Ik heb het geprobeerd met Grsync.
Ik heb op mn NAS en in mn router de FTP poorten opengezet.
Daarnaast heb ik deze ingesteld in het programma op de N900.
Ik vul bij Grsync de map in op de N900 welk de "source"map moet zijn.
Bij "Destination" vul ik http://<externe ipadres vd nas in>:21
De 21 staat dan voor de FTP poort.
Op de NAS heb ik specifiek voor de FTP taak een gebruiker aangemaakt welk alleen maar toegang heeft tot de map die gesynct moet worden.
Als ik dan vanuit Grsync de taak laat starten terwijl er een bestand in de NZB map op de GSM staat dan krijg ik meteen de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
| rsync: Failed tot exec ssh: No such file or directory(2)
rsync error: error in IPC code (code 14) at pipe.c(84) [sender=3.0.4]
rsync: connection unexpectedly closed (0 bytes received so far) [sender]
rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at io.c(632) [sender=3.0.4]
rsync process exit status: 12 |
Nu heb ik vervolgens(omdat ik het hierboven ertussen zag staan) SSH én Telnet aangezet maar met hetzelfde resultaat. Ik krijg zowel deze melding via zowel 3g als WIFI binnen als van buiten het netwerk.
De foutmelding is er alleen direct na synchroniseren, ik heb niet eens het idee dat er wat gebeurd.
Hij geeft ook aan 100% (0:00 verstreken, 0:00 resterend) Alsof de map op de GSM al niet eens wordt herkend.
Ik heb nog niet heel diep gegraven hoor en heb het in een eerder stadium ook met een ander programma geprobeerd(weet ff de naam niet meer) maar ben benieuwd of iemand het hier al wel doet of is gelukt.
Wat ik nog wil proberen is vanaf een PC een bestand uploaden naar de map.
EDIT:
Het andere programma heet N900ftp.
Ik heb het opnieuw geïnstalleerd en opnieuw ingesteld. Na het invullen van alle gegevens en het verbinden via 3G is ie een tijd bezig met laden en vervolgens krijg ik de melding "connection error".
[
Voor 17% gewijzigd door
Bongoarnhem op 07-03-2012 12:46
]