@Cemtex: Tweede Hands? Anders de zwarte markt in Beverwijk
Het is en blijft een lekker toestel, zeker nu Whatsapp ook 'werkend' is, maar de snelheid (voornamelijk bij bijv. surfen naar grote/zware webzijdes) begint me tegen te staan... Is er iemand die van de N900 naar de N9 is gegaan en hoe bevalt dat? Geen enkele telefoonwinkel in Apeldoorn had een demo modelletje liggen waar ik even op los kan gaan... Iemand ervaring? Is er veel verschil in 'vrijheid' tussen Maemo 5 en Maemo 6?
KPN business center in arnhem is nu het repair center. daarnaast kan je op de steenstraat in arnhem wel bij een van de gsm winkeletjes terecht.olafino schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:42:
...schreef ik eind juli dat alles nog goed gaat met mijn Nokia N900,merk ik dat het touchscreen niet meer werkt.
Eerst rechtsboven als ik een scherm wil afsluiten,soms helemaal en als ik hem opnieuw opstart kan ik de pincode van mijn simcard niet invoeren omdat het scherm niet reageert.
Het toestel is van juli 2010,waarschijnlijk geen garantie meer,zag alleen in Utrecht nog een Nokia care point,maar woon zelf id regio Arnhem.
Kan mijn abo verlengen maar ga stoppen bij mijn huidige provider omdat ik daar tegenwoordig een telefoon moet leasen...Wat nu??
Ik ben overgestapt, bevalt me aardig al mis ik nog elke dag het toetsenbord. Het is wel stukken sneller, vooral het multitasken. De "transitions" overgangen zijn wel minder. Al zijn er wel mods voor te vinden die hem stukken sneller maken. Kijk bv eens op everythingN9 die heeft hem echt gruwelijk ge-tuned.tiempjuuh schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:24:
Het is en blijft een lekker toestel, zeker nu Whatsapp ook 'werkend' is, maar de snelheid (voornamelijk bij bijv. surfen naar grote/zware webzijdes) begint me tegen te staan... Is er iemand die van de N900 naar de N9 is gegaan en hoe bevalt dat? Geen enkele telefoonwinkel in Apeldoorn had een demo modelletje liggen waar ik even op los kan gaan... Iemand ervaring? Is er veel verschil in 'vrijheid' tussen Maemo 5 en Maemo 6?
Daarnaast is er via de terminal en ontwikkelaarsmodus genoeg te doen. Ik ben er nog niet aan toegekomen zoals bij de N900 maar het is zeker mogelijk. De community van de N9 is aardig actief. Er is bv een bijzonder goed werkende wazapp die bijna beter werkt dan de originele.
Ik had mijn n900 ter reparatie aangeboden via Nokia online repair. In het formulier gemeld dat ik graag mn n900 gemaakt terug wilde (usb probleem). Maar ook beschreven wanneer deze gewisseld zou worden ik liever een N9 wilde dan een E7. Vanavond pakketje opgehaald en een N9 gekregenBongoarnhem schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:35:
[...]
Ik ben overgestapt, bevalt me aardig al mis ik nog elke dag het toetsenbord. Het is wel stukken sneller, vooral het multitasken. De "transitions" overgangen zijn wel minder. Al zijn er wel mods voor te vinden die hem stukken sneller maken. Kijk bv eens op everythingN9 die heeft hem echt gruwelijk ge-tuned.
Daarnaast is er via de terminal en ontwikkelaarsmodus genoeg te doen. Ik ben er nog niet aan toegekomen zoals bij de N900 maar het is zeker mogelijk. De community van de N9 is aardig actief. Er is bv een bijzonder goed werkende wazapp die bijna beter werkt dan de originele.
Op Maemo.org is idd gewoon een afdelinkje Maemo 6/Harmattan. Wazapp schijnt goed te werken, dat is fijn. Het virtuele toetsenbord, werkt dat even goed als die van bijv. Android? 
EDIT: @Hierboven: Je zou toch bijna je N900 gaan slopen, haha
Viel je toestel onder de garantie?
EDIT: @Hierboven: Je zou toch bijna je N900 gaan slopen, haha
[ Voor 22% gewijzigd door tiempjuuh op 11-09-2012 20:45 ]
yep toestel viel nog onder garantie:)tiempjuuh schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:44:
Op Maemo.org is idd gewoon een afdelinkje Maemo 6/Harmattan. Wazapp schijnt goed te werken, dat is fijn. Het virtuele toetsenbord, werkt dat even goed als die van bijv. Android?
EDIT: @Hierboven: Je zou toch bijna je N900 gaan slopen, hahaViel je toestel onder de garantie?
Grinnik, zo lief zullen ze voor eentje zonder garantie niet doen haha. Kun je bij Nokia niet nog een N9 krijgen? In de Privewatch vind ik nl. slechts de 16 GiB variant terug...
Ik heb ook mijn nokia aangeboden ook het USB probleem. Hoelang duurde het voordat je reactie kreeg van de repair center?lutj schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:43:
[...]
Ik had mijn n900 ter reparatie aangeboden via Nokia online repair. In het formulier gemeld dat ik graag mn n900 gemaakt terug wilde (usb probleem). Maar ook beschreven wanneer deze gewisseld zou worden ik liever een N9 wilde dan een E7. Vanavond pakketje opgehaald en een N9 gekregen
Ik vind het toetsenbord minder fijn dan die van een anroid.tiempjuuh schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:44:
EDIT: @Hierboven: Je zou toch bijna je N900 gaan slopen, hahaViel je toestel onder de garantie?
Dit kan ook smaak zijn, heb de SG2 die ik ooit kreeg ook weggegeven aan mn vriendin. Kon niet wennen aan het toetsenbord. Op de N9 gebruik ik Swype, dat gaat aardig al vloek ik nog geregeld
Opzich krijg je geen reactie van het repair center. Je kan de status volgen via internet. Maar opeens heb je je pakketje terug. Heel vaag...Duurt ongeveer 4 weken uit mn hoofd. Verder werkt het prima.Dewaterweg schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:29:
[...]
Ik heb ook mijn nokia aangeboden ook het USB probleem. Hoelang duurde het voordat je reactie kreeg van de repair center?
Is er hier iemand die Nemo heeft geïnstalleerd op zijn N900?
[ Voor 29% gewijzigd door Bongoarnhem op 14-09-2012 09:47 ]
Verwijderd
Hmm, klinkt leuk/interessant.
Gooi 'm nu in virtualbox, eens kijken wat het is. Wellicht leuk als dualboot.
Heb debian nu ook al op de N900, maar gebuik het niet, moet ik nog even verwijderen.
Gooi 'm nu in virtualbox, eens kijken wat het is. Wellicht leuk als dualboot.
Heb debian nu ook al op de N900, maar gebuik het niet, moet ik nog even verwijderen.
Achterklepje is verkocht...
[ Voor 70% gewijzigd door lutj op 19-09-2012 12:24 . Reden: aanbod gaat niet meer op ]
Ik, een aantal maanden terug. Het was niet echt snel, het zag er behoorlijk basic uit, werkte niet duidelijk, niet lekker en/of zelfs niet. Vrij snel eraf gekieperd dus.Bongoarnhem schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:47:
Is er hier iemand die Nemo heeft geïnstalleerd op zijn N900?
vrede in rust
Verwijderd
Het is mij ook niet echt gelukt om het virtueel aan de praat te krijgen.
Sowieso, op dit moment gebruik ik alleen de N900, en heb ik eigenlijk geen backup.
Voorlopig ga ik er dus niet teveel mee lopen klooien
Sowieso, op dit moment gebruik ik alleen de N900, en heb ik eigenlijk geen backup.
Voorlopig ga ik er dus niet teveel mee lopen klooien
Als gevolg van een communicatieprobleempje is deze achterkant nog altijd beschikbaar, nu alleen te informeren bij mij.lutj schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:01:
Achterklepje is verkocht...
Verwijderd
Fuck, m'n N900 laadt niet meer en wordt niet meer gezien door de laptop.
Waarschijnlijk is dus bij mij ook de usb connector afgebroken
Bij de reparatie krijg je in ieder geval geen N900 terug. Check op talk.maemo.org als je het zelf wilt gaan repareren. Anders gewoon om een N9 vragen bij Nokia:)Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:03:
Fuck, m'n N900 laadt niet meer en wordt niet meer gezien door de laptop.
Verwijderd
Probleem is dat ik 'm van een medetweaker heb overgenomen, en geen bonnetjes heb
even kijken wat de mogelijkheden (hier in Wales) zijn
Vaag, de microusb naar mini pin adapter bleek de N900 te laden. Dus nog eens geprobeerd, werkt nu ineens wel. Stom ding.
Goed, negeer voorgaande berichten
Vaag, de microusb naar mini pin adapter bleek de N900 te laden. Dus nog eens geprobeerd, werkt nu ineens wel. Stom ding.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 12:30 ]
Verwijderd
Dat is bij mij eigenlijk al vanaf maand vier na aanschaf het geval. Ik was eerst bang dat mijn poort het zou begeven, maar tot nu toe gaat het vanaf januari 2010 al goed. Tot mijn eigen verbazing.Vaag, de microusb naar mini pin adapter bleek de N900 te laden. Dus nog eens geprobeerd, werkt nu ineens wel. Stom ding.
Ik ben nog altijd blij dat ze bij Nokia besloten dat adaptertje gratis bij het toestel te leveren.
Mijn touchscreen is defect, nu kan ik mijn foon verkopen echter staan er nog gegevens op.
Hoe kan ik deze foon weer in fabrieksinstellingen zetten zonder de touchscreen te gebruiken?
Hoe kan ik deze foon weer in fabrieksinstellingen zetten zonder de touchscreen te gebruiken?
Opnieuw flashen. Je kan ook voor $weinig een nieuw touchscreen halen en dat erin zetten.
Die van mij deed het na een tijdje weer en tot nu toe doet hij het nog steeds,alsof er een contactje los zat bij het open en dicht schuiven...vond hier een goeie tip voor een nieuw touchscreen.SpeedyGJ schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:19:
Mijn touchscreen is defect, nu kan ik mijn foon verkopen echter staan er nog gegevens op.
Tot nu toe niet nodig gehad,maar wie weet ooit:
http://www.brapa.com/Webwinkel-Product-9487079/Complete-Touchscreen-voor-Nokia-N900.html
Oke bedankt, echter kan ik zelf wel een nieuwe touchscreen inzetten, maar als gewoon de gegevens eraf kan halen ben ik ook klaar, scheelt me geld en werk.
Ik moet even kijken hoe dat flashen in zijn werk gaat
Ik moet even kijken hoe dat flashen in zijn werk gaat
Verwijderd
Zo, de kogel is door de kerk, en ben overgestapt op een Galaxy S3. Wat een machine. heb wel links en rechts al wat probleembjes gespot, maar het scherm en de apps maken veel goed.
Miste meteen de heerlijke hoeveelheid opslag die de N900 bied.
dus eigenlijk..Tabee, en bedankt!.
Kom nog wel eens buurten, want zal mijn N900 als knutselparadijs blijven gebruiken.
Kom nog wel eens buurten, want zal mijn N900 als knutselparadijs blijven gebruiken.
Mijn N900 wil niet meer,de touchscreen reageert steeds minder,ik wilde hem naast de 808 Pureview houden maar helaas.
Het kon trouwens ook niet omdat bij pureview de sim-kaart bijgeknipt moest worden.
Ik wil hem wel weer gerepareerd hebben,maar weet alleen niet of ik het zelf ga doen of het laat doen,hangt af van het kostenplaatje,heb ook gelezen over de problemen bij degene die het zelf hadden gedaan.
Ik ga hem zeker missen,hij ziet er nog erg goed uit,met reserve batterij en origineel(onpraktisch) Nokia hoesje,dus zonde om hem in de la te laten liggen......
Het kon trouwens ook niet omdat bij pureview de sim-kaart bijgeknipt moest worden.
Ik wil hem wel weer gerepareerd hebben,maar weet alleen niet of ik het zelf ga doen of het laat doen,hangt af van het kostenplaatje,heb ook gelezen over de problemen bij degene die het zelf hadden gedaan.
Ik ga hem zeker missen,hij ziet er nog erg goed uit,met reserve batterij en origineel(onpraktisch) Nokia hoesje,dus zonde om hem in de la te laten liggen......
Ik ben overgestapt naar de Galaxy S2. Was goedkoper dan de S3 en lekker genoeg imo.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:33:
Zo, de kogel is door de kerk, en ben overgestapt op een Galaxy S3. Wat een machine. heb wel links en rechts al wat probleembjes gespot, maar het scherm en de apps maken veel goed.
Wat een monster van een computer is dat. XBMC draaien. Aansluiten aan HDMI-tv's om video te kijken. Misschien volgend jaar wel Android/Ubuntu hybrid met native Android apps.
En toch heerlijk tweakbaar, heleboel firmwares, en ook alternatieve kernels met extra opties en over- en onderlkokken. Heerlijk. Veel minder restrictief dan ik dacht.
Ik gebruik nu Paranoid Android (phone and tablet in one) gebaseerd op CM10, met de Dorimanx kernel.
Anyway, ik dacht eerst ook dat ik mijn N900 als speeltuin zou gebruiken, maar hij ligt al twee maanden in de la. Zou je er nog wat voor kunnen krijgen, of gaat de tijd zo snel dat het weinig meer waard is?
[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 01-11-2012 16:18 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Wie weet wat je er nog voor krijgt. 100,- moet nog wel lukken. Toestel is intussen wel 3 jaar oud. Ik heb em er ook nog voor erbij maar hij ligt meer stof te happen dan dat hij gebruikt wordt.
Wel jammer want het is één van mijn fijnste toestellen ooit.
Wel jammer want het is één van mijn fijnste toestellen ooit.
Iemand nog tips waar ik een eerlijke reparatie kan laten uitvoeren van het beeldscherm?
Regio Arnhem heeft een Nokia Care point maar ik weet niet of dat wel de juiste plek is om hem heen te brengen.
Ik weet ook niet wat de kosten zijn om het scherm te laten vervangen,ik durf het niet aan om zelf te gaan sleutelen met een nieuw gekocht beeldscherm.
De volgende kwestie wordt dan,of het de moeite waard is,als het rond de €100,- is dan is het volgens mij zonde.
Een gebruikte N900 brengt volgens mij ook nodige risico's met zich mee,usb ingang,simkaart lezen en misschien weer het touchscreen probleem.Ik weet het even niet meer...
Regio Arnhem heeft een Nokia Care point maar ik weet niet of dat wel de juiste plek is om hem heen te brengen.
Ik weet ook niet wat de kosten zijn om het scherm te laten vervangen,ik durf het niet aan om zelf te gaan sleutelen met een nieuw gekocht beeldscherm.
De volgende kwestie wordt dan,of het de moeite waard is,als het rond de €100,- is dan is het volgens mij zonde.
Een gebruikte N900 brengt volgens mij ook nodige risico's met zich mee,usb ingang,simkaart lezen en misschien weer het touchscreen probleem.Ik weet het even niet meer...

Ik heb het bij een N9 laten doen in Arnhem op de steenstraat, daar zitten er wat meer en die kan je tegen elkaar uitspelen. Een nieuwe 2e handse kost je 100,- denk ik.olafino schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:59:
Iemand nog tips waar ik een eerlijke reparatie kan laten uitvoeren van het beeldscherm?
Afwegen blijft lastig.
Bedankt voor de tip,alleen daar zitten nu net de telefoonwinkels waar je niet even voor je lol naar binnen gaat,ik zal zien wat ik ga doen.Bongoarnhem schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:38:
[...]
Ik heb het bij een N9 laten doen in Arnhem op de steenstraat.
Ondanks dat ik nu een andere gsm heb mis ik de N900 toch nog.
Mijn N900 was defect en is door Nokia omgeruild voor een nieuwe N900. Uiteindelijk wel drie moeten opsturen voordat ik een nieuwe kreeg maar het is gelukt. Ik heb hem in de verkoop gedaan, de telefoon is wel leuk om mee te spelen maar voelt toch wel traag aan in vergelijking met andere telefoons!
...voor mijn dochter van 11 geen probleem,zolang het maar een touchscreen heeft...Dewaterweg schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:57:
wel leuk om mee te spelen maar voelt toch wel traag aan in vergelijking met andere telefoons!
Helaas bleek er in mijn nieuwe N900 toch weer iets kapot te zijn (FM transmitter ontbreekt). Via Facebook een berichtje gestuurd en ik krijg nu de Lumia800. Ik kon ook de N9 krijgen maar ik het geen zin om me weer in te leren in een systeem. De N900 was leuk maar ook wel eens frustrerend daar je veel moet instellen!
Goede service van Nokia om een nieuwere telefoon te geven.
Goede service van Nokia om een nieuwere telefoon te geven.
Nokia heeft een Cash-back actie,als je je oude telefoon inleverd krijg je er geld voor terug,voor een werkende Nokia N900 krijg je € 87,- en anders €59,25
http://inruilformulier.nokiacashback.nl/nl/cashback/webshop/selecteer-type/telefoon/nokia/n900/_33_57_1196_4_1_10_2489/
http://inruilformulier.nokiacashback.nl/nl/cashback/webshop/selecteer-type/telefoon/nokia/n900/_33_57_1196_4_1_10_2489/
Om deze cashback te ontvangen moet je wel een kopie aankoopbon van een nieuwe Nokia Lumia 800 of 900 hebben, gekocht tussen 17.09.2012 en 31.12.2012.
Verwijderd
gebruikt iemand hiere Opera?
Sinds een paar dagen sluit deze bij mij uit zichzelf af.
Geen waarschuwing, geen vastloper, geen foutmelding, browsen en poef, weg.
Heeft iemand hier ervaring mee, suggesties?
Heb je em al opnieuw geinstalleerd?Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:49:
Heb je geupdatet vanuit extras-devel? 12.1 is buggy, 11.5 werkt nog wel goed. De waarschuwing op de wiki staat er niet voor niks
Dat kun je oplossen door in de .desktop van Opera een '/' voor het commando te zetten. Zie ook TMOVerwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:49:
Ik heb mn N900 weer eens opgeladen en ben er ff mee aan het spelen. Ding lijkt plots stukken langzamer.
Moet soms nadenken over dingen die heel gewoon lijken, touchscreen lijkt ook niet meer zo best te reageren. Kan dat kloppen, dat het touchscreen veel gebruikt dient te worden om "scherp" te blijven?
Moet soms nadenken over dingen die heel gewoon lijken, touchscreen lijkt ook niet meer zo best te reageren. Kan dat kloppen, dat het touchscreen veel gebruikt dient te worden om "scherp" te blijven?
Misschien ben je nu veel sneller gewend enlijkt het veel langzamer?Bongoarnhem schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:18:
Ik heb mn N900 weer eens opgeladen en ben er ff mee aan het spelen. Ding lijkt plots stukken langzamer.
vrede in rust
Verwijderd
Ik twijfel of ik mijn N900 met dualboot (Nitdroid) aan mijn zoon moet geven (13) of opbergen met zijn originele accessoires voor het nageslacht, als historisch erfgoed van een goed idee, maar falend beleid....??
Alle tips zijn welkom.
Alle tips zijn welkom.
.....ik heb met pijn in mijn hard afstand gedaan van mijn N900,maar na meer dan 2 jaar was het goed voor mij..ik ben er zuinig op geweest maar op of één andere manier slijten de telefoons die ik aan mijn vrouw of oudste dochter veel sneller.
Ik zag laatst op internet een collectie van oude nokia's met originele doosjes die ik vroeger ook heb gehad en vond dat toch ook wel weer leuk...maar zo kan ik alles wel bewaren.
Voor de liefhebbers deze site met retro modellen..http://www.retromobile.nl/retromobilenl/nokia/nokia-n-serie/
Ik zou zeggen geef hem gewoon door aan de volgende generatie,of heb je inmiddels iets anders besloten?
Ik zag laatst op internet een collectie van oude nokia's met originele doosjes die ik vroeger ook heb gehad en vond dat toch ook wel weer leuk...maar zo kan ik alles wel bewaren.
Voor de liefhebbers deze site met retro modellen..http://www.retromobile.nl/retromobilenl/nokia/nokia-n-serie/
Ik zou zeggen geef hem gewoon door aan de volgende generatie,of heb je inmiddels iets anders besloten?
Verwijderd
Ik ga binnenkort een 2de hands N900 kopen, zodat ik een (fatsoenlijke) mobiel heb tot dat de Jolla smartphones komen. Ik heb nu een goedkope Android (Samsung Galaxy Mini) waar ik diverse ROMs op heb gedraaid en soms met overclock. Nu is mijn vraag: is een N900 sneller (UI, webpagina's renderen met MicroB, apps op starten etc.) dan een goedkope Android telefoon (evt. met een andere ROM/overclock)? Of is het vergelijkbaar of slechter? De N900 heeft immers wel een stuk snellere CPU en GPU dan mijn huidige Android
(TI OMAP3430 @ 600 MHz Cortex A8+PowerVR SGX530 vs. Qualcomm MSM7227 @ 600 MHz ARMv6+Adreno 200).
Alvast Bedankt,
Superpelican
(TI OMAP3430 @ 600 MHz Cortex A8+PowerVR SGX530 vs. Qualcomm MSM7227 @ 600 MHz ARMv6+Adreno 200).
Alvast Bedankt,
Superpelican
Hmm mijn N900 begint na exact drie trouwe jaren van gebruik mijn simkaart af en toe kwijt te zijn.... Ben bang dat dit het begin van het einde is
Ben aan het denken aan de Lumia 920 als opvolger.
Ben aan het denken aan de Lumia 920 als opvolger.
Verwijderd
@baaart900 als je N900 momenteel nog werkt kan je beter op Jolla wachten, die brengen over een half jaar hun eerste telefoon uit. Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526662
Ik wil mezelf niet promoten of op de borst kloppen ofzo, maar zie vooral de laatste post:daar heb ik zo ongeveer alle op dit moment beschikbare info over Jolla verzamelt (links en video's van de UI)
Jolla's Sailfish moet erg open en hackable worden en zal dus hoogstwaarschijnlijk een waardig alternatief gaan vormen voor N900/Maemo en natuurlijk ook Harmattan/N9
Zelf ga ik een 2de hands N900 kopen die mij zal bevrijden van laggy & crappy Android tot dat Jolla hun eerste smartphone uitbrengt.
Ik wil mezelf niet promoten of op de borst kloppen ofzo, maar zie vooral de laatste post:daar heb ik zo ongeveer alle op dit moment beschikbare info over Jolla verzamelt (links en video's van de UI)
Jolla's Sailfish moet erg open en hackable worden en zal dus hoogstwaarschijnlijk een waardig alternatief gaan vormen voor N900/Maemo en natuurlijk ook Harmattan/N9
Zelf ga ik een 2de hands N900 kopen die mij zal bevrijden van laggy & crappy Android tot dat Jolla hun eerste smartphone uitbrengt.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 12:30 ]
Ik heb nog wel één waar ik vanaf wil. Toen ik een nieuwe telefoon kocht dacht ik de N900 te houden als tweakparadijs, maar de praktijk is dat ie al een half jaar obsolete ligt te wezen.
Ben alleen te lui om een ad in va te zetten, bij interesse maar even PMmen.
Was erg leuk hoor, maar een nieuwe telefoon van nu is echt veel sneller.
(Nee ik ben geen goeie verkoper
maar wel ontopic.)
Ben alleen te lui om een ad in va te zetten, bij interesse maar even PMmen.
Was erg leuk hoor, maar een nieuwe telefoon van nu is echt veel sneller.
(Nee ik ben geen goeie verkoper
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
@Redsandro bedankt voor je aanbod, maar ik heb gisteren net een 2de hands N900
gekocht via Marktplaats.
Ik ben erg benieuwd hoe hij bevalt (word verzonden, dus duurt helaas
nog wel een paar dagen. Ik zal hier als.ik tijd heb nog een uitgebreid verslag neerzetten van hoe de N900 bevalt. Aangezien ik nogal een aparte overstap maak goedkope Android > N900
gekocht via Marktplaats.
nog wel een paar dagen. Ik zal hier als.ik tijd heb nog een uitgebreid verslag neerzetten van hoe de N900 bevalt. Aangezien ik nogal een aparte overstap maak goedkope Android > N900
Verwijderd
Het is nu in de handen van mijn zoon..olafino schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:05:
....
Jammer dat de N900 periode toch voorbij is.
Ik heb nu een N9 en vond de N900 vooral door zijn HW toetsenbord een stuk fijner.
Daarnaast heb ik bij de N9 vaak het gevoel dat de software niet helemaal 100% in orde is, iets wat ik bij de N900 veel minder had.
Ik heb een tijdje een S2 gebruikt die wel lekker vlot is maar veel te onlogisch en onoverzichtelijk allemaal.
Ik kijk reikhalzend uit naar de tijd van Jolla!
Ik heb nu een N9 en vond de N900 vooral door zijn HW toetsenbord een stuk fijner.
Daarnaast heb ik bij de N9 vaak het gevoel dat de software niet helemaal 100% in orde is, iets wat ik bij de N900 veel minder had.
Ik heb een tijdje een S2 gebruikt die wel lekker vlot is maar veel te onlogisch en onoverzichtelijk allemaal.
Ik kijk reikhalzend uit naar de tijd van Jolla!
Verwijderd
Afgelopen week een 2de hands Nokia N900 gekocht op Marktplaats (slechts paar maanden oud, bijna nieuwstaat, afgezien van wat krassen op de screenprotecter). En wat een geweldig apparaat!
Het hardware toetsenbord is wat wennen, maar ik kan er steeds sneller op typen en ik denk dat ik er uiteindelijk sneller op kan typen dan op mijn 3,2" Android VKB. Ook het resistief scherm went snel.
Het "true multitasking" is echt geweldig en het schakelen tussen programma's gaat verrassend snel (met 256mb RAM en een 600mHZ proc). De widgets op de homescreen vind ik ook zeer handig. En natuurlijk, misschien wel het alle mooiste:een volledige Linux distro! Al die handige klassieke UNIX commando's en tooltjes die gewoon werken op je telefoon, je N900 besturen vanaf je laptop met SSH en andersom.
Het enige minpuntje wat ik tot nu toe heb is dat ondanks dat MicroB een geweldige browser is, de browser toch wat langzamer is dan de Android browser. En dat MicroB HTML5 ondersteuning mist is ook erg jammer. Fennec (uit de Ovi Store, dus 6.0) heb ik ook geprobeert, maar scrollen is erg schokkerig en het is nog langzamer. Dus Firefox (tenminste 6.0 uit de Ovi Store) is ook geen optie. Ook zou ik het leuk vinden als er nog wat meer games beschikbaar waren (ik mis toch wel de hoeveelheid beschikbare games van Android, ookal had mijn oude telefoon een ARMv6 proc en was de GPU waardeloos)
Verder heb ik nog een lijstje van wat voor apps ik op het moment gebruik/heb:
Browser = MicroB;
YouTube client = MicroB (+Hildon Media Player);
Google Translate app = GTranslate;
Calculator = stock calculator app;
Calender = stock agenda/calender app;
Verder aanraders:
-GConvert (allerlei maten/"units" omrekenen)
-SuperTux(was al geweldig op de computer, nog gaver om het onderweg te kunnen spelen met de N900's HW KB)
-tuxrace(ExtremeTuxRacer voor Maemo, maakt ook gebruik van de bewegingssensor om te sturen)
-Conky
Het hardware toetsenbord is wat wennen, maar ik kan er steeds sneller op typen en ik denk dat ik er uiteindelijk sneller op kan typen dan op mijn 3,2" Android VKB. Ook het resistief scherm went snel.
Het "true multitasking" is echt geweldig en het schakelen tussen programma's gaat verrassend snel (met 256mb RAM en een 600mHZ proc). De widgets op de homescreen vind ik ook zeer handig. En natuurlijk, misschien wel het alle mooiste:een volledige Linux distro! Al die handige klassieke UNIX commando's en tooltjes die gewoon werken op je telefoon, je N900 besturen vanaf je laptop met SSH en andersom.
Het enige minpuntje wat ik tot nu toe heb is dat ondanks dat MicroB een geweldige browser is, de browser toch wat langzamer is dan de Android browser. En dat MicroB HTML5 ondersteuning mist is ook erg jammer. Fennec (uit de Ovi Store, dus 6.0) heb ik ook geprobeert, maar scrollen is erg schokkerig en het is nog langzamer. Dus Firefox (tenminste 6.0 uit de Ovi Store) is ook geen optie. Ook zou ik het leuk vinden als er nog wat meer games beschikbaar waren (ik mis toch wel de hoeveelheid beschikbare games van Android, ookal had mijn oude telefoon een ARMv6 proc en was de GPU waardeloos)
Verder heb ik nog een lijstje van wat voor apps ik op het moment gebruik/heb:
Browser = MicroB;
YouTube client = MicroB (+Hildon Media Player);
Google Translate app = GTranslate;
Calculator = stock calculator app;
Calender = stock agenda/calender app;
Verder aanraders:
-GConvert (allerlei maten/"units" omrekenen)
-SuperTux(was al geweldig op de computer, nog gaver om het onderweg te kunnen spelen met de N900's HW KB)
-tuxrace(ExtremeTuxRacer voor Maemo, maakt ook gebruik van de bewegingssensor om te sturen)
-Conky
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 15:46 ]
Fijn om die laatste post van Superpelican te lezen! Ik heb nu zelf een Samsung Galaxy Spica die wel redelijk vergelijken is met de Mini (De mini is zelfs ietsjes beter, waardoor een N900 relatief nog beter voelt!
)
Ik zat door dat resistieve scherm nog te twijfelen, maar nou weet ik zeker dat ik ook een N900 ga kopen!
Gelukkig heb ik een tablet met Android, dus ik kan alle apps draaien die niet werken op de N900.
@Superpelican Wat heb je (ongeveer) betaald voor die N900 in 'bijna nieuwstaat?'
Ik zat door dat resistieve scherm nog te twijfelen, maar nou weet ik zeker dat ik ook een N900 ga kopen!
Gelukkig heb ik een tablet met Android, dus ik kan alle apps draaien die niet werken op de N900.
@Superpelican Wat heb je (ongeveer) betaald voor die N900 in 'bijna nieuwstaat?'
[ Voor 9% gewijzigd door Eloy op 16-12-2012 15:21 ]
<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>
Verwijderd
@ik.ben.iemand ik heb 80 euro (incl. verzending in envelop) betaalt voor de N900.
Je moet maar eens op Marktplaats kijken, daar staan er de laatste tijd ineens heel veel op
Wat ik je zou aanraden om voor de koop van een 2de hands N900 te vragen is of de microUSB poort/oplaadpoort niet los zit/kapot is, om te voorkomen dat je straks een N900 met kapotte oplaadpoort ontvangt
Als het resistieve scherm je enige twijfel punt is, dan zeg ik: kopen! Hegt resistieve scherm went binnen notime. Na een dag was ik al zo ongeveer er aan gewend(incl. intensief gebruik natuurlijk, eerste alles uitproberen en alle mogelijkheden verkennen
). Ook het inzoomen door cirkeltjes te tekenen op het scherm (toestel heeft geen multitouch) ziet er aan het begin heel ingewikkeld en tijdrovend uit, maar na een weekje is het heel natuurlijk en gaat het al heel makkelijk. Dan ziet pinch-to-zoom er opeens heel onnatuurlijk uit
.
Ook kan je met de volumeknoppen makkelijk inzoomen em dit gaat gewoon smooth en niet schokkerig.
Daarnaast kan je ook nog eens inzoomen door netals op iOS of Android te doubletappen. En daar komt nog eens bovenop dat ik persoonlijk nauwelijks inzoom, omdat het scherm zo scherp is
Getypt vanaf mijn N900 uiteraard
Je moet maar eens op Marktplaats kijken, daar staan er de laatste tijd ineens heel veel op
Wat ik je zou aanraden om voor de koop van een 2de hands N900 te vragen is of de microUSB poort/oplaadpoort niet los zit/kapot is, om te voorkomen dat je straks een N900 met kapotte oplaadpoort ontvangt

Als het resistieve scherm je enige twijfel punt is, dan zeg ik: kopen! Hegt resistieve scherm went binnen notime. Na een dag was ik al zo ongeveer er aan gewend(incl. intensief gebruik natuurlijk, eerste alles uitproberen en alle mogelijkheden verkennen
Ook kan je met de volumeknoppen makkelijk inzoomen em dit gaat gewoon smooth en niet schokkerig.
Daarnaast kan je ook nog eens inzoomen door netals op iOS of Android te doubletappen. En daar komt nog eens bovenop dat ik persoonlijk nauwelijks inzoom, omdat het scherm zo scherp is
Getypt vanaf mijn N900 uiteraard
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 08:23 ]
Dan heb ik mazzel volgensmij, ik heb er een op Marktplaats voor € 50 die ik kan ophalen en kan testen of de oplader werkt. Was wel zonder oplader, maar ik heb zat microusb ladertjes.
Euhm. Ben je nog van plan om na te gaan of deze heel misschien wel gestolen is?ik.ben.iemand. schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:03:
[..] Marktplaats voor € 50 [..] zonder oplader [..]
Dezelfde advertentie stond al een stuk of 4x geplaatst (zelfde account) maar er werd steeds niet op geboden, de vraagprijs zakte van €100,- naar €50,-
Bovendien gaf de adverteerder geen verdachte antwoorden op de vragen in mijn mailtje en bovendien zien de andere advertentie's er niet verdacht uit (hoge hakken, Spongebob DS spelletje en een dienst: Gelnagels lakken
)
Bovendien gaf de adverteerder geen verdachte antwoorden op de vragen in mijn mailtje en bovendien zien de andere advertentie's er niet verdacht uit (hoge hakken, Spongebob DS spelletje en een dienst: Gelnagels lakken
Verwijderd
Mijn N900 kwam inclusief handleidingen, de originele doos, alle originele accesoires en laadkabel.
Maar een N900 zonder iets, is inderdaad wel erg verdacht. Er kan natuurlijk een accesoire kapot gaan of kwijtraken, maar alles...
Is dat toevallig een N900 in s'Gravenshage van ene "miranda007", die heeft 2 N900s op MP staan beide zonder oplader en doos, dat is wel een beetje verdacht natuurlijk.
Maar goed misschien is deze wat voor je: http://m.marktplaats.nl/a...okia-n900-32gb-zwart.html of deze: [url]ttp://m.marktplaats.nl/a/telecommunicatie/mobiele-telefoons-nokia/m625478254-mooie-nokia-n900.html[/url], hij is een stuk duurder, maar wel in bijna nieuwstaat en je krijgt er ook veel meer bij (zelfs de bon is aanwezig). Hij is duidelijk van een echte liefhebber geweest.
Ook deze is misschien wel wat (de prijs komt ook een stuk meer in de buurt van 50 euro):http://m.marktplaats.nl/a...624777710-nokia-n900.html
Kortom @ik.ben.iemand ik denk dat je beter nog ff verder kan kijken, er staan nog zat juweeltjes op
Maar een N900 zonder iets, is inderdaad wel erg verdacht. Er kan natuurlijk een accesoire kapot gaan of kwijtraken, maar alles...
Is dat toevallig een N900 in s'Gravenshage van ene "miranda007", die heeft 2 N900s op MP staan beide zonder oplader en doos, dat is wel een beetje verdacht natuurlijk.
Maar goed misschien is deze wat voor je: http://m.marktplaats.nl/a...okia-n900-32gb-zwart.html of deze: [url]ttp://m.marktplaats.nl/a/telecommunicatie/mobiele-telefoons-nokia/m625478254-mooie-nokia-n900.html[/url], hij is een stuk duurder, maar wel in bijna nieuwstaat en je krijgt er ook veel meer bij (zelfs de bon is aanwezig). Hij is duidelijk van een echte liefhebber geweest.
Ook deze is misschien wel wat (de prijs komt ook een stuk meer in de buurt van 50 euro):http://m.marktplaats.nl/a...624777710-nokia-n900.html
Kortom @ik.ben.iemand ik denk dat je beter nog ff verder kan kijken, er staan nog zat juweeltjes op
Tsja, ik had inderdaad ook al gezien dat er buiten mijn regio (Den Haag) ook wel goede te krijgen waren, maar mijn vader wil nu altijd (electronica) ophalen, omdat hij 1 keer een kapotte Olympus camera had gekocht. En Groningen is een beetje ver rijden 
Ik zal nog eens een overleg poging wagen.
Ik zal nog eens een overleg poging wagen.

Waarom? Een jaartje terug heb ik een tweedehandse gekocht voor €100 uit een tweedehands winkel. Toen waren de prijzen al ~€80.BvDorp schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:34:
[...]
Euhm. Ben je nog van plan om na te gaan of deze heel misschien wel gestolen is?
vrede in rust
Verwijderd
Vandaag is mijn nieuwe microSDHC kaart gekomen, waardoor ik eindelijk Nemo Mobile/Mer op de N900 kan uitproberen!
Het betreft een qua zowel sequential io (classrating, vooral belangrijk voor het heen en weer kopiëren van grote bestanden (bijv. video's etc. voor camera's, mp3-spelers, video camera's)) en random io (zeer belangrijk voor het lezen en schrijven van kleine bestanden zoals bijv. bestanden van een OS, dus als je een OS vanaf je SD wilt draaien (bijv. voor N900 Nemo Mobile o.i.d., CM7 op een Nook ereader, of een distributie voor je RPi) is random io belangrijker dan de class) zeer snelle microSDHC: De Sandisk Mobile Ultra Class 10 8GB microSDHC met UHS-1 ondersteuning (& leessnelheden van max. 30 mb/s). Ik had hem speciaal besteld om alternative OSes op mijn N900 te kunnen draaien.
Ik ga nu Nemo Mobile eens uitproberen en zal mijn bevindingen nog wel in dit post plaats d.m.v. een EDIT
Ik ga nu Nemo Mobile eens uitproberen en zal mijn bevindingen nog wel in dit post plaats d.m.v. een EDIT
Als de telefoon wat langzaam wordt, in de startpost staat een link naar een duidelijke overklok how to. Werkte bij mij goed voor de snelheid en het batterijgebruik!
Die is ondertussen wel enigszins gedateerd. In a nutshell: als je kernel-power 50 of 51 installeert (talk.maemo.org heeft instructies), kan je een profiel in /usr/share/kernel-power-settings laden, bv:Bongoarnhem schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:13:
Als de telefoon wat langzaam wordt, in de startpost staat een link naar een duidelijke overklok how to. Werkte bij mij goed voor de snelheid en het batterijgebruik!
kernel-config-load dsp
Ik heb die gekopieerd en aangepast om de top op 900 te zetten, meer wordt afgeraden.
Daarnaast heb ik een wrapper-scriptje gemaakt dat na het vorige commando ook het volgende uitvoert:
echo 30 > /proc/sys/vm/swappiness echo 1 > /proc/sys/vm/page-cluster
Die drie commando's voer ik dus uit met een scriptje na het opstarten (de telefoon start altijd op met default profiel voor de zekerheid).
Verwijderd
[url]ttp://m.marktplaats.nl/a/telecommunicatie/mobiele-telefoons-nokia/m625478254-mooie-nokia-n900.html[/url], hij is een stuk duurder, maar wel in bijna nieuwstaat en je krijgt er ook veel meer bij (zelfs de bon is aanwezig). Hij is duidelijk van een echte liefhebber geweest.
..Haha..da klopt..die is van mij,..op dit moment is er 85 euro geboden, maar ik geloof toch dat ik hem maar houd...
moeilijk afscheid nemen van mijn liefje..
Heb wel nog een te koop, maar met krassen en vlekje in beeldscherm..
god waarom kan ik niet loslaten..
..Haha..da klopt..die is van mij,..op dit moment is er 85 euro geboden, maar ik geloof toch dat ik hem maar houd...
moeilijk afscheid nemen van mijn liefje..
Heb wel nog een te koop, maar met krassen en vlekje in beeldscherm..
god waarom kan ik niet loslaten..
Verwijderd
tja..link werkte al niet, dus was niet de moeite om het wel werkend te maken,..maar thx nas..Nas T schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:32:
Of je maakt de link zo. Werkend.
Wanneer heb je het toestel gekocht?
weer gratis reclame...denk alleen dat ik hem intrek..heb net weer zitten spelen en een verse nitdroid erop.
dacht dat er wel een nieuwe uit zou zijn, maar heb de oude weer gebruikt (n12 umay)..of kijk ik niet goed?
heb het toestel in rond deze tijd 3 jaar geleden gekocht. Was een van de eerste....geloof ik..
grz
ohja nog bedankt voor je tip mbt exfat en omega. maar dat gaat maar tot 32 gb..ik wil zekerheid voor mijn 64gb,
wil minstens zoveel opslag hebben als vroeger op de N900. 32 intern en 32 op sd..
Ik heb daarnet de telefoon gekocht!
Het ging eerst wat moeizaam, de man aan de telefoon was nauwelijks te verstaan, na nog een gesprek via zijn huistelefoon ging het wel goed.
Waarschijnlijk heb ik hem dinsdag binnen
edit: Het was misschien niet een geweldig optimaal super duper idee om dit vlak voor kerst te gaan kopen op MP. Trackingcode werkt nog niet...
Het ging eerst wat moeizaam, de man aan de telefoon was nauwelijks te verstaan, na nog een gesprek via zijn huistelefoon ging het wel goed.
Waarschijnlijk heb ik hem dinsdag binnen
edit: Het was misschien niet een geweldig optimaal super duper idee om dit vlak voor kerst te gaan kopen op MP. Trackingcode werkt nog niet...
[ Voor 24% gewijzigd door Eloy op 24-12-2012 23:11 ]
Het is maar wat je reclame noemtVerwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:17:
[...]
tja..link werkte al niet, dus was niet de moeite om het wel werkend te maken,..maar thx nas..
weer gratis reclame...denk alleen dat ik hem intrek..heb net weer zitten spelen en een verse nitdroid erop.
dacht dat er wel een nieuwe uit zou zijn, maar heb de oude weer gebruikt (n12 umay)..of kijk ik niet goed?
heb het toestel in rond deze tijd 3 jaar geleden gekocht. Was een van de eerste....geloof ik..
grz
ohja nog bedankt voor je tip mbt exfat en omega. maar dat gaat maar tot 32 gb..ik wil zekerheid voor mijn 64gb,
wil minstens zoveel opslag hebben als vroeger op de N900. 32 intern en 32 op sd..
Maar ontopic:
exFat gaat juist tot 512 TiB, zie wikipedia. Als je een 64GB SDXC kaartje gebruikt, gebruikt deze native al exFat (zie ook wikipedia).
De file-tables zijn volgens mij de specifieke reden van verschil tussen SD (fat12 & fat16), SDHC (fat32) en SDXC (exFat), zie bron. Ik snap nog steeds je afkeur van exFAT niet (behalve het mislukte avontuur op je smartphone, dat aan je smartphone lag, niet aan exFAT).
vrede in rust
YEAH! Mn pakketje staat eindelijk bij Track & Trace bij PostNL, morgen wordt ie bezorgd. Ga zaterdag op vakantie, kan de telefoon nog net mee 
edit: IK HEB HEM BINNEN!
Ik ben een beetje aan het spelen met Meamo (uiteraard
) maar ik vind dat een halve middag op 1 accu lading best weinig. Hoel lang werkt ie bij jullie nog?
Ik heb al wat accu tweaks gedaan, ben nu aan het kijken of het een beetje helpt
edit: IK HEB HEM BINNEN!
Ik ben een beetje aan het spelen met Meamo (uiteraard
Ik heb al wat accu tweaks gedaan, ben nu aan het kijken of het een beetje helpt
[ Voor 50% gewijzigd door Eloy op 30-12-2012 17:29 ]
mbt tot de accu kan ik je vertellen dat die bij Maemo en meego idd niet zo lang zijn. Zoek eens naar het proggie Disconnect, deze sluit al je verbindingen als deze een bepaalde tijd idle zijn. Daarnaast hielp het om de felheid van het scherm wat te dimmen meen ik.
En ja, veel spelen met een gsm doet bij bijna alle smartphones de accu binnen no time tot nul reduceren. Alleen Symbian gaat erg lang mee is mijn mening, maar dat is dan ook tot de top toe geoptimaliseerd.
En ja, veel spelen met een gsm doet bij bijna alle smartphones de accu binnen no time tot nul reduceren. Alleen Symbian gaat erg lang mee is mijn mening, maar dat is dan ook tot de top toe geoptimaliseerd.
Dat was al 5,5 jaar geleden bekend. Gevalletje "obvious", lijkt me. Ook met Symbian was het trouwens niet altijd zo dat je toestel langer dan een dag meeging. Een toestel met wifi/3G/GPS/Bluetooth etc verbruikt gewoon meer.Bongoarnhem schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:40:
Vroeger moest ik met de N95 8GB ook elke dag laden, twee dagen was lang.
vrede in rust
Ja, het lijkt me ook dat het intensief gebruik toch echt wel de oorzaak was. Als ik naar school ga gebruik ik hem alleen in de pauze, en thuis niet zo veel. Hij gaat nu ongeveer 1 dag mee.
(En dan zoveel mensen die zeggen dat een tablet zo handig is op de bank, sinds ik mijn N900 heb gebruik ik veel liever mijn smartphone. Maar dat zal dan ook wel komen omdat ie een IR zender heeft voor de TV.
)
(En dan zoveel mensen die zeggen dat een tablet zo handig is op de bank, sinds ik mijn N900 heb gebruik ik veel liever mijn smartphone. Maar dat zal dan ook wel komen omdat ie een IR zender heeft voor de TV.
Iemand ervaring met de garantie van Nokia?
Ik heb mn N900 opgestuurd, met PIN en kassa bon, echter geen factuur....
De USB poort gaf problemen, en de SIM ook.
Zal dit goed komen?
Zal dit goed komen?
Live from Denmark
Volgens mij komt dat goed. Ik heb een keer een 5800 XM ingeleverd bij een Nokia Care Point. Ik had deze een keer via marktplaats gekocht. Geen factuur, geen kassa bon, niets. Nieuw scherm gemonteerd onder garantie omdat ze aan het IMEI nummer konden zien dat het toestel nog geen twee jaar oud was.hansie_k schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:04:
Zal dit goed komen?
Dit kan ik ook beamen, ik heb vaker toestellen die ik bv 2e hands gekocht heb ter reparatie aangeboden. Dit viel meer dan eens gewoon onder de garantie.hansie_k schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:04:
Zal dit goed komen?
hm...nouja, dan wachten we 't wel even af.Bongoarnhem schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:42:
[...]
Dit kan ik ook beamen, ik heb vaker toestellen die ik bv 2e hands gekocht heb ter reparatie aangeboden. Dit viel meer dan eens gewoon onder de garantie.
volgens de imei zou ie ouder zijn als 2 jaar...weird...
4 weken wachten geloof ik he?

Live from Denmark
@hansie_k:
Staat het IMEI-nummer op die kassabon ? Dan is de garantie gewoon twee jaar vanaf de datum van die bon.
Dat het toestel volgens het IMEI-nummer ouder is, kan best, dit geeft n.l. de produktie-datum aan, dan heeft hij een tijdje in de winkel gelegen, voordat je hem kocht. Om dit (gedeeltelijk) op te vangen, is de garantie volgens IMEI een maand langer: 25 maanden vanaf produktie-datum.
Maar wanneer een toestel bijv. een half jaar in de winkel heeft gelegen, ben je daar natuurlijk niet mee geholpen.
Staat het IMEI-nummer op die kassabon ? Dan is de garantie gewoon twee jaar vanaf de datum van die bon.
Dat het toestel volgens het IMEI-nummer ouder is, kan best, dit geeft n.l. de produktie-datum aan, dan heeft hij een tijdje in de winkel gelegen, voordat je hem kocht. Om dit (gedeeltelijk) op te vangen, is de garantie volgens IMEI een maand langer: 25 maanden vanaf produktie-datum.
Maar wanneer een toestel bijv. een half jaar in de winkel heeft gelegen, ben je daar natuurlijk niet mee geholpen.
Verwijderd
Laatst mijn N900 voor de eerste keer gereflashed. Dat heb ik namelijk nooit gedaan toen ik hem kreeg, alleen alles gereset. Ik had U-Boot geinstalleerd om Nemo Mobile te testen, maar aangezien ik na een paar weken al mijn spiksplinter nieuwe microSD-kaart (die ik speciaal daarvoor had gekocht) ben kwijtgeraakt
kan ik nu toch geen alternative OSs meer draaien voorlopig (kan het me niet veroorloven om weer een nieuwe te kopen, ben net aan het sparen voor een systeem camera). Dus ik heb ik maar een reflash gedaan zodat ik eindelijk eens Power Kernel kon installeren en Speed Patch (waar je PK voor nodig hebt). Ook heb ik mijn N900 bijna direct geoverclocked
naar 720 mHZ (wou niet te hoog gaan, want dan slijt hij zo snel en ik vind het zonde om zo'n, tegenwoordig, zeldzaam wordende telefoon helemaal op te gebruiken + dat ik geen super extreem CPU intensive dingen er op doe en het vreet alleen maar accu en produceert warmte). Ook heb ik inmiddels CSSU weer opnieuw geïnstalleerd uiteraard
Alleen jammer dat de Maemo.org repo' s nu net offline zijn...
Mocht je bang zijn voor je CPU: denk dat je zonder probleem 900MHz aankan. Die dingen worden vaak zo veilig laag geclockt. Ik heb mijn cpu al tig keer laten vastlopen met een reboot tot gevolg. Ding doet het nog perfect.
vrede in rust
Er draaien complete mirror's 
http://maemo-archive.wedrop.it/repository.maemo.org/
(ohja, ik was de storingsongevoeligheid ook vergeten
Eloy in 'nieuws: Mozilla presenteert ontwikkelaarstelefoons met Firefox OS')
http://maemo-archive.wedrop.it/repository.maemo.org/
(ohja, ik was de storingsongevoeligheid ook vergeten
Ik heb die van mij standaard naar 850Mhz overclock gehad. Heeft toch zeker 9 maanden zo gedraaid. En het mooiste, totaal geen verlies op het gebied van standby tijd.
Werkte super.
Werkte super.
Die van mij kachelt ook op die manier door. Hoewel ik wel moet zeggen dat een bug in hildon-desktop soms mijn cpu op volle kracht laat draaien. Dan gaat je standby tijd wel opeens met 80% omlaagBongoarnhem schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:11:
Ik heb die van mij standaard naar 850Mhz overclock gehad. Heeft toch zeker 9 maanden zo gedraaid. En het mooiste, totaal geen verlies op het gebied van standby tijd.
Werkte super.
Echt genieten.
If it ain't broken, don't fix it.
Ik zat gisteren voor de lol wat te bladeren in de extra-devel, en toen kwam ik de app tegen (ik weet de naam niet precies meer, iets met camera erin) waarvan de naam deed vermoeden dat je er de font-face camera mee kon ativeren. Ik had al een tijdje het idee om dat eens te installeren, want ik kon niet bij die camera komen via de regurliere camera-ui.
Toen heb ik verder nog wat appjes geintalleerd (weet niet meer welke omdat het probleem zich vlak na dit alles voordeed, die camera app was de laatste die ik installeerde. Ik kan helaas via my.opera.com niet mijn browser history van Opera Link bekijken, enigzinds om privacy-redenenen ook wel logisch)
Nu zit mijn telefoon in een rebootloop. Hoe kan ik het beste de data backuppen? Alles staat op het interne geheugen, en de telefoon blijft niet langer aan dan een halve minuut ofzo, de tijd die het duurt voordat de boot is afgelopen en dus de telefoon uitvalt.
Mijn laatste backup is van vorige week, maar laat ik nou net gisteren een paar geweldige foto's hebben gemaakt die wel plakboek waardig zijn
If it ain't broken, don't fix it.
Ik zat gisteren voor de lol wat te bladeren in de extra-devel, en toen kwam ik de app tegen (ik weet de naam niet precies meer, iets met camera erin) waarvan de naam deed vermoeden dat je er de font-face camera mee kon ativeren. Ik had al een tijdje het idee om dat eens te installeren, want ik kon niet bij die camera komen via de regurliere camera-ui.
Toen heb ik verder nog wat appjes geintalleerd (weet niet meer welke omdat het probleem zich vlak na dit alles voordeed, die camera app was de laatste die ik installeerde. Ik kan helaas via my.opera.com niet mijn browser history van Opera Link bekijken, enigzinds om privacy-redenenen ook wel logisch)
Nu zit mijn telefoon in een rebootloop. Hoe kan ik het beste de data backuppen? Alles staat op het interne geheugen, en de telefoon blijft niet langer aan dan een halve minuut ofzo, de tijd die het duurt voordat de boot is afgelopen en dus de telefoon uitvalt.
Mijn laatste backup is van vorige week, maar laat ik nou net gisteren een paar geweldige foto's hebben gemaakt die wel plakboek waardig zijn
Als je gewoon alleen het rootfs flasht, blijft alles in ik dacht heel ~ maar anders ~/MyDocs bewaard. Dat zijn dus alle instellingen van apps, contacten, gebruikersdata. Waaronder ook je foto's. Als je het echt flink hebt verpest moet je het complete emmc flashen. Dan heb je een probleem
Heeft iemand dat setupje toevallig? Linkje op maemo.org is beetje dood...
En ik kan dat bestand zo gauw niet vinden, bijna overal wordt verwezen naar die link
tablets-dev.nokia.com/maemo-dev-env-downloads.php
En ik kan dat bestand zo gauw niet vinden, bijna overal wordt verwezen naar die link
tablets-dev.nokia.com/maemo-dev-env-downloads.php
Oh, stom van me, ik bedoel het setupje van de tool om de firmware (rootfs, niet eMMC) te flashen.
Ik heb het gerkregen via de IRC van meamo.org:
http://skeiron.org/tablets-dev/
(staan ook andere bestanden op)
[Maar ik moet naar bed van mijn vader
]
Ik heb het gerkregen via de IRC van meamo.org:
http://skeiron.org/tablets-dev/
(staan ook andere bestanden op)
[Maar ik moet naar bed van mijn vader

[ Voor 9% gewijzigd door Eloy op 01-02-2013 23:49 ]
Ik zou graag nog 2 dingen 100% ZEKER willen weten:
DCIM is een subfolder van MyDocs en NIET van /home/user, of blijft heel /home/user bewaard bij een rootfs flash? (Ik wil voor geen goud die foto's kwijt)
2: FIASCO = rootfs
(Misschien komt dat voorgevoel door de naam fiasco
)
Op de website van voorgaande post staat:
Vanilla version of the eMMC content for Nokia N900
NOTE: Always flash the eMMC image first, then the FIASCO image immediately after that. Never boot up the device between flashing the FIASCO image and the eMMC image! When flashing eMMC always also flash FIASCO rootfs - NEVER boot the device between the two flashes.
Als ik nu ALLEEN de FIASCO flash, beschouwt de software dan het huidige systeem wat op de telefoon staat als eMMC?
DCIM is een subfolder van MyDocs en NIET van /home/user, of blijft heel /home/user bewaard bij een rootfs flash? (Ik wil voor geen goud die foto's kwijt)
2: FIASCO = rootfs
(Misschien komt dat voorgevoel door de naam fiasco
Op de website van voorgaande post staat:
Vanilla version of the eMMC content for Nokia N900
NOTE: Always flash the eMMC image first, then the FIASCO image immediately after that. Never boot up the device between flashing the FIASCO image and the eMMC image! When flashing eMMC always also flash FIASCO rootfs - NEVER boot the device between the two flashes.
Als ik nu ALLEEN de FIASCO flash, beschouwt de software dan het huidige systeem wat op de telefoon staat als eMMC?
[ Voor 46% gewijzigd door Eloy op 02-02-2013 22:13 ]
Wat jij wilt is gewoon de rootfs flashen. Ik geloof dat geheel ~ bewaard blijft (want contacten staan er nog op na een flash, en dat staat meende ik in ~/.contacts), en anders sowieso ~/MyDocs. Je foto's blijven bewaard als je niets fout doet. Je moet dus niets fout doen 
Je downloadt het juiste bestand (de laatste firmware van Nokia, mocht je er niet uitkomen, stuur even een DM, ik heb 'm hier nog wel ergens rondhangen), en dan komt het moment van de waarheid. Eerst je N900 uit, batterij er even uit, dan weet je het maar zeker, batterij er weer in maar niet aan zetten! Dan tik je op je computer sudo flasher-3.5 -F <firmware-image> -f -R en je plugt hem in. Daarna rebooten en als je alles goed hebt gedaan staat daar een keurige geflashte N900 mét al je foto's maar zónder al je instellingen/programma's.
Je downloadt het juiste bestand (de laatste firmware van Nokia, mocht je er niet uitkomen, stuur even een DM, ik heb 'm hier nog wel ergens rondhangen), en dan komt het moment van de waarheid. Eerst je N900 uit, batterij er even uit, dan weet je het maar zeker, batterij er weer in maar niet aan zetten! Dan tik je op je computer sudo flasher-3.5 -F <firmware-image> -f -R en je plugt hem in. Daarna rebooten en als je alles goed hebt gedaan staat daar een keurige geflashte N900 mét al je foto's maar zónder al je instellingen/programma's.
Bedankt man! Het is gelukt.
Ik opende direct na de reboot mijn image gallery, en ik schrok me rot toen er stond: 'geen afbeeldingen'
Bedacht me ineens dat het USB kabeltje er nog aanhing, daarna kreeg ik ze wel te zien
edit: Ik zag ineens dat ik de verkeerde versie had geflasht, (wat ik kon bevestigen met uname -a, er stond 2009
) Maar nu draait er wel de laatste, hij is al een kwartier de repo's aan het updaten
Ik opende direct na de reboot mijn image gallery, en ik schrok me rot toen er stond: 'geen afbeeldingen'
Bedacht me ineens dat het USB kabeltje er nog aanhing, daarna kreeg ik ze wel te zien
edit: Ik zag ineens dat ik de verkeerde versie had geflasht, (wat ik kon bevestigen met uname -a, er stond 2009

[ Voor 31% gewijzigd door Eloy op 04-02-2013 19:23 ]
Vandaag UPs aan de deur, met...een nieuwe N900, netjes in de folie enzoMarly schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 03:47:
@hansie_k:
echter zonder accu en klepje...had ik wel mee gestuurd, misschien niet moeten doen?

Heb ze gemailed, ben benieuwd....
Live from Denmark
Bedankt, maar heb ze gewoon maar gemaild, binnen 3 kwartier beantwoord.FiscBiker schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:15:
Ik heb hier nog een klepje over eventueel.
Krijg nog mail van verantwoordelijke reparatie afdeling...we wachten gewoon nog even af.
Bij nadere inspectie (van de pakbon...
Vraag me alleen af of, behalve het uiterlijk, nog meer vervangen is (moederbordje, SIM, USB).
Het IMEI nr is gewoon het zelfde...
Hopelijk snel mn accu+klepje binnen, kan ik weer verder met m'n top gsm'tje
Live from Denmark
SIM = Subscriber Identity Module oftewel simkaarthansie_k schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:32:
Vraag me alleen af of, behalve het uiterlijk, nog meer vervangen is (moederbordje, SIM, USB).
Hebben ze de boel nog opgestuurd?hansie_k schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:32:
[...]
Bedankt, maar heb ze gewoon maar gemaild, binnen 3 kwartier beantwoord.
Krijg nog mail van verantwoordelijke reparatie afdeling...we wachten gewoon nog even af.
Bij nadere inspectie (van de pakbon...) heb ze m'n N900 ge-refurbished...ziet er gewoon als nieuw uit.
Hopelijk snel mn accu+klepje binnen, kan ik weer verder met m'n top gsm'tje
En een vraag voor de rest, hoeveel van jullie hebben de N900 nog dagelijks in gebruik als voornaamste toestel?
Niet meer, daar is de N9 inmiddels voor, maar nog wel als MP3 speler, waardoor ik hem even vaak gebruik. Hij is wel veel trager dan de N9, en dat merk je wel.Bongoarnhem schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:25:
[...]
Hebben ze de boel nog opgestuurd?
En een vraag voor de rest, hoeveel van jullie hebben de N900 nog dagelijks in gebruik als voornaamste toestel?
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.