Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb zo'n uitzendinggemist directe link greasemonkey script, een jaar geleden erop gezet. Stond hier ergens in het topic geloof ik.

Maar nu wil ik deze addon installeren (faceboek anti theater mode) maar mijn browser gaat iedere keer GreaseMonkey zelf installeren. Waarom lukt het me niet? Moet het in MircroB 'anders'?

Theater Mode is echt verschikkelijk op de telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 15-03-2011 13:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:29
superblaag schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 07:26:
Zomaar een vraag tussen door :)

Als jullie nu een nieuwe gsm mochten nemen, zou het dan nog de N900 worden?
Ik heb nu 4 jaar met mijn N95 gedaan, en dat is ook wel te zien!

Qua mogelijkheden bied dit toestel alles wat ik doe en wil.
Het enige wat ik zal missen is WhatsApp denk ik.

Van de week een paar internet shops bezocht,
en ik kan het toestel zo 1 2 3 niet vinden.
In de echte winkels heb ik hem nog wel zien liggen.
Maar wat de prijzen nu zijn weet ik niet.
Als tevreden N900 gebruiker kan ik zeggen: ja ik zou het toestel nu zo weer nemen.

Heb hiervoor een N81 gehad en heb toen eind mei vorig jaar de N900 gekocht. De N81 voelt sinsdien aan alsof hij uit de pre historie komt :P . De community is enorm actief en doordat eigenlijk alles is aan te passen is geen een N900 hetzelfde.

Vind het hele ping beetje overrated maargoed hier wat info
Van: acton.whatsapp@gmail.com namens Brian Acton (support@whatsapp.com)
Verzonden: donderdag 10 februari 2011 21:18:43
Aan: gucky66

We may port to QT at some point in the future. However, we will never test or support maemo based devices. It is unlikely that even with a port that our app will work for you.

I hope this clarifies,
Source: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=33893&page=4

Als de QT port komt dan zal de community er vast mee aan de gang gaan, maar tot nu toe staat dat project dus stil.

Hier wat info over de nieuwprijs: pricewatch: Nokia N900 Zwart
Tweedehands: pricewatch: Nokia N900 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Natuurlijk is er ook nog Myriad Alien Dalvik die ons zou toestaan om Android apps op een N900 te gebruiken. Met een beetje geluk zal WhatsApp dan ook natuurlijk werken.

Ik heb mijn N900 alweer 2 maanden en ben hemelsblij ermee, veel kan getweaked worden en ik vind het een top toestel. Door mijn N900 kan ik niet meer eens fatsoenlijk met capacitive toestellen omgaan omdat ik zo aan het resistive gewend ben.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:24

Toestel wordt geloof ik niet meer geproduceerd of verkocht door Nokia zelf vandaar dat ie mogelijk wat slecht te vinden is. ik ben tot op de dag van vandaag uitermate tevreden over het toestel. De bouwkwaliteit vind ik geweldig en sinds de lancering van de CSSU community Updates lijkt het wel of er nieuw leven in is geblazen.

Er zijn wel nadelen als ik soms is rondkijk naar andere modellen.
-Ga BV niety uit van een langere accuduur dan 1 dag want hij moet gewoon elke nacht aan de lader bij normaal gebruik.
-Gezien het dimdam verhaal van Nokia mbt Maemo/Meego loopt de app counter niet zo hard als bij bv Apple of Android. Maar toch zijn er veel nuttige apps en er zijn bijna geen betaalde apps dat is het mooiste van open source!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:02:
Ik heb ook een probleempje: via ovi suite wil ie niet meer connecten met mn n900. Voorheen lukte dit gewoon met de usb kabel, maar nu geeft ie aan dat ik een apparaat via de usb moet aansluiten. Verder gebeurt er niets. Synchroniseren lukt eerst wel, en ik wil oude berichten bewaren, maar dat gaat zo niet lukken... Iemand een idee hoe dit op te lossen zou kunnen zijn?
Ik heb daar ook last van, vroeger ging het goed maar ineens kon ik niet meer connecten. Ook met bluetooth lukt het niet. Ik heb een bluetooth fix geïnstalleerd om met ingebouwde carkits het telefoonboek uit te kunnen wisselen, ik verdenk dat ervan de oorzaak te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Bongoarnhem schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:06:
[...]

Toestel wordt geloof ik niet meer geproduceerd of verkocht door Nokia zelf vandaar dat ie mogelijk wat slecht te vinden is. ik ben tot op de dag van vandaag uitermate tevreden over het toestel. De bouwkwaliteit vind ik geweldig en sinds de lancering van de CSSU community Updates lijkt het wel of er nieuw leven in is geblazen.

-Ga BV niety uit van een langere accuduur dan 1 dag want hij moet gewoon elke nacht aan de lader bij normaal gebruik.
-Gezien het dimdam verhaal van Nokia mbt Maemo/Meego loopt de app counter niet zo hard als bij bv Apple of Android. Maar toch zijn er veel nuttige apps en er zijn bijna geen betaalde apps dat is het mooiste van open source!
Het toestel heb ik vorig jaar al in weinig winkels zien liggen (helaas ook nog eens demo modellen, dus niet werkend), maargoed dit komt naar mijn idee omdat het toestel gericht is op een niche markt: de tweakers. De rest van de mensen is toch het meest geinteresseerd in iphone's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:26
gemertp schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:18:
[...]

Ik heb daar ook last van, vroeger ging het goed maar ineens kon ik niet meer connecten. Ook met bluetooth lukt het niet. Ik heb een bluetooth fix geïnstalleerd om met ingebouwde carkits het telefoonboek uit te kunnen wisselen, ik verdenk dat ervan de oorzaak te zijn.
Welke bluetooth-fix is dat? Werkt dat goed met een Parrot?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 16:58

DaRoot

Some say...

gemertp schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:18:
[...]

Die "fix" heb ik ook geïnstalleerd, maar desondanks werkt alles nog gewoon goed..
Phr34k schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:18:
[...]

Welke bluetooth-fix is dat? Werkt dat goed met een Parrot?
Kan bevestigen dat ie met een Parrot CK3100 na de fix prima werkt. Voor die tijd ook wel, maar kon ik bijv. niet door telefoonboek bladeren, en kreeg ik geen namen in beeld bij nummers.

Deze fix: http://wiki.maemo.org/Bluetooth_PBAP
heb ik gebruikt, werkt prima

[ Voor 32% gewijzigd door DaRoot op 16-03-2011 12:56 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:26
DaRoot schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:53:
[...]

Die "fix" heb ik ook geïnstalleerd, maar desondanks werkt alles nog gewoon goed..

[...]

Kan bevestigen dat ie met een Parrot CK3100 na de fix prima werkt. Voor die tijd ook wel, maar kon ik bijv. niet door telefoonboek bladeren, en kreeg ik geen namen in beeld bij nummers.

Deze fix: http://wiki.maemo.org/Bluetooth_PBAP
heb ik gebruikt, werkt prima
Dank u, zal hem vanmiddag als ik naar huis rij gelijk even testen!

Werkt perfect, precies zoals het zou moeten werken!

[ Voor 4% gewijzigd door Phr34k op 17-03-2011 07:59 . Reden: Ervaring toegevoegd. ]

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Phr34k schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:31:
[...]

Dank u, zal hem vanmiddag als ik naar huis rij gelijk even testen!
succes, en deel je ervaringen hier ook ff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vandaag (eindelijk) erachter gekomen dat de n900 nu ook muziek kan 'herkennen'

Instinctiv werkt aardig .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 15:46
Hangt er helemaal vanaf wat je doet. Elke vijf minuten checked mijn N900 mail op 3 accounts en ik surf en bel regelmatig. Batterij gaat 1 of soms zelfs 2 dagen mee, dat is minstens net zo lang als de Samsung Galaxy S van mijn vrouw. Een smartphone die langer dan 1 a 2 dagen op 1 lading kan is sowieso lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 18:10

Wat wil je precies doen met je N900 wat je niet (makkelijk) kan doen met een andere telefoon?
Zelf heb ik een N900 gehad en nu een paar maanden een Desire HD dus overgestapt van Maemo naar Android. Ik moet zeggen dat ik de basis van Maemo beter vind dan Android, maar dat Android gewoon beter is uitgewerkt.
Nu ik een tijd mijn Desire HD in gebruik heb moet ik zeggen dat ik de N900 toch wel erg onhandig in gebruik vind. Het scherm is klein, de telefoon zwaar en dik en het resistieve scherm een stuk minder makkelijk in gebruik. Natuurlijk is het puur persoonlijk want als je jaren een N95 hebt gehad ben je wel gewend aan een dikke en zware telefoon dus vind je dat misschien wel prettig.
Als je zeker weet dat de N900 aan je eisen voldoet en de minpunten je weinig uitmaken is het een prima toestel (behalve de zwakke USB poort dan) maar bedenk je wel goed of er geen ander toestel is wat misschien wel beter aan je eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 15:51
iemand al android op zn n900 gezet?

ps ik iwl een game gripper kopen. Alleen ik wilde vragen of meer mensen hier interesse in hebben om de verzendkosten te drukken. http://www.game-gripper.eu/

[ Voor 69% gewijzigd door X-Tripiot op 17-03-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iemand ervaring met syncen naar Evolution, kalender enzo?
Er is Syncevolution, zou met bluetooth naar je laptop kunnen syncen maar ik snap er helemaal niets van.

Ik gebruik mijn calender erg veel dus ik moet echt zorgen voor een beetje een backup, maar dan het liefst een backup die zelf ook te gebruiken is (dus niet gewoon de backupfunctie) door met Evolution of Google te syncen.

Dat syncen met google is zoals jullie weten een hopeloos gedoe wat vaker niet dan wel werkt, en sinds ik op een gegeven moment alle entries van mijn N900 calender dubbel had en handmatig moest verwijderen durf ik het niet eens meer te proberen.

Hoe syncen jullie, en waarmee?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

superblaag

Mooi spul hoor!

Wekko306 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:14:
[...]

Wat wil je precies doen met je N900 wat je niet (makkelijk) kan doen met een andere telefoon?
Zelf heb ik een N900 gehad en nu een paar maanden een Desire HD dus overgestapt van Maemo naar Android. Ik moet zeggen dat ik de basis van Maemo beter vind dan Android, maar dat Android gewoon beter is uitgewerkt.
Nu ik een tijd mijn Desire HD in gebruik heb moet ik zeggen dat ik de N900 toch wel erg onhandig in gebruik vind. Het scherm is klein, de telefoon zwaar en dik en het resistieve scherm een stuk minder makkelijk in gebruik. Natuurlijk is het puur persoonlijk want als je jaren een N95 hebt gehad ben je wel gewend aan een dikke en zware telefoon dus vind je dat misschien wel prettig.
Als je zeker weet dat de N900 aan je eisen voldoet en de minpunten je weinig uitmaken is het een prima toestel (behalve de zwakke USB poort dan) maar bedenk je wel goed of er geen ander toestel is wat misschien wel beter aan je eisen voldoet.
Dat is ook wel wat me bezig houd ja :)
Ik heb altijd grote telefoons gehad 7650, e61,e61i,n93,n95 en nog een handvol symbian toestellen :)
Ik gebruik de n95 nu als agenda, mail, navigatie, internet, chat, film, muziek"server" via dlna en wat ik vooral erg zal missen is het super geluid van de n95!
Bij het sporten of in de keuken gewoon een leuke kwaliteit aan geluid.
Ik denk dat ik bijna alles wel gebruik wat de n95 kan, en ook zeer regelmatig gebruik.

Alle andere toestellen hebben ivm de n900 een mooier en vast een beter scherm, maar internet en de bediening moet gewoon goed zijn :)
Het geluid van de n900 moet ook goed zijn als ik het zo kan geloven.
Het idee dat je alles kan aanpassen als gebruiker lokt mij ook heel erg!

Dus als er een andere telefoon is die 90% van mijn n95 kan, maar wel gewoon goed geluid heeft hoor ik het graag :)

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Sando schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:28:
Iemand ervaring met syncen naar Evolution, kalender enzo?
Er is Syncevolution, zou met bluetooth naar je laptop kunnen syncen maar ik snap er helemaal niets van.

Ik gebruik mijn calender erg veel dus ik moet echt zorgen voor een beetje een backup, maar dan het liefst een backup die zelf ook te gebruiken is (dus niet gewoon de backupfunctie) door met Evolution of Google te syncen.

Dat syncen met google is zoals jullie weten een hopeloos gedoe wat vaker niet dan wel werkt, en sinds ik op een gegeven moment alle entries van mijn N900 calender dubbel had en handmatig moest verwijderen durf ik het niet eens meer te proberen.

Hoe syncen jullie, en waarmee?
Erminig, met Google Calendar... werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

DaRoot schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:35:
Erminig, met Google Calendar... werkt goed
Maar ik las dat je de initiële sync met Ermining moet doen nadat je de kalender op je foom hebt verwijdert. En dat is niet de bedoeling, mijn google- en n900kalender lopen nu te ver async om dat zomaar even weg te gooien.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@superblaag
Mijn vorige telefoon was ook een N95, maar dan de 8gb versie. Geluid vind ik ook belangrijk. Persoonlijk vind ik het geluid van de N95 een tikje beter dan dat van de N900.

De N900 is vnl. een internet tablet en daarom niet zo makkelijk te vergelijken met andere toestellen. Ik zie hem meer als uniek in zijn soort.
Ik wacht nog steeds op een toestel met iOS en/of Android dat mijn N900 werkelijk kan overtreffen, maar zowel de SG en de iPhone 4 voldeden niet aan mijn verwachtingen. Ik ben benieuwd wat o.a. de SG 2 zal gaan brengen.
Na 1,5 jaar N900 gebruik ben ik wel toe aan een opvolger, maar ik merk dat het best wel lastig is door het gebruik van dit toestel. @Wekko306 schreef dat hij de N900 onhandig vindt in gebruik. Ik heb er een andere mening over. Het is het beste toestel wat ik ooit heb gehad en erg fijn in gebruik.
Besef wel, dat hoe interessant dit toestel ook is, het alweer bijna 2 jaar oud is, ondanks zijn sublieme manier van multitasken en internetervaring. De mogelijkheden ermee zijn immens en ongekend. Maar eens houdt het op, ondanks het geweldige werk van het CSSU team.

MeeGo is helaas een R&D project geworden van Nokia, maar ik blijf wel nieuwsgierig naar de N950 en misschien wordt dat wel mijn volgende toestel.

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 21:31
Sando schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 00:29:
[...]

Maar ik las dat je de initiële sync met Ermining moet doen nadat je de kalender op je foom hebt verwijdert. En dat is niet de bedoeling, mijn google- en n900kalender lopen nu te ver async om dat zomaar even weg te gooien.
Je kan ook gewoon een nieuwe kalender aanmaken op je N900 en dan die syncen met je google kalender. Dan krijg je wel dubbele items op je N900 natuurlijk, maar je raakt ook niets kwijt.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Sando schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 00:29:
[...]

Je kunt toch backuppen? Je kunt ook (voorlopig) in 1 richting syncen, bijvoorbeeld van google naar een 2e kalender op de n900. dan kun je met de telefoon in de hand op google je agenda-items corrigeren die fout zijn, deze syncen naar de originele kalender van de n900 (en de ander eruit gooien) en dan sync je beide richtingen.

Ik denk dat dat de snelste manier is om je probleem op te lossen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 16:17

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Yakolev schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:39:
Natuurlijk is er ook nog Myriad Alien Dalvik die ons zou toestaan om Android apps op een N900 te gebruiken. Met een beetje geluk zal WhatsApp dan ook natuurlijk werken.

Ik heb mijn N900 alweer 2 maanden en ben hemelsblij ermee, veel kan getweaked worden en ik vind het een top toestel. Door mijn N900 kan ik niet meer eens fatsoenlijk met capacitive toestellen omgaan omdat ik zo aan het resistive gewend ben.
Ja dat probleem heb ik nu ook, erg raar.

Ik gebruik namelijk meerdere toestellen (omdat helaas nogsteeds niks bestaat dat gewoon helemaal compleet is, wellicht als google ze apps pakket port naar de N900 dat we een winner hebben, of als die android VM gereleased wordt, of er een android komt met een normaal toetsenbord waar alle tekentjes opzitten ipv 10x een alt toets en geen escape/ctrl - want dan is 'vi' een drama)
Maar als ik dan weer me capt. android erbij pak klik ik bij popups altijd 'buiten' de popup om 'm te laten verdwijnen :) en probeer ik alles met me nagel/vingertopje aan te raken :)

Overigens krijg ik altijd een enorm verbaasde reactie van mensen die bijv. ff angry birds op me n900 doen als ik ze vertel dat het een resistive scherm is.

Ook heb ik een gamegripper liggen hier, dus als iemand daar nog wat info over wilt :)
het enige dat ik er over kan zeggen is dat het goed werkt ;) beter dan ik dacht iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
superblaag schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:00:
[...]

Dat is ook wel wat me bezig houd ja :)
Ik heb altijd grote telefoons gehad 7650, e61,e61i,n93,n95 en nog een handvol symbian toestellen :)
Ik gebruik de n95 nu als agenda, mail, navigatie, internet, chat, film, muziek"server" via dlna en wat ik vooral erg zal missen is het super geluid van de n95!
Bij het sporten of in de keuken gewoon een leuke kwaliteit aan geluid.
Ik denk dat ik bijna alles wel gebruik wat de n95 kan, en ook zeer regelmatig gebruik.

Alle andere toestellen hebben ivm de n900 een mooier en vast een beter scherm, maar internet en de bediening moet gewoon goed zijn :)
Het geluid van de n900 moet ook goed zijn als ik het zo kan geloven.
Het idee dat je alles kan aanpassen als gebruiker lokt mij ook heel erg!

Dus als er een andere telefoon is die 90% van mijn n95 kan, maar wel gewoon goed geluid heeft hoor ik het graag :)
Als je muziek kwaliteit via de speakers belangrijk vindt is een N900 een veel betere keus dan bijvoorbeeld een Desire HD. Ik heb zelf geen N95 gehad maar vond het geluid van de N900 altijd prima te doen voor een telefoon. Wat ik minder vond aan de N900:
- Zwaar
- Dik
- Homescreen alleen landscape (is dit veranderd?)
- Toch wat matige ondersteuning van apps
- Het resistieve scherm

Als deze punten je niet uitmaken is het gewoon een erg goed toestel. Wat ik er erg fijn aan vond ten opzichte van alle andere mobiele telefoons was het goede multitasken, codec support en het volledig naar eigen inzicht indelen van homescreens. Jammer dat Nokia over is gestapt naar WP7 want ik had graag over een jaar ofzo een telefoon gehad met een doorontwikkelde versie van Maemo/Meego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Laatst online: 02-10 23:49
- Zwaar -> Heerlijk solide hoor.
- Dik -> Voelt precies goed aan, met een hand kan je hem ook vasthouden en bedienen tegelijk.
- Homescreen alleen landscape -> Ik vind portrait echt niets.
- Toch wat matige ondersteuning van apps -> Ondersteuning? Use google, young padawan.
- Het resistieve scherm -> Heerlijk, voelt veel beter aan dan die fragiele cap. schermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Hij ziet er meer dik uit dan dat ie dat ook is (reacties als ik hem te voorschijn haal zijn ook meestal: wtf is dat voor een lomp ding :D). Natuurlijk is ie nog steeds dikker dan de meeste andere smartphones met een toetsenbordje erbij, maar het scheelt in praktijk niet eens zo veel. Gewoon een gezellig dikkertje, hoewel voor mij misschien net iets te dik voor portrait gebruik, maar dat vind ik eigenlijk ook van bijvoorbeeld een Desire Z.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
Ik ken mensen die hun Desire Z willen inruilen voor een N900. Persoonlijk vind ik al deze punten:
Wekko306 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:18:
[...]
- Zwaar
- Dik
- Het resistieve scherm
juist pluspunten.

Capacitieve schermen werken niet of amper, laat staan dat je een stylus wil gebruiken of handschoenen/vingernagel/gamegrip - dat is dan gewoon helemaal onmogelijk en zo onprecies als de nete.

Landscape heb ik totaal geen moeite mee, portrait gebruik ik nooit (muv tijdens het bellen natuurlijk), geen behoefte aan ook, zie ik ook terug komen bij de iPhoners en andere smartphone gebruikers, zodra ze ook maar iets willen doen wat niet bellen of smsen is, hup, in landscape, dan is de portrait mode ook weer achterhaald.

matige ondersteuning van apps merk ik niet. Google + maemo forums are your friends.

Liever zwaar en dik met de al vaak genoeg bewezen nokia kwaliteit dan de in 1x kapot gorillaglass hipphones. Bovendien ligt ie erg lekker in de hand en heb ik het gevoel dat ie niet door midden zal breken als ik ernaar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
GenjiBlade schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:15:
Ik ken mensen die hun Desire Z willen inruilen voor een N900. Persoonlijk vind ik al deze punten:

[...]

juist pluspunten.

Capacitieve schermen werken niet of amper, laat staan dat je een stylus wil gebruiken of handschoenen/vingernagel/gamegrip - dat is dan gewoon helemaal onmogelijk en zo onprecies als de nete.
Capacitief is lang niet zo onnauwkeurig hoor. Zeker op een scherm van 4 inch of groter kan je bijvoorbeeld hier op het forum makkelijk op 1 paginanummer klikken zonder in te zoomen. Dat vind ik nauwkeurig genoeg. 's winters is het inderdaad wel irritant dat het scherm niet met handschoenen bediend kan worden.
Landscape heb ik totaal geen moeite mee, portrait gebruik ik nooit (muv tijdens het bellen natuurlijk), geen behoefte aan ook, zie ik ook terug komen bij de iPhoners en andere smartphone gebruikers, zodra ze ook maar iets willen doen wat niet bellen of smsen is, hup, in landscape, dan is de portrait mode ook weer achterhaald.
Wat mij irriteerde aan de N900 was dat eenhandig gebruik nauwelijks mogelijk was. Zeker wanneer ik ergens rondloop is het wel handig m'n telefoon met één hand te bedienen en de andere vrij te houden. Overigens gebruik ik mijn Desire HD erg vaak portrait. Wanneer ik langere teksten wil lezen vind ik dat persoonlijk veel fijner in portrait dan landscape. De browser in de N900 kan dat ook prima maar ik vond het altijd erg frustrerend dat de homescreens en veel apps alleen landscape waren.
matige ondersteuning van apps merk ik niet. Google + maemo forums are your friends.
Toen ik mijn N900 had (en nu nog) hield ik constant dit topic en maemo.org in de gaten. Opzich miste ik niet veel functionaliteit, maar de extra apps die Android biedt vind ik nu toch wel prettig.
Liever zwaar en dik met de al vaak genoeg bewezen nokia kwaliteit dan de in 1x kapot gorillaglass hipphones. Bovendien ligt ie erg lekker in de hand en heb ik het gevoel dat ie niet door midden zal breken als ik ernaar kijk.
Bouwkwaliteit vind ik ook absoluut belangrijk, maar na problemen met de USB aansluiting van mijn N900 en meerdere vrienden met hardware (en software) problemen met andere Nokia toestellen is die Nokia bouwkwaliteit ook niet zo heilig meer.

De N900 is wat mij betreft uitstekend als je de fysieke afmetingen prettig vindt en je een telefoon wil waar je echt veel aan kan veranderen. Ik gebruikte m'n N900 vooral voor bellen, smsen, internetten, muziek luisteren en navigeren dus ik maakte persoonlijk nauwelijks gebruik van de extra's die de N900 biedt boven andere smartphones. Toen ik het aanbod kreeg mijn kapotte N900 te ruilen voor een andere telefoon hoefde ik daar dus nauwelijks over te twijfelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 18-03-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Wekko306 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:18:
[...]

- Zwaar
- Dik
- Het resistieve scherm
Het toestel is wel vrij lomp, dat vindt ik ook een nadeel. Homescreen kan met de Community CSSU update ook portrait aan, evenals menu en telefoonfuncties. Ondersteuning van apps: misschien dat sommige apps vaker geüpdated mogen worden, maar ik mis in principe niks.

resistief: een vaak gehoorde klacht. Volgens mij is er geen capacitieve smartphone met ingebouwde pen, dus je bent aangewezen je (dikke) vingers of je loopt met een los pennetje rond.
Probleem met resistief is is dat je wat meer moet drukken, lastig als je van apacitief komt. Alleen: dat went, zonder pennetje went niet. Dus een "beter scherm" is in mijn ogen te marginaal om een uitspraak over te doen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:16
Ik wil graag mijn berichten in ovi (pc) synchroniseren met de n900. Maar ik kan nergens die optie vinden. Het synchroniseren van de n900 naar ovi (pc) lukt wel

[ Voor 31% gewijzigd door Isane op 19-03-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Waarom maakt iedereen er zo'n probleem van dat de N900 niet echt op Portrait is gericht? Is toch onzinnig om het toestel in portrait te gebruiken? Toetsenbord is ook niet meer te gebruiken dan, daarbij is de internet beleving ook zwaar *** als je zo weinig breedte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Sinds vanmorgen heb ik nitdroid (gingerbread 2.3) op mijn N900; na enige problemen met installatie procedure toch gelukt. Maar het is mij nog niet gelukt door het aanmeldingscherm (google account) heen te komen... Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

racinfo schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:18:
Sinds vanmorgen heb ik nitdroid (gingerbread 2.3) op mijn N900; na enige problemen met installatie procedure toch gelukt. Maar het is mij nog niet gelukt door het aanmeldingscherm (google account) heen te komen... Iemand een suggestie?
Geduld hebben of wegklikken: even tappen op elke hoek, linksboven beginnend en met de klok mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SL65 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:44:
Waarom maakt iedereen er zo'n probleem van dat de N900 niet echt op Portrait is gericht? Is toch onzinnig om het toestel in portrait te gebruiken? Toetsenbord is ook niet meer te gebruiken dan, daarbij is de internet beleving ook zwaar *** als je zo weinig breedte hebt.
Ik vind dat ergens ook wel dat de N900 niet echt gericht is op portrait, alhoewel ik het voor sommige dingen wel handig vind (o.a. scrollen door de applicaties in toepassingsbeheer). Sowieso heb je de mogelijkheid om het uit te schakelen.
Het is leuk dat het kan, maar merendeels gebruik ik nog steeds landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
SL65 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:44:
Als je loopt/fietst is het wel makkelijk. Toetsenbord? Er is een screen-keyboard als het fysieke toetsenbord is ingeklapt. Internet is nauwelijks bruikbaar, maar volgens mij kan de browser wel tekstvelden schalen. En nog een argument om het toestel in portrait te gebruiken: omdat het kan.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Geduld hebben of wegklikken: even tappen op elke hoek, linksboven beginnend en met de klok mee.
Het zou mooi zijn als dat werkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:04
Ehm. Ik kan zo opnoemen wanneer ik het mis om geen volledige portrait te hebben. Gister was ik een bandje aan het kijken. Ik ging naar buiten om een sigaret te roken en nam mijn bier mee. Dan sta je buiten met een sigaret en een pilsje in 1 hand en in de andere hand je n900 en dan kun je bijna niet anders dan de n900 vertikaal vast te houden. En nee ik ga niet mijn bier ervoor aan de kant zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
sslojko schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:04:
Ehm. Ik kan zo opnoemen wanneer ik het mis om geen volledige portrait te hebben. Gister was ik een bandje aan het kijken. Ik ging naar buiten om een sigaret te roken en nam mijn bier mee. Dan sta je buiten met een sigaret en een pilsje in 1 hand en in de andere hand je n900 en dan kun je bijna niet anders dan de n900 vertikaal vast te houden. En nee ik ga niet mijn bier ervoor aan de kant zetten.
Als je een beetje handig bent kan je hem openklappen en vasthouden/gebruiken met 1 hand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Vaak genoeg op festivals gestaan met bier + sigaret en toch nog kunnen internetten, begrijp het probleem niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
Ik denk dat het grootste gemis een -goed geïntegreerde- portrait toetsenbord is (om te sms-en bijv., maar ook voor emailen of invullen van andere tekstvlakken). Verder is portrait idd een beetje overrated. Gelukkig is dit wel al mogelijk en zal het ook niet lang meer duren voordat dit -goed- is ingebouwd in het systeem (dus zonder VertSMS of FastSMS) met CSSU.

Zelf heb ik loop ik nu tegen een ander probleem aan. Via de x-term kan ik niet meer apt-get install update/upgrade uitvoeren. Ik krijg dan het volgende bericht:

code:
1
2
3
4
Reading.. etc
Building..etc
Reading..etc
E: Couldn't find package update

PS: in zowel HAM als FAM zijn mijn repositories goed en geactiveerd..

[ Voor 5% gewijzigd door laropo op 21-03-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laropo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:40:
Ik denk dat het grootste gemis een -goed geïntegreerde- portrait toetsenbord is (om te sms-en bijv., maar ook voor emailen of invullen van andere tekstvlakken). Verder is portrait idd een beetje overrated. Gelukkig is dit wel al mogelijk en zal het ook niet lang meer duren voordat dit -goed- is ingebouwd in het systeem (dus zonder VertSMS of FastSMS) met CSSU.

Zelf heb ik loop ik nu tegen een ander probleem aan. Via de x-term kan ik niet meer apt-get install update/upgrade uitvoeren. Ik krijg dan het volgende bericht:

code:
1
2
3
4
Reading.. etc
Building..etc
Reading..etc
E: Couldn't find package update

PS: in zowel HAM als FAM zijn mijn repositories goed en geactiveerd..
Apt-get install gebruik je om software te installeren, vb: 'apt-get install conky'.
Om te updaten/upgraden gebruik je het commando 'apt-get update' en 'apt-get upgrade' (zonder install).

Wat het commando 'apt-get install update' wil doen is een pakket met de naam update te installeren, welke niet bestaat, vandaar de foutmelding 'Couldn't find package update'.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
Afbeeldingslocatie: http://lonewolfsden.net/wp-content/uploads/2010/03/facepalm_picard_riker.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
Hihi.. nou weer wat geleerd! Dacht al een aardig eind te zijn, maar it's all in the details.

Iig bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door laropo op 21-03-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
wat

wat

Als dit enigzins een beetje waarheidsgetrouw is.

dan.

wat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
Nokia N950 toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

GenjiBlade schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:54:
wat

wat

Als dit enigzins een beetje waarheidsgetrouw is.

dan.

wat?!
Was toch altijd het plan? O-) Eerste Nokia MeeGo device = Maemo6 codename Harmattan welke MeeGo compatible is.

Duurde allemaal een beetje lang alleen waardoor er grote twijfels ontstonden...

http://sf2011.meego.com/p...harmattan-meego-community

[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 21-03-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 18:57
Dat zou heel mooi zijn als er daadwerkelijk een opvolger komt voor de N900.
Ik gebruik de N900 nog altijd met erg veel plezier - ondanks een krasje in het scherm waar ik steeds meer last van begin te krijgen.
Ik heb wel een verlanglijstje met specs die ik anders zou willen:
- dunner
- sneller
- veel groter scherm (mag best resistive blijven van mij)
- betere batterij
- hdmi-uitgang
- betere camera.

Maar zelfs al blijft de omvang hetzelfde, dan nog ben ik zeer geinteresseerd, want er is geen betere, open source smart phone dan de N900. En natuurlijk wil ik graag dat de opvolger dezelfde bouwkwaliteit krijgt. Want die is ongeëvenaard. Wat je allemaal niet leest en ziet: N900's die van grote hoogte vallen of kopje onder gaan, ze zijn tegen van alles en nog wat bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt dan iig een killer van een telefoon!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Het scherm van mijn N900 is stuk...Balen als een stekker natuurlijk, want nu zit ik, met alle respect, met een n95.. :) Er zit geen kras of scheur op het buitenste glas zelf, maar wanneer je de telefoon aanzet zit je links in het scherm in verticale lijn en een kleine ribbelige horizontale lijn. Het scherm is ook voor ongeveer 90% zwart, je ziet nog wel wat vaag beeld rechts.

Garantie heb ik helaas niet, heb ik al gevraagd bij de Bel Company en het Service Point in Heerenveen wil hem niet hebben. "Daar beginnen we niet aan, aan de N900"...Wanneer de BC het toestel op zou sturen, koste het volgens hem zo'n €200. Dat is mij net wat te gortig.

Hebben jullie nog ideeën of zaakjes in, het liefst, Friesland om zo'n scherm goedkoop te fixen? Ik ben zelf niet zo'n ster in repareren (kleine schroefjes, grote handen en geen geduld). En hebben jullie een idee hoe duur het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
friendlyfiend schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:39:
Het scherm van mijn N900 is stuk...Balen als een stekker natuurlijk, want nu zit ik, met alle respect, met een n95.. :) Er zit geen kras of scheur op het buitenste glas zelf, maar wanneer je de telefoon aanzet zit je links in het scherm in verticale lijn en een kleine ribbelige horizontale lijn. Het scherm is ook voor ongeveer 90% zwart, je ziet nog wel wat vaag beeld rechts.

Garantie heb ik helaas niet, heb ik al gevraagd bij de Bel Company en het Service Point in Heerenveen wil hem niet hebben. "Daar beginnen we niet aan, aan de N900"...Wanneer de BC het toestel op zou sturen, koste het volgens hem zo'n €200. Dat is mij net wat te gortig.

Hebben jullie nog ideeën of zaakjes in, het liefst, Friesland om zo'n scherm goedkoop te fixen? Ik ben zelf niet zo'n ster in repareren (kleine schroefjes, grote handen en geen geduld). En hebben jullie een idee hoe duur het is?
ik heb deze gekocht: http://cgi.benl.ebay.be/G...es_RL&hash=item2c5ac48c9c
Werkt perfect, moet alleen m'n phone nog eens in en uit elkaar vijzen, nu heb ik de vijsjes (aanrader !), en er is nog iets mis m'n proximity-sensor sinds het vervangen van de LCD (meer hier http://talk.maemo.org/showthread.php?p=970402 |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

NITDroid op de N900; uiteindelijk na aanmaken van (weer een) nieuw Google account in NitDroid zelf op de N900 is het aanmelden gelukt. Bedankt iedereen die met suggesties kwam.

Plaatje:
http://dl.dropbox.com/u/13814150/n900metnitdroid.jpg

Maar wat wel opvalt is het stroomverbruik door het steeds rebooten tussen Maemo5 en NitDroid. Het werkt overigens wel supersnel tov eerdere nitdroid versies die eerder uitkwamen. Android Market werkt alleen met wifi verbinding; via 3G helaas geen ontvangst. Alleen 2G werkt; telefoontjes komen met hel apart geluid binnen maar kun je niet communiceren (microfoon werkt niet?) ; wel jammer, als je dus Android draait heb je geen telefoon. Maar tja, de voorgangers van de N900 hadden die mogelijkheid ook niet (N800-N810) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergister heb ik mijn N900 voor de 1000e keer laten vallen. Tot nu toe heeft dat nog geen problemen opgeleverd. Maar vanochtend wordt mijn sim kaart niet meer herkent.

De onderstaande command geeft mij de volgende output.

dbus-send --system --print-reply --dest=com.nokia.phone.SIM /com/nokia/phone/SIM Phone.Sim.get_sim_status

code:
1
2
3
method return sender=:1.20 -> dest=:1.155 reply_serial=2
uint32 0
int32 0

Als ik een post goed gelezen heb betekent dit dat mijn simkaart dus niet meer herkent wordt.

Iemand nog ideeen of moet ik me N900 laten repareren. Alvast bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:27:
Eergister heb ik mijn N900 voor de 1000e keer laten vallen. Tot nu toe heeft dat nog geen problemen opgeleverd. Maar vanochtend wordt mijn sim kaart niet meer herkent.

De onderstaande command geeft mij de volgende output.

dbus-send --system --print-reply --dest=com.nokia.phone.SIM /com/nokia/phone/SIM Phone.Sim.get_sim_status

code:
1
2
3
method return sender=:1.20 -> dest=:1.155 reply_serial=2
uint32 0
int32 0

Als ik een post goed gelezen heb betekent dit dat mijn simkaart dus niet meer herkent wordt.

Iemand nog ideeen of moet ik me N900 laten repareren. Alvast bedankt voor de input!
Al een andere simkaart geprobeerd van iemand in je omgeving? Tkan ook zijn dat het aan je simkaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 14:15

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

wimmme schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:14:
[...]

ik heb deze gekocht: http://cgi.benl.ebay.be/G...es_RL&hash=item2c5ac48c9c
Werkt perfect, moet alleen m'n phone nog eens in en uit elkaar vijzen, nu heb ik de vijsjes (aanrader !), en er is nog iets mis m'n proximity-sensor sinds het vervangen van de LCD (meer hier http://talk.maemo.org/showthread.php?p=970402 |:( )
Mijn scherm is ook kaduuk, is zo'n scherm enigszins makkelijk te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen tijd gehad om een andere simkaart te proberen, dat zal ik vanmiddag als ik thuis kom proberen.

Heb toch een simkaart kunnen lenen van een collega die geen iphone heeft ;) Zijn simkaart wordt wel gedetecteerd. Dus het lijkt er op dat mijn simkaart kapot is :(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:53
sslojko schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:04:
misschien kan iemand wel een 'beergripper' ontwerpen die je op de N900 kunt klikken waar je je pilsje in kunt plaatsen zodat je beide handen vrij hebt... :)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:02:
Ik heb nog geen tijd gehad om een andere simkaart te proberen, dat zal ik vanmiddag als ik thuis kom proberen.

Heb toch een simkaart kunnen lenen van een collega die geen iphone heeft ;) Zijn simkaart wordt wel gedetecteerd. Dus het lijkt er op dat mijn simkaart kapot is :(
Jammer van je SIMkaartje, alhoewel ze niet al te moeilijk zouden moeten doen bij je provider voor een nieuwe, heb je wel het ongemak van een paar dagen niet kunnen bellen/smsen/internetten en mogelijk wat kosten.

Wel mooi dat de N900 de val wel heeft overleefd waar een third-party stukje plastic binnenin er niet tegen bestand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

"beergripper" - een stukje klitteband zowel op flesje (of glas) als op N900 plakken? dan is een (lange) email typen of een forum bijwerken ook geen enkel probleem meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
drumstickNL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:55:
[...]

Mijn scherm is ook kaduuk, is zo'n scherm enigszins makkelijk te vervangen?
Jah, valt wel mee. Je vindt videos vb hier en hier

Wat is echt essentieel:
  • gebruik een degelijke schroevendraaier Ph00
  • koop je ineens nieuwe vijsjes (vb hier)
  • zorg voor propere vingers, een proper werkvlak
  • drink niet te veel de avond tevoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
wimmme schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:20:
[...]

Jah, valt wel mee. Je vindt videos vb hier en hier

Wat is echt essentieel:
  • gebruik een degelijke schroevendraaier Ph00
  • koop je ineens nieuwe vijsjes (vb hier)
  • zorg voor propere vingers, een proper werkvlak
  • drink niet te veel de avond tevoren
Tsja, dan gaan bij mij al de haren overeind. Dat gepriegel begin ik niet aan. :*) Is er geen soort van speciaalzaak (geen bc of provider winkel) waar ze goedkoop een schermpje kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Opera 11 voor maemo is onlangs gereleased en staat nu in extra-testing. Lekker snel en vooral voor portrait een stuk beter dan de standaard browser!

@hieronder: hm devel kan ook. Las ergens dat ie in testing stond en ik zet altijd devel en testing tegelijk aan als er iets uit nodig heb :p Komt binnenkort sowieso ook naar extras.

[ Voor 38% gewijzigd door Gundogan op 22-03-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
Gundogan schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:08:
Opera 11 voor maemo is onlangs gereleased en staat nu in extra-testing. Lekker snel en vooral voor portrait een stuk beter dan de standaard browser!
Ik zie hem niet in testing. Wel in devel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:08:

@hieronder: hm devel kan ook. Las ergens dat ie in testing stond en ik zet altijd devel en testing tegelijk aan als er iets uit nodig heb :p Komt binnenkort sowieso ook naar extras.
Staat wel in testing, maar als je versie 10 hebt geinstalleerd is ie als upgrade te vinden, niet in de lijst met te downloaden applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:24:
[...]

Staat wel in testing, maar als je versie 10 hebt geinstalleerd is ie als upgrade te vinden, niet in de lijst met te downloaden applicaties.
Nee mijn fout, ik moest de repo nog vernieuwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Friendlyfiend screef eerder oa.
Tsja, dan gaan bij mij al de haren overeind. Dat gepriegel begin ik niet aan. Is er geen soort van speciaalzaak (geen bc of provider winkel) waar ze goedkoop een schermpje kunnen plaatsen?
Als Leiden in je bereik ligt; bij de Blauwpoortsbrug is een telecom telefoonwinkel die op verzoek alle telefoons repareren; ook wanneer je zelf de onderdelen aanlevert. Misschien is dit een oplossing voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:25
friendlyfiend schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:39:
Ik hoop dat ze bij mij wat minder moeilijk gaan doen bij het NSP.
Heb namelijk sinds een paar dagen dit -> http://dl.dropbox.com/u/230931/tweakers.net/n900probleem.wmv

Haalde em gewoon uit mijn zak en toen wou mijn scherm niet aan. Na wat heen en weer geschuif emt het scherm (open/dicht) en het schuifje aan de zijkant voor locken deed ie het weer (ongeveer),

Overigens is dit al na een flash.. :/

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 23-03-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
De nieuwe Opera browser is inderdaad erg fijn en snel. Voorheen was de standaard browser beter, nu is dat ongetwijfeld de Opera browser.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yakolev schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:06:
De nieuwe Opera browser is inderdaad erg fijn en snel. Voorheen was de standaard browser beter, nu is dat ongetwijfeld de Opera browser.
Opera is inderdaad wel fijn. Als ik een hand vrij heb en even iets wil zoeken gebruik ik meestal opera. Toch vind ik de standaard browser beter. Met name flash support, de 'muis modus' en losse vensters ipv tabs. Ik vind het wisselen tussen webpagina's via het dashboard van de n900 handiger dan via de tabbladen van Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
racinfo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:10:
Friendlyfiend screef eerder oa.
Tsja, dan gaan bij mij al de haren overeind. Dat gepriegel begin ik niet aan. Is er geen soort van speciaalzaak (geen bc of provider winkel) waar ze goedkoop een schermpje kunnen plaatsen?
Als Leiden in je bereik ligt; bij de Blauwpoortsbrug is een telecom telefoonwinkel die op verzoek alle telefoons repareren; ook wanneer je zelf de onderdelen aanlevert. Misschien is dit een oplossing voor je?
I.i.g. bedankt voor het meedenken, maar het is helaas niet in de buurt. Ik zoek eigenlijk precies zo'n shopje als jij beschrijft maar dan het liefst hier in het hoge Noorden. Fryslân bij voorkeur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Ik vind de Opera browser juist alles BEHALVE snel.

Hij werkt fijn, mooie portrait mode, text wrap is geniaal, dat dashboard is handig, kleine interface maar zowel met als zonder Turbo op Vodafone 3G en WiFi werkt de Operabrowser dusdanig traag dat ik het maar op MicroB houdt.
Zit eraan te denken om weer te flashen, gewoon voor een "Clean Install" wellicht dat Opera dan wel snel is. =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
MicroB blijft bij mij ook de voorkeur houden. Opera ook bij mij niet sneller (behalve bij page back) en heeft bij mij nogal eens moeite met de keuze tussen normale weergave of weergave voor mobiel. MicroB werkt eigenlijk op alle fronten perfect.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb laatste tijd veel last van " interne fout toepassing email gesloten" heb mij er niet zo aan gestoort tot gister toen ik een lange email aan het typen was en....plops...alles foetssie..grr..Iemand een idee?

Ook zou ik graag weten waarom Opera flash niet herkend?..bij alle sites staat het vakje " get adobe flashplayer"
wat kan ik hier aan doen ?

alvast Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhiro187
  • Laatst online: 23-09-2022
FreshMaker schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:23:

Ik zou ook willen, maar welke app moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Ik heb net Spotify op de computer geïnstalleerd en zou dit ook graag op mijn N900 hebben. Heeft hier iemand ervaring mee? En is er software om naar Spotify free te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:26:
heb laatste tijd veel last van " interne fout toepassing email gesloten" heb mij er niet zo aan gestoort tot gister toen ik een lange email aan het typen was en....plops...alles foetssie..grr..Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde probleem. Al moet ik zeggen dat ik er de afgelopen twee dagen geen last meer van gehad heb.

Mocht je een oplossing vinden, dan ook graag hier posten.
Psst:Ik zou ook willen, maar welke app moet ik hebben?
Instinctiv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
FreshMaker schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:23:

Alleen jammer dat deze voor Maemo niet wordt door ontwikkeld omdat het commercieel niet aantrekkelijk is voor de makers nu Nokia er mee gestopt is. Over Meego denken ze nog na.

Mooie app trouwens en inderdaad de eerste die goed mijn muziek en covers kan herkennen.

Een nieuwe ster aan het firmament is "SomePlayer" ziet er goed uit en kan ook alles herkennen en nog veel meer. Bijvoorbeeld je kunt de mappen aanwijzen waar hij moet zoeken etc. etc.

Deze staat, als ik het goed heb, in testing. Hier is de link naar het forum bericht

Topic start daar zegt:

Main features:

* MP3, FLAC, WMA, AAC, OGG, ASF, APE, WAV support
* Equalizer support. Predefined and users presets
* Work with user-manager media library and file system (adding tracks and directories from filesystem)
* User playlists and dynamic playlists
* Playlist sorting (long tap on playlist in main view)
* FMTX support
* Bluetooth AVRCP support (controlling playback using bluetooth headset)
* Ability to control volume or tracks with locked screen using zoom keys
* Auto-stop timer
* Auto-pause on headset unplugging
* Landscape, portrait and auto-oriented mode
* Covers search (on file system not in Internet)
* Ability to control playback via D-Bus

[ Voor 30% gewijzigd door NoMoreMusic op 24-03-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhiro187
  • Laatst online: 23-09-2022
Sharkey1802 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:45:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Al moet ik zeggen dat ik er de afgelopen twee dagen geen last meer van gehad heb.

Mocht je een oplossing vinden, dan ook graag hier posten.

[...]

Instinctiv?
Instinctive idd. Ik lees net dat SomePlayer dit ook kan en nog veel meer. Klopt dit? Ik zal ze wel allebei gaan testen.
Maar Instinctive heb ik niet kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
pssst schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:12:
[...]

Instinctive idd. Ik lees net dat SomePlayer dit ook kan en nog veel meer. Klopt dit? Ik zal ze wel allebei gaan testen.
Instinctive staat in de ovi store maar ik krijg em niet gedownload.
Misschien dat iemand ander het wel kan en ik iets fout doe

Afgelopen week heb ik (via de nokia software updater) maemo opnieuw geïnstalleerd en gelijk de cssu er op gezet.
Zonder extra tweak programma's maar wel met overclok werkt hij nu echt prima.
Vertel dit aan niemand door want als deze telefoon er mee stopt wil ik nog wel een nieuwe kunnen kopen :P

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
SomePlayer staat in extras :) En dus niet in testing zoals ik eerder zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thacrusher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 16:01
pssst schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:12:
[...]

Nienix schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:41:
[...]

Instinctive staat in de ovi store maar ik krijg em niet gedownload.
Misschien dat iemand ander het wel kan en ik iets fout doe
....
ik heb instinctiv hier gedownload

en vervolgens via de x-terminal geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Op het moment zit ik in het buitenland in een college waar een gedeeld tv is, maar sinds woensdag is de afstandsbediening kwijt. Dus had ik Qtirreco geinstalleerd en heb ik op het moment de aan/uit knop de knoppen geluid harder/zachter en volgend kanaal/vorig kanaal. Omdat ik ook de andere knoppen werkend wil hebben wil ik andere codes proberen uit een zelf samen gesteld bestandje, maar daarvoor moet je /etc/lircd.conf aanpassen. Het lukt me alleen niet om die te vinden. Zou iemand me dat kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 23:12
stokkom schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:43:
Ik heb net Spotify op de computer geïnstalleerd en zou dit ook graag op mijn N900 hebben. Heeft hier iemand ervaring mee? En is er software om naar Spotify free te luisteren?
Als je een premium account bij spotify hebt kun je QSpot gebruiken. Mocht je geen premium account hebben, zou ik voor de grooveshark app gaan. Zelfde idee als spotify maar je kunt meer nummers vinden en is bovendien gratis. Let wel dat het hier om een beta versie gaat. Het werkt, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik heb zelf verder geen ervaring met QSpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Pompi schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:42:
Omdat ik ook de andere knoppen werkend wil hebben wil ik andere codes proberen uit een zelf samen gesteld bestandje, maar daarvoor moet je /etc/lircd.conf aanpassen. Het lukt me alleen niet om die te vinden. Zou iemand me dat kunnen uitleggen?
Hoe bedoel je? Er zijn verscheidene bestandsbeheerders te vinden waarbij je naar die map kunt gaan.
Je kunt hem ook via CMD vinden:
code:
1
2
root
### /etc/lircd.conf

Waarbij ### een naam van een programma is waarmee je het bestand kunt aanpassen, leafpad levert weinig op:
"include "/homeuser/MyDocs/qtirreco/Devices/RD427-E"

Succes!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Heel erg bedankt, volgens mij heb ik dan net de verkeerde bestandsbeheerders uitgeprobeerd. Nu kan ik het hele weekend even gaan prutsen om een beetje werkende afstandsbediening voor elkaar te krijgen.

Edit:Het is meteen goed gegaan, dus bedankt want nu kunnen we hier weer soort van normaal tv kijken. Totdat het college een nieuwe afstandsbediening kan kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Pompi op 24-03-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Ben zelf opzoek naar een goeie matte screen protector, heeft iemand goeie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Screen-protector;
als ie echt mat moet zijn, ietwat geribbeld met zeer goede leesbaarheid in zonlicht dan zou ik voor de ZAGG gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
racinfo schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:50:
Screen-protector;
als ie echt mat moet zijn, ietwat geribbeld met zeer goede leesbaarheid in zonlicht dan zou ik voor de ZAGG gaan..
Helaas maken zij geen matte, http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:24
Trestry schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:46:
[...]

Als je een premium account bij spotify hebt kun je QSpot gebruiken. Mocht je geen premium account hebben, zou ik voor de grooveshark app gaan. Zelfde idee als spotify maar je kunt meer nummers vinden en is bovendien gratis. Let wel dat het hier om een beta versie gaat. Het werkt, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik heb zelf verder geen ervaring met QSpot
Ik zit eens even te kijken bij Grooveshark en ik heb het idee dat deze dienst idd veel meer nummers aanbied tegenover Spotify. Ik mis bij Spotify vooral nummers van eigen bodem maar die vind ik via Grooveshark zonder moeite. Zijn er meer betalende gebruikers hier van Grooveshark icm de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Trestry schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:46:
[...]

Bedankt Tretry. Ik heb Grooveshark geinstalleerd en dat werkt goed. Waarschijnlijk ga ik nog Spotify Premium nemen, want dat werkt echt briljant en dan krijg je ook een hogere kwaliteit gestreamd: 320 kbps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

http://www.meegoexperts.c...ource-running-nokia-n900/

MeeGo tablet UI op de N900 :)

Ziet er in ieder geval mooier uit dan de standaard handset UI. Met wat aanpassingen kan het best draaien op de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Iemand het nieuwe AudioBooster script al geprobeerd? Link naar Maemo.org. Geluid uit in-ears niet echt beter, uit speakers, BT, FM radio en tijdens het bellen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
Gundogan schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:21:
http://www.meegoexperts.c...ource-running-nokia-n900/

MeeGo tablet UI op de N900 :)

Ziet er in ieder geval mooier uit dan de standaard handset UI. Met wat aanpassingen kan het best draaien op de N900.

[video]
Het ziet er allemaal een stuk soepeler uit dan 1.1
maar toch zie ik niet echt een vooruitgang op Maemo. die settings pagina is veel te onoverzichtelijk.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
BvDorp schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 02:25:
Iemand het nieuwe AudioBooster script al geprobeerd? Link naar Maemo.org. Geluid uit in-ears niet echt beter, uit speakers, BT, FM radio en tijdens het bellen wel!
Bedankt voor de tip. _/-\o_ Was even lastig om te installeren (moest eerst Filebox installeren, daarna Filebox toegang tot root geven en telefoon opnieuw opstarten. Maar daarna was het een eitje). Ik heb het idee dat het geluid met mijn koptelefoon niet echt verbeterd is (wel wat luider geworden). Wel is de speaker van de telefoon verbeterd en dat was hard nodig, want heel vaak kon ik bellers slecht verstaan. Hulde dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
@stokkom mooi! Heb zelf nog wat zitten puzzelen met het script voor de koptelefoon (lineout,parameters) om dat zachter te krijgen en iets minder bas te laten geven, omdat m'n in-ears echt te hard gingen en het geluid behoorlijk verdrongen werd door de zware bass.

Heb trouwens een programmeur weten over te halen om wat tijd te besteden aan de Twitter plugin for Conversations, zie thread op Maemo.org. Heeft iemand wat ervaring met Telepathy, om dit weer werkend te krijgen? Het is weer een heel eind op weg namelijk, er moet alleen nog naar de Telepathy-haze integratie gekeken worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
BvDorp schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:56:
@stokkom mooi! Heb zelf nog wat zitten puzzelen met het script voor de koptelefoon (lineout,parameters) om dat zachter te krijgen en iets minder bas te laten geven, omdat m'n in-ears echt te hard gingen en het geluid behoorlijk verdrongen werd door de zware bass.

Heb trouwens een programmeur weten over te halen om wat tijd te besteden aan de Twitter plugin for Conversations, zie thread op Maemo.org. Heeft iemand wat ervaring met Telepathy, om dit weer werkend te krijgen? Het is weer een heel eind op weg namelijk, er moet alleen nog naar de Telepathy-haze integratie gekeken worden!
Goed idee idd. Gebruik zelf geen twitter, dus heb genoeg aan de RSS widgit om mensen te volgen.

Weet iemand trouwens of er ook een applicatie is om fotoablums te creeren binnen het afbeelding menu? Het is nu heel omslachtig te doen door mappen aan te maken op je interne geheugen.

Kan niet echt een plaatje vinden van wat ik bedoel, maar ik wil het eigenlijk zo hebben ala itunes
Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2009/03/itunes.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door SL65 op 29-03-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Jammer dat whatsapp nooit op de n900 uitgebracht wordt en er ook niet iets soortgelijks is. over je bundel kost een sms gewoon 0.25 euro. Behoorlijk veel in vergelijking met dat pingen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Het is nog even wachten op Myriad, (mocht je het op meamo5 zelf willen), Als ze dat Alien Dalvik af hebben dan kunnen we ook hopelijk WhatAppen op de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW_M3 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:16:
Jammer dat whatsapp nooit op de n900 uitgebracht wordt en er ook niet iets soortgelijks is. over je bundel kost een sms gewoon 0.25 euro. Behoorlijk veel in vergelijking met dat pingen.
Ook zou je natuurlijk MSN, Jabber, Gtalk, skype of een ander protocol kunnen gebruiken met het standaard Conversaties programma. Dit werkt dan op de zelfde manier als sms. Je kan dan je contacten van bijvoorbeeld skype ook samenvoegen met je contactpersonen. Volledig geintegreerd dus geen apart venster wat je los hebt staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:48:
[...]

Ook zou je natuurlijk MSN, Jabber, Gtalk, skype of een ander protocol kunnen gebruiken met het standaard Conversaties programma. Dit werkt dan op de zelfde manier als sms. Je kan dan je contacten van bijvoorbeeld skype ook samenvoegen met je contactpersonen. Volledig geintegreerd dus geen apart venster wat je los hebt staan.
Probleem is dat niet-N900 gebruikers niet zo'n mooie integratie hebben :)

Whatsapp is vooral handig omdat iedereen het gebruikt. Als iedereen een N900 had, was er waarschijnlijk minder behoefde aan. Hoewel je met whatsapp bijvoorbeeld ook makkelijk plaatjes kan versturen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:53
weet niet of deze al voorbij gekomen is hier...

n900 +meego 1.2 + XBMC

YouTube: XBMC on ARM and Intel Based MeeGo 1.2

http://www.cybercomchannel.com/using-xbmc-meego-12

[ Voor 12% gewijzigd door ny-hardcore op 29-03-2011 22:51 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Gundogan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:25:
[...]

Probleem is dat niet-N900 gebruikers niet zo'n mooie integratie hebben :)

Whatsapp is vooral handig omdat iedereen het gebruikt. Als iedereen een N900 had, was er waarschijnlijk minder behoefde aan. Hoewel je met whatsapp bijvoorbeeld ook makkelijk plaatjes kan versturen toch?
gtalk werkt hier anders perfect binnen de vriendenkring over Mijn N900, paar android toestellen en iPhones. Skype is ondertussen ook "redelijk" geintegreerd op meerdere platformen.
Bij mij iig geen behoefte aan Whatsapp, zie de meerwaarde niet.
Yakolev schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:35:
Het is nog even wachten op Myriad, (mocht je het op meamo5 zelf willen), Als ze dat Alien Dalvik af hebben dan kunnen we ook hopelijk WhatAppen op de N900.
Wat betreft de Myriad Alien Dalvik, die is allang al af, pers condference, proof of concept en release zijn allang al geweest. Probleem is gewoon dat het niet openbaar verkrijgbaar is, dus alleen commercieel. Dat wil zeggen dat wij 'endusers' het niet zullen krijgen tot of Nokia of Linux Foundation of Maemo of CSSU mensen eraan kunnen komen en het voor ons releasen via Ovistore/Appman/update. Het zal nooit een los programma worden wat Myriad zelf voor ons uitbrengt.

En nu wat nieuws van mijn kant:

In afwachting op Sziget 2011 ben ik alvast mn muziek library gaan uitmesten en heb ik alleen muziek erin gezet van bands die op Sziget komen. Samen met mn Last.fm Scrobbler allemaal leuk, maar, de ID3 tags waren natuurlijk bij sommige nummers fout.
Makkelijke oplossing: Zoek het uit op de PC, maarja, ik ben nou eenmaal een tweaker, de makkelijke oplossing is niet leuk.
Na wat gegoogle en maemo.org zoek opdrachten kwam ik uit op MussOrgsky, een (wat lijkt) nu dood progje in extras-devel met wat problemen maar voor mijn doeleinden werkt ie perfect. Al mn ID3 tags zijn compleet en correct EN MussOrgsky heeft alle bijhorende albumart gevonden :D
Hij lijkt WMA files niet echt leuk te vinden en sommige gebruikers rapporteren crashes maar bij mij doet ie het goed.

[ Voor 22% gewijzigd door GenjiBlade op 30-03-2011 08:58 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.