Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Bongoarnhem schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:54:
Ik kom net tot de ontdekking dat mijn filmpjes die ik op de N900 heb opgenomen op mijn PC zonder geluid worden afgespeeld.
Speelt het geluid wel als je de filmpjes bekijkt via de N900?
Zo ja: probeer dan eens VLC en/of bsplayer.

Maar het kan ook een kwestie van codecs zijn (oftewel: probeer een andere pc).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Afspelen zonder geluid op de PC van filmpjes uit N900 ligt vrijwel voor 99.9% aan de codexs die niet op de PC maar wel op de N900 aanwezig zijn.

Kwestie van downloaden en installeren:
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Bedankt voor de input, ik ga er vanavond meteen mee aan de slag.

Moeten jullie voor de grap eens dit bericht lezen.
Hoe enthousiast de mensen toen waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:47
Het was 2 jaar geleden een fantastische telefoon, en dat is het nog steeds wel, alleen heeft nokia ons gewoon in de steek gelaten. Maar misschien dat ik overstap naar een mooie WebOS telefoon. HP vertrouw ik ondertussen een stuk meer dan Nokia....

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Via Maemo.org op fonearena gevonden:
N950 hands-on.
Erg leuk dus, MeeGo is dus blijkbaar zo goed als we dachten...
Nu nog wachten op snelle hardware met MeeGo.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Laatst online: 15-05-2023
Nas T schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:56:
Via Maemo.org op fonearena gevonden:
N950 hands-on.
Erg leuk dus, MeeGo is dus blijkbaar zo goed als we dachten...
Nu nog wachten op snelle hardware met MeeGo.
Damn NOKIA ZET NU ALLES OP MEEGO, prutsers !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Wat leuk dat de Terminal nog steeds Maemo zegt... 8)7

Het ziet er uit als een mooie telefoon, mooie strakke hardware en een prima OS. Alleen ben ik het spuugzat. Mijn vertrouwen in Nokia is gewoon weg. Mijn N900 werd na minder dan een jaar end of life verklaard, defecte units worden vernietigd, en Nokia heeft de paar kleine updates ontzettend langzaam uitgebracht.

En dat is van een telefoon waarvan ze zeiden dat het de toekomst zou worden.
Welke garantie heb ik dat dit toestel niet hetzelfde lot ondergaat, omdat Nokia nu helemaal Microsoft's bitch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:37
citruspers schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:07:

Het ziet er uit als een mooie telefoon, mooie strakke hardware en een prima OS. Alleen ben ik het spuugzat. Mijn vertrouwen in Nokia is gewoon weg. Mijn N900 werd na minder dan een jaar end of life verklaard, defecte units worden vernietigd, en Nokia heeft de paar kleine updates ontzettend langzaam uitgebracht.

En dat is van een telefoon waarvan ze zeiden dat het de toekomst zou worden.
Welke garantie heb ik dat dit toestel niet hetzelfde lot ondergaat, omdat Nokia nu helemaal Microsoft's bitch is?
De N950 is al end of life verklaard. Dat is dan ook de reden dat het niet verkocht wordt, maar alleen wordt weggeven aan developers. Ondanks dat het niet wordt verkocht lijkt het me toch een erg aantrekkelijk toestel. Ben benieuwd of zoiets op eBay te vinden zal zijn en voor welke prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
citruspers schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:07:
Omdat het Maemo Harmattan is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laropo schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:00:
[...]

Omdat het Maemo Harmattan is. :)
En dat is nou juist voor mij de hoofdreden dat de N9 een must have is. Op de Belgische Nokia site staat ie al vermeld en heb ik me er al voor aangemeld.
Ik ben zelf aan het overwegen om een N950 proberen te bemachtigen. Ik heb al contact gehad met Nokia in London en nu moet ik volgens hun nog een aanvraag doen bij Nokia in Finland. Of het lukt is natuurlijk de vraag.
Maar misschien vind ik het ontbreken van een fysiek keyboard niet zo erg. Ik kan nog altijd een los toetsenbord aanschaffen bij de N9.
Het ontbreken van een dual-core processor is voor mij ook geen issue, want die zijn nog volop in ontwikkeling. Daarnaast hebben ze ook nadelen.
Volgens berichten op Maemo.org blijft Nokia de N9 de komende jaren ondersteunen, maar het maakt mij niet zoveel uit. Vanuit de community komt toch voldoende support. Ik heb nu nog steeds veel plezier van mijn N900, dankzij die community. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kan je in MicroB ook een masterwachtwoord instellen?

Sommige sites, als je uitlogt, dan vult ie automatisch het wachtwoord in om weer in te kunnen loggen. Dit is volgens mij dik slecht, als je foon wordt gejat zijn al je wachtwoorden compromised, nietwaar?

Daarom durf ik al niet in Google Talk in te loggen, als mrs.dief dat wachtwoord heeft dan ben je de sjaak met een hoop services van google.

Ongerelateerd: Waarom kan een vriendin gewoon android op haar windowsphone installeren maar heeft de N900 een speciale NITdroid versie nodig, die na twee jaar nog steeds niet kan bellen en dus net niet grappig is? :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat kan niet. Er is geen "master wachtwoord". De N900 is (net als eigenlijk de meeste smartphones en in de meeste gevallen ook je laptop als deze wordt gejat ) in dit opzicht ontzettend onveilig. Als iemand je N900 steelt kan hij zonder veel problemen al je wifi wachtwoorden, voip/im account wachtwoorden en je browser wachtwoorden achterhalen.
Wel heeft microb de optie om password saving uit te schakelen (in het settings menu).

iOS en Android hebben de laatste jaren wel een aantal dingen geïntroduceerd om dit beveiligings probleem aan te pakken, maar iemand die bekend is met de systemen zou in principe nog steeds gemakkelijk bij de meeste persoonlijke data kunnen komen wanneer hij je telefoon steelt. Op de N900 is uberhaupt geen poging gedaan om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sando schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:49:

Ongerelateerd: Waarom kan een vriendin gewoon android op haar windowsphone installeren maar heeft de N900 een speciale NITdroid versie nodig, die na twee jaar nog steeds niet kan bellen en dus net niet grappig is? :P
Omdat de hardware van de N900 redelijk veel verschilt van andere Android toestellen, en veel Windows toestellen bijna identiek zijn aan android varianten van de dezelfde makers.

De N900 is eigenlijk een internet tablet met een series 40 telefoon eraan vast geplakt. De communicatie tussen deze "telefoon" en het "tablet" gedeelte gaat via een specifiek protocol dat alleen maemo 5 gebruikt.
Om MeeGo te ontwikkelen op de N900 heeft Nokia de ofono software stack ook compatible met de N900 gemaakt. Dit is een vervanging voor tablet/telefoon constructie van maemo en is de software die de verbinding met de telefoon functies in nitdroid regelt. Helaas is de N900 ondersteuning niet op het zelfde niveau als de telefoon software stack in android toestelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:56:
[...]

Omdat de hardware van de N900 redelijk veel verschilt van andere Android toestellen, en veel Windows toestellen bijna identiek zijn aan android varianten van de dezelfde makers.

De N900 is eigenlijk een internet tablet met een series 40 telefoon eraan vast geplakt. De communicatie tussen deze "telefoon" en het "tablet" gedeelte gaat via een specifiek protocol dat alleen maemo 5 gebruikt.
Om MeeGo te ontwikkelen op de N900 heeft Nokia de ofono software stack ook compatible met de N900 gemaakt. Dit is een vervanging voor tablet/telefoon constructie van maemo en is de software die de verbinding met de telefoon functies in nitdroid regelt. Helaas is de N900 ondersteuning niet op het zelfde niveau als de telefoon software stack in android toestelen.
Je probeert moeilijk uit te leggen dat WP7 veel drivers deelt met Android toch?
Wat betreft hoofdwachtwoord: (sommige) addons van firefox werken ook in microb, misschien kun je een addon vinden die hoofdwachtwoord-functionaliteit toevoegt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ik denk eerder dat een phone als de HTC HD2 veel overeen komt met bijvoorbeeld de HTC Desire of Nexus One (zelfde telefoongedeelte, zelfde QC SoC), terwijl Nokia geen android telefoons heeft en ook veel belangrijke componenten zoals het telefoon gedeelte dicht zitten en dus apart alternatieven moeten worden ontwikkeld (zoals nu met de N900 MeeGo versie gebeurt) die daarna weer werkend moeten worden gemaakt voor Android op de N900 waar effectief maar 1 a 2 personen aan werken. Andere dingen zoals grafische acceleratie zijn dan weer afgekeken van de Motorola Milestone (zelfde TI SoC).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kak, dat vind ik wel erg slecht. Mijn laptop is gewoon encrypted, grote kans dat ie uit staat als ie gejat wordt. Bij de telefoon is dat allebij anders, unencrypted en altijd aan.

@Nas T Heb zo mijn twijfels, meestal werken alleen 'plugins' die een soort userJS zijn. Ik denk niet dat de interne (wachtwoord)cache daar anders van wordt. Maar dan nog, google wachtwoord enzo staan ook in Pidgin.

@TempesT bedankt voor de uitleg. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word inmiddels wel helemaal zat van gebeuren rond op de n900, heb telefoon nu volgens contract een jaar en 2 maand in bezit maar in werkelijkheid heb ik de telefoon nog maar 10 maand in bezit gehad. Gekocht via telefoon kopen zwolle met abbonement bij t-mobile. Eerste 6 maanden ging het goed daarna begon de elende.

Eind november begaf de usb conector het, op gestuurd via nokia service point (steenwijk) Na ongeveer 2 weken ontving ik splinternieuw toestel. Bleek dat dat toestel last had van problemen als spontane vastlopers, spontane reboots enz enz. Toestel 2 dagen later dus weer terug gebracht nu naar nokia service point in meppel. Hebben toestel opgestuurd weer 3 weken later kreeg ik hem terug en ze hadden een software update gedaan, vond ik raar want had al aangegeven dat thuis ook al gedaan te hebben. Zoals ik al vermoede niks gefixt dus weer naar nokia service point meppel. Weer in geleverd toen hebben ze voor de 2e keer een software update gedaan was toestel weer ruim 3 weken kwijt. En alweer was het probleem er nog zelfde dag gelijk weer terug gebracht toen hebben ze er 4 weken later kreeg ik een splinternieuwe n900 (Nummer 3 dus inmiddels) Was inmiddels 2 maart. Maar toestel werkte goed dus ik na wat gebaal weer tevreden.

4 juni toen ging de usb-connector van 3e toestel ook stuk, toevallig las ik hier over dat nokia n8 zonder overleg terug gaf dus maar alvast ingeleverd bij telefoonkopen zelf voor eventuweel gedoe met weigeren n8. Telefoon opgestuurd 2 weken later kreeg ik toestel terug en hij was gemaakt de usb-connector in iedergeval. Alleen nu werkte de helft van verlichting toetsenbord niet meer maar dat was niet heel groot probleem, alleen nu had toestel last van dat hij halverwege de dag ineens helemaal ontladen was. Batterij app ge installeerd en daarin was te zien dat hij op willekurige momenten ineens naar 0 mah sprong. Dus binnen 4 dagen lag toestel weer in winkel voor zijn 6e reparatie rit naar nokia. Week later kreeg ik n8 aangeboden maar ging ik niet mee accoord. Inmiddels 3 weken later na aanbod van n8 zijn ze me toestel rondjes aan sturen van reparatie bedrijf naar reparatie bedrijf. En nog steeds loop ik rond met een old-school 3310.

Heeft iemand nog tips om eerder weer een normaal toestel in bezit te hebben, en of ik eventuwele kosten kan declareren bij telefoon kopen? (Treinkaartjes, niet kunnen gebruiken van mobile internet, telefoon kosten van telefoon kopen helpdesk bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

Wie weet er een twitterclient voor de N900 die ook het notification-systeem ondersteunt? Dus liefst 1 die op de achtergrond meedraait, en bij nieuwe twitter berichtjes linksboven de vierkantjes laat oplichten? heb er meerdere geprobeerd, maar kan nog niet wat geschikt vinden..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
DaRoot schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:18:
Wie weet er een twitterclient voor de N900 die ook het notification-systeem ondersteunt? Dus liefst 1 die op de achtergrond meedraait, en bij nieuwe twitter berichtjes linksboven de vierkantjes laat oplichten? heb er meerdere geprobeerd, maar kan nog niet wat geschikt vinden..
Volgens mij kan Khweeteur dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Betreft Twitter; iedereen moet gewoon even een berichtje achterlaten om te zeggen hoe graag we Gwibber willen hebben, en het utopia is compleet.

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 11-07-2011 22:08 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik gebruik geen app voor Twitter, maar heb een snelkoppeling naar Hahlo.com op m'n desktop staan.

Dit is een voor iPhone en andere telefoons geoptimaliseerde twitter-client. De meest uitgebreide die ik kon vinden en het ziet er ook nog eens prima uit. Zo goed als alle functies van de 'normale' twitter zijn mogelijk.

Wat betreft de notificaties: tegenwoordig kan je Twitter laten mailen dat je gementioned bent of een DM hebt gehad. Als je standaard je mail synchroniseert, zie je dus vanzelf dat je een mention of DM hebt via de oplichtende vierkantjes laat weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:30:
[...]
Je probeert moeilijk uit te leggen dat WP7 veel drivers deelt met Android toch?
Wat betreft hoofdwachtwoord: (sommige) addons van firefox werken ook in microb, misschien kun je een addon vinden die hoofdwachtwoord-functionaliteit toevoegt.
Eigenlijk niet. Ik probeer uit te leggen dat de GSM connectiviteit van de N900 bijzonder anders is geimplementeerd dan bij andere smartphones.

Dat soort addons zijn meer voor het gemak dan de veiligheid.
Er is een versie van keePassX voor de N900 beschikbaar, maar handig werkt dat niet. greasemonkey userscript werken wel, maar veilig is anders. Firefox mobile gebruiken met Sync is ook een optie, maar als je telefoon wordt gestolen heb je nog steeds een probleem, want met sync wordt alleen remote alles ge-encrypt bewaard.
Sando schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:29:
[...]
Kak, dat vind ik wel erg slecht. Mijn laptop is gewoon encrypted, grote kans dat ie uit staat als ie gejat wordt. Bij de telefoon is dat allebij anders, unencrypted en altijd aan.
Zo "gewoon" is dat niet hoor. Encrypted partities zijn helemaal niet gemeengoed op laptops. Goed beveiligde keychains komen wel vaker voor, maar veel mensen maken er maar slecht gebruik van (door van programmas gebruik te maken die passwords toch buiten die keychain bewaren).
Er zijn overigens wel gebruikers die een truecrypt partitie op de N900 gebruiken, maar dat opzetten gaat je veel tijd kosten, kost performance, en het nut is nogal dubieus (aangezien je telefoon standaard aan staat)

Helemaal op de hoogte ben ik niet hoe het bij de laatste versies zit bij andere smartphones, maar volgens mij heb je bij iPhone en Android ook een probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

HwKok schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:09:
Ik gebruik geen app voor Twitter, maar heb een snelkoppeling naar Hahlo.com op m'n desktop staan.

Dit is een voor iPhone en andere telefoons geoptimaliseerde twitter-client. De meest uitgebreide die ik kon vinden en het ziet er ook nog eens prima uit. Zo goed als alle functies van de 'normale' twitter zijn mogelijk.

Wat betreft de notificaties: tegenwoordig kan je Twitter laten mailen dat je gementioned bent of een DM hebt gehad. Als je standaard je mail synchroniseert, zie je dus vanzelf dat je een mention of DM hebt via de oplichtende vierkantjes laat weten ;)
zit wat in per email, maar die wil ik vroeg of laat keer uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Dit zou een legitieme reden zijn om de N9 links te laten liggen:
N10.

[ Voor 4% gewijzigd door Nas T op 14-07-2011 13:01 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52

Rmg

Nas T schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:55:
Dit zou een legitieme reden zijn om de N9 links te laten liggen:
N10.
Een concept phone die "ontworpen" is door wat users van mynokiablog als hun ideale phone? die gaat er nooit komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Rmg schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:09:
[...]

Een concept phone die "ontworpen" is door wat users van mynokiablog als hun ideale phone? die gaat er nooit komen
Waarschijnlijk niet, maar het is qua specificaties wat de N9 had moeten zijn.
Er zal vast wel een N10 komen met leuke specs, maar geen MeeGo.
Kortom: Nokia/Stephen Elop heeft het erg goed verprutst.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Laatst online: 02-09 18:07
(bijna) iedereen zegt wel dat je geen N900 meer terugkrijgt bij reparatie, maar ik had m'n N900 ingeleverd omdat de usb aansluiting los zat en wat krijg ik terug? een N900, spiksplinternieuw. :P
ik denk alleen wel dat ik hem te koop ga aanbieden, en dan rond ga kijken voor een android telefoon ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 07:35
Ben vandaag eens gaan kijken of ik Voip aan de gang kan krijgen op mn N900, maar tot dusver geen succes helaas :( , Zou iemand mij kunnen vertellen wat er fout gaat ?

Instellingen:

het gaat hier om een Voipbuster acc.

Gebruikersnaam@sip.voipbuster.com (zonder sip ook geen succes helaas)
wachtwoord
Overdrachtstype : Auto
Uitgaande proxy : Leeg
Poort : 5060
Publiek adres ontdekken : Aangevinkt
Vrije routering : NIET aangevinkt
Keep-alive machanism: Auto
" " Periode : Auto
Automatisch Detecteren van STUN : Aangevinkt

Als ik probeer te bellen via SIP dan gebeurd er gewoon niks, hij gaat niet over, hoor gewoon helemaal niks :S

Account staat gewoon ingelogd, en als ik op de PC via het programma van Voipbuster probeer te bellen werkt het prima.

Begreep van iemand dat ik toegoed op mijn account moest zetten, dus er staat nu 10 euro op.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Laatst online: 10-01-2024
@oddish

Hoe lang ben je je N900 kwijt geweest? De mijne is nu ook voor reparatie via Ricom repairs en ik ben de gare samsung Jet die ik nu gebruik verschrikkelijk zat ;-)

Ik had nog geen problemen met de USB poort, maar het toestel verloor wel om de 10 minuten verbinding met het netwerk en/of de simkaart.. Na het plaatsen van een nieuwe antenne is het toch opgestuurd.. helaasch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Laatst online: 02-09 18:07
Marcvd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:08:
@oddish

Hoe lang ben je je N900 kwijt geweest? De mijne is nu ook voor reparatie via Ricom repairs en ik ben de gare samsung Jet die ik nu gebruik verschrikkelijk zat ;-)

Ik had nog geen problemen met de USB poort, maar het toestel verloor wel om de 10 minuten verbinding met het netwerk en/of de simkaart.. Na het plaatsen van een nieuwe antenne is het toch opgestuurd.. helaasch..
ongeveer een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:40
Hier precies hetzelfde, zou eerst een n8 krijgen, niet geaccepteerd en nu een gloednieuwe n900!
ongeveer een maand weggeweest. Mijne staat ook te koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat ik de Touchsearch zoekbalk helemaal zelf kan inrichten.
Ik kan zelfs eigen zoekregels toevoegen en dat na een 3 kwartjaar gebruik!

En voor de mensen die net als ik het missen van de groepsms functie vervelend vonden. Er staat er nu een in de repository list. Groupsms is de naam. Werkt fijn en is overzichtelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Bongoarnhem op 16-07-2011 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 07:40
Hej. Voor de mensen die geïntresseerd zijn in portrait mode dan kan ik de zowieso de CSSU aanraden, maar nu is er iets nieuws: Hildon-Desktop portrait.

Op Maemo.org is er een thread voor:

http://talk.maemo.org/showthread.php?p=1052103#post1052103

Dit zal binnenkort ook zijn weg vinden naar de CSSU. Ik gebruik deze desktop al een paar dagen en bij mij werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
marti-n schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:51:
Ben vandaag eens gaan kijken of ik Voip aan de gang kan krijgen op mn N900, maar tot dusver geen succes helaas :( , Zou iemand mij kunnen vertellen wat er fout gaat ?
je gegevens lijken goed te zijn. ik gebruik dezelfde 'advanced' settings als jij, maar ik bel dan wel naar een asterisk server, en dat ding maakt dan weer connectie met voipbuster. maar het zou geen verschil moeten uitmaken.

over welke internetstack bel je? via wifi, of via 3g? je 3g provider zou wel eens eea kunnen blocken, 2g is misschien niet snel genoeg, en ik weet uit ervaring dat de provider het leuk vinden om om de zoveel minuten sip-verkeer te droppen (of je IP adres te veranderen).

als via wifi, misschien moet je op je router eens instellen dat udp 5060 wordt geforward naar je mobiel. en misschien moet je dan ook je proxy instellen op het externe IPadres van je router (maar dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
DrClaw schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:29:
[...]

je gegevens lijken goed te zijn. ik gebruik dezelfde 'advanced' settings als jij, maar ik bel dan wel naar een asterisk server, en dat ding maakt dan weer connectie met voipbuster. maar het zou geen verschil moeten uitmaken.

over welke internetstack bel je? via wifi, of via 3g? je 3g provider zou wel eens eea kunnen blocken, 2g is misschien niet snel genoeg, en ik weet uit ervaring dat de provider het leuk vinden om om de zoveel minuten sip-verkeer te droppen (of je IP adres te veranderen).

als via wifi, misschien moet je op je router eens instellen dat udp 5060 wordt geforward naar je mobiel. en misschien moet je dan ook je proxy instellen op het externe IPadres van je router (maar dat weet ik niet zeker).
Ik probeer het via Wifi, 3G zal ik morgens ook eens proberen, heb btw Vodafone.

Heb op een andere telefoon hier in huis (Nokia X6 met Symbian S60v6 oid) de officiële Voipbuster App geïnstalleerd, en die doet het wel gewoon, zowel via 3G als WiFi.

Zal iig die poort eens proberen te forwarden, kijken of dat enig verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
Hmm, via 3G gaat dus prima, ligt dus niet aan instellingen op de telefoon, zal wel in de router zitten denk ik (D-Link Dir-825 + Netgear DGND3300v2 als modem)

heb de volgende poorten open gezet:
De volgende poorten moeten open staan
UDP 5060
UDP 11113
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920
Het vreemde is dat de andere telefoon hier, het via wifi wel gewoon doet.

Iemand nog andere ideeën ? , al die poorten open zetten gaat namelijk niet werken als ik in turkije op een wifi netwerk zit, en daarom zit ik dit nou juist te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Heb nu het probleem sinds vrijdagavond, dat als ik foto's maak, de bestanden er wel op komen, maar niet meer in de galerij verschijnen. via bestandsbeheer kan ik ze wel vinden, maar onder Foto's staan ze niet meer.. iemand vaker gehad?

Edit:
never mind, problem solved.. op commandoprompt tracker-processes -r uitgevoerd..

[ Voor 16% gewijzigd door DaRoot op 18-07-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
Ik ben uiteindelijk m'n N900 2 weken kwijt geweest en heb em gerepareerd weer terug gekregen. Dus er wordt nog wel werk aan gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
http://www.meegoexperts.c...tu-mobile-maemo-org-talk/

Daarom is de N900 een TOP toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Damn, met zo'n how-to beginnen mijn vingers ook wel te jeuken om te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
ny-hardcore schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:27:
[...]

heb beide al geprobeerd, met en zonder username/password.
Volgens de nitdroid wiki moet er geen username/password ingevuld worden.

de volgende settings heb ik gebruikt:
Naam: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg laten
Port: leeg laten
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN type: Internet + MMS
Ik heb bovenstaande ook geprobeerd, maar via vodafone nog geen 3g internet aan de praat weten te krijgen in Nitdroid...
Iemand die een antwoord weet? Het moet volgens mij wel zitten in de vodafone APN instellingen, want in filmpjes op youtube laat iemand ziet dat er meteen na het instellen van de apn verbinding met het netwerk gemaakt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 16:29

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Morgen krijg ik ook de N900 :)

Overgekocht voor 110 euro, 3 maanden oud > Inc toebehoren > inc Garantie > inc hoesje etc :)
Met een beetje onderhandel techniek kom je er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Laatst online: 19-09 16:29

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Vanmorgen de tel binnen gekregen, wat een verheldering vergeleken met de oude HTC Touch Diamond 2.
Internet pagina laden met 14 afbeeldingen wordt bij de N900 2X sneller geladen dan bij de TD2 :D
Ook buienradar werkt normaal op de N900 met bewegend beeld, dit was bij de TD2 niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Mijn telefoon komt niet meer verder dan het scherm van Nokia bij het opstarten. Is er een manier om bep. gegevens (bijv contacten) uit de telefoon te krijgen zonder 'm op te starten? Telefoon fixen komt nog, maar ik zou tot die tijd wel graag over mijn contacten etc willen beschikken!

(ik weet dat het geheugen nog werkt, want hij wou wel gewoon reflashen)

[ Voor 8% gewijzigd door laropo op 21-07-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
voor zoiets heb je meestal de pc suite nodig, en moet je telefoon op pc suite modus staan. bij het flashen is het een data modus, dat gaat dus niet werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Daar was ik al bang voor.. :/

[ Voor 5% gewijzigd door laropo op 22-07-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

In theorie is het wel mogelijk.
De CelleBrite UFED jat je telefoon leeg

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is er los van de superpost van @TempesT nog steeds geen simpele manier om je N900 te syncen met Evolution of Thunderbird op Ubuntu?
Verwijderd in "[Nokia N900] Ervaringen en Discussie"

Alleen mijn contacts al zou leuk zijn. Ik wil mijn contacts niet eerst naar Google syncen.

Die N900 is inmiddels EOL, tegen de 2 jaar oud, hardware is aan boort, SyncML server is aan boord, maar guides om het voor elkaar te krijgen spreken nog steeds van servers met 250 MB aan bestanden en een guide ter lengte van 50 jaar geschiedenis.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Is er een Nederlandse devver die toevallig een Nokia N950 te leen heeft gekregen van Nokia? Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb veelvuldig met Nokia contact gehad mbt een Nokia N950. Uiteindelijk kreeg ik een e-mail adres van een promo-team dat mogelijk wat voor mij kon betekenen. Ik heb helaas tot op de dag van vandaag geen antwoord gehad van dit team.

Ik ga vd week weer eens contact opnemen met de dame van Nokia om mijn vraag wederom daar neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Trouwens, in een geval van nood kwam ik er achter dat - in tegenstelling tot elke ouderwetse telefoon met knopjes die ik heb gehad - er (zover ik weet) geen shortcut is om de alarmlijn te bellen.

Gewoon in paniek al je desktops langs om dat frickin' bel-icoontje te vinden, dan dialpad kiezen en dan gewoon 112 intoetsen en bellen.

Geen toetsenbordje-shortcuts. Of weet iemand een truukje die ik voor het gemak vergeten ben? :)

Deze HoneyComb tablet (€140) speelt trouwens 1080p video af. Hij draait ook op de Cortex A8 (op 1GHz). Waarom kan mijn N900 dan amper SD-video afspelen?

(Ja SD video werkt wel op de N900. Maar alleen in de custom player en de betere MKV kan al stotteren op SD, ondanks overklokken naar 1,1 GHz)

In other news:

De Marble OSM map en navigatiesoftware heeft nu gesproken navigatie.

[ Voor 42% gewijzigd door Sando op 25-07-2011 07:15 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Sando schreef op maandag 25 juli 2011 @ 02:33:
Trouwens, in een geval van nood kwam ik er achter dat - in tegenstelling tot elke ouderwetse telefoon met knopjes die ik heb gehad - er (zover ik weet) geen shortcut is om de alarmlijn te bellen.

Gewoon in paniek al je desktops langs om dat frickin' bel-icoontje te vinden, dan dialpad kiezen en dan gewoon 112 intoetsen en bellen.
112 als contact maken en die dan op je desktop zetten? :)

En volgens mij kan je ook je eigen keyboard shortcuts maken toch?
Deze HoneyComb tablet (€140) speelt trouwens 1080p video af. Hij draait ook op de Cortex A8 (op 1GHz). Waarom kan mijn N900 dan amper SD-video afspelen?
Samsung cortex A8, dus gebruikt ie ook de (veel) snellere PowerVR SGX540 GPU wat misschien helpt met HD video (+ Samsung SoC's zijn ook op dezelfde kloksnelheden iets sneller dan de SoC's van TI die je vindt in de N900 en N9). En ik denk dat de N900 sowieso ook wat optimalisatie mist helaas :-(

[ Voor 43% gewijzigd door Gundogan op 25-07-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
Iemand hier die onder nitdroid het mobiel internet voor elkaar gekregen heeft? Zoals ik op de vorige pagina in m'n post ook aangegeven heb krijg ik het op de een of andere manier niet voor elkaar.. Het zou voor zover ik tot nu gevonden heb gewoon moeten werken..

Verder werkt het wel prima, het is wat traag maar dat zou aan de snelheid van mijn SD kaart kunnen liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

De laatste versie van NitDroid voor de N900 draait gewoon op je interne geheugen (32 GB) en dus niet op de sd card; die wordt alleen even tijdelijk gebruikt om NitDroid te installeren. Wat snelheid betreft zit je daarmee op het maximum wat haalbaar is in NitDroid.

Met een Google account aanmaken en ingeven is het mogelijk contact te maken met internet (dit is mij uiteindelijk gelukt na veel (vergeefse) pogingen; daarmee kun je in Android Market bepaalde apps downloaden die samenwerken met de hardware op de N900.

Het enige wat niet werkt onder NitDroid is je microfoon op de N900... (dus de telefoon functie vervalt onder NitDroid gingerbread).

Lees anders eens dit topic door op sygysweb.nl/n900forum:
http://www.sygysweb.nl/n9...f=16&t=648&hilit=nitdroid

Opm
En dan vooral de allerlaatste posts...

[ Voor 16% gewijzigd door racinfo op 28-07-2011 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
Er is bij mij een google account ingesteld, maar ik krijg op geen enkele manier verbinding met internet en/of de market.. Of is er nog ergens in een bepaald menu iets waar ik deze google account moet aangeven oid? Zoals ik al aangaf heb ik in een filmpje gezien dat iemand (wel in de UK) z'n APN gegevens invoerd en dat er daarna direct een data icoontje begint te knipperen in de status-bar.. Dat is bij mij niet het geval.

Via Wifi werkt het wel, maar dat heb ik thuis niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Marcvd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:20:
.......

Via Wifi werkt het wel, maar dat heb ik thuis niet..
Meen je dat nou? Dan ben je echt uniek en een van de laatste denk ik.... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 28-07-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Laatst online: 04-09 17:58
Weet iemand toevallig hoe ik Whatsapp kan downloaden voor Meamo ? (of is een upgrade naar Meego hiervoor echt aan te raden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-p
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 12:38
Jeffrey88 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:25:
Weet iemand toevallig hoe ik Whatsapp kan downloaden voor Meamo ? (of is een upgrade naar Meego hiervoor echt aan te raden ?
Was het maar waar dat er Whatsapp was voor Maemo.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Laatst online: 04-09 17:58
het versturen en binnen halen van mijn hotmail werkt totaal niet :-o ik weet niet hoeveel dingen ik heb geprobeerd en telkens krijg ik de foutmelding : smtp authentication failed, check user name and password or that you have access to smtp.com. Msn en dergelijke werkt wel gewoon zo als het hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey88 op 29-07-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Jeffrey88 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:25:
Kan helaas nog niet.
Wat ik heb gedaan: ik heb me verdiept in NITdroid, heb de laatste versie via een stappenplan geinstalleerd. Een voorbeeld staat hier: http://wiki.nitdroid.com/index.php?title=N900-Autoinstaller

Daarna kan je via de market Whatsapp binnenhalen. Het enige wat bij mij nogal moeite gaf was het registreren van m'n tel.nummer bij Whatsapp, maar dit is uiteindelijk na een paar keer proberen wel gelukt. Het werkt bij mij trouwens alleen op WiFi!!!

Aangezien ik niet kan bellen met NITdroid, heb ik meestal 'gewoon' Maemo draaien. Maar als ik thuis kom, reboot ik de telefoon ff in NITdroid en rollen de berichtjes die ik die dag heb binnengehad op Whatsapp allemaal keurig binnen.

Zolang ik niet hoef te bellen, laat ik NITDroid dan meestal aanstaan. Maar uiteindelijk is het onvermijdelijk om toch weer terug te booten naar Maemo, aangezien je telefoon toch iets is om mee te bellen :)

BTW @racinfo: ik heb NITdroid ook op m'n interne geheugen staan, maar booten lukt niet zonder dat m'n SD-card erin zit. Klopt dit of heb ik dan toch iets fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Geen toetsenbordje-shortcuts. Of weet iemand een truukje die ik voor het gemak vergeten ben? :)
Nja, het is wel logisch maar je moet er maar net aan denken, ik kwam er ook pas achter toen ik het ergens las maar: je kan gewoon beginnen met cijfertjes typen op je homescreen, net zoals namen van contacten, alleen krijg je dan direct je dialpad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
gewoon cijfertjes typen, of op het knopje op de bovenkant drukken en op telefoon klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
Ik heb mijn N900 net te koop gezet op V&A. Ben een beetje uitgekeken op het tweaken. Wil gewoon wat standaard apps en klaar. Heb nog wel geprobeerd om hem op te ruilen voor een E7 maar dat lukte niet. Maarja met een klacht dat bij het aansluiten van de computer die soms aangeeft dat er te weinig stroomtoevoer is om op te laden kom je ook niet ver. Daarnaast is het natuurlijk leuker als ik hier iemand blij kan maken met een N900 in plaats dat Nokia hem vernietigd.
V&A aangeboden: Nokia N900 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb nog altijd een hoge pet op van Meego icm met Nokia hardware maar het feit dat de N950 niet voor de consument beschikbaar wordt en de N9 alleen maar een touchscreen heeft heeft mij ertoe doen aanzetten dat ik de N900 gewoon opgebruik en daarna toch voor wat anders ga.

De manier waarmee Nokia met Meego en de N900 community omgaat is voor mij toch de druppel.

OT:
Zijn er trouwens hier ook mensen mensen die sinds de laatste upgrade van Advanced Power Monitor ook geen batterij meer te zien krijgen en in het statusmenu de knop APMD disconnected te zien krijgen?

Het is een bekend probleem volgens Maemo.org maar een oplossing is er niet.
Verwijderen en opnieuw installeren hielp bij mij iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me een update geven over wat er de laatste tijd met onder garantie binnengestuurde N900's gebeurt?

Mijn toestel is namelijk nog onder garantie, en begint nu wel een paar mankementjes te vertonen. Normaal zou ik hem al lang binnengestuurd hebben, maar de berichten dat elke binnengestuurde N900 zonder boe of ba gewoon omgeruild wordt voor een N8 houden me toch wel tegen. (dan nog liever met de (voorlopig) kleine probleempjes blijven leven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bongoarnhem schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:38:
Zijn er trouwens hier ook mensen mensen die sinds de laatste upgrade van Advanced Power Monitor ook geen batterij meer te zien krijgen en in het statusmenu de knop APMD disconnected te zien krijgen?

Had hetzelfde probleem, dit deed het hem bij mij (als root):

rm -r /opt/maemo/usr/lib/advanced-power-monitor/wrappers/device_mode

en dan reboot

Maar om eerlijk te zijn heb ik ondertussen zelfs advanced-power +monitor+common eraf gegooid.
Sinds mijn update naar de laatste versie (zaterdag) is ie tijdens het opladen al drie keer in een reboot-loop gesukkeld waar ik bijna niet meer uit geraakte, soms bootte ie zelfs niet meer.enkel van batterij wisselen leek te werken |:(
En ik kan wel tegen beta-software, maar mijn telefoon moet wél blijven draaien en ik moet af e ntoe bereikbaar kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ FORZA M

Mijn N900 is nu ongeveer 4 weken weg voor reparatie. Mijn simkaart werd niet meer herkend door mijn toestel.

Als goed is kan ik deze week langskomen om de telefoon op te halen. Ben benieuwd of die gerepareerd is of dat ik een nieuwe N900 krijg of een ander toestel. Ik ga voor de E7.

Stay tuned ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
wimmme schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:45:
[...]

Had hetzelfde probleem, dit deed het hem bij mij (als root):

rm -r /opt/maemo/usr/lib/advanced-power-monitor/wrappers/device_mode

en dan reboot

Maar om eerlijk te zijn heb ik ondertussen zelfs advanced-power +monitor+common eraf gegooid.
Sinds mijn update naar de laatste versie (zaterdag) is ie tijdens het opladen al drie keer in een reboot-loop gesukkeld waar ik bijna niet meer uit geraakte, soms bootte ie zelfs niet meer.enkel van batterij wisselen leek te werken |:(
En ik kan wel tegen beta-software, maar mijn telefoon moet wél blijven draaien en ik moet af en toe bereikbaar kunnen zijn ;)
Jammer, ik vond het een fijn programma.

Ik ga de klacht eens uitgebreid op het Maemo forum bij de makers neerleggen. Misschien dat ze er dan wat mee kunnen.

Ik heb nu wat andere programma's geprobeerd maar dat is toch minder dan wel helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Na een lange periode zonder N900, heb ik van Nokia zelf een nieuwe teruggekregen. Ze konden de waterschade niet bevestigen (no shit).

Helaas heb ik nu een exemplaar waar niet mee over te clocken is. Zelfs bij de "ideal" instellingen van kernel-config reboot hij al binnen twee minuten, dus helaas moet ik het bij stock laten.

Het is beter dan een dumbphone, maar ik mis fatsoenlijke gmail en navigatie applicaties ondertussen wel behoorlijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Bongoarnhem schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:38:

Had ik ook. Heb alles opnieuw geflasht, werkt nu wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Hooglander1 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:54:
[..]

Helaas heb ik nu een exemplaar waar niet mee over te clocken is. Zelfs bij de "ideal" instellingen van kernel-config reboot hij al binnen twee minuten, dus helaas moet ik het bij stock laten.

[..]
Ik dacht eigenlijk dat the 'ideal' settings degene was met de laagste voltage-settings (van de standaard-instellingen dan)? Dus dan zou je 'LV' of zo nog eens kunnen proberen. Kan me vergissen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

maartenmk schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:47:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat the 'ideal' settings degene was met de laagste voltage-settings (van de standaard-instellingen dan)? Dus dan zou je 'LV' of zo nog eens kunnen proberen. Kan me vergissen hoor.
http://wiki.maemo.org/Overclocking#Kernels.27_specifications als deze nog correct zijn :)

Je zou dus inderdaad lv nog kunnen proberen omdat ie dan een iets hoger voltage heeft op hogere kloksnelheden. Draai al een tijd op 250-850 lv zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik kan bij toepassingsbeheer geen applicaties meer downloaden. als ik op downloaden klik krijg ik de message bewerking mislukt. voordat ik deze message kreeg zij het toestel dat de catalogus aangepast moest worden. Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 20:17
kingsenol schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:24:
Ik kan bij toepassingsbeheer geen applicaties meer downloaden. als ik op downloaden klik krijg ik de message bewerking mislukt.(...)
Heb ik ook een tijdje gehad. Updates deden het nog wel. Na een update van Marble werkte toepassingsbeheer weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bedankt voor die tips wat betreft de voltages, ik was na al die tijd vergeten hoe het zat.

Telefoon draait nu stabiel op 500 1150 met de xlv waarden.

Is hij in ieder geval weer een stuk sneller en kan ik nog even vooruit.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazgoroth
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-04 02:05
Beste mensen.

De 4e heb ik mijn n900 naar nokia laten versturen via thephonehouse.

Veel problemen die al eerder genoemt zijn hier, bluetooth wou niet connecte, sim kaarten werden niet gelezen. Communicatie error, pc-suite modes werkte niet.

Nu maak ik mij toch wel een beetje zorgen, sinds dit mijn eerste smartphone was en ik hem met veel genoegen heb gebruikt. Van het ene op het andere moment werkte de bovenstaande functies niet meer.

Maar ik maak mij nu een beetje zorgen over wat ik kan verwachten van nokia. Krijg ik een n8? Word de n900 gefixed? Komt er een nieuwe n900 aan?

Graag hoor ik van recente ervaringen.

Mvgr. Bart "Naz"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
FiscBiker schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Heb ik ook een tijdje gehad. Updates deden het nog wel. Na een update van Marble werkte toepassingsbeheer weer naar behoren.
Wat is Marble? Kan ik de catalogus ook verwijderen en vervolgens opnieuw toevoegen? of werkt dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Voor de mensen die de telefoon ter reparatie hebben ingeleverd: er is al meerdere keren in dit topic gezegd dat Nokia door de vele problemen en klachten een nieuwe batch N900's heeft laten maken. Er wordt dus niet meer een N8 of E7 etc etc terug gegeven als hij onderherstelbaar beschadigd blijkt te zijn. Je krijgt een dan gewoon een nieuwe N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 20:17
kingsenol schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:27:
[...]

Wat is Marble? Kan ik de catalogus ook verwijderen en vervolgens opnieuw toevoegen? of werkt dit niet
Marble is een soort open source google earth, die ik geinstalleerd heb staan. Ik heb dus uiteindelijk zelf niets gedaan om het op te lossen, het kwam als vanzelf goed.

Mijn catalogi, misschien dat je er iets aan hebt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
deb https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/ssu/apps/ ./ 
deb https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/ssu/mr0 ./ 
deb https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle1.2/ovi/ ./ 
deb http://repository.maemo.org/extras/ fremantle-1.3 free non-free
deb http://repository.maemo.org/extras-devel fremantle-1.3 free non-free
deb http://repository.maemo.org/extras-testing fremantle-1.3 free non-free
deb http://repository.maemo.org/community-testing/ fremantle free non-free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Die dictaphone van android werkt verdomde goed. SMSjes spreken. Ja, je moet praten als de robot van bassie en adriaan, maar hij hoeft je stem niet te leren en it beats writing. Is er ook zoiets voor Maemo?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gucky66
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 22:51
Tja, bij mijn vrouw was voor de tweede keer het usb connector stuk.
( En bij de eerste reparatie was een deel van de toetsenbord-verlichting gemold.)

Dus ze kreeg zonder verder overleg een N8, voor mijn vrouw niet zo'n probleem.
Een aantal zaken op de N8 zijn een duidelijke upgrade tov de N900.
Bovendien is ze geen puzzelaar met linux dus... geen probleem voor haar...

DE N8 LOOPT OM DE HAVENKLAP VAST... lekker handig... inleveren na onze vakantie maar weer.
(of wachten op anna en kijken of dat een stabiel systeem oplevert.)

MIJN N900...
Kreeg al vanaf het begin gsm-netwerk foutmeldingen
sinds een aantal maanden gooide hij regelmatig mijn SIM eruit.
Nu accepteert hij de SIM helemaal niet meer.
En GPS heeft (op mijn N900) zonder SIM nooit gewerkt.
Deze N900 heeft dus 2 van zijn, voor mij, belangrijkste functies verloren :(

Dus ook mijne moet terug.
Nu lijkt het erop dat Nokia de N900 aan het innemen is.

AARGH... Ik gebruik mijn N900 voor veel meer dan telefoon en navigatie.

Ook is de N8 is voor mij veel minder geschikt gezien de afwezigheid van een toetsenbord.
Lichamelijk heb ik veel problemen met een virtueel toetsenbord.
Ik heb het nu kunnen proberen en het is erg erg erg lastig voor mij.
Even afgezien van Symbian^3 als je Maemo5 gewend bent op 250Mhz tot 1Ghz.

Al met al;
Ik ben zeer teleurgesteld in Nokia.

De N8 is vele vele euro's goedkoper. Moet men zomaar een goedkoper exemplaar accepteren?
En dan ook nog zonder overleg?

In het afgelopen jaar hebben mijn vrouw en ik dus 3 Nokia (volgens Nokia) topmodellen versleten |:(
Hoe krijgt Nokia het voor elkaar?

To be fair, bij de N900 waren problemen (software) min of meer te verwachten.
Maar technisch niet in orde? Tja.

Ga hem vanmiddag inleveren... zie het wel na mijn vakantie. Zal hem missen.
Gelijk even melden dat de N8 ook een *** ding is, tot nu toe.

8)7

Geruchten:
" volgens Nokia care center Alkmaar is er een gerucht dat er een lading N900's vrijkomt.

" volgens geruchten gooit Railion de N900's eruit, vervangt ze door iphone's en ipad's
" dat zijn dan ca.500 a 600 N900's die overblijven.
" maar dat... dat kan(zal) nog maanden duren.

Groetjes allemaal.

| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Gucky66 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:21:

Geruchten:
" volgens Nokia care center Alkmaar is er een gerucht dat er een lading N900's vrijkomt.
Dat is geen gerucht, dat doen ze al. Staat 3 posts boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heb al een paar jaar internet van Hi en ik doe er weinig mee omdat het voor geen meter loopt, maar nu het op het punt staat teringduur te worden wil ik graag nog even relaxed internetten.
  • Hi Eindeloos Online (Bestaat niet meer, nog van oud contract)
  • Internet instellingen komen van Hi zelf (bij een nieuwe telefoon krijg je automatisch zo'n sms)
  • Webpagina's moeten tussen de 10 en 100 seconden wachten voor ze beginnen met laden, maar:
  • Tethering (via dezelfde verbinding internet op mijn laptop) gaat retesnel en near-instant.
Zo veel valt er nu ook weer niet in te stellen. Iemand een idee wat te doen? Ik heb OpenDNS al geprobeert, wordt niet veel beter. Misschien dat er iemand die ook Hi internet heeft en wel normaal kan browsen even de settings wil delen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Gucky66 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:21:
Tja, bij mijn vrouw was voor de tweede keer het usb connector stuk.
( En bij de eerste reparatie was een deel van de toetsenbord-verlichting gemold.)

Dus ze kreeg zonder verder overleg een N8, voor mijn vrouw niet zo'n probleem.
Een aantal zaken op de N8 zijn een duidelijke upgrade tov de N900.
Bovendien is ze geen puzzelaar met linux dus... geen probleem voor haar...

DE N8 LOOPT OM DE HAVENKLAP VAST... lekker handig... inleveren na onze vakantie maar weer.
(of wachten op anna en kijken of dat een stabiel systeem oplevert.)

MIJN N900...
Kreeg al vanaf het begin gsm-netwerk foutmeldingen
sinds een aantal maanden gooide hij regelmatig mijn SIM eruit.
Nu accepteert hij de SIM helemaal niet meer.
En GPS heeft (op mijn N900) zonder SIM nooit gewerkt.
Deze N900 heeft dus 2 van zijn, voor mij, belangrijkste functies verloren :(

Dus ook mijne moet terug.
Nu lijkt het erop dat Nokia de N900 aan het innemen is.

AARGH... Ik gebruik mijn N900 voor veel meer dan telefoon en navigatie.

Ook is de N8 is voor mij veel minder geschikt gezien de afwezigheid van een toetsenbord.
Lichamelijk heb ik veel problemen met een virtueel toetsenbord.
Ik heb het nu kunnen proberen en het is erg erg erg lastig voor mij.
Even afgezien van Symbian^3 als je Maemo5 gewend bent op 250Mhz tot 1Ghz.

Al met al;
Ik ben zeer teleurgesteld in Nokia.

De N8 is vele vele euro's goedkoper. Moet men zomaar een goedkoper exemplaar accepteren?
En dan ook nog zonder overleg?

In het afgelopen jaar hebben mijn vrouw en ik dus 3 Nokia (volgens Nokia) topmodellen versleten |:(
Hoe krijgt Nokia het voor elkaar?

To be fair, bij de N900 waren problemen (software) min of meer te verwachten.
Maar technisch niet in orde? Tja.

Ga hem vanmiddag inleveren... zie het wel na mijn vakantie. Zal hem missen.
Gelijk even melden dat de N8 ook een *** ding is, tot nu toe.

8)7

Geruchten:

" volgens geruchten gooit Railion de N900's eruit, vervangt ze door iphone's en ipad's
" dat zijn dan ca.500 a 600 N900's die overblijven.
" maar dat... dat kan(zal) nog maanden duren.

Groetjes allemaal.
Ik had ook problemen met de N900 en na enig aandringen heeft Nokia hem omgeruild voor een Nokia E7, dat is de N8 mét toetsenbord en ik heb eigenlijk nooit vastlopers.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gucky66
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 22:51
laropo schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:50:
[...]

Dat is geen gerucht, dat doen ze al. Staat 3 posts boven je.
Klopt maar Nokia Care Center zegt geen idee te hebben of en wanneer deze levering zal zijn.

Ik heb vandaag mijn N900 in geleverd met een brief voor de "maker" dat hij de N900 correct moet maken of mij een E7 moet geven.

Hoewel ik het niet zo expliciet heb gezegd als hierboven ;)

En zoals gezegd de N8 van mijn vrouw loopt om de haverklap vast maar dat is volgens het Center "normaal".
Na de vakantie brengen we die ook terug naar NOKIA. pfffff ....

en mijn vrouw was al geen voorstander van Nokia :?

| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Werkt dat Nitdroid-idee eigenlijk ook andersom?

Met al dat N900 gedoe en de EOL policy moet ik maar gewoon een Android nemen als mijn N900 de geest geeft, maar stiekem zou het wel lachen zijn als ik DAAR gewoon Maemo of Meego op kan zetten!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazgoroth
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-04 02:05
Na al dat gedoe om de n900 vraag ik mij af.

Hoelang is de gemiddelde tijd dat het duurde voordat jullie een n900 of vervangend toestel ontvingen?
En zijn er mensen die een n900 terugkregen en hier tot nu toe nog geen problemen mee hebben gehad?

Naz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Sando schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:36:
Die dictaphone van android werkt verdomde goed. SMSjes spreken. Ja, je moet praten als de robot van bassie en adriaan, maar hij hoeft je stem niet te leren en it beats writing. Is er ook zoiets voor Maemo?
Je bedoelt Robin :-) Bassie, Adriaan...er schuilt gevaar!!!

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ook ik heb een aantal wkn terug mijn n900 na 1 1/2 jaar goed functioneren ter reparatie aangeboden vanwege simkaart herkennings problemen. Nu sinds een paar weken een n8 tel retour gekregen van nokia met de mededeling dat de n900 eol is en dat nokia ze niet meer in omloop wil hebben.
Ik baalde er wel van, had de n900 voornamelijk voor fysiek tobo, open os en oc-baarheid.
De 1e week heb ik me groen en geel geirriteerd aan symbian s3 en de daarbij horende traagheid van hardware en os.
Nu draai ik een custom gelekte rom, symbian anna, deze komt officieel eind augustus voor de n8 uit.
Anna is een hele verbetering, tel is sneller, gui is mooier, browser is cleaner en sneller, portrait qwerty keyboard etc. Ook zijn er geruchten dat Belle binnenkort voor de n8 uitkomt welke weer meer voordelen heeft qua os. Verder heeft de n8 gratis goede navigatie, een uitzonderlijk goede camera, usb host, hdmi out etc. Enige waar ik nog steeds niet aan gewend ben is 't onscreen tobo. En tsja, n900, maemo 5 samen met oc en de webbrowser zijn een stukkie sneller dan de n8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook een N8 gekregen ipv m'n N900. Ben er ook niet super blij mee maar beter dan niks. De E7 konden ze niet voor me regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Omdat ik de hoge telefoonrekeningen zat ben, probeer ik een EasyVoIP account aan de praat te krijgen op de N900. De account is geregistreerd, werkt, er staat geld op het account, het telefoonnummer is gekoppeld. Op de N900 gebruik ik de volgende instellingen:

Adres: [login]@easyvoip.com
Password: [password]
Gebruikersnaam: [login]
Overdrachtstype: UDP
Uitgaande proxy: sip.easyvoip.com
Poort: 5060
Publieke adres ontdekken: ja
Vrije routering: nee
Stun automatisch: nee
Stun-server: stun.easyvoip.com
Stun-poort: 3478

Het aanmelden lukt, bij de contacten verschijnt ook overal een mooie 'SIP bellen' knop, maar als ik bel lukt het niet. Er verschijnt 'verbinding verbroken', er gebeurt verder niets en ook op de EasyVoIP.com site verschijnt geen melding bij gesprekken. :( Dit over verschillende WiFi en T-mobile Web 'n walk 3G verbinding.

Ik heb diverse instellingen gewijzigd, maar tot nog toe geen resultaat. Verder draai kernel_power_v47 en heb ik de telefoon overgeclocked.

Iemand suggesties? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb een andere voip provider en bij merkt het prima, maar wel met andere settings vergeleken bij die van jou:

Adres: [login]@sip.easyvoip.com
Overdrachtstype: Auto
Uitgaande proxy: leeg
Vrije routering: ja
Stun automatisch: ja

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Sando schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:11:
Ik heb een andere voip provider en bij merkt het prima, maar wel met andere settings vergeleken bij die van jou:

Adres: [login]@sip.easyvoip.com
Overdrachtstype: Auto
Uitgaande proxy: leeg
Vrije routering: ja
Stun automatisch: ja
Dank je! Helaas kan ik me niet aanmelden door sip.easyvoip.com te gebruiken. De andere instellingen lijken ook geen verandering te geven.

Mag ik vragen, welke provider gebruik jij? Wellicht kan ik die provider 'ns proberen om een vergelijk te maken.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

12voip van betamax. :)

Ziet er uit als crappy rommel, maar het is goedkoop en het werkt.

[ Voor 82% gewijzigd door Sando op 11-08-2011 00:08 . Reden: Linkje ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
En in Eindhoven worden ook de kapotte N900's omgeruild voor N8's.

[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 11-08-2011 00:25 ]

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:03:
Ik heb inmiddels ook een N8 gekregen ipv m'n N900. Ben er ook niet super blij mee maar beter dan niks. De E7 konden ze niet voor me regelen.
Misschien je aanschaf-bedrag terug? Nu zit je met een smartphone zonder toetsenbord, meer buggy dan Maemo en minder open source...
Dat lijkt me een kwestie van een stap terug doen.

vrede in rust

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
Ik heb al een geluk een nog steeds goed werken n900, er zijn wel enkele problemen, maar meer te wijten aan ouderdom... Denk ik.

Sim wordt hier soms ook niet herkend, maar sinds ik een papiertje tussen sim en batterij heb gestoken, heb ik veel minder last van dit probleem. Soms nog ze, maar een klopke erop, en hij werkt terug ;)

Een ander probleem, dat ik heel irritant vind, is dat hij zijn netwerk verliest, terwijl de n900 zegt dat alles ok is. Ik heb volledige ontvangst van het netwerk. En toch krijg ik geen telefoons of sms'kes binnen. Ik merk het pas, als ik zelf wil bellen of sms'e, dan lukt dit niet. Terwijl ik wel netwerk heb.
Als ik dan men telefoon reboot, krijg ik onmiddelijke alle smskes en telefoons binnen die die dag zijn geweest.

Heeft iemand nog last van dit probleem?
Of ligt dit aan simkaart of provider? (mobistar belgie)

Support engineer

Verwijderd

@Nas T: Goed idee alleen verloopt m'n abonnement over een paar maanden. Dan kan ik weer een nieuwe mobiel kiezen en verkoop ik de N8.

Zal het veel gedoe zijn om dat voor elkaar te krijgen? Ik moet denk ik ook kijken naar de waarde van de telefoon min de afschrijving. Ik weet niet of er dan echt nog wat overblijft en het genoeg voordeel oplevert om er achter aan te gaan.

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
@triss, ik zit bij ook bij mobistar en geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
psst.

De Nokia N9 lijkt een zinkend schip. Nokia is voor mij ook een zinkend schip. Al het goede gaat er uit en de rotzooi komt er in...
Dit artikel geeft blijk dat ik dus niet de enige ben die dit denkt.

vrede in rust

Pagina: 1 ... 110 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.