Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 02:10:
Metaalmigratie treed sowieso op bij electriciteit. Warmtesteiging is ook slecht voor de chip. Iedereen moet het zelf weten, hoe geruststellender de berichten hoe mooier het is. (ik draai zelf meestal op 805 MHz, net iets sneller, maar niet tot in het belachelijke).

Maar bronnen die ik 200 pagina's terug heb gelezen staan wel haaks op wat @N User zegt. Geen zin om het terug te zoeken, rond die tijd waren jullie allemaal ook in dit topic. Er waren datasheets waarop stond dat die Cortex cpu bedoeld was voor max. 500 MHz, waar Nokia nog een schepje bovenop deed door hem op 600MHz te clocken.

De gemaakt voor 800 MHz bron is er dan ook denk ik voor het gemak door iemand bij verzonnen, en bovendien zou ik het niet zo nauw nemen met dingen die iemand die al zijn communicatie met dude begint zegt.
Hier op het forum is er een tijd geleden door @dutch_warrior al een post over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutj schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 01:42:
joepie!!de nieuwe community update zorgt ervoor dat het menu meedraait!!beter!!
Dat werkt inderdaad wel goed, behalve met sommige programma's (bijvoorbeeld sygic, als je deze in portrait opstart valt de helft buiten beeld.) angrybirds bijvoorbeeld is volledig speelbaar in portrait, de resolutie wordt aangepast in het spel :). Het schermtoetsenbord is ook in portrait modus te gebruiken, dat is ook zeer handig om bijvoorbeeld snel een smsje te sturen op de fiets. Dat je nu in het sms menu horizontaal moet scrollen om een sms te lezen is minder, maar het is een begin.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
De opvolger van de door "ons" zo geliefde n900 gaat volgens Rich Green (cto Nokia) de n950 worden , althans volgens onderstaande linkjes:

http://mynokiablog.com/20...o-n950-to-ship-this-year/

http://www.devicemag.com/...ip-in-2011-videos-inside/

[ Voor 24% gewijzigd door janzeeschuimers op 23-02-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:56:
[...]

Hier op het forum is er een tijd geleden door @dutch_warrior al een post over geweest.
Als je bron is 'omdat iemand het zegt', dan heb ik natuurlijk ook gelijk. 8)

Maargoed, ik heb een datasheet gezien die zegt dat ie tot 500MHz gaat en verschillende websites zeggen inderdaad dat de A8 by design clockbaar is tussen de 600 en 1.1 GHz.

Dus ervanuitgaande dat je gelijk hebt, omdat die versie van het verhaal me beter bevalt, dan zijn we dus helemaal niet aan het overclocken? :o
janzeeschuimers schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:05:
De opvolger van de door "ons" zo geliefde n900 gaat volgens Rich Green (cto Nokia) de n950 worden , althans volgens onderstaande linkjes:

Vage pagina, maar goed nieuws! Ik was bang dat de USS Nokia per ongeluk in zwart gat de MS was gevlogen!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:05:

Ik heb de video van Rich Green gezien. Daardoor is mijn nieuwsgierigheid weer aangewakkerd naar een eventuele opvolger van mijn N900. Moe ben ik hem zeker nog niet. Net weer een update binnengehaald vanuit de community. :)

@Redsandro

Geloof zelf wat je wil geloven.
Wie weet, misschien heeft @dutch_warrior het wel uit zijn duim gezogen, degene die iedereen dude noemt geen verstand van zaken en staat er foutieve informatie op de site van ARM. Ik betwijfel het.

Zoals ik al eerder schreef maak ik me er niet meer druk over, mede door de tegenstrijdige berichtgeving.

Mijn ervaring met 1150MHz is dat mijn toestel nergens last van heeft en beter werkt dan onder 600MHz of 850MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:04

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Nokia heeft in een presentatie aangegeven dat de gebruikte chip normaal op 500mhz loopt en dat 600mhz al 'schadelijk' is en dat we vooral niet verder moesten overclocken omdat je dan je chip zou ' roosteren'. Kan helaas niet meer die slide vinden :<
(overigens staat op wiki dat de standaard snelheid van de omap3430 600mhz is)

Wat dutch_warrior zei klopt wel ongeveer, omap3 loopt inderdaad van 500mhz tot 1ghz, maar dat wil niet zeggen dat alle 600mhz omap3 chips ook op 1ghz kunnen lopen :p De lager geklokte omap3 zijn 65nm en de hoger geklokte 45nm.

Wikipedia: Texas Instruments OMAP

Maar zoals N user al zegt: als je goed je overclock test en geen problemen ondervind, zit je bijna altijd wel veilig :)

En zijn de N950 geruchten niet een recycle van een jaar geleden? De bronnen geven zelf ook al aan dat nog niks zeker is. Maar maakt mij ook niet uit hoe ie heet, N9-01, N9, N950, een MeeGo phone wekt in ieder geval meer mijn interesse dan een WP7 phone op dit moment :p

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 23:49
Ik hoop dat er ook nog een hildon interface beschikbaar is voor MeeGo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

killerdemon schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:54:
Ik hoop dat er ook nog een hildon interface beschikbaar is voor MeeGo.
Kijk eens naar de ontwikkeling van Cordia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:14:
Nokia heeft in een presentatie aangegeven dat de gebruikte chip normaal op 500mhz loopt en dat 600mhz al 'schadelijk' is en dat we vooral niet verder moesten overclocken omdat je dan je chip zou ' roosteren'. Kan helaas niet meer die slide vinden :<
(overigens staat op wiki dat de standaard snelheid van de omap3430 600mhz is)

Wat dutch_warrior zei klopt wel ongeveer, omap3 loopt inderdaad van 500mhz tot 1ghz, maar dat wil niet zeggen dat alle 600mhz omap3 chips ook op 1ghz kunnen lopen :p De lager geklokte omap3 zijn 65nm en de hoger geklokte 45nm.

Wikipedia: Texas Instruments OMAP
Ik vind het wel tegenstrijdig dat Nokia aangeeft dat de gebruikte chip normaal op 500MHz loopt en 600MHz al schadelijk kan zijn, terwijl de ARM site vermeldt dat deze chip geschikt is voor snelheden van 600MHz tot 1GHz en daarboven:
Overview

The Cortex-A8 high-performance processor is proven in end devices today. From high-end feature phones to netbooks, DTVs, printers and automotive-infotainment, the Cortex-A8 processor offers a proven high-performance solution with millions of units shipped annually.

The processor is particularly suited to high-performance applications.

* Frequency from 600MHz to 1GHz and above
* High-performance, Superscalar microarchitecture
* NEON™technology for multi-media and SIMD processing
* Binary compatibility with ARM926, ARM1136, and ARM1176 Processors
Bron
Voor de rest is het me duidelijker geworden, maar neem ik het niet zo nauw meer met het onderwerp overclocken. Mijn toestel raakt niet eens overhit bij 1150MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Behalve de naam en MeeGo ben ik heel benieuwd naar specs, mogelijkheden en uiterlijk van de N950. =/

verder: w00 CSSU updates voor portrait spul. Alleen jammer dat ik portrait nooit gebruik, maar ok, wel leuke functionaliteit als iemand anders de N900 in handen krijgt om te bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beehr11
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Als je het progje "QCPUFreq" installeerd met de inmiddels welbekende "overclockkernel" zet je je CPU zo op 1100 - 1150 Mhz. Zonder "gedoe", het overclocken gaat met een simpele "schuifbalk", waarmee je lager of hoger clocked.

Na iedere reboot, wel ff handmatig weer terug zetten.

Samen met het progje "Swappolube" laat je je mini pc-telefoon soepel lopen. Dit programma kun je zo instellen dat het de settings onthoud.

[ Voor 12% gewijzigd door Beehr11 op 23-02-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
Beehr11 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:42:
Als je het progje "QCPUFreq" installeerd met de inmiddels welbekende "overclockkernel" zet je je CPU zo op 1100 - 1150 Mhz. Zonder "gedoe", het overclocken gaat met een simpele "schuifbalk", waarmee je lager of hoger clocked.

Samen met het progje "Swappolube" laat je je mini pc-telefoon soepel lopen. Dit programma kun je zo instellen dat het de settings onthoud.
Je kan ook gewoon de default clockspeed instellen. :)

Hier default op 850 mhz, Daarna handmatig op 1100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 16:58

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:54:
[...]

Dat werkt inderdaad wel goed, behalve met sommige programma's (bijvoorbeeld sygic, als je deze in portrait opstart valt de helft buiten beeld.) angrybirds bijvoorbeeld is volledig speelbaar in portrait, de resolutie wordt aangepast in het spel :). Het schermtoetsenbord is ook in portrait modus te gebruiken, dat is ook zeer handig om bijvoorbeeld snel een smsje te sturen op de fiets. Dat je nu in het sms menu horizontaal moet scrollen om een sms te lezen is minder, maar het is een begin.
Ik krijg het schermtoetsenbord niet in portrait modus? hoe doe je dat? ik zie het zo snel ff niet..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 18:13

Barres B.

six seasons and a movie!!!

DaRoot schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:55:
[...]

Ik krijg het schermtoetsenbord niet in portrait modus? hoe doe je dat? ik zie het zo snel ff niet..
Ik krijg hem tevoorschijn door gewoon op het tekstveld te klikken waar je wilt typen. Ik vind het niet zo lekker werken, het is gewoon het landscape tobo en dan opgepropt, sommige toetsen werken niet echt geweldig.
dat moet of aangepast worden of gewoon een numeriek met t9 of swipe invoer. Maar dat is denk ik toekomstmuziek.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 16:58

DaRoot

Some say...

Barres B. schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:43:
[...]

Ik krijg hem tevoorschijn door gewoon op het tekstveld te klikken waar je wilt typen. Ik vind het niet zo lekker werken, het is gewoon het landscape tobo en dan opgepropt, sommige toetsen werken niet echt geweldig.
dat moet of aangepast worden of gewoon een numeriek met t9 of swipe invoer. Maar dat is denk ik toekomstmuziek.
Mmmm vreemd.. bij mij blijft ie op landscape staan.. dus als ik hem in portraitmode hou, de A bovenaan en de P onder.. terwijl Portraitmodus in het toepassingen menu wel werkt nu

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 18:13

Barres B.

six seasons and a movie!!!

DaRoot schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:51:
[...]

Mmmm vreemd.. bij mij blijft ie op landscape staan.. dus als ik hem in portraitmode hou, de A bovenaan en de P onder.. terwijl Portraitmodus in het toepassingen menu wel werkt nu
Dan moet je even hier kijken bij force rotation:
http://wiki.maemo.org/Community_SSU/Features

Hierbij forceer je portait ook al hou je deze in landscape, alleen werken veel apps hier nog niet mee. Het is allemaal nog niet optimaal maar het is stukken beter dan bij nokia zelf :P :D

EDIT:
volgens mij werkt ctrl + shift + R ook ben ik net achter, ik dacht dat functie uitgeschakelt was. Maar dit activeert het per applicatie en werkt het portait tobo niet bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Barres B. op 23-02-2011 20:03 . Reden: toevoeging ]

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:16

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

je moet inderdaad de meeste apps forceren om te draaien, alvast een zeer leuke update wat men N900 weer een mooie meerwaarde heeft! De updates komen vlugger en beter dankzij de community dan door Nokia zelf...

• Beehr11
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Sinds vanmorgen blijft mijn N900 in een loopje hangen na het rebooten..... wat kan dat zijn?

Wat gebeurde er vooraf...

2 nieuwe applicaties werden aangeboden via de automatische updatefunctie. Dat was geloof ik "Advanced GEOtool..." & "QTrancelate".

Beiden gedownload via het standaard menu, alles bijwerken.

Vervolgens de melding, kan niet bijwerken, dit was voor beide updates. Vervolgens heb ik een 2e keer geprobeerd bij te werken.
Zelf dan maar een reboot gegeven.
Vervolgens blijft hij in een loopje hangen met de melding: Niet onderbreken software installeren (in het Engels dan). Dit vooor een paar seconden, vervolgens reboot hij weer zelf met dezelfde mededeling.
Dit blijft hij doen......
Batterij er maar uit halen. Paar minuten wachten.
Batterij er weer in, hetzelfde herhaald zich. :(

Hoe krijg ik hem weer uit deze loop -en het liefst natuurlijk zonder een nieuwe re-flash te geven.
Ik ben nog niet zo thuis in Linux. Bedankt voor de hulp.

Ps. Ik heb de laatste software versie van (Nokia zelf) geïnstalleerd staan (en niet de Maemo Community variant) en de PowerKernel (en nooit problemen mee gehad).

UPDATE 13:00 uur
Ik sta toch weer versteld van deze (computer / internet) telefoon met een Linux distributie.
In de Wikihandleiding op het MAEMO.org platform staat o.a. bij een her-installatie (flashen) onder Windows dat je de letter U moet gebruiken. Ik heb dat nu zojuist ZONDER windows gedaan en zonder USB kabel, ed. Gewoon het apparaat los in de hand. Ik krijg "Software 100% updated" in het scherm, en hij start weer gewoon als usual door -en lijkt weer te werken en in orde te zijn. PFffffffff. 8)7 _/-\o_ :)

[ Voor 29% gewijzigd door Beehr11 op 24-02-2011 13:14 ]

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Beehr11 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:42:

Met de methode met de voltagefactors doe je er wel een paar uur over om in te stellen, maar de meeste tijd is wachten en je kan met een klik op een widget overclocken. Vastloper/automatische reboot? standaard instellingen worden automatisch geladen.
Als je dan de voltagefactors noteert, kun je ze bij een herinstallatie weer terugplaatsen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:24
Hebben de mensen met de CSSU updates ook het dat ze sommige updates 2x binnen lijken te krijgen? Vd week Theme cusomizer en MEAMO5 update en vanavond weer?

Sorry ik zie het al, er zijn weer wat kleine bugs verholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bongoarnhem op 25-02-2011 23:55 . Reden: Eerst kijken dan roepen :s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer versie 12.5 van de CSSU updates:
Originally Posted by MohammadAG View Post

Pushed version 12.5 to the repo.
Changelog:
* Added parallax (to transitions.ini) and zoom on press to hildon-desktop.
* Fixed modest's New Message button.
* Forced hildon-home's maximum number of desktops to 9.
* Minor UI change for libcpaboutcssu.

To get the changes for hildon-desktop, just edit traisitions.ini.

Second change is to prepare modest for proper portrait mode.
Third one's for the issue some of you have been getting in this thread.
Echt een luxe dat je nu de beschikking hebt over 9 desktops.
Ik ben al van alles aan het reorganiseren op mijn desktops. :)
En dan nog niet te spreken over de mogelijkheid van portrait mode.
Gelukkig is het nog lang niet "end of life" voor de N900.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:24
Vandaag een update binnengekregen en nu heeft het menu ook portrait mode. Super irritant. Ik wil nog wel eens in bed liggen en mijn n900 gebruiken en dan kan ik dat dus absoluut niet gebruiken.
Iemand een idee hoe je dat kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nieuws over Meego op de Frontpage.

http://tweakers.net/nieuw...tstel-meego-hardware.html

[ Voor 101% gewijzigd door Bongoarnhem op 26-02-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:20
Caelorum schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:24:
Vandaag een update binnengekregen en nu heeft het menu ook portrait mode. Super irritant. Ik wil nog wel eens in bed liggen en mijn n900 gebruiken en dan kan ik dat dus absoluut niet gebruiken.
moet je op je linker zijde gaan liggen of gewoon op je buik;) geen idee hoe het in te stellen is op de telefoon:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
Heeft er iemand trouwens een idee hoe het kan dat mijn smsjes die ik type standaard niet meer met een hoofdletter beginnen. Eerste woord en na een punt.

Probleempje is er al een beste tijd, maar zat vandaag weer eens te prutsen met de nieuwe mogelijkheden van en hoopte het op te lossen, maar geen idee waar dit hem in zit.

Edit:

Bij instellingen staat onder "Tekstinvoer" alles aangevinkt, maar niks ervan werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Typ1 op 26-02-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:59
Mobiel naar nokia toe vanwege roze menuutjes en geen smsjes kunnen ontvangen :(. Denk hoofdgeheugen kapot. :/ Nu weer 14 dagen zonder ook maar een fatsoenlijke mobiel.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Typ1 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:05:
Heeft er iemand trouwens een idee hoe het kan dat mijn smsjes die ik type standaard niet meer met een hoofdletter beginnen. Eerste woord en na een punt.

Probleempje is er al een beste tijd, maar zat vandaag weer eens te prutsen met de nieuwe mogelijkheden van en hoopte het op te lossen, maar geen idee waar dit hem in zit.

Edit:

Bij instellingen staat onder "Tekstinvoer" alles aangevinkt, maar niks ervan werkt.
Telefoon resetten, apps die je rond de tijd dat het begon verwijderen? Evt een back up terug zetten.

Werkt dan niet dan zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Apps heb ik verwijderd, back up van een half jaar geleden terug gezet, geen verbetering.
Telefoon resetten binnenkort maar eens proberen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Anders reflashen met nieuwe firmware, versie 36-2 (PR1.3) en even geen SSU opdates ophalen.
http://www.eurosc.nl/n900/flasher.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• héjonge
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-08 17:17
Iemand een idee hoe de (nieuwe?) fontys Eindhoven instellingen voor wireless zijn?
Heb de instellingen van Nas T en wat variaties geprobeerd... Krijg uiteindelijk wel een open groen slotje te zien maar als ik daar voor kies krijg ik de melding: netwerkfout opnieuw proberen?
Kan wel de infowireless krijgen met de bijbehorende startpagina maar dan houdt het op.
Heb verder nooit netwerkproblemen, had vroeger zelfs geheel n@tschool via firefox maar ook dat krijg ik niet meer voor elkaar, het loopt vast bij die plugin denk ik..
Ook de schoolagenda intergreren is een ramp via outlook..

Misschien zijn er toch meer studenten met een n900!

Verder wordt ik dol van het draaien van het scherm bij het kiezen van opties(menu bovenin..)
En de hotmail sync is echt volstrekt willekeurig |:(

Groeten uit Oeteldonk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
héjonge schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:01:
De hotmail sync doet het bij mij de laatste paar maanden aardig goed, in tegenstelling tot het verleden.
Heb je de nieuwste firmware geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Ik zou je een hazendurpse groet terug doen, maarja, ik woon er niet meer. :P

Hotmail Sync heeft het hier nooit correct gedaan - vermoedelijk omdat ik er het geduld niet voor heb want mijn gmail en scouting.nl mail werken perfect - hotmail blijft zich maar herladen om een of ander reden.

Draaien van scherm heb ik eigenlijk geen probleem mee gehad, Na bijna een jaar de n900 te hebben gebruikt zit de landscape mode er dusdanig ingebakken dat het me amper lukt om portrait te krijgen wanneer ik het wil.

Als de Fontys WLAN instellingen zijn vernieuwd t.o.v. van wat ze waren is het miss een goed idee om de plugin e.d. volledig uit MicroB te halen samen met de opgeslagen netwerk instellingen in je settings menu en het dan opnieuw proberen. HVA Singelgracht had dat probleem ook standaard na elk netwerk update, helaas kan ik je niet helpen met de ins en outs. >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
héjonge schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:01:
Iemand een idee hoe de (nieuwe?) fontys Eindhoven instellingen voor wireless zijn?
Heb de instellingen van Nas T en wat variaties geprobeerd... Krijg uiteindelijk wel een open groen slotje te zien maar als ik daar voor kies krijg ik de melding: netwerkfout opnieuw proberen?
Kan wel de infowireless krijgen met de bijbehorende startpagina maar dan houdt het op.
Heb verder nooit netwerkproblemen, had vroeger zelfs geheel n@tschool via firefox maar ook dat krijg ik niet meer voor elkaar, het loopt vast bij die plugin denk ik..
Ook de schoolagenda intergreren is een ramp via outlook..

Misschien zijn er toch meer studenten met een n900!

Verder wordt ik dol van het draaien van het scherm bij het kiezen van opties(menu bovenin..)

Groeten uit Oeteldonk!
Ik ken oe nie helpe, vanoit lampegat. Vruuger, vanoit keiebijtersstad ging da veul bitter.
Maar serieus: ik denk dat het eruit gooien van de instellingen en opnieuw plaatsen wel een optie is.

Succes!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ben ik toch benieuwd wanneer Myriad Alien Dalvik nou uitkomt. Er zijn toch wel een aantal android apps die ik wel zou willen hebben op mijn N900.

Welke browser vinden jullie eigenlijk het beste?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Ik heb MicroB, FF en Opera geprobeerd maar ik blijf toch bij de oorspronkelijke MicroB. Vroegâh zette ik overal Opera op (mits die beschikbaar was natuurlijk) Maar ik vind Opera toch net niks op de n900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik update via ssu ben ik mijn mailwidget kwijt. Wie weet hoe ik hem terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Misschien kun je wat met Desktop activity manager.
Of probeer je theme eens te wijzigen, wie weet helpt het.
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:32:
Sinds ik update via ssu ben ik mijn mailwidget kwijt. Wie weet hoe ik hem terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 12:29
maartenmk schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:33:
Misschien kun je wat met Desktop activity manager.
Of probeer je theme eens te wijzigen, wie weet helpt het.

[...]
Dit is de oplossing voor de mail widgit.

Commandline:
"root
apt-get install modest-home-applet"
(rootsh moet wel geinstalleerd zijn)

Meer info hier: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=957154

[ Voor 13% gewijzigd door SL65 op 02-03-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:32
Er is weer goede hoop dat Meego alsnog vanuit Nokia ondersteund gaat worden op de N900.
Zie voor meer info: http://lists.meego.com/pi...ev/2011-March/481839.html

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:04
Had het gelezen ja. Ben eigelijk toch wel benieuwd al zijn mijn verwachtingen niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes heb de widget terug ......many thanks! Sl65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:29

Brazza

Byte me!

Eindelijk ziet Nokia het nut in van ons de users en developers met de N900. Gisteren is bekend gemaakt dat zij MeeGo Officieel gaan ondersteunen en werkelijk maken om te draaien op de N900. Hier een linkje naar het bericht.

Sinds ik de SSU heb geïnstalleerd ben ik weer echt blij met mijn Nokia. Alles loopt echt heerlijk, en de fonts (misschien ligt het aan mijn thema) maar zien er echt wonderful uit. Enige nadeel van de n900 is dat ik toch echt niet hoger kom als 5-6 dagen uptime (bij weinig gebruik), Misschien ben ik een zeikerd, maar ik houd van snelle reacties wanneer ik erom vraag. Of ik heb teveel mods geïnstalleerd wat niet goed samen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:04
@ Brazza

Je kunt beginnen met je n900 opnieuw op te starten. Tis raar maar ik start hem om de 2 dagen opnieuw op waarna de n900 weer als een trein gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben aan het wachten op een nieuw LCD en een nieuwe batterij. Ik doe hooguit 2 dagen met m'n toestel, als ik niet al te veel bel, game, wifi gebruik of m'n exchange sync. Meestal moet ie elke nacht aan de lader :'(

Ben heel tevreden dat we toch een bruikbare Meego zullen krijgen, en ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar Windows 8, dat wss vanaf juni te previewen zal zijn, en ook draait op een ARM. Welliswaar gewoon uit curiositeit, ik geloof nooit dat ik de vrijheid zou kunnen missen om aan te passen wat je maar wil ;)

Ik hoop dat vooral m'n LCD snel aankomt want ik gebruik nu tijdelijk een Nokia 2330 :r
Toestel is zelfs zo traag dat als je op de Jog drukt om te ontgrendelen, en je zou wachten tot het venstertje er helemaal is waarop staat 'Druk * om te ontgrendelen', dan ben je al te laat. Niet te geloven dat Nokia zoiets verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Tjeez, Zojuist reperatie nagekeken afgewezen door vochtschade aan de binnenkant volgens hun.
deze foto's heb ik gekregen:

edit// even fatsoenlijke thumbs maken :+

edit2:
Afbeeldingslocatie: http://www.luukoudehampsink.nl/mob/mainboardthumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.luukoudehampsink.nl/mob/klepjethumb.jpg

Ik kan het er niet echt uithalen. Kan iemand me hier even helpen?

[ Voor 93% gewijzigd door Xentor op 05-03-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brazza schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 00:36:
Eindelijk ziet Nokia het nut in van ons de users en developers met de N900. Gisteren is bekend gemaakt dat zij MeeGo Officieel gaan ondersteunen en werkelijk maken om te draaien op de N900. Hier een linkje naar het bericht.

Sinds ik de SSU heb geïnstalleerd ben ik weer echt blij met mijn Nokia.
Ook ik kan me deze stap van Nokia goed voorstellen. Wanneer ik zie wat het CSSU team bereikt heeft in korte tijd, is het duidelijk hoe waardevol hun N900 wel niet is. Het is een van de beste toestellen die ze ooit gemaakt hebben.

Toch heeft volgens mij in deze huidige maatschappij echt open source geen kans van slagen. Het blijft meer beperkt tot een klein en select groepje met een voorliefde en passie voor waarlijke top performance op het vlak van mobiele telefonie. Nokia heeft dat mijns inziens goed in de smiezen en voor WM7 gekozen.

Tegenwoordig is een ietsje bietsje meer snelheid een graadmeter geworden. Daarnaast moet een toestel zo eenvoudig mogelijk in gebruik zijn, dat het haast van simpelheid uit elkaar valt bij wijze van spreken.
Daarmee win je de eerste prijs bij veel gebruikers en allerlei zgn. vakjury's, maar ook al vaker bij tweakers. Hier op tweakers.net, zie ik nl. zelfs dat de N900 als een ondergeschoven kindje en Maemo als iets experimenteels gezien wordt.
Brazza schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 00:36:
Alles loopt echt heerlijk, en de fonts (misschien ligt het aan mijn thema) maar zien er echt wonderful uit. Enige nadeel van de n900 is dat ik toch echt niet hoger kom als 5-6 dagen uptime (bij weinig gebruik), Misschien ben ik een zeikerd, maar ik houd van snelle reacties wanneer ik erom vraag. Of ik heb teveel mods geïnstalleerd wat niet goed samen werkt.
Enkele acties die ik daarvoor onderneem en heb ondernomen:
- accu eruit halen voor 30 seconden om de zoveel tijd
- bij instellingen van de browser de grootte van geheugencache op 40 MB gezet
- om het rebooten te vergemakkelijken heb ik een reboot knop toegevoegd op mijn
toestel
- in de x-terminal om de zoveel tijd de volgende commando's typen: apt-get autoremove en/of apt-get autoclean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Er is ook een script, OptimizeN900, dat een aantal processen opnieuw start. Daarmee bereik je (voor een deel in ieder geval) hetzelfde als met een reboot.
Ik heb er een ikoontje voor op de desktop, dat staat ergens in dezelfde discussie op maemo.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Xentor schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:18:
Tjeez, Zojuist reperatie nagekeken afgewezen door vochtschade aan de binnenkant volgens hun.

edit2:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nee, ik moet ook bekennen dat ik geen enkel idee heb waar ze het over hebben! Foto's zien er (op wat stof na, maar dat lijkt me normaal) gewoon prima uit?

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Xentor schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:18:

edit2:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet dat er stickers in de meeste gsm's zitten die verkleuren zodra ze nat worden.
Mogelijk dat er ergens in je gsm een sticker(vaak een ronde) zit die dus is verkleurd vanwege vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Bongoarnhem schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:34:
[...]

Ik weet dat er stickers in de meeste gsm's zitten die verkleuren zodra ze nat worden.
Mogelijk dat er ergens in je gsm een sticker(vaak een ronde) zit die dus is verkleurd vanwege vocht.
Maar zowiezo, je mobiel mag toch ook wel tegen wat nattigheid kunnen (in de broekzak met regen?) perongeluk ergens in de douche laten liggen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Xentor schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:21:
[...]

Maar zowiezo, je mobiel mag toch ook wel tegen wat nattigheid kunnen (in de broekzak met regen?) perongeluk ergens in de douche laten liggen ofzo?
Of 2x kopje onder gaan in de sneeuw terwijl hij aan staat en het gewoon nog doen (dont try this at home btw) _/-\o_

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Over nattigheid gesproken; er zijn zelfs lieden die je aanraden in een kokende douche ruimte te gaan staan om bijv. je screen-protectie stofvrij te kunnen monteren. Het zal iedereen duidelijk zijn dat elk electronisch apparaat bij zo'n uitermate groffe en vochtige behandeling uiteindelijk het loodje legt. natuurlijk zal dan de garantie definitief zijn vervallen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
racinfo schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:21:
Over nattigheid gesproken; er zijn zelfs lieden die je aanraden in een kokende douche ruimte te gaan staan om bijv. je screen-protectie stofvrij te kunnen monteren.
Enig gezond verstand snapt dat vocht en elektriciteit in je comfortzone niet echt goed gaat. Daarom raad ik het aan om te doen. Omdat mensen dat snappen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Laatst online: 08-10 23:12
Ik heb meerdere keren de screenprotector van m'n oude N900 in de douche vervangen. Een maand geleden heb ik hem ter reparatie opgestuurd. Daar werd eerst gekeken naar val- of vochtschade alvorens ze het toestel gingen repareren. Uiteindelijk heb ik een nieuwe N900 gekregen, dus de vochtschade zal dan wel meevallen. Dat is althans mijn ervaring.

Ik kan overigens niet wachten tot de nieuwste versie van Cutetube. Als ik de screenshots zo bekijk, gaat het er echt geweldig uitzien! http://talk.maemo.org/showthread.php?t=65854&page=80

[ Voor 21% gewijzigd door Trestry op 07-03-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Weer een CSSU update. Gaat hard zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:22:
Weer een CSSU update. Gaat hard zo.
Inderdaad.
De orientation lock functie is weer een van de toevoegingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Caelorum zal met de laatste update en het draailock erg blij zijn ;)
Caelorum schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bongoarnhem schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:22:
Caelorum zal met de laatste update en het draailock erg blij zijn ;)
[...]
Daar hoopte ik wel op ja. Alleen lig ik graag op mijn rechterzijde te lezen en laat het beeld dan net verkeerd omstaan :/

*edit*
Testen hebben ze duidelijk nog geen kas van gegeten. Na wat rondgedraai locked ie helemaal niet meer ^^

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 10-03-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:18:
[...]

Daar hoopte ik wel op ja. Alleen lig ik graag op mijn rechterzijde te lezen en laat het beeld dan net verkeerd omstaan :/

*edit*
Testen hebben ze duidelijk nog geen kas van gegeten. Na wat rondgedraai locked ie helemaal niet meer ^^
De hele CSSU is nog in de testing fase, dus als jij constateert dat hij niet meer draait kan je aangeven bij de bugreport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:00:
[...]

De hele CSSU is nog in de testing fase, dus als jij constateert dat hij niet meer draait kan je aangeven bij de bugreport.
Punt is alleen dat ik geen idee heb hoe ik dat moet reproduceren dus het nut van een bugreport is dan ook vrijwel nihil.

*edit*
ah ben stom gewesst. reboot later en ik zie ineens een extra optie in at dropdown ding bovenaan. alles werkt iig naar behoren nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 11-03-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik ben best content met de cssu transitions tuner en zeker ook met de extra mogelijkheid (na laatste update gisteren) landscape te locken in telef. menu (Oriientation lock - disabled/enabled); zo kun je dus alle kanten op met een simpele touchscreen druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

racinfo schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:15:
Ik ben best content met de cssu transitions tuner en zeker ook met de extra mogelijkheid (na laatste update gisteren) landscape te locken in telef. menu (Oriientation lock - disabled/enabled); zo kun je dus alle kanten op met een simpele touchscreen druk.
Ben nu ook wel tevreden over CSSU. Rare batterydrain die ik eerst had lijkt verdwenen en die rotatie opties zijn goed gedaan :)

Powerkernel + OC@850mhz + swappolube + CSSU = <3 N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Is er ook een release log ergens verkrijgbaar?
Had al gegoogled vorige keer maar kon toen niets vinden.
Moet wel zeggen dat voor mijn part Nokia de updates al 1 jaar geleden door de community had mogen laten doen, weinig telefoontjes die zoveel updates hebben geloof ik.

p.s. er is sinds een tijdje ook een hyves applicatie kwam ik van de week achter. :9
Nu nog een goede voor Facebook en Twitter en ik ben helemaal social media ready ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Afvalzak op 11-03-2011 11:04 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
afvalzak schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:04:
Moet wel zeggen dat voor mijn part Nokia de updates al 1 jaar geleden door de community had mogen laten doen, weinig telefoontjes die zoveel updates hebben geloof ik.

p.s. er is sinds een tijdje ook een hyves applicatie kwam ik van de week achter. :9
Nu nog een goede voor Facebook en Twitter en ik ben helemaal social media ready ;)
Tweego is een zeer goede twitter app (wel extra-devel, maar zeer stabiel!).

Er wordt ook gewerkt aan een goede facebook app, die is nu al beschikbaar, maar nog niet echt af (http://kasvopus.substanceofcode.com/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 11:42

ik gebruik voor Twitter de website http://hahlo.com/
Is een website, maar het lijkt op een app. Gewoon snelkoppeling op je bureaublad zetten.
Tweego mist toch wel veel functies helaas. Had het wel best lang gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 18:57
Fijn om te lezen over alle updates via CSSU, maar mij lukt het niet om de updates binnen te halen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? Ik heb firmware 1.3 en ik heb al een soort van bestand geïnstalleerd waarmee ik de SSU updates automatisch zou moeten krijgen. Is er ergens een pagina waarop ik de laatste update kan halen en handmatig kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
lucash schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:58:
[...]

ik gebruik voor Twitter de website http://hahlo.com/
Is een website, maar het lijkt op een app. Gewoon snelkoppeling op je bureaublad zetten.
Tweego mist toch wel veel functies helaas. Had het wel best lang gebruikt.
Ik gebruikte eerst ook altijd Tweego, tot ik erachter kwam dat TwimGo ook bestond: http://twimgo.substanceofcode.com/

Werkt top en heeft een stuk meer extra mogelijkheden in vergelijking met Tweego. Enige nadeel is dat je nog steeds niet een TwitPic kan uploaden, voordeel is dat er veel gewerkt wordt aan TwimGo en er dus regelmatig een update verschijnt. Hou hiervoor https://projects.forum.nokia.com/twimgo in de gaten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 12:29

Facebrick werkt anders prima bij mij en heeft een handige widgit, waardoor je gelijk de nieuwste berichten ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
stokkom schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:47:
Fijn om te lezen over alle updates via CSSU, maar mij lukt het niet om de updates binnen te halen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? Ik heb firmware 1.3 en ik heb al een soort van bestand geïnstalleerd waarmee ik de SSU updates automatisch zou moeten krijgen. Is er ergens een pagina waarop ik de laatste update kan halen en handmatig kan installeren?
Mischien heb je hier wat aan onder het kopje "installation":
http://wiki.maemo.org/Community_SSU

Je moet iets vanaf die site installeren en vervolgens zoeken via toepassingsbeheer naar iets wat genaamd CSSU is. Installeer dit en vanaf dan gaat het vanzelf.

[quote]afvalzak schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:04:

/quote]

Een release log, is niet heel duidelijk maar dit is de officiele:
http://wiki.maemo.org/Community_SSU/Changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
De CSSU is lekker zeg! Heb al even wat lopen spelen met transitions etcetera. Weer een stuk sneller, makkelijker, veelzijdiger. Top! Weet iemand of ik kan doneren?

Probleempje: Erminig-NG synct af en toe niet alles. Liep er tegenaan doordat ik, toen ik de agenda met m'n vriendin door wilde nemen, wat afspraken mistte, wat natuurlijk niet zo gezellig is. Nu draai ik Erminig 0.2.12, de laatste versie die in Extras-Devel beschikbaar is. In de Diablo Extras repository, zit al versie 0.3.0.3. Deze wil ik dan ook graag gaan draaien, maar ik durf het niet aan om de Diablo repository aan te zetten, omdat ik vermoed dat deze voor Maemo 4 (N810 etc.) is. Weet iemand hier meer van, of heeft iemand een andere oplossing gevonden? Graag gebruik ik weer MfE met Google Calendar en contactpersonen, maar dat werkt zeker nog steeds niet?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Typ1 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:05:

Edit:

Het hele spulletje geflashed en het is verholpen.

Ben ook erg blij met de CSSU, nog prettiger dan het al was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
[quote]Bongoarnhem schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:41:
[...]

Mischien heb je hier wat aan onder het kopje "installation":
http://wiki.maemo.org/Community_SSU

Je moet iets vanaf die site installeren en vervolgens zoeken via toepassingsbeheer naar iets wat genaamd CSSU is. Installeer dit en vanaf dan gaat het vanzelf.

Bedankt Bongoarnhem, ik denk dat ik de libraries voor 'testing' moet installeren. Dat heb ik gedaan en nu krijg ik de mededeling community-ssu-enbler' already installed. Als ik handmatig op update klik in mijn 'application manager', die krijg ik de mededeling dat er geen updates zijn... Vreemd.
Kortom, ik weet niet hoe ik de updates erop kan zetten, want automatisch gaat het in elk geval niet.

EDIT: lezen is best moeilijk. Ik moest nog naar het application menu gaan en daar het programmaatje lanceren... Daarna startte hij Leapad op en begon van alles weg te schrijven. En vervolgens kwam de application manager weer tevoorschijn om de laatste paketten van CSSU te installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door stokkom op 11-03-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 11:42
HwKok schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:07:
[...]

Ik gebruikte eerst ook altijd Tweego, tot ik erachter kwam dat TwimGo ook bestond: http://twimgo.substanceofcode.com/

Werkt top en heeft een stuk meer extra mogelijkheden in vergelijking met Tweego. Enige nadeel is dat je nog steeds niet een TwitPic kan uploaden, voordeel is dat er veel gewerkt wordt aan TwimGo en er dus regelmatig een update verschijnt. Hou hiervoor https://projects.forum.nokia.com/twimgo in de gaten!!!
Ja die heb ik ook nog op m'n telefoon, maar hij was nogal buggy bij mij en in landscapemodus is het echt irritant dat het in 2 kollomen komt en de instellingenknop (nog) niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Bongoarnhem schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:41:
[..]

Een release log, is niet heel duidelijk maar dit is de officiele:
http://wiki.maemo.org/Community_SSU/Changelog
Dankje ;)

En de rest bedankt voor tips over Twitter / Facebook, TwimGo kon ik nog niet, Facebrik wel maar die was erg brak toen ik hem probeerde misschien is het nu beter :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

afvalzak schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:42:
[...]

Dankje ;)

En de rest bedankt voor tips over Twitter / Facebook, TwimGo kon ik nog niet, Facebrik wel maar die was erg brak toen ik hem probeerde misschien is het nu beter :)
Facebrick doet het volgens mij niet meer, in ieder geval de laatste keer dat ik die app probeerde. Twimgo en die facebook variant zijn wel mooi (en ook een beetje traag), maar bij mij vreten ze constant 20-30% van het geheugen per app, zelfs als ze niet geopend zijn :o

Ik gebruik nu Khweeteur voor twitter wat vrij aardig werkt en redelijk snel is (maar helaas geen widget heeft), en de facebook website zelf bij gebrek aan beter. De officiële twitter en facebook widgets zijn behoorlijk bagger naar mijn mening: vrij weinig functionaliteit en zorgen voor een onstabiele desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik ben al een tijdje mijn 9 desktops kwijt. Weet iemand hoe ik die terug kan krijgen?
En/of misschien hoe ik de laatste update opnieuw kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lpdv74

Je zou het volgende kunnen proberen in de x-terminal:
code:
1
2
3
4
sudo gainroot
apt-get update
apt-get upgrade
apt-get install --reinstall hildon-home

Daarna rebooten.
Dit zou moeten werken, maar ik heb het zelf niet getest omdat bij mij de 9 desktops aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 11:53
Ik wil alle agendapunten gesynchroniseerd hebben met microsoft outlook, zodra OVI (3.0.0.290) wil synchroniseren verschijnt de volgende melding.

Afbeeldingslocatie: http://img861.imageshack.us/img861/8915/ovi.png

Ik heb de hersteloptie ook al uitgevoerd, maar dat levert helaas niks op.

[ Voor 5% gewijzigd door Isane op 12-03-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52
Sinds enige tijd heb ik een synchronisatie probeem met mijn Gmail kalender. Nu kon ik dit altijd oplossen door te synchroniseren met een nieuwe (lege) kalender. Echter nu geeft hij steeds, zonder uberhaupt te proberen te synchroniseren, 'kan niet synchroniseren met de exchanger server'.
Ik heb al van alles gedaan, zonder succes. Op dit moment heb ik al mijn agenda's (behalve 1) verwijderd, alle contacten verwijderd en mijn mail for exchange account verwijderd.

Nu wilde ik dus weer een nieuwe mail for exchange account instellen. Keurig mijn gebruikersnaam e.d. ingevuld> klik op volgende. Nu blijft hij daar dus al uren op staan en gaat niet verder naar het voglende scherm. Reboot en overnieuw proberen maakt geen verschil.

Heeft een van jullie een oplossing?

Overigens draai ik de meest recente SSU firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:06:
@lpdv74

Je zou het volgende kunnen proberen in de x-terminal:
code:
1
2
3
4
sudo gainroot
apt-get update
apt-get upgrade
apt-get install --reinstall hildon-home

Daarna rebooten.
Dit zou moeten werken, maar ik heb het zelf niet getest omdat bij mij de 9 desktops aanwezig zijn.
Bedankt! Dat laatste regeltje deed de trick. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb de afgelopen dagen wat "lag" bij sommige applicaties. Ik heb bv een Bluetooth switch snelkoppeling op mijn bureaublad staan. Als ik deze indruk dan zit er een "lag" in van ongeveer 5 sec met als gevolg dat ik deze vaak nog een keer indruk zodat ie dan wel wordt ingeschakeld maar ook meteen weer uitgeschakeld.

Ik heb bovenstaande opdracht van N user al geprobeerd in de x-terminal maar daar ben ik niet in thuis waardoor ik als melding bij de eerste opdracht krijg dat ik SD mode moet enablen.

Ik heb op SD mode gezocht in dit forum maar ik krijg uitsluitend berichten over portrait mode en dergelijke te zien.
Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag.

Ik los het op het moment op door het toestel zo nu en dan te rebooten of gewoon geduld te hebben, Maar dit was voorheen niet zo dus ik vraag me af wat de oorzaak is. Mogelijk het feit dat ik de nieuwste CSSU updates heb. Ben daar verder wel heel tevreden over.

Het lijkt het ergste bij de BT switch welke ik al heb verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Ten eerste ben ik al ruim een jaar dikke fan van deze top telefoon en lees ik dit forum van harte om steeds meer nieuwe dingen te ontdekken met deze telefoon. Helaas liet hij mij afgelopen vrijdag voor het eerst in de steek. De helderheid van het scherm stond constant op het felst en de telefoon werd snel warm. Ik heb de batterij er uit gehaald en na een minuut er weer in gedaan. Dit mocht helaas niks helpen. Toen uiteindelijk de batterij leeg was getrokken leek mij het beste idee de telefoon voor het eerst een keer te flashen. Dit ook omdat de telefoon niet meer kon opstarten.

Ik las dat je er dan voor moet zorgen dat de batterij aardig is opgeladen. Jammer genoeg laad de telefoon met geen mogelijkheid meer op. Als ik de oplader er in steek zie ik alleen dat het oranje lampje constant aan blijft en om de minuut komt het Nokia logo in beeld en gaat daarna ook weer weg. Dit blijft zichzelf herhalen en volgens mij laad de batterij niet meer op. Ik heb ook al de U ingedrukt gehouden voordat ik de oplader er in stak, maar hierdoor veranderd er niks.

Hopelijk is er iemand met een oplossing, want mijn oude Nokia 5700 die ik nu gebruik was ik eigenlijk al lang vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleempje: via ovi suite wil ie niet meer connecten met mn n900. Voorheen lukte dit gewoon met de usb kabel, maar nu geeft ie aan dat ik een apparaat via de usb moet aansluiten. Verder gebeurt er niets. Synchroniseren lukt eerst wel, en ik wil oude berichten bewaren, maar dat gaat zo niet lukken... Iemand een idee hoe dit op te lossen zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Bongoarnhem schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:16:
Ik heb de afgelopen dagen wat "lag" bij sommige applicaties. Ik heb bv een Bluetooth switch snelkoppeling op mijn bureaublad staan. Als ik deze indruk dan zit er een "lag" in van ongeveer 5 sec met als gevolg dat ik deze vaak nog een keer indruk zodat ie dan wel wordt ingeschakeld maar ook meteen weer uitgeschakeld.

Ik heb bovenstaande opdracht van N user al geprobeerd in de x-terminal maar daar ben ik niet in thuis waardoor ik als melding bij de eerste opdracht krijg dat ik SD mode moet enablen.

Ik heb op SD mode gezocht in dit forum maar ik krijg uitsluitend berichten over portrait mode en dergelijke te zien.
Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag.

Ik los het op het moment op door het toestel zo nu en dan te rebooten of gewoon geduld te hebben, Maar dit was voorheen niet zo dus ik vraag me af wat de oorzaak is. Mogelijk het feit dat ik de nieuwste CSSU updates heb. Ben daar verder wel heel tevreden over.

Het lijkt het ergste bij de BT switch welke ik al heb verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar helaas geen resultaat.
Om root toegang te krijgen moet je rootsh installeren.
Merk je met andere dingen ook dat je telefoon traag is, bijv. met het openen van programma's, het telefoneren, etc.? Of zijn het alleen de widgets op je bureaublad. Je zou met Conky eens kunnen kijken naar de performance van je telefoon, mogelijk is er een of ander proces dat overuren draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 18:09
Iemand al wat lopen spelen met callerid ?
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=70738

Heb het nog niet echt werkend aan de praat gekregen misschien dat iemand het hier al is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mcdeluxe
Mocht het zo zijn dat je accu echt helemaal leeg is (je toestel kan dan nl. de laadcyclus niet meer starten), dan kan je eventueel een externe lader gebruiken of een andere accu en dan je toestel flashen.

De U toets indrukken en daarna op de power knop ( niet gelijktijdig, althans zo werkte het bij mij) met je toestel aan de oplader, zou je eventueel nog kunnen proberen. Ik heb mijn toestel nl. na een totale vastloper een paar dagen geleden, op die manier aan de praat gekregen. Ik moest toen de accu eruit halen omdat ie nergens meer op reageerde. Na het opnieuw plaatsen van de accu ging mijn toestel helemaal op zwart met ook af en toe het Nokia logo verschijnend op het beeldscherm wanneer ik hem aan de lader koppelde. Hij startte niet meer op. Maar na verschillende pogingen zoals ik hierboven beschreef, kreeg ik weer leven in mijn toestel, maar mijn accu was niet volledig leeg.
Mocht het niet lukken, dan raad ik je aan om naar een NSP te gaan. In ieder geval succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 14:15

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Is de N9 de opvolger van de N900? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
drumstickNL schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:18:
Is de N9 de opvolger van de N900? :?
sorry maar er is een speciaal topic hiervoor + google is uw vriend
dan ben ik ook weer zo vriendelijk het antwoord maar te geven.....
Nee er komt naar alle waarschijnlijkheid geen N9 omdat meego te ver vertraagd is en nokia met microsoft in zee is gegaan met wp7.
Als er een opvolger komt dan zijn de laatste geruchten dat het de N950 is ...maar verwacht er voorlopig maar niks van want nokia een beetje kennende en de ontwikkeling van meego zal het wel begin 2012 worden....

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
lpdv74 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:06:
[...]

Om root toegang te krijgen moet je rootsh installeren.
Merk je met andere dingen ook dat je telefoon traag is, bijv. met het openen van programma's, het telefoneren, etc.? Of zijn het alleen de widgets op je bureaublad. Je zou met Conky eens kunnen kijken naar de performance van je telefoon, mogelijk is er een of ander proces dat overuren draait...
Dank je, heb dit geinstalleerd en de stappen uitgevoerd. Ik heb nog niet eerder zulke problemen gehad met mijn N900. Vanmiddag liepen wel 2 bureaubladen vast waardoor ik geen acties hierop kon verichten. Na het uitvoeren van de eerder genoemde commando's en een reboot werkte alles weer als een zonnetje.

Het viel me wel op dat alles pas goed ging in de x-terminal terwijl er een internetverbinding openstond. Volgens mij werd er wat geupdate wat ook logisch lijkt gezien het commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
  • Laatst online: 03-10 11:09
Hey, ik heb mijn N900 net terug van reparatie en ze hebben mijn scherm vervangen. Alleen nu zit het NOKIA logo aan de verkeerde kant van het scherm en ondersteboven. Heb maar even een foto erbij gedaan...

Weet iemand of ik dit zelf op kan lossen?

Groetjes

Afbeeldingslocatie: http://talk.maemo.org/attachment.php?attachmentid=18607&stc=1&d=1300146165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Mouze88 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 00:48:
Hey, ik heb mijn N900 net terug van reparatie en ze hebben mijn scherm vervangen. Alleen nu zit het NOKIA logo aan de verkeerde kant van het scherm en ondersteboven. Heb maar even een foto erbij gedaan...

Groetjes

[afbeelding]
Mijn advies is om niet zelf op te lossen, omdat je dan de garantie op deze reparatie kwijtraakt. Beginsel is natuurlijk dat dit een wezenloos stomme fout is, en het erop lijkt dat zowel de reparatie als de controle erop niet functioneert. Ik bedoel: wat is de kans dat zowel diegene die repareert, als diegene die test dit over het hoofd ziet? Verder kwam ik wat berichten tegen over dat je de schroefjes moet vervangen, als je aan het schroeven gaat.

Andere vraag: hoe werkt Google Exchange tegenwoordig op de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 22:19

superblaag

Mooi spul hoor!

Zomaar een vraag tussen door :)

Als jullie nu een nieuwe gsm mochten nemen, zou het dan nog de N900 worden?
Ik heb nu 4 jaar met mijn N95 gedaan, en dat is ook wel te zien!

Qua mogelijkheden bied dit toestel alles wat ik doe en wil.
Het enige wat ik zal missen is WhatsApp denk ik.

Van de week een paar internet shops bezocht,
en ik kan het toestel zo 1 2 3 niet vinden.
In de echte winkels heb ik hem nog wel zien liggen.
Maar wat de prijzen nu zijn weet ik niet.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon

Groetjes

[afbeelding]
_/-\o_ _O- :') Prachtig

Maar volgens mij zijn het gewoon die 2 schroefjes aan de achterkant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 14:15

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Bongoarnhem schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:21:
[...]

Dank je, heb dit geinstalleerd en de stappen uitgevoerd. Ik heb nog niet eerder zulke problemen gehad met mijn N900. Vanmiddag liepen wel 2 bureaubladen vast waardoor ik geen acties hierop kon verichten. Na het uitvoeren van de eerder genoemde commando's en een reboot werkte alles weer als een zonnetje.

Het viel me wel op dat alles pas goed ging in de x-terminal terwijl er een internetverbinding openstond. Volgens mij werd er wat geupdate wat ook logisch lijkt gezien het commando.
Aha, okay. Ik was al aan het googlen geslagen maar daar kon ik maar liefst 3 berichten vinden van N900 opvolgers en het was elke keer een ander model. :') Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023

Groetjes

[afbeelding]
Whaha dit meen je niet :O wat een enorme prutsers, rap terugsturen zou ik zeggen! |:(

Of wil je hem ruilen voor de mijne vind het wel geweldig eigenlijk :P

[ Voor 6% gewijzigd door warhamstr op 15-03-2011 09:41 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040

Groetjes

[afbeelding]
ik ben er helemaal ondersteboven van 8)7 ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pall_Mall
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09-2021
superblaag schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 07:26:
Zomaar een vraag tussen door :)

Als jullie nu een nieuwe gsm mochten nemen, zou het dan nog de N900 worden?
Ik heb nu 4 jaar met mijn N95 gedaan, en dat is ook wel te zien!
Ik heb twee weken geleden een nieuwe N900 gekocht via Amazon.de en ben er uitermate tevreden over.
Zat zelf te twijfelen tussen E7 en N900 maar de N900 heeft veel meer te bieden voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Laatst online: 14:20

Groetjes

[afbeelding]
haha ik vind het wel vet! Leuk toch een unieke N900;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom

Groetjes

[afbeelding]
Ongelooflijk dat iemand dit over het hoofd ziet. Ik zou het toestel terugsturen, maar je kunt het ook zelf proberen te vervangen. Kijk in dat geval op youtube voor een uitgebreide instructie hoe je de N900 uit elkaar haalt: YouTube: Nokia N900 Disassembly

EDIT: derde mogelijkheid is natuurlijk om de fout te negeren en ermee te leven. Het doet niks af aan de werking van de N900 en volgens mij valt het na een paar dagen niet meer op dat het het metalen randje rond het scherm op zijn kop zit...

[ Voor 13% gewijzigd door stokkom op 15-03-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:09
stokkom schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:39:
[...]

EDIT: derde mogelijkheid is natuurlijk om de fout te negeren en ermee te leven. Het doet niks af aan de werking van de N900 en volgens mij valt het na een paar dagen niet meer op dat het het metalen randje rond het scherm op zijn kop zit...
Lijkt me toch lastig typen met het keyboardje, als je scherm op zijn kop zit :D Volgens mij is dit geen optie...
Oh, het gaat enkel om de metalen rand... :X

[ Voor 5% gewijzigd door A_A_R op 15-03-2011 12:33 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.