Nas T schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:22:
[...]
Ik zit ook te twijfelen of ik toch de N9 wil. In feite niet, geen tobo, geen fysieke cameraknop en "maar" 8 Mpixel terwijl de N8 er 12 heeft (en ook daadwerkelijk beter presteert).
Volgens mij is flash ook niet mogelijk (lijkt me héél vreemd), maar je kunt waarschijnlijk ook nog een stuk of 3 andere browsers downloaden (opera/firefox/chrome).
Laat alsjeblieft weten: wat is de N9 waard naast de N900? Wat zijn de verschillen, pluspunten/minpunten etc.
Ik kan me voorstellen dat je twijfelt, omdat het toestel zo anders is dan de N900.
Ik heb een ander uitgangspunt: ik wilde hem persé hebben vanwege Harmattan, het swipen en het design.
Inderdaad geen flash. Het ontbreken van een fysiek toetsenbord is wennen. Ik overweeg de aanschaf van een los toetsenbord, maar op maemo.org las ik dat bij sommige gebruikers het niet goed werkte. Misschien dat het in de toekomst nog verandert met een firmware update.
De N900 is een toestel dat uniek is in zijn soort en ik hoop dat die van mij nog lang meegaat.
Eerlijk gezegd had ik liever gezien van Nokia, dat ze de N900 doorontwikkeld hadden.
Dit wil niet zeggen dat de N9 me tegenvalt. Ik vind het meer een toestel in de klasse van de SG en de iPhone.
De N9 is gericht op de end-user en eenvoudig gehouden.
Het toestel is erg mooi (nog mooier dan op de verschillende video's) en het swipen is een nieuwe ervaring voor me dat fijn werkt.
Het geluid van de N900 zonder oordopjes vind ik beter.
Ik ben er nog niet uit welke manier van multitasken ik beter vind.
Of die voor jou de aanschaf waard is, is aan jezelf. Goedkoop is ie zeker niet. Een forumlid heeft het toestel voor me meegebracht uit Zwitserland, waar die niet zo duur is dan bv. in Finland.
Ik vind persoonlijk dat de N900, ondanks zijn leeftijd, best nog zijn mannetje staat.