Mr Pingu schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:13
Ik denk dat de fanatiekelingen die nu nog hun N900 hebben mij ook wel kennen van TMO of IRC, ben daar bekend onder dezelfde naam.
Dus zijn er nog fanatieke N900 tweakers of is het hier ook een uitstervend soort?
Inderdaad ken ik je naam van zowel TMO als IRC. Mijn gebruikersnaam is anthonie, op TMO en tmoIRC.
Ik ben juist weer een soort van teruggekeerd naar de N900. Eerst ging de SGS2 van dinnetje stuk en die had een tijdelijke telefoon nodig. Dus werd de N9 de primaire telefoon. Op een avond ging er iets mis met apt-get en werd het halve OS verwijderd omdat ik met mijn slaperige kop niet op zat te letten. Lang verhaal kort: Geen zin te reflashen dus terug naar de N900.
Vrijwel dagelijks gebruik (sommige dingen overlappen met de N9):
Browsen.
MP3's selecteren, stream spelen van de MPD server (intern en extern).
Voor het slapen gaan: MyPaint (zeker nu animaties worden ondersteund).
nmap (ik heb recent twee cctv's met recorders moeten installeren voor een vriend).
ZenBound
En verder gewoon van dat typische spul dat altijd wel ergens voorbij komt: een ssh sessie heb ik sneller gestart met een HW toetsenplank dan met dat virtuele ding.
Verder: De N9 heb ik 2ehands gekocht via een TMO lid. Ik had het ding al gezien in handen van een vriend en kon het toch niet laten de laatste echte Maemo versie op een telefoon te willen hebben. Ik ben niet teleurgesteld want het is als telefoon beter dan de N900. Maar dat blijft een zakcomputertje dat ook nog kan bellen. Bij de N9 is het omgekeerd.
De Jolla heb ik niet eens geprobeerd gezien de hardware specs. Wel geinstalleerd staan op de N9 en ik moet zeggen dat ik er, ondanks een erg gelikt uiterlijk en de uitgebreide swipe mogelijkheden, gemengde gevoelens over heb.
Maemo4 en Maemo5 stonden als een huis. Harmattan doet dat ook, maar hetzelfde degelijke gevoel heb ik niet bij Sailfish OS.
Concluderend: De N900 is voor mij iig verre van dood. Sterker nog, als ik er nog 1 tegen kom, koop ik hem al was het alleen maar als tekentablet.
Leuk hier weer eens wat TMO mensen tegen te komen en te zien dat ik niet de enige ben die de N900 nog niet heeft begraven.
PS: Ik heb bij een reparatiepoging de stommiteit begaan de oude schroefjes te hergebruiken. 1 ervan is dolgedraaid maar het ding moet wel open. Iemand die ervaring ermee heeft opgedaan?

[Voor 9% gewijzigd door stthspl op 18-01-2014 15:06]