Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
De Nokia soap begint een einde te krijgen. Nadat ze hem kwijt waren en me uit het niets een prijsopgave gingen sturen terwijl die gewoon nog in garantie zit, heb ik vandaag weer eens contact met ze gezocht. Ik had alweer een hele tijd niets van ze gehoord... Het blijkt dat ze hem geruild hebben voor een E7 die gisteren verstuurd zou zijn. Niet erg tevreden met deze oplossing. De N900 is een goede telefoon, de E7 kan er bij lange na niet aan tippen. Heb ermee gespeeld in de winkel namelijk :(

Eindelijk ook eens een adres gekregen om een klachtenbrief naar toe te sturen...

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat je de Nokia E7 makkelijk kan verkopen voor een hoger bedrag dan wat een tweedehands N900 kost op marktplaats.
Ik heb diverse N900 toestellen gezien die voor 100,- euro worden verkocht.
Vaak helemaal compleet met doos, alleen meestal voor dat bedrag wel gebruikt met wat krasjes wat je niet erg moet vinden. Voor de Linux hobbyist vermoedelijk ook leuk, een N900 is een stuk completer en ongeveer zo net zo duur als een beagleboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 09:36
Hallo,

Voor velen waarschijnlijk mosterd na de maaltijd, maar bij een defecte N900:
volgens mij zal de verkoper je geld (of een aanzienlijk deel daarvan) moeten teruggeven.
Ik citeer:
[quoteIs een product ondeugdelijk? Dan hebt u de volgende rechten. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product.[/quote]
Niks over een ander,vergelijkbaar product. Zie consuwijzer.
Als consument heb je best veel rechten, dat komt doordat verkopers/fabrikanten erg brutaal zijn (geweest) in het vasthouden in geen garantie geven.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Hallo allemaal,

Ook weer terug van weg geweest. Van mijn N900 ging het lcd-scherm stuk in maart. Daarna gewoon mijn n95 weer gebruikt. Maar ik dacht, fuck it, ik laat hem maken. In combinatie met mijn Simyo abo-tje kan dat wel uit.

Ik heb hem zonet laten maken voor 60 euro inclusief nieuw scherm. Dus mochten er meer mensen in of rondom Friesland zitten... in Leeuwarden bij My Telecom. Koopje. Binnen uurtje gepiept. Hij heeft ze op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
Is er een mogelijkheid om van het "Power menu"(wat je krijgt als je de power knop indrukt) de volgorde te wijzigen?

Ik heb Optimize N900 geïnstalleerd maar nu staat deze als eerste optie in het menu en is alles daardoor versprongen. Met als gevolg dat als ik de telefoon snel op een ander profiel wil zetten ik de N900 uitzet door een verkeerde handeling.

Erg vervelend en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

En als je Optimize N900 weer de-ïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:15:
Is er een mogelijkheid om van het "Power menu"(wat je krijgt als je de power knop indrukt) de volgorde te wijzigen?

Ik heb Optimize N900 geïnstalleerd maar nu staat deze als eerste optie in het menu en is alles daardoor versprongen. Met als gevolg dat als ik de telefoon snel op een ander profiel wil zetten ik de N900 uitzet door een verkeerde handeling.

Erg vervelend en irritant.
Iets met priorities. Ik heb in mijn eigen systemui.xml gekeken, ik ben er niet helemaal uit aangezien er dingen wel in staan die ik niet terug vindt. Maar je zou ermee kunnen rommelen als een begin.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
racinfo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:49:
En als je Optimize N900 weer de-ïnstalleerd?
Geen optie.
Nas T schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:28:
[...]

Iets met priorities. Ik heb in mijn eigen systemui.xml gekeken, ik ben er niet helemaal uit aangezien er dingen wel in staan die ik niet terug vindt. Maar je zou ermee kunnen rommelen als een begin.
Ga ik eens mee aan de slag. Mocht het lukken dan laat ik het hier uiteraard weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruilen? nog geen 6 maanden oud!

Geen gebruikerssporen, doos, alles er in. Ik heb er een nodig die probleemloos en automatisch samenwerkt met mijn carkit (parrot asteroid) en gebruik nu mijn E90 weer.

Petrovich zou kunnen helpen, ben daar nog mee bezig maar mijn carkit (de asteroid autoradio/carkit) slaat geen gegevens op. Of is er een (snelle) manier om de hele map over te zetten?( Ik heb een export file gemaakt en klaargezet)
Los daarvan heb ik een goede navigator nodig en blijk ik niet zo makkelijk met het OS te kunnen spelen als ik dacht. Uh hoopte...

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 12:47 . Reden: aanvulling na wat meer ervaring ]

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 22:30
Iemand hier al's naar gekeken?

Those penguins, they sure ain't normal

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jij? Vertel.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Dat zou gaaf zijn?! Als ik het technisch zou kunnen was ik nu aan het downloaden geslagen.
Misschien een nieuw draadje/topic?

• Nas T
Ja, voorzichtig positief, want:
na Maemo/MeeGo/Tizen de vierde naam die ik hoor en me niet duidelijk is waar het heen moet.
Maemo: open-source high end smartphone OS.
MeeGo: opvolger Maemo (soort van Maemo 6)
Tizen: MeeGo wat door Samsung gebruikt gaat worden (gaat misschien...ooit...misschien niet, dus misschien nooit...verschijnen op een Samsung telefoon).

Wat zie ik bij alles terug: goed idee, slechte uitvoering (van fabrikant)
Nemo (of eigenlijk MER op de N900 met MeeGo UX)
Het is volgens mij deels opgezet door Nokia (ik zie zweedse namen, Nokia voorbijkomen).
Ik zie ergens als doel om MeeGo werkend op de N900 te krijgen, maar MeeGo sterft uit, dus tsja.

Kortom: ik zie het als nieuwe poging tot iets, maar wat is me onduidelijk. Wat is het nou precies, wat kan ik er mee, waar gaat het heen, is er een roadmap?

vrede in rust

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:08
De huidige stand van zaken:

Maemo = morsdood, een jaar na release versie 5 abandoned door Nokia
Meego = Opvolger van Maemo, al voor de release van de N9 abandoned door Nokia
Nemo = community project Meego/maemo/Harmattan, weekly builds beschikbaar.

Pluspunten van nemo zijn dat het niet een morsdood project is, en dat Elop en/of Nokia er geen zeggenschap over hebben.

------

Overigens heb ik morgen een nieuwe telefoon (ik mocht er weer eentje uitzoeken met mijn abbonement). Nokia heb ik alle vertrouwen in verloren, dus ik ben maar voor een android toestel gegaan. Dit betekent wel dat ik mijn N900 niet meer day-to-day nodig heb, en dat hij dus vrijkomt voor leuke projectjes (zoals het testen van Nemo builds bijvoorbeeld).

I'm a photographer, not a terrorist

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik heb een E7 gekregen voor mijn N900 van Nokia, maar toch 'mis' ik de N900 wel. Dat was echt een toptoestel :(

• Ophidian
Vandaag ook de E7 gekregen. Weet nog niet wat ik ga doen. Wilde hem in eerste instantie verkopen en de iPhone 3gs als reserve houden, echter is de E7 beter dan de 3gs. Er zit geen doos of wat om de E7 heen, dus verkoopt ook weer moeilijker. Hmmz, ik ga er nog eens over nadenken. Vindt het in ieder geval geen vervanging voor de N900...

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
citruspers schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:50:
Pluspunten van nemo zijn dat het niet een morsdood project is, en dat Elop en/of Nokia er geen zeggenschap over hebben.

------

Overigens heb ik morgen een nieuwe telefoon (ik mocht er weer eentje uitzoeken met mijn abbonement). Nokia heb ik alle vertrouwen in verloren, dus ik ben maar voor een android toestel gegaan. Dit betekent wel dat ik mijn N900 niet meer day-to-day nodig heb, en dat hij dus vrijkomt voor leuke projectjes (zoals het testen van Nemo builds bijvoorbeeld).
Klinkt Nemo toch een stuk beter dan gedacht.

Voor wat betreft je N900 als project-telefoon gebruiken: doen :p
Ik heb nu een tijdelijk 2ehands toestel gekocht om de tijd dat mijn N900 ter usb-reparatie weg is te overbruggen. Wilde het liefst niks kwijt zijn met alle instellingen en zo en dat is me tot nu toe heel erg meegevallen:
Ik heb een (volledige) backup gemaakt via Nokia Suite en via de back-up intern van de telefoon.
De back-up intern heb ik daarna gekopieerd naar pc (aantal zip of rar bestanden).

Bij de andere telefoon eerst de interne back-up weer teruggeplaatst op de telefoon.
Eerst de laatste update via Nokia Suite geïnstalleerd, daarna de back-up geopend en alle software laten terugzetten (kan behoorlijk lang duren en is vervelend omdat een aantal apps bevestiging van de gebruiker vragen). Toen bleek er al behoorlijk veel of misschien zelfs zo goed als alles teruggezet te zijn. Daarna voor de zekerheid de Backup via Nokia Suite teruggeplaatst en ik hoef maar weinig instellingen aan te passen.

Voor Sygic moest ik nog wat stappen ondernemen en widgets waren standaard niet (altijd) aanwezig, dus die heb ik handmatig teruggeplaatst, waarbij ze over het algemeen de juiste positie innamen.

Kortom: Het kost wel wat tijd, maar niet heel veel moeite als je je telefoon helemaal naar je zin hebt aangepast. Enige vervelende nu is wel dat ik weer mijn overclockprofiel moet bepalen, zou ik dat willen, maar via de command-line werkt 850 MHz al vlekkeloos met het standaard profiel.

Dus voor de tweakers die eigenlijk ook wel graag een dual-boot op de N900 zetten: naar de oude situatie terugkeren is geen crime!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Met Backupmenu kun je een compleet image maken, dat is minder werk, en je krijgt exact de oude situatie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb sinds 2 dagen de N900 overgeclockt. Ik heb het gedaan via de instructies die in de topicstart staan.
Dit had ik veel eerder moeten doen! Wat een genot, en ipv een accu die sneller leeg is heb ik het gevoel dat deze misschien zelfs wel iets langer meegaat!

Ik heb het Ideal profiel geladen en de min op 500 gezet en de max op 950. Dat werkt zeer soepel en is eigenlijk hetgene wat er mistte aan deze gsm.

Een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n N900 begint curen te vertonen:
Als ik 'm aan de oplader hangt, brand het oranje lampje continu ipv dat het knippert. De telefoon laad ook niet op en is inmiddels helemaal leeg. Ik krijg 'm dus met geen mogelijkheid meer aan. Zowel met mijn eigen N900 oplader als met de Galaxy II oplader van iemand anders heb ik dit probleem. Het ligt dus niet aan de oplader, zou het mss het beruchte 'usb-poort probleem' zijn? Of is m'n batterij gewoon helemaal dood (voor m'n gevoel ging ie de laatste tijd sneller leeg, maar ik heb er niet heel erg op gelet)?
Alle tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

maartenmk schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:23:
Met Backupmenu kun je een compleet image maken, dat is minder werk, en je krijgt exact de oude situatie terug.
Wat heb je dan? Een flashable image voor je telefoon?
Dat zou wel relaxed zijn. Zowel nand als flash?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ook een aanrader: Toch even die iets te uitgebreide queen-beecon installeren en vier shortcuts maken:

stock (600 MHz)
ideal (900 MHz)
oc (1150 MHz)
indicator (geeft huidige snelheid weer)

Hard overclocken (1150) is handig bij zware films, apps als myPaint, emulators en spelletjes.
Ideal (bij mij 850) is waarop ik standaard draai.
En stock (600 MHz) gebruik ik bij internetradio luisteren in de badkamer, bij overclocken stopt ie heel vaak opeens, volgens mij omdat ie te weinig stroom krijgt.

Er stond ergens zo'n mooie uitleg hoe dat te doen, met een indicator ernaast met je huidige clockspeed. Hopelijk heeft iemand dat linkje nog in de bookmarks. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Sando schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:32:
[...]

Ook een aanrader: Toch even die iets te uitgebreide queen-beecon installeren en vier shortcuts maken:

Er stond ergens zo'n mooie uitleg hoe dat te doen, met een indicator ernaast met je huidige clockspeed. Hopelijk heeft iemand dat linkje nog in de bookmarks. :)
Staat ook op de voorpagina onder de overclocken link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 11:48
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:43:
Als ik 'm aan de oplader hangt, brand het oranje lampje continu ipv dat het knippert. De telefoon laad ook niet op en is inmiddels helemaal leeg. Ik krijg 'm dus met geen mogelijkheid meer aan. Zowel met mijn eigen N900 oplader als met de Galaxy II oplader van iemand anders heb ik dit probleem. Het ligt dus niet aan de oplader, zou het mss het beruchte 'usb-poort probleem' zijn? Of is m'n batterij gewoon helemaal dood (voor m'n gevoel ging ie de laatste tijd sneller leeg, maar ik heb er niet heel erg op gelet)?
Misschien is er iemadn in je buurt die een telefoon heeft waar dezelfde accu in past ..(volgensmij is dat een 5800 xpresmusic ofzo)
en anders een bureau lader, die heb ik zelf ook en dat is een uitkomst.

Sterkte

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:43:
Het kan een hardware probleem zijn (batterij, connector etc.). Maar ik zou als eerste dit controleren door de standaard Nokia firmware te installeren. Als je experimenteert met PowerKernel, overclocked, een testing versie van de CSSU gebruikt of de enhanced busybox uit extras-devel hebt installed kunnen essentiële bestanden veranderd of corrupted zijn geraakt die hele vreemde dingen kunnen veroorzaken.

Als het echt een hardware probleem is, kan je kijken naar een vervangen de accu (nieuw op ebay zo'n 10,- tot 20,- euro), garantie claimen of een tweedehands N900 kopen (zo'n 100,- euro). Rond blijven lopen met kapotte hardware zorgt voor onnodige ergernis.
Li-ion batterijen gaan zo'n 2 jaar mee (zelfs bij beperkt gebruik), altijd een een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhiro187
  • Laatst online: 23-09-2022
Kan iemand mij vertellen hoe ik de laatste flashplayer (Adobe) installeer? Ik heb het hier geprobeerd: http://news.softpedia.com...n-Nokia-N900-181813.shtml
en:
http://www.knownokia.ca/2011/01/flash-101-on-your-n900.html

Ik kom er helaas niet uit. Misschien stom maar het is zo.

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 22:30
Geen idee waarom je uberhaupt flash zou willen, maar ok:

De file die je moet vervangen staat op de volgende locatie op je tel:
/usr/lib/browser/plugins/libflashplayer.so*

Dus wat je doet is:
1: log in als root op je telefoon (daarvoor heb je het pakket rootsh nodig):
http://wiki.maemo.org/Root_access

2: download de file naar je telefoon:
wget http://dl.dropbox.com/u/4815558/libflashplayer.so

3: kopieer het bestand naar:
/usr/lib/browser/plugins/libflashplayer.so

That's it

*http://www.myn900.com/update-flash-9-to-flash-10-version/

Those penguins, they sure ain't normal

• Nas T
Je kunt ook iets installeren zodat de flashspeler doet alsof ie een andere versie is, meende ik. Weet helaas niet meer hoe het heet (maar vast iets met flash)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Flash:
Tweak Flash plugin version.
Dat is ook beter dan die 10.1 versie installeren, die heeft wat probleempjes voor zover ik weet. Bij mij staat ie op Android 10.1

Nieuwe batterij:
Ik heb bij Dealextreme een Japod batterij gekocht, iemand op TMO had die gemeten, en de capaciteit is iets hoger dan de standaard Nokia batterij. Goedkoop, en hij bevalt inderdaad erg goed.
Ik heb 'm vergeleken met de beide 2 jaar oude Nokia batterijen die ik daarvoor gebruikte, en hij ging op de kop af 1.5 keer zo lang mee (getest door Asphalt 5 aan te laten staan op het startscherm).

In combinatie met Power Kernel 49 maak ik me nu nog nauwelijks zorgen om de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste iedereen een gelukkig nieuwjaar!

Weer over m'n kapotte telefoon: ik had dus maar een nieuwe batterij (origineel) gekocht. De ander was toch al zo'n 2 jaar oud, dus dat leek me het meest logische. Batterij kwam vrijdag binnen, alles werkte weer prima en ik was helemaal blij. Tot ik gisteravond vanochtend weer thuis kwam en 'm aan de lader hing; er gebeurde helemaal niks. Was niet meer helemaal in staat er veel over na te denken, maar ik zag nog wel dat de batterij halfvol was. Paar uur later wakker, heel de batterij weer dood, zelfde problemen als eerst.
Er gaat dus echt iets fout tijdens het opladen, ik heb zelfs het idee dat de lader de batterij juist alleen maar ontlaad. Heb er de standaard Nokia firmware nog op staan en al een tijdje geen nieuwe apps meer geïnstalleerd. Het lijkt me dus sterk dat het daaraan ligt. Dan blijft over: de usb-poort. Stom van me dat ik die niet getest heb met m'n nieuwe batterij.. Maar het vreemde daarvan vind ik wel dat de telefoon wel een reactie geeft op de oplader. Oranje lampje brand wel, telefoon probeert te booten ("Nokia" verschijnt zonder backlight in beeld), dus blijkbaar komt er wel iets van stroom binnen.

Over de bureaulader: welke is aan te raden? Kan eigenlijk alleen maar batterijen vinden als ik zoek, of vage opladers zonder snoer.. Als die wel wil laden heb ik iig een tijdelijke workaround, tot ik een oplossing vind of geld heb voor een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoi,

Ben weer even terug! Sensation ligt bij HTC voor reparatie! :O En ik moet zeggen: Die N900 is toch eigenlijk een gaaf ding! Binnenkort ff oplappen en weer wat actiever blijven gebruiken.

Het enige dat ik nu mis is whattsapp.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 11:48
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:11:
Ten eerste iedereen een gelukkig nieuwjaar!

Weer over m'n kapotte telefoon: ik had dus maar een nieuwe batterij (origineel) gekocht. De ander was toch al zo'n 2 jaar oud, dus dat leek me het meest logische. Batterij kwam vrijdag binnen, alles werkte weer prima en ik was helemaal blij. Tot ik gisteravond vanochtend weer thuis kwam en 'm aan de lader hing; er gebeurde helemaal niks. Was niet meer helemaal in staat er veel over na te denken, maar ik zag nog wel dat de batterij halfvol was. Paar uur later wakker, heel de batterij weer dood, zelfde problemen als eerst.
Er gaat dus echt iets fout tijdens het opladen, ik heb zelfs het idee dat de lader de batterij juist alleen maar ontlaad. Heb er de standaard Nokia firmware nog op staan en al een tijdje geen nieuwe apps meer geïnstalleerd. Het lijkt me dus sterk dat het daaraan ligt. Dan blijft over: de usb-poort. Stom van me dat ik die niet getest heb met m'n nieuwe batterij.. Maar het vreemde daarvan vind ik wel dat de telefoon wel een reactie geeft op de oplader. Oranje lampje brand wel, telefoon probeert te booten ("Nokia" verschijnt zonder backlight in beeld), dus blijkbaar komt er wel iets van stroom binnen.

Over de bureaulader: welke is aan te raden? Kan eigenlijk alleen maar batterijen vinden als ik zoek, of vage opladers zonder snoer.. Als die wel wil laden heb ik iig een tijdelijke workaround, tot ik een oplossing vind of geld heb voor een nieuwe telefoon.
Ik heb een lader van ebay afgeplukt.
Hij werkt met een oude Nokia lader met zon dun pinnetje.
Er is vast wel iemand in je buurt die nog zon lader heeft liggen.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en anders gewoon zo'n usb verloop multikabel geval van DX plukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

DaRoot

Some say...

ook mijn N900 krijgt nu last van de simkaart meldingen, andere sim erin, zelfde gezeik. sim in andere foon, geen problemen.
Heb er al een papiertje achter gestopt, maar helpt niet echt. Iemand nog meer tips?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-10 09:11

Zorro

Z

DaRoot schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:51:
ook mijn N900 krijgt nu last van de simkaart meldingen, andere sim erin, zelfde gezeik. sim in andere foon, geen problemen.
Heb er al een papiertje achter gestopt, maar helpt niet echt. Iemand nog meer tips?
Helaas, ik wil je niet ontmoedigen, maar dat was voor mij het begin van het einde. Sinds die tijd heb ik een E7... Mis de N900 nog altijd.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Zorro schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:06:
[...]

Helaas, ik wil je niet ontmoedigen, maar dat was voor mij het begin van het einde. Sinds die tijd heb ik een E7... Mis de N900 nog altijd.
heb nu een E71 te leen, dus eindelijk whatsapp haha..
ach over maand kan ik verlengen, maandag n900 ter reparatie inleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Hebben jullie de voorpagina gezien? Samsung brengt een Tizen toestel uit.Dat is toch weer een positieve ontwikkeling op dit gebied. Mogelijk dat er na de N900/N9 toch nog wat hoop blijft.

Ik werk nu veel met een Samung Galaxy S2 maar ik vind dat, behalve de snelheid, de N900 nog steeds niet onder doet.

[ Voor 57% gewijzigd door Bongoarnhem op 09-01-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:13:
Hebben jullie de voorpagina gezien? Samsung brengt een Tizen toestel uit.Dat is tochw eer een positieve ontwikkeling op dit gebied. Mogelijk dat er nar de N900/N9 toch nog wat hoop blijft.

Ik werk nu veel met een Samung Galaxy S2 maar ik vind dat behalve de snelheid de N900 nog steeds niet onder doet.
Niet te veel hoop hebben...
Ik zie geen hardware, geen vooruitzicht, alleen de melding dat er geen top-of-the-bill hardware gebruikt gaat worden. Goed bedacht, slecht uitgevoerd. Net als maemo, net als de N9 (waarom geen keyboard, waarom geen meer megapixels, waarom geen shutterknop?).

Het is oneerlijk: we weten dat het eenvoudig is om het goed te doen (tophardware met een opensource OS), maar de fabrikanten blijven het hardnekkig achterhouden. Geen nieuwe telefoon voor mij dus. Eerst iets fatsoenlijks maken. Ik zet mijn zinnen op MER. Open source, onafhankelijk, dus geen onnavolgbaar (mis)management door fabrikanten. Alleen: wordt het ooit beschikbaar voor top-hardware?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Er staat vandaag weer iets nieuws op, het lijkt niet op het geliefde Maemo maar het is in ieder geval iets.

OT: Sinds vandaag heb ik ook last met een simkaart die niet herkent wordt. Ik heb als het goed is nog garantie dus die ga ik ook zeker claimen. Het is voor het moment opgelost door er een papiertje achter te doen en de contacten iets op de schuren en in te spuiten met contact spray maar het zit er helaas dus aan te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Zorro schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:06:
[...]

Mijn Phone House vestiging (Oldenzaal, complimenten over die winkel! echt super!) meldde me dat als de N900 niet gerepareerd wordt, ik een N8 krijg.. ach ja, kan ik iig whatsappen.. en dan in maart een nieuwe uitzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Maandag begon bij mij het gedonder met betrekking tot simkaart herkenningsproblemen. Het werd steeds erger.

Gelukkig heb ik vandaag een N900 in goede staat op de kop kunnen tikken voor 100,-

Ik kan weer even vooruit terwijl ik de andere ter reparatie ga aanbieden.

Edit:
Welke versie van PC-Suite gebruiken jullie, ik heb wat problemen met het maken van een back-up om die vervolgens naar het nieuwe toestel om te zetten. Hij maakt back-ups van 1KB groot.

Ik vond het al zo snel gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Bongoarnhem op 11-01-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:38:
Maandag begon bij mij het gedonder met betrekking tot simkaart herkenningsproblemen. Het werd steeds erger.

Gelukkig heb ik vandaag een N900 in goede staat op de kop kunnen tikken voor 100,-

Ik kan weer even vooruit terwijl ik de andere ter reparatie ga aanbieden.

Edit:
Welke versie van PC-Suite gebruiken jullie, ik heb wat problemen met het maken van een back-up om die vervolgens naar het nieuwe toestel om te zetten. Hij maakt back-ups van 1KB groot.
PC-suite: weet ik niet, maar je kunt naast PC suite ook Nokia suite draaien of anders de software herinstalleren.

Weet je trouwens een manier om via zoiets als *#06# (starhash-codes, deze is voor IMEI) de leeftijd van een (tweedehands) telefoon te achterhalen?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nas T schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 05:56:
[...]

Weet je trouwens een manier om via zoiets als *#06# (starhash-codes, deze is voor IMEI) de leeftijd van een (tweedehands) telefoon te achterhalen?
Nee helaas niet, ik heb er ook naar gezocht maar niet gevonden. Ik ben erg benieuwd naar de productiedatum van mijn 2e hands aangeschafte gsm. Er wordt op veel fora gerept over een sticker bij het imei stickertje maar dat bewuste stickertje heb ik niet.

Edit: Ik heb een tijd terug op dit forum geloof ik iets gelezen over een programma waarmee je back-ups of images kunt maken van elke telefoon ongeacht merk. Weet iemand nog welk programma of bericht ik bedoel. Ik kan het niet vinden en Nokia pc-suite en Ovi pc-suite doen op dit moment mijn bloed koken.

[ Voor 28% gewijzigd door Bongoarnhem op 12-01-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Doet de voicecalling het al met nitdroid? En eventueel bluetooth (carkit) calling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:06
Aangezien mijn N900 helaas is stuk gegaan heb ik ook niks meer aan mijn extra accu.

Dus als iemand intresse heeft in een orginele accu, een chinese imitatie en een losse accu lader moet je me even een berichtje sturen. Mag gratis worden opgehaald want ligt hier toch maar te verstoffen. Ik woon in noordwijkerhout en zit op school in Leiden dus zou ook op t station kunnen afspreken.

Stuur maar een berichtje. Wie t eerst is die krijg t.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 03:20

Brazza

Byte me!

Merkt iemand het verschil in die CSSU Stable/Testing? Ik word laatste tijd echt gek van óf de batterij drain of het op 100% cpu @850Mhz, updaten van de repositories en dat je dan echt niets meer kan doen. als je een sms of call krijgt kunnen ze echt wachten. Want opnemen wordt het niet.

Ik dacht eerst dat het aan die profielen lag van QCPUFreq ( aanpassen snelheid) maar dit helpt niets.
Is nogal een gedoe om nu (nadat ie perfect liep) alles weer opnieuw te doen :(

Ik draai trouwens power49 kernel icm met speedpatch en batterypatch.

Ps Maemo is echt ook dood aan het bloeden op maemo.org, jammer.. N900 houdt zich nog prima staande tegenover Android/IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is er ook een manier om je contacts te synchroniseren/mergen met google-contacts (van een android device) die te doen is voor mensen met een IQ onder de 5000 zonder een funbambol-server van 4350MB met een Quake3 source code aan configuratie op te zetten?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Dat heb ik via een simpele omweg gedaan, gewoon alle contacten exporteren als vcf, dan importeren in je gmail account en laten syncen op je android. Nog geen 5mins werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Atila schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:34:
Dat heb ik via een simpele omweg gedaan, gewoon alle contacten exporteren als vcf, dan importeren in je gmail account en laten syncen op je android. Nog geen 5mins werk :)
Mijn tactiek lijkt erop, alleen heb ik alle VCF's gewoon via bluetooth naar mijn Galaxy S2 gestuurd. Is inderdaad in enkele minuten gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nice! Wordt alleen wel een merge-feest dan. Veel contacten heb ik in beide lijsten staan.

Trouwens, iemand flash 10.1 al langere tijd gebruikt? Ik wil weten of hij een beetje bugfree is voordat ik de boel ga dingessen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dit had ik veeel eerder moeten doen:
[HOWTO] Watch 720p videos on n900

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik zal nog eens kijken of ik een 720P filmpje vloeiend kan afspelen met alleen overclocken (want dat moet sowieso).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nogmaals van mij de vraag aan allen.

Weet er iemand hoe het programma heet om van je complete telefoon een externe backup te maken, ongeacht het merk of type telefoon.

Het is ooit hier ter sprake gekomen maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Heb na twee jaar intensief gebruik van mijn N900 een nieuw sim only abo van telfort genomen, echter mijn N900 ziet de dataverbinding van Telfort Sport opeens als roaming netwerk. Ook de gegevensteller van het thuisnetwerk blijft op 0 terwijl die van het roaming netwerk oploopt. Kan ik op een of andere manier mijn telefoon aan het verstand brengen dat mijn telfort sport gewoon mijn thuisnetwerk betreft? Nu ben ik gedwongen om roaming toe te staan, anders kan ik geen internetverbinding krijgen... iemand ditzelfde probleem wel eens gehad? Ik ben van een Hi sim naar een Telfort sim gegaan...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dat ligt niet aan de N900, Telfort "roamt" nog steeds op het KPN netwerk, alle telefoons geven dat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marly schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 03:55:
Dat ligt niet aan de N900, Telfort "roamt" nog steeds op het KPN netwerk, alle telefoons geven dat aan.
Mijn sim-card ook. Ik dacht dat het verholpen zou worden toen ik naar een nieuwe microsim overstapte (mijn vorige sim was nog uit de eigen-telfort-netwerk-tijd), maar nee, ook de nieuwe microsim roamed nog steeds op het kpn netwerk.
Heel onhandig als je in de buurt van de grens woont. Ik zou ook zeker geen Telfort nemen als ik daar zou wonen, maar ik woon in de randstad, en heb er dus geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
maartenmk schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:23:
Gevonden, zo simpel. Alleen kan deze niet vinden in de repositories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:38:
[...]

Gevonden, zo simpel. Alleen kan deze niet vinden in de repositories...
klik
blabla..extras devel...blabla
Is gewoon via google te vinden :s
Ik heb ook even gecheckt via FAPman: backupmenu zit inderdaad in extras devel.

[ Voor 16% gewijzigd door Nas T op 18-01-2012 13:42 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Marly schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 03:55:
Mm, das minder, er is dus ook geen instelling (of via een script in de terminal) te wijzigen zodat je aan kunt geven dat een bepaald toegangspunt je 'home network' is?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nas T schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:32:
[...]

klik
.....
Ik heb ook even gecheckt via FAPman: backupmenu zit inderdaad in extras devel.
Ik bleek de extras devel uitgeschakeld te hebben voor een of andere update van een programma.
Het waren twee simpele oplossingen voor mijn probleem, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Shit ik heb het nu ook :( Voor het eerst.

Mijn simkaart is te pas en te onpas weg. En opeens komt ie weer terug. zonder dat ik iets doe. Soms moet ik opeens mijn pincode intiepen. Soms valt ie tijdens het bellen opeens weg.

Het begon allenaal toen ik voor het eerst in eeuwen mijn simkaart er uit haalde om het nummer te lezen. Sindsdien drama. Al een paar keer ouderwets blazen geprobeerd etc. Ik heb sterk het idee dat het een mechanisch probleem is gezien de toevallige samenval van opstandigheden. Is iemand al eens hersteld van dat probleem? Van de posts die ik eerder las krijg ik het gevoel dat dit het begin van het einde is.

-edit-

30 (?) maanden oud ofzo.. was er geen wet dat je bij normaal gebruik mag verwachten dat hij 3 jaar meegaat en daardoor sowieso nog garantie moet hebben?

-edit-

Damn ik moet echt maken dat ik een nieuwe telefoon heb. Iemand ervaring met betaalbare aanraders uit de Android wereld?

[ Voor 20% gewijzigd door Sando op 21-01-2012 19:10 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Sando schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:15:
-edit-

30 (?) maanden oud ofzo.. was er geen wet dat je bij normaal gebruik mag verwachten dat hij 3 jaar meegaat en daardoor sowieso nog garantie moet hebben?
Sterk, de N900 is sinds november 2009 uit, 27 maanden geleden.
Maar goed: Bij normaal gebruik mag je verwachten dat zoiets wel 2 jaar meegaat, of beter gezegd: de veerkracht van de pinnetjes misschien na 2 jaar afneemt. Ik zou of iets aan de pinnetje doen (lichtjes opschuren om vet en oxidatie weg te krijgen, eventueel druk tegen de simkaart verhogen) of voor coulance gaan...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nas T schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:08:
[...]

Sterk, de N900 is sinds november 2009 uit, 27 maanden geleden.
Maar goed: (...)
Niet vaak dat ik een schatting doe en het is te veel ipv te weinig. :P

Anyway, breaking news, thuis aangekomen bleek mijn simkaart het nergens in te doen. 2 telefoons geprobeerd. En toen andermans simkaart in mijn N900 gedaan: deed het wel!
  • Simkaart in ~20 maanden nooit verwijdert, nooit problemen.
  • Simkaart 1x verwijdert om nummer op te schrijven.
  • Volgende dag: Sim valt afentoe uit en weer aan.
  • Volgende dag: Niet de N900, maar de Sim (!!) stuk.
Dus nu vraag ik mij af:
  • Is mijn N900 veranderd in een sim-destroyer, of
  • Is mijn sim door de statische electriciteit van mijn tafel een kapot-timer geworden?
Bizar gedoe. Wel vervelend die kapotte sim. Mijn nummer wordt volgende maand overgezet. Andere provider. Ik heb nu €30 maandkosten waar ik zonder sim niet bij kan van mijn oude provider, maar een nieuwe sim voor deze laatste maand kost bij Hi... (roffel) €20,33. Meh.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:21

DataGhost

iPL dev

Heb je je SIM al eens gepoetst? Ik had met mijn bankpas (verloopt over 8 maanden dus die is al echt oud) ook het probleem dat hij regelmatig niet gelezen werd door mijn e.dentifier, de strepen zitten dan ook flink in de chip gesleten. Anyway, ik had toen mijn bankpas even flink opgepoetst met m'n shirt, weer erin en gaan! Sindsdien (maaaanden geleden) eigenlijk geen last meer van gehad, terwijl het doorgaans 50% kans was.

Heb je natuurlijk niet heel veel meer aan als je nieuwe SIM al onderweg is maar je zou het kunnen proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Zo, mijn N900 ook ingeleverd bij Phone House Oldenzaal, voor het bekende simkaart probleem.
Men wist mij daar wel te vertellen dat ik niet meteen teveel op een N8 moest rekenen. Maar goed, we zullen zien. Sowieso mag ik 20 maart verlengen, dan ga ik voor een Samsung Galaxy Nexus. De verkoper in oldenzaal probeerde me richting de Lumia te praten, maar geen windows op mijn telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Yes, eerst het een doekje, toen met wat alcohol, en toen met een fijn schuurpapiertje.
Met tussen elke stap een keer proberen in twee telefoons. :)

Ik heb gewoon een nieuwe sim van HollandsNieuwe, die HI laat ik verlopen, 30 pleuro door de plee gespoeld maar ik gebruik deze maand waarschijnlijk toch hooguit de helft, en om daar nu 50 euro voor te betalen.. fliqeur op Hi. Het idee was om eerst die Hi op te maken en dan nummer overzetten, maar dan nu maar even vanaf tijdelijk nummer bellen en de komende maanden niet te genieten zijn omdat ik er niet van hou om op deze manier geld afhandig te worden gemaakt. :P

Ik ben wel benieuwd of ik die HN sim wel in mijn N900 moet stoppen.

Hoe is het simkaart probleem bij anderen? Ook zo?
  1. Hij valt afentoe maar steeds vaker uit
  2. Op een gegeven moment doet ie het helemaal niet meer
  3. De SIM zelf is daarna ook kapot?
En dan vooral die laatste stap. Loop ik nu risico dat die nieuwe HN sim over een week ook kapot is?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Sando schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:46:
[...]

Yes, eerst het een doekje, toen met wat alcohol, en toen met een fijn schuurpapiertje.
Met tussen elke stap een keer proberen in twee telefoons. :)

Ik heb gewoon een nieuwe sim van HollandsNieuwe, die HI laat ik verlopen, 30 pleuro door de plee gespoeld maar ik gebruik deze maand waarschijnlijk toch hooguit de helft, en om daar nu 50 euro voor te betalen.. fliqeur op Hi. Het idee was om eerst die Hi op te maken en dan nummer overzetten, maar dan nu maar even vanaf tijdelijk nummer bellen en de komende maanden niet te genieten zijn omdat ik er niet van hou om op deze manier geld afhandig te worden gemaakt. :P

Ik ben wel benieuwd of ik die HN sim wel in mijn N900 moet stoppen.

Hoe is het simkaart probleem bij anderen? Ook zo?
  1. Hij valt afentoe maar steeds vaker uit
  2. Op een gegeven moment doet ie het helemaal niet meer
  3. De SIM zelf is daarna ook kapot?
En dan vooral die laatste stap. Loop ik nu risico dat die nieuwe HN sim over een week ook kapot is?
Bij mij werkt dezelfde simkaart, zonder gepoets o.i.d. perfect in een E71. Buiten dat kreeg ik de communicatiefoutmeldingen ook als ik de telefoon aan had zonder simkaart erin. Dat lijkt me sowieso niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Bij mij was het met de N900 echt over, in andere gsm's werkte de simkaart nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb nu 2 keer gehad dat hij hem niet ziet. Reboot hielp beide keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
@disheaver: Ik zou toch alvast je lokale NSP bellen of bezoeken. Het is helaas einde oefening :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

track&trace van mijn reparatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Order - Volledig ingevoerd      23-1-2012 15:58:17          
    Order - Bevestigd       23-1-2012 15:58:24          
    Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care)       24-1-2012 9:48:39           
    Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care         25-1-2012 2:54:26           
    Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst      25-1-2012 2:54:27           
    Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling        25-1-2012 9:35:25           
    Reparatie repair center - In behandeling        25-1-2012 10:47:07          
    Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling      25-1-2012 11:17:42          
    Reparatie repair center - Reparatie afgebroken      25-1-2012 11:17:42

Reparatie afgebroken... mmmzz.. benieuwd wat daarop volgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Nou jongens,
na alle horrorverhalen van de reparaties/vervangende toestellen met knikkende knieën mijn N900 derde kerstdag weggebracht wegens een kapotte USB-poort.
Vandaag (al?) teruggekregen, 4 weken na dato, met gefixte USB-poort en hetzelfde toestel.
Ik had al een reservetoestel gekocht, zodra ik mijn originele toestel weer fatsoenlijk up & running heb, gaat dat toestel in de verkoop. Iemand interesse: PM maar, toetsenbord heeft wat vreemde karakters (maar werkt als een NL toestel) en OC lukt tot 1150MHz stabiel.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Al het gedonder met die sim-kaart. Ik heb een extra toestel voor 100,- op de kop getikt.
Ging bij overclocken helaas maar stabiel tot 900 ipv de 950 van mijn vorige toestel.

Ben nu via BackupMenu de boel aan het overzetten, kreeg net helaas wat errors. Maar de boel opnieuw opstarten doet al wat meer.

Edit 1:De boel is geinstalleerd zonder verdere errors, helaas startte ik het toestel opnieuw op en toen werd het scherm niet juist weergegeven. De boel uitgezet en batterij eruit. Na een seconde of 30 alles weer erin maar geen resultaat, nu de backup nogmaals aan het terugzetten. Anders wordt het flashen ben ik bang.

Edit 2: De boel via BackupMenu heeft de nieuwe N900 geen goed gedaan. ik kan em nu aanzetten, dan verschijnt het Nokia logo en na een seconde of 40 gaat het toestel weer uit. Ik kan ook via niks anders meer booten. dat wordt flashen ben ik bang.

Ik heb via BackupMenu van mijn oude N900 een backup gemaakt en die van de usb kabel naar het andere toestel verplaatst. vanuit deze images heb ik de backup gedaan op het nieuwe toestel maar helaas.

Zodra ik eruit ben laat ik het weten.

[ Voor 68% gewijzigd door Bongoarnhem op 25-01-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

DaRoot schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:11:
Bij mij werkt dezelfde simkaart, zonder gepoets o.i.d. perfect in een E71.
Bongoarnhem schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:16:
Bij mij was het met de N900 echt over, in andere gsm's werkte de simkaart nog wel.
Bij mij werkt mijn nieuwe sim van HN idd wel gewoon al drie dagen. :D

Wat zouden jullie doen in dit geval? :

Ik heb het tegoed van afgelopen maand van mijn oude provider (HI) amper aangeraakt, en nu moet ik alsnog een maand betalen omdat de opzegtermijn ook gewoon bij nummer porteren geldt.

Nu betaal ik dus voor beide providers omdat ik HN alvast ben gaan gebruiken, mijn HI sim was immers kapot.

Vroeger zou ik een vervangende sim hebben gekocht voor de laatste maand, maar ik was in de veronderstelling dat dit gewoon €5 kostte oid. Echter kost het tegenwoordig €20,33 bij HI.

Volgens mij hoef ik niet te rekenen op coulance bij HI. Ik heb in een gesprekje op een HI filiaal geen cent van de simprijs af kunnen praten. Omdat m.i. €20,33 echt crimineel is voor een vervangende sim plaats ik providers als HI meer en meer in het rijtje Vogelvrij, Brein, Maffia, ...

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Bongoarnhem schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:05:

Edit 2: De boel via BackupMenu heeft de nieuwe N900 geen goed gedaan. ik kan em nu aanzetten, dan verschijnt het Nokia logo en na een seconde of 40 gaat het toestel weer uit. Ik kan ook via niks anders meer booten. dat wordt flashen ben ik bang.
Zelfs flashen is lastig, telefoon blijft rebooten. Ik krijg het NOKIA openingsscherm en na een seconde of 40 gaat de telefoon weer uit. Als ik het toestel aan de pc hang dan blijft deze rebooten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:04:
[...]

Zelfs flashen is lastig, telefoon blijft rebooten. Ik krijg het NOKIA openingsscherm en na een seconde of 40 gaat de telefoon weer uit. Als ik het toestel aan de pc hang dan blijft deze rebooten....
Gewoon flashen. Heb ik nu ook een keer gedaan en het is simpel.
Als je eerst een eMMC rom (Vanilla rom geloof ik) flasht dan maak je àlles leeg, daarna de "gewone" rom erop zetten en je bent klaar.
Ik schat dat je in 20 minuten alles hebt gedaan:
2 roms downloaden plus flasher 3.5
commando's typen in CMD en de roms overladen naar toestel
1 maal reboot na de eMMC flash geloof ik.

Ik dacht ook dat het een geklungel zou worden met verkeerde roms, handelingen die je zeer precies moet opvolgen of vage foutmeldingen of dat het niet zou lukken, maar het ging snel, soepel en zonder pijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nas T schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:38:
[...]

Gewoon flashen. Heb ik nu ook een keer gedaan en het is simpel.
....
Ik dacht ook dat het een geklungel zou worden met verkeerde roms, handelingen die je zeer precies moet opvolgen of vage foutmeldingen of dat het niet zou lukken, maar het ging snel, soepel en zonder pijn.
Klaarblijkelijk doe ik nog iets verkeerd. Ik blijf een foutmelding terugkrijgen. Het lijkt erop dat ie op de N900 geen firmware wil zetten die oude is dan de bestaande:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
flasher v2.5.2 (Sep 24 2009)

Image 'mmc', size 255947 kB
        Version RX-51_2009SE_10.2010.13-2.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin
Suitable USB device not found, waiting.
USB device found found at bus bus-0, device 105.
Found device RX-51, hardware revision 2204
NOLO version 1.4.14
Version of 'sw-release': RX-51_2009SE_21.2011.38-1_PR_MR0_ARM.bin
Booting device into flash mode.
Suitable USB device not found, waiting.

Bij regel zes schakel ik de N900 in. Daarop wordt gereageerd. Vervolgens gebeurd er niks meer en sluit ik het flash-scherm omdat er niks meer kan worden ingevoerd. En het is ook niet dat er iets op de achtergrond loopt, want ik heb vanmiddag de gsm een minuut of 25 laten liggen met het scherm er zo op.

Het lijkt er mijn inziens op dat ik een verkeerde versie probeer te flashen. Ik heb het intussen ook geprobeerd door er de accu uit te trekken en vervolgens met USB kabel en de "U" ingedrukt te houden er weer terug in te doen.

Het is me intussen wel gelukt om de Combined te flashen. Helaas boot de N900 daarna nog niet zoals hij zou moeten.

Edit: het is me toch gelukt. Klaarblijkelijk met eerst de Combined worden gedaan daarna de vanilla en vervolgens nogmaals de Combined.

Bij elkaar idd nog geen 20min werk. Jammer dat ik er dan toch weer een halve dag over doe... Al is het resultaat wel weer een schone fijne gsm.

[ Voor 12% gewijzigd door Bongoarnhem op 27-01-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Gebruik je misschien een 64bit OS? Dat geeft problemen. Als je geen 32-bit systeem hebt kun je een Linux boot cd/usb disk gebruiken. Ik heb dat pas gedaan met de Ubuntu installatie op USB.
Bij mij werkte Backupmenu ook goed, maar dat was op hetzelfde toestel.

edit: oh, inmiddels al gelukt zie ik

[ Voor 7% gewijzigd door maartenmk op 27-01-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb het speciaal op een XP 32 bit bak gedaan. Had al gelezen dat 64bit problemen kon geven. Dit maar voorkomen.

Ik blijf voorlopig even van Backupmenu af. Ik ga het proberen zoals ik hier heb gelezen. Ik laat vanuit het menu een backup maken en kopier deze naar het nieuwe toestel. Dan gewoon vanaf het menu die back up terug plaatsen.

Edit: Het blijkt toch niet zo best te werken, na het opstarten van de N900 loopt deze na het openen van een app of menu zo goed als vast....

to be continued...

[ Voor 19% gewijzigd door Bongoarnhem op 27-01-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Lastig...je draait wel op standaard koksnelheid naar ik aanneem?
En hij draait voor het terugzetten van de backup wel goed? Misschien kun je proberen alleen je contacten en kalender terug te zetten, en de applicaties stuk voor stuk terug te zetten. Dan ben je wel je settings kwijt, maar degene die je echt terug wilt hebben kun je meestal wel handmatig overzetten met Midnight Commander of zo.
Succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb het intussen voor elkaar.

Heb opnieuw geflasht, nu heb ik het door ;)
Eerst de VANILLA firm en vervolgens de COMBINED; nu werkt het weer goed.

Toen op de oude N900 een backup gemaakt en deze via de pc gekopieerd naar de nieuwe. Na het installeren van deze heb ik al een hele hoop terug. Dus eigenlijk ben ik al een stuk verder opgeschoten dan met BackupMenu.

Wat anders:
Misschien zijn er hier mensen die hierbij aanvullende info kunnen hebben of kunnen helpen. Whatsapp porten naar de n900.

[ Voor 7% gewijzigd door Bongoarnhem op 28-01-2012 13:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:21

DataGhost

iPL dev

Bongoarnhem schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:11:
Wat anders:
Misschien zijn er hier mensen die hierbij aanvullende info kunnen hebben of kunnen helpen. Whatsapp porten naar de n900.
Nice, ondertussen al gereageerd. Ik ben hier al een tijdje mee bezig geweest namelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

DaRoot schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:02:
track&trace van mijn reparatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Order - Volledig ingevoerd      23-1-2012 15:58:17          
    Order - Bevestigd       23-1-2012 15:58:24          
    Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care)       24-1-2012 9:48:39           
    Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care         25-1-2012 2:54:26           
    Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst      25-1-2012 2:54:27           
    Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling        25-1-2012 9:35:25           
    Reparatie repair center - In behandeling        25-1-2012 10:47:07          
    Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling      25-1-2012 11:17:42          
    Reparatie repair center - Reparatie afgebroken      25-1-2012 11:17:42

Reparatie afgebroken... mmmzz.. benieuwd wat daarop volgt..
Onder het genot van een pilsje afgelopen weekend de filiaalmanager van mijn TPH vestiging gesproken.. reparatie afgebroken houdt waarschijnlijk in dat ie van Dynafix naar Nokia is gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Zijn er mensen die QTlockscreen Configuration hebben geinstalleerd?

Wat zijn de ervaringen en zijn er mensen die ook zelf screens hebben aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
DataGhost schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:18:
[...]

Nice, ondertussen al gereageerd. Ik ben hier al een tijdje mee bezig geweest namelijk :p
Haha, wat een mooi verhaal! Bedankt voor de tip, dit ga ik volgen :-)

@BongoArnhem: QTLockScreen werkte bij mij simpelweg te traag. Maar deze N900 is al 1,5 jaar niet meer opnieuw geinstalleerd, en heeft PR1.2,PR1.3 en alle CSSU edities nog meegemaakt, dus wellicht refresh ik nog 'ns om dit te proberen. Werkt het bij jou volledig vloeiend?

[ Voor 32% gewijzigd door BvDorp op 31-01-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
BvDorp schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:18:
[...]

Haha, wat een mooi verhaal! Bedankt voor de tip, dit ga ik volgen :-)

@BongoArnhem: QTLockScreen werkte bij mij simpelweg te traag. Maar deze N900 is al 1,5 jaar niet meer opnieuw geinstalleerd, en heeft PR1.2,PR1.3 en alle CSSU edities nog meegemaakt, dus wellicht refresh ik nog 'ns om dit te proberen. Werkt het bij jou volledig vloeiend?
Het werkt bij mij niet vloeiend maar het werkt wel aardig. Ik hoopte er misschien wat mee te kunnen spelen via de editor. Daarnaast is mijn N900 ook niet opnieuw geïnstalleerd de afgelopen 2 jaar. Intussen is deze echter "vers" en dat maakt wel wat uit qua snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
Is er al iemand die een redelijk vervanging heeft voor zijn/haar N900?

Over een maand of 5 loopt mijn huidige abbo af en ik zit zwaar te twijfelen over te stappen op Sim Only en mijn N900 in leven te houden of af te wachten wat Samsung's Tizen gaat bieden.
Het lijkt wel alsof er - nogsteeds - een gat zit in de Smartphone wereld van goede specs + h/w qwerty kybd

Momenteel is het verzadigd van de groot capacitief touchscreen zonder kybd, nu wil ik best inleveren op capacitief touchscreen maar h/w kybd + goede specs is een must.

Over de N900 zelf - al bijna 2 jaar draaiend zonder USB / Oplaad / SIM problemen! \o/
Phone is maar 1x geflashed, updates draaien nog goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
GenjiBlade schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:20:

Over een maand of 5 loopt mijn huidige abbo af en ik zit zwaar te twijfelen over te stappen op Sim Only en mijn N900 in leven te houden of af te wachten wat Samsung's Tizen gaat bieden.
Ik zou niet teveel op Tizen zetten: ze willen veel via html5 doen, dus constant online, kost veel data en accu, lijkt me. het nut is apps.
Daarnaast heb ik dingen gelezen over het mergen van Bada met Tizen, dus het lijkt op iets low-ends...
Dit heb ik van Tweakers.net. En er is geen volwaardige vervanger voor de N900, als je de full package wilt, dus ook de Maemo-ervaring. de N950 zou enigszins een waardige (en tijdelijke) oplossing kunnen zijn...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
Nas T schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:49:
de N950 zou enigszins een waardige (en tijdelijke) oplossing kunnen zijn...
Beetje jammer alleen dat het best illegaal is om een N950 te kopen, laat staan dat die dingen -niet- te verkrijgen zijn. Nokia had the N950 gewoon moeten launchen voor consumenten! >:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Het lijkt wel alsof er - nogsteeds - een gat zit in de Smartphone wereld van goede specs + h/w qwerty kybd

Momenteel is het verzadigd van de groot capacitief touchscreen zonder kybd, nu wil ik best inleveren op capacitief touchscreen maar h/w kybd + goede specs is een must.

Over de N900 zelf - al bijna 2 jaar draaiend zonder USB / Oplaad / SIM problemen! \o/
Ik zit eigenlijk met hetzelfde. Er zijn geen goede nieuwe smartphones meer met een hardware keyboard. Denk dat ik over een maandje of twee maar aan de android ICS moet of N9 + sim only.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 08:50
Nas T schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:49:
[...]

Ik zou niet teveel op Tizen zetten: ze willen veel via html5 doen, dus constant online
Die gevolgtrekking is niet automatisch. html5 is een taal, geen verbindingsstandaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:38

Zit ook al weer een beetje rond te kijken voor een goede vervanging/opvolger, maar die is er gewoon niet! tenminste ik heb 'm (nog) niet kunnen vinden..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
De N900 was one-of-a-kind (helaas), de E7 is leuk die ik nu heb, maar de N900 was toch net wat meer. De zoektocht heeft geen nut, ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
FiscBiker schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:25:
[...]

Die gevolgtrekking is niet automatisch. html5 is een taal, geen verbindingsstandaard.
Evenals flash. Ik denk dat in 9 van de 10 gevallen dat flash gebruikt wordt, er een actieve verbinding is, al kun je flash ook offline spelen. Alleen niemand doet dat.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Enige hoop die er is is eventueel een medfield chipset en windows 8 (non-phone) misschien...
Maar dan is een virusscanner "verplicht" met alle gebruiksgevolgen van dien...

Ik zie het ook nog niet gebeuren, ik blijf lekker trouw bij de N900...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bongoarnhem schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:35:
Intussen is deze echter "vers" en dat maakt wel wat uit qua snelheid...
Dus linux-achtigen hebben ook gewoon last van het aan Windows toegeschreven "Windows-rot" fenomeen?

Jammer, ik zou mijn foon ook moeten verversen om hem weer vlot te maken, maar zoo geen zin om maanden na dato nog achter dingen te komen van 'oja dat had ik ook aangepast met een truukje' enzo..

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Sando schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 05:39:
[...]

Dus linux-achtigen hebben ook gewoon last van het aan Windows toegeschreven "Windows-rot" fenomeen?

Jammer, ik zou mijn foon ook moeten verversen om hem weer vlot te maken, maar zoo geen zin om maanden na dato nog achter dingen te komen van 'oja dat had ik ook aangepast met een truukje' enzo..
Gewoon keertje uitpluizen. Je kunt met "backup" wat standaard op je N900 staat en met de backup van Nokia suite een hoop terughalen. En die dingen die je had aangepast met dat trucje ga je vast wel weer vinden of je mist het niet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Een backup maken via het menu en werkt heel aardig. Alleen je muziek en fotoos komen in een andere map.

Bij mij werken de CSSU updates helaas niet meer sinds deze overzetting.
Daar moet ik nog even mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

het lijkt erop dat mijn N900 gerepareerd is.. via de Track&Trace van Dynafix was het de laatste week wel rustig, maar vandaag ineens:
code:
1
Reparatie ETD - Reparatie gereed        7-2-2012 14:32:57

Zou ie dan werkelijk gerepareerd zijn? of alsnog gewisseld zijn voor een N8 of E7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
De laatste tijd is mijn accu steeds heel snel leeg. Iemand een idee hoe ik erachter kan komen waardoor dat komt?
Pagina: 1 ... 114 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.