Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Even een tijdje tussenuit geweest, nieuwe werkgever brengt nieuwe speeltjes met zich mee:

Tijdje een tijdelijke BlackBerry 9000 in mn broekzak gehad naast de N900 en morgen ontvang ik dan een 9780.

Het is inmiddels al vaker gezegd, maar ik voeg hier aan toe:

De N900 blaast ze allemaal uit het water. Wat een troep die BBs, echt.
Gelukkig gaat het bedrijf in Q4 over naar Android / iOS, hopelijk mag ik dan me eigen HTCtje uitzoeken, kan ik leuk met Syncen spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:58
racinfo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 06:52:
Ik ben nu ook (definitief) over; de N900 weg en een HTC Desire Z ervoor terug (met keyboard).

Conclusie tot nog toe: had ik al veel eerder moeten doen.

Nu heb ik pas echt veel mogelijkheden tot overklokken, rom's, rooted, enz, enz.

En onder android ook een soort x-terminal, dus wat mis ik nog tov de N900? Juist, niets!

En als je dan de verontrustende berichten (over Nokia) op dit tweakers.net (16 mei) leest.... net op tijd ... :)
Wat betreft de mogelijkheden ben ik het met je eens....android is een verademing. Echter qua hardware(degelijkheid) kan de HTC Desire Z niet tippen aan de N900. (Heb de Desire Z zakelijk naast mijn N900)

Wat een bocht telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
W00fer schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:34:
Onder het download kopje (toepassingsbeheer) heb ik in een van de categorien iets van een J2ME (java) emulator gezien. Werkt die ook? Kennis van me wil Nimbuzz installeren.
Ik geloof dat je Micro-emulator moet gebruiken om J2ME toepassingen te draaien. Daarvoor moet je eerst een Java (SE?) versie installeren. In de repositories staat Icedtea, maar die werkt dan weer net niet met Micro-emulator. Er is op maemo.org wel een tutorial te vinden die vertelt waarmee je het wel moet doen. Maar het is wel ff knutselen denk ik.

Overigens dacht ik dat Nimbuzz geen Java programma was, maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
patrickt35 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:12:
[...]

Wat betreft de mogelijkheden ben ik het met je eens....android is een verademing. Echter qua hardware(degelijkheid) kan de HTC Desire Z niet tippen aan de N900. (Heb de Desire Z zakelijk naast mijn N900)

Wat een bocht telefoon.
De desire Z is idd een top toestel, maar zoals Patrickt zegt één van de vorige generatie.
De specs zijn zelfs bijna gelijk aan de n900.

Misschien beter wachten op de nieuwe generatie dualcore's, HTC zal best met een keyboard toestel op de proppen komen een deze maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:24
Volgens deze link:
https://meego.com/downloa....2-core-software-platform
is er een Meego versie uit en zoals ik het begrijp uit de beschrijving is die N900 compatible.

Er kan nog niet veel mee maar dat betekend dat Meego dus wel zeker naar de N900 komt lijkt mij.
Het is natuurlijk al wel her en der geroepen en gezegd maar dit zijn ook concrete aanwijzingen.

[ Voor 48% gewijzigd door Bongoarnhem op 20-05-2011 11:37 . Reden: Puntjes op de i. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:06
Bongoarnhem schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:32:
Er kan nog niet veel mee maar dat betekend dat Meego dus wel zeker naar de N900 komt lijkt mij.
Het is natuurlijk al wel her en der geroepen en gezegd maar dit zijn ook concrete aanwijzingen.
Dit was al een paar maanden bekend. Echter hebben ze ook gezegd dat het niet officieel naar de n900 komt. Dus wel meego op n900, maar geen ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Bongoarnhem schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:32:
Volgens deze link:
https://meego.com/downloa....2-core-software-platform
is er een Meego versie uit en zoals ik het begrijp uit de beschrijving is die N900 compatible.

1.2 voor de N900 is nog niet officieel gereleased, maar dat zit er aan te komen. Het is vrij eenvoudig om Meego op je memory card te zetten om te proberen. Ik heb gisteren 1.1.99.7.20110516 geinstalleerd en dat ging allemaal goed. Nog niet veel mee gespeeld though.

Ik heb nu een triple boot voor de N900: Maemo, NITDroid (voor WhatsApp) en MeeGo. Tripleboot en overclock mogelijkheden, ja dit is een computer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
R_W schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:21:
[...]

1.2 voor de N900 is nog niet officieel gereleased, maar dat zit er aan te komen. Het is vrij eenvoudig om Meego op je memory card te zetten om te proberen. Ik heb gisteren 1.1.99.7.20110516 geinstalleerd en dat ging allemaal goed. Nog niet veel mee gespeeld though.
Dan ga ik er binnenkort eens mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Patrick wrote onlangs:

Wat een bocht telefoon.
Je bedoelt zeker de N900? Inderdaad is de N900 brandhout wanneer je hem vergelijkt met de G2 (of htc desire z). Als je alleen al het gammele keyboard van de N900 bekijkt met snel afslijtende letters en cyfers; het schuifmechanisme wat zwak en onberekenbaar slecht is.

En dan praat je nog niet over het zwakke gammele plastic kastje van de N900; dat is de G2 een ware uitkomst met een zwaar metalen front en degelijkheid en dat terwijl ze beiden rond de 180 gram wegen.

En laten we het aantal software mogelijkheden (Maemo5 of Android) maar buiten beschouwing laten; geen wonder dat Android nu het meest toegepaste besturings systeem van alle (smart)phones is. Kon toch ook niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57

Gundogan

Rip and tear, until it is done

racinfo schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:38:
[...]
Je bedoelt zeker de N900? Inderdaad is de N900 brandhout wanneer je hem vergelijkt met de G2 (of htc desire z). Als je alleen al het gammele keyboard van de N900 bekijkt met snel afslijtende letters en cyfers; het schuifmechanisme wat zwak en onberekenbaar slecht is.

En dan praat je nog niet over het zwakke gammele plastic kastje van de N900; dat is de G2 een ware uitkomst met een zwaar metalen front en degelijkheid en dat terwijl ze beiden rond de 180 gram wegen.

En laten we het aantal software mogelijkheden (Maemo5 of Android) maar buiten beschouwing laten; geen wonder dat Android nu het meest toegepaste besturings systeem van alle (smart)phones is. Kon toch ook niet anders?
Ik vind juist het simpele schuifsysteem van de N900 beter dan de niet altijd praktische en minder stevige manier van de Deisre Z. Verder ziet de Z er inderdaad beter uit en is een stuk minder dikkiedik qua uiterlijk, hoewel ik nog betwijfel of de Desire Z ook daadwerkelijk steviger is. Beide tonen in ieder geval ongeveer dezelfde schade na een harde val :p

En Maemo vs Android? Tja, Android heeft de apps ja (hoewel ik niet zoveel mis op de N900 op dit moment), maar Maemo vind ik nog steeds een stuk beter in het gebruik (hoewel ik prima met Android zou kunnen leven als Maemo er niet was, is in ieder geval op zijn beurt een stuk beter dan WP7, Symbian en iOS) :)

Als de N9/N950 niet is wat ik hoop qua OS en het daadwerkelijk zonder hardware keyboard moet doen, dan kijk ik liever naar de Milestone 2 of 3 dan naar de Z of zijn opvolger als die net zo wordt.

Of een Galaxy S2 met hardware keyboard :9~

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:21
racinfo schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:38:
[...]

snel afslijtende letters? Bewijs misschien? Je bent de eerste met het probleem. Kun je misschien wat preciezer zijn dan "onberekenbaar slecht"? Zwak gammel kastje? Er is een post geweest van iemand die zijn N900 van een rijdende scooter heeft laten vallen en die tegen een stoeprand ketste. Resultaat: een deuk en een werkende phone.

Het aantal mogelijkheden is geen maat voor marktpenetratie. kijk eens naar WP7, ik denk dat dat meer verkocht is als Maemo. En als je beweert dat WP7 meer kan dan Maemo, dan zal ik je uitleggen waarom ik twee oren heb.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
[...]

Wat een bocht telefoon.
Ik heb 't idee, dat jullie je vergissen :), Patrick is lovend over de software (android), maar niet over het toestel zelf. Zoals ik 't lees, bedoelt hij de Desire Z met "bocht telefoon", gezien deze zin uit zijn post:
Echter qua hardware(degelijkheid) kan de HTC Desire Z niet tippen aan de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Gundogan wrote:
Of een Galaxy S2 met hardware keyboard
Daar zeg je wat !! :z
Die zou ik ook wel willen. Maar om op de HDZ (of G2) terug te komen; hij oogt niet alleen degelijker, hij is het ook. Alleen al de afwerking van het geheel, het metalen batterijdeksel, Niet je nagels behoeven te slopen om het batterijluikje open te maken maar gewoon een schuifknopje ervoor gebruiken.

En dan hebben we het nog niet eens over de ronduit gammele USB aansluiting van de N900; lees er genoeg over in diverse forums. Tja, het keyboard van de htc desire z heeft geen pijltjes toetsen, maar de N900 heeft weer geen trackball; dus het is altijd wel wat.

Dan nog de voice functie in Google, spreek maar in wat je zoekt (in Nederlands of Engels) en razendsnel zit je op de betreffende webpagina.

Weet je, je mist het pas op de N900 wanneer je zo'n Android geval in je handen hebt gehad. Tot die tijd weet je gewoonweg niet beter en ben je tevreden met wat je hebt.

Op Android heb je keuze uit meliefst 70 widgets, alleen al voor de rekenmachine kun je kiezen uit 5 modellen in elke gewenste uitvoering en kleur. Ook het feit dat je mappen kunt aanmaken geef je behoudens de vaste 7 homescreens eigenlijk ontelbare mogelijkheden je telefoon in te richten. En binnenkort ook nog een filmpje huren en kijken op Google Android. Elke week komt er wel iets bij op Android en dat is nou net datgene waar ik de laatste 18 maanden met mijn N900 zo smachtend naar heb uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 12:22
racinfo schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:13:
[...]
Daar zeg je wat !! :z
Die zou ik ook wel willen. Maar om op de HDZ (of G2) terug te komen; hij oogt niet alleen degelijker, hij is het ook. Alleen al de afwerking van het geheel, het metalen batterijdeksel, Niet je nagels behoeven te slopen om het batterijluikje open te maken maar gewoon een schuifknopje ervoor gebruiken.

En dan hebben we het nog niet eens over de ronduit gammele USB aansluiting van de N900; lees er genoeg over in diverse forums. Tja, het keyboard van de htc desire z heeft geen pijltjes toetsen, maar de N900 heeft weer geen trackball; dus het is altijd wel wat.

Dan nog de voice functie in Google, spreek maar in wat je zoekt (in Nederlands of Engels) en razendsnel zit je op de betreffende webpagina.

Weet je, je mist het pas op de N900 wanneer je zo'n Android geval in je handen hebt gehad. Tot die tijd weet je gewoonweg niet beter en ben je tevreden met wat je hebt.

Op Android heb je keuze uit meliefst 70 widgets, alleen al voor de rekenmachine kun je kiezen uit 5 modellen in elke gewenste uitvoering en kleur. Ook het feit dat je mappen kunt aanmaken geef je behoudens de vaste 7 homescreens eigenlijk ontelbare mogelijkheden je telefoon in te richten. En binnenkort ook nog een filmpje huren en kijken op Google Android. Elke week komt er wel iets bij op Android en dat is nou net datgene waar ik de laatste 18 maanden met mijn N900 zo smachtend naar heb uitgekeken.
Hoeveelheid zegt naar mijn mening weinig. Op de iphone kan je ook 1000 fart apps downloaden houd dat in dat het beter is dan een N900? Enige wat ik mis is Whatsapp voor de rest is bijna alles te krijgen. Over het mappen creeren in het hoofdmenu is ook gewoon mogelijk. Het zal niet zo makkelijk zijn als op een android maar het is mogelijk.

Voor de rest zou ik niet weten wat ik mis op de N900 wat android wel te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil iedereen altijd zo graag laten weten dat het OS wat hij/zij gebruikt het beste is, het meest flexibel, de meeste mogelijkheden biedt, etc. etc.?

Naar mijn mening kunnen we ons hier beter focussen op Maemo en de n900. Niet op waarom Android zoveel beter en fijner is.

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 12:22
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:01:
Waarom wil iedereen altijd zo graag laten weten dat het OS wat hij/zij gebruikt het beste is, het meest flexibel, de meeste mogelijkheden biedt, etc. etc.?

Naar mijn mening kunnen we ons hier beter focussen op Maemo en de n900. Niet op waarom Android zoveel beter en fijner is.

My 2 cents.
Idd :)

Is er trouwens al wat bekend over een releas date van Myriad Alien Dalvik? (android emulator) Beetje rottige post aangezien het weer over Android gaat maargoed

[ Voor 6% gewijzigd door SL65 op 23-05-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
racinfo schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:13:
_ KNIP _

[...]ik de laatste 18 maanden met mijn N900 zo smachtend naar heb uitgekeken.
Voor iemand die zo intensief met de ontwikkeling van de N900 bezig geweest is, vindt ik je wel héél erg kort door de bocht
Je hebt in die 18 maanden meermaals geroepen dat je een 2e toestel erbij wilde, en prijsde het de hemel in

Deze uitspraken getuigen niet van kennis, maar een stukje 'domheid'
de 'domheid' tussen aanhalingstekens, omdat je dat beslist NIET bent.

Jammer dat je zo "afvallig" bent, je lijkt bijna op een iPhone fan, die zijn gelijk niet kan halen....
Zijn betoog over de kwaliteit deel ik
het toestel is in prima staat, als nieuw - een klein krasje op de metalen rand rond het scherm, meer niet
Dagelijks is de achterkant eraf gegaan om de accu te wisselen, en nog altijd sluit het gewoon goed af

Schuifmechanisme is niets mis mee, het zit wat "losser" , maar 2 jaar intensief gebruik is de oorzaak.

Ik stap ook over naar Android, maar niet vanwege 'slecht' toestel, ik zou de N900 met liefde omflashen naar Android, maar helaas moet dat via een omweg, en functioneert niet alles dan.

[ Voor 32% gewijzigd door FreshMaker op 23-05-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Iemand hier die SABGui werkend heeft?
Ik krijg hem steeds maar niet verbonden met Sabnzbd.

Heb de host op 'localhost' en op '0.0.0.0' geprobeerd, poort is gewoon 8080.
Api-key heb ik ook al een paar keer gecontroleerd.

Sla ik iets over of vergeet ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb me gister in de kroeg slapgelachen door Fatbooth (prolly icm bier), een simpele android app. Al mijn vrienden hebben Android, op een paar iPhone fanboys na.

Toen vroeg ik me twee dingen af:

Waaaar is zoiets voor Maemo?
Waaaar is überhaupt iets cools voor Maemo icm de accelerometer?

Google Sky gaat ook èrg nice vloeiend op Android als je de telefoon beweegt.

(Noem me een neptweaker, maar ik had nog nooit echt Android of Nitdroid gezien)

Tijd voor een klacht: Na maaandenlang geen Petrovich gebruikt te hebben kom ik er opeens achter dat ie geen foto's meer rechtstreeks naar facebook kan beamen. Dat is het énige waarvoor ik het gebruikte. How to fix?

[ Voor 18% gewijzigd door Sando op 23-05-2011 18:59 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:53
Sando schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:56:
Ik heb me gister in de kroeg slapgelachen door Fatbooth (prolly icm bier), een simpele android app. Al mijn vrienden hebben Android, op een paar iPhone fanboys na.

Tijd voor een klacht: Na maaandenlang geen Petrovich gebruikt te hebben kom ik er opeens achter dat ie geen foto's meer rechtstreeks naar facebook kan beamen. Dat is het énige waarvoor ik het gebruikte. How to fix?
ik gebruik vanaf pr1.2 (denk ik) al geen petrovich meer, deel gewoon via service naar fb, zit ingebakken?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
Sando schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:56:

Er is voor de n900 een programma dat volgensmij n900fly heet. die meet hoever je je n900 kan gooien als je hem los zou laten.
Verder gebruik ik pixelpipe voor het verzenden van mijn foto's (staat in de ovi winkel)

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Redsandro, heb je wat aan Mokomaze (Teeter op Android systemen)

zie op sygysweb een beschrijving ervan
http://www.sygysweb.nl/n9.../viewtopic.php?f=7&t=1073

Behendigheidsspel door de N900 horizontaal te bewegen.

Of Bounce? Er zijn meer dan voldoende games te spelen op de N900; zie ook
deze link: http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=7&t=279

[ Voor 41% gewijzigd door racinfo op 24-05-2011 07:50 . Reden: spel icm accelerometer sense in N900 / games ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

ny-hardcore schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:37:
[...]

ik gebruik vanaf pr1.2 (denk ik) al geen petrovich meer, deel gewoon via service naar fb, zit ingebakken?
Mijn excuses maar ik kan het niet vinden? :$
Als ik een foto maak staat er [draaien] [bijsnijden] [taggen] [">" delen (petrovic?)] [verwijderen].
Als ik dat ">" (met 3 bolletjes) symbooltje klik staat er wel "add service" maar geen facebook erbij.
Nienix schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:55:
[...]

Er is voor de n900 een programma dat volgensmij n900fly heet. die meet hoever je je n900 kan gooien als je hem los zou laten.
Haha! Ook leuk na een paar bier, maar de volgende dag? :') Geen 'braek' meer nodig.
racinfo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 07:35:
[...]

Redsandro, heb je wat aan Mokomaze (Teeter op Android systemen)
Die is een beetje lelijk, maar daar is ook een 3d versie van! Naam vergeten.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
[quote]Sando schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:52:
[...]

Mijn excuses maar ik kan het niet vinden? :$
Als ik een foto maak staat er [draaien] [bijsnijden] [taggen] [">" delen (petrovic?)] [verwijderen].
Als ik dat ">" (met 3 bolletjes) symbooltje klik staat er wel "add service" maar geen facebook erbij.

[...]

Er is eem proggie die Socializer genaamd is, Misschien dat die je wensen vervult.
NY-Hardcore bedoelt denk ik delen via Flickr oid en dan naar Facebook toe.

Mbt games kan ik Warmux(Worms like geniaal) en Dstroy(Bomberman) aanraden. Beiden verslavend en soepel werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10 10:04
Je kunt foto's direct zetten op facebook. Je moet daarvoor 'facebook' geïstalleerd hebben. Is volgens mij te vinden tussen de extra's maar ook in de ovi store. Verbeter me als dit niet klopt, want ik gebruik deze service zelf nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hallo allemaal,

Na bijna 7 weken en een paar telefoontjes met Nokia Care hebben ze me net laten weten dat mijn n900 is vernietigd. In hun woorden "De telefoon was niet meer economisch rendabel om te repareren". Er is mij verteld dat er geen n900 meer over is als ruiltelefoon en dat ik om die reden zeer waarschijnlijk een dezer dagen een n8-00 op de stoep kan verwachten.

Tip dus: zorg dat je n900 heel blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 11-10 18:10
Caelorum schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:47:
Hallo allemaal,

Na bijna 7 weken en een paar telefoontjes met Nokia Care hebben ze me net laten weten dat mijn n900 is vernietigd. In hun woorden "De telefoon was niet meer economisch rendabel om te repareren". Er is mij verteld dat er geen n900 meer over is als ruiltelefoon en dat ik om die reden zeer waarschijnlijk een dezer dagen een n8-00 op de stoep kan verwachten.

:o Lekker is dat dan. Ben je blij met de overstap naar een N8 of was je liever bij de N900 gebleven?
Mocht je op zoek zijn naar een N900 met kapotte usb-aansluiting (om die dan te laten repareren als dat kan), stuur maar even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wekko306 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:12:
[...]

:o Lekker is dat dan. Ben je blij met de overstap naar een N8 of was je liever bij de N900 gebleven?
Mocht je op zoek zijn naar een N900 met kapotte usb-aansluiting (om die dan te laten repaeren als dat kan), stuur maar even een DM.
Nee, ik had liever een nieuwe N900 gekregen. Ik heb toen ik em kocht bewust voor Maemo gekozen en had dan ook graag een Maemo device gekregen ipv een symbian.
Aan de andere kant wil ik zelf graag een HTC 7 Trophy aanschaffen. Ik heb hier een rijdje mee rondgelopen en ben er zeer tevreden over. De N8 is volgens mij één van de weinige telefoons die nog wel te verkopen valt voor een bedrag die in de buurt komt van de HTC 7 Trophy (180-240E).

Overigens hield de lieve medewerker nog wel een slag om de arm. Hij zei namelijk dat ik zeer waarschijnlijk 99,5% zeker een N8 zal krijgen. Met minder ga ik ook geen genoegen nemen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je niet kunnen eisen dat je een N9 krijgt op het moment dat die uitkomt? Moet er niet aan denken om een N8 te krijgen. Toch maar iets zuiniger met de micro-USB doen...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:56:
Zou je niet kunnen eisen dat je een N9 krijgt op het moment dat die uitkomt? Moet er niet aan denken om een N8 te krijgen. Toch maar iets zuiniger met de micro-USB doen...
In dat geval zou ik wel een WP7 Nokia eisen.
Nee, dat gaat er niet in zitten. De N8 is officieel tot de enigste omruiltelefoon voor de N900 gedoopt. (Als ik de medewerker mag geloven)
Ik baal er wel van, maar eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik em weer ongerepareerd terug zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Op zich is dat natuurlijk netjes, de N8 is bijna een jaar jonger en (zeker op Marktplaats) makkelijker te verkopen, dan een N900, die toch een beetje als nerd-telefoon geldt ;).
Een kennis heeft 2 maanden geleden nog een nieuwe N900 teruggekregen, maar nu wordt het dus voor de echte fans tijd, een reserve N900 aan te schaffen, ze zijn momenteel immers relatief goedkoop.

[ Voor 13% gewijzigd door Marly op 25-05-2011 03:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Nu probeer ik Nitdroid te installeren op mijn N900, wilt bzip2 niet installeren. De apt-get methode wilt maar niet lukken en handmatig werkt ook niet. Lichtelijk frustrerend want al mijn repo's kloppen gewoon.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 21:31
Caelorum schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:47:
Hallo allemaal,

Hm, ik kreeg afgelopen zondag ook een mailtje dat die van mij vernietigd is, en dat ik binnen 4-5 werkdagen een voorstel krijg voor vervanging of een vergoeding. Ik vind een N8 trouwens een regelrechte achteruitgang, scherm met lagere resolutie, langzamere processor, kleiner scherm, minder opslagruimte, etc. Ik wacht wel af. Vind het wel enorm zonde dat ik mijn N900 niet ongerepareerd terugkrijg, op wifi deed hij alles nog prima.

Was wel een beetje vreemde mail trouwens, lijkt uit Google translate oid te komen.
Geachte meneer xxxxxxx,

Allereerst onze excuses voor de laattijdige reactie op uw e-mail. Door een enorme toevloed aan e-mailberichten die de verwerking ervan vertraagt, heeft uw e-mail ons nu pas bereikt.

Omdat onze reparateurs konden uw toestel niet meer repareren, uw toestel werd vernietigd. Wij zullen een andere toestel naar uw toe sturen of uw krijgt en vergoeding van ons, u zult een van de 2 oplossingen krijgen binnen 4-5 werkdagen. Sorry voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Luis Costa
Nokia SST

[ Voor 24% gewijzigd door DitisKees op 25-05-2011 09:44 . Reden: mail toegevoegd ]

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Yakolev schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:52:
Nu probeer ik Nitdroid te installeren op mijn N900, wilt bzip2 niet installeren. De apt-get methode wilt maar niet lukken en handmatig werkt ook niet. Lichtelijk frustrerend want al mijn repo's kloppen gewoon.
Heb je het hele stappenplan echt rustig stap-voor-stap uitgevoerd?

Ik ben gisteren ook een tijdje bezig geweest met hier en daar een retry, maar door uiteindelijk elk stukje code voor x-terminal te kopieren/plakken en rustig alles door te lezen, lukte het me uiteindelijk.

Hij draait wel lekker, al moet ik zeggen dat hij na een tijdje spelen met Nitdroid wel lekker warm begint te worden. Hij klokt zichzelf geloof ik over om de laatste versie (N12 Umay) te kunnen draaien.

Alleen jammer dat bellen nog steeds niet ondersteund is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DitisKees schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:51:
[...]

Hm, ik kreeg afgelopen zondag ook een mailtje dat die van mij vernietigd is, en dat ik binnen 4-5 werkdagen een voorstel krijg voor vervanging of een vergoeding. Ik vind een N8 trouwens een regelrechte achteruitgang, scherm met lagere resolutie, langzamere processor, kleiner scherm, minder opslagruimte, etc. Ik wacht wel af. Vind het wel enorm zonde dat ik mijn N900 niet ongerepareerd terugkrijg, op wifi deed hij alles nog prima.

Was wel een beetje vreemde mail trouwens, lijkt ook Google translate oid te komen.

[...]
Hmm een vergoeding zal ik ook niet erg vinden. Gelukkig wil mijn vriendin de telefoon wel als die in het roze binnenkomt ^^
Ik wacht ook nog even af. Het is ook goed mogelijk dat ik niet een n8-00 krijg want hij liet nog wel wat ruimte over. Voor minder dan de n8 neem ik ook geen genoegen. De n8 zelf vind ik al niet zo'n toptoestel dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
HwKok schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:58:
[...]

Heb je het hele stappenplan echt rustig stap-voor-stap uitgevoerd?

Ik ben gisteren ook een tijdje bezig geweest met hier en daar een retry, maar door uiteindelijk elk stukje code voor x-terminal te kopieren/plakken en rustig alles door te lezen, lukte het me uiteindelijk.

Hij draait wel lekker, al moet ik zeggen dat hij na een tijdje spelen met Nitdroid wel lekker warm begint te worden. Hij klokt zichzelf geloof ik over om de laatste versie (N12 Umay) te kunnen draaien.

Alleen jammer dat bellen nog steeds niet ondersteund is..
Ja, alles gewoon rustig gedaan. Alleen omdat ik geen bzip2 heb (om de Nitdroid-Installer uittepakken) kan ik ook verder niks doen. Heb wat aanwijzingen gevolgd om bzip2 er alsnog op te zetten maar alles mislukt gewoon.

De nieuwe MeeGo versie ziet er ook erg leuk uit, zodra ik het probleem heb opgelost ga ik die ook maar eens uitproberen.

Update: Ik heb mijn N900 even geflashed en nu doet hij het wel perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Yakolev op 25-05-2011 13:56 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Yakolev, for future reference als er iets niet werkt en je zoekt hulp geef dan ook aan wat er precies misgaat (i.e. geef de terminaloutput), dan kunnen we je evt. verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
R_W schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:36:
Yakolev, for future reference als er iets niet werkt en je zoekt hulp geef dan ook aan wat er precies misgaat (i.e. geef de terminaloutput), dan kunnen we je evt. verder helpen.
Zal ik doen, maar het was zo'n klein probleem, dat het zelf nog goed op te lossen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 11-10 18:10
Weet dat het hier niet thuis hoort, maar doe het lekker toch even

Is er hier nog iemand geïnteresseerd in een N900 met kapotte USB aansluiting?
Ik heb zelf al een tijd een Desire HD maar mijn N900 ligt hier nog altijd. De USB aansluiting is kapot waardoor hij niet meer fatsoenlijk kan worden opgeladen of aan de computer gekoppeld kan worden. Verder zit er 1 kleine bright spot in het scherm.
Ik woon in omgeving Gouda en ben vaak in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Kun je hem niet ook voor reparatie opsturen? Ik dacht dat Nokia 2 jaar fabrieksgarantie gaf.
Als ze dan tot dezelfde conclusie komen als hierboven (vernietigen, een doodzonde trouwens ;) heb je er een N8 voor terug, die is prima te verkopen. Of te gebruiken natuurlijk.

Anders is zelf repareren misschien een optie? Daar is vast wel wat over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Nitdroid 2.3 zou toch een zwarte statusbar moeten hebben, dan vraag ik mij af waarom ik dan de Froyo status bar heb terwijl de Auto-installer toch de laatste update installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
maartenmk schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:11:
Kun je hem niet ook voor reparatie opsturen? Ik dacht dat Nokia 2 jaar fabrieksgarantie gaf.
Als ze dan tot dezelfde conclusie komen als hierboven (vernietigen, een doodzonde trouwens ;) heb je er een N8 voor terug, die is prima te verkopen. Of te gebruiken natuurlijk.

Anders is zelf repareren misschien een optie? Daar is vast wel wat over te vinden.
Jup, 2 jaar fabrieksgarantie voor elke telefoon verkocht door Nokia in de EU.
Ik heb sterk het vermoeden dat ze alle n900s die binnenkomen vernietigen en er een ander toestel voor in de plaats terug sturen. Vanuit economisch opzicht is het 'ondersteunen' van een extra besturingssysteem en een device die ze niet meer fabriceren iets teveel van het goede, denk ik.
De Nokia Care medewerker had ook al zoiets van:
"het betreft een n900 meneer?"
ik: "jup, dat klopt",
<20 seconden stilte>,
"Meneer, een ogenblikje alstublieft..."
Om vervolgens 5 min later te zeggen dat ie vernietigd is omdat het niet meer economisch rendabel was ^^ Dit was overigens ook 3e lijns Nokia Care, geloof ik.

PS. Het is me trouwens opgevallen dat hoe verder je Nokia Care binnendringt hoe meer kans je hebt om een belg te pakken te krijgen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 21:35
Vernietigd? Ik zou aangifte doen van vernieling, het is toch zeker jouw telefoon, kapot of niet. Of overhandig je al je eigendomsrechten als je de telefoon inlevert ter reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
FiscBiker schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 01:46:
Vernietigd? Ik zou aangifte doen van vernieling, het is toch zeker jouw telefoon, kapot of niet. Of overhandig je al je eigendomsrechten als je de telefoon inlevert ter reparatie?
Ja net wat ik dacht. Een dikke WTF toen ik las dat men je telefoon gewoon vernietigd en de mensen die het posten doen alsof het niets is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
keejoz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 02:36:
[...]
Ja net wat ik dacht. Een dikke WTF toen ik las dat men je telefoon gewoon vernietigd en de mensen die het posten doen alsof het niets is. 8)7
DitisKees schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:51:
[...]
...Vind het wel enorm zonde dat ik mijn N900 niet ongerepareerd terugkrijg, op wifi deed hij alles nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FiscBiker schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 01:46:
ER IS GEEN GARANTIE DOOR NOKIA OF ENIGE ANDERE PARTIJ
DAT DEZE DIENST AAN UW EISEN ZAL VOLDOEN EN OF DAT DE SERVICE ONONDERBROKEN OF FOUTLOOS VERLOOPT. U NEEMT ALLE
VERANTWOORDELIJKHEID EN RISICO'S VOOR DE SELECTIE VAN DEZE SERVICE TOT ZICH OM DE DOOR UW BEOOGDE RESULTATEN EN
DAARMEE VERKREGEN RESULTATEN TE BEREIKEN.
Overigens krijg ik er een toestel voor terug dat op dit moment meer marktwaarde heeft dan de n900. Aangezien ik toch al naar een andere telefoon zat te kijken ben ik daar alleen maar blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:08
Herkenbare berichten hierboven

Begin mei heb ik de N900 ter reparatie aangeboden omdat de USB aansluiting kapot was. Vandaag werd ik gebeld en ik kreeg te horen dat Nokia de N900 niet gaat repareren. Ze boden mij een N8 of een E7 aan.

Hier ben ik dus niet mee akkoord gegaan, ik wil niet achteruit gaan.

een medewerker van Nokia Care Center probeert nog een N900 voor mij te regelen.

er waren nog 2 andere mensen die de N900 ter reparatie aan hebben geboden, 1 ging wel akkoord met de N8 en de andere dacht er nog over na.

Als het niet anders kan dan ga ik voor de E7

Ik voel me gewoon genaaid door nokia |:(

[ Voor 119% gewijzigd door Isane op 26-05-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Als er geen N900's meer zijn dan houdt het helaas op, tenzij ze er eentje uit de winkel halen (hoewel die volgens mij ook schaars worden :'( ).

Anders E7 vragen -> verkopen -> (2de hands) N900 kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 26-05-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Gundogan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:54:
Als er geen N900's meer zijn dan houdt het helaas op, tenzij ze er eentje uit de winkel halen (hoewel die volgens mij ook schaars worden :'( ).

Anders E7 vragen -> verkopen -> (2de hands) N900 kopen?
Dat was ook mijn planning inderdaad. E7 ziet er ook nice uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MarkoAlmelo schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:59:
er waren nog 2 andere mensen die de N900 ter reparatie aan hebben geboden, 1 ging wel akkoord met de N8 en de andere dacht er nog over na.
Ook leuk. Ik kreeg niet eens een keuze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Caelorum schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:36:
[...]

Ook leuk. Ik kreeg niet eens een keuze :(
hehe.

NokiaCarePoint heeft van Nokia 3 N8 toestellen gekregen. Daar is NokiaCarePoint ook niet mee akkoord gegaan. Ook niet zo gek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik kreeg vandaag ook een telefoontje met de mededeling dat ik geen n900 terug kreeg maar een n8.
Ik vind het geen goede deal.
Geen toetsenbord, Symbian etc. dan heb ik liever de e7. Maar weet niet of ze dat ook doen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
afvalzak schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:49:
Ik kreeg vandaag ook een telefoontje met de mededeling dat ik geen n900 terug kreeg maar een n8.
Ik vind het geen goede deal.
Geen toetsenbord, Symbian etc. dan heb ik liever de e7. Maar weet niet of ze dat ook doen.
Gewoon zeggen dat je niet akkoord gaat, geef aan dat je de N900 hebt gekozen vanwege het fysieke qwerty toetsenbord.

En de N8 is geen vergelijkbaar toestel :) dus laat ze de N900 maar repareren of de E7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Had al gezocht maar kon nergens een mooi tabelletje van n900 vs n8 zetten, want als de specs echt duidelijk minder zijn wordt ik er natuurlijk helemaal niet vrolijk van.

Het gaat overigens via Ricom Repairs (Nokia repair point) dus daar rijd ik morgen wel even langs.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 11-10 19:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

* Ventieldopje gaat nu heeeeel voorzichtig doen met zijn n900

Hij heeft al wel de straat van dichtbij gezien, paar keer kopje onder geweest in een dik pak sneeuw en geschaatst :>

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

@Ventieldopje die van mij dus nog nooit, niets mee gebeurt maar USB en scherm gingen spontaan kapot, nog niet eens mijn schuld dus.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
afvalzak schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:07:
Had al gezocht maar kon nergens een mooi tabelletje van n900 vs n8 zetten, want als de specs echt duidelijk minder zijn wordt ik er natuurlijk helemaal niet vrolijk van.

Het gaat overigens via Ricom Repairs (Nokia repair point) dus daar rijd ik morgen wel even langs.
http://europe.nokia.com/find-products/phone-comparison :)
De specs zijn op een paar punten minder, op een paar beter en soms gewoon anders. Het grootste minpunt is dat het geen maemo telefoon is. Daarentegen is het scherm en de camera beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 26-05-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 11-10 19:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat usb schijnt vaker voor te komen dat die los gaat zitten, nouja nu weet ik in ieder geval als er iets mee is dat ik hem nog liever zelf repareer ;)

Meer over het repareren van je usb socket van de N900 kun je hier vinden: http://wiki.maemo.org/N900_Hardware_USB_Socket

En hier de volledige uitleg: http://sites.google.com/site/svcr0c0/n900

[ Voor 12% gewijzigd door Ventieldopje op 26-05-2011 19:12 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik dacht toendertijd nog wel, laat ik het nou gewoon niet zelf fixxen doen voor een keer, het valt nog binnen de garantie... :(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puur financieel gezien is de n8 wel een goede deal natuurlijk. Die verkoop je volgens mij nieuw in de doos wel voor meer dan 300, en dat zal je met een gebruikte n900 niet meer lukken. Toch zou ik ook balen van een n8. Dat is absoluut geen toestel wat ik ooit zou kopen. En voor 350 euro (ga ik even vanuit dat je de n8 daarvoor verkoopt) vind ik geen toestel wat kan tippen aan mijn n900.

Duimen dat ie niet kapot gaat dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Puur financieel gezien is het inderdaad beter, maar ik heb expliciet naar een telefoon gezocht die een toetsenboard heeft, net zoals veel n900 kopers waarschijnlijk, dus is het wel krom als je een full-touch screen telefoon terug krijgt.

Het is net of je een Audi hebt gekocht met alles erop en bij de reparatie krijg je een Lotus terug waar je net de verwarming harder mee kan zetten ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Bij een webshop heb je al een nieuwe N8 vanaf 325,- euro, dus voor 300,- of zelfs 350,- verkopen gaat niet lukken ;), maar voor een N900 krijg je nog hooguit zo'n 150,- euro, wanneer alles nog compleet in doos en in goede staat is, zodat een nieuwe N8, rechtstreeks van Nokia, toch gemiddeld een 100 euro meer zal opbrengen en hij is, als nieuwer model, met capacitief scherm en uitstekende camera, makkelijker te verkopen.
Voordelig, voor wie toch al naar een ander toestel uitkeek en wie toch echt een N900 wil, kan hiervan een goede gebruikte kopen en heeft nog wat vakantiegeld over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vorige maand heeft een maat van mij via Nokia dealership (PHC Telecom) nog een gloednieuwe N900 verkregen. Kan dus zijn dat er lokaal nog wel voorraad is maar bij Nokia zelf niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Caelorum schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:09:
[...]

http://europe.nokia.com/find-products/phone-comparison :)
De specs zijn op een paar punten minder, op een paar beter en soms gewoon anders. Het grootste minpunt is dat het geen maemo telefoon is. Daarentegen is het scherm en de camera beter.
Scherm beter? Resolutie is 640x360, terwijl de N900 800x480 is, dat noem ik geen verbetering. Resistief vind ik geen nadeel, zelfs mijn vrouw heeft altijd de neiging om mijn stylus te gebruiken op haar capacitieve scherm. Camera is wel beter, maar dat boeit mij weinig.N900 met BlessN900 was ook helemaal niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DitisKees schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:46:
[...]

Scherm beter? Resolutie is 640x360, terwijl de N900 800x480 is, dat noem ik geen verbetering. Resistief vind ik geen nadeel, zelfs mijn vrouw heeft altijd de neiging om mijn stylus te gebruiken op haar capacitieve scherm. Camera is wel beter, maar dat boeit mij weinig.N900 met BlessN900 was ook helemaal niet slecht.
Ja, Hallo. Ik ga niet overal onderzetten dat het mijn mening is.
Ik persoonlijk vind het scherm overall beter. Dat de resolutie minder is klopt zeker en is ook meteen een groot minpunt. De kleuren zijn dan weer stukken beter en dat het capacitief is maakt voor mij tegenwoordig wel uit :)
Hoe dan ook. Ik moet ook nog maar eens zien dat die N8-00 of vergelijkbare telefoon hier komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik ben vandaag langs geweest, ik moest contact opnemen met Nokia, dus dat heb ik maar gedaan, krijg binnen 2 dagen een belletje over wat ze doen.

Ik ben allang blij als ik een E7 krijg (al moet ik extra betalen) maar ik mis het tweaken nu al.

Overigens waren er nog 2 mensen geweest in de winkel die het zelfde zeiden volgens de medewerkers daar.

[ Voor 17% gewijzigd door Afvalzak op 27-05-2011 11:00 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@Alle,
Als je een 2e hands N900 wilt aanschaffen let dan op het imeinr, eindigen de laatste 6 cyfers op "566773" dan is het toestel van rond nov 2009; eindigen de 6 cyfers op 743182 dan is ie van rond okt 2010; scheelt dus wel een jaar. Overigens een leuke indicatie hoeveel er gemaakt zijn in een krap jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
*#06# :
.....397269
Ik heb hem januari 2010 tweedehands gekocht, hij komt van de mediamarkt, hij is daar in december gekocht dus vermoedelijk één van de eerste toestellen. Wie heeft een oudere?

[ Voor 93% gewijzigd door Nas T op 28-05-2011 08:18 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 08:16:
*#06# :
.....397269
Ik heb hem januari 2010 tweedehands gekocht, hij komt van de mediamarkt, hij is daar in december gekocht dus vermoedelijk één van de eerste toestellen. Wie heeft een oudere?
Mijn toestel is van de Maemo Summit in Amsterdam (oktober 2009) :
......019799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

N User.
één van de eerste test nokia's (waar er 300 van zijn uitgedeeld?)

ps
Altijd gedacht dat die van mij uit die collectie kwam (2e hands op 21 dec 2009).

[ Voor 37% gewijzigd door racinfo op 28-05-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
het is toch schandalig dat Nokia een toestel wat 2 jaar geleden is gemaakt niet meer repareert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MarkoAlmelo schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:38:
het is toch schandalig dat Nokia een toestel wat 2 jaar geleden is gemaakt niet meer repareert ?
Ach, dat gebeurt wel vaker. De garantie zegt ook niks over het wel of niet terug krijgen van hetzelfde toestel of zelfde maar hetzelfde type :)

Overigens vandaag een zware N8-00 terug gekregen. Zonder doos dat wel, maar alle onderdelen die erbij horen te zitten heb ik gekregen. Alles nieuw.

Nu nog even wachten op mijn HTC Trophy 7 en dan kan ik Nokia een vinger geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Mocht je nog kiezen uit een kleur :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee, maar het leek me niet meer dan logisch dat als je een zwarte telefoon opstuurt je ook een zwarte terug krijgt. Een roze had ik ook echt niet aangenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
*#06# 292160

Ook al wat ouder dus.
Heeft er iemand ergens een applicatie gezien of gevonden om wisselkoersen te berekenen?
Ik heb gezocht maar vind niks.

Heb wel Gtranslate gevonden, ook handig voor op vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Instellingen : Over het product : ### 579446 ( Dec 2009 )
in nieuwstaat ..

< wil hem evt wel ruilen tegen de N8 hoor >

[ Voor 42% gewijzigd door FreshMaker op 28-05-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Bongoarnhem schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:55:
*#06# 292160

Ook al wat ouder dus.
Heeft er iemand ergens een applicatie gezien of gevonden om wisselkoersen te berekenen?
Ik heb gezocht maar vind niks.

Currency Converter , een app die online gaat en de koersen zijn dan actueel.

http://www.my-maemo.com/s...erter&fldAuto=1140&faq=48

nb. *#06# .............486294

[ Voor 12% gewijzigd door janzeeschuimers op 28-05-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bongoarnhem schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:55:

Hou je wel rekening met de "kosten" van mobiel netwerk gebruik in het buitenland ?

Je zal de eerste niet zijn met 100+ euro aan rekeningen door roaming.

Verstandiger is om een currency convert kaartje uit te printen, en een boekje "wat en hoe in het ...." aan te schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Ook ik heb vandaag een N8 binnen gekregen, op dezelfde manier als Caelorum denk ik. Na het opstarten een sms van Nokia: 'we hopen dat u net zo veel plezier beleeft van uw nieuwe toestel als van uw oude'. Dat gaat dus niet lukken. Maar goed, een N900 heb ik dus helaas niet meer, dus vaarwel N900 topic, N8 topic, here I come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 23:21
Ik ben vandaag bij Belcompany geweest waar ik mijn N900 4 weken geleden heb ingeleverd voor reparatie (ook het USB verhaal...). Daar heb ik aangegeven dat ik simpelweg niet akkoord ga met de voorgestelde vervangende telefoon (N8) en daar de vergelijkingstabel van nokia achter gelaten waaruit dit duidelijk wordt. De beste man van Belcompany begrijpt mijn standpunt, en geeft aan dat er eigenlijk geen echt vergelijkbare toestellen meer worden gemaakt door Nokia (ik geloof hem...). Hij gaat nu echter eerst weer bij Nokia proberen als nog een vervangende N900 te regelen.

Als hij straks geen N900 meer kan bieden, en de oude telefoon ook niet meer gerepareerd kan worden, moet er dan geld terug worden gegeven, en hoe bereken je dit dan terwijl dit met mijn abbonnement is verrekend? En zijn er meer N900 gebruikers die niet akkoord zijn gegaan met de N8 als vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 20:29

DataGhost

iPL dev

Nog even over die serienummers... het laatste getal uit je IMEI is een checksum, de 6 getallen *daarvoor* zijn het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 07:16

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

991185, in april was die 1 jaar oud, in zo goed als perfectestaat, gekocht in de VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kwee schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:21:
Ik ben vandaag bij Belcompany geweest waar ik mijn N900 4 weken geleden heb ingeleverd voor reparatie (ook het USB verhaal...). Daar heb ik aangegeven dat ik simpelweg niet akkoord ga met de voorgestelde vervangende telefoon (N8) en daar de vergelijkingstabel van nokia achter gelaten waaruit dit duidelijk wordt. De beste man van Belcompany begrijpt mijn standpunt, en geeft aan dat er eigenlijk geen echt vergelijkbare toestellen meer worden gemaakt door Nokia (ik geloof hem...). Hij gaat nu echter eerst weer bij Nokia proberen als nog een vervangende N900 te regelen.

Als hij straks geen N900 meer kan bieden, en de oude telefoon ook niet meer gerepareerd kan worden, moet er dan geld terug worden gegeven, en hoe bereken je dit dan terwijl dit met mijn abbonnement is verrekend? En zijn er meer N900 gebruikers die niet akkoord zijn gegaan met de N8 als vervanging?
Ik ben ook niet akkoord gegaan met de N8, maar ik wacht nog op antwoord van Nokia, komt waarschijnlijk dinsdag.

Ik vind de N8 op geen enkele manier te vergelijken met de N900 en heb daarom gezegd dat als ik al een ander toestel wil dat ik dan de E7 wil, aangezien die een toetsenbord heeft.

Zodra ik daar meer van weet gooi ik het gelijk op dit forum ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
afvalzak schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:31:
[...]

Ik ben ook niet akkoord gegaan met de N8, maar ik wacht nog op antwoord van Nokia, komt waarschijnlijk dinsdag.

Ik vind de N8 op geen enkele manier te vergelijken met de N900 en heb daarom gezegd dat als ik al een ander toestel wil dat ik dan de E7 wil, aangezien die een toetsenbord heeft.

Zodra ik daar meer van weet gooi ik het gelijk op dit forum ;)
Gelukkig dat ik niet de enigste bent met het N8 verhaal. Ik denk dat de E7 een aardig vergelijkbaar toestel is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 07:29

Brazza

Byte me!

Nou als ik dit zo lees verkoop ik liever mijn telefoon (niet dat ik er niet blij mee ben) maar dat ik nog binnen het jaar garantie zit, en hij mankementen laat zien. Keyboard slider/lock doet het niet meer, en dat USB-piemeltje is erg gevoelig. Soms laad ie net niet goed op als je de kabel niet goed hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Ik heb totaal geen mogelijkheid gehad om niet akkoord te gaan, zou een voorstel krijgen deze week, maar vanmorgen stond de postbode op de stoep met een N8. Heb alleen geen zin in gedoe, dus ga ik er maar mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
FreshMaker schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:57:
[...]

Hou je wel rekening met de "kosten" van mobiel netwerk gebruik in het buitenland ?

Je zal de eerste niet zijn met 100+ euro aan rekeningen door roaming.

Verstandiger is om een currency convert kaartje uit te printen, en een boekje "wat en hoe in het ...." aan te schaffen ;)
Gelukkig geeft de N900 aan of je data roaming wilt zodra je in het buitenland bent, en de datamonitor staat nog steeds op hetzelfde aantal als toen ik vertrok(1 wk terug)
janzeeschuimers schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:41:
[...]

Currency Converter , een app die online gaat en de koersen zijn dan actueel.

http://www.my-maemo.com/s...erter&fldAuto=1140&faq=48

nb. *#06# .............486294
Bedankt voor de nuttige tip! Had gezocht op de termen cash, convert, exchange, money maar niet aan currency gedacht. Werkt perfect ook zonder verbinding al is er hier een goed Wifi netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Brazza schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:19:
Nou als ik dit zo lees verkoop ik liever mijn telefoon (niet dat ik er niet blij mee ben) maar dat ik nog binnen het jaar garantie zit, en hij mankementen laat zien. Keyboard slider/lock doet het niet meer, en dat USB-piemeltje is erg gevoelig. Soms laad ie net niet goed op als je de kabel niet goed hebt liggen.
Elke Nokia, die in de landen van de Europese Unie verkocht is, heeft twee jaar fabrieksgarantie.

Maar als je toch van plan bent, om hem te verkopen, waarom laat je hem dan niet repareren ?
Kunnen ze hem nog repareren, krijg je een telefoon terug, die makkelijker te verkopen is, want zonder defecten en wanneer ze hem niet meer maken, krijg je een N8, die eveneens beter verkoopbaar is, win-win situatie dus ;)

Zo zou ik het tenminste doen, maar mijn man's N900 doet 't nog prima. Hij wil hem ook nog niet kwijt en dus hebben we, voor de zekerheid, nog een splinternieuwe in reserve, gekocht van een mede-tweaker, die een tijdje geleden wel nog een nieuwe N900 kreeg in ruil voor zijn defecte exemplaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Marly op 29-05-2011 01:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Marly schreef op zondag 29 mei 2011 @ 01:20:
[...]
Kunnen ze hem nog repareren, krijg je een telefoon terug, die makkelijker te verkopen is, want zonder defecten en wanneer ze hem niet meer maken, krijg je een N8, die eveneens beter verkoopbaar is, win-win situatie dus ;)
Vergeet dat maar. Ze gaan echt niets meer repareren ook al kunnen ze het. De telefoon zelf is niet meer economisch rendabel voor ze, dus elke reperatie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

DataGhost plaatste op zaterdag 28 mei 2011 18:25 het volgende bericht:
Nog even over die serienummers... het laatste getal uit je IMEI is een checksum, de 6 getallen *daarvoor* zijn het serienummer.
Oeps, leg dat eens uit?

Mijn 1e N900 356938/03/056677/3
Mijn 2e N900 356938/03/074318/2

Wat is nu volgens jou het serienr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
racinfo schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:13:
[...]
Oeps, leg dat eens uit?

Mijn 1e N900 356938/03/056677/3
Mijn 2e N900 356938/03/074318/2

Wat is nu volgens jou het serienr?
De eerste acht cijfers vormen de Type Approval Code (TAC). De eerste twee cijfers van de TAC vormen de landcode van het land dat het apparaat heeft toegelaten. De volgende zes cijfers van de TAC vormen de toelatingscode.
De volgende zes cijfers vormen de SNR, het eigenlijke serienummer.
Het laatste cijfer (CD, Check Digit) is een controlecijfer. In Phase 1-apparaten is dit 0, vanaf Phase 2 is het in gebruik.
Sommige apparaten, zoals het toestel op de afbeelding, geven na het controlecijfer nog een tweecijferig Software Version Number SVN dat de softwareversie aanduidt. De combinatie van IMEI plus SVN wordt International Mobile station Equipment Identity and Software Version Number (IMEISV) genoemd

en:

The Check Digit shall be calculated according to Luhn formula (ISO/IEC 7812). (See GSM 02.16 / 3GPP 22.016). The Check Digit is a function of all other digits in the IMEI. The Software Version Number (SVN) of a mobile is not included in the calculation. The purpose of the Check Digit is to help guard against the possibility of incorrect entries to the CEIR and EIR equipment. The presentation of the Check Digit both electronically and in printed form on the label and packaging is very important. Logistics (using bar-code reader) and EIR/CEIR administration cannot use the Check Digit unless it is printed outside of the packaging, and on the ME IMEI/Type Accreditation label.

The check digit is validated in three steps:

Starting from the right, double a digit every two digits (e.g., 7 → 14).
Sum the digits (e.g., 14 → 1 + 4).
Check if the sum is divisible by 10.

Conversely, one can calculate the IMEI by choosing the check digit that would give a sum divisible by 10. For the example IMEI 49015420323751?,
IMEI 4 9 0 1 5 4 2 0 3 2 3 7 5 1 ?
Double every other 4 18 0 2 5 8 2 0 3 4 3 14 5 2 ?
Sum digits 4 + (1 + 8) + 0 + 2 + 5 + 8 + 2 + 0 + 3 + 4 + 3 + (1 + 4) + 5 + 2 + ? = 52 + ?

To make the sum divisible by 10, we set ? = 8, so the IMEI is 490154203237518.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
In mijn geval is het serienummer dan:
139726

Je kunt ook kijken naar de eerste zes nummers na de landcode (03). dat leest wat makkelijker af.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Bij mij wordt het dan 340153.
29 april 2010 gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo juist heel wat telefoontjes gepleegd om opheldering te krijgen.

Eerst phonehouse meppel gebeld (nokia care point) verwezen me door naar dynefix (Reparatie bureau) die zeide mij dat ze de toestellen niet meer repareren en ze doorsturen naar nokia. Nokia gebeld na doorverbonden te zijn vertelde mij de man aan de telefoon het volgende.

Wij repareren inderdaad de n900 niet meer en vervangen hem ook niet meer inplaats daarvan kan je een vervangend toestel krijgen. Het gaat hier om een N8, waarop hij mij vertelde dat dit een verbeterde versie is. Waarop ik hem vertelde dat dit in mijn ogen niet waar is als je naar de specificaties kijkt. Kreeg telkens maar te horen dat de camera zo ontzettend goed zou zijn maar ik heb hem meerdere malen verteld dat ik daar geen telefoon voor koop. Hij bleef volhouden zelfs nadat ik er 3x over begonnen was dat ik een qwerty toetsenbord een must vind. Toen kwam hij met voorstel mij een n97 aan te bieden waarop ik mij in moest houden om niet in de lag te schieten. En hem vertelt dat ik het hier helemaal niet mee eens ben maar hij zij jah maar die heeft een qwerty toetsenbord waarop ik hem vertelden dat tot op de dag van vandaag ik daar nog weinigs positiefs van gehoord en gelezen heb. Elke keer ging die daar niet op in, toen na inmiddels ruim 15 minuten gesproken te hebben met die man zei hij dat hij een speciaal verzoek in kon dienen bij nokia. Heb hem toen gevraagt of ik ook zelf contact op kon nemen en dit kon door brief te sturen naar nokia benelux. Dus wat ik er wijzer uit geworden ben is dat ze je of een N8 geven en je anders een n97 kan krijgen.

O jah op de vraag dat ze zonder overleg met de klant een n8 opsturen begon die ook heel ontwijkend te praten. Voor mij word het dus abonnement uit zitten en geen nokia meer ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 14:20
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:35:
Zo juist heel wat telefoontjes gepleegd om opheldering te krijgen.

Eerst phonehouse meppel gebeld (nokia care point) verwezen me door naar dynefix (Reparatie bureau) die zeide mij dat ze de toestellen niet meer repareren en ze doorsturen naar nokia. Nokia gebeld na doorverbonden te zijn vertelde mij de man aan de telefoon het volgende.

Wij repareren inderdaad de n900 niet meer en vervangen hem ook niet meer inplaats daarvan kan je een vervangend toestel krijgen. Het gaat hier om een N8, waarop hij mij vertelde dat dit een verbeterde versie is. Waarop ik hem vertelde dat dit in mijn ogen niet waar is als je naar de specificaties kijkt. Kreeg telkens maar te horen dat de camera zo ontzettend goed zou zijn maar ik heb hem meerdere malen verteld dat ik daar geen telefoon voor koop. Hij bleef volhouden zelfs nadat ik er 3x over begonnen was dat ik een qwerty toetsenbord een must vind. Toen kwam hij met voorstel mij een n97 aan te bieden waarop ik mij in moest houden om niet in de lag te schieten. En hem vertelt dat ik het hier helemaal niet mee eens ben maar hij zij jah maar die heeft een qwerty toetsenbord waarop ik hem vertelden dat tot op de dag van vandaag ik daar nog weinigs positiefs van gehoord en gelezen heb. Elke keer ging die daar niet op in, toen na inmiddels ruim 15 minuten gesproken te hebben met die man zei hij dat hij een speciaal verzoek in kon dienen bij nokia. Heb hem toen gevraagt of ik ook zelf contact op kon nemen en dit kon door brief te sturen naar nokia benelux. Dus wat ik er wijzer uit geworden ben is dat ze je of een N8 geven en je anders een n97 kan krijgen.

O jah op de vraag dat ze zonder overleg met de klant een n8 opsturen begon die ook heel ontwijkend te praten. Voor mij word het dus abonnement uit zitten en geen nokia meer ben ik bang.
Ongelooflijk! Vooral dat aanbod van de N97!! Nemen ze zichzelf wel serieus vraag je jezelf dan af. Kom op, degene met een N900 hebben deze voor 98% voor het tweaken e.d. Daarbij komt idd het fysieke toetsenbord. De enige telefoon van Nokia zelf die enigsinds in de buurt komt is de E7...
Die telefoon zou ik op zichzelf wel willen, maar als mijn N900 ooit kapot gaat zou ik voor minder absoluut niet akkoord gaan. Dan heb je het nog niet eens gehad over een mini-reparatie van de USB aansluiting...
Ben benieuwd naar de andere bevindingen van mede-tweakers. Waar ze de zaken geregeld hebben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:35:
Eerst phonehouse meppel gebeld (nokia care point)
Phonehouse Meppel is helemaal geen Nokia Care Point hoor..

En Dynafix mag inderdaad geen Nokia's meer repareren, de licentie is door Nokia compleet ingetrokken.
lutj schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:50:
[...]

Dan heb je het nog niet eens gehad over een mini-reparatie van de USB aansluiting...
De USB poort is niet echt een mini-reparatie hoor.

[ Voor 47% gewijzigd door Kalua op 30-05-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Godver, Dit belooft nog wat ;(
Ik heb mn telefoon bij NCP in Rijssen ingeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Isane op 30-05-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verhaal loopt weer veder, inmiddels consuwijzer gebeld die zeggen mij dat de winkel waar ik de aankoop heb gedaan in dit geval telefoonkopen (locatie: zwolle) een vervangend gelijkwaardig product moeten aanbieden waar ik mee accoord ga. Had daarvoor telefoonkopen al gebeld en die konden mij een n8 aan bieden en anders moest ik contact op nemen met nokia. Alleen volgens consuwijzer heb ik niks met nokia te maken. Zometeen telefoon kopen weer opnieuw bellen en melden hoe het volgens consuwijzer zit word nog leuk gedoe zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 14:20
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:23:
Verhaal loopt weer veder, inmiddels consuwijzer gebeld die zeggen mij dat de winkel waar ik de aankoop heb gedaan in dit geval telefoonkopen (locatie: zwolle) een vervangend gelijkwaardig product moeten aanbieden waar ik mee accoord ga. Had daarvoor telefoonkopen al gebeld en die konden mij een n8 aan bieden en anders moest ik contact op nemen met nokia. Alleen volgens consuwijzer heb ik niks met nokia te maken. Zometeen telefoon kopen weer opnieuw bellen en melden hoe het volgens consuwijzer zit word nog leuk gedoe zo.
Nouja nokia heeft er niks mee te maken; ze bieden zelf garantie aan...maargoed hopelijk blijven ze niet zo moeilijk doen. Wat ik toch vreemd vind is dat ze dus niet meer repareren. Het zou economisch onrendabel zijn, maarja een nieuw toestel kunnen ze aan een nieuwe klant 500euro verdienen. Dus dat vat ik maar half..

[ Voor 14% gewijzigd door lutj op 30-05-2011 17:34 ]

Pagina: 1 ... 107 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.