Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
mijn command(dus zowel firmware als EMMC probeer ik telkens);
flasher-3.5.exe -F <bestand>.bin -f -R

manieren;
batterij eruit
kabel erin(ff wachten)
command runnen
batterij erin terwijl ik "u" inhoud
gn reactie/

Batterij eruit,
weer in
command runnen
usb + U
soms uboot/

Batterij uit, in
usb + U
Command runnen
gn reactie.

als ik een uboot krijg en onderbreek autoboot, en typ reset, dan start hij opnieuw op maar met verlicht scherm. Maar dan krijg ik weer een uboot.
Als ik hem een kwartier aan de pc leg(of stroomadapter) boot hij zichzelf af en toe eens. Het lijkt er mij sterk op dat hij doet waarin hij zin heeft.

Batterij; hij heeft van 22u tot ongeveer 3u gister nacht aan de stroomadapter gehangen(waar hij DENK ik "constant" zat te reboten.)
ik kan wel autoboot onderbreken en commands ingeven, mocht dat helpen?
TRouwens NSP, akkoord mee, maar dit is een 2e hands toestel(geen garantie), met gekraakte software op, en apps van extras-devel. Gaat Nokia daar geen probleem mee hebben om mij vanaf 0 weer te laten knoeien?
Ik begin meer en meer te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 23:12
Oke, laatste poging. Probeer dit eens:

If you cannot establish a connection with N900, do following steps:

1. Turn off the device
2. Remove the battery
3. Start flasher and execute the command 'flasher-3.5.exe -i' until it says "Suitable device not found..."
4. Plug the device to computer
5. Insert battery and see if it helps.

Misschien kun je nog eens een andere pc gebruiken. Ik heb zelf geen ervaringen met NSP, maar ik heb het idee dat ze bij Nokia niet moeilijk doen over zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenny1001 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:45:
TRouwens NSP, akkoord mee, maar dit is een 2e hands toestel(geen garantie), met gekraakte software op, en apps van extras-devel. Gaat Nokia daar geen probleem mee hebben om mij vanaf 0 weer te laten knoeien?
Heb je dan geen aankoopbewijs van de vorige eigenaar? Je hebt gewoon twee jaar garantie op je toestel. Het maakt niet uit of je N900 tweedehands is. Heb je dat bewijs niet, dan is het misschien een idee om het alsnog aan de vorige eigenaar te vragen. Mocht dat niet lukken, dan zou ik het erop wagen bij het NSP en je situatie daar uitleggen wat je aankoopbewijs betreft. Toen ik een probleem had met mijn vorig toestel, werd er wel een bon gevraagd.
Zeg liever niets over het "geknoei" met je toestel ( ik herhaal je gebruikte term en daarbij opgemerkt: doen wij dat bijna allemaal niet hier in meer of mindere mate? :+ ). Je hoeft geen slapende honden wakker te maken, toch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nas T schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:41:
[...]

hier hetzelfde probleem met de camera. naar aanleiding van de eerdere reacties heb ik "lowlight" verwijderd. geen succes. reboot: geen succes. toen "blessn900" verwijderd, geen succes. reboot: geen succes.
"fcam" heb ik niet, nog wel "mbarcode" en "mirror", die doen het beiden ook niet. voor "mirror" vreemd, want die gebruikt de front-camera...

voor degenen met hetzelfde probleem: leg stapsgewijs en precies uit wat je hebt gedaan, dat leidt tot meer inzicht.
Joh lees eens even, zoals ik zei, het ligt aan het pakket fcam-drivers ... lowlight / blessn900 etc. zijn allemaal gebaseerd op de fcam libraries en die werken op moment niet lekker (iig niet met kernel-power) ;)

Terminal openen:
code:
1
2
$ sudo gainroot
# apt-get remove fcam-drivers

Dan even rebooten en dan werkt je camera weer ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:54
Kenny1001 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:45:
mijn command(dus zowel firmware als EMMC probeer ik telkens);
flasher-3.5.exe -F <bestand>.bin -f -R

manieren;
batterij eruit
kabel erin(ff wachten)
command runnen
batterij erin terwijl ik "u" inhoud
gn reactie/

Batterij eruit,
weer in
command runnen
usb + U
soms uboot/

Batterij uit, in
usb + U
Command runnen
gn reactie.

als ik een uboot krijg en onderbreek autoboot, en typ reset, dan start hij opnieuw op maar met verlicht scherm. Maar dan krijg ik weer een uboot.
Als ik hem een kwartier aan de pc leg(of stroomadapter) boot hij zichzelf af en toe eens. Het lijkt er mij sterk op dat hij doet waarin hij zin heeft.

Batterij; hij heeft van 22u tot ongeveer 3u gister nacht aan de stroomadapter gehangen(waar hij DENK ik "constant" zat te reboten.)
ik kan wel autoboot onderbreken en commands ingeven, mocht dat helpen?
Ik ben hier niet zo'n held in maar ik kan me herrinneren dat in de command die je runt de -R weg moet laten als je de EMMC wilt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
@ Palamedes;
3x elk command geprobeerd(firmware en EMMC), 1keer reactie=>uboot.

@n user; nee. Die had hij niet meer zei hij. Dat vond ik ook wel raar, maar goed, alles zat in de doos(ongebruikt) en ik was zo blij als een kind natuurlijk.

Het wordt NSP. Enig idee hoelang ik die kwjit ben? Week of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:04:
[...]

Heb je dan geen aankoopbewijs van de vorige eigenaar? Je hebt gewoon twee jaar garantie op je toestel. Het maakt niet uit of je N900 tweedehands is. Heb je dat bewijs niet, dan is het misschien een idee om het alsnog aan de vorige eigenaar te vragen. Mocht dat niet lukken, dan zou ik het erop wagen bij het NSP en je situatie daar uitleggen wat je aankoopbewijs betreft. Toen ik een probleem had met mijn vorig toestel, werd er wel een bon gevraagd.
Zeg liever niets over het "geknoei" met je toestel ( ik herhaal je gebruikte term en daarbij opgemerkt: doen wij dat bijna allemaal niet hier in meer of mindere mate? :+ ). Je hoeft geen slapende honden wakker te maken, toch. ;)
Toen ik vrijdag het nokia care punt belde zeiden ze dat je geen bon nodig heb om garantie te krijgen.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kenny1001 schreef op zondag 14 november 2010 @ 09:21:
@ Palamedes;
3x elk command geprobeerd(firmware en EMMC), 1keer reactie=>uboot.

@n user; nee. Die had hij niet meer zei hij. Dat vond ik ook wel raar, maar goed, alles zat in de doos(ongebruikt) en ik was zo blij als een kind natuurlijk.

Het wordt NSP. Enig idee hoelang ik die kwjit ben? Week of 3?
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=9&t=269

Hier staat een stukje software wat een hoop tikwerk uit handen neemt
lees dat topic eens door, Reg de maker is een vriendelijke kerel, die er best vanaf weet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Toen ik (wel met vorige telefoon) naar NSP ging, had ik ook geen bon nodig. Ze zagen aan imei dat ik nog ruim garantie had.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Phas0r schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:18:
[...]
Terminal openen:
code:
1
2
$ sudo gainroot
# apt-get remove fcam-drivers

Dan even rebooten en dan werkt je camera weer ;)
Die driver die op Sygysweb staat (thx N User) is een betere oplossing, dan werkt alles gewoon alsvanouds. Zowel camera als fcam etc met de power kernel.

fcam-drivers_1.0.7-1_armel.deb.zip

Gewoon via ssh of vanaf de terminal te doen.

wget blaat
mv blaat blaat.zip
7z e blaat.zip
dpkg -i blaat.deb

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik ben (ja helaas) overgestapt naar een andere telefoon... Ik heb een vraagje over het backuppen en dergelijke: Is het mogelijk om smsjes te backuppen en deze op de computer te zetten? Ze hoeven niet op m'n nieuwe telefoon, maar ik wil ze wel graag bewaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 18:33
Gamepie56 schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:12:
Ik ben (ja helaas) overgestapt naar een andere telefoon... Ik heb een vraagje over het backuppen en dergelijke: Is het mogelijk om smsjes te backuppen en deze op de computer te zetten? Ze hoeven niet op m'n nieuwe telefoon, maar ik wil ze wel graag bewaren...
JA! sinds PR1.3 kan je je smsjes gewoon syncen met nokia Ovi suite. Was ik ook al blij om want ontvang (niet helaas) deze week mijn desire Z. Hopelijk bevalt dat android een beetje anders ga ik gewoon weer terug naar mijn n900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Sando schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:11:
[...]

Die driver die op Sygysweb staat (thx N User) is een betere oplossing, dan werkt alles gewoon alsvanouds. Zowel camera als fcam etc met de power kernel.

fcam-drivers_1.0.7-1_armel.deb.zip

Gewoon via ssh of vanaf de terminal te doen.

wget blaat
mv blaat blaat.zip
7z e blaat.zip
dpkg -i blaat.deb
Hartelijk dank! Ik zat op zo'n oplossing te wachten, want een aantal keer flashen, programma's eraf gooien en proberen met drivers te goochelen zag ik nog niet zo zitten.

Vraagje; hoe kan dit nou komen? Ik gebruik geen extras-devel, maar wel extras-testing en extras. Is er dan toch een programma in extras-testing dat ervoor zorgt dat programma's gaan conflicteren? En kan ik dit nou voorkomen?

Wat is trouwens de status van de power-kernel? Zijn alle verbeteringen van PR1.3 nu hierin opgenomen? En welke versie (V42, 44, 45) staat in extras-devel en welke in extras-testing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Geen idee wat waar staat, maar de 'stable' staat gewoon in extra's en de 'rommelversie' in testing, dus iedere keer als testing actief is bij het updaten loop je risico.

Maar een rommelversie is het natuurlijk ook weer niet. Je hebt Kees die maakt fcam-drivers gebaseerd op het origineel. Dan heb je Miep die de power kernel maakt gebaseerd op het origineel. Ze houden geen rekening met elkaars knip en plakwerk dus kan dat wel eens gaan conflicteren.

Ik bedoel, het zijn niet zomaar apps. Het zijn beide gepatchte systeemcomponenten.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ere wie ere toekomt, de versie van fcam-drivers van Sygysweb is door Titan, die ook de powerkernel uitbrengt, gecompileerd. Ik geloof trouwens dat er inmiddels nieuwe zijn, maar daar is niets wezenlijk gewijzigd.
Wat Redsandro zegt klopt, deels in ieder geval, het zijn beide systeemcomponenten, alleen het is niet zo dat de auteurs geen rekening met elkaar houden, het is alleen lastig met al die versies.Zie hier

Volgens Titan zijn de versies in Extras (v37) en Extras-testing (v42) stabiel. v45 staat in -Devel.
Ik geloof dat v42 al op de PR1.3 versie gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

@kenny1001; maanden geleden al heb ik een hulpprogramma gemaakt wat het erg simpel maakt de juiste drivers voor reflash.exe en de usb poort drivers te installeren. Je kunt het downloaden van sygysweb.nl/n900forum; hierbij nog een directere link: http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=9&t=269 ; wanneer je het progr voalutomatisch installeerd zie je de juiste handelswijze autom in beeld komen; aktie 1 en 2 in het utility's menu. Daarna kun je reflashen naar PR13 (optie C) waarbij je de emmc niet behoeft mee te flashen.
Succes.
Reg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartenmk schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:14:
Volgens Titan zijn de versies in Extras (v37) en Extras-testing (v42) stabiel. v45 staat in -Devel.
Ik geloof dat v42 al op de PR1.3 versie gebaseerd is.
De versie in Extras Devel is zeker op PR1.3 gebaseerd, want deze heeft ook de (beta) USB-host mode ondersteuning. De USB-host mode kernel is namelijk gebaseerd op PR1.3 omdat daar een aantal fixes in zitten die USB-host mode heel veel makkelijker schijnen te maken.

USB host mode werkt trouwens prima met USB stickjes!
Ik ben nog aan het kijken of ik een DVB-T adapter werkend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 18:30
Zeker interessant.

Morgen trouwens de Meego converence in Ierland:

http://conference2010.meego.com/

We will have sessions about

Hardware support
Platform development
Application development
MeeGo project, process and progress
and any other MeeGo related topics

Misschien meer info van Nokia over de N9??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:25
Heb sinds install van kernelpower V42 uit extra's-testing ook problemen gehad met alles camera gerelateerd.
Het installen van de ge-update fcam-drivers_1.0.7-1 bood bij mij geen oplossing. Pas na het un-installen van fcam deed het standaard cam programma weer.
Later viel me op dat m'n LED indicator niet meer werkte???
Kon op internet weinig vinden over dit probleem, wat uiteindelijk oplossing bood was het de-installen van kernelpower V42, en terugzetten van de default kernel.
Na reboot deed de LED indicator weer.
Vervolgens via de app manager kernelpower V37 uit de extra repo ge-installed waarna OC, camera, en LED indicator weer normaal werkte gelukkig.
Voor mij geen powerkernels meer uit testing of devel repo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nienix en @Ophidian
Goed om te weten dat je niet per se een aankoopbewijs nodig hebt. Hopelijk is het imei nr. van mijn pre-release toestel geregistreerd in het geval dat ik een onoverkomelijk probleem krijg met mijn N900.
maartenmk schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:14:
Ere wie ere toekomt, de versie van fcam-drivers van Sygysweb is door Titan, die ook de powerkernel uitbrengt, gecompileerd.
Juist, ik zal mijn post aanpassen, want ik ben per slot van rekening degene die de bewuste link plaatste.
Frank J. schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:40:
Morgen trouwens de Meego converence in Ierland:

http://conference2010.meego.com/

We will have sessions about

Hardware support
Platform development
Application development
MeeGo project, process and progress
and any other MeeGo related topics

Misschien meer info van Nokia over de N9??
Ik ben ook benieuwd wat voor nieuws we te horen krijgen. De laatste tijd is het wel opvallend stil rondom de N9.
Julien Fourgeaud (mobile analyst), die in Dublin aanwezig zal zijn, schrijft o.a het volgende:
It would make sense for Nokia to share some insight for developers and even devices, but because of the “low profile” of the event in terms of Media, it is unlikely that we’ll get to hear about the new tablet or the N9.
umar says:
November 11, 2010 at 4:52 pm

Hey julien ask about the new meego devices from nokia in 2011, will it be just the N9 or thr will be sevral Nseries Meego fones?
Reply

Julien Fourgeaud says:
November 11, 2010 at 4:58 pm

As said in the post, I am not sure they are really ready to communicate on their product Roadmap.
I am suspecting this will come at Mobile World Congress next February and Elop will be doing that on stage.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@dr_dreey wrote:
Kon op internet weinig vinden over dit probleem, wat uiteindelijk oplossing bood was het de-installen van kernelpower V42, en terugzetten van de default kernel.
Vervolgens via de app manager kernelpower V37 uit de extra repo ge-installed waarna OC, camera, en LED indicator weer normaal werkte gelukkig.
Dat heb ik intussen ook bemerkt, maar zelfs na reflashen van de gehele firmware bleef mijn led indicator uit; in alle gevallen dat ie zou moeten branden; zelfs in fCamera. Lastig, maar niet bedreigend; ik heb het maar zo gelaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
dr_dreey schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:56:
Heb sinds install van kernelpower V42 uit extra's-testing ook problemen gehad met alles camera gerelateerd.
Het installen van de ge-update fcam-drivers_1.0.7-1 bood bij mij geen oplossing. Pas na het un-installen van fcam deed het standaard cam programma weer.
Ik had het ook gesignaleerd.
Ook Flaslight werkte niet meer.
Ik heb de laatste versie (V45) geïnstalleerd. Alles (ook led-signalering) werkt weer prima behalve Fcam. Het is zelfs zo dat deze app. alle andere camera applicaties (mbarcode, flaslight, gewone camera) blokkeert, maar zelf ook niet werkt. Ik heb Fcam en zijn drivers verwijderd en nu werkt alles (behalve Fcam dan) weer als een zonnetje. De combinatie PR 1.3 en Power-kernel maakt dat ik makkelijk twee dagen met een batterijvoeding vooruit kan.
De nieuwe PowerKernel schijnt ook USB-host-mode te ondersteunen. Binnenkort maar eens zo'n kabeltje kopen of fabrieken, installeren en testen. Heeft iemand hier al ervaring mee?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Laatst online: 12:19
hier kun je de streams van de meego conferentie volgen
http://conference2010.meego.com/program/live-streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@KC27 schreef op maandag 15 november 2010 09:44:
De nieuwe PowerKernel schijnt ook USB-host-mode te ondersteunen. Binnenkort maar eens zo'n kabeltje kopen of fabrieken, installeren en testen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Sygys is hier al mee aan het stoeien; kan al muziek afspelen vanaf de usb stick op de N900; overtuig jezelf op deze link:
http://www.sygysweb.nl/n9.../viewtopic.php?f=16&t=822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb upgrade uitgevoerd. Ik mis nu diverse applicaties.
Bijv.:
Mobile Maps 10 staat nog wel op mijn N900.
Ik zie de mappen Res, Maps, Drive en Manuals. en ook SetupMobileMaps.deb
Ergo, alles moet er zijn.
Maar hoe krijg ik mijn snelkoppeling weer op het scherm?? Ik kan zoeken wat ik wil maar hij ziet niets?
ook met GPE file manager kom ik er nog niet uit.

Wie help me hier ??

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:48:
Ik heb upgrade uitgevoerd. Ik mis nu diverse applicaties.
Bijv.:
Mobile Maps 10 staat nog wel op mijn N900.
Ik zie de mappen Res, Maps, Drive en Manuals. en ook SetupMobileMaps.deb
Ergo, alles moet er zijn.
Maar hoe krijg ik mijn snelkoppeling weer op het scherm?? Ik kan zoeken wat ik wil maar hij ziet niets?
ook met GPE file manager kom ik er nog niet uit.

Wie help me hier ??

Dank alvast
Hoe heb je de upgrade gedaan? Via internet of heb je hem opnieuw geflashed?

Als je via internet op de n900 hebt geupgrade zou de snelkoppeling er nog moeten zijn.

Om het programma weer te installeren kan je de volgende catalogus toevoegen bij applicatiebeheer:
Naam: Sygic Mobile Maps
Webadres: http://repository.sygic.com/maemo
distributie: fremantle
Onderdelen: non-free

Als je deze hebt toegevoegd kan je via applicatiebeheer het programma installeren. mobile-maps-10 heet hij volgensmij.

edit: Ik las dat je mobilemaps.deb ook nog hebt, als je deze aanklikt in bestandsbeheer wordt de applicatie geinstalleerd. Het voordeel van de catalogus toevoegen is dat je ook updates krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@KC27 en anderen,
Jij hebt kernel power V45 uit extra-devel repo ge-installed en merkt dat je batt. life langer is.
Ook geen problemen met cam. app. en LED indicator, kunnen meer mensen dat bevestigen?

Normaal heb ik de testing en devel repo's uitstaan, als ik de devel repo aanzet krijg ik kernel power V45 te zien. Kan ik deze gewoon installen via de app. manager, rebooten en klaar?
Omdat op wiki.maemo.org beschreven wordt dat je kernel power Vxx via kernel power SETTINGS moet installen en dat deze meteen weet dat kernel power (dependency) Vxx mee moet installen.
http://wiki.maemo.org/Ker...stable_kernel_from_extras
Verder gebruik ik in x-terminal het commando 'uname-r' om kernel versie te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb v45, moest de camera drivers vervangen. Niet tricky.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
dr_dreey schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:47:
@KC27 en anderen,
Jij hebt kernel power V45 uit extra-devel repo ge-installed en merkt dat je batt life langer is.
Ook geen problemen met cam app en led indicator, kunnen meer mensen dat bevestigen?

[...]
Het verschil in battery life komt door PR1.3, eventueel in combinatie met overklokken/voltages aanpassen. Je kunt dus ook bij v42 blijven, dat is veiliger.
Let wel op de gerelateerde FCam-driver update, zie eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@redsandro
De fcam drivers bedoel je, deze:
http://maemo.org/packages...mel/fcam-drivers/1.0.7-2/
Verder nog veranderingen/verbeteringen opgemerkt?

@maartenmk
De V42 heeft bij mij problemen gegeven met LED indicator en camera, waarbij de fcam driver update ook geen oplossing bood.
Zit nu weer op kernel power V37 uit de extra repo maar deze is volgens mij bedoeld voor PR1.2.
Nou wilde ik graag een kernel power die voor PR1.3 bedoeld is en aangezien V42 problemen gaf blijft V45 over...
PS iemand nog install tips waar ik een paar posts terug naar gevraagd heb?

[ Voor 53% gewijzigd door dr_dreey op 15-11-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
@racinfo, ik heb heel het topic gelezen.
Knap van al je werk!
Net voor ik mn N900 aan iemand anders gaf, heb ik je bestand gedownload.
Ik kreeg toen melding van windows dat mn pc het bestand niet kon openen.
En ik denk ook dat alle flashhulpmiddelen wel geen zin hebben;
1. ik DENK te kunnen flashen.
2.mijn n900 gaat volgens mij niet in flashmode; het nokiascherm met het usb-icoon krijg ik max n halve seconde te zien, daarna krijg ik altijd direct mijn ubootscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

dr_dreey schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:35:
@redsandro
De fcam drivers bedoel je, deze:
http://maemo.org/packages...mel/fcam-drivers/1.0.7-2/
Verder nog veranderingen/verbeteringen opgemerkt?
Naja ik heb 1.0.7-1 geinstalleerd maar precies.

Verder niets opgemerkt, update ging min of meer perongeluk, verder ben ik de laatste tijd vooral aan het bellen met mijn N900, daarom niets opgemerkt.

Wel schijnt het dat je met v45 USB host-mode ondersteuning hebt wat supersweet is maar ik wacht even tot iemand anders hier vertelt wat je precies erbij moet installeren zodat ik even niet andere forums hoef te lezen. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Nou kernel power V45 uit extra-devel repo ge-installed.
Heb eerst via X-terminal de default kernel teruggeplaatst en daarna kernel power en kernel power settings verwijderd zoals aangegeven staat in de kernel power wiki. Vervolgens ge-reboot, extra-devel repo aangezet en kernel power settings ge-installed, deze heeft vervolgens kernel power V45 ge-installed. Reboot, via X-terminal command 'uname -r' kernel power versie gecontroleerd, geeft netjes V45 aan.
Tot nu toe gelukkig geen camera en LED inditator problemen gehad zoals bij kernel power V42 wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hmm.. apart. Ik deed gewoon update, zoals het niet moet.
Kan gewoon overclocken en samba mounten, dus ik zie niet wat er fout aan is.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Sando schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:07:
[...]

Wel schijnt het dat je met v45 USB host-mode ondersteuning hebt wat supersweet is maar ik wacht even tot iemand anders hier vertelt wat je precies erbij moet installeren zodat ik even niet andere forums hoef te lezen. :P
Mijn ervaringen tot nu toe met USB host modus:
heb power-kernel V45 geïnstalleerd en H-E-N (host-mode-enabler). Een usb-stickje van 2GB werkend en een kaartlezer met een SDHC kaartje van 4GB. Voor allebei in H-E-N de High Speed hostmode kiezen, dus niet de Full Speed mode.
Ik ben nog aan het proberen mijn externe HDD van 1TB en mijn USB stickje van 16GB werkend te krijgen (allebei NTFS).
Verder werkt mijn status-ledje momenteel niet... (werkt weer, na de procedure gevolgd te hebben zoals dr_dreey twee posts hierboven beschreef).
Overigens is mijn N900 niet overgeclockt.

[ Voor 5% gewijzigd door James RB op 15-11-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:28

ErikKo

Rippie

Om als zoveelste te bevestigen; Ook ik had problemen met de LED. Inderdaad gefixed volgens de methode van dr_dreey:
- V45 installed. LED en camera stuk.
- Deze stappen volgen om de oude kernel terug te zetten.
- Na de reboot heb je weer de gewone kernel: Xterminal -> uname -r -> 2.6.28-omap1
- Via package manager opnieuw de V45 geinstalleerd.
- Reboot
En voila, op mijn N900 werkt de LED weer. Maar de camera nog niet...
- Via (faster) app manager blessn900 verwijderd. Via dependencies ook de fcam-drivers die werden verwijderd.
- Reboot
En ook de camera werkt nu weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:54:
[...]

Hoe heb je de upgrade gedaan? Via internet of heb je hem opnieuw geflashed?

Als je via internet op de n900 hebt geupgrade zou de snelkoppeling er nog moeten zijn.

Om het programma weer te installeren kan je de volgende catalogus toevoegen bij applicatiebeheer:
Naam: Sygic Mobile Maps
Webadres: http://repository.sygic.com/maemo
distributie: fremantle
Onderdelen: non-free

Als je deze hebt toegevoegd kan je via applicatiebeheer het programma installeren. mobile-maps-10 heet hij volgensmij.

edit: Ik las dat je mobilemaps.deb ook nog hebt, als je deze aanklikt in bestandsbeheer wordt de applicatie geinstalleerd. Het voordeel van de catalogus toevoegen is dat je ook updates krijgt.
Dank, maar dit was niet de juiste manier en overschreef mijn bestaande programma en nog kreeg ik geen icoon. Als oplossing heb ik alles van Mobile Maps eraf gegooid en volledig opnieuw geïnstalleerd. Nu loopt eea weer als een zonnetje.
Maar toch weer een vraag.
Als ik MM10 gebruik kan ik niet meer multitasken.lijkt mij. Ik krijg niet meer bovenin het balkje om bij geluid verlichting verbinding instellingen enz te komen. Maar ik kan ook niet naar bijv email of SMS gaan. Sterker nog als ik wil bellen moet ik eerst MM10 afsluiten.
Is hier een oplossing voor of zie ik iets over het hoofd?

Thanks Again.

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:17:
[...]

Als ik MM10 gebruik kan ik niet meer multitasken.lijkt mij. Ik krijg niet meer bovenin het balkje om bij geluid verlichting verbinding instellingen enz te komen. Maar ik kan ook niet naar bijv email of SMS gaan. Sterker nog als ik wil bellen moet ik eerst MM10 afsluiten.

Thanks Again.

S.
Dat heb ik ook. Je kunt altijd nog ctrl+backspace gebruiken. Maar das lastig als hij in een houder zit. En anders bovenop op het kleine knopje drukken en dan telefoon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:17:
[...]

Dank, maar dit was niet de juiste manier en overschreef mijn bestaande programma en nog kreeg ik geen icoon. Als oplossing heb ik alles van Mobile Maps eraf gegooid en volledig opnieuw geïnstalleerd. Nu loopt eea weer als een zonnetje.

Thanks Again.

S.
Er zijn verschillende manieren om terug te gaan naar multitask-screen of homescreen. je kunt een of ander programma installeren waarmee je de cameraknop voor allerlei dingen kunt gebruiken, maar je kunt ook Sygic aanpassen zodat deze fullscreen niet meer aangeeft, hier staat hoe je het aan moet zetten, dus dan is het eenvoudig om uit te zetten.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
lucash schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:46:
[...]

Dat heb ik ook. Je kunt altijd nog ctrl+backspace gebruiken. Maar das lastig als hij in een houder zit. En anders bovenop op het kleine knopje drukken en dan telefoon kiezen.
ShortcutD
Enables the proximity sensor and the camera button to be used as shortcuts

Allows the camera button (focus) and the proximity sensor (short and long touch) to be used to access dashboard, phone application and other functions. Useful with fullscreen applications and to quickly access phone. Configurable through the device's settings menu.

Werkt echt heel goed, ben er al behoorlijk gewend aan geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:02
Het viel het me op dat ik de telefoon kan opstarten en smsjes en e-mail kan lezen als ik geen pincode invoer. Dat is niet helemaal de bedoeling dus dat ga ik even proberen te verhelpen. Zodra ik weet hoe of wat laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:12:
Het viel het me op dat ik de telefoon kan opstarten en smsjes en e-mail kan lezen als ik geen pincode invoer. Dat is niet helemaal de bedoeling dus dat ga ik even proberen te verhelpen. Zodra ik weet hoe of wat laat ik het weten.
Dat klopt, dat is heel normaal. Vroeger waren smsjes nog wel eens op de simkaart opgeslagen, evenals het telefoonboek. Ik denk niet dat het (op dit moment) mogelijk is dit allemaal te blokkeren, want je bent de eerste waarvan ik hoor dat die het probleem heeft. Daarbij kost het denk ik aardig wat programmeerwerk om alle functies te blokkeren als er geen simkaart is verbonden, maar mogelijk is het zeker.

Andere vraag:
Ik heb wat probleempjes met het installeren/upgraden van apps.
Ik kan de H-E-N usb host mode niet installeren, via fast application manager krijg ik een foutmelding, in de standaard applicatiebeheer wordt deze zelfs helemaal niet weergegeven, maar ik heb extras-devel wel aan staan en andere apps uit die repository worden wel weergegeven.
Dan: met updaten via de standaard applicatiebeheer kan ik "tar-gnu" updaten, maar dit is "niet mogelijk".
Bij de fast application manager krijg ik foutmeldingen bij het updaten van freoffice.

Volgens mij is het een en ander niet helemaal lekker geïnstalleerd, maar ik weet niet hoe ik alles kan achterhalen. Ik vermoed dat ik wat "dpkg", "apt-get" code moet typen in X-terminal, maar ik weet niet hoe dat precies werkt of hoe ik dat moet vinden.

Alvast bedankt!

edit:
h-e-n is ondanks de foutmelding geïnstalleerd, zie ik nu.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

@Nas T:
If an installation breaks in the middle of the process and you find that it's no longer possible to install or remove packages, try running these two commands:

# apt-get -f install
# dpkg --configure -a

And then try again. It may be necessary to run the second of the above commands more than once. This is an important lesson for those adventurers who use `unstable'.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

BvDorp schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:42:
[...]

ShortcutD
Enables the proximity sensor and the camera button to be used as shortcuts

(..)

Werkt echt heel goed, ben er al behoorlijk gewend aan geraakt.
Interfeert dat niet met de standaardfunctionaliteit van de proximity sensor?
Gebeld worden of alarm -> telefoon op de kop leggen -> geluid uit
Bellen -> foon bij oor -> scherm uit

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Ik heb dat ook sinds ik reboot (zie ergens hierboven) gebruik. Wanneer ik echter mijn toestel uitzet en daarna weer aan vraagt hij wel om de pincode. Blijkbaar is er een verschil tussen een softe en harde herstart.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Sando schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:22:
[...]

Interfeert dat niet met de standaardfunctionaliteit van de proximity sensor?
Gebeld worden of alarm -> telefoon op de kop leggen -> geluid uit
Bellen -> foon bij oor -> scherm uit
Nee, het interfereert niet. Los daarvan gebruik ik de proximity sensor niet, maar de camera knop wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
BvDorp schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:20:
[...]

Nee, het interfereert niet. Los daarvan gebruik ik de proximity sensor niet, maar de camera knop wel.
Ik gebruik ook alleen de camera knop, en dan alleen de 'long press', voor het dashboard. De andere functies bedien ik nog wel eens per ongeluk, dus die vallen af.
Het is zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
maartenmk schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:02:
Iemand dit al geprobeerd?
Het zorgt voor vloeiender scrollen op de desktop.

Bij mij werkt het! Er was wel iemand die zei dat het de cpu veel belast, maar dat kan ik niet echt terugzien.
Natuurlijk eigenlijk niet netjes om mezelf te quoten, maar ik heb deze tweak nu een weekje draaien, en het bevalt erg goed. Ben ik de enige? Niet alleen de desktop wordt vloeiender, ook het dashboard, en de drop-down menu's. Het lijkt erop dat de GPU wordt aangesproken.

Let wel, het wordt er zeker niet sneller van, alleen vloeiender. En ik heb aagepaste transitions, het zou kunnen dat de normale transitions merkbaar langer duren. Er is natuurlijk ook een reden dat het standaard uit staat, maar die heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ik kijk regelmatig the big bang theory in de trein op mijn n900 en dat speelt hij in principe prima af. Als ik echter de subtitle toevoeging aanzet, dan heeft het beeld om de paar seconde dat ie een fractie stilstaat. Behoorlijk irritant, want het valt wel op. Zet je de subtitles uit, dan is het probleem weer weg. Meer mensen hiermee?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
maartenmk schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:20:
[...]

Natuurlijk eigenlijk niet netjes om mezelf te quoten, maar ik heb deze tweak nu een weekje draaien, en het bevalt erg goed. Ben ik de enige? Niet alleen de desktop wordt vloeiender, ook het dashboard, en de drop-down menu's. Het lijkt erop dat de GPU wordt aangesproken.

Let wel, het wordt er zeker niet sneller van, alleen vloeiender. En ik heb aagepaste transitions, het zou kunnen dat de normale transitions merkbaar langer duren. Er is natuurlijk ook een reden dat het standaard uit staat, maar die heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Ik gebruik hem zelf ook. Ik kan echt niet meer zonder. Vooral dat snellere scrollen is een verademing. Ik denk trouwens dat er nog veel meer mensen hier zijn die 'm gebruiken.

Er is nu ook een werkende audio patch. Het zorgt ervoor dat pulseaudio wordt uitgeschakeld voor programma's die het niet gebruiken. Op deze manier heb je geen onderbrekingen in het geluid meer als je bijvoorbeeld de browser opstart. Er is echt een merkbaar verschil! Ook zou de batterij hierdoor langer meegaan. Dat ga ik morgen even uittesten :) Linkje: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=63997

Morgen eindelijk usb adapter binnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
ErikKo schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:22:
@Nas T:

[...]

code:
1
2
apt-get -f install
dpkg --configure -a
Dat bedoelde ik, super!
tar-gnu gaf een foutmelding, blijkbaar is dit geïnstalleerd zonder dat ik het wist. Heeft dit iets met dependencies te maken? Weet iemand toevallig bij welke app het meekomt? Ik heb het namelijk verwijderd omdat de foutmelding bleef komen...

Ik heb nu ook in /etc/powervr.d/hildon-desktop.ini de HW-sync op 1 gezet, het loopt wat soepeler idd.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
WSEGL_UseHWSync=1
in
/etc/powervr.d/hildon-desktop.ini

Hoe doe ik dit, hoe open ik de hildon-desktop.ini? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 11:33
@dr dreey: leadpad installeren
Dan je terminal openen en "sudo gainroot" typen (zonder "") (druk op enter)
Dan "leafpad /etc/powervr.d/hildon-desktop.ini" (weer zonder "") (enter)

Bewerken, en opslaan. :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Palamedes schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:41:
[...]

Ik gebruik hem zelf ook. Ik kan echt niet meer zonder. Vooral dat snellere scrollen is een verademing. Ik denk trouwens dat er nog veel meer mensen hier zijn die 'm gebruiken.

Er is nu ook een werkende audio patch. Het zorgt ervoor dat pulseaudio wordt uitgeschakeld voor programma's die het niet gebruiken. Op deze manier heb je geen onderbrekingen in het geluid meer als je bijvoorbeeld de browser opstart. Er is echt een merkbaar verschil! Ook zou de batterij hierdoor langer meegaan. Dat ga ik morgen even uittesten :)

Morgen eindelijk usb adapter binnen :*)
Wat is die patch precies dan? Ben ook wel benieuwd! :)

Last.fm | Code Talks

• Ophidian
maartenmk schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:20:
[...]

Ik heb hem ook nu, maar vindt het verschil niet ontzettend groot. Zeker op 600 mhz vind ik het niet zo denderend. Ik draai nu standaard op 850 en dan is het heerlijk snel en vloeiend, maar het verschil is heel subtiel :D

• dr_dreey
@citruspers:
Thx voor de info, weer wat geleerd.
En die setting werkt als een speer voor scrollen in het algemeen.
Heb alleen het idee dat scrollen door foto thumbs, foto's zelf en smsjes nog steeds moeizaam gaat op stock snelheid. OC'd zijn de haperingen al een stuk minder.

• Ophidian
Ik kwam er net achter dat ik swappolube niet meer had sinds de reflash. Maar de combo van bovenstaand + 850 OC + swappolube en PR 1.3 is wel heel erg vloeiend en snel. Zo had de N900 moeten zijn toen ik hem nieuw had :P

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Heeft iedereen zijn N900 op 850mhz draaien? Of zijn er meer tweakers die netzoals ik standaard op 1150mhz draaien?

• Nas T
@Ipdv74:
Je hebt gelijk, my bad. Ik las de eerste paar regels in zijn quote, dacht dat het daarover ging.

[ Voor 92% gewijzigd door Nas T op 18-11-2010 12:22 ]

vrede in rust

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op donderdag 18 november 2010 @ 06:44:
[...]
Het stond ook vermeld in 3 eerdere posts, dus een beetje meer moeite is de volgende keer wel welkom...
Euuhh ja, net zoals een beetje beter lezen :) Afvalzak refereerde aan de audio patch waar Palamedes het over heeft, niet aan de powervr tweak...

• racinfo

racinfo

E-MTB

@racinfo, ik heb heel het topic gelezen.
Knap van al je werk!
Net voor ik mn N900 aan iemand anders gaf, heb ik je bestand gedownload.
Ik kreeg toen melding van windows dat mn pc het bestand niet kon openen.
En ik denk ook dat alle flashhulpmiddelen wel geen zin hebben;
1. ik DENK te kunnen flashen.
2.mijn n900 gaat volgens mij niet in flashmode; het nokiascherm met het usb-icoon krijg ik max n halve seconde te zien, daarna krijg ik altijd direct mijn ubootscherm.
Kenny1001; zoals je het omschrijft lijkt het of de N900 via de usb poort van de pc niet wordt herkend. Wellicht ten overvloede: je "moet" een usb poort gebruiken die direct aansluit op het mobo van je pc; er mag dus geen "hub" tussen zitten. Ook zijn er tal van laptops waarop de N900 via usb "niet" wordt herkend. Tenslotte verdient het aanbeveling flasher te gebruiken op 32bit systemen (windows).

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:51
Peeps, ik ga jullie verlaten uit dit topic...

Mijn N900 is defect geraakt door waterschade, maar gelukkig had ik verzekering.
Heb hiermee een HTC Desire Z uitgezocht. (was de N900 eigenlijk ook wel zat en de winkel had ook geen N900's meer liggen (ja, 1 showmodel met een kras op het scherm)).

Voor het eerst sinds 1998, toen ik de Nokia 3210 kocht, geen Nokia telefoon meer.

De huidige koers die ze varen met de onduidelijkheden qua OS en het continu uitstellen van leverdata bevalt me niet zo. Ik wacht lekker tot Symbian 3 en Meego wat volwassener zijn.
Ik heb nog even getwijfeld over de N8, maar het ontbreken van een fysiek toetsenbord deed me toch al snel besluiten om voor de Desire Z te gaan.

Veel plezier nog met de N900 en ik hoop dat het niet al te lang meer duurt voordat jullie een OS kunnen laden wat wel normaal door Nokia wordt ondersteund (of dat Nitdroid een beetje opschiet ;))

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 21:42
Dat klopt: de pincode is de code van je simkaart. Vroegere telefoons deden niks zonder simkaart, dus dan was het ook meteen de toegangscode van je telefoon. De N900 echter kan je gewoon gebruiken zonder simkaart, bijvoorbeeld als muziekspeler of voor wifi. Als je de pincode van de simkaart niet invoert kan dit dus ook nog steeds.

De oplossing is heel simpel: een lockcode instellen. Dit doe je bij settings -> Device Lock. Als je dan autolock uitzet lockt hij hem niet automatisch, maar moet je wel de lockcode bij het opstarten invoeren. Nadeel is alleen dat als je ook een pin op je simkaart hebt (wat wel zo veilig is mocht iemand je telefoon stelen) je twee keer een code in moet voeren bij het opstarten. Ik start hem niet zo vaak opnieuw op, dus dat is voor mij geen groot probleem.

• Trestry
afvalzak schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:26:
[...]

Wat is die patch precies dan? Ben ook wel benieuwd! :)
Sorry, was linkje ff vergeten. Hierbij alsnog:

Audio patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Pusherman_ schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:06:
Peeps, ik ga jullie verlaten uit dit topic...

Mijn N900 is defect geraakt door waterschade, maar gelukkig had ik verzekering.
Heb hiermee een HTC Desire Z uitgezocht. (was de N900 eigenlijk ook wel zat en de winkel had ook geen N900's meer liggen (ja, 1 showmodel met een kras op het scherm)).

Veel plezier nog met de N900 en ik hoop dat het niet al te lang meer duurt voordat jullie een OS kunnen laden wat wel normaal door Nokia wordt ondersteund (of dat Nitdroid een beetje opschiet ;))
Pusherman, veel plezier en tot binnenkort!
Klik.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49
Nas T schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 06:53:
[...]

Pusherman, veel plezier en tot binnenkort!
Klik.
Mooie link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders hetzelfde probleem en wellicht een oplossing?:
Als ik op msn wil met pidgin of met msn butterfly geeft hij een foutmelding over het certificaat van omega.contacts.msn.com. Hij wil niet connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:36:
Als ik op msn wil met pidgin of met msn butterfly geeft hij een foutmelding over het certificaat van omega.contacts.msn.com. Hij wil niet connecten.
joah dat deed die gisteren met pidgin op mijn desktop ook, maar vreemd genoeg niet altijd. Net alsof 1 van de servers van msn een ander certificaat heeft gekregen ofzo.
Het is iig geen probleem wat door pidgin komt, want vandaag is het voor mij alweer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
Caelorum schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:42:
[...]

joah dat deed die gisteren met pidgin op mijn desktop ook, maar vreemd genoeg niet altijd. Net alsof 1 van de servers van msn een ander certificaat heeft gekregen ofzo.
Het is iig geen probleem wat door pidgin komt, want vandaag is het voor mij alweer opgelost.
ik krijg de hele tijd een netwerk fout en af en toe krijg ik verbinding. ik heb gister pas me telefoon terug gekregen en alles opnieuw geïnstalleerd dus weet niet of ik nu wat fout heb zitten of dat het ook dit probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
leon12345 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:18:
[...]
ik krijg de hele tijd een netwerk fout en af en toe krijg ik verbinding. ik heb gister pas me telefoon terug gekregen en alles opnieuw geïnstalleerd dus weet niet of ik nu wat fout heb zitten of dat het ook dit probleem is
Met een certificaat fout geeft die dat ook aan en kan je ook geen verbinding met de server maken. Heb overigens geen idee of je bij msn een andere server op kan geven. Wellicht dat het helpt om in te stellen dan je bijvoorbeeld via MSNP13 wil inloggen ipv MSNP12 of 11 die standaard wordt gebruikt, maar weet zo gauw ook niet hoe dat in zijn werk gaat met pidgin op de n900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Wie had er het probleem met de LED die niet meer wou, zoals ik ook had? Zelfs mijn keyboard achtergrond verlichting deed het niet meer. Ik kreeg gisteren de tip van @sygys om dan de accu er 30 seconden uit te halen en ja hoor; daarna was alles met LED en verlichting weer in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Palamedes schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:35:
[...]

Sorry, was linkje ff vergeten. Hierbij alsnog:

Audio patch
Kak, ik heb er zo geen zin in om eerst settings te veranderen, een programma te deïnstalleren, dan bestanden handmatig te plaatsen en in een terminal commando's uit te gaan voeren. Kan dit niet in een app gegoten worden? Of weet iemand of dit toevallig gebeurd is? Bij Swappolube vond ik dat erg sterk!

Overigens, wordt het geluid echt zoveel beter ten opzichte van de verbeteringen die in PR1.3 geïntroduceerd werden?

Overigens, eerder zei ik dat mijn telefoon vaak geen verbinding kon maken met internet. Het deïnstalleren van AutoDisconnect zorgde ervoor dat mijn verbinding bleef staan op 'dual mode' voor internet, en dat het ding nu altijd verbinding heeft. Gisteren zat ik de hele dag op mijn werk muziek te luisteren, te chatten en tussendoor te browsen (niet verder vertellen), en pas 's avonds hoefde ik op te laden! PR1.3 + Swappolube + OC850 +HWSync dingetje = geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
Caelorum schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:28:
[...]

Met een certificaat fout geeft die dat ook aan en kan je ook geen verbinding met de server maken. Heb overigens geen idee of je bij msn een andere server op kan geven. Wellicht dat het helpt om in te stellen dan je bijvoorbeeld via MSNP13 wil inloggen ipv MSNP12 of 11 die standaard wordt gebruikt, maar weet zo gauw ook niet hoe dat in zijn werk gaat met pidgin op de n900.
via 3g heb krijg ik geen foutmelding merk ik nu. alleen via wifi iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
op geen van me computers het probleem dat ik niet kan inloggen. computers zijn allemaal win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Interessant, sinds ik de Power Kernel 45 draai heb ik soms last van spontane reboots, terwijl mijn telefoon met versie 40 prima draaide op 1 GHz. Wel heb ik de animatie GPU acceleratie aangezet.

tips, ervaringen?

(ik ga in ieder geval even gpu acceleratie weer uitzetten)

Voor iedereen die Pidgin problemen heeft

Microsoft's certificaat voor de messenger server is verlopen, en vernieuwd. Pidgin gaat hier niet zo goed mee om. Bij mij hielp het om de .pem certificaten weg te gooien (in pidgin's installatiemap in windows, onder linux staan de certificaten ergens anders).

[ Voor 36% gewijzigd door citruspers op 19-11-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hoe lang stressen jullie met oc?
Ik speel op youtube dan een topgear-filmpje van 10min af fullscreen. Maar ik vraag me af of dat genoeg is? Zojuist met 1ghz gedaan en geen vastlopers gehad. Hoger hoef ik nu even nog niet te gaan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:54
Ik vraag me ook nog steeds ietgs af ivm overcklocken.
Ik heb mijn n900 een tijd geleden ook geoverclockt.
Het was beduidend sneller. aleen kon ik merken dat de phone na een tijdje foutjes ging maken en niet meer zo snel reageerde. Kan dit door het overclocken komen of kwam dit doordat ik toen dertijd nog toepassingen uit extra-devel erop had staan? Mijn n900 is toen nooit vastgelopen, hij leek wel na een tijdje foutjes te maken.
Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden, want ik zou graag weer overclocken, maar ik durf niet helemaal en heb geen zin om weer opnieuw te moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

sslojko schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 07:40:
Ik vraag me ook nog steeds ietgs af ivm overcklocken.
Ik heb mijn n900 een tijd geleden ook geoverclockt.
Het was beduidend sneller. aleen kon ik merken dat de phone na een tijdje foutjes ging maken en niet meer zo snel reageerde. Kan dit door het overclocken komen of kwam dit doordat ik toen dertijd nog toepassingen uit extra-devel erop had staan? Mijn n900 is toen nooit vastgelopen, hij leek wel na een tijdje foutjes te maken.
Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden, want ik zou graag weer overclocken, maar ik durf niet helemaal en heb geen zin om weer opnieuw te moeten flashen.
er zijn nogal wat gebruikers die na 5-6 dagen (zonder reboot) merken dat hun N900 traag wordt.
ergens moet er een db of file zijn die volloopt en daardoor ervoor zorgt dat die te lang moet zoeken, vooral wanneer die net uit standby komt werkt de desktop enkele seconden niet.

mss heb je hier ook last van, een reboot helpt, voor de rest kun je er niets aan doen.
als je overclock een hele dag goed draait denk ik niet dat het aan de overclock zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
MorosMyrddin schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:10:
[...]

er zijn nogal wat gebruikers die na 5-6 dagen (zonder reboot) merken dat hun N900 traag wordt.
[...]
Volgens mij heb je gelijk. Er is is ook een script waarmee je een aantal dingen opnieuw opstart, of ververst, iets met optimize in de naam geloof ik. (Ik heb het zelf nooit bekeken, ik start wel af en toe opnieuw op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
niemand anders last van een netwerkfout bij msn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
^^ik continue geen een plugin werkt perfect atm.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345, ik het nog steeds dit probleem, sinds een paar dagen geleden:
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:36:
Edit: De volledige foutmelding is:
SSL Certificate Error
:( Unable to validate certificate
The certificate for omega.contacts.msn.com
could not be validated. The certificate chain
presented is invalid.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Citruspers gaf de oplossing al
citruspers schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:10:
Voor iedereen die Pidgin problemen heeft

Microsoft's certificaat voor de messenger server is verlopen, en vernieuwd. Pidgin gaat hier niet zo goed mee om. Bij mij hielp het om de .pem certificaten weg te gooien (in pidgin's installatiemap in windows, onder linux staan de certificaten ergens anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 13:20
Citruspers, kan je ons helpen? ik ben linuxleek, heb wel rootsh maar totaal geen ervaring of iets mee gedaan...

ik heb via google dit gevonden: http://www.forums.interne...d.php?p=878768#post878768 maar kom helemaal nergens verder... het gaat om de laatste post. Hoe hebben jullie dit opgelost? ik heb alle certificaten gewist via Pidgin -> Extras -> Certificaten en dan selecteren -> verwijderen -> selecteren -> verwijderen etc, maar ik kom nog steeds niet verder.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Laatst online: 26-08 11:48
Caelorum schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:13:
Citruspers gaf de oplossing al

[...]
Dit is de oplossing, maar hoe moet je het dan uitvoeren? Ik heb nog steeds geen idee waar de certificaten in mijn n900 zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
Paksoy schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:46:
[...]

Dit is de oplossing, maar hoe moet je het dan uitvoeren? Ik heb nog steeds geen idee waar de certificaten in mijn n900 zich bevinden.
Exact mijn probleem, ik snap er helemaal niks van maar ben wel de dupe, welke supertweaker kan ons helpen?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 21:28
Net Seriesfinale geinstalleerd, maar nadat het programma laad voor 5 seconden beland ik weer op de desktop :|

Iemand een oplossing? Via google niks kunnen vinden

[ Voor 27% gewijzigd door SL65 op 21-11-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Crazy-Al schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:26:
Citruspers, kan je ons helpen? ik ben linuxleek, heb wel rootsh maar totaal geen ervaring of iets mee gedaan...

ik heb via google dit gevonden: http://www.forums.interne...d.php?p=878768#post878768 maar kom helemaal nergens verder... het gaat om de laatste post. Hoe hebben jullie dit opgelost? ik heb alle certificaten gewist via Pidgin -> Extras -> Certificaten en dan selecteren -> verwijderen -> selecteren -> verwijderen etc, maar ik kom nog steeds niet verder.. :'(
Op mijn desktop: de certificaatbestanden staan in ~/.purple/certificates/x509/tls_peers
Sluit Pidgin, alle (bij mij 4) bestanden verwijderen en start Pidgin op. Werkt nu als een zonnetje.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
wizzkizz schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:04:
[...]

Op mijn desktop: de certificaatbestanden staan in ~/.purple/certificates/x509/tls_peers
Sluit Pidgin, alle (bij mij 4) bestanden verwijderen en start Pidgin op. Werkt nu als een zonnetje.
Dat is het probleem dus, ik weet niet hoe ik daar kom, onder Bestandsbeheer heb ik N900 en Geheugenkaart, en via N900 kom ik nergens die daar ook maar op lijkt, geheugenkaart kan het niet zijn. Via PC ook niet en ik kan geen verborgen mappen detecteren...

Nu voor de 3e x alle plugins gedelete en pidgin opnieuw gedownload via Maemo.org, blijf het probleem houden, is er een andere site waar hij wel goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz

wizzkizz

Mja, ik heb geen N900 helaas, dus kan je daar niet verder mee helpen dan. Ik ging er eig vanuit dat de locaties op de N900 wel dezelfde zouden zijn als onder debian/ubuntu (MeeGo is toch een debian-derivate?).

Je hebt toch wel een home-directory op je N900 neem ik aan? Want die tilde (~) staat voor je home-dir, meestal /home/<username>. Je kunt het proberen via de terminal-applicatie dan?
code:
1
2
3
cd ~/.purple/certificates/x509/tls_peers
rm ./*  << LET OP DIE PUNT: als je die vergeet, gaan er dingen echt mis
exit

Als die directory echt niet bestaat, dan zou ik het ook niet weten hoe het voor jou moet.

[ Voor 5% gewijzigd door wizzkizz op 21-11-2010 15:34 ]

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
hij moet bestaan, maar ik heb geen flauw idee hoe ik er kwam.

GOED NIEUWS!!

Ik heb alles gedeinstalleerd, Pidgin op originele versie geinstalleerd (English-US) en nu blijft hij draaien, maar op het moment dat ik een plugin installeer krijg ik weer de SSL fout, dit geldt voor de taskbar plugin als de Localization (nederlandse taal).

tijd voor werk, blegh, maar ik meld het als ik meer weet!
Crazy-Al, linux tweaken voor dummies 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizzkizz schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:33:
Mja, ik heb geen N900 helaas, dus kan je daar niet verder mee helpen dan. Ik ging er eig vanuit dat de locaties op de N900 wel dezelfde zouden zijn als onder debian/ubuntu (MeeGo is toch een debian-derivate?).

Je hebt toch wel een home-directory op je N900 neem ik aan? Want die tilde (~) staat voor je home-dir, meestal /home/<username>. Je kunt het proberen via de terminal-applicatie dan?
code:
1
2
3
cd ~/.purple/certificates/x509/tls_peers
rm ./*  << LET OP DIE PUNT: als je die vergeet, gaan er dingen echt mis
exit

Als die directory echt niet bestaat, dan zou ik het ook niet weten hoe het voor jou moet.
Certificaten staan inderdaad in de map /home/user/.purple/certificates/x509/tls_peers/, maar als ik deze verwijder en pidgin opstart maakt hij ze weer aan en krijg ik de zelfde foutmelding.

Edit: met de butterfly plugin voor de conversaties app werkt msn nu wel weer gewoon, daar deed hij het gisteren ook niet mee. Wachten tot er een update voor pidgin komt lijjkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz

wizzkizz

Het bestand omega.contacts.msn.com vervangen door het SSL-certificaat van https://omega.contacts.msn.com/ schijnt ook te werken. In FF kun je het certificaat opslaan door de eigenschappen van het certificaat te bekijken en dan, op de tab "Details", te kiezen voor "exporteren". Dit bestand in die directory opslaan als omega.contacts.msn.com zou dus ook kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizzkizz schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:55:
Het bestand omega.contacts.msn.com vervangen door het SSL-certificaat van https://omega.contacts.msn.com/ schijnt ook te werken. In FF kun je het certificaat opslaan door de eigenschappen van het certificaat te bekijken en dan, op de tab "Details", te kiezen voor "exporteren". Dit bestand in die directory opslaan als omega.contacts.msn.com zou dus ook kunnen werken.
Dit werkt helaas ook niet, ik zie heel even mijn contactenlijst maar dan overschijft hij volgensmij het certificaat weer met een foute en krijg ik de foutmelding weer.

Edit: het zelf geexporteerde certificaat werkte niet, deze werkt wel: http://webupd8.googlecode.com/files/omega.contacts.msn.com, downloaden en in de certificaatmap zetten.
(cp /home/MyDocs/omega.contacts.msn.com /home/user/.purple/certificates/x509/tls_peers/)

Het werkt na de tweede keer opstarten niet meer. Hij overschijft hem dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Weet iemand hoe je woorden die hij bij het typen voorgeeft (bijv. als ik een "b" intik komt er "bord" te staan) verwijderd uit het geheugen van de telefoon of misschien de volgorde verandert? Soms gebruik ik 1x een woord in een smsje, en de volgende keer als ik de eerste letter intik staat dat woord er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:26:
[...]

Dit werkt helaas ook niet, ik zie heel even mijn contactenlijst maar dan overschijft hij volgensmij het certificaat weer met een foute en krijg ik de foutmelding weer.

Edit:
het zelf geexporteerde certificaat werkte niet, deze werkt wel: http://webupd8.googlecode.com/files/omega.contacts.msn.com, downloaden en in de certificaatmap zetten.
(cp /home/MyDocs/omega.contacts.msn.com /home/user/.purple/certificates/x509/tls_peers/)

Het werkt na de tweede keer opstarten niet meer. Hij overschijft hem dus.
http://developer.pidgin.im/ticket/12906
Verwacht dus binnenkort maar een update, wanneer die patch wordt doorgezet in de n900 repo.
HwKok schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:07:
Weet iemand hoe je woorden die hij bij het typen voorgeeft (bijv. als ik een "b" intik komt er "bord" te staan) verwijderd uit het geheugen van de telefoon of misschien de volgorde verandert? Soms gebruik ik 1x een woord in een smsje, en de volgende keer als ik de eerste letter intik staat dat woord er al.
Denk dat dat met het 'Auto-Complete Editor' programma wel kan. Staat onder Utilities in de Extras repo

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 22-11-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Meer Pidgin oplossingen

Okay, in sommige gevallen is het niet genoeg om het certificaat weg te gooien, en moet je een nieuwe inladen volgens deze instructies: http://sourcefield.blogsp...-omegacontactsmsncom.html

Dit loste voor mij op windows het probleem op, maar ik hoor dat hij nog wel eens overschreven wil worden :s

en voor de Guru meditation error na het installeren van de nieuwe kernel-power

1. chose option1 (for Maemo-2.6.28-omap1) at boot up
2. on Xterminal after gaining root.
type apt-get install kernel-power-bootimg (bootimg not booting)
3. apt-get remove multiboot-kernel-power
4. and then apt-get install multiboot-kernel-power

Met dank aan Yanness@maemoforums

[ Voor 34% gewijzigd door citruspers op 22-11-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beehr11
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Na de update van de nieuwe Power Kernel van afgelopen zaterdag, werkt mijn telefoon camera niet meer.

Ik gebruik al een aantal maanden met grote tevredenheid de "Default-settings overclock op 850".

De camera applicatie start op na het openen van de lenscover, daarna gelijk: "Bewerking mislukt" -en hij sluit zichzelf weer af.

Ik heb al een paar keer een reboot uitgevoerd.
Ik heb daarnaast enkel wat van de standaard applicaties geinstalleerd (en niet uit de develop-map).

Hoe los ik dit op?
Of is dit een bug in de updateversie van de nieuwe Power Kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HwKok schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:07:
Instellingen
Tekstinvoer
Woordaanvulling uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Beehr11 schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:10:
Na de update van de nieuwe Power Kernel van afgelopen zaterdag, werkt mijn telefoon camera niet meer.
[....]Hoe los ik dit op?
Of is dit een bug in de updateversie van de nieuwe Power Kernel?
De Power Kernel wil weleens wat problemen geven icm fcamera. Als je een pakket hebt geinstalleerd dat fcamera nodig heeft, zoals fcamera, lowlight, BlessN900, HDRCapture etc. kan je proberen die te herinstalleren.
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:24:
[...]
Instellingen
Tekstinvoer
Woordaanvulling uitvinken
Das toch geen oplossing? Veel beter is het om gewoon die woorden eruit te halen die je niet wilt met zoals eerder aangegeven 'Auto-Complete Editor'

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 22-11-2010 12:27 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.