Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
Sando schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:38:
[...]
Ik dacht altijd dat OpenDNS als voordeel privacy en als nadeel snelheid had. Maar de DNS van Hi is nog slomer.
Dat zei ik, lutsers ;)
Ik weet niet waarom het zo langzaam is, maar ik ben tevreden met de OpenDNS-ip's. Ip's van google zijn ook langsgekomen, maar die bieden waarschijnlijk niet veel meer snelheid tegen de vraag hoeveel privacy je hebt.

Ik gebruik trouwens BEN als provider.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:45:
[...]

Bij mij werkte het in ieder geval een stukje sneller toen ik bij de instellingen van de internetverbinding zelf de proxy's uitschakelde. Zou je ook eens kunnen proberen.
Huh? Ik heb mijn internet-instellingen via een SMS van Hi gekregen toen ik mijn sim er voor het eerst in deed, en met die instellingen staan de proxies standaard uit.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:27
Heb gister mijn email gesynchroniseert met de N900, maar nu wordt mijn complete inbox als ongelezen in de N900 gezien. Is er een mogelijkheid om alles als gelezen aan te vinken? Kan zelf de optie niet vinden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
SL65 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:13:
Heb gister mijn email gesynchroniseert met de N900, maar nu wordt mijn complete inbox als ongelezen in de N900 gezien. Is er een mogelijkheid om alles als gelezen aan te vinken? Kan zelf de optie niet vinden :o
Je denkt de verkeerde kant om. Als je met POP3 je mail binnenhaalt, haal je de mail binnen alsof je de enige centrale afnemer bent. Zodra je met IMAP/Exchange gaat werken, kun je ook geadvanceerde dingen als gelezen etc. verwerken.

Overigens, wat heb je gedaan, welke mail-account synchroniseer je, wat zijn je instellingen, etc. Je loopt net een tandje te snel dit forum binnen. Zelf even zoeken op 'alle mail ongelezen' oid had je hier ook wel uitgeholpen. Not your personal army enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
SL65 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:13:
Bij gmail kan je instellen dat je pop3mail vanaf nu of vanaf het begin wil kunne ophalen.
Moet je dus wel bij de instellingen van je gmail doen en niet je n900 instellingen.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:36:

Maken jullie gebruik van thema's? Zou dit de N900 kunnen vertragen?
Ik heb Ubuntu Humanity theme net geïnstalleerd, een erg mooi thema inclusief icons. Het menu-open effect is ook erg leuk gedaan. an-DROID theme vind ik wat minder, maar heb daar wel de background van gebruikt:
Eerlijk gezegd ben ik best wel een "thema freak" :). Ik weet niet of ze vertragen. Zelf merk ik er eigenlijk niets van en ik heb al heel wat thema's uitgeprobeerd. Het Maemo-org thema werkte niet goed bij mij. Mijn toestel liep toen vast, maar misschien werkt het nu beter, want het is alweer een tijd geleden, dat ik dat thema toepaste.
Momenteel gebruik ik het plastic theme. Je kan dat helemaal aanpassen aan je wensen ( bv. grote van je letters en het type ervan, de kleur, icons enz.). De setup ervan komt onder instellingen te staan. Daarnaast gebruik ik Live Wallpaper, die een scala aan mogelijkheden biedt. Op het moment gebruik ik onder de categorie Xscreensaver het thema XSpirograph voor een van de vier desktops:
[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 07:24
Wow, haha beweegd dat? Hoe bevalt je powerkernel? Batterij verbruik verbeterd?

Ik ga binnenkort mn eigen thema maar eens ontwerpen, tot die tijd vind ik dit thema erg mooi. Merk overigens geen vertraging.

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick V. op 03-12-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat beweegt en verandert steeds van vorm Patrick.
Powerkernel bevalt prima. Batterij verbruik is verbeterd. Ga me er nog verder in verdiepen.
Dat Humanity thema vind ik ook mooi.
Ben wel benieuwd naar je eigen gemaakte thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
BvDorp schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:24:
[...]

Je denkt de verkeerde kant om. Als je met POP3 je mail binnenhaalt, haal je de mail binnen alsof je de enige centrale afnemer bent. Zodra je met IMAP/Exchange gaat werken, kun je ook geadvanceerde dingen als gelezen etc. verwerken.

Overigens, wat heb je gedaan, welke mail-account synchroniseer je, wat zijn je instellingen, etc. Je loopt net een tandje te snel dit forum binnen. Zelf even zoeken op 'alle mail ongelezen' oid had je hier ook wel uitgeholpen. Not your personal army enzo.
Dankje voor de uitleg, ik begrijp dat Mail for Exchange meer is wat ik zoek. Het "probleem" heeft zich trouwens zelf opgelost aangezien ik nu alleen maar de laatste berichten als ongelezen krijg te zien. Ik zal mij wat meer verdiepen in Exchange zodat ik mijn Live mail kan synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Gisteren merkte ik dat mijn FM radio het niet meer doet. Als ik de applicatie start is het toestel even bezig, maar sluit hij meteen weer af voordat ik de radio in beeld heb. Tot voor kort werkte het prima. Weet iemand de oorzaak en/ of de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:47

ErikKo

Rippie

SL65 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:58:
[...]
Dankje voor de uitleg, ik begrijp dat Mail for Exchange meer is wat ik zoek. Het "probleem" heeft zich trouwens zelf opgelost aangezien ik nu alleen maar de laatste berichten als ongelezen krijg te zien. Ik zal mij wat meer verdiepen in Exchange zodat ik mijn Live mail kan synchroniseren.
Dat gaat hem niet worden. Live mail (Hotmail) ondersteunt alleen POP3. Hoewel Hotmail wel exchange ondersteunt werkt dit helaas via ActiveSync, die niet met de N900 werkt.

Het probleem van POP3 is dat je 2 opties hebt:
- Ophalen van de server. De mail wordt dan van de server verwijderd.
- Ophalen van de server, maar de mail niet verwijderen van de server. Deze mail wordt dan met het ophalen als 'opgehaald' gemarkeerd, en wordt daarna niet meer opgehaald. Dus alleen nog te zien via webmail.

Gmail ondersteunt daarentegen wel IMAP. Dit is de 'synchroniserende' versie van mails ophalen, hetgeen wat jij waarschijnlijk zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Hotmail is gewoon te syncen via Exchange hoor ;)

Heb het zelf ook.

Op de link die je geeft staat ook:
1. Wat zijn de ondersteunde apparaten?
De ondersteunde apparaten zijn Windows Mobile 6.1 en hoger, iPhone, iPod Touch, iPad & Nokia smartphones met de Mail voor Exchange applicatie. ;)

Als je dit volgt werkt het:
http://windowslivehelp.co...99-497d-80d7-ab8b11237ed0

[ Voor 79% gewijzigd door Patrick V. op 03-12-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Patrick V. schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:23:

Heb het zelf ook.

De ondersteunde apparaten zijn Windows Mobile 6.1 en hoger, iPhone, iPod Touch, iPad & Nokia smartphones met de Mail voor Exchange applicatie. ;)

Dit zou dus ook met Live moeten werken. Ik zal het zo even uittesten bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Patrick V. schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:23:

Heb het zelf ook.

Eh... beetje overheen gelezen.. Danku :)
Alleen dan heb ik zelf nog het dilemma dat ik al Exhange heb met een andere server, en nog steeds maar 1 exchange "Mail for Exchange" account tegelijk ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Heb regelmatig het probleem dat mijn N900 *zeer* traag werkt. Ik krijg een sms en dan kan het wel tot 30 seconden duren voor het smsje opent nadat ik op de gele kadertje gedrukt heb dat te voorschijn kwam...

Dit was al zo voor en na dat ik m'n N900 terug kreeg van reparatie (met dus een verse flash op)

Ook is het zoeken in de mediaplayer erg brak. Als ik bv een liedje heb "The Way"
dan moet ik op letten dat ik "The" niet te snel typ of hij vindt helemaal niets. Als ik T druk, wacht tot hij gezocht heeft, dan H druk. weer wacht, en dan op E dan pas kan ik het beginnen met vinden tussen de lijst van 2000...

Enig idee?

[ Voor 32% gewijzigd door keejoz op 03-12-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Is het geen optie voor je om mail te forwarden van je hotmail naar je andere exchange server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Om even terug te komen op de mail for exchange met een windows live account. Alle gegevens ingevuld zoals de link beschreef (domein leeg gelaten, omdat er ook niks over stond), maar nu krijg ik de error dat ik een ongeldige gebruikernaam, wachtwoord of domein heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

keejoz schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:37:
Heb regelmatig het probleem dat mijn N900 *zeer* traag werkt. Ik krijg een sms en dan kan het wel tot 30 seconden duren voor het smsje opent nadat ik op de gele kadertje gedrukt heb dat te voorschijn kwam...

Dit was al zo voor en na dat ik m'n N900 terug kreeg van reparatie (met dus een verse flash op)

Ook is het zoeken in de mediaplayer erg brak. Als ik bv een liedje heb "The Way"
dan moet ik op letten dat ik "The" niet te snel typ of hij vindt helemaal niets. Als ik T druk, wacht tot hij gezocht heeft, dan H druk. weer wacht, en dan op E dan pas kan ik het beginnen met vinden tussen de lijst van 2000...

Enig idee?
Ik heb een tijdje problemen gehad met mijn N900 toen ik de meerdere desktops had geïnstalleerd (Desktop Switcher). Toen ik deze er weer af had gehaald waren bij mij de problemen voorbij.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Laatst online: 28-08 15:53
ik heb slechts 2 desktops (zonder apps oid) gewoon de andere uitgeschakeld in het desktop menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:11
SL65 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:55:
Om even terug te komen op de mail for exchange met een windows live account. Alle gegevens ingevuld zoals de link beschreef (domein leeg gelaten, omdat er ook niks over stond), maar nu krijg ik de error dat ik een ongeldige gebruikernaam, wachtwoord of domein heb.
Had ik ook, maar je moet als gebruikersnaam ....@hotmail.com gebruiken. Dan werkt hij wel ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Ophidian schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:45:
[...]

Had ik ook, maar je moet als gebruikersnaam ....@hotmail.com gebruiken. Dan werkt hij wel ;)
@live.nl in mijn geval, maar dit loste het probleem idd op. Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Patrick V. schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:37:
Is het geen optie voor je om mail te forwarden van je hotmail naar je andere exchange server?
Ghe, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Hier hebben we vraag & aanbod voor.

[ Voor 82% gewijzigd door BastiaanN op 04-12-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 18:57
Ik heb net de nieuwe BlessN900 erop gezet. Echt indrukwekkend wat je nu met de camera kunt doen: bijna alles is handmatig in te stellen: witbalans, scherptediepte, zoom, HDR, noem maar op. Echt heel leuk. En de fotokwaliteit is duidelijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 11:42
Weet iemand eigenlijk of je standaardprogramma's kunt aanpassen? Dat hij bijvoorbeeld filmpjes niet automatisch opent met standaard mediaplayer maar met ander mediaprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucash schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 03:04:
Weet iemand eigenlijk of je standaardprogramma's kunt aanpassen? Dat hij bijvoorbeeld filmpjes niet automatisch opent met standaard mediaplayer maar met ander mediaprogramma?
Goede vraag! Ik zou blessn900 graag als standaard camera-applicatie willen hebben. Zodat wanneer ik het schuifje open, deze app opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Je kunt Dbus Switchboard proberen. Ik denk dat het in de -Devel repository staat, dus let wel op.
Het werkte toen ik het probeerde, alleen is het lastig dat je bij veel instellingen eerst moet herstarten (of in ieder geval Hildon-Desktop).

De camera-applicatie default kun je daar denk ik niet mee wijzigen. Volgens mij zijn daar wel oplossingen voor, maar die weet ik niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
klein vervolgje in mijn verhaaltje m, et de n900.
binnegedaan bij firma x, NSP. Na 2 weken krijg ik telefoon, onze herstellers kunnen uw toestel niet maken, we moeten het opsturen naar nokia..

tell me something new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:56:
[...]

Goede vraag! Ik zou blessn900 graag als standaard camera-applicatie willen hebben. Zodat wanneer ik het schuifje open, deze app opstart.
Dat zou je kunnen doen met camera lens launcher. Dat progje staat ergens in de repos. Als je die hebt geinstalleerd kan je deze onder settings weervinden. Je kan dan een default camera app opgeven of een lijstje met apps. Bij mij komen er dan de camera app, flashlight, mbarcode en panorama te staan.
Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/7518/attachment10e1mv.png

Het programma is stabiel, alleen het opstarten van de standaard camera applicatie duurt iets langer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:36:
[...]

Dat zou je kunnen doen met camera lens launcher. Dat progje staat ergens in de repos. Als je die hebt geinstalleerd kan je deze onder settings weervinden. Je kan dan een default camera app opgeven of een lijstje met apps. Bij mij komen er dan de camera app, flashlight, mbarcode en panorama te staan.
Nice! En die is stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het programma is stabiel, alleen het opstarten van de standaard camera applicatie via het keuzemenu duurt iets langer. Maar als je toch bless900 wilt gaan gebruiken is dit geen probleem. Ik zie het ook niet als probleem, en het wordt waarschijnlijk vanzelf opgelost in een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenny1001 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:37:
klein vervolgje in mijn verhaaltje m, et de n900.
binnegedaan bij firma x, NSP. Na 2 weken krijg ik telefoon, onze herstellers kunnen uw toestel niet maken, we moeten het opsturen naar nokia..

tell me something new.
Het probleem met je toestel is dus van ernstigere aard. Ik vind het wel vreemd dat ze pas na 2 weken met die mededeling zijn gekomen.
Balen voor je, :( dat je het nu nog langer zonder je N900 moet stellen.
Ik schreef je al eerder dat ik me wat meer in het power kernel gebeuren ga verdiepen.
Ik draai op het moment 1150 MHz lv zonder problemen tot nu toe.
Wat me wel opvalt is, dat bv. het programma HealtCheck niet meer werkt onder de power kernel. De applicatie sluit zich af wanneer die bij CPU komt.
Wat zijn jouw ervaringen met ulv, xlv en ideal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ideal draaide mijn n900 niet stabiel op 850 mhz.

Ik ben nog niet hoger gegaan als 850 mhz, maar dat is puur voor mijn batterij verbruik. Als je de tabel van de power-kernel bekijkt is de verhouding van voltage / energie verbruik op 850mhz het gunstigst.

Het is inderdaad bekend dat sommige programma's niet meer werken, maar soms kan een her-installatie van het programma helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reacties, ik heb de camera lens launcher er nu opstaan en hij werkt prima. Ideaal zo!

Baal er alleen nog steeds van dat ik blessn900 niet goed kan gebruiken op 850mhz. Ik heb nog nooit last gehad, bij geen enkel ander programma. Wel kut dat dat nu gebeurt bij een app die ik vrij vaak gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Na de update van PR1.3 en de installatie van de powerkernel (draai op 950 MHz) werkte mijn camera niet meer. Na deinstallatie van BlessN900, Fcamera en de Fcam-drivers doet mijn camera het weer prima en ook de flashlight app. Echter doet mijn toetsenbordverlichting het nu niet meer in het donker en werkt de led ook niet meer. Als ik de led test bij de settings krijg ik een foutmelding. Dit is wel erg irritant...

Een paar pagina's terug stond een aangepaste F-camdrivers oplossing, maar die haalt niets uit. Nog steeds geen verlichting van de toetsen en geen LED. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 23:12
Misschien kun je de power-kernel opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Palamedes schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:22:
Misschien kun je de power-kernel opnieuw installeren?
Hmmz, dat ging niet helemaal goed. Kwam in reboot cycle. Nu dus opnieuw geflashed en de verlichting werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:47:
Ideal draaide mijn n900 niet stabiel op 850 mhz.

Ik ben nog niet hoger gegaan als 850 mhz, maar dat is puur voor mijn batterij verbruik. Als je de tabel van de power-kernel bekijkt is de verhouding van voltage / energie verbruik op 850mhz het gunstigst.

Het is inderdaad bekend dat sommige programma's niet meer werken, maar soms kan een her-installatie van het programma helpen.
Herinstallatie werkte niet, maar het is niet zo'n probleem omdat ik die applicatie nauwelijks gebruik. Een optie zou kunnen zijn om het euvel te melden aan de maker(s) ervan.
Je genoemde tabel heb ik gevonden en ik heb het inderdaad zien staan. :)

Ik draai 1150 MHz om te testen of het meerwaarde oplevert bij het afspelen van YouTube filmpjes en het bufferen vermindert bij uitzendinggemist wanneer ik 3G gebruik met mijn web en walk internet snelheid van t-mobile.

Heb jij ervaring met Swappolube? Voordat ik power kernel installeerde, ben ik hiermee aan de slag gegaan. Het werkte niet bij mij, terwijl ik toch de geadviseerde waardes ingevuld had. Eerst viel mijn batterij indicator uit en daarna werkte mijn internetradio niet meer.

Ik waardeer je nuttige informatie en advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ja, ik heb het gebruikt op PR 1.2. Het leek wel te te werken, maar dit kan ook tussen m'n oren zitten ;) Ik heb ook de standaard geadviseerde waardes gebruikt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het niet (merkbaar) werkt op PR 1.3, maar dit weet ik niet zeker.

Ik heb zelf weer een probleempje met mijn N900. Wireless en- of mobiel internet (mobiel internet weet ik niet zeker) werkt niet lekker. Ik kom met moeite op wireless, en soms zelfs helemaal niet. Het is nu zelfs zo dat ik mijn verbindingen niet meer kan openen (blijft eeuwig laden). Even flashen, anders *ooit* maar een keer op sturen vrees ik :p Gelukkig is dit geen super groot probleem en heb ik nog niets speciaals gedaan met mn N900, maar wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om je accu eruit te halen voor ongeveer een minuut?

Zo zie je maar weer dat een programma niet bij eenieder hetzelfde werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Ik heb ook gehad dat ik met moeite op wireless kwam hier thuis. Na een reset van de wireless router kwam ik er meteen op. Het ligt dus niet per se aan je N900. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik heb het hier op kantoor ook. Het ligt 100% aan mijn N900. Tijdens het laden van de verbindingen reageert de telefoon ook erg traag of soms niet.

Heb de batterij er al uit gehaald. Als ik eenmaal verbinding heb met mobiel internet dan gaat het goed. Misschien dat mijn wifi module ermee gestopt is.

edit:
Ik herstart mijn N900 net, en kreeg een melding van een "unexpected error". De standaard kernel werd geladen, en nu werkt mijn internet verbinding weer goed.

Het probleem zit hem dus in de power-kernel.

edit 2:
Sinds die kernel fout melding (en een reboot), lijkt alles weer goed te werken. Ik kan weer switchen tussen wireless en mobiel internet.

[ Voor 38% gewijzigd door Patrick V. op 06-12-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:18:
edit:
Ik herstart mijn N900 net, en kreeg een melding van een "unexpected error". De standaard kernel werd geladen, en nu werkt mijn internet verbinding weer goed.

Het probleem zit hem dus in de power-kernel.

edit 2:
Sinds die kernel fout melding (en een reboot), lijkt alles weer goed te werken. Ik kan weer switchen tussen wireless en mobiel internet.
Je probleem is gelukkig opgelost. :)
Wanneer ik met mijn N900 zo'n probleem krijg, weet ik nu dat het aan de power kernel kan liggen.
Het valt me op dat de power kernel ingrijpender werkt dan de zimagexxxmhz.fiasco methode van overklokkken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Kan mij iemand vertellen hoe ik de app livefocus kan oproepen? op dit moment popt ie op op momenten die ik niet beslis..en als ik hem nodig heb...popt ie niet.... iemand een idee?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 07:51
Heeft iemand al Hyves kwekker al werkend gekregen op de n900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hilco schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:10:
Heeft iemand al Hyves kwekker al werkend gekregen op de n900?
Ben er eens heletijd mee bezig geweest maar het is me toen niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 07:51
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:47:
[...]

Ben er eens heletijd mee bezig geweest maar het is me toen niet gelukt
Ik krijg telkens gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet, verbinding met server lijkt te lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hilco schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:52:
[...]

Ik krijg telkens gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet, verbinding met server lijkt te lukken
Je zou kunnen proberen om via de instellingen van Heyves op je PC daar toestemming te geven om verbinding te mogen maken via een extern apparaat met je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 20:02
Sinds dat update 1.3 erop staat heb ik in de agenda dat wanneer ik items invoer automatisch het alarm wordt ingeschakeld een kwartier voor tijd. Dit was voorheen niet toch?

Of ben ik gek geworden?

[ Voor 3% gewijzigd door Bongoarnhem op 07-12-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:53:
Sinds dat update 1.3 erop staat heb ik in de agenda dat wanneer ik items invoer automatisch de wektoon wordt ingeschakeld een kwartier voor tijd. Dit was voorheen niet toch?

Of ben ik gek geworden?
We zijn allemaal gek, toch? (van de n900, welteverstaan).
Ik kan me herinneren dat bij een agendapunt altijd een alarm wordt ingeschakeld, dacht ik.
Je kunt dit nergens in- of uitschakelen, dus het lijkt me enigszins een tekortkoming.

Er is trouwens nog steeds geen zicht op wanneer de n9-00 komt.
Leuk, tegen de tijd dat hij er is dan is hij al lang en breed achterhaald qua hardware. Maar goed, het is het midden houden tussen een telefoon die qua software half af is maar met uitstekende specs, of een telefoon die fatsoenlijk werkt, zonder uitstekende specs.

Ik kies toch eieren voor mijn geld, dus liever de software in orde in plaats van de specs.
Misschien dat ik de n9-00 links laat liggen en iets kies gebaseerd op het moorestown-platform, waar het ook al aardig stil is. Erg jammer, we worden blij gemaakt met oude, stervende mussen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Wat is nou eigenlijk de status van Meego?

Is er al een volledig werkbare versie (bellen etc.)? Wanneer is het 'af'?

Als ik het goed begrijp komt er voor de N900 een kale Meego versie, en straks voor de N9-00 een Meego met Nokia 'thema'?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, overal staat wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Patrick V. schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:19:
Wat is nou eigenlijk de status van Meego?

Is er al een volledig werkbare versie (bellen etc.)? Wanneer is het 'af'?

Als ik het goed begrijp komt er voor de N900 een kale Meego versie, en straks voor de N9-00 een Meego met Nokia 'thema'?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, overal staat wat.
Dan zie je meer dan ik zie.
Op de N900 komt geen officiële MeeGo uit, de community kan MeeGo porten naar de N900, de laatste firmware maakt een multiboot makkelijker.

Op de N9-00 komt een "final"-versie, met een grafisch laagje van Nokia erover. Dit laagje van Nokia is overigens niet open source, de rest wel.

Wat is er verder? Niets. De N9-00 komt ergens in 2011 (ik ga uit van maart of later). Hardware? Geen idee, mij besluipt het gevoel dat Nokia ons flink op tekort doet. Ik denk dat omdat er nog amper info is over de hardware en ik info-hungry ben. USB-host mode? infrarood-poort? NFC?
Ik heb geen flauw idee of de N9-00 net zo'n speelgoed wordt als de N900 nu is. Wanneer is MeeGo klaar? "We zijn al heel ver, we hebben al veel bereikt", is wat ik al meer dan een maand geleden heb gehoord.
Het is veelbelovend, maar niet concreet. Ik hoor geluiden dat Android de grootste is en blijft, dat er geen sprake meer is van de eerste plek overnemen. Jammer, want MeeGo heeft meer potentieel dan Android.

Ik weet gewoon niet wat ik moet denken. Er is niks bekend, ik ben benieuwd wat er komt maar ik denk dat het niet echt geweldig zal zijn. We blijven wachten en hopen op nieuws. En hopen dat er geen teleurstelling komt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Wat zijn die releases van N900 handset dan, word dit geport door de community?! Ik dacht dat dit officiële releases waren voor de N900 en dat die bij een 'final' status worden gereleased voor de N900 gebruikers.

Die N9-00 final bedoelde ik inderdaad met dat Nokia thema/laagje ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Patrick V. op 07-12-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:35:
[...]

Dan zie je meer dan ik zie.
Op de N900 komt geen officiële MeeGo uit, de community kan MeeGo porten naar de N900, de laatste firmware maakt een multiboot makkelijker.

Op de N9-00 komt een "final"-versie, met een grafisch laagje van Nokia erover. Dit laagje van Nokia is overigens niet open source, de rest wel.

Wat is er verder? Niets. De N9-00 komt ergens in 2011 (ik ga uit van maart of later). Hardware? Geen idee, mij besluipt het gevoel dat Nokia ons flink op tekort doet. Ik denk dat omdat er nog amper info is over de hardware en ik info-hungry ben. USB-host mode? infrarood-poort? NFC?
Ik heb geen flauw idee of de N9-00 net zo'n speelgoed wordt als de N900 nu is. Wanneer is MeeGo klaar? "We zijn al heel ver, we hebben al veel bereikt", is wat ik al meer dan een maand geleden heb gehoord.
Het is veelbelovend, maar niet concreet. Ik hoor geluiden dat Android de grootste is en blijft, dat er geen sprake meer is van de eerste plek overnemen. Jammer, want MeeGo heeft meer potentieel dan Android.

Ik weet gewoon niet wat ik moet denken. Er is niks bekend, ik ben benieuwd wat er komt maar ik denk dat het niet echt geweldig zal zijn. We blijven wachten en hopen op nieuws. En hopen dat er geen teleurstelling komt.
Ik verwacht van het nieuwe vlagschip van Nokia in ieder geval (erbij)j:

- 3,7" (of hoger) Super LCD of Super Amoled;
- Hoge resolutie (niet de 640x360 van de N8);
- Dualcore SoC;
- 16GB geheugen;

- NFC-chip;
- Frontfacing camera;
- Gyroscoop (heeft de iPhone4, Google Nexus S);

- HDMI uit;
- Stereospeakers;
- Bluetooth 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:10:
[...]

We zijn allemaal gek, toch? (van de n900, welteverstaan).
Ik kan me herinneren dat bij een agendapunt altijd een alarm wordt ingeschakeld, dacht ik.
Je kunt dit nergens in- of uitschakelen, dus het lijkt me enigszins een tekortkoming.
[...]
Als je dan werkelijk bevestiging vraagt of je gek bent... :+ Je kunt als je een nieuwe afspraak invoert gewoon een alarm instellen of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:32:
[...]

Ik verwacht van het nieuwe vlagschip van Nokia in ieder geval (erbij)j:

- 3,7" (of hoger) Super LCD of Super Amoled;
- Hoge resolutie (niet de 640x360 van de N8);
- Dualcore SoC;
- 16GB geheugen;

- NFC-chip;
- Frontfacing camera;
- Gyroscoop (heeft de iPhone4, Google Nexus S);

- HDMI uit;
- Stereospeakers;
- Bluetooth 3.0
Het scherm, nokia gaat clearlcd gebruiken dacht ik.
resolutie: het retinascherm heeft een (stuk) hogere resolutie dan de n900
dualcore: binnenkort niks nieuws.
16GB: ik denk dat het 64GB wordt.
NFC heb ik geen nieuws over, geen idee, android is wel bezig.
frontcam: ja, ik hoop een nette kwaliteit (omdat het kan)
gyroscoop: voor kompas? geen info.

HDMI uit: en dan dus geen retarded 1080i output, gewoon 1080p. Dat video niet full-HD speelt, vind ik niet erg.
Stereo: uiteraard.
Bluetooth 3.0: ik hoop het ook.

Wat zie ik hier: hardwarespecificaties die niet zullen uitblinken. Alles wat je nomt is al bedacht of komt er. En dat is een hoop en we verwachten dat het er allemaal op komt en als er dan dingen missen, is dat jammer. Dus aangezien we maar niks horen, denk ik dat we straks specificaties zien waar iedereen van zal zeggen: ja, als je telefoon nou een half jaar eerder uitkwam...

Maar goed, de N900 houdt me zeker nog een half jaar zoet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er duidelijk geen verstand van maar wil toch de vraag stellen.

Ik lees veel over Windows Phone 7
Dat schijnt voor veel toestellen geschikt te zijn en moet concurrentie 'volop' kunnen aangaan.
Op dit forum: Geen woord over WinPh 7
Daar is natuurlijk een reden voor:
of we vinden het niks
of het kan gewoon niet op een N900

Wie legt aan mij, een volledige digibeet, uit waarom we wel over Meego, Android enz praten en kijken of dat kan draaien op ons mooie toestel en waarom we niet over Windows praten.

(Ik ken de discussie tussen Linux en en Windows adepten en haters. Dus daar hoeft het wat mij betreft niet over te gaan).

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 06:27
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:05:
Ik heb er duidelijk geen verstand van maar wil toch de vraag stellen.

Ik lees veel over Windows Phone 7
Dat schijnt voor veel toestellen geschikt te zijn en moet concurrentie 'volop' kunnen aangaan.
of we vinden het niks

Wie legt aan mij, een volledige digibeet, uit waarom we wel over Meego, Android enz praten en kijken of dat kan draaien op ons mooie toestel en waarom we niet over Windows praten.

(Ik ken de discussie tussen Linux en en Windows adepten en haters. Dus daar hoeft het wat mij betreft niet over te gaan).

S.
Volgens mij omdat Meego en Android gebaseerd zijn op de linux-kernel.
En daarom zal Windows niet op de N900 gaan werken. (en je zit met een andere partitie indeling)

[ Voor 4% gewijzigd door Isane op 08-12-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod dus voor

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 08-12-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
*weg* en hier hebben we topicreports voor

[ Voor 67% gewijzigd door pven op 08-12-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Ophidian schreef:
Echter doet mijn toetsenbordverlichting het nu niet meer in het donker en werkt de led ook niet meer. Als ik de led test bij de settings krijg ik een foutmelding. Dit is wel erg irritant...
Het is inmiddels al benatwoord, ook door N User: accu er 30-60 sec uittrekken lost probleem met led en verlichting keyboard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MarkoAlmelo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:51:
[...]

Volgens mij omdat Meego en Android gebaseerd zijn op de linux-kernel.
En daarom zal Windows niet op de N900 gaan werken. (en je zit met een andere partitie indeling)
Windows is niet open, en om de hardware er op te laten werken zal Microsoft zelf de drivers etc er in moeten plaatsen. Android en meego zijn opensource projecten en iedereen met verstand kan er drivers in plaatsen die je telefoon nodig heeft. Bij windows kan alleen Microsoft dat. Je kunt hun mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
racinfo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:55:

Ophidian schreef:
[...]
Het is inmiddels al benatwoord, ook door N User: accu er 30-60 sec uittrekken lost probleem met led en verlichting keyboard op.
Bedankt voor je antwoord! Heb het zelf op moeten lossen met een reflash omdat ie in rebootcyclus kwam, hopelijk kan ik het volgende keer zo oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
[b][message=35169453,noline]novec schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:0
of we vinden het niks

Heel eenvoudig. De meesten hier willen hun telefoon graag tweaken en het gevoel hebben heel veel te kunnen met hun toestel. Maemo (het "windows" van de n900) is hier uitstekend geschikt voor. Android kan (ook) zeer veel, misschien zelfs meer dan Maemo, maar is niet zo open als de n900, en veel applicaties kosten geld.

Windows Phone 7. Ik verbaas me er over. grote knopjes. simpel. Gepraat over copy/paste, wanneer komt multitasking, op afstand locken van toestellen.
Dan zie ik een commercieel platform waarin de gebruikers in een beschermde gevangen wereldje zitten. Leuk voor een goede user-experience, killing voor vrijheid. Daarom praten we er hier niet over, denk ik.
Volgens mij ben je de eerste die ik er over hoor trouwens.
En apple (iOS is het besturingssysteem van de iPhone) zit ook zo dicht als Windows Phone 7.
vroeger ook geen copy/paste, sinds een tijd pas mltitasking. Weer dat beschermde wereldje.
Geen vrijheid, maar wel voor veel dingen moeten betalen.

Had ik al gezegd dat op de n900 nauwelijks betaalde applicaties zijn? Heel veel is gratis.
Daarom: Maemo.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

NAS T wrote:
Had ik al gezegd dat op de n900 nauwelijks betaalde applicaties zijn? Heel veel is gratis.
Daarom: Maemo.
m.a.w. Maemo is door hobbyisten voor hobbyisten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem. Ik wilde toch eens gaan proberen om sims3 op mn fone te krijgen. Hele mooie handleidingen hiervoor, dus stap voor stap gevolgd. Echter ik loop al meteen vast. In de terminal probeer ik preenv te installeren, maar halverwege het installeren geeft het unmet dependencies.. vervolgens geeft het wat fouten in de lib@@ en geeft het systeem aan dat deze niet zullen worden geinstalleerd.
Wat nu? Ik krijg de indruk dat ik een keer per ongeluk iets essentieel verwijderd heb uit het systeem :? , hoewel ik eigenlijk nooit problemen heb met mijn n900, dus dat is dan weer vreemd. Moet ik hem nu flashen? Of heeft iemand een idee waar t aan ligt en hoe ik het herstellen kan?
Ik hoop dat iemand raad weet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

apt-get install preenv in x-terminal al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zeker, daarbij komt t systeem juist met deze meldingen... enige suggesties? Of is flashen toch de enige oplssing? Het systeem werkt verder prima voor mij, maar t is wel vervelend dat ik schijnbaar belangrijke dingen mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Volg betreffende preenv de posts in het sygysweb forum eens; uiteindelijk zijn we er er wel uitgekomen...
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=7&t=775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maardein
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
Hey, ik heb een vraagje m.b.t. de mail for exchange op de N900. Ik wil graag mijn agenda met gmail synchroniseren (eerder geprobeerd, toen opgegeven omdat ik tegen hetzelfde probleem aan liep). Het probleem is dat als ik een exchange profiel aan maak, de eerste synchronisatie prima verloopt, maar als ik daarna het mail for exchange programma open, kan ik alleen maar een nieuw profiel aanmaken? Hij onthoudt dus de profielen niet. Enig idee waar dat door komt? Of kijk ik gigantisch ergens overheen? Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
maardein schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:13:
Hey, ik heb een vraagje m.b.t. de mail for exchange op de N900. Ik wil graag mijn agenda met gmail synchroniseren (eerder geprobeerd, toen opgegeven omdat ik tegen hetzelfde probleem aan liep). Het probleem is dat als ik een exchange profiel aan maak, de eerste synchronisatie prima verloopt, maar als ik daarna het mail for exchange programma open, kan ik alleen maar een nieuw profiel aanmaken? Hij onthoudt dus de profielen niet. Enig idee waar dat door komt? Of kijk ik gigantisch ergens overheen? Alvast bedank!
kijk is naar Erminig daarmee kan je meerdere agenda's van je google account syncen werkt echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37

DaRoot

Some say...

leon12345 schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:44:
[...]

kijk is naar Erminig daarmee kan je meerdere agenda's van je google account syncen werkt echt perfect!
Kan ik bevestigen.. Erminig werkt erg goed! 't is wel zaak om de eerste sync via CL te doen.. daarna pas werkte het bij mij ook goed..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
[...]
Wordt nogmaals bevestigd. Even uitzoeken hoe het werkt, maar ik ben er uitermate tevreden mee.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Voor het eerst de commando "rm -rf" gebruikt. Het was om een mislukte nitdroid eMMC installatie te verwijderen. Er ging iets mis en... jawel. Ik begon allemaal errors te krijgen. Mijn iconen gingen een voor een weg, en mijn menu werd helemaal leeg. Telefoon was dus als het ware zichzelf aan het verwijderen.
Gelukkig deed een firmware update het nog. Ik heb het weer opnieuw geflashed en nu werkt het.
Was wel close zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
bij 'rm -rf' helpt het, om op je handen te gaan zitten en na te denken voordat je op de entertoets drukt :S

edit: is niet bedoeld als troll, doe ik in't echt ook =)

[ Voor 21% gewijzigd door DrClaw op 15-12-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 10:51
Altijd je commando een paar keer doorlezen en in je hoofd uitvoeren als je rm -rf doet....:)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
citruspers schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:59:
Altijd je commando een paar keer doorlezen en in je hoofd uitvoeren als je rm -rf doet....:)
Tja ik had toch echt ingevoerd:
code:
1
2
3
sudo gainroot;
cd /and;
rm -rf /and;

En ik kreeg allemaal berichten te zien dat de directories nog in gebruik waren (vergeten te unmounten), en ik begon allemaal errors te krijgen en iconen gingen weg.
Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:47
Tsja. rm -rf ./ was dus genoeg geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maardein
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
[...]

Tnx voor de tip! Ik had al naar andere oplossingen gezocht, maar deze niet gevonden. Net de eerste sync achter de rug, en het lijkt inderdaad prima te werken!

• Nas T
Ik heb nu een concreet voorbeeld waardoor ik me druk ga maken om de n9-00:
LG Optimus 2X

8MP camera, 1080p opnemen, via hdmi afspelen (ik denk ook 1080p), dualcore cpu, in de toekomst Android 2.3, dus met voice commands.

Tsja, stilstand is achteruitgang, denk ik dan maar. Heeft de N9-00 gratis navigatie? Een dual-core processor? 1080P opnamemogelijkheid? Ik betwijfel het, de hardware is in principe al klaar, volgens mij.

vrede in rust

• Bongoarnhem
Zag em ook! Zag er op het eerste gezicht wel leuk uit.

Alleen de keuze tussen Android en Meego is hetgene wat het verschil maakt.

• Nas T
Bongoarnhem schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:00:
Zag em ook! Zag er op het eerste gezicht wel leuk uit.

Alleen de keuze tussen Android en Meego is hetgene wat het verschil maakt.
Heeft de N9-00 dan dezelfde hardware?

vrede in rust

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat die Tegra 2 meer bedoeld is voor tablets vanwege het relatief hoge verbruik.
Maar er komen zeker ook dual core ARM chips voor phones van Ti en Quallcom onder andere. Ik neem aan dat deze zuiniger zijn dan Tegra 2.

Wat de N9 precies gaat worden en wanneer deze te koop wordt is nogal onduidelijk geworden. Ik zou zeggen wacht gewoon af en koop dan het leukste toestel (of doe dat nu als je aan een nieuw toestel toe bent).
Bij LG telefoons zou ik wel eerst wat persoonlijke ervaring opdoen. Veel LG toestellen lijken kwa specs best leuk maar als je het toestel dan in je handen hebt valt het tegen (instabiel, traag, onhandig, slechte batterijduur etc. etc.)
Nu geldt dit natuurlijk voor alle merken in zekere mate, maar persoonlijk ben ik bij LG en Samsung vaker teleurgesteld dan bijvoorbeeld Nokia (hoewel ik wel de N96 en N97 heb overgeslagen, want ik denk dat ik daar ook ontevreden over zou zijn geweest)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Nas T schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:26:
Ik heb nu een concreet voorbeeld waardoor ik me druk ga maken om de n9-00:
LG Optimus 2X

8MP camera, 1080p opnemen, via hdmi afspelen (ik denk ook 1080p), dualcore cpu, in de toekomst Android 2.3, dus met voice commands.

Tsja, stilstand is achteruitgang, denk ik dan maar. Heeft de N9-00 gratis navigatie? Een dual-core processor? 1080P opnamemogelijkheid? Ik betwijfel het, de hardware is in principe al klaar, volgens mij.
De smartphone markt ontwikkelt zich echt op een gigantisch hoog tempo. Er is momenteel een hele vloed aan nieuwe ontwikkelingen (dual-core, WP7, Android 2.3 en in de nabije toekomst 3.0) maar Nokia raakt toch aardig ondergesneeuwd in het nieuws. Het laatste nieuws wat ik over Nokia gehoord heb is dat de E7 uitgesteld wordt tot 'begin' 2011 en dat de Symbian UI weer eens opgefrist wordt en dat er eind 2011 of begin 2012 dual-core smartphones en telefoons met 'true zoom camera' (optische zoom?) uitkomen.
Natuurlijk is hardware niet het enige dat de gebruikerservaring bepaalt, maar als Nokia op z'n vroegst eind 2011 met dual-core komt lopen ze wat dat betreft in ieder geval achter.

Op dit moment ben ik zeker tevreden met mijn Desire HD (al is het op sommige punten gewoon een stap terug ten opzichte van de N900) maar hou de ontwikkelingen van de volgende generatie goed in de gaten. Ben benieuwd wanneer er nou eens echt concrete informatie over de N9 naar buiten komt, als hij ooit op de markt verschijnt tenminste.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

De voorganger daarvan is al twee keer zo duur als de N900.
De N900 is al meer dan een jaar oud. Dat is al tegen de helft van de levensduur van een gemiddelde smartphone. Dat kan je toch niet vergelijken?

-edit-

Twee mensen die N9-00 tiepen, dan is het vast geen typo. Laat maar.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:04:
Ik zou zeggen wacht gewoon af en koop dan het leukste toestel (of doe dat nu als je aan een nieuw toestel toe bent).
Het punt is: ik kijk eerst de kat uit de boom. Eerste keer dat ik hier iets postte was 31 augustus 2009. Eind januari had ik de telefoon. Nu kan ik niks beslissen en "is het maar afwachten". Dus moet ik het risico gaan nemen: neem ik straks de telefoon met goede specs, risico op slechte professionele gebruikerservaring?
Of ga ik voor Nokia, waarbij het kwaliteitsniveau hoog ligt, maar onduidelijke specs?

Maar goed, voorlopig geen nieuwe phone, denk ik. Ik denk dat ik gewoon wacht op Intel Moorestown met MeeGo. Ik verwacht aardig wat van het platform, en MeeGo zal tegen die tijd ook erg aantrekkelijk zijn.

vrede in rust

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:40
Sando schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:41:
Twee mensen die N9-00 tiepen, dan is het vast geen typo. Laat maar.
Dat komt door die verwarrende nieuwe type nummers van Nokia.
N8-00, N8-01, N8-02, N9-00 etc. Allemaal omdat zij dachten dat het makkelijker was als je gewoon een bepaalde type telefoon de N9 of de N8 of de C7 kan noemen en alle verschillende versies van dit type 00, 01, 02 etc.
Erg verwarrend als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip voor iedereen die NITDroid wil installeren of al heeft geinstalleerd:
http://wiki.maemo.org/Nitdroid_easy_install_on_EMMC
Door deze tutorial te volgen kun je NITDroid naast Maemo op het EMMC zetten van je N900.

Heb het net zelf geprobeerd, had NITDroid al op een sd kaartje gezet maar gebruikte het niet veel wegens de snelheid (die er niet was). Heb deze tutorial gevolgt en het werkt meteen een stuk beter!
Dus aanrader voor de avonturiers onder ons! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 06:27
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:08:
Een tip voor iedereen die NITDroid wil installeren of al heeft geinstalleerd:
http://wiki.maemo.org/Nitdroid_easy_install_on_EMMC
Door deze tutorial te volgen kun je NITDroid naast Maemo op het EMMC zetten van je N900.

Heb het net zelf geprobeerd, had NITDroid al op een sd kaartje gezet maar gebruikte het niet veel wegens de snelheid (die er niet was). Heb deze tutorial gevolgt en het werkt meteen een stuk beter!
Dus aanrader voor de avonturiers onder ons! _/-\o_
Maar je hebt er niks aan, omdat teveel dingen nog niet werken.
http://www.nitdroid.com/index.php?title=N900

Overschrijf je Maemo dan? of blifjt maemo er ook op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maemo blijft gewoon staan, dmv een bootmenu kun je kiezen welk OS je wil opstarten.
Het is inderdaad (nog) lang geen vervanging van Maemo maar het is wel leuk om er wat mee te spelen.

Als je NITDroid al op een sd-kaartje heb geinstalleerd kun je heel makkelijk de inhoud van het sd-kaartje kopieren naar naar het EMMC. Dan moet je even iets aanpassen in het multiboot-bootconfiguratiebestand. Dan ben je al klaar! Maar ik zou zeggen, lijkt het je wat, volg dan de tutorial van de link in mijn vorige post.
Enne, ik ben niet verantwoordelijk als er iets fout mocht gaan he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
Voor de modders en trackers onder ons, of mensen die daar nostalgisch van worden en zich de dagen van de demo wedstrijden nog kunnen herinneren 8) (those good old DOS days), sunvox is nu ook beschikbaar voor de N900.

Download hier het pakket voor linux naar je N900. Pak het uit en m.b.v. de file manager installeer je het bestand dat in de MAEMO submap zit. Als je bij de installatie een melding krijgt dat libgles1 niet aanwezig is dan even in een xterm het volgende doen.

sudo gainroot
apt-get install libgles1

Daarna nogmaals sunvox installeren.

Veel plezier, ik wel in ieder geval :)

[ Voor 1% gewijzigd door NoMoreMusic op 20-12-2010 13:25 . Reden: Kromme zinnen recht breien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:35
Angry Birds level pack 4 is beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 11:42
Is er eigenlijk een programma waardoor je smsjes automatisch op een ander tijdstip kan laten versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Caelorum schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:22:
[...]

Dat komt door die verwarrende nieuwe type nummers van Nokia.
N8-00, N8-01, N8-02, N9-00 etc. Allemaal omdat zij dachten dat het makkelijker was als je gewoon een bepaalde type telefoon de N9 of de N8 of de C7 kan noemen en alle verschillende versies van dit type 00, 01, 02 etc.
Erg verwarrend als je het mij vraagt.
Eens!
Noem het dan gewoon de N9 als je het over nu hebt en de 2010 N9 als je het over 5 jaar over de N9 van nu hebt.
Maar goed mijn vorige reactie sloeg dus inderdaad op miscommunicatie, nu ben ik weer bij. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nas T schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:04:
[...]

Heeft de N9-00 dan dezelfde hardware?
Nee dat niet maar wat ik bedoel is dat Maemo my heel erg goed bevalt en Meego mij waarschijnlijk nog beter zal bevallen. het hele Android gedeelte zie ik een beetje als een Hype die nu aan de gang is.

Heb nu de N900 al een geruime tijd en ondanks het beperkte app aanbod ben ik nog steeds uiterst tevreden!
Daarom hou ik mijn geduld nog even vast om te kijken wat de tijd brengt en wacht ik rustig af tot de n9-00 daadwerkelijk uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

En....
toen viel er een stilte op het eens zo'n drukke N900 forum..
[druk?]

1. vacantie
2. kalkoen vullen
3. weinig te bellen.
4. vul maar zelf bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
racinfo schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:23:
En....
[druk?]

1. vacantie
2. kalkoen vullen
3. weinig te bellen.
4. vul maar zelf bij
5. sneeuw ruimen ;)

Ik zit eigenlijk iedere dag het web af te speuren naar nieuws over de opvolger , waarschijnlijk de n9 , maar niks.
Dan hoor je een keer iets over Nokia (hopelijk een gerucht) en dat doet me in een diepe (winter)depressie raken , namelijk dat Nokia misschien Windows phone 7 gaat voeren ;w .

Dat is niet 1 stap terug maar ............................

* No system-wide file manager
* No Bluetooth file transfers
* No USB mass storage mode
* Limited third-party apps availability
* No Flash or Silverlight support in the browser
* Too dependent on Zune software for file management and syncing
* No video calls
* No custom ringtones
* Music player lacks equalizer presets
* No multitasking
* No copy/paste
* No DivX/XviD video support (automatic transcoding provided by Zune software)
* No sign of free Bing maps Navigation so far
* No internet tethering support
* No memory card slot
* New ringtones available only through the Marketplace
* Swapping memory card requires hard reset; cards not readable by computer

[ Voor 64% gewijzigd door janzeeschuimers op 21-12-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:44
janzeeschuimers schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:58:
[...]

Ik zit eigenlijk iedere dag het web af te speuren naar nieuws over de opvolger , waarschijnlijk de n9 , maar niks.
Dan hoor je een keer iets over Nokia (hopelijk een gerucht) en dat doet me in een diepe (winter)depressie raken , namelijk dat Nokia misschien Windows phone 7 gaat voeren ;w .

Dat is niet 1 stap terug maar ............................
Het is een uitspraak van de hoofdredacteur van het Russische Mobile Review. Vooralsnog zie ik het als een gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:44
racinfo schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:23:
En....
[druk?]

1. vacantie
2. kalkoen vullen
3. weinig te bellen.
4. vul maar zelf bij
6. Aan het werk (en nu luchpauze). Oh ja, en bovendien heb ik geen N900 (wel een Samsung i8910, een Nokia 5800 XM en een iPhone, maar ga de N900 misschien wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ben nu Widelands aan het downloaden en aan het installeren. Een soort settlers II als ik het volgens de beschrijving moet geloven.

Ik laat het weten hoe ie bevalt.

Heb Widelands nu geinstalleerd en is best leuk. Wel lastig maar dat heeft te maken met het kleine scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door Bongoarnhem op 21-12-2010 14:32 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.