respectievelijk een Nokia N8, Nokia 101, Xperia Active (Android 4.04) en een Nokia 920. Onlangs op marktplaats een relatief goedkope N900 gevonden en wat blijft het toch een schitterend apparaat!
Wat me opviel. De browser is nog steeds heel goed (voor grote websites wel wat langzaam), wat is een toetsenbord fijn (!), true multitasken (!), resistive scherm (even wennen, maar zo nauwkeurig met pen!), en een hele fijne vorm factor (de 920 is voor mij echt te groot).

Vooralsnog geinstalleerd:
Yappari (whatsapp client!)
Cutetube (uitstekende youtube player ipv die ellende op de 920)
Someplayer (zeer goede mp3-speler)
Pierogi (afstandsbediening met behulp van imgebouwde IR)
Transmission (torrents downloader)
Midnight Commander (op een telefoon!)
Conky
Htop
Erminig (syncen van google agenda. Resultaten nog wisselend.)
Swappolluble
CCSU
en nog talloze andere apps... Ook heel fijn is dat alle apps zonder reclame banner zijn!

Ik heb alleen een probleem met het syncen van mijn google werk agenda. Ik sync nu met mijn prive google agenda via erminig. Tweede optie is via http://nuevasync.com/ en anders maar over op outlook.

Vooralsnog heel tevreden. Natuurlijk kan je er niet alles meer mee, maar de N900 heeft ook unieke eigenschappen die je bij geen enkele andere telefoon zult vinden. Voorlopig blijf ik de N900 nog wel even gebruiken!

(getypt op een Nokia N900 ;) )

*knip*. V&A linkjes zijn niet toegestaan op het forum.

[Voor 77% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 09:09]

• Nas T
*knip*. Goed bedoeld. Maar maak de volgende keer even een TR aan.

[Voor 56% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 09:09]

vrede in rust

*knip*

[Voor 36% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 09:10]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mr Pingu schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:52:
Iemand die een Neo900 gaat kopen? Ziet er interessant maar is mij iets te duur.
Het zou wel een geweldige upgrade zijn met:
1GB RAM
1GHZ cpu
Dualtouch-resistive screen
en 4G

http://neo900.org/specs
tzt dat deze op de markt beschikbaar is, is de meerwaarde bijna verdwenen. Inmiddels is het goed mogelijk een custom rom/linux te draaien op de meeste android devices. Dan heb ik het niet over die 'fake' implementatie via vnc.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Nas T
Of Jolla/Sailfish.
Heb ook wel eens met een custom ROM gewerkt op de Samsung Galaxy S3, maar wat is het een drama qua duidelijkheid. Voordat ik een custom rom draaiende had was ik wel een paar dagen verder omdat documentatie voor een newbie erg verspreid is. Als je een rom moet uitzoeken heb je waarschijnlijk een tiental opties, waarbij onduidelijk is welke je moet hebben, etc.

Ook zijn de custom roms niet heilig en is het niet duidelijk welke je wilt hebben. Soms ontbreekt fatsoenlijke ondersteuning voor bijvoorbeeld de camera, omdat de drivers reverse engineerd zijn.
Daarnaast blijf je er mee zitten dat er een hoop apps zelf niet open-source zijn.

Wat betreft de Jolla: roottoegang is mogelijk via een standaard optie, wachtwoord vereist ter veiligheid.
Apps: ik heb nog niks betaald gezien, volgens mij is alles open-source. Ads? Ja, die zijn, maar alleen in de applicaties van Android? Ja, Sailfish draait (tot op zekere hoogte) alles wat op Android draait.

vrede in rust

• Bongoarnhem
Nas T schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:38:
Of Jolla/Sailfish.
Heb ook wel eens met een custom ROM gewerkt op de Samsung Galaxy S3, maar wat is het een drama qua duidelijkheid. Voordat ik een custom rom draaiende had was ik wel een paar dagen verder omdat documentatie voor een newbie erg verspreid is. Als je een rom moet uitzoeken heb je waarschijnlijk een tiental opties, waarbij onduidelijk is welke je moet hebben, etc.

Ook zijn de custom roms niet heilig en is het niet duidelijk welke je wilt hebben. Soms ontbreekt fatsoenlijke ondersteuning voor bijvoorbeeld de camera, omdat de drivers reverse engineerd zijn.
Daarnaast blijf je er mee zitten dat er een hoop apps zelf niet open-source zijn.

Wat betreft de Jolla: roottoegang is mogelijk via een standaard optie, wachtwoord vereist ter veiligheid.
Apps: ik heb nog niks betaald gezien, volgens mij is alles open-source. Ads? Ja, die zijn, maar alleen in de applicaties van Android? Ja, Sailfish draait (tot op zekere hoogte) alles wat op Android draait.
Vanaf Q3 zullen ze een betaal functie gaan introduceren in de store. Je ziet nu nog geen betaalde apps omdat die functie simpelweg nog niet ondersteund wordt door Jolla.

• Nas T
Bongoarnhem schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:28:
[...]

Vanaf Q3 zullen ze een betaal functie gaan introduceren in de store. Je ziet nu nog geen betaalde apps omdat die functie simpelweg nog niet ondersteund wordt door Jolla.
Op zich niet slecht, misschien komt er dan een volwaardige navigatie richting Sailfish. Eentje die de kaarten op het toestel bewaard, up to date is, routes kan aanpassen en dergelijke.

vrede in rust

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gisteravond mijn N900 ook maar weer eens uit de kast gehaald. Hij heeft een aantal jaar stof liggen happen, maar ik heb hem bewust niet verkocht omdat het gewoon een erg goed apparaat is.
Hij bootte helemaal niet meer. Had er denk ik destijds Nitdroid op geinstalleerd en dit niet helemaal goed gedaan. Dus maar weer een leeg systeem geflashed :)

Ben vooralsnog van plan hem in te zetten als muziekspeler in de auto ivm zijn FM transmitter. Al is mijn ervaring dat dit in de ene auto beter werkt dan in de ander. Plus misschien af en toe op zak als afwisseling met de iPhone. Die N900 heeft wel iets unieks wat ik niet meer in andere telefoons ben tegengekomen.

• Bongoarnhem
Binnenkort komt het toetsenbord voor mn Jolla binnen, hopen dat de ervaring in de buurt gaat komen van de N900!!

• Marly
Ben benieuwd! Zou me dan misschien ook kunnen overhalen. De N900 is/was toch 'n geniaal toestel! Heb 'm nog steeds, doe 'm ook niet weg, af en toe mag hij nog wel 'ns een weekendje mee, for old times sake :)

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Hahaha, ik zat voor de gein even op de n900 forums te kijken. Blijkt dat M$Microsoft, (M$ was stoer in 1998) nog een support page heeft van de N900:

http://www.microsoft.com/...pport/product/nokia-n900/

:+ :+ :+

[Voor 11% gewijzigd door PaT op 21-04-2015 07:12]

• Bongoarnhem
Weet je wat mij nou goed doet?

Ik lees op de voorpagina over de Tor Browser dsoftware update en ga naar de download pagina.

Zie ik daar ook als besturingssyteem N900/Maemo staan, geniaal:

Ik wist dat die bestond maar dat deze ook op de Tor website werd gepromoot. Mooi!

[Voor 10% gewijzigd door Bongoarnhem op 28-04-2015 21:34]

• Marly
Leuk!
Heb net vandaag een van onze exemplaren (we hadden er drie ;) ) verkocht aan iemand, die er nog wat mee wil gaan spelen, dus de N900 is nog steeds niet dood. Is/was ook een geniaal toestel.

• tiempjuuh
Ik heb afgelopen week een N900 gekocht voor een tientje (aan/uitknop en volumeknoppen zijn kapot en kunnen niet meer worden ingedrukt). Volgende week eens openmaken, om te kijken of het printje niet goed is uitgelijnd of zo. In elk geval een (vrijwel) piekfijne N900 voor weinig geld in huis gehaald. Wat een toestel is het ook. :)

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• tiempjuuh
Heeft er iemand nog een N900 liggen die hij/zij wil verkopen? Mijn USB-poort heeft het nu definitief begeven en heel reparabel is het niet, zo lijkt... Alleen het moederbord neem ik ook genoegen mee, heb nog wel eea aan spare parts liggen. :)

• Marly
tiempjuuh schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:04:
Heeft er iemand nog een N900 liggen die hij/zij wil verkopen? Mijn USB-poort heeft het nu definitief begeven en heel reparabel is het niet, zo lijkt... Alleen het moederbord neem ik ook genoegen mee, heb nog wel eea aan spare parts liggen. :)
Zoals je in mijn post hierboven ziet, hadden we er drie, eentje verkocht aan een liefhebber, dus nu nog twee.
Je kunt er wel eentje van overnemen, als je wil, allebei goed werkend en compleet in doos, dus wel iets duurder, dan een tientje ;)

Stuur me maar 'n berichtje, als je interesse hebt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-05 15:54
Gister van Marly een N900 overgenomen, deze komt morgen binnen. :) Lang leve de N900!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-05 15:54
brick5492 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:49:
Gister van Marly een N900 overgenomen, deze komt morgen binnen. :) Lang leve de N900!
M'n N900 is binnen. :) Wat een mooi apparaat. Ik heb dit toestel gekocht om lekker op te kunnen tweaken, maar loop tegen een probleem aan. Als ik U-Boot wil installeren, krijg ik de melding "U-boot breaks the 3rd party package policy". Heeft iemand hier ervaring mee? :P

• hansie_k
brick5492 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:29:
[...]

M'n N900 is binnen. :) Wat een mooi apparaat. Ik heb dit toestel gekocht om lekker op te kunnen tweaken, maar loop tegen een probleem aan. Als ik U-Boot wil installeren, krijg ik de melding "U-boot breaks the 3rd party package policy". Heeft iemand hier ervaring mee? :P
Dat betekent dat je hem naar mij moet sturen :+

Volgens mij betekend dat je de garantie op t spel zet, dat sommige aanpassingen/apps van 3de niet meer werken.
U-boot heb ik nooit goes werkende gekregen :/

Geweldig apparaat, nog altijd spijt van dat ik die heb weg gedaan...
Veel plezier er mee!!

• citruspers
  • Laatst online: 16:58
Heb je hem al helemaal geupdate inclusief community updates (cssu ofzo?)
Het is alweer een tijd geleden dat ik met u boot bezig ben geweest maar de melding komt me wel bekend voor...

I'm a photographer, not a terrorist

• tiempjuuh
Twee dingen die me te binnen schieten en die (mogelijk) een verband hebben:

- Heb je de root shell aangezet (dus door rootsh te installeren vanuit de Maemo Extras repositories)?
- Kan het zijn dat er eventuele dependencies ontbreken? Dat zou kunnen leiden tot een vage foutmelding. Probeer eens de mirrors van de Nokia OSSO repositories in te stellen zoals beschreven op talk.maemo.org, misschien dat dat helpt.

Ik zou in elk geval uboot vanaf de terminal installeren. Dan krijg je een duidelijker beeld van wat wel en niet goed gaat. Verder natuurlijk veel plezier met je N900! :)

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Ik heb vorige maand ook weer een nieuwe n900 gekocht op Marktplaats voor 60 euro. Geen geld voor zo'n toestel. Gebruik hem nu ook als primaire telefoon, mede omdat SIP en Skype zo goed zijn geintegeerd in het OS.

Daarnaast heb ik een 128 gb microsd kaartje gekocht en mijn hele FLAC collectie muziek er op gezet. Werkt als een tierelier.

Moet toegeven. het is soms behelpen en deels nostalgie, m aar het is een beetje een levende legende die je in handen hebt. _/-\o_

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

friendlyfiend schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:53:
Ik heb vorige maand ook weer een nieuwe n900 gekocht op Marktplaats voor 60 euro. Geen geld voor zo'n toestel. Gebruik hem nu ook als primaire telefoon, mede omdat SIP en Skype zo goed zijn geintegeerd in het OS.

Daarnaast heb ik een 128 gb microsd kaartje gekocht en mijn hele FLAC collectie muziek er op gezet. Werkt als een tierelier.

Moet toegeven. het is soms behelpen en deels nostalgie, m aar het is een beetje een levende legende die je in handen hebt. _/-\o_
Blijft een topapparaat. Wou er nog kali linux op zetten, maar nooit aan toegekomen helaas.

Jammer dat Nokia niet heeft verder gepusht.

• tiempjuuh
Noodgedwongen heb ik i.v.m. een reparatie ook weer even de Nokia N900 i.p.v. mijn BlackBerry Passport als primaire telefoon. Met name de snelheid (of meer het gebrek eraan) valt tegen, hoewel ik het wel erger had verwacht haha. Ook de browser kan veel pagina's niet goed meer laden. Welke browser gebruiken jullie, die bijv. Buienradar (niet nodig met dit weer, maar even als voorbeeld) of 9292OV goed kan laden?

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

De nieuwe fahrplan app had geloof ik 9292 support, moet je even zoeken op TMO.

Websites en browsen begint wel vervelend te worden helaas.
Gisteren weer zo goed als nieuwe onderdelen binnen gekregen, binnenkort mijn 2 toestel is een opknapbeurtje geven aangezien heel de digitizer aan het vervellen is en toetsenbord is ook aardig afgesleten.

• Bongoarnhem
Voor de mensen die echt geen afscheid kunnen nemen, zag deze toevallig:

V&A aangeboden: Nokia N900 Zwart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikhermans
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-12-2019
Bongoarnhem schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:04:
Voor de mensen die echt geen afscheid kunnen nemen, zag deze toevallig:

V&A aangeboden: Nokia N900 Zwart
~edit verkocht

Bedankt voor de vermelding! Hij is nog steeds beschikbaar.

Stuur me een pm als je geinteresseerd bent. Dan maak ik een mooie prijs voor de tweaker hier (moet weg). 8)

• Bongoarnhem
Ik slingerde laatst bij een vriend een N900 aan, SSU update erop aangezet.
Bleek er nog een update te zijn van 27-11-2017.
Geweldig dat er na 9 jaar nog steeds community updates uit zijn gekomen.

Ben benieuwd of er in 2018 nog 1 uitkomt.
Het is hier eventueel te volgen:

http://wiki.maemo.org/Community_SSU/Changelog

Als ik verder kijk op de Github zie ik dat er op 12 juni 2018 nog activiteit is geweest.
Geniaal.

Dit gezien?:
https://www.fxtec.com/

En dan specifiek het verhaal over software:
https://www.fxtec.com/the...een-waiting-for-software/

Zal jullie interesse mogelijk hebben.

[Voor 19% gewijzigd door Bongoarnhem op 19-02-2019 20:46]

Pagina: 1 ... 116 117 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee