Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:50

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Sando schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:48:
ICQ, MSN, GTalk en nog een aantal (maar deze 3 gebruik ik) doen al het zelfde op de N900 met als extraatje dat je ook een miljard andere gebruikers achter hun computer kunt bereiken.

Ik heb er geen behoefte aan, maar ik vraag me ook af waarom het nog niet geport is. Dat is net zoiets als 'pingen'? Daar moet zeker geld voor worden betaald aan blackberry. Apple doet dat wel, maar in free linux wordt er door niemand geld betaald.
Whatsapp maakt voor iets van 2 dollar per jaar 'pingen' tussen Blackberry, Iphone en Android gebruikers mogelijk. Best nice eigenlijk. Hoewel de N900 al veel soorten communicatie al geintegeerd heeft in z'n OS, zou de integratie van Whatsapp niet slecht zijn, al was het om het plaatje compleet te maken :)

Wat ik soms wel mis met de geintegreerde MSN zijn groepsgesprekken en het sturen van plaatjes (iig heb ik deze 2 mogelijkheden nog niet gevonden). Met aMSN kan het wel denk ik, maar dat is weer een aparte app die open moet blijven :<

[ Voor 56% gewijzigd door Gundogan op 30-10-2010 15:47 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Whatsapp/pingen in Conversations integreren zou redelijk geniaal zijn, ben benieuwd of daar een keer wat voor verschijft. Er lijkt wel een soort wetmatigheid aanwezig te zijn, zoals je die ook met Flash en Linux zag: 'wie wil er nou fullscreen flash videos?'. Als het maar hip genoeg is, mag het opeens niet meer op Linux/OpenSource? :+

He, ik zit nog met de internetverbinding(T-mobile). Vaak als het toestel verbinding wil maken, lukt het niet. Al na een paar seconden verschijnt 'verbinding maken niet gelukt' enz. Op 'dual' lukt het vaker, op 'GSM' of '3G' al veel minder. Mijn vriendin, met N97 Mini (ook T-mobile), heeft hier eigenlijk nooit last van.. :'(

En heeft iemand uitgevonden hoe je kunt bellen over MSN verbinding?

[ Voor 5% gewijzigd door BvDorp op 30-10-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
BvDorp schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:54:En heeft iemand uitgevonden hoe je kunt bellen over MSN verbinding?
Je bedoeld voice chat? Denk niet dat dat kan..
Maar je kan toch skype gebruiken? Vrijwel alle smartphones hebben tegenwoordig wel een client welke via skype kan 'voicechatten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Caelorum schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:06:
[...]

Je bedoeld voice chat? Denk niet dat dat kan..
Maar je kan toch skype gebruiken? Vrijwel alle smartphones hebben tegenwoordig wel een client welke via skype kan 'voicechatten'.
Het kan natuurlijk wel, maar ik wil het op verschillende manier kunnen. Een aantal van mijn contactpersonen hebben MSN graag aanstaan, als ik daarmee kan bellen voorkom ik weer belminuten, en dat is mooi meegenomen. Tof toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik bedoelde dat het volgens mij niet mogelijk is met empathy of pidgin op dit moment.
Ze schijnen er aan te werken met telepathy-butterfly, dus ooit zal het wel mogelijk worden met de n900, maar niet nu. Zover ik weet dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:19
Ben al lang trots gebruiker van deze telefoon alleen zit ik nu met een probleem. Ik wil graag mijn touch digitiser vervangen, dus ik heb het onderdeel besteld en die ligt klaar op mijn bureau.

Helaas heb ik bij het uit elkaar halen van de n900 drie schroeven die niet los willen komen (was zo dicht bij :+ ). Na een enkele draai waren deze al zo gestripped dat ik niet zie gebeuren dat deze op een normale manier los gaan komen.

Het gaat om de schroeven die de slider verbinden met het display assy:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/Nokia-N900-Back.jpg

Van de totaal 6 schroeven zijn er 3 losgekomen, de andere 3 krijg ik met geen mogelijkheid meer los. Ik heb nu 2 opties: leven met wat krasjes of toch proberen de digitiser te vervangen.

Nu is de vraag welke onderdelen ik nog meer moet vervangen als ik besluit de schroefkoppen weg te slijpen/boren. Voor zover ik kan beoordelen uit de low res pics uit de service manual is dat alleen:

http://www.thenokiaparts..../n900-a-cover-assy-253126

Heeft een van jullie eerder zijn n900 open gehad ? Zitten de schroeven daar ingeschroefd of moet ik ook andere onderdelen vervangen :/ ?

[ Voor 4% gewijzigd door NLChris op 30-10-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:27
NLChris schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:56:
Ben al lang trots gebruiker van deze telefoon alleen zit ik nu met een probleem. Ik wil graag mijn touch digitiser vervangen, dus ik heb het onderdeel besteld en die ligt klaar op mijn bureau.

Helaas heb ik bij het uit elkaar halen van de n900 drie schroeven die niet los willen komen (was zo dicht bij :+ ). Na een enkele draai waren deze al zo gestripped dat ik niet zie gebeuren dat deze op een normale manier los gaan komen.

Het gaat om de schroeven die de slider verbinden met het display assy:

[afbeelding]

Van de totaal 6 schroeven zijn er 3 losgekomen, de andere 3 krijg ik met geen mogelijkheid meer los. Ik heb nu 2 opties: leven met wat krasjes of toch proberen de digitiser te vervangen.

Nu is de vraag welke onderdelen ik nog meer moet vervangen als ik besluit de schroefkoppen weg te slijpen/boren. Voor zover ik kan beoordelen uit de low res pics uit de service manual is dat alleen:

http://www.thenokiaparts..../n900-a-cover-assy-253126

Heeft een van jullie eerder zijn n900 open gehad ? Zitten de schroeven daar ingeschroefd of moet ik ook andere onderdelen vervangen :/ ?
Heb je hier wat aan: http://www.maemocommunity...ual_Service_Level_1_2.pdf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
Helaas niet. Dat is het stappenplan wat ik volg. De plaatjes zijn te klein om te zien waar het schroefdraad zit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Waren er een paar niet een ander soort schroefje dan de rest?

YouTube: Nokia N900 Disassembly

Zij hebben er ook moeite mee :)

[ Voor 10% gewijzigd door Gundogan op 30-10-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
Andere schroeven gaan inderdaad 1000x makkelijker. 2 Gingen er nog makkelijk, een andere moeilijker. De 3 anderen gingen gelijk kapot bij het draaien van de schroevendraaier 8)7

Er worden elders in het toestel ook torx schroeven gebruikt, dat is hier niet het geval.

Beide bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 18:09
@NLChris zie dat je de hulp van de maemo Community hebt ingeschakeld... ;)

wat me wel opviel bij punt 9 in de pdf is de zin: Do not use them again.... Dit zegt eigenlijk al genoeg over de kwaliteit van de schroeven toch?

Het lijkt me idd wel erg lastig om deze nog los te krijgen. Ik dacht persoonlijk eigenlijk aan de hulp van secondenlijm pak de schroevendraaier die nog een klein beetje grip lijkt te hebben (vaak heeft bij een dolle kruiskop een platte schroevendraaier meer effect) en "lijm" die aan de schroef, dan met gepaste druk op de
schroef hem er proberen uit te draaien...

Het is slechts een idee maar als niks lukt misschien het proberen waard. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Sando schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:55:
[...]

Ah wat ik me al die tijd afvroeg: Kan ik mijn phone gewoon updaten en blijft alles compatible?
Nee dus, ik heb de powerkernel dus dan zou mijn telefoon niet meer starten.

Voor updaten van 1.2 naar 1.3 is niet bepaald een one click solution?
Kan je in 1.3 al op een andere manier updaten?
ik dacht dat jij al op 1.3 draaide en al alles met het ding deed wat je maar wilde :)

m'n update was letterlijk 1 klik(behalve paar tssnvragen) maar ik heb in mn QBW geen besef van temp van de CPU meer, en overclocken lukt dus ook niet.
Moet iemand toch al een oplossing gevonden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
Gohan040 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:18:
@NLChris zie dat je de hulp van de maemo Community hebt ingeschakeld... ;)

wat me wel opviel bij punt 9 in de pdf is de zin: Do not use them again.... Dit zegt eigenlijk al genoeg over de kwaliteit van de schroeven toch?

Het lijkt me idd wel erg lastig om deze nog los te krijgen. Ik dacht persoonlijk eigenlijk aan de hulp van secondenlijm pak de schroevendraaier die nog een klein beetje grip lijkt te hebben (vaak heeft bij een dolle kruiskop een platte schroevendraaier meer effect) en "lijm" die aan de schroef, dan met gepaste druk op de
schroef hem er proberen uit te draaien...

Het is slechts een idee maar als niks lukt misschien het proberen waard. succes
Klopt :) Ik heb nieuwe schroeven klaar liggen :) Lijm heb ik nog niet geprobeerd, heb wel special spul voor extra grip tussen de schroef en schroevendraaier gebruikt. Mocht niet baten.

De situatie zoals hij nu is is nog goed bruikbaar, de krassen kan ik misschien mee leven, alleen zonde van de digitiser die ik besteld heb.

Ik zal deze week bij kennissen rondvragen of zij kunnen helpen met het verwijderen van de schroeven. Misschien kan met een dremel een groef geslepen worden om ze met een platte kruiskop uit te halen. Normaal gesproken kun je schroeven er nog uitdraaien met speciale gereedschappen, maar of dat werkt met zulke kleine schroefjes weet ik niet.

Heel misschien waag ik een tripje naar een Nokia Care punt, ben benieuwd hoeveel ze vragen voor het vervangen van de schroeven. Ik hoor er zelf niet aan te sleutelen, maar wie weet kunnen ze mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik kan het 1-2-3 niet vinden in dit enorme topic, maar wat is de battery-life ongeveer?

Ik heb nu een E71 maar zit naar dit toestel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:33
Elke nacht aan de lader, soms vaker ;)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

@i2Paq
het beste is elke nacht aan de lader, ik heb zelden dat ik niet toekom om een hele dag mee te werken/spelen.
meestal haal ik wel 2 dagen,
allemaal te zien hoeveel ik de trein neem enzo (tethernetten 3G->bluetooth, muziek, spelletje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

...
Niet voor niets staat er overal te lezen dat je moet flashen met een vol geladen accu.
...
Nee de accu was helemaal vol maar hij is leeggegaan door al het flashen.
Flashen moet je nooit op accu doen, altijd gewoon aan de lader hangen als je gaat flashen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 30-10-2010 19:35 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Phas0r schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:34:
[...]

Flashen moet je nooit op accu doen, altijd gewoon aan de lader hangen als je gaat flashen ;)
Jou lader kan flashen? ;) DIE MOET IK HEBBEN

OT
om via de pc te flashen zal deze enkel met usb verbonden zijn, als hij via usb laad dan gaat dit langzamer dan via de lader... en tijdens het flashen via usb za hij (denk ik) ook niet geladen worden.
Mislukt dit een paar keer, dan kan dit wel wat batterij kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Alles staat hieronder, sorry voor de dubbele post

[ Voor 88% gewijzigd door KC27 op 30-10-2010 20:33 ]

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@Kenny1001
De oplossing voor PR 1.3 en de verdwenen power-kernel is eenvoudig (hier ook al een paar keer gemeld):
Deïnstalleer de powerkernel-package. Dat kan het best via een (root)shell (command prompt):
Eerst als je nog geen root bent:
sudo gainroot
Daarna:
apt-get install --reinstall -y kernel kernel-flasher
Tenslotte installeer je de power-kernel opnieuw:
apt-get install --reinstall -y kernel-power kernel-power-flasher
Ik heb het niet geprobeerd, maar wellicht volstaat het laatste commando alleen ook al.
Daarna een reboot: et voilà

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
KC27 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:32:
@Kenny1001
De oplossing voor PR 1.3 en de verdwenen power-kernel is eenvoudig (hier ook al een paar keer gemeld):
Deïnstalleer de powerkernel-package. Dat kan het best via een (root)shell (command prompt):
Eerst als je nog geen root bent:
sudo gainroot
Daarna:
Ik heb het niet geprobeerd, maar wellicht volstaat het laatste commando alleen ook al.
Wel geprobeerd: alleen laatste commando is nodig. Overigens, is dit al de xxe keer dat dit langskomt; niemand leest meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:01:
[...]
Maar weet je nog hoeveel rootfs je uiteindelijk nodig had? Nu durf ik niet up te daten, heb ook veel te weinig.
En hoe de hel krijg je NFS aan de praat? :9
Bij de OTA upgrade werd vermeld dat ik iets van 83,4 mb nodig had maar dat bleek in de praktijk iets van 87 te zijn....

Een bruikbare Preenv/WebOs games tutorial is deze:
http://www.my-maemo.com/s...reenv&fldAuto=1954&faq=46

Het is niet heel erg detailistisch oftewel als je een probleem hebt moet je het zelf oplossen. Maar dat laatste is nou net waar ik veel van heb geleerd!!
O ja de gamebestanden zelf moet je maar ergens vandaan 'toveren' (ahum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 22:38
ik heb de upgrade geinstalleerd. maar nou ben ik sygic kwijt iemand met een tip? ik had vooraf een backup gemaakt, toen de upgrade erop gezet via nokia pc suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
BvDorp schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:48:
[...]

Wel geprobeerd: alleen laatste commando is nodig. Overigens, is dit al de xxe keer dat dit langskomt; niemand leest meer?
Mijn excuses, ik had meer op maemo.org gelezen.

sudo gainroot
Daarna:
deze stappen overlopen, hielp niet.
Dan enkel command apt-get install --reinstall kernel-power kernel-power-flasher (of iets in die richting) ingevoerd, reboot, en ik heb mn temperatuur op mn QBW terug en concky toont weer een 900 mhz, de liefde is terug.
Nu nfs underground in werking krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
BvDorp schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:48:
[...]

Men leest wel ( een beetje )

Maar ik kan je nu al vast voorspellen
Met de volgende update ( meego OF maemo ) komen AL de vragen weer voorbij ...

Het topic wordt steeds onoverzichtelijker, en minder interessant om te lezen
elke pagina gaat over flashen, mislukken, en het probleem dat X64 geeft erbij .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

quote: SL65 wrote:
Iemand al de webos games aan de praat gekregen? Heb het zelf geprobeerd maar kan niet echt een makkelijke guide vinden en heb tot nu toe nog niks aan de praat gekregen.
Werkende voorbeelden oa. op sygysweb:
http://www.sygysweb.nl/n9...=10479&hilit=webos#p10479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
ik heb af en toe wel ruzie met mijn batterij, hele nacht opgeladen aan de usb van pc die uitstond(vreemd genoeg staat de pc uit en blijft hij maar opladen), midden de nacht opgestaan, blijkt hij 10%vol te zijn(kan best, dan heeft hij gewoon niet opgeladen) rest vd nacht aan de stroomadapter. Is hij na melding van volgeladen te zijn deze morgen maar 19% vol. Dus weer aan de lader, maar op 95% krijg ik de melding dat de batterij vol is.(ik heb al eerder over dit probleem gelezen, maar nog geen oplossing.)

+1 over onoverwichtelijkheid van dit toppic.
Als je pagina 150 van dit toppic wil lezen...
ben je wel een tijdje bezig!
Gister op familiefeestje was het ff iphone "tegen" N900. Iedereen wilde toch een tekeningetje maken op mn n900. Vooral de dames:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56
Kenny1001 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:46:
ik heb af en toe wel ruzie met mijn batterij, hele nacht opgeladen aan de usb van pc die uitstond(vreemd genoeg staat de pc uit en blijft hij maar opladen), midden de nacht opgestaan, blijkt hij 10%vol te zijn(kan best, dan heeft hij gewoon niet opgeladen)
Dat heb ik ook gemerkt, als je PC uitstaat en hij hangt nog aan de USB dan slurpt ie stroom van de batterij. Lijkt mij een software bug die niet (kan) zien dat de PC uitstaat, oid. Overgens heb ik verder niet de problemen die jij hebt met het aan de oplader hangen en dan nogsteeds niet goed willen opladen. Dat gaat bij mij gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 15:04
Het is wel leuk dat je die games kan installeren van webOS maar je kan maar op 2000MB games installeren en dat is zo vol. Ik heb er nu alsphalt/quake 3 en need for speed op staan maar hij is alweer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Kenny1001 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:46:
ik heb af en toe wel ruzie met mijn batterij, hele nacht opgeladen aan de usb van pc die uitstond(vreemd genoeg staat de pc uit en blijft hij maar opladen), midden de nacht opgestaan, blijkt hij 10%vol te zijn(kan best, dan heeft hij gewoon niet opgeladen) rest vd nacht aan de stroomadapter. Is hij na melding van volgeladen te zijn deze morgen maar 19% vol. Dus weer aan de lader, maar op 95% krijg ik de melding dat de batterij vol is.(ik heb al eerder over dit probleem gelezen, maar nog geen oplossing.)
Heb je overclocked?
Heb jij het appje batterygraph er op staan? zo nee dan moet je die ff installeren en dan een screenshot maken met alleen het cpu,charge,voltage en procentage gebruik aangevinkt. Heb namelijk dit zelfde probleem ook gehad en dit lag gewoon aan het hoge cpu gebruik in de idle toestand. Als je Conky er op hebt staan kijk dan eens hoeveel % cpu je gebruikt als je alleen conky open hebt staan en niks op de achtergrond. Dus geen wlan, 3g of iets anders aan laten staan.. Maak er maar een paar screenshots van en dan kan ik je misschien wel helpen.
Heb een vermoeden dat het een foute app is die de boel verpest voor je. Dit kan bv Flashlight-extra zijn Dit appje is ook na uninstallen nog niet weg en geeft dan een continue extra cpu gebruik van zo'n 20%.
Maar dit is dus met batterygraph wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Heeft iemand een mirror naar de flasher (voor linux)?

http://tablets-dev.nokia.com/maemo-dev-env-downloads.php

Deze link is al de hele ochtend dood hier namelijk.. (of ligt dat aan mij?)

[ Voor 6% gewijzigd door Boyd op 31-10-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Gamepie56 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:09:

Ligt niet aan jou...kan er ook niet op.

An error occurred while processing your request.
Reference #97.44487b5c.1288524335.39423888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik heb de flasher ergens anders vandaan getoverd.. maarrrr.. Ik heb een 64bit versie van linux, dan werkt het blijkbaar dus niet? Of is daar een oplossing voor?

-edit-
gelukt: --force-architecture

[ Voor 11% gewijzigd door Boyd op 31-10-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
@gohan, op conky draait het tssn de 7 en 14%
Ik denk dat rotatedaemon een rare app is. Ik heb er nog nergens nix over gelezen.
Ik overclock ja, maar wel manueel:
ik kan via een QCPUfreq mn mhz kiezen, als ik mn ding teveel werk geef gaat hij vanzelf naar 900mhz(ik heb een overclock ingesteld via QBW. Als de storm over is, dan kan ik hem opnieuw via QBW naar 600 brengen.

flashlight app heb ik wel. app flashlight zelf, geen ander. Dus lenskap open doen en dan via statusbar bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Mods, auteurs, is het een idee om de OP uit te breiden met deze standaard vragen? Laten we even een lijstje maken, dan kunnen we in het vervolg dit topic wat schoner houden. Antwoorden op de vragen lijken me vrij triviaal. Opzetje:
  • Ik heb de firmware bijgewerkt, hoe kan ik nu opnieuw overklokken?
  • M'n batterij loopt heel hard leeg. Hoe kan ik nagaan waar dat aan ligt?
  • M'n batterij gaat niet lang genoeg mee. Hoe doe ik hier iets aan?
  • Ik wil flashen, zoals ik dat op Android/WinMo deed. Waarom is dat een dom idee?
  • Ik wil toch flashen. Wat zijn de mogelijkheden?
  • Waarom wil ik wel/niet MeeGo proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
@kenny,
Ik zou iig via batterygraph eens checken of je cpu veel gebruikt in idle modus. Dat zijn die paarse streepjes. In idle modus mogen die bijna niet aanwezig zijn. En anders via progje htop eens kijken wat de meest cpu etende processen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 15 minuten durende video van MeeGo 1.1 op de N900
(het is wel in het Kantonees, vandaar het engelse commentaar eronder):
[video]
It’s not in English (but Cantonese) but you can still appreciate what’s going on in MeeGo. Note this is the basic Vanilla colour scheme of Vanilla MeeGo which will look different to Nokia’s MeeGo Handset (Harmattan)

01:43 – Dialler/call page (actions like loudspeaker/hold/mute don’t seem to have icons yet. I’d love to see Symbian’s contact search on MeeGo whereby you just type numbers on the dialler and either a number from your phone book comes up (based on the typed name) or you can go ahead and call a new number.
02:53 – The tabbed interface makes it easy to switch to recent calls/phone book/favourites (or whatever that star is). I HOPE MeeGo accepts swipe gestures and NOT just button pressing of those tabs.
03:15 – App icons are fewer this time and the design has changed again.
– Apps are oddly taking much longer to open.
03:30- Short look at SMS/Calendar
04:40 – Video Gallery. I like the alphabet at the top to make it easy to just slide on over to whatever the video name is without having to type-search it.
05:40 – Photoviewer (taking longer than usual to generate thumbnails). I like the connected thumbnails as opposed to having gaps.
06:46 – Music player – interesting interface – the music buttons are always visible even if you’re searching music. I like that. Album art (if any) and album track listing appears at selection. It would be nice to have some clickable breadcrumbs/tabs to go back at certain points without having to press back again and again. Or just persistent tabs in general. Artist/Album/Song
07:12 Multitasker – Big Symbian^3 esque windows/cards. But Maemo Esque in that these are LIVE active windows. Not static images (or worse, a shitty icon). Note that you have notification at the top of the location of your window (with dots/hollow dots). Bottom navigation bar still visible. I like that. Note that if multitouch were possible you could pinch and have the grid view.
07:34 – Multitasker in portrait. Check out that live music player window and how it’s still moving. (Even the photo viewer tries to regenerate thumbnails – though why is another issue) I really love that aspect in Maemo 5. It feels like you’re truly multitasking and it’s also very practical in that you know exactly what’s happening in that window/what you’re multitasking.
07:47 – cleaner rotate from portrait to landscape. We’ve seen it performed faster before. I much prefer having a rotate animation than a subtle “bang” im another orientation. We would expect iPad like rotation in that as soon as you move a little it turns. No more wait after a second or even half a second. Especially for 2011 when this is announced/released.
08:25 – Web Browser. N900 – vanguard of desktop class browsing on a mobile phone. There’s firefox mobile. I hope it gets pinch and zoom by release. (or failing that, give us MicroB)
11:20 – Xterminal – for the Linux Pros amongst you.
11:45 – People / Contacts app.
12:50 – Chat – facebook chat, google talk etc.
13:25 – Settings – That’s the right most button on the navigation bar. Pretty empty at the moment.
14:15 – Battery indicator view says how many minutes in addition to the visual indicator. (Like old internet tablets 770/N800)
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BvDorp schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:12:
Mods, auteurs, is het een idee om de OP uit te breiden met deze standaard vragen? Laten we even een lijstje maken, dan kunnen we in het vervolg dit topic wat schoner houden. Antwoorden op de vragen lijken me vrij triviaal. Opzetje:
  • Ik wil flashen, zoals ik dat op Android/WinMo deed. Waarom is dat een dom idee?
Goed plan!
maar wat voor antwoorden had je in gedachten? :)
-ik heb zelf (nog) niet overgeklokt, dus waar je op doelt met het "opnieuw" te doen weet ik zonet niet. Mij lijkt de power kernel installeren en de instellingen van de clockspeed aanpassen (dacht tenminste dat het zo ongeveer gaat, maar verbeter me gerust).

-"je batterij loopt snel leeg" vraag hoeft helemaal niet triviaal te zijn. Zonder erbij te vertellen wat normaal is, en zonder meer informatie wat je met je telefoon doet/hebt gedaan kan het overal aan liggen. (slecht geoptimaliseerde developer progjes, gewoon veel achtergrond processen, batterij slurpend gebruik zoals de FM transmitter en de navigatie, slechte dekking waardoor hij telkens wisselt van 2G/3G of telkens wifi signalen zoekt etc. etc.)

-hoe flash je op Android/WinMo? is dat dom? Gaat dat op de N900 echt anders? je kan gewoon je geheugen naar de fabrieksinstellingen flashen, zo ging het vroeger met mijn orange SVP (windows) ook. Volgens mij is dat niet heel erg veranderd, dus waar doel je op? Dat je beter via de over the air software updates kunt updaten? Dat hangt sterk van je individuele situatie af. en hoe handig je bent met linux. Ik zelf vind het fijner op via de command line mijn N900 helemaal te resetten en dan via een eigen scriptje vol automatisch al mijn gewenste programmas te installeren. (duurt overigens nog steeds best lang, maar is tenminste niet arbeidsintensief)

-MeeGo proberen is alleen nuttig als je wilt gaan ontwikkelen voor dat platform en je eigen software wilt testen. Een OS draaien vanaf een microSD kaart zorgt voor redelijk veel traagheid (ook bij snelle klasse 6 kaartjes). Dat alleen al maakt MeeGo en Android op de N900 voor mij niet geschikt als primair OS. Misschien dat een klasse 10 kaartje wel soepel gaat, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Verder zijn de applicaties die bij MeeGo zijn gebundeld totaal niet af, en dus wordt je telefoon daar echt niet nuttiger van (huidige Maemo situatie is veel beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamepie56 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:09:

niet alleen die link trouwens, ook alle Maemo repositories reageren bij mij niet.
Heel vervelend want ik wil met sshfs, usbip, pyside en BT DUN client gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:42:

Goed plan!
maar wat voor antwoorden had je in gedachten? :)
-ik heb zelf (nog) niet overgeklokt, dus waar je op doelt met het "opnieuw" te doen weet ik zonet niet. Mij lijkt de power kernel installeren en de instellingen van de clockspeed aanpassen (dacht tenminste dat het zo ongeveer gaat, maar verbeter me gerust).
In de startpost mis ik nog een andere manier van overclocken nl. die van Letho, die ook goed werkt onder PR 1.3. Ik heb een paar dagen geleden met de 900mhz fiasco image, mijn N900 naar 900mhz geflasht en het werkt prima.
biggzy 04-05-2010 05:47 PM

--------------------------------------------------------------------------------

Re: Overclock the N900
On Device Flashing.

Download one of the kernels below and place it on root of the mass memory, otherwise known as MyDocs.

700mhz

750mhz

800mhz

825mhz

900mhz

Run X Term and become root, then type fiasco-image-update /home/user/MyDocs/zImagexxx.fiasco

Replace the xxx with correct mhz number, e.g. if your flashing the 800mhz you need to type fiasco-image-update /home/user/MyDocs/zImage800.fiasco

Remember X Term is case sensitive.

Once done please reboot. ;)

This worked for me running PR1.1

If you want to return to the stock kernel then open X Terminal and become root, then use the following command apt-get --reinstall install kernel kernel-flasher and reboot.
Bron1
Bron2

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom Meego ??

Ik ben een tevreden gebruiker van de N900. Hij kan zo lekker veel!! En ik vindt hem leuker dan de Iphone.
Dit steeds maar verder uitdijende forum is ook een prima hulpmiddel.
Toch een vraag.
Der zijn talloze berichten over ‘MeeGo’ en over ‘overklokken’.
Allemaal erg leuk maar behoefte om mijn N900 sneller te maken heb ik nog niet echt dus daar waag ik me maar niet aan.
MeeGo is wel heel vaak onderdeel van de discussie. Ik heb inmiddels Maemo upgrade 1.3 op mijn toestel maar waarom zou ik in hemelsnaam MeeGo erop zetten??
Nergens kan ik iets vinden waarom dit beter is dan de Maemo 5 1.3.
Als ik op You Tube zoek vind ik videootjes met een N900 met een opmaak net als Maemo alleen is alle zakelijkheid vervangen door kinderachtige kleurige figuurtjes. Voor de rest zie ik niets extra of beter dan wat ik nu heb.

Daarom:
Klopt het dat MeeGo alleen maar aantrekkelijk is omdat het NIEUW is?
Zo niet. Waar vind ik een vergelijk tussen wat MeeGo kan en wat Maemo kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 14:37
Bedankt iedereen het is gelukt :)
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:42:

Daarom:
Klopt het dat MeeGo alleen maar aantrekkelijk is omdat het NIEUW is?
Zo niet. Waar vind ik een vergelijk tussen wat MeeGo kan en wat Maemo kan?
Meego wordt het nieuwe besturingssysteem voor smartphones van nokia. Hier nog wat info: http://www.engadget.com/2...l-merge-maemo-and-moblin/

[ Voor 44% gewijzigd door SL65 op 01-11-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@novec
MeeGo 1.1 is vnl. bedoeld voor ontwikkelaars. Voor de end-user nog niet echt te gebruiken. Wel leuk om te proberen voor sommige gebruikers natuurlijk. Vandaar de filmpjes erover.
Uiteindelijk zal MeeGo Maemo gaan vervangen.
Overklokken is niet zo moeilijk maar wanneer je tevreden bent met je huidige snelheid, niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
BvDorp schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:12:
Ik sluit me hierbij enigszins aan bij Tempest. Ik vind het een goed plan dat we een aantal dingen in de SP gaan zetten, maar waarschijnlijk wordt het niet of half gelezen.
Overclocken staat er al in, vrij uitgebreid hoe je dit met de powerkernel doet, widgets ervoor maakt en een korte uitleg hoe je kan gaan testen. Batterij die leegloopt: kunnen duizenden dingen zijn, ik denk dat je met de zoekfunctie ("batterij", "gaat niet lang mee" al een heel eind komt). Flashen: zoekfunctie.
MeeGo: een op de drie posts gaat hier op dit moment over, volgens mij heb ik al minstens 10/20 keer gelezen dat MeeGo 1.1 iets is voor ontwikkelaars en dat mensen zich toch te veel hebben verheugd op de PR1.3 update, "want daarmee kun je dualbooten naar MeeGo". Ik had al voorspeld dat het zou leiden tot teleurstellingen.

Maar ik vind je commentaar wel terecht, veel vragen worden dubbel gesteld (niet alleen hier) en als je denkt dat de SP dit kan oplossen, als je een van de TS-mods PMed met de tekst die er in moet staan, dan zal het balletje wel gaan rollen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ik zou meer voorstellen om een nieuwe Topic te starten, en de verschillende eerste post ook direct te reserveren om dan een betere inhoud te maken, in te SP kun je dan algemene info zetten en een inhoudstabel naar de juste post (die er direct onder staat), dan kun je ook 1 bepaalde post volledig gebruiken voor 1 bepaald doel.

daaraan wil ik wel mee werken, eventueel kunnen we het werk wat verdelen en bv elk bepaald stuk wat uitschrijven zodat niet alle werk op 1 persoon komt.

dit topic is momenteel ook veel te groot, en de meeste zaken zijn ooit al eens vertelt of zijn totaal verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
voor de fantastische belgen onder ons, en meerbepaald die die bij belgacom zittne. Heeft iemand al een remote voor belgacom tv?
mn tv kan ik met de n900 best bedienen, maar de belgacomtv...
En ik hoop trouwens ook op een flash 10.x hack
En ik vecht ook nog om er verschillende iconen aan toe te voegen(bvb voor sms'n)
En ik moet nog meer uit een QBW halen.

heerlijk soms dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
mijn n900 is nog ter reparatie (als het goed is woensdag terug na 5 maanden!) maar omdat ik er zo lang uit geweest ben ga ik helemaal schoon beginnen.
dat is niet zo een probleem verder, maar wat ik dan graag in de SP zou willen zien is wat goede manieren zijn om je accu te sparen. wifiswitcher enz. dus niet als er een probleem is maar gewoon zodat de accu niet na 6 uur leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Ik heb echt het idee dat door de 1.3 update de batterij stukken langer meegaat. Ik lees die ervaringen hier (nog) niet dus misschien ligt het aan mij.

Voor de update elke dag aan de lader bij gemiddeld gebruik. Nu zit ik na zo'n dagje rond de 75 procent en gaat ie dus gemakkelijk 2 dagen mee.

Ik bel 1x gemiddeld, sms vaak. Internet vrij vaak en maak foto's, daarnaast beetje frummelen met het ding. Dik tevreden dus hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

friendlyfiend schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:17:
Ik heb echt het idee dat door de 1.3 update de batterij stukken langer meegaat.
I second that!

Over de SP, mischien een plan om hem eerst helemaal leeg te halen, en gewoon opnieuw te beginnen. De mensen welk hier rond hangen weten het nu wel. Dit zou ons een schoon begin geven.

[ Voor 30% gewijzigd door Four op 02-11-2010 07:48 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 20:51
Ik heb echt het idee dat door de 1.3 update de batterij stukken langer meegaat. Ik lees die ervaringen hier (nog) niet dus misschien ligt het aan mij.

Voor de update elke dag aan de lader bij gemiddeld gebruik. Nu zit ik na zo'n dagje rond de 75 procent en gaat ie dus gemakkelijk 2 dagen mee.

Ik bel 1x gemiddeld, sms vaak. Internet vrij vaak en maak foto's, daarnaast beetje frummelen met het ding. Dik tevreden dus hiero.
batterij gaat inderdaad een stuk langer mee ....

hij is ook een stuk sneller. Als ik met Feedingit mijn rss-feeds update springt de CPU meestal naar 100% (niet overgeclocked) en kan ik niet multitasken. Nu springt hij ook naar 100% maar kan ik nog normaal multitasken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49
Ik heb echt het idee dat door de 1.3 update de batterij stukken langer meegaat.
Ik heb precies hetzelfde. Om 7:00 van de lader gehaald. Om 17:00 uur stond de indicator nog helemaal bovenin. Ik haal nu makkelijk 2 dagen bij 'normaal' gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik moet van mijn Nokia die PC-Suite software installeren als ik de update voor Maemo5 kies.
Is er ook een manier om dit zonder PC-Suite te doen? (Niet flashen, ik wil wel mijn spulletjes houden. :))

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 12:38
Waarschijnlijk heb je dan te weinig rootfs ruimte om OTA te kunnen updaten. probeer die leger te krijgen door programma's te deleten (vooral uit extras-devel, die zijn niet altijd geoptimaliseerd). Er zijn nog wat andere truukjes, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd. daarvoor zal je even moeten zoeken.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:39:
Ik moet van mijn Nokia die PC-Suite software installeren als ik de update voor Maemo5 kies.
Is er ook een manier om dit zonder PC-Suite te doen? (Niet flashen, ik wil wel mijn spulletjes houden. :))
Die melding kreeg ik ook elke keer.
UIteindelijk heb ik pr 1.3 via faster application manager geinstaleerd, gewoon over wifi.
Met uitzondering van de overclock stonden al mijn gegevens er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Sando schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:39:
Je kan voordat je op updaten klikt de details opvragen. Daar kun je vinden wat de 'Over the air' update tegenhoudt. Ik gok dat het een conflicterend package is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 20:51
rob-bo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:04:
[...]

Je kan voordat je op updaten klikt de details opvragen. Daar kun je vinden wat de 'Over the air' update tegenhoudt. Ik gok dat het een conflicterend package is.
ik had een conflicterende package door de game Brain Party toen ik OTA wilde updaten. Ik las er uiteraard overheen en als een gek apps verwijderen om ROOTFS space te maken |:( uiteindelijk wel goed gelezen en bleek dus Brain Party de boosdoener te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 22:38
Over de nieuwe firmware 1.3

Ik ben over het algemeen heel tevreden met de nieuwe firmware. Over het algemeen merk ik de volgende zaken:
- de telefoon is sneller
- de batterij gaat (iets) langer mee
- het geluid van de telefoon is bij mij verbeterd

Enkele kritische geluiden
- ik moest al mijn programma's, links en dergelijke opnieuw op de telefoon zetten (ik had de update gedaan via Nokia PCSuite omdat ik in Engeland woon)
- de camera is niet verbeterd (foto's zijn nog altijd erg ruizig)

Verder zie ik dat de swapiness weer op 100 staat (ik heb deze instelling even gelaten voor wat het is om te kijken hoe de snelheid en de batterij het gaan doen).

Tot zover mijn eerste indrukken.
Bedankt Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

voor de liefhebbers U-booting zou nu ook moeten werken voor dual-booting met Meego

http://www.meegoexperts.c...remantle-pr1-3-meego-1-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik sta op het punt deze telefoon te kopen, op dit moment heb ik dus een E71 met daarop ProfiMail.

Welk e-mail pakket raden jullie aan voor deze telefoon, ik vindt namelijk de standaard van Nokia niet prettig.
Daarnaast gebruik ik Mail4Exchange, hoe is de ondersteuning hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
i2Paq schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:09:
Ik sta op het punt deze telefoon te kopen, op dit moment heb ik dus een E71 met daarop ProfiMail.

Welk e-mail pakket raden jullie aan voor deze telefoon, ik vindt namelijk de standaard van Nokia niet prettig.
ik sta op het punt dezelfde switch te maken; heb het niet echt nodig dus is een beetje een dure gadget vind ik (in België toch), maar toch ZOOO verleidelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
i2Paq schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:09:

Heb je de standaard client van de N900 al bekeken? Ik vind die namelijk stukken lekkerder werken dan de client op de E72. Andere pakketten heb ik geen ervaring mee.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DitisKees schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:22:
[...]

Heb je de standaard client van de N900 al bekeken? Ik vind die namelijk stukken lekkerder werken dan de client op de E72. Andere pakketten heb ik geen ervaring mee.
Nee, die heb ik nog niet bekeken.
Wel lees ik veel negatief commentaar over de standaard mailclient op de N900, ik ben mee aan het bedenken of ik hem nog wel koop.
Als er geen goede mailclient is dan heb ik er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:56

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

i2Paq schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:09:
[...]
Wel lees ik veel negatief commentaar over de standaard mailclient op de N900, ik ben mee aan het bedenken of ik hem nog wel koop.
Ik zou nieuwe ervaringen van de e-mailclient even afwachten voor je een beslissing neemt. Met uitbrengen van versie PR 1.3 heeft Nokia flink wat verbeteringen opgeleverd. Bij mij is de e-mailclient weer retesnel en prima te gebruiken.
Of niet afwachten en gewoon toch de n900 kopen. :*)

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
i2Paq schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:09:
[...]

Ik vind 'm wel ok, maar ik gebruik geen mail4xchange. Je kunt het ook testen onder Ubuntu, zie http://modest.garage.maemo.org/.
HTML mail is gedeeltelijk ondersteund, voor zover ik weet.

Ik ben bang dat Profimail beter is, daar hoor ik altijd lovende verhalen over. Maar de N900 is dan wel weer een veel mooier toestel dan de E71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

rob-bo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:04:
[...]

Inderdaad:
Conflict with application packages: libgles1-sgx-img
Maar ik heb geen idee waar die bij hoort. Iemand een idee?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop tegen het volgende probleem aan:
Ik wil graag overclocken maar als ik de power-kernel en power-kernel-settings heb geinstalleerd en vervolgens de ideal settings laad wordt mn telefoon instabiel, iemand hetzelfde probleem?

Misschien gebruikt hier iemand andere settings (het liefst 800mhz, ander voltage dan 'ideal'), zou diegene ze dan even willen posten, zodat ik kan kijken of deze wel stabiel draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:32:
Ik wil graag overclocken maar als ik de power-kernel en power-kernel-settings heb geinstalleerd en vervolgens de ideal settings laad wordt mn telefoon instabiel, iemand hetzelfde probleem?

Misschien gebruikt hier iemand andere settings (het liefst 800mhz, ander voltage dan 'ideal'), zou diegene ze dan even willen posten, zodat ik kan kijken of deze wel stabiel draait?
Probeer het met de standaard of lv voltages, die zijn hoger dan ideal, dus zouden ook stabieler moeten zijn. Je kan de limieten zelf instellen met
code:
1
kernel-config limits xxx xxx
bijvoorbeeld
code:
1
kernel-config limits 250 850

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Sando schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:53:
Inderdaad:
Waarschijnlijk een game. Je kunt in een terminal window als root

code:
1
apt-get remove libgles1-sgx-img

doen. Dan geeft hij aan welke applicatie die gebruikt. Als je hem laat deinstalleren, verwijderd hij de afhankelijke applicatie(s) ook. Die kun je na de update gewoon weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:32:

Je kunt de SP eens doornemen om te overclocken. Instabiliteit kan zijn omdat je telefoon of te warm wordt of dat je cpu te weinig stroom krijgt (ik vermoed het laatste, zeker met ideal settings).
Je kunt andere voltage settings laden:
code:
1
2
root
kernel-config load lv/ulv/xlv/ideal

Ik zou het in jouw geval als volgt doen:
laad een voltage settings, begin met de standaard (ik geloof "default").
Stress je phone, ik doe dat door middel van mupen64plus, hiermee stress ik de processor op 100%.
Als dat een paar minuten goed gaat, ga je een stapje lager:
kernel-config load lv
weer testen
kernel-config load ulv
testen, etc.
Als je een vastloper hebt, dan moet je een stapje hoger gaan.
Wil je een zo zuinig mogelijk profiel creëren, dan moet je eens het volgende lezen: klik. Hier staat veel nuttige informatie, de uitleg hierna is op deze informatie gebaseerd:
Elk profiel heeft zijn eigen settings: voor elke frequentie staan de voltages gespecificeerd. De profielen staan hier opgeslagen:
/usr/share/kernel-power-settings

Waar ik tegenaan liep is dat ik telkens niet voorbij een bepaalde waarde kwa, welk profiel ik ook gebruikte. Dat kwam doordat bij elk profiel het voltage bij die frequentie een te lage waarde had. Wat ik deed was het profiel uit /usr/share/kernel-power-settings te kopiëren (midnight commander of cuteexplorer), aan te passen met leafpad, te hernoemen en weer terug te noemen, naar bijvoorbeeld "myconfig"
Dan kun je deze settings laden door:
code:
1
2
root
kernel-config load myconfig

Met die voltage settings kun je heel ver gaan, door bij elke frequentie het minimale voltage te vinden waarop de tel nog stabiel draait. Alleen: fatsoenlijk testen zal alleen lukken als je kunt instellen dat je cpu-load continu een bepaalde frequentie zal draaien en dat is lastig, zeker als een achtergrondproces roet in het eten gooit.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nu heb gedaan is een kopie gemaakt van de ulv settings, en hier max 800 mhz en min 500 neergezet, nu kan ik fatsoenlijk een film kijken zonder dat hij reboot.

Wat is het verschil tussen ulv/lv/ideal? Alleen de voltages?
Nas T schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:49:
[...]

Je kunt de SP eens doornemen om te overclocken. Instabiliteit kan zijn omdat je telefoon of te warm wordt of dat je cpu te weinig stroom krijgt (ik vermoed het laatste, zeker met ideal settings).
Je kunt andere voltage settings laden:
code:
1
2
root
kernel-config load lv/ulv/xlv/ideal

Ik zou het in jouw geval als volgt doen:
laad een voltage settings, begin met de standaard (ik geloof "default").
Stress je phone, ik doe dat door middel van mupen64plus, hiermee stress ik de processor op 100%.
Als dat een paar minuten goed gaat, ga je een stapje lager:
kernel-config load lv
weer testen
kernel-config load ulv
testen, etc.
Als je een vastloper hebt, dan moet je een stapje hoger gaan.
Wil je een zo zuinig mogelijk profiel creëren, dan moet je eens het volgende lezen: klik. Hier staat veel nuttige informatie, de uitleg hierna is op deze informatie gebaseerd:
Elk profiel heeft zijn eigen settings: voor elke frequentie staan de voltages gespecificeerd. De profielen staan hier opgeslagen:
/usr/share/kernel-power-settings

Waar ik tegenaan liep is dat ik telkens niet voorbij een bepaalde waarde kwa, welk profiel ik ook gebruikte. Dat kwam doordat bij elk profiel het voltage bij die frequentie een te lage waarde had. Wat ik deed was het profiel uit /usr/share/kernel-power-settings te kopiëren (midnight commander of cuteexplorer), aan te passen met leafpad, te hernoemen en weer terug te noemen, naar bijvoorbeeld "myconfig"
Dan kun je deze settings laden door:
code:
1
2
root
kernel-config load myconfig

Met die voltage settings kun je heel ver gaan, door bij elke frequentie het minimale voltage te vinden waarop de tel nog stabiel draait. Alleen: fatsoenlijk testen zal alleen lukken als je kunt instellen dat je cpu-load continu een bepaalde frequentie zal draaien en dat is lastig, zeker als een achtergrondproces roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:06:
Wat ik nu heb gedaan is een kopie gemaakt van de ulv settings, en hier max 800 mhz en min 500 neergezet, nu kan ik fatsoenlijk een film kijken zonder dat hij reboot.

Wat is het verschil tussen ulv/lv/ideal? Alleen de voltages?

[...]
Alleen de voltages @ specifieke kloksnelheden ja.

http://wiki.maemo.org/Overclocking#Kernels.27_specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Laatst online: 07-10 19:18
Ik vraag me af of het mogelijk is om maemo in de toekomst op andere (meego)telefoons te zetten.
ik heb niet echt het idee dat ik op meer functies zit te wachten maar eerder op betere hardware.
niet dat de n900 slecht van kwaliteit is maar een snellere proc en een krasvast scherm zou ik toejuichen

[ Voor 21% gewijzigd door Nienix op 03-11-2010 15:05 ]

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad:
lib bestanden zijn systeem bestanden, die je niet moet verwijderen. Dat is wat ik erover gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:31
Nienix schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:53:
Ik vraag me af of het mogelijk is om maemo in de toekomst op andere (meego)telefoons te zetten.
ik heb niet echt het idee dat ik op meer functies zit te wachten maar eerder op betere hardware.
niet dat de n900 slecht van kwaliteit is maar een snellere proc en een krasvast scherm zou ik toejuichen
Met een krasvast scherm(glas) moet je ook niet blij zijn. Bij de minste druk heb je er een barst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Nienix schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:53:
JA,
http://www.meegoexperts.c...ng-microsd-boot-fastboot/

en oké het scherm is mss niet echt krasvrij, maar met een protector hebt geen problemen meer.
Proc is meer dan voldoende bij de N900, hij zal geen snelheidsprijzen winnen, maar vertragen doet hij ook nooit als je er wat mee bezig bent (multitasking) ook kun je hem vlotjes overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
MorosMyrddin schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:15:
[...]

JA,
http://www.meegoexperts.c...ng-microsd-boot-fastboot/

en oké het scherm is mss niet echt krasvrij, maar met een protector hebt geen problemen meer.
Proc is meer dan voldoende bij de N900, hij zal geen snelheidsprijzen winnen, maar vertragen doet hij ook nooit als je er wat mee bezig bent (multitasking) ook kun je hem vlotjes overclocken.
Waar heb je het precies over? Je reageert met ja, dus ik neem aan op de vraag of Maemo geïnstalleerd kan worden op andere (snellere) telefoons. Vervolgens geef je een link naar MeeGo.
Dan dat het scherm niet echt krasvrij is, maar met protector...
Dat was toch niet de vraag? Over welke telefoon heb je het nu? De N900, of de Nexus one in je link?
De cpu (van de n900) zal geen snelheidsprijzen winnen, maar vertragen doet hij ook nooit.
Eeh spreekt dat elkaar niet tegen? Hij vertraagd trouwens wel, soms behoorlijk, zelfs met een overclock tot 1100MHz. Alles is relatief.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Laatst online: 07-10 19:18
Nas T schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:35:
[...]

Waar heb je het precies over? Je reageert met ja, dus ik neem aan op de vraag of Maemo geïnstalleerd kan worden op andere (snellere) telefoons. Vervolgens geef je een link naar MeeGo.
Dat was toch niet de vraag? Over welke telefoon heb je het nu? De N900, of de Nexus one in je link?
De cpu (van de n900) zal geen snelheidsprijzen winnen, maar vertragen doet hij ook nooit.
Eeh spreekt dat elkaar niet tegen? Hij vertraagd trouwens wel, soms behoorlijk, zelfs met een overclock tot 1100MHz. Alles is relatief.
Juist
Begrijp me niet verkeerd,ik ben heel erg blij met mijn n900.
Als deze n900 kapot gaat zal ik zonder veel twijfel een nieuwe kopen.
maar het zou mooi zijn als ik in de toekomst bijvoorbeeld de snellere n9-00 kan kopen en daar maemo op kan zetten.
Het ziet er gewoon strak uit en werkt prima.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Nas T schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:35:
[...]

sorry, verkeerd gelezen van Maemo/meego, dacht dat hij Meego op andere telefoons wou installeren. Maemo op andere telefoons zal denk ik niet direct uitkomen, zeker niet omdat Maemo in de nabije toekomst zal stoppen eens Meego een volwaardige vervanger geworden is.

Krasvrijscherm: ja met een protector is de N900 krasvrij.

Snelheid: mijn N900 loopt altijd op een stabiele waarneembare snelheid, heb nog nooit echt een vertraging tegen gekomen ook niet tijdens game of multitasking. Maar de proc is inderdaad niet de hoogst geclockte als je vergelijkt met andere telefoons.
geclockt != snelheid in dit geval, maar dat is ter verdienste van Maemo.

goed genoeg verduidelijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Nienix schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:43:
[...]

Juist
Begrijp me niet verkeerd,ik ben heel erg blij met mijn n900.
Als deze n900 kapot gaat zal ik zonder veel twijfel een nieuwe kopen.
maar het zou mooi zijn als ik in de toekomst bijvoorbeeld de snellere n9-00 kan kopen en daar maemo op kan zetten.
Het ziet er gewoon strak uit en werkt prima.
Waarom wil je Maemo op de N9-00 zetten? MeeGo is binnen een half jaar waar Maemo nu is. De enige fout die wordt gemaakt is dat het té lang duurt met MeeGo. De concurrentie zit niet stil en Android evolueert ook. MeeGo heeft een sterkere basis dan Android, maar ja, wat heb je er aan als het nergens wordt gebruikt. Als ze niet voor de kerst komen met een line-up aan producten met MeeGo kan MeeGo het nog aardig moeilijk krijgen...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Vergeet niet dat MeeGo eigenlijk pas een half jaar 'bestaat'. Bij android duurde het ook ongeveer een jaar voordat de eerste telefoon ermee uitkwam en nog langer voordat het 'mainstream' werd. MeeGo kan met de Intel en Nokia naam nog wel een plaats innemen, zeker als het op de gehele highend van Nokia gaat draaien (zou eerst sprake van zijn, maar ontkracht door Nokia zelf) of Intel een soort Nexus One uitbrengt.

Hebben meer mensen sinds 1.3 trouwens last van een willekeurige kalenderwidget? Bij mij geeft lang niet alle events weer, terwijl ze wel keurig in de kalender staan. :s

[ Voor 17% gewijzigd door Gundogan op 03-11-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Gundogan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:17:
Vergeet niet dat MeeGo eigenlijk pas een half jaar 'bestaat'. Bij android duurde het ook ongeveer een jaar voordat de eerste telefoon ermee uitkwam en nog langer voordat het 'mainstream' werd. MeeGo kan met de Intel en Nokia naam nog wel een plaats innemen, zeker als het op de gehele highend van Nokia gaat draaien (zou eerst sprake van zijn, maar ontkracht door Nokia zelf) of Intel een soort Nexus One uitbrengt.

Hebben meer mensen sinds 1.3 trouwens last van een willekeurige kalenderwidget? Bij mij geeft lang niet alle events weer, terwijl ze wel keurig in de kalender staan. :s
Ik heb een andere calender widget gedownload, deze is iets uitgebreider en werkt hier prima.. hoe deze precies heet weet ik niet maar als in de applicatie lijst zoekt is het iets met calendar widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mad Max schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:22:
[...]

Ik zou nieuwe ervaringen van de e-mailclient even afwachten voor je een beslissing neemt. Met uitbrengen van versie PR 1.3 heeft Nokia flink wat verbeteringen opgeleverd. Bij mij is de e-mailclient weer retesnel en prima te gebruiken.
Of niet afwachten en gewoon toch de n900 kopen. :*)
Ik koop hem niet, te veel "onzekerheden" en volgens diverse mensen die de N900 hebben ben ik gezien de mogelijkheden die ik zoek beter af met een ander toestel of bij mijn E71 te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

ColTju schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:52:
[...]

Ik heb een andere calender widget gedownload, deze is iets uitgebreider en werkt hier prima.. hoe deze precies heet weet ik niet maar als in de applicatie lijst zoekt is het iets met calendar widget.
Calendar home widget heet het en werkt prima, thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
i2Paq schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:46:
[...]

Ik koop hem niet, te veel "onzekerheden" en volgens diverse mensen die de N900 hebben ben ik gezien de mogelijkheden die ik zoek beter af met een ander toestel of bij mijn E71 te blijven.
De N900 vergroot inderdaad zowel de mogelijkheden, als de onmogelijkheden van een moderne PDA. Mocht je nog een smartphone (voornamelijk telefoon, kan ook lekker veel dingetjes, denk BlackBerry etc.) gewend zijn dan moet je schakelen. Mocht je al eens een HTC of iPhone in je handen gehad hebben, dan ben je meteen verliefd. Overigens, mocht je op GoT posten dan moet je dit ding gewoon kopen, je hebt elke dag iets om te optimaliseren en dat is gewoon te gek! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
[...]
Inderdaad:
Ben je met preenv bezig geweest? Sommige games vereisen deze library. Libgles1-sgx-img is een OpenGL ES library with hardware acceleration on the PowerVR SGX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

BvDorp schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:18:
[...]

De N900 vergroot inderdaad zowel de mogelijkheden, als de onmogelijkheden van een moderne PDA. Mocht je nog een smartphone (voornamelijk telefoon, kan ook lekker veel dingetjes, denk BlackBerry etc.) gewend zijn dan moet je schakelen. Mocht je al eens een HTC of iPhone in je handen gehad hebben, dan ben je meteen verliefd. Overigens, mocht je op GoT posten dan moet je dit ding gewoon kopen, je hebt elke dag iets om te optimaliseren en dat is gewoon te gek! 8)
Ik gebruik hem voornamelijk voor e-mail, internetten en agenda. Mijn E71 gaat vervelen, wil iets anders maar wel met een lekker scherm.
Dacht aan deze of de N97 (niet de Mini), maar beiden bieden niet wat ik zoek of zijn instabiel (de N97).

Zal nog even wachten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Gundogan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:17:

Met Intel hebben ze wel een stok achter de deur, zeker met hun moorestownprogramma, wat trouwens de laatste tijd behoorlijk stil is. maar goed, als moorestown uitkomt en het blijkt zo goed te zijn als gedacht, dan willen de mensen het en krijgen ze MeeGo waarschijnlijk.

over je kalenderwidget: verwijderen en opnieuw op je bureaublad zetten?
er is ook nog een ander programma (calender home widget) waarmee je de widget kunt maken en die uitgebreidere mogelijkheden heeft.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Nas T schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 07:26:
[...]

Met Intel hebben ze wel een stok achter de deur, zeker met hun moorestownprogramma, wat trouwens de laatste tijd behoorlijk stil is. maar goed, als moorestown uitkomt en het blijkt zo goed te zijn als gedacht, dan willen de mensen het en krijgen ze MeeGo waarschijnlijk.

over je kalenderwidget: verwijderen en opnieuw op je bureaublad zetten?
er is ook nog een ander programma (calender home widget) waarmee je de widget kunt maken en die uitgebreidere mogelijkheden heeft.
ColTju wees me al op calendar home widget een paar posts terug en die werkt prima ;)

Zag op talk.maemo dat meer mensen problemen hadden met de standaard kalender widget, dus misschien is het een bugje. Verwijderen en opnieuw op de desktop zetten werkt helaas niet :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Ik zie dat er inmiddels weer een nieuwe beta van Firefox uit is. Zijn er mensen die hem gebruiken? Is hij nu een beetje bruikbaar?

http://www.nokian900appli...-4-beta-2-for-nokia-n900/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

rob-bo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:45:
Ik zie dat er inmiddels weer een nieuwe beta van Firefox uit is. Zijn er mensen die hem gebruiken? Is hij nu een beetje bruikbaar?

http://www.nokian900appli...-4-beta-2-for-nokia-n900/
Er is zelfs al een Fennec beta3 :)

http://ftp.mozilla.org/pu...ntle/extras/binary-armel/

Beta2 is in ieder geval bruikbaar, beta3 ben ik nu aan het downloaden. Beta2 is zeker soepeler dan de 1.1 versie die je kan downloaden in de OVI store. MicroB is nog steeds de koning though (van alle mobiele browsers naar mijn mening).

@ Nas T: hehe, vergeten om ook wat impressies te posten van beta3, maar zit toch niet zoveel verschil tussen beta2 en 3 :)

Wel interessant uit het bericht dat rob-bo postte:
In the next version will add hardware acceleration to make scrolling and zooming even faster and will enable HTML5 video (OGG and WebM). Also improve browser responsiveness while Firefox Sync completes the initial sync of your data.
Zit niet in beta3 helaas, maar wel nice natuurlijk voor in de toekomst :) EDIT: de beta3 uit mijn link is slechts een dagelijkse prebeta3 versie. Beta3 komt over een maandje of twee kennelijk, maar hopelijk dan dus met sterke verbeteringen:

http://talk.maemo.org/showpost.php?p=864767&postcount=37
Firefox 4.0b3 will be released in around a month or two. Nightly builds are now versioned "4.0b3pre." Right now they are mostly the same as beta 2, because not much has changed yet. Each day there will be a new build with more changes as we work toward beta 3.

[ Voor 44% gewijzigd door Gundogan op 05-11-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Gundogan schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:47:
[...]
beta3 ben ik nu aan het downloaden. Beta2 is zeker soepeler dan de 1.1 versie die je kan downloaden in de OVI store. MicroB is nog steeds de koning though (van alle mobiele browsers naar mijn mening).
Is jouw download zo traag of post jij geen review? :P ;)
Ik heb hem ook binnengehengeld, hij ziet hem bij mij als update. Ik heb gecheckt, en inderdaad: versie 4, beta 3.

Korte test:
Pagina's geladen via Fennec en microB. veel plaatjes, dus veel data binnengehengeld, gedaan via wifi. Ik stop met tellen als het laadbalkje/cirkeltje stopt en dus de pagina compleet is geladen. Results:

Jouwaanbieding.nl
Fennec: 30 seconden.
MicroB: 14 seconden
Tweakers.net:
Fennec: 37 seconden
MicroB: <7 seconden
2e keer tweakers.net:
Fennec: 55 seconden
MicroB: <6 seconden
fok.nl:
Fennec: 11 seconden
MicroB: 9 seconden

Het verschijnen van de site duurt bij Fennec al langer dan het totaal laden bij MicroB.
Bij tweakers.net duurt het misschien 10/15 seconden voordat de site weergegeven wordt en de rest van de tijd wordt gebruikt voor laden.

Er is dus nog veel te verbeteren. Ik heb ontdekt dat microB ook plugins kan installeren en sommige zelfs weet te gebruiken. Zo gebruik ik voor Fontys n@tschool, waarbij een bepaalde plugin gebruikt dient te worden. Alles werkt en wordt zelfs correct weergegeven, iets wat ik absoluut niet had verwacht.
De Acid3 test: 94/100. Fennec: 96/100, chromium: 100/100.
Op de pc IE9: 95/100.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een topic alweer. :) Aan het begin van het jaar heb ik een Nokia N900 gehad (3 toestellen wel te verstaan) Allemaal hadden ze softwarematige/hardwarematige gebreken. Daarom heb ik hem toch geruild voor een HTC HD2. Uiteindelijk vond ik het erg jammer omdat ik de N900 zo'n mooi toestel vond.

Ik ben nu dus weer van plan de gok te wagen en te kijken of de hardware problemen na ongeveer een jaar er een beetje uit zijn en dat met versie 1.3 het allemaal wat beter loopt.
Kunnen de mensen hier het toestel voor mij aanraden?
Juist omdat het een Linux-variant is vind ik het zo'n geweldig toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:51:
Wat een topic alweer. :) Aan het begin van het jaar heb ik een Nokia N900 gehad (3 toestellen wel te verstaan) Allemaal hadden ze softwarematige/hardwarematige gebreken. Daarom heb ik hem toch geruild voor een HTC HD2. Uiteindelijk vond ik het erg jammer omdat ik de N900 zo'n mooi toestel vond.

Ik ben nu dus weer van plan de gok te wagen en te kijken of de hardware problemen na ongeveer een jaar er een beetje uit zijn en dat met versie 1.3 het allemaal wat beter loopt.
Kunnen de mensen hier het toestel voor mij aanraden?
Juist omdat het een Linux-variant is vind ik het zo'n geweldig toestel. :)
>90% van de mensen hier zal je het toestel ter harte aanraden (het is ten slotte het Nokia N900 topic ;) ).
Ik ben zojuist aan de slag gegaan om een voltage-profiel samen te stellen voor mijn overclock, zodat ik de power heb wanneer nodig, en de zuinigheid als ik idle. Ik kom tot de 1100 MHz, en mijn profiel zit tussen ideal en starving in (behalve voor de echt hoge frequenties, daar heb ik het uit ervaring wat hoger gehouden).

Ik laa nog weten hoe het gaat.

En nog meer goed nieuws:
Ik had eerder gezegd dat om te testen er een app nodig zou zijn waarbij een frequentie "vastgezet" zou worden, zodat de cpu op die frequentie (bijvoorbeeld 600MHz) belast zou worden.
Dit is niet nodig: je kunt (uiteraard) ook dmv kernel-config limits de maximum frequentie ophogen en de telefoon stressen. Ik zal de SP nog aanpassen ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gisteravond weer wat leuks meegemaakt..
Deed toch maar even een apt-get dist-upgrade, ookal had ik weinig hoop op PR1.3 aangezien ik een UK n900 heb. Ding komt aanzetten met 200+ updates van ongeveer 90MB groot. Kernel, desktop echt alles had een update.. Dus ja, dan ga je denken misschien is dit PR1.3 wel! Niet dus :/
Ding geeft nog steeds aan "Version: 10.2010.19-1.203.1" :S

Dan toch maar vandaag de flasher maar eens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Nas T schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:56:
[...]

Is jouw download zo traag of post jij geen review? :P ;)
Ik heb hem ook binnengehengeld, hij ziet hem bij mij als update. Ik heb gecheckt, en inderdaad: versie 4, beta 3.http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/link.gif

[...]
Ik heb de beta 2 van Firefox 4 (dus niet Fennec) geprobeerd, die lijkt wat beter, na een herstart tenminste. Ook heb ik de Swappolube settings uitgezet, en nu draait ie nog wat beter lijkt het. Ik zal ze weer even aan zetten, kijken of dat scheelt....ehm nee, dat was denk ik toeval.
(maar Swappolube is sinds 1.3 wel wat minder nodig volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
Caelorum schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:20:
..... Dus ja, dan ga je denken misschien is dit PR1.3 wel! Niet dus :/
Ding geeft nog steeds aan "Version: 10.2010.19-1.203.1" :S

Dan toch maar vandaag de flasher maar eens gebruiken.
ik had het ook via deze weg gedaan, en heb de zelfde versie als jouw, maar wel een nederlandse n900.
en toch denk ik dat de pr 1.3 erop staat.
alles gaat vele sneller en vlotter. ik had de overclock 800mhz erop staan. toestel is nu sneller zonder de overclock.maar als ik bij toestel info ga kijken heb ik dezelfe versie nr als jij.

heb bv ook de calender widget bug, en die komt enkel maar voor in 1.3?

voelt jouw toestel nu niet sneller aan?

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Triss schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:10:
[...]ik had het ook via deze weg gedaan, en heb de zelfde versie als jouw, maar wel een nederlandse n900.
en toch denk ik dat de pr 1.3 erop staat.
alles gaat vele sneller en vlotter. ik had de overclock 800mhz erop staan. toestel is nu sneller zonder de overclock.maar als ik bij toestel info ga kijken heb ik dezelfe versie nr als jij.

heb bv ook de calender widget bug, en die komt enkel maar voor in 1.3?

voelt jouw toestel nu niet sneller aan?
Dat wel, maar ik denk dat ik misschien een 1.3 uit de testing repo heb dan, Vind het dan overigens wel raar dat het versienummer niet wordt verandert. Iets klopt er iig niet.
Overigens welke kalender-bug bedoel je? Mis zelf in 1 keer de mail-widget. Kan em wel verwijderen en weer toevoegen, maar hij komt op geen enkele van de 4 desktops tevoorschijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

mijn versie nummer veranderde pas na een reboot, hij vroeg wel niet naar een reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wow, hij is inderdaad veel zuiniger met de batterij in Pr1.3.
Geen noodzaak meer om die low voltages te laden.

Zou Pr1.3. stiekem ook met lagere voltages werken, omdat Nokia er achter kwam dat iedereen dat toch deed zonder problemen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Caelorum
Misschien weet je het zelf ook, maar wanneer je bv. file:///opt/lib in de browser typt en naar beneden scrollt, zie je de map qt4 staan, die van PR 1.3 is. Tenminste bij mij wel omdat die het laatst gewijzigd of aangemaakt is op de dag dat ik PR 1.3 OTA binnenhaalde. Dat kan ook met CuteExplorer, alleen zie je dan geen datum erbij staan.
Hier nog de veranderingen van PR 1.3 t.o.z. van PR 1.2. Misschien heb je er wat aan.

Ik vind CuteExplorer sowieso erg handig. Ik had bv. spb-tv via toepassingsbeheer verwijderd, maar ik zag het via CuteExplorer nog steeds staan en heb het alsnog verwijderd.
Pagina: 1 ... 94 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.