ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Bij mij loste handmatig apt-get update; apt-get upgrade draaien het probleem op. Doe update de fcam-drivers en dat was blijkbaar nodig om het zooitje te fixen. Waarom die niet automatisch geinstalleerd werden is me een raadsel tho'.Ophidian schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:34:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Ook mijn camera werkt niet meer na de update van de nieuwe power kernel. Heb net Blessn900 geuninstalleerd, maar dat heeft niet mogen baten (na een reboot). Straks maar eens naar kijken dus.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Dat was bij mij ook de oplossing, min of meer toevallig achter gekomen.Sprite_tm schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:56:
[...]
Bij mij loste handmatig apt-get update; apt-get upgrade draaien het probleem op. Doe update de fcam-drivers en dat was blijkbaar nodig om het zooitje te fixen. Waarom die niet automatisch geinstalleerd werden is me een raadsel tho'.
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Óm eventjes op verder te gaan. Vandaag, paar uur geleden, is pidgin geupdate naar 2.7.6 en hebben ze die zooi gefixed. In de repo's is die echter wel nog 2.7.5, maar wellicht dat die al in de testing staat onderhand.Caelorum schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:27:
[...]
http://developer.pidgin.im/ticket/12906
Verwacht dus binnenkort maar een update, wanneer die patch wordt doorgezet in de n900 repo.
Verwijderd
Ik wou vandaag een screenshot uploaden naar imageshack, dus ik heb pixelpipe gedownload, op de pixelpipe site mijn imageshack account toegevoegd. Ook heb ik op de n900 mijn pixelpipe account goed toegevoegd.
Als ik nu echter een screenshot kies en op delen via service (ik voeg imageshack aan het description veld toe) lijkt het of het goed gaat, maar vervolgens komt hij niet op mijn imageshack account te staan, ook niet op mijn pixelpipe account. Iemand een idee wat ik fout doe?
Edit: probleem opgelost, er stond nog een foto in de wachtrij die niet wou verzenden.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 15:50 ]
Heb ik daar nog speciale resp voor nodig? Heb geen extra toegevoegd en na beide commando's heb ik het probleem nog. (met reboot). Hij zegt zelf dat de fcam-drivers up to date zijnSprite_tm schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:56:
[...]
Bij mij loste handmatig apt-get update; apt-get upgrade draaien het probleem op. Doe update de fcam-drivers en dat was blijkbaar nodig om het zooitje te fixen. Waarom die niet automatisch geinstalleerd werden is me een raadsel tho'.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Verwijderd

In de screens zie je het Humanity theme uit de repository, deze achtergrond en de het Ubuntu lettertype.
Voor de mensen die dit lettertype ook willen:
Van http://font.ubuntu.com/ het lettertype downloaden.
Een map in /usr/share/fonts/truetype aanmaken met de naam ttf-ubuntu en hier de .ttf bestanden inzetten. Let wel op de naamgeving, die moet je veranderen in: Ubuntu-Bold.ttf, Ubuntu-BoldItalic.ttf, Ubuntu-Italic.ttf, Ubuntu-Regular.ttf
Nu kan je met het programma font changer uit een van de repos het lettertype voor het hele systeem instellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 19:19 ]
Ziet er goed uit, heb het nu zelf ook gedaan. Erg mooi!Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:01:
Heb nu mijn Ubuntu look compleet met het Ubuntulettertype:
[afbeelding]
[afbeelding]
In de screens zie je het Humanity theme uit de repository en de het Ubuntu lettertype.
Voor de mensen die dit lettertype ook willen:
Van http://font.ubuntu.com/ het lettertype downloaden.
Een map in /usr/share/fonts/truetype aanmaken met de naam ttf-ubuntu en hier de .ttf bestanden inzetten. Let wel op de naamgeving, die moet je veranderen in: Ubuntu-Bold.ttf, Ubuntu-BoldItalic.ttf, Ubuntu-Italic.ttf, Ubuntu-Regular.ttf
Nu kan je met het programma font changer uit een van de repos het lettertype voor het hele systeem instellen.
Verwijderd
Ok, bedankt, die kende ik nog niet. Ik heb hem gevonden in extras-testing.Caelorum schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:25:
Das toch geen oplossing? Veel beter is het om gewoon die woorden eruit te halen die je niet wilt met zoals eerder aangegeven 'Auto-Complete Editor'
Verwijderd
Zeker, je kan hem hier downloaden. Alleen even uitpakken in de images folder zetten.Ophidian schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:59:
[...]
Ziet er goed uit, heb het nu zelf ook gedaan. Erg mooi!Is die achtergrondset ook nog ergens vandaan te toveren?
Verwijderd
Ik heb laatst m'n firmware ge-update naar pr1.3(laat, klopt) maar sindsdien trekt 'ie m'n batterij in ongeveer 5 à 6 uur tijd leeg, dit is bij zo goed als geen gebruik(stand-by), misschien een paar mp3'tjes beluisterd tussendoor. Het internet op is met deze batterij-status helemaal uit den boze, en aangezien het apparaat daar toch echt voor gemaakt is, is dit geen doen zo. Ook merk ik dat hij erg traag reageert en bv. m'n mp3's ontzettend langzaam indexeert(of laad, ik denk niet dat ie ze elke keer indexeert?) wanneer ik de media player open. Er zit dus ergens iets fout, maar ik heb geen idee waar. Iemand enig idee?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 19:45 ]
Nee. Maar in wezen valt je probleem onder 'probleem, geen idee, hoe kom ik te weten wat er aan de hand is?'. Daar staat in dit topic behoorlijk veel over.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:44:
Beste mensen,
Ik heb laatst m'n firmware ge-update naar pr1.3(laat, klopt) maar sindsdien trekt 'ie m'n batterij in ongeveer 5 à 6 uur tijd leeg, dit is bij zo goed als geen gebruik(stand-by), misschien een paar mp3'tjes beluisterd tussendoor. Het internet op is met deze batterij-status helemaal uit den boze, en aangezien het apparaat daar toch echt voor gemaakt is, is dit geen doen zo. Ook merk ik dat hij erg traag reageert en bv. m'n mp3's ontzettend langzaam indexeert(of laad, ik denk niet dat ie ze elke keer indexeert?) wanneer ik de media player open. Er zit dus ergens iets fout, maar ik heb geen idee waar. Iemand enig idee?
Deze extreme batterijtijd en trage reactie lijkt op een programma dat heel hard crasht, en je CPU 100% blijft belasten. Wordt je telefoon ook warm? Installeer eens Conky, en kijk welke programma's wat doen. Je verbruik op idle (scherm wel aan) hoort onder de 10% te zitten.
Verwijderd
Edit: Dit is het resultaat van conky:

Na wat googelen blijkt dit(modest) dus de standaard mail-app van de n900 te zijn. Daar zal ik eens aan gaan sleutelen, als iemand suggesties heeft zijn ze welkom!
Edit2: Oke, probleem ver opgelost denk ik, heb m'n mail-account eruitgegooid, en mail afgesloten, toen bleef 'ie rond 10% cpu staan. Heb nu m'n account weer opnieuw aangemaakt in de mail-app, en heb ook de instelling: automatisch updaten uitgezet. Ben nu dus m'n inbox weer even aan 't vullen, ben benieuwd of het probleem hiermee over is.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 22:13 ]

Van PDAshop.nl hebben ze hem direct door gestuurd naar een externe reparateur / Nokia (?). Heeft iemand enig idee hoelang zoiets zou kunnen duren?
Ik vrees alleen dat als 'ie niet gerepareerd word, dat ik een HTC Desire HD aan schaf. Er is niets mis met de N900, maar wil wel eens wat nieuws proberen.
[ Voor 26% gewijzigd door Patrick V. op 23-11-2010 09:36 ]
1. Ik heb nogmaals apt-get update; vervolgens apt-get upgrade gedraaid.
2. Geen Re-boot uitgevoerd!
3. Vervolgens Blessn900 geuninstalleerd.
4. Re-boot.
5. Camera probleem verholpen!
Erg ***strange *** allemaal.
NB. Ik ben software tester van beroep (al weer ca. 10 jaar).
Je bent nooit te jong om te lerenBeehr11 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:11:
***** Update Telefoon Camera probleem. ******
1. Ik heb nogmaals apt-get update; vervolgens apt-get upgrade gedraaid.
2. Geen Re-boot uitgevoerd!
3. Vervolgens Blessn900 geuninstalleerd.
4. Re-boot.
5. Camera probleem verholpen!
Erg ***strange *** allemaal.![]()
NB. Ik ben software tester van beroep (al weer ca. 10 jaar).
Mijn ervaring is dat simpelweg uit/ en aanzetten niet voldoende is. Vaak moet de accu er even uit, 10 seconden tot een halve minuut is denk ik voldoende. Misschien was de eerste `reset` niet sterk genoeg...
vrede in rust
Als ik mijn mail open via het menu, moet ik vervolgens eerst op nokia messaging klikken, vervolgens op mijn mailadres klikken en dan pas kan ik op mijn inbox klikken.
totaal 3 onnodige klikken mijn inziens.
Vraag: Kan ik ook direct in mijn inbox komen. Ik heb wel een desktop app, maar dan zie je alleen dat er nieuwe mail is, niet direct het onderwerp enzo..
Heb voor de zekerheid alle applicaties die ik de laatste 2 weken heb geinstalleerd eraf gegooid en heb de modem gereset. Nog geen resultaat.
Mogelijk heeft dit te maken met het feit dat ik ongeveer 1,5 maand geleden de gsm in een gootsteen heb laten vallen met stromend water(ik weet het). heb de telefoon toen meteen te drogen gelegd op de verwarming en heb em ik een handdoek gewikkeld.
Sindsdien werkt mijn cam applicatie niet meer. Heb verder de laatste updates gewoon geinstalleerd en de gsm werkt verder naar behoren.
Ik lees de laatste paar dagen veel hier over mensen die problemen hebben met de camera door installatie van camproggies van derden maar dat is hier niet aan de orde.
Mocht er iemand een id hebben dan hoor ik dat graag.
Misschien toch maar bij een Nokia Care Point langsgaan?
Ja dat is mijn laatste optie omdat ie dan meteen weer 2 weken weg is(minimaal), pruts altijd liever zelf nog even aanErikKo schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:46:
Lijkt alsof je sensor af en toe denkt dat je een foto wil maken, maar toch ziet dat de lenskap niet open is. De mensen die problemen met de camera hadden van updates hadden een andere variant. Namelijk dat de camera applicatie binnen een seconde afsloot en de melding "Application error" gaf.
Misschien toch maar bij een Nokia Care Point langsgaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Bongoarnhem op 23-11-2010 19:24 ]
Verwijderd
Ik denk dat je je toestel wel een aantal weken kwijt bent. Spijtig voor je dat alle pogingen die je ondernomen hebt, niet geleid hebben tot weer normaal functioneren van je N900.Patrick V. schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:33:
Mijn N900 toch maar eens opgestuurd (na die duik in een emmer).
Van PDAshop.nl hebben ze hem direct door gestuurd naar een externe reparateur / Nokia (?). Heeft iemand enig idee hoelang zoiets zou kunnen duren?
Ik vrees alleen dat als 'ie niet gerepareerd word, dat ik een HTC Desire HD aan schaf. Er is niets mis met de N900, maar wil wel eens wat nieuws proberen.
Ik hoop voor je dat je N900 gerepareerd kan worden. Mocht het niet lukken en je voor de HTC Desire HD gaat, dan ben ik wel benieuwd wat jij van Android vindt ten opzichte van Maemo. Ikzelf geef de voorkeur aan Maemo (n.a.v. van mijn ervaring met de SG). Daarnaast vind ik het jammer dat Nokia Maemo niet verder ontwikkelt, maar ben ik wel nieuwsgierig hoe MeeGo er uiteindelijk uit gaat zien en functioneert.
mijn instellingen zijn:
maemo extras
http://repository.maemo.org/extras/
fremantle
free non-free
De foutmelding die ik krijg dat ie het ip-adres niet kan vinden. Heeft iemand een idee?
|EDIT: ik zie het al, ik had "fremantle-1.3" moeten schrijven, in plaats van fremantle....
[ Voor 13% gewijzigd door stokkom op 23-11-2010 22:41 ]
Ik vond QCPUFreq via Maemo.org en kon hem ook gewoon downloaden via 'maemo extras'.
Ik had inderdaad al begrepen dat het even kon duren helaas! Heb gelukkig een Blackberry als zakelijk toestel dus ik red me zo wel evenVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:27:
[...]
Ik denk dat je je toestel wel een aantal weken kwijt bent. Spijtig voor je dat alle pogingen die je ondernomen hebt, niet geleid hebben tot weer normaal functioneren van je N900.
Ik hoop voor je dat je N900 gerepareerd kan worden. Mocht het niet lukken en je voor de HTC Desire HD gaat, dan ben ik wel benieuwd wat jij van Android vindt ten opzichte van Maemo. Ikzelf geef de voorkeur aan Maemo (n.a.v. van mijn ervaring met de SG). Daarnaast vind ik het jammer dat Nokia Maemo niet verder ontwikkelt, maar ben ik wel nieuwsgierig hoe MeeGo er uiteindelijk uit gaat zien en functioneert.
Ik lees me de laatste tijd veel in over Android, denk dat het uiteindelijk beide prima zal bevallen. Android is alleen wat populairder.
Meego zet mij nog het meest aan het twijfelen, straks zit ik met een Desire HD en blijkt dat Meego helemaal top is, lastig!
Haha, dit vind ik mooi; het uitzicht hebben op 3 toestellen (BB, Nokia, HTC) en dan bang zijn de verkeerde keuze te maken. Zelf voel ik me er goed bij tenminste 2 jaar over een telefoon te doen; de effecten van het versnellen van de electronica-cyclus op milieu en leefomgeving zijn (on)behoorlijk. Check ook The Story Of Electronics (paar minuutjes): klik. "We're trashing the planet, we're trashing each other and we're not even having fun".Patrick V. schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:03:
[...]
Ik had inderdaad al begrepen dat het even kon duren helaas! Heb gelukkig een Blackberry als zakelijk toestel dus ik red me zo wel even![]()
Ik lees me de laatste tijd veel in over Android, denk dat het uiteindelijk beide prima zal bevallen. Android is alleen wat populairder.
Meego zet mij nog het meest aan het twijfelen, straks zit ik met een Desire HD en blijkt dat Meego helemaal top is, lastig!
Is er inmiddels al een goede turn-by-turn navigatie voor de N900? Ik heb nu de E71 en mag met ruim een maand een nieuw toestel uitzoeken... ik ben tevreden over Ovi Maps navigatie, maar die is er nog niet voor de N900 toch? Valt in elk geval weinig actueels te vinden op internet... maar als ik hier kijk zie ik dat ie voorgeinstalleerd is, of is dat zonder turn-by-turn navigatie en alleen maar top-down kaarten? Een beetje verwarrend allemaal, of ik kijk helemaal niet goed (zeg het dan gerust
Ovi Maps op de N900 heeft geen turn-by-turn. Er zijn wel gratis (toch?) en betaalde (zoals Sygic) alternatieven die dit wel doen.prutsger schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:29:
De vraag is hier al een paar keer gesteld, maar er is nog nooit een goed antwoord op gekomen...
Is er inmiddels al een goede turn-by-turn navigatie voor de N900? Ik heb nu de E71 en mag met ruim een maand een nieuw toestel uitzoeken... ik ben tevreden over Ovi Maps navigatie, maar die is er nog niet voor de N900 toch? Valt in elk geval weinig actueels te vinden op internet... maar als ik hier kijk zie ik dat ie voorgeinstalleerd is, of is dat zonder turn-by-turn navigatie en alleen maar top-down kaarten? Een beetje verwarrend allemaal, of ik kijk helemaal niet goed (zeg het dan gerust).
@Nienix: inderdaad, even dat wat duidelijker neerzetten
[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 25-11-2010 19:56 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Ik heb hetzelfde probleem, na PR 1.3 daalde mijn batterijtijd tot ongeveer 6 uur. Dezelfde widgets, apps, overclock. Uiteraard ben ik terug naar de basis gegaan: stock kernel, alle homescreens leeg (auto-disconnect en wifi-switcher waren reeds aanwezig). Toch was een volledig opgeladen batterij binnen een nacht leeg, zonder internetverbinding.SjoerdP wrote:
...
Edit2: Oke, probleem ver opgelost denk ik, heb m'n mail-account eruitgegooid, en mail afgesloten, toen bleef 'ie rond 10% cpu staan. Heb nu m'n account weer opnieuw aangemaakt in de mail-app, en heb ook de instelling: automatisch updaten uitgezet. Ben nu dus m'n inbox weer even aan 't vullen, ben benieuwd of het probleem hiermee over is.
Ik heb nu inderdaad ook mijn mailboxen leeggehaald en de updatefrequentie behoorlijk verlaagd, waarmee ik bijna een dag haal. Heeft het bij jou geholpen of heb je nog een andere oplossing gevonden? Anders ga ik maar eens langs het NSP, de boel valt nog binnen garantie en ik kan denk ik wel aannemelijk maken dat een overclock an sich de batterij niet beschadigt.
[ Voor 1% gewijzigd door Kanseleur op 26-11-2010 09:35 . Reden: naam poster quote toegevoegd ]
De enige optie die qua functioneren en bedieningsgemak gelijkwaardig is aan ovi is Sygic (59,99 voor Europa). Gratis navigatie kan met Modrana of Mappero, Modrana gebruikt text-to-speech voor de aanwijzingen, Mappero heeft wel ingesproken aanwijzingen, maar zeer beperkt. Beide gebruiken online kaarten en online routebepaling.prutsger schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:29:
De vraag is hier al een paar keer gesteld, maar er is nog nooit een goed antwoord op gekomen...
Is er inmiddels al een goede turn-by-turn navigatie voor de N900? Ik heb nu de E71 en mag met ruim een maand een nieuw toestel uitzoeken... ik ben tevreden over Ovi Maps navigatie, maar die is er nog niet voor de N900 toch? Valt in elk geval weinig actueels te vinden op internet... maar als ik hier kijk zie ik dat ie voorgeinstalleerd is, of is dat zonder turn-by-turn navigatie en alleen maar top-down kaarten? Een beetje verwarrend allemaal, of ik kijk helemaal niet goed (zeg het dan gerust).
Met Sygic afgelopen zomer naar Duitsland, Belgie, Maastricht en zelfs gewoon aan de wandel in Enschede prachtig turn by turn kunnen navigeren.
Volgend jaar naar Hongarije voor Sziget, weet niet in hoeverre dat gaat lukken maar ik heb er alle vertrouwen in.
Mijn ervaring met Sygic is uitstekend. Uitgebreide mogelijkheden, routes met meerdere tussenpunten, zelfs optimalisatie daarin, veel in te stellen en daarnaast veel te tweaken door het aanpassen van de juiste documenten. De grootte van de snelheidsweergave heb ik op deze manier aangepast, evenals de kleur van de rijbaankeuze (zodat deze beter opvalt).GenjiBlade schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:36:
Wat Nienix zei, Sygic is zeker niet gratis, maar zeker niet slecht.
Met Sygic afgelopen zomer naar Duitsland, Belgie, Maastricht en zelfs gewoon aan de wandel in Enschede prachtig turn by turn kunnen navigeren.
Volgend jaar naar Hongarije voor Sziget, weet niet in hoeverre dat gaat lukken maar ik heb er alle vertrouwen in.
Wat betreft de kwaliteit van de kaarten: deze is uitstekend, ik ben eenmaal een plek tegengekomen waar een weg doodliep, maar volgens Sygic niet (maar dat was zo'n paaltje, waardoor de weg in feite wel door kan lopen). Helemaal geweldig vind ik de mogelijkheid bij de laatste update om gebruik te maken van adressen die bij contactpersonen zijn opgeslagen.
Sygic is wel gratis te verkrijgen, maar daar mogen we inhoudelijk niet op ingaan in het forum
vrede in rust
Kan je, als je een nieuw toestel koopt je sygic mee nemen naar het nieuwe toestel ?Nas T schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:34:
[...]
Mijn ervaring met Sygic is uitstekend. Uitgebreide mogelijkheden, routes met meerdere tussenpunten, zelfs optimalisatie daarin, veel in te stellen en daarnaast veel te tweaken door het aanpassen van de juiste documenten. De grootte van de snelheidsweergave heb ik op deze manier aangepast, evenals de kleur van de rijbaankeuze (zodat deze beter opvalt).
Wat betreft de kwaliteit van de kaarten: deze is uitstekend, ik ben eenmaal een plek tegengekomen waar een weg doodliep, maar volgens Sygic niet (maar dat was zo'n paaltje, waardoor de weg in feite wel door kan lopen). Helemaal geweldig vind ik de mogelijkheid bij de laatste update om gebruik te maken van adressen die bij contactpersonen zijn opgeslagen.
Sygic is wel gratis te verkrijgen, maar daar mogen we inhoudelijk niet op ingaan in het forum
Heb je dus een soort licentie code of zit het gekoppeld an je imei?
Haha ja, eigenlijk best erg maar ik hou wel van nieuwe gadgetsBvDorp schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:16:
[...]
Haha, dit vind ik mooi; het uitzicht hebben op 3 toestellen (BB, Nokia, HTC) en dan bang zijn de verkeerde keuze te maken. Zelf voel ik me er goed bij tenminste 2 jaar over een telefoon te doen; de effecten van het versnellen van de electronica-cyclus op milieu en leefomgeving zijn (on)behoorlijk. Check ook The Story Of Electronics (paar minuutjes): klik. "We're trashing the planet, we're trashing each other and we're not even having fun".
Dat dacht ik ook. Maar dit toestel ben ik nog lang niet zat. Hij werkt zo lekker vloeiend dat ik voorlopig geen andere wil.Patrick V. schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:39:
[...]
Haha ja, eigenlijk best erg maar ik hou wel van nieuwe gadgets2 jaar met 1 toestel houd ik niet vol
Verwijderd
Perfect toestel en veel snelheid verbeteringen na pr1.3. Eigenlijk is het toestel van mijn vrouw,die hem op aanraden van mij bij haar abbo. nam.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Heb je nog wel audio en videoclips in de media speler? Had het zelf ook een keer en moest toen de tracker update handmatig aanzwengelen. Weet alleen het precieze commando niet meer, maar google staat er vol mee.warhamstr schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:01:
Heeft er hier nog iemand last van dat de Image Viewer geen een foto of afbeelding meer vind/kan tonen? Niet van de SD noch van het interne geheugen. Heb nog geen id waar het door komt en heb dus ook niet veel kunnen proberen...
Kortom avond kwijt.. gelukkig heeft hij nog geen kuren vertoond. Volgende week zien we wel verder:)
Waar halen jullie je Screenprotectors en je stylus pennen? Die van mij zijn "op"..
Ophidian schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:08:
[...]
Heb je nog wel audio en videoclips in de media speler? Had het zelf ook een keer en moest toen de tracker update handmatig aanzwengelen. Weet alleen het precieze commando niet meer, maar google staat er vol mee.
1
| killall pulseaudio |
[ Voor 29% gewijzigd door Brazza op 27-11-2010 15:40 ]
Verwijderd
Sinds PR1.3 kan ik mijn mail niet meer met het default mail programma bekijken. Hij laadt simpelweg geen mails meer.
Als work-around gekozen voor Claws Mail, echter werkt dit veel minder fijn.
Iemand een oplossing voor mijn mail probleem? Heb al twee keer totale reflash gedaan (tot de Vanilla toestand aantoe!)
Dit had ik ook, heb alle accounts eruit gegooid, opnieuw erin gezet en het werkte weer!Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:32:
Zit al tijden met een 'probleem'
Sinds PR1.3 kan ik mijn mail niet meer met het default mail programma bekijken. Hij laadt simpelweg geen mails meer..........
..........
Verwijderd
Zal dit eens proberen. Heb 2 accounts waarvan ik er telkens maar 1 heb verwijderd en opnieuw heb toegevoegd.Typ1 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:42:
[...]
Dit had ik ook, heb alle accounts eruit gegooid, opnieuw erin gezet en het werkte weer!
Verwijderd
Ze zeiden niets voor niet dat dit een "tweaker" telefoon zou zijnVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:50:
Ik heb sinds 1 week deze telefoon alleen ik heb alle downloadbare msn gedownload. Pidgin haze enz. maar ik kan ze niet gebruiken als ik klik op aanmelden staat er nog niet aangemeld. Heb ik nog een probleem als ik iets wil installeren bij meamo staat er bij veel dingen ... ontbreekt kan niet geinstalleerd worden. Hoe zorg ik dat die 2 problemen worden opgelost.
Volgens mij mis je wat catalogussen extras-devel/testing? Soms moet je met apt-get install -f de rest binnen krijgen.
Ik zat wat random te browsen hier op GoT en ik kwam op het "Post je Homescreen" topic in het Android gedeelte.
Ik zat te kijken en ik werd stikjaloers...
bv: http://i1110.photobucket....o/snap20101119_195842.png
Wat?! Is zoiets stijlvols mogelijk op de N900? Vindt het beetje belachelijk dat ik opgescheept zit met een desktop waar m'n lelijke icoontjes scheef op staan omdat er niet eens fatsoenlijke gridsnapping op zit..
Bij mij werkt de gridsnap anders prima. Er is zelfs ergens in te stellen hoe groot het grid is, Ik kan het allen even niet meer terug vinden..keejoz schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:26:
Hellow!
Ik zat wat random te browsen hier op GoT en ik kwam op het "Post je Homescreen" topic in het Android gedeelte.
Wat?! Is zoiets stijlvols mogelijk op de N900? Vindt het beetje belachelijk dat ik opgescheept zit met een desktop waar m'n lelijke icoontjes scheef op staan omdat er niet eens fatsoenlijke gridsnapping op zit..

Verwijderd
Gridsnapping kan wel via een app, al weet ik zo niet precies welke dat is...keejoz schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:26:
Hellow!
Het voorbeeld dat je post is inderdaad erg mooi, maar zelf ben ik zeer tevreden met mijn desktops. Andere icoontjes zijn op de n900 ook zeker te verkrijgen.
Verwijderd
Kan iig met de app: 'Tweakr'Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:11:
[...]
Gridsnapping kan wel via een app, al weet ik zo niet precies welke dat is...
Het voorbeeld dat je post is inderdaad erg mooi, maar zelf ben ik zeer tevreden met mijn desktops. Andere icoontjes zijn op de n900 ook zeker te verkrijgen.
Verwijderd
Oplossing van Typ1 werkt niet voor mij. Iemand die een oplossing kent?Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:32:
Zit al tijden met een 'probleem'
Sinds PR1.3 kan ik mijn mail niet meer met het default mail programma bekijken. Hij laadt simpelweg geen mails meer.
Als work-around gekozen voor Claws Mail, echter werkt dit veel minder fijn.
Iemand een oplossing voor mijn mail probleem? Heb al twee keer totale reflash gedaan (tot de Vanilla toestand aantoe!)
Zelf wissel ik tussen de default oranje en blauw, en er was ook nog eentje gebaseerd op een linux thema...cairo ofzo, of glass.....geheugenfaal...
EDIT: MARINA!
[ Voor 3% gewijzigd door citruspers op 28-11-2010 20:48 ]
Verwijderd
Ik gebruik Humanity theme icm android fonts. Ziet er fraai uitSL65 schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:04:
Zie net dat Pizero bezig is met een theme voor de N900, maar zijn er toevallig mensen die soortelijke premium themes op hun N900 hebben? Op Symbian was er een enorm aanbod, maar de themes die ik tot nu toe heb gezien voor de N900 vind ik zwaar tegenvallen.
Verwijderd
Persoonlijk vind ik voor maemo de thema's beter als voor symbian. Ik gebruik nu Humanity theme met ubuntu achtergrond en ubuntu lettertype, zie screenshots.SL65 schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:04:
Zie net dat Pizero bezig is met een theme voor de N900, maar zijn er toevallig mensen die soortelijke premium themes op hun N900 hebben? Op Symbian was er een enorm aanbod, maar de themes die ik tot nu toe heb gezien voor de N900 vind ik zwaar tegenvallen.
Verder zijn de hydrocarbon en marina themes vrij goed.
[ Voor 33% gewijzigd door warhamstr op 28-11-2010 16:38 ]
Ook een beetje mijn punt, voor de rest wel een aardig thema. Maargoed denk dat ik maar moet wachten op de release van Pizerowarhamstr schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:35:
Alleen heb je dan een complete Ubuntu style terwijl je Maemo draait? Ik vind het jammer dat er niet een echte Maemo style is zoals op de Maemo site bijv.

Bij mij kwamen er pas in een keer een aantal programma's terug. beetje vreemd.
[ Voor 3% gewijzigd door warhamstr op 29-11-2010 09:25 ]
Verwijderd
Wat je daar ziet zijn gewoon oude versies van de huidige standaard themes, dit is al vaker besproken. Misschien dat je die wallpaper ergens weg kan toveren. Nseries en Digital Nature zie je daar.warhamstr schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:35:
Alleen heb je dan een complete Ubuntu style terwijl je Maemo draait? Ik vind het jammer dat er niet een echte Maemo style is zoals op de Maemo site bijv.
Na mijn n900 ongeveer een jaar in gebruik te hebben, kamp ik nu met een oplaad-probleem.
Hij laat namelijk niet meer op, niet via de pc en niet via de normale oplader.
Iemand die mij hierbij kan helpen?
Alvast bedankt!
Mvg,
Nick
Verwijderd
Over het algemeen is er niets beschadigd, scherm is nog gewoon helemaal intact.
Maar toen ik heb oppakte had ik een zwart scherm, heb toen de batterij eruit gehaald en weer aan gezet. Nu is dus het geval dat hij alles doet, geluid, led lampje naast het scherm, touchscreen en toetsenbord verlichting doet het nog gewoon allemaal, maar hij blijft een zwart scherm geven ik kan nu dus niets doen. Iemand die hier al eerder last van heeft gehad?
Volgens mij in dit topic al wel een keer langs geweest. Je kan proberen of de tv-out het nog wel doet. Zo ja, dan is je scherm waarschijnlijk kapot.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:08:
Gister heb ik mijn n900 laten vallen met scherm naar beneden.
Over het algemeen is er niets beschadigd, scherm is nog gewoon helemaal intact.
Maar toen ik heb oppakte had ik een zwart scherm, heb toen de batterij eruit gehaald en weer aan gezet. Nu is dus het geval dat hij alles doet, geluid, led lampje naast het scherm, touchscreen en toetsenbord verlichting doet het nog gewoon allemaal, maar hij blijft een zwart scherm geven ik kan nu dus niets doen. Iemand die hier al eerder last van heeft gehad?
Verwijderd
Dat is goed nieuws Patrick. Ook nog sneller dan verwacht.Patrick V. schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:02:
Mijn N900 is gerepareerdAlthans, volgens de leverancier. Morgen krijg ik het toestel weer binnen dus ben benieuwd!
Verwijderd
Vaker voorkomend probleem bij de n900, contact puntjes in je nokia connecten niet meer goed. Heb hier ook last van sinds vorige week, langs nokia service point gaan maken ze hem voor jenick7 schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:26:
Beste tweakers,
Na mijn n900 ongeveer een jaar in gebruik te hebben, kamp ik nu met een oplaad-probleem.
Alvast bedankt!
Mvg,
Nick
Wat doet je n900 op het moment dat je de lader erin steekt? Helemaal niks of gedraagt hij zich vreemd (korte tril, wit scherm, weer uit, korte tril, wit scherm, etc).nick7 schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:26:
Beste tweakers,
Alvast bedankt!
Mvg,
Nick
In het laatste geval is het een kwestie van even aan de lader hangen voordat je hem aanzet. Je kan ook met verschillende laders proberen. Wat je (sowieso) kunt doen is even de accu los en erin. Lost vaak ook problemen op.
Ik wens je succes. Je kunt ook nog een volle accu erin doen of je accu extern opladen.
vrede in rust
Zeker! En heb hem nu voor me, hij werkt weer zoals het hoort!Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:23:
[...]
Dat is goed nieuws Patrick. Ook nog sneller dan verwacht.
Nou hij doet helemaal niks als ik hem aan de oplader hang. En een volle accu heb ik helaas niet. Een externe oplader zou een optie zijn, maar die kan ik niet vinden voor een n900. Zijn die er wel.Nas T schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:46:
[...]
Wat doet je n900 op het moment dat je de lader erin steekt? Helemaal niks of gedraagt hij zich vreemd (korte tril, wit scherm, weer uit, korte tril, wit scherm, etc).
In het laatste geval is het een kwestie van even aan de lader hangen voordat je hem aanzet. Je kan ook met verschillende laders proberen. Wat je (sowieso) kunt doen is even de accu los en erin. Lost vaak ook problemen op.
Ik wens je succes. Je kunt ook nog een volle accu erin doen of je accu extern opladen.
En ik heb mijn nokia n900 hier op tweakers gewonnen dus ik weet niet of ik wel garantie heb, zou dat uitmaken als ik langs zo'n nokia service point ga?
Nick
Verwijderd
Gaaf.Patrick V. schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:00:
[...]
Zeker! En heb hem nu voor me, hij werkt weer zoals het hoort!
edit:
Kan het kloppen dat de power-kernel op firmware 1.3 niet meer lager gaat dan 500mhz? Limits staan op 250mhz / 850 mhz
[ Voor 45% gewijzigd door Patrick V. op 30-11-2010 13:14 ]
Heb je hem misschien aan de lader? Bij gaat gaat hij op lv gewoon naar 250.Patrick V. schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:55:
Haha dat zeker1.3 stond er al op, heb hem zojuist weer overgeclocked met lv settings.
edit:
Kan het kloppen dat de power-kernel op firmware 1.3 niet meer lager gaat dan 500mhz? Limits staan op 250mhz / 850 mhz
Bedankt voor je reactie
Dat kan zeker kloppen, want mijn n900 gaat ook niet onder de 500... ook niet als ie van de lader af is!Patrick V. schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:55:
Haha dat zeker1.3 stond er al op, heb hem zojuist weer overgeclocked met lv settings.
edit:

Verwijderd
Heb het net geprobeerd en hij deed het idd nog. Scherm zal dus wel kapot zijn, zal wel weer duur grapje wordenDitisKees schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:18:
[...]
Volgens mij in dit topic al wel een keer langs geweest. Je kan proberen of de tv-out het nog wel doet. Zo ja, dan is je scherm waarschijnlijk kapot.

Ik heb het even getest, zonder lader zakt mijne wel terug naar de 250mhzlaropo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:18:
[...]
Dat kan zeker kloppen, want mijn n900 gaat ook niet onder de 500... ook niet als ie van de lader af is!
[ Voor 13% gewijzigd door Patrick V. op 30-11-2010 17:02 ]
Zolang er geen barst in zit heb je grote kans dat het gewoon onder garantie gerepareerd wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:21:
[...]
Heb het net geprobeerd en hij deed het idd nog. Scherm zal dus wel kapot zijn, zal wel weer duur grapje worden.
Verwijderd
Toen ik met mijne langs nsp ging vroegen ze om aankoop bewijs, dus ben bang van wel heb je geen bewijs dat je hem via tweakers hebt gewonnen?nick7 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:26:
[...]
En ik heb mijn nokia n900 hier op tweakers gewonnen dus ik weet niet of ik wel garantie heb, zou dat uitmaken als ik langs zo'n nokia service point ga?
Nick
Zat net ook nog iets anders te bedenken, kan het nu niet testenwant n900 ligt bij nsp
Het tor project is er nu ook voor de n900 (http://www.torproject.org/docs/N900.html.en)
Zou je op deze manier kunnen skypen via 3g?
Zonder dat je provider het ziet?
Zelf vervangen is echt heel simpel.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:21:
[...]
Heb het net geprobeerd en hij deed het idd nog. Scherm zal dus wel kapot zijn, zal wel weer duur grapje worden.
Toen ik pas contact had met het NSP verzekerde ze me dat een bon niet nodig was.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:57:
[...]
Toen ik met mijne langs nsp ging vroegen ze om aankoop bewijs, dus ben bang van wel heb je geen bewijs dat je hem via tweakers hebt gewonnen?
Zat net ook nog iets anders te bedenken, kan het nu niet testenwant n900 ligt bij nsp
Het tor project is er nu ook voor de n900 (http://www.torproject.org/docs/N900.html.en)
Zou je op deze manier kunnen skypen via 3g?
Zonder dat je provider het ziet?
je kan toch gewoon eerst even bellen?
Scherm kun je hier bestellen http://www.mobilesupplies...436_3455_13334_13571.html
[ Voor 7% gewijzigd door Nienix op 30-11-2010 19:41 ]
Bestaat er eigenlijk een app die met GPS weet bij welk station je bent en de treinvertrektijden laat zien?
Ik zag eens zo iets op een iPhone, dat wil ik ook. Op mijn Symbiantelefoon had ik een app van NS zelf, maar dat was een onding en je moest notabene zelf zeggen in welk station je was.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Er is een ns app, volgens mij werkt die ook met gps.Sando schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:08:
Ik heb ongeveer 300 van de 400 pagina's gelezen en was het nog niet tegen gekomen:
Bestaat er eigenlijk een app die met GPS weet bij welk station je bent en de treinvertrektijden laat zien?
Ik zag eens zo iets op een iPhone, dat wil ik ook. Op mijn Symbiantelefoon had ik een app van NS zelf, maar dat was een onding en je moest notabene zelf zeggen in welk station je was.
Zal even zoeken momentje
Edit: gevonden, weet niet zeker of gps werkt volgens mij wel http://talk.maemo.org/showthread.php?t=44700
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 20:22 ]
Bizar, mijne dus niet, ondanks dat ik limits 250 900 heb ingesteld..Patrick V. schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:56:
[...]
Ik heb het even getest, zonder lader zakt mijne wel terug naar de 250mhz
Als daar 125 en 250 tussenstaan dan is dat de reden.
Ook al heb je hem als 250 900 ingesteld dan kan hij die hierdoor namelijk wel overslaan.
Verwijderd
Ik had daar zelf ook last van en heb het opgelost door als lv 249 in te stellen geloof ik. Er zijn hier vast mensen die dit kunnen bevestigen of ontkrachten.Gohan040 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:09:
Als je als root, kernel-config show doet dan kan je zien bij avoid frequencies welke hij overslaat.
Als daar 125 en 250 tussenstaan dan is dat de reden.
Ook al heb je hem als 250 900 ingesteld dan kan hij die hierdoor namelijk wel overslaan.
Verwijderd
Ik heb mijn N900 overgeklokt met zImage900mhz.fiasco (een goede tip van jePatrick V. schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:55:
edit:
Hier wel hoor, 125MHz, geen probleem. Maar ik gebruik de voltage/overclockprofiles, met cpufreq werk ik niet (heeft ook niet gewerkt). Maar je wilt helemaal geen 125MHz draaien. Er waren namelijk geruchten dat dit minder zuinig zou zijn? Minder zuinig?!?! Ja, dat zeg ik. Dat komt doordat 125MHz voor idle te laag is en er wordt dus sneller naar een hogere frequentie overgeschakeld. Helaas voor ons schakelt hij dan niet tussen 125 en 250MHz, maar tussen 125MHZ en 500MHz en hoger. Kortom: de processor staat effectief langer op een hogere frequentie te draaien.laropo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:18:
[...]
Dat kan zeker kloppen, want mijn n900 gaat ook niet onder de 500... ook niet als ie van de lader af is!
Via OC profiles kan ik ook 0 MHz als minimum instellen. Effect:
In Conky zie ik 250MHz als minimum, terwijl in het profiel 125MHz ook als optie zit (als ik 125MHz als minimum instel, zie ik dat wel terug in Conky). Volgens mij wordt er niks mee gedaan, ik heb nu het voltage aangepast, naar een kwart van wat bij 250MHz wordt gebruikt. Ik verwacht een vastloper, maar dat gebeurt niet.
@redsandro: ik heb nsschedule en ik heb het getest:
Hij maakt vraagt de GPS positie op en stelt automagisch het juiste station in. Alleen: dat werkt alleen als er een fix is. Dus eerst GPS aanzetten en zorgen dat hij een fix te pakken heeft, dan nsschedule starten.
vrede in rust
Ik vind het een vooruitgang, maar dan vooral op het gebied van batterij verbruik. Op het gebied van snelheid is er geen verschil. Ik heb nog nooit problemen ondervonden overigens. Er zitten nog veel meer opties in die power kernel, die ik zelf niet gebruik.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:27:
[...]
Ik heb mijn N900 overgeklokt met zImage900mhz.fiasco (een goede tip van je). Jij gebruikt nu de power kernel en ik vraag me af wat jij ervan vindt in vergelijking met de zImagexxx.fiasco methode. Ben er nieuwsgierig naar, maar die geeft hier en daar toch wel een aantal "problemen". Of heb ik het mis?
Waar ik met de fiasco methode net aan een dag redde (met wifi uit, 3g uit, mobiel internet uit etc.) haal ik met de powerkernel (met wifi aan, 3g aan, als er geen wifi is verbonden met mobiel internet) met gemak een volle dag. Ik zou dit zelfs kunnen rekken naar 2 dagen maar ik wil graag ten alle tijde voldoende stroom beschikbaar hebben, dus ik doe savonds zelfs moeite om mijn batterij leeg te krijgen
Ik zou het eens proberen! Even je N900 standaard maken, en de handleiding van uit de begin post volgen
[ Voor 5% gewijzigd door Patrick V. op 01-12-2010 10:55 ]
Verwijderd
Vanaf vanmorgen laadt mijn telefoon pagina's onvolledig en er komen ook geregeld http-foutmeldingen voorbij.
Heb gister NITDroid geinstalleerd maar volgens mij zal dat weinig uitmaken aangezien die op een geheugenkaartje geinstalleerd is. Ook zonder geheugenkaartje in de telefoon werkt het internet maar zeeeeeer matig as we speak.
Voor de rest, toptelefoon, films/series met subs zonder converteren kijken, overclocken, andere OS'en opzetten, zou op dit moment niet weten welke telefoon deze zou kunnen vervangen
IkVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:53:
Iemand die ook de N900 gebruikt icm een Hi abonnement?
Verwijderd
Ah verdorie dan zal het wel aan mijn telefoon liggen.. heb je toevallig ook Xtra-snel of hoe Hi dat ook noemt? Is dan misschien weer tijd voor een verse flashPatrick V. schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:56:
[...]
IkHeb het even voor je getest, mijn mobiele internet werkt zonder problemen.
edit 1; Internet (3G) werkt wel redelijk normaal in NITDroid, al is dat helaas ook nog niet veel soeps. Zal maar eens kijken wat ik er in Maemo aan kan doen

edit 2; En zonder nog dingen te veranderen werkt alles nu gewoon weer, misschien zat ik bij een zendmast die even een firmware-upgrade moest
edit 3; nieuws: KPN kampt met storing op mobiel netwerk Aha!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 14:54 ]
Verwijderd
Bedankt PatrickPatrick V. schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:52:
[...]
Ik vind het een vooruitgang, maar dan vooral op het gebied van batterij verbruik. Op het gebied van snelheid is er geen verschil. Ik heb nog nooit problemen ondervonden overigens. Er zitten nog veel meer opties in die power kernel, die ik zelf niet gebruik.
Waar ik met de fiasco methode net aan een dag redde (met wifi uit, 3g uit, mobiel internet uit etc.) haal ik met de powerkernel (met wifi aan, 3g aan, als er geen wifi is verbonden met mobiel internet) met gemak een volle dag. Ik zou dit zelfs kunnen rekken naar 2 dagen maar ik wil graag ten alle tijde voldoende stroom beschikbaar hebben, dus ik doe savonds zelfs moeite om mijn batterij leeg te krijgen
Ik zou het eens proberen! Even je N900 standaard maken, en de handleiding van uit de begin post volgen
Deze is er, hij heet Nsschedule. Gewoon in extras en draait als een treinSando schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:08:
Ik heb ongeveer 300 van de 400 pagina's gelezen en was het nog niet tegen gekomen:
http://maemo.org/packages/view/nsschedule/
Internetten is _altijd_ traag. Tussen de 10 en 60 seconden voordat een pagina begint te laden. Is dat een bewust ingebouwde frustratie om mensen over te halen de Xtra duur versie te nemen?
Ik heb Hi, precies hetzelfde verhaal. Was duidelijk iets kapot vandaag.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:53:
Iemand die ook de N900 gebruikt icm een Hi abonnement?
Nas T schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:37:
@redsandro: ik heb nsschedule en ik heb het getest:
Hij maakt vraagt de GPS positie op en stelt automagisch het juiste station in. Alleen: dat werkt alleen als er een fix is. Dus eerst GPS aanzetten en zorgen dat hij een fix te pakken heeft, dan nsschedule starten.
Super, dank jullie!Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:18:
[...]
Er is een ns app, volgens mij werkt die ook met gps.
Zal even zoeken momentje
Edit: gevonden, weet niet zeker of gps werkt volgens mij wel http://talk.maemo.org/showthread.php?t=44700
[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 02-12-2010 01:12 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Misschien is er desktop-widget te vinden waarmee je GPS, klik, aanzet, ik weet het niet, het zou zomaar kunnen.Sando schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:08:
Internetten is _altijd_ traag. Tussen de 10 en 60 seconden voordat een pagina begint te laden. Is dat een bewust ingebouwde frustratie om mensen over te halen de Xtra duur versie te nemen?
Super, dank jullie!(Is dit nu een bedankt of een nehneh smiley?) Alleen deze had ik al op mijn telefoon, maar ik wist niet dat GPS wel werkte alleen dat je 'm zelf aan moet zetten. Helaas is er al bijna een jaar geen update. Is er ook ergens een normale GPS-aan-uitknop zodat je niet 'show my location in my status' aan moet vinken alleen om die GPS aan te zetten?
Dat een pagina 10 seconden duurt voordat ie gaat laden komt omdat er ergens een aantal lutsers bezig zijn.
Dat is net als bij updates: eerst 20, 30 seconded wachten zodat 23kB in 0,2 seconde binnen is.
Het internetgezeik is op te lossen, je moet een andere DNS-ip instellen (een DNS server maakt van een webpagina een ip-adres). OpenDNS is een snelle veilige.
Hoe te doen:
Instellingen, internetverbindingen, verbindingen, HI, bewerken, volgende, volgende, geavanceerd.
Dan vul je bij het tabblad IP-adressen bij primair DNS-adres 208.67.222.222 en bij secundair DNS-adres 208.67.220.220 in. alles opslaan en je pagina's laden weer wat sneller.
vrede in rust
Ja precies, heel lang wachten en dan opeens komt het vlot!Nas T schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:18:
[...]
Dat een pagina 10 seconden duurt voordat ie gaat laden komt omdat er ergens een aantal lutsers bezig zijn.
Dat is net als bij updates: eerst 20, 30 seconded wachten zodat 23kB in 0,2 seconde binnen is.
Ik heb je tip toegepast en het is inderdaad iets sneller. Even een poosje mee rondlopen en kijken of ik opgewassen ben tegen mijn HTC Desire dragende rivaal die mij altijd pest omdat zijn internet haast instant is. Telford geloof ik.
Ik dacht altijd dat OpenDNS als voordeel privacy en als nadeel snelheid had. Maar de DNS van Hi is nog slomer.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Maken jullie gebruik van thema's? Zou dit de N900 kunnen vertragen?
Ik heb Ubuntu Humanity theme net geïnstalleerd, een erg mooi thema inclusief icons. Het menu-open effect is ook erg leuk gedaan. an-DROID theme vind ik wat minder, maar heb daar wel de background van gebruikt:

De background die je ziet bij het lock screen hoort eigenlijk bij het thema
Voor de geïntresseerde: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=887394#post887394
Hier valt een guide te vinden om nitdroid op je EMMC te insstalleren.
Heb het zelf nog niet geprobeert, wacht even de Youtube video's af.
Verwijderd
Bij mij werkte het in ieder geval een stukje sneller toen ik bij de instellingen van de internetverbinding zelf de proxy's uitschakelde. Zou je ook eens kunnen proberen.Sando schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:08:
Heeft iemand ook een N900 ICM Hi Eindeloos Online (niet Xtra)?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 13:50 ]
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.