In de standaard mediaplayer? In KM-Player werkte het vroeger althans wel, klopt.
Verwijderd
Zoek maar op subtitle in de app manager, subtitle support heet het programma volgensmij. Als je dan (met de standaard mediaplayer) een .srt in de zelfde map zet als de film gebruikt hij deze.racinfo schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:36:
In de standaard mediaplayer? In KM-Player werkte het vroeger althans wel, klopt.
Android 2.3.3 beschikbaar (Nitdroid) Toch morgen maar even proberen. Zag ook dat er nitbuntu is, iemand dit al geïnstalleerd?
Kan je hiermee fatsoenlijk pdf's lezen ?
Ook van aantal honderd bladzijden ?
Zit namelijk te kijken voor een andere telefoon mijn nokia 5800 kan het niet aan ook niet bij kleine pdfjes
Zit namelijk te kijken voor een andere telefoon mijn nokia 5800 kan het niet aan ook niet bij kleine pdfjes

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
Heb het zelf nauwelijks gebruikt, maar het werkte prima. Raar trouwens dat de Nokia 5800 het niet aan kan, zelfs mijn oude N81 heeft er geen problemen mee.iNSANiTi schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:08:
290 pagina's is zo gauw de grootste die ik op mijn N900 kan vinden (1,23 MB). Wordt geopend zonder een centje pijn (op 1,1Ghz).iNSANiTi schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:08:
Heeft iemand dit trouwens al gelezen?
Concurrenten Nokia storten zich op MeeGo
Laat ons hopen van wel ! Daar schuilt nu net een deel van de kracht in ...killerdemon schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:53:
Heeft de N950 een toetsenbord?
Zonder Ctrl + Backspace kan ik niet leven
Interessant, dan weet je tenminste zeker dat wanneer de 950 ooit eens uitkomt dat er genoeg voor zal verschijnen. (iig daar ga ik dan van uit)lucash schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:11:
Heeft iemand dit trouwens al gelezen?
Volgens de geruchten niet, hoop zelf ook wel, dat dit nog verandert. Kan sinds HTC Touch Pro en N97 eigenlijk niet meer zonder.killerdemon schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:53:
Heeft de N950 een toetsenbord?
Bedankt; ik heb het werkende gekregen; inmiddels ook de extra codexs (via FapmanGeplaatst op vrijdag 15 april 2011 10:15 door dekkelkamp
Zoek maar op subtitle in de app manager, subtitle support heet het programma volgensmij. Als je dan (met de standaard mediaplayer) een .srt in de zelfde map zet als de film gebruikt hij deze.

Ik heb sinds gisteren dat mijn mail niet meer synct (Nokia Messaging met GMail) hebben meer mensen dat?
Hier nog helemaal werkende..afvalzak schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:57:
Ik heb sinds gisteren dat mijn mail niet meer synct (Nokia Messaging met GMail) hebben meer mensen dat?
Hmm, heb de e-mail die na de laatst opgehaalde e-mail binnen kwam via gmail.com gedelete en nu werkt alles weer
Apart..
Apart..
Heeft iemand een idee waarom ik de video's opgenomen met de n900 niet kan afspelen op de n900 via mijn nas (iomega xi 200). Aan de codecs kan het niet liggen.
Andere filmpjes, videos muziek etc afspelen vanaf de nas over wifi is geen enkel probleem via de mediaplayer. Alleen quicktime en de n900 filmpjes lukt niet. Dat de quicktime filmpjes niet werken kan ik nog begrijpen, maar dat de n900 niet zijn eigen filmpjes kan afspelen begrijp ik niet.
Andere filmpjes, videos muziek etc afspelen vanaf de nas over wifi is geen enkel probleem via de mediaplayer. Alleen quicktime en de n900 filmpjes lukt niet. Dat de quicktime filmpjes niet werken kan ik nog begrijpen, maar dat de n900 niet zijn eigen filmpjes kan afspelen begrijp ik niet.
Ik wil graag mijn N900 synchroniseren met mijn PC Linux / Ubuntu / Evolution. Daarvoor is SyncEvolution en er is een Maemo-port voor de N900, maar de docs en howto's.. ik begrijp het gewoon niet. Is het iemand gelukt? Is er een makkelijkere manier waarbij minder fout kan gaan dan dat je het gevoel hebt dat je moet programmeren als een baas om via SyncML oid een verjaardag van je telefoon via bluetooth naar je laptop te sturen?
@FirstIntro Just a thought: Misschien heeft je NAS (standaard) transcoding opties aanstaan en krijgt je N900 een stream binnen waarbij het wel aan de codecs kan liggen?
@FirstIntro Just a thought: Misschien heeft je NAS (standaard) transcoding opties aanstaan en krijgt je N900 een stream binnen waarbij het wel aan de codecs kan liggen?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik heb geen optie gevonden om mbt transcoding iets in te stellen. Twonky wordt als mediaserver gebruikt in de NAS. Daar ben ik met veel moeite in het beheer menu gekomen, maar kan alleen de dlna ondersteuning wijzigen naar bv 1.0 voor de n900, maar daar loopt twonky weer op vast.
Ondertussen ben ik er wel achter gekomen dat kleine files wel gewoon afgespeeld kunnen worden. Kan het zijn dat er bij de N900 een buffer vergroot moet worden of zo? Linux blijft voor mij nog steeds onontgonnen gebied..
Ondertussen ben ik er wel achter gekomen dat kleine files wel gewoon afgespeeld kunnen worden. Kan het zijn dat er bij de N900 een buffer vergroot moet worden of zo? Linux blijft voor mij nog steeds onontgonnen gebied..
De meeste mensen synchroniseren via een service zoals die van Google met Ubuntu. Dan synced de software op je ubuntu PC met google en de N900 ook. Dus geen directe synchronisatie tussen Ubuntu en de N900.Sando schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:18:
Ik wil graag mijn N900 synchroniseren met mijn PC Linux / Ubuntu / Evolution. Daarvoor is SyncEvolution en er is een Maemo-port voor de N900, maar de docs en howto's.. ik begrijp het gewoon niet. Is het iemand gelukt? Is er een makkelijkere manier waarbij minder fout kan gaan dan dat je het gevoel hebt dat je moet programmeren als een baas om via SyncML oid een verjaardag van je telefoon via bluetooth naar je laptop te sturen?
Standaard heeft de N900 een SyncML server via USB obex en via Bluetooth Obex. Hiermee synced de N900 met PC Suite of Ovi Suite op Windows. De exchange implementatie wordt gebruikt om via een netwerk verbinding met allerlei diensten te syncen (dat is geen SyncML voor zover ik weet). Als je SyncEvolution installeert op de n900 kan je ook met een SyncML server over een netwerk verbinding syncen (HTTP), bijvoorbeeld Memotoo:
http://wiki.memotoo.com/wiki/Sync_Maemo_5_/_Nokia_N900
De laatste versie van SyncEvolution onder Ubuntu ondersteund ook syncen met SyncML servers over Bluetooth. Helaas heb ik dat met de N900 nooit werkend gekregen, maar het werkt wel met Symbian toestellen. Syncen met SyncML servers over USB obex wordt door SyncEvolution niet ondersteund, maar dat schijnt met OpenSync wel werkend te krijgen te zijn, maar daar mag je wel een uurtje voor gaan googlen om de juiste instellingen te vinden. (heb ik zelf ook nog niet werkend gekregen)
http://syncevolution.org/...tmas-edition-111-released
http://www.opensync.org/
Ik moet het ooit zelf nog eens opzetten, maar ik denk dat de "simpelste" manier om direct tussen een Ubuntu PC en de n900 te syncen de volgende is:
-op je PC een eigen SyncMl http server installeren (bijvoorbeeld een standaard pakket zoals Funambol: https://www.forge.funambol.org/download/)
-SyncEvolution op de N900 om met deze http SyncML server te verbinden
-en ofwel SyncEvolution op de Ubuntu PC om met Evolution te syncen ofwel de beta van de Funambol SyncML plugin voor thunderbird als je die client gebruikt:
http://www.memotoo.com/infoSyncml.php?syncType=1
Ikzelf sync zowel mijn ubuntu PC en de N900 naar een webdienst via Syncevolution. memotoo werkt in ieder geval prima, Ubuntu One schijnt ook gewoon een Funambol server te gebruiken, maar heel veel mensen hebben uberhaupt problemen met deze dienst.
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuOne/PhoneSync/
N900 momentje:
Net een BT toetsenbord, USB muis en USB 500GB hard disk tegelijk aangesloten, om te kijken of het kon. En om het geheel compleet te maken ook maar de TV
Werkte perfect, Icewind Dale gedraaid. Ik vond het heel geavanceerd, m'n vriendin deed het meer aan de commodore Amiga denken...
Net een BT toetsenbord, USB muis en USB 500GB hard disk tegelijk aangesloten, om te kijken of het kon. En om het geheel compleet te maken ook maar de TV
Werkte perfect, Icewind Dale gedraaid. Ik vond het heel geavanceerd, m'n vriendin deed het meer aan de commodore Amiga denken...
Maar jouw vriendin weet wel wat een Commodore Amiga is, dus je blijft toch een baas.maartenmk schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:56:
Ik vond het heel geavanceerd, m'n vriendin deed het meer aan de commodore Amiga denken...
vrede in rust
Kan iemand mij helpen? Ik probeer Nitdroid op mijn N900 te installeren via de X-terminal. Alleen blijft hij hangen op
Formatting /dev/mcblklpl (vfat) ...FALURE. Bailing out.
Nokia-N900-51-1:~#
Weet iemand wat ik hier op moet geven?
Formatting /dev/mcblklpl (vfat) ...FALURE. Bailing out.
Nokia-N900-51-1:~#
Weet iemand wat ik hier op moet geven?
Die fout komt me bekend voor, gebruik je toevallig een 512 MB kaartje?
Daar heb ik in ieder geval problemen mee gehad. Uiteindelijk zelf maar het installatiescript aangepast, maar ik heb de veranderingen hier niet meer.
Kijk eens in je installatielog (google even waar die moet staan), daar wordt je denk ik wijzer uit.
Daar heb ik in ieder geval problemen mee gehad. Uiteindelijk zelf maar het installatiescript aangepast, maar ik heb de veranderingen hier niet meer.
Kijk eens in je installatielog (google even waar die moet staan), daar wordt je denk ik wijzer uit.
Ik gebruik helemaal geen geheugenkaartje, maar ik heb wel genoeg geheugen dacht ik. Ik zal mijn geheugenkaartje weer tevoorschijn toveren en het dan proberen!citruspers schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:16:
Die fout komt me bekend voor, gebruik je toevallig een 512 MB kaartje?
Ja vondt ik ook al.SL65 schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:29:
[...]
Heb het zelf nauwelijks gebruikt, maar het werkte prima. Raar trouwens dat de Nokia 5800 het niet aan kan, zelfs mijn oude N81 heeft er geen problemen mee.
Ik moet er wel bij zeggen dat dit met 50 mb os drive ruimte is.
En maakt het trouwens uit of er plaatjes in de ladende pagina zitten ? want dan vliegt het er meestal uit bij mij.
Miss ligt het aan de app ?
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
Verwijderd
Dan is het niet vreemd dat ie die niet kan formaterenpssst schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:18:
[...]
Ik gebruik helemaal geen geheugenkaartje, maar ik heb wel genoeg geheugen dacht ik. Ik zal mijn geheugenkaartje weer tevoorschijn toveren en het dan proberen!
Werkt de belfunctie inmiddels al? Ik zie op youtube video's voorbij komen waarbij er gebeld wordt, maar op de site van nitdroid wordt aangegeven dat het nog niet werkt.Brazza schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:07:
Android 2.3.3 beschikbaar (Nitdroid) Toch morgen maar even proberen. Zag ook dat er nitbuntu is, iemand dit al geïnstalleerd?
Wat kan jij zeggen vanuit ervaring?
@TempesT bedankt voor de uitgebreide post, ik moet er nog even voor gaan zitten om het werkend te krijgen maar de info wordt gewaardeerd.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Mijn N900 lijkt het te begeven, ik krijg geen contact meer met de simkaart en /home was ontoegankelijk. Het laatste probleem is nu weer opgelost nu ik hem geflasht heb, maar ik krijg nog steeds geen contact met de simkaart. In een andere telefoon doet de simkaart het wel gewoon, een andere simkaart in de N900 doet het ook niet. De paar voorbeelden die ik hiervan op internet heb gevonden waren niet erg hoopgevend, namelijk net zo lang terugsturen naar Nokia totdat je een nieuwe krijgt. Iemand ervaring of andere tips?
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Je bedoelt een simkaart met rode streep op je display op de plaats waar normaal de signaalsterkte staat? Dat heb ik nl. gehad.
Nokia wilde op geen enkele manier fatsoenlijk meewerken (al kwam dat ook omdat mijn IMEI nummer compleet naar de filistijnen was, nog altijd geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren, maar goed)
Uiteindelijk naar leverancier CoolBlue gestuurd, die hebben het toen opgelost en nog snel ook. Nieuwe telefoon (of eigenlijk, nieuw binnenwerk als ik de behuizing goed bekijk, maar goed)
Nokia wilde op geen enkele manier fatsoenlijk meewerken (al kwam dat ook omdat mijn IMEI nummer compleet naar de filistijnen was, nog altijd geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren, maar goed)
Uiteindelijk naar leverancier CoolBlue gestuurd, die hebben het toen opgelost en nog snel ook. Nieuwe telefoon (of eigenlijk, nieuw binnenwerk als ik de behuizing goed bekijk, maar goed)
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Verwijderd
Je zou even met een borsteltje de contactpunten kunnen borstelen waar je sim in moet, even flink blazen. Als dat niet helpt ben je idd de sjaak en moet ie terug. Het is wel een veel voorkomend probleem.
Dat bedoel ik inderdaad. Contactpuntjes schoonmaken heb ik al geprobeerd, werkt helaas niet. Wordt dan opsturen en er het beste van hopen ben ik bang. Moet ik het een tijdje met een Samsung Star doen
Ik heb op dit moment hetzelfde probleem. Heb nog geen succes gehad bij Nokia, maar zal het eens opnemen bij de leverancier al verwacht ik daar ook weinig van aangezien het eerste jaar al verstreken is.
Ik zit voorlopig weer even vast aan mijn oude N95 8GB, die ook eigenlijk niet echt slecht is gezien zijn leeftijd. Iig kan ik weer 3 dagen met mijn telefoon doen zonder op te laden
Ik zit voorlopig weer even vast aan mijn oude N95 8GB, die ook eigenlijk niet echt slecht is gezien zijn leeftijd. Iig kan ik weer 3 dagen met mijn telefoon doen zonder op te laden
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Ja en Neelutj schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:28:
[...]
Werkt de belfunctie inmiddels al? Ik zie op youtube video's voorbij komen waarbij er gebeld wordt, maar op de site van nitdroid wordt aangegeven dat het nog niet werkt.
Wat kan jij zeggen vanuit ervaring?
De bel functie is_er_bijna.. Maar de ontvangende partij kan je horen, maar jij hem niet

Geduld is een schone zaak. Tot die tijd maar eens kijken naar MeeGo en of Ubuntu/Debian. Hoewel ik erg tevreden ben met die CSSU updates.
[ Voor 3% gewijzigd door Brazza op 29-04-2011 02:07 ]
Valt de homescreen dan zo veel te customizeren?
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Verwijderd
Kijk maar eens in dit topic.Yakolev schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:48:
"Alles" valt te customizen. Ik heb zelf al in een of ander bestandje geknutseld om de trilfunctie aan te passen.Yakolev schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:48:
Dat is het leuke aan Maemo/N900. Het is niet een kwestie van of, maar wanneer.
vrede in rust
Mijnes wordt op dit moment gerepareerd
Scherm was beetje vaag en het contact werkte niet meer.
Ik had nog een externe oplader waar de batterij in kan maar dat is niet alles.
Nu met mijn oude WM6.1 telefoon bereikbaar (Samsung Omnia) wat een drama is dat... Ik hou van Maemo.
Nu met mijn oude WM6.1 telefoon bereikbaar (Samsung Omnia) wat een drama is dat... Ik hou van Maemo.
Hmm. Mijne wordt ook gerepareerd. Scherm van de n900 was behoorlijk kapot. Ik denk zelf aan een losse connector of deel van grafische chipset kapot, video uit deed het namelijk nog wel perfect.afvalzak schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:42:
Mijnes wordt op dit moment gerepareerdScherm was beetje vaag en het contact werkte niet meer.
Zit nu met een HTC Trophy 7 en afgezien van een paar irritaties vind ik het persoonlijk een fijnere toestel dan n900. Ik ben een beetje uitgekeken op het hele aanpassen etc
Ga de n900 dan ook mooi verkopen of als webserver gebruiken en een leuke Trophy 7 aanschaffen.
Verwijderd
Vraag
Als ik mijn N900 in de carkit heb zitten en wil telefoneren stop het geluid van de auto radio. Dat is logisch. Maar als ik het scherm raak voor bijv. navigatie of een email check hoeft voor mij de Radio Mute niet te werken.
Sterker nog als ik een notie of iets dergelijke zoek of schrijf en de radio gaat steeds aan en uit is dat erg irritant.
Weet iemand een instelling of een App die het mogelijk maakt dat de radio alleen Mute bij het gebruik van de telefoon functie??
Als ik mijn N900 in de carkit heb zitten en wil telefoneren stop het geluid van de auto radio. Dat is logisch. Maar als ik het scherm raak voor bijv. navigatie of een email check hoeft voor mij de Radio Mute niet te werken.
Sterker nog als ik een notie of iets dergelijke zoek of schrijf en de radio gaat steeds aan en uit is dat erg irritant.
Weet iemand een instelling of een App die het mogelijk maakt dat de radio alleen Mute bij het gebruik van de telefoon functie??
Precies dezelfde vraag hier! Heb weleens wat gekeken op Maemo.org, maar kwam nog niet veel verder. Anderen hebben wel geexperimenteerd met patches toch? Zelf draai ik de Power-kernel, wellicht maakt dat nog uit?Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:45:
Vraag
Volgens mij zit et em erin dat zodra jouw N900 een geluid uitzendt(toetstoon oid) dan wordt de radio gemute. Idd erg irritant. Helpt het als de telefoon op de stil functie staat?Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:45:
Vraag
Verwijderd
ja dat is een optie. Maar dan is er ook geen telefoon mute meer en dat wil ik dus wel!!Bongoarnhem schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:22:
[...]
Volgens mij zit et em erin dat zodra jouw N900 een geluid uitzendt(toetstoon oid) dan wordt de radio gemute. Idd erg irritant. Helpt het als de telefoon op de stil functie staat?
ik loop hier ook tegen aan, en idd als ie op mute staat doet ie dat niet..Bongoarnhem schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:22:
[...]
Volgens mij zit et em erin dat zodra jouw N900 een geluid uitzendt(toetstoon oid) dan wordt de radio gemute. Idd erg irritant. Helpt het als de telefoon op de stil functie staat?
er is toch een of andere app waarmee je zelf meerdere profielen kan maken? maybe dat een optie? profiel met wel ringtone, maar geen toetstonen?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
Met het programma 'tweakr' kan je meerdere profielen maken. Ook zou je alleen de toetstonen kunnen uitzetten, misschien dat dat helpt.DaRoot schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:48:
[...]
ik loop hier ook tegen aan, en idd als ie op mute staat doet ie dat niet..
er is toch een of andere app waarmee je zelf meerdere profielen kan maken? maybe dat een optie? profiel met wel ringtone, maar geen toetstonen?
Met profilesX kun je elk gewenst profiel aanmaken; heb ik altijd fijn gebruikt op de N900. Naar keuze met/zonder tone, tril of wat dan ook functie.
Misschien vast heel stom:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle verjaardagen altijd 1 dag of week van tevoren een alarm geven? Ik kan het handmatig per verjaardag per jaar doen, dat zie ik niet zitten...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle verjaardagen altijd 1 dag of week van tevoren een alarm geven? Ik kan het handmatig per verjaardag per jaar doen, dat zie ik niet zitten...
vrede in rust
Syncen met een andere externe agenda die het wel kan? Ik denk dat het namelijk niet binnen maemo kan.Nas T schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:03:
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Neem hyves /facebookNas T schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:03:
Tot vervelends toe krijg je meldingen dat er jarigen / jubilarissen zijn
( of zet ze in je google agenda, en laat je een (gratis) sms sturen, interval vrij instelbaar )
ALs je Facebook/Linkedin hebt kan je ze met hermes synchen. Dan worden je contacten aangevuld met extra informatie van een van de sites.
Ik wordt brak van die google-maemodis-maps. Is er inmiddels al een mooi open source of gratis alternatief wat vectorbeelden van OpenStreetMaps kan gebruiken?
Een jaar geleden was één van de "hoofdopties" zo'n lelijke [naam kwijt] die met bitmaps werkte, props voor de moeite maar bitmaps zijn zoo 1995.
Ook was er iets op java of nog iets langzamers gebaseerds wat wel met OpenStreetMaps vectordata werkte, alleen ik weet niet waarom-makkelijk-als-het-moeilijk-kan wie het bedacht had, maar het installeren van een map was niet zoals je verwacht een bestandje kopieren, maar een klus die volgens John Carmack lastiger was dan het programmeren van de Id Tech 5 engine. Ik kreeg 'm dan ook niet aan de praat.
Navigeren in de auto is een leuke extra, maar het moet vooral een makkelijk te bedienen kaart zijn voor tijdens het fietsen.
Een jaar geleden was één van de "hoofdopties" zo'n lelijke [naam kwijt] die met bitmaps werkte, props voor de moeite maar bitmaps zijn zoo 1995.
Ook was er iets op java of nog iets langzamers gebaseerds wat wel met OpenStreetMaps vectordata werkte, alleen ik weet niet waarom-makkelijk-als-het-moeilijk-kan wie het bedacht had, maar het installeren van een map was niet zoals je verwacht een bestandje kopieren, maar een klus die volgens John Carmack lastiger was dan het programmeren van de Id Tech 5 engine. Ik kreeg 'm dan ook niet aan de praat.
Navigeren in de auto is een leuke extra, maar het moet vooral een makkelijk te bedienen kaart zijn voor tijdens het fietsen.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Het programma Mappero kan je kiezen uit openstreet, google, yahoo en nog een paar anderen. Mappero kan je uit een van de repositories halen, ik gok extras-testing maar het kan ook in extras of devel zijn (heb het lang geleden geinstalleerd).Sando schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:18:
Ik wordt brak van die google-maemodis-maps. Is er inmiddels al een mooi open source of gratis alternatief wat vectorbeelden van OpenStreetMaps kan gebruiken?
Edit: Heb net even gekeken maar volgensmij gebruikt Mappero ook geen vectors van openstreet..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 09:01 ]
Inderdaad, dat was welke ik bedoelde met bitmaps!Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:56:
[...]
Edit: Heb net even gekeken maar volgensmij gebruikt Mappero ook geen vectors van openstreet..
Ik heb een hele coole gevonden.
Hier een complete tutorial.
Navit navigatie op de Nokia N900
Tot nu toe de mooiste gratis vector variant die ik heb gevonden.Installatie
Op een N900:code:
1
2
3
4
| root apt-get install librsvg2-common apt-get install espeak apt-get install navit |
Op een Linux (Ubuntu) laptop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| sudo apt-get install maptool wget http://downloads.cloudmade.com/europe/western_europe/netherlands/netherlands.osm.bz2 bzcat netherlands.osm.bz2 | maptool netherlands.osm.bin # Converteren van nederland duurt 10 bij mij. Ik gok dat Europe.osm een paar uur duurt en World.osm een dag. mkdir ~/n900 # Het volgende werkt alleen als je sshd en tftp op je N900 hebt. sshfs user@192.168.201.2:/ ~/n900 # Jij hebt natuurlijk prolly een ander ip-adres mkdir ~/n900/home/user/MyDocs/OpenStreetMaps cp netherlands.osm.bin ~/n900/home/user/MyDocs/OpenStreetMaps/ # Shitje dat kopieren over wifi duurt ook al 5 minuten, kabeltje was mss beter. :P mkdir ~/n900/home/user/.navit cd ~/n900/home/user/.navit wget -O navit-config.zip http://talk.maemo.org/attachment.php?attachmentid=6644&d=1264836319 unzip navit-config.zip echo '<map type="binfile" enabled="yes" data="/home/user/MyDocs/OpenStreetMaps/netherlands.osm.bin"/>' > maps.xml echo "<speech type=\"cmdline\" data=\"echo '%s' | espeak -vnl+f2\" cps=\"10\"/>" > speech.xml cd / fusermount -u /home/sander/n900 ssh user@192.168.201.2 dbus-send --system --print-reply --dest=com.nokia.dsme /com/nokia/dsme com.nokia.dsme.request.req_reboot # reboot nodig |
Bron hier, maar bijna alles is obsolete en ik doe het anders. Enige wat daar nog vandaan komt is de link naar de configuratiefiles.
http://talk.maemo.org/sho...hp?p=573415&postcount=275
Tweaks
Als je OSD niet zichtbaar is (in/uitzoomen enzo) moet je even png vervangen door svg in je osd.xml, ik weet niet zeker meer of ik dat zelf verklooit heb of dat dat vanzelf na de installatie zo is.code:
1
2
3
| apt-get install sed mv OSD.xml OSD.xml.bak sed 's/.png/.svg/g' OSD.xml.bak > OSD.xml |
Als steden zoeken niet gaat moet je navit van de terminal starten.
Gewoon ctrl+shift+x en dan navit
Ziezo crasht dat ding net wat minder als je via de terminal opstart. Het programma wordt boos als het niet naar de terminal mag schrijven.
[h2]
Als je de telefoon op Engels hebt staan (net als ik) dan moet je even opstarten met:
code:
1
| env LANG=nl_NL navit |
anders krijg je Engelse spraak met een Nederlands accent.
Wil je de icoontjes wat handiger neerzetten? Hier heb ik de laatste regels van OSD.xml aangepast voor een betere weergave van de icoontjes op de N900.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <!-- <osd enabled="yes" type="button" x="-60" y="50" command="zoom_in()" src="gui_zoom_in.svg"/> --> <osd enabled="yes" type="button" x="-54" y="44" command="zoom_in()" src="gui_zoom_in.svg"/> <!-- <osd enabled="yes" type="button" x="-60" y="-120" command="zoom_out()" src="gui_zoom_out.svg"/> --> <osd enabled="yes" type="button" x="0" y="44" command="zoom_out()" src="gui_zoom_out.svg"/> <!-- <osd enabled="yes" type="button" x="-70" y="130" command="gui.menu()" src="gui_menu.svg"/> --> <osd enabled="no" type="button" x="-70" y="130" command="gui.menu()" src="gui_menu.svg"/> <!-- <osd enabled="yes" type="button" x="-60" y="220" command="gui.fullscreen=!gui.fullscreen" src="gui_fullscreen.svg"/> --> <osd enabled="yes" type="button" x="-52" y="-112" command="gui.fullscreen=!gui.fullscreen" src="gui_fullscreen.svg"/> |
Er valt vast veel meer te tweaken voor aanduidingen tijdens navigatie, maar ik heb hem nog niet daarvoor gebruikt.
Finally
Echt hele mooie gedetailleerde kaart van Nederland!
Maar eerlijk is eerlijk. Dat kloteding crasht nogal vaak. Hij slaat opties niet op (ligt dat aan mij?). Ik zie vaak dingen die ik niet wil zien (namen van OpenStreetMap nodes die nergens wat mee te maken hebben). Lange weg in de navigatie = langzaam. Sowieso beweegt dat ding alles behalve vloeiend.
Er zijn mooiere maptooltjes out there, maar BITMAPS EN TILES ZIJN 1995!!. Alleen OSM en vectors in de race.
Please dear god waarom staat er niet iemand op om navit N900 OpenGL support te geven.
[ Voor 58% gewijzigd door Sando op 09-05-2011 11:27 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Heb je (of iemand anders) de Nokia Maps navigatie hack/uitbreiding ook bekeken? Er is een groot topic over op maemo.org, een beetje te groot om nog te ontdekken hoe goed het op het moment werkt, en hoe lastig de installatie nog is.
Verwijderd
Ik ga overschakelen naar een n900 binnen een aantal weken, is dit echter nog een goed toestel voor: véél sms'en, internet (vooral facebook en GOT), muziek en soms navigatie ?
Ook circuleren er filmpjes waarop er Android op draait,Werkt dit een beetje vlot ?
Ook circuleren er filmpjes waarop er Android op draait,Werkt dit een beetje vlot ?
ga je nu nog een nieuwe n900 aanschaffen?Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:12:
Ik ga overschakelen naar een n900 binnen een aantal weken, is dit echter nog een goed toestel voor: véél sms'en, internet (vooral facebook en GOT), muziek en soms navigatie ?
je hebt nitdroid maar dat werkt niet perfect en niet alle functies zijn er
Voldoet er prima voor, sms met keyboard is ideaal, en met de Opera browser kun je prima uit de voeten op vernoemde pagina'sVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:12:
Android moet je zien als "leuk extra" aangezien het nog neit vlekkeloos werkt, en er niet mee kan 'bellen'
3G schijnt al te werken op de N12 versie ( gingerbread) maar ik heb nog geen verbinding kunnen opzetten ermee
< dan kan je oa whatsapp ook gebruiken, onder de dualboot met Maemo >
Verwijderd
Ik heb momenteel een android gsm (htc hero)..FreshMaker schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:17:
[...]
Voldoet er prima voor, sms met keyboard is ideaal, en met de Opera browser kun je prima uit de voeten op vernoemde pagina's
Android moet je zien als "leuk extra" aangezien het nog neit vlekkeloos werkt, en er niet mee kan 'bellen'
3G schijnt al te werken op de N12 versie ( gingerbread) maar ik heb nog geen verbinding kunnen opzetten ermee
< dan kan je oa whatsapp ook gebruiken, onder de dualboot met Maemo >
Al gaat de n900 al iets meer richting tablet dan gsm..
edit: Neen, op zoek naar een 2dehands n900.. Zijn niet al te duur meer
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 19:28 ]
Nee? Wat houdt de hack in?maartenmk schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:24:
Heb je (of iemand anders) de Nokia Maps navigatie hack/uitbreiding ook bekeken?
Ik weet niet hoe het nu is, maar ik ben compleet allergisch voor Nokia/Ovi MAPS. "Dik cool gratis navigatie op elk Nokia toestel", behalve dan toevallig bijna elk Nokia toestel wat ik heb (gehad).
Nokia N96 was wel mappen bekijken, maar voor "de navigatiestem" moest je betalen. En toen, na ongeveer een half jaar deed ie het niet meer en moest je een euro betalen voor een update. Die software die volgens mij toch echt overal als "gratis" gemarket werdt.
Geen grapje. Altijd prachtige toestellen die Nokia's maar maps, store, pc-suite, al hun software is hier niet welkom.

-edit-
Opera? Gewoon MicroB, de ingebouwde browser, is dè shit. Ik ben enorm Opera fan, browser of choice op de desktop, maar Opera is echt < MicroB op de N900.FreshMaker schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:17:
Voldoet er prima voor, sms met keyboard is ideaal, en met de Opera browser kun je prima uit de voeten op vernoemde pagina's
[ Voor 24% gewijzigd door Sando op 10-05-2011 21:56 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Inmiddels is ook Marble naar Maemo overgebracht. Marble werkt met openstreetmap. Marble heeft met deze versie ook een routeplanner meegekregen. Marble werkt goed samen met de gps. Ik ben Marble gewend onder KDE en Opensuse. Dus ben ook erg blij met Marble onder Maemo.Sando schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:18:
Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )
Voor internet en sms-en is dit echt _het_ toestel. Je mist multi-touch (gemakkelijk in- en uitzoomen) maar dan nog is de internet ervaring veel beter dan bij andere toestellen, ook door de hoge resolutie. Er is een aantal prettige FB-apps, probeer daar 'ns wat. Voor muziek en filmpjes werkt het echt geniaal, je kunt zelfs FM uitzenden, voor in de auto. Navigatie is iets minder dan bij andere toestellen, maar met Nokia Kaarten en/of Mappero kom je er altijd wel. Je kunt ook Sygic kopen, dat schijnt ook fijn te werken.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:12:
Voor deze prijs is het een erg goede keuze!
Probeer eens met je vinger / stylus een rondje te draaien op het schermBvDorp schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:51:
[...]
Voor internet en sms-en is dit echt _het_ toestel. Je mist multi-touch (gemakkelijk in- en uitzoomen)
met de klok mee - inzoomen, andere kant op - uitzoomen
Volumeknop is ook in- en uitzoomen.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Marble ook tiles genereert van de mapdata?Mad Max schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:18:
[...]
Inmiddels is ook Marble naar Maemo overgebracht. Marble werkt met openstreetmap. Marble heeft met deze versie ook een routeplanner meegekregen. Marble werkt goed samen met de gps. Ik ben Marble gewend onder KDE en Opensuse. Dus ben ook erg blij met Marble onder Maemo.
Naja ik zal er eens naar kijken.
-update-
Zie je wel, je moet dan permanent monav-routing-daemon laten draaien om navigatie-berekeningen te doen en je moet alle tiles downloaden van waar je wilt kijken. Dat is dus véééél groter dan een OSM vectormap van hetzelfde.
In screenshots is het wat gelikter, navit is wat meer een rechtstreekse (dus niet maemo-erige) port. Maar ik vind dat een goede map app de maps on-screen moet renderen.
Tot nu toe doen alleen Navit en GpsMid echt OSM vectormaps renderen.
[ Voor 43% gewijzigd door Sando op 11-05-2011 08:47 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Maar zijn vectorbestanden niet groter als .jpg'tjes? Werkt het dan wel goed als je in een gebied zit waar je geen 3g hebt?Sando schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:11:
[...]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Marble ook tiles genereert van de mapdata?
Naja ik zal er eens naar kijken.
-update-
Zie je wel, je moet dan permanent monav-routing-daemon laten draaien om navigatie-berekeningen te doen en je moet alle tiles downloaden van waar je wilt kijken. Dat is dus véééél groter dan een OSM vectormap van hetzelfde.
In screenshots is het wat gelikter, navit is wat meer een rechtstreekse (dus niet maemo-erige) port. Maar ik vind dat een goede map app de maps on-screen moet renderen.
Tot nu toe doen alleen Navit en GpsMid echt OSM vectormaps renderen.
Nee joh vectorbestanden zijn kleiner dan .jpg'tjes en juist die tiles werken niet in een gebied zonder 3g.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:09:
[...]
Maar zijn vectorbestanden niet groter als .jpg'tjes? Werkt het dan wel goed als je in een gebied zit waar je geen 3g hebt?
Het centrum van 'mijn' stad tot de grootste zoomfactor downloaden kostte volgens Marble 300 MB. De hele provincie is dan zeker meerrrrr dan het 10-voudige. Maar voor het zelfde geld heb je heel Nederland: binair maar 3GB.
-edit-
Bovendien is de tilecache default op de desktop maximaal 300 MB. Ik zie geen optie in de N900, dus dat zal maximaal hetzelfde zijn, probably minder. Dus als ik even door een andere stad wil cruisen op lekker gedetailleerd niveau dan is mijn hele gepreloadde thuisstad weer weg.
[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 11-05-2011 12:09 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
voor 1 of andere reden kan ik niet meer overclocken. enhenced powerkernel opnieuw geinstalleerd. MaxCPU zegt dat het pakket niet te vinden is. en QCPUfreq gaat niet verder dan 600mhz. In xterm zegt hij kernel-config not found... en ik kon overclocken..
Misschien in dit geval, maar zeker niet altijd het geval. Sla voor de grap maar eens een afbeelding met elke pixel een andere kleur op in jpeg q=100 en als een willekeurige vectorbestand.Sando schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:07:
[...]
Nee joh vectorbestanden zijn kleiner dan .jpg'tjes en juist die tiles werken niet in een gebied zonder 3g.
Heb je enhanced powerkernel settings ook geinstalleerd?Kenny1001 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:38:
voor 1 of andere reden kan ik niet meer overclocken. enhenced powerkernel opnieuw geinstalleerd. MaxCPU zegt dat het pakket niet te vinden is. en QCPUfreq gaat niet verder dan 600mhz. In xterm zegt hij kernel-config not found... en ik kon overclocken..
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ik heb hetzelfdeKenny1001 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:38:
Dan heeft je N900 toch een ander kernel dat hij naar boot.lucash schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:42:
[...]
Ik heb hetzelfdealtijd kunnen overclocken en nu opeens niet meer. powerkernel opnieuw geinstalleerd.. settings opnieuws geinstalleerd. Maar nog steeds niks
Open eens een x-terminal en type in:lucash schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:42:
[...]
Ik heb hetzelfdealtijd kunnen overclocken en nu opeens niet meer. powerkernel opnieuw geinstalleerd.. settings opnieuws geinstalleerd. Maar nog steeds niks
code:
1
| uname -a |
Dan kun je zien welke kernel je draait
cd /pub && more beer
Heb t al gevonden. Hij bootte idd in gewone kernel Dus moest ff rebooten met toetsenbord open
ik heb een multiboot kernel, dus als ik boot met open toetsenbord gaat hij naar het multiboot scherm. Ik kan enkel maemo nemen want nitdroid is nooit gelukt.
versie 2.6.28....
versie 2.6.28....
Ik zit te twijfelen om mijn N900 weg te doen, ookal is het een super telefoon. Ik heb m nu precies een jaar en gebruik m nog dagelijks. Maar ik begin er ook uitgekeken op te raken: er is totaal geen vernieuwing meer in. Er komen geen nieuwe apps, op ovi niet maar bij maemo ook niet.
Verder vind ik whatsapp ook wel een beetje een gemis:'jah de N900 kan alles' = vraag: heb je whatsapp...?
Klopt, nitdroid s in ontwikkeling, maar totdat dat eenmaal goed werkt zijn we weer een jaar verder.
De N900 begint gewoon te vergaan en er is geen waardige opvolger. Misschien moet ik me wel bij de apple en android-gang aansluiten want die krijgen wel gewoon alles.
Wat is een 2e hands N900 nou nog waard? Volgens mij geen flikker meer, en dat nadat ik een jaar geleden nog iets van 500 ervoor heb neergelegd.
Verder vind ik whatsapp ook wel een beetje een gemis:'jah de N900 kan alles' = vraag: heb je whatsapp...?
Klopt, nitdroid s in ontwikkeling, maar totdat dat eenmaal goed werkt zijn we weer een jaar verder.
De N900 begint gewoon te vergaan en er is geen waardige opvolger. Misschien moet ik me wel bij de apple en android-gang aansluiten want die krijgen wel gewoon alles.
Wat is een 2e hands N900 nou nog waard? Volgens mij geen flikker meer, en dat nadat ik een jaar geleden nog iets van 500 ervoor heb neergelegd.
Signature
Sinds gisteren maar eens zelf geprutst om een eigen power-kernel profiel te maken. Ik heb al een jaar gewerkt op Low Voltage tussen 250 en 850. De telefoon draait nu tussen 500 en 1000 mhz, stabiel en behoorlijk soepel. Verder heb ik ook een aantal frequenties eruit gehaald, omdat ik merkte dat bij het opschalen de telefoon vaak direct doorschiet. Hieronder mijn profiel: ziet iemand nog iets om aan te passen?
Helpt dat ignore_nice_load nou eigenlijk?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| # kernel configuration file generated by /usr/sbin/kernel-config MINFREQ=500 MAXFREQ=1000 FREQS="0:30,90 500:38,360 750:52,430 850:56,500 1000:68,500 1100:72,520 1150:72,520 " SMARTREFLEX_VDD1=0 SMARTREFLEX_VDD2=0 GOVERNOR=ondemand IGNORE_NICE_LOAD=1 UP_THRESHOLD=85 SAMPLING_RATE=150000 POWERSAVE_BIAS=0 |
Zou ik ook doen: heb je dit jaar lekker veel afgeschreven terwijl MeeGo misschien komt straks.BMW_M3 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:43:
En je leest het nieuws blijkbaar ook niet:
klik.
Anders zou ik voor een Samsung galaxy S II gaan. Kun je whatsappen, gratis smsen. Kost je wel weer €500.
Ik schat trouwens dat je ergens tussen de €100 en €150 terugkrijgt. Dat is niet meer niks waard, want een andere telefoon brengt net zoveel op.
vrede in rust
Ja, zoals in de startpost ook staat: je kunt je voltages aanpassen.BvDorp schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:58:
Sinds gisteren maar eens zelf geprutst om een eigen power-kernel profiel te maken. Ik heb al een jaar gewerkt op Low Voltage tussen 250 en 850. De telefoon draait nu tussen 500 en 1000 mhz, stabiel en behoorlijk soepel. Verder heb ik ook een aantal frequenties eruit gehaald, omdat ik merkte dat bij het opschalen de telefoon vaak direct doorschiet. Hieronder mijn profiel: ziet iemand nog iets om aan te passen?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 # kernel configuration file generated by /usr/sbin/kernel-config MINFREQ=500 MAXFREQ=1000 FREQS="0:30,90 500:38,360 750:52,430 850:56,500 1000:68,500 1100:72,520 1150:72,520 " SMARTREFLEX_VDD1=0 SMARTREFLEX_VDD2=0 GOVERNOR=ondemand IGNORE_NICE_LOAD=1 UP_THRESHOLD=85 SAMPLING_RATE=150000 POWERSAVE_BIAS=0
In de vierde regel (FREQS) staan de frequenties, gevolgd door een conversiegetal voor het voltage van je cpu wat bij de frequentie gebruikt wordt. Je kunt daarmee nog wat spelen om zodoende voor elke frequentie het minimum te vinden waarbij je telefoon nog stabiel is.
Zelf gebruik ik: 0:22,90 250:24,180 500:31,360 550:33,400 600:35,430 700:40,430 750:43,430 805:46,430 900:52,500 950:56,500 1000:60,500 1100:72,520 1150:75,520
Je ziet dat ik (over het algemeen) lagere voltages gebruik. Dat betekent zuiniger en een minder warme telefoon. Ik gebruik 800MHz voor standby en navigatie (Sygic), 1100MHz voor overclock, alleen nodig bij internetconnectie via WLAN.
Het duurt even voordat je de ideale voltages hebt gevonden, maar het scheelt wel weer een paar procent in verbruik. Voor Sygic is dit fijn omdat je de ideale frequentie kan vinden waarbij het soepel draait met een laag voltage zodat je telefoon niet (snel) oververhit raakt in de volle zon.
vrede in rust
Iemand op talk.maemo.org claimt de N9/N950 al werkend te hebben gezien:Nas T schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:02:
[...]
Zou ik ook doen: heb je dit jaar lekker veel afgeschreven terwijl MeeGo misschien komt straks.
klik.
http://talk.maemo.org/sho...p?p=1005318&postcount=202 en verdere posts van die user.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Tetheren met het MobileHotSpot pakket via USB kabel gaat super.
Maar ik wil graag tetheren via WIFI, en dat kan die zelfde app ook. Alleen werkt het bij mij niet. Ik zie het netwerk niet, en als ik forcefully een hidden netwerk connect vanuit Ubuntu, dan krijg ik een eindeloze wepkey-invul-loop. Als ik wep uitzet gebeurt er niets.
Tetheren via bluetooth met bleutooth-dun pakket is ook een optie, lijkt me mooi, maar dat lukt ook niet.
Is draadloos tetheren iemand gelukt?
Maar ik wil graag tetheren via WIFI, en dat kan die zelfde app ook. Alleen werkt het bij mij niet. Ik zie het netwerk niet, en als ik forcefully een hidden netwerk connect vanuit Ubuntu, dan krijg ik een eindeloze wepkey-invul-loop. Als ik wep uitzet gebeurt er niets.
Tetheren via bluetooth met bleutooth-dun pakket is ook een optie, lijkt me mooi, maar dat lukt ook niet.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Klopt, dat ik het eerder heb geroepen. maar steeds weer blijf ik bij de N900. (al vanaf mn eerste 8850 nokia trouw)Nas T schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:02:
[...]
Zou ik ook doen: heb je dit jaar lekker veel afgeschreven terwijl MeeGo misschien komt straks.
klik.
Anders zou ik voor een Samsung galaxy S II gaan. Kun je whatsappen, gratis smsen. Kost je wel weer €500.
Ik schat trouwens dat je ergens tussen de €100 en €150 terugkrijgt. Dat is niet meer niks waard, want een andere telefoon brengt net zoveel op.
Maar je zegt het zelf al: 'terwijl MeeGo "misschien" komt' En dat is t m nou.
En wat als nokia straks weer besluit om na 3 updates te zeggen: los t maar op wij trekken onze handen er vanaf, als met de N900 nu.
Als we straks dezelfde apps hebben bij MeeGo als nu met maemo dan hebben we alleen beter hardware gekregen. En wat hardware betreft loopt mijn N900 op 1.15ghz erg goed mee met de concurrerende toestellen van nu.
Ik ben alleen bang dat we weer in de steek gelaten worden terwijl android en apple hun positie vergroten. zolang de apps die iedereen wil afwezig blijven, blijven de (meeste) kopers ook weg denk ik. En juist dan ziet nokia er geen heil meer in en kappen ze er weer mee.
Signature
Dit is goed nieuws, ik heb gezocht of er voor andere telefoons ook zoiets is te vinden en hoelang het dan nog duurt tot de daadwerkelijke lancering maar helaas kan ik daar niks over vinden.Nas T schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:02:
[...]
klik.
Mocht deze gsm snel uitkomen dan kan ik het nog wel opbrengen om ff te wachten, maar het begint wel te kriebelen na een jaar gebruik. Ik heb er daarnaast nog steeds goede hoop op dat als deze gsm uitkomt en LG brengt ook Meego gsm's uit dat het nog steeds een hele grote speler kan worden op platform markt!
Goed, ik begrijp je gezeur ook wel, ik vind het waar-de-loos dat whatsapp er nog steeds niet is. Maar dan blijft de n900 nog steeds leuk. Nokia is gewoon vreemd bezig de laatste tijd. Maar er zijn nog steeds lichtpuntjes, zoals MeeGo en de n950. De enige vervanger voor mij nu is de Samsung galaxy S II. Maar Android blijft meer gesloten in vergelijking met Maemo, dus ja...BMW_M3 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:06:
[...]
Klopt, dat ik het eerder heb geroepen. maar steeds weer blijf ik bij de N900. (al vanaf mn eerste 8850 nokia trouw)
Maar je zegt het zelf al: 'terwijl MeeGo "misschien" komt' En dat is t m nou.
En wat als nokia straks weer besluit om na 3 updates te zeggen: los t maar op wij trekken onze handen er vanaf, als met de N900 nu.
Als we straks dezelfde apps hebben bij MeeGo als nu met maemo dan hebben we alleen beter hardware gekregen. En wat hardware betreft loopt mijn N900 op 1.15ghz erg goed mee met de concurrerende toestellen van nu.
Ik ben alleen bang dat we weer in de steek gelaten worden terwijl android en apple hun positie vergroten. zolang de apps die iedereen wil afwezig blijven, blijven de (meeste) kopers ook weg denk ik. En juist dan ziet nokia er geen heil meer in en kappen ze er weer mee.
vrede in rust
nvm, zelf opgelost
[ Voor 91% gewijzigd door Kenny1001 op 14-05-2011 11:08 ]
Vreemd dat het bij jou niet werkt, bij mij heeft het altijd prima gewerkt, ik gebruikte het altijd zonder beveiliging. bluetooth heb ik nooit geprobeerd.Sando schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:29:
Tetheren met het MobileHotSpot pakket via USB kabel gaat super.
Gewoon, je zet het aan, wacht even, en het netwerk showt up in je laptop bij wifi connections?DitisKees schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:25:
[...]
Vreemd dat het bij jou niet werkt, bij mij heeft het altijd prima gewerkt, ik gebruikte het altijd zonder beveiliging. bluetooth heb ik nooit geprobeerd.
Kan je ergens het kanaal veranderen? Just a thought, maar misschien dat het wifi-netwerk van mijn buren sterker is dan die van mijn telefoon?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Klopt, er werd mij gisteren nog een (reserve) N900 aangeboden voor 125 euries. 18 maanden geleden kostte hij mij (en anderen) 599 euries.BMW_M3 wrote:
De N900 is subliem voor films te draaien in hoge kwaliteit en zonder haperingen, met ondertiteling zelfs; het geluid uit de twee luidsprekers is (stereo) onovertroffen. Hij speelt alle soorten avi, mpg, wmv, 3gp, enz, enz af; iets wat je op een android weer deels moet missen.
Prachtige hulpprogramma's om diverse profielen alle met hun eigen geluidje en trillingen te installeren. Maar wil je een eenvoudig spel draaien dan moet je werkelijk van alles overhoop halen. Maar daar zal de N900 in 1e instantie ook niet voor bedoeld zijn geweest.
NitDroid (Android) werkt er sinds de laatste update snel op; er wordt immers gewerkt op het interne geheugen; de sd card is alleen nog nodig voor installatie (wel 4 of meer gb gebruiken) alleen jammer natuurlijk dat je de bel functie kwijt raakt, primair toch iets wat van een gsm een telefoon maakt
Daarnaast is de N900 niet subliem in het weergeven van filmpjes (in vensters) op websites; ook flash 10.x ontbreekt erop, niet echt zorgwekkend maar toch wel handig als je veel nieuws-pagina's bezoekt. Daarentegen werkt uitz gemist en cutetube weer bijzonder fijn erop.
Wat de cssu updates betreft, meer dan grappig is het niet; echt feilloos omschakelen van portrait naar landscape is er echt niet bij of je moet een halve teletext pagina niet erg vinden !! En dat half (beeld) geldt voor meer zaken, eigenlijk onduldbaar meer zaken.
Kortom, de N900 is niet meer van deze tijd. Niet zonder reden stoptte Nokia met de productie ervan
Misschien handig om te weten dat de flash te omzeilen is waardoor websites met flash 10.x wel te zien zijn.
Naar mijn mening is de N900 nog wel van deze tijd, misschien wat aan de dikke kant maar dat maken de specs en het mulitasken helemaal goed.
Naar mijn mening is de N900 nog wel van deze tijd, misschien wat aan de dikke kant maar dat maken de specs en het mulitasken helemaal goed.
Exact op die manier. Mijn toestel is teruggestuurd naar Nokia, dus kan het op dit moment niet meer testen, maar zo heeft het bij mij altijd gewerkt.Sando schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:43:
[...]
Gewoon, je zet het aan, wacht even, en het netwerk showt up in je laptop bij wifi connections?
Kan je ergens het kanaal veranderen? Just a thought, maar misschien dat het wifi-netwerk van mijn buren sterker is dan die van mijn telefoon?
Ik ben nu ook (definitief) over; de N900 weg en een HTC Desire Z ervoor terug (met keyboard).
Conclusie tot nog toe: had ik al veel eerder moeten doen.
Nu heb ik pas echt veel mogelijkheden tot overklokken, rom's, rooted, enz, enz.
En onder android ook een soort x-terminal, dus wat mis ik nog tov de N900? Juist, niets!
En als je dan de verontrustende berichten (over Nokia) op dit tweakers.net (16 mei) leest.... net op tijd ...
En onder android ook een soort x-terminal, dus wat mis ik nog tov de N900? Juist, niets!
En als je dan de verontrustende berichten (over Nokia) op dit tweakers.net (16 mei) leest.... net op tijd ...
Wat die verontrustende berichten over Nokia betreft, dit is een gerucht, mogelijk door een slechte vertaling van een artikel in een Engels blad in de wereld gezet door Eldar Murtazin, die ooit wel een goede naam had, maar de laatste jaren de plank zo vaak heeft misgeslagen, dat hij zijn geloofwaardigheid volledig verspeeld heeft. Jammer, dat Tweakers.net zoiets op de frontpage plaatst.
Verwijderd
Want stel dat Nokia overgenomen wordt door Microsoft dan stopt je N900 plotseling met werken ofzo? Of staat er dan spontaan Windows op?racinfo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 06:52:
Van mij part stoppen ze vanaf morgen MS-Dos op al hun telefoons, daar wordt mijn N900 echt niet meer of minder om. De community verzorgt toch al de updates dus in principe heb ik helemaal niets meer met Nokia te maken. Wat Nokia met hun toekomstige telefoons doet maak ik me wel weer druk om als mijn N900 kapot is en ik een nieuwe moet (wat hopelijk nog héél lang gaat duren
Persoonlijk wil ik gewoon niet te hoeven te rooten of een of andere vage rom te installeren om enige vrijheid te hebben. Tuurlijk het kan vast allemaal wel maar het is gewoon een principekwestie dat een of andere corporatie beperkingen oplegt op iets wat mijn eigendom is. Beperkingen die (technisch) helemaal nergens voor nodig zijn en alleen dienen om maar zoveel mogelijk mensen van een bepaalde service ofzo gebruik te laten maken. Ik wíl geen market, OVI-store of whatever. Ik wil gewoon apt-get install bla-bla kunnen doen.racinfo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 06:52:
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 10:42 ]
Ik heb Mediabox mediacenter voor de N900 geinstalleerd. Fijn programma.
Kan je ook geweldig Youtube mee kijken, werkt simpeler op dat gebied dan Cutetube.
Speelt tevens al mijn muziek lekker relaxed af tegenover de standaard mediaplayer.
Wat mij betreft een aanrader.
Kan je ook geweldig Youtube mee kijken, werkt simpeler op dat gebied dan Cutetube.
Speelt tevens al mijn muziek lekker relaxed af tegenover de standaard mediaplayer.
Wat mij betreft een aanrader.
De motor in mijn boot is 51 jaar oud; nog steeds zijn onderdelen leverbaar (zelfs een nieuwe) helaas kan ik dat van mijn vorige telefoon niet zeggen, als ie kapot was gegaan had ik hoogstens een 2e hands kunnen terug kopen; zover wilde ik het echter niet laten komen. Tenslotte is de vraag nu nog behoorlijk hoog naar N900's; de biedprijzen dus ook...
Zoals iemand het op TMO zo mooi had over de AppStores voor iOS en Android, ik moest er ook echt mee lachen:
Of ook:Holy cow! 100000 Farting apps, each a different tone! That is like 100000 different farts I can have with me all the time in my pocket! That is so awesome, that is why smart phones were created in the first place! Fart phones! Yay! Now also in dual core: 2 farts the same time! Oh noes, they do not do multitask. So it is one fart at a time. Oh well.
Android and iPhone can multitask already, so 2 farts at a time is possible.

Verwijderd
[Video]Nokia N9 Teaser Advertisement
Van: pocketnowvideo | 17 mei 2011 | 305 keer bekeken
In this video, we catch tantalizing glimpses of the upcoming, Meego-powered Nokia N9 QWERTY slider. With the company in a period of unprecedented transition, the N9 will need to boast some outstanding features, or risk becoming an also-ran as anticipation builds for the first Windows Phone 7-powered Nokia devices.
The operating system is expected to be MeeGo though technically it is Maemo 6 with MeeGo bindings. Check out the video below.
Hier nog wat nieuws over de N9/N950.
Tja, dat ligt eraan, dat de mensen steeds het nieuwste van het nieuwste willen hebben, wat telefoons betreft, bij bootsmotoren zal dat wat minder het geval zijnracinfo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:27:
De motor in mijn boot is 51 jaar oud; nog steeds zijn onderdelen leverbaar (zelfs een nieuwe) helaas kan ik dat van mijn vorige telefoon niet zeggen, als ie kapot was gegaan had ik hoogstens een 2e hands kunnen terug kopen
Een telefoon van ouder dan een jaar of anderhalf kunnen de winkels en providers alleen nog in de uitverkoop gooien, anders raken ze hem aan de straatstenen niet meer kwijt, dan houden ze die dus ook niet op voorraad.
Hoewel een telefoon een jaar of vijf moet kunnen meegaan, duurt voor veel mensen een tweejarige contractsperiode al te lang. Dit is zeker het geval in landen als Nederland en Engeland, waar men zelfs de duurste smartphones "gratis" bij een contract krijgt, wanneer het volledige bedrag in een keer neergeteld zou moeten worden, zouden veel mensen wel wat langer met hun toestel doen.
Maar nu heb je na een half jaar al een "oude" telefoon, zeker bij een merk als bijv. Samsung, dat de markt overspoelt met steeds weer nieuwe modellen, die net weer een beetje anders zijn, dan de vorige versie.
Onder het download kopje (toepassingsbeheer) heb ik in een van de categorien iets van een J2ME (java) emulator gezien. Werkt die ook? Kennis van me wil Nimbuzz installeren.
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.