Echt wel een beetje jammer van dat myriad alien dalvik. Had echt gehoopt dat het snel beschikbaar zou komen voor de N900, al was het maar een beta oid.GenjiBlade schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:39:
Wat betreft de Myriad Alien Dalvik, die is allang al af, pers condference, proof of concept en release zijn allang al geweest. Probleem is gewoon dat het niet openbaar verkrijgbaar is, dus alleen commercieel. Dat wil zeggen dat wij 'endusers' het niet zullen krijgen tot of Nokia of Linux Foundation of Maemo of CSSU mensen eraan kunnen komen en het voor ons releasen via Ovistore/Appman/update. Het zal nooit een los programma worden wat Myriad zelf voor ons uitbrengt.
Nog makkelijker (als je .zip kan uncompressen):stokkom schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:24:
[...]
Bedankt voor de tip.Was even lastig om te installeren (moest eerst Filebox installeren, daarna Filebox toegang tot root geven en telefoon opnieuw opstarten. Maar daarna was het een eitje).
Hier klikken, opslaan in de hoofdmap, uncompressen via bestandsbeheer. xterminal:
code:
1
2
3
| root cd /home/user/MyDocs/AudioBooster/AudioBooster/ sh audioboost.sh |
klaar.
vrede in rust
Een probleem: Mijn N900 ziet de 27GB partitie niet meer. Ook niet via USB op de pc. Ik had de N900 op mijn pc aangesloten, was op mijn pc een excel bestandje aan het bewerken dat op de telefoon staat en ineens was de verbinding met de N900 weg. In de Windows Verkenner zie ik nog wel de drive, maar is niet toegankelijk. De N900 ziet 'm zelf helemaal niet meer. Accu eruit- erin helpt niet. Iemand een suggestie?
Heb ik ook gehad. Je kunt je 27GB partitie opnieuw formatteren (een quick format, geen volledige) met je PC. Dan ben je wel je data 'kwijt' natuurlijk, maar die kun je met een programma als Active Partition/File Recovery waarschijnlijk wel weer terug krijgen, ging bij mij goed in ieder geval. Of misschien zelfs vóór de format kijken of je de data al kunt terugvinden.lpdv74 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:43:
Een probleem: Mijn N900 ziet de 27GB partitie niet meer. Ook niet via USB op de pc. Ik had de N900 op mijn pc aangesloten, was op mijn pc een excel bestandje aan het bewerken dat op de telefoon staat en ineens was de verbinding met de N900 weg. In de Windows Verkenner zie ik nog wel de drive, maar is niet toegankelijk. De N900 ziet 'm zelf helemaal niet meer. Accu eruit- erin helpt niet. Iemand een suggestie?
(ik heb zelf eMMC opnieuw geflasht, maar dat was achteraf denk ik niet nodig)
Kun je jouw versie sturen of ergens neerzetten? Ik heb het script nog niet geprobeerd, het lijkt me wel prettig voor de speakers, maar ik ben al wel tevreden met het geluid en het volume uit de koptelefoon.BvDorp schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:56:
@stokkom mooi! Heb zelf nog wat zitten puzzelen met het script voor de koptelefoon (lineout,parameters) om dat zachter te krijgen en iets minder bas te laten geven, omdat m'n in-ears echt te hard gingen en het geluid behoorlijk verdrongen werd door de zware bass.
[...]
Werkt de orientation lock niet goed bij jouw dan?
Gaat niet. Als ik in Windows op de driveletter van de N900 klik, krijg ik de melding dat er geen disk geplaatst is...maartenmk schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:26:
[...]
Heb ik ook gehad. Je kunt je 27GB partitie opnieuw formatteren (een quick format, geen volledige) met je PC. Dan ben je wel je data 'kwijt' natuurlijk, maar die kun je met een programma als Active Partition/File Recovery waarschijnlijk wel weer terug krijgen, ging bij mij goed in ieder geval. Of misschien zelfs vóór de format kijken of je de data al kunt terugvinden.
(ik heb zelf eMMC opnieuw geflasht, maar dat was achteraf denk ik niet nodig)
Ik ben nog een klein beetje bezig met geluid uit de speaker bij het bellen, zodra dat af is zet ik even een link neer!maartenmk schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:32:
[...]
Kun je jouw versie sturen of ergens neerzetten? Ik heb het script nog niet geprobeerd, het lijkt me wel prettig voor de speakers, maar ik ben al wel tevreden met het geluid en het volume uit de koptelefoon.
Download: klik
Instructies:
- Pak uit in je telefoon: map die je krijgt als je op PC aansluit in mass-storage
- Open terminal, doe 'root'
- cd /home/user/MyDocs/
- sh AudioBoost.sh
[ Voor 23% gewijzigd door BvDorp op 30-03-2011 23:31 ]
Mijn dan?Bongoarnhem schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:45:
[...]
Werkt de orientation lock niet goed bij jouw dan?

Mijn telefoon heeft nooit een dergelijke optie aangeboden. Ik vind het bij voorbaat waardeloos als het meer handelingen nodig heeft dan 1 sneltoets, maar ik wil er graag meer over weten en zo te zien kan jij me meer vertellen.
Maar dan nog:
- In de keuken bezig met eten.
- Telefoon op tafel in woonkamer. Gaat over.
- Handen wassen, naar telefoon lopen.
- Pak op.
- Druk op opnemen.
- *scherm draait precies tegelijk. Het draaien neemt 1500ms in beslag*
- FFUUUU
- Ga erbij zitten op de bank bij de tafel
- Druk op opnemen
- *scherm draait precies tegelijk. Het draaien neemt 1500ms in beslag*
- FFUUUU
- Beller heeft opgehangen.
- Op de fiets, Telefoon in jaszak. Muziek luisterende. Gaat over.
- Pak uit jaszak, kijk op scherm.
- *ff wachten op draaien*
- FFUUUU
- Stop met fietsen. Houd telefoon horizontaal om op te nemen
- *ff wachten op draaien*
- FFUUUU
- Pak telefoon verkeerd
- *ploep contact lijst verschijnt*
- FFUUUU
- Close contact lijst
- (..)
- Wil iemand bellen, houd telefoon verticaal.
- *niets gebeurt*
- FFUUUU
- Telefoon schudden als een blikje chocolademelk
- *Contactlijst/bellijst verschijnt als je de foon een seconde stilhoudt*
- Meer tijd kwijt dan 10 jaar geleden
Laatst in de supermarkt bij de kassa. Telefoon gaat > ophangen en terug in jaszak > 5 minuten later terugbellen > OH NEE mijn vrienden hangen nog aan de lijn te lachen!

Coolste telefoon ooit dit, echt. Maar *BELLEN* is echt het klootste ooit met dit ding en niemand die dat gaat bagatelliseren.
Echt, ik bel sinds deze telefoon vaker vanaf mijn laptop met Skype OMDAT DAT MAKKELIJKER IS.
Ik heb niet eens olifantenpoten, echt niet.
[ Voor 82% gewijzigd door Sando op 31-03-2011 01:43 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
@RedSandro: Voel helemaal met je mee, zeker als je dan ook nog eens aan andere mensen mag uit gaan leggen dat het toch wel een handige 'telefoon' is!
Drie tips:
- ga naar telefoon -> druk op 'Telefoon' bovenin -> Draaiknop -> Schermstand op 'portret' zetten voorkomt draaien
- installeer de Community Formware (CSSU)
- overklokken al overwogen?

Drie tips:
- ga naar telefoon -> druk op 'Telefoon' bovenin -> Draaiknop -> Schermstand op 'portret' zetten voorkomt draaien
Installeer de CSSU eens, zal echt een verademing voor je zijn.Sando schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 01:19:
[...]
Mijn dan? [afbeelding]
Mijn telefoon heeft nooit een dergelijke optie aangeboden. Ik vind het bij voorbaat waardeloos als het meer
Ik heb niet eens olifantenpoten, echt niet.
Zoek even op maemo.org naar CSSU.
[ Voor 76% gewijzigd door Bongoarnhem op 31-03-2011 07:55 ]
Ik weet niet meer helemaal zeker wat ik gedaan heb, misschien SDformatter (van Matsushita) gebruikt, probeer dat eens. Of een Gparted boot CD (maar dat heb ik volgens mij niet hoeven doen). Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw probleem net iets anders is. Dan zul je denk ik je eMMC moeten flashen (maar dan moet je wel gelijk je hele toestel doen, alleen eMMC gaat niet blijkbaar, zie Wiki).lpdv74 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:45:
[...]
Gaat niet. Als ik in Windows op de driveletter van de N900 klik, krijg ik de melding dat er geen disk geplaatst is...
Wat doet het precies?BvDorp schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:19:
[...]
Ik ben nog een klein beetje bezig met geluid uit de speaker bij het bellen, zodra dat af is zet ik even een link neer!
Instructies:
- Pak uit in je telefoon: map die je krijgt als je op PC aansluit in mass-storage
- Open terminal, doe 'root'
- cd /home/user/MyDocs/
- sh AudioBoost.sh

[ Voor 6% gewijzigd door killerdemon op 31-03-2011 11:09 ]
Ik heb 'm standaard op landscape staan. Reden: bij portrait mode draait ie alsnog het scherm naar landscape als het toetsenbord open is. En bij een telefoontje doe ik dat meestal dicht: gaat ie alsnog draaien...BvDorp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 02:30:
@RedSandro: Voel helemaal met je mee, zeker als je dan ook nog eens aan andere mensen mag uit gaan leggen dat het toch wel een handige 'telefoon' is!![]()
Drie tips:
Bovendien raak ik altijd in de war met de volumeknoppen, de functie daarvan wisselt bij het draaien.
thanks! Wat heb je gedaan met het geluid uit de speaker bij het bellen? (het schijnt dat je ze niet te hard moet zetten, vandaar dat ik het even check voor de zekerheid)BvDorp schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:19:
[...]
Ik ben nog een klein beetje bezig met geluid uit de speaker bij het bellen, zodra dat af is zet ik even een link neer!
[....]
@Killerdemon: zie hier (ik heb het zelf nog niet getest)
Geluid uit de speaker bij het bellen heb ik een aantal extra volumeniveau's meegegeven. Het geluid gaat nu dus niet direct van overslaan naar zacht, maar kent een paar tussenstappen. Hou er wel rekening mee dat je het geluid niet (meer) altijd op z'n hardst moet zetten, dan gaat ie wat kraken (niet gevaarlijk, lichtjes).maartenmk schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:48:
[...]
thanks! Wat heb je gedaan met het geluid uit de speaker bij het bellen? (het schijnt dat je ze niet te hard moet zetten, vandaar dat ik het even check voor de zekerheid)
@Killerdemon: zie hier (ik heb het zelf nog niet getest)
Het script verbetert de geluidsbeleving bij het bellen, gebruik van de speakers, TV-out en de koptelefoon. Het originele script zet de 'loudness' en bass wat te hard voor in-ears, en daardoor krijg je een slechter en vermoeiender geluid. Dit effect heb ik dus wat gedempt.
HeldBvDorp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 02:30:
Drie tips:
n54 power!
Pfff... weet nog niet wat de oorzaak was, maar hij doet 't weer. Heb inderdaad alles moeten flashen. Daarna met een recovertooltje het belangrijkste weer teruggekregen. Maar ik vertrouw m'n N900 niet echt meer. Nog een keer zoiets en ik stamp 'm plat...maartenmk schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:38:
[...]
Ik weet niet meer helemaal zeker wat ik gedaan heb, misschien SDformatter (van Matsushita) gebruikt, probeer dat eens. Of een Gparted boot CD (maar dat heb ik volgens mij niet hoeven doen). Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw probleem net iets anders is. Dan zul je denk ik je eMMC moeten flashen (maar dan moet je wel gelijk je hele toestel doen, alleen eMMC gaat niet blijkbaar, zie Wiki).
ik twijfel sterk tussen de N900 en enkele andere toestellen. Maar omdat ik een linux-junk ben heb ik een lichte voorkeur voor de N900. Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het volgende;
- heb je een windows-pc nodig voor de functionaliteit? (of kan syncen enzo ook met linux?)
- is het mogelijk om een dualboot te draaien met iets anders, bijv. android?
- het 3-row-keyboard is dat niet verrektes irritant met typen; tekentjes, toetsen combis etc.?
- speelt het device ook HD beeld af?
- zijn opties als whatsapp/pingen ook mogelijk met een n900?
bvd
- heb je een windows-pc nodig voor de functionaliteit? (of kan syncen enzo ook met linux?)
- het 3-row-keyboard is dat niet verrektes irritant met typen; tekentjes, toetsen combis etc.?
bvd
himlims_ 
Join the club!
Ok, antwoorden, voor zover ik die heb:
-Syncen heb ik nooit gedaan, met windows wel een eitje via Ovi Suite, ik meen me te herinneren dat er meerdere wegen naar Rome leiden met Linux (zou je thread moeten doorspitten of maemo.org)
-Dualboot is zeker mogelijk met nitdroid die nu op gingerbread staat, helaas is er beperkte functionaliteit wat betreft bellen onder android.
-3 Row keyboard heb ik nooit problemen mee gehad, ook nooit problemen gehoord van gebruikers, het went snel en is goed overzichtelijk ingedeeld.
-geen HD video helaas.
-whatsapp/ping heeft de N900 niet, wel gtalk/skype/msn/yahoo/icq/jibber en meer factory installed of met een simpele addon in het standaard messaging omgeving te gebruiken zonder tussenkomst van speciale apps.
Veel success met zoektocht naar een nieuwe telefoon en hopelijk mogen we je binnenkort verwelkomen
Join the club!
Ok, antwoorden, voor zover ik die heb:
-Syncen heb ik nooit gedaan, met windows wel een eitje via Ovi Suite, ik meen me te herinneren dat er meerdere wegen naar Rome leiden met Linux (zou je thread moeten doorspitten of maemo.org)
-Dualboot is zeker mogelijk met nitdroid die nu op gingerbread staat, helaas is er beperkte functionaliteit wat betreft bellen onder android.
-3 Row keyboard heb ik nooit problemen mee gehad, ook nooit problemen gehoord van gebruikers, het went snel en is goed overzichtelijk ingedeeld.
-geen HD video helaas.
-whatsapp/ping heeft de N900 niet, wel gtalk/skype/msn/yahoo/icq/jibber en meer factory installed of met een simpele addon in het standaard messaging omgeving te gebruiken zonder tussenkomst van speciale apps.
Veel success met zoektocht naar een nieuwe telefoon en hopelijk mogen we je binnenkort verwelkomen
@ himlims_
Er is gewoon rsync.
Edit:
whatsapp kan als je Dalvik werkend krijgt
(android framework)
Er is gewoon rsync.
Edit:
whatsapp kan als je Dalvik werkend krijgt
[ Voor 52% gewijzigd door killerdemon op 31-03-2011 15:20 ]
@GenjiBlade; ik verwacht nodige via ssh te gaan doen met 't device, daarom mijn vraag of het kleine toetsenbord geen bron van irritatie is. Bedoel als ik een ctrl+c of esc wil ingeven,zijn daar veel handelingen voor nodig?
hoe is de audio-speaker? goed dat is discutable. maar neem die van de iphone die is rond uti slecht, en een htc desire is erg netjes. hoe dien ik de n900 te positioneren?
hoe is de audio-speaker? goed dat is discutable. maar neem die van de iphone die is rond uti slecht, en een htc desire is erg netjes. hoe dien ik de n900 te positioneren?
Combo/Hotkey handelingen zijn goed bedienbaar met je duimen. (ESC is overigens Shift+Backspace of Special+Backspace)
Audiospeaker, meningen verschillen, persoonlijk ben ik er erg tevreden over en als ik de audioboost script ervaringen mag geloven wordt het alleenmaar beter. Stereo is OOB alleen al erg nice, heb alleenzelf geen ervaringen met audioboost. Mooiste positie voor de N900 is Landscape, dan komen de twee speakertjes goed tot hun recht.
Audiospeaker, meningen verschillen, persoonlijk ben ik er erg tevreden over en als ik de audioboost script ervaringen mag geloven wordt het alleenmaar beter. Stereo is OOB alleen al erg nice, heb alleenzelf geen ervaringen met audioboost. Mooiste positie voor de N900 is Landscape, dan komen de twee speakertjes goed tot hun recht.
Verwijderd
- Er zijn in de repository syncml gui's te vinden. Waar je dit dan mee kan synchroniseren weet ik zo 123 niet, ik sync namelijk niet maar syncml lijkt me vrij universeel. Ook kan de n900 standaard syncen met exchange servers, hotmail werkt bijvoorbeeld.himlims_ schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:06:
ik twijfel sterk tussen de N900 en enkele andere toestellen. Maar omdat ik een linux-junk ben heb ik een lichte voorkeur voor de N900. Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het volgende;
bvd
- Dualboot met android werkt, dit heet nitdroid (word nog druk aan ontwikkeld, sommige onderdelen werken nog niet), zie deze pagina.
- Ik vindt het toetsenbord heel fijn typen, combi's zijn ook gewoon goed te doen.
- HD afspelen heb ik niet geprobeerd maar het heeft ook geen voordeel aangezien het scherm 'maar' een resolutie van 800x480 heeft.
- Standaard heb je in je 'sms' app een aantal protocollen tot je beschikking waaronder gtalk, skype en jabber, msn is met een simpel plugin te installeren. Whatsapp is er niet, te onaantrekkelijk voor betaalde apps omdat er maar 1 toestel met maemo is.
Verwijderd
F toetsen gebruik ik zelf niet, maar ik lees hier dat je op de touchscreen esc in kunt drukken gevolgd door een nummer om de F-toetsen te gebruiken.himlims_ schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:49:
Dank voor je feedback. Lees nu klein artikeltje over die audio-boost (damn wat zijn d'r veel mogelijkheden)
sorry voor de vele vragenmaar de F1-12 toetsen worden die ook ondersteund?
Ook is het mogelijk om een extern keyboard te gebruiken. (bluetooth of usb, ja de n900 kan usb host-mode, wel een verloopje en software nodig)
BvDorp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 02:30:
Drie tips:
Ik ben CSSU'er van het eerste uur, en mijn N900 draait ook al standaard op 850 MHzBongoarnhem schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 07:53:
Installeer de CSSU eens, zal echt een verademing voor je zijn.
Zoek even op maemo.org naar CSSU.
Overklokken doet dat draaien inderdaad wat sneller verlopen maar nog steeds niet zo fijn. Maar wat die CSSU na 100 updates precies heeft gedaan weet ik niet, heb nog niet wat gemerkt ofzo. Het is meer een psychisch gevoel dat ie 'lekker veel updates' krijgt.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik heb het idee dat het toestel wat soepeler loopt op sommige vlakken. Ik heb sinds de CSSU updates iig geen problemen meer met draaiende schermen die me 2 sec kosten.Sando schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 05:58:
[...]
[...]
Ik ben CSSU'er van het eerste uur, en mijn N900 draait ook al standaard op 850 MHz
Overklokken doet dat draaien inderdaad wat sneller verlopen maar nog steeds niet zo fijn. Maar wat die CSSU na 100 updates precies heeft gedaan weet ik niet, heb nog niet wat gemerkt ofzo. Het is meer een psychisch gevoel dat ie 'lekker veel updates' krijgt.
Daarnaast zijn er sowieso meer bureaubladen(welke ik niet gebruik) en er is de orientation lock waar ik je eerder op wees. Mijn e-mail widget functioneerd sinds de updates ook foutloos daar waar deze eerder nog wel eens 'lastig" deed.
[ Voor 3% gewijzigd door Bongoarnhem op 01-04-2011 13:05 ]
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Dat is een erg mooi toestel, van het design kan Nokia nog iets leren. Ook de specs zijn niet misselijk. Als dit echt zou bestaan zou ik hem meteen kopen als opvolger van mijn N900, waar ik overigens nog steeds geheel tevreden over ben.
Maar je gaf geen uitleg toen ik er om vroeg.Bongoarnhem schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:05:
[...]
en er is de orientation lock waar ik je eerder op wees.
Nu heb ik dit gedaan:
Is dat wat je bedoelde? Dat is iig geen CSSU truukje.BvDorp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 02:30:
Jammer dat ik dat accelerodraaientruukje nu moet uitzetten. Voor muziek en bellen heb ik liever gewoon permanent portrait mode, en desktop/sms/browsen landscape mode.
En ik stem voor een 180 graden gedraaide portrait mode want ergernis #2 is dat de lader en de koptelefoon ingang elk aan de verkeerde kant zitten. (En na het omdraaien de volumeknop ook.
Het is logisch om de voeding aan de onderkant (ipv bovenkant) te hebben, en audio precies andersom.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Als je CSSU hebt geinstalleerd komt er zo'n extra applet te staan in dat dropdown menu op je homescreen (status area) genaamd orientation lock. Dan kan je dus ook landscape gelockt hebben en op elk moment makkelijk weer unlocken/locken.
Heb hem gelocked op landscape zelfs bellen gaat via landscape, helaas niet meer kunnen veranderen (ook niet in het menu van telefoon) je kan niet alles hebbenCaelorum schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:05:
Als je CSSU hebt geinstalleerd komt er zo'n extra applet te staan in dat dropdown menu op je homescreen (status area) genaamd orientation lock. Dan kan je dus ook landscape gelockt hebben en op elk moment makkelijk weer unlocken/locken.
Bij gebrek aan een fatsoenlijke voorlamp op m'n fiets gebruikte ik de laatste tijd de N900 met de Flashlight-app als lamp 
Alleen, van het weekend met iets te veel in m'n handen en dan ook nog de N900 gaan fietsen, resultaat: ik liet hem midden op de weg uit m'n handen glijden. De batterij lag eruit, achterplaat lag ergens verderop.
Alles weer in elkaar gezet, weer opgestart...geen problemen. Alleen achterop wat krasjes.
Tot ik thuis kwam, ik merkte dat het pootje achterop los hing en wat bleek, magneetje eruit
Wat erger is, nu herkent ie ook niet meer wanneer m'n cameraklepje open en dicht staat, en hij denkt dat de klep er altijd af is gezien het feit dat mn SD-kaart niet meer wordt herkend! Die wordt geloof ik ook ge-unmount zodra het magneetje er niet meer in zit.
Gelukkig is de oplossing voor alle problemen vrij simpel: gewoon een nieuwe backplate. Ga vandaag maar eens even naar een NSP in de buurt. En anders heb ik het onderdeel hier al gezien: http://www.thenokiaparts....battery-cover-assy-253138
En natuurlijk op eBay: http://shop.ebay.co.uk/?_...0&_nkw=N900+BATTERY+COVER
Alleen, van het weekend met iets te veel in m'n handen en dan ook nog de N900 gaan fietsen, resultaat: ik liet hem midden op de weg uit m'n handen glijden. De batterij lag eruit, achterplaat lag ergens verderop.
Alles weer in elkaar gezet, weer opgestart...geen problemen. Alleen achterop wat krasjes.
Tot ik thuis kwam, ik merkte dat het pootje achterop los hing en wat bleek, magneetje eruit
Wat erger is, nu herkent ie ook niet meer wanneer m'n cameraklepje open en dicht staat, en hij denkt dat de klep er altijd af is gezien het feit dat mn SD-kaart niet meer wordt herkend! Die wordt geloof ik ook ge-unmount zodra het magneetje er niet meer in zit.
Gelukkig is de oplossing voor alle problemen vrij simpel: gewoon een nieuwe backplate. Ga vandaag maar eens even naar een NSP in de buurt. En anders heb ik het onderdeel hier al gezien: http://www.thenokiaparts....battery-cover-assy-253138
En natuurlijk op eBay: http://shop.ebay.co.uk/?_...0&_nkw=N900+BATTERY+COVER
Magneetje vind je natuurlijk niet meer terug maar wellicht kun je een oortelefoontje slopen en daarvan het magneeltje in de achterklep plakken; dat schijnt prima te werken.
Trouwens, ik krijg al een paar dagen die CSSU update niet binnen:
Maemo 5 Community SSU package
Update All
Download size: 14k

I accept

Not enough space in application install memory. Uninstall some applications to free enough space for this installation.

* Sando verwijdert 14 apps die hij eigenlijk niet kwijt wil en probeert het opnieuw.

Not enough space in application install memory. Uninstall some applications to free enough space for this installation.

FFFUUUU..
14 ^%@#$! KILOBYTE MAN!!

Iemand tips?
-edit-
Plaatjes
Maemo 5 Community SSU package
Update All
Download size: 14k

I accept

* Sando verwijdert 14 apps die hij eigenlijk niet kwijt wil en probeert het opnieuw.

FFFUUUU..
14 ^%@#$! KILOBYTE MAN!!

Iemand tips?
-edit-
Plaatjes
[ Voor 30% gewijzigd door Sando op 04-04-2011 10:40 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Probeer eens wat meer ruimte op je rootfs te creëren.
Overigens morgen gaat mijn n900 naar Nokia om hem te laten repareren onder garantie (hoop ik). Het scherm is geheel naar de klote. Vervorming, verkleuring, niet aangaan van display. Het ene moment deed alles het nog goed en daarna dit dus.
Als het onder de garantie valt en de n900 is gerepareerd gaat die weg, wat is zo'n beetje een gangbare prijs voor een tweedehands n900?
Overigens morgen gaat mijn n900 naar Nokia om hem te laten repareren onder garantie (hoop ik). Het scherm is geheel naar de klote. Vervorming, verkleuring, niet aangaan van display. Het ene moment deed alles het nog goed en daarna dit dus.
Als het onder de garantie valt en de n900 is gerepareerd gaat die weg, wat is zo'n beetje een gangbare prijs voor een tweedehands n900?
[ Voor 82% gewijzigd door Caelorum op 04-04-2011 11:03 ]
Ik geloof dat ik ook zoiets had, bij de één van de eerdere updates. . ...ah, gevonden, zie http://talk.maemo.org/sho...p?p=964870&postcount=1919Sando schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:29:
Trouwens, ik krijg al een paar dagen die CSSU update niet binnen:
[...]
Iemand tips?
-edit-
Plaatjes
Misschien werkt het bij jou ook, het probleem klinkt in ieder geval hetzelfde.
Zo, bij de NSP in de buurt hadden ze nog 1 backcover liggen, die heb ik opgehaald (€20,00 ex. BTW), en nu werkt alles weer naar behoren 
Over die CSSU: van wanneer is die laatste update eigenlijk? Want ik heb al weken geen update meer gezien volgens mij..
Over die CSSU: van wanneer is die laatste update eigenlijk? Want ik heb al weken geen update meer gezien volgens mij..
Laatste update was op 9 maart volgens de changelog van cssu: http://wiki.maemo.org/Community_SSU/Changelog
Ook ik krijg al wekenlang geen updates meer binnen via SSU. Geen idee waar dat aan ligt. Ik heb mijn catalogues nagekeken en krijg geen foutmeldingen... Zal wel goed zijn, want mijn N900 functioneert nog prima.
Ander vraagje: ik heb wat krassen op mijn scherm zitten. Die krassen vind ik lastig omdat mijn stylus een klein beetje hapert als ik er overheen ga... Functioneel heb ik verder geen last van die krassen: mijn scherm reageert nog altijd zoals het moet. Nu heb ik het idee om een screen protector over mijn scherm te plakken. Hopelijk helpt dat tegen die krassen. Heeft iemand daar ervaringen mee? Kan een screen protector (wat is eigenlijk het Nederlandse woord hiervoor?) helpen?
Ander vraagje: ik heb wat krassen op mijn scherm zitten. Die krassen vind ik lastig omdat mijn stylus een klein beetje hapert als ik er overheen ga... Functioneel heb ik verder geen last van die krassen: mijn scherm reageert nog altijd zoals het moet. Nu heb ik het idee om een screen protector over mijn scherm te plakken. Hopelijk helpt dat tegen die krassen. Heeft iemand daar ervaringen mee? Kan een screen protector (wat is eigenlijk het Nederlandse woord hiervoor?) helpen?
Blijkbaar is de frequentie van CSSU-releases wat omlaag gegaan, maar als ik het topic lees zit er weer een grote update aan te komen met o.a. een nieuwe UI voor de mediaplayer.
Stokkom, wat betreft die krasjes: ik heb ook een 'hompje' uit mn scherm en heb een half jaartje met een screenprotector rondgelopen. Het haperen met je stylus is dan wel weg, je krijgt een mooi glad scherm. Maar wat ik balen vond is dat de protector niet helemaal strak langs de rand aansloot, waardoor daar erg veel troep ging zitten. En hoe ik het ook probeerde, ik had steeds ergens een luchtbel of een stukje dat niet goed vastgeplakt zat.
Zit nu weer een paar weken zonder en vind hem zonder protector toch 10x mooier hoor
dat hompje neem ik dus maar gewoon voor lief.
Toch is het het proberen waard! Ik had 2 setjes besteld bij screenprotector.nl van het huismerk. Mooie complete setjes, maar zoals ik al zei net niet lekker op maat!
Succes.
Stokkom, wat betreft die krasjes: ik heb ook een 'hompje' uit mn scherm en heb een half jaartje met een screenprotector rondgelopen. Het haperen met je stylus is dan wel weg, je krijgt een mooi glad scherm. Maar wat ik balen vond is dat de protector niet helemaal strak langs de rand aansloot, waardoor daar erg veel troep ging zitten. En hoe ik het ook probeerde, ik had steeds ergens een luchtbel of een stukje dat niet goed vastgeplakt zat.
Zit nu weer een paar weken zonder en vind hem zonder protector toch 10x mooier hoor
Toch is het het proberen waard! Ik had 2 setjes besteld bij screenprotector.nl van het huismerk. Mooie complete setjes, maar zoals ik al zei net niet lekker op maat!
Succes.
Bedankt voor je ervaringen... Als ik een scherm-beschermer koop, zal ik goed opletten of hij goed past...
De gemiddelde ebayprotectors zijn ook goed ( naar prijs/prestatie)
Ik heb nu sinds de aanschaf ze er op zitten, en na een tijd vervang ik hem
Doe er gemiddeld 6 maanden mee.
De eerste die ik had besteld waren btw crappy, kijk naar de foto's
< ik kreeg een setje met protectors, maar het "oor" gaatje was er niet uitgehaald ....klinkt verrot hoor >
tegen 2 dollar (1,50 € ) voor 4 stuks klaag ik niet over pasvorm
Ik heb nu sinds de aanschaf ze er op zitten, en na een tijd vervang ik hem
Doe er gemiddeld 6 maanden mee.
De eerste die ik had besteld waren btw crappy, kijk naar de foto's
< ik kreeg een setje met protectors, maar het "oor" gaatje was er niet uitgehaald ....klinkt verrot hoor >
tegen 2 dollar (1,50 € ) voor 4 stuks klaag ik niet over pasvorm
Weer een nieuwe CSSU dus binnekort, ik ben benieuw!
zeker als er een nieuwe UI voor de muziek in zit
waar in trouwens wel last van heb, is dat als ik de landscape mode lock, ik, als ik gebeld wordt, alleen de opneem toets zie. de rest valt van het scherm af. Soms herstelt het zich, soms niet.. Iemand anders hier ook last van=
zeker als er een nieuwe UI voor de muziek in zit
waar in trouwens wel last van heb, is dat als ik de landscape mode lock, ik, als ik gebeld wordt, alleen de opneem toets zie. de rest valt van het scherm af. Soms herstelt het zich, soms niet.. Iemand anders hier ook last van=
heeft iemand 3g aan het draaien op nitdroid 0.0.8popov icm vodafone?
Ik heb de APN instellingen volgens 'het boekje' gedaan (zonder username/password) en krijg nog steeds geen verbinding...
Ik heb de APN instellingen volgens 'het boekje' gedaan (zonder username/password) en krijg nog steeds geen verbinding...
cd /pub && more beer
Thx, even geprobeerd (en hier gequote voor de volledigheid):maartenmk schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:08:
[...]
Ik geloof dat ik ook zoiets had, bij de één van de eerdere updates. . ...ah, gevonden, zie http://talk.maemo.org/sho...p?p=964870&postcount=1919
Misschien werkt het bij jou ook, het probleem klinkt in ieder geval hetzelfde.
Maar dan krijg ik dit:quote: maartenmkWith the latest update, I got an error saying I didn't have enough space in application install memory, even though I have about 56MB free on rootfs.
Using apt-get dist-upgrade solved the problem though.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Nokia-N900:~# apt-get dist-upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Calculating upgrade... Failed The following packages have unmet dependencies: upstart: PreDepends: sysvinit-utils (>= 2.86.ds1-23) or busybox (>= 3:1.6.1.legal-1osso8) but it is not going to be installed E: Error, pkgProblemResolver::Resolve generated breaks, this may be caused by held packages. |
Iemand een idee wat ik daarmee moet?
Ja dat heb ik dus gedaan en dat hielp niet.Caelorum schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:58:
Probeer eens wat meer ruimte op je rootfs te creëren.
41 MB is genoeg voor een update van 14 kB.
[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 05-04-2011 07:28 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Een tijd terug heb ik na wat "lag" mbt de reactiesnelheid van mijn scherm ook deze stappen doorlopen. Er moest een internetverbinding openstaan om het proces succesvol af te ronden. Dus zorg dat je een verbinding open hebt staan.Sando schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:27:
[...]
Thx, even geprobeerd (en hier gequote voor de volledigheid):
[...]
Maar dan krijg ik dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nokia-N900:~# apt-get dist-upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Calculating upgrade... Failed The following packages have unmet dependencies: upstart: PreDepends: sysvinit-utils (>= 2.86.ds1-23) or busybox (>= 3:1.6.1.legal-1osso8) but it is not going to be installed E: Error, pkgProblemResolver::Resolve generated breaks, this may be caused by held packages.
[...]
Ja dat heb ik dus gedaan en dat hielp niet.
41 MB is genoeg voor een update van 14 kB.
En als je username vodafone en pass vodafone (letterlijk zo - geen hoofdletters enz) probeert?ny-hardcore schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:33:
heeft iemand 3g aan het draaien op nitdroid 0.0.8popov icm vodafone?
Dat moet namelijk wel bij UMTS/HSDPA verbindingen voor hun dongle en laptop modules via 3G
[ Voor 10% gewijzigd door GenjiBlade op 05-04-2011 08:32 ]
Nou, het is maar een gok, wat PreDepends zijn weet ik niet precies, maar je zou kunnen proberen extras-devel aan te zetten, dan de twee genoemde files apart te installeren/upgraden met apt-get, extras-devel weer uit te zetten en nogmaals apt-get dist-upgrade te draaien. Backupje vantevoren kan wellicht geen kwaad...Sando schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:27:
[...]
Thx, even geprobeerd (en hier gequote voor de volledigheid):
[...]
Maar dan krijg ik dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nokia-N900:~# apt-get dist-upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Calculating upgrade... Failed The following packages have unmet dependencies: upstart: PreDepends: sysvinit-utils (>= 2.86.ds1-23) or busybox (>= 3:1.6.1.legal-1osso8) but it is not going to be installed E: Error, pkgProblemResolver::Resolve generated breaks, this may be caused by held packages.
[...]
heb beide al geprobeerd, met en zonder username/password.GenjiBlade schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:31:
[...]
En als je username vodafone en pass vodafone (letterlijk zo - geen hoofdletters enz) probeert?
Dat moet namelijk wel bij UMTS/HSDPA verbindingen voor hun dongle en laptop modules via 3G
Volgens de nitdroid wiki moet er geen username/password ingevuld worden.
de volgende settings heb ik gebruikt:
Naam: Vodafone live! APN: live.vodafone.com Proxy: leeg laten Port: leeg laten Gebruikersnaam: vodafone Wachtwoord: vodafone Server: leeg laten MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl MMS proxy: 192.168.251.150 MMS poort: 8799 MCC: 204 MNC: 04 Verificatietype: PAP APN type: Internet + MMS |
cd /pub && more beer
Gister heb ik Community SSU package geïnstalleerd en daarmee is mijn email widget verdwenen van mijn scherm, en ik kan hem ook niet meer toevoegen. Heeft iemand anders dit al wel eens gehad en nog belangrijker wat was de oplossing?
Oplossing:TwoR schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:40:
Gister heb ik Community SSU package geïnstalleerd en daarmee is mijn email widget verdwenen van mijn scherm, en ik kan hem ook niet meer toevoegen. Heeft iemand anders dit al wel eens gehad en nog belangrijker wat was de oplossing?
code:
1
2
| root apt-get install modest-home-applet |
Probleem is echter, dat hij bij mij soms weer verdwijnt. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat het ding gewoon blijft staan?
thnx !! dat had ik niet snel gevonden denk ikBvDorp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:48:
[...]
Oplossing:
code:
1 2 root apt-get install modest-home-applet
Probleem is echter, dat hij bij mij soms weer verdwijnt. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat het ding gewoon blijft staan?
Is atm geen oplossing voor. Hopelijk word het met de nieuwe CSSU aangepakt.BvDorp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:48:
[...]
Oplossing:
code:
1 2 root apt-get install modest-home-applet
Verwijderd
Het zou kunnen zijn dat je email widget conflicteert met een van je andere widgets op je scherm.BvDorp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:48:
Om dat eventueel uit te sluiten zou je kunnen proberen om je email widget te isoleren op een van je negen desktops.
Ik bedoelde met 'verdwijnen' dat de widget daadwerkelijk autoremoved wordt door een apt-get proces.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:56:
[...]
Het zou kunnen zijn dat je email widget conflicteert met een van je andere widgets op je scherm.
Om dat eventueel uit te sluiten zou je kunnen proberen om je email widget te isoleren op een van je negen desktops.
Verwijderd
@BvDorp
Een tijdje geleden las ik ergens een bericht van iemand waarbij zijn email widget op onverklaarbare wijze verdween. Hij kon het niet meer in zijn lijst vinden en terugplaatsen (inmiddels weten we dat het wel kan door de hier meerdere malen vermelde code).
Die persoon kreeg het advies van een eventuele conflicterende widget, waarbij de email widget in de buurt stond als mogelijke oorzaak, zover ik het me nog kan herinneren.
Helaas kan ik het bewuste stuk niet meer vinden, ondanks het nodige speurwerk, zodat ik de link hier zou kunnen plaatsen.
Een tijdje geleden las ik ergens een bericht van iemand waarbij zijn email widget op onverklaarbare wijze verdween. Hij kon het niet meer in zijn lijst vinden en terugplaatsen (inmiddels weten we dat het wel kan door de hier meerdere malen vermelde code).
Die persoon kreeg het advies van een eventuele conflicterende widget, waarbij de email widget in de buurt stond als mogelijke oorzaak, zover ik het me nog kan herinneren.
Helaas kan ik het bewuste stuk niet meer vinden, ondanks het nodige speurwerk, zodat ik de link hier zou kunnen plaatsen.
Ik denk dat je deze bedoeld N-user, na deze melding waren er meerdere mensen die dit probleem hadden evenals hetzelfde probleem met de agenda widget.BvDorp schreef op maandag 29 november 2010 @ 00:24:
Mijn e-mail widget is weg. Als in, het staat niet meer in het lijstje met widgets, en het staat ook niet op een homescreen. Weet iemand toevallig welke package ik moet herinstalleren? Of is er een toegankelijke manier om hier achter te komen?
Ik zit al een tijdje te kijken naar die CSSU updates, maar ik krijg er nou niet echt de vingers achter wat dit in de praktijk nou voor een voordelen heeft. Ik zie wat updates over portrait mode en wat transitions. Echt nieuwe features die je niet wilt missen zijn er niet echt toch?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verwijderd
KloptBongoarnhem schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:15:
Ik denk dat je deze bedoeld N-user, na deze melding waren er meerdere mensen die dit probleem hadden evenals hetzelfde probleem met de agenda widget.
Echter het bericht over de conflicterende widget in combinatie met de email widget heb ik ergens anders gelezen.
@Hooglander1
Het is maar hoe je het bekijkt. De een vindt 9 desktops en portrait mode overbodig, terwijl iemand anders het wel wat vindt.
Daarnaast bevindt het hele CSSU gebeuren zich nog in een testfase; dus zijn die updates geheel voor eigen risico en dat heb ik inmiddels al aan den lijve ondervonden.
De N900 is op deze manier een langer leven beschoren, alhoewel ik na dik anderhalf jaar op zoek ben naar een opvolger. Ik hoop dat de N950 binnenkort wordt gepresenteerd
Ik lees net op het maemo forum in een post van 3 april van een van de CSSU devs. Volgens hem gaat de komende CSSU update wat groter zijn, vandaar dat het wat langer duurt.
Hij zegt verder dat de mediaplayer update niet alleen de UI is. ben benieuwd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [sbox-FREMANTLE_ARMEL: ~/ssu/version14] > ls *.changes camera-ui_1.1.29.2+0cssu1_armel.changes hildon-application-manager_2.2.72-4_armel.changes hildon-desktop_2.2.142-12_armel.changes hildon-status-menu_0.3.40-5_armel.changes maemo-statusmenu-fmtx_0.12+0cssu1_armel.changes modest-l10n_6.11+0cssu1_armel.changes modest_3.90.7-8_armel.changes osso-pdf-viewer_1.8.24-2+0cssu1_armel.changes status-area-orientationlock-applet_1.0+0cssu2_armel.changes tinymail_1.1.92-1+0cssu1_armel.changes |
Hij zegt verder dat de mediaplayer update niet alleen de UI is. ben benieuwd.
Is al bekend wanneer de CSSU voor het "algemene N900 publiek" wordt vrijgegeven, dus een officiele enigzins stabiele publieks versie?
CSSU is rete stabiel hier, ik weet niet precies wat jij hebt ervaren/gelezen. Heb naast de e-mail widigt bug geen verdere fouten kunnen ontdekken.Beehr11 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:29:
Is al bekend wanneer de CSSU voor het "algemene N900 publiek" wordt vrijgegeven, dus een officiele enigzins stabiele publieks versie?
Paar posts boven je:SL65 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:31:
[...]
CSSU is rete stabiel hier, ik weet niet precies wat jij hebt ervaren/gelezen.
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:21:
[...]
Daarnaast bevindt het hele CSSU gebeuren zich nog in een testfase; dus zijn die updates geheel voor eigen risico en dat heb ik inmiddels al aan den lijve ondervonden.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
T'is duidelijk dat ieder zijn eigen ervaringen heeft; en juist door dat er enkelen zijn die CSSU conflicten hebben met andere applicaties lees je er oa. hier ook over. Daarom wil ik mij graag melden met de boodschap dat ik tot nog toe (afkloppen..) geen enkel conflict met welk apps dan ook ben tegen gekomen. Zoals al eerder werd opgemerkt: rete-stabiel dus. En wat diverse apps betreft: je wilt niet weten wat ik allemaal installeer op dat ding tbv een ander forum... hi hi hi.

@racinfo, same here. CSSU werkt prima. Maar natuurlijk is het gewoon een 'risico' wat je durft te nemen. Maar het ergste wat me kan gebeuren is dat ik hem opnieuw moet flashen. Kan ik ook nog wel mee leven.
WTF? Reclame op mijn Nokia, van Nokia (OVI)? WTF WTF?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik krijg hem ook!Sando schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:54:
WTF? Reclame op mijn Nokia, van Nokia (OVI)? WTF WTF?
[afbeelding]
Kort geleden is BlessN900 geupdate, misschien heeft Ovi/Nokia een dealtje gesloten met de makers van BlessN900.
Echter wel bijzonder, BlessN900 is gratis en deze kost (maar liefst) € 7,50, behoorlijk duur voor een app.
Snap dus niet wie er nog voor die app. van Nokia gaat als je net gratis BlessN900 hebt geïnstalleerd..
noobs. Die zijn altijd de klos met betalen, de iPhone is een schoolvoorbeeld hiervan.HwKok schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:29:
[...]
Ik krijg hem ook!
Kort geleden is BlessN900 geupdate, misschien heeft Ovi/Nokia een dealtje gesloten met de makers van BlessN900.
Echter wel bijzonder, BlessN900 is gratis en deze kost (maar liefst) € 7,50, behoorlijk duur voor een app.
Snap dus niet wie er nog voor die app. van Nokia gaat als je net gratis BlessN900 hebt geïnstalleerd..
vrede in rust
Het is dezelfde applicatie, (dus) ook van dezelfde makers, alleen sneller met sommige operaties vanwege inzet van de GPU. Ik heb nog wel overwogen hem aan te schaffen, meer als donatie omdat BlessN900 toch best wel leuk is, maar 7,50 vond ik dan net te veel.HwKok schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:29:
[...]
Ik krijg hem ook!
Ik gebruik lekker Fcamera en HDRCapture, doen hetzelfde als BlessN900, en slaan nog op in RAW (DNG) ook!
HDRCapture is zeker goed, Fcamera ook wel, alleen heeft het last van 'vignetting' (centrum lichter dan de randen), en dat krijg ik niet goed weggefilterd.
Bij weinig licht krijg je ook lichte stipjes op je foto, blijkbaar zijn dat kapotte 'pixels' op de sensor, die de normale camera wegfiltert.
HDRcapture slaat trouwens voor zover ik weet geen RAW op, BlessN900 sinds de laatste versie wel.
Er is verder een nieuwe camera-UI in ontwikkeling voor de volgende update van de CSSU, die ook RAW kan opslaan. Ben benieuwd!
Bij weinig licht krijg je ook lichte stipjes op je foto, blijkbaar zijn dat kapotte 'pixels' op de sensor, die de normale camera wegfiltert.
HDRcapture slaat trouwens voor zover ik weet geen RAW op, BlessN900 sinds de laatste versie wel.
Er is verder een nieuwe camera-UI in ontwikkeling voor de volgende update van de CSSU, die ook RAW kan opslaan. Ben benieuwd!
Da's goed nieuws Maarten! Die vignetting viel mij ook al op, maar ik vind het niet storend eerlijk gezegd. Hoort er eigenlijk wel een beetje bij.
Ben echt benieuwd naar die nieuwe camera UI. Fcamera is erg...functioneel, maar wel een beetje traag soms.
Ben echt benieuwd naar die nieuwe camera UI. Fcamera is erg...functioneel, maar wel een beetje traag soms.
Ik heb ze allemaal, plus BlessN900, de gewone camera en een flashlight achter de camera-chooser wanneer ik het klepje open.citruspers schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:51:
Ik gebruik lekker Fcamera en HDRCapture, doen hetzelfde als BlessN900, en slaan nog op in RAW (DNG) ook!
Dat RAW opslaan leek me helemaal de shit, maar ik merk dat ik in the end toch gewoon BlessN900 gebruik omdat ie life het mixtruukje doet meteen klaar om te sharen.
Voor RAW foto's pak ik wel mijn DSLR camera.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Sando schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:27:
(...)
code:
Helaas, werkt ook niet.quote: burgwinkel @ http://talk.maemo.org/showthread.php?t=57868&page=3I solved the problem of dist-upgrade failing by disabling the extras-devel repository.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Iemand trouwens ergens goedkoop ebay-ish van die Nokia (immitatie)oordopjes (met microfoontje) gezien?
Designflaw 1: audio output zit aan de verkeerde kant van de telefoon.
Designflaw 2: Stekkertje draadje zit recht, voor portable zaken moet dat altijd 90 graden zijn oid.
Designflaw 1: audio output zit aan de verkeerde kant van de telefoon.
Designflaw 2: Stekkertje draadje zit recht, voor portable zaken moet dat altijd 90 graden zijn oid.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
2 DSLRs hier, maar vind het toch wel fijn om achteraf de witbalans aan te kunnen passen, en evt nog wat met de belichting te spelen. En natuurlijk de bragging rights dat mijn telefoon raw schietSando schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:42:
[...]
Ik heb ze allemaal, plus BlessN900, de gewone camera en een flashlight achter de camera-chooser wanneer ik het klepje open.
Dat RAW opslaan leek me helemaal de shit, maar ik merk dat ik in the end toch gewoon BlessN900 gebruik omdat ie life het mixtruukje doet meteen klaar om te sharen.
Voor RAW foto's pak ik wel mijn DSLR camera.
Oordopjes, type CX 400 II (Sony) bevat een verguld haaks stekkertje. Is erg goed van kwaliteit maar bevat geen microfoon.
sorry.

Fixedracinfo schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:31:
Oordopjes, type CX 400 II (Sony Sennheiser) bevat een verguld haaks stekkertje. Is erg goed van kwaliteit maar bevat geen microfoon.sorry.
Wel aardige oordopjes verder ja.
Voor de rest... http://talk.maemo.org/showthread.php?t=42603 en dergelijke.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Wat is dat toch mooi zo'n forum.
Door dat topic herinnerde ik me dat ik ook nog ergens N96 oordopjes achter het behang heb liggen. )
Door dat topic herinnerde ik me dat ik ook nog ergens N96 oordopjes achter het behang heb liggen. )
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Wellicht is een bluetooth Sennheiser MET microfoon een optie voor je? In dat geval heb je ook geen hinder van de audioplug
http://www.sygysweb.nl/n9...?f=16&t=396&view=previous
Verwijderd
Net CSSU update 14 binnengehaald:
Anyway, version 14 is up
Basic changelog until the wiki's updated:
* Qt upgraded to 4.7.2
* Reversed press effect.
* Removed portrait -> landscape rotation when launching apps.
* hildon-control-panel now takes a new splash screenshot at each startup.
* camera-ui replaced with open source clone by Nicolai Hess.
* maemo-statusmenu-fmtx replaced with open source clone by Faheem Pervez.
* Added new contributors' names to control panel applet.
* Portrait mode support in osso-pdf-viewer.
* Modest tree view mode.
* Portrait mode bckgrounds for Hildon Application Manager (default themes only).
* New locales for orientation lock applet.
* Portrait mode task navigator.
* New locale packages for modest (modest-l10n).
* New GConf key to disable menu editor (/apps/osso/hildon-desktop/menu_edit_disabled)
* New GConf keys to set number of rows in hildon-status-menu (/apps/osso/hildon-status-menu/view/number_of_rows and /apps/osso/hildon-status-menu/view/number_of_rows_portrait)
* New GConf key to make the FMTX status menu item always visible (/apps/osso/maemo-statusmenu-fmtx/always_visible)
Last edited by MohammadAG; Today at 11:27 AM.
Als je deze update nog niet hebt: nog even niet downloaden als je weinig (<30mb) ruimte in je root hebt. Hij vreet nu onnodig veel van je root. Wordt nog gefixed. EDIT: is nu gefixed met 14.1
@hieronder: je kan ook via de terminal updaten met:
code:
1
| apt-get install mp-fremantle-community-pr |
Daarna zelf rebooten.
[ Voor 21% gewijzigd door Gundogan op 11-04-2011 20:10 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik krijg hem wel aangeboden op de telefoon zelf, maar daar zegt ie: moet via PC Suite opwaarderen..
probeer ik dat, zegt die weer: je hebt al de laatste versie..
huh?
@hierboven: thanks, is bezig nu...
edit2: reboot gedaan, alles werkt weer.. eens kijken of er veel veranderd is..
probeer ik dat, zegt die weer: je hebt al de laatste versie..
huh?
@hierboven: thanks, is bezig nu...
edit2: reboot gedaan, alles werkt weer.. eens kijken of er veel veranderd is..
[ Voor 26% gewijzigd door DaRoot op 11-04-2011 20:26 ]
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Ik zie alleen nog niks mbt de mediaspeler zoals eerder aangekondigd.
De methode van Gundogan werkt prima, zojuist gedaan .. !
En dan bevestigen dat je meer ruimte gaat gebruiken door de update
als de commandkey terug is, even reboot doen
code:
1
2
| $ sudo gainroot $ apt-get install mp-fremantle-community-pr |
En dan bevestigen dat je meer ruimte gaat gebruiken door de update
als de commandkey terug is, even reboot doen
Ik heb nu wel dat wanneer ik de telefoon "dicht"heb en ik iemand bel vanuit het telefoonboek, dat na het gesprek het telefoonboek in portrait stand open staat mocht de telefoon gedraaid zijn. Deze reageerd verder alleen maar door erop te drukken waarna deze terugspringt naar landscape mode. Dit was eerst niet. Het lijkt niet helemaal te horen. Dit komt ook voor als ik het orientation lock aan of uit zet.
Het is ook nog na een reboot.
Het is ook nog na een reboot.
[ Voor 3% gewijzigd door Bongoarnhem op 12-04-2011 14:50 . Reden: toevoeging info analyse. ]
Oeh leuk ding maar veel te duur.racinfo schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:48:
Wellicht is een bluetooth Sennheiser MET microfoon een optie voor je? In dat geval heb je ook geen hinder van de audioplug![]()
Ik dacht meer aan iets chinees van <=$10.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Klik. Alle prijzen keer 0,7 is de prijs in euro's ongeveer (correct me if I'm wrong).Sando schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:22:
[...]
Oeh leuk ding maar veel te duur.
Ik dacht meer aan iets chinees van <=$10.
Begint dus vanaf <€5
vrede in rust
Verwijderd
Maar dan heb je nog geen SennheiserNas T schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:25:
[...]
Klik. Alle prijzen keer 0,7 is de prijs in euro's ongeveer (correct me if I'm wrong).
Begint dus vanaf <€5
Ik heb deze al. Dat is de eerste stereo-bluetooth-optie en kost $12.10.Nas T schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:25:
[...]
Klik. Alle prijzen keer 0,7 is de prijs in euro's ongeveer (correct me if I'm wrong).
Begint dus vanaf <€5
- Talk time per charge: 10 hours (manufacturer rated)
- Standby time per charge: 200 hours (manufacturer rated)
Dat is dus talk time: 1 uur, standby-time: 15 uur.
Kortom, om boven de crap uit te steigen zit je al snel boven de €50, daarom heb ik liever gewoon iets met draadjes en een mic voor €5. Moet ik het wel vinden.
-update-
Die nieuwe CSSU update, die veel groter is, wil wel weer gewoon installeren! Ondanks eerder not enough memory foutmeldingen bij een kleinere update!
[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 13-04-2011 13:27 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Nieuwe CSSU update -> Merk weinig verschil \o/
Nja, de erm... navigatie zooi voor meerdere vensters of apps kan nu in portrait, en tree view in modest is geinig, maar verder merk ik 0,0 verschil
Niet dat dat slecht is, betekent dat alles nogsteeds uber stabiel is terwijl er in de backend toch veel wordt geknutseld
Nja, de erm... navigatie zooi voor meerdere vensters of apps kan nu in portrait, en tree view in modest is geinig, maar verder merk ik 0,0 verschil
Niet dat dat slecht is, betekent dat alles nogsteeds uber stabiel is terwijl er in de backend toch veel wordt geknutseld
Verwijderd
De camera app was volgensmij closed source maar hiervoor hebben ze voor de CSSU een volledig nieuwe applicatie geschreven met meer opties. Musicplayer zijn ze ook mee bezig om open source te maken, dat zal volgende update wel komen. Ze zijn goed bezig met dat CSSU project!GenjiBlade schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:04:
Nieuwe CSSU update -> Merk weinig verschil \o/
Verwijderd
bij mij wil de cssu niet! wordt niet aangeboden en bij de apt-get krijg ik foutmeldingen
iemand een idee?
ja..ikzelf..had extra-testing..uitgeschakeld..sorry
ohja..als ik wil flashen moet ik dan eerst de powerkernel deinstaleren?
Th\x
iemand een idee?
ja..ikzelf..had extra-testing..uitgeschakeld..sorry
Th\x
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 20:21 ]
Wat voor foutmeldingen?Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:21:
bij mij wil de cssu niet! wordt niet aangeboden en bij de apt-get krijg ik foutmeldingen
iemand een idee?
NeeVerwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:21:
CSSU musicplayer update; zou toch schitterend zijn wanneer ze nu ook meteen Moonlight er werkende in krijgen (unix versie van silverlight) dan kunnen we straks ook rtl4 uitz gemist op de N900 bekijken. En misschien meteen ook een equalizer erin nu we toch aan het uitbreiden zijn. Misschien ook nog mogelijkheid srt (ondertiteling) bestanden weer te geven. Overigens valt het mij op dat met de cssu updates de apps met codex verdwenen is of vergis ik mij?
ik heb er al een app op draaien waarmee ik ondertitles heb bij films. hij heet subtitle support.racinfo schreef op donderdag 14 april 2011 @ 07:32:
CSSU musicplayer update; zou toch schitterend zijn wanneer ze nu ook meteen Moonlight er werkende in krijgen (unix versie van silverlight) dan kunnen we straks ook rtl4 uitz gemist op de N900 bekijken. En misschien meteen ook een equalizer erin nu we toch aan het uitbreiden zijn. Misschien ook nog mogelijkheid srt (ondertiteling) bestanden weer te geven. Overigens valt het mij op dat met de cssu updates de apps met codex verdwenen is of vergis ik mij?
je moet natuurlijk wel zorgen de het srt bestand dezelfde naam heeft als de films die je afspeeld.
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.