Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 22:37
Geheel offtopic maar ik moet toch hier gereageerd hebben als trotse N900 bezitter!

Nu even on-topic: Gisteren de updates geïnstalleerd toen ik thuis was, met een bijna volle batterij moest ik hem toch nog aan het snoer hangen voordat hij wilde updaten maar dat is natuurlijk niet erg.
Heb geen back-up gemaakt waarna gevraagd werd en alles werkte in een keer en alles werkt nu nog altijd perfect hier! Geluid is iets harder geworden gelukkig, heb al niet zo'n geweldige oren dus tijdens bellen is dit zeker fijn! Dit was voor mij het enige minpuntje waar ik echt iets aan wilde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Caelorum schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:53:
[...]Ik bedoel dat ik nog helemaal geen 1.3 heb kunnen vinden. Geen updates via apt-get of via ovi-suite. Aangezien iederen het hier al heeft vroeg ik me af of het misschien regio gebonden is of dat er iets mis is met mijn n900.
Dus... Blijkbaar heb ik een UK versie van de n900 maar dan 1 met euro-teken.
Jammer genoeg heb ik ook nog eens win7 64-bits, dus de flasher werkt ook al niet naar behoren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Caelorum schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:52:
[...]

Dus... Blijkbaar heb ik een UK versie van de n900 maar dan 1 met euro-teken.
Jammer genoeg heb ik ook nog eens win7 64-bits, dus de flasher werkt ook al niet naar behoren :/
UK update is er nog steeds niet inderdaad (zowel niet als OTA optie en niet als flash mogelijkheid). Ik draai nu de global versie nog zonder problemen. En voor de flasher kan je altijd een ubuntu livecd maken :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 14:56
Eindelijk een keer bijgewerkt zonder problemen. Ik hield mn hart al vast. Vorige keren moeten flashen na het installeren, maar nu werkt het in 1x, OTA.

Edit: Het kinetische scrollen is er na die patentschending uitgehaald zie ik.
FM Radio werkt hier wel gewoon. Gebruik het overigens weinig, internetradio gebruik ik veel vaker.

[ Voor 50% gewijzigd door n41r0j op 26-10-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Bij mij scrolt het nog als vanouds? Incl. het 'bounce-effect' Of begrijp ik het niet helemaal?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2022
Jorian29 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:03:
Edit: Het kinetische scrollen is er na die patentschending uitgehaald zie ik.
Wat bedoel je juist? In applicaties zoals mail, bestandsbeheer, mediaspeler,... werkt het nog steeds hetzelfde.
In de webbrowser en menu werkt kinetisch scrollen inderdaad niet... werkte dat voor de update wel? Nooit gemerkt dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

uhh wat is kinetisch scrollen? :X

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:42
Ik heb sinds een aantal maanden dat ik niet meer kan filmen met de n900. Het gaat een paar seconde goed en daarna sluit hij het af en krijg ik een error.
Weet iemand waar het aan ligt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 18:30
Frank J. schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:57:
pff na de update werkt de rss reader niet meer.... open crash open crash
Nou heb het weer goed gekregen. Terug naar fabrieks instellingen. Vooraf backup gemaakt helaas gingen alle mail/wifi instellingen verloren. Programma's zijn wel gebleven en draait als een trein nu.
Rotte is dat ik nu 660 ongelezen emails heb in Hotmail... grrrrr jammer dat je niet een tweede exchange account aan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Laatst online: 11:42
Frank J. schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:48:
[...]

Nou heb het weer goed gekregen. Terug naar fabrieks instellingen. Vooraf backup gemaakt helaas gingen alle mail/wifi instellingen verloren. Programma's zijn wel gebleven en draait als een trein nu.
Rotte is dat ik nu 660 ongelezen emails heb in Hotmail... grrrrr jammer dat je niet een tweede exchange account aan kan maken.
Ik had na de update ook opeens dat al m'n mails ongelezen waren op m'n telefoon. Maar toen had ik in de instellingen nog eens op volledig opnieuw synchroniseren geduwd en toen was het weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW_M3 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:45:
uhh wat is kinetisch scrollen? :X
For the first time kinetic scrolling has come to Nokia handsets. It's on the N900 and the new N97 mini and in an upcoming firmware on the N97. This is where scrolling down a web page is performed by running a finger down the screen and then off of the handset, where the web page continues to keep scrolling. It's a very useful feature of handsets and saves running a finger down the screen, then repeating the action for the next page and the next.
Bron
@BMW_M3
Ik hoop dat het nu wat duidelijker voor je is.
Bij mij scrolt die ook als vanouds. Ik vind het zelfs nog wat soepeler.
dr_dreey schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:37:

Echter mijn vraag was hoe ik nadat ik OTA update 1.3 gedaan heb het versienr kan checken omdat bij mij in settings, over het product 'unknown' staat.
Heb ook al 'deinstall powerkernel' geprobeerd maar dan geeft ie error 'could not install nokia kernel'?
@dr_dreey
Volgens mij is er wat mis gegaan met je update. Ik kon het versienr. van PR 1.2 gewoon zien en ik had toen een overclock van 800 Mhz. Misschien heb je hier wat aan:
titan is offline titan

Yesterday , 05:52 PM
Posts: 921 | Thanked: 1,402 times | Joined on Oct 2009 @ Germany

Originally Posted by HugoSon View Post

PR 1.3 is out - @titan: will there be something new?

I'll add the bugfixes from the new PR1.3 kernel to the power kernel in the next few days.
None of them seem to be critical so it should be safe to continue using power37 on PR1.3.
Just make sure to reinstall kernel-power after the PR1.3 upgrade
Code:

sudo gainroot
apt-get install --reinstall kernel-power kernel-power-flasher
en:
OK, got it working by uninstalling first:

Code:

apt-get remove kernel-power kernel-power-flasher
apt-get install --reinstall kernel-power kernel-power-flasher
apt-get install kernel-power-settings
Bron
De update heeft mijn processor op 600 Mhz gezet. Hij draait wel beter dan onder PR 1.2 maar ik ga toch weer overclocken. Alleen ben ik nog aan het overwegen welke manier van overclocken ik ga toepassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Het viel me op dat de processor op 500/600 mhz blijft draaien als de oplader erin zit. Was dit met 1.2 ook zo of is dit nu met 1.3 gekomen. Zodra je de lader eruit haalt springt het weer naar 250.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
Dat was met 1.2 ook al zo. Aan de oplader gaat hij niet lager dan 500 Mhz.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Lucash schreef:
Ik heb sinds een aantal maanden dat ik niet meer kan filmen met de n900. Het gaat een paar seconde goed en daarna sluit hij het af en krijg ik een error.
Ik heb het ook gehad. Ik had geen schrijfrechten meer op mijn fat-volume (/home/user/Mydocs). Na een restart of remount was het weer (even) goed. Er bleek een foto-bestand corrupt te zijn (daar kwam ik achter door het bladeren door de foto's). Als ik dan bij betreffende foto kwam kreeg ik een foutmelding en de betreffende volume werd op "read-only" gezet. Via bestand-beheer heb ik betreffende foto verwijderd en nu werkt alles weer prima.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.uitzendinggemist werkt nu ook vloeiend.
jammer dat er nog geen versie van silverlight beschikbaar is voor Meamo/Meego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, sinds de update werken mijn catalogi/repositories niet meer. En dat terwijl ik alle apps opnieuw moet installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 11:34
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:14:
www.uitzendinggemist werkt nu ook vloeiend.
jammer dat er nog geen versie van silverlight beschikbaar is voor Meamo/Meego.
In welke browser doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de standaardbrowser, Je kan gewoon naar de nieuwe mobiele site van uitzendinggemist.
bij het kiezen van de uitzending, pakt hij de standaard videoplayer.
Vindt trouwens dat het browsen en de youtube-filmpjes stukken sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dualboot Meego en Maemo

[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Nu alleen nog een menu'tje dat je bij opstarten kan kiezen welke OS je kiest en daarvoor niet steeds je geheugenkaartje eruit moet halen, verder ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
Dit is niet echt dualboot, aangezien je (deze oplossing is al eerder genoemd) een kaartje met MeeGo kan gebruiken om te booten. Je hebt tijdens het opstarten geen keuze. Daarbij: met MeeGo ben je op deze manier ook nog je SD-slot kwijt.

Wat ik als echt dualboot zie:
Een deel van de 27GB als losse partitie (stel 2GB), waarop MeeGo staat geïnstalleerd. De rest van de 25GB is interne opslag. Dan tijdens het opstarten een menu met de keuze tussen MeeGo en Maemo.

Enige (grote) nadeel van deze configuratie is dat de performance behoorlijk kan afnemen, want op hetzelfde geheugen waar MeeGo op draait, zal dan ook nog naar geschreven moeten worden...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N900 dual-booting Maemo and MeeGo
A short video showing the Nokia N900 running both the Maemo and MeeGo operating systems. Many thanks go to the MeeGo N900 hardware adaptation team for all of their hard work in making this possible
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Laatst online: 01-10 14:56
woussie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:08:
[...]

Wat bedoel je juist? In applicaties zoals mail, bestandsbeheer, mediaspeler,... werkt het nog steeds hetzelfde.
In de webbrowser en menu werkt kinetisch scrollen inderdaad niet... werkte dat voor de update wel? Nooit gemerkt dan :p
Vreemd ja, na een reboot kreeg ik ook weer het bounce-effect. zal dan wel aan mij of mijn phone hebben gelegen. voor de rest merk ik nog niet veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 23:37
gisteren met preenv gespeeld.. werkt best tof..
zie hier voor wat ik bedoel:
YouTube: N900 playing native WebOS-(Palm Pre)-Game: Need for Speed Undercover!
YouTube: Installing WebOS Games on Nokia N900 - Guide/Tutorial

heb sims 3, need for speed en assassins creed erop gezet en ze zijn speelbaar :)

loopt allemaal soepel,meeste dingen zoals acelometer e.d. werken ook gewoon..

maar wat ik niet snap als dit zo 'makkelijk' gaat, waarom EA en Gameloft geen versies voor de N900 uitbrengen of voor maemo/meego ....

[ Voor 11% gewijzigd door ny-hardcore op 27-10-2010 14:35 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Laatst online: 08-02 10:32
ny-hardcore schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:33:

heb sims 3, need for speed en assassins creed erop gezet en ze zijn speelbaar :)

maar wat ik niet snap als dit zo 'makkelijk' gaat, waarom EA en Gameloft geen versies voor de N900 uitbrengen of voor maemo/meego ....
Hier was ik ook mee bezig, maar het wil niet lukken. Waar haal je die spellen vandaan? Kom met google geen stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
tahomas schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:02:
[...]

Hier was ik ook mee bezig, maar het wil niet lukken. Waar haal je die spellen vandaan? Kom met google geen stap verder.
*knip* dit soort linkjes willen we niet zien.

[ Voor 21% gewijzigd door BastiaanN op 27-10-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Als ik een nieuwe foto maak komt deze in een map DCIM te staan. Volgens mij was het voor de update dat dit in de map camera kwam toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!
Ben er net mee bezig gegaan en werkt echt geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Frank J. schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:57:
Als ik een nieuwe foto maak komt deze in een map DCIM te staan. Volgens mij was het voor de update dat dit in de map camera kwam toch?
Bij mij komt die ook in DCIM te staan. Al sinds dat ik em heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Caelorum schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:14:
[...]

Bij mij komt die ook in DCIM te staan. Al sinds dat ik em heb.
mmm ok vraag me af waar de camera map dan voor is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 21:42
Sinds de PR 1.3 update en OVI Suite 2.2 update kan OVI Suite geen verbinding meer maken met mijn N900. In de wizard blijft hij hangen bij stap 2: "Selecteer op uw apparaat, indien het wordt gevraagd, de USB-modus Ovi Suite (of PC Suite)." Ik heb dit gedaan, maar hij wil hem niet vinden. In de Windows 7 "Devices and Printers" wordt de N900 (PC Suite) wel weergegeven.

Ook via bluetooth wil hij geen verbinding maken. De telefoon wordt gevonden, waarna het scherm "de Bluetooth-mogelijkheden van uw apparaat worden gecontroleerd" weergegeven wordt. Hierna volgt een foutboodschap "Het verbinden van uw apparaat is mislukt. Tijdens het autoriseren van de Bluetooth-verbinding tussen uw apparaat en de computer zijn problemen opgetreden." Ik heb de meest recente (7.00.11) versie van de Toshiba Bluetooth stack.

Ik heb OVI suite al opnieuw te geinstalleerd en te telefoon te gereboot, maar dit hielp niet. Een zoektocht op internet leverde ook geen resultaat op. Is er iemand die dezelfde problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01
Hiermee kun je de IPK bestanden makkelijk binnenhalen:
http://forums.precentral.net/gsm-pre/234260-ipk-fetcher.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:27
tahomas schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:02:
[...]

http://www.megaupload.com/?d=V4VSLQTN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
@gemertp kijk eens hoeveel geheugen je vrij hebt. Ik had ook problemen met ovi bleek dat ik van de 2GB nog 90MB over had. Ik heb mn gsm naar defailt terug gezet en daarna werkte het weer.
Let op dat je dan wel een backup moet maken eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josg137
  • Laatst online: 05-05 07:29
Frank J. schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:18:
[...]

mmm ok vraag me af waar de camera map dan voor is....
De naam "Camera" is een alias voor folder DCIM. Het is dus gewoon dezelfde folder.
Op de n900 laat Bestandsbeheer het zien als "Camera", terwijl als de n900 gekoppeld is aan je PC als externe disk zie je de echte foldernaam DCIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(deze oplossing is al eerder genoemd)
Het is wel iets nieuws:
With the release of PR1.3 and the talks about bringing MeeGo and Maemo together on the same hardware, Carsten Munk (@stskeeps), the official maintainer of the MeeGo / Nokia N900 HW adapatation has been working with kernel patches to provide this functionality.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Volgens het release schema moet vandaag MeeGo uitkomen
http://wiki.meego.com/Release_Engineering/Plans/1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Als ik dat vergelijk met wat er te downloaden is, dan zitten we nog (ruim) voor mei. Maar ik denk dat er naast zit dan...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MarkoAlmelo
Deze is van 26 oktober en de laatste die ik kan vinden op de MeeGo repositories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Nas T schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:28:
[...]

Als ik dat vergelijk met wat er te downloaden is, dan zitten we nog (ruim) voor mei. Maar ik denk dat er naast zit dan...
Yes, je moet de repositorie in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:33:
@MarkoAlmelo
Deze is van 26 oktober en de laatste die ik kan vinden op de MeeGo repositories.
jep, maar dat schema geeft aan dat vandaag meego moet uitkomen, iig geen RC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:19
Wie kan mij uitleg geven hoe ik het tar.bz bestand op mijn geheugenkaart moet zetten om meego werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
tweakG5 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:34:
Wie kan mij uitleg geven hoe ik het tar.bz bestand op mijn geheugenkaart moet zetten om meego werkend te krijgen.
http://wiki.meego.com/ARM/N900/Install/MMC

Daar staat ook een kopje hoe je het onder Windows moet installeren, mij is het nog niet gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkoAlmelo schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:33:
[...]

jep, maar dat schema geeft aan dat vandaag meego moet uitkomen, iig geen RC versie.
Ja, klopt. De final release van MeeGo 1.1 zou vandaag zijn. Daar heb ik ook nog niets over kunnen vinden.

edit
De versie voor PR 1.3 van Tweak Flash plugin is beschikbaar vanuit extras-devel. Ik zie weer flash 10.1 in mijn Add-ons staan. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Als MeeGo 1.1 beschikbaar is zal het zeker hier http://meego.com/ het 1ste zichtbaar zijn; maar er staat nu alleen nog maar de update 1.3 voor Maemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Meego 1.1 lijkt beschikbaar te zijn:
http://forums.internettablettalk.com/showthread.php?t=64536

Voor download:
http://repo.meego.com/Mee...eego-handset-armv7l-n900/

[ Voor 34% gewijzigd door KC27 op 28-10-2010 10:17 ]

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor mijn interuptie, heb net een per ongeluk een nieuw topic geopend ivm het falen internet verbinding buitenland met de N900. Wellicht dat de beheerder deze post hierheen kan halen, aangezien ik daar, maak mijn naam waar, een foutje gemaakt heb. Men mag natuurlijk ook even aldaar kijken..en hopelijk antwoord geven. Ben nog een uurtje hier..dus hoop op tips!
Groetjes en..excuus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik heb hier iets wat lijkt op een installatiehandleiding voor "dualboot" Maemo/MeeGo. Ik heb nergens bericht gelezen over een werkende versie. Als het lukt, graag een stap voor stap reproduceerbare handleiding. Als het niet lukt, horen we het ook graag van jullie!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:51
Zijn er meer mensen waarbij nog steeds de update niet beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Nas T schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:25:
Ik heb hier iets wat lijkt op een installatiehandleiding voor "dualboot" Maemo/MeeGo. Ik heb nergens bericht gelezen over een werkende versie. Als het lukt, graag een stap voor stap reproduceerbare handleiding. Als het niet lukt, horen we het ook graag van jullie!
in plaats van een verzoek van een handleiding kan je het ook gewoon zelf proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Nas T schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:25:
http://wiki.meego.com/ARM/N900/Install/MMC

een handleiding..alstu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 23:37
Hilco schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:56:
Zijn er meer mensen waarbij nog steeds de update niet beschikbaar is?
ik heb hem al paar dagen draaien..

heb je al met apt-get update en daarna apt-get upgrade geprobeerd?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

De UK versie van PR1.3 komt (flink) wat later. Als je de UK firmware draait, kan dat het dus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:51
Hoe kan ik dat snel zien? Ik kan hem ook gewoon flashen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hilco schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:29:
Hoe kan ik dat snel zien? Ik kan hem ook gewoon flashen toch?
je kan em flashen naar een global versie van 1.3, ben je gelijk van dat gezeur af dat de engelse updates ALTIJD later zijn.
Overigens als je windows draait moet je dan wel een 32bits versie hebben en anders even emt een linux liveucd werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Meego 1.1 is nu ook officieel beschikbaar (nog steeds met beperkte , maar meer) functionaliteit:
http://www.meego.com
Inclusief uitgebreide installatiehandleiding op N900 (microSD-kaart):
http://meego.com/devices/handset/installing-meego-nokia-n900

[ Voor 36% gewijzigd door KC27 op 28-10-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
josg137 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:21:
[...]

De naam "Camera" is een alias voor folder DCIM. Het is dus gewoon dezelfde folder.
Op de n900 laat Bestandsbeheer het zien als "Camera", terwijl als de n900 gekoppeld is aan je PC als externe disk zie je de echte foldernaam DCIM.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar ik heb het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://static.pixelpipe.com/4d527449-3cd0-4869-b05f-4904c797240d_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.pixelpipe.com/bb5bb105-a86d-4411-9884-e6cf844b370c_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.pixelpipe.com/83a0d97c-41e0-4364-9c5f-53dc1c5f8c99_m.jpg

de fotos gaan in de DCIM folder en niet in de camera folder. raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb meego op mijn sd kaart weten te krijgen maar er staat nu al 7 minuten generating ssh1 rsa host key duurt dat normaal zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Zoiets had ik ook volgens mij, ik had toen de usb kabel eruit gehaald en vervolgens de accu. Vervolgens accu er weer in gedaan en weer met cmd opgestart toen werkte het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
MarkoAlmelo schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:19:
Zoiets had ik ook volgens mij, ik had toen de usb kabel eruit gehaald en vervolgens de accu. Vervolgens accu er weer in gedaan en weer met cmd opgestart toen werkte het wel :D
Hoe start je je telefoon dan met cmd?

En de usb kabel zit niet meer in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Net even MeeGo 1.1 getest. Sneller dan een 1.0.8 versie die ik een tijd geleden geprobeerd had, maar nog steeds behoorlijk traag (waarschijnlijk mede door het gebruik van een class2 kaartje). Apps duren ~1min om op te starten en zijn niet echt responsive, behalve de Fennec browser die duidelijk soepeler loopt. Ook het touch gedeelte moet nog bijgewerkt worden want vele touch/druk gestures worden als swipe gestures gezien. Maar wel goed om te zien dat er vooruitgang in zit :)

Hopelijk is er snel een knappe kop die u-boot kan configureren zodat er een bootmenu is + meerdere Os'en mogelijk op 1 sd kaart. Dan kan ik mooi MeeGo + Android op me class6 kaartje laten draaien!

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/379/dsc10751.png
tweakG5 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:17:
Ik heb meego op mijn sd kaart weten te krijgen maar er staat nu al 7 minuten generating ssh1 rsa host key duurt dat normaal zo lang?
Nee. opstarten moet vrij 'snel' gaan (als in iets van 2 minuten max ofzo). Eerst een hoop regels zonder backlight, daarna zwart scherm met backlight met een witblokje in het midden, daarna een wit scherm en daarna MeeGo :)

[ Voor 27% gewijzigd door Gundogan op 28-10-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
tweakG5 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:23:
[...]

Hoe start je je telefoon dan met cmd?

En de usb kabel zit niet meer in de telefoon.
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=826595#post826595

Volg dit maar is, bij stap 6 start je MeeGo op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ok dan toch een probleem die ik bij het kopieren naar de sd kaart ben tegengekomen. Toen ik het gedownloade bestand uitpakte kreeg ik een .raw.bz2 file die heb ik toen omgezet naar een .img met extension changer is het daar mis gegaan?

Maar ik wist niet hoe ik anders dat bestand op mijn kaartje zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

tweakG5 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:33:
Ok dan toch een probleem die ik bij het kopieren naar de sd kaart ben tegengekomen. Toen ik het gedownloade bestand uitpakte kreeg ik een .raw.bz2 file die heb ik toen omgezet naar een .img met extension changer is het daar mis gegaan?

Maar ik wist niet hoe ik anders dat bestand op mijn kaartje zou krijgen.
Je moet de bz2 uitpakken met 7-zip en dan de image met Win32DiskImager op je sdcard zetten. In ieder geval zo staat het op http://meego.com/devices/handset/installing-meego-nokia-n900

Of de guide die MarkiAlmelo postte volgen, ging bij mij bij een eerdere image goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 28-10-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Dan krijg ik de foutmelding dat het bestand niet is uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Op de site staat trouwens het uit te pakken met winrar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meego sucks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Het lijkt erop dat je vergeten bent dat deze release _echt_ niet bedoeld is voor de hobbyist of de markt. Dit is simpelweg de volgende stap in een ontwikkelingscyclus, die echt nog wel een tijdje duurt! |:(

Persoonlijk vraag ik me echt af wat de toegevoegde waarde van MeeGo is voor mij als eindgebruiker van een N900. Applicaties die ervoor ontwikkeld worden, zijn als het goed is direct door te zetten naar Maemo (QT 4.7 gebeuren) en Maemo kan ongeveer alles wat ik wil. Zijn er dingen om echt naar uit te kijken, behalve dat 'nieuw is lekker' marketing-gevoel? Natuurlijk komt MeeGo op nieuwere toestellen, en is het de toekomst, etcetera, maar heeft het op een N900 nu echt zoveel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik laat maemo op mijn n900 staan.Maar ik gebruik de laatste tijd toch veel android op mijn htc hd2.Vooral het grotere scherm en het lichtere gewicht en flashplayer passen beter bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Voorlopig blijft Maemo de standaard software voor de N900.
Meego 1.1 is alleen bedoeld om de huidige stand van zaken van de ontwikkeling te tonen.
De volgende zaken zijn geïmplementeerd: "...implements basic development UX for voice calling, SMS messaging, web browsing, music and video playback, photo viewing, and connection management". Dus alle andere zaken die je zou willen en wel in Maemo 5 zitten, zitten nog niet in Meego 1.1.
Voor ontwikkelaars is deze nieuwe versie een mooie basis om hun nieuwe software te testen op Meego.
Er is niet voor niets nog geen handleiding om Maemo te vervangen door Meego.
De verwachting is dat Meego 1.2 (aangekondigd voor april 2011) wel compleet zal zijn. Lees het allemaal nog maar eens na op: http://meego.com/communit...la/2010/meego-1.1-release.

Voordat iedereen gaat klagen over bugs en traagheid. Lees eerst deze pagina:
http://meego.com/downloads/releases/1.1/meego-v1.1-handset
Er zijn nog een heleboel bugs, die door de ontwikkelaars worden erkend en zullen moeten worden opgelost voor versie 1.2.
Dus nogmaals: Meego 1.1 is een tussenstap in een ontwikkelingstraject dat pas dit voorjaar is begonnen.

[ Voor 18% gewijzigd door KC27 op 28-10-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Frank J. schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:33:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar ik heb het volgende:
[...]
Wat hij bedoelt is dat die map Camera niets meer is dan een link naar de map DCIM. In feite bestaat de map Camera dan ook helemaal niet.
De map ".camera" die je ziet is dan weer een hidden folder..

Overigens heb ik nu even goed gekeken op mijn n900 en ik heb verschillende mappen:
n900\DCIM: daarin staan de foto's van de camera-applicatie
n900\FCamera: staan wat fotos van FCamera
SD\DCIM: staan wat fotos en videos can de camera-applicatie
SD\Images\Camera: fotos van de camera
SD\Images\DCIM\ fotos en videos van de camera

Er zijn dus meerdere locaties aar die dingen kunnen komen te staan. In OVI Suite zie ik overigens ook alleen de fotos uit n900\DCIM voorbij komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beehr11
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Sinds de nieuwe Maemo software update werkt bij mij (mobile) uitzending gemist en RTL gemist niet meer; wie heeft er een nieuw scriptje om het weer werkend te krijgen.

Daarnaast heeft de applicatie ZouTube bij mij nog nooit een filmpje kunnnen afspelen. Ook niet na herinstallatie
Kweeteur & Witter werken ook slecht; de zoekfunctie is ergggggg traag.
Kweeteur loopt erg vaak vast met een crash, ook na de update van Maemo.
Ik heb onlangs het toestel met een nieuw Mobo & opnieuw geflashed terug gekregen van Nokia ivm het bekende Micro-USB defect (afgebroken Micro USB poort).

Verder werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Lekker handig allemaal.

Ik heb meego op mijn sd kaart gezet en de kernel geslasht het wil maar niet werken de telefoon start amper op en na alle ok's gaat de telefoon uit.

Ik wil dus terug naar maemo.

Maar nu houd ik de u knop ingedrukt en sluit ik de usb kabel aan alleen gaat de telefoon niet aan als ik dat doe er gaat alleen een geel ledje branden rechts onderin het scherm hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulThai
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 23:33
Onderstaand bericht las ik op NU.nl

Software maakt gezichtsherkenning gsm mogelijk
Uitgegeven: 29 oktober 2010 11:45
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2010 12:23

AMSTERDAM - Nieuwe software maakt gezichtsherkenning op de mobiele telefoon mogelijk. Dit zou beveiliging zoals een PIN-code of toetsenbordblokkering, over het algemeen gezien als onveilig, overbodig maken.

© NokiaDonderdag hebben wetenschappers van de University of Manchester de nieuwe software gepresenteerd op een demoversie van de Nokia N900. De technologie moet uiteindelijk kunnen vertellen wie de gebruiker is, maar ook welke richting hij of zij kijkt. Zelfs de gemoedsstand van de gebruiker zal de gsm in de toekomst herkennen.

Gezichtsherkenning wordt al gebruikt op laptops, webcams en de Xbox 360. Dit is de eerste keer dat deze technologie in een verfijnde versie voor mobiele telefoons gebruikt kan worden.

'‘De camera van je telefoon maakt een video van je gezicht die daarmee 22 gelaatstrekken in het geheugen opslaat,” zegt Phil Tresadern, hoofdonderzoeker van het project. “Bestaande technieken voor gezichtsherkenning geven slechts een globale indruk van het gezicht.”

Nauwkeuriger

Omdat de nieuwe software nauwkeuriger is, kan gezichtsherkenning ook gebruikt worden voor nieuwe manieren van communiceren via de mobiele telefoon.

Voorlopig toont alleen Nokia interesse, maar de software is beschikbaar voor iedere ontwikkelaar van mobiele telefoons.

© NU.nl/Rene Hartkamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Dacht ik even meego te installeren nou ho maar.

Ik heb dus meego op mijn flashkaart gezet en de kernel op mijn n900 alleen wil meego niet booten. Geen probleem dan maar weer terug naar maemo zou je denken. Nou mooi niet.

Normaal kan je flashen door de u knop ingedrukt te houden en de usb kabel erin te steken helaas start mijn telefoon dan niet op. Hoe kan ik hem dus wel laten opstarten en de firmware flashen?

Hier een foto van wat ik nu heb:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2utkpef.png

Het is me trouwens 1 keer gelukt om hem aan de usb te handen toen heb ik de firmware geflasht maar die stopte er na 2 seconde al weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Laatst online: 08-10 18:09
@tweakG5

Welke windows gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Gohan040 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:47:
@tweakG5

Welke windows gebruik je?
Windows 7 en windows xp.

Het is met trouwens gelukt om de halve firmware te kopieren |:( hij was netjes bezig want op een of andere manier had ik hem eindelijk de usb laten herkennen door herhadelijk de batterij erin te doen en eruit te halen. Hij is gestopt met: CMT flashing failed.

Ik kan hem nu wel aan de usb hangen en dan hoor ik heel even het geluidje van windows dat het apparaat herkend is en dan blijft er op het scherm een dim nokia logo staan.

[ Voor 55% gewijzigd door tweakG5 op 29-10-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Met beide lukt het niet? of is xp de xp modus in windows 7
32 of 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Gohan040 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:53:
Met beide lukt het niet? of is xp de xp modus in windows 7
32 of 64 bit?
Nee beide doen het niet. Allebei 32Bit.

We komen steeds verder als ik nu de usb kabel erin duw met u ingedrukt krijg ik het nokia logo maar zonder de usb logo.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakG5 op 29-10-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
hmm dat is wel vreemd, 64 bit geeft namelijk nogal eens problemen. Bij mij ging het flashen op een 64 bit ook niet als een zonnetje ( betrof PR1.2 toen) Moest eerst naar de xp modus gaan en veel aanklooien voordat het eindelijk lukte...

Heb je alles volgens de hier aangegeven tutorial gedaan? http://talk.maemo.org/showthread.php?t=62965
En vooral dit NIET gedaan ?
*IT IS VERY IMPORTAND TO REMEMBER TO EXTRACT IT TO MICROSD AND NOT THE BUILTIN OR YOU WILL CORRUPT YOUR eMMC*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Gohan040 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:01:
hmm dat is wel vreemd, 64 bit geeft namelijk nogal eens problemen. Bij mij ging het flashen op een 64 bit ook niet als een zonnetje ( betrof PR1.2 toen) Moest eerst naar de xp modus gaan en veel aanklooien voordat het eindelijk lukte...

Heb je alles volgens de hier aangegeven tutorial gedaan? http://talk.maemo.org/showthread.php?t=62965
En vooral dit NIET gedaan ?
*IT IS VERY IMPORTAND TO REMEMBER TO EXTRACT IT TO MICROSD AND NOT THE BUILTIN OR YOU WILL CORRUPT YOUR eMMC*
O-) Nou het is me gelukt vraag niet hoe maar een hoop gescheld en proberen is het me toch gelukt hem aan de praat te krijgen heel erg bedankt voor de hulp iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Heb weinig kunnen betekenen maar toch graag gedaan hoor, maar ben wel benieuwd hoe je het nu voor elkaar hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Gohan040 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:00:
Heb weinig kunnen betekenen maar toch graag gedaan hoor, maar ben wel benieuwd hoe je het nu voor elkaar hebt gekregen?
Heel vaak de batterij erin en eruit.

Toen het mij was gelukt de firmware deels te flashen zag ik wel na het nokia logo een lopend balletje als het ware. Maar toen viel het toestel weer stil.

En na een tijdje zag ik ineens een usb logo op een met backlight verlicht nokia logo en toen begon hij met flashen ik heb toen met alle macht de U knop ingedrukt gehouden en toen hij eenmaal klaar was wou hij nog niet opstarten. Dit had te maken met een lege batterij dus nu doet hij het weer mooi. Moet wel alle programma's weer downloaden maar beter dat dan een niet werkende telefoon.

Ik installeer meego pas weer als 1.2 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Nou gelukkig maar, was een beetje bang dat je hem een vermoord had ;-) Maar de aanhouder wint gelukkig.
Ik begin ook niet aan dat meego voordat het echt werkt. Het is allemaal leuk en aardig maar je hebt er nog niks aan als je geen ontwikkelaar bent.
Ben overigens niet bang om iets uit te proberen (overclocken, under voltage, swapolube, customizen etc) maar je moet er wel wat aan hebben.

Succes en veel plezier met je weer NIEUWE telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Als ik het voorgaande zo eens lees bekruipt mij het gevoel dat je accu te leeg is geweest om door te starten; dat ie telkens wel weer opnieuw begon komt doordat de accu zich telkens weer iets hersteld maar in jouw geval niet genoeg om door te starten.

Niet voor niets staat er overal te lezen dat je moet flashen met een vol geladen accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 11:34
Ook maar de PR 1.3 firmware erop gezet. Gedaan op m'n mac en naderhand waren alle programma's foetsie.

Beetje domme vraag, maar is dat altijd zo of komt dat misschien doordat ik met met me Mac hab geflasht?

Met de nieuwe firmware heb ik wel een aantal problemen:
Firefox is niet meer te installeren?
Het meamo.org theme wil ook niet meer installeren...

Hebben meer mensen het bovenstaande meegemaakt?

Edit: Firefox ben ik inmiddels aan het installeren, moest de juiste repo nog even toevoegen zo bleek...
(Ik ben nog een beetje een N900 n00b...)

[ Voor 15% gewijzigd door Floep op 29-10-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Met flashen ben je altijd alles kwijt. Via een gewone update niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
bij flashen heb je dat altijd. backup maken, en na het flashen installeerd hij ze weer automatisch.

Niet echt een antwoord, maar er is een beta van firefox mobile 4 beschikbaar. Die installeerde hier prima (Al hou ik het bij opera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josg137
  • Laatst online: 05-05 07:29
Caelorum schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:49:
[...]

Wat hij bedoelt is dat die map Camera niets meer is dan een link naar de map DCIM. In feite bestaat de map Camera dan ook helemaal niet.
De map ".camera" die je ziet is dan weer een hidden folder..

Overigens heb ik nu even goed gekeken op mijn n900 en ik heb verschillende mappen:
n900\DCIM: daarin staan de foto's van de camera-applicatie
n900\FCamera: staan wat fotos van FCamera
SD\DCIM: staan wat fotos en videos can de camera-applicatie
SD\Images\Camera: fotos van de camera
SD\Images\DCIM\ fotos en videos van de camera

Er zijn dus meerdere locaties aar die dingen kunnen komen te staan. In OVI Suite zie ik overigens ook alleen de fotos uit n900\DCIM voorbij komen :/
Dit zijn speciale folders die zijn gedefinieerd in:
/home/user/.config/user-dirs.dirs

FrankJ: In jouw screendump van Filemanager is zowel Camera als DCIM zichtbaar. Bij mij is alleen Camera zichtbaar. Onder water heet deze folder bij mij DCIM. Het lijkt erop alsof jouw instellingen in user-dirs.dirs afwijken van de default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
update ook geinstalleerd, wilde overclocken, was blijkbaar niet mogelijk.
Dan lees ik op maemo dat powerkernel niet up to date is met 1.3, ik uninstall het, probeer het dan weer te installeren, lukt niet, in xterminal geeft hij aan dat het niet de juiste versie is.
Hoe kan ik dit weer in orde krijgen

Ik overclockte via QBW

[ Voor 11% gewijzigd door Kenny1001 op 29-10-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
racinfo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:58:
Als ik het voorgaande zo eens lees bekruipt mij het gevoel dat je accu te leeg is geweest om door te starten; dat ie telkens wel weer opnieuw begon komt doordat de accu zich telkens weer iets hersteld maar in jouw geval niet genoeg om door te starten.

Niet voor niets staat er overal te lezen dat je moet flashen met een vol geladen accu.
Nee de accu was helemaal vol maar hij is leeggegaan door al het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kenny1001 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:34:
Dan lees ik op maemo dat powerkernel niet up to date is met 1.3
Ah wat ik me al die tijd afvroeg: Kan ik mijn phone gewoon updaten en blijft alles compatible?
Nee dus, ik heb de powerkernel dus dan zou mijn telefoon niet meer starten.

Voor updaten van 1.2 naar 1.3 is niet bepaald een one click solution?
Kan je in 1.3 al op een andere manier updaten?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 09:15
OTA updaten is een one click solution. De power kernel is prima compatible, je moet hem alleen opnieuw installeren. Het is ook geen probleem om OTA te updaten als je de power kernel hebt geinstalleerd. Het is inderdaad wel zo dat er een paar apps zijn die het in 1.3 niet meer doen (zoals mycontacts), al zijn van velen daarvan alweer updates gekomen die dit oplossen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Nu online
Iemand al de webos games aan de praat gekregen? Heb het zelf geprobeerd maar kan niet echt een makkelijke guide vinden en heb tot nu toe nog niks aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SL65 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:06:
Iemand al de webos games aan de praat gekregen? Heb het zelf geprobeerd maar kan niet echt een makkelijke guide vinden en heb tot nu toe nog niks aan de praat gekregen.
Zo te zien wel. Al een tijdje een beetje zowel het Palm Pre topic als dit topic in de gaten aan het houden. Mooie ontwikkeling. Back to the point:

preenv seems to be te magic word. Misschien ny-hardcore even DM'en?

Edit: of gewoon de eerste tweede Youtube-link volgen natuurlijk. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgraden naar 1.3 was een crime...! Had te maken met het feit dat ik altijd OTA upgrade en ik nu daarvoor niet genoeg rootfs space had! Eerst allerlei opschoondingen geprobeerd met xterm . Toen extras devel en testing repos uitgezet. Toen alle extras devel software verwijderd. Toen dat nog niet genoeg was alle zware games en programmas verwijderd. Uiteindelijk heb ik zon 40 apps en games verwijderd!!! Bij nader inzien best veel nutteloze troep. Het lerk wel een iphone...! Anyway eenmaal genoeg ruimte hebbend ging de upgrade als een speer!
Nu ik toch zoveel troep had verwijderd dacht ik eens wat te gaan doen met die webos games.... Best een gedoe maar uiteindelijk Sims3 en NFS draaiend en hoe! Te gek gewoon! Maar nu wil ik kijken of ik niet ook andere webos apps kan draaien op de n900....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

derp! ;)

Maar weet je nog hoeveel rootfs je uiteindelijk nodig had? Nu durf ik niet up te daten, heb ook veel te weinig.
En hoe de hel krijg je NFS aan de praat? :9

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Missen jullie niet af en toe een soort app als Whatsapp voor de N900?
zijn dat soort dingen zo moeilijk te porten naar de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

ICQ, MSN, GTalk en nog een aantal (maar deze 3 gebruik ik) doen al het zelfde op de N900 met als extraatje dat je ook een miljard andere gebruikers achter hun computer kunt bereiken.

Ik heb er geen behoefte aan, maar ik vraag me ook af waarom het nog niet geport is. Dat is net zoiets als 'pingen'? Daar moet zeker geld voor worden betaald aan blackberry. Apple doet dat wel, maar in free linux wordt er door niemand geld betaald.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 93 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.