Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Triss schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:46:
Ik heb al een geluk een nog steeds goed werken n900, er zijn wel enkele problemen, maar meer te wijten aan ouderdom... Denk ik.

Sim wordt hier soms ook niet herkend, maar sinds ik een papiertje tussen sim en batterij heb gestoken, heb ik veel minder last van dit probleem. Soms nog ze, maar een klopke erop, en hij werkt terug ;)

Een ander probleem, dat ik heel irritant vind, is dat hij zijn netwerk verliest, terwijl de n900 zegt dat alles ok is. Ik heb volledige ontvangst van het netwerk. En toch krijg ik geen telefoons of sms'kes binnen. Ik merk het pas, als ik zelf wil bellen of sms'e, dan lukt dit niet. Terwijl ik wel netwerk heb.
Als ik dan men telefoon reboot, krijg ik onmiddelijke alle smskes en telefoons binnen die die dag zijn geweest.

Heeft iemand nog last van dit probleem?
Of ligt dit aan simkaart of provider? (mobistar belgie)
Dat ligt aan je simkaart probleem van de N900. Als het nog kan snel opsturen voor garantie, dankzij die nieuwe batch krijg je dan een nieuwe n900 terug als het goed is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Nas T schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:31:
psst.

De Nokia N9 lijkt een zinkend schip. Nokia is voor mij ook een zinkend schip. Al het goede gaat er uit en de rotzooi komt er in...
Dit artikel geeft blijk dat ik dus niet de enige ben die dit denkt.
Ik heb ook het gevoel dat Meego van Nokia geen eerlijke kans krijgt dankzij Elop en zn kornuiten.
Ik ga niet over naar de N9 denk ik gezien de prijs en de nu al afgekondigde EOL houding van Nokia.

Ik hoop dat er andere fabrikanten komen met Meego telefoons met wel juiste hardware. Ik heb namelijk nog wel enorm veel vertrouwen in Meego.

OT:

Heb hier nog geen simkaart herkenningsproblemen zoals sommige andere. Heb zo nu en dan wel kleinere software issues zoals plots verdwijnende widgets enz enz.

Ik moet maar eens aan een flash gaan denken.

Valt me trouwens op dat als ik de telefoon met Skype draai dat ie toch heel wat langzamer reageerd dan normaal. Zou dit via een overclock te verhelpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:12
Bongoarnhem schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:14:
[...]
Ik heb ook het gevoel dat Meego van Nokia geen eerlijke kans krijgt dankzij Elop en zn kornuiten.
Ik ga niet over naar de N9 denk ik gezien de prijs en de nu al afgekondigde EOL houding van Nokia.

Ik hoop dat er andere fabrikanten komen met Meego telefoons met wel juiste hardware. Ik heb namelijk nog wel enorm veel vertrouwen in Meego.
Het is natuurlijk erg duidelijk dat Meego geen plaats meer heeft binnen Nokia. Meego was een leuk project maar is de nek om gedraaid door volledig op Windows Phone 7 te gokken voor de high-end telefoons.
De N9 is misschien wel een prima telefoon, maar iedereen weet dat je van Nokia letterlijk 0 support kan verwachten als je een N9 koopt.

De beslissingen die gemaakt zijn door Nokia blijven me toch verbazen. Android was geen goede keuze omdat Nokia zich niet genoeg zou kunnen onderscheiden van andere fabrikanten. Daar zit misschien wat in, maar om dan over te stappen op Windows Phone 7 klinkt nogal onlogisch in de oren. Ik ben erg benieuwd hoe deze strategie uit zal pakken voor Nokia. Het wordt of een dikke "I told you so" of "het was toch een geniale move". Ik denk eigenlijk dat eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Ik heb persoonlijk al jaren een Nokia. Mijn eerste smartphone was een Nokia N70. Deze deed het vrij behoorlijk, alleen de resolutie van het schermpje was echt te laag voor internet. Na twee jaar mocht ik mijn abonnement verlengen en ben ik voor de N95 gegaan. Dit was een heerlijk toestel, met goede camera, beter dan die van de N900, redelijk snel en beter geschikt voor internet. Nu ben ik reeds anderhalf jaar in het bezit van de N900, waarmee ik nog steeds zeer tevreden ben.

Ik vind het jammer dat Nokia zich nu gaat richten op WP7 en daarmee de opensource tak links laat liggen. Het argument van onderscheidend zijn zie ik niet helemaal. Andere fabrikanten hebben ook meerdere besturingssystemen op hun telefoons. Maemo had voor mijn gevoel veel potentie om een grote speler te gaan worden. De ellende begon eigenlijk al toen bekend werd dat Nokia samen met Intel aan Meego zou gaan werken. De (test) versies van dit systeem werden lang niet als volwassen beschouwd, en zijn nooit doorgebroken. Bijna twee jaar na de introductie van de N900 komt Nokia met zijn opvolger de N9. Maar zoals hier al is aangegeven lijkt dat ook een dood geboren kindje. Een goede opvolger voor mijn N900 zie ik nog niet, echter ik begin nu te neigen naar Android. Stiekem hoop ik dat er nog een goede opvolger beschikbaar komt in de gedaante van de N950, maar zoals het er nu uitziet komt deze smartphone niet uit voor de consument. Het kan voor mij dus betekenen dat ik na 6 jaar actief te zijn geweest met een Nokia voor een ander merk ga kiezen. Jammer, want vooral hardwarematig was ik altijd zeer tevreden met de Nokia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Marc_K84 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:25:
Ik heb persoonlijk al jaren een Nokia. Mijn eerste smartphone was een Nokia N70. Deze deed het vrij behoorlijk, alleen de resolutie van het schermpje was echt te laag voor internet. Na twee jaar mocht ik mijn abonnement verlengen en ben ik voor de N95 gegaan. Dit was een heerlijk toestel, met goede camera, beter dan die van de N900, redelijk snel en beter geschikt voor internet. Nu ben ik reeds anderhalf jaar in het bezit van de N900, waarmee ik nog steeds zeer tevreden ben.

Ik vind het jammer dat Nokia zich nu gaat richten op WP7 en daarmee de opensource tak links laat liggen. Het argument van onderscheidend zijn zie ik niet helemaal. Andere fabrikanten hebben ook meerdere besturingssystemen op hun telefoons. Maemo had voor mijn gevoel veel potentie om een grote speler te gaan worden. De ellende begon eigenlijk al toen bekend werd dat Nokia samen met Intel aan Meego zou gaan werken. De (test) versies van dit systeem werden lang niet als volwassen beschouwd, en zijn nooit doorgebroken. Bijna twee jaar na de introductie van de N900 komt Nokia met zijn opvolger de N9. Maar zoals hier al is aangegeven lijkt dat ook een dood geboren kindje. Een goede opvolger voor mijn N900 zie ik nog niet, echter ik begin nu te neigen naar Android. Stiekem hoop ik dat er nog een goede opvolger beschikbaar komt in de gedaante van de N950, maar zoals het er nu uitziet komt deze smartphone niet uit voor de consument. Het kan voor mij dus betekenen dat ik na 6 jaar actief te zijn geweest met een Nokia voor een ander merk ga kiezen. Jammer, want vooral hardwarematig was ik altijd zeer tevreden met de Nokia's.
Hiereenzelfde verhaal, ook via een n95 naar een n900 maar over 1,5 maand ga ik denk ik ook van nokia af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:39:
@ FORZA M

Mijn N900 is nu ongeveer 4 weken weg voor reparatie. Mijn simkaart werd niet meer herkend door mijn toestel.

Als goed is kan ik deze week langskomen om de telefoon op te halen. Ben benieuwd of die gerepareerd is of dat ik een nieuwe N900 krijg of een ander toestel. Ik ga voor de E7.

Stay tuned ;)
Ziezo, mijn N900 is ook angemeld bij Nokia voor herstelling, en gaat morgen binnen op het postkantoor. Ik ben eens benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

Aangezien ik ondertussen niet zonder smartphone wilde zitten , en ik helemaal niet onder de indruk ben van Android (Heb de Desire Z en een Motorola Defy getest.) heb ik mezelf in tussentijd een E7 aangeschaft, was een koopje: een nieuw toestel voor €250, en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

Als tweakphone is het natuurlijk een pak minder, en ik mis het feit dat ik m'n HTPC niet meer kan bedienen via Xterm, ik mis het geweldige telepathy IM systeem, maar begin toch meer en meer te merken dat al de argumenten die ik steeds gebruikte om m'n trouwe baksteen te verdedigen tegenover het android en iphone volkje vooral dingen waren die leuk waren puur omdat het kon, maar dat ik er in de praktijk niet vaak gebruik van maakte.

Simpelweg is m'n conclusie na een week met de E7 de deze: De N900 is gewoonweg onovertroffen als mobiele PC, als Smartphone loopt de E7 er ondertussen rondjes omheen.
(Zie deze review voor iemand met dezelfde ervaring die het wat beter kan uitleggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik gebruikte m'n GPS zeer regelmatig voor navigatie, maar sinds een paar weken is hij er zomaar mee opgehouden. Aangezien er nog garantie op zit, dacht ik: ik zal eens naar een NSP gaan.

Daar vanmorgen aangekomen, werd mij verteld dat het waarschijnlijk de GPS module is die is overleden. Prima, dacht ik, stuur maar op. Maar men wilde eerst de boel flashen, misschien waren het de drivers. Ook goed, dacht ik. Echter, dit kregen ze niet voor elkaar vanwege waarschuwingen. Kan kloppen, want inmiddels draait hij op CSSU en is NITdroid erbij geinstalleerd.

Wat stelden ze voor? Om hem op te sturen. Maar er werd meteen wel bijgezegd dat ik er hoogstwaarschijnlijk een N8 voor terug zou krijgen. Ik was het hier niet echt mee eens, maar de aardige man van de NSP vertelde dat hij hier geen zeggenschap over had. Ook niet toen ik even wees op het toetsenbord wat er niet op zat bijv. De man was van goede wil, maar hij zei: "de vorige 3 gevallen van de N900 die ik heb opgestuurd, werden zonder pardon en zonder het te melden vervangen voor een N8". Hij stelde voor om het evt. zelf direct met Nokia te regelen, misschien had ik dan meer kans op een E7 o.i.d.

Nu zit te twijfelen: ik denk dat totdat ik een nieuwe mobiel mag uitzoeken (mei 2012) ik het nog wel even uitzing met een N8. Tis per slot van rekening wel weer een mooie nieuwe telefoon met o.a. een fatsoenlijk werkende navigatie en bijv. Whatsapp.
Of ik probeer hem eerst zelf te flashen met alle gevolgen van dien, maar de vraag is dan: where to start? Ik heb hier totaal geen ervaring mee.

Of zijn er nog andere tips/mogelijkheden? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:28
Dat flashen stelt echt niets voor hoor. Hier heb je een tutorial hoe het moet, maar zoek op google even voor enkele anderen. Sommige stappen/volgorde wijken soms af van elkaar.

Ik zou in jouw geval naar de fabrieksinstellingen teruggaan en kijken of die het dan doet. (Dan moet je twee maal achterelkaar flashen, zie tutorial).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HwKok schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:42:
Ik gebruikte m'n GPS zeer regelmatig voor navigatie, maar sinds een paar weken is hij er zomaar mee opgehouden. Aangezien er nog garantie op zit, dacht ik: ik zal eens naar een NSP gaan.

......

Of zijn er nog andere tips/mogelijkheden? Ik hoor het graag!
Flashen is heel eenvoudig. Wat je nodig hebt is windows 32 bit of linux (onder 64 bit windows zijn er problemen). Let op, maak een backup van je bestanden!
  1. Download de firmware van deze site. Let op: je moet de latest global release en de latest EMMC release downloaden, 2 bestanden dus.
  2. Download de flasher voor linux/windows en installeer deze.
  3. Voer de flasher eerst uit voor de EMMC image en daarna voor de normale image.
Zie de wiki pagina over flashen om te zien welke commando's je moet uitvoeren voor het flashen: http://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Bedankt voor jullie hulp!
Ik heb vanmorgen geflashed, hij is weer helemaal zoals toen ik hem kocht.

Echter, de GPS werkt nog steeds niet. Toch de hardware dus.
Ik ga hem vanmiddag wegbrengen en zie wel wat Nokia ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
Hooglander1 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:34:
[...]

Dat ligt aan je simkaart probleem van de N900. Als het nog kan snel opsturen voor garantie, dankzij die nieuwe batch krijg je dan een nieuwe n900 terug als het goed is.
Thanks voor de tip! Heb hem zojuist op de post gedaan. Hopelijk komt hij snel terug binnen. Ik heb nu men n95 terug in gebruik. Maar ik mis men n900 al.
Wat mij het meeste tegen steekt, is dat er nog steeds geen toestel bestaat dat men n900 kan vervangen. Geen iphone, android of windows phone, heeft gelijk aardige mogelijkheden als men n900. En dat vind ik erg. Ik zou graag overgaan naar een sneller toestel met keyboard, maar dan ook met skype integratie, sms'kes in conversatie view, multitasking, evengoede browser, scripts vanaf het "bureaublad", etc...
Of heeft er iemand van jullie al zo een toestel tegen gekomen?

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb op de 1 of andere rare manier een soort van putje gekregen in mijn scherm. Het best te vergelijken met steenslag op een autoruit. Geen idee hoe dit gekomen is. Ik heb m'n N900 altijd netjes alléén in m'n zak. Nooit bij muntjes of sleutels in de buurt.
Snap niet hoe het gebeurd is maar het is er nu. Nu is het opvallend als ik ermee werk, en de stylus blijft erin hangen.

Dit valt niet onder de garantie denk ik?
Dan heb ik 2 opties.
*Een nieuw glazen bovenkant bestellen en zelf monteren = zelf openmaken dus garantie weg.
*Naar een NSP gaan en het door hun laten doen = behoud garantie neem ik aan?

Wat denken jullie dat beter is? En wat gaat de NSP er dan voor rekenen? Als het te veel is kan ik net zo goed een andere kopen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Ik zit te twijfelen tussen de Nokia N900 en ZTE Blade aka San Francisco...
Gezien mij vragen toch meer betrekking hebben tot deze eerste plaats ik mijn bericht hier maar.

Is het heden ten dage nog verstandig om te investeren in Nokia N900 toestel naast al Android geweld?
Vooral het feit dat Maemo EOL verklaard is (lees: geen firmware-updates meer) baart me zorgen.
MeeGo is ook al ten dode begraven gezien Nokia voluit de kaart WMP7 trekt...
Kortom kan ik niet beter voor Android toestel gaan?
Zal de telefoonfunctie van dit toestel eeuwig blijven functioneren of bestaat er kans dat dit ook gestaakt wordt net zoals Maemo zelf (ken niet veel van telecommunicatie)?
Kortom verstandige keuze met het oog op de toekomst?

Moest er iemand toevallig beide toestellen hebben:
Wat zijn de voor- en nadelen van beide toestellen?
Past de Nokia N900 trouwens wel in broekzak?
Hoef je hem volledig te openen indien je eens wil bellen?

Kortom veel vraagjes, graag ook veel antwoorden. :)
Alvast héél erg bedankt voor de gedane moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Conroe schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:58:
Ik zit te twijfelen tussen de Nokia N900 en ZTE Blade aka San Francisco...
Gezien mij vragen toch meer betrekking hebben tot deze eerste plaats ik mijn bericht hier maar.

Is het heden ten dage nog verstandig om te investeren in Nokia N900 toestel naast al Android geweld?
Vooral het feit dat Maemo EOL verklaard is (lees: geen firmware-updates meer) baart me zorgen.
MeeGo is ook al ten dode begraven gezien Nokia voluit de kaart WMP7 trekt...
Kortom kan ik niet beter voor Android toestel gaan?
Zal de telefoonfunctie van dit toestel eeuwig blijven functioneren of bestaat er kans dat dit ook gestaakt wordt net zoals Maemo zelf (ken niet veel van telecommunicatie)?
Kortom verstandige keuze met het oog op de toekomst?

Moest er iemand toevallig beide toestellen hebben:
Wat zijn de voor- en nadelen van beide toestellen?
Past de Nokia N900 trouwens wel in broekzak?
Hoef je hem volledig te openen indien je eens wil bellen?

Kortom veel vraagjes, graag ook veel antwoorden. :)
Alvast héél erg bedankt voor de gedane moeite!
Een beetje zelf zoeken kan geen kwaad hoor.

Je hoeft het toestel niet open te schuiven om op te nemen en natuurlijk past het toestel in je broekzak.

Updates komen via CSSU nog steeds binnen dankzij de community.

Daarnaast is de kwaliteit mijn insziens goed waardoor ik niet zo bang ben dat het toestel kapot gaat oid.

Dit is alvast een begin voor je.
De rest laat ik open.

[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 17-08-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Wees gerust, ik heb al heel wat afgegoogled hieromtrent. :)
Mij gaat het vooral om het feit dat Maemo EOL verklaard is (geen firmware-updates meer enzo)...
Dan lijkt het mij verstandiger om te investeren in Android toestel zoals ZTE Blade, niet?
Had nog even de hoop om deze met MeeGo te kunnen flashen, maar aangezien deze ook reeds ten dode opgeschreven is...
Op WMP7 zit ik nu ook niet echt te wachten. :+

Ik las ook dat sommigen de Nokia N900 als dé ultieme tweakertelefoon bestempelen...
Dan moet je mij toch wel eens uitleggen wat je hier meer mee kunt dan met eender welke andere telefoon?
Bellen, smssen, whatsappen, browsen, mailen, spelletjes spelen, youtube kijken behoort allemaal tot de mogelijkheden bij Android toestel...
Bovendien kan je nadat je de telefoon geroot heb, andere roms installeren, en zelfs het toestel overclocken. Hoezo Maemo meer 'tweakable' dan Android?
Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
Conroe schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:27:
Wees gerust, ik heb al heel wat afgegoogled hieromtrent. :)
Mij gaat het vooral om het feit dat Maemo EOL verklaard is (geen firmware-updates meer enzo)...
Dan lijkt het mij verstandiger om te investeren in Android toestel zoals ZTE Blade, niet?
Had nog even de hoop om deze met MeeGo te kunnen flashen, maar aangezien deze ook reeds ten dode opgeschreven is...
Op WMP7 zit ik nu ook niet echt te wachten. :+

Ik las ook dat sommigen de Nokia N900 als dé ultieme tweakertelefoon bestempelen...
Dan moet je mij toch wel eens uitleggen wat je hier meer mee kunt dan met eender welke andere telefoon?
Bellen, smssen, whatsappen, browsen, mailen, spelletjes spelen, youtube kijken behoort allemaal tot de mogelijkheden bij Android toestel...
Bovendien kan je nadat je de telefoon geroot heb, andere roms installeren, en zelfs het toestel overclocken. Hoezo Maemo meer 'tweakable' dan Android?
Of zie ik wat over het hoofd?
Als je de n900 voor een goede prijs op de kop kunt tikken, zou ik er niet over twijfelen.
Ikzelf heb de n900 al een anderhalf jaar nu, en heb ook een tablet, de galaxy p1000 met android gingerbread.
Ik gebruik dus beiden. Voor mij is de n900 een echte tweaker phone, waar ik echt alles mee kan, zoals je de pc hebt. Men android, kun je ook veel mee, maar is toch anders. Misschien een rare vergelijking, maar ik beschouw het maemo os als de pc, en de android als de console.

Als je kennis van linux hebt, is het een must have.

Multitasking mis ik erorm op men android toestel. De manier waarop je dit met de n900 doet, heb ik trouwens op nog geen enkel toestel gezien.

Skype mis ik ook, op de n900 is dit volledig geintegreerd, met de android is dit enkel een app.
Het volzetten van de n900 via de pc is ook supersnel. Ook al een gemis :)
En het heeft een toetsenbord, wat vrij goed is. Al bij al een stevig apparaat!

Support engineer

• HwKok
Ik heb tijdelijk m'n N95 maar uit de kast gehaald omdat de N900 ter reparatie/vervanging weg is, maar wat een toptoestel is dat eigenlijk. Alles werkt prima, er zijn prima apps voor zoals Gravity (Twitter), Whatsapp, goeie navigatie etc.

Nadat je hem een tijd niet gebruikt heb, kijk je er toch weer op een andere manier naar. Enige minpuntje vind ik het gezoek soms door Symbian S60, maar het belangrijkste heb ik allemaal naar de hoofdmap geplaatst, waardoor het eigenlijk prima gaat.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Triss schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:27:
[...]

Multitasking mis ik erorm op men android toestel. De manier waarop je dit met de n900 doet, heb ik trouwens op nog geen enkel toestel gezien.
(..)
Skype mis ik ook, op de n900 is dit volledig geintegreerd, met de android is dit enkel een app.
Wat, kan Android niet multitasken?
Ik ben Android noob, maar ik dacht met de ondergang van Maemo dat mijn volgende toestel een Android ging worden. Maar wat ik veel gebruik en bang ben te gaan missen:
[list]
• Multitasking
• Skype en VoIP geintegreerd met belfunctie/contactlijst
• Gtalk/MSN/Skype IM geintegreerd met SMS/contactlijst
• ssh/sshd

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Multitasken is evenwel mogelijk op android, alleen kun je niet zo gemakkelijk wisselen tussen de openstaande apps als dat je dat wel kunt op de N900.

Daarnaast is Skype en Voip een ramp op een android (niet vanuit firmware geintrigeert).

Talk proggies gebruik je vrijwel niet want je hebt Ping en Whatsapp op een android (wat blijft er dan nog te wensen over?).

SSH/SSHD weet ik niet; wat is dat?

Ik ben een N900 gebruiker van het 1e uur (nov 2009) maar heb ernaast ook een HTC Desire Z (met klap-keyboard) en vindt dat best een redelijk alternatief voor de N900.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

ssh is een terminal client om op andere (linux) machines in te loggen, en bij linux is het zo dat ongeveer alles ook via de terminal te doen is. Heel erg powerful Zwitsers zakmes dus. Sshd is de daemon, waarmee de N900 ook inkomende verbindingen kan ontvangen.

Simpelste voorbeeld is ssh'en naar je N900, en even espeak "en als je nou niet springt dan ben je homofiel" in een kamer vol patsers te doen terwijl je zelf ergens anders bent, maar hoofdzakelijk gebruik ik het om filesystems van mijn NAS in mijn telefoon te mounten enzo.

Naja, ping en whatsapp is voor andere handsets, maar het IMmen is zo handig omdat je met collega's en vrienden kunt overleggen/chatten die gewoon aan het (computer)werk zijn of thuis achter de computer zitten. Veel van mijn contacten hebben ook geen ping, een enkeling Android of iPhone.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ik heb een Xperia X10 als tweede toestel, en Android (2.2+) is inderdaad best een goed systeem. Skype is niet geïntegreerd, maar doet het wel veel beter dan op de N900. Er is overigens wel enige integratie met de contactenlijst.

Google wil natuurlijk wel alles van je weten, dat is wel vervelend. Zelfs als je je GPS wilt gebruiken moet je akkoord gaan met het verzamelen van 'anonieme' locatie-data.
Het systeem is ook minder open, en voor Maemo zijn weliswaar minder applicaties, maar ze zijn wel bijna allemaal gratis.

SSH en dat soort dingen is er ongetwijfeld wel voor Android, alleen kan het zijn dat je je toestel moet 'rooten'. Niet heel lastig bij de meeste toestellen.

Iets dat er echt niet is, is Easy Debian. Dus geen OpenOffice draaien. Divx afspelen gaat op de N900 ook beter.
Multitasken is ook veel minder mooi. Het zit er wel op, alleen heb je er wat minder controle op. Als het geheugen vol zit sluit het systeem zelf applicaties. En de taskmanager van Maemo is veel beter.

Ik mis ook de precisie van het resistive scherm, maar de multitouch maakt veel goed.

Al met al heb ik als systeem nog steeds liever Maemo, dat staat me ook veel meer aan. Maar je merkt wel dat Android veel groter is, er is meer voor beschikbaar.

Verder mis ik het keyboard toch wel erg. Gewoon typen gaat best aardig, maar copy-paste is al veel lastiger, en bij gebruik van het virtuele keyboard zie je het scherm niet of nauwelijks meer.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik hoor iedereen over dat keyboard, maar zijn er geen Android toestellen met keyboard?
(nog steeds Android noob)

Ik kan blijven hopen dat de N900 voor mij nog even meegaat en dat er tegen die tijd iemand is opgestaan die wel een meego for mobile telefoon uit heeft gebracht, maarja ik wou vroeger ook astronaut worden. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Jawel, de Desire Z, en een aantal Motorola's bijvoorbeeld. Had ik achteraf misschien beter kunnen kiezen, maar ik dacht het ook eens met een virtueel keyboad te proberen, tenslotte werkt de rest van de wereld daar ook mee. Net als de capacitieve schermen, daar kun je helemaal niet meer om heen.
Ook Meego gaat die kant op lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartenmk schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:32:
maar ik dacht het ook eens met een virtueel keyboad te proberen, tenslotte werkt de rest van de wereld daar ook mee. Net als de capacitieve schermen, daar kun je helemaal niet meer om heen.
Ook Meego gaat die kant op lijkt het...
Met de N9 wil ik dit ook uitproberen.
Ik wil het aan den lijve ervaren. Ik gebruik de N900 er wel naast.
maartenmk schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:04:
Google wil natuurlijk wel alles van je weten, dat is wel vervelend. Zelfs als je je GPS wilt gebruiken moet je akkoord gaan met het verzamelen van 'anonieme' locatie-data.
Het systeem is ook minder open, en voor Maemo zijn weliswaar minder applicaties, maar ze zijn wel bijna allemaal gratis.
Dat is voor mij ook de hoofdreden waarom ik niet snel zal kiezen voor Android. Ergens wel jammer omdat dit OS in beginsel open source is.
Daarnaast vind ik Maemo nog steeds beter en ga ik voor Harmattan op de N9, ondanks de onzekere toekomst ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:49:
[...]

Met de N9 wil ik dit ook uitproberen.
Ik wil het aan den lijve ervaren. Ik gebruik de N900 er wel naast.

[...]

Dat is voor mij ook de hoofdreden waarom ik niet snel zal kiezen voor Android. Ergens wel jammer omdat dit OS in beginsel open source is.
Daarnaast vind ik Maemo nog steeds beter en ga ik voor Harmattan op de N9, ondanks de onzekere toekomst ervan.
Helemaal mee eens! Na mijn N900 komt er waarschijnlijk ook een N9 (tenzij er al een andere fabrikant met meego is als mijn N900 het opgeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:49:
[...]
Wat ik begrepen heb van alle rechtzaken en patentgeneuzel is dat Android te vergelijken is met OSX:

OSX is (sinds 10.4) een complete (open source) Unix fork met dun proprietary schilletje eromheen waardoor het complete pakket zich proprietary gedraagt.
Android is (sinds 2.3) een complete linux implementatie met een dun proprietary schilletje eromheen waardoor het zich proprietary gedraagt.

Het is een hele slimme en achterbakse manier om een open source initiatief commerciëel te gijzelen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:24:
[...]

Het is een hele slimme en achterbakse manier om een open source initiatief commerciëel te gijzelen.
Je slaat de spijker precies op zijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Weet iemand of er behalve LG meer fabrikanten/modellen van telefoons zijn waarop MeeGo uitkomt?
Misschien dat ik over een half jaar de overstap maak, maar ik weet niet welke modellen er zijn.
De N9 laat ik links liggen denk ik, het is geen (native) MeeGo en Nokia heeft er een potje van gemaakt (geen hardwarematig keyboard, camera kon waarschijnlijk beter).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wut? Welke LG? Ik had de hoop al opgegeven. Linkje?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

http://www.dreamcarmax.co...okias-meego-void-updated/ en dergelijke.

Kennelijk nog niet zeker, maar zou wel mooi zijn als Maemo/MeeGo kan blijven bestaan.

Ach, misschien verandert Nokia z'n strategie weer in 2012 en dumpt het WP7 een gaat het weer terug naar S40-Symbian-Maemo met Qt. (nah, dat zou verstandig zijn)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Gundogan schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:27:
http://www.dreamcarmax.co...okias-meego-void-updated/ en dergelijke.

Kennelijk nog niet zeker, maar zou wel mooi zijn als Maemo/MeeGo kan blijven bestaan.

Ach, misschien verandert Nokia z'n strategie weer in 2012 en dumpt het WP7 een gaat het weer terug naar S40-Symbian-Maemo met Qt. (nah, dat zou verstandig zijn)
Symbian/MeeGo is de enige optie voor Nokia, alleen worden er spelletjes achter de schermen gespeeld.
Het is erg eenvoudig. Stel je bent de grootste producent van telefoons. Eigen besturingssysteem voor smartphones. Dan komt er een nieuw besturingssysteem wat door veel concurrenten geadopteerd wordt. Meedoen betekent een grijze muis worden (geen optie). Eigen besturingssysteem loopt achter op die van de concurrenten.
Dan is er dat fruit. Sterk besturingssysteem, sterke productnaam. Maar je hebt nog een besturingssysteem. Stabiel, snel, maar alleen voor high-end, dus voor maar 1 of 2 telefoons.
Dat ene besturingssysteem blijft hopeloos achter lopen.

Opeens is een grote softwarefabrikant die een besturingssysteem op de markt brengt en veel geld heeft. Deze fabrikant zoekt een partner voor hardware. Komt dat even uit. Kun je je slechtlopende besturingssysteem de deur uitdoen en iemand doet de ontwikkeling en de reclame voor je.

Alleen: dat high-end besturingssysteem moet er dan wel uit. Nou ja, jammer dan.
MeeGo is als besturingssysteem superieur aan de rest, alleen willen fabrikanten er niet aan, want er is een slecht verdienmodel. Bij de rest zit je aan gesloten systemen waar je als fabrikant veel grip op hebt en je de consument dus beter kunt uitwringen, maar bij MeeGo niet. Via Qt kan Nokia nog wel wat potten breken, maar er is geen app-store waar je je geld aan kan uitgeven.

LG zou/zal een telefoon gaan maken met MeeGo erop, zoek maar via google, alleen welk toestel: geen idee.
Ik denk dat de enige optie straks is dat MeeGo op de N900 komt. Jammer van de hardware, maar goed, als er geen betere optie is, dan maar zo.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Nas T schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:48:
Via Qt kan Nokia nog wel wat potten breken, maar er is geen app-store waar je je geld aan kan uitgeven.
Dit.

De Ovi Store is gewoon crap en liep heel erg lang mijlenver achter op de concurrentie. Nokia zou er stuk beter voor staan als ze een stuk eerder met een fatsoenlijke appstore + ondersteuning kwamen, zelfs met het verouderde Symbian (dat er met Belle trouwens een stuk frisser uit begint te zien). Nu is het gewoon niet interessant om betaalde apps te ontwikkelen voor Symbian/Maemo/MeeGo in vergelijking met Android, WP en iOS.

Op de N900 is het eigenlijk ook maar een gekut met de repositories. Leuk voor de ontwikkelfase met devel en testing repositories, maar als je serieus een mooie app wilt verspreiden voor een klein bedrag heb je er ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ok ik ben flink de l*l vrees ik.

Ik heb geprobeerd om NITDroid op de N900 te zetten, ik restart de telefoon en kom in het zogenoemde multiboot, alleen is er nu niks te kiezen, geen Meamo en geen Android, hoe zet ik mijn toestel weer terug naar meamo ? (herinstallatie)

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey88 op 22-08-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dubbele flash? (nand en ssd)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
mijn n900 begint kuren te vertonen; de touchscreen wil niet helemaal meer werken zoals het hoort. dat leverde nogal spannende momenten op bij het intypen van mn pincode na een reboot, en ook na bij het ansluiten als usb drive om de backups te kopieren :S

naja, met veel gepriegel is het gelukt. maar leuk is anders.

ik had gehoopt om nog een jaartje ofzo te kunnen doen met de n900, maar nu wordt de n9 plots een reele optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Vraagje aan degenen die (hardware)problemen hebben met hun N900: hoe lang hebben jullie je toestel al?

Ik heb zelf mijn N900 in november al twee jaar en heb (nog) geen problemen. Mijn abbo weer verlengd voor 1 jaar, maar heb geen toestel genomen omdat geen andere zo aan mijn wensen voldoet als de N900. Hoop dus dat ie het nog een jaartje uithoudt. Daarna stap ik waarschijnlijk (van KPN) over naar Vodafone, die heeft vaak scherpere aanbiedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Jeffrey88 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:50:
Ok ik ben flink de l*l vrees ik.

Ik heb geprobeerd om NITDroid op de N900 te zetten, ik restart de telefoon en kom in het zogenoemde multiboot, alleen is er nu niks te kiezen, geen Meamo en geen Android, hoe zet ik mijn toestel weer terug naar meamo ? (herinstallatie)
Je kan ook via toetsen op je keyboard terug naar maemo gaan. Volgens mij was het '0' (al een tijdje geen multiboot meer gebruikt :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders gewoon *alleen* de kernel terugzetten met de flash tool: http://wiki.maemo.org/Upd...age_.28expert_topic.21.29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
@Redsandra @ hsmade bedankt voor de tips ik zal het eens doorlezen en hopen dat ik er mee uitkom. (Het is nieuw voor mij dus wens mij geluk)

@Gundogan, tot nu toe zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Vandaag is Kernel Power v48 uitgekomen(draadje op Maemo.org). De meest opvallende wijziging is CompCache, uitleg hier. Het komt erop neer dat een stuk van de swap in het geheugen gelaad wordt, maar dan wel gecomprimeerd. Hierdoor heb je minder last van lag als je tussen applicaties wisselt. Werkt bij mij erg soepel. Wel is op een of andere manier bij mij het samenvoegen van contacten ongedaan gemaakt, dus dat moet weer even gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Volgens mij staat CompCache nog niet aan. De Kernel biedt er nu alleen ondersteuning voor, er moet nog meer gebeuren, zie ook oa. deze post. Of heb jij dat al in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Laatst online: 06-08 05:32
Vandaag bericht gekregen dat mijn N900 gefixed was. Helaas bleek er een N8 klaar te liggen. Uiteraard niet mee akkoord gegaan. Heb van de verkoopster (die ook niet echt vrolijk van de handelwijze van Nokia werd) een telefoonnummer gekregen.

Uiteindelijk een goed geholpen over de telefoon, resultaat: er werd gekeken of er ergens een N900 vandaan getoverd kan worden, zo niet, dan wordt het een toestel met touchscreen en toetsenbord.

Heb niks gehoord over een eventuele nieuwe batch.....

• Triss
Leuk... Ik heb vandaag men toestel ook terug gekregen. Hier is dus niets aan gedaan.
Ze hebben enkel men anti-kras laagje van scherm getrokken (die er al een anderhalf jaar ophing). En het toestel geupdate volgens de papieren.

"Uw toestel werd door onze reparatiedienst nagekeken en in orde bevonden. Wij hebben ook de laatste nieuwe software op uw toestel geinstalleerd;"

Pffff! Ben ik dus niet mee tevreden.

Ik had dus ook de simkaart problemen, sim viel weg tijdens een gesprek, kwam spontaan terug. Soms enkel bij verschillende malen herbooten.
Geregeld kreeg ik dagelijks niks geen gesprekken of berichten binnen. Ik had volle netwerk ontvangst zonder problemen, maar als ik zelf probeerde te bellen, lukte dit niet.
Bij een reboot, kreeg je ineens al de gesprekken en berichten binnen die er die dag waren geweest.
Ik zal eens bellen naar Nokia Care. Eens horen wat zij zeggen.

Support engineer

• HwKok
Mijn toestel is sinds vorige week ook weg ter reparatie, maar ik kon het via e-repair.nl wel bijhouen.
Probleem: de GPS vondt geen enkele satteliet meer, ook niet na een dubbele flash. GPS-ontvanger kapot lijkt me dan.

Ik checkte dagelijks e-repair, de telefoon werd netjes verstuurd, ontvangen en vervolgens in behandeling genomen.
1 dag later: diagnose - geen defect geconstateerd.

Sorry, maar ben ik dan zo gek? Ik heb hem een tijd buiten in de open lucht gelegd, maar hij vindt niet eens een satteliet.
Ik wacht op het telefoontje dat hij 'klaar' is, maar als er daadwerkelijk niks mee is gedaan mag hij van mij zo weer opnieuw opgestuurd worden.

• Triss
HwKok schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:54:
Mijn toestel is sinds vorige week ook weg ter reparatie, maar ik kon het via e-repair.nl wel bijhouen.
Probleem: de GPS vondt geen enkele satteliet meer, ook niet na een dubbele flash. GPS-ontvanger kapot lijkt me dan.

Ik checkte dagelijks e-repair, de telefoon werd netjes verstuurd, ontvangen en vervolgens in behandeling genomen.
1 dag later: diagnose - geen defect geconstateerd.

Sorry, maar ben ik dan zo gek? Ik heb hem een tijd buiten in de open lucht gelegd, maar hij vindt niet eens een satteliet.
Ik wacht op het telefoontje dat hij 'klaar' is, maar als er daadwerkelijk niks mee is gedaan mag hij van mij zo weer opnieuw opgestuurd worden.
Same issue hier, wel ander probleem, maar ik kreeg hem ook zo terug.
Ik heb juist met nokia care gebeld. Ik heb geen keuze, oftewel deze n900 houden, oftewel een nieuwe n8.
n900 houden is geen optie, als hij zo werkt (zie men voorgaande post).
Ik kon enkel kiezen tussen een groene, witte, of oranje n8.
Ik zei dat er een nieuwe batch was gemaakt, maar deze waren weer op. Hij zei wel dat er nog een nieuw OS kwam voor de n8. Maar dit geloof ik niet echt.

pfff dan stopt voor mij hier het n900 tijdperk. Domme toch, vind het echt jammer! Zo een subliem toestel...

De n9 kon ik ook niet voor kiezen, omdat deze NIET in de benelux wordt uitgebracht volgens hun.

Support engineer

Verwijderd

Vraag :

Ik bracht de N900 onlangs naar een Nokia Care Center in Rotterdam ivm het niet meer opstarten van het ding + een usbpoort die er afbrak tijdens het uit de lader halen (met pinnetjes en al van het moederbord). Moest 8 weken wachten en kreeg vervolgens van de winkel te horen dat dit buiten de garantie valt. Geen herstel dus en ook geen vervangende telefoon terwijl hij minder dan 2 jaar oud is.

De Nokia heeft stoot schade, maar dit is pas na dat de usb poort loskwam (heb hem tijdelijk op desktop charger gezet) gebeurt. Kunnen ze dit maken of moet ik weer contact opnemen met nokia?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 20:27 ]

• maartenmk
@Triss: Je kunt je N8 toch verkopen, en dan een tweede hands N900 kopen? Maak je waarschijnlijk nog winst ook. En dat nieuwe OS, dat is waarschijnlijk de 'Belle' update, daarmee lijkt Symbian een stuk meer op Android en Maemo. Maar dat zal wel eind van het jaar worden.

@m.r.a.haak85: de usb poort is een bekend probleem, en volgens mij valt dat wel onder de garantie van Nokia. Helemaal zeker ben ik niet, maar er is een uitgebreid topic over op maemo.org.

Verwijderd

Ja ik had erover gelezen maar de nokia care center kwam met het verhaal dat indien hij volledig van het moederbord was afgebroken dat er dan geen garantie voor gold. Klinkt mij meer in de oren als : we kunnen het niet meer maken en willen geen nieuwe telefoon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook laatst een N900 opgestuurd ivm problemen met de connector die onder andere een flinke kortsluiting veroorzaakte. Ook deze heb ik vandaag ongerepareerd teruggekregen van reparatie. Ze gaven wel aan dat er een reparatie uitgevoerd is maar het ziet er niet naar uit dat dit gebeurd is.

Ik moet zeggen dat ik het vreemd vind dat de afgelopen tijd alle N900's vervangen leken te worden en nu ineens alles ongerepareerd retour lijkt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jammer dat dit topic inmiddels 90% 'mijne is ook stuk en ik kreeg %s terug' is geworden. :'(

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Vanmorgen terug geweest om mijne op te halen.
Zoals ik al verwacht had, was er 'geen defect geconstateerd'. Nou sorry, maar ik loop al een paar maanden zonder GPS en dus weet ik wel zeker dat het defect is. Alleen netwerkbepaling werkt, maar dan zit je altijd een paar honderd meter uit de buurt!

Maar het ergste vond ik dat tijdens het transport van en naar het reparatiecentrum het hele scherm naar z'n grootje was geholpen! Op hele grote stukken was de toplaag van het scherm eraf, wat resulteert in een stroef en hobbelig scherm. Degenen die een krasje hebben kennen het wel als je met je stylus over de kras gaat, hij blijft er achter steken.

Nu maar weer opnieuw opgestuurd, dit keer naar Nokia. Dat hadden ze dus nog niet gedaan, ze hadden het eerst opgestuurd naar een eigen reparatiecentrum.

Dat wordt dus weer een poosje wachten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:44:
Ja ik had erover gelezen maar de nokia care center kwam met het verhaal dat indien hij volledig van het moederbord was afgebroken dat er dan geen garantie voor gold. Klinkt mij meer in de oren als : we kunnen het niet meer maken en willen geen nieuwe telefoon geven.
Is gewoon een garantie kwestie hoor, dus laat je niet afschepen.

Die zogenaamde care centers zijn ook een wassen neus, slopen menig telefoon en dan mag je hem nog naar Nokia zelf sturen 8)7

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Iemand hier al bezig met die QtLockscreen? Ik krijg mijn icoontjes niet aan de gang?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Sando schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 07:50:
Jammer dat dit topic inmiddels 90% 'mijne is ook stuk en ik kreeg %s terug' is geworden. :'(
Eens! de mijne is nog prima en ik wil er meer mee doen! Het ontbreekt alleen een beetje aan een Nederlandse fanclub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:24:
Ik had ook laatst een N900 opgestuurd ivm problemen met de connector die onder andere een flinke kortsluiting veroorzaakte. Ook deze heb ik vandaag ongerepareerd teruggekregen van reparatie. Ze gaven wel aan dat er een reparatie uitgevoerd is maar het ziet er niet naar uit dat dit gebeurd is.

Ik moet zeggen dat ik het vreemd vind dat de afgelopen tijd alle N900's vervangen leken te worden en nu ineens alles ongerepareerd retour lijkt te komen.
Dit was inderdaad bij mij ook zo, dan kun je best bellen naar Nokia zelf, en dan kunnen ze ineens wel iets voor je doen ;)

Ik ga zowiezo een n900 2de hands kopen, en de n8 wat bestuderen :) Want met die belle ziet het er wel ok uit. Alhoewel het nu wel hard trekt op android ...

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
warhamstr schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:46:
[...]

Eens! de mijne is nog prima en ik wil er meer mee doen! Het ontbreekt alleen een beetje aan een Nederlandse fanclub?
Ik weet wel een leuk projectje voor je: super-overclocken.
Dan niet alleen de grenzen van overclocken opzoeken, maar ook bij een lager stroomverbruik.
mail me maar: robnas at gmail.com

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

warhamstr schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:37:
Iemand hier al bezig met die QtLockscreen? Ik krijg mijn icoontjes niet aan de gang?
Na jouw post ben ik er eens op gaan zoeken, en heb nu een best aardig unlock screen aan de praat ja.. is niet zo moeilijk an sich..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Sando schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 07:50:
Ik gebruik mn N900 nog steeds met veel plezier hoor. Ga binnenkort eens aan het flashen en ga eens aan de gang met het overclock gedeelte.

Tijd om weer eens wat te leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Er zijn dus nog wel 'gewone' gebruikers! *O* :P

Kunnen we niet een apart topic openen voor N900 problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
warhamstr schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 06:02:
Er zijn dus nog wel 'gewone' gebruikers! *O* :P

Kunnen we niet een apart topic openen voor N900 problemen?
Zou ik niet doen. Ik stoor me niet echt aan de probleem-posts. Als je een apart topic opent, zullen de users die alleen hier rondsnuffelen niet de probleem-posts lezen. Zorgt effectief ervoor dat minder problemen opgelost worden. En soms is het een kwestie van even doorscrollen als je het echt niet wilt lezen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:09
ja kan natuurlijk je post openen met : #probleem of #oplossing.

Verder werkt bij mij alles nog prima.
Ik heb echt geen idee wat ik zou moeten als hij het zou begeven.
de n9 mist toch het tobo en nu nokia niet veel meer ziet in Meego heb ik er niet zoveel hoop meer op dat het os nog gaat doorbreken. Jammer

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hoop is gevestigd op de rumours van LG.. maar afwachten is geen feestje.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Volgens mij ging ZTE ook aan de gang met Meego en aangezien ZTE al wat meer voet aan wal in Europa wilt krijgen kan er misschien uit die hoek ook nog wel eens wat komen.

Verder ben ik aan het zoeken naar een N900 van een gebruiker die er vanaf wil voor een zacht prijsje.
Zodra ik die heb ga ik daarmee eens vrijuit testen mbt OC'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Nienix schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:39:
de n9 mist toch het tobo en nu nokia niet veel meer ziet in Meego heb ik er niet zoveel hoop meer op dat het os nog gaat doorbreken. Jammer
Ik zou wel hoop blijven houden. MeeGo blijft hoe dan ook het beste OS voor de consument. Omdat alles open en vrij is is de consument minder gebonden aan de nukken van een provider.
Zo is het niet bij andere oplossingen. Apple heeft het bijvoorbeeld in zijn hoofd gehaald zijn poot stijf te houden en flash niet te ondersteunen. Gevolg: je wordt als consument kei-hard gen**it. Want al die online flash-games komen nu als download, waar je eventueel voor moet betalen.

Het is heel slechte voor de adaptatie nu Nokia er niet meer mee doorgaat, maar in feite heb je geen keus als je toch het allerbeste wilt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Ik word helemaal gek van mijn bricked toestel !
Na vergeefse eerdere flash pogingen wilt de telefoon nu niet meer in flashmode opstarten ondanks het indrukken van de U toets. Hoe start ik weer op in flashmode ?

Stiekem wil ik het ding ergens laten repareren om van de problemen af te zijn. maar heb er geen garantie op dus vrees dat het wat lastig word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:31
ik heb qtlockscreen nu ook geïnstalleerd, maar wil ook graag een van de custom lockscreens uitproberen. ben zo ver gekomen als filebox te installeren en root acces te geven, maar heb geen idee waar ik de custom files neer moet zetten en hoe. kan iemand misschien een kleine tutorial geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Jeffrey88:
Hoezo geen garantie ? Heb je hem opengeschroefd o.i.d., waardoor de garantie is vervallen, of bedoel je, dat je een tweedehands toestel zonder bon hebt gekocht ?
Het laatste moet geen probleem zijn, Nokias hebben twee jaar fabrieksgarantie op basis van het IMEI-nummer en geen enkele N900 is twee jaar oud, dus dan zou je nog gewoon garantie moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
@ Marly

Ik heb de telefoon inderdaad van iemand overgekocht, maar ik wist niet dat ik hem dan alsnog op garantie kon sturen misschien doe ik dat dan maar. Al ben ik bang dat ik een N8 terug krijg als ik de verhalen zo terug lees. Als ze een E7 zouden teruggeven dan zou ik niet klagen, maar zo lief zal Nokia niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Mocht je een N8 terugkrijgen, kun je die verkopen en weer een gebruikte N900 aanschaffen, dan hou je nog wat over aangezien een nieuwe N8 meer waard is ;).
Helaas staan er nu ook een paar posts in dit topic, die aangeven, dat men gewoon de eigen N900 weer (ongerepareerd) terug heeft ontvangen, dat is natuurlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazgoroth
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-04 02:05
Nou het zal mij benieuwen.

De 4e mijn n900 ingeleverd bij de phonehouse voor garantie (officieele nokia service punt trouwens) en op de 8e gaf de nokia site nog aan dat mijn n900 nog steeds binnen garantie viel...

Nu is mijn n900 ongeveer 4 weken weg en is van the phonehouse naar een officeele reparateur, en van dat punt naar nokia gegaan. (laatste log datum 08-08-11) dus hij is verstuurd de laatste keer toen deze nog binnen de garantie viel.

Maar nu, 30-08-11 kijk ik net op de nokia site: Uw toestel valt niet meer binnen garantie.

Het zal mij benieuwen of nokia netjes zoals het hoort de inlever datum neemt, of mijn toestel glashard terug gaat sturen onder de noemer: Sorry geen garantie meer...

Zucht.
Naz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Nazgoroth schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 02:32:

De 4e mijn n900 ingeleverd bij de phonehouse voor garantie (officieele nokia service punt trouwens) en op de 8e gaf de nokia site nog aan dat mijn n900 nog steeds binnen garantie viel...

Nu is mijn n900 ongeveer 4 weken weg en is van the phonehouse naar een officeele reparateur, en van dat punt naar nokia gegaan. (laatste log datum 08-08-11) dus hij is verstuurd de laatste keer toen deze nog binnen de garantie viel.

Maar nu, 30-08-11 kijk ik net op de nokia site: Uw toestel valt niet meer binnen garantie.

Het zal mij benieuwen of nokia netjes zoals het hoort de inlever datum neemt, of mijn toestel glashard terug gaat sturen onder de noemer: Sorry geen garantie meer...

Zucht.
Naz.
Jij hebt gewoon garantie. Als je dit gaat aanvechten, krijg je gewoon je gelijk. Je hebt hem immers binnen 2 jaar teruggestuurd en als je dan een defect toestel terugkrijgt: dikke pech voor Nokia.

@Jeffrey88:
Als ik jouw verhaal lees denk ik dat je accu leeg is. Gewoon een paar uur aan de oplader, ook al doet hij vreemd (doet bij mij ook vreemd met een lege accu).

Daarna weer terwijl je de knop "u" ingedrukt houdt het toestel met de powerknop aanzetten en de "u" loslaten zodra het scherm aan gaat.

Succes!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

leon12345 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:55:
ik heb qtlockscreen nu ook geïnstalleerd, maar wil ook graag een van de custom lockscreens uitproberen. ben zo ver gekomen als filebox te installeren en root acces te geven, maar heb geen idee waar ik de custom files neer moet zetten en hoe. kan iemand misschien een kleine tutorial geven?
zie ook http://wiki.maemo.org/QtLockscreen
staat aardig wat info op lijkt me..
Ik heb voor m'n eigen gemak er maar Midnight Commander op gezet
code:
1
apt-get install mc

Dan log ik remote via ssh in, en met mc zet ik alles op de juiste plek..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Dag mensen,

Een paar dagen geleden kreeg ik m'n telefoon, Nokia N900, niet meer aan. Dat probleem is nou verholpen door een monteur bij het Nokia Care Point in Tilburg. Maar nu opeens heb ik wel 3G, maar geen toegang tot de Mobiele Startsite óf WiFi. Daarbij is de batterij ook echt megasnel leeg. Heb hem vanmiddag om 18.30 uit de oplader gehaald na 3 uur opladen en nou geeft hij aan ca. 40% over te hebben, terwijl ik er helemaal niks mee gedaan heb!!

Iemand deze problemen ook gehad? Zo ja, hoe los ik dit op? Want het is echt vervelend!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
Nazgoroth schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 02:32:

Zucht.
Naz.
Je had hem beter kunnen opsturen naar Nokia zelf.
Deze zijn vrij snel. Ik had 2 weken geleden men n900 opgestuurd, een week terug kreeg ik hem "niet hersteld" terug. Terug een case laten opmaken, en onmidelijk terug verstuurd. Vandag heb ik de n8 aangekregen.
Ik hou niet van de tussen personen als the phonehouse en co...

Nu heb ik de n8 gekregen met hetzelfde imei nr als men n900. En dus ook de zelfde garantie. wat wilt zeggen dat ik op nieuwe n8 geen half jaar garantie meer heb. Is wel jammer.
Ze hebben er ook geen doosje of cd's bijgeleverd, gewoon het mobieltje in plastiek met de bijhorende accessoires.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
tim301292 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:51:
Dag mensen,

Een paar dagen geleden kreeg ik m'n telefoon, Nokia N900, niet meer aan. Dat probleem is nou verholpen door een monteur bij het Nokia Care Point in Tilburg. Maar nu opeens heb ik wel 3G, maar geen toegang tot de Mobiele Startsite óf WiFi. Daarbij is de batterij ook echt megasnel leeg. Heb hem vanmiddag om 18.30 uit de oplader gehaald na 3 uur opladen en nou geeft hij aan ca. 40% over te hebben, terwijl ik er helemaal niks mee gedaan heb!!

Iemand deze problemen ook gehad? Zo ja, hoe los ik dit op? Want het is echt vervelend!

Bedankt!
Ff opnieuw flashen? Heeft bij mij altijd geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazgoroth
Even een update:

Vandaag een mailtje van Dynafix gekregen (officieele nokia reparateur) dat er een swap toestel onderweg is naar The Phonehouse waar ik deze dus in de komende dagen kan ophalen (Word nog gebeld daarover).

Dus mijn geliefde n900 is niet meer :'(

Maarja we zullen zien wat er voor me klaar ligt in de komende dagen. Zodra ik iets binnen heb zal ik nog even een berichtje posten.

Tot zo ver bedankt voor jullie hulp / antwoorden.
Naz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Ik heb ook zojuist via e-repair gezien dat mijne is doorgestuurd naar de fabrikant.
Oftewel: ik verwacht een vervangend toestel terug en ik zie m'n N900 nooit meer terug ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
tim301292 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:51:
Dag mensen,

Bedankt!
Ik zou eerst eens beginnen met je telefoon uit te zetten en de accu even los te halen. Dat lost vaak vreemde verschijnselen op. Lukt dat niet, installeer dan conky: hiermee kun je zien welke processen actief zijn en of je cpu staat te bakken. Eerst dingen analyseren en eventueel uitsluiten.

vrede in rust

• Nazgoroth
Right, laatste update.

Zojuist een N8 (Zwart) ontvangen. Het is bij lange na geen n900... maarja het is beter dan dat brakke ding wat ik gebruikte ipv. de n900 dus ik ben eigenlijk niet eens zo teleurgesteld. Met symbian anna er op is het best een leuk toestel.

Wachtijd: Vanaf 04-08-2011 tot 01-09-2011 (Voor de mensen die zich afvragen wat voor wachttijd je kunt verwachten).

Veel succes voor de rest mensen.
Naz.

• Jeffrey88
Nas T schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:37:
[...]
@Jeffrey88:
Als ik jouw verhaal lees denk ik dat je accu leeg is. Gewoon een paar uur aan de oplader, ook al doet hij vreemd (doet bij mij ook vreemd met een lege accu).

Daarna weer terwijl je de knop "u" ingedrukt houdt het toestel met de powerknop aanzetten en de "u" loslaten zodra het scherm aan gaat.

Succes!
Te vergeefs werkt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziezo, mijn herstelling is ook rond. Mijn toestel is op 17 Augustus opgestuurd naar de Online Repair van Nokia België, en vandaag (2 September) stond er een pakje aan de deur.

Wat zat er in? Een nieuwe N900!

Het toestel is volledig krasvrij, maar de backcover en de batterij zijn wel overgezet van m'n oude toestel.

deze gaat echter zo goed als zeker verkocht worden, want hij is ondertussen naar redelijke tevredenheid vervangen door een E7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Nas T schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Ik zou eerst eens beginnen met je telefoon uit te zetten en de accu even los te halen. Dat lost vaak vreemde verschijnselen op. Lukt dat niet, installeer dan conky: hiermee kun je zien welke processen actief zijn en of je cpu staat te bakken. Eerst dingen analyseren en eventueel uitsluiten.
Ik heb mn telefoon al vaker uitgezet en de accu eruitgehaald. Ook al is ie er een hele dag uit, het resultaat blijft hetzelfde. Ik wil Conky graag installeren, maar ik heb dus geen toegang tot het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:09
tim301292 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:11:
[...]

Ik heb mn telefoon al vaker uitgezet en de accu eruitgehaald. Ook al is ie er een hele dag uit, het resultaat blijft hetzelfde. Ik wil Conky graag installeren, maar ik heb dus geen toegang tot het internet.
http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/conky/
ik ga er vanuit dat je usb het nog wel doet

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je een .install file downloaden, hierin staat alleen de locatie van de download in de repository. Je zult voor offline installatie een .deb moeten downloaden om deze vervolgens te installeren. Op garage.maemo.org kan je .deb's downloaden dacht ik.

Edit: hier kan je een .deb van conky downloaden en via usb op je n900 zetten om te installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje

Ik heb Mobile Maps op mijn N900. Prima navigatie!
MM vraagt echter altijd om een verbinding met het internet. In Nederland vindt ik dat mijn abo geen probleem.
Echter in het buitenland kan dat niet. Gewoon onbetaalbaar!
Ik heb allerlei instellingen gecheckt en aangepast. Roaming uitgeschakeld. Locatie bepaling via net uitgeschakeld, enz.
Toch blijft mijn telefoon om de haverklap om een internet verbinding vragen als MM draait en ik door Duitsland of België rijdt.
Heeft iemand en overzichtje van instellingen om deze irritante gewoonte van het verder prima werkende MM10 de nek om te draaien??

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Settings>Location 'network positioning' vinkje voor 'enable' weghalen. Werkte voor mij dacht ik!
Lezon... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door warhamstr op 05-09-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:01:
Vraagje

Ik heb Mobile Maps op mijn N900. Prima navigatie!
MM vraagt echter altijd om een verbinding met het internet. In Nederland vindt ik dat mijn abo geen probleem.
Echter in het buitenland kan dat niet. Gewoon onbetaalbaar!
Ik heb allerlei instellingen gecheckt en aangepast. Roaming uitgeschakeld. Locatie bepaling via net uitgeschakeld, enz.
Toch blijft mijn telefoon om de haverklap om een internet verbinding vragen als MM draait en ik door Duitsland of België rijdt.
Heeft iemand en overzichtje van instellingen om deze irritante gewoonte van het verder prima werkende MM10 de nek om te draaien??

Steven
Hier staan wel wat nuttige tips in:

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=43444

Het is dus mogelijk met wat pielen maar het kan heel lang duren voordat je een lock hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Laatst online: 06-08 05:32
Toen ik nog geen data in mij abbo had, maakte ik gebruik van GPSJinni om een lock te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:01:
Ja.
Settings/instellingen
Online-settings/online-instellingen
(rechtsonder) options/opties
beide dingen uitvinken is jouw probleem oplossen.

Zucht...
.klik.
Ik denk dat het tijd wordt dat MeeGo overal eenvoudig opgezet kan worden. We hebben geen hardware-makers nodig om MeeGo op hardware draaiend te krijgen!

[ Voor 26% gewijzigd door Nas T op 05-09-2011 21:45 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:31
iemand al wat meer info over de updates die ik net binnen krijg?
moet ze nog binnenhalen maar dat duurt weer eeuwig.

Maemo-update
Maemo 5 Community SSU Package

Ovi-software (10)
libqtm-systeminfo, libqtm-contacts, libqtm-sensors

ik weet niet wat er precies allemaal verandert is, maar je kan nu je home screens ook in portrait helemaal aanpassen zonder dat er iets gebeurt met je landscape homescreens

[ Voor 27% gewijzigd door leon12345 op 07-09-2011 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
MeeGo:

Eindelijk weer goed nieuws. Helaas nog geruchten, maar Samsung kan zich behalve de hardware ook qua software ècht gaan onderscheiden:
klik.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
Nas T schreef op woensdag 07 september 2011 @ 05:54:
MeeGo:

Eindelijk weer goed nieuws. Helaas nog geruchten, maar Samsung kan zich behalve de hardware ook qua software ècht gaan onderscheiden:
klik.
Inderdaad weer eens wat leuker nieuws Nas T

Vraag me alleen af wat ze willen "kopen". Dat kan dan alleen over eventuele gesloten onderdelen gaan. In principe kunnen ze gewoon mee ontwikkelen of zelfs forken.

Hoop toch ook nog dat LG met een verassing gaat komen, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
NoMoreMusic schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:12:
[...]

Inderdaad weer eens wat leuker nieuws Nas T

Vraag me alleen af wat ze willen "kopen". Dat kan dan alleen over eventuele gesloten onderdelen gaan. In principe kunnen ze gewoon mee ontwikkelen of zelfs forken.

Hoop toch ook nog dat LG met een verassing gaat komen, wie weet.
Als ik me niet vergis, is de kern van MeeGo open. Drivers zijn in principe altijd gesloten. Daarnaast is UX (user experience) gedeelte gesloten, zodat elke fabrikant zijn eigen grafische schil etc. over de kern kan gooien en zich dan differentieren ten opzichte van concurrentie. Misschien kopen ze dat nu van Intel, evt samen met de drivers voor het Moorestown platform. Moorestown is goed voor tablets, evenals MeeGo, dus daarmee kan samsung zich ontwikkelen op de tablet-markt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe CSSU is ook uit. Portrait mode is nu actief voor de desktop (was er al, maar onofficieel).
leon12345 was mij al voor..

Enkele wijzigingen die ik heb ontdekt zijn:
  • Portrait mode op de desktop
  • Calculator is in portrait te gebruiken1
  • Blacklist voor auto rotation2
  • Verticaal scrollen op de portrait modus3
Tips:
1Wel even via terminal apt get install osso-calculator-ui doen.
2Er een blacklist te vinden in het bestand /usr/share/hildon-desktop/transitions.ini om, in combinatie met force rotation, sommige applicaties NIET te laten roteren, heel handig want met force rotation is het virtual keyboard ook in portrait te gebruiken.
De blacklist die ik op dit moment gebruik is: mediaplayer osso-xterm worldclock camera-ui image-viewer Calendar nokia-maps osso_calculator

3Verticaal scrollen in portrait kan aangezet worden met:
gconftool-2 --set /apps/osso/hildon-desktop/scroll_vertical -t bool true

Edit: weet iemand hoe het proces van Sygic Mobile Maps heet? Deze is namelijk buggy als je deze laat roteren door maemo, ik wil deze bij de blacklist toevoegen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 15:59

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Changelog
Hier kun je vinden wat er verbeterd/toegevoegd is, helemaal onderaan.

Er staat ook bij dat het mogelijk is om meerdere backgrounds te nemen, voor portrait en lancscape. Deze heb ik geactiveerd. En het is niet verstandig om dit te doen, ik zit nu in een bootloop waarbij hildon-desktop steeds crasht. Doe je dit wel is dit misschien een oplossing: link

Hiervoor moet je wel openssh-server geinstalleerd hebben. Wat ik dus niet heb.. en dus waarschijnlijk een flash eraan zit te komen :(
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:37:
De nieuwe CSSU is ook uit. Portrait mode is nu actief voor de desktop (was er al, maar onofficieel).
leon12345 was mij al voor..

Enkele wijzigingen die ik heb ontdekt zijn:
  • Portrait mode op de desktop
  • Calculator is in portrait te gebruiken1
  • Blacklist voor auto rotation2
  • Verticaal scrollen op de portrait modus3
Tips:
1Wel even via terminal apt get install osso-calculator-ui doen.
2Er een blacklist te vinden in het bestand /usr/share/hildon-desktop/transitions.ini om, in combinatie met force rotation, sommige applicaties NIET te laten roteren, heel handig want met force rotation is het virtual keyboard ook in portrait te gebruiken.
De blacklist die ik op dit moment gebruik is: mediaplayer osso-xterm worldclock camera-ui image-viewer Calendar nokia-maps osso_calculator

3Verticaal scrollen in portrait kan aangezet worden met:
gconftool-2 --set /apps/osso/hildon-desktop/scroll_vertical -t bool true

Edit: weet iemand hoe het proces van Sygic Mobile Maps heet? Deze is namelijk buggy als je deze laat roteren door maemo, ik wil deze bij de blacklist toevoegen.
Als het het programma opstart en daarna in je terminal gaat en dan ' top ' intypt kun je het proces waarschijnlijk wel zien staan.

[ Voor 52% gewijzigd door Barres B. op 07-09-2011 22:09 ]

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Verwijderd

Mijn N900 heeft het tevens begeven en werd door Nokia als onherstelbaar vervangen door een N8. Nu zou ik dit graag aanvechten, ik heb echt geen zin om met een Symbian toestel te werken. Aangezien Nokia geen Maemo/Meego phones in Benelux meer lijkt te lanceren zou ik naar Android willen overstappen. Ik heb een mailtje gestuurd naar ProAssist die ik volgens BelCompany moest contacteren om na te vragen of er een alternatieve piste is maar heb tot nog toe geen antwoord ontvangen. Is mijn enigste optie de N8 verkopen? Of zou ik iets anders kunnen regelen?

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:11:
Mijn N900 heeft het tevens begeven en werd door Nokia als onherstelbaar vervangen door een N8. Nu zou ik dit graag aanvechten, ik heb echt geen zin om met een Symbian toestel te werken. Aangezien Nokia geen Maemo/Meego phones in Benelux meer lijkt te lanceren zou ik naar Android willen overstappen. Ik heb een mailtje gestuurd naar ProAssist die ik volgens BelCompany moest contacteren om na te vragen of er een alternatieve piste is maar heb tot nog toe geen antwoord ontvangen. Is mijn enigste optie de N8 verkopen? Of zou ik iets anders kunnen regelen?
Gewoon aanvechten, je hebt GEEN gelijkwaardig toestel.

Ik was positief over Samsung en MeeGo, maar schijnt lijkt te bedriegen:
klik.
Samsung wil van MeeGo een proprietair (gesloten) OS maken. Opbokken met dat idee dus, Samsung.

vrede in rust

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
Nas T schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:36:

Ik was positief over Samsung en MeeGo, maar schijnt lijkt te bedriegen:
klik.
Samsung wil van MeeGo een proprietair (gesloten) OS maken. Opbokken met dat idee dus, Samsung.
Toch is dat een tegenstrijdigheid. Meego zelf is onder gebracht bij The Linux Foundation en is op zich een open source project. Iedereen kan dat forken en hernoemen maar het blijft opensource.

Ja natuurlijk om er een telefoon mee te ontwikkelen ben je afhankelijk van gesloten drivers en er zullen nog meer gesloten zaken omheen en in en onder zitten. Op die zaken kan Samsung een licentie nemen. Maar het KOPEN van Meego als project dat kan gewoon niet. De naam Meego, misschien, daar heb ik me niet in verdiept.

Daarbij komt ook nog eens dat voor "In Car" spul er al een consortium bezig is Meego daar te implementeren dus Meego als project en naam kopen. Harde dobber lijkt me.

En dan nog, als Meego door Samsung geforked wordt en onder een andere naam helemaal aangepast wordt en op hun telefoon gaat draaien, zullen ze toch (net als Android) de aanpassingen aan de open source kant openbaar moeten maken en volgens de GPL moeten mee leveren met de telefoon of een openbare link aanbieden waar deze te downloaden is,

Of ben ik gewoon gek 8)7

• Nas T
NoMoreMusic schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:04:
[...]

Toch is dat een tegenstrijdigheid.
blapraattekst
Of ben ik gewoon gek 8)7
Dat zijn we allemaal.
Maar ontopic: Misschien is er een of andere constructie waardoor MeeGo (merk) aan iemand is toegeëigend en dus verkocht kan worden. Daaronder zit dan "toevallig" het feit dat MeeGo (nu) open-source is (wild idee).
Dus als MeeGo wordt gekocht, kan het open-source gewoon closed worden gemaakt (alsnog).
Alleen: MeeGo (as-is) zal dan nog steeds vrij gebruikt mogen worden misschien, dus gaat een community-leven leiden (net zoals Maemo).

Misschien, dus ik weet het ook niet. Ik ben wel nieuwsgierig. Ik hoop stiekem dat het open-source blijft en dan geport wordt naar allerlei toestellen.

ONTOPIC:
Hebben jullie ook last van het "verkeerd" draaien van de desktop in portrait-mode?
Hij wil gewoon het hele bureaublad 90 graden draaien, waardoor een widescreen op een longscreen gepropt wordt, waardoor widgets etc wegvallen. De exacte plek moet van elk ding bewaard blijven, maar de onderdelen op zich moeten gewoon 90 graden draaien. Kan dat ergens worden ingesteld?

[ Voor 18% gewijzigd door Nas T op 08-09-2011 21:30 ]

vrede in rust

• Gundogan

Gundogan

Nas T schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:25:
ONTOPIC:
Hebben jullie ook last van het "verkeerd" draaien van de desktop in portrait-mode?
Hij wil gewoon het hele bureaublad 90 graden draaien, waardoor een widescreen op een longscreen gepropt wordt, waardoor widgets etc wegvallen. De exacte plek moet van elk ding bewaard blijven, maar de onderdelen op zich moeten gewoon 90 graden draaien. Kan dat ergens worden ingesteld?
Je moet voor landscape en portrait apart je desktops indelen. Dit kan voor zover ik weet niet anders. (als je bedoelt dat je hele desktop in de war wordt geschopt als je van landscape naar portrait gaat en je hebt in portrait nog niks verplaatst)

Pagina: 1 ... 111 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.