Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
BvDorp schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:39:
NOOOOOESS!!!

Vandaag een serie meldingen dat ik m'n SIM-kaart moet plaatsen. Het lijkt erop dat m'n meest digitale buddy de geest gaat geven, net toen ik m geleerd had volautomatisch draadloze netwerken te kraken.. :-/

Is er een trucje dat ik kan proberen, om te zorgen dat de telefoon niet door Nokia geshred wordt als ik m opstuur voor garantie?
Afleren draadloze netwerken te kraken? Misschien ligt ergens daarin de oorzaak dat je sim-kaart niet werkt...
Op de manier zoals jij het aangeeft zou ik zeggen een software-probleem, geen hardware-probleem, dus flashen is ook een optie.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Zo.
Ik heb zojuist de topicstart aangepast, ik heb er een interessant hoofdstuk aan toegevoegd (voor de èchte tweakers): overclocken advanced (ctrl+f naar "advanced" en je komt er direct).
Met deze handleiding kun je een "perfect" voltageprofiel creëren voor jouw N900 en je maximum overclock vinden.

Het is een lange, lastige klus om te doen, maar het geeft veel voldoening als je er klaar mee bent.
Ik hoop hiermee het topic nog een beetje een boost te kunnen geven.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar toch bedankt voor het opschrijven!

Wat ik vaak merk bij een overclock+undervolt die verder stabiel werkt is dat internetradio steeds stopt met spelen. Ik denk dat wifi+processing+speakers te veel stroom trekt en dat ie uit beveiligingsoverwegingen ergens steeds automatisch stopt.

Ik gebruik dat ding al een jaar of twee elke morgen in de badkamer als radio en dan kan ik 'm beter tijdelijk downclocken naar 600 MHz want het is zo irritant steeds weer op play te drukken als je net onder de douche staat.

Saillant detail: Iedereen maar huilen over het feit dat ik de goden verzocht door mijn telefoon tijdens vochtige douchewerkzaamheden te gebruiken, terwijl het nu lijkt dat iedereen zijn telefoon kapot heeft en verder is met een Android telefoon behalve ik. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Nas T schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:29:
Zo.
Ik heb zojuist de topicstart aangepast, ik heb er een interessant hoofdstuk aan toegevoegd (voor de èchte tweakers): overclocken advanced (ctrl+f naar "advanced" en je komt er direct).
Met deze handleiding kun je een "perfect" voltageprofiel creëren voor jouw N900 en je maximum overclock vinden.

Het is een lange, lastige klus om te doen, maar het geeft veel voldoening als je er klaar mee bent.
Ik hoop hiermee het topic nog een beetje een boost te kunnen geven.
_/-\o_

Heb me er nog niet in verdiept maar wilde dit wel eens gaan doen om de soms wat langzamer ogende telefoon een nieuw leven in te blazen. Gebrek aan terminal kennis en tijd heeft dit tot nu toe tegen gehouden.

Je topicstart toevoeging komt precies op het juiste moment. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:09
Sando schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:56:

Saillant detail: Iedereen maar huilen over het feit dat ik de goden verzocht door mijn telefoon tijdens vochtige douchewerkzaamheden te gebruiken, terwijl het nu lijkt dat iedereen zijn telefoon kapot heeft en verder is met een Android telefoon behalve ik. :P
Ik gebruik hem in de bouw en op de boerderij.
hij doet het nog steeds, soms wil het scherm mn aanraak niet goed oppakken maar na een paar corrigerende tikken gaat het meest wel weer :-).

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Nienix exact, dat ding moet gewoon niet als een mietje behandeld worden, dan gaat het ook niet als een mietje kapot! B-)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb het gevoel dat ik veel te snel over mijn bundel heen ben.

De N900 Phone log laat alleen de recentste oproepen van iedereen zien, zonder minute count.

Is er ook een N900 app die logs bij houdt van wie je hoe lang hebt gebeld?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Sando schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:31:

De N900 Phone log laat alleen de recentste oproepen van iedereen zien, zonder minute count.

Je kan natuurlijk de oproeptimers op de 1e dag van de factuurmaand op 0 zetten en dan aan het einde van de factuurperiode eens kijken hoe je ervoor staat. Ik heb laatst de gespecificeerde rekening bij elkaar opgeteld en toen kon ik dit ook niet matchen met mijn abbo. Ik ben hierover met de provider(Vodafone) in conclaaf aan het mailen omtrent dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Sando schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:31:

Yep, is wat voor zie:http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/extcalllog/

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Die laat inderdaad lekker alles zien, is wel fijn.
Het bijhouden van belminuten doet deze echter niet, of ik kijk niet goed?
Bongoarnhem schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:13:
[...]

Je kan natuurlijk de oproeptimers op de 1e dag van de factuurmaand op 0 zetten en dan aan het einde van de factuurperiode eens kijken hoe je ervoor staat.
Dat moet ik doen! Maar waar heb ik dergelijke timers? Ik kan nergens een rapport vinden laat staan een reset-knop.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:48
Vandaag eens contact opgenomen met Nokia, aangezien hij nu al twee weken weg is. Komt er op neer dat er een fout gemaakt is en de telefoon op weg naar hier is zonder dat er iets gebeurd is. Bij het aanmelden bij Pro-assist had ik braaf het case-nummer van Nokia neergezet, er was immers een invulvakje voor. Dit moest niet, want als dat er stond had Nokia al toestemming gegeven voor vervanging van de telefoon en dat was nu niet zo. Pro-assist heeft hem dus teruggestuurd.

Twee weken telefoon al weg zonder dat er iets gebeurd is. Nu wachten tot ie terug is en dan weer opsturen :( Ik zit er sterk aan te denken om een Samsung Galaxy Nexus te nemen op een nieuw Vodafone abonnement en Hi meteen op te zeggen. Zit ik alleen met een paar dubbele maanden. De 5800 die ik nu heb (oudere telefoon) is ook crap. Als je belt is de batterij opeens leeg. Hang je het gesprek op, is de accu meteen weer vol. Als je tijdens gesprek van je oor af haalt voor de dialer, gaat het scherm niet meer aan.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Sando schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:58:
[...]

Dat moet ik doen! Maar waar heb ik dergelijke timers? Ik kan nergens een rapport vinden laat staan een reset-knop.
Als je op telefoon drukt bovenaan het gemiste/ontvangen oproepen scherm en dan op timers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:56:

Ik heb mijn N900 ook nog steeds, ondanks dat ie nog niet zo lang geleden uit mijn hand glipte en een keiharde smak maakte op de drempel en toen op de stenen tegels terecht kwam. Alles lag er uit: achterklepje, accu en simkaart, maar hij heeft het overleefd en doet het nog steeds :) .
Ik ga niet verder met een Android telefoon, maar heb sinds afgelopen weekend de N9, die ik naast mijn N900 ga gebruiken.

Interessant nieuws:
Recently, Nokia has been in touch with some CSSU devs and the council about
a Fremantle software update. As the version number implies, this is a
simple fix for the DigiNotar issue and a fixed security control panel
applet.

The update should be released in a few days. Non-CSSU users can update
immediately. If you ever want to install CSSU, the installer will work fine
on PR1.3.1.

Nokia has also agreed that the patches may be redistributed by the community
and can be used in CSSU and Cordia.

CSSU users should not try to update their devices (the update will not show
up in Application Manager. The patches will be pulled into the CSSU right
after they are released for PR 1.3 so the CSSU can be right back on track.
As of version 16.8, the CSSU will include these security fixes.
*
Again, please do not try the PR 1.3.1 update if you're using the CSSU (using
apt-get or similar methods).*
http://www.mwkn.net/2011/44/front.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:27:
[...]
Ik ga niet verder met een Android telefoon, maar heb sinds afgelopen weekend de N9, die ik naast mijn N900 ga gebruiken.
Ik zit ook te twijfelen of ik toch de N9 wil. In feite niet, geen tobo, geen fysieke cameraknop en "maar" 8 Mpixel terwijl de N8 er 12 heeft (en ook daadwerkelijk beter presteert).
Volgens mij is flash ook niet mogelijk (lijkt me héél vreemd), maar je kunt waarschijnlijk ook nog een stuk of 3 andere browsers downloaden (opera/firefox/chrome).

Laat alsjeblieft weten: wat is de N9 waard naast de N900? Wat zijn de verschillen, pluspunten/minpunten etc.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:22:
[...]

Ik zit ook te twijfelen of ik toch de N9 wil. In feite niet, geen tobo, geen fysieke cameraknop en "maar" 8 Mpixel terwijl de N8 er 12 heeft (en ook daadwerkelijk beter presteert).
Volgens mij is flash ook niet mogelijk (lijkt me héél vreemd), maar je kunt waarschijnlijk ook nog een stuk of 3 andere browsers downloaden (opera/firefox/chrome).

Laat alsjeblieft weten: wat is de N9 waard naast de N900? Wat zijn de verschillen, pluspunten/minpunten etc.
Ik kan me voorstellen dat je twijfelt, omdat het toestel zo anders is dan de N900.
Ik heb een ander uitgangspunt: ik wilde hem persé hebben vanwege Harmattan, het swipen en het design.

Inderdaad geen flash. Het ontbreken van een fysiek toetsenbord is wennen. Ik overweeg de aanschaf van een los toetsenbord, maar op maemo.org las ik dat bij sommige gebruikers het niet goed werkte. Misschien dat het in de toekomst nog verandert met een firmware update.

De N900 is een toestel dat uniek is in zijn soort en ik hoop dat die van mij nog lang meegaat.
Eerlijk gezegd had ik liever gezien van Nokia, dat ze de N900 doorontwikkeld hadden.
Dit wil niet zeggen dat de N9 me tegenvalt. Ik vind het meer een toestel in de klasse van de SG en de iPhone.
De N9 is gericht op de end-user en eenvoudig gehouden.
Het toestel is erg mooi (nog mooier dan op de verschillende video's) en het swipen is een nieuwe ervaring voor me dat fijn werkt.
Het geluid van de N900 zonder oordopjes vind ik beter.
Ik ben er nog niet uit welke manier van multitasken ik beter vind.

Of die voor jou de aanschaf waard is, is aan jezelf. Goedkoop is ie zeker niet. Een forumlid heeft het toestel voor me meegebracht uit Zwitserland, waar die niet zo duur is dan bv. in Finland.
Ik vind persoonlijk dat de N900, ondanks zijn leeftijd, best nog zijn mannetje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:36
Ik heb ondertussen die update binnengehengeld, niets bijzonders verder, fix van 300kb.

Verder merk ik wel dat de standaard probleempjes opduiken, usb poort pakt niet altijd, scherm lijkt in de rechter onderhoek los te zitten, en de laatste tijd heb ik ook best vaak dat hij mijn simkaart niet herkent. (sinds een maand al 3 keer gehad).

Verder echt het beste toestel ooit (welke in mijn bezit is geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Net mail gekregen van Pro-assist, het sim kaart probleem valt niet binnen de garantie. 154 euro moet het kosten... Dat wordt een pissig telefoontje naar nokia morgen dus. :(

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:10
Heeft er al wel eens iemand, die last had van het simkaart probleem, gekeken of een nieuwe simkaart de oplossing zou kunnen zijn?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 06:18:
Heeft er al wel eens iemand, die last had van het simkaart probleem, gekeken of een nieuwe simkaart de oplossing zou kunnen zijn?
Ja.

Mijn N900 is een tijd geleden ook weg geweest met het simkaart probleem en ongerepareerd teruggekomen..
Een nieuwe simkaart er in was wel de oplossing. Vorige week echter was hij weer een keer de simkaart kwijt.
Dit was maar eenmalig en lijkt niet vaker te gebeuren... (ff afkloppen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Hier ook geprObeerd. Haalde echter niets uit. Om de vijf minuten viel de verbinding weg. Heb vandaag contact gehad met pro assist. De bon zat er niet bij. Dat is dus niet waar. Die is gewoon meegestuurd. Gelukkig ingescand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Voor de mensen met het sim-kaart probleem, ik weet niet zeker of dat hier stond vermeld maar ik heb ergens gelezen dat als er een papiertje achter de simkaart word gedaan dat deze beter verbinding maakt met de elektroden en dat dat het probleem zou kunnen oplossen.

Misschien dat dit een oude tip is maar mogelijk dat dit het probleem voor jullie kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Laatst online: 19-09 09:32
Nog ff een ander vraagje dan alle defecte telefoons. Ik had fmms geinstalleerd en dus ook de bijbehorende mms instellingen, maar toen pakte hij elke keer als hij op internet ging de mms verbinding. Dus ik verwijder fmms, maar de mms instellingen bleven er staan en zijn ook niet te verwijderen. Dus had ik alles in de instellingen verwijderd, maar wonderbaarlijk maakt hij nog nog steeds verbinding met de mms verbinden. Is er een manier om deze gewoon te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
lucash schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:23:
Nog ff een ander vraagje dan alle defecte telefoons. Ik had fmms geinstalleerd en dus ook de bijbehorende mms instellingen, maar toen pakte hij elke keer als hij op internet ging de mms verbinding. Dus ik verwijder fmms, maar de mms instellingen bleven er staan en zijn ook niet te verwijderen. Dus had ik alles in de instellingen verwijderd, maar wonderbaarlijk maakt hij nog nog steeds verbinding met de mms verbinden. Is er een manier om deze gewoon te verwijderen?
Had precies dezelfde situatie, en heb uiteindelijk maar die MMS-verbinding aangepast met de reguliere internet instellingen, zodat 'ie via deze verbinding ook gewoon kan connecten. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Laatst online: 19-09 09:32
BvDorp schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:48:
[...]

Had precies dezelfde situatie, en heb uiteindelijk maar die MMS-verbinding aangepast met de reguliere internet instellingen, zodat 'ie via deze verbinding ook gewoon kan connecten. Tja.
Dat is idd een slimme oplossing. Heb t ook meteen gewijzigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Je kan met fAPN een extra toegangspunt aanmaken die je dan alleen voor MMS gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met ándroid erop zetten ?
Heb hier gelezen dat het kan;

http://android.sebastiaanfranken.nl/

Is dit te vertrouwen als ik alle stappen netjes uitvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ja, ik heb het erop staan, werkt best goed, voor erbij.
Het is ook niet heel moeilijk, voor een 'power user' dan. Op Maemo.org loopt een lange thread met een goede tutorial. En tegenwoordig is er geloof ik zelfs een installer.

Geen multitouch natuurlijk, en ook niet alle hardware werkt (GPS, voice calling niet/beperkt, etc), maar sommige dingen lopen vloeiender dan op Maemo (scrollen door een lijst bijvoorbeeld), en 3D spellen doen het beter dan op bv een Desire of Xperia X10, vanwege de goede GPU.

Eerst even een backup maken met backupmenu is natuurlijk altijd aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, oké, maar Wifi E.D werkt gewoon? zodat ik kan whatsappen?
Ik heb de telefoon nog niet, ik krijg hem donderdag.
Nouja het maakt mij niet uit of ik kan whatsappen of niet, het is wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Wifi werkt, 3G data en sms ook geloof ik, Whatsapp weet ik niet, maar ik denk het wel. Of het handig is, is een tweede, je moet tenslotte eerst rebooten naar Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartenmk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:54:
Wifi werkt, 3G data en sms ook geloof ik, Whatsapp weet ik niet, maar ik denk het wel. Of het handig is, is een tweede, je moet tenslotte eerst rebooten naar Android
Precies, en dan gewoon android aanlaten staan ;-)
Morgen krijg ik hem binnen..(inruil op m'n oude E72, jaja de gek is er :+ )
Wat vind iedereen van het geluid? want ik heb gelezen dat hij heel zuiver maar ook hard geluid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de host mode enabler app al geprobeerd, aan de praat gekregen?
H-e-n heet de app, en zou het mogelijk moeten maken om usb sticks e.d. aan de praat te krijgen op de N900, eindelijk!
Meer info hier
Ik heb 'em al geinstalleerd, maar nog geen succes.
Gelukkig kan ik überhaupt weer normaal installeren na de update van afgelopen week, zonder in de bootloop terecht te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 07:14:
[...]

Wat vind iedereen van het geluid? want ik heb gelezen dat hij heel zuiver maar ook hard geluid heeft.
Prima geluid, ook zonder oordopjes.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:00:
H-e-n heet de app, en zou het mogelijk moeten maken om usb sticks e.d. aan de praat te krijgen op de N900, eindelijk!
Meer info hier
Ik heb 'em al geinstalleerd, maar nog geen succes.
Gelukkig kan ik überhaupt weer normaal installeren na de update van afgelopen week, zonder in de bootloop terecht te komen
Wat en hoe heb je geprobeerd?
Je geeft aan H-E-N te hebben geïnstalleerd, maar heb je een male micro-usb (b) naar female usb (a)? En je moet iets aansluiten wat voor zijn eigen voeding zorgt of zeer weinig energie verbruikt: de n900 levert namelijk geen voeding over de poort.

[ Voor 3% gewijzigd door Nas T op 09-11-2011 19:40 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Nas T schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:39:
[...]

Wat en hoe heb je geprobeerd?
Je geeft aan H-E-N te hebben geïnstalleerd, maar heb je een male micro-usb (b) naar female usb (a)? En je moet iets aansluiten wat voor zijn eigen voeding zorgt of zeer weinig energie verbruikt: de n900 levert namelijk geen voeding over de poort.
H-E-N werkt prima, de N900 levert best wat vermogen nog op zijn USB. Een USBstik, een optische muis en een toetsenbord via een non-powered HUB werkt prima.

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb h-e-n gewoon kunnen installeren, en ik heb een dergelijk kabeltje.
Als ik echter h-e-n start, dan krijg ik geen usb stick te zien, muis werkt ook niet.
Gaaf om te zien dat het dus wel werkt.
Als ik kijk in de kernel logs, dan zie ik wel dat de N900 ziet dat er iets aangesloten is op de usb poort.
Maar als ik bijvoorbeeld mijn e-reader aansluit (die dus powered is) dan komt deze niet naar voren in de filemanager.

• BvDorp
H-E-N werkte bij mij gewoon 'uit de doos'. Heb je wel de power_kernel geïnstalleerd?

Transmission (torrent-client) maakte mijn N900 altijd volledig onbruikbaar, en tweaken met Swappolube disk-instellingen heeft dit niet op kunnen lossen. Uiteindelijk kwam ik een goede tip tegen: ik laat Transmission downloaden naar de interne micro-SD, en de telefoon blijft perfect bruikbaar!

Verwijderd

power_kernel had ik al geïnstalleerd om hotspot te kunnen draaien.
Beetje jammer dat m'n e-reader de telefoon alleen niet ziet, maar dat is een ander verhaal.
Als ik in de terminal uname -r type dan krijg ik als resultaat 2.6.28.10-power48.
Zover ik weet is dat de nieuwste/juiste, of vergis ik me nu?
De versie info (bij instellingen) geeft: 21.2011.38-1

• Bongoarnhem
@Ganzz.

Jouw N900 lijkt aardig snel en soepel te lopen.Heb je em overgeclockt?

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Bongoarnhem schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:36:
@Ganzz.

Jouw N900 lijkt aardig snel en soepel te lopen.Heb je em overgeclockt?
Ja, draaide daar 950 of 1000. Anders red je zoveel multitasking niet _/-\o_

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Ganzz schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:43:
[...]
Ja, draaide daar 950 of 1000. Anders red je zoveel multitasking niet _/-\o_
Heb op een goede middag ook de moeite genomen om een fatsoenlijk power profiel aan te maken, en draai nu met veel plezier tussen de 500 en de 1000, met maar 1 tussenstap. Hiermee kun je pas een beetje fatsoenlijk werken met navigatie, meerdere programma's etc. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Over H.E.N gesproken; op sygysweb/n900forum hebben we daar eens veel aandacht besteed:

http://www.sygysweb.nl/n9.../viewtopic.php?f=16&t=822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb de de app Sociality gedownload voor het gebruik van FaceBook. Werkt erg prettig en is overzichtelijk. Daarnaast zag ik op Maemo.org 2 applicaties die mij ook erg handig leken.

Het programma Clean900 heeft een grafische interface aan wat standaard command's uit de command-line gegeven. Erg handig voor de onwetenden onder ons.

Daarnaast zag ik het programma easy list voorbij komen waarop je een aantal woorden in een lijst kan zetten en dan vervolgens af kan vinken. Handig en duidelijk als boodschappenlijstje bijvoorbeeld.

Heb daarnaast gezocht naar een app die visite kaartjes kan scannen en als contact kan opslaan op de N900 zoals ik vanmiddag zag op de HTC Titan. Helaas heb ik deze niet kunnen vinden. Als iemand van jullie zoiets tegenkomt laat het weten lijkt mij erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

gisteren ging plots mijn touchscreen niet meer, vanalles geprobeerd, zelfs volledig geflasht niets die hielp
voor €26 met verzending dan maar een nieuwe screen digitizer gekocht in de hoop dat dit het probleem zal oplossen. garantie heb ik niet (gekocht in new york) en verder heb ik net echt ene gedacht wat er nog zou stuk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

MorosMyrddin schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 08:52:
gisteren ging plots mijn touchscreen niet meer, vanalles geprobeerd, zelfs volledig geflasht niets die hielp
voor €26 met verzending dan maar een nieuwe screen digitizer gekocht in de hoop dat dit het probleem zal oplossen. garantie heb ik niet (gekocht in new york) en verder heb ik net echt ene gedacht wat er nog zou stuk kunnen zijn.
Zoiets ook meegemaakt; bleek de flatkabel verbinding te zijn; wellicht een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Mijn vertrouwen in Nokia Care heeft inmiddels zijn dieptepunt bereikt. Telefoon is nu een maand weg. Twee weken terug contact gehad, waarbij ze zeiden dat er geen garantie op IMEI zat en dat er geen bon meegestuurd was. Beetje raar, hij is namelijk van 7 maart 2010 en de aankoopbon zat er gewoon bij. Op verzoek de ingescande bon nogmaals per e-mail opgestuurd. De kosten voor reparatie waren toen 150 euro. Een week later kreeg ik opeens een mailtje, dat als ik niet accepteerde de kosten te betalen, dat ze hem terug gingen sturen. Echter niets over de bon die nogmaals opgestuurd waren. Opeens waren de kosten 183 euro...

Weer contact met Nokia Care die aan de telefoon zagen dat er wel gewoon garantie op zat en niet snapte waarom dit allemaal gebeurde. Half uur later hebben ze me teruggebeld, dat hij toch gerepareerd zou worden. Dat is nu al weer een week geleden en sindsdien is het stil...

Ik ben dus al een maand mijn telefoon kwijt, ben goud geld kwijt aan de supportlijn, Pro-assist en Nokia praten volledig langs elkaar heen en op verzoek van mij om mij een adres te sturen om een klacht in te dienen krijg ik geen gehoor. In mijn leven heb ik bijna alleen maar Nokia's gehad, maar dat is na deze ervaring echt afgelopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een Lumia gekocht. Erg strakke phone. Niet vergelijkbaar met de N900 maar voo mij doet hij wat hij moet doen.
Ik ben onder de indruk!

Helaas neem ik dus afscheid van mijn N900.
Hij is goed gebruikt en dus heeft hij gebruikssporen.Er zit nog garantie op.
Doosje en toebehoren zijn in de loop van de tijd verdwenen.
Alles functioneert dus geen problemen met USB stekker of SIM kaart houder enz,
Wie er € 75,- voor over heeft mag hem halen in Joure.

stuur dan even een privé bericht.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

racinfo schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:26:
[...]
Zoiets ook meegemaakt; bleek de flatkabel verbinding te zijn; wellicht een idee?
ik heb die gisteren compleet uit elkaar gehaald, en daar ligt het probleem niet. wel een gepruts om die vijsjes te lossen. (toch bedankt voor de info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:40:
Gisteren een Lumia gekocht.

Helaas neem ik dus afscheid van mijn N900.
Tot over enkele weken!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ophidian schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:33:
Mijn vertrouwen in Nokia Care heeft inmiddels zijn dieptepunt bereikt. Telefoon is nu een maand weg. Twee weken terug contact gehad, waarbij ze zeiden dat er geen garantie op IMEI zat en dat er geen bon meegestuurd was. Beetje raar, hij is namelijk van 7 maart 2010 en de aankoopbon zat er gewoon bij. Op verzoek de ingescande bon nogmaals per e-mail opgestuurd. De kosten voor reparatie waren toen 150 euro. Een week later kreeg ik opeens een mailtje, dat als ik niet accepteerde de kosten te betalen, dat ze hem terug gingen sturen. Echter niets over de bon die nogmaals opgestuurd waren. Opeens waren de kosten 183 euro...

Weer contact met Nokia Care die aan de telefoon zagen dat er wel gewoon garantie op zat en niet snapte waarom dit allemaal gebeurde. Half uur later hebben ze me teruggebeld, dat hij toch gerepareerd zou worden. Dat is nu al weer een week geleden en sindsdien is het stil...

Ik ben dus al een maand mijn telefoon kwijt, ben goud geld kwijt aan de supportlijn, Pro-assist en Nokia praten volledig langs elkaar heen en op verzoek van mij om mij een adres te sturen om een klacht in te dienen krijg ik geen gehoor. In mijn leven heb ik bijna alleen maar Nokia's gehad, maar dat is na deze ervaring echt afgelopen. :(
Probeer het naar ombudsman/kassa/radar te sturen. Denk wel dat ze er brood in zien.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Je moet het allemaal zelf eerst ervaren voor je tot ontdekking komt dat het unieke exemplaar toch een N900 bleek te zijn.. Daar heeft de komst van de Lumia 800 en- of N9 weinig aan kunnen veranderen.

Troost voor de ervaringen inzake de snelle reparatie service van Nokia: ik was mijn N900 9 weken kwijt voor ik een gloednieuwe gratis kreeg toegestuurd. Geduld is een schone zaak indeze blijkt (ook uit andere vernomen ervaringen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik zie dat er een nieuwe CSSU update is maar dat er daarvoor via PC-suite moet worden geupdate.

Iemand dit al gedaan?
Op de changelog staat dat het uitsluitend over Diginotar certificaten gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Bongoarnhem op 21-11-2011 18:02 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
@ Bongoarnhem; Dat is misschien gewoon één of ander conflict met een ander pakket. Of je root is te vol. Dus wat dingen verwijderen, of proberen via 'apt-get install' of Faster application manager (al weet ik niet of dat laatste echt een goede raad is, ik geloof dat de CSSU makers de normale installation manager aanbevelen.

Iets anders: Iemand 720p video al geprobeerd?
Ik ben ermee bezig, maar het moet via een 32-bits Linux desktop, dat is nogal omslachtig. En het gaat gewoon om een paar files van de N950, die om juridische redenen niet los mogen worden aangeboden

Edit: de procedure is net gewijzigd, het is nu relatief gemakkelijk. En het werkt echt!
720p afspelen gaat perfect (filmpjes opgenomen met de Xperia X10 in ieder geval), 720p opnemen nog niet helemaal, maar iets lager (1024x576, 25fps) werkt behoorlijk vloeiend.

[ Voor 18% gewijzigd door maartenmk op 21-11-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:59:
Ik zie dat er een nieuwe CSSU update is maar dat er daarvoor via PC-suite moet worden geupdate.

Iemand dit al gedaan?
Op de changelog staat dat het uitsluitend over Diginotar certificaten gaat.
Ja, enige tijd terug al gezien dat er een update kwam voor de Diginotar-certificaten. De update heb ik uitgevoerd via Nokia Suite via de pc. Alle software weg, maar (uiteraard) via de backup op de telefoon zelf alles (1,9GB) weer binnengehengeld. Alles werkt weer naar behoren.

Mijn fysieke usb-poort werkt niet naar behoren. Alleen met geluk en relatief veel kracht krijg je een halve seconde verbinding via usb. Opladen gaat dus niet, gelukkig heb ik een aparte accu met losse oplader. Maar verbinding met de pc is lastig. Heeft iemand de usb-poort wel eens zelf gefixt/vervangen? Ik zie het namelijk op zijn zachtst gezegd niet echt zitten om 9 weken zonder telefoon te zitten...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beetje vaste hand hebt en een soldeerboutje van een watt of 15 met scherpe punt, is het best te doen. En als je dan toch bezig bent, lijm de onderkant van de connector met een drupje! vast op de printplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:42:
Als je een beetje vaste hand hebt en een soldeerboutje van een watt of 15 met scherpe punt, is het best te doen. En als je dan toch bezig bent, lijm de onderkant van de connector met een drupje! vast op de printplaat.
Super! Ik denk wel dat ik het aandurf. Weet je een goede handleiding om de N900 op en te maken? Ik heb wel al wat klein schroefgereedschap gelukkig.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je even googlen naar Nokia_N900_RX-51_Service_Manual_Service_Level_1_2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:00:
Jazeker, heb tevens een kernel module voor een DVB-T stick gecompiled:
YouTube: Watch live TV on a Nokia N900 using DVB-T USB adapter
Helaas zijn de publieke omroep streams een iets te hoge bitrate voor een normaal geclockte N900.
Ook ben ik nog bezig met een TVheadend +OSCam oplossing om de andere (gecodeerde) zenders van Digitenne op de N900 te laten draaien. Maar de meeste daarvan kunnen wel worden gedecodeerd (veel lagere bitrate dan de drie publieke).
maartenmk schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:21:

Iets anders: Iemand 720p video al geprobeerd?
Ik ben ermee bezig, maar het moet via een 32-bits Linux desktop, dat is nogal omslachtig. En het gaat gewoon om een paar files van de N950, die om juridische redenen niet los mogen worden aangeboden

Edit: de procedure is net gewijzigd, het is nu relatief gemakkelijk. En het werkt echt!
720p afspelen gaat perfect (filmpjes opgenomen met de Xperia X10 in ieder geval), 720p opnemen nog niet helemaal, maar iets lager (1024x576, 25fps) werkt behoorlijk vloeiend.
Heb het gister ook geprobeerd, lijkt goed te werken. Wel schijn je video chat met skype en google hierdoor te mollen, maar dat werkte bij mij uberhaupt niet echt vlekkeloos op de N900.
Ik hoop dat de nieuwe codecs decoderen van hogere bitrate streams van een DVB stick mogelijk maken (nog niet getest).
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:02:
Iemand ervaringen met ándroid erop zetten ?
Niet recentelijk. Maar ik vond het altijd nog steeds erg laggy draaien (vanaf intern geheugen en microSD), maar het hangt ook van je N900 af, het intern geheugen is eigenlijk altijd sneller dan MicroSD, en er is een snelheids verschil tussen N900 modellen van dat geheugen (vermoedelijk later ander geheugen gebruikt door Nokia).
Ook veranderde alles met betrekking tot Nitdroid redelijk snel. En zijn er schillende versies (test versies etc. etc.) Ik heb het niet goed bijgehouden, maar volgens mij kan je nog steeds niet bellen vanuit nitdroid. Ik ben benieuwd of het geluid nu uberhaupt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

720p? Hebben we het over de N900?
Wie wat waar hoe?

En dan alleen in de standaard player of in alle players? De standaardplayer kan nu niet eens SD materiaal afspelen, dus (k)mplayer is meer de standaardplayer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sando schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:13:
720p? Hebben we het over de N900?
Wie wat waar hoe?

En dan alleen in de standaard player of in alle players? De standaardplayer kan nu niet eens SD materiaal afspelen, dus (k)mplayer is meer de standaardplayer.
De standaard player kan redelijk veel dingen gewoon draaien is mijn ervaring, maar kmplayer wel meer inderdaad. De standaard speler is alleen wel DSP versnelt, en dus (als het goed is) energie zuiniger, en zou een hogere bitrate aan moeten kunnen dan pure software decoding (kmplayer).
De 720p codecs en zo komen van MeeGo Harmattan, en zouden dus tot betere ondersteuning bij de normale speler moeten resulteren, en de mogelijkheid geven tot camera opnames in een hogere resolutie.
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=77695

Je hebt de nieuwste kernel-power v49 nodig en de files op de eerste pagina van de site (deze downloaden dan de harmattan bestanden, want die mag je officieel niet distribueren). Ook is voor de meeste 720P bestanden een overclock van de DSP noodzakelijk (bijvoorbeeld door de N900 als geheel op 850MHz te zetten, uiteraard op eigen risico)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Ben ook met 720P afspelen bezig, maar nieuwe DPS overclock instellingen geven nog random reboots, dus moet daar even mee puzzelen. Heeft iemand trouwens al een nieuw power profiel opgezet met SmartReflex aan? De nieuwe kernel_power_v49 schijnt hier iets aan verbeterd te hebben. Zie ook hier en daar.

EDIT: sinds het installeren van deze nieuwe dsp drivers krijg ik _uberhaupt_ random reboots, ook wanneer opnieuw opgestart wordt het met standaard power_profiel! aiaiai..

EDIT2: DSP overclocken wat teruggedraaid, werkte prima :-)

[ Voor 20% gewijzigd door BvDorp op 22-11-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Voor de duidelijkheid: het gaat hier ook over opnemen! 720p video opnemen op de N900...wie had dat nog kunnen denken. Niet vlekkeloos, maar 1024x576 doet het wel behoorlijk goed, en de al eerder beschikbare 848x480 heeft nu 30fps.
Er is een nieuwe versie van de CSSU camera-ui, waar de extra opties opzitten, staat allemaal in de link die Tempest aanhaalde.

@BvDorp: Ik heb geen reboots. Ik geloof dat Smartreflex met het 'DSP' profiel aan staat, en dat daarom de clock op 805 gelimiteerd is. Probeer het eens met SR uit zou ik zeggen. Verder werkt het ook wel als je een ander profiel gebruikt, misschien dat 720p opnemen iets minder goed gaat, maar

@ Tempest: Ik gebruik in KMplayer ook vaak de osso-media-server, die is soms beter dan Mplayer. Voordeel boven de standaard player is dat je kunt zoomen naar 16:9. Tegenwoordig staat er overigens ook de optie 'Gstreamer or mplayer' bij, wat dat inhoudt weet ik nog niet, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartenmk schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:38:
@ Tempest: Ik gebruik in KMplayer ook vaak de osso-media-server, die is soms beter dan Mplayer. Voordeel boven de standaard player is dat je kunt zoomen naar 16:9. Tegenwoordig staat er overigens ook de optie 'Gstreamer or mplayer' bij, wat dat inhoudt weet ik nog niet, maar het werkt wel.
De osso-media-server is volgens mij gewoon de gstreamer speler die ook door de standaard speler wordt gebruikt (DSP versnelde codecs). De "gstreamer or mplayer" is volgens mij niets anders dan automatisch kiezen van mplayer wanneer de osso-media-server niet werkt, maar kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb mijn N900 laten vallen waardoor de LCD gebroken is. Bij het openen is één schroef zijn kruisprofiel verloren. Aangezien de schroef verzonken zit, ben ik nogal huiverig met het dremelen van de schroef. Toevallig iemand die ervaring heeft met het veilig verwijderen van zulke schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:23:
[...]

De standaard player kan redelijk veel dingen gewoon draaien is mijn ervaring, maar kmplayer wel meer inderdaad. De standaard speler is alleen wel DSP versnelt, en dus (als het goed is) energie zuiniger, en zou een hogere bitrate aan moeten kunnen dan pure software decoding (kmplayer).
(..)
Je hebt de nieuwste kernel-power v49 nodig en de files op de eerste pagina van de site (deze downloaden dan de harmattan bestanden, want die mag je officieel niet distribueren). Ook is voor de meeste 720P bestanden een overclock van de DSP noodzakelijk (bijvoorbeeld door de N900 als geheel op 850MHz te zetten, uiteraard op eigen risico)
Ik kijk vaak een SD serie op mijn telefoon in bed tot ik in slaap val, en daarbij is me opgevallen dat de standaardplayer het gewoon nooit aankan en die kmplayer wel. Als die eerste versneld is, moet ie wel erg slecht gecode zijn volgens mij.

Anyway, ik draai al een jaar standaard op 850 MHz, heel stabiel. Als die power kernel automatisch update zou het niet eens teveel moeite zijn om het uit te proberen. Ik zal nu even updaten. Ook al een poosje niet gedaan omdat die baklap altijd packages gaat refreshen als je update kiest en dat duurt weer 3 minuten. Dat is net zo stom als Ubuntu die nog steeds je filesystem wil controleren tijdens het booten ipv tijdens het afsluiten. Als ik dat update icoontje heb, heeft ie de packages in de background al gerefresht. Irritante dingen moeten van mij altijd gebeuren wanneer de gebruiker er geen last van heeft.

Och zit ik alweer te zeuren om half 7 in de ochtend.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:54:
Moet je even googlen naar Nokia_N900_RX-51_Service_Manual_Service_Level_1_2.pdf
wachtwoord?

EDIT: wachtwoord alleen nodig wanneer je het opent op de N900.

[ Voor 13% gewijzigd door Nas T op 23-11-2011 10:18 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Sando schreef op woensdag 23 november 2011 @ 06:39:
[...]
Dat is net zo stom als Ubuntu die nog steeds je filesystem wil controleren tijdens het booten ipv tijdens het afsluiten.
Daar zit wel een gedachte achter: controle gebeurt om te kijken of het nog goed is. Hoe dichterbij de controle is tot aan het gebruik, hoe minder risico dat er in die tijd alsnog iets gebeurt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister Android op een SD kaart gezet (8GB classe 6, microsd). En hoewel het raar genoeg niet de laatste versie was, moet ik zeggen dat het me erg meeviel. Ik mijn herinnering was het trager en laggy-er.
Best leuk om geïnstalleerd te hebben.
Volg de instructies van de nitdroid pagina:
http://wiki.nitdroid.com/index.php?title=N900-Autoinstaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Heb gisteren een nieuw power profiel zitten klussen, met 250-500-720-900 met SmartReflex aan en DSP overgeklokt vanaf 500 (zodat ie niet gaat vragen om hogere snelheden tijdens film kijken). De accu gaat echt veel langer mee (misschien wel 3x langer vergeleken met 500-1000 ulv profiel!) en het toestel reageert supergoed. Film kijken gaat ook een stuk vloeiender dan voorheen, met de nieuwe codecs en dit nieuwe profiel. Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:27:
[...]

Daar zit wel een gedachte achter: controle gebeurt om te kijken of het nog goed is. Hoe dichterbij de controle is tot aan het gebruik, hoe minder risico dat er in die tijd alsnog iets gebeurt.
De reden hiervoor is dat tijdens het booten de schijf nog niet gemount is (maar een initrd, een virtuele schijf). Dan kun je de HD controleren, als ie gemount is niet meer. Aangezien je op een live system je rootfs niet kunt umounten, kun je dus ook niet fsck draaien. Het umounten van rootfs is het laatste wat init doet bij het afsluiten, aangezien ie daarna nergens meer bij kan (dus ook niet bij de fsck binary).

note: je kunt in principe wel fsck draaien op een live fs, maar het wordt zwaar afgeraden. Vooral omdat je zo niet alle fouten kunt ontdekken en je kans hebt op het zien van problemen die er niet zijn omdat je rootfs constant veranderd.
</offtopic>

Verwijderd

BvDorp schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:15:
Heb gisteren een nieuw power profiel zitten klussen, met 250-500-720-900 met SmartReflex aan en DSP overgeklokt vanaf 500 (zodat ie niet gaat vragen om hogere snelheden tijdens film kijken). De accu gaat echt veel langer mee (misschien wel 3x langer vergeleken met 500-1000 ulv profiel!) en het toestel reageert supergoed. Film kijken gaat ook een stuk vloeiender dan voorheen, met de nieuwe codecs en dit nieuwe profiel. Aanrader dus!
Zou je het profiel hier willen posten?

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

BvDorp schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:15:
De accu gaat echt veel langer mee (misschien wel 3x langer vergeleken met 500-1000 ulv profiel!) en het toestel reageert supergoed. Film kijken gaat ook een stuk vloeiender dan voorheen, met de nieuwe codecs en dit nieuwe profiel. Aanrader dus!
Wut, 2 jaar na dato een truukje waardoor de batterij 3 keer zo lang meegaat?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Nas T
Sando schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:34:
[...]

Wut, 2 jaar na dato een truukje waardoor de batterij 3 keer zo lang meegaat?
Waarschijnlijk in de situatie die hij beschrijft, dus niet als in "altijd".

vrede in rust

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Boschjesman schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:30:
Ik heb mijn N900 laten vallen waardoor de LCD gebroken is. Bij het openen is één schroef zijn kruisprofiel verloren. Aangezien de schroef verzonken zit, ben ik nogal huiverig met het dremelen van de schroef. Toevallig iemand die ervaring heeft met het veilig verwijderen van zulke schroeven?
Ik heb exact hetzelfde voorgehad; je gaat het niet geloven maar ik heb de schroef uitgeboord totdat er voldoende van de kop af was om het scherm te vervangen. Daarna gewoon die vijs niet vervangen; Werkt nu al een jaar probleemloos.

Er bestaan truukjes waarje met superglue een andere vijs er omgekeerd bovenop kleeft en die dan gebruikt om met een tang de andere los te draaien, maar de mijne zat zo vast dat geen enkele glue het hield.

Vandaar de drastische maatregelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn digitizer ook moeten vervangen aangezien het scherm aan het schilferen en afbladderen was.
Gekocht van een medetweaker.
De digitizer vervangen is echt een kutklus van hier tot weet ik veel waar, maar de schroefjes waren niet echt een probleem. Het scherm is in elkaar gesandwiched and kost nogal wat moeite om uit elkaar te halen, de flatcables zijnop zich redelijk te doen, Makkelijker dan bij m'n netbook :D
Zorg er wel voor dat als je de boel weer in elkaar schroeft, dat alle schroefjes weer goed verzonken zijn.
Bij mij was dat bij 1 schroefje niet het geval, waardoor de slider vrij stroef ging en druk op het scherm uitoefende.
Ik had geen zin om het ding weer open te maken en heb het maar zo gelaten, daardoor is sinds kort wel het kleine strookje plastic bovenaan het toetsenbord afgebroken, precies boven 'ERT' .
Slider loopt nu wel weer soepel, en je ziet alleen wat wit plastic.
Misschien vervang ik het nog een keer, maar ik vind het wel prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:54:
Zorg er wel voor dat als je de boel weer in elkaar schroeft, dat alle schroefjes weer goed verzonken zijn.
Bij mij was dat bij 1 schroefje niet het geval, waardoor de slider vrij stroef ging en druk op het scherm uitoefende.
Ik had geen zin om het ding weer open te maken en heb het maar zo gelaten, daardoor is sinds kort wel het kleine strookje plastic bovenaan het toetsenbord afgebroken, precies boven 'ERT' .
Slider loopt nu wel weer soepel, en je ziet alleen wat wit plastic.
No kidding, heb EXACT hetzelfde voor. Zal dezelfde vijs geweest zijn dan. Bij mij hapert heel af en toe de E een beetje. En er komt wat licht door het gebroken stukje pastic
Als m'n N900 het begeeft -> tijd voor een N9 dan maar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, hij zal het wel volhouden, goed kans dat tezijnertijd dat smalle strookje plastic boven het tobo afbreekt, dan loopt alles weer soepel, en kun je ook weer normaal typen.
Bij mij werd het ook eerst slechter voordat het beter werd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

vandaag nieuwe screen digtizer geinstalleerd, maar de toch screen werkt nog steeds niet.

reeds uitgevoerd:
herflasht
connectors en flat kabels goed bekeken en her aangesloten, stof verwijderd
nieuwe screen digitizer

maar buiten de instel pagina (land, datum,...) geraak ik niet verder
het probleem is begonnen wanneer ik smorgens opstond, dan reageerde het touchscreen zeer traag, meestal helpt een reboot, maar na de reboot deed de touch screen het hellemaal niet meer...
daarom dacht k eerst software, dus geflasht, dat hielp niet dan maar open enzo...

iemand nog een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
MorosMyrddin schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:10:
vandaag nieuwe screen digtizer geinstalleerd, maar de toch screen werkt nog steeds niet.

reeds uitgevoerd:
herflasht
connectors en flat kabels goed bekeken en her aangesloten, stof verwijderd
nieuwe screen digitizer

maar buiten de instel pagina (land, datum,...) geraak ik niet verder
het probleem is begonnen wanneer ik smorgens opstond, dan reageerde het touchscreen zeer traag, meestal helpt een reboot, maar na de reboot deed de touch screen het hellemaal niet meer...
daarom dacht k eerst software, dus geflasht, dat hielp niet dan maar open enzo...

iemand nog een idee??
Keertje opnieuw installeren (de hardware)?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Mijn telefoon is opgestuurd naar Nokia.

Wordt de N900 nog steeds stiekem ingeruild voor een N8 zonder dat men hier om vraagt ? Of krijgt men tegenwoordig een gerepareerde N900 terug. (persoonlijk zou ik de N8 niet eens erg vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Ik kreeg 'm netjes gerepareerd terug. Maar het zal ook wel liggen aan waar je hem heen brengt, en wat er mis mee is.

En ik moet zeggen,ik ben blij dat ik geen vervangend toestel heb gekregen, er gaat toch nog steeds weinig boven de N900. De N950 was een goede kandidaat geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

offtopic:
Dubbelpost? Ik meen dit net al gepost te hebben! :P

Mijn Nokia N900 oordopjes zijn voor de 3e keer kapot gegaan aan een kabelbreuk. De adertjes in het snoer zijn dan ook onmogelijk dun. Ik weet niet of dit gangbaar is, of dat alleen Nokia oordopjes maakt die duidelijk niet voor dagelijks gebruik bedoeld zijn. Bij een 4e paar ging het microfoonclipje stuk.

Ik gebruik de oordopjes dagelijks, en bij 4 paar in de 2 jaar dat ik de telefoon heb is de levensduur dus 6 maanden. :P

De dopjes van mijn N96 daarentegen zijn nooit stuk gegaan.

Mocht iemand zijn N900 allang in de prullenbak hebben gegooid en/of de oordopjes niet gebruiken, dan wil ik ze voor een euro wel overnemen. :P (DM)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nieuwe PDF-reader...
Heb met de maker gemaild, bij de volgende versie komt er ook een zoekfunctie in. Waardoor het voor mij een must-have wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi diehards!
heb enige tijd geleden Nitdroid geinstalleert, vond er geen *** aan. reden: je kan er feitelijk nix mee, dan enkel bluffen..wil minstens kunnen bellen..met een smartfeun..

Nu wilde ik graag eens Meego proberen. ik loop echter vast bij het uitpakken van de image. als ik deze uitpak krijg ik twee *.img files. een 0.img, een 1.img. als ik deze beide of enkel op de sd kaart zet, helaas..niets.

Zou het leuk vinden als er een tweaker is die een duidelijke nederlandse handleiding kan sturen/linken/mailen met hoe Meego op de N900 te zetten.

en vraagje 2..hebben wij N900 bezitters ook de Carrier IQ op onze feun?

grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:23
Na 10 weken heen en weer geleur met mijn N900, eindelijk een vervangend toestel gekregen. EEn nieuwe Nokia E-7 in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
@foutje: Ik heb het niet gecontroleerd maar het lijkt me erg sterk als Carrier IQ op de N900 staat....

Over Nitdroid: Je kunt er nu juist de (weinige) dingen mee die op Maemo niet of lastiger gaan; populaire apps als Appie, Google maps, Whatsapp draaien, en op z'n tijd eens een spelletje.
Asphalt 6 bijvoorbeeld draait heel slecht op m'n Xperia X10, maar op de N900 doet ie het best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Voor €99 heb je een qWare Pro3 tab bij Intertoys om te spelen met Android. Een smartphone is - vind ik ook - in eerste instantie om te bellen en bereikbaar te zijn.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:25:

en vraagje 2..hebben wij N900 bezitters ook de Carrier IQ op onze feun?

grz
Onder linux kan je met "ps aux" precies zien welke processen er draaien. kan je zelf kijken of er iets raars tussen zit. Maar ik denk dat de kans erg groot is dat andere Maemo gebruikers hier achter zouden zijn gekomen, zeker als dit allerlei dingen zou gaan versturen (er zijn immers ook gebruikers die de N900 als netwerk scanner gebruiken, die zijn hier echt wel op alert ).
En Nokia heeft gezegd dat ze geen enkele telefoon met dit programma heeft verkocht. En zolang nog niemand een voorbeeld heeft kunnen geven van het tegendeel geloof ik Nokia boven de hacker die Nokia wel in het rijtje fabrikanten noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
patrickt35 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:32:
Na 10 weken heen en weer geleur met mijn N900, eindelijk een vervangend toestel gekregen. EEn nieuwe Nokia E-7 in doos.
:-o hoe heb je dat gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 16:12
Ik heb deze telefoon nieuw gekocht voor 100 euro! Ben er erg blij mee, heb er zin in om mee aan de slag te gaan wat je er allemaal mee kan. Eerst maar is m'n simkaart omruilen voor een micro versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Onne81 schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:19:
Ik heb deze telefoon nieuw gekocht voor 100 euro! Ben er erg blij mee, heb er zin in om mee aan de slag te gaan wat je er allemaal mee kan. Eerst maar is m'n simkaart omruilen voor een micro versie...
Uuh Micro simkaart? Ik denk dat jij een ander model hebt dan de N900 of je vergist je in de simkaart grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Bongoarnhem schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:22:
[...]

Uuh Micro simkaart? Ik denk dat jij een ander model hebt dan de N900 of je vergist je in de simkaart grootte.
Ik heb nog nooit een microsim sim gezien, maar mn oude past er echt niet in, hij is veel te groot, en ik heb echt een Nokia N900.

Ik pak meteen weer het boekje erbij en in de beschrijving lijkt de simkaart wel op de mijne maar hij is gewoon te dik om erin te schuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Bongoarnhem schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:22:
[...]

Thanx voor de wakeup call, ik zie nu dat ik bij de micro sd kaart lezer zit te prutsen. Thanx again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:58
Vorige maand mijn N900 ingeleverd voor reparatie want was een hoop stuk. Micro-usb aansluiting deed het niet meer. Luidspreker deed het niet meer en er was een laagje aan het afbladderen van het scherm. Kon me telefoon vandaag weer ophalen.
Blijkt ik een nieuwe E7 ervoor terug te krijgen. Nu maar proberen of die een beetje chill is. Ik vind het wel beetje jammer want maemo beviel me wel.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
Ozzie schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:10:
Vorige maand mijn N900 ingeleverd voor reparatie want was een hoop stuk. Micro-usb aansluiting deed het niet meer. Luidspreker deed het niet meer en er was een laagje aan het afbladderen van het scherm. Kon me telefoon vandaag weer ophalen.
Blijkt ik een nieuwe E7 ervoor terug te krijgen. Nu maar proberen of die een beetje chill is. Ik vind het wel beetje jammer want maemo beviel me wel.
Ik heb zelf inmiddels ook een E7 omdat ik verwacht had dat het wel fijn zou zijn. Werkt opzich prima maar heeft voor mij alleen meerwaarde omdat er whatsapp op kan. De N900 is werkelijk een geniale telefoon. Met de E7 krijg je dat het 'geheugen vol' is en dan breekt m'n klomp toch wel als je maar 9 programma's open hebt staan. Mijn vriendin heeft mijn N900 maar die wordt zodra whatsapp over en uit is of toch wel op de N900 kan weer teruggevorderd. Wat een ongelooflijke super telefoon is de N900!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:58
lutj schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:31:
[...]

Ik heb zelf inmiddels ook een E7 omdat ik verwacht had dat het wel fijn zou zijn. Werkt opzich prima maar heeft voor mij alleen meerwaarde omdat er whatsapp op kan. De N900 is werkelijk een geniale telefoon. Met de E7 krijg je dat het 'geheugen vol' is en dan breekt m'n klomp toch wel als je maar 9 programma's open hebt staan. Mijn vriendin heeft mijn N900 maar die wordt zodra whatsapp over en uit is of toch wel op de N900 kan weer teruggevorderd. Wat een ongelooflijke super telefoon is de N900!
Ik heb ook meteen Whatsapp geinstalleerd maar dat was ook meteen het enige wat ik mistte op de N900. En op zich mistte ik het ook niet zo erg want ik ging toch niet over mijn sms bundel heen.
Toch vind ik het wel chill dat ik nu deze telefoon heb. Over 2 maanden loopt mijn abbonement af en dan neem ik gewoon een sim-only jaar abbonement. Met deze nieuwe E7 moet ik het wel weer een jaar kunnen volhouden.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Onne81 schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:36:
[...]

Thanx voor de wakeup call, ik zie nu dat ik bij de micro sd kaart lezer zit te prutsen. Thanx again!
:F

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
Heb ook een E7 gekregen nadat mijn N900 tot 4 maal toe stuk was gegaan. Twee keer bevestigd gekregen dat de N900 niet meer gerepareerd word als er onderdelen vervangen moeten worden daar deze er simpelweg niet meer zijn. E7 werkt verder super. Ben er veel tevredener mee dan met de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me toch vooral afhankelijk van het type onderdelen, op ebay is best veel te vinden.
Onderdelen van en volledigee behuizingen, schermen, digitizers, toetsenborden, ben volgens mij zelfs 'moederborden' tegengekomen. Wellicht refurbished, maar dat heb ik eigenlijk nergens vermeld zien staan.
Komt op mij vooral over dat Nokia het de moeite niet meer vindt, maar goed, ik werk daar niet en heb ook geen inzicht of dit ook daadwerkelijk het geval is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

David_TTT schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:40:
E7 werkt verder super. Ben er veel tevredener mee dan met de N900.
Maar dat is echt een telefoon-telefoon. Geen tweakertelefoon. Symbian Schmymbian, niks scripten en spelen, alleen apps, signen, kopen, piraten en gedoe.

Geen FM-transmitter
Geen GPS Oeps @Marly, stond op wikipedia :P
Geen IR afstandbediening voor je DSLR of amp
Geen (auto)focus
Geen verwisselbare accu
Internal 16 GB ipv 32 GB
Geen geheugenkaart slot
640x360 ipv 800x480
Capacitive multitouch
Amoled

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 08-12-2011 19:43 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De E7-00 heeft GPS en Nokia Maps, hoor :)

Heb zelf zowel de N900 als de E7, ze zijn totaal verschillend van karakter, maar de E7 is, op zijn eigen manier, een zeer prettig toestel in 't gewone, dagelijkse gebruik.
Pagina: 1 ... 113 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.