Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:19:
[...]

BTW.
Weet iemand of het mogelijk is om .MKV op je N900 af te spelen?
Ik stream al enige tijd naar m'n N900 via een NAS, alleen het lukt me enkel met .avi bestanden.
Met MKV heb ik ook altijd weinig succes.
Het wisselt maar geen van de players die ik heb (de standaard, VLC en Mplayer) heeft erg veel succes.
Streamen (met netwerk drive gemount via Samba) gaat sowieso niet écht lekker, het begint al met het lezen van de directory, dat gaat erg schokkerig.
DNLA gaat op zich wel vloeiend, maar daar kun je weer niet mee spoelen/skippen.
Hoe stream jij precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Laatst online: 09-12-2020
HwKok schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:23:
Liet mijne vanmorgen op de tegelvloer vallen, nu doet het scherm het niet meer. Je ziet wel dat hij aanstaat (het scherm wordt iets lichter), maar ik heb geen beeld.

Is het nog verantwoord om hem naar een NSP, waarbij de kans bestaat dat ik hem nooit meer terug zie, of hebben jullie andere tips?
Ik heb precies hetzelfde probleem. NSP doet niks (tenminste die in H'veen niet) en dan ben je hem kwijt. Ik heb de vraag ook al gesteld. Het komt erop neer dat je zelf het scherm (niet het buitenste gedeelte) moet vervangen.

Alleen heb ik liever dat iemand het doet die het vaker heeft gedaan. Iemand een idee? Winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:38:
Ik heb sinds een dag of twee dat ik geen software meer kan bijwerken.

Hij geeft aan dat bepaalde catalogi niet beschikbaar zijn.
Ondanks dat er een openstaande verbinding is.
Alle bestaande catalogi kan hij niet meer ophalen.

Ik heb alle denkbare software catalogi ertussen staan en gebruik ook de CSSU updates.

Twee dagen geleden heb ik de advanced power monitor nog ge-update.
Sindsdien deed de Hyves app het niet meer. Die heb ik nog wel kunnen verwijderen en opnieuw installeren.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Weleens gehad, maar na een paar pogingen werkte het weer normaal.
Je zou kunnen proberen om je catalogi eerst uit te schakelen en toepassingsbeheer af te sluiten. Vervolgens start je het weer op en schakel je de catalogi weer in.
friendlyfiend schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:23:

Ik heb precies hetzelfde probleem. NSP doet niks (tenminste die in H'veen niet) en dan ben je hem kwijt. Ik heb de vraag ook al gesteld. Het komt erop neer dat je zelf het scherm (niet het buitenste gedeelte) moet vervangen.

Alleen heb ik liever dat iemand het doet die het vaker heeft gedaan. Iemand een idee? Winkels?
Deze winkel repareert schermen:
Nokia GSM-Smartphone Scherm

Om gebruik te kunnen maken van uw GSM-Smartphone is het wel wenselijk dat het beeldscherm naar behoren functioneert. Zonder beeldscherm is uw Nokia GSM-Smartphone namelijk erg lastig te gebruiken. Het kan echter altijd voorkomen dat het beeldscherm defect raakt of gewoon aan vervanging toe is wegens slijtage. Een nieuw Nokia GSM-Smartphone beeldscherm kost nog altijd aanzienlijk minder dan een nieuwe Nokia GSM-Smartphone. Het is tevens mogelijk het beeldscherm door de deskundige reparateurs van ReplaceDirect te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Hier een probleem wat veel mensen hebben. De USB-aansluiting van mijn N900 was kapot en tot mijn verbazing werd me bij telefoonkopen.nl gemeld dat mijn toestel vernietigd is zonder overleg en ze hebben me een N8 meegegeven en toen ik die niet accepteerde vertelden ze bij telefoonkopen.nl dat ze verder niks meer konden doen en dat ik naar een Nokia Care point moest zijn.

Dus ik naar Rotterdam geweest zonder me van tevoren in te lezen over de geboden service, is die Care Point 1 of ander Turks mobiel winkeltje met een man die de klantenservice belde voor een oplossing en verder niks voor me kon betekenen. Er werd me wel nog een N97 aangeboden maar die heb ik geweigerd. Een E7 was onmogelijk volgens de klantenservice.

Morgen maar weer eens bellen naar de klantenservice. En dreigen met de consumentenbond en zo. Dit zo regelen zonder overleg kan niet, vind ik. Zelfs een E7 vind ik een achteruitgang, maar die accepteer ik wel omdat ik die kan verkopen en dan wel een mobiel kan kopen die ik leuk vind. Wie weet weer een N900.

Andere mensen die last hebben van hetzelfde, als je naar een Nokia Care Point gaat, zou ik naar een Phonehouse of iets dergelijks gaan. Niet naar een Ritel Mobile of One Mobility. Denk dat je bij the phonehouse nog een beetje op begrip kan rekenen, misschien. Die Turkse eenmanszaakjes daar lukt het niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dat van die USB hoor ik erg vaak. Is het roeg proppen, vallen van de foon terwijl ie aan usb zit, poeren (zoals ik) om in het donker de connector te vinden, of gewoon random pech?

Ik denk dat je beter voor €2.50 een externe charger van ebay kunt halen dan je telefoon inleveren, want zo te horen worden ze allemaal vernietigd. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

friendlyfiend schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:23:
[...]

Die NSP winkel in Heerenveen is helemaal een ramp.Contractueel zijn ze wel degelijk verplicht om je naar behoren te helpen.
Als consument, en dat staat gewoon omschreven in de wet, mag je zelf bepalen welke dealer jou de garantie geeft. Het arrogante gedoe van de NSP's is volstrekt misplaatst, buiten de wetgeving en zeer schadelijk voor het imago van het merk NOKIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Volgens de voorpagina wordt volgende week door Nokia een nieuwe gsm gepresenteerd, waarschijnlijk de N9 of de N950 aldus wat regeltjes onderin het bericht!!

Op de desbetreffende site is echter niks over de N te vinden, toch blijf ik dan maar hopen...

Zoekende op het internet wordt er op veel sites toch gesproken over de N950.

[ Voor 48% gewijzigd door Bongoarnhem op 15-06-2011 16:37 . Reden: Link toegevoegd+extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sando schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 04:46:
Dat van die USB hoor ik erg vaak. Is het roeg proppen, vallen van de foon terwijl ie aan usb zit, poeren (zoals ik) om in het donker de connector te vinden, of gewoon random pech?

Ik denk dat je beter voor €2.50 een externe charger van ebay kunt halen dan je telefoon inleveren, want zo te horen worden ze allemaal vernietigd. :P
Daar los je het 'probleem' opladen mee op, maar niet het belangrijkste, update / reflashing ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
FreshMaker schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:49:
[...]

Daar los je het 'probleem' opladen mee op, maar niet het belangrijkste, update / reflashing ..
Updaten kan sowieso over-the-air, en ook flashen is mogelijk. Het blijft inderdaad een beperking. Hoe handig ben je zelf met de soldeerbout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:52:
Hier een probleem wat veel mensen hebben. De USB-aansluiting van mijn N900 was kapot en tot mijn verbazing werd me bij telefoonkopen.nl gemeld dat mijn toestel vernietigd is zonder overleg en ze hebben me een N8 meegegeven en toen ik die niet accepteerde vertelden ze bij telefoonkopen.nl dat ze verder niks meer konden doen en dat ik naar een Nokia Care point moest zijn.

Dus ik naar Rotterdam geweest zonder me van tevoren in te lezen over de geboden service, is die Care Point 1 of ander Turks mobiel winkeltje met een man die de klantenservice belde voor een oplossing en verder niks voor me kon betekenen. Er werd me wel nog een N97 aangeboden maar die heb ik geweigerd. Een E7 was onmogelijk volgens de klantenservice.

Morgen maar weer eens bellen naar de klantenservice. En dreigen met de consumentenbond en zo. Dit zo regelen zonder overleg kan niet, vind ik. Zelfs een E7 vind ik een achteruitgang, maar die accepteer ik wel omdat ik die kan verkopen en dan wel een mobiel kan kopen die ik leuk vind. Wie weet weer een N900.

Andere mensen die last hebben van hetzelfde, als je naar een Nokia Care Point gaat, zou ik naar een Phonehouse of iets dergelijks gaan. Niet naar een Ritel Mobile of One Mobility. Denk dat je bij the phonehouse nog een beetje op begrip kan rekenen, misschien. Die Turkse eenmanszaakjes daar lukt het niet bij.
Heb je een abbpnement bij telefoonkopen.nl?
Want dan mogen ze jou niet eens naar nokia care point sturen en moeten hun het regelen en niet jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:36:
[...]

Heb je een abbpnement bij telefoonkopen.nl?
Want dan mogen ze jou niet eens naar nokia care point sturen en moeten hun het regelen en niet jij
Ik heb een abonnement bij hun ja. Ze vertelden me dat Nokia met deze oplossing gekomen is en dat ik het er maar mee moet doen. Ik had ook geen zin om weer 6 weken te wachten en hoopte er eigenlijk op het zelf snel te kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:25:
[...]

Ik heb een abonnement bij hun ja. Ze vertelden me dat Nokia met deze oplossing gekomen is en dat ik het er maar mee moet doen. Ik had ook geen zin om weer 6 weken te wachten en hoopte er eigenlijk op het zelf snel te kunnen regelen.
Jij hebt een contract met hun niet met nokia, dus zei moeten jou een gelijkwaardige toestel leveren waar jij mee akkoord gaat. Doen ze dit niet kan je een brief sturen met het verzoek contract te ontbinden (hun moeten dan jou telefoon terug nemen en volledige contract af kopen + terug betalen wat jij afgelopen jaar aan hun hebt betaald) in die brief mag je ook een passend alternatief geven in jou zaak dus een E7 maar dit moet niet eens een nokia telefoon zijn. Je geeft ze een termijn om te reageren 2 weken is normaal. Gaan ze hier niet mee akkoord dan zal de geschillencommissie moeten bepalen wie gelijk heeft (Alleen volgens de wet gezien sta jij dan in gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je hebt idd geen contract met Nokia, maar ook niet met telefoonkopen.nl, je hebt een contract met de betreffende provider en die zal dit contract niet ontbinden, omdat een door telefoonkopen.nl geleverd toestel, waar de provider dus niets mee te maken heeft, defect is.
Wanneer je geen dekking zou hebben en dus niet zou kunnen bellen, is 't een andere zaak, dan blijft de provider in gebreke bij het leveren van de contractueel overeengekomen dienst en dan kan 't contract ontbonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Ik kan me vergissen, maar garantie heeft niks met een telefooncontract te maken toch? Nokia is verantwoordelijk als ik me niet vergis.

Wordt de zaak verkocht door een gevolmachtigde die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, dan wordt de koop aangemerkt als een consumentenkoop, tenzij de koper ten tijde van het sluiten van de overeenkomst weet dat de volmachtgever niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Staat in mijn wetboek. Bedankt voor de hulp in ieder geval. Er staat ook dat degene die het garantiebewijs toezegt bij een consumentenkoop, verantwoordelijk is. (BW 7, art 2a) En dat is Nokia dus. Ik heb nooit opgelet op school en net een 5,5 gehaald voor het vak recht dus ik weet niet zeker of het klopt, maar ik denk het wel. :p

Edit: Ik werd vandaag gebeld door Nokia. Ze hebben een nieuwe lading N900 telefoons besteld omdat veel N900 gebruikers niet tevreden waren met de N8. Veel mensen die geklaagd hebben zullen nu dus alsnog een n900 krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door tahomas op 16-06-2011 12:08 . Reden: onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Weet iemand of er ondertussen een mogelijkheid is om de alarmfunctie automatisch uit te zetten bij het opstellen van een nieuwe gebeurtenis in de agenda? Bedankt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door tim301292 op 17-06-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tim301292
- Nieuwe gebeurtenis
- Naar beneden scrollen
- Klik alarm aan
- Kies geen
- Klik opslaan aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:31
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:31:
@tim301292
- Nieuwe gebeurtenis
- Naar beneden scrollen
- Klik alarm aan
- Kies geen
- Klik opslaan aan
niet echt automatisch he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
tim301292 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:02:
Weet iemand of er ondertussen een mogelijkheid is om de alarmfunctie automatisch uit te zetten bij het opstellen van een nieuwe gebeurtenis in de agenda? Bedankt ;)
Ik vind het ook heel irritant en heb er ook al naar gezocht. heb echter tot op heden nog niks kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Sinds ik mijn SIM-kaart in een andere telefoon heb gedaan, en vervolgens teruggestopt, kiest de telefoon ervoor om de verbinding 'T-mobile MMS' te gebruiken als standaard, in plaats van 'T-mobile Internet'. Is er iemand met een verklaring, en een oplossing? In de praktijk komt er namelijk wel een verbinding, maar kunnen de netwerken niet connecten, wat een hoog batterijgebruik tot gevolg heeft, elke keer dat ik mijn huis en WiFi verlaat.. :(

Het probleem met het alarm in de kalender heb ik volgens mij ook nooit kunnen tackelen.. Overigens gebruik ik Google Agenda eigenlijk altijd om in te vullen, en de agenda op de N900 meestal alleen om iets na te kijken. Hierdoor loop ik weinig tegen het probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het alarm heb ik ook lang gezocht, maar helaas is idd een irritant ding! welhaast netzo irritant als het automatisch opnemen van ,iedere boer die je ooit een email hebt gestuurt, bij je contact personen. ...kan je vlg mij ook niet uitzetten.
hoor het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 20:17
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:12:
netzo irritant als het automatisch opnemen van ,iedere boer die je ooit een email hebt gestuurt, bij je contact personen. ...kan je vlg mij ook niet uitzetten.
hoor het graag...
In de algemene instellingen van de e-mail zit hiervoor een knop. Een fix voor het automatisch alarm in de agenda hoor ik ook nog graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoera, thx @fiscbiker..niet gezien...zozie je maar..foutje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee mensen. Ik zie allerlei mensen praten over dat hun n900 kapot is en dat ze een vervangend toestel krijgen? Hoe werkt dit. Ben eigenlijk niet zo heel tevreden met mijn n900 en zou het liefst een andere telefoon willen, alleen heb nog een jaar een abbonement.. Maar bij een defect kun je bij de plaats waar je je telefoon hebt gehaald aangeven dat je een andere telefoon wilt omdat nokia de n900 niet meer repareert ofzo? kan iemand mij het een beetje uitleggen?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:59:
Hee mensen. Ik zie allerlei mensen praten over dat hun n900 kapot is en dat ze een vervangend toestel krijgen? Hoe werkt dit. Ben eigenlijk niet zo heel tevreden met mijn n900 en zou het liefst een andere telefoon willen, alleen heb nog een jaar een abbonement.. Maar bij een defect kun je bij de plaats waar je je telefoon hebt gehaald aangeven dat je een andere telefoon wilt omdat nokia de n900 niet meer repareert ofzo? kan iemand mij het een beetje uitleggen?

groetjes
Kansloos persoon. als je een nieuwe telefoon wil dan koop je die in de winkel ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 15:06
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:59:

groetjes
Eigenlijk ben je dan bezig met fraude als het toestel niet stuk is, maar je het wel opstuurt met de opmerking dat hij het niet doet. :/

De N900 word niet meer gemaakt door Nokia, dus er zijn zo goed als geen onderdelen om hem te reparen. Het toestel zal dus worden vervangen door een vergelijkbaar toestel, maar jij wilt blijkbaar je toestel slopen om zo goedkoop een nieuw toestel te krijgen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is nou ook weer niet mijn intentie...

Alleen heb ik sowieso al wat problemen met mijn n900. Mijn oplader doet het simpelweg gewoon helemaal niet meer.. Dus ik moet hem nu altijd opladen via mijn computer (vrij klote bijvoorbeeld op vakantie's etc). Heb ook al geprobeerd om met de oplader van een vriend van me op te laden. lukt ook niet.

En oook laat de onderkant van mijn scherm los. Dus dat randje eromheen.

Zijn dit veel voorkomende problemen of ben ik hiermee een uitzondering?

En nee. Ik ga mijn mobiel niet kapot smijten in de hoop er een nieuwe voor te krijgen. Zo debiel ben ik nou ook weer niet

Edit: Ook kan die soms geen contact maken met mijn simkaart. Las het topic even door en zag dat dit een veel voorkomend probleem is. Gelukkig voor mij is dit probleem niet altijd aan de gang.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nee je bent niet de enige maar de mijne bijv. mankeert na bijna 2jr. nog helemaal niets. Het verschilt nogal per toestel lijkt het en hoe hij behandeld word. Ook al gebruik ik de mijne in alle omstandigheden strand, regen sneeuw enz. Is ook al verschillende keren goed nat geworden (tot halverwegen het toetsenbord onder water) en heb er nog nooit iets van gemerkt, ook de usb aansluiting zit na veel vuldig gebruik nog stevig vast en daar ben ik nooit speciaal voorzichtig mee omgegaan (gem. 3x per dag erin en eruit)

Wel heb ik hem drie keer opnieuw geflashed, en op 1100Mhz lopen sinds de dag dat het mogelijk werd.

Voor mij geld: N900 beste telefoon die ik ooit gehad heb O+

[ Voor 9% gewijzigd door warhamstr op 19-06-2011 18:44 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf echt een leek op dat mhz gedoe. Maar neem aan dat dat betekend dat je hem dan sneller laat lopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

@michielb1 schreef :
Ik ben zelf echt een leek op dat mhz gedoe. Maar neem aan dat dat betekend dat je hem dan sneller laat lopen ofzo?
Hier op sygysweb lees je daar (overklokken) alles over:
http://www.sygysweb.nl/n9...p?f=3&t=242&hilit=cpufreq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

warhamstr schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:42:
[Verhaal]

Voor mij geld: N900 beste telefoon die ik ooit gehad heb O+
Voor mij hetzelfde, alleen begon ik wat later met overclocken en draait ie nu standaard op 850 MHz.

Nog steeds beste telefoon ooit (mening) en ik baal zo van het falen van Nokia, het schrappen van Maemo, en het op dit moment geen opvolger bestaan van deze telefoon. Het is volgens mij gewoon de ideale tweakertelefoon. Voor mij wel althans.

Bellen en voipen door elkaar gebruiken, chatten, IMmen en SMSsen door elkaar, muziek spelen van mijn telefoon op de antieke radio met lekker geluid tijdens de afwas, ssh voor kopiëren, vnc voor remote desktoppen (als ik aan het werk (computerwerk :P) ben kan ik dan met warp speed 10 op SMSjes reageren), tijdens fietstochten mijn route plotten op een kaart (marble) en evt openstreetmaps aanpassen (voor de lol), tvseries kijken of radio luisteren als ik niet kan slapen en afentoe eens bellen. :P

Wat een telefoon. Alleen jammer dat Android zoveel coole apps heeft en dat Maemo die nog steeds niet gewoon kan draaien. En jammer dat er een huiliebatterij inzit.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik deel de mening van RedSandro en Warhamstr !

Prima toestel, geen problemen met of om het toestel.
De enige reden dat ik binnenkort omga naar Androis is idd de apps basis, (en ik weer wat nieuws wil )
Maemo had idd betere ondersteuning moeten geven, qua mogelijkheden is het niet echt aangeslagen
Mijn handset is niet met extra care behandeld, gewoon een protector erop, hij is nog als nieuw, na 2 jaar
Dagelijks opladen, en bijna dagelijks de batterij verwisseld, en ook daarvan heeft hij geen 'schade' ondervonden

idd de batterijduur is niet geweldig, 4 uur op vol gebruik is het einde dienst, dus al sinds dag één loop ik met 2 'reserve' batterijen, en wissel gewoon - routine geworden, 20 seconden werk -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Idd deel ik hetzelfde probleem dat ik gewoon wat Apps mis die op de andere platformen wel bestaan. Dat is het enige gemis wat mij betreft voor de N900.

Als Nokia morgen echt een opvolger aankondigd zoals op verschillende sites en fora gezegd wordt is er misschien weer hoop al is het natuurlijk maar de vraag of er ontwikkelaars zullen zijn die voor 1 toestel wat gaan ontwikkelen, met geen zicht op een volgens Nokia Meego toestel.

Tenzij andere fabrikanten natuurlijk ook met wat Meego telefoons op de proppen komen dan zou het nog wel eens kunnen gaan lopen.

We wachten maar af want dat moet je intussen kunnen als je erop zit te wachten en de andere partij is Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
En het mooiste .. er zijn wel apps, keuze genoeg
Maar heel veel is het nét niet ...
Twitter, foursquare en sync apps doen hun best, maar missen vaak snelheid of zien er niet uit .

Verder is de vrijheid enorm, tot aan Ubuntu kan je installeren, en een redelijk werkbare Android versie.
Maar alweer, nét niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 15:59

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Weet iemand ook of Myriad Alien Dalvik ooit nog beschikbaar komt? Of dat de community misschien zoiets gaat inbouwen?

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 21-09 15:06
Barres B. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:42:
Weet iemand ook of Myriad Alien Dalvik ooit nog beschikbaar komt? Of dat de community misschien zoiets gaat inbouwen?
Het is nogal rustig rondom dat project, heb er nooit meer wat van gehoord en heb er ook geen release date van kunnen vinden. Het word hoogstwaarschijnlijk een betaalde app, dus dan zal het niet worden geintegreed in CSSU, maar als het gratis is misschien wel.

Ik heb trouwens wat goed nieuws. Las gister op maemo dat developers van Liveprofile (whatsapp concurrent, met bbm style) het aan het porten zijn naar qt voor symbian en maemo. Een van de developers heeft zelf een N900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Barres B. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:42:
Dit is hier al een tijd geleden neergezet:
GenjiBlade schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:39:

Wat betreft de Myriad Alien Dalvik, die is allang al af, pers condference, proof of concept en release zijn allang al geweest. Probleem is gewoon dat het niet openbaar verkrijgbaar is, dus alleen commercieel. Dat wil zeggen dat wij 'endusers' het niet zullen krijgen tot of Nokia of Linux Foundation of Maemo of CSSU mensen eraan kunnen komen en het voor ons releasen via Ovistore/Appman/update. Het zal nooit een los programma worden wat Myriad zelf voor ons uitbrengt.

[ Voor 54% gewijzigd door Bongoarnhem op 20-06-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Wordt morgen de nieuwe N9/N950 aangekondigd?
http://www.mwkn.net/2011/25/front.html

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Volgens de berichten her en der krijgt de N9 geen qwerty toetsenbord en uitsluitend een touchscreen...das minder nieuws voor de liefhebbers hier....

[ Voor 35% gewijzigd door Bongoarnhem op 20-06-2011 19:41 . Reden: Linkjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-p
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 12:38
Ongeveer een maand geleden stond er op my-maemo.com een berichtje over 2 toekomstige toestellen van nokia:

Sun, 22.05.11

Two MeeGo devices from Nokia coming

According to the recent news from multiple sources, there will be two MeeGo devices from Nokia coming very soon.

The first one is the one that could be seen on the video teaser that leaked recently, looking just like the last year's "N9" (and actually being it), with hardware keyboard. It will be based on the same processor as the N900 (Cortex-A8) but clocked at 1 GHz, and 512 MB of operating memory (RAM) + swap. The display is larger (4") and supports multitouch. This device will NOT be sold, it will be available to Maemo/MeeGo developers and supporters only. Some units will most probably be handed to attendees of the upcoming MeeGo Conference in San Francisco. (My-Maemo can't be there, but hopefully with 10,000 page impressions a day it will still qualify as a "supporter"...)

The second MeeGo model will be keyboard-less, but will be based on a considerably more powerful hardware, the same that will be used by Nokia in their future Windows Phone 7.5 smartphones: ST-Ericsson chipset including dual-core Cortex-A9 processor (can be clocked up to 1.2 GHz) and (probably) Mali-400 GPU (graphics accelerator). This model will also feature a 4" multitouch display, 512 MB or 1 GB RAM (+ swap), and will be available commercially, most probably within several weeks.

Volgens mij heeft het 2de toestel veel weg van de n9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

W000000T!? 8)7

Ok, jullie mogen me allemaal uitlachen, maar ik heb na ~ 1,5 jaar ontdekt dat er in het microfoontje van de oordopjes een play/pause/opnemen-knop zit! 8)7 8)7

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Sando schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:36:
W000000T!? 8)7

Ok, jullie mogen me allemaal uitlachen, maar ik heb na ~ 1,5 jaar ontdekt dat er in het microfoontje van de oordopjes een play/pause/opnemen-knop zit! 8)7 8)7
Ik heb er vaak op gedrukt maar altijd zonder resultaat!
Dus ik W00000000000T! met je mee!

[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 20-06-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Huh, werkt dat nu opeens ook voor muziek? Vet!

Maarruh.. iemand een oplossing voor het probleem dat automatisch de verkeerde 3G verbinding gekozen wordt? (mms ipv. internet) Ben erg benieuwd, dit is echt vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Volgens mij werken de knopjes van afspelenvstoppen niet. Het is een product wat niet bij de n900 hoort en ik heb het zelf getest toen ik de n900 kreeg.

Om de geruchtenmolen draaiende te houden:
Klik.
2 versies dus, waarbij het kleurtjes-toestel erg mainstream is. De developer-versie, de n950? spreekt mij meer aan, die heeft wèl een fysiek keyboard. Maar niks kan vooralsnog bevestigd, dus ik zie het morgen wel...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nas T schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:57:
Volgens mij werken de knopjes van afspelenvstoppen niet.
Met de standaard headset wel dus! Ik weet niet of het altijd al zo was of dat het een CSSU is, maar ik zat zo aan dat ding te poeren omdat ik 'm niet op mijn blouse kreeg, opeens ging de muziek pause play pause play.

Ik: Stuk? :/

ff testen: :D

De controls van een N95/96/97 headset werken daarentegen niet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
De N9 is officieel aangekondigd:

http://thisismynext.com/2...pe-ui-lost-promise-meego/

Edit: ook al op Tweakers: nieuws: Nokia presenteert unibody-smartphone met MeeGo

[ Voor 37% gewijzigd door HwKok op 21-06-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Dames en heren, het mag officieel zijn:

Nokia is afgeschreven. Dood.

Een singlecore processor van 1GHz, 8Mpixel, 854x480 en niet eens "native"? MeeGo.
En dat moet het topmodel zijn? Ik ga er geen woorden aan vuil maken, Nokia heeft zichzelf nu kapotgemaakt, of de prijs moet heel interessant worden <€400.

Onze enige hoop is de N950 (al is dat hardwarematig ook niet veel soeps)...

[ Voor 18% gewijzigd door Nas T op 21-06-2011 08:49 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Nas T schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:44:
Dames en heren, het mag officieel zijn:

Nokia is afgeschreven. Dood.

Een singlecore processor van 1GHz, 8Mpixel, 854x480 en niet eens "native"? MeeGo.
En dat moet het topmodel zijn? Ik ga er geen woorden aan vuil maken, Nokia heeft zichzelf nu kapotgemaakt, of de prijs moet heel interessant worden <€400.

Onze enige hoop is de N950 (al is dat hardwarematig ook niet veel soeps)...
Als liefhebber van de N900 vind ik het geen goed toestel en de hardware is niet indrukwekkend (maar raar genoeg met behoorlijke afstand de beste Nokia :') ), maar het OS kan nog wel een succesje worden voor mainstream consumenten. Maar Nokia kennende zal de marketing tegenvallen en het geen succes worden.

Mijn volgende toestel wordt het in ieder geval niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 21-06-2011 12:25 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 21-09 08:47
* citruspers stapt dan maar definitief over naar android.....

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nu pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Jammer wel, en discriminatie mbt het qwerty toestel welke ik dan weer wél zie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
<sarcasme aan>

Maar dan wel echte toestellen .... en geen Desire Z, toestel van de vorige generatie :P

<sarcasme uit>

Met de komst van de dual cores gaat de 'ervaring' mbt gebruik een stuk omhoog, de N900 is een super telefoon, maar loopt nu ten einde ( 2 jaar later).
Logische opvolger hiervoor had sowieso al een jaar geleden moeten komen, en anders nu zeker een toestel met meer power en punch.

Met dit toestel, geen verwisselbare accu en zonder toetsenbord, is het voor mij geen "lustobject" iig
Dus ik maak de overstap ook binnenkort, samen met Citruspers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 21-09 08:30
Ik heb altijd veel plezier beleeft aan mijn N900, maar heb toen gelukkig de overstap gemaakt naar Android.

Ik maak maar geen woorden vuil aan deze 'opvolger'.

De N900 is verder een top toestel alleen inmiddels verouderd. Als je op zoek bent naar een ander toestel, neem een Android toestel. Het werken met custom roms is erg leuk, en je haalt nog meer performance uit je toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Nou, niet zo somber...het toetsenbord is wel een gemis, maar wat de N900 vooral langzaam maakt is gebrek aan ram, en (ver) daarna een goede video driver. Dat eerste heeft de N9 in ieder geval genoeg, dus het belangrijkste is al binnen. De videodriver van Meego DE is al beter, dus ik heb er wel vertrouwen in dat dat hier ook zo zal zijn.
Ik vraag me wel af of er flash 10.x op zit, daar hebben ze het niet over, dat is dan weer geen goed teken.

Wie weet gaan ze de N950 toch ook nog (voor niet-ontwikkelaars) uitbrengen, die heeft wel een toetsenbord, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze dat zo beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Nas T schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:44:
Ah, we hebben weer iemand die zich blind staart op de megapixels, haha.
Sorry hoor, maar iedereen weet toch tegenwoordig wel dat het aantal "megapixels" toch echt een marketingbegrip is. Een N9 met "maar" 8MP kan maar zo mooiere foto's maken dan een Android met 12MP. Waarom denk je dat ze het filmpje in het artikel op de frontpage beginnen met "It's not the 8MP, it's the Zeiss that counts!". En zo is het.

Ik zal hem niet kopen, maar voor de mainstream-markt is het wel een aardig toestel denk ik hoor. Het enige gemis zal ook hier weer zijn dat de meeste ontwikkelaars het niet zien zitten om voor dat kleine clubje N9 bezitters speciaal een app te maken of te porten, waardoor je een "app-tekort" krijgt, waardoor automatisch iedereen overstapt op een ander OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 21-09 08:47
Behalve dat er geen Zeiss glas in zit, maar dat de (waarschijnlijk zelfs plastic) lens een gelicenseerd model is van Zeiss, waarschijnlijk een Planar.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartenmk schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:55:
[...]

Met MKV heb ik ook altijd weinig succes.
Het wisselt maar geen van de players die ik heb (de standaard, VLC en Mplayer) heeft erg veel succes.
Streamen (met netwerk drive gemount via Samba) gaat sowieso niet écht lekker, het begint al met het lezen van de directory, dat gaat erg schokkerig.
DNLA gaat op zich wel vloeiend, maar daar kun je weer niet mee spoelen/skippen.
Hoe stream jij precies?
Beetje late reactie, maar toch even een antwoord... :P

Ik stream via een Synology DS210j met DNLA/UPnP.
Meestal tussendoor ff een episode van Family Guy ofzo, maar nog niet echt om films te kijken.

Ik heb wel gemerkt dat 'ie iets vaker moet bufferen bij passages met veel drukke geluiden of muziek, maar voor de rest werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Dan weer een snelle reactie van mijn kant ;)
Dus dan neem je voor lief dat je niet kunt 'seeken'? Of heb je daar iets op gevonden?
Ik weet trouwens niet of dat aan de players/drivers ligt of aan de DLNA standaard. Ik neem aan dat eerste.

Het streamen via Samba gaat op de Xperia X10 overigens wel heel vloeiend, toch hetzelfde netwerk. Maar ja, die kan weer niet op de TV....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Sorry, geen sprookje, maar ik ga voor een keyboard op mijn toestel; het spijt me maar sinds de N900 kan ik niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
HwKok schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:42:
[...]

Ah, we hebben weer iemand die zich blind staart op de megapixels, haha.
Sorry hoor, maar iedereen weet toch tegenwoordig wel dat het aantal "megapixels" toch echt een marketingbegrip is. Een N9 met "maar" 8MP kan maar zo mooiere foto's maken dan een Android met 12MP. Waarom denk je dat ze het filmpje in het artikel op de frontpage beginnen met "It's not the 8MP, it's the Zeiss that counts!". En zo is het.
Ja en nee. je vergelijkt apples met peren. iphone cam is crap,out of the question. Maar de N8 heeft 12Mpixel, dus waarom de N9 niet? Nokia naait de enthousiasts gewoon kei- en keihard. Want wil je 12Mpixel, dan moet je naar Symbian, dus wordt het kiezen uit 2 kwaden.

Ik vond Nokia zo fijn vanwege de overall kwaliteit. Ik begon met de N95, een fijn toestel, daarna de N900, een groot feest van vrijheid en een speeltuin van openheid. Straks komt Samsung misschien met een MeeGo toestel, dan heb je top hardware, prima kwaliteit en MeeGo. Nokia heeft uitstekende waliteit, MeeGo met hardware van een jaar oud. Toch jammer.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
Iemand enige ervaring hoelang je een toestel die voor reparatie is opgestuurd weg is als je deze direct via de online repair van nokia op laat sturen? Ik ben het toestel al ander halve week kwijt en staat bij de status alleen op 3x ontvangen. Soms heb ik wel eens bij track&trace dat pakketjes al zijn bezorgd nog voordat je ze verstuurd zag bij de track&trace maar is dat bij Nokia ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Heb precies hetzelfde gehad, ook rechtstreeks naar Nokia. Na een paar weken er achteraan gemaild en toen bericht gekregen dat hij vernietigd was en een N8 ontvangen. Bereid je maar voor. Ze krijgen hem binnen, o N900, waar is de versnipperaar ook al weer.......... Zou wel even een mail sturen als ik jou was, dan werken ze misschien ermee door.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 20:17
Als die N950 alleen als developer-model uitkomt, zou je die dan kunnen kopen, en zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
FiscBiker schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:27:
Als die N950 alleen als developer-model uitkomt, zou je die dan kunnen kopen, en zo ja, waar?
Nee, misschien via ebay, maar het idee is dat Nokia de hardware terugkrijgt (dus "hebben" is er niet bij).
Daarbij: als hij op ebay verschijnt, reken maar op belachelijk hoge prijzen (€700?), want er zijn er meerdere die hetzelfde denken.

En dan nog: voor die prijs heb je mindere hardware dan de N9, alleen je hebt dan een keyboard.
Ik zou zeggen: "niks aan de hand mensen, er is niks te zien, loop maar door".

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
DitisKees schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:45:
Heb precies hetzelfde gehad, ook rechtstreeks naar Nokia. Na een paar weken er achteraan gemaild en toen bericht gekregen dat hij vernietigd was en een N8 ontvangen. Bereid je maar voor. Ze krijgen hem binnen, o N900, waar is de versnipperaar ook al weer.......... Zou wel even een mail sturen als ik jou was, dan werken ze misschien ermee door.
En jawel, ze hebben het toestel alweer teruggestuurd dus ik hoop dat die twee vage vlekjes in het scherm weg zijn. Had gemaild en op facebook bericht gezet en kreeg zeer snel een reactie. Dus contact opnemen helpt erg goed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartenmk schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:11:
Dan weer een snelle reactie van mijn kant ;)
Dus dan neem je voor lief dat je niet kunt 'seeken'? Of heb je daar iets op gevonden?
Ik weet trouwens niet of dat aan de players/drivers ligt of aan de DLNA standaard. Ik neem aan dat eerste.

Het streamen via Samba gaat op de Xperia X10 overigens wel heel vloeiend, toch hetzelfde netwerk. Maar ja, die kan weer niet op de TV....
Idd. seeken lukt niet, wel vervelend maar er is mee te leven.
Ik kijk toch alleen maar series van max. 30 minuten op m'n telefoon.

Ik denk dat het aan de player ligt, want als ik dezelfde media op een mediaplayer stream dan kan ik wel seeken.
Blijf het sowieso vervelend vinden dat telefoons met Android vele malen beter zijn met dit soort dingen dan een Nokia. Mijn volgende telefoon wordt zeker wel een Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Nouja voor Android is veel te krijgen, en de community is groter, maar op zich vind ik Maemo nog steeds beter. Daar heb je natuurlijk weinig aan als niemand het meer ondersteunt, maar tot zover kan ik er op de meeste fronten nog wel tevreden mee zijn.
En wie weet brengt het uitbrengen van de N9 ook voor de N900 een nieuwe impuls (via Qt), we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 07:35
Hallo mede N900 bezitters,

Ben al bijna een jaartje de trotse bezitter van deze telefoon, en heb vandaag de CSSU erop geinstalleerd.

Na een zoekopdracht in dit topic ben ik deze link tegen gekomen om te overklokken (KLIK)

Echter, als ik deze probeer te installeren krijg ik een foutmelding:

'Kan Enchanced Power Kernel for power users (settings) niet installeren. Toepassingspakketten conflicteren'

Als ik dan op Details klik krijg ik het volgende te zien:
'Kan Enchanced Power Kernel for power users (settings) niet installeren.'
Conflict met toepassingspakketten:
- Kernel-modules-maemo
- Kernel-maemo
- Kernel-modules-maemo
- Kernel-maemo

Iemand een idee wat ik fout doe ?, of is er een andere manier om te overklokken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Ik geloof niet dat je wat fout doet, maar je zou het nog via apt-get kunnen proberen:
apt-get update
apt-get install kernel-power-settings
(geloof ik. En misschien moet je het als root uitvoeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
maartenmk schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:13:
Ik geloof niet dat je wat fout doet, maar je zou het nog via apt-get kunnen proberen:
apt-get update
apt-get install kernel-power-settings
(geloof ik. En misschien moet je het als root uitvoeren)
thanks, lijkt erop dat dat wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
oke dan, heb m nu op 125 - 1000 staan, is er een mogelijkheid om m te stressen om te kijken of ie stabiel is, of is dat gewoon afwachten ?

Oh, en ik zie in conky dat de stappen 250-500-1000 doet, is dit aan te passen met meer tussenstappen, of is dat af te raden? (hij komt ook niet onder de 250 btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

marti-n schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:11:
oke dan, heb m nu op 125 - 1000 staan, is er een mogelijkheid om m te stressen om te kijken of ie stabiel is, of is dat gewoon afwachten ?

Oh, en ik zie in conky dat de stappen 250-500-1000 doet, is dit aan te passen met meer tussenstappen, of is dat af te raden? (hij komt ook niet onder de 250 btw)
Je kan frequenties excluden ja (geen idee hoe, maar het zal vast ergens in de wiki staan of anders op talk.maemo.org zoeken). En voor stessen zou ik mobiele data gebruiken + veel zware apps zoals games en flash filmpjes tegelijk laten draaien. Dan wordt ie sowieso behoorlijk warm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
hmm, ook wel handig om de snelheid in te stellen is QCPUfreq , alleen geeftie hier de temperatuur niet goed aan (400 graden momenteel :P)

draait iig stabiel op 1 ghz op dit moment, had ik maanden eerder moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
marti-n schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:11:

Ik stress met online filmpjes.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

marti-n schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:44:
hmm, ook wel handig om de snelheid in te stellen is QCPUfreq , alleen geeftie hier de temperatuur niet goed aan (400 graden momenteel :P)
dir probleem heb ik ook, waarschijnlijk een factor 10 teveel :) ik heb het nog niet opgezocht, het ging vroeger wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

MorosMyrddin schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 06:23:
[...]

dir probleem heb ik ook, waarschijnlijk een factor 10 teveel :) ik heb het nog niet opgezocht, het ging vroeger wel goed...
Dat is een bug in power kernel v47 waardoor je batterij temp inderdaad met factor 10 verhoogd wordt. Zie het powerkernel topic op talk.maemo.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
zo'n idee had ik al ja :P , nog een andere om de speed in te stellen geeft de temp overigens wel goed aan (naam weet ik even niet nu, telefoon niet bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
marti-n schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:39:
zo'n idee had ik al ja :P , nog een andere om de speed in te stellen geeft de temp overigens wel goed aan (naam weet ik even niet nu, telefoon niet bij de hand)
Dat is de CPU temperatuur. (Bij QCPUfreq)

Het gaat om de batterij temperatuur, zoals gezien in Conky bijv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste n900 gebruikers,

Ook ik ben een groot liefhebber van dit toestel, ondanks de fouten die het bevat. Nu heb ik mijn toestel inmiddels 3 keer laten opsturen via de Belcompany. De eerste keer was het de micro-usb aansluiting die ik prompt in mijn handen had, waarna ik het toestel kreeg terug gestuurd met een stuk ''bescherm'' folie over het scherm. Je raadt het al, dit stuk folie trok gedeeltes van de toplaag van het scherm mee. Zonder een moment van twijfel liet ik het wederom opsturen, waar ik na 4 weken wachten tot mijn genoegen een nieuw scherm op mijn n900 had.
Na een periode van 3 weken, had ik helaas de micro-usb aansluiting weer te pakken. Wederom heb ik deze laten opsturen en verwachtte ik al dat ik een n8 zou ontvangen. En ja hoor.... vandaag ontvang ik een mailtje van de Belcompany, met de mededeling dat de verzekering (!) mij een n8 had geruild.

Hebben jullie nu wat verstandige tips? Ik ga hier namelijk niet mee akkoord. Mijn verzekerings polis heb ik nu niet bij de hand, dus ik kan mij niet inlezen wat de beste aanpak is. :? Alvast dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:38:
Beste n900 gebruikers,

Ook ik ben een groot liefhebber van dit toestel, ondanks de fouten die het bevat. Nu heb ik mijn toestel inmiddels 3 keer laten opsturen via de Belcompany. De eerste keer was het de micro-usb aansluiting die ik prompt in mijn handen had, waarna ik het toestel kreeg terug gestuurd met een stuk ''bescherm'' folie over het scherm. Je raadt het al, dit stuk folie trok gedeeltes van de toplaag van het scherm mee. Zonder een moment van twijfel liet ik het wederom opsturen, waar ik na 4 weken wachten tot mijn genoegen een nieuw scherm op mijn n900 had.
Na een periode van 3 weken, had ik helaas de micro-usb aansluiting weer te pakken. Wederom heb ik deze laten opsturen en verwachtte ik al dat ik een n8 zou ontvangen. En ja hoor.... vandaag ontvang ik een mailtje van de Belcompany, met de mededeling dat de verzekering (!) mij een n8 had geruild.

Hebben jullie nu wat verstandige tips? Ik ga hier namelijk niet mee akkoord. Mijn verzekerings polis heb ik nu niet bij de hand, dus ik kan mij niet inlezen wat de beste aanpak is. :? Alvast dank voor de hulp.
Aangeven dat je recht hebt op een vergelijkbaar toestel? Geef ook aan dat je je telefoon gekocht hebt vanwege het fysieke qwerty toetsenbord. En niet akkoord gaat met een N97, maar wel met een E7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chibimoon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 00:52
Hey oneofakind,

Ik heb zelf ook een n900 via belcompany incl. verzekering. Net even de polis voorwaarde opgezocht en doorgelezen. Als je toestel totalloss wordt verklaard dan moeten ze een vergelijkbaar toestel uitkeren. Moch je er dan niet mee eens zijn, moet je dus contact opnemen met je verzekering en het hele verhaal uitleggen. hopelijk dat ze dan wat coulant zijn. Maar uit ervaring kan ik je vertellen dat het nog best een hele getouwtrek kan worden. Maar meestal kan je bij een belcompany vestiging al een heel eind komen. Gewoon naar binnen gaan je verhaal uitleggen en duidelijk stellen dat je b.v. "het fysieke qwerty toetsenbordje" voor je van essentieel belang was bij het uitkiezen van de n900, of b.v. "gebruiks gemak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:29:
[...]

Ja en nee. je vergelijkt apples met peren. iphone cam is crap,out of the question. Maar de N8 heeft 12Mpixel, dus waarom de N9 niet? Nokia naait de enthousiasts gewoon kei- en keihard. Want wil je 12Mpixel, dan moet je naar Symbian, dus wordt het kiezen uit 2 kwaden.

Ik vond Nokia zo fijn vanwege de overall kwaliteit. Ik begon met de N95, een fijn toestel, daarna de N900, een groot feest van vrijheid en een speeltuin van openheid. Straks komt Samsung misschien met een MeeGo toestel, dan heb je top hardware, prima kwaliteit en MeeGo. Nokia heeft uitstekende waliteit, MeeGo met hardware van een jaar oud. Toch jammer.
Om te beginnen, als die 8mp camera minder ruist dan de 12mp camera is hij beter. Met 8mp kan je al uitvergroten tot 20x30, Als je dat soort dingen al wil doen dan wordt ruis niet om aan te zien en is dat dus een veel belangrijker criterium. Dus voor we foto's hebben om te vergelijken die onder dezelfde licht omstandigheden zijn gemaakt, kan je niet concluderen welke beter. Het is tijd dat die mp mythe eens een pijnlijke dood sterft.

En tenslotte: MeeGo draait op een wat oudere single core processor beter (afgaand op de filmpjes) als Android op een zeer recente single core. Ik heb zowel HTC Desire als Samsung Galaxy S getest en beide zijn niet altijd soepel. Lees ook de reviews maar, Android heeft blijkbaar dual core nodig om net zo soepel te werken als iOS (en blijkbaar ook MeeGo). Tov iOS komt dit door beperktere hardware acceleratie van de UI onder android. Het voordeel van Meego zal ongetwijfeld native code zijn.

Hoe dan ook, als jem met lichtere hardware hetzelfde kan bewerksteligen ben je beter bezig. Je kan goedkoper produceren, je hebt geen energie vretende monster CPU nodig. En als je die wel zou inbouwen kan hij teruggeclockt worden voor stroom besparing. M.a.w. de hardware 'achterstand' is ook niet relevant.

Ik ga mits de prijs goed is dus voor een N9 om mijn iPhone te vervangen. Het telefoon gedeelte van Nokia telefoons is onovertroffen en ok het smartphone gedeelte voldoet nu aan mijn eisen. Apps gebruik ik sowieso nauwelijks, heb er na 3 jaar 8 op mijn iPhone staan en gebruik ze zelden. Over een jaar of twee kijk ik wel weer wat er verkrijgbaar is. Het is niet alsof je voor kapitalen aan randapperatuur koopt bij een telefoon die je bij een systeemwissel weggooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:08:
[...]

Om te beginnen, als die 8mp camera minder ruist dan de 12mp camera is hij beter. Met 8mp kan je al uitvergroten tot 20x30, Als je dat soort dingen al wil doen dan wordt ruis niet om aan te zien en is dat dus een veel belangrijker criterium. Dus voor we foto's hebben om te vergelijken die onder dezelfde licht omstandigheden zijn gemaakt, kan je niet concluderen welke beter. Het is tijd dat die mp mythe eens een pijnlijke dood sterft.

En tenslotte: MeeGo draait op een wat oudere single core processor beter (afgaand op de filmpjes) als Android op een zeer recente single core. Ik heb zowel HTC Desire als Samsung Galaxy S getest en beide zijn niet altijd soepel. Lees ook de reviews maar, Android heeft blijkbaar dual core nodig om net zo soepel te werken als iOS (en blijkbaar ook MeeGo). Tov iOS komt dit door beperktere hardware acceleratie van de UI onder android. Het voordeel van Meego zal ongetwijfeld native code zijn.

Hoe dan ook, als jem met lichtere hardware hetzelfde kan bewerksteligen ben je beter bezig. Je kan goedkoper produceren, je hebt geen energie vretende monster CPU nodig. En als je die wel zou inbouwen kan hij teruggeclockt worden voor stroom besparing. M.a.w. de hardware 'achterstand' is ook niet relevant.

Ik Ga mits de prijs goed is dus voor een N9 om mijn iPhone te vervangen. Het telefoon gedeelte van Noikia telefoons is onovertroffen en ok het smartphone gedeelte voeldoet nu aan mijn eisen. Apps gebruik ik sowieso nauwelijks, heb er na 3 jaar 8 op mijn iPhone staan en gebruik ze zelden. Over een jaar of twee kijk ik wel weer wat er verkrijgbaar is. Het is niet alsof je voor kapitalen aan randapperatuur koopt bij een telefoon die je bij een systeemwissel weggooit.
Ik twijfel er niet aan dat de N9 niet gaat tegenvallen, zeker door MeeGo. Maar de N9 moet het topmodel voorstellen en als je dan een camera krijgt met minder Mpixels als de N8 (ik verwacht dat de N8 dus betere foto's maakt, vanwege de zeiss-lens) en hij heeft een fysiek keyboard, dan is het meer een alternatieve versie dan een beter model. En feit blijft: met MeeGo is het snel, hadden ze een dualcore processor gebruikt, was het nog een stuk sneller. En qua batterijduur hoef je dat ook niet te laten.

Het punt dat ik wil maken is dat de android-markt erg leeft met de langepenisspecificatie. De "snelste" telefoon is het meest gewild (Galaxy S2). En dus is het jammer dat Nokia daar kansen laat liggen. Ze kunnen namelijk ook top-hardware gebruiken en dat combineren met MeeGo (win/win-situatie?). Maar helaas.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Zijn er misschien mensen hier die een Nokia N900 hebben, niet van plan zijn een N9 aan te schaffen omdat (ze denken dat) er geen root access en terminal access en al die developer mode's er niet op staan?

Nou, Nokia heeft op de N9 standaart de functie om repository files etc., root access en terminal mode aan te zetten! :D Dus je hoeft niet 'ingewikkeld' de phone te hacken, het zit eral ingebakken en kan makkelijk worden aangezet in de Settings. (Maar weliswaar op off in de Settings omdat de mainstream het geen reet uitmaakt)

http://mynokiablog.com/20...ust-activate-in-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinofreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02 10:02
Pfff Ik heb mijn N900 na 7 weken nog steeds niet terug. Woensdag moet tie binnen zijn. Als tie niet binnen is.

Het situatie ligt als volg.

Ik heb mijn telefoon via de winkel telefoonkopen ter reparatie aangemeld. Zij hebben die N900 opgestuurd naar nokia na 4 weken. Kreeg ik te horen dat N900 niet meer leverbaar was en omdat het zo lang duurde wouden ze mij een N8 aanbieden met accessoires ect. Ben daar niet mee akkoord gegaan.

Na een weekje (week 5)kreeg ik te horen dat ik toch een nieuwe N900 krijg. Die zou dan binnen een kleine week binnen komen. dus in week 6. ( nog steeds niks gehoord)
Ben langs de winkel gegaan(vriend van mij werkt daar). Over hoe en wanneer ik mijn N900 binnen krijg. Hij vertelde dat zijn collega de N8 vergeten waren op te sturen. En dat ik volgende week( week 7) pas mijn telefoon binnen krijgt.
Week 7
Ben weer naar de winkel geweest. Deze x vertelde hij dat de hoofdkantoor de N900 nog had en dat ze eerst moeilijk deden om niet te sturen maar uiteindelijk gaan ze het wel doen. En da tik dus uiterlijk woensdag binnen krijg.

Omdat een vriend van mij werkt doe ik niet zo moeilijk over. Maar nu trek ik een lijn!! heeft lang genoeg geduurt!!
Dus mijn vraag is kan ik mijn geld terug eisen en zo ja hoe wordt dat berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik geloof niet, dat ze geld teruggeven, maar wanneer je kijkt naar de dagwaarde, die je gebruikte N900 nu nog heeft, kun je sowieso beter een nieuwe N8 accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinofreak
Ok maar N8 vind ik sowieso niks. plus ik ben niet akkoord gegaan met de N8

Maar hoe wordt dat berekend?

[ Voor 17% gewijzigd door chinofreak op 27-06-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
chinofreak schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:38:
Ok maar N8 vind ik sowieso niks. plus ik ben niet akkoord gegaan met de N8

Maar hoe wordt dat berekend?
En de E7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinofreak
En de E7 ?
ik heb het niet zo met symbian. Dus ik zou die ook overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
chinofreak schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:20:
[...]

ik heb het niet zo met symbian. Dus ik zou die ook overslaan.
Dan heb je geen andere keuze, want de N900 krijg je nooit weer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinofreak
MarkoAlmelo schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:51:
[...]

Dan heb je geen andere keuze, want de N900 krijg je nooit weer te zien.
Ik krijg juist een nieuwe N900 alleen het duurt verdomd veel te lang!!! Of de winkel was het vergetende N8 terug te sturen of hoofdkantoor deed moeilijk over.
In week 5 kreeg ik te horen dat ik een splinternieuw N900 krijgt. Maar we zijn inmiddels al in de 7de week +2 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Laatst online: 20:59
Zelf ook een defecte N900 (contact met simkaart viel om de haverklap weg) en eveneens een N8 teruggekregen. Hier gisteren contact over gehad met Nokia care (had hem in de Nokia online shop gekocht) en er werd mij verteld dat er gisteren een nieuwe batch N900 is binnengekomen van circa 100 stuks. Mag de N8 weer inleveren bij een care point en dan wordt hij omgeruild voor een nieuwe N900 _/-\o_ .

Helaas wel weer een paar weken wachten ivm de noodzakelijke route via reparatie afdeling/care point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinofreak
Mijn N900 is binnen ^^ 03/44xxx/4. Ik blij naar huis.
Weetje wat nu het probleem hij pakt de mirco- sd kaart niet meer zowel de oude 1gb die er eerst inzat en een nieuwe van 4gb HP(hcsd) class 4. Heb geformatteerd naar fat maar als nog pakt die niet. Weet iemand wat de problemen zijn? anders moet ik weer naar de winkel. Ik heb geen vertrouwen meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
chinofreak schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:07:
Mijn N900 is binnen ^^ 03/44xxx/4. Ik blij naar huis.
Weetje wat nu het probleem hij pakt de mirco- sd kaart niet meer zowel de oude 1gb die er eerst inzat en een nieuwe van 4gb HP(hcsd) class 4. Heb geformatteerd naar fat maar als nog pakt die niet. Weet iemand wat de problemen zijn? anders moet ik weer naar de winkel. Ik heb geen vertrouwen meer in.
magneetje dat onder het desktop-stand-klepje rond de camera zit, is dat er nog ? tpyisch probleem dat dat eruitgevallen is -> leest dan geen geheugenkaarten meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinofreak
wimmme schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:29:
[...]

magneetje dat onder het desktop-stand-klepje rond de camera zit, is dat er nog ? tpyisch probleem dat dat eruitgevallen is -> leest dan geen geheugenkaarten meer
/
Magneet?? hoe bedoel je precies? Op de klep zelf ? of op het toestel
Een foto erbij zou fijn zijn.

Ik ben langs de winkel geweest. Ik heb hun mijn probleem verteld. Hij zou mailen naar het hoofdkantoor. en dan mij terug bellen. hij heeft mij terug gebeld en vertelde da tik mijn phone moest meenemen. Eenmaal in de winkel heeft de hq mij een E 7-00 aangeboden, Wou al iets negatief zeggen maar hij zei wacht even laat me ff uitpraten ;) of een telefoon die dezelfde dagwaarde als E 7-. Mag keizen tussen verschillende toestellen met eventueele bijbetaling. Pff Mag ook wel ben al 7,5 weken mijn tel kwijt!!! En 1 dag 3 x heen en weer geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

chinofreak schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:09:
[...]
/

Ik ben langs de winkel geweest. Ik heb hun mijn probleem verteld. Hij zou mailen naar het hoofdkantoor. en dan mij terug bellen. hij heeft mij terug gebeld en vertelde da tik mijn phone moest meenemen. Eenmaal in de winkel heeft de hq mij een E 7-00 aangeboden, Wou al iets negatief zeggen maar hij zei wacht even laat me ff uitpraten ;) of een telefoon die dezelfde dagwaarde als E 7-. Mag keizen tussen verschillende toestellen met eventueele bijbetaling. Pff Mag ook wel ben al 7,5 weken mijn tel kwijt!!! En 1 dag 3 x heen en weer geweest
Lekker dan. Maar ik heb dus ook een probleem met het magneetje van de keyboard sensor. Open sliden unlocked niet mijn scherm meer. Dus ook geen virtueel keyboard meer. Mannetje in vodafone winkel zei dat ik misschien dus ook zoiets kan verwachten van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
chinofreak schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:09:
[...]
/
...
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2490/4227230708_411cfc4d67.jpg

Hier meer info: klik en klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinofreak
thnx for the foto.

Ik moet wel zeggen dat de batterij langer mee gaat dan eerst heb vanaf half 11 aanstaan met WIF, GPS, afbeelding, agenda, conversatie, bestandsbeheer, Kaarten telefoon en 2 open site's + muziek die heletijd aanstaat. batterij staat nu op 3/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo..ik had mijn N900 binnen een week terug van online-repair....
Onherstelbaar buiten garantie...waterschade..
vraag mij af of dit de standaard afwijzing wordt van Nokia. waterschade.
mijn n900 heeft nog nooit water gezien!. Daarnaast krijg ik hem terug met een deuk.
weet iemand hoemik dit moet aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:30
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:32:
zo..ik had mijn N900 binnen een week terug van online-repair....
Onherstelbaar buiten garantie...waterschade..
vraag mij af of dit de standaard afwijzing wordt van Nokia. waterschade.
mijn n900 heeft nog nooit water gezien!. Daarnaast krijg ik hem terug met een deuk.
weet iemand hoemik dit moet aanpakken?
Lees mijn topic. Heb het ding werkend opgestuurd, alleen het LCD'tje was brak. Via de TV-out liep het nog gewoon. Alleen nu ik hem terug heb kom ik niet verder dan een lampje dat oranje brand als de oplader eraan gehangen wordt. Dus je bent niet de enige met ProAssist problemen. (Ook ik deed het middels online repair).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik kom net tot de ontdekking dat mijn filmpjes die ik op de N900 heb opgenomen op mijn PC zonder geluid worden afgespeeld.

Ik speel ze af vanaf de N900 via een USB kabel. Ik open ze gewoon vanuit de verkenner met WMP, Winamp of Divx. Met alle drie hetzelfde resultaat.

Ik heb de CSSU updates draaien en heb dus ook een andere camera UI geinstalleerd.
De filmpjes spelen op de N900 wel met geluid en zijn in MP4 formaat.

Ik heb het geluid van mijn boxen, N900 en Windows geluidsmixer gecontroleerd.
In de geluidsmixer zie ik ook geen geluid worden weergegeven in de "volumebalk"

Is er iemand hier die dit probleem ook heeft gehad of tot de ontdekking komt dat ie dit probleem nu ook heeft?
Of zijn er mensen met een oplossing danwel ideen?

Edit: Ik kom er achter dat de filmpjes van bv Aug vorig jaar ook zonder geluid afspelen. Dus de CSSU updates zouden dan moeten zijn uitgesloten tenzij de bestanden zijn geconverteerd.

Edit2: Als ik de filmpjes naar mijn computer kopieer werkt het geluid ook nog niet dus de USB kabel connectie is dan eigenlijk ook uitgesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door Bongoarnhem op 06-07-2011 07:55 . Reden: Extra info 2x. ]

Pagina: 1 ... 109 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.