Jah maar ik heb een verkoop overeenkomst met de winkel telefoon kopen en niet met nokia.lutj schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:25:
[...]
Nouja nokia heeft er niks mee te maken; ze bieden zelf garantie aan...maargoed hopelijk blijven ze niet zo moeilijk doen. Wat ik toch vreemd vind is dat ze dus niet meer repareren. Het zou economisch onrendabel zijn, maarja een nieuw toestel kunnen ze aan een nieuwe klant 500euro verdienen. Dus dat vat ik maar half..
Als Nokia de N900 iets degelijkers had gemaakt, of een fatsoenlijke opvolger voor de N900 had ontwikkeld, dan was er helemaal niets aan de hand geweest. Maar ik ben bang dat het er nu allemaal niet makkelijker op wordt doordat ze bij Nokia geen fatsoenlijke tweak phone meer maken...Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:23:
Verhaal loopt weer veder, inmiddels consuwijzer gebeld die zeggen mij dat de winkel waar ik de aankoop heb gedaan in dit geval telefoonkopen (locatie: zwolle) een vervangend gelijkwaardig product moeten aanbieden waar ik mee accoord ga. Had daarvoor telefoonkopen al gebeld en die konden mij een n8 aan bieden en anders moest ik contact op nemen met nokia. Alleen volgens consuwijzer heb ik niks met nokia te maken. Zometeen telefoon kopen weer opnieuw bellen en melden hoe het volgens consuwijzer zit word nog leuk gedoe zo.
Persoonlijk was ik ook al bang dat ik bij Nokia tegen een muur zou gaan lopen, dus heb ik er alles aan gedaan om het probleem bij de Belcompany winkel te laten liggen. Met hen heb ik in het verleden de koopovereenkomst afgesloten (die ik bij ingebreken blijven van hun kant kan gaan ontbinden), en niet met Nokia. Dus wil ik er niet tussen in gaan staan om vervolgens geen juridische basis meer te hebben als het niet gaat zoals het hoort. Plus als Belcompany met een vervangend toestel moet komen opdraven ipv Nokia, is het gemakkelijker voor hen een telefoon van een ander merk te vinden (die mogelijk beter vergelijkbaar is), of een onverkochte N900 te gaan zoeken in de magazijnen van hun winkels.
Het grote nadeel is alleen wel dat ik op deze manier langer moet wachten tot ik weet waar ik aan toe ben.
PS: Eventuele frustratie die uit mijn berichten naar voren zou komen is nu echt nog gericht aan Nokia en nog niet aan Belcompany. Sterker nog, ik ben nu nog eens extra blij dat ik gewoon naar een winkel kan lopen met mijn problemen en niet met een internet winkel te maken heb, juist omdat het niet allemaal loopt zoals ik wil. De beste man (Erwin) die ik steeds in de winkel spreek doet echt zijn best en probeert zo goed mogelijk tot een oplossing te komen. Hij moet zich nu alleen bezig houden met het minder leuke deel van tussen de consument en de fabrikant in staan, ipv het leuke deel (i.e. met winst producten doorverkopen)...
Verwijderd
Ik heb CSSU versie 20.2010.36-2maemo15 geïnstalleerd.
Ik kan weer een poosje vooruit met mijn N900, totdat Nokia met de beloofde N9/N950 komt.MohammadAG's Avatar
MohammadAG is offline MohammadAG
Yesterday , 07:54 PM
Posts: 2,024 | Thanked: 8,061 times | Joined on Oct 2009 @ Jerusalem, PS/IL
Version 15 now in repos.
Qt reverted to 4.7.0 with some custom fixes applied (Maemo's upstream is now at 4.7.4, I gave it a try and it has the raster bug, but 4.8 doesn't, so I'll work on getting 4.7.4 back as stable in the CSSU).
hildon-desktop's portrait task manager now shows landscape apps properly.
camera-ui now keeps the screen unblanked, and reacts to camera key in preview mode, I also added a -dbg package to help with debugging.
It also received many fixes from nicolai, such as sound support.
osso-pdf-viewer received fixes from the Diablo CSSU.
I actually wanted to get the new hildon-home with background support in the CSSU, but the patch didn't work properly.
Anyway, this is just a minor "changelog" before the wiki's updated.
Last edited by MohammadAG; Yesterday at 08:21 PM. Reason: typo, meh
* Quote & Reply |
Verwijderd
zo.. zit te twijfelen of ik mijn n900 gewoon werkend, opstuur met een verzonnen defect. kijken ze vlgs mij toch niet naar. ding gaat meteen in de schredder en ik krijg een N8...twijfel twijfel...
ohja.. mijn heb ik gekocht in dec 2009 (!) maar heeft als serienumer na 03landkode..057234(2) is dit dan nu nr 57234? of toch 572342?
Grz
ohja.. mijn heb ik gekocht in dec 2009 (!) maar heeft als serienumer na 03landkode..057234(2) is dit dan nu nr 57234? of toch 572342?
Grz
Verwijderd
Ruil dan gewoon je N900 om met iemand die tegen zijn zin in zijn N900 kwijt is en er een N8 voor terug heeft gekregen...Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:04:
zo.. zit te twijfelen of ik mijn n900 gewoon werkend, opstuur met een verzonnen defect. kijken ze vlgs mij toch niet naar. ding gaat meteen in de schredder en ik krijg een N8...twijfel twijfel...
Grz
Gelukkig zijn er nog altijd onderdelen te bestellen.
Toch weer even een klacht:
Steeds die CSSU updates zijn mooi, maar inmiddels is mijn telefoon vervelend traag. Steeds a-relaxed lang wachten, steeds botlenecken op de CPU, hij loopt nu trager op permanent 1.1 GHz dan met Pr.1.1 op 600 MHz.
Ik kom vaker bugs tegen ipv juist minder.
Volgens mij zijn ze overenthousiast geworden en zit er nu te veel shit in de firmware.
Steeds die CSSU updates zijn mooi, maar inmiddels is mijn telefoon vervelend traag. Steeds a-relaxed lang wachten, steeds botlenecken op de CPU, hij loopt nu trager op permanent 1.1 GHz dan met Pr.1.1 op 600 MHz.
Volgens mij zijn ze overenthousiast geworden en zit er nu te veel shit in de firmware.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Mijn USB aansluiting wilt het niet altijd meer doen, ik heb wel eens keren dat ik de oplader er in steek en er gebeurt helemaal niks. Hebben andere mensen dit ook misschien?
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Als ik zo die voorgaande verhalen lees ben ik toch wel blij dat ik intussen een prima smartfoon heb opgeduikeld met een perfecte stevige usb poort, een uitklapbaar keyboard, een stevige allu behuizing (hij weegt 180 gram) en sinds 4 dgn een sterke 1800 mAh accu erin; goed voor 30 uur intensief internet, tv, radio, video en foto gebruik.
HTC Desire Z (ook wel G2 genoemd bij T-Mobile). En als je bedenkt wat je op dat android OS allemaal niet kunt tweaken, daar valt de N900 met Maemo of welke CSSU update dan ook volkomen bij in het niet. Oke, ik heb de N900 ook ruim 19 maanden gebruikt, langer zelfs dan ooit met een N-serie daarvoor maar met de HDZ ben ik nu toch wel verschrikkelijk mee in mijn nopjes !
Vraag de winkel om een vervanging naar een htc desire z zou ik zo zeggen; die komt zeker op tal van punten overeen met een N900 !!
@Redsandro
Misschien een reflash overwegen?
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=9&t=269
HTC Desire Z (ook wel G2 genoemd bij T-Mobile). En als je bedenkt wat je op dat android OS allemaal niet kunt tweaken, daar valt de N900 met Maemo of welke CSSU update dan ook volkomen bij in het niet. Oke, ik heb de N900 ook ruim 19 maanden gebruikt, langer zelfs dan ooit met een N-serie daarvoor maar met de HDZ ben ik nu toch wel verschrikkelijk mee in mijn nopjes !
Vraag de winkel om een vervanging naar een htc desire z zou ik zo zeggen; die komt zeker op tal van punten overeen met een N900 !!
@Redsandro
Misschien een reflash overwegen?
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=9&t=269
[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 31-05-2011 07:47 ]
Toch wel raar, ik heb ook all CSSU updates, de mijne draait op 250-805 SmartReflex enabled, LV-profile en is nooit traagSando schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:43:
Hmm inderdaad.. moet ik kiezen, kloten en reflashen (fixen van alle apps+instellingen+contacts+conversaties+hackwerk = kloten) of traag blijven.
Jammer, ik dacht dat traag worden niet een linux issue was..
Jammer, ik dacht dat traag worden niet een linux issue was..
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik herken dit wel, bij mij is het ook weleens zo dat een configuratie opeens een bottleneck kan kennen. En het beperkte interne geheugen en het swappen helpt gewoon niet mee. Dingen die bij mij wel hielpen, in volgorde van prioriteit:Sando schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:43:
- Niet teveel experimenteren. Wel kernel47, niet kernel46+BFS+wifi modules+BT_patch.
- Hou rootfs en geheugen vrij. Probeer eens wat rootfs geheugen vrij te maken (tip!)
- Verminder aantal frequentiestappen in je voltageprofiel. Bijvoorbeeld terugbrengen naar 3. Stappen van 250->500->550->600->70-->750->805->850->900->1000->1100 duurt gewoon lang, en werkt irritant. Typisch merkbaar als je de telefoon unlocked.
- Swappolube draaien met recommended settings.
Verwijderd
Vraagje over rootfs. Ik ben een n00b wat dat betreft. Ik heb zojuist gecheckt hoeveel ruimte ik vrij heb op de rootfs, en dat is 81,5 M, ik gebruik 64%. Is dat acceptabel of zou het nog stukken beter kunnen? Alvast bedankt.BvDorp schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:32:
[...]
Ik herken dit wel, bij mij is het ook weleens zo dat een configuratie opeens een bottleneck kan kennen. En het beperkte interne geheugen en het swappen helpt gewoon niet mee. Dingen die bij mij wel hielpen, in volgorde van prioriteit:
- Niet teveel experimenteren. Wel kernel47, niet kernel46+BFS+wifi modules+BT_patch.
- Hou rootfs en geheugen vrij. Probeer eens wat rootfs geheugen vrij te maken (tip!)
- Verminder aantal frequentiestappen in je voltageprofiel. Bijvoorbeeld terugbrengen naar 3. Stappen van 250->500->550->600->70-->750->805->850->900->1000->1100 duurt gewoon lang, en werkt irritant. Typisch merkbaar als je de telefoon unlocked.
- Swappolube draaien met recommended settings.
@kareltje, met 81.5 mb vrij ben je spekkoper! Je kunt je niet beter wensen...
@Redsandro wrote:
Je zou ook kunnen proberen steeds applicaties die in werking elkaars gelijken zouden zijn te verwijderen en opnieuw te installeren; steeds na een reboot na de verwijdering ervan. Maar dit is inderdaad "kloten"...
@kwee wrote:
@Redsandro wrote:
Waarschijnlijk conflicteren applicaties met elkaar of blijven er enkele (dus merkbaar) op de achtergrond doordraaien.Hmm inderdaad.. moet ik kiezen, kloten en reflashen (fixen van alle apps+instellingen+contacts+conversaties+hackwerk = kloten) of traag blijven.
Je zou ook kunnen proberen steeds applicaties die in werking elkaars gelijken zouden zijn te verwijderen en opnieuw te installeren; steeds na een reboot na de verwijdering ervan. Maar dit is inderdaad "kloten"...
@kwee wrote:
Het is ronduit schandalig dat Nokia geen passende oplossing biedt voor een toestel als de N900 waarvan notabene de garanties pas in nov 2011 aflopen. Dat geldt voor alle in Nederland verkochte toestellen. Kielhalen zouden ze die producent moeten...Als Nokia de N900 iets degelijkers had gemaakt, of een fatsoenlijke opvolger voor de N900 had ontwikkeld, dan was er helemaal niets aan de hand geweest. Maar ik ben bang dat het er nu allemaal niet makkelijker op wordt doordat ze bij Nokia geen fatsoenlijke tweak phone meer maken...
Persoonlijk was ik ook al bang dat ik bij Nokia tegen een muur zou gaan lopen, dus heb ik er alles aan gedaan om het probleem bij de Belcompany winkel te laten liggen. Met hen heb ik in het verleden de koopovereenkomst afgesloten (die ik bij ingebreken blijven van hun kant kan gaan ontbinden), en niet met Nokia. Dus wil ik er niet tussen in gaan staan om vervolgens geen juridische basis meer te hebben als het niet gaat zoals het hoort. Plus als Belcompany met een vervangend toestel moet komen opdraven ipv Nokia, is het gemakkelijker voor hen een telefoon van een ander merk te vinden (die mogelijk beter vergelijkbaar is), of een onverkochte N900 te gaan zoeken in de magazijnen van hun winkels.
Het grote nadeel is alleen wel dat ik op deze manier langer moet wachten tot ik weet waar ik aan toe ben.
PS: Eventuele frustratie die uit mijn berichten naar voren zou komen is nu echt nog gericht aan Nokia en nog niet aan Belcompany. Sterker nog, ik ben nu nog eens extra blij dat ik gewoon naar een winkel kan lopen met mijn problemen en niet met een internet winkel te maken heb, juist omdat het niet allemaal loopt zoals ik wil. De beste man (Erwin) die ik steeds in de winkel spreek doet echt zijn best en probeert zo goed mogelijk tot een oplossing te komen. Hij moet zich nu alleen bezig houden met het minder leuke deel van tussen de consument en de fabrikant in staan, ipv het leuke deel (i.e. met winst producten doorverkopen)...
[ Voor 139% gewijzigd door racinfo op 31-05-2011 16:47 ]
Verwijderd
Vandaag mijn n900 bij telefoon kopen zwolle ingeleverd ze gaan hem gewoon opsturen naar nokia, heb ze al gemeld dat ik niet akkoord ga met een n8 waarop de verkoper mij vertelde dat we dan naar een andere oplossing moeten kijken als hun inderdaad een n8 terug krijgen
ik zit nu al heel wat maanden met dat usb probleem nadat nokia hem gemaakt had. weer het zelfde probleem en zijden ze dat het mijn fout was. nu dus met 3 accu's en een externe oplader bezig is wel te doen.
maar begin me ook wel steeds meer te ergeren aan het feit dat alles wat ondersteund word op de andere systemen (ios, bb, android) gewoon nooit naar de n900 komt. nu ook weer liveprofile. kan iedereen wel roeptoeteren dat ze ook gewoon even hun msn kunnen aanslingeren enzo maar dat doen er dan 2 voor een week en dan is het weer terug naar smsen voor mij.
kost op een gegeven moment gewoon te veel. het is en blijft de beste telefoon die ik ooit gehad heb op die 2 hele grote punten na.
een telefoon die gemaakt is voor internet, maar in contact blijven met mensen over internet dat dan weer niet.
voor mij binnenkort ook android. dat meego gaat het toch nooit halen naar mijn idee. misschien als ze er een half jaar eerder mee gekomen waren en er een paar telefoons mee werkten dan wel maar nu. nu word het gewoon het zelfde als maemo super goed maar toch net niet.
maar begin me ook wel steeds meer te ergeren aan het feit dat alles wat ondersteund word op de andere systemen (ios, bb, android) gewoon nooit naar de n900 komt. nu ook weer liveprofile. kan iedereen wel roeptoeteren dat ze ook gewoon even hun msn kunnen aanslingeren enzo maar dat doen er dan 2 voor een week en dan is het weer terug naar smsen voor mij.
kost op een gegeven moment gewoon te veel. het is en blijft de beste telefoon die ik ooit gehad heb op die 2 hele grote punten na.
een telefoon die gemaakt is voor internet, maar in contact blijven met mensen over internet dat dan weer niet.
voor mij binnenkort ook android. dat meego gaat het toch nooit halen naar mijn idee. misschien als ze er een half jaar eerder mee gekomen waren en er een paar telefoons mee werkten dan wel maar nu. nu word het gewoon het zelfde als maemo super goed maar toch net niet.
Ik zag gister iets op de voorpagina mbt een Acer netbook met Meego. Het gaat er dus wel komen maar de nieuwe N9 metde mobiele Meego duurt gewoon veeeeeeels te lang.
Ik begrijp je frustratie Leon en helemaal met alles wat jij nog probeert.
Iedereen vraagt ook waarom ik geen Whatsapp download en dan moet ik schuldig antwoorden....dat is er niet voor de N900.
Ik ken je frustratie maar ik wacht nog even rustig af zolang de mijne nog goed functioneert.....
Ik begrijp je frustratie Leon en helemaal met alles wat jij nog probeert.
Iedereen vraagt ook waarom ik geen Whatsapp download en dan moet ik schuldig antwoorden....dat is er niet voor de N900.
Ik ken je frustratie maar ik wacht nog even rustig af zolang de mijne nog goed functioneert.....
[ Voor 6% gewijzigd door Bongoarnhem op 31-05-2011 23:32 . Reden: typo ]
Altijd jammer dat sommige mensen de sites google of bing niet kennen. Hierbij dus het topic op maemo:leon12345 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:52:
ik zit nu al heel wat maanden met dat usb probleem nadat nokia hem gemaakt had. weer het zelfde probleem en zijden ze dat het mijn fout was. nu dus met 3 accu's en een externe oplader bezig is wel te doen.
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=33893&page=6
en als je mijn post leest (de laatste) kan je zien dat er volgens de medewerker aan gewerkt word.
Ben het wel met je eens hoor dat veel apps helaas niet worden geport. Het blijft qua software een schitterend apparaat volgens mij een van de weinige phones met volwaarde mulitasking (dus realtime en programma's niet op pauze zetten). Maar qua hardware is deze telefoon helaas al wat ouders. Laast een htc trophy & htc desire hd in mijn handen gehad en ben nog steeds versteld van de kwaliteit van die schermen.
Ik vind wel dat je vraag wat breed is, Symbian is een bredere markt dan Maego, en niet alles wat op Symbian draait draait ook op Maemo.
Ik heb de laatste tijd vaker dat m'n wekker niet afgaat. Kan dit eraan liggen dat ik m soms op de kop leg, omdat t lampje irritant is (ja ik wet dat ik m uit kan zetten).
Bij bellen is hte namelijk wel zo dat ie het geluid uitzet als je m omdraait.. maar is dit bij de wekker ook zo of zet ik m gewoon uit met m'n slaperige kop en leg ik de telefoon weer precies hetzelfde neer zonder dat ik het daarna weet
Bij bellen is hte namelijk wel zo dat ie het geluid uitzet als je m omdraait.. maar is dit bij de wekker ook zo of zet ik m gewoon uit met m'n slaperige kop en leg ik de telefoon weer precies hetzelfde neer zonder dat ik het daarna weet
ik leg er een pakje zakdoekjes op want het lampje is idd zeer irritant.lucash schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:14:
Ik heb de laatste tijd vaker dat m'n wekker niet afgaat. Kan dit eraan liggen dat ik m soms op de kop leg, omdat t lampje irritant is (ja ik wet dat ik m uit kan zetten).
men wekker gaat altijd mooi af, ook als die stil staat.
mijn grootste probleem met de wekker is dat, zoals hier al vermeld is, de n900 eerst zelf moet wakker schieten voor je op een knop kan duwen. Dus de wekker uit zetten is altijd zo van "klik, wachten wachten wachten en wekker is uit" en dan maakt men vriendin van haar neus dat ik men wekker te lang laat lopen...
Wat maakt je vriendin van haar neus? Ik snap niet wat je zegt...MorosMyrddin schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:27:
[...]
ik leg er een pakje zakdoekjes op want het lampje is idd zeer irritant.
men wekker gaat altijd mooi af, ook als die stil staat.
mijn grootste probleem met de wekker is dat, zoals hier al vermeld is, de n900 eerst zelf moet wakker schieten voor je op een knop kan duwen. Dus de wekker uit zetten is altijd zo van "klik, wachten wachten wachten en wekker is uit" en dan maakt men vriendin van haar neus dat ik men wekker te lang laat lopen...
Dat "probleem" met klik, wachten/wachten is een stuk minder als je de n900 overclockt.
Je kunt van alles doen met het MCE.INI bestandje, dus dan hoe je de phone ook niet omgekeerd te laten liggen.
vrede in rust
Ik was het topic al kwijt, maar om dit nou onder de grote tablets te scharen
Ik heb nu voor de 3e keer al gehad dat mijn bereik blijft hangen.
Ik stuurde gisteren een smsje, en daarna bleef het heel lang stil, geen reactie op m'n sms. Na een uur wilde ik 3G aanzetten, en gelijk een melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden, en het statusicoontje van het bereik veranderde niet. Een reboot verhelpt dit wel, maar het is een erg vervelende 'bug'. Meer mensen die dit herkennen?
Mijn telefoon is zo onderhand wel aan het eind van z'n latijn. Scherm barst, bladdert af, scherm gaat steeds losser t.o.v. het toetsenbord zitten, erg jammer. Ik moet er nog tot december mee door, hopelijk houdt ie het vol.
Ik stuurde gisteren een smsje, en daarna bleef het heel lang stil, geen reactie op m'n sms. Na een uur wilde ik 3G aanzetten, en gelijk een melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden, en het statusicoontje van het bereik veranderde niet. Een reboot verhelpt dit wel, maar het is een erg vervelende 'bug'. Meer mensen die dit herkennen?
Mijn telefoon is zo onderhand wel aan het eind van z'n latijn. Scherm barst, bladdert af, scherm gaat steeds losser t.o.v. het toetsenbord zitten, erg jammer. Ik moet er nog tot december mee door, hopelijk houdt ie het vol.
Neeeeee 
nieuws: 'Microsoft koopt telefoonafdeling Nokia voor 19 miljard dollar'
Ik denk dat het door ons zo graag bewandelde pad toch gaat doodlopen.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
ik heb ook met lede ogen gelezen......ik verlies dan dus wel mijn laatste vertrouwen.....
Lollucash schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:14:
Ik zet mijn toestel nooit uit, zodoende kwam ik er van de week (per ongeluk) achter dat het alarm gewoon afgaat als hij ook uitstaat.
Ging ervanuit dat het zoals bij "andere" smartphones - uit = uit
Verwijderd
Het wil weleens helpen om je accu er voor ongeveer 30 seconden uit te halen.Jorian29 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:54:
Ik was het topic al kwijt, maar om dit nou onder de grote tablets te scharen
Ik raad je aan om met je toestel naar een NSP te gaan. Je hebt per slot van rekening twee jaar garantie. De dingen die jij beschrijft kunnen absoluut niet door de beugel voor zo'n duur toestel.Mijn telefoon is zo onderhand wel aan het eind van z'n latijn. Scherm barst, bladdert af, scherm gaat steeds losser t.o.v. het toetsenbord zitten, erg jammer. Ik moet er nog tot december mee door, hopelijk houdt ie het vol.
Ikzelf heb nog een in perfecte staat verkerend toestel, ondanks zeer intensief gebruik en dat ie al van oktober 2009 is.
Vooralsnog is het een gerucht en wordt het ten stelligste door Nokia ontkend:Sando schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:09:
Neeeeee
Nokia CEO Elop Says Report on Microsoft Deal Is ‘Baseless’
By Peter Burrows, Kati Pohjanpalo and Dina Bass - Jun 1, 2011 7:57 PM GMT+0200
June 1 (Bloomberg) -- Pete Cashmore, founder and chief executive officer of Mashable, talks about Google Inc. Executive Chairman Eric Schmidt's comments yesterday on social networking. Schmidt said he "screwed up" in the area of social networking when he was chief executive officer of the world’s largest Web-search provider. Cashmore, speaking on Bloomberg Television's "InBusiness with Margaret Brennan," also discusses new ventures for social websites. (Source: Bloomberg)
Nokia Oyj (NOK1V) Chief Executive Stephen Elop said speculation that Microsoft Corp. (MSFT) agreed to buy his company’s mobile-phone unit is “baseless,” denying a post by the BoyGeniusReport website that cited blogger Eldar Murtazin.
Elop has never discussed an acquisition with Microsoft, he said in an interview. “We have a great plan for our future, and we’re focused on executing that plan,” he said. “The rumors are all over the place. There’s no basis for them.”
Nokia shares pared losses following the report and closed down 0.8 percent in Helsinki trading today after earlier declining as much as 10 percent. Two people familiar with Microsoft’s plans, who declined to be named, also said the speculation isn’t true.
The Finnish company yesterday scrapped its full-year sales and margin forecasts for handsets and services and said revenue at the unit would “substantially” fall short of its projected range this quarter. The stock slumped 18 percent to a 13-year low, exceeding the 14 percent slide on Feb. 11, when Nokia announced a deal to adopt Microsoft’s operating system.
Doug Dawson, a spokesman for the Espoo, Finland-based company, said the acquisition report was “completely baseless” in a telephone interview earlier today. Melissa Havel, a spokeswoman for Redmond, Washington-based Microsoft, declined to comment.
‘Out of Range’
Elop, who was hired at Nokia from Microsoft in September, told investors yesterday he has “increased confidence” that Nokia can ship its first phone based on Microsoft’s Windows Phone 7 in the final quarter. Before that happens, the CEO still has to cope with consumers fleeing the company’s Symbian handsets, based on the operating system Nokia decided to abandon after failing to keep up with Apple Inc. (AAPL)’s iPhone and Google Inc. (GOOG)’s Android, the fastest-growing smartphone platform.
Nokia operates in both high-end smartphones and cheap handsets, Elop said. The smartphone business is the focus of Nokia’s relationship with Microsoft, and the low-end phones are “way out of range for Microsoft,” he said today. The partnership the two companies have is “the most effective way for the companies to work together.”
Strategy
Adnaan Ahmad, an analyst at Berenberg Bank in London, said it wouldn’t make sense for Microsoft to buy Nokia’s mobile-phone business.
“M&A was realistic before the Microsoft deal, but that option has more or less gone away,” Ahmad said. “From a Microsoft perspective, they are getting what they would have got from M&A for free.”
Moody’s Investors Service today placed Nokia’s A3 long-term debt ratings under review for a possible downgrade. Nokia’s decision to cut its sales and margin forecast “indicates a faster that anticipated erosion in market share extending from smartphones to Nokia’s core mobile phones range and accelerating price pressures,” Moody’s said.
Second-quarter sales for devices and services will be “substantially” less than a projected range of 6.1 billion euros to 6.6 billion euros, Nokia said yesterday. The unit’s operating margin will fall short of a forecast range of 6 percent to 9 percent and will be about breakeven, the company said.
Bron
Beste mensen,
Sinds ongeveer een jaar heb ik een Nokia N900 in mijn bezit. Ik ben tot nog toe zeer tevreden, want de telefoon vertoont amper kuren. Nu is er toch een klein dingetje dat fout lijkt te gaan:
Sinds zaterdag worden sommige smsjes niet direct verstuurd en wordt er met een tekentje aangegeven dat de verzending bezig is. Ondertussen heeft de ontvanger mijn smsje allang gehad en al iets teruggestuurd terwijl dat tekentje gewoon blijft staan of er zelfs de melding 'verzending mislukt' naar voren komt. Het komt echter alleen maar voor bij 2 contactpersonen, waarmee ik altijd goed heb kunnen smsen. Zij hebben geen nieuwe telefoon of ander nummer o.i.d. Dit probleempje vond ik nog wel enigszins te overzien en ik hoopte dat het wegging.
Nu het probleem waar ik me meer zorgen om maak:
Naar 1 van de 2 personen bleef ik vervolgens (sinds zaterdag) smsjes sturen om te kijken hoe dit probleem zich misschien verder uitpakte; helaas gebeurde dat ook. Het gaat als volgt: ik stuur een sms naar persoon X, het tekentje van dat de telefoon bezig is met verzenden is er niet meer dus de sms wordt gelijk verzonden. Klinkt goed, maar als persoon X mij iets terugstuurt, komt dat in een aparte conversatieruimte en niet in de ruimte waarin ik mijn sms naar persoon X verstuurd heb. Ik kan hierop wel weer reageren en dat gebeurt dan wel in dezelfde virtuele conversatieruimte. Deze conversatie is nergens terug te vinden, als ik 'm sluit, is ie weg. Ondertussen blijft mijn eerst verstuurde sms eenzaam in de daarvoor eigenlijk bedoelde conversatieruimte staan. Nu heb ik vannacht toen ik net sliep 2 smsjes gekregen, waaronder van persoon X. Voor de bezitters van een N900: ik drukte op dat gele venster (waarop de naam van persoon X stond) dat aangeeft dat je smsje(s) hebt, maar in plaats van 2 smsjes had ik er dus maar 1. De andere heb ik niet kunnen lezen. Dat komt denk ik, omdat als je meerdere smsjes krijgt, de telefoon je na het drukken op het gele vlak niet naar een van de 2 conversatieruimtes verwijst, maar naar de algemene conversatieruimte, waar alle gesprekken staan. Maar daar staat dus niet de conversatie met persoon X, want alles wat die mij stuurt, komt in een virtuele ruimte die ik niet kan bereiken!
Nu kan het natuurlijk zo zijn dat het niet aan mijn telefoon ligt, maar ik heb het gevoel van wel. Hopelijk kan een van jullie mij hiermee helpen.
Alvast ontzettend bedankt, want het is echt vervelend, haha
Tim
Sinds ongeveer een jaar heb ik een Nokia N900 in mijn bezit. Ik ben tot nog toe zeer tevreden, want de telefoon vertoont amper kuren. Nu is er toch een klein dingetje dat fout lijkt te gaan:
Sinds zaterdag worden sommige smsjes niet direct verstuurd en wordt er met een tekentje aangegeven dat de verzending bezig is. Ondertussen heeft de ontvanger mijn smsje allang gehad en al iets teruggestuurd terwijl dat tekentje gewoon blijft staan of er zelfs de melding 'verzending mislukt' naar voren komt. Het komt echter alleen maar voor bij 2 contactpersonen, waarmee ik altijd goed heb kunnen smsen. Zij hebben geen nieuwe telefoon of ander nummer o.i.d. Dit probleempje vond ik nog wel enigszins te overzien en ik hoopte dat het wegging.
Naar 1 van de 2 personen bleef ik vervolgens (sinds zaterdag) smsjes sturen om te kijken hoe dit probleem zich misschien verder uitpakte; helaas gebeurde dat ook. Het gaat als volgt: ik stuur een sms naar persoon X, het tekentje van dat de telefoon bezig is met verzenden is er niet meer dus de sms wordt gelijk verzonden. Klinkt goed, maar als persoon X mij iets terugstuurt, komt dat in een aparte conversatieruimte en niet in de ruimte waarin ik mijn sms naar persoon X verstuurd heb. Ik kan hierop wel weer reageren en dat gebeurt dan wel in dezelfde virtuele conversatieruimte. Deze conversatie is nergens terug te vinden, als ik 'm sluit, is ie weg. Ondertussen blijft mijn eerst verstuurde sms eenzaam in de daarvoor eigenlijk bedoelde conversatieruimte staan. Nu heb ik vannacht toen ik net sliep 2 smsjes gekregen, waaronder van persoon X. Voor de bezitters van een N900: ik drukte op dat gele venster (waarop de naam van persoon X stond) dat aangeeft dat je smsje(s) hebt, maar in plaats van 2 smsjes had ik er dus maar 1. De andere heb ik niet kunnen lezen. Dat komt denk ik, omdat als je meerdere smsjes krijgt, de telefoon je na het drukken op het gele vlak niet naar een van de 2 conversatieruimtes verwijst, maar naar de algemene conversatieruimte, waar alle gesprekken staan. Maar daar staat dus niet de conversatie met persoon X, want alles wat die mij stuurt, komt in een virtuele ruimte die ik niet kan bereiken!
Nu kan het natuurlijk zo zijn dat het niet aan mijn telefoon ligt, maar ik heb het gevoel van wel. Hopelijk kan een van jullie mij hiermee helpen.
Tim
Wat ik in zulke gevallen zou proberen in deze volgorde:tim301292 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:41:
Beste mensen,
Sinds zaterdag worden sommige smsjes niet geljk verstuurd en wordt er met een tekentje aangegeven dat de verzending bezig is. Ondertussen heeft de ontvanger mijn smsje allang gehad en al iets teruggestuurd terwijl dat tekentje gewoon blijft staan of er zelfs de melding 'verzending mislukt' naar voren komt. Het komt echter alleen maar voor bij 2 contactpersonen, waarmee ik altijd goed heb kunnen smsen. Zij hebben geen nieuwe telefoon of ander nummer o.i.d. Dit probleempje vond ik nog wel enigszins te overzien en ik hoopte dat het wegging.
Tim
-Wis de 2 personen waar het om gaat uit je telefoonboek.
-Wis tevens de conversatie terwijl de personen zijn gewist.
-Controleer eventueel op dubbele contacten in je contactenlijst(merged contacts heet het proggie geloof ik)
-Reboot de gsm een keer en maak de verwijderde contacten weer aan.
-Kijk of het geholpen heeft.
Het is geen garantie maar ik zou het op deze manier doen.
Voor degene die interesse hebben in nog wat onderdelen, nu de garantie is verlopen.
Ik heb het volgende aan de 'reperatie' over gehouden. Nu ik geen n900 meer heb is het voor mij waardeloos, dus geef ik het weg. Als iemand interesse heeft, alles is op te halen op afspraak bij een station in Veenendaal.
Heb nog:
- een achterklepje (dus waar dat camera ding inzit)
- een stylus
- een BL-5J batterij
- zo'n oude nokia oplader naar microusb adapter
- ik heb als het goed is ook nog zo'n videokabel adapter ding, moet ik even zoeken
allemaal in een doosje van de n900 + handleiding.
*edit 3-6-11*
En (warschijnlijk) weg
Ik heb het volgende aan de 'reperatie' over gehouden. Nu ik geen n900 meer heb is het voor mij waardeloos, dus geef ik het weg. Als iemand interesse heeft, alles is op te halen op afspraak bij een station in Veenendaal.
Heb nog:
- een stylus
- een BL-5J batterij
- ik heb als het goed is ook nog zo'n videokabel adapter ding, moet ik even zoeken
*edit 3-6-11*
En (warschijnlijk) weg
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 03-06-2011 09:26 ]
@N User,
Wat betreft de 19 miljard die (voor Bill G. een schijntje, voor Rutte een uitkomst) voor Nokia's telef. afdeling zou worden betaald, natuurlijk wordt zoiets ontkend, maar waar rook is, is meestal ook vuur. Het kan natuurlijk ook een proefballonnetje geweest zijn van beide firma's om eens te zien hoe de "markt" hierop zou reageren.
Het is te vergelijken met een drenkeling; die wild slaat met zijn armen om zich heen om verdrinking te voorkomen. Maar elke week die Nokia en Microsoft nu nog wachten alvorens de Nokia WM Mobiel op de markt te zetten betekend gelijktijdig 4 weken achterstand tov van Apple IOS en Google Android. Want steeds meer en meer gebruikers stappen zo-ie-zo al van gsm over naar smartphone; ook doordat de gebruikers het van elkaar zien (afkijken - er zijn genoeg aanwijzingen te vinden in publicaties) en als men dan in de telefoonshop staat en vraagt aan de verkoper wat men het beste kan nemen dan is het antwoordt behoorlijk voorspelbaar
.
En al die klanten die tot nu toe overstapten op een smartphone, meest met een 2 jarig contract zullen dan pas over die zelfde tijd pas weer uitzien naar een opvolger van hun systeem. Het is de vraag of het (in de maak zijnde) Nokia en Microsoft WM systeem zo'n lange adem heeft om zolang op dat moment te kunnen wachten. En dan is nog maar de vraag wat de consument doet, want Apple en Google zitten in die tussentijd echt niet stil om van hun succes te genieten.
Wat betreft de 19 miljard die (voor Bill G. een schijntje, voor Rutte een uitkomst) voor Nokia's telef. afdeling zou worden betaald, natuurlijk wordt zoiets ontkend, maar waar rook is, is meestal ook vuur. Het kan natuurlijk ook een proefballonnetje geweest zijn van beide firma's om eens te zien hoe de "markt" hierop zou reageren.
Het is te vergelijken met een drenkeling; die wild slaat met zijn armen om zich heen om verdrinking te voorkomen. Maar elke week die Nokia en Microsoft nu nog wachten alvorens de Nokia WM Mobiel op de markt te zetten betekend gelijktijdig 4 weken achterstand tov van Apple IOS en Google Android. Want steeds meer en meer gebruikers stappen zo-ie-zo al van gsm over naar smartphone; ook doordat de gebruikers het van elkaar zien (afkijken - er zijn genoeg aanwijzingen te vinden in publicaties) en als men dan in de telefoonshop staat en vraagt aan de verkoper wat men het beste kan nemen dan is het antwoordt behoorlijk voorspelbaar
En al die klanten die tot nu toe overstapten op een smartphone, meest met een 2 jarig contract zullen dan pas over die zelfde tijd pas weer uitzien naar een opvolger van hun systeem. Het is de vraag of het (in de maak zijnde) Nokia en Microsoft WM systeem zo'n lange adem heeft om zolang op dat moment te kunnen wachten. En dan is nog maar de vraag wat de consument doet, want Apple en Google zitten in die tussentijd echt niet stil om van hun succes te genieten.
Behalve de stylus, die ik in de telefoon had laten zitten, heb ik die onderdelen ook nog liggen. Als iemand interesse heeft in 1 of meer dingen, kan op afspraak worden opgehaald in Deventer of WIerden.Caelorum schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:06:
Voor degene die interesse hebben in nog wat onderdelen, nu de garantie is verlopen.
Heb nog:
- een stylus
- een BL-5J batterij
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
- zet jij je telefoon wel eens uit?
- doe een sim swap; plaats je huidige sim in andere telefoon (en of andersom; andere sim in jouw n900) is 't - probleem dan nog? plaats sim terug, en probeer 't nog eens?
- ben je met nummerbehoud overgestapt?
Ik gebruikte Sygic altijd naar volle tevredenheid en meestal had ik al voor het wegrijden een fix.
Nu is door onbekende reden de gps-fix helemaal weg, hij doet niks meer.
Wanneer ik met GPSData kijk, zie ik dat 'ie geen een(!) satteliet vindt. Het lijkt dus wel of de GPS ontvanger helemaal uitstaat. Bij m'n instellingen zie ik echter dat hij gewoon aan staat, inclusief netwerkpositionering.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Het enige idee wat ik heb is dat het aan NITdroid kan liggen, dit heb ik onlangs geïnstalleerd..
Nu is door onbekende reden de gps-fix helemaal weg, hij doet niks meer.
Wanneer ik met GPSData kijk, zie ik dat 'ie geen een(!) satteliet vindt. Het lijkt dus wel of de GPS ontvanger helemaal uitstaat. Bij m'n instellingen zie ik echter dat hij gewoon aan staat, inclusief netwerkpositionering.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Het enige idee wat ik heb is dat het aan NITdroid kan liggen, dit heb ik onlangs geïnstalleerd..
Dit had ik zelf ook al geprobeerd, maar ik heb het nog eens gedaan. Dat programma had ik nog niet, dus die heb ik ook even geïnstalleerd, maar er waren geen dubbele contacten.Bongoarnhem schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:12:
[...]
Wat ik in zulke gevallen zou proberen in deze volgorde:
-Wis de 2 personen waar het om gaat uit je telefoonboek.
-Wis tevens de conversatie terwijl de personen zijn gewist.
-Controleer eventueel op dubbele contacten in je contactenlijst(merged contacts heet het proggie geloof ik)
-Reboot de gsm een keer en maak de verwijderde contacten weer aan.
-Kijk of het geholpen heeft.
Het is geen garantie maar ik zou het op deze manier doen.
Mijn telefoon staat inderdaad niet vaak uit.. Ik heb zojuist mijn sim-kaart in een oude Samsung G800 gestopt en daar is het geen probleem, maar dat kan ik begrijpen, want dat toestel is niet bepaald geavanceerd. Ja, ik ben met nummerbehoud overgestapt, maar ik zie daar het probleem niet in, want dat was eind juli 2010.himlims_ schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:30:
[...]
- zet jij je telefoon wel eens uit?
- doe een sim swap; plaats je huidige sim in andere telefoon (en of andersom; andere sim in jouw n900) is 't - probleem dan nog? plaats sim terug, en probeer 't nog eens?
- ben je met nummerbehoud overgestapt?
Tot nu toe werkt het weer, maar ik heb er niet echt vertrouwen in, omdat het met pieken en dalen gaat de hele tijd. Afijn, goede hoop in ieder geval
Bedankt voor de reacties
Heel aardig van je, net als van Caelorum trouwensDitisKees schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:24:
[...]
Behalve de stylus, die ik in de telefoon had laten zitten, heb ik die onderdelen ook nog liggen. Als iemand interesse heeft in 1 of meer dingen, kan op afspraak worden opgehaald in Deventer of WIerden.
Ook nog maar sinds een week ofzoMarly schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:53:
[...]
Heel aardig van je, net als van Caelorum trouwens, maar in tegenstelling tot hem, heb je DM niet aanstaan, zodat mensen je niet kunnen bereiken, wanneer ze interesse hebben.
Even een update over mijn reparatie verhaal. Gisteren kreeg ik het heugdelijke nieuws via de telefoon dat er voor mij een nieuwe, complete N900 klaar ligt in de winkel. Morgen ga ik die ophalen, en dan kan ik eindelijk weer fastoenlijk internetten, tweaken, ssh-en en simpelweg bellen (via skype) naar het buitenland.
Hulde voor iig die ene medewerker van Belcompany.
Ik herken het probleem, maar heb er gelukkig nooit echt last van gehad. Bij een reboot werkte alles weer. Ik heb nu wel, voor de tweede keer, dat een bericht verkeerd opgeslagen is. Het lijkt afkomstig te zijn van MSN, maar staat opgeslagen met als afzender mijn eigen Gtalk-account. De conversations geeft het bericht aan, maar ik kan het dus niet openen. Dus deze week ga ik er zelf ook mee aan de slag. Dit wordt mijn startpunt: Topic op Maemo.org.
Ben benieuwd wat jou gaat lukken, ik denk dat het exporteren van de DB, legen DB en opnieuw importeren de hoogste kans geeft.
Goed dat je het zegt, heb het direct aangezetMarly schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:53:
[...]
Heel aardig van je, net als van Caelorum trouwens, maar in tegenstelling tot hem, heb je DM niet aanstaan, zodat mensen je niet kunnen bereiken, wanneer ze interesse hebben.
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Verwijderd
kan iemand mij even (pls) vertellen hoe oud een N900 is met serie nummer ( na 03 landcode) 148473 (7)??
Ik gok op dec 09 of januari 10.iemand?
daarnaast kan een bootloop via flash altijd weer verholpen worden? of kan het ook hardwarematig zijn?
alvast bedankt!
daarnaast kan een bootloop via flash altijd weer verholpen worden? of kan het ook hardwarematig zijn?
alvast bedankt!
Ik heb al een aantal keer een bootloop gehad (ik denk dat multiboot de schuldige was) en elke keer hielp een reflash.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:19:
kan iemand mij even (pls) vertellen hoe oud een N900 is met serie nummer ( na 03 landcode) 148473 (7)??
alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 06-06-2011 19:41 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Vraagje: soms, als ik een gemiste oproep heb, schakelt mijn N900 door naar de ingebouwde mediaplayer. Hij gaat af, ik ben niet op tijd, en dan inene speelt ie datgene af wat in de playlist staat. Het is echter niet standaard en ik heb moeite met het na te bootsen. Gewoon, als ie zin heeft ofzo, doet ie het inene weer, om het dan weken achter elkaar niet te doen. Enig idee iemand?
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Gebeurt als je de widget van Mediaplayer gebruikt hebt. Dan gaat na het bellen opeens de muziek spelen. Dit is een bekend probleem, en ook in de CSSU nog niet bijgewerkt. Bij mij helpt het om na het gebruik van de widget, de mediaspeler te openen en deze weer af te sluiten.BorgMan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:40:
Vraagje: soms, als ik een gemiste oproep heb, schakelt mijn N900 door naar de ingebouwde mediaplayer. Hij gaat af, ik ben niet op tijd, en dan inene speelt ie datgene af wat in de playlist staat. Het is echter niet standaard en ik heb moeite met het na te bootsen. Gewoon, als ie zin heeft ofzo, doet ie het inene weer, om het dan weken achter elkaar niet te doen. Enig idee iemand?
Zo, na een middagje spelen OpenVPN aan de praat gekregen op de N900. Mooi geintegreerd is dat pakket zeg!
Paar pointers:
T-mobile blokkeert nogal veel poorten
Als je je server in een virtuele omgeving draait, zorg ervoor dat je "promiscuous mode" aanzet/toestaat, anders kan je niet buiten je server pingen.
De OpenVPN applet is niet echt verbose met errors, en de test functie werkt bij mij niet. Je kan beter via de terminal testen:
Openvpn --config Nokia-N900.conf (waar de config file jouw file is, en in dezelfde map als je crts en keys staat)
En toen ik toch bezig was ook meteen maar FreeRDP geinstalleerd zodat ik via de VPN mijn windows 2008 server kan beheren:

Wederom enkele pointers:
Als je FreeRDP installeert, pikt deze automatisch x11-freeRDP. Je moet vervolgens het pakket starten met xfreerdp.
Een resolutie van 800x420 werkt het best.
Zet compressie aan met de -z switch
Stel de mode in op broadband
fullscreen werkt niet lekker
keyboard werkt niet, die input in je terminal
Als hij zeikt over HYBRID mode moet je je server instellen op standaardauthenticatie, niet geavanceerde netwerkauthenticatie.
(heb de developer/poorter hierover gemaild)
Mijn linux servers kon ik al leuk beheren via SSH, NAGIOS implementatie ben ik nog mee bezig (pakket: maegios). VMWare view is helaas (nog) niet beschikbaar voor de N900, maar met SSH en RDP kom ik al een heel eind. Ook kan ik de datastores bekijken via de webbrowser. Verbinden met de Cisco infrastructuur moet wel lukken, en de Symantec Gateway Security ga ik niet eens proberen
Man, I feel like a woman sysadmin! tu tu tuduudu tu tu!
Paar pointers:
T-mobile blokkeert nogal veel poorten
Als je je server in een virtuele omgeving draait, zorg ervoor dat je "promiscuous mode" aanzet/toestaat, anders kan je niet buiten je server pingen.
De OpenVPN applet is niet echt verbose met errors, en de test functie werkt bij mij niet. Je kan beter via de terminal testen:
Openvpn --config Nokia-N900.conf (waar de config file jouw file is, en in dezelfde map als je crts en keys staat)
En toen ik toch bezig was ook meteen maar FreeRDP geinstalleerd zodat ik via de VPN mijn windows 2008 server kan beheren:

Wederom enkele pointers:
Als je FreeRDP installeert, pikt deze automatisch x11-freeRDP. Je moet vervolgens het pakket starten met xfreerdp.
Een resolutie van 800x420 werkt het best.
Zet compressie aan met de -z switch
Stel de mode in op broadband
fullscreen werkt niet lekker
keyboard werkt niet, die input in je terminal
Als hij zeikt over HYBRID mode moet je je server instellen op standaardauthenticatie, niet geavanceerde netwerkauthenticatie.
(heb de developer/poorter hierover gemaild)
Mijn linux servers kon ik al leuk beheren via SSH, NAGIOS implementatie ben ik nog mee bezig (pakket: maegios). VMWare view is helaas (nog) niet beschikbaar voor de N900, maar met SSH en RDP kom ik al een heel eind. Ook kan ik de datastores bekijken via de webbrowser. Verbinden met de Cisco infrastructuur moet wel lukken, en de Symantec Gateway Security ga ik niet eens proberen
Man, I feel like a woman sysadmin! tu tu tuduudu tu tu!
[ Voor 19% gewijzigd door citruspers op 07-06-2011 02:14 ]
De Twitter integratie met Conversations schijnt weer te werken! Check Maemo.org
Ghehehe, will do XD
Thanx for the replies, het zal maar moeten denk ik dan he? Kan iemand me nog richting een andere mediaspeler wijzen? Ik wil zo graag WinAMP, maarja, da's wat problematisch omdat het WINamp is. Ondanks dat hij wel op Android draait
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Mediabox werkt perfect, en er is ook een desktop-widget voor. Google maar eens wat.BorgMan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:16:
[...]
Ghehehe, will do XD
Thanx for the replies, het zal maar moeten denk ik dan he? Kan iemand me nog richting een andere mediaspeler wijzen? Ik wil zo graag WinAMP, maarja, da's wat problematisch omdat het WINamp is. Ondanks dat hij wel op Android draait
Overigens, net Flash 10.1 draaiend gekregen op de N900. Klik.
EDIT: werkt toch niet zo goed; check comments op site. Videos niet fullscreen, haperingen. Ben zelf weer teruggegaan naar Flash9(standaard) in combinatie met Flash Tweak, die het voordoet als 10.1 zodat meeste sites wel werken.
[ Voor 16% gewijzigd door BvDorp op 07-06-2011 18:24 ]
Verwijderd
Werkt youtube bij jou wel gewoon met die flashplugin?BvDorp schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:46:
[...]
Mediabox werkt perfect, en er is ook een desktop-widget voor. Google maar eens wat.
Ja, maar brak. Er komt een rode streep in beeld, en fullscreen lukt niet. Verder herlaadt de video om de zoveel tijd. Blij dat ik een backup gemaakt heb. Jammer; terug naar Flash 9 en Tweak Flash die m doet voorkomen als 10.1..Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:28:
[...]
Werkt youtube bij jou wel gewoon met die flashplugin?
Ik heb een E7 teruggekregen ipv een N8
!
[ Voor 6% gewijzigd door Isane op 07-06-2011 18:15 ]
Verwijderd
Bedankt voor het testen. Dan blijf ik voorlopig ook nog bij Flash Tweak.BvDorp schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:46:
[...]
Mediabox werkt perfect, en er is ook een desktop-widget voor. Google maar eens wat.
EDIT: werkt toch niet zo goed; check comments op site. Videos niet fullscreen, haperingen. Ben zelf weer teruggegaan naar Flash9(standaard) in combinatie met Flash Tweak, die het voordoet als 10.1 zodat meeste sites wel werken.
Ik vind de E7 een prachtig toestel. Ik ben benieuwd hoe Symbian^3 je bevalt na Maemo.
ik ook
Hebben jullie het aangegeven dat je een E7 wilt of dat niet? Ik hoor zoveel die een N8 krijgen...afvalzak schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:47:
[...]
ik ook, bij wijze van uitzondering, niet echt dus;)
@ foutje wrote:
Vergeleken met jouw 6 cyfers (148473) zou dat dan wijzen op een fonkelnieuwe N900
. Maar kun je, wanneer je nog niet gereflasht hebt in de map van MyDocs geen installatiedatum van software herleiden?
Aan die nummers is vrij weinig vanaf te lezen (zo blijkt nu) want mijn eerste N900 (nov 2009) had nummer: 356938/03/056677/3 en degene die ik nu heb is van okt 2010 en die heeft nummer: 356938/03/074318/2.kan iemand mij even (pls) vertellen hoe oud een N900 is met serie nummer ( na 03 landcode) 148473 (7)??
Vergeleken met jouw 6 cyfers (148473) zou dat dan wijzen op een fonkelnieuwe N900
Hmm, ik zal dat topic eens grondig doorlezen als ik meer tijd heb. Sinds mijn laatste post hier werkte het verzenden weer, maar vannacht is het weer mis gegaan. Wat ik heb gedaan om hem weer te laten werken (en wat ik nu dus ook weer ga doen) is het volgende:BvDorp schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:14:
[...]
Ik herken het probleem, maar heb er gelukkig nooit echt last van gehad. Bij een reboot werkte alles weer. Ik heb nu wel, voor de tweede keer, dat een bericht verkeerd opgeslagen is. Het lijkt afkomstig te zijn van MSN, maar staat opgeslagen met als afzender mijn eigen Gtalk-account. De conversations geeft het bericht aan, maar ik kan het dus niet openen. Dus deze week ga ik er zelf ook mee aan de slag. Dit wordt mijn startpunt: Topic op Maemo.org.
Ben benieuwd wat jou gaat lukken, ik denk dat het exporteren van de DB, legen DB en opnieuw importeren de hoogste kans geeft.
1. Verwijder conversatie waarin het gesprek vastloopt
2. Verwijder contactpersoon waarmee het gesprek vastloopt
3. Schakel je device uit
4. Stop je sim-kaart in een andere telefoon
5. Stuur met deze telefoon een smsje naar het nummer van de persoon in kwestie
6. Wacht op response
7. Als je response krijgt, weet je zeker dat jouw sms is verzonden en dat je ook iets kan ontvangen, dus nu kan je het hele zaakje weer naar je N900 gooien.
8. Geef een naam aan het nummer van de persoon in kwestie (dit kan eventueel ook na stap 5, maar dat heb ik niet gedaan en zo werkte het in ieder geval).
Nu een gedachtegang, waarom het weer mis zou kunnen gaan:
- Het heeft vannacht best wel gestormd
- De laatste tijd stuur ik weer meer smsjes naar de persoon in kwestie
- Mijn N900 heeft niet uitgestaan sinds mijn vorige post hier
- Mijn N900 wordt al bijna een jaar erg intensief gebruikt
Met logisch nadenken kom je waarschijnlijk op de laatste 2 punten uit. Mijn N900 laat ik vandaag dan ook thuis en uit, mede omdat ik op mijn oude telefoon nog een response van dat gestuurde smsje moet krijgen en omdat ik daar ook wel op internet mee kan
Ik kreeg een N8 en die heb ik niet geaccepteerd, vervolgens met Nokia gebeld en tot de conclusie gekomen dat ik een E7 verdiendelutj schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:00:
[...]
Hebben jullie het aangegeven dat je een E7 wilt of dat niet? Ik hoor zoveel die een N8 krijgen...
haha okee, op basis van? Had je de N8 al op de deurmat?afvalzak schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:07:
[...]
Ik kreeg een N8 en die heb ik niet geaccepteerd, vervolgens met Nokia gebeld en tot de conclusie gekomen dat ik een E7 verdiende
Ik ben van te voren niet akkoord gegaan met de N8 omdat er geen fysiek toetesenbord op zat. En ik heb de N8 vergeleken met de E7 en de E7 kwam voor mij het beste uit de bus
@Lutje via de Nokia Repair Shop, daar heb ik de N8 niet aangenomen.
Flash werkt perfect @ youtube etc.
Je moet hem wel ietsje overklokken om het 100% zonder stotteren te krijgen.
ps. xxxx166726/5 gekocht feb 2010
[ Voor 5% gewijzigd door killerdemon op 08-06-2011 13:22 ]
Gisteren een paar keer teveel het apparaat aan de USB gehangen en eruit getrokken, opeens werkte de 27 Gb. interne opslag niet meer. Onder Windows kwam ongeformatteerde drive binnen, en het apparaat wilde de partitie gewoon niet meer mounten. Reparatie van de partitie ging ook niet zomaar. Heb me het ongeluk gezocht naar herformatteer mogelijkheden, met dat VFAT formaat, maar lukte me niet. Tot ik ontdekte dat in de X-terminal gewoon een format uit te voeren is. Met mkfs.vfat /dev/mmcblk0p1 werd de hele partitie, die gemount is als MyDocs, weer opnieuw geformatteerd. mount /dev/mmcblk0p1 uitgevoerd, en onder MyDocs was weer ruimte. Wel alles kwijt, maar heb gelukkig niet hoeven flashen, zodat ook je rootfs en alles kaputt is.
Op welke Flash werk je nu? De standaard ingebouwde Flash 9? En dan met of zonder die Tweak Flash Plugin?killerdemon schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:21:
Flash werkt perfect @ youtube etc.
Opzich wel een redelijke deal, alhoewel symbian niet echt te vergelijken is met Maemo maargoed. Maar de N900 word dus nu gesloopt? Of heb je deze dan mogen houden?afvalzak schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:07:
[...]
Ik kreeg een N8 en die heb ik niet geaccepteerd, vervolgens met Nokia gebeld en tot de conclusie gekomen dat ik een E7 verdiende
Nee N900 was naar Nokia opgestuurd door de Repair Shop en daar waarschijnlijk vernietigd.
Maemo is inderdaad niet te vergelijken met Symbian er komt geloof ik deze zomer een grote update voor Symbian aan, die veel dingen zou fixxen die nu slecht zijn, dus misschien wordt het dan wat XD
Maemo is inderdaad niet te vergelijken met Symbian er komt geloof ik deze zomer een grote update voor Symbian aan, die veel dingen zou fixxen die nu slecht zijn, dus misschien wordt het dan wat XD
Ik heb hier nog het volgende liggen:
Orginele BL-5J accu
Niet orginele BL-5J accu (jappod)
Externe oplader (wel oplader 2 mm nodig)
Stylus
Achterkant
5 screenprotectors
Over de prijs worden we het wel eens..
Mocht je interesse hebben -> pm
Orginele BL-5J accu
Niet orginele BL-5J accu (jappod)
Externe oplader (wel oplader 2 mm nodig)
Stylus
Achterkant
5 screenprotectors
Over de prijs worden we het wel eens..
Mocht je interesse hebben -> pm
[ Voor 7% gewijzigd door Isane op 08-06-2011 21:00 ]
Wow gaaf! Ik wil dat ook, misschien dat ik dan wel vloeiend online Youtube kan dingessen.citruspers schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 02:02:
Zo, na een middagje spelen OpenVPN aan de praat gekregen op de N900. Mooi geintegreerd is dat pakket zeg!
Durf het bijna niet te vragen, maar [list]• kan je• de truuk• wellicht• stapgewijs• vertellen?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Sure, voor zover mogelijk/relevant.
Server
Ik heb mijn OpenVPN server op Linux gebouwd, omdat het lekker licht is. De server draait bij mij virtueel in een ESXi server (tip: zet promiscuous mode uit op de vSwitch). Als OS gebruik ik Ubuntu.
Ubuntu heeft zelf een mooie instructie voor OpenVPN, welke erg goed is, uitgezonderd van de scripts die gestart moeten worden. Die werken namelijk simpelweg niet
https://help.ubuntu.com/10.10/serverguide/C/openvpn.html
Voor het scriptgedeelte (wat het maken van de interfaces afhandelt) heb ik de volgende scripts gebruikt:
http://vickeryj.com/notes/open_vpn_howto.htm (vanaf Configure for Bridging)
Als je die twee links gevolgd hebt, heb je als het goed is een werkende openvpn server!
Vergeet niet je poorten te forwarden!
Vergeet bij het debuggen niet dat telecomproviders poorten blokkeren! (8080 is meestal wel safe, net als 80, 25, 21, 22)
Client (N900)
Vrij simpel, installeer Openvpn en openvpn-applet
Plaats de volgende files in een directory in je MyDocs naar keuze:
nokia-n900.conf
nokia-n900.key
nokia-n900.crt
ca.crt
ta.key
Om te testen of je server werkt, raad ik aan OpenVPN via de command line/terminal te gebruiken, aangezien de applet eigenlijk nauwelijks meldingen geeft als er iets fout gaat.
Open terminal
cd MyDocs/vpn (aangenomen dat je ze in het mapje vpn hebt staan)
openvpn --config nokia-n900.conf
Als alles goed is gegaan staat er dat je verbonden bent (kan een halve minuut duren). Open nu een nieuwe terminal, en voer de volgende commando's uit:
sudo gainroot (mits je rootshell geinstalleerd hebt)
ping gateway (waarin gateway = je vpn server's IP adres)
ping willekeurig-ip-in-je-netwerk-pc-met-firewall-uit (moet ik dit nog uitleggen?)
Als je bij beiden wat terugkrijgt is het leven goed, als er iets mis gaat, heb je iets verkeerd gedaan of over het hoofd gezien. Ik ben geen magier, maar neem de stappen nog eens door en gebruik je hersenen. Als je wel je gateway kan pingen, maar niks anders is er iets mis met je tunnel interface, bijvoorbeeld.
Als alles werkt open je de openvpn applet, maak je een nieuwe verbinding aan (open je .conf file), en maak je verbinding. Wacht een minuutje tot anderhalve minuut en klaar is kees!
Server
Ik heb mijn OpenVPN server op Linux gebouwd, omdat het lekker licht is. De server draait bij mij virtueel in een ESXi server (tip: zet promiscuous mode uit op de vSwitch). Als OS gebruik ik Ubuntu.
Ubuntu heeft zelf een mooie instructie voor OpenVPN, welke erg goed is, uitgezonderd van de scripts die gestart moeten worden. Die werken namelijk simpelweg niet
https://help.ubuntu.com/10.10/serverguide/C/openvpn.html
Voor het scriptgedeelte (wat het maken van de interfaces afhandelt) heb ik de volgende scripts gebruikt:
http://vickeryj.com/notes/open_vpn_howto.htm (vanaf Configure for Bridging)
Als je die twee links gevolgd hebt, heb je als het goed is een werkende openvpn server!
Vergeet niet je poorten te forwarden!
Vergeet bij het debuggen niet dat telecomproviders poorten blokkeren! (8080 is meestal wel safe, net als 80, 25, 21, 22)
Client (N900)
Vrij simpel, installeer Openvpn en openvpn-applet
Plaats de volgende files in een directory in je MyDocs naar keuze:
nokia-n900.conf
nokia-n900.key
nokia-n900.crt
ca.crt
ta.key
Om te testen of je server werkt, raad ik aan OpenVPN via de command line/terminal te gebruiken, aangezien de applet eigenlijk nauwelijks meldingen geeft als er iets fout gaat.
Open terminal
cd MyDocs/vpn (aangenomen dat je ze in het mapje vpn hebt staan)
openvpn --config nokia-n900.conf
Als alles goed is gegaan staat er dat je verbonden bent (kan een halve minuut duren). Open nu een nieuwe terminal, en voer de volgende commando's uit:
sudo gainroot (mits je rootshell geinstalleerd hebt)
ping gateway (waarin gateway = je vpn server's IP adres)
ping willekeurig-ip-in-je-netwerk-pc-met-firewall-uit (moet ik dit nog uitleggen?)
Als je bij beiden wat terugkrijgt is het leven goed, als er iets mis gaat, heb je iets verkeerd gedaan of over het hoofd gezien. Ik ben geen magier, maar neem de stappen nog eens door en gebruik je hersenen. Als je wel je gateway kan pingen, maar niks anders is er iets mis met je tunnel interface, bijvoorbeeld.
Als alles werkt open je de openvpn applet, maak je een nieuwe verbinding aan (open je .conf file), en maak je verbinding. Wacht een minuutje tot anderhalve minuut en klaar is kees!
[ Voor 49% gewijzigd door citruspers op 08-06-2011 23:24 ]
Ja de ingebouwde, met tweak flash op 10.1.99.0BvDorp schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:29:
[...]
Op welke Flash werk je nu? De standaard ingebouwde Flash 9? En dan met of zonder die Tweak Flash Plugin?
Super, dankjecitruspers schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:13:
Sure, voor zover mogelijk/relevant.
Ik ga het uitproberen, hopelijk is het simpel te vertalen naar mijn CentOS server.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Als CentOS ook gewoon initd gebruikt zou je de scripts gewoon over moeten kunnen nemen, en openvpn zit ongetwijfeld in de repo's.
CentOS = RHEL = RedHat = Jacitruspers schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:08:
Als CentOS ook gewoon initd gebruikt zou je de scripts gewoon over moeten kunnen nemen, en openvpn zit ongetwijfeld in de repo's.
Ik kende deze site nog niet maar als ik dit bericht goed begrijp dan is het gedaan met Meego bij Nokia.
En dan ziet het er voor Nokia dit jaar sowieso slecht uit....
En dan ziet het er voor Nokia dit jaar sowieso slecht uit....
Intel en AMD zijn nog altijd lid ervan, net als andere bedrijven/organisaties.
Hey ik had ook mijn N900 opgestuurd voor reparatie. Ze boden mij een N8 aan met allerlei accessoires. Maar ben daar niet mee akkoord gegaan. Ik krijg vandaag te horen dat ik een nieuwe N900 binnen krijgt.
Iemand interesse voor een nieuwe N900 ??
Voor 400 euro zeker, zoals je hem aanbied in de V&A. Daag.
@Killerdemon: thanks, wist niet zeker of de RHEL/Fedora/CentOS distro's ook nog gewoon initd gebruikten
@Killerdemon: thanks, wist niet zeker of de RHEL/Fedora/CentOS distro's ook nog gewoon initd gebruikten
Ik denk dat je geen nieuwe N900 krijgt, anders heb je veel mazzelchinofreak schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:38:
Hey ik had ook mijn N900 opgestuurd voor reparatie. Ze boden mij een N8 aan met allerlei accessoires. Maar ben daar niet mee akkoord gegaan. Ik krijg vandaag te horen dat ik een nieuwe N900 binnen krijgt.
Mijn N900 begin vorige week ook opgestuurd voor garantie met de klacht dat de simkaart niet meer herkend werd.
Nu zie ik in het systeem van de reparateur dat er vochtschade is geconstateerd en dat de telefoon afgekeurd is en teruggestuurd gaat worden.
Telefoon is net 5 maanden oud (nieuw toestel toen via garantie gekregen) en nooit in contact geweest met vocht. Vorige keer hadden ze de flatcable tussen body en scherm gesloopt en nu dit gezeik. Meteen maar een klacht ingediend bij Nokia zelf, heb hier helemaal geen zin in.
Eerst maken ze al een slechte telefoon qua hardware (is al 3e keer dat de telefoon weg gaat voor reparatie) en service via de nokia care points mag je blijkbaar ook al niet meer verwachten.
Nu zie ik in het systeem van de reparateur dat er vochtschade is geconstateerd en dat de telefoon afgekeurd is en teruggestuurd gaat worden.
Telefoon is net 5 maanden oud (nieuw toestel toen via garantie gekregen) en nooit in contact geweest met vocht. Vorige keer hadden ze de flatcable tussen body en scherm gesloopt en nu dit gezeik. Meteen maar een klacht ingediend bij Nokia zelf, heb hier helemaal geen zin in.
Eerst maken ze al een slechte telefoon qua hardware (is al 3e keer dat de telefoon weg gaat voor reparatie) en service via de nokia care points mag je blijkbaar ook al niet meer verwachten.
[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 10-06-2011 18:28 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Installatie op CentOS is een iets ander verhaal. Ik heb hier de exacte stappen even genoteerd terwijl ik ze deed (gebaseerd op de verschillende eerder genoemde docs, vertaald naar CentOS, en aangepast wanneer ik dependencies tegenkwam enzo), maar ik ben inmiddels vastgelopen op de configuratie. Zoveel verschillende tegenstrijdige docs. 
OpenVPN op CentOS server
OpenVPN op CentOS server
- Get sources (als root, beginnend in /root)
- wget http://swupdate.openvpn.n...ases/openvpn-2.2.0.tar.gz
- wget http://www.oberhumer.com/.../download/lzo-2.05.tar.gz
- yum install rpm-build autoconf.noarch zlib-devel pam-devel openssl-devel gcc
- Build and Install LZO (required for compression)
- tar -xzvf lzo-2.05.tar.gz
- cd lzo-2.05
- ./configure
- make && make install
- cd ..
- Build and Install OpenVPN
- tar -xzvf openvpn-2.2.0.tar.gz
- cd openvpn-2.2.0
- ./configure
- make && make install
- Create configuration
- mkdir /etc/openvpn
- mkdir /etc/openvpn/easy-rsa
- cp -r /root/openvpn-2.2.0/easy-rsa/2.0/* /etc/openvpn/easy-rsa/
- cd /etc/openvpn/easy-rsa/
- nano vars
- EXPORTs onderaan tweaken bij ¨These are the default values for fields which will be placed in the certificate.¨
- source vars
- ./clean-all && ./build-dh
- ./pkitool --initca && ./pkitool --server server
- cd keys
- openvpn --genkey --secret ta.key
- cp {server,ca}.crt {server,ta}.key dh1024.pem /etc/openvpn/
- source vars && ./pkitool [hostname]
- cd /etc/openvpn
- cp /root/openvpn-2.2.0/sample-config-files/server.conf .
- nano server.conf
- Eeeeuuuhhhhhh
- sudo gainroot
- apt-get install openvpn
- cd /etc/openvpn
- scp root@[server]:/etc/openvpn/ca.crt .
- scp root@[server]:/etc/openvpn/ta.key .
- mkdir easy-rsa
- mkdir easy-rsa/keys
- scp root@[server]:/etc/openvpn/easy-rsa/keys/[hostname].crt ./easy-rsa/keys/
- scp root@[server]:/etc/openvpn/easy-rsa/keys/[hostname].key ./easy-rsa/keys/
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik weet niet wat jij allemaal aan het doen bent met source code compileren, maar ik durf te wedden dat je ook gewoon yum install openvpn bridge-utils kan doen
Nou dat kon ik dus niet. Dus in plaats 14 uur lang uitzoeken hoe ik dat moet toevoegen kan ik het net zo goed even zelf doen, want daar hoef ik niet bij na te denken. Heb even met script de boel bijgehouden, graag gedaan.citruspers schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:33:
Ik weet niet wat jij allemaal aan het doen bent met source code compileren, maar ik durf te wedden dat je ook gewoon yum install openvpn bridge-utils kan doen
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Bizar. Nja, stuur me even een DM met je vraag over de configuratie, misschien kan ik die beantwoorden (en zonder het topic vol te spammen)
Mijn telefoon is naar een care point gegaan met de klacht dat de sim-kaart niet meer herkend werd. Nu is deze afgekeurd wegens vochtschade met deze foto erbij.
Iemand enig idee wat hier te zien is en wat dat te maken heeft met vochtschade?
Iemand enig idee wat hier te zien is en wat dat te maken heeft met vochtschade?

[ Voor 13% gewijzigd door Hooglander1 op 11-06-2011 21:30 ]
wat heb je met je telefoon gedaan? ik hoop niet, dat mijn telefoon er zo van binnen uit ziet. stof kleeft overal aan in die foto van jou!
Vijf maanden lang in het standaard leren hoesje in mijn broekzak gezeten. Maar goed, van stof krijg je geen waterschade...
Volgens mij is het grijze trouwens een afdruk van de flatcable tussen de twee printplaten, die is blijkbaar een beetje vast blijven plakken, vraag me nog steeds af hoe ze daarmee waterschade willen bewijzen.
* Hooglander1 heeft helemaal geen zin in dit gezeik. (het reparatie en zeurtraject bij Nokia dan hé, je reactie stel ik wel op prijs
)
Volgens mij is het grijze trouwens een afdruk van de flatcable tussen de twee printplaten, die is blijkbaar een beetje vast blijven plakken, vraag me nog steeds af hoe ze daarmee waterschade willen bewijzen.
* Hooglander1 heeft helemaal geen zin in dit gezeik. (het reparatie en zeurtraject bij Nokia dan hé, je reactie stel ik wel op prijs
[ Voor 62% gewijzigd door Hooglander1 op 11-06-2011 22:33 ]
Liet mijne vanmorgen op de tegelvloer vallen, nu doet het scherm het niet meer. Je ziet wel dat hij aanstaat (het scherm wordt iets lichter), maar ik heb geen beeld.
Is het nog verantwoord om hem naar een NSP, waarbij de kans bestaat dat ik hem nooit meer terug zie, of hebben jullie andere tips?
Is het nog verantwoord om hem naar een NSP, waarbij de kans bestaat dat ik hem nooit meer terug zie, of hebben jullie andere tips?
normaliter tonen ze waterschade aan dmv een stickertje dat roze kleurt bij aanraking met water. verkleurt natuurlijk ook bij zweet/vochtige ruimtes maar de intensiteit zegt dan wel iets. im zie bij jou nergens een stickertje oid. vraag ze eens precies hoe ze tot de waterschade-conclusie komen, want het is wel heel erg makkelijk om dat te roepen en dan niks uit te hoeven keren.
Een vraag die hier vast en zeker snel beantwoord zal zijn:
Hoe maak ik een "prime" boven een a of een e zodat het een á of een é wordt?
Hoe maak ik een "prime" boven een a of een e zodat het een á of een é wordt?
alt en control tegelijk inhouden. Dan activeer je dus "Sym"
Dan druk je 1 keer op het accent en dan tik je de e in.
Dat ga ik ook doen, ga zeker niet akkoord met hun bevinding. Grappig is overigens ook dat er als toelichting bij staat dat er corrosie is gevonden, echter zie je dat totaal niet terug op de foto's. Standaardtoelichting en verhaal dus. Jammer dat het weer zo moetDrClaw schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:55:
normaliter tonen ze waterschade aan dmv een stickertje dat roze kleurt bij aanraking met water. verkleurt natuurlijk ook bij zweet/vochtige ruimtes maar de intensiteit zegt dan wel iets. im zie bij jou nergens een stickertje oid. vraag ze eens precies hoe ze tot de waterschade-conclusie komen, want het is wel heel erg makkelijk om dat te roepen en dan niks uit te hoeven keren.
[ Voor 76% gewijzigd door Hooglander1 op 13-06-2011 00:07 ]
Verwijderd
Ik druk ze gewoon 1 voor 1 in, van beneden naar boven, werkt ook prima.Hooglander1 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:06:
Verwijderd
Als je een telefoon in een leren hoesje in je broekzak hebt zitten, dan kan er best condens ontstaan.Hooglander1 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:16:
Vijf maanden lang in het standaard leren hoesje in mijn broekzak gezeten. Maar goed, van stof krijg je geen waterschade...
* Hooglander1 heeft helemaal geen zin in dit gezeik. (het reparatie en zeurtraject bij Nokia dan hé, je reactie stel ik wel op prijs)
Ik heb het ook wel eens, dat als ik op een warme dag m'n N900 uit m'n spijkerbroek haal dat er vocht op zit.
BTW.
Weet iemand of het mogelijk is om .MKV op je N900 af te spelen?
Ik stream al enige tijd naar m'n N900 via een NAS, alleen het lukt me enkel met .avi bestanden.
MKV als container kan ik niet op antwoorden, maar ik heb net wel ontdekt dat als ik mijn niet werkende x264 filmpjes omzet van Main@L3.0 naar baseline, ze wel werken.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:19:
[...]
Ik stream al enige tijd naar m'n N900 via een NAS, alleen het lukt me enkel met .avi bestanden.
Welke encoders heb je geïnstalleerd staan?Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:19:
[...]
Als je een telefoon in een leren hoesje in je broekzak hebt zitten, dan kan er best condens ontstaan.
Ik heb het ook wel eens, dat als ik op een warme dag m'n N900 uit m'n spijkerbroek haal dat er vocht op zit.
BTW.
Verwijderd
Ik heb de package "extra decoders support" geïnstalleerd.
Meer heb ik zo snel niet gevonden.
Maar omdat mijn Conceptronic CFULLHDMAi behoorlijk faalt over WiFi is misschien de N900 een alternatief om via WiFi naar de TV te streamen met de video kabel...
Meer heb ik zo snel niet gevonden.
Maar omdat mijn Conceptronic CFULLHDMAi behoorlijk faalt over WiFi is misschien de N900 een alternatief om via WiFi naar de TV te streamen met de video kabel...
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 08:07:
[...]
Ik druk ze gewoon 1 voor 1 in, van beneden naar boven, werkt ook prima.
Ik heb em door, stom hè nooit geweten hahaha.Hooglander1 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:06:
Dank allen.
Verwijderd
Ze belde me zostraks op werk dat ik me telefoon kon op halen ze zeiden onderdelen vervangen, ik had toen geen tijd te vragen hoe en wat maar zal het zo zien zal dan eens posten wat er nou gedaan is
Ik heb sinds een dag of twee dat ik geen software meer kan bijwerken.
Hij geeft aan dat bepaalde catalogi niet beschikbaar zijn.
Ondanks dat er een openstaande verbinding is.
Alle bestaande catalogi kan hij niet meer ophalen.
Ik heb alle denkbare software catalogi ertussen staan en gebruik ook de CSSU updates.
Twee dagen geleden heb ik de advanced power monitor nog ge-update.
Sindsdien deed de Hyves app het niet meer. Die heb ik nog wel kunnen verwijderen en opnieuw installeren.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Hij geeft aan dat bepaalde catalogi niet beschikbaar zijn.
Ondanks dat er een openstaande verbinding is.
Alle bestaande catalogi kan hij niet meer ophalen.
Ik heb alle denkbare software catalogi ertussen staan en gebruik ook de CSSU updates.
Twee dagen geleden heb ik de advanced power monitor nog ge-update.
Sindsdien deed de Hyves app het niet meer. Die heb ik nog wel kunnen verwijderen en opnieuw installeren.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.