Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
met de kalender widget, verjaardagen die al geweest, komen nu tussen men toekomstige items te staan.Caelorum schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:26:
[...]
Dat wel, maar ik denk dat ik misschien een 1.3 uit de testing repo heb dan, Vind het dan overigens wel raar dat het versienummer niet wordt verandert. Iets klopt er iig niet.
Overigens welke kalender-bug bedoel je? Mis zelf in 1 keer de mail-widget. Kan em wel verwijderen en weer toevoegen, maar hij komt op geen enkele van de 4 desktops tevoorschijn
de testing repo stond bij mij uit, toen ik de update heb gedaan...
Support engineer
serienummer veranderde helemaal niet...MorosMyrddin schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:44:
mijn versie nummer veranderde pas na een reboot, hij vroeg wel niet naar een reboot
Mja ik zag QT4 al langskomen in de updatelijst jaVerwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:12:
@Caelorum [....]
Maar dan nog vind ik het raar dat ze een update hebben uitgebracht voor UK-n900 zonder de versienummer te veranderen.
Doe:
1
| apt-get install --reinstall mp-fremantle-generic-pr |
en herstart.
Draai nu al een tijdje op 805mhz met de QCPUFreq gui. Werkt erg goed en ding is nu echt razendsnel icm 1.3 en swapolube. Zo had ie aan het begin al moeten zijn. Vindt alleen de FM radio toch wel kut. Die gebruik ik veel tijdens het reizen, maar tegelijkertijd internetten hangt de fm radio soms op. Soms zelfs zo erg, dat die niet meer wilt sluiten en een reboot nodig is.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
rob-bo schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:59:
Voor iedereen die nog een oud versienummer heeft:
Doe:
code:
1 apt-get install --reinstall mp-fremantle-generic-pr
en herstart.
1
| package mp-fremantle-generic-pr is not available, but is referred to by another package. |
Lijkt me dus dat dat in mijn geval iig niet gaat werken..
Ik had ook dat het versienummer niet bijgewerkt was na een apt-get apt-get dist-upgrade en dit commando hielp. Ik moest trouwens wel de extras repository disablen. Dat kun je nog proberen.Caelorum schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:56:
code:
1 package mp-fremantle-generic-pr is not available, but is referred to by another package.
Lijkt me dus dat dat in mijn geval iig niet gaat werken..
Een repository disablen lijkt me om die package alsnog te vinden lijkt me raar. De package zal avst vanzelf wel verschijnen in 1 van de repositories. Wacht daar wel ff op.rob-bo schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:17:
[...]
Ik had ook dat het versienummer niet bijgewerkt was na een apt-get apt-get dist-upgrade en dit commando hielp. Ik moest trouwens wel de extras repository disablen. Dat kun je nog proberen.
Misschien makkelijke oplossing: je zou naar de radio kunnen luisteren via internet?Ophidian schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:15:
...Vindt alleen de FM radio toch wel kut. Die gebruik ik veel tijdens het reizen, maar tegelijkertijd internetten hangt de fm radio soms op. Soms zelfs zo erg, dat die niet meer wilt sluiten en een reboot nodig is.
[ Voor 22% gewijzigd door stokkom op 07-11-2010 15:21 ]
Maar ik heb dus al geupdate. En zover ik kan zien heb ik de nieuwste firmware versie.
kernel opnieuw flashen en hij start weer opOphidian schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:41:
Advanced Power programma heeft net mijn N900 laten crashenBlijft maar opnieuw starten en doet niets. Hopelijk krijg ik hem opnieuw geflashed.
USB Host mode:
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=866260
Een best wel makkelijke backup menu progje:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=63975
en natuurlijk de nieuwe mobile firefox
erg gaaf!
Ik probeer hem opnieuw te flashen, maar 770flasher (op de mac) blijft vast staan op USB Device found at bus 002 en doet daarna niets meer. Wat doe ik fout?Gamepie56 schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:56:
[...]
kernel opnieuw flashen en hij start weer op
Edit: Een VMWARE met Flaser 3.5 doet het nu wel.
Edit2: En er zit weer leven in gelukkig! Wel vervelend dat zo'n programma die niet uit de testing etc resp komen, toch hem zo kunnen laten crashen.
Edit3: Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Inmiddels erin gezet en werkt perfect. Nu hopen dat KPN niet gaat zeurenstokkom schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:18:
[...]
Misschien makkelijke oplossing: je zou naar de radio kunnen luisteren via internet?
[ Voor 46% gewijzigd door Ophidian op 07-11-2010 23:57 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Nu vind ik dit namelijk een groot nadeel van het bellen met zulk soort diensten (naast de kosten).
Verwijderd
Simple Brightness Applet. Staat in Desktop op maemo.org.Bongoarnhem schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:27:
Weet iemand of het mogelijk is om onder het bellen het display continu aan te laten staan. Zodat als ik bv een klantenservice bel continu het nummerieke blok op het display kan hebben.
Nu vind ik dit namelijk een groot nadeel van het bellen met zulk soort diensten (naast de kosten).
Nu heb ik met HealthCheck gekeken hoeveel er overal nog vrij was:
App/Home % Used: 99%
App/Home Free:11.5M
MyDocs % Used: 78%
MyDocs Free: 6.0G
Rootfs % Used: 76%
Rootfs Free: 54.2M
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het op kan lossen?
Die werkt heel goed! Dat + about:blank in de browser = ideale leeslamp ^^Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:14:
[...]
Simple Brightness Applet. Staat in Desktop op maemo.org.
Verwijderd
Verwijderd
Het zou te maken kunnen hebben met je geheugencache. Ga naar je browser. Kies opties en dan privégegevens wissen. Je ziet daar cache tussen staan. Wis dat. Wanneer je een tweede browser gebruikt, volg je dezelfde procedure.lucash schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:11:
Ik kan sinds vanmiddag de mail for exchange niet meer bijwerken. Ik krijg dan de melding dat mijn gebruikeropslag vol is.
Nu heb ik met HealthCheck gekeken hoeveel er overal nog vrij was:
App/Home % Used: 99%
App/Home Free:11.5M
MyDocs % Used: 78%
MyDocs Free: 6.0G
Rootfs % Used: 76%
Rootfs Free: 54.2M
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het op kan lossen?
Het is ook handig om de grootte van je geheugencache op 40 MB te zetten.
Dat had ik al gedaan maar loste niks op.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:55:
[...]
Het zou te maken kunnen hebben met je geheugencache. Ga naar je browser. Kies opties en dan privégegevens wissen. Je ziet daar cache tussen staan. Wis dat. Wanneer je een tweede browser gebruikt, volg je dezelfde procedure.
Het is ook handig om de grootte van je geheugencache op 40 MB te zetten.
Heb het nu opgelost door de verzonden berichten te verwijderen. Had er nogal grootte mailtjes in staan.
Verwijderd
Gelukkig is je probleem opgelost. Fijn dat je je oplossing hier vermeldt.lucash schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:50:
[...]
Dat had ik al gedaan maar loste niks op.
Heb het nu opgelost door de verzonden berichten te verwijderen. Had er nogal grootte mailtjes in staan.
Je zou eventueel kunnen controleren met bv. CuteExplorer of er toch nog ergens resten van Sygic Mobile Maps 10 staan van je vorige installatie.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:47:
Sinds kort ben ik in het bezit van een Nokia N900. Hierop had ik Sygic Mobile Maps 10 geïnstalleerd. Nadat ik de telefoon terug in de fabrieksinstellingen had gezet, wilde ik Sygic opnieuw installeren, maar nu krijg ik, na het downloaden, de melding dat Sygic niet geïnstalleerd kan worden. Heeft iemand een idee, waardoor dit kan komen?
Goeie tip.Caelorum schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:37:
Die werkt heel goed! Dat + about:blank in de browser = ideale leeslamp ^^
Vind het vrij lastig..
Maar die komt toch automatisch als je de telefoon tijdens het bellen van je oor afhaalt (door de proximity detector)?Bongoarnhem schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:27:
Weet iemand of het mogelijk is om onder het bellen het display continu aan te laten staan. Zodat als ik bv een klantenservice bel continu het nummerieke blok op het display kan hebben.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Beeld verschijnt weer automatisch als je de telefoon van je oor afhaalt. Dan kun je met het icoontje voor toetsenblok je numerieke toetsenblok oproepen en een cijfer invoeren. Laatst nog gedaan (pr 1.3) met het bellen naar een verzekeringsbedrijf.Bongoarnhem schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:27:
Iets anders waar ik laatst achter kwam is dat de N900 automatisch stil wordt bij alarm en gebeld worden als je hem omdraait. Zelfde als met die HTC Sense reclame.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Mijn dank is grootVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:14:
[...]
Simple Brightness Applet. Staat in Desktop op maemo.org.
Ik krijg het nummerieke blok wel door de juiste knopjes maar het scherm dimpt na verloop van tijd. Daarom ga ik die Simple Brightness Applet eens even proberen.Sando schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:17:
[...]
Maar die komt toch automatisch als je de telefoon tijdens het bellen van je oor afhaalt (door de proximity detector)?
Mijn dank is groot.
[ Voor 13% gewijzigd door Bongoarnhem op 09-11-2010 15:33 ]
het schema werkt alleen als je met wifi of gprs verbinding bent verbonden... maar als je geen internet verbinding open hebt staat dan controleert hij dus helemaal niets en maakt ook geen connectie... ik heb zo'n idee dat dit een bug is.... want op een symbian toestel gaat dit wel goed

Ik volg de volgende instructies: http://wiki.maemo.org/Bluetooth_PBAP , maar krijg het niet geïnstalleerd.
Meer mensen last van dit probleem?
nee net geinstalleerd, werkt perfect.. Volg je de nieuwe stap 1 t/m 4? gewoon de debjes installeren?patrickt35 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:22:
Na de update kan ik met de N900 niet meer beschikken over PBAB ondersteuning met bluetooth.
Ik volg de volgende instructies: http://wiki.maemo.org/Bluetooth_PBAP , maar krijg het niet geïnstalleerd.
Meer mensen last van dit probleem?
edit:
Camera werkt ook niet meer "bewerking mislukt"
[ Voor 17% gewijzigd door Typ1 op 10-11-2010 09:35 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik heb http://wiki.maemo.org/Bluetooth_PBAP met fw1.2 gedaan maar dat werktte niet (of ik heb het verkeerd gedaan).
Signature
Welke radio gebruik je?BMW_M3 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:30:
Wie kan mij vertellen waarom de samsung omnia 2 en de galaxy s goed en automatisch verbinding maken met mijn autoradio en de contacten meteen te zien zien enzo maar m'n N900 dit niet wil. Wat ontbreekt er bij de N900 dat dit niet kan. Werkt samsung wel met PBAP ofzo en de n900 niet?
Ik heb http://wiki.maemo.org/Bluetooth_PBAP met fw1.2 gedaan maar dat werktte niet (of ik heb het verkeerd gedaan).
Vind het dus alleen raar dat de samsungs over bluetooth perfect werken. Telefoonboek, bellen en lullen.
Maar de n900 niet. Kan m wel pairen met de radio maar heb niet m'n telefoonboek.
Ik kan ook niet ergens vinden met welke de radio werkt. RSAP of PBAB of iets anders weer.
Signature
Je kan petrovich installeren, en daarmee je telefoonboek verzenden naar je radio. Werkt perfect.BMW_M3 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:01:
Fabrieksaf ingebouwde BMW 1 serie professional radio uit eind 2005. Ik kan niet ergens zien welke type het precies is.
Vind het dus alleen raar dat de samsungs over bluetooth perfect werken. Telefoonboek, bellen en lullen.
Maar de n900 niet. Kan m wel pairen met de radio maar heb niet m'n telefoonboek.
Ik kan ook niet ergens vinden met welke de radio werkt. RSAP of PBAB of iets anders weer.
Verwijderd
ik heb volgens mij laatst die update gedaan voor mijn nokia900. Maar sinds die update kan ik mijn mobiel gewoon niet meer opladen:S. Voor die update was er vrijwel niets aan de hand, maar hij laadt gewoon simpelweg niet meer op... Wat kan ik hieraan doen? Probeerde al die backup te doen van voor de update, maar hielp ook niets.. Dus ik hoor graag wat ik hier eventueel zelf aan kan doen!
groetjes michiel
Had ik ook ja... heel erg storend...lucash schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:56:
Hebben jullie er trouwens ook last van bij Sygic Mobile Maps 10 dat wanneer hij het gps signaal kwijt is hij niet opnieuw gaat zoeken en je het programma opnieuw moet opstarten zodat hij weer signaal heeft.
Vind het vrij lastig..
maarja.. momenteel werk ik tijdelijk met een E71 omdat m'n N900 kapot is en terug naar de verzekeraar..
Daar is het Sygic venster zo klein, dat je af en toe gewoon een afslag niet op tijd ziet hahaha... dan maar liever een keer opnieuw opstarten
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een beetje klaar ben met m'n N900... alleen er zijn zo weinig alternatieven.
Ik wil persé een toetsenbord en niet alleen touch.
De enige die dan in de buurt komen zijn de HTC Desire Z (maar crappy cam en nog meer klachten) en de Nokia E7 (maar wat gaat symbian 3 ons brengen?)
Daar zijn een aantal manieren voor, maar de makkelijkste is uitzetten met dat mooie kleine vierkante knopje midden op je telefoon, en daarna met hetzelfde knopje weer aan.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:36:
Misschien een super domme vraag maar hoe reboot ik mijn telefoon?
[ Voor 6% gewijzigd door DitisKees op 10-11-2010 12:41 ]
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Verwijderd
Dit probleem had ik ook met een parrot carkit en met mijn Garmin Zumo 660 (motor). Ik heb een aanpassing gedaan met PBAP voor de N900 en sindsdien wordt het telefoonboek probleemloos gesynchronisseerd met de carkit en met de Garmin.BMW_M3 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:01:
Fabrieksaf ingebouwde BMW 1 serie professional radio uit eind 2005. Ik kan niet ergens zien welke type het precies is.
Meer informatie vind je hier http://wiki.maemo.org/Bluetooth_PBAP. Je kan daar gelijk kijken of je autoradio voorkomt in de lijst. Mijn radio kwam er niet in voor maar toch werkt het!
Ik heb het met firmware PR 1.1, 1.2 en 1.3 werkende gekregen. Waarschijnlijk heb je iets niet goed gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 12:49 ]
Verwijderd
dat heb ik inderdaad geprobeerd. Hij had nog een aantal procent en heb toen paar keer aan en uit gedaan. Batterij eruit. Heb herstelt naar de back up van voor de update. Weet niet of dat veel uit zou maken of slecht je contactpersonen en dat soort dingen terug veranderd. Alleen nu is de batterij gewoon op, en aan de lader krijg ik hem ook niet meer aan, terwijl hij wel telkens dat oranje lichtje vertoond.. Heb hier nog nooit problemen mee gehad... Dus heb echt geen flauw idee wat te doen. ga zo anders wel naar een vodafone winkel kijken of zij er iets mee kunnen..DitisKees schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:40:
[...]
Daar zijn een aantal manieren voor, maar de makkelijkste is uitzetten met dat mooie kleine vierkante knopje midden op je telefoon, en daarna met hetzelfde knopje weer aan.
Een uur aan de lader hangen, en dan aan proberen te doen. Bij mij helpt het vaak om de kabel eruit te halen voor een paar seconde de aanknop in te drukken.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:49:
[...]
dat heb ik inderdaad geprobeerd. Hij had nog een aantal procent en heb toen paar keer aan en uit gedaan. Batterij eruit. Heb herstelt naar de back up van voor de update. Weet niet of dat veel uit zou maken of slecht je contactpersonen en dat soort dingen terug veranderd. Alleen nu is de batterij gewoon op, en aan de lader krijg ik hem ook niet meer aan, terwijl hij wel telkens dat oranje lichtje vertoond.. Heb hier nog nooit problemen mee gehad... Dus heb echt geen flauw idee wat te doen. ga zo anders wel naar een vodafone winkel kijken of zij er iets mee kunnen..
Mijn overclock-avontuur is (voorlopig) voltooid!
Het resultaat is een voltageprofiel waarin per frequentie het minimale voltage staat opgeslagen.
Dat levert een energiezuinig profiel op en de mogelijkheid tot overclocken.
ALLES IS OP EIGEN RISICO!
Wat hebben we nodig?
- Queen Beecon widget, in de startpost staat een handleiding hoe je deze kan aanmaken. De kernel power settings rootsh conky mupen64plus met een rom of een andere mogelijkheid tot het stressen van je cpu leafpad Een opgeslagen profiel (X-terminal): [code] root kernel-config load ideal kernel-config limits 250 500 kernel-config save OC [/code] Een portie tijd, reken maar op een of 2 uur
Je kunt dit profiel openen en aanpassen met leafpad:
X-terminal:
1
2
| root leafpad /home/users/.kernel/OC [small](vergeet de punt niet voor "kernel")[/small] |
Leafpad open en in het document staat de minimum en maximum frequentie, in dit geval 250 en 500.
Je kunt het voltage wat gebruikt wordt bij 500 MHz aanpassen door de waarde achter "500:" te verlagen.
Als je dit hebt gedaan: "save" (leafpad niet afsluiten) en het profiel laden met de widget.
Stress je telefoon en check met conky of je CPU flink belast wordt. Je kunt de uptime van je telefoon ook zien in Conky, als je telefoon niet vastloopt voor langer dan 1~2 minuten, dan kun je in leafpad het voltage weer wat omlaag doen.
Dus:
- voltage omlaag
- stressen
- geen reboot, voltage weer omlaag
- wel reboot, voltage 1 stap hoger, opslaan
Als je dan voor één frequentie hebt vastgesteld wat een stabiel voltage is, dan kun je door naar de volgende frequentie. Ook daar:
- voltage omlaag
- stressen
- geen reboot, voltage weer omlaag
- wel reboot, voltage 1 stap hoger, opslaan
Dit kost aardig wat tijd, maar je het uiteindelijk wel een gestroomlijnd profiel. Ik weet niet tot hoe ver het voltage "mag" gaan, het "default" profiel gaat niet verder dan 60, ik gebruik zelf 70 voor 1100MHz, ik heb 75 geprobeerd bij 1150 MHz maar die loopt elke keer direct vast.
Ik zal dit nog later toevoegen in de SP, maar dit kost me wel even wat tijd, dus heb geduld.
Misschien is het leuk de resultaten hier neer te zetten om te kunnen vergelijken en misschien komen we er achter dat er "ideale" settings zijn die voor elke telefoon gelden.
Daarnaast kun je 2 of 3 profielen gebruiken:
Eén voor de pure overclock
Eén voor energiezuinig
En één om te combineren: zo zal ik nog met een profiel spelen waarmee Sygic vloeiend loopt en toch zo weinig mogelijk verbruikt.
Ik wens jullie succes, alles is geheel op eigen risico, maar mijn ervaring vandaag:
rond de 20~30 vastlopers, waarbij een hardnekkige waarbij de batterij eruit moest maar de telefoon reboot in de rest van de gevallen zichzelf netjes en elke keer wordt de vastloper herkend en de standaard settings geladen.
Mijn uiteindelijke voltagesettings (ik vertrouw de 250MHz nog niet helemaal):
0:22
250:20
500:30
550:32
600:34
700:39
750:42
805:45
850:47
900:51
950:55
1000:59
1100:69
1150:(nog) geen OC mogelijk
Ik ben er nog niet uit hoe ik 250MHz moet testen, ik kreeg wel een vastloper tijdens een telefoongesprek, ik kan me herinneren dat de telefoon dan vastgezet wordt op een bepaalde frequentie, weet iemand op welke frequentie?
[ Voor 6% gewijzigd door Nas T op 10-11-2010 14:22 ]
vrede in rust
Er is mij altijd geleerd, Domme vragen bestaan niet!Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:36:
Verwijderd
En ik ben naar de vodafone winkel geweest. Die gozer snapte er wrsl vrij weinig van. Ik had blijkbaar een nieuwere versie (versie 20?) en zij hadden op hun computer versie 10 staan. Dus ze konden hem niet flashen ofzo. Maar hij deed hem in 1 of ander apperaat dat de batterij oplaad, en dat hielp wel een beetje. Alleen aan mijn eigen oplader doet die niets.... dus snap er niets van..
Verwijderd
De auto oplader en usb oplader doet het wel, echter de officiele doet het niet. Toen ik de telefoon gekocht had greeg ik ook 2 opladers cadeau, waarscheinlijk met een reden.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:39:
Ja ik dus jahetischris.
En ik ben naar de vodafone winkel geweest. Die gozer snapte er wrsl vrij weinig van. Ik had blijkbaar een nieuwere versie (versie 20?) en zij hadden op hun computer versie 10 staan. Dus ze konden hem niet flashen ofzo. Maar hij deed hem in 1 of ander apperaat dat de batterij oplaad, en dat hielp wel een beetje. Alleen aan mijn eigen oplader doet die niets.... dus snap er niets van..
Ik ga hem vanavond naar fabrieksinstellingen zetten, misschien dat dat werkt!
Beetje dubbelopVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:39:
Ja ik dus jahetischris.
Jij hebt een probleem, op je telefoon - hij laadt niet op
Je gaat om hulp, en 'beschuldigd' de persoon die je helpt er niets van te begrijpen
Zijn lader werkt, de jouwe niet ?
misschien de lader kapot ....
Echter, even later wordt het opgeladen deel alsnog erbij opgeteld lijkt het wel, waardoor de batterij dan ineens vol is. Het lijkt bij mij dus meer een probleempje met de batterij-indicator als met de batterij zelf.
ja dat probleem kan ik ook melden.HwKok schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:54:
Ik heb ook een 'probleem' met opladen. Als hij aan de lader heeft gelegen, laat hij nog steeds zien hoeveel batterij hij voor het opladen had. Dit is ook te zien met de Batterygraph, die blijft gelijk.
Echter, even later wordt het opgeladen deel alsnog erbij opgeteld lijkt het wel, waardoor de batterij dan ineens vol is. Het lijkt bij mij dus meer een probleempje met de batterij-indicator als met de batterij zelf.
zelfs enkele keren in en uit steken van de lader helpt niet om te tonen dat die aan het laden is.
Maar hij laad wel degelijk op... dusja voor mij geen probleem, zolang ik enkel morgen opsta met een volgeladen N900 ben ik tevreden
In de BatteryGraph is zo mooi te zien dat die plots volledig (of toch zeer snel) is opgeladen.
Je kunt makkelijk een reboot-knop toevoegen aan het menu dat je krijgt als je drukt op de aan/uit-knop:Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:36:
In de map /etc/systemui/ staat het bestand systemui.xml.
Onderaan staat al kant en klaar een reboot-menu-entry, maar deze staat tussen de commentaar-tekens: "<!--" en "-->".
Als je (als root) dit bestand aanpast (bijv met leaflet) zodat het hele reboot-item buiten het commentaar valt, je reboot (nog een keer omslachtig) je foon en dan staat hij in het powerkey-menu.
Een iets te uitgebreide beschrijving van deze aanpassing staat op:
http://my-maemo.com/faq/showquestion.php?faq=5&fldAuto=2
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Volgens mij is t sowieo bij iedereen zo dat het percentage tijdens het opladen gelijk blijft totdat je de lader eruit haalt. Dan pas past hij bij mij het percentage aan. Ik zie wel aan het batterijtje bovenin die beweegt en het led-lampje als het scherm uit is dat hij aan t opladen is.HwKok schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:54:
Ik heb ook een 'probleem' met opladen. Als hij aan de lader heeft gelegen, laat hij nog steeds zien hoeveel batterij hij voor het opladen had. Dit is ook te zien met de Batterygraph, die blijft gelijk.
voor de #n900: inloggen met je stem en gezicht met gmail en twitter ed!
[ Voor 6% gewijzigd door RRC op 11-11-2010 12:46 ]
een update gedaan, en tegelijk ook een icon proberen te veranderen, nu geraak ik niet verder dan de gekende pinguin, met een hoop info en als laatste zin 'starting kernel'
ik heb al flasher 3.5 gedownt + emmc en vanilla .deb bestanden, en paar uren in dos geknoeid, geen resultaat.
dus idd ik probeer n kernel te flashen(eig mn n900 wr ad praat te krijgen) maar voorlopig lukt me dat verre van
Als jij je best doet te communiceren, doe ik m'n best je te helpen. Doen?Kenny1001 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:06:
ik zit erg id knoei met mn n900.
een update gedaan, en tegelijk ook een icon proberen te veranderen, nu geraak ik niet verder dan de gekende pinguin, met een hoop info en als laatste zin 'starting kernel'
ik heb al flasher 3.5 gedownt + emmc en vanilla .deb bestanden, en paar uren in dos geknoeid, geen resultaat.
dus idd ik probeer n kernel te flashen(eig mn n900 wr ad praat te krijgen) maar voorlopig lukt me dat verre van
helemaal akkoord!!BvDorp schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:22:
[...]
Als jij je best doet te communiceren, doe ik m'n best je te helpen. Doen?
ik wilde een icoon veranderen, beter gezegd, proberen te veranderen(om zo layout gewoon te kunnen veranderen). Op dat moment kreeg ik ook een update van powerkernel binnen(voor mn overclock) dus installeer ik die. Ik dacht mijn verandering van icoon is gelukt, en om het te zien deed ik een reboot. Tot daar ben ik geraakt. Toen ik wilde opstarten kreeg ik ff het befaamde nokia scherm, heel ff, en ging ie direct over naar een scherm a la als je een pc aansteekt krijg je ook allemaal info die de gewone leek niet snapt(op de n900 uboot?)
en het laatste zinnetje is starting kernel
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=65410<=dit probleem heb ik.
ik heb sindsdien al gedaan;
youtube waarvan ik de tuto van maemoitalia gevolgd heb, ik blijk echter bij ELKE stap vast te zitten
http://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware
zowat elke code van bovenstaande pagina ingevoerd. Geprobeerd in Linux(mint) windows vista, en mac OS.
Dus flasher 3.5 geinstalleerd, via imeinr vanilla.bin en emmc.bin files gedownload.(die heb ik hernoemd naar firm.bin en emmc.bin
readme doorlopen, verschillende tutorials, verschillende .bin files
En het hele proces 20x opnieuw gedaan;
dos openen naar \maemo\flasher-3.5\ gegaan en allerlei commands ingegeven(bv flasher-3.5.exe -F emmc.bin -f, maar ook flasher-3.5.exe -F RX-51_2009SE_10.2010.13-2.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin -f -R)
ik krijg een waarschuwing, ik ga door, er wordt snel een dospop up gegeven waarna deze weer verdwijnt.
-als ik emmc.bin neem, in dos, naar de maemomap gaan, en het flasher-3.5.exe command uitvoeren, vraagt hij om bevestiging, geef ik die, dan krijg ik een 2e dos waar hij vraagt achter mn device, ik koppel het terwijl ik de "u" inhoud.
dan krijg ik een 2e dos, waarin ik vastloop aangezien de pc mn device niet vind(soms krijg ik ook maar een halve verbindtoon als ik hem aan de USB hang)
-als ik firm.bin neem(= RX-51_2009SE_10.2010.13-2.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin)
eerst de waarschuwing, goedkeuren, hij wacht achter device, opnieuw koppel ik en hou ik de 'u' ingedrukt,
dan krijg ik n hele rij info, dat telkens begint met image.
bvb image 'secondary',size 109440 bytes
valid for RX-51: 2201, 2202, 2203,...
en stopt hij bij suitable USB device not found,waiting.
op mn nokia scherm zie ik nu weer hetzelfde bootscreen, dat eindigd met starting kernel...
Dus denk ik mss wil hij het emmc.bin file maar dan loopt hij ook vast.
Dus idd van geen enkel van de 2 stappen ben ik zeker dat hij iets gedaan heeft.
ik vind het trouwens niet erg om HELEMAAL opnieuw te beginnen, als mn ding maar terug werkt!
Ik werkte op 1.3, heb geen dualboot(das voor later) en ook geen geheugenkaart.
Ik bedoel het niet vervelend, maar je schrijfniveau is nog behoorlijk laag; ik neem aan dat je wat jonger bent, en je typecursus en taalvaardigheden bij MSN op hebt moeten doen? Mocht je hiermee net wat verder willen komen, overweeg dan nog eens hier wat tijd in te stoppen.
OT: het lijkt erop dat meer mensen hier problemen mee hebben. Blijkbaar is een bepaalde versie van de modified kernel in staat om je toestel niet voorbij het normale opstarten te laten komen. Als oplossing wordt voorgesteld een gewone kernel te flashen. Het stappenplan staat hier. Zorg ervoor dat je met een 32-bit Operating System werkt. Kun je aangeven hoever je in dit plan komt? Dan gaan we proberen of we verder komen!
dat staat hierboven beschreven. Want ik heb die pagina OOK al gelinkt in mijn vorige post. Ik heb die stappen meermaals uitgevoerd en kom nergens op uit.BvDorp schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:28:
[...]
Ik bedoel het niet vervelend, maar je schrijfniveau is nog behoorlijk laag; ik neem aan dat je wat jonger bent, en je typecursus en taalvaardigheden bij MSN op hebt moeten doen? Mocht je hiermee net wat verder willen komen, overweeg dan nog eens hier wat tijd in te stoppen.![]()
OT: het lijkt erop dat meer mensen hier problemen mee hebben. Blijkbaar is een bepaalde versie van de modified kernel in staat om je toestel niet voorbij het normale opstarten te laten komen. Als oplossing wordt voorgesteld een gewone kernel te flashen. Het stappenplan staat hier. Zorg ervoor dat je met een 32-bit Operating System werkt. Kun je aangeven hoever je in dit plan komt? Dan gaan we proberen of we verder komen!
Verder is het zo dat m'n toestel constant zichzelf heropstart. Niet verder komend dan het gekende probleem.
Het lijkt inderdaad iets waar wel meerderen last van hebben en wordt als oplossing het flashen van de kernel opgegeven.
Want hoe ver ik kom leg ik hier uit;
youtube waarvan ik de tutorial van maemoitalia gevolgd heb, ik blijk echter bij ELKE stap vast te zitten
http://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware
zowat elke code van bovenstaande pagina ingevoerd. Geprobeerd in Linux(mint) windows vista, en mac OS.
Dus heb ik flasher 3.5 geinstalleerd, via imei-nr vanilla.bin en emmc.bin files gedownload.(die heb ik hernoemd naar firm.bin en emmc.bi)
readme's doorlopen, verschillende tutorials(velen op talkmaemo.org), verschillende .bin files
En het hele proces 20x opnieuw gedaan;
M.S dos openen naar de 'map' \maemo\flasher-3.5\ gaan en allerlei commands ingegeven(bv flasher-3.5.exe -F emmc.bin -f, maar ook flasher-3.5.exe -F RX-51_2009SE_10.2010.13-2.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin -f -R)
ik krijg een waarschuwing, die keur ik goed, er wordt snel een M.S dos pop-up gegeven waarna deze weer verdwijnt.
-als ik emmc.bin neem, in M.S dos, zorgen dat ik in \maemo\flasher3.5 ben, en het flasher-3.5.exe command uitvoeren, vraagt hij om bevestiging, die geef ik, dan krijg ik een 2e M.S dos waar hij vraagt achter mn toestel, ik koppel het terwijl ik de "u"-knop op het toetsenbord inhoud.
dan krijg ik een 2e M.S dos, waarin ik vastloop aangezien de pc mijn toestel niet vindt(soms krijg ik ook maar een halve verbindtoon als ik hem via USB aan de pc koppel)
-als ik firm.bin neem(= RX-51_2009SE_10.2010.13-2.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin, maw ik heb het veranderd van naam)
ik krijg dan eers een waarschuwing, die keur ik goed, komt weer een M.S dos waarin de pc zegt dat hij wacht op het toestel, opnieuw koppel ik de n900 via USB en hou ik de 'u' ingedrukt,
dan krijg ik een hele rij info, dat telkens begint met image.
bvb image 'secondary',size 109440 bytes
valid for RX-51: 2201, 2202, 2203,...
en stopt hij bij suitable USB device not found,waiting.
op mn nokia scherm zie ik nu weer hetzelfde bootscreen, dat eindigd met starting kernel...
Dus denk ik misschien wil hij het emmc.bin file(aangezien in die videotutorial op youtube men 2 commandos invult in M.S. dos) maar dan loopt hij ook vast.
verder ben ik 29, Belg(kan ook een oorzaak zijn) en mijn grammatica, taalcursus en typecursus in het secundaire onderwijs geleerd. Ik snap best dat dit niet naar de grammaticanormen van de Noordnederlander is, maar dit categoriseer ik toch onder nederlands.
Misschien is dit wat duidelijker voor je..?
[ Voor 40% gewijzigd door Kenny1001 op 11-11-2010 18:58 ]
Klinkt alsof je een 64 bits windows gebruikt. Je _moet_ een 32 bits gebruiken. Tevens kan het installeren van drivers op windows Vista (en nieuwer) problemen geven.
Ik raad je dan ook aan om een 32 bits XP installatie te vinden welk je even kunt gebruiken
[ Voor 14% gewijzigd door Four op 11-11-2010 19:07 ]
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Ik kan morgen pas op en xp, maar dat zoek ik dan wel welke bits het is.
Het zorgt voor vloeiender scrollen op de desktop.
Bij mij werkt het! Er was wel iemand die zei dat het de cpu veel belast, maar dat kan ik niet echt terugzien.
Ik kan 125MHz gebruik als laagste frequentie, deze frequentie wordt ook gebruikt volgens conky.
Alleen vreemd is dat er sneller geschakeld wordt naar 500MHz dan wanneer het minimum 250MHz is.
Dat zou ook verklaren waarom er weinig positieve ervaringen zijn met 125MHz als minimum wat het energieverbruik betreft.
Alleen: wat gebeurt er als het minimum 125MHz is en het maximum 250MHz?
Dat gaat niet, volgens conky wordt er ook naar 500MHz geschakeld. Wat dan weer wèl interessant is, is dat 125MHz bij deze configuratie misschien wel energiezuiniger is:
Wanneer 125MHz te weinig is, wordt er naar 250MHz geschakeld en niet naar 500MHz.
Maar ik ben nog steeds niet uit het volgende: hoe kan ik 250MHz testen? Aangezien 500MHz de laagste maximumfrequentie is volgens conky, krijg ik het niet voor elkaar dat ik de cpu 100% kan stressen op 250MHz. Ik wil weten wat de laagste stabiele waarde is qua voltage, aangezien dat het idle-verbruik betreft.
Ik had al eerder gevraagd wat de frequentie is tijdens bellen: de telefoon wordt vastgezet op 600MHz, iets wat ik niet kan bevestigen...
vrede in rust
Werkt "kernel-config limits 250 250" niet?
@Kenny
In jouw geval hoef je alleen maar je kernel te flashen. Je hoeft niet je root te flashen en het is al helemaal niet nodig je eMMC te flashen. Voor alleen het flashen van je kernel gebruik je het volgende commando.
1
| flasher-3.5 -f --flash-only=kernel -R -F <firmware.bin> |
Om de flasher op je x64 pc te laten werken heb je andere drivers nodig. Hier staat een handleiding: http://talk.maemo.org/showpost.php?p=849980&postcount=20
Succes!
Goed idee, nog niet aan gedacht. Ook dat werkt niet, de maxfrequentie blijft 500MHz.Palamedes schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:17:
@Nas T
Werkt "kernel-config limits 250 250" niet?
Ook "kernel-config limits 125 250" werkt niet, 125MHz wordt niet gehaald met conky, wat weer wel lukt met het clocken met voltageprofielen.
@Kenny:
Misschien vreemd idee: probeer te flashen met een volle batterij, dat kan wat instabiel gedrag voorkomen.
Volgens mij scheelt het ook of je een USB-poort gebruikt dat aan je moederbord zit of dat deze via een verloopkabeltje intern op het moederbord is aangesloten.
Wat je taalgebruik betreft: ik had al een vermoeden dat je niet van nederlandse origine was, dus je gebruikt de woorden waarschijnlijk anders dan in nederlands gebruikelijk is. Ik reken je het niet aan, naar mijn weten zijn ze in België correcter wat taalgebruik betreft.
[ Voor 41% gewijzigd door Nas T op 12-11-2010 07:21 ]
vrede in rust
Ik hang het toestel vanavond eerst aan de stroomadaptor ipv aan de USB.
nu zit hij in een loop waarin hij zichzelf constant heropstart,enkel als ik hem in de USB inplug. De powerbutton geeft geen resultaat(dus kan de batterij best leeg zijn)
@palamedes;hoe weet ik welke firmware ik heb op mijn n900?(ik zal wel verschillende versies ingeven)
En bedoel je dit command ingeven in de 'dos' van de n900, of van de pc?
Dat bevestigt enigszins mijn vermoeden: waarschijnlijk was de telefoon leeg toen je hem flashte en is de image niet volledig geïnstalleerd. Hij is nu waarschijnlijk nog leeg, dat verklaart het vreemde gedrag aan de lader, dat hebben meer mensen. Remedie: aan de lader een tijdje laten hangen, met wat goed geluk laadt de n900 na verloop van tijd "normaal" op.Kenny1001 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:10:
nu zit hij in een loop waarin hij zichzelf constant heropstart,enkel als ik hem in de USB inplug. De powerbutton geeft geen resultaat(dus kan de batterij best leeg zijn)
Als hij is opgeladen, weer flashen, maar wel een goede USB-poort gebruiken. Veel succes!
Edit:
Volgens deze link is er nog steeds geen zicht op wanneer de N9-00 komt.
Daarnaast lees ik steeds vaker links en rechts positieve berichten over andere telefoons. Vandaag weer een phone die 1080P kan opnemen. Ik ben erg skeptisch naar de kwaliteit, maar de N9-00 raakt enigszins ondergesneeuwd en ik vraag me straks af tegen de tijd dat deze uit is, of er betere alternatieven zijn. Ik hoop niet dat uitstel leidt tot afstel voor Nokia...
Ik schat dat het ergens in februari zal gaan worden, en dan eerder eind februari/maart.
[ Voor 26% gewijzigd door Nas T op 12-11-2010 12:26 ]
vrede in rust
Of die 1080p telefoon ook echt gaat bestaan is ook maar de vraagNas T schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:53:
[...]
Edit:
Volgens deze link is er nog steeds geen zicht op wanneer de N9-00 komt.
Daarnaast lees ik steeds vaker links en rechts positieve berichten over andere telefoons. Vandaag weer een phone die 1080P kan opnemen. Ik ben erg skeptisch naar de kwaliteit, maar de N9-00 raakt enigszins ondergesneeuwd en ik vraag me straks af tegen de tijd dat deze uit is, of er betere alternatieven zijn. Ik hoop niet dat uitstel leidt tot afstel voor Nokia...
Ik schat dat het ergens in februari zal gaan worden, en dan eerder eind februari/maart.
Verwijderd
Wauw.. dat ziet er erg cool uit. Is het al ergens te vinden?RRC schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:46:
http://bit.ly/cMmhnb
nergens nog te downloaden? Lijkt mij wel veilig zolang het proggie niet wordt gekraakt!RRC schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:46:
http://bit.ly/cMmhnb
[ Voor 10% gewijzigd door Bongoarnhem op 12-11-2010 17:15 ]
Ik neem aan dat je PR 1.3 hebt. Je gaat naar http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N900.php en vult daar je IMEI in. Vervolgens kom je tot de ontdekking dat er verschillende PR 1.3 versies zijn. Je neemt in dat geval de global release. Het commando voer je in nadat je de flasher hebt opgestart. Alles staat hier uitgebreid uitgelegd. http://wiki.maemo.org/Updating_firmware[b][message=35017474,noline]
@palamedes;hoe weet ik welke firmware ik heb op mijn n900?(ik zal wel verschillende versies ingeven)
En bedoel je dit command ingeven in de 'dos' van de n900, of van de pc?
@Nas T
Heb 't zelf even geprobeerd en bij mij ging hij ook af en toe naar 500 Mhz.
"kernel-config lock freq volt dsp" werkt bij mij wel goed. Misschien kun je dat proberen.
[ Voor 16% gewijzigd door Trestry op 12-11-2010 17:39 ]
Misschien heb je hier iets aan?Nas T schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 07:11:
[...]
Goed idee, nog niet aan gedacht. Ook dat werkt niet, de maxfrequentie blijft 500MHz.
Ook "kernel-config limits 125 250" werkt niet, 125MHz wordt niet gehaald met conky, wat weer wel lukt met het clocken met voltageprofielen.
@Kenny:
Misschien vreemd idee: probeer te flashen met een volle batterij, dat kan wat instabiel gedrag voorkomen.
Volgens mij scheelt het ook of je een USB-poort gebruikt dat aan je moederbord zit of dat deze via een verloopkabeltje intern op het moederbord is aangesloten.
Wat je taalgebruik betreft: ik had al een vermoeden dat je niet van nederlandse origine was, dus je gebruikt de woorden waarschijnlijk anders dan in nederlands gebruikelijk is. Ik reken je het niet aan, naar mijn weten zijn ze in België correcter wat taalgebruik betreft.
To enable frequency down to 125Mhz, just run the following command to blank out the avoid frequencies.
Code:
echo > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/avoid_frequencies
If you then want to avoid 125Mhz and only go down to 250Mhz, type the following afterwards:
Code:
echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/avoid_frequencies
flasher-3.5.exe -F RX-51_2009SE_20.2010.36-2_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin -f -R
en het command
flasher-3.5 -f --flash-only=kernel -R -F RX-51_2009SE_20.2010.36-2_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin
krijg ik;
Image 'secondary', size 109440 bytes
Valid for RX-51: 2201, 2202, 220
210, 2211, 2212, 2213, 2214, 2215, 2216
Version 1.4.14.9+0m5
Image '2nd', size 14848 bytes
Valid for RX-51: 2601, 2602, 260
Version 1.4.14.9+0m5
Image 'xloader', size 14848 bytes
Version 1.4.14.9+0m5
Image 'secondary', size 109440 bytes
Version 1.4.14.9+0m5
Suitable USB device not found, waiting.
in mijn M.S dos venster.
En mn N900 doet van begin tot eind hetzelfde, nl starting kernel...
(btw als ik flasher open krijg ik heel even een dos venster dat zichzelf weer sluit)
batterij niet genoeg opgeladen?
Probeer anders dit: http://talk.maemo.org/showpost.php?p=849980&postcount=20
XP is er eigenlijk vooral in 32 bit, de 64bit versie is engels, dus het is "my computer" ivp "deze computer" etc.
Mijn pc draait op XP professional en is nederlands.
Wat jij gepost hebt werkt helaas niet;
mjin toestel wordt niet gevonden, ik vul de gegevens in naar wat ik denk dat juist is(want hoe weet ik dit zeker) en kan dan het bestand dat ik gemaakt heb niet openen.
Het kan een aantal minuten duren voordat de n900 is gevonden door dat programma. Heb je em al eens een kwartiertje aan laten staan?Kenny1001 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:29:
[............]
Hij bijft te pas en te onpas rebooten.
Verwijderd
Kan je helemaal niet in het menu van je N900 komen?Kenny1001 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:31:
helaas wel.
Ik zie in je vorige post dat je de u-toets indrukt tijdens het koppelen. Hoe bedoel je precies? Staat ie al aan en druk je dan op u of zet je hem aan met u ingedrukt?Kenny1001 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:31:
helaas wel.
Wat bij mij werkte toen die bleef rebooten: Batterij eruit trekken. USB kabel eraan. Paar seconde geduld. die flasher regel draaien totdat ie wacht op USB device. Dan de u-toets op de n900 indrukken en de batterij erin duwen (u-toets in blijven drukken totdat de computer hem vindt. Dit kan even duren).
Ben nu aan het backuppen , geheugen kaart er uit en power kernel deinstallen.
Nog meer tips voordat ik hem naar een nokia care punt ga brengen ?
edit.
Het lijkt toch in de oplader te zitten.
usb kabel van de computer doet het wel ..
[ Voor 13% gewijzigd door Nienix op 13-11-2010 11:19 ]
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
http://www.nokian900appli.../qcpufreq-for-nokia-n900/
Hetzelfde probleem heb ik ongeveer een maand geleden ook gehad, dat de N900 niet meer wilde opladen via de gewone oplader maar wel via de pc. Helaas werkte dat na een paar dagen ook niet meer, waardoor mijn N900 niet meer kon opladen. Ik ben toen langs de winkel gegaan waar ik hem gekocht heb en kreeg de keuze om hem te laten repareren (een tijd kwijt zijn) of voor een erg zacht prijsje een andere telefoon uit te kiezen. Uiteindelijk heb ik voor die tweede optie gekozen en een Desire HD meegenomen. Inmiddels heb ik deze nu ruim 2 weken in bezit en ben nog voorzichtiger met de micro USB poort. De telefoon gebruiken tijdens het opladen doe ik nu helemaal niet meer.Nienix schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:13:
Gister is de micro usb ingang kapot gegaan. ( ik snap niet dat ze micro usb als standaard hebben genomen ipv mini usb want ze zijn erg gammel)
Ben nu aan het backuppen , geheugen kaart er uit en power kernel deinstallen.
Nog meer tips voordat ik hem naar een nokia care punt ga brengen ?
edit.
Het lijkt toch in de oplader te zitten.
usb kabel van de computer doet het wel ..
Succes in ieder geval en ik hoop dat het probleem bij jou wel echt alleen aan de oplader ligt.
Als je je telefoon nog niet geflasht hebt met een image met een hogere CPU freq kan je niet hoger dan 600 mhz.brandje32 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:37:
Misschien een raare vraag maar krijg je met QCPUFreq for Nokia N900 ook de snelheid van je toestel omhoog.
Hij zal dus niet sneller worden daardoor (wel zuiniger geloof ik).
Ik heb geen zin om m weer helemaal te flashen -.-
afvalzak schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:46:
[...]
Als je je telefoon nog niet geflasht hebt met een image met een hogere CPU freq kan je niet hoger dan 600 mhz.
Hij zal dus niet sneller worden daardoor (wel zuiniger geloof ik).
Werkt hier prima dat programma. Draai nu zelf op 805 mhz. Je kan hem alleen niet op 600mhz zetten, die stap zit er niet in.brandje32 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:37:
Misschien een raare vraag maar krijg je met QCPUFreq for Nokia N900 ook de snelheid van je toestel omhoog.
Je moet alleen wel de kernel installen vanuit toepassingenbeheer.
heb je fcam geinstalleerd?lucash schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:55:
Ik kan nu ook geen foto's meer maken. tijdje geleden kon ik al geen video's meer maken en nu ook al geen foto's meer. Als ik camera opstart krijg ik na een seconde al "bewerking mislukt".
Ik heb geen zin om m weer helemaal te flashen -.-
ik heb net een andere oplader gehaald en die doet het wel.Wekko306 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:39:
[...]
Hetzelfde probleem heb ik ongeveer een maand geleden ook gehad, dat de N900 niet meer wilde opladen via de gewone oplader maar wel via de pc. Helaas werkte dat na een paar dagen ook niet meer, waardoor mijn N900 niet meer kon opladen. Ik ben toen langs de winkel gegaan waar ik hem gekocht heb en kreeg de keuze om hem te laten repareren (een tijd kwijt zijn) of voor een erg zacht prijsje een andere telefoon uit te kiezen. Uiteindelijk heb ik voor die tweede optie gekozen en een Desire HD meegenomen. Inmiddels heb ik deze nu ruim 2 weken in bezit en ben nog voorzichtiger met de micro USB poort. De telefoon gebruiken tijdens het opladen doe ik nu helemaal niet meer.
Succes in ieder geval en ik hoop dat het probleem bij jou wel echt alleen aan de oplader ligt.
ik ben weer blij
Ik heb ook een zonnecel oplader gekocht voor veel te veel geld maar dat lijkt me toch handig voor in het festival seizoen.
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
ik had idd fcam erop staan. Dat eraf gegooid. Werkte nog steeds niet.
Daarna blessN900 eraf gegooid. Werkte nog steeds niet.
Toen lowlight eraf gegooid en nu werkt de camera weer. Tot nu toe
ik kom niet verder dan mijn scherm met als tekst
U-Boot 2010.06-mantan (Nov 10 2010 - 13:53:03)
In: vga
Out: vga
Err: vga
Getting NOLO boot parameters ...
Die ID #0C00000400000000040382730401e00e
Booting NOLO supplied kernel ...
## Booting kernel from Legacy Image at 80538c18 ...
Image Name: kernel-power
Image Type: ARM Linux Kernel Image (uncompressed)
Data Size: 1793624 Bytes = 1.7 MiB
Load Address: 80008000
Entry Point: 80008000
Verifying Checksum ... OK
Loading Kernel Image ... OK
OK
Using existing atags at 0x80000100
Starting kernel ...
@ Ophidian
ik schakel pas in nadat ik de "u" toets ingedrukt hou.
andersom heb ik nog niet geprobeerd omdat in elke tutorial staat dat het toestel uitgeschakeld moet zijn.
En ik blijf de indruk hebben dat hij niet in flashingmode gaat. Aangezien mijn nokiascherm direct weg is.
[ Voor 6% gewijzigd door Kenny1001 op 13-11-2010 15:49 ]
Ligt aan het pakket fcam-drivers, die werkt niet lekker met de power kernellucash schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:38:
[...]
ik had idd fcam erop staan. Dat eraf gegooid. Werkte nog steeds niet.
Daarna blessN900 eraf gegooid. Werkte nog steeds niet.
Toen lowlight eraf gegooid en nu werkt de camera weer. Tot nu toe
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Mja het werkt wel alleen af en toe dan raakt die helemaal corrupt en kan je een reinstall doenPhas0r schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:46:
[...]
Ligt aan het pakket fcam-drivers, die werkt niet lekker met de power kernel

Verwijderd
Ok, het is nu duidelijker voor me. Ik zie iets van U-boot staan. Die wijzigt je kernel waardoor die niet meer correct werkt. Had je de mogelijkheid nog gehad om in het menu te komen, dan had je d.m.v. het icoontje van Deïnstall Kernel- je power kernel kunnen verwijderen. Je moet die kernel ook nooit via toepassingsbeheer verwijderen. De enige optie is een volledige reflash van je toestel. De methode die @Ophidian vermeldde, zou best wel kunnen werken. Ongeveer een jaar geleden kwam mijn toestel ook in een constante reboot loop. Ik wist toen van toeten noch blazen en is mijn toestel weer gaan functioneren doordat een medewerker van Nokia op de Maemo Summit precies dezelfde methode toepaste die @Ophidian beschreef.Kenny1001 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:42:
@ n_user
ik kom niet verder dan mijn scherm met als tekst
U-Boot 2010.06-mantan (Nov 10 2010 - 13:53:03)
In: vga
Out: vga
Err: vga
Getting NOLO boot parameters ...
Die ID #0C00000400000000040382730401e00e
Booting NOLO supplied kernel ...
## Booting kernel from Legacy Image at 80538c18 ...
Image Name: kernel-power
Image Type: ARM Linux Kernel Image (uncompressed)
Data Size: 1793624 Bytes = 1.7 MiB
Load Address: 80008000
Entry Point: 80008000
Verifying Checksum ... OK
Loading Kernel Image ... OK
OK
Using existing atags at 0x80000100
Starting kernel ...
Mocht het je om de een of andere reden toch niet lukken, dan raad ik je aan om naar een NSP te gaan en je toestel daar volledig te laten reflashen.
Ik krijg dan zo'n gele popup: Operation Failed.
Ook zie ik bij het booten tekst op het scherm (alsof je een pc boot), dat was eerder niet zo.
Iemand een idee?
[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 13-11-2010 18:13 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
hier hetzelfde probleem met de camera. naar aanleiding van de eerdere reacties heb ik "lowlight" verwijderd. geen succes. reboot: geen succes. toen "blessn900" verwijderd, geen succes. reboot: geen succes.Sando schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:13:
Ik heb even terug upgedate naar Pr1.3 en er was niets aan de hand. Vandaag ging ik mijn foon rebooten (voor het eerst sinds de update) en nu doet mijn camera het niet meer!
Ook zie ik bij het booten tekst op het scherm (alsof je een pc boot), dat was eerder niet zo.
Iemand een idee?
"fcam" heb ik niet, nog wel "mbarcode" en "mirror", die doen het beiden ook niet. voor "mirror" vreemd, want die gebruikt de front-camera...
voor degenen met hetzelfde probleem: leg stapsgewijs en precies uit wat je hebt gedaan, dat leidt tot meer inzicht.
vrede in rust
Verwijderd
Misschien heb je hier en hier wat aan.Sando schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:13:
Ik heb even terug upgedate naar Pr1.3 en er was niets aan de hand. Vandaag ging ik mijn foon rebooten (voor het eerst sinds de update) en nu doet mijn camera het niet meer!
Iemand een idee?
(met dank aan Titan en sygysweb)
Als het nokia scherm weggaat is hij inderdaad niet in flash modus. Als het goed is krijg je een erg donker nokia logo in beeld met rechtsboven het usb tekentje.Kenny1001 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:42:
En ik blijf de indruk hebben dat hij niet in flashingmode gaat. Aangezien mijn nokiascherm direct weg is.
Waarschijnlijk heb je dit al meerdere malen gehoord, maar om zeker te weten of je het goed doet.
Zorg dat je N900 is opgeladen
Doe je usb kabel in je pc maar nog net in je N900.
Houd de u toets van de N900 ingedrukt en stop tegelijkertijd de usb kabel in je N900
Je N900 gaat nu kort trillen. Vervolgens krijg je een slecht belicht nokia scherm te zien.
Als dit echt niet werkt, ben ik bang dat je naar een NSP moet.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.