Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Door een artikeltje op Geenstijl kwam ik dit corporate sneakyness artikel over de CelleBrite (wikipedia) Universal Forensic Extraction Device tegen. En toen dacht ik: Wut?

Quote:
(..) it can copy all the content in a cell phone - including contacts, text messages, call history, and pictures -- within a few minutes. Even deleted texts and other data can be restored

(..) UFED works with 3,000 cell phone models, representing 95 percent of the handset market.

The standard package containing several dozen phone cables. The UFED had an integrated SIM reader, with Wireless connection options also being integrated, such as IR and Bluetooth.
(It) supports native Apple iPod Touch, and Apple iPhone extraction (..) This is clientless, and via a physical cable, and works on jailbroken and non-jailbroken devices.

Is het werkelijk zo dat je via een kabeltje/bluetooth/wifi/infrared alle gegevens clientless uit bijna alle telefoons kan dumpen? Zovan met een stokje ergens in poeren en alles komt er uit?

Dat is toch ondenkbaar? Als Amerikanen, Israëliërs en Duitsers het kunnen, dan moeten Tweakers het ook kunnen. En dan heb ik aan de ene kant een privacybezwaar; maar aan de andere kant wil ik dat ook! Ik de lock code van mijn oude Nokia kwijt en wil ik best de foto's die er op staan terug.

Maar vooralsnog heb ik moeite om te geloven dat als je op de juiste plaatsen 'drukt' er een complete dump uit komt rollen. Wat denken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 27-04-2011 04:22 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 15:45
Waarom zou het niet kunnen? Zoals ik het lees maakt het gewoon een memorydump van het toestel en het apparaat herkent het gebruikte filesystem, waardoor bestanden gerecovered kunnen worden. Eigenlijk hetzelfde wat ze met PC's ook kunnen alleen dan handig in een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ja maar in een PC haal de je HD eruit. Dit moet je vergelijken alsof je een PC aanzet, niet inlogt, en via een USB poort een complete dump van alle harde schijven kan maken. Dat kan toch helemaal niet?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)