Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:32:
Ik loop tegen het volgende probleem aan:
Ik wil graag overclocken maar als ik de power-kernel en power-kernel-settings heb geinstalleerd en vervolgens de ideal settings laad wordt mn telefoon instabiel, iemand hetzelfde probleem?
Misschien gebruikt hier iemand andere settings (het liefst 800mhz, ander voltage dan 'ideal'), zou diegene ze dan even willen posten, zodat ik kan kijken of deze wel stabiel draait?
Je kunt de SP eens doornemen om te overclocken. Instabiliteit kan zijn omdat je telefoon of te warm wordt of dat je cpu te weinig stroom krijgt (ik vermoed het laatste, zeker met ideal settings).
Je kunt andere voltage settings laden:
code:
1
2
| root
kernel-config load lv/ulv/xlv/ideal |
Ik zou het in jouw geval als volgt doen:
laad een voltage settings, begin met de standaard (ik geloof "default").
Stress je phone, ik doe dat door middel van mupen64plus, hiermee stress ik de processor op 100%.
Als dat een paar minuten goed gaat, ga je een stapje lager:
kernel-config load lv
weer testen
kernel-config load ulv
testen, etc.
Als je een vastloper hebt, dan moet je een stapje hoger gaan.
Wil je een zo zuinig mogelijk profiel creëren, dan moet je eens het volgende lezen:
klik. Hier staat veel nuttige informatie, de uitleg hierna is op deze informatie gebaseerd:
Elk profiel heeft zijn eigen settings: voor elke frequentie staan de voltages gespecificeerd. De profielen staan hier opgeslagen:
/usr/share/kernel-power-settings
Waar ik tegenaan liep is dat ik telkens niet voorbij een bepaalde waarde kwa, welk profiel ik ook gebruikte. Dat kwam doordat bij elk profiel het voltage bij die frequentie een te lage waarde had. Wat ik deed was het profiel uit /usr/share/kernel-power-settings te kopiëren (midnight commander of cuteexplorer), aan te passen met leafpad, te hernoemen en weer terug te noemen, naar bijvoorbeeld "myconfig"
Dan kun je deze settings laden door:
code:
1
2
| root
kernel-config load myconfig |
Met die voltage settings kun je heel ver gaan, door bij elke frequentie het minimale voltage te vinden waarop de tel nog stabiel draait. Alleen: fatsoenlijk testen zal alleen lukken als je kunt instellen dat je cpu-load continu een bepaalde frequentie zal draaien en dat is lastig, zeker als een achtergrondproces roet in het eten gooit.