Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
lpdv74 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:15:
De laatste tijd is mijn accu steeds heel snel leeg. Iemand een idee hoe ik erachter kan komen waardoor dat komt?
Batterij dood? Misschien kun je kijken met Conky wat er resources vreet...

Mijn N900 is voor de tweede maal weg: na 4 weken kreeg ik hem al terug gerepareerd (USB-poortje los), maar na 2 weken moest hij het weer ontgelden. Ik heb de tip gegeven om een druppel lijm onder de USB te stoppen, maar dat mag niet: hij moet "as is" weer terugkomen, dus niks toevoegen...
Ben benieuwd...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:35:
[...]

Batterij dood? Misschien kun je kijken met Conky wat er resources vreet...
Niet zo spannend wat Conkey momenteel laat zien... Enige wat ik kan bedenken is dat het zou komen door CPUTweak. Hiermee heb ik het profiel HD Life Doubler ingesteld. Is een enorme verbetering voor het afspelen van video... Ik kan nog proberen de standaard instellingen te herstellen, kijken wat de accu dan doet.

Wie heeft er goede ervaringen met 3rd party accu's, van bijv. DX? In dat geval zou de vermelding van de sku welkom zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48

DaRoot

Some say...

Zojuist bericht van the Phone House: mijn toestel is retour, gewisseld voor een E7...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
DaRoot schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:33:
Zojuist bericht van the Phone House: mijn toestel is retour, gewisseld voor een E7...
Leuk dat je een nieuw toestel hebt gekregen maar het is toch een gemis kom je al snel achter...

[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 09-02-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48

DaRoot

Some say...

Bongoarnhem schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:01:
[...]

Leuk dat je een nieuw toestel hebt gekregen maar het is toch een gemis kom je al snel achter...
heb zolang van iemand anders een E71 geleend, dus wel whatsapp (maakt veel goed), maar is al een gemis idd.. maar goed, whatsapp etc weegt onderhand zwaarder dan de charme van de N900..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13

TwoR

Gekleurde stippen

na het overlijden van mijn N900 na 2 jaar heb ik nu een Samsung Galaxy nexus genomen. Wat een heerlijke verademing om een mainstream toestel te hebben zeg. D'r is gewoon software voor te vinden, en het werkt allemaal gewoon relaxter.

Leuk om met de N900 gewerkt te hebben, maar na 2 jaar was ik alle beperkingen toch wel HEEL erg zat.

Toestel is trouwens dood gegaan omdat ie niet meer wilde opladen en geen connectie meer kon maken via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
lpdv74 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:07:
[...]
Wie heeft er goede ervaringen met 3rd party accu's, van bijv. DX? In dat geval zou de vermelding van de sku welkom zijn :)
Ja.
Uitstekend volgens mij, gevoelsmatig geen kortere levensduur dan de originele batterij en zit nu ook full-time in de N900 zonder problemen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
TwoR schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:25:
na het overlijden van mijn N900 na 2 jaar heb ik nu een Samsung Galaxy nexus genomen. Wat een heerlijke verademing om een mainstream toestel te hebben zeg. D'r is gewoon software voor te vinden, en het werkt allemaal gewoon relaxter.

Leuk om met de N900 gewerkt te hebben, maar na 2 jaar was ik alle beperkingen toch wel HEEL erg zat.

Toestel is trouwens dood gegaan omdat ie niet meer wilde opladen en geen connectie meer kon maken via USB.
Herken het gevoel, heb zelf een Samsung Galaxy S2 gekocht nadat mijn N900 werd vervangen door een N8. Toch mis ik mijn N900 soms nog steeds.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:37:
[...]

Ja.
Uitstekend volgens mij, gevoelsmatig geen kortere levensduur dan de originele batterij en zit nu ook full-time in de N900 zonder problemen.
Bedankt!

Heb overigens onlangs een heel gedoe gehad met een gecrashte mmcblk0p1 (27GB partitie).
Is gelukkig weer opgelost. Voor wie geïnteresseerd is in het probleem en natuurlijk de oplossing: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb nog 2 third party accu's liggen thuis (uit China), als je interesse hebt ;)

Die deden het echt prima, heb ze gekocht voor Lowlands voor 10 euro per stuk geloof ik en ze deden het zelfs beter dan het origineel. :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:17
Ik heb nog 5 third-party accu's liggen die ik gebruikt heb op Sziget. Dus als iemand ze wil.. Gekocht op Ebay voor... 2 euro per stuk :') deden het wel, maar minder dan orgineel (nog steeds ruim voldoende) en een ervan had ik eerder gekocht voor +/- 15 euro.. doet het beter dan orgineel (is ook hogere capaciteit).. Dus als iemand ze wil hebben.. Kom ze maar halen in Zuid-Limburg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Nas T schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:37:
[...]

Ja.
Inderdaad, aanrader. Hij is opgemeten (ergens op maemo.org loopt een discussie over vervangende batterijen), en heeft zelfs een iets hogere capaciteit dan de originele Nokia batterij. Ik heb hem ook, en vergeleken bij mijn twee jaar oude Nokia batterij had ie anderhalf keer zoveel lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een 3rd party accu er in zitten, maar die redt het nu niet meer.
De originele accu is meer dan dood, niet leeg maar de N900 weigert op te starten met die accu.
Crasht meteen. Nu een andere 3rd party erin zitten, ziet er origineel uit. Binnenkort maar weer eens een paar accu's van ebay plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:52:
Ik had een 3rd party accu er in zitten, maar die redt het nu niet meer.
De originele accu is meer dan dood, niet leeg maar de N900 weigert op te starten met die accu.
Crasht meteen. Nu een andere 3rd party erin zitten, ziet er origineel uit. Binnenkort maar weer eens een paar accu's van ebay plukken.
Kan je de N900 niet opstarten met een goede accu, vervolgens aan de lader hangen en dan de lege accu erin gooien zodat die wordt opgeladen.

Ik heb begrepen dat een compleet lege accu niet meer wordt opgeladen door de N900 als deze uitstaat. Er moet nog wat stroom inzitten om bepaalde processen op de gsm op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Klopt, een externe lader kan je dan nog redden uit deze nood; anders gewoon op e-bay (in de buurt) een chinees bestellen. Vaak krijg je er een externe lader bij voor minder dan 10 euro incl. verzendkosten; kun je je geen buil aan stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

&%#$%!

Ik heb zojuist perongeluk "Enter Security Mode" ipv "Shutdown Device" gekozen in het menu, en toen moest ik mijn security code intiepen om hem te unlocken. Ik deed meteen de batterij eruit, maar na het rebooten moet ik hem alsnog intiepen.

Het is niet 0000 of 00000 of 12345 of 54321 of 11223. ;( Ik weet 95% zeker dat ik die code nooit heb aangepast, juist omdat ik wist dat ik die toch vergeten zou zijn wanneer ik 'm ooit in moet tiepen. Dat had ik ook bij mijn vorige telefoon.
  • Zijn er nog meer known default codes naast bovenstaande?
  • Kan ik met developer mode nog mijn contacts en agenda terughalen zonder volledig te kunnen booten?
  • Kan je nog flashen zonder lock code?
Ik heb 1000 jaar geleden voor het laatst geflashed. Veel tutorials flashen eerst rootfs en daarna mmc (mass storage). Maar op de image download pagina staat in rode koeieletters dat je juist eerst de mmc moet flashen.

Ik wil heel graag alleen rootfs flashen en dan booten om te zien of ik mijn mass storage kan backupen, maar op de download page staat ook met rode koeieletters dat je niet tussen het flashen van rootfs en mmc moet booten.

Heeft iemand dit zelf al eens gedaan, en een andere verklaring dan Nokia zelf?

Nu ik waarschijnlijk toch moet flashen zit ik ook weer te denken aan NitDroid en Meego for N900, maar allebei zijn eeuwig buggy, buggy als in essentiële functies die niet betrouwbaar zijn.

http://wiki.meego.com/ARM/N900/Status
(Wilde ook de nitdroid chart neerzetten maar de url doet het niet meer?)

-edit-

Tering, alle repo's dood, manual intiepen van nieuwe repo's en dan doen ze het niet.. damn wat is dat ding lomp zo out of the box. Ben natuurlijk alles vergeten. :+

Is er niet ergens een lijstje .install files die automatisch de extra's/testing repo's toevoegt en alle standaardshitjes doet?

[ Voor 48% gewijzigd door Sando op 15-02-2012 09:05 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Sando schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 04:23:
&%#$%!

Is er niet ergens een lijstje .install files die automatisch de extra's/testing repo's toevoegt en alle standaardshitjes doet?
LOL gezien je tijdstip. verder goed kl*te natuurlijk voor je.

Ik heb laatst ook alles door elkaar geflasht, in de verkeerde volgorde maar niet tussendoor geboot. Dat gaf geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 15:30
wie interesse in een N900 heeft die toch stof zit te happen stuur een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 14:20

DataGhost

iPL dev

&%#$%!

Ik heb zojuist perongeluk "Enter Security Mode" ipv "Shutdown Device" gekozen in het menu, en toen moest ik mijn security code intiepen om hem te unlocken. Ik deed meteen de batterij eruit, maar na het rebooten moet ik hem alsnog intiepen.
  • Kan ik met developer mode nog mijn contacts en agenda terughalen zonder volledig te kunnen booten?
Als je kan inloggen via SSH (na het booten dus) kan je phone-control --unlock doen :+ Ik heb het nog eens geprobeerd, het lijkt bijna 100% te werken, je kan in ieder geval weer bellen enz maar bijv. het power-menu werkt niet meer tot je weer lockt en unlockt met de code.

Als je geen phone-control hebt:
dbus-send --system --type=method_call --dest=com.nokia.system_ui /com/nokia/system_ui/request com.nokia.system_ui.request.devlock_close string:"com.nokia.mce" string:"/com/nokia/mce/request" string:"com.nokia.mce.request" string:"devlock_callback" uint32:'0'

• racinfo

racinfo

E-MTB

Indien je FAPMAN installeert zorgt die voor invullen van alle mogelijke en onmogelijke repository's.
(fastest application manager)

[ Voor 4% gewijzigd door racinfo op 16-02-2012 16:18 ]

• Nas T
racinfo schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:16:
[...]
Indien je FAPMAN installeert zorgt die voor invullen van alle mogelijke en onmogelijke repository's.
(fastest application manager)
Hoe? Want dat wil ik ook wel weten...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nas T schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:55:
[...]

Hoe? Want dat wil ik ook wel weten...
Ik ook :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Je hart sneller laten kloppen?

Zie hier een ware N950 te koop.

Maar als je de prijs ziet stopt je hart er meteen mee.

OT:
Het linkje wat ik hier eerder plaatste mbt het porten van Whatsapp naar de N900 heeft tot gevolg gehad dat een groepje programmeurs er nu mee bezig is. Ze zijn het aan het uitvogelen en voor mij als leek lijkt het erop dat ze hele grote stappen hebben gezet. Goed nieuws voor de mensen die het missen!

[ Voor 40% gewijzigd door Bongoarnhem op 21-02-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:55

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Bongoarnhem schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:42:
Je hart sneller laten kloppen?

Zie hier een ware N950 te koop.

Maar als je de prijs ziet stopt je hart er meteen mee.

OT:
Het linkje wat ik hier eerder plaatste mbt het porten van Whatsapp naar de N900 heeft tot gevolg gehad dat een groepje programmeurs er nu mee bezig is. Ze zijn het aan het uitvogelen en voor mij als leek lijkt het erop dat ze hele grote stappen hebben gezet. Goed nieuws voor de mensen die het missen!
No longer available :)

Vraag me af of je die 'leentoestellen' wel mag doorverkopen.

Morgen eindigt voor mij mijn N900 tijd. :'( De Galaxy Nexus komt dan binnen. En dan begint het zorgeloos klooien aan de N900 pas echt >:)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
nog 4 maanden en dan zitten er weer twee jaar op :o
Hopen maar dat de MWC met een tof qwerty toestel komt anders weet ik het echt niet meer..

...SIM Only denk ik dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

GenjiBlade schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:17:
nog 4 maanden en dan zitten er weer twee jaar op :o
Hopen maar dat de MWC met een tof qwerty toestel komt anders weet ik het echt niet meer..
Sinds de fantastisch werkende touch toetsenborden schijnen hardware fabrikanten heel anders te denken dan wij, helaas. Nu moet ik zeggen dat ik het met de s2 eigenlijk niet meer echt mis en voornamelijk in portrait mode berichten typ. Zelden keer ik het toestel nog in de landscape mode zoals je dat met de N900 verplicht was. En de overstap van het ene linux naar het andere was voor mij geen probleem. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Laatst online: 15-05-2023
racinfo schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:23:
[...]
Sinds de fantastisch werkende touch toetsenborden schijnen hardware fabrikanten heel anders te denken dan wij, helaas. Nu moet ik zeggen dat ik het met de s2 eigenlijk niet meer echt mis en voornamelijk in portrait mode berichten typ. Zelden keer ik het toestel nog in de landscape mode zoals je dat met de N900 verplicht was. En de overstap van het ene linux naar het andere was voor mij geen probleem. :z
Hier exact zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Ik heb eventueel voor de liefhebber nog een batterij en backcover van mijn ingeleverde N900 liggen. De eerste die mij er een DM over stuurt mag hem hebben (zolang hij hem zelf ophaalt in Apeldoorn of de portokosten betaald ;) ).

Edit: de onderdelen zijn ondertussen gereserveerd

[ Voor 10% gewijzigd door Tylocke op 25-02-2012 16:22 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Het scherm van m'n N900 begint z'n beschermingslaag te verliezen, heel af en toe wordt de SIM-kaart niet herkend en het ding vergeet z'n datum&tijd, met welke snelheid ik de batterij ook vervang. Nu heb ik nog garantie; heeft iemand met dezelfde klachten al 'ns op gestuurd, om te kijken wat er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

BvDorp schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:52:
Het scherm van m'n N900 begint z'n beschermingslaag te verliezen, heel af en toe wordt de SIM-kaart niet herkend en het ding vergeet z'n datum&tijd, met welke snelheid ik de batterij ook vervang. Nu heb ik nog garantie; heeft iemand met dezelfde klachten al 'ns op gestuurd, om te kijken wat er gebeurt?
Je krijgt een E7 terug; kijk de div. posts maar terug. Maar ik twijfel of je daar gelukkig mee kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
E7 of N8 kun je kiezen. Misschien ook een Lumia 800, if you ask nicely ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Probeer hem te ruilen voor een Nokia 808 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschermlaag was m'n N900 al kwijt toen ik hem van een medetweaker overnam, maar geen probleem, daar heb je eBay voor. Nieuwe digitizer, klaar.
Wel uitkijken met het in elkaar schroeven, zat/zit bij mij niet helemaal goed, waardoor uiteindelijk ongeveer een stuk van de bovenste rand van het toetsenbord is afgebroken. Werkt verder prima nu.
Tenminste, ik heb de laatste tijd een probleem met internet.
Het ding vindt gewoon het T-Mobile network, bellen is ook geen probleem, maar als ik probeer een dataverbinding op te zetten, dan krijg ik steeds de melding 'Cellular Network not found'
Iemand ervaring mee? Begin er een beetje moe van te worden, ben ook al aan het rondkijken naar iets anders, wellicht Desire Z als ik er een tegenkom voor een goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik zit al een tijdje te prutsen met het automatisch synchroniseren van een mapje op mn N900.
Ik wil dit(nzb) mapje laten synchronizeren met de NZB map op mn Synology Nas, zodat ik niet vanuit de web browser het NZB'tje handmatig moet uploaden.

Ik heb zitten prutsen met wat ftp programma's en sync programma's maar krijg het maar niet voor elkaar.
Mogelijk dat het OOK met poorten in mn router te maken heeft maar die heb ik allemaal opengezet denk ik.

Zijn er misschien mensen die automatisch synchroniseren via een programma op de N900?

Er is intussen Dropbox beschikbaar en er is ook een Dropbox app voor Maemo maar toch krijg ik het liever zelf ook nog eens voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:03:
Ik zit al een tijdje te prutsen met het automatisch synchroniseren van een mapje op mn N900.
Ik wil dit(nzb) mapje laten synchronizeren met de NZB map op mn Synology Nas, zodat ik niet vanuit de web browser het NZB'tje handmatig moet uploaden.

Ik heb zitten prutsen met wat ftp programma's en sync programma's maar krijg het maar niet voor elkaar.
Mogelijk dat het OOK met poorten in mn router te maken heeft maar die heb ik allemaal opengezet denk ik.

Zijn er misschien mensen die automatisch synchroniseren via een programma op de N900?

Er is intussen Dropbox beschikbaar en er is ook een Dropbox app voor Maemo maar toch krijg ik het liever zelf ook nog eens voor elkaar :)
Wat is je wel gelukt en welke foutmeldingen krijg je eventueel en welke stappen heb je gedaan?
Je zit misschien ook met poorten die je provider niet ondersteunen, je kunt misschien proberen om te controleren of het werkt via wifi en 3G telkens.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb het geprobeerd met Grsync.
Ik heb op mn NAS en in mn router de FTP poorten opengezet.

Daarnaast heb ik deze ingesteld in het programma op de N900.

Ik vul bij Grsync de map in op de N900 welk de "source"map moet zijn.
Bij "Destination" vul ik http://<externe ipadres vd nas in>:21

De 21 staat dan voor de FTP poort.
Op de NAS heb ik specifiek voor de FTP taak een gebruiker aangemaakt welk alleen maar toegang heeft tot de map die gesynct moet worden.

Als ik dan vanuit Grsync de taak laat starten terwijl er een bestand in de NZB map op de GSM staat dan krijg ik meteen de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
rsync: Failed tot exec ssh: No such file or directory(2)
rsync error: error in IPC code (code 14) at pipe.c(84) [sender=3.0.4]
rsync: connection unexpectedly closed (0 bytes received so far) [sender]
rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at io.c(632) [sender=3.0.4]
rsync process exit status: 12

Nu heb ik vervolgens(omdat ik het hierboven ertussen zag staan) SSH én Telnet aangezet maar met hetzelfde resultaat. Ik krijg zowel deze melding via zowel 3g als WIFI binnen als van buiten het netwerk.

De foutmelding is er alleen direct na synchroniseren, ik heb niet eens het idee dat er wat gebeurd.
Hij geeft ook aan 100% (0:00 verstreken, 0:00 resterend) Alsof de map op de GSM al niet eens wordt herkend.

Ik heb nog niet heel diep gegraven hoor en heb het in een eerder stadium ook met een ander programma geprobeerd(weet ff de naam niet meer) maar ben benieuwd of iemand het hier al wel doet of is gelukt.

Wat ik nog wil proberen is vanaf een PC een bestand uploaden naar de map.

EDIT:
Het andere programma heet N900ftp.
Ik heb het opnieuw geïnstalleerd en opnieuw ingesteld. Na het invullen van alle gegevens en het verbinden via 3G is ie een tijd bezig met laden en vervolgens krijg ik de melding "connection error".

[ Voor 17% gewijzigd door Bongoarnhem op 07-03-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:06:
Ik vul bij Grsync de map in op de N900 welk de "source"map moet zijn.
Bij "Destination" vul ik http://<externe ipadres vd nas in>:21

De 21 staat dan voor de FTP poort.
Op de NAS heb ik specifiek voor de FTP taak een gebruiker aangemaakt welk alleen maar toegang heeft tot de map die gesynct moet worden.
Waarschijnlijk denk ik te simpel, maar:
FTP benaderen via http://?? Dat zal dan toch ftp:// moeten worden?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nas T schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:40:
[...]

Waarschijnlijk denk ik te simpel, maar:
FTP benaderen via http://?? Dat zal dan toch ftp:// moeten worden?
Typo van mij, ik heb de boel wel op FTP ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

rsync werkt helemaal niet over ftp, dat zijn twee compleet verschillende protocols. Wat je moet doen is zorgen dat je ssh toegang hebt tot de doelcomputer en op de doelcomputer moet ook rsync geinstalleerd zijn.

Waarschijnlijk is het eenvoudiger om FTP te gebruiken als je doelcomputer Windows is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Laatst online: 07-09 09:09
Heb mijn N900 nu 2 jaar en 3 maanden en ik wil er eigenlijk 3 jaar mee volmaken. Werkt nog perfect, alleen begint hij nu raar te doen. Hij schakelt vanzelf van de toetsenblokkering aan en uit en vaak in rap tempo achterelkaar. Los contact ofzo binnenin? Iemand ervaringen hiermee?

Zal toch niet de zonnestorm zijn hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin echt zon genoeg te krijgen van mijn telefoon. De n900 kan echt niets, je hebt geen whatss app, die hele app store is niets waard. En daarbij kan ik bepaalde dingen uit dat toepassingsbeheer niet eens installeren op mijn telefoon, bijvoorbeeld web2sms: Kan 'web2sms' niet installeren. Toepassingspakketten conflicteren. En dan conflict met toepassingspakketten: python2.5-qt4-gui(4.7-maemo7)

Ook als ik nu op internet wil gaan tript die hem: Bewerking tijdelijk uitgeschakeld vanwege onvoldoende geheugen. Ik heb op myvodafone gekeken en heb nog 900mb over om te gebruiken, en ook interne geheugen ofzo heb ik nog 1.5 gb over. Ik snap er niets van..

herkent iemand zich in deze problemen en wat kan ik er eventueel tegen doen. Als ik de e7 zou kunnen kiezen (weet niet of die wel whats app heeft) dan zou ik hem gelijk kiezen.

ik moet helaas nog een paar maanden met dit ding door. Maar ik weet wel. voor mij nooit van mijn leven meer een nokia

groetjes michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

De n900 kan super veel, het is alleen jammer dat het nooit een interessant
platform is geworden voor app makers.
Ik heb (helaas nu) een e7 en er zijn genoeg functies van de n900 die ik dagelijks mis.

Volgens mij zijn alle problemen die je nu hebt (behalve natuurlijk Whatsapp) wel op te lossen door goed te googlen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:21:
Ik begin echt zon genoeg te krijgen van mijn telefoon. [ ... ]
Ha Michiel,

Tsja, je verwachtingen strookten niet met de werkelijkheid. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, als je een Android + verwachtte en eindigde met de command-line. Een paar tips:
  1. Probeer overclocken eens: zie de startpost. Vergeet verder Swappolube niet. Dit maakt je telefoon al een stuk prettiger
  2. Ga naar je x-terminal, wordt root (hoop dat je dit uit kunt volgen?) en voer eens de commando's apt-get update en apt-get upgrade uit. Hiermee kun je zien waar conflicten optreden. Wat ik meestal doe bij een conflict, is apt-get install --reinstall [packetnaam] uitvoeren. Daarna apt-get clean niet vergeten.
  3. Draai je al de CSSU? Check hier, en installeer: klik. Installeren doe je door (met je N900) op de Stable of Testing te klikken.
Op het moment is een groep ontwikkelaars Whatsapp aan het reverse-engineeren, maar het is natuurlijk niet te zeggen hoe dat gaat eindigen. Een laatste opsteker: op dit moment werk je met de enige smartphone die niet door een willekeurig naar en groot bedrijf volledig gecontroleerd wordt. Wees blij dat Apple/Google je cybersex niet kan lezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik begin echt zon genoeg te krijgen van mijn telefoon. De n900 kan echt niets, ....

ik moet helaas nog een paar maanden met dit ding door. Maar ik weet wel. voor mij nooit van mijn leven meer een nokia

groetjes michiel
"Nooit meer een Nokia" ("ik zie je tot over 2 toestellen!" is mijn standaard antwoord). Vergeet ook niet alvast te posten in bijvoorbeeld een Samsung/LG/Apple topic dat je nooit meer dat merk wilt. Geen enkel merk is perfect, met de N900 kun je nog het meest (als je weet wat je moet doen).

Maar nu ff serieus:
Wat 90% van jouw problemen zal oplossen, is je telefoon flashen. Klinkt moeilijk, is makkelijk. In grote lijnen:
  1. Flasher + image downloaden
  2. Toestel uitzetten, "u" ingedrukt houden en verbinden via usb
  3. code invoeren op pc
  4. 5 minuutjes wachten. Klaar.
Uitgebreide uitleg.
Zorg er uiteraard wel voor dat je een goede back-up hebt gemaakt. Beter is waarschijnlijk om alleen dingen te installeren die je echt gebruikt. App-store is inderdaad een kreupele bak fancy apps, je moet in de repositories rondneuzen.

Als je gaat flashen, eerst de updates plus power kernel installeren, dan eventueel overclocken (aanrader), daarna de apps installeren die je denkt nodig te hebben. Als je twijfelt en de app staat in de "devel"-repository, is het waarschijnlijk beter om de app niet te installeren.
Installeer ook FAPman (faster application manager), daarmee installeer je VEEL sneller apps en updates.

Een schone installatie kan veel doen. Vergeet niet om ook de vanilla-image te installeren, dan maak je je telefoon ècht goed leeg, dat staat allemaal in de uitgebreide uitleg. En back-uppen!

[ Voor 3% gewijzigd door Nas T op 13-03-2012 11:46 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Ook als ik nu op internet wil gaan tript die hem: Bewerking tijdelijk uitgeschakeld vanwege onvoldoende geheugen. Ik heb op myvodafone gekeken en heb nog 900mb over om te gebruiken
Ik moest wel even gniffelen toen ik dit las.

Desalniettemin toch jammer dat je zoveel hinder ondervind bij het gebruiken van je N900, toch vervelend wanneer iets net niet is wat je ervan had verwacht. Ik ga toch mee met het advies van Nas T hierboven, een goeie flash en de meerderheid van je problemen zullen verdwijnen.

Wat ik me wel afvraag; Heb je jezelf zo blind gestaard op Whatsapp dat ieder telefoon met Whatsapp goed genoeg is? Persoonlijk zou ik, als whatsapp toch zo belangrijk is, wachten op de SG3 of de HTC One X - beiden met Whatsapp en (al moet ik bij de SG3 nu even speculeren) beiden met over the top specs (alleen geen HW kybd :().

Mijn N900 - Nogsteeds geen last van de "bekende" problemen (USB is nog prima - SIM nogsteeds herkend 8)) - Laatst wel een leuk gesprek gehad met Vodafone die me belde over verlenging - ze wilden me een SGII aansmeren, na een goed kwartier zoeken kwam de beste meneer (die me overigens wel erg goed, geduldig en prettig te woord stond) tot de conclusie dat Vodafone geen geschikte telefoon in het assortiment had voor mijn eisen - Uiteindelijk besloten dat een nieuwe telefoon eigenlijk alleen leuk is voor luxe en gezien het feit de N900 nogsteeds prima dienst doet - SIM Only voor een jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb deze telefoon al een flinke tijd geleden gekocht omdat ik daarvoor zat met een samsung omnia, dat een touchscreen had dat voor geen meter werkte (wou dus graag fysiek toetsenbord). Daarvoor had ik altijd een nokia, nooit problemen mee gehad, prima telefoons.

Alleen tijd is toch wel veranderd, en het lijkt er iig op dat nokia dat niet helemaal door heeft. Dan heb ik het nu over deze telefoon, de rest kijk ik niet naar. Maar simpele dingen zoals whats app, word feud, ga maar door. Wil ze gewoon op mijn telefoon hebben. Maarja dat zit er dus helaaas niet in.

Wachten op de sg3 lijkt mij ook wel wat (als ik de geruchten mbt hoe de telefoon eruit gaat zien mag geloven) en anders miss op de iphone 5.

Overigens zuigt vodafone ook hard. Je kunt beter naar kpn gaan, daar heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om lager te gaan zitten met je abbo na bijvoorbeeld 3 maanden, kan bij vodafone niet. Maargoed dat doet er niet toe
Maar miss dat ik zo maar een dat flashen ga proberen. Kutter dan dit kan het toch nooit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach michiel, lijkt er toch een beetje op dat je je niet echt verdiept hebt in het toestel. de apps welke jij noemt zijn al drie jaar een ach en wee.
wil je n900 wel overnemen voor een paar tientjes..dan heeft bijna iedereen in ons gezin een N900!

weet je wat echt zuigt?..dat nitdroid.com er al ruim een maand uitligt!

en als we het nu toch over nitdroid hebben,..zelf heb ik nitdroid draaien, maar als ik het bij mijn zoon installeer dan werkt het niet en vaak als resultaat: flashen!

wie weet hoe dit kan.???

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben momenteel bezig met de info die nas t me gaf. Dat flashen dus

eerst maar eens batterij volledig opladen, aangezien mijn normale oplader het niet doet (ook al zon gemartel) moet ik dit altijd via de computer doen!

oke snap er de ballen van. Ik ben bij stap 8 van dat van nas t. Ik probeer dus u samen met de kabel in de usb poort te drukken. Alleen dan gebeurt er gewoon niets. ik heb vervolgens geprobeert om dat .bin bestand in die maemo flasher in te voeren alleen toen gebeurde er ook niets..

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:49

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:21:
ach michiel, lijkt er toch een beetje op dat je je niet echt verdiept hebt in het toestel. de apps welke jij noemt zijn al drie jaar een ach en wee.
wil je n900 wel overnemen voor een paar tientjes..dan heeft bijna iedereen in ons gezin een N900!

weet je wat echt zuigt?..dat nitdroid.com er al ruim een maand uitligt!

en als we het nu toch over nitdroid hebben,..zelf heb ik nitdroid draaien, maar als ik het bij mijn zoon installeer dan werkt het niet en vaak als resultaat: flashen!

wie weet hoe dit kan.???
Ik wil ook weleens NitDroid proberen, voornamelijk voor de apps. Maar op veel websites waar ze verwijzen ze naar tutorials op nitdroid.com. Ik wacht nu eigenlijk totdat die site weer online is zodat ik wat zekerder weet wat ik nu precies doe met mijn N900. Waarom ligt die site eruit?

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gvd hij herkent mijn simkaart niet meer. Krijg je dat probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Ga maar vast een andere telefoon uitzoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 21:41
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:39:
gvd hij herkent mijn simkaart niet meer. Krijg je dat probleem...
Heb je gebruik gemaakt van de nieuwste flasher tool? De nieuwste, juiste images gebruikt? Alles in de juist volgorde gedaan e.d.? Tis namelijk nogal raar dat je sim na t flashen ineens niet meer herkent wordt.
Barres B. schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:08:
[...]

Ik wil ook weleens NitDroid proberen, voornamelijk voor de apps. Maar op veel websites waar ze verwijzen ze naar tutorials op nitdroid.com. Ik wacht nu eigenlijk totdat die site weer online is zodat ik wat zekerder weet wat ik nu precies doe met mijn N900. Waarom ligt die site eruit?
Geen idee waarom de site eruit ligt, maar hier kun je een hoop info vinden: http://wiki.maemo.org/NITDroid_Port onder ander over installatie enzo... Ook hier kun je nog wat info vinden:
http://talk.maemo.org/sho...=66459&highlight=nitdroid

Zelf heb ik ook nitdroid geprobeerd, geïnstalleerd op het interne geheugen van m'n n900 ( dus de op Emmc)
't liep wel vrij aardig, alleen tja je kan niet bellen he.. Toch wel redelijk irritant. Ik heb er dus voor gekozen om de meamo maar extra soepel te laten draaien met apps/mods als CSSU, een power kernel, speedpatch, batterypatch, en swappolube. Al weet ik nog niet echt of speedpatch echt veel verschil maakt bij mij..

En wat betreft whatsapp, 't zou wel echt super relaxed zijn als ze whatsapp aan de praat kregen. In mijn mening is de n900 met meamo echt een goede telefoon. Hij loopt soepel, multitasken is in orde, en er zijn zeker wel veel apps te vinden via de extra repositories. Alleen jammer dat officiëlere apps, zoals whatsapp niet de moeite nemen om hun apps ook voor maemo te maken.

Als nokia nu meer telefoons met maemo had uitgebracht was dat waarschijnlijk wel gebeurt. Al met al erg jammer van de OS-chaos bij Nokia. Tis natuurlijk top dat je nieuwe OS zoekt en actief ontwikkeld, maar als je dan er voor kiest om met een OS de markt op te gaan (de n900) zorg dan ook dat je er mee verder gaat. En dan niet door spinoffs zoals MeeGo, want dat is allemaal toch net weer wat anders, en daar heeft de n900 gebruik niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S4RS schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:55:
[...]

Heb je gebruik gemaakt van de nieuwste flasher tool? De nieuwste, juiste images gebruikt? Alles in de juist volgorde gedaan e.d.? Tis namelijk nogal raar dat je sim na t flashen ineens niet meer herkent wordt.
Had er daarvoor ook weleens last van, maar blijkbaar heeft die het nu helemaal begeven. Ja alles in de juiste volgorde gedaan, alleen het flashen is sowieso niet gelukt, aangezien ik volgens mij de laatste stap niet helemaal heb uitgevoerd. Heb ipv mijn eigen bin bestandje dat van het voorbeeldje gebruikt, waardoor die dus gewoon niets deed.

Naar een nsp gegaan, en die gozer zei ook al dat het een veel voorkomend probleem was, en dat hij het zelf niet mocht repareren van nokia en daardoor sowieso opgestuurd zou worden. Hij zei zelf ook dat een hele nieuwe mobiel krijgen 1 van de opties was als ze hem niet konden fixen, dus ben benieuwd. Is overigens al mijn.... 4e of 5e keer dat ik naar een nsp ben gegaan voor allerlei problemen rondom de n900. En dat in... 1.6 jaar tijd!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke nu wordt het wel heel erg vreemd. Ik kreeg dus toen ik hem gaf te horen dat ze hem sowieso zouden opsturen omdat ze hem zelf niet konden maken.

Kreeg ik net een smsje met de melding dat het vloeistofschade zou zijn. Nou ik kan je vertellen, ik heb mijn telefoon nog nooit in water gehad. Wtf.. Hij beweerde dat het zelfs door regenval kan komen dat die in je broek zit.. dat is toch niet normaal. hij gaf me ook foto's waarop duidelijk werd dat het blijkbaar huppelepup oxidatie zou zijn. Dat kan toch niet? Als mensen raadt weten wat nu te doen dan hoor ik dat graag, want waterschade melden terwijl ik hem nog nooit in water heb gehad gaat mij te ver.. Heb tevens foto's gekregen waarop blijkbaar te zien is dat er waterschade aanwezig is. Als mensen benieuwd zijn scan ik ze wel in

het kan toch ook niet zijn dat een poging tot flashen resulteert in waterschade? wtf?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:35:
Oke nu wordt het wel heel erg vreemd. Ik kreeg dus toen ik hem gaf te horen dat ze hem sowieso zouden opsturen omdat ze hem zelf niet konden maken.

Kreeg ik net een smsje met de melding dat het vloeistofschade zou zijn. Nou ik kan je vertellen, ik heb mijn telefoon nog nooit in water gehad. Wtf.. Hij beweerde dat het zelfs door regenval kan komen dat die in je broek zit.. dat is toch niet normaal. hij gaf me ook foto's waarop duidelijk werd dat het blijkbaar huppelepup oxidatie zou zijn. Dat kan toch niet? Als mensen raadt weten wat nu te doen dan hoor ik dat graag, want waterschade melden terwijl ik hem nog nooit in water heb gehad gaat mij te ver.. Heb tevens foto's gekregen waarop blijkbaar te zien is dat er waterschade aanwezig is. Als mensen benieuwd zijn scan ik ze wel in

het kan toch ook niet zijn dat een poging tot flashen resulteert in waterschade? wtf?
zeker even posten! Volgens mij is eerder in dit topic ook al een dergelijk geval gemeld. Zou je het topic ff moeten doorspitten. Misschien gebruiken ze wel dezelfde foto's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://imageshack.us/photo/my-images/69/scan120740000.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/690/scan120740001.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/196/scan120740002.jpg/

dit zijn de foto's die ik heb meegekregen. Ze hebben het supersnel gedaan trouwens. Ik gaf hem om 10.14 mee en om 13.02 was die al klaar. ik ben inmiddels bekend met de procedures van nokia dus ik vind alles hoe dit gaat erg vreemd

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:13:

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg69/scaled.php?server=69&filename=scan120740000.jpg&res=medium

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg690/scaled.php?server=690&filename=scan120740001.jpg&res=medium

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg196/scaled.php?server=196&filename=scan120740002.jpg&res=medium

dit zijn de foto's die ik heb meegekregen. Ze hebben het supersnel gedaan trouwens. Ik gaf hem om 10.14 mee en om 13.02 was die al klaar. ik ben inmiddels bekend met de procedures van nokia dus ik vind alles hoe dit gaat erg vreemd
Als het daadwerkelijk waterschade is wat aan jouw handelen te wijten is, kan het alleen maar zo zijn dat jij water in het toestel hebt gebracht (direct/indirect). Daar moeten ook sporen van zijn. Wat ik zie is lokale oxidaties, geen sporen van water dat naar die plek gaat. Ik weet niet of je de objecten op de foto's direct kan zien als je de telefoon open maakt (zonder te schroeven), zo niet, dan is het niet aannemelijk dat door jouw toedoen daar oxidaties zijn ontstaan: de weg ernaar toe is vrij van sporen/bewijzen. Als de objecten op de foto's wel direct zichtbaar zijn, dan is het theoretisch mogelijk dat je op die plek water/vocht hebt gekregen en is Nokia niet de schuldige.

[ Voor 35% gewijzigd door Nas T op 14-03-2012 14:53 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T, jij bedoelt dus als ik de batterij etc eruit haal of er dan sprake is van waterschade? Dat is namelijk niet zo.. ik zie helemaal geen rare plekken, ik was ook zeer verrast dat ze kwamen met waterschade.. snapte er niets van. hoe moet ik dit aanpakken dan? want die vent zei telkens maar. ja geen zin om met je te discussieren etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Er hoeft niet echt water in een toestel te komen, condens door temperatuurverschil (buiten/binnen in de winter of airco in de zomer), kan ook oxydatie veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:58:
Er hoeft niet echt water in een toestel te komen, condens door temperatuurverschil (buiten/binnen in de winter of airco in de zomer), kan ook oxydatie veroorzaken.
en staan zij dan in hun recht om te zeggen dat het waterschade is en daardoor buiten de garantie valt? Lijkt me dan niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
En dat is dan dus of een geval van niet de handleiding hebben gelezen (eigen schuld) of het ontwerp dat heeft gefaald (schuld fabrikant).
en staan zij dan in hun recht om te zeggen dat het waterschade is en daardoor buiten de garantie valt? Lijkt me dan niet toch?
Als er condens in een product komt wat bij normaal gebruik niet mogelijk is (aantoonbaar door fabrikant) dan hebben ze een punt.

[ Voor 27% gewijzigd door Nas T op 14-03-2012 19:54 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Een collega van mij heeft hiermee te maken gehad met een iPhone. Ook dat toestel zou niet meer goed werken vanwege waterschade en kreeg net als jou wat vage foto's toegezonden. Hij heeft in zijn geval bij T-Mobile net zo lang ge-eist dat hij een gedegen rapport zou krijgen waarbij onomstotelijk vast stond dat de foto's van zijn toestel waren (dat kan jij volgens mij op basis van bovenstaande foto's ook niet vast stellen) en dat het daadwerkelijk om een defect vanwege waterschade zou gaan.

T-mobile heeft vervolgens eieren voor haar geld gekozen en de collega een volledig nieuwe iPhone gegeven.
Misschien is dat een weg die jij ook zou kunnen te bewandelen. Het is wel een kwestie van een behoorlijk lange adem, want ze geven uiteraard niet zo 1-2-3 toe dat ze de boel aan het flessen zijn.
Toch knap dat buitenverlichting van hooguit een paar tuintjes hier zelden last van heeft, maar een toestel waar dat soort omstandigheden bij verwacht mogen worden van honderden euro's er niet op gebouwd zou zijn. Het hele waterschade verhaal komt bij mij altijd over als "we gaan deze klant eens even wat extra euro's uit zijn zak kloppen" (de gevallen waar echt waterschade is, uiteraard daar buiten gelaten).

[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 14-03-2012 20:43 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmz ja ik vind het opzich best raar. Als er waterschade zou zijn dan zou het lijkt me toch op vele plaatsen terecht moeten komen. Op de foto's is op enkele plaatsen maar te zien dat er schade is van iets, als dat al niet normaal is dat het er zo uit ziet na bijna 2 jaar. Ook mag een mobiel van zoveel honderd euro toch wel tegen wat regen kunnen als die in men broekzak zit?!

Ik ga denk ik maar weer terug om te vragen of ze echt aantoonbaar kunnen maken dat het waterschade is, en dat ik een goed onderzoek wil inderdaad. Misschien dat ik er bij ben als ze hem openschroeven en de foto's maken of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@michiel, het waterschade verhaal is tegenwoordig standaard bij klanten die een wat ouder model N900 afleveren, net voor de twee jaar garantie termijn is afgelopen, met de hoop een nieuw exemplaar terug te krijgen.
Zal je misschien lukken met een krasloze, perfecte 1 jaar oude N900, maar echt niet met een bijna 2 jaar oude, gebruikte, halfgeflashte.......achjee..tiepiesh gevalletje waterschade...ik weet ervan..

@barres ik wacht ook weer op Nitdroid.com, weet niet wat ze uitspoken, eerst was er sprake van server wissel, maar dit duurt nu al bijna maanden..
waarom wacht ik: als je de nitdroidloader laat lopen, gaat ie het imagefile(zo noen ik het maar ) downloaden van nitdroid.com...en dat werkt dus nu niet..: bailin out..
Heb zelf al de bestanden geladen, (van mijn N900), vind ze ook, maar blijkbaar gaat er telkens iets mis bij installatie. bij mijn fen werkt het wel, maaar zelfde procedure bij mijn zoon..niet. vreemd.
Er schijnt een manier te zijn om via de xterminal de commant te geven waar hij wel de file kan vinden..maar helaas dat kan ik niet.iemand?

@s4rs: mooi al die info, maar bottom line is, dat als je de loader via de repository binnenhaalt, hij dus naar nitdroid.com gaat. en dan is het dus uit met de pret. zelf los installeren via de xterminal is denk ik echt iets voor de proffessionals!.
waarom nitdroid,..ach gewoon leuk die domme android apps..echt iets voor pubers en simpele papa's...
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:37:
@michiel, het waterschade verhaal is tegenwoordig standaard bij klanten die een wat ouder model N900 afleveren, net voor de twee jaar garantie termijn is afgelopen, met de hoop een nieuw exemplaar terug te krijgen.
Zal je misschien lukken met een krasloze, perfecte 1 jaar oude N900, maar echt niet met een bijna 2 jaar oude, gebruikte, halfgeflashte.......achjee..tiepiesh gevalletje waterschade...ik weet ervan..
dat kunnen ze toch niet maken? je hebt toch gewoon recht op garantie als er iets mis is... Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zeker weet dat het uberhaupt wel mijn telefoon is die op de foto's staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ben overigens enige tijd geleden succesvol een 2nd opinion aangevraagd bij Nokia Care Benelux en heb toen een vervangend toestel gekregen omdat bleek dat er inderdaad geen waterschade was vastgesteld. Kreeg toen (helaas) wel een N900 weer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Hooglander1 op 16-03-2012 11:44 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:22:
Ook mag een mobiel van zoveel honderd euro toch wel tegen wat regen kunnen als die in men broekzak zit?!
Dat is net zo waar als dat een Lamborghini Gallardo van $250.000 tegen diesel kan.
Daarom: handleiding.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zeker weet dat het uberhaupt wel mijn telefoon is die op de foto's staat.
Dat lijkt me het probleem van degene die de beschuldiging doet. Nederlandse wetgeving is ingericht op onschuldig, tenzij het tegendeel bewezen. En al is het je toestel, het moet wel aannemelijk zijn dat JIJ de veroorzaker bent.
Gewoon volhouden: je krijgt waarschijnlijk gelijk.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu wat mails aan het rondsturen, en ga denk ik maar weer terug naar nsp voor een gedegen onderzoek waarop ook duidelijk is dat de foto's van de onderdelen uberhaupt van mijn telefoon zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
R_W schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:02:
rsync werkt helemaal niet over ftp, dat zijn twee compleet verschillende protocols. Wat je moet doen is zorgen dat je ssh toegang hebt tot de doelcomputer en op de doelcomputer moet ook rsync geinstalleerd zijn.

Waarschijnlijk is het eenvoudiger om FTP te gebruiken als je doelcomputer Windows is.
Ik was er inderdaad al achter dat dit niet werkte. Het is me ook nog niet gelukt om met een ander FTP programma te uploaden vanaf de N900. Als het lukt laat ik het weten.

Wat anders:
Het Whatsapp project vordert gestaag op Maemo.org. Er zijn al werkende versies onder de developers. Ben benieuwd...

Ooh ja, ik heb mn andere N900 ook naar een NSP gebracht, het ging in eerste instantie om het bekende "sim-kaart" probleem maar de gsm had al even gelegen en het scherm reageerde niet meer normaal. Ze hebben hem meteen opgestuurd. fingers crossed...

[ Voor 30% gewijzigd door Bongoarnhem op 18-03-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 16:44
Verlengen abbo.. wat zou een beetje waardige vervanger zijn voor mijn N900?

zit beetje te dubben tussen: N8 of N9..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
mr_zippey schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:45:
Verlengen abbo.. wat zou een beetje waardige vervanger zijn voor mijn N900?

zit beetje te dubben tussen: N8 of N9..
N9.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
N8 is op bijna alle punten een achteruitgang ten opzichte van de N900, namelijk: langzamer, lagere resolutie scherm, Symbian, minder opslagcapaciteit. Camera is wel beter, en je krijgt gratis navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Wat Nas T zegt. De N8 is absoluut geen alternatief voor de N900. En ik spreek uit ervaring, de N8 ligt helaas hier naast me als vervanger van mijn N900. :/

Ondanks dat ga ik overigens wel gewoon door met de N8, totdat de N9 wat verder ontwikkeld is/er onverwachts toch een opvolger komt met toetsenbord. Touchscreen is gewoon niet zo fijn als QWERTY en de N9 is nog niet zo ver als de N900 qua community support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Dank voor de meningen..

@ Ditiskees: volgens mij bij alle nokia's gratis navigatie..

@ laropo: fijn dat je mij dat uit ervaring kunt delen.. dus grootste nadeel op dit moment ondersteuning vanuit de community en gemis aan een fysiek tb (maarja welke phone heeft dat tegenwoordig nog, jammer genoeg)

Zag dat ik de N9 voor ongeveer 250,- bij een jaarabbo kan krijgen..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mr_zippey schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:39:
Dank voor de meningen..

@ Ditiskees: volgens mij bij alle nokia's gratis navigatie..

@ laropo: fijn dat je mij dat uit ervaring kunt delen.. dus grootste nadeel op dit moment ondersteuning vanuit de community en gemis aan een fysiek tb (maarja welke phone heeft dat tegenwoordig nog, jammer genoeg)

Zag dat ik de N9 voor ongeveer 250,- bij een jaarabbo kan krijgen..
De 16 GB zwarte N9 is los voor 390 euro te koop, dus dat is zo'n 10 euro toestel subsidie per maand. Zou me niets verbazen als een losse N9 met een sim-only goedkoper is.

Alleen als je een goede camera heel erg belangrijk vindt zou ik de N8 overwegen, en ik zou dan nog liever wachten op de 808 pureview.
n8 ziet er best leuk uit, maar is hardware-matig niet bepaald een hoogvlieger: ARM11 core, insane weinig video geheugen (32MB), zeer beperkte multitouch vanwege hardware bug etc. Als je een nokia wil, kies de N9 of 808.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:47:
[...]

De 16 GB zwarte N9 is los voor 390 euro te koop, dus dat is zo'n 10 euro toestel subsidie per maand. Zou me niets verbazen als een losse N9 met een sim-only goedkoper is.

Alleen als je een goede camera heel erg belangrijk vindt zou ik de N8 overwegen, en ik zou dan nog liever wachten op de 808 pureview.
n8 ziet er best leuk uit, maar is hardware-matig niet bepaald een hoogvlieger: ARM11 core, insane weinig video geheugen (32MB), zeer beperkte multitouch vanwege hardware bug etc. Als je een nokia wil, kies de N9 of 808.
Dat gaat waarschijnlijk wel een N9 worden.. verschil met abbo-verlenging of los toestel met vergelijkbaar sim only valt trouwens wel mee.. 60,- op jaarbasis (en dan heb je 60 min per maand minder op sim only)

Als ik een goede camera erg belangrijk vindt zou ik toch eerder naar eentje kijken zonder belfunctie :)
Bedankt voor je info!

[ Voor 0% gewijzigd door mr_zippey op 21-03-2012 11:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
mr_zippey schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:05:
[...]
Dat gaat waarschijnlijk wel een N9 worden..
Doe deze er ook maar bij ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Is die batterij zo slecht? of doelde je op navigatie gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mr_zippey schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:06:
[...]

Is die batterij zo slecht? of doelde je op navigatie gebruik :P
Batterij is heel standaard voor een smartphone: elke dag opladen.
ben alleen benieuwd hoe dat in de toekomst gaat. Ik merkt bij de N900 dat de accu na 2 jaar duidelijk minder lang mee gaat. Gelukkig kan je die vervangen (niet dat dat echt nodig is, want heb nu een N9 als dagelijkse telefoon), vervangen van de accu van de N9 is een stukje lastiger (maar wel te doen hoor, ook als leek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:49:
[...]

Batterij is heel standaard voor een smartphone: elke dag opladen.
ben alleen benieuwd hoe dat in de toekomst gaat. Ik merkt bij de N900 dat de accu na 2 jaar duidelijk minder lang mee gaat. Gelukkig kan je die vervangen (niet dat dat echt nodig is, want heb nu een N9 als dagelijkse telefoon), vervangen van de accu van de N9 is een stukje lastiger (maar wel te doen hoor, ook als leek).
Hmm, heb m'n N900 inmiddels ook 2 jaar maar vindt dat de batterij het nog goed uithoudt.. 1x per 2 á 3 dagen opladen.. daarbij gebruik jij je telefoon waarschijnlijk vaker dan ik.. (ik heb m'n internet verbinding ook alleen open staan als het nodig is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb inderdaad na 2 jaar nog geen klachten mbt de batterij. Heb de gsm zelf wat overgeclockt maar batterij gaat nog minimaal 1 dag mee.

Kreeg net bericht dat mn andere N900 net terug is van de reparatie. Hij is gerepareerd en ik kan em komen ophalen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
Ik heb mijn n900 nu ruim 2 jaar en moet bij matig gebruik toch iedere dag opladen wil ik er zeker van zijn dat hij niet gedurende de dag leeg gaat. Ik gebruik wel een lichte overclock maar als je "smartreflex" aanzet bij je OC profiel, houdt de batterij het ook ineens langer uit. Er is hier een topic over op talk.maemo mocht dit je interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
Ohja, ik had laatst flikkeringen van het scherm, oftewel de telefoon schakelde zelf de hele tijd de schermblokkering willekeurig aan en uit. Ik was bang dat het einde verhaal was. Firmware flash hielp niet, maar nadat ik hem had opengedraaid (stelt niets voor) een berg stof eruit gehaald, en hij is weer "normaal" :) Dus kan mooi nog even vooruit hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Die van mij gaat richting de backup modus.. Heb zojuist een N9 besteld..
Met een beetje geluk is die morgen al binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Laatst online: 28-08 15:53
Ik heb vorige week mijn telefoon opnieuw geflasht. Nu installeer ik CSSU en ik heb ook CSSU volgens het about scherm maar ik merk er niets van. Ik heb bv. geen "lock screen" in mijn bovenste menu enzo...

Al verscheidene keren gereboot en updates gezocht in app-manager. apt-get update / upgrade gedaan en het maakt ook niets uit. Ideeen om te controleren of ik wel degelijk CSSU heb zonder dat about scherm?

[ Voor 33% gewijzigd door keejoz op 23-03-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
Nadat je CSSU stable hebt geïnstalleerd moet je nog deze installeren "status-area-orientationlock-applet". Hiermee kun je de scherm oriëntatie aan of uitzetten. Zie hier
De camera veranderingen heb ik ook nog niet, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
baaart900 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:57:
Nadat je CSSU stable hebt geïnstalleerd moet je nog deze installeren "status-area-orientationlock-applet". Hiermee kun je de scherm oriëntatie aan of uitzetten. Zie hier
Je bedoeld de CSSU camera veranderingen, die deden de snelheid en de kwaliteit van de fotoos wel wat vooruit gaan. Er was ook meer te tweaken. Daarentegen werd de camera app wel wat instabieler.

Ik heb sinds de flash geen CSSU meer. Ik krijg packet conflicten. En om nu alles weer handmatig 1 voor 1 te installeren, daar bedank ik voor.

Wat anders, heb mn 2e N900 opgehaald. Was weg voor reparatie, het ging eigenlijk om het sim-kaart probleem maar er kwamen daar nog wat problemen met het scherm naar boven. Toen ik hem terug kreeg zat er een mooi nieuw scherm op, de taal stond op Fins. Maar het sim-kaart probleem was niet opgelost :(

Dus hij gaat weer terug de carrousel in, bij het KPN business center in Arnhem worden ze dus iig nog gewoon opgestuurd. En kennelijk maakt Nokia ze weer.

[ Voor 22% gewijzigd door Bongoarnhem op 26-03-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Laatst online: 28-08 15:53
baaart900 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:57:
Ahzo, ik herinner me niet dat ik dit ooit geinstalleerd had. Ik herinner me wel dat dit één van de "troeven" was van de CSSU updates. Blijkbaar niet.

Nu installeer ik deze maar gewoon. Fijn om niet meer per-ongeluk neer te leggen ipv op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
Eerder zat het volgens mij ook standaard in de stable versie CSSU. Maar die hebben ze er dan toch uitgehaald denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Volgens dit gerucht komen er mogelijk nog 2 low-end Meego toestellen uit. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Ik zal me helaas als eigenaar moeten afmelden.

Tijdje terug nog Sim Only verlengd - krijg ik opeens USB laad problemen en SIM herkennings problemen. (Damn murphy's!)
Diep teleurgesteld heb ik na de opties te hebben overwogen er toch voor gekozen een nieuw toestel in huis te halen ipv het opsturen en een symbian terug krijgen.
Sinds gister middag dan ook een Galaxy Note in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
GenjiBlade schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:13:

Tijdje terug nog Sim Only verlengd - krijg ik opeens USB laad problemen en SIM herkennings problemen. (Damn murphy's!)
Diep teleurgesteld heb ik na de opties te hebben overwogen er toch voor gekozen een nieuw toestel in huis te halen ipv het opsturen en een symbian terug krijgen.
Die van mij is vorige week nog "gerepareerd", sim-kaart probleem is niet opgelost maar er zijn wel wat andere dingen vervangen. Hij wordt iig niet omgeruild in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
GenjiBlade schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:13:

Aangezien je al een nieuwe telefoon hebt, kun je de N900 toch rustig opsturen (indien nog onder garantie) en het resultaat afwachten ? Zowel de N8, als de E7 zijn best goede toestellen, voor wie niet zoveel wil tweaken aan zijn telefoon, je kunt er een vriend of familielid een plezier mee doen, of 'm verkopen.
Wanneer je N900 slecht oplaadt, is hij toch niet meer bruikbaar als reserve en heel misschien repareren ze hem toch,. zoals die van Bongoarnhem.
Ik zou in ieder geval geen kapotte telefoon in de kast laten liggen, wanneer ik een werkende ervoor terug kan krijgen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Marly op 30-03-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Telefoon voor de 2e keer terug gebracht vanwege het SIM-kaart probleem. Blij dat ik een reserve toestel heb.

OT: Het gaat goed met de Whatsapp ontwikkeling, voor diegene die geïnteresseerd zijn, zie hier en hier voor de voortgang. Daarnaast, er kan gedoneerd worden.

Lijkt erop dat er na 2,5 jaar toch nog Whatsapp gaat komen dankzij de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Of gewoon omdat een N9 app makkelijk even voor de 2 jaar oudere N900 te compileren is. :P

offtopic:
Dat sloeg op de 2,5 jaar, niet op de community.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Sando schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:12:
Of gewoon omdat een N9 app makkelijk even voor de 2 jaar oudere N900 te compileren is. :P

offtopic:
Dat sloeg op de 2,5 jaar, niet op de community.
Hoe dan ook het is een verrijking.

[ Voor 10% gewijzigd door Bongoarnhem op 02-04-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Laatst online: 18-09 18:33
Ligt het nu aan mijn batterij, of is de accuduur met de laatste CSSU-versie behoorlijk teruggelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
FiscBiker schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:01:
Ligt het nu aan mijn batterij, of is de accuduur met de laatste CSSU-versie behoorlijk teruggelopen?
Ja.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Laatst online: 18-09 18:33
Pagina: 1 ... 115 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.