Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:37:
[...]

Ja.
Uitstekend volgens mij, gevoelsmatig geen kortere levensduur dan de originele batterij en zit nu ook full-time in de N900 zonder problemen.
Betreffende japod accu nu een tijdje in gebruik. Typisch is dat 'ie nu vrij lang 100% aangeeft, dan een tijdje op 50% zit en dan ineens uitvalt. Totale duur vrijwel gelijk aan originele accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En na veel omwegen etc: Een e7 gekregen!!

Waar ik heel blij mee ben haha. eindelijk van de nokia n900 af. Nog vier maanden deze e7 houden, en dan voorgoed van nokia af. Wat een drama bedrijf met drama toestellen is het ook.. enorm afgegleden na de komst van de smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer terug gegaan naar m'n N900.
M'n vervangende DesireZ is overleden :(
Gelukkig werkt de N900 na ee reset en herinstall van de back up weer naar behoren.
Op twee dingen na dan.
De telefoon springt regelmatig terug van dual-mode (3G+GSM) naar GSM-only.
Daarnaast heb ik onregelmatig last van een onverwachte crash, waarna ik opnieuw moet booten, en dus die melding krijg.
Maar volgens mij heeft dat met de batterij te maken, dat het contact verbroken wordt. Moet daar nog even mee gaan testen/spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Iemand al aan de slag gegaan met deze experimentele Whatsapp Java-client voor de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 21:41
BvDorp schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:35:
Iemand al aan de slag gegaan met deze experimentele Whatsapp Java-client voor de N900?
Yup, hij werkt. Of ja het is meer een proof of concept.
Je kan niemand inviten, alleen maar anders kunnen jouw toevoegen en dan kan je er mee whatsappen.

Verder krijg je elk berichtje in een nieuw venster.
Ook werkt sowiezo bestanden sturen niet, en of groepschat werkt durf ik niet te zeggen, volgens mij ook niet.

Maar goed het bied zeker perspectief. net als de whatsapp van tgalal voor de N9 trouwens, zodra die op 1mei uit is, neem ik aan dat er ook wel een ontwikkelaar zal zijn die dat gaan porten naar de N900

[ Voor 0% gewijzigd door S4RS op 26-04-2012 15:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:41
lpdv74 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:45:
[...]

Betreffende japod accu nu een tijdje in gebruik. Typisch is dat 'ie nu vrij lang 100% aangeeft, dan een tijdje op 50% zit en dan ineens uitvalt. Totale duur vrijwel gelijk aan originele accu.
Hier ook zo, de eerste 10% van de batterij duren even, de rest gaat veel sneller.
Een tijd terug usb-poort problemen met mijn N900 gekregen, gelukkig zat er een bon bij toen ik hem 2ehands kocht en zat er een maandje garantie op. Na een 4tal keer heen en weer te zijn gestuurd (1 maal gerepareerd, niet voor lang, driemaal met de melding buiten garantie), kreeg ik de originele aankoopwaarde terug.
Resultaat: gekocht voor €400, 2 jaar later er €576 aan mediamarkt tegoedbonnen voor gekregen, woohoo!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 16:37
Verdomd, N900 weggebracht vanwege het simkaart probleem.
Kreeg em terug hadden ze alles eraan vervangen(want ze werden gewoon weer gerepareerd) maar het simkaart probleem was niet opgelost.

Ik het toestel weer terug gebracht, bellen ze vandag op, het toestel kan niet meer gerepareerd worden. Het is vervangen voor een E7 :s zonder overleg. Nu mag ik het met de verzekering gaan uitzoeken.

Fijn die reparatieservice zonder overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Bongoarnhem schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:54:
Verdomd, N900 weggebracht vanwege het simkaart probleem.
Kreeg em terug hadden ze alles eraan vervangen(want ze werden gewoon weer gerepareerd) maar het simkaart probleem was niet opgelost.

Ik het toestel weer terug gebracht, bellen ze vandag op, het toestel kan niet meer gerepareerd worden. Het is vervangen voor een E7 :s zonder overleg. Nu mag ik het met de verzekering gaan uitzoeken.

Fijn die reparatieservice zonder overleg.
Valt nog mee, eerst werd hij vervangen voor N8 en moest je 'stennis schoppen' om een E7 te krijgen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Constant 1,1 GHz en toch droevig traag. Op een slechte dag wil ik mijn wekker zetten en moet ik 10 seconden wachten voordat de app is gestart. Oeh en de radio ook, veel gedult hebben vooral als ik nummers shuffle ipv radio luister.

Ik weet niet wat de oorzaak is, maar ik heb 'm juist een half jaar geleden nog geflashed. Dit hoort toch helemaal niet, ik heb geen Windows Mobile ofzo.

Is er al iets *af* wat wel soepel werkt? NitDroid? Tizen? MS-DOS? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 06-05-2012 15:42 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
Sando schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:41:
Constant 1,1 GHz en toch droevig traag. Op een slechte dag wil ik mijn wekker zetten en moet ik 10 seconden wachten voordat de app is gestart. Oeh en de radio ook, veel gedult hebben vooral als ik nummers shuffle ipv radio luister.

Ik weet niet wat de oorzaak is, maar ik heb 'm juist een half jaar geleden nog geflashed. Dit hoort toch helemaal niet, ik heb geen Windows Mobile ofzo.

Is er al iets *af* wat wel soepel werkt? NitDroid? Tizen? MS-DOS? :P
Das best wel raar inderdaad. Zelf draai ik kernel power + cssu stable + batterypatch (underclockt je n900 als je m niet gebruikt) en heb echt nooit last van zulke dingen...

Speedpatch heb ik ook heel even gedraaid, maar ik merkte niet echt verschil en het is ook nog omstreden of het werkt (op talk.maemo.org)

Wat heb jij allemaal draaien op je n900? Probeer als ie heel traag is anders eens te kijken wat er zoal draait aan processen. Je kan in x-terminal "top"in typen voor een overzicht of de app Htop gebruiken.(die doet het zelfde als "top" in typen in xterm, alleen ziet er allemaal net wat beter uit en zijn er nog wat meer opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
@NasT: gefeliciteerd! Maar.. je verlaat de N900 dus?

@Bongoarnhem: ruilen met een prima werkende N900?

@Redsandro: zelf gebruik ik Conky om processen in de gaten te houden, de uitgebreide versie laat ook zien waar je geheugen verstopt zit. Verder heb ik afgelopen week een reflash gedaan, en eens goed geexperimenteerd met kernel, overclocken, batterypatch (testing), speedpatch, CSSU etc. Ik heb gemerkt dat op sommige instellingen de N900 een tijd slecht reageert, met name als deze uit standby komt. Uiteindelijk was de oplossing bij mij om niet de batterypatch-testing te gebruiken, maar wel de batterypatch. Verder heb ik het 'overclock' profiel, dat geladen wordt als de telefoon uit standby komt, bijgewerkt naar m'n eigen profiel, en daarbij ben ik van 1ghz teruggegaan naar 900 mhz, met powersave_bias = 20 in het overclock profiel. De telefoon werkt nu weer behoorlijk soepel! Wel .. tsja. Het blijft aanrommelen, en omdat ik binnenkort m'n contract kan verlengen ga ik onderhand toch wel verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
BvDorp schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:10:
@NasT: gefeliciteerd! Maar.. je verlaat de N900 dus?
Nog niet. Ik gebruik voorlopig een N900, maar ik denk dat er een Galaxy SIII voor in de plaats komt.
Ik mis nu toch wel spraakherkenning en een updatebare navigatie (ik wil geen mickey-mouse oplossing overigens). Navigatie is niet minder dan up to date gedetailleerd kaartmateriaal van heel Europa (op toestel opgeslagen) met onbetaalde gesproken navigatie zonder een verplichte internetverbinding of andere fratsen.

Volgens mij is USB otg wel beschikbaar op de galaxy SIII en voor de rest gewoon snel en de ondersteuning voldoende voor wat ik wil. Ik hoorde een collega iets zeggen over Windows 8 op de SIII, dus interessant.
Helaas is er nu geen fatsoenlijk alternatief op de N9 na voor de N900, wat hetzelfde lot beschoren is als de N900. Daarbij alweer een jaar oud. Voorlopig gebruik ik de N900 nog met plezier, al wordt snelheid wel een issue nu.

EDIT: Windows 8 is Windows Phone 8, dus waarschijnlijk nutteloos. Bron. Helaas pindakaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Nas T op 07-05-2012 12:41 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

S4RS schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:30:
[...]

Wat heb jij allemaal draaien op je n900?
Tjah, het ziet er allemaal normaal uit. Sinds het flashen ben ik al mijn shitjes als ssh, ftp en vnc kwijt en kan ik niet even binnen de richtlijnen van mijn luiheid een topje laten zien. Maar verder draai ik ook powerkernel met cssu-stable (denk ik). Ik heb er wel driemiljard terabytes aan muziek opstaan maar dat mag de clockcycles niet drukken volgens mij.

Het zou mooi zijn als er een image was die al kant en klaar met powerkernel en cssu en duhtweaks en enkele duh-apps komt, dan zou ik best eens opnieuw willen flashen en gewoon niets installeren. Maar ik weet nog van de laatste flash dat de telefoon de eerste twee weken gewoon irritant is totdat je er weer veel te veel tijd in hebt gestopt om 'm een beetje relaxed te maken. :P

De laatste keer dat ik top of conky probeerde te draaien tijdens een speedhog kreeg ik pas wat ik wilde zien als de telefoon weer responsive was, te laat dus. En soms als het wel lukt, als ik de browser start bijvoorbeeld, ziet het er gewoon normaal uit, alleen laadt alles zo langzaam alsof iemand stiekem mijn interne geheugen met een chineze usb 1.1 immitatie heeft verwisseld.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
Redsandro schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:11:

[...]

Tjah, het ziet er allemaal normaal uit.
Tot zover mijn nuttige tips dan... Heel veel meer dan dit kon ik je ook niet vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Toch bedankt. :)

Maar waarom is er niet zo'n image waar ik het over had? Copyright-issues? Mag 'de community' dat niet doen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Sando schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:55:
Toch bedankt. :)

Maar waarom is er niet zo'n image waar ik het over had? Copyright-issues? Mag 'de community' dat niet doen?
Zou kunnen...Maemo is open source, maar (geïntegreerde) toepassingen zijn dat niet altijd, zoals de software/drivers waarmee gebeld kan worden. Dan zou Nokia dus moeten helpen een image te maken en daar zitten ze niet echt op te wachten, vrees ik...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Er is een programma waarmee je een image kan maken inclusief je apps en contacten agenda enz enz.
Is hier ook eerder besproken en gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bongoarnhem op 18-05-2012 16:34 . Reden: Link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:29:
Er is een programma waarmee je een image kan maken inclusief je apps en contacten agenda enz enz.
Is hier ook eerder besproken en gebruikt.
Backup menu?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Nas T schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:58:
[...]

Nog niet. Ik gebruik voorlopig een N900, maar ik denk dat er een Galaxy SIII voor in de plaats komt.
Ik mis nu toch wel spraakherkenning en een updatebare navigatie (ik wil geen mickey-mouse oplossing overigens). Navigatie is niet minder dan up to date gedetailleerd kaartmateriaal van heel Europa (op toestel opgeslagen) met onbetaalde gesproken navigatie zonder een verplichte internetverbinding of andere fratsen.

Volgens mij is USB otg wel beschikbaar op de galaxy SIII en voor de rest gewoon snel en de ondersteuning voldoende voor wat ik wil. Ik hoorde een collega iets zeggen over Windows 8 op de SIII, dus interessant.
Helaas is er nu geen fatsoenlijk alternatief op de N9 na voor de N900, wat hetzelfde lot beschoren is als de N900. Daarbij alweer een jaar oud. Voorlopig gebruik ik de N900 nog met plezier, al wordt snelheid wel een issue nu.

EDIT: Windows 8 is Windows Phone 8, dus waarschijnlijk nutteloos. Bron. Helaas pindakaas.
Ik heb het zo langzamerhand ook wel een beetje gehad met de N900. Nog steeds doet hij het prima, geen problemen gehad die niet met een reflash op te lossen waren, en hij ziet er nog prima uit voor z'n leeftijd :+
Maar ik begin ook dingen te missen, zeker na een paar maal de Galaxy S2 en de iPhone 4S geprobeerd te hebben. Over een half jaartje ga ik (zoals ik er nu over denk) ook overstappen naar de SGS3. Zal wel het hardware toetsenbord van de N900 missen, maar Swype werkt ook prima, zelfs het dicteren van smsjes werkt leuk op de SG. De N900 krijgt dan een ereplaatsje in de kast...

OT: Het issue met de japod accu is op te lossen door Advanced Power Monitor te installeren en daarin "Nokia's BME Alternative' te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Samsung SGS3 besteld. Zie ernaar uit fatsoenlijk te navigeren, telefoontjes aan te kunnen nemen en Whatsapp te kunnen gebruiken!

Toch wil ik de N900 nog een tijdje houden als mobiel hack-and-amaze-people dingetje. Zit er daarom van te balen dat Wazapp alleen nog voor de N9 uitgebracht is..

Trouwens, iemand het nieuws meegepakt dat Nokia in het eerste jaar van de Lumia maar 1 miljoen telefoon verkocht heeft, terwijl ondertussen 1.4 miljoen N9's verkocht zijn? En dit terwijl de N9 alleen uitgebracht werd in landen waar de Lumia niet uitgebracht werd.. bron jammer jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Ik probeer swap op microSD aan de praat te krijgen, en dat ook nog 'ns te doen met wat mooie scripts: klik. Iemand hier ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• héjonge
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-08 17:17
Al een paar dagen geen werkende facebookwidget meer.. iemand een oplossing ondanks dat sociality redelijk werkt..
Oh en syncen met gmail lijkt vandaag niet te lukken..
Verder nog steeds erg blij met m'n n900!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mijn Media-Player desktop shortcut is *opeens* verdwenen, en het item staat ook niet meer bij apps of add shortcut! :(

Als ik de media-player widget toevoeg kan ik via die widget wel weer media player starten dus hij bestaat nog wel. Maar wat een lompe oplossing is dat?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• héjonge
Had ik ook ooit en toen stond hij op het 4e scherm wat ik dus niet zichtbaar had staan of zoiets vreemds.. De standaard rss reader werkt ook al maanden niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

héjonge schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:21:
Had ik ook ooit en toen stond hij op het 4e scherm wat ik dus niet zichtbaar had staan of zoiets vreemds.. De standaard rss reader werkt ook al maanden niet meer..
Hoe krijg je die te voorschijn dan?
Ik zit door al mijn settings te browsen, maar volgens mij kijk ik met mijn elleboog ofzo.

[ Voor 52% gewijzigd door Sando op 25-05-2012 20:39 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• héjonge
Boven in je burobladmenu, kun je ook weergave bewerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ooh god, nadat mij 1e N900 de geest gaf door middel van het SIM-kaart probleem gaf mijn reserve exemplaar het gisteravond plots ook aan.

Fingers crossed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

héjonge schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:42:
Boven in je burobladmenu, kun je ook weergave bewerken!
Thanks, heb het gevonden. Alleen helaas zit mijn media player niet op desktop 5 t/m 9.
Wat een raaaar probleem.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
HwKok schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:14:
Kent iemand het probleem dat de N900 na een tijdje ineens een vol geheugen lijkt te hebben? Ik heb zo af en toe dat ineens alles ontzettend traag opstart wanneer ik hem uit standby haal met het knopje aan de zijkant.
Als ik dan bijv. een snelkoppeling op 1 van de schermen aantik, duurt het een poos voor hij dit opstart.
En na een tijdje krijg ik ook steeds de melding: hildon-home reageert niet, sluiten?

Het lijkt alsof een cache dan vol is ofzo, maar het cache legen van de internetbrowser verhelpt het probleem niet. De enige remedie is een reboot, maar ja, dat is niet m'n favoriete oplossing natuurlijk!
Ik ervaar dit probleem ook wel eens.
Als ik vervolgens de melding krijg dat de hildon desktop niet meer reageert kan ik deze hardhandig afsluiten.

Deze kan ik wel weer handmatig terug plaatsen, waarna deze ook weer op de juiste plek terugkomen. Maar ik hoop dat het ook via de commandline kan.

Ik heb het geprobeerd met Optimize N900 via de commando's: Purge, Update, Upgrade, Purge dpkg en daarna een reboot.
Dit werkte niet(was ook maar een wilde gok).

Vervolgens heb ik in de terminal de volgende commando's uitgevoerd zowel in root via het sudo commando als in de gewone terminal:
exec hildon-home
exec hildon-desktop
exec hildon

Helaas allemaal zonder resultaat.
Is het mogelijk om de hildon desktop te herstarten/opnieuw op te laten bouwen met een commando?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
killall hildon-home ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Dit zorgt voor een reboot maar niet voor het terug krijgen van de widgets.

Edit: Kom er na die reboot achter dat ik sinds mn vorige post ook enkele smsjes en mails had gekregen.
Die notificaties werkten dus ook niet meer.

Maar favorieten en contactpersonen staan er nog wel en doen het ook.

[ Voor 37% gewijzigd door Bongoarnhem op 30-05-2012 15:11 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
De cache (swapgeheugen) loopt inderdaad vol, zeker als je ook compcache gebruikt. Het ligt ook aan je Swappolube instellingen. Voorlopig werkt het bij mij om een nieuwe set instellingen naar je /etc/event.d te duwen (opstartscripts) en dat te gebruiken in combinatie met SwapSet, dat autpomatisch compcache inschakelt. Meer is hier te lezen: klik.

Handleiding voor 'eenvoudig gebruik': zorg ervoor dat je geen compcache draait (SwapSet niet geinstalleerd? Geen swap-to-microSD?) en gebruik de 'proposed' Swappolube settings. Eventueel kun je de 'swappiness' waarde nog naar 85 brengen, dat maakt het wat stabieler.

Iets meer info: Estel heeft net een script gereleased dat controleert of de swap volloopt, en deze vervolgens netjes reset: klik. Ik verwacht dat de maker van SwapSet de nieuwere waardes (meer geschikt in combinatie met SwapSet/compcache) op gaat nemen in het programma, en dat het nieuwe script er ook bij gestopt zal worden. Hiermee moeten de geheugenruimte problemen opgelost kunnen worden. Bij mij werkt het allemaal weer behoorlijk soepel, maar het is nu nog wat knoeien met die waardes.

Wazapp (WhatsApp voor N9) is open sourced, maar er is nog geen port naar de N900. Ben benieuwd; het programma ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Dan ga ik daar is mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ik heb de Swappolube instellingen uit die thead en compcache ook eens geprobeerd, en het maakt een wereld van verschil.
Daarvoor (met Swappolube op proposed settings, en zonder compcache) had ik bij bijvoorbeeld het unlocken van het scherm altijd wel een vertraging van een seconde of zo, en die is nu weg.

Net wel een reboot bij het starten van videoopname, dus het is nog even afwachten hoe het zich houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Goed nieuws; ik heb Yappari aan de praat, een WhatsApp alternatief voor de N900! Check de thread: klik.

Ik was in contact met de ontwikkelaar (Scorpius), en daardoor heb ik versie 0.0.7 gehad, waarmee je je kunt registreren. Deze is alleen aan mij gegeven en nog niet uitgebracht, maar mocht je sterven om WhatsApp te kunnen gebruiken en/of willen testen, PM me even!

Opmerkingen:
- zet je contacten in +[country code][phone number without '-' en leading zero] om ze beschikbaar te krijgen in Yappari
- Yappari nestelt zich in je menu, dus je kunt het programma zelf sluiten als je ingelogd bent
- groepschat, notificaties, historie berichten, emoji, locatie en media niet ondersteund
- loopt niet vast, gebruikt nauwelijks batterij (event-driven opzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
BvDorp schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:29:
Opmerkingen:
- zet je contacten in +[country code][phone number without '-' en leading zero] om ze beschikbaar te krijgen in Yappari
Je bedoelt zeker dat je de telefoonnummers in je telefoonboek (contacten):
Niet als volgt opslaan: 06-12345678 of 010-1234567, maar:
+31612345678 of +31101234567

Toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Nas T op 03-06-2012 16:46 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Nas T schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:45:
[...]

Je bedoelt zeker dat je de telefoonnummers in je telefoonboek (contacten):
Niet als volgt opslaan: 06-12345678 of 010-1234567, maar:
+31612345678 of +31101234567

Toch?
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Yappari 0.0.9 is uitgebracht! Dit WhatsApp alternatief voor de N900 heeft nu ook registratie en notificaties. Te vinden op thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 09:09
Mooi, ik ga ook Yappari eens proberen. Dat wachten op Wazapp duurt echt te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Geef je even een ((hele) korte) review? :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mocht er iemand een N900 over hebben voor een prijs tussen de 50 en 60 euro, let me know :)
Paar krassen zijn niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmid
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
Yappari werkt echt goed heb hem twee dagen in gebruik

wat ik er nog aan mis, is een signaal (een toontje) bij het binnen komen van een nieuw bericht

of je moet het ergens kunnen instellen maar weet nog niet waar

jwsmid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik denk dat er een punt is gekomen waarbij ik ga zeggen dat ik de keuze ga maken voor de Galaxy SIII i.p.v. de N900 (terwijl dat nog steeds een leuk toestel blijft).
Reden: voor de N900 gebruikte ik een N95. Beide toestellen waren niet altijd de beste op alle vlakken maar hadden wel iets gemeen (wat bij Nokia hoort denk ik): de algemene kwaliteit was hoog, zonder (veel) uitschieters naar beneden. De doordachtheid van ook kleine zaken zat gewoon goed in elkaar. Voorbeeld bij de N900: de toetsen zijn iets bol, waarbij per ongeluk de toets ernaast indrukken minder makkelijk is.

En nu komt er een punt dat dit stokje overgedragen wordt naar de Samsung Galaxy SIII. Ik heb hem vandaag in de handen gehad en al veel gelezen en voor mijn gevoel klopt het: er zijn telefoons met betere camera's, betere schermen, overmorgen met een snellere processor, maar de algemene kwaliteit is (denk ik) wat ik wil: goed, zonder uitschieters naar beneden.

Owja: Dit speelt de Galaxy SIII moeiteloos af. Petje af.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Sando schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:42:
Geef je even een ((hele) korte) review? :)
Goed punt, hier had ik zelf aan kunnen denken..

Yappari 0.0.9:
Yappari is te installeren door naar de link in de eerste post van de thread op talk.maemo.org te gaan. Het installeren gaat moeiteloos, en met CSSU heb je alles wat nodig is binnen. Registreren ging moeiteloos: onthoudt wel om je telefoonnummer zonder 0 en - op te geven. Een stabiele (WiFi) verbinding is belangrijk. Alle contacten die in internationaal formaat in je telefoonboek staan zijn beschikbaar om mee te chatten. Notificaties (standaard Maemo) is ondersteund(!), chatgeschiedenis, media en groepschats nog niet. De app gebruikt nauwelijks stroom en bandbreedte, en logt automatisch in als er een verbinding is. Geheugen- en CPU-gebruik is laag: typisch ~15 mb. intern. Er zitten nog bugs in: berichten komen weleens (veel) later binnen, maar wel is te zien of je eigen berichten aankomen en gelezen zijn. De ontwikkeling gaat hard, dus hou het topic in de gaten!

Getypt op N900. Wat een gave telefoon is dit ook. Morgen Galaxy S3, heb er gemengde gevoelens bij, maar wat Nas T zegt ..

[ Voor 2% gewijzigd door BvDorp op 07-06-2012 00:53 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Installeren Yappari:
klik. Installeren via toepassingsbeheer. Start app. landencode = +31, telefoonnummer (voorbeeld) = 612345678.
Dan laat hij je volledige internationale nummer zien, bijvoorbeeld +31612345678, als dat klopt, dan klik je op "save".
Daarna create chat, contact selecteren en je kunt gaan, volgens mij.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
Ik krijg mail for exchange met google niet meer werkend. Ik synchroniseer altijd mijn agenda/calendar met google. Ik krijg iedere keer de error "Communicatiefout met Exchange-server". De instellingen kloppen en het heeft onlangs nog gewerkt. Iemand een idee?

Ohja, Yappari werkt goed. Alleen met versie 9 een plotseling lege batterij gehad. Maar heb nu al versie 10, dus ben benieuwd.

[ Voor 20% gewijzigd door baaart900 op 07-06-2012 15:06 . Reden: yappari stukje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
baaart900 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:04:
Ik krijg mail for exchange met google niet meer werkend. Ik synchroniseer altijd mijn agenda/calendar met google. Ik krijg iedere keer de error "Communicatiefout met Exchange-server". De instellingen kloppen en het heeft onlangs nog gewerkt. Iemand een idee?
Oplossing toch zelf nog gevonden: http://talk.maemo.org/sho...?p=1219009&postcount=1554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• héjonge
Mijn exchange met gmail heeft ook een paar dagen kuren gehad.. Alles opnieuw geflashed, rss reader werkt weer! Exchange met gmail is het na weken communicatie fouten vanzelf weer gaan doen!!

Yappari werkt inderdaad maar mijn adresboek is nog een chaos, kan niet zien wie wel of niet whatsapp gebruikt en ook geen berichten teruglezen. Een aantal nummers (vaste lijnen) kunnen niet werken maar staan toch in de lijst..

Mis ook de Facebookwidget die zo leuk de hele dag de "krant" liet lopen.
Sociality werkt wel goed dus die login moet te lenen zijn maar gebruikt geloof ik safari..

Iemand nog andere leuke apps??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Was er twee jaar geleden niet een app om de standen van de WK te volgen? Weet iemand of er ook iets is voor de EK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Met andere woorden, je DNS server was stuk?

Overigens zijn stap 3 en 4 overbodig en een herstart van dnsmasq zou voldoende moeten zijn (i.p.v. reboot). Ook lijkt me deze entry toevoegen in /etc/hosts een wat elegantere oplossing. Maar nog beter is uitzoeken waarom je upstream DNS server niet goed werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door R_W op 08-06-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• héjonge
Wat is de beste docs viewer om vanuit email bestanden uit Word e.d. te openen? Freoffice loopt steeds vast maar deed het vroeger zo lekker.. Kan het zijn dat Document To Go in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
héjonge schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:38:
Wat is de beste docs viewer om vanuit email bestanden uit Word e.d. te openen? Freoffice loopt steeds vast maar deed het vroeger zo lekker.. Kan het zijn dat Document To Go in de weg zit?
zelf gebruik ik juist docs to go. ik heb op forum n code gevonden voor de viewer edition. ik vindt t beter werken dan freoffice. vooral bij excel documenten, waar je een zwarte achtergrond hebt op zwarte tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
lpdv74 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:50:
Was er twee jaar geleden niet een app om de standen van de WK te volgen? Weet iemand of er ook iets is voor de EK?
Je kan een favoriet op een van je bureau bladen zetten met de volgende link: http://nos.nl/ek2012/speelschema/

Deze is ook live, zelf heb ik dit altijd gehad met de eredivisie: http://nos.nl/sport/voetbal/eredivisie/livestatistieken/

Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
héjonge schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:27:

Yappari werkt inderdaad maar mijn adresboek is nog een chaos, kan niet zien wie wel of niet whatsapp gebruikt en ook geen berichten teruglezen. Een aantal nummers (vaste lijnen) kunnen niet werken maar staan toch in de lijst..
Je moet voor alle nummers +316 zetten inplaats 06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Enige tijd geleden laten doorschemeren dat ik de SGS3 ging halen als vervanger van de N900.

Ik heb er één in bezit om een weekje of twee mee te proefdraaien, even zien hoe alles werkt en hoe lekker het werkt.

Even kort mijn voorlopige bevindingen:
ik moet nog wel wennen aan de structuur van het OS, alles zit net wat minder lekker in elkaar, maar misschien is dat ook gewenning. Multitasken: gaat niet zo makkelijk, maar is ook niet echt nodig denk ik.

Waar in Maemo een druk op de menu-knop nodig is om een overzicht te krijgen (met actief beeld) van de draaiende apps, is dat op de SGS3 iets lastiger: menuknop kort indrukken: home-screen, dus dat is mooi. Menuknop lang indrukken, klik op taakbeheer en je hebt een overzichtje van draaiende apps. Wel handig is dat je bij het (lang) indrukken van de homeknop een favorietenlijstje van apps hebt.

Dus je switcht wat minder makkelijk tussen apps, omdat er meer tijd nodig is om een draaiende app te kunnen openen. Daarentegen: ik ervaar het niet continu als storend, de SGS3 is sowieso behoorlijk rap, dus overnieuw een app openen is niet echt een straf.

Het scherm: gevoelsmatig zo'n 20~30% beter dan de N900. Het scherm is helderder, contrast is beter, het is scherper maar de stap voorwaarts is er niet. Voor de N900 heb ik een N95 8GB gehad, dus met 320x240 opschalen naar 800*480 is een grotere stap dan van 800x480 naar 1280x720.
Daarbij was de scherpte tussen n95 -> N900 flink toegenomen, deze stap is er nu niet. Eveneens wat helderheid en contrast betreft.
Het scherm van de SGS3 kan scherper zijn, dat zul je van (heel) dichtbij wel merken.

Snelheid: prima, dik in orde, maar lichtelijk gemengde gevoelens. Afspelen van 4K materiaal via wifi ging probleemloos, afspelen van een korte 1080P-clip via de telefoon ook. Nul hapering, zelfs niet vooraf laden.
Maps ging gisteren via wifi wat traag, maar misschien lag het aan de service.
Aansluiten aan de pc en bestanden kopiëren: slecht.
Op verschillende pc's met Win7 kreeg ik geen nette extra station, maar iets gekunsteld, waarbij de telefoon verscheen in de verkenner als apart icoon waarin het intern geheugen en SD-kaart staan.
Snelheid: bagger, op de N900 haalde ik vaak ~10MB/sec, nu zie ik geen snelheid en grote dingen kopiëren duurt uren. Waardeloos dus. Ik denk dat SD-kaart los volpompen, in de telefoon zetten en intern kopiëren (veel) sneller kan gaan. Windows XP was (1 pc geprobeerd) een ramp: instabiel, mappen waren als iconen zichtbaar, meer was het niet, niet kopieerbaar, geen eigenschappen zichtbaar.

Het is een beetje hetzelfde gevoel als dat je de N900 in pc suite modus koppelt en dan via de verkenner gaat kijken, alleen dan brakker. Gemiste kans, maar wel mogelijk dat dat verbetert door een update.

Apps installeren is een eitje: wel eerst aanzetten dat je via het geheugen installeren accepteert bij instellingen, maar dan is het icoontje aanklikken, accepteren en dan binnen een (paar) seconde: klaar.
Niet zoals bij de N900, waarbij een app van een paar kb in het ergste geval minuten kost om te installeren.

Over het algemeen genomen is het nog even lastig om het systeem onder de knie te krijgen. Bij Maemo is alles wat georganiseerder: je hebt je bureaubladen met apps/widgets, je menuknop waarbij je schakelt tussen multitasken en menu/bureaublad, je systeembalk waar volume/internet e.d. zit, de menubalk waarbij je instellingen specifiek voor de app kunt doen. Daarnaast je menu met apps. En dan heb je het meeste wel gehad.

Bij Android zijn er vaak verschillende manieren om iets te bereiken. Dat voelt wat rommeliger aan, maar misschien is dat gewenning. Zo kun je bij instellingen veel niveau's dieper dan bij Maemo en zie je veel dezelfde objecten, zoals knoppen/vinkjes/sliders. Dan krijg je hetzelfde effect als bij Symbian: ja, dat heb ik ooit gedaan, maar waar zat dat ook alweer?

Even samenvattend:
SGS3: Snel, doordacht, zeer veel features. Niet de stap vooruit na 2,5 jaar wat de N900 al na 2 jaar had.
Een flinke evolutie, geen revolutie. Aan te raden als vervanger voor de N900: gemengde gevoelens, gematigd ja. Een SGS3 kost je netto ongeveer €20 per maand meer in vergelijking met de N900 de komende 2 jaar, uitgaande van het goedkoopste alternatief inclusief bellen/smsen/mobiel internet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:33
Het is helaas eindelijk zover gekomen, mijn Nokia N900 heeft geen functionerend SIM slot meer. Ding gaat in de loop van de dag dus waarschijnlijk beginnen aan zijn laatste tocht, onderweg naar Bol.com en (ik hoop) Nokia. Durft iemand te zeggen wat Nokia tegenwoordig doet met defecte N900 toestellen? Worden deze weer gerepareerd of gaan ze nog steeds naar de sloop?

Het SIM slot liep al enkele weken vervelend te doen, eerst had ik 1 a 2 keer per week dat 'ie ineens mijn SIM kaart kwijt was, maar dat was gisteren al rustig 25 tot 50 keer op een dag. Dat was me toch iéts te onbetrouwbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Xudonax schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:23:
Durft iemand te zeggen wat Nokia tegenwoordig doet met defecte N900 toestellen? Worden deze weer gerepareerd of gaan ze nog steeds naar de sloop?
Een half jaar geleden ben ik teruggeweest (naar Mediamarkt) met een defect toestel en Mediamarkt was aardig behulpzaam. De partij die de reparatie uitvoerde had eenmaal een poging gewaagd en daarna verzaakte ze de garantie op de reparatie na te leven. Uiteindelijk kreeg ik mijn geld (in waardebonnen) terug. Een vervangend toestel bestaat uiteraard niet, dus als je toch daarmee afgescheept wordt, neem dan alleen genoegen met iets wat minimaal de aanschafwaarde van jouw toestel vertegenwoordigt, niet minder!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Toestel word sowieso vervangen door een Nokia 808 Pureview, dus dat zit wel goed :) Dat is ook de reden dat ik het eindelijk aandurf om het ding ter reparatie op te sturen. Toestel wat ik terugkrijg gaat zeer waarschijnlijk zo op Marktplaats of verkocht worden onder vrienden/familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Nas T schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:04:
[ .. ]
Waar in Maemo een druk op de menu-knop nodig is om een overzicht te krijgen (met actief beeld) van de draaiende apps, is dat op de SGS3 iets lastiger: menuknop kort indrukken: home-screen, dus dat is mooi. Menuknop lang indrukken, klik op taakbeheer en je hebt een overzichtje van draaiende apps. Wel handig is dat je bij het (lang) indrukken van de homeknop een favorietenlijstje van apps hebt.
[ .. ]
Dit is niet het favorietenlijstje, maar een overzicht van de draaiende apps. Als je een app 'swypet' dan kill je de task, als je selecteert ga je naar de applicatie. In de SGS3 zit nog een bug, dat TouchWiz (de 'launcher', dus je omgeving / hildon-desktop) vaak opnieuw inlaadt als je terugkomt uit een applicatie, door op de 'home' knop te drukken; dat schijnt binnenkort opgelost te worden. Bij mij scheelde het ook al heel erg door in instellingen -> ontwikkelaarsopties -> animaties schalen -> 0.5x te selecteren; alles reageert sneller.

Ik ben ook twee weken overgestapt naar de SGS3, en dit zijn mijn bevindingen:
  1. De SGS3 is inderdaad zo snel als beweerd wordt, en dit merk je terug in veel aspecten van de telefoon. Je hoeft je niet meer druk te maken over geheugengebruik en/of snelheid van applicaties; ik merkte dat ik daar toch wel een hoop energie in stak, en vaak moest wachten tot de telefoon weer een pagina geladen had. Met de SGS3 zijn de meeste webpagina's in een enkele of halve seconde volledig geladen. In het video-overzicht gaan video's automatisch afspelen, en het is wel te gek om een telefoon 8 HD-films te zien afspelen (!). Alle formaten kunnen weer afgespeeld worden. Torrent downloaden gaat goed en snel, zonder dat dit andere processen verstoort.
  2. De vormfactor is anders, maar doordat de SGS3 zo dun is past deze in de praktijk juist gemakkelijker in je zak. Het toetsenbord van de N900 mis ik nog wel, maar ik zou aan de andere kant dat niet meer willen ruilen voor een dikkere telefoon. Werken met SwiftKey 3 maakt het virtuele toetsenbord ook al een stuk gemakkelijker.
  3. Helaas is een stuk minder Open Source software beschikbaar, hoewel je kunt argumenteren dat Android in zichzelf aardig Open Source is. In de Play Store zijn wel veel Open Source alternatieven beschikbaar, en vaak kun je een 'donation package' aankopen om de ontwikkeling te steunen. Het besturingssysteem zelf is aardig open (zeker als je 'root') en kent zeker niet de geslotenheid van een Windows Phone / iOS.
  4. Bestanden overzetten via USB gaat bij mij juist wel snel, maar de interface is huilen met de pet op(zie Nas T). Ik moet dit nog 'ns verder gaan testen, maar voorlopig werkt deze sneller dan het overzetten naar de N900. Het interne geheugen is voldoende voor wat muziek, apps en series, maar uitbreiding met de microSD is wel nodig, en vet relaxt: tot 64 gb. erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Xudonax schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:23:
Het SIM slot liep al enkele weken vervelend te doen, eerst had ik 1 a 2 keer per week dat 'ie ineens mijn SIM kaart kwijt was, maar dat was gisteren al rustig 25 tot 50 keer op een dag. Dat was me toch iéts te onbetrouwbaar :)
Dat had ik ook. Wegens de verhalen hier begon ik al spreekwoordelijk te huilen.

Totdat een andere sim gewoon prima bleek te werken; mijn N900 had mijn oude simkaart langzaam en stukje voor stukje in een periode van een aantal weken kapot gemaakt.

De nieuwe sim doet het icm de N900 al prima een half jaar.

Dus: Probeer een andere sim, en laat ons weten welke variant van het verhaal bij jou hoort. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 22-06-2012 16:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik heb al 4 SIM kaarten geprobeerd, en ding is onderhand onderweg naar Bol.com. De SIM kaarten die ik heb geprobeerd zijn van T-Mobile, Vodafone, Ben en een nieuwe van T-Mobile. Alle hadden hetzelfde probleem in meer of mindere mate :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• héjonge
Facebook-widget werkt weer!

Yappari geeft toch ook echt nummers weer die het niet doen ondanks aanpassingen in mijn adresboek.. Echter zo'n 90% klopt!

Weet er iemand nog manieren om mobiele sites zoals uitzending gemist toch als volledige site te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Na enkele dagen verder te zijn met de SGS3, een korte tussenstand/conclusie. Dit is bedoeld voor degenen die twijfelen: overstappen of niet?

Wat vond ik geweldig aan de N900:
1. Vrijheid/open source. Veel software gratis, command-line mogelijkheden, bijna root-toegang out-of-the-box
2. Kwaliteit hardware/features: de meeste features waren goed of uitstekend. Ik waardeer het dat de algemene kwaliteit hoog ligt (niet enkele features super, de rest beduidend minder)

Deze twee punten zal ik ook toelichten bij de SGS3:
Open source...moeilijk te zeggen...root-toegang is wel te verkrijgen, er is in principe veel aan te passen aan de SGS3/Android. Veel van de dingen die ik fijn vond bij de N900, zijn net zo goed voor elkaar te krijgen op de SGS3. Je weet dat het niet open-source is, het pioniersgevoel van de N900 is er niet, maar daarentegen is er zoveel al bedacht en gemaakt dat je het niet echt mist. Command-line lovers en hardcore tweakers zullen denk ik minder aan de SGS3 vinden dan aan de N900, maar als je wilt dat je een telefoon hebt die veel kan: prima.

Bij de N900 was mijn gevoel: bestaat het nog niet, dan wordt het misschien wel gemaakt (zelfs whatsapp uiteindelijk), bij de SGS3: waarschijnlijk bestaat het al. Bijkomend voordeel: de SGS3 is zo populair dat er ook veel specifiek voor ontwikkeld word.

Dan de features:
Het scherm is prachtig, als ik zou moeten schatten een 30% beter ten opzichte van de N900. Camera is prima, instelmogelijkheden te over (ook foto bij lachen), ook de frontcam ziet er (relatief) goed uit.
Geluid: hard zat, stereo mis je wel, geluid komt achter de phone vandaan.
Bediening: het went, toetsenbord wordt steeds beter bruikbaar, spraakherkenning kan soms ook (en werkt niet slecht). Ik mis wel de links/rechts toetsen om terug in een regel te gaan (maar misschien zijn die ergens of is er wel een toetsenbord te vinden).
Snelheid: echt meer dan dik in orde, ik schat 70~80% zo snel tot net zo snel met surfen als mijn 5 jaar oude pc met core 2 duo en SSD.
Batterijduur: uitstekend: nu twee dagen aan, zonder opladen, 30% over, wel zuinig geweest (als in wifi uitzetten als ik het niet gebruik, maar niet minder internetten), maar niet overdreven zuinig .
Waarschijnlijk veel te winnen met tijdelijke profielinstellingen (zoals alle antenne's uit tijdens werk, behalve pauze).

De algemene kwaliteit van de telefoon is dus dik in orde. Er is niks specifieks (of het moet met een update zijn op te lossen) wat me dwarszit, behalve kleine dingen. Ik heb voor mezelf de keuze gemaakt: de N900 is en blijft een leuk toestel en de SGS3 is een waardige vervanger. Ik zou hem andere N900-gebruikers durven aan te raden (behalve de command-line lovers ;) )

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Nas T, het mag eigenlijk wel een verdomd goede vervanger zijn, want hij kost ook gewoon €550. Nu.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Mogelijk valt het hier ook te proberen:
V&A gevraagd: Nokia N900 (Defect)

Ik zoek een N900 die defect mag zijn, maar met een werkend scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nu zoveel shoutcast streams zijn omgedoopt tot icecaststreams, kan je die dingen ook ergens mee op de N900 afspelen?

Niet met de standaard mediaplayer iig.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Goed nieuws op de voorpagina.

[ Voor 65% gewijzigd door Bongoarnhem op 07-07-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws hier.
Touchscreen doet niks meer, gebruik nu m'n HTC DesireZ weer, die om de een of andere reden ineens een stuk minder uitvalt.
Beide zijn fijne 'telefoons' dus ik zit er over te denken om 1 van beide opnieuw aan te schaffen.
Gelukkig heb ik ook nog steeds m'n oude vertrouwde Hero, dat ding hoewel traag, lijkt onverwoestbaar, en de de dikke 3rd party accu die er al 2 jaar in zit werkt ook nog steeds prima.
Toch een lastige beslissing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oh wat irritant, die accu's zijn net aanstekers; je raakt er steeds meer kwijt.
Op een goed moment had ik 4 accu's, waarvan 2 originele.

Nu heb ik er nog maar één. ;(

Ik wil ook niet investeren in een nieuwe accu want ik wil eigenlijk een nieuwe telefoon, dit ding heeft zijn beste tijd gehad en is traag als modder ondanks de permanente overklok naar 1.1GHz.

Weet iemand al iets over Icecast?
Shoutcast werkt ook op mijn oude telefoons, eentje in de keuken en eentje in de badkamer (die ik echt alleen gebruik om muziek te luisteren). Nu de publieke omroep opeens switcht naar Icecast kan ik dus op 3 telefoons geen radio meer luisteren. Wat een failmove. :(

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zijn er trouwens known speedfixes die ik kan uitproberen zonder te flashen?

Behalve swappolube heb ik een overclock naar 900 MHz atm maar hij is traag als stro(nt). Wekker zetten? 10 sec wachten. Perongeluk op play gedrukt bij een filmpje? Minuut wachten.

SMSje van google login? Na de toon nog 10 sec wachten voordat je 'm ziet.

Ik wil echt een vervanger kopen, maar ik had deze voor nog een jaartje extra begroot. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 17:46
Sando schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:16:

Behalve swappolube heb ik een overclock naar 900 MHz atm maar hij is traag als stro(nt). Wekker zetten? 10 sec wachten. Perongeluk op play gedrukt bij een filmpje? Minuut wachten.

Ik wil echt een vervanger kopen, maar ik had deze voor nog een jaartje extra begroot. :P
Dat soort vertragingen heb ik helemaal geen last van. Ik denk dat er iets anders met je telefoon aan de hand is.

Ik draai nu de kernel voor power users V50 met dsp profiel, hetgeen SmartReflex activeert. Met een kleine handmatige aanpassing switcht mijn telefoon nu tussen 250 en 900 MHz en voelt gewoon prima aan. Waar ik eerst nog maar net 16 uur met een batterij deed, doe ik nu 36 uur.

Verder geen programmaatje geinstalleerd die extra voordeel zouden moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hmm...

Misschien moet ik toch maar flashen en weer opnieuw leren hoe dat overclocken enzo ookalweer moet.
Er achter komen welke tweaks ookalweer niet out of the box kwamen, en alles opnieuw instellen enzo.
Zo min mogelijk apps behalve die ik werkelijk gebruik. En dan hopen dat het er iets toedoet, en niet een hardwarematig probleem is.

* Sando heeft instant hoofdpijn.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@FiscBiker hoevaak zet jij je telefoon uit?

Ik ben niet gewend om die van mij uit te zetten, maar na een reboot is ie wel tijdelijk normaal.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 17:46
Sando schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:03:
@FiscBiker hoevaak zet jij je telefoon uit?

Ik ben niet gewend om die van mij uit te zetten, maar na een reboot is ie wel tijdelijk normaal.
In principe nooit. Tenzij voor een batterijwissel of omdat de laatste CSSU update de operatorname niet netjes terugzet op mijn eigen provider als ik terugkom uit België. (Nu weet ik dat het killen van csd ook werkt)

Toevallig laatst de batterij gewisseld, dus ik zit nu op een uptime van 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb toch maar een Samsung Galaxy S2 besteld. Winnaar van de gouden steeksleutel, populairste telefoon van 2011. Ik zit steeds zoveel te kloten op de N900 om hem gewoon naar wens te laten functioneren, het is me de tijd niet meer waard. Vroeger was het leuk, kijken wat ie nog méér kon. Maar inmiddels heb ik de grenzen bereikt en de beperkingen ondervonden. Behalve op het gebied van andere OSses dan. :)

Nu kan ik de N900 wipen, flashen, nerden, klooien, mss eens Linux erop zetten zonder dat ik mijn in gebruik zijnde telefoon in gevaar breng, en bedenken of ik 'm ga bewaren voor de hobby of toch nog ga proberen te verkopen.

Ik werk al een poosje met een cheapass Android tablet, en het heeft imo toch veel voordelen boven Maemo.

Voordelen van Maemo:
  • IM en VoIP (gtalk/msn/icq/facebook/skype) geintegreerd met je contactpersonen.

Dit vind ik op Android nogal kloterig geregeld.
  • True multitasking.

Android suspend apps naar de achtergrond.
  • True Linux.

Bij Android zit je in een java-zandbak. Voor een tweaker is dat wel saai.
  • Open Source.

Nee, Android is niet Open Source, en de linux-desktoppers onder ons begrijpen wel wat ik bedoel.
Voordelen van Android:
  • Sync sync sync**
  • Niet nerden, gewoon gebeuren.

Je hoeft voor elk truukje niet een week te nerden, er is veel hulp en veel apps voor tweaks.
  • Lekker snel en vloeiend. 

Ik vind het fijn dat de UI met 60FPS lijkt te gaan en niet met 10FPS zoals op de N900.
  • UI customizable zonder moeite. 

Dan bedoel ik de keuze uit al die gratis launchers, virtuele tobo's, etc
  • Snelle ontwikkeling.

Van Whatsapp kloon tot Navit-fixes, alles wat cool is laat een eeuw op zich wachten bij Maemo. De telefoon is nu EOL voor mij, en veel dingen die ik graag zie werken nog steeds maar half.
  • In de praktijk is capacitief/multitouch zo-veel-fijner!
**) Android, alles lekker syncen met de cloud. Geflashed? Contactpersonen terug, kalender terug, apps weer geinstalleerd indien ze in de repo (market) staan. Ik wordt zo megabrak van Maemo waar niks met elkaar werkt. Synchen met een Linux kalender? Week nerden en werken met apps die je eigenlijk niet wilt gebruiken, of proberen een Funambol server op te zetten met de complexiteit van een kernreactor. Synchen met Coogle calendar? Hold your breath. Prepare for dubbele entries en leeggegooide kalenders. En apps+settings in je backup zetten geeft veelvoudig problemen terug waarvoor je juist flashte in the first place.

De N900 heeft mijn favoriete stukje hardware ever, de GP2x, overtroffen. Maar nu is het tijd om te moven. :)

Ook heeft Nokia mij als langdurig trouwe klant verloren met al hun geklooi. :)

Ik heb de N900 een dikke 2 jaar gebruikt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft een vage telefoon, touchscherm doet het weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Sando schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:16:

Het klinkt alsof je geheugen volloopt, en als een malle aan het Swappen slaat. Zelf had ik veel succes met Swappolube alternatieve settings icm. CompCache. De compcache zet je eenvoudig aan door SwapSet te installeren. Dit topic gaat hierover: klik.

Overigens, ook sinds een maandje naar Android geschakeld. Het is niet de 7e hemel, en het is niet zo strak geregeld als iOS, maar het is best tof :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gucky66
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 22:51
Tja, heb met moeite afscheid genomen van mijn N900.

Was weer eens stuk, usb aansluiting deze keer, hij wilde niet meer opladen.
En deze keer kreeg ik geen nieuwe van Nokia en ze hebben hem ook niet gerepareerd.

Heb nu een e7-00 gekregen.

Mijn vrouw en ik hebben in de afgelopen 2 jaar 5 N900's en 3 N8's versleten.
Allemaal netjes opgelost door Nokia Care hoor. Maar je bent wel telkens je phone 2 weken kwijt.
En wij doen zooo veel meer met de phones dan bellen, missen ze echt als ze weg zijn.

Maar ja, Nokia heeft gefaald met de N900. Alle beloftes en vreemde beslissingen.
Een Top machine zomaar laten vallen. Heb er nog steeds moeite mee.
Zo zonde.

Dan de e7-00, deze was mijn tweede keus twee jaar geleden, met webdav en nog een paar dingetjes.
Heb hem nu met belle. Alles waar ik hem toen voor uitkoos is eigenlijk verdwenen.
Mot ik weer allerlei progjes gaan kopen (maken heb ik geen zin meer in, zelfs als ik het nog zou kunnen).

Ook de e7-00 is een gemiste kans voor Nokia.
Ook hier heel eigenaardige software beslissingen.
Bijvoorbeeld, wie maakt er nu een agenda widget die alleen de volgende afspraak laat zien... Totdat je overlapende afspraken hebt... jullie raden het al... Dan zegt ie dus "overlapende afspraken" ...
Ik wil toch echt wel heel graag de hele dag op mijn scherm hebben.
Dit is slechts de minste van de "gevalletjes" die ik tegen kom bij de e7-00.
Nokia heeft weer een goede machine "geknepen" vermoedlijk om de lumia's te ondersteunen.

Mijn vrouw had ondertussen genoeg van de bugs in de N8.
Ze moest toch op zoek naar een nieuw abbootje.
En haar ervaringen met onze Android tablet waren zeer positief.
Ze besloot om de N8 op Mp te zetten en ze kreeg er nog een nette prijs voor ook.
Dus afgelopen maandag de S3 gehaald.

Eenmaal thuis had binnen 5 minuten haar contacten en kalender gesynced nog een paar minuten verder en ze had de eerste progjes al vanaf de NAS geplukt en geinstalleerd.
10 minuten later keek ze een mkv Film vanaf de NAS en nog 10 minuten later had ze ook nog eens srt ondersteuning op een AVI film.

Tja... ik ben om... Android met een S3 of een OneX.

Nokia Thx but bye bye. ;w

Update: Ik heb de E7-00 nu een poosje.
Ben er eigenlijk best tevreden over, ik heb bv vele agenda widgets geprobeerd en uiteindelijk
toch eentje (eigenlijk zijn het er 2 die samenwerken) gevonden die werkt.
Ik heb wel een progje moeten kopen om bij mijn NAS te kunnen komen (via webdav).
Mijn eisen heb ik wat naar beneden moeten bijstellen, maar de e7 voldoet zeker.
En toch staat hij te koop. Het gemak waarmee de S3 werkt, is in alle eerlijkheid niet te versmaden.
Twijfel wel of het een S3 of een One X wordt.
Maar ik ben nog steeds om!

[ Voor 13% gewijzigd door Gucky66 op 08-08-2012 23:55 . Reden: Update ]

| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Ik zit nu ongeveer 3/4 jaar op Android sinds mijn N900 en mis het OS soms echt wel hoor, het app ecosysteem mist natuurlijk veel populaire apps, maar aan de andere kant zijn de apps die er wel op draaien vaak erg goed, niet voorzien van reclame, of kosten ze geen vermogen.

Erg jammer, de N900 had veel potentieel en een solide OS maar Nokia heeft het in mijn ogen flink verprutst door de deal met MS.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ben mijn N900 onderhand een maand kwijt, ligt al die tijd al bij Nokia voor reparatie. Vandaag maar eens achteraan gebeld, en binnen een week hoor ik waar 'ie naartoe verdwenen is. Ben benieuwd. Zelf ben ik via een E5-00 (best een verdomd fijn toestel) naar een Nokia 808 PureView gegaan. Kan niet zeggen dat ik er spijt van eigenlijk. Even afwachten wat ik van Nokia terug ga krijgen, en op basis daarvan kijken of dat toestel verkocht word, of dat ik mijn E5 weg doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik weet dat dit het N900 topic is, maar ik ga eenmalig even wat uitgebreider over Android praten, omdat ik merk dat ik van te voren een verkeerd beeld van Android had, en na de switch met lange tanden alleen enthousiaster ben geworden.
Gucky66 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:36:
Eenmaal thuis had binnen 5 minuten haar contacten en kalender gesynced nog een paar minuten verder en ze had de eerste progjes al vanaf de NAS geplukt en geinstalleerd.
10 minuten later keek ze een mkv Film vanaf de NAS en nog 10 minuten later had ze ook nog eens srt ondersteuning op een AVI film.
Dat dus. Mijn grootste irritatie was dat je een planeet moest koloniseren om iets alledaags te kunnen doen op de N900. Wel leuk dat je een planeet kan koloniseren, maar het zou niet moeten hoeven bij logische taken.
citruspers schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:01:
Ik zit nu ongeveer 3/4 jaar op Android sinds mijn N900 en mis het OS soms echt wel hoor, het app ecosysteem mist natuurlijk veel populaire apps, maar aan de andere kant zijn de apps die er wel op draaien vaak erg goed, niet voorzien van reclame, of kosten ze geen vermogen.
9 van de 10 Android-apps hebben dan misschien reclame, maar er zijn 1000 keer zoveel apps, en dus minstens net zo veel steengoede gratis/reclamevrije apps als op de N900.

Je kunt een hoop door alleen gratis en open source apps te gebruiken (die dus geen reclame hebben).
NavFree is gratis en reclamevrij en gebruikt kaarten van OSM en is 1000 keer beter dan Navit die ik wekenlang aan de praat en van de crash heb proberen te krijgen.

Ook is er een thriving open source en mod community, en ben ik zwaar enthousiast geworden over CyanogenMod en daarop gebaseerde roms als Paranoid Android.

Het is net zo linux, alleen niet direct voor de gebruiker. Je moet iets meer nerden maar dan kom je er wel.

Zo heb ik bijvoorbeeld XBMC Media Center op mijn telefoon draaien! Zelf gecompileerd. Kan gewoon via samba video van mijn NAS spelen zonder andere apps. En wat dacht je van Ubuntu, die komt ook naar Android als app. Dat zijn gewoon C-ports, alleen moet de code aangepast worden voor de Android-compiler. Maar het hoeft niet in Java geschreven te worden, want je kan met de Android NDK (Native development kit) ook C compileren.

Ik heb mijn Androidphone nu een dikke week, en ben alleen maar enthousiaster geworden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2020
Na 2 jaar gaat het nog goed met mijn N900,foto's maken is wat lastiger geworden omdat het lijkt of het knopje binnenin het niet meer doet,overigens als er iemand een Nokia 808 Pureview te koop heeft hou ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik zit intussen op de N9. Idd hetzelfde gepruts als met de N900, al heb ik er nog wel plezier in. Ik wacht rustig Jolla af...

Vind/vond de N900 wel mijn fijnste toestel in jaren. Ondanks het gebrek aan apps wat wel een belemmering soms was. Ik heb hier een Samsung S2 liggen die heb ik aan mn vriendin gegeven, wel lekker snel en veel app's maar ik vind het te onoverzichtelijk. Om nog maar te zwijgen over alle ad's bij alle gratis software.

[ Voor 56% gewijzigd door Bongoarnhem op 06-08-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Iemand anders Thumb2 al geprobeerd?
Het geeft de N900 toch weer wat extra pit, en heeft, als het eenmaal geinstalleerd is, eigenlijk geen nadelen.
Het idee is dat zoveel mogelijk systeemcomponenten en programma's opnieuw gecompileerd zijn met de zgn. Thumb2 instructieset, die minder geheugen gebruikt, en door de modernere compilers ook efficienter lijkt te zijn.

En aangezien geheugen de achilleshiel van de N900 is lopen dingen soepeler, vooral bij multitasken.
Op deze manier denk ik dat ik de 3 jaar met de N900 nog wel vol maak!

Installatie was vrij eenvoudig. Nouja, ik heb de N900 wel moeten reflashen en restoren de eerste poging, dus wees gewaarschuwd en maak een backup ;-)
Dat kwam doordat ik multiboot draaide en niet de juiste kernel bootte, als ik eerst kernel-power 51r1 had geinstalleerd was er niks aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 22:41
Iemand ervaring met proassist? Mijn N900 heeft het bekende usb-afbreek-probleem gelukkig zit mijn toestel nog binnen de garantie. Nu staat er bij de status; cancelled. Wat heeft dit te betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat er niets meer gemaakt gaat worden, en dat er een vervangend toestel geleverd gaat worden.
Optie 2: reparatie afgekeurd wegens probleem niet gevonden, maar dat lijk me in dit geval niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Mijn 1e N900 is omgeruild voor een E7, zonder overleg snik snik.
Heb gelukkig nog een extra N900 bijgekocht toen de ellende begon en daar speel ik nog graag mee.

Nu is het prutsen echt begonnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-08-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben uiteindelijk ook overgestapt. Naar een HTC One X. De N900 was mijn eerste smartphone en ik heb er ontzettend veel plezier van gehad, maar nu ik de One X heb ontdek ik pas echt het gemak van een smartphone. Een echte tweaker ben ik niet, al vind ik het wel leuk om te prutsen met mijn telefoon. Maar wat een verademing is Android. De apps. De snelheid. Zelfs het typen op een scherm vind ik prima. Afijn, N900-bezitters, nog veel plezier met jullie telefoon, maar ik zou serieus overwegen een nieuwe telefoon te kopen, met apps van 9292, ah, buienradar, whatsapp, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Bongoarnhem schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:44:
Mijn 1e N900 is omgeruild voor een E7, zonder overleg snik snik.
Heb gelukkig nog een extra N900 bijgekocht toen de ellende begon en daar speel ik nog graag mee.

Nu is het prutsen echt begonnen.
wat was het probleem met je N900?
Pfff net nokia care aan de live chat en telefoon gehad en het apparaat wordt standaard omgeruild voor een E7. Aan de telefoon geprobeerd om nog een reparatie uit te lokken of omruilen naar een N9 (je weet nooit). Maar het was echt beleid van nokia en daar hielden ze zich aan vast...

[ Voor 25% gewijzigd door lutj op 15-08-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
lutj schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:33:
[...]

wat was het probleem met je N900?
Pfff net nokia care aan de live chat en telefoon gehad en het apparaat wordt standaard omgeruild voor een E7. Aan de telefoon geprobeerd om nog een reparatie uit te lokken of omruilen naar een N9 (je weet nooit). Maar het was echt beleid van nokia en daar hielden ze zich aan vast...
SIM-kaart probleem. De E7 is een prima toestel hoor. begrijp met niet verkeerd, maar als je van een N900 afkomt is het echt een wereld van verschil.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik ben even benieuwd hoe het gaat aflopen met mijn N900, ik heb deze vandaag ter reparatie aangeboden bij de BelCompany. (Met het "all telephony functions ... are disabled due to a communication error" probleem).

Ik ben heel erg benieuwd hoe het opgelost gaat worden, zeker omdat het IMEI nummer bij een eerdere reparatie (Via inmiddels niet langer Nokia Service Centre Gami in Arnhem) al veranderd is en dus niet meer overeen komt met mijn aankoopfactuur. Ik kan me ook niet herinneren dat ik iets van een afschrift heb ontvangen waarop deze wijziging vermeld stond.

Als deze IMEI wijziging goed verwerkt is (even duimen) dan hoop ik nog steeds dat het toestel gerepareerd gaat worden. Het vervangen door een E7 is in mijn ogen niet echt een goede oplossing (Scherm resolutie een stuk lager, en de helft aan flash geheugen, om het verschil in OS maar even weg te laten).

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rygir
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-03 05:45
Nee! :'( mijn USB connector is er uit gekomen!

Ik had al van het probleem gehoord en ben altijd erg voorzichtig geweest maar mijn tweede N900 is zijn connector vandaag kwijtgespeeld... ik heb al zo ver nagedacht dat ik met mijn eerste N900 de batterij kan herladen en dan via wireless de gegevens kan gaan beginnen overzetten.

Daar heb ik al wat vragen bij
- iemand een idee hoe ik een disk image maak van het interne geheugen? Backup menu moet ik nog installeren...dat gaat hopelijk zonder USB connector... maar ik was aan het denken aan linux dd maar ik ben niet bedreven met dat commando en er zijn nog al veel opties waardoor ik er huiverachtig tegenover sta in deze kritieke situatie.
- Hoe krijg ik die files nu op mijn PC? Windows shares toegang heb ik nooit voor elkaar gekregen (al een paar keer naar gezocht maar wegens tijdsgebrek telkens opgegeven).
- Normaal gezien mount ik het geheugen via USB en doe ik met Robocopy een kopie, met switch DTIME zodat ook de mappen hun originele timestamps behouden. Dat wil ik natuurlijk nu dus ook bekomen, dat ik een backup heb zonder verlies van metadata zoals tijd.

En dan de belangrijkste vraag : Is er iemand bedreven genoeg om de USB connector te herstellen? Ik heb gezien dat er tussen die denen op maemo.org er een paar erin geslaagd zijn om hem te herstellen en verbeteren zelfs, maar ik durf me daar niet aan wagen. Dus hoop ik dat er hier iemand is die dit voor me wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Backupmenu is inderdaad de manier om een image te maken van je system en optfs disks. Ik geloof niet dat je daarvoor je usb poort nodig hebt.

De data op je mass memory kun je natuurlijk gewoon via microSD kopiëren, daar hoef je geen windows shares voor te hebben lijkt me. Volgens mij kun je "cp -a -R [source] [dest]" gebruiken (-a betekent alle metadata meenemen). Misschien heb je daarvoor wel Busybox nodig, dat weet ik niet zeker.

Windows shares heb ik wel aan de gang trouwens, door middel van samba, met Wizard Mounter. Sowieso wel een aanrader. Als je Kernel-Power draait is dat ondersteund. Maar dat is om netwerk drives via de N900 toegankelijk te maken, niet andersom.

Als mijn eigen usb poort het zou begeven zou ik denk ik wel proberen hem te repareren, maar dat voor een ander doen is me te riskant, en ik heb me er ook nooit in verdiept, dus geen idee of ik het zou kunnen. Misschien een gsm-winkeltje vragen, zoéén als er op de zwarte markt in Beverwijk staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
...schreef ik eind juli dat alles nog goed gaat met mijn Nokia N900,merk ik dat het touchscreen niet meer werkt.
Eerst rechtsboven als ik een scherm wil afsluiten,soms helemaal en als ik hem opnieuw opstart kan ik de pincode van mijn simcard niet invoeren omdat het scherm niet reageert.
Het toestel is van juli 2010,waarschijnlijk geen garantie meer,zag alleen in Utrecht nog een Nokia care point,maar woon zelf id regio Arnhem.
Kan mijn abo verlengen maar ga stoppen bij mijn huidige provider omdat ik daar tegenwoordig een telefoon moet leasen...Wat nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
olafino schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:42:
...schreef ik eind juli dat alles nog goed gaat met mijn Nokia N900,merk ik dat het touchscreen niet meer werkt.
Eerst rechtsboven als ik een scherm wil afsluiten,soms helemaal en als ik hem opnieuw opstart kan ik de pincode van mijn simcard niet invoeren omdat het scherm niet reageert.
Het toestel is van juli 2010,waarschijnlijk geen garantie meer,zag alleen in Utrecht nog een Nokia care point,maar woon zelf id regio Arnhem.
Kan mijn abo verlengen maar ga stoppen bij mijn huidige provider omdat ik daar tegenwoordig een telefoon moet leasen...Wat nu??
talk.maemo.org en checken of ze daar een topic hebben over het vervangen van je scherm als je persee je N900 wilt houden. Anders op een andere manier inzetten dan als telefoon misschien?
Ebay voor onderdelen en check de video: YouTube: Repair / Replacing Nokia N900 Display Screen LCD

[ Voor 8% gewijzigd door lutj op 07-09-2012 16:49 . Reden: video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm/digitizer vervangen is inderdaad niet heel moeilijk, het is alleen nogal priegelen.
Ik heb m'n digitizer ook van ebay geplukt, als je een goede instructie video volgt is het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:54

cemtex

Version 1.1.1

Bij mij toch ook het virus over geslagen, weet iemand waar ik dit toestel nog kan kopen in Nederland.
Zoek me een ongeluk, maar het lijkt alsof ik ze alleen nog uit het buitenland kan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• héjonge
heb mijn digitizer ook vervangen met behulp van youtube, een kruiskop en een t3 schroevendraaier. Digitizer is van brapa.com voor € 25,- Die is compleet en dan hoef je alleen maar de microfoon over te zetten. Had eerst de goedkope versie van een tientje maar dan moet je echt onderdelen lostrekken en verlijmen, dat was niet te doen.
Verder al meer mensen ervaring met thumb2 of swapset? Durf het nog niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
...de digitizer veranderen ziet er best ingewikkeld uit vind ik..hij doet het soms goed,waarschijnlijk zit hij niet meer goed vast en verliest soms het contact.. Ik wil hem graag houden dus zal me er eens in verdiepen,dank voor jullie reacties..wordt vervolgd.
Pagina: 1 ... 116 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.