Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 11:26
Wie weet voor mij een vrolijk, kleurrijk thema voor mijn N900? Heel wat rondgezocht, maar kan niet echt iets vinden...

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

ErikKo

Rippie

Bongoarnhem schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:03:
Ben nu Widelands aan het downloaden en aan het installeren. Een soort settlers II als ik het volgens de beschrijving moet geloven.

Ik laat het weten hoe ie bevalt.

Heb Widelands nu geinstalleerd en is best leuk. Wel lastig maar dat heeft te maken met het kleine scherm.
Hij is idd erg vermakelijk, indien je genoeg geduld hebt. :)
Voor de mensen die Settlers II gespeeld hebben herkennen ze dit spel meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sef24 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:21:
Wie weet voor mij een vrolijk, kleurrijk thema voor mijn N900? Heel wat rondgezocht, maar kan niet echt iets vinden...

Dit is een kleurrijk thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
ondertussen al een paar telefoontjes gehad met de firma. Hun herstellers konden mn N900 niet herstellen, nu zit het toestel bij nokia, en die weten voorlopig nog geen raad ermee(of het ligt daar ergens aan de kant)
We zijn bezig aan week 5.
android begint serieus te lonken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
Kenny1001 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:19:
ondertussen al een paar telefoontjes gehad met de firma. Hun herstellers konden mn N900 niet herstellen, nu zit het toestel bij nokia, en die weten voorlopig nog geen raad ermee(of het ligt daar ergens aan de kant)
We zijn bezig aan week 5.
android begint serieus te lonken...
Hoezo weten ze er geen raad mee? Ik mag toch hopen dat als ze niet weten wat er mis en er geen schatting gemaakt kan worden hoe lang het gaat duren dat je dus een vervangend toestel krijgt?
Stel dat je straks 2 maanden of langer zonder toestel zit, dat valt toch niet te verantwoorden?

Waarom zou je nu willen overstappen naar Android?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:51

Lye

Vreemd probleem hier, had veel problemen met reboots (Meerdere malen per dag) en reboot-loops. Volgens /proc/bootreason was de reden hiervoor '32wd_to', wat ik ervan begrijp dus een hardware fout.

Nja, misschien dat opnieuw flashen het probleem zou oplossen, dus na een reflash een paar uur probleemloos gedraaid totdat ik weer een reboot kreeg. Dit keer is het volgens /proc/bootreason 'sw_rst', wat op een kernel panic zou slaan. Het vreemde is, de reboots zijn terug (Met af en toe "Malfunction, device shutdown in 10s" tijdens boot) maar de reboot-loops zijn weg. Ook lijkt mn telefoon een stuk sneller en responsiever terwijl ie zowel voor als na de flash op standaard snelheid geklokt is

Volgens mij toch maar eens mee terug gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:11
Lye schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:24:
Vreemd probleem hier, had veel problemen met reboots (Meerdere malen per dag) en reboot-loops. Volgens /proc/bootreason was de reden hiervoor '32wd_to', wat ik ervan begrijp dus een hardware fout.

Nja, misschien dat opnieuw flashen het probleem zou oplossen, dus na een reflash een paar uur probleemloos gedraaid totdat ik weer een reboot kreeg. Dit keer is het volgens /proc/bootreason 'sw_rst', wat op een kernel panic zou slaan. Het vreemde is, de reboots zijn terug (Met af en toe "Malfunction, device shutdown in 10s" tijdens boot) maar de reboot-loops zijn weg. Ook lijkt mn telefoon een stuk sneller en responsiever terwijl ie zowel voor als na de flash op standaard snelheid geklokt is

Mischien nog maar eens flashen. Hij is nu al wat beter geworden dus wie weet wordt ie dan nog wat beter.

Het is wel dommen logica maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T

Ik denk toch iets met de hardware. Wat je kunt doen is de telefoon uitzetten, accu eruit, een paar uur op de verwarming, laten acclimatiseren, accu er terug in en kijken of het beter gaat. Misschien ook in de koelkast/vriezer doen. Maar dat lijkt me ook wel tricky...
Terugsturen is altijd "goed". Maar je bent je toestel dan wel even kwijt, denk ik.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:09

Brazza

Byte me!

Ik ben van mening dat het om een aantal "unstable'" pakketjes gaat. Maar ik weet natuurlijk ook niet wat jullie er allemaal mee doen, maar bij mij gaat er van alles op. Voornamelijk die snellere kernel :) (haat wachten)

Ik weet wel dat ik nu echt wel 2x oppas met wat ik erop zet, want het blijft gewoon super om snel even te dualbooten naar Debian/NeoPwn :)

Weten jullie trouwens nog een vertrouwde website die een beetje voor normale prijzen een stylus, lader én screenprotectors hebben? Want ben nu 1keer opgelicht door screenguards.nl, na dreigen met aangifte kreeg ik wel me geld terug. Maar die sites lijken altijd ZO goed met Waarborg logo's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Brazza schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:52:
Ik ben van mening dat het om een aantal "unstable'" pakketjes gaat. Maar ik weet natuurlijk ook niet wat jullie er allemaal mee doen, maar bij mij gaat er van alles op. Voornamelijk die snellere kernel :) (haat wachten)

Ik weet wel dat ik nu echt wel 2x oppas met wat ik erop zet, want het blijft gewoon super om snel even te dualbooten naar Debian/NeoPwn :)

Weten jullie trouwens nog een vertrouwde website die een beetje voor normale prijzen een stylus, lader én screenprotectors hebben? Want ben nu 1keer opgelicht door screenguards.nl, na dreigen met aangifte kreeg ik wel me geld terug. Maar die sites lijken altijd ZO goed met Waarborg logo's etc.
Ebay.
Er zijn wel wat oplichters, maar dan vooral voor populaire producten. Meer zekerheid krijg je door dichterbij te bestellen. Ik heb zelf een dure screenprotector van ZAGG, maar die krijgt ook gewoon krassen als je lomp bent.
Let wel bij een lader hoeveel ampère deze kan leveren, dat bepaalt hoe snel je kan opladen.
Tip voor de screenprotector: let er op dat deze 3 gaten heeft aan 1 zijde: één voor de speaker, één voor de nabijheidssensor en één voor de frontcam. Bij de ZAGG-protector die ik heb zit er ook een uitkeping voor de LED, maar ècht nodig is dat niet (denk ik).

[ Voor 10% gewijzigd door Nas T op 22-12-2010 17:01 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Ik had dus ook van horen zeggen dat die ZAGGs super moeten zijn, maar de allerbovenste site die je als resultaat krijgt, zijn reinste oplichters imo. Ze beweerden zelfs dat ze 2 pakjes hebben verstuurd. Yeah right..

Maar doordat ik altijd een protectie erop had, zat er voor vandaag echt geen krasjes op.. Maar gisteren heb ik een nwe screenprotector te haastig erop gezet (wat een *&*#&*#%^*%^werk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Dag Mensen! :)

Ik had al gedonder met mijn N900. Traag laden van sites, GPS vind geen fix meer, hoofd telefoon wordt niet altijd meer herkend, enzodoor. Vandaag geupdated naar PR1.3. Nu is de ellende echt begonnen.

Ik kan geen verbinding meer maken met mijn telefoon via SSH. SSH Server en client ontbreken in de repo. Alleen SSH status is er.

Ik open de terminal, sudo gainroot.
Enable RD Mode if you want to break your device
*Zucht*

Opnieuw in de app manager stuit ik op een pakket genaamd rootsh. Geinstalleerd, en ik kon rooten.
apt-get install openssh openssh-client
Eindelijk, er wordt iets geinstalleerd. Mooi. IP van mijn mobiel erbij, open de terminal op mijn linux bak.

ssh root@IP

BAM!
ssh_exchange_identification: Connection closed by remote host
*zucht* SSH aanzetten dan maar. Oh, staat al aan? Herstarten die boel. En ja hoor, weer de bovenstaande melding.

Ik laat me niet makkelijk verliezen, dus op mijn N900

ssh 127.0.0.1
Do you want to accept the hostkey [Y/N]
*Vloek*. Goed, dat werkt niet. aMSN dan maar.

BAM

Dependency's missing.

Ik stuitte op dit topic. Precies mijn probleem, maar tuurlijk, de oplossing werkt niet. Al installeer ik de pakketjes handmatig, ook daar een dependency's error.

Dit apparaat begint het bloed onder mijn nagels vandaan te halen :-(

Wie o wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Gewoon helemaal opnieuw beginnen met nieuwe kernel en eMMC :) Kleine moeite. What could possibly go wrong ;d Maar als 1.1 al niet lekker liep, dan blijft je 'fundering' slecht. Dus geen update maar reset zeg maar.

[ Voor 9% gewijzigd door Brazza op 22-12-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Brazza schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:07:
Ik had dus ook van horen zeggen dat die ZAGGs super moeten zijn, maar de allerbovenste site die je als resultaat krijgt, zijn reinste oplichters imo. Ze beweerden zelfs dat ze 2 pakjes hebben verstuurd. Yeah right..

Maar doordat ik altijd een protectie erop had, zat er voor vandaag echt geen krasjes op.. Maar gisteren heb ik een nwe screenprotector te haastig erop gezet (wat een *&*#&*#%^*%^werk!)
Screenprotectors aanbrengen is een crime. howto:
1. sopje maken met zeep
2. luchtvochtige omgeving: badkamer met hete douche, zodat er veel damp is.
3. scherm stofvrij afdoen
4. zeepsoplaagje aanbrengen
5. protector op de zeepsopfilm aanbrengen, positioneren en luchtbellen wegdrukken
6. opdrogen en klaar is ie!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024

Dat probleem kwam bij PR1.1 voor... zie EngelF in "Nokia N900 Smartphone Internet tablet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeelp mijn toepassingsbeheer doet het niet :( eerst deed de extra devel het niet nu als ik naar toepassingsbeheer ga staat er geen toepassingen beschikbaar. Hoe los ik dit probleem op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:44:
Heeeelp mijn toepassingsbeheer doet het niet :( eerst deed de extra devel het niet nu als ik naar toepassingsbeheer ga staat er geen toepassingen beschikbaar. Hoe los ik dit probleem op :(
Alle repositories uitvinken/aanvinken (check hier voor de juiste invoer), anders:
telefoon uitzetten, accu eruit, minuut wachten, alles in elkaar en aanzetten.

Anders: mij uitschelden omdat ik het ook niet weet :p
Lukt het wel: graag gedaan.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Brazza schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:52:
Volg het NeoPwn project nu al een tijdje en ben wel benieuwd hoe je dit hebt geinstalleerd. Doe je mee aan de private beta of mis ik iets? Kismett, Wireshark en MetaSploit draaien opzich prima op de N900 maar een dedicated BackTrack-achtig OS lijkt me erg handig voor mn werk!

[ Voor 14% gewijzigd door TargetX op 22-12-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Het lijkt wel op een echte (hoop ik) maar ik kon nergens doneren zonder Amazone oid :) Dus vul de rest zelf maar in. Anders Dm mij even als je weer wilt.

Maar ik ben dan misschien geen ontwikkelaar, programmeur maar Maemo en Meego hebben mij wel lekker gemaakt, als ik even kan zit ik in die SDK van hun uit te vogelen hoe ik nu een smak met geld (haha) zou kunnen verdienen als je het goed doet. Dead Birds á 50 cent/p x 60.000 :)

Verwijderd

@Four
Ik zie je naam niet meer staan in de lijst van mede-auteurs.
Bij deze wil ik je in ieder geval bedanken voor je inzet en bijdrage aan dit forum. :)

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Kenny1001 wrote:
<i>ondertussen al een paar telefoontjes gehad met de firma. Hun herstellers konden mn N900 niet herstellen, nu zit het toestel bij nokia, en die weten voorlopig nog geen raad ermee(of het ligt daar ergens aan de kant)
We zijn bezig aan week 5. android begint serieus te lonken</i>...
Ik voel en leef met je mee Kenny; mijn N900 was van 18 aug t/m 4 oktober 2010 ergens in Polen ter reparatie; het was inmiddels al de 3e keer dit jaar. Om moedeloos van te worden; daarom kocht ik een 2e hands htc pro met windows 6 erop (en ook android OS op een sd cardje); dat beviel allerminst en al gauw verruilde ik met bijbetaling deze 2e hands (pro) voor een nieuwe htc legend; dat was een schot in de roos - vooral met het accu gebruik; plots haalde ik wel 3 dgn met mijn normale verbruik ipv 1 dag op de N900.

Toen mijn N900 (een geheel nieuwe, dat wel) uiteindelijk terugkwam moest 1 van de twee er weer uit.

Ik verkocht uiteindelijk toch de htc legend met pijntjes in mijn hart. Wat een heerlijk android toestel was dat zeg en alle apps die moeizaam op de N900 draaiden deden dat moeiteloos op de htc legend.

Toch besloot ik verder te gaan (in 2e termijn) met mijn fonkelnieuwe N900 en ik heb geen spijt, want uiteindelijk biedt Maemo toch ff meer dan welk OS dan ook.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zou zweren* dat ik ergens eens iets had gevonden waardoor mijn calendar default naar Month-view ging bij het openen. Bij een flash is dat weer gereset, maar ik heb geen idee hoe ik aan die fix - want dat is het - kwam.

Iemand een idee?

* Volgens mij was dat een optie in Tweakr, maar dat was het dus niet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Sando schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:06:
Ik zou zweren* dat ik ergens eens iets had gevonden waardoor mijn calendar default naar Month-view ging bij het openen. Bij een flash is dat weer gereset, maar ik heb geen idee hoe ik aan die fix - want dat is het - kwam.

Iemand een idee?

De alternatieve Calender home widget installeren. Daar kun je meer tunen, waaronder de default view.

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
Sando schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:06:

Iemand een idee?

Daarvoor heb je volgens mij de Calendar Home Widget voor nodig ipv de Calendar van Maemo zelf.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Wie weet waar je bij fysieke winkel oplader kan halen? Ben die van mij kwijt en heb zo snel nodig een nieuwe nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ah bedankt! Ik heb nu failed to fetch, maar ik probeer het later nog eens.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhiro187
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09-2022
Ik wil mijn N900 overclocken (een beetje laat).
Als ik de app 'Enhanced Linux Kernel for power users' wil installeren, geeft hij aan:
Kan 'Enhanced Linux Kernel for power users' niet installeren. Toepassingspaketten conflicteren.

Als ik de details bekijk, geeft hij aan dat er een conflict is met toepassingspaketten:
kernel-modules-maemo
kernel-maemo
kernel-modules-maemo
kernel-maemo

Ik heb al een aantal andere apps gewist waarvan ik denk dat dat de reden zou kunnen zijn. Maar daar ligt het niet aan.

Weet iemand wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
@sef24:

er zijn 2 users op je n900, 'root' en 'user'. ik heb 'root' een password gegeven ( met 'passwd root' ) en dan ben je er eigenlijk al.

gewoon ssh root@IP .. en dan je password meegeven. als je een conflict krijgt met de keys, dan heb je al eens een linuxmachine op datzelfde IP gehad (en dat kan best als je wifi gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 06:27
Amdwarrior schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:30:
Wie weet waar je bij fysieke winkel oplader kan halen? Ben die van mij kwijt en heb zo snel nodig een nieuwe nodig :(
Loop een willekeurige telefoonwinkel binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:36:
[...]

Loop een willekeurige telefoonwinkel binnen?
Zoals BCC, Dixons, Dynabyte, Mediamarkt, Belcompany, It's, Maxwell.
Dixons heeft een reislader voor 20 euro, maar dat is duur.
De originele lader is de AC-10E.
Succes!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

pssst schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:39:
Als ik de details bekijk, geeft hij aan dat er een conflict is met toepassingspaketten:
kernel-modules-maemo
kernel-maemo
kernel-modules-maemo
kernel-maemo

Weet iemand wat meer?
Je hebt de packages dubbel? Misschien heb je verschillende versies van dezelfde repository geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
@nas-t
ja ze boden me wel een vervangtoestel aan, maar ik heb zelf de z530i in de zak dus waarom zou ik nog een toestel dat enkel kan sms'en en bellen moeten? Maar ze boden t wel aan.

Racinfo thx :-)

Vandaag een telefoon gekregen dat men mijn N900 verwachtende is (ik gok woensdag/donderdag) en op de vraag dat ze hem kunnen herstellen hebben kreeg ik het antw dat ze hem vervangen hebben. Of ze nu enkel de EMMC of het volledige toestel vervangen hebben zal ik pas zien als mn screenprotector er nog op hangt of niet.
(mooie nokia reclame, hun eigen toestel niet kunnen/willen repareren)

Maar goed, eind aant licht van de tunnel, en ik hoop echt dat tux me weer blji kan maken want nu met de lg star in zicht is de liefde toch net ff iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Gelijk welke micro-usb oplader werkt. Ik laad de mijne bv. op met mijn vriendin haar Samsung oplader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhiro187
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09-2022
ErikKo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:31:
[...]

Je hebt de packages dubbel? Misschien heb je verschillende versies van dezelfde repository geactiveerd?
Dat vond ik dus ook zo raar. Ik ga ff checken of ik nog wat moet deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokter
  • Laatst online: 25-07 10:27
weet niet of dit al geplaatst is ..maar er is vooruitgang

YouTube: Android 2.3.1 'Gingerbread' on Nokia N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 06:27
dokter schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:51:
weet niet of dit al geplaatst is ..maar er is vooruitgang

Ik zag ook al wat op: http://nitdroid.de/ staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Nas T schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:09:
[...]

Zoals BCC, Dixons, Dynabyte, Mediamarkt, Belcompany, It's, Maxwell.
Dixons heeft een reislader voor 20 euro, maar dat is duur.
De originele lader is de AC-10E.
Succes!
En anders heb ik nog wel een nieuwe reislader voor je liggen voor een klein prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nas T schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:46:
[...]

Screenprotectors aanbrengen is een crime. howto:
1. sopje maken met zeep
2. luchtvochtige omgeving: badkamer met hete douche, zodat er veel damp is.
3. scherm stofvrij afdoen
4. zeepsoplaagje aanbrengen
5. protector op de zeepsopfilm aanbrengen, positioneren en luchtbellen wegdrukken
6. opdrogen en klaar is ie!
Meen je dit nou serieus of? Badkamer met hete douche, hoeveel vochtschade wil je hebben. Heb vaker klanten bij mij in de zaak die in de badkamer gesmst hebben. Toestel naar de reparateur en dan terugkomen met een vette bon voor reparatie. Natuurlijk kan het toestel wel iets hebben, maar be careful!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ontdekte het nu pas dus voor anderen misschien oud nieuws:

Vandaag werd ik gebeld met een Skype video call en ik zag dat ik zelf gewoon ook met de frontcam gefilmd werd. De laatste keer dat ik dat probeerde werkte het nog niet (Pr1.1?). De kwaliteit van die frontcam is ook veel beter dan het programmaatje Mirror doet vermoeden.

Gewoon de ingebakken software. Geen echte Skype ofzo. Het kan dus wel. Waarom zit er geen Skype in Pidgin dan? (Voor op mijn computer :P).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
W00fer schreef op maandag 27 december 2010 @ 02:14:
[...]

Meen je dit nou serieus of? Badkamer met hete douche, hoeveel vochtschade wil je hebben. Heb vaker klanten bij mij in de zaak die in de badkamer gesmst hebben. Toestel naar de reparateur en dan terugkomen met een vette bon voor reparatie. Natuurlijk kan het toestel wel iets hebben, maar be careful!
Je kunt je telefoon uitzetten tijdens het aanbrengen van de folie. Dat is altijd raadzaam, aangezien je ook een sopje maakt en je niet wilt schrikken tijdens het positioneren van de folie omdat je wordt gebeld.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Voor zover ik weet is NITDroid een aardig end heen, ik mis nog een aantal functies voor ik het zou willen proberen maar er is eigenlijk al heel veel werkend gekregen.

wat ik graag werkend zou willen zien voor ik het uberhaupt zou proberen is:

Telefoon/3G - GPS - Camera - WiFi - Accelerometer. Telefoon/WiFi/Accel werken half heb ik gehoord/gelezen, weet niet helemaal wat ik daaronder moet verstaan, vandaar dat ik dat liever confirmed working heb.

Hier de volledige lijst:
http://www.nitdroid.com/index.php?title=N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Ik heb een week geleden Songbird gedownload na een aantal positive recenties te hebben gelezen. Ik moet zeggen dat deze echt prima bevalt en een mooi bijkomend voordeel is dat ik mijn muziekcollectie eenvoudig kan syncen met mijn N900 (artwork wordt overgenomen). Deze staat zelfs in de lijst op de website van de ontwikkelaar. Daarnaast hebben ze een actieve communitie waar je vragen kwijt kunt. Voor diegene die met Firefox en Thunderbird werken zal e.e.a. ook herkenbaar overkomen, add-ons en dergelijke worden op dezelfde manier geinstalleerd. Een aantal zeer handige waaronder lyrics downloaden en artwork.

Ik heb geen aandelen in het bedrijf, wilde dit handige programma alleen ff delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

GenjiBlade schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:55:
[...]

Voor zover ik weet is NITDroid een aardig end heen, ik mis nog een aantal functies voor ik het zou willen proberen maar er is eigenlijk al heel veel werkend gekregen.

wat ik graag werkend zou willen zien voor ik het uberhaupt zou proberen is:

Telefoon/3G - GPS - Camera - WiFi - Accelerometer. Telefoon/WiFi/Accel werken half heb ik gehoord/gelezen, weet niet helemaal wat ik daaronder moet verstaan, vandaar dat ik dat liever confirmed working heb.

Hier de volledige lijst:
http://www.nitdroid.com/index.php?title=N900
GPS en camera werken nog helemaal niet. Accelerometer werkt al sinds een tijdje prima. Ofono wordt gebruikt voor telefoon functies, dus zijn de ontwikkelaars afhankelijk van de ontwikkelingen daar (hoewel ofono nu ook lijkt op te schieten, je kan al redelijk telefoneren in MeeGo 1.1 voor de n900 volgens mij). In nitdriod kan je sms'en en mensen horen als je ze belt of gebeld wordt, maar zij kunnen jou niet horen.

Sinds afgelopen weekend is er een nieuwe Froyo build die weer wat soepeler werkt. De eerste Gingerbread build komt hopelijk nog dit jaar beschikbaar.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Kan iemand mij uitleggen, hoe ik zonder bijkomst van MicroSD Nitdroid 0.0.9 kan installeren op het eMMC?

Ik heb al gekeken trouwens, maar alle tutorials maken gebruik van een Micro SD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

W00fer schreef op maandag 27 december 2010 @ 02:14:
[...]

Hoorde ook een goeie tip om die kleine stofdeeltjes weg te halen, nadat je hem ontvet hebt. Dit kan je doen met huistuin en keuken plakband! Zorg wel voor dat de lijm niet al te lang op het scherm blijft zitten.

Als ik via toepassingbeheer apps installeer zie ik soms die niet terug als ik een snelkoppeling op het buroblad wil maken. Helpt het als ik die faster applicatie beheerder installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@Sef24
Kijk eens op http://talk.maemo.org/showthread.php?t=66459
Dat werkte bij mij als een zonnetje.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Wat ik me afvraag met die methode: wordt je home directory, naast dat je minder ruimte hebt voor maemo apps lijkt me, niet een zootje hierdoor omdat alle android maps en bestanden er ook tussen komen te staan? Denk dat ik liever wat extra pruts en me MyDocs partitie wat inkrimp voor een extra ext3 partitie voor android. Dat zodra bellen werkt though :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
ik heb een "nieuwe" N900 terug.
ik kan niet updaten naar 1.3, hij krijgt de 85mb wel gedownt, maar dan wil hij nog eens een 425kb dl(bestand maemo 5 geeft hij aan) en daar gaat het mis.
Dus veel apps kan ik niet downen, vermoedelijk owv de update.

Een nieuwe cataloog toevoegen lukt me ook niet, batterijicoon is ook al verdwenen...

[ Voor 15% gewijzigd door Kenny1001 op 28-12-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
Kenny1001 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:31:
ik heb een "nieuwe" N900 terug.
ik kan niet updaten naar 1.3, hij krijgt de 85mb wel gedownt, maar dan wil hij nog eens een 425kb dl(bestand maemo 5 geeft hij aan) en daar gaat het mis.
Dus veel apps kan ik niet downen, vermoedelijk owv de update.

Een nieuwe cataloog toevoegen lukt me ook niet, batterijicoon is ook al verdwenen...
Probeer eens via Nokia updater/Ovi suite? Bij mij lukte het upgraden ook niet op de n900, maar via Ovi wel. Je bent dan alleen wel alle instellingen kwijt (maar contacten enzo bleven wel staan bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Mijn microSD kaartje was een beetje vernaggeld, ik kon geen foto's etc. meer verwijderen omdat ie ineens 'alleen-lezen' geworden was.
Dus ik vanmorgen alles eraf gehaald, kaartje geformatteerd en alles er weer op gezet. So far, so good.

Echter, wanneer ik naar mn mediaspeler ga vindt hij geen muziek en ook geen filmpjes meer.
Ga ik naar foto's, vindt hij ook geen foto's meer.

Ga ik naar bestandsbeheer dan ziet hij wel gewoon alles en kan ik bijv. ook de muziek gewoon afspelen, via de mediaspeler die daarnet zei dat er geen muziek aanwezig is..

Iemand een idee hoe de mediaspeler de boel weer gaat indexeren??
Ik heb al een paar reboots gedaan en ook de mediaspeler al een stuk of wat keer opnieuw gestart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:14
Maak je toevallig gebruik van het programmaatje tracker cfg? Als dat zo is, zou je kunnen proberen handmatig te indexen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nee er is een simpele oplossing voor! Ik ga even zoeken, had pas hetzelfde aan de hand!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 23:12
@HwKok

Probeer het volgende eens in de x-terminal

code:
1
tracker-processes -r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Jha dat heb ik dus ook gebruikt! werkte bij mij! Niet uitvoeren met root acces iig dan werkt het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Thnx, dat werkte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Er heerst een enorme app-winkel oorlog wie de meeste apps in huis heeft: Windows Phone 7: 5,000 apps in 6 weken, Apple 300,000 apps, Android 200,000 apps etc.

Ik ben even benieuwd hoeveel apps de N900 Marketplace nu telt: iemand vertelde mij dat er na de launch snel heel veel apps zouden komen omdat het allemaal linux is (en dus gemakkelijk te porten). Hoeveel nieuwe apps zijn er dit jaar nu bijgekomen en hoeveel zijn er nu in totaal voor de N900 op Ovi/reps in vergelijking met de andere platformen?

Op: http://maemo.org/downloads/Maemo5/ telt ik maar 600. Op Ovi.com kan ik geen totaal aantallen vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:24:
Hallo,

Er heerst een enorme app-winkel oorlog wie de meeste apps in huis heeft: Windows Phone 7: 5,000 apps in 6 weken, Apple 300,000 apps, Android 200,000 apps etc.

Ik ben even benieuwd hoeveel apps de N900 Marketplace nu telt: iemand vertelde mij dat er na de launch snel heel veel apps zouden komen omdat het allemaal linux is (en dus gemakkelijk te porten).
Je moet niet in aantal apps denken. Je moet in functionaliteit denken. Ik heb dan ook maar een stuk of 10 apps geïnstalleerd:

FreOffice
NS Schedule
ATI85 (TI grafische rekenmachine emulator)
Mobile HotSpot (Telefoon als accesspoint maken)
Stopwatch
FM Radio (ja de hardware is er wel maar standaard geen software :P)
Flashlight (camera LED als zaklamp)
OpenSSH Client and Server
RDesktop (remote desktop client)
Pidgin plugin for Conversations and Contact (MSN, niet echt een app maar een plugin voor het berichtensysteem)
AdBlock Plus (plugin voor de browser)

Het komt eigenlijk maar zeer sporadisch voor dat ik echt een applicatie opstart. Meeste tijd gebruik ik gewoon de standaard dingen als de browser, mail, agenda, skype, maps etc. maar dat zit er allemaal standaard op. Misschien kun je eens een voorbeeld geven van functionaliteit die ik echt zou missen (serieuze vraag). Soms blader ik de app repository wel eens door maar er zit nou niet echt iets bij van 'wauw dat moet ik hebben' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:38:
[...]
Misschien kun je eens een voorbeeld geven van functionaliteit die ik echt zou missen (serieuze vraag). Soms blader ik de app repository wel eens door maar er zit nou niet echt iets bij van 'wauw dat moet ik hebben' 8)7
Voor spellen hoef je het ook niet te laten. Gewoon ff dosbox of 1 van de andere 10 (ofzo) emulatoren installeren en de spellen van internet af plukken.
Verder zijn flash spellen over het algemeen ook goed te spelen op de n900 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn trouwens ook wel een aantal leuke (native) games. Zo zijn bijvoorbeeld Quake 3, OpenTTD en Jagged Alliance 2 (een van de beste PC games ooit imho) er voor de N900. Welke ook leuk zijn is Bounce (geniaal), TuxRacer, Angrybrids en dat achtbaan spel (naam vergeten). Allemaal leuk om te doen met de bewegingssensor en dan met de tv-out op de beamer :D Maar die games had ik op een N900 van een vriend gezien die het wel leuke vind om ongeveer iedere app die er is uit te proberen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 21:15 ]

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Eens. Qua games heeft nog niemand mijn N900 kunnen overtreffen. Helemaal niet sinds ik de 'Game Gripper' in mijn bezit heb. Qua apps kon eigenlijk de N900 al meer out-of-the-box dan de meeste andere OS'en.

Enkele voorbeeldjes:
Ik heb voor wat vrienden wat flash filmpjes online staan. (Geen YouTube!) Deze kun je dus niet kijken op een iPhone. Vervolgens de link aangeboden om te streamen naar client. iPhone heeft standaard geen client die van een URL kan streamen.
Android gebruikers konden wel het flash filmpje in de browser kijken, maar hadden hier lichtelijk moeite mee. Ze waren ermee eens dat het op de N900 het makkelijkst/snelste werkte.

Ik heb ooit zelf een programma'tje geschreven die een shoutcast server nabootst. iPhone valt helaas al af. Op Android heb ik het niet getest, maar zal het ongetwijfeld werken.

En het beste vind ik de prijzen van de apps. Echt goede apps voor Android zijn betaald. Voor de iPhone kost iets simpels al snel een euro of twee. Voor de N900 heb ik tot nu toe alleen navigatie gezien die te koop is. De rest is allemaal gratis. (Behalve in de Ovi Store. Maar daar heb ik nog niets fatsoenlijks gevonden op Angry Birds en Bounce Evolution na)

Daarnaast heb je voor de N900 (na het installen van een app) root access, waarmee je werkelijk alles kan. Overclocken, OS settings tunen, themes installeren, etc. De meeste van deze dingen moet je eerst op een 'illegale' manier unlocken bij iPhone en Android, indien het uberhaupt mogelijk is.

Tot slot een minder fan-boy gerichte blik:
Wegens gebrek aan populariteit/bekendheid, zijn de populaire apps/games nooit voor de N900 (Maemo5) uitgebracht. Een voorbeeld van een app die ik echt mis is WhatsApp. Al mn vrienden maken er gebruik van, aangezien het voor iPhone, Android en zelfs Symbian te krijgen is. Behalve Maemo, omdat het nog steeds closed-source is.

• GenjiBlade
Over games gesproken, ik zou AngryBirds dolgraag volledig willen kopen maar de Rovio website redirect naar Ovi die weer een CC van me wilt hebben.

*GenjiBlade heeft geen CC ;_;

Zijn er, afgezien van de gewoonlijke minder eerlijke methodes die ik zelf ook kan bedenken, andere manieren om voor AngryBirds te betalen? imho is het gewoon geld waard en ben meer dan bereid hier ook wat voor neer te leggen.
Zou t zelf opnieuw willen googlen maar de enige hits die ik krijg zijn of oneerlijk of gezeik dat alleen CC wordt ondersteund OF werk firewall blokeert het. =/

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Over games gesproken, staat er ergens een overzichtje van .install bestandjes voor al die mooie (gratis) spelletjes? Het liefst kant-en-klaar?

Zoals:
Sando schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:39:
[...]
Jurassic demo is te downloaden op ovi-store. Wil je niet zo'n lelijk account aanmaken, dan kan je de demo installeren met deze .install:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[install]
catalogues = nokia-ovi-store
package = njurassiclite

[nokia-ovi-store]
id = ovi
file = variant-catalogue
Sando schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:27:
[...]

Nog zo een om de ovi store te omzeilen:
Kroll.install
code:
1
2
3
4
5
6
7
[install]
catalogues = nokia-ovi-store
package   = kroll

[nokia-ovi-store]
id = ovi
file=variant-catalogues
Ik heb geen zin me aan te melden bij Ovi Shop en links en rechts spelletjes te neuzelen. Lijkt me leuk op even huppa alles erop te zetten en tijdens mijn vele treinreizen er achter komen wat leuk is.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• racinfo

racinfo

E-MTB

Redsandro wrote:
Ik heb geen zin me aan te melden bij Ovi Shop en links en rechts spelletjes te neuzelen. Lijkt me leuk op even huppa alles erop te zetten en tijdens mijn vele treinreizen er achter komen wat leuk is.
Hier al eens rondgeneusd?
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewforum.php?f=7

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nee, maar dan moet ik weer neuzen. :P
Heeft er nog niet iemand een soort pack of op zijn minst een lijstje gemaakt, zoals ik eens met pwads voor de gp2x heb gedaan?

Als ik weer eens tijd teveel heb zal ik daar eens rondkijken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Een echte game liefhebber (ben ik niet) neuzelt graag , maar waarom zouden we elkaar gaan herhalen op diverse forums als er al een-en-ander uit den treure elders is besproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Zou er iemand zo aardig willen zijn om zijn fMMS instellingen mbt Vodafone willen posten. Ik heb mijn fone opnieuw geinstalleerd en na het installeren van fMMS en de instellingen die in dit forum staan krijg ik het niet aan de praat.

Ik heb een extra MMS verbinding gemaakt onder internetverbindingen.
En in fMMS heb ik het een en ander ingesteld zoals ik dat kon vinden.

Als ik een mms ga versturen dan loopt de het programma vast.
Ik krijg wel de melding als er een mms aan mij is verstuurd, ik zie dan ook de afzender alleen bij het ophalen van de MMS krijgt ik vervolgens een foutmelding.

Bvd en de beste wensen allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
draaien er velen hier nitdroid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
Ik draai Nitdroid. Tegenwoordig kun je elke app installeren, waardoor het een stuk nuttiger is geworden. En het is natuurlijk erg leuk om bijna de enigste te zijn die de nieuwste versie van Android heeft draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 07:24
Heeft iemand een actueel overzicht met wat wel & niet werkt met Nitdroid? Op hun wikipedia is verouderd, of is er niets veranderd sinds 2.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
Hoe maken jullie een back-up/export van de via de n900 en "pop" of "imap" verzonden email? Dit is mij tot op heden niet gelukt.

Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar tot op heden geen antwoord gevonden/gekregen. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 16:42
Trestry schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:13:
Ik draai Nitdroid. Tegenwoordig kun je elke app installeren, waardoor het een stuk nuttiger is geworden. En het is natuurlijk erg leuk om bijna de enigste te zijn die de nieuwste versie van Android heeft draaien...
In de toekomst hopelijk een compleet werkende port, want nokia lijkt maemo wel langzaam te laten doodbloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
bijna alles werkt, ik dacht dat het volgende niet werkt;
Belfunctie, je wordt niet gehoord
sms functie
camera
gpsfunctie. Als ik verkeerd ben corrigeer maar.

Tresrty, is het een heel gedoe om het te installeren(op eMMC) of is dat zo gedaan?

Trouwens racinfo, ben beetje op "je" forum aant het neuzen en me laten doorlinken, ik wil graag wel een paar roms/ipk files werkend krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Kenny1001 op 02-01-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenny1001 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:41:
bijna alles werkt, ik dacht dat het volgende niet werkt;
Belfunctie, je wordt niet gehoord
sms functie
camera
gpsfunctie. Als ik verkeerd ben corrigeer maar.
Ohhh gelijk installeren die functies gebruik ik toch niet :+

'bijna alles werkt' 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 07:24
Hele functionaliteit van de telefoon valt weg haha :p Ik wacht dus nog wel even, maar ben wel eens benieuwd hoe dat nou is op een N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Android op de N900 is wel redelijk te gebruiken als minitablet :p

Ow, voor degene die het nog niet wisten: na easy debian is er nu ook easy Ubuntu, Fedora en meer :)

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=66531&

Niet super functioneel, maar wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FirstIntro schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:30:
Hoe maken jullie een back-up/export van de via de n900 en "pop" of "imap" verzonden email? Dit is mij tot op heden niet gelukt.

Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar tot op heden geen antwoord gevonden/gekregen. Heeft iemand een oplossing?
Imap verzonden mail wordt toch automatisch opgeslagen op de server?
Van de pop zou ik het overigens ook niet weten, behalve dat je elke keer een bcc naar je eigen adres kan doen en die dan backuppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 18:30
Met pijn in mijn hart ga ik mijn N900 verkopen.
Het gemis van whatsapp dubbele exchange en het zwijgen van Nokia over de N9 heeft me doen overstappen op de Desire Z. Voor een jaartje dat wel want als de N9 er is met een redelijke app lijst (whatsapp?) ga ik over op meego :)

ik draai trouwens ook Nitdroid in dual boot. Jammer dat het uitgaand smsen en de spraak via de telefoon niet werkt, ook de batterydrain is niet echt fijn. Verder werkt alles echt lekker, wifi 3G Market, Pingchat! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Falcon Heavy op 03-01-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren OVI geïnstalleerd.
Voor het eerst loopt de sync tussen mijn laptop en de N900 goed. Eindelijk!!!!
Zelfs via bluetooth.
Helaas ontbreken er nog belangrijke mogelijkheden zoals het kunnen kiezen van de precieze Outlook mappen waarmee ik wil syncen, maar dat zal in één van de volgende versies wel komen.
Voor nu ben ik erg blij met OVI en dat was niet zo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
Caelorum schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:15:
[...]

Imap verzonden mail wordt toch automatisch opgeslagen op de server?
Van de pop zou ik het overigens ook niet weten, behalve dat je elke keer een bcc naar je eigen adres kan doen en die dan backuppen :P
In de basis heb je gelijk ja. Alleen voor een van mijn emailadressen levert de provider slechts one-way imap :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Kenny wrote:
Trouwens racinfo, ben beetje op "je" forum aant het neuzen en me laten doorlinken, ik wil graag wel een paar roms/ipk files werkend krijgen.
Even wat rechtzetten; het is niet "mijn" forum maar het is geheel van sygys.
Ik geef toe dat ik er wat vaak ronddool maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik nu eenmaal helemaal gek ben met de N900.
Ik zou mij geen raad weten als ie niet meer te koop zou zijn. tenslotte is het de enige smartphone met het predikaat: minicomputer, laten we eerlijk zijn en dat erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
Kenny1001 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:41:
Tresrty, is het een heel gedoe om het te installeren(op eMMC) of is dat zo gedaan?
Het installeren van NITDroid op je eMMC is erg makkelijk. Het enige wat je moet doen is je data van je sdcard kopieren naar de /home folder. Daarna de multiboot file aanpassen en klaar ben je.

Zodus:

code:
1
2
3
4
root
mount /dev/mmcblk1p2 /and
cp /and/* /home
leafpad /etc/multiboot.d/11 (druk op tab)

In de file zoek je het volgende op
code:
1
ITEM_DEVICE=${EXT_CARD}p2

vervang je door
code:
1
ITEM_DEVICE=${INT_CARD}p2

En klaar ben je :) Vanaf eMMC gaat alles overigens een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:47:

Even wat rechtzetten; het is niet "mijn" forum maar het is geheel van sygys.
Ik geef toe dat ik er wat vaak ronddool maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik nu eenmaal helemaal gek ben met de N900.
Ik zou mij geen raad weten als ie niet meer te koop zou zijn. tenslotte is het de enige smartphone met het predikaat: minicomputer, laten we eerlijk zijn en dat erkennen.
Ik vind dat je een duidelijke stempel drukt op dat forum in positieve zin.

Ik sluit me aan bij je opmerking dat de N900 het predikaat minicomputer met verve kan dragen.
Helaas mocht ie niet meedoen met de gouden steeksleutel, maar op Amazon.com is hij de populairste gift phone van 2010. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
vanwege de aanschaf van een nieuwe auto (de oude haalde de APK niet meer :( ) heb ik ook maar meteen een actieve houder van brodit gekocht. En daar ben ik best over te spreken. Er zijn honderden verschillende voetjes, voor elk model auto eentje; en evenzovele verschillende houdertjes, voor net zoveel mobieltjes.

Enfin, de N900-versie van de houder heeft een micro-usb aansluiting aan de linkerkant, die aangesloten wordt op een 12V sigarette-aansteker. De n900 schuif je van rechts op de houder, waarbij de geleiders net onder het display vastgrijpen. Het past als gegoten (wat het vast ook is =P ).

Enfin, ik had al een rit door europa achter de rug met de standaard n900 gps app en dat werkte prima (van tevoren de kaarten geupload). Ook dit keer ging het rijden prima, maar dan met een vaste plek voor de n900 ipv een rondslingerende unit.

wel mis ik iets bij de standaard gps app; de route wordt niet gesproken (helaas) en omdat er wel GPS in zit maar geen kompas draait het beeld soms als ik stilsta. zijn hier oplossingen voor? een externe bluetooth GPS unit misschien? of betere software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Voor gesproken navigatie: Sygic Mobile Maps. Het kost een beetje maar zoals ik en velen hier in de draad eerder hebben aangegeven, het is echt perfect en zeker het geld waard.

Draaien van beeld, ik heb dat zelf niet meegemaakt met Sygic, wellicht dat dat daar dus ook is opgelost maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GenjiBlade schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:59:
Voor gesproken navigatie: Sygic Mobile Maps. Het kost een beetje maar zoals ik en velen hier in de draad eerder hebben aangegeven, het is echt perfect en zeker het geld waard.

Draaien van beeld, ik heb dat zelf niet meegemaakt met Sygic, wellicht dat dat daar dus ook is opgelost maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Waarschijnlijk staat daar in de code gewoon iets van "if speed < 1 dont turn"
Het was mij ook al opgevallen met dat ovi maps dat die zelfs als je niet beweegt continu de kaart zit te roteren. Alsof ik rondjes ga draaien met de auto ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Laatst online: 09-10 14:18
Korte vraag over oordopjes. Hiervoor had ik een N97. De oortjes die ik daarbij heb gekregen werken, maar de controls niet (volgende nr etc.)
Klopt het dat dit niet werkt of is hier iets voor te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Niemand de fMMS instellingen voor Vodafone?

Ik krijg het maar niet aan de praat terwijl het eerder wel werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Oordopjes: Er zijn wel pogingen gedaan om er iets voor te maken, maar voor zover ik weet is alleen play/pause via het knopje op de standaardset werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 16:42
lutj schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:27:
Korte vraag over oordopjes. Hiervoor had ik een N97. De oortjes die ik daarbij heb gekregen werken, maar de controls niet (volgende nr etc.)
Klopt het dat dit niet werkt of is hier iets voor te fixen?
Klopt de knoppen werken niet, heb het ook niet werkend gekregen met programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week NITDroid geïnstalleerd als dual boot.
Ben blij dat ik het dual boot heb gedaan en niet volledig, want je kan er net niks mee, alleen een beetje met appjes klooien, niet eens bellen enzo...
Whatsapp mis ik wel heel erg op deze telefoon, vandaar dat ik maar via NITDroid had geprobeerd, maar als de SIM-kaart niets doet, kan je ook geen Whatsapp gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
data werkt toch wel onder Nitdroid? Dus dan zou je volgens mij Whatsapp wel kunnen gebruiken.
ik geloof alleen dat het geluid niet goed werkt, vandaar dat bellen weinig zin heeft. SMS zou je moeten opzoeken. staat allemaal best wel netjes op hun website wat wel en niet werkt.
Ook is nitdroid best wel redelijk snel als je het op je interne geheugen plaatst. Helaas is de batterij duur erg laag onder Android, dus optimaal is het zeker niet, maar het begint naar mijn mening net een beetje nuttig te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
ik hoop dat ze WatsApp snel gaan porten of uitgeven voor de N900, wat een leuk programma is dat! Zou zowiezo nie verkeerd zijn als er wat meer common apps komen, zit er sterk aan te denken over te stappen op een Android toestel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Voor zover ik het begrijp is whatsapp een crossplatform chat functie die alleen op smartphones kan en je bestaande contacten overneemt en daar een netwerkje van maakt mits zij natuurlijk ook whatsapp hebben. Begrijp ik het nu verkeerd of is het eigenlijk niks nieuws?

gTalk / Skype vervullen bij mij deze functies prima, alhoewel ik me voor kan stellen dat dat moeilijk wordt voor vrienden/collega's met BB's.
In mijn geval heeft niemand in mijn vrienden/werk kring een BB dus Skype/gTalk is voor ons allen perfect met als extra bonus dat we waar nodig ook elkaar kunnen bereiken via PC -> Mobiel en andersom, iets wat whatsapp weer niet kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:25:
data werkt toch wel onder Nitdroid? Dus dan zou je volgens mij Whatsapp wel kunnen gebruiken.
ik geloof alleen dat het geluid niet goed werkt, vandaar dat bellen weinig zin heeft. SMS zou je moeten opzoeken. staat allemaal best wel netjes op hun website wat wel en niet werkt.
Ook is nitdroid best wel redelijk snel als je het op je interne geheugen plaatst. Helaas is de batterij duur erg laag onder Android, dus optimaal is het zeker niet, maar het begint naar mijn mening net een beetje nuttig te worden
data zou moeten werken, zelfs het bellen lukt alleen hoor je niks/kan de andere je niet verstaan als ik me niet vergis. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd (NITdroid that is) juist omdat een gesprek voeren nog niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
GenjiBlade schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:02:
Voor zover ik het begrijp is whatsapp een crossplatform chat functie die alleen op smartphones kan en je bestaande contacten overneemt en daar een netwerkje van maakt mits zij natuurlijk ook whatsapp hebben. Begrijp ik het nu verkeerd of is het eigenlijk niks nieuws?

gTalk / Skype vervullen bij mij deze functies prima, alhoewel ik me voor kan stellen dat dat moeilijk wordt voor vrienden/collega's met BB's.
In mijn geval heeft niemand in mijn vrienden/werk kring een BB dus Skype/gTalk is voor ons allen perfect met als extra bonus dat we waar nodig ook elkaar kunnen bereiken via PC -> Mobiel en andersom, iets wat whatsapp weer niet kan :)
ook locatie delen en dat soort flipsy handigheden werken erg goed met WattsApp! Vind ik wel erg leuk altijd zulk soort dingen, en zo zijn er wel meer app's die ik echt mis!

Edit zoals deze bijv.

[ Voor 5% gewijzigd door warhamstr op 07-01-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat Skype ervoor zorgt dat je batterij in no time leeg is terwijl whatsapp veel minder vraagt van dezelfde batterij?

Ik zou die app ook graag op m'n n900 hebben, skype hebben in mijn vriendenkring maar weinig mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:31:
Is het niet zo dat Skype ervoor zorgt dat je batterij in no time leeg is terwijl whatsapp veel minder vraagt van dezelfde batterij?
Het lijkt me dat dat voornamelijk aan de implementatie ligt. Ik denk zelf dat in het os geintegreerde functionaliteit vrijwel altijd zuiniger zal zijn dan 1 of andere app en dat in het geval van de n900 dus skype de betere keuze zou zijn. Maja dat is natuurlijk allemaal gok werkt aangezien we geen whatsapp hebben en het lijkt me voor een deel ook wel logisch.
Blijkbaar zien de actieve ontwikkelaars voor maemo niet zoveel nut in die app porten/protocol ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Of er zijn niet zoveel actieve ontwikkelaars die het nut zien van Maemo? Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Probeer MyPaint eens, zie YouTube: MyPaint for Nokia N900 | Strawberries | Tone's Brush Set Version 2
Niet zo gelikt denk ik, maar wel uitgebreid, gratis, en het ondersteunt 'pressure sensitivity'. En voor schetsen is een stylus toch wel erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:42:
[...]

data zou moeten werken, zelfs het bellen lukt alleen hoor je niks/kan de andere je niet verstaan als ik me niet vergis. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd (NITdroid that is) juist omdat een gesprek voeren nog niet mogelijk is.
Maar klopt het dan ook dat je een SIM kaart error krijgt in NITDroid?
Ik kan dat namelijk niet echt weg krijgen.
Pagina: 1 ... 99 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.