Ik zie het grote voordeel van de slim niet echt, behalve dat deze kleiner is en zuiniger plus 40 gig extra. Bij gamemania kan je de fat voor 279 krijgen en 2 games erbij. Ik denk erover om de fat dus nog te kopen deze week, of ben ik dan stom bezig?
De HDD vervangen van de Slim is volgens mij nog makkelijker geworden
http://link.brightcove.co...4131001?bctid=34884830001
http://link.brightcove.co...4131001?bctid=34884830001
Jep ik doelde ook op de echte XBMC. Maar ik hoop inderdaad ook dat ze eens met mooie deals met de PS3 Slim gaan komen. Eigenlijk hoop ik op een deal met een game en 2 DS3 controllers. De games koop ik er zelf wel bij. Maar als ze met een mooie deal komen en daarbij onder de 300€ blijven is het zekers wel mooi.GranCanaria schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:45:
dangerpaki, met xbmc bedoel ik niet wat er standaard in de xbox360 zit maar daarmee bedoel ik xbox mediacenter, moet je maar eens op googlen.
Dat is echt het ultiemste mediacenter pakket beschikbaar.
Maar even genoeg xbox360 hier, ik hoop dat er volgende maand gelijk een versie van de ps3 slim komt met een gratis game erbij, of met niet zoveel bijbetaling.
Ik weet niet of het al langs was geweest, maar er is dus een patent aangevraagd door sony waarin ze beschrijven hoe de Emotion Engine (uit de PS2 dus) kunnen emulaten op de Cell processor. Wat dus kan inhouden dat met een update straks misschien gewoon de PS2 spellen op elke PS3 te spelen zijn.
http://www.siliconera.com...logy-for-cell-processors/
Wel oud nieuws dus zal hier misschien al wel gepasseerd zijn. Maar kwam er zelf net pas achter. Dat zou wel mooi zijn!!! Wat oude games spelen die ik echt niet wil missen.
[ Voor 27% gewijzigd door dangerpaki op 24-08-2009 12:38 ]
De Slim is vooral om de verkopen weer even aan te slingeren. Grootste voordeel van de Slim is de prijsverlaging. Ik snap ook niet dat mensen van een fat overstappen op de slim, je kunt er dezelfde games op spelen. De grotere hd is (ik heb de 40gb) wel prettig, maar die kan ik ook zelf vervangen. In jouw geval zou ik ook een fat kopen met twee games, lijkt mij de betere dealhuug1984 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:12:
Ik zie het grote voordeel van de slim niet echt, behalve dat deze kleiner is en zuiniger plus 40 gig extra. Bij gamemania kan je de fat voor 279 krijgen en 2 games erbij. Ik denk erover om de fat dus nog te kopen deze week, of ben ik dan stom bezig?
--
Net OFP2 maar in de pre-order geplaatst.
[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 24-08-2009 13:01 ]
Thx, ik ga voor de fat denk ik, de slim kan ook niet verticaal staan zonder extra steun, wat ik niet zo handig vindt.
Verwijderd
Ik heb om dezelfde reden de fat gekocht, geen spijt tot nu toe.huug1984 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:12:
Vraagje:
ik ga binnenkort voor een groepje vrienden modern warfare 2 bestellen vanuit cd-wow
een van hun vroeg een goede vraag omtrend het online gamen.
zijn vraag:
zitten wij op de dezelfde servers als b.v. mensen die hem hier in nederland kopen?
volgens mij wel toch? zijn allebei pal versies.
ik ga binnenkort voor een groepje vrienden modern warfare 2 bestellen vanuit cd-wow
zijn vraag:
zitten wij op de dezelfde servers als b.v. mensen die hem hier in nederland kopen?
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ik heb het enkel ff vanaf de zijkant gezien maar deze game gaat zeker wel in mijn collectie komen.AvanCade schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:58:
Gister Dead Nation gespeeld. Ik moet toegeven dat ik zeer positief verrast ben door deze game. Ik dacht altijd dat deze te simpel werd gemaakt, maar hij blijkt vrij pittig en leuk! Ik kan in ieder geval al echt niet meer wachten.
Ik heb vrijdag een Logitech Driving Force GT beteld op 4launch.nl €71,5 excl verzenden. Dit is hetzelfde stuur als dat de GT5 demo pods hadden op Gamescom. Heel goed stuur.Overigens ben ik op zoek naar een stuur voor de PS3. Iemand suggesties of ervaringen met deze? Die van Logitech lijkt me best goed, maar ik heb er nog geen ervaring mee.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Als ik op dit moment een ps3 zou willen kopen dan zou ik echt overwegen om voor de fat te gaan, ondanks dat die misschien iets minder zuinig is. Gewoon om het feit dat ik de afwerking van de fat echt zoveel malen mooier vind dan die van de slim. Maar goed ik heb er al een dus daar hoef ik niet over na te denken verder
Gisteren KZ2 en LBP van amazon besteld voor 40 pond inc. verzending
(omdat ik toch gehoord heb dat amazon een van de snelste is qua verzending). Ook deze ochtend uncharted op easy uitgespeeld,
spoiler:
Ook al even begonnen aan Resistance: FoM, het verhaal ziet er in elk geval ook al leuk uit.
toch wel ff freaky in die nazi-bunker met die monsters die dan van alle kanten komen en je vrij rap in stukken hebben gescheurd.
pond staat momenteel op 1.15 dus dan heb je wel mooie deals gemaakt.Cooki3s schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:31:
Gisteren KZ2 en LBP van amazon besteld voor 40 pond inc. verzending(omdat ik toch gehoord heb dat amazon een van de snelste is qua verzending). Ook deze ochtend uncharted op easy uitgespeeld, toch wel ff freaky in die nazi-bunker met die monsters die dan van alle kanten komen en je vrij rap in stukken hebben gescheurd. Ook al even begonnen aan Resistance: FoM, het verhaal ziet er in elk geval ook al leuk uit.
Cooki3's jammer van de spoilers!
Zo wist ik dus ook al min of meer wat me te wachten stond (eerder gelezen in dit topic).
Maar ben blij dat je die 2 goedkoop hebt kunnen scoren
Zo wist ik dus ook al min of meer wat me te wachten stond (eerder gelezen in dit topic).
43% of all statistics are worthless.
anyone me vinger brandt nog bij de bestel knopNjay schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:19:
Vraagje:
zijn vraag:
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Verwijderd
/me vind de games op de PS3 nog steeds tegenvallen. Te weinig aanbod, teveel b kwaliteit spul.
Waar blijven de goede titels. Wat hebben we nu liggen, Infamous, MW2 komt binnenkort, maar waar ik op de PS2 nog elke maand een game kocht zit ik nu nog steeds op oude restjes te herkauwen.
Waar blijven de goede titels. Wat hebben we nu liggen, Infamous, MW2 komt binnenkort, maar waar ik op de PS2 nog elke maand een game kocht zit ik nu nog steeds op oude restjes te herkauwen.
Valt wel mee toch? Ik ben ook niet gewend om 'oude games' te spelen, maar daar zit nog een hoop goed spul tussen. Momenteel komt er inderdaad weinig uit. Dat is meestal wel zo in de vakantietijd. Vorig jaar werd tussen oktober en december veel te veel spul uitgegeven. Voor een paar euro kan je daar nog een hoop leuks tussen vinden. Dit jaar gaan veel uitgevers dat anders doen (ook vanwege de crisis), maar dat betekent veelal uitstel naar 2010. V.a. volgende maand begint het weer.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:33:
* Shiver23 vind de games op de PS3 nog steeds tegenvallen. Te weinig aanbod, teveel b kwaliteit spul.
[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 24-08-2009 14:46 ]
PSN: Shiver23
Wat doe jij momenteel om je tijd te vullen dan? xboxen? gameboyen? buiten voetballen? Oude vrouwtjes overvallen?Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:33:
* GranCanaria vind de games op de PS3 nog steeds tegenvallen. Te weinig aanbod, teveel b kwaliteit spul.
Lijstje van games die ik zeker wil:Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:33:
* Tom vind de games op de PS3 nog steeds tegenvallen. Te weinig aanbod, teveel b kwaliteit spul.
- GT5
- Modern Warfare 2
- Uncharted 2
- OFP2
Bij goede reacties/reviews:
- Dirt 2
- MAG
- Assassin’s Creed 2
Komt nog genoeg uit dus
Verwijderd
Servers boeit geen hol en cd wow zou ik persoonlijk nooit doen vanwege de weken tot maanden levertijd.Njay schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:16:
[...]
anyone me vinger brandt nog bij de bestel knop
Verwijderd
GT5. Eensch.Tom schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:09:
[...]
Lijstje van games die ik zeker wil:
- GT5
- Modern Warfare 2
- Uncharted 2
- OFP2
Bij goede reacties/reviews:
- Dirt 2
- MAG
- Assassin’s Creed 2
Komt nog genoeg uit dus
MW2. Eensch.
OFP2. Te realistisch vermoed ik.
Dirt 2, mwoah aardig.
MAG, ook aardig.
Uncharted 2, .. vond uncharted 1 to be honest niet al te best. Simpele puzzels, en AI ging nooit op zoek want ze wist van te voren al dat je achter die grote rots zat daar boven op de berg.
Assasins Creed ... deel 1 was eentonig, wacht deel 2 dus wel even af.
De enige waar je me 's nachts voor wakker kan maken is MW2. Zak cheese & unions er naast, liter cola, en lekker met die vettige controller uren achter elkaar lopen schelden en vloeken op alles wat niet goed gaat in de toch wel geweldige game...
MW2 gaat zeker gaaf worden, alleen bij cod4 heb ik de hele tijd dat alles veel te snel gaat in sommige maps, te chaotisch, helemaal als je het een tijdje niet hebt gespeeld.
Voor de rest is dit echt de beste shooter, voor mij, ooit gemaakt.
Voor de rest is dit echt de beste shooter, voor mij, ooit gemaakt.
Volgens diezelfde "logica" heeft elke console een tegenvallende library. Multiplatform is qua kwaliteit op X360 en PS3 al een jaar+ 100% identiek met minimale verschillen dus daar is geen verschil.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:33:
* nudie vind de games op de PS3 nog steeds tegenvallen. Te weinig aanbod, teveel b kwaliteit spul.
Qua exclusives moet je, in mijn ogen, wel kunnen beamen dat er een zeer divers aanbod is qua PS3/PSN titels. Vooral op PSN niveau vind ik Playstation erg sterk de afgelopen tijd. Tuurlijk blijft het 100% een persoonlijke mening maar om te generaliseren en te zeggen dat er te weinig aanbod en teveel b-kwaliteit is op (alleen) de PS3 vind ik kant noch wal slaan. Tenzij je ook net zo ontevreden (of zelfs nog meer) ben over de library van andere consoles want als we puur lijstjes met metacritics scores gaan vergelijken is de PS3 erg goed bezig dit jaar. En dan puur kijkend naar volume (ongeacht smaak/voorkeur) ben ik érg blij met mijn PS3.
Argumentatie+++++
Ik heb trouwens LBP, Killzone2, Fat Princess, WipeOut HD, Resistance 2, Valkyria Chronicles en zeker inFAMOUS die vaak de binnenkant van m'n PS3 nog zien. Inderdaad hier zitten een paar oudere titels bij (half jaartje) maar genoeg om geen seconde met lege handen te zitten. Als ik kijk naar de komende maanden wordt ik helemaal depressief van het toekomstige gat in m'n portemonnee...
Als je iets niet leuk vind is niet automatisch b-garnituur. Bij b-garnituur denk ik aan Call of Juarez of Harry Potter.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:49:
[...]
De enige waar je me 's nachts voor wakker kan maken is MW2. Zak cheese & unions er naast, liter cola, en lekker met die vettige controller uren achter elkaar lopen schelden en vloeken op alles wat niet goed gaat in de toch wel geweldige game...
Lekker gezeur hier om niks 
ik heb iig een PS3 80GB, met een 500GB schijf erin.
hijs heerlijk stil trouwens, ik hoor alleen zo af en toe de BluRay drive zippen. bij 2 van mijn vrienden hoor ik hun 360 gewoon continue gieren (DVD) en blazen (koeling)
en tja, spellen, ik heb er maar 4, GTA4, Uncharted, Mirrors Edge en MS: Pacific Rift (laatste 2 van de bundel)
maar ik speel niet zo heel veel
Uncharted 2 ga ik zeker kopen, en ik twijfel nog over Batman, maar dan moet ik eerst eens tijd vinden om de demo te spelen.
ik vind maar 2 dingen jammer eigenlijk
ben blij dat ik de Fat heb MET decalgirl skin trouwens, zie ik al dat stof ook niet 

Ik las ook ooit iets over een kabel decoder voor de PS3 zodat je hem dus als digitale decoder kon gebruiken en HD recorder, maar dat zou in eerste instantie alleen voor de UK zijn. ben benieuwd in hoeverre dat verhaal waarheid is geworden.
ik heb iig een PS3 80GB, met een 500GB schijf erin.
hijs heerlijk stil trouwens, ik hoor alleen zo af en toe de BluRay drive zippen. bij 2 van mijn vrienden hoor ik hun 360 gewoon continue gieren (DVD) en blazen (koeling)

en tja, spellen, ik heb er maar 4, GTA4, Uncharted, Mirrors Edge en MS: Pacific Rift (laatste 2 van de bundel)
maar ik speel niet zo heel veel
Uncharted 2 ga ik zeker kopen, en ik twijfel nog over Batman, maar dan moet ik eerst eens tijd vinden om de demo te spelen.
ik vind maar 2 dingen jammer eigenlijk
- De PS Store vind ik erg mager hier in NL. bijna geen demo's van spellen die ik wil uitproberen en geen films/series of wat dan ook, maar dat wordt vanaf Q4 opgelost las ik al
uitzendinggemist is iig al een dikke stap vooruit.
- ten 2e vind ik de media kwaliteiten een beetje mager, maar dat komt omdat ik een classic xbox heb met XBMC (het enige waar ik em nog voor gebruik) die speelt echt alles af wat ik wil, en gewoon van windows shares. Ik heb namelijk FreeNAS op mijn fileserver staan en de UPnP server daarvan doet niet aan transcoden (althans, de optie is er... maar die doet niks
)

Ik las ook ooit iets over een kabel decoder voor de PS3 zodat je hem dus als digitale decoder kon gebruiken en HD recorder, maar dat zou in eerste instantie alleen voor de UK zijn. ben benieuwd in hoeverre dat verhaal waarheid is geworden.
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Ik denk dat het allemaal komt omdat we de ps2 gewend waren, we verwachten hierdoor teveel van de ps3, echter heeft de ps3 het erg zwaar omdat de xbox360 er ook nog is.nudie schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:02:
[...]
Volgens diezelfde "logica" heeft elke console een tegenvallende library. Multiplatform is qua kwaliteit op X360 en PS3 al een jaar+ 100% identiek met minimale verschillen dus daar is geen verschil.
Qua exclusives moet je, in mijn ogen, wel kunnen beamen dat er een zeer divers aanbod is qua PS3/PSN titels. Vooral op PSN niveau vind ik Playstation erg sterk de afgelopen tijd. Tuurlijk blijft het 100% een persoonlijke mening maar om te generaliseren en te zeggen dat er te weinig aanbod en teveel b-kwaliteit is op (alleen) de PS3 vind ik kant noch wal slaan. Tenzij je ook net zo ontevreden (of zelfs nog meer) ben over de library van andere consoles want als we puur lijstjes met metacritics scores gaan vergelijken is de PS3 erg goed bezig dit jaar. En dan puur kijkend naar volume (ongeacht smaak/voorkeur) ben ik érg blij met mijn PS3.
Argumentatie+++++
Ik heb trouwens LBP, Killzone2, Fat Princess, WipeOut HD, Resistance 2, Valkyria Chronicles en zeker inFAMOUS die vaak de binnenkant van m'n PS3 nog zien. Inderdaad hier zitten een paar oudere titels bij (half jaartje) maar genoeg om geen seconde met lege handen te zitten. Als ik kijk naar de komende maanden wordt ik helemaal depressief van het toekomstige gat in m'n portemonnee...
natuurlijk zullen bepaalde games gewoon vet zijn op een ps3, mede door het vertrouwde gevoel die de ps2 ons gegeven heeft destijds.
Ik game niet zoveel meer als vroeger en ben daarom echt een casual gamer geworden, uiteraard zullen sommige games mijn bloed weer doen borrelen (god of war, final fantasys, metal gears etc) maar hier moeten we helaas op wachten.
Wat ik altijd doe is gewoon alle consoles kopen, heel erg goed voor je omdat je het verschil in kwaliteit erg goed merkt en dat je alle vette games die alleen uitkomen op een bepaalde console ook lekker kunt spelen
PlayTVzyberteq schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:15:
Juist! dat was het. dat moet ook naar nederland komen, ik heb nog wel ff, want ik zit nu nog op kamers, en we kunnen geen digitale kabel krijgen hier.
alleen jammer dat het wel weer een USB poort kost (en dat er dus geen USB poorten ACHTEROP de PS3 zitten) en ja ik weet wat een usb-hub kan
edit:
ow, er is ook al een topic voor, oeps
PlayTV voor de Playstation 3
[ Voor 10% gewijzigd door zyberteq op 24-08-2009 16:26 ]
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Ik vraag me af, ik wil graag een playstation gaan kopen maar moet ik nu voor de fat of de slim gaan. Ik zou graag de slim kiezen omdat deze nieuwer kleiner en stript down is, alleen als ik het goed begrijp is de functionaliteit "install other os" niet meer aanwezig. Kan ik de slim toch nog omtoveren tot een media player zoals dat met de fat wel kan, of zal ik dan toch nog maar gauw de fat aanschaffen voordat ie niet meer leverbaar is?
Oops dacht er niet bij na, heb het even aangepast voor in de toekomst.Nowa schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:11:
Cooki3's jammer van de spoilers!
Ik ben zaterdag dus op gamescom geweest en oh mijn god wat had Sony een mooie line-up staan.
Het was even wachten maar de gameplay van Gow Of War 3 en Uncharted 2 waren echt heel erg bizar mooi en goed. Eerlijk waar mensen deze twee games hebben geen gelijken die op eenzelfde hoogte staan qua GFX en gameplay. GOW3 word vreselijk bruut en geweldadig naast ongelooflijk mooi gedetaileerde omgeveingen. De gameplay kom strak uit voorgaande delen maar juist deze gameplay heeft deze game zo groots gemaakt.
Ook gespeeld met de GT5 demo. Deze was nog niet klaar, duidelijk te merken. De GFX zijn geweldig en de phisics komen koud uit GT5 prologue. Beide niet slecht maar de AI en schade verdienen nog een hoop werk. Het startmenu was nog niet klaar en je kom maar 1 auto rijden. Wel goed nieuws vanaf de GT mobile games. Deze waren echt heel gaaf en heerlijk speelbaar. Veel banen en nog veel meer auto's en voor het eerst in de serie: Lamborghini stond ertussen!! Porsche niet gevonden maar wel RUF en nog veel meer tunemerken etc... Enorm veel content dus voor GT mobile.
Op de beurs heb ik natuurlijk ook even Forza 3 gespeeld. Het was een gamedemo van een game die gewoon helemaal af is er zaten lekker veel auto's in de demo en drie banen. De game speelt heerlijk weg en de AI is eigenlijk net zoals in Forza 2 veel beter dan die in GT. Dat was altijd als het voordeel van Forza over GT. Grafisch is het zeer mooi maar kan niet tippen aan de GT5 demo. Maar het komt wel verdomt dichtbij. Ik heb een 360 en ben dol op racegames dus eind oktober komt Forza bij mij weer even het stof van de 360 blazen. speciaal voor de gelegenheid ga ik zelfs een paar maandjes LIVE aanschaffen!!
MAG heb ik niet gespeeld maar wel bekeken. Het zag er eigenlijk uit als een gewone shooter zonder al te veel GFX poespas maar dan met veel mensen. Ik ben benieuwd of deze game het shooter geweld van BC2 en MW2 kan overleven. Ik zag iig niet voldoende echte dingen die het specialer maken dan voortborduursels op modern warfare en bad company.
Dead Nation zag er enorm veelbelovend uit met strakke gfx mooi lichteffecten en gewoon veel lol met het afknallen van zombies. Niet zo cartoony als Burm Zombie Burn maar gewoon een creepy sfeertje. Dit wordt een toppertje!
De nieuwste Pixeljunk was er ook: Shooter! Heb hem gespeeld en de verslaviondfactor kleeft er wel weer aan. Je sheepje heeft erg last van de hitte van lava en dus moet je de boel af en toe koelen met water. vijandjes afschieten, mannetjes redden en lava laten stollen door water erop te droppen. de game deed me erg denken aan een oud spel op de gameboy waarbij je al side scrollend met een helicopter mannetjes moest redden en ondertussen vijanden moest afknallen. Het vliegen moest heel precies gebeuren anders vloog je tegen obstakels etc en zo was shooter! ook. Een toppertje in de dop.
En dan Heavy Rain. Ik weet niet goed wat ik van deze "game" moet zeggen. Ik heb het gespeeld en ik ben behoorlijk onder de indruk. Jammer was dat als je tijdens de quicktime events twee keer verkeerd drukt je helemaal opnieuw moet beginnen met het onderzoekje waar je mee bezig was. Op zich logisch natuurlijk want als je in een platform spel verkeerd spring ben je ook deaud. Alleen de aanloop naar de quicktime events duurde in de door mij gespeelde demo wat lang. Grafisch top natuurlijk en ik heb nog veel meer bijzondere gameplay gezien die ik echt wil spelen. Deze game zal wel weer niet al te veel mensen aanspreken en ongetwijfeld komen er negatieve reacties van mensen die actie missen of gewoon niet voldoende geduld kunnen opbrengen omdat keiharde schietscenes uitblijven. Ik hoop dat mensen de game erkennen voor het kunstwerkje dat het is.
Ik hoop echt dat de verkoop van de PSN cards de afzet van software zal vergroten want iedereen moet toegang krijgen tot de toppers die reeds uit zijn
Het was even wachten maar de gameplay van Gow Of War 3 en Uncharted 2 waren echt heel erg bizar mooi en goed. Eerlijk waar mensen deze twee games hebben geen gelijken die op eenzelfde hoogte staan qua GFX en gameplay. GOW3 word vreselijk bruut en geweldadig naast ongelooflijk mooi gedetaileerde omgeveingen. De gameplay kom strak uit voorgaande delen maar juist deze gameplay heeft deze game zo groots gemaakt.
Ook gespeeld met de GT5 demo. Deze was nog niet klaar, duidelijk te merken. De GFX zijn geweldig en de phisics komen koud uit GT5 prologue. Beide niet slecht maar de AI en schade verdienen nog een hoop werk. Het startmenu was nog niet klaar en je kom maar 1 auto rijden. Wel goed nieuws vanaf de GT mobile games. Deze waren echt heel gaaf en heerlijk speelbaar. Veel banen en nog veel meer auto's en voor het eerst in de serie: Lamborghini stond ertussen!! Porsche niet gevonden maar wel RUF en nog veel meer tunemerken etc... Enorm veel content dus voor GT mobile.
Op de beurs heb ik natuurlijk ook even Forza 3 gespeeld. Het was een gamedemo van een game die gewoon helemaal af is er zaten lekker veel auto's in de demo en drie banen. De game speelt heerlijk weg en de AI is eigenlijk net zoals in Forza 2 veel beter dan die in GT. Dat was altijd als het voordeel van Forza over GT. Grafisch is het zeer mooi maar kan niet tippen aan de GT5 demo. Maar het komt wel verdomt dichtbij. Ik heb een 360 en ben dol op racegames dus eind oktober komt Forza bij mij weer even het stof van de 360 blazen. speciaal voor de gelegenheid ga ik zelfs een paar maandjes LIVE aanschaffen!!
MAG heb ik niet gespeeld maar wel bekeken. Het zag er eigenlijk uit als een gewone shooter zonder al te veel GFX poespas maar dan met veel mensen. Ik ben benieuwd of deze game het shooter geweld van BC2 en MW2 kan overleven. Ik zag iig niet voldoende echte dingen die het specialer maken dan voortborduursels op modern warfare en bad company.
Dead Nation zag er enorm veelbelovend uit met strakke gfx mooi lichteffecten en gewoon veel lol met het afknallen van zombies. Niet zo cartoony als Burm Zombie Burn maar gewoon een creepy sfeertje. Dit wordt een toppertje!
De nieuwste Pixeljunk was er ook: Shooter! Heb hem gespeeld en de verslaviondfactor kleeft er wel weer aan. Je sheepje heeft erg last van de hitte van lava en dus moet je de boel af en toe koelen met water. vijandjes afschieten, mannetjes redden en lava laten stollen door water erop te droppen. de game deed me erg denken aan een oud spel op de gameboy waarbij je al side scrollend met een helicopter mannetjes moest redden en ondertussen vijanden moest afknallen. Het vliegen moest heel precies gebeuren anders vloog je tegen obstakels etc en zo was shooter! ook. Een toppertje in de dop.
En dan Heavy Rain. Ik weet niet goed wat ik van deze "game" moet zeggen. Ik heb het gespeeld en ik ben behoorlijk onder de indruk. Jammer was dat als je tijdens de quicktime events twee keer verkeerd drukt je helemaal opnieuw moet beginnen met het onderzoekje waar je mee bezig was. Op zich logisch natuurlijk want als je in een platform spel verkeerd spring ben je ook deaud. Alleen de aanloop naar de quicktime events duurde in de door mij gespeelde demo wat lang. Grafisch top natuurlijk en ik heb nog veel meer bijzondere gameplay gezien die ik echt wil spelen. Deze game zal wel weer niet al te veel mensen aanspreken en ongetwijfeld komen er negatieve reacties van mensen die actie missen of gewoon niet voldoende geduld kunnen opbrengen omdat keiharde schietscenes uitblijven. Ik hoop dat mensen de game erkennen voor het kunstwerkje dat het is.
Ik hoop echt dat de verkoop van de PSN cards de afzet van software zal vergroten want iedereen moet toegang krijgen tot de toppers die reeds uit zijn
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
De mediamogelijkheden van de PS3 staan los van het installeren van een ander OS zoals Linux. Je PS3 kan met je pc communiceren middels de standaard ingebouwde functionaliteiten.loewie-643- schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:33:
Ik vraag me af, ik wil graag een playstation gaan kopen maar moet ik nu voor de fat of de slim gaan. Ik zou graag de slim kiezen omdat deze nieuwer kleiner en stript down is, alleen als ik het goed begrijp is de functionaliteit "install other os" niet meer aanwezig. Kan ik de slim toch nog omtoveren tot een media player zoals dat met de fat wel kan, of zal ik dan toch nog maar gauw de fat aanschaffen voordat ie niet meer leverbaar is?
jammere is dat het DVB-T is en alleen voor free-to-air kanalen, in Nederland heb je er dus helemaal niets aan.zyberteq schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:23:
[...]
Juist! dat was het. dat moet ook naar nederland komen, ik heb nog wel ff, want ik zit nu nog op kamers, en we kunnen geen digitale kabel krijgen hier.
alleen jammer dat het wel weer een USB poort kost (en dat er dus geen USB poorten ACHTEROP de PS3 zitten) en ja ik weet wat een usb-hub kan
edit:
ow, er is ook al een topic voor, oeps
PlayTV voor de Playstation 3
Ligt eraan wat je bedoelt met omtoveren tot media player. Voor zover ik weet kan de PS3 standaard al met heel wat media overweg. En zover bekend aan mij is er verder geen speciale linux OS die als media player is bedoeld.loewie-643- schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:33:
wat swopdark dus zegt
Bij dat uitpakfilmpje van de PS3 Slim laten ze toch wel duidelijk zien dat de Slim nog meer plastic is dan de "oude" PS3. Dat stukje wanneer hij met zijn duim over de console gaat en je echt zo'n McDonalds-plastic geluid hoort... Maar vind de dikkere versie ook gewoon vele malen mooier door dat glimmende. Sommigen vinden het kitsch, maar ik vind het wel oké als een console een beetje op valt door een andere afwerking. Dus een glanzende PS3 naast een mat zwarte XBox bijvoorbeeld.dangerpaki schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:40:
[...]
voordeel van de slim is dat die niet helemaal mat is, dus als je zowel matte als glanzende audio/video apparatuur hebt dan past ie er mooi tussen. en natuurlijk stuk zuiniger en daardoor waarschijnlijk stuk rustiger qua geluidsproductie
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Die game waar je het over hebt die op PJ Shooter lijkt ken ik nog wel, maar kan niet op de naam komen (grr!). Heb wel vertrouwen in deze titel (vond Eden heel erg tegen vallen in vergelijking met Monsters), heb al aardig wat toffe filmpjes gezien ervan. Is hij ook coop te spelen eigenlijk?swopdark schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:48:
Heavy Rain heb ik van het begin af aan mijn vraagtekens bij gezet eerlijk gezegd. Leuk als het kunstzinnig is, maar als het niet leuk is om te spelen valt de basis redelijk weg. Langzaam aan zie ik ook steeds meer previews van mensen die eerst helemaal weg waren van de game, maar toch veel minpunten konden opnoemen bij het spelen van de game en waarbij je al een beetje de teleurstelling proefde.
God of War 3 is altijd leuk, hopelijk hebben ze wel een beetje vernieuwing. Anders wordt het een beetje als Ratchet & Clank. Vette game, maar langzamerhand een beetje veel van het zelfde. Wat dat betreft heb ik meer met Dantes Inferno. Natuurlijk een rip-off en waarschijnlijk lang niet zo mooi, maar misschien toch frisser om te spelen.
Brutal Legend nog gespeeld/gezien? Wat dat lijkt toch wel eens game of the year te kunnen worden voor mij.
PS je moet toch echt je 360 gaan afstoffen en op zijn minst de afgelopen arcade titels checken anders doe je jezelf tekort
Nou kunnen we over dat glanzende van mening verschillen. Maar wat ik inderdaad hoop is dat het gewoon een stevig ding blijft en niet inderdaad van dat McDonalds plastic ding wordt. Daar hoop ik toch echt niet op. Ik zag in een van de video's iemand die de eject-knop indrukte en ik zag het glanzende plastig ernaast wat bewegen, dat zag er niet veelbelovend uit moet ik zeggen. Het leek wel alsnog het glanzende langs de knoppen gewoon een dunne plastic strip was die over de matte plastic heen was geplakt. Hoop toch echt dat het beter in elkaar zitFeaR1986 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:05:
[...]
Bij dat uitpakfilmpje van de PS3 Slim laten ze toch wel duidelijk zien dat de Slim nog meer plastic is dan de "oude" PS3. Dat stukje wanneer hij met zijn duim over de console gaat en je echt zo'n McDonalds-plastic geluid hoort... Maar vind de dikkere versie ook gewoon vele malen mooier door dat glimmende. Sommigen vinden het kitsch, maar ik vind het wel oké als een console een beetje op valt door een andere afwerking. Dus een glanzende PS3 naast een mat zwarte XBox bijvoorbeeld.
[ Voor 17% gewijzigd door dangerpaki op 24-08-2009 17:43 ]
http://blog.eu.playstation.com/2009/08/24/psn-maintenance/
Morgen is er weer onderhoud aan PSN (ik denk in voorbereiding op de firmware update), van 17:15 tot 21:05. (jazeker, het is lekker vroeg aangekondigt zoals altijd, helaas, waarom kondigen ze dit nooit iets van een week van tevoren aan?)
Morgen is er weer onderhoud aan PSN (ik denk in voorbereiding op de firmware update), van 17:15 tot 21:05. (jazeker, het is lekker vroeg aangekondigt zoals altijd, helaas, waarom kondigen ze dit nooit iets van een week van tevoren aan?)
ik wacht op 090909 The Beatles!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onderhoud is van 17:15 tot 22:05 Nederlandse tijd.jorisandkaylas schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:09:
http://blog.eu.playstation.com/2009/08/24/psn-maintenance/
Oke ik heb hem dus meerder malen zien staan en eerlijk waar ik ben juist helemaal verlieft op de slim. We waren met zen 5-en twee xboxers en drie PS3-ers en mijn main 360 lover gaat er zelfs eentje halen als GT5 uitkomt. Het ding is echt sexy en eerlijk waar compleet niet plastic looking zoals je misschien van de plaatjes afhaalt. Neem mijn advies: ga em eerst een real time bekijken voordat je een mening hebt.dangerpaki schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:41:
Nou kunnen we over dat glanzende van mening verschillen. Maar wat ik inderdaad hoop is dat het gewoon een stevig ding blijft en niet inderdaad van dat McDonalds plastic ding wordt. Daar hoop ik toch echt niet op.
Ik weet nog goed hoe de huidige PS3 werd ontvangen door de internet "wereld" Hoeveel mensen het systeem niet kotslelijk vonden was nieteens meer te tellen zoveel mensen vonden het afzichtelijk glimmend en hoe kon Sony in godsnaam zoiets maken. Het staat me nog bij.. en nu is de Ps3 juist bekend als de console met de beste en meest sexy looks. Het apparaat misstaat gewoon absoluut niet onder je high end Plasma schermpje in het midden van je kamer. De nieuwe Ps3 komt iets minder showy over als de huidige PS3 maar juist nog meer als high end machine met power en functionaliteiten zonder dat hij het schreeuwt. mooi vierkant neutraal apparaat met een onmiskenbaar PS3 gevoel en vorm. Maar dan zonder chromen of alu randje
Ik heb vorige week nog de demo shadow complex gespeeld en ben van plan binnenkort mijn pas aangeschafte GeOW2 exemplaar te gaan spelen. Shadow complex ziet er fantastisch uit met die Unreal 3 engine maar "helaas" lijken bijna alle 360 games te zweren bij deze engine waardoor veel grote titels dezelfde kenmerkende lichteffecten heeft als GeOW en Rainbow Six Vegas, vind ik jammer. Shadow Complex heeft me enorm positief verbaast maar leunt zoals (hierboven beschreven) erg veel weer op de U3 lichteffecten en kijk-eens-hoe-kewl-mijn-zaklamp-hier-op-de-muur-schijnt. Moet toegeven die spinnentank aan het einde van de demo was fakking awesome lokking en rechtvaardigd eigenlijk al de uitgave op live.SeamusXanthus schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:13:
PS je moet toch echt je 360 gaan afstoffen en op zijn minst de afgelopen arcade titels checken anders doe je jezelf tekort. Ik weet dat je erg PS3 minded bent, maar er is aan de dark side genoeg te beleven om hem niet uit te laten staan.
De dark side heeft voldoende om gamers bezig te houden maar heeft mij naast GeOw 1 + 2, en halo 3 nooit echt weten aan te spreken om hem dus te verleiden naar een RROD. Die van mij heeft denk ik gewoon te weinig branduren gemaakt om er aan toe te komen haha. Heb ook Mass Effect maar deze game heeft me niet lang weten te boeien.
Hetzelfde geld natuurlijk voor een aantal PS3 games die me niet lang genoeg vasthouden om uit te spelen. Toch heeft de underdog positie van de PS3 me vast weten te houden en de stroom aan AAA titels is inmiddels niet meer te stoppen. Het type gamers op de 360 is gewoon anders. launch een Halo of Gears en de helft van de eigenaren ligt voor de winkels. Het lijkt alsof alle 360 eigenaren strak op het internet de voortgang van AAA games zit te volgen want die games verkopen like mad. Kijk naar een Killzone 2 en zie dat er nog geeneens 2 miljoen stuks van zijn verkocht. Slaat een beetje droog naast cijfers van HALO 3 en Gears. Ook absolute krakers als Uncharted, InFamous, Ratchet verkopen een beetje lafjes. Er lijkt minder jeugd op de PS3 te gamen maar meer volwassen publiek die games "wel leuk" vind. Nu de prijs zo is gezakt verwacht ik niet anders dan dat de hardcore gaming jeugd de PS3 ook meer zal omarmen. Sony doet goed werk met het ontwikkelen van ground breaking engines als Killzone 2 en Uncharted maar als dan de verkoopteller op de 2 mil blijft hangen gaat de moed je toch een beetje in de schoenen zakken. Epic maakt een game met een "oude" engine en verkoopt 5 mil stuks op 360, Bungie maakt een korte Halo met ODST en gok er maar op dat er 8 mil stuks van worden verkocht... wat ik zeg: ander publiek, andere interesses, meer hardcore gamers, minder entertainment seekers
Sony MOET de aankomende 12 maanden klappen gaan uitdelen, en ik geloof dat ze dat zeker gaan doen. In de EU zal Sony de leiding van overnemen, in JP zullen ze nog verder uitlopen en in de VS zullen ze het gat van 6 mil consoles niet kunnen dichtlopen als de PS2 mensen niet massaal over gaan naar PS3.
PS3 for the kill
[ Voor 1% gewijzigd door swopdark op 24-08-2009 21:10 . Reden: ff wat aangepast ]
Whoeps, inderdaad, ik had het op een andere site waar ik het had geplaatst wel gecorrigeerd, hier blijkbaar verkeerd aangepastCaptainCharisma schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:43:
[...]
Onderhoud is van 17:15 tot 22:05 Nederlandse tijd.En als je zorgt dat je al ingelogd bent op PSN vóór 17:15, zou je nergens last van moeten hebben. Hooguit dat je rond 22:05 een disconnect krijgt.
(haal ik ook maar uit jouw link hoor)
Ik ga er zeker naar kijken in real-life. Thanks voor je advies. Ik ben waarschijnlijk straks ook een van de mensen die z'n Xbox wegdoet voor een PS3. Puur omdat de exclusives me meer aanspreken, de functionaliteit out-of-box beter is en online gamen gratis is. Verder vind ik de joypads beter van de PS3. En nu de prijs beter is zal ik hem zeker halen. Alleen jammer dat de meeste games nog erg duur zijn.swopdark schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:48:
[...]
Oke ik heb hem dus meerder malen zien staan en eerlijk waar ik ben juist helemaal verlieft op de slim. We waren met zen 5-en twee xboxers en drie PS3-ers en mijn main 360 lover gaat er zelfs eentje halen als GT5 uitkomt. Het ding is echt sexy en eerlijk waar compleet niet plastic looking zoals je misschien van de plaatjes afhaalt. Neem mijn advies: ga em eerst een real time bekijken voordat je een mening hebt.
Ik weet nog goed hoe de huidige PS3 werd ontvangen door de internet "wereld" Hoeveel mensen het systeem niet kotslelijk vonden was nieteens meer te tellen zoveel mensen vonden het afzichtelijk glimmend en hoe kon Sony in godsnaam zoiets maken. Het staat me nog bij.. en nu is de Ps3 juist bekend als de console met de beste en meest sexy looks. Het apparaat misstaat gewoon absoluut niet onder je high end Plasma schermpje in het midden van je kamer. De nieuwe Ps3 komt iets minder showy over als de huidige PS3 maar juist nog meer als high end machine met power en functionaliteiten zonder dat hij het schreeuwt. mooi vierkant neutraal apparaat met een onmiskenbaar PS3 gevoel en vorm. Maar dan zonder chromen of alu randje
Verwijderd
Importeren is tegenwoordig de manier om games voor een redelijke prijsje te scoren, bv killzone voor 18 euro, en de meeste nieuwe games kosten tussen de €30 en de €40.dangerpaki schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:56:
[...]
Ik ga er zeker naar kijken in real-life. Thanks voor je advies. Ik ben waarschijnlijk straks ook een van de mensen die z'n Xbox wegdoet voor een PS3. Puur omdat de exclusives me meer aanspreken, de functionaliteit out-of-box beter is en online gamen gratis is. Verder vind ik de joypads beter van de PS3. En nu de prijs beter is zal ik hem zeker halen. Alleen jammer dat de meeste games nog erg duur zijn.
Killzone (2?) € 18,- klinkt aantrekkelijk... Waar? Voor € 30,- kan ik hem wel vinden.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:43:
[...]
Importeren is tegenwoordig de manier om games voor een redelijke prijsje te scoren, bv killzone voor 18 euro, en de meeste nieuwe games kosten tussen de €30 en de €40.
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 24-08-2009 22:52 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hier http://www.zavvi.co.uk/zavvi/10055403.productJumpman schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:50:
[...]
Killzone (2?) € 18,- klinkt aantrekkelijk... Waar? Voor € 30,- kan ik hem wel vinden.
Snel zijn:Jumpman schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:50:
[...]
Killzone (2?) € 18,- klinkt aantrekkelijk... Waar? Voor € 30,- kan ik hem wel vinden.
http://www.zavvi.co.uk/zavvi/10055403.product
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Thnx! Daalt denk ik bij of net na de release nog wel naar £12,95.
Wel 'strange' dat als je alle games op prijs van goedkoop naar duur selecteert, je deze niet ziet. Ook als je dit bij pre-orders doet zie je de game niet, alleen als je gericht op Killzone 2 zoekt, krijg je hem te zien.
[ Voor 44% gewijzigd door Jumpman op 24-08-2009 23:22 ]
Ach, waarom weg doen? Ik ben zelf ook aan het azen op een PS3, maar ik doe mijn X360 zeker niet weg. Beide platforms hebben zo hun charmes. Op de PS3 wil ik zeker weten God of War 3, MGS4 en InFamous spelen, maar op de X360 zijn er (meer) JRPG's, een genre dat me altijd heeft aangesproken: Star Ocean 4, Tales of Vesperia en Lost Odyssey. Eigenlijk wel ironisch want de PS was traditioneel gezien altijd hét platform voor JRPGs.dangerpaki schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:56:
[...]
Ik ga er zeker naar kijken in real-life. Thanks voor je advies. Ik ben waarschijnlijk straks ook een van de mensen die z'n Xbox wegdoet voor een PS3. Puur omdat de exclusives me meer aanspreken, de functionaliteit out-of-box beter is en online gamen gratis is. Verder vind ik de joypads beter van de PS3. En nu de prijs beter is zal ik hem zeker halen. Alleen jammer dat de meeste games nog erg duur zijn.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Is dat een beetje betrouwbaar?
[ Voor 7% gewijzigd door M3rcury op 24-08-2009 23:40 ]
No signature required.
Tuurlijk. Zavvi staat te boek als betrouwbaar volgens mij. Sowieso, als je met CC betaald kan er eigenlijk weinig misgaan omdat je bij de meeste CC's gewoon aflevergarantie krijgt. Handig!M3rcury schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:40:
[...]
Is dat een beetje betrouwbaar? ken die hele site niet namelijk.
Het enige nadeel is dat het vaak lijkt alsof de games op eigen kracht naar Nederland moeten zwemmen vanuit de kanaaleilanden
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Bij amazone gaat het altijd wel goed, en heb je alles netjes binnen 3 a 4 dagen in huisLB06 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:42:
[...]
Tuurlijk. Zavvi staat te boek als betrouwbaar volgens mij. Sowieso, als je met CC betaald kan er eigenlijk weinig misgaan omdat je bij de meeste CC's gewoon aflevergarantie krijgt. Handig!
Het enige nadeel is dat het vaak lijkt alsof de games op eigen kracht naar Nederland moeten zwemmen vanuit de kanaaleilanden.
No signature required.
Condemned 2 is bij Bart Smit (online) maar een tientje. Heb m net voor de 360 besteld
Grappige is dat ik juist helemaal niet zo van de shooters ben en juist heel veel andere gametypes op mijn 360 speel. Reden dat shooters op de 360 goed scoren is (behalve dat er gewoon meer shooter fans op zitten) is ook dat er veel meer coop games zijn, wat voor veel mensen belangrijk is volgens mij. Ik ben dol op Gears, maar zou niet half zoveel van mijn interesse hebben zonder coop mode. Als KZ2 en Resistance2 bijv. coop hadden is het een must buy voor mij. Verder ben ik het niet eens dat 360 owners alleen op de triple-A titels letten. Juist PS3 fans lijken veel meer bezig met de ps3 exclusives, dat merk je hier ook op dit forum, waar bijna alleen exclusives aandacht krijgen. Ook, en dat weet ik bijna zeker, is de gemiddelde PS3 gamer (net als zijn library) meer single-player minded, dus daarbij worden spellen eerder aan elkaar uitgeleend, wat mogelijk ook tot minder verkopen zal leiden.swopdark schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:07:
[...]
Hetzelfde geld natuurlijk voor een aantal PS3 games die me niet lang genoeg vasthouden om uit te spelen. Toch heeft de underdog positie van de PS3 me vast weten te houden en de stroom aan AAA titels is inmiddels niet meer te stoppen. Het type gamers op de 360 is gewoon anders. launch een Halo of Gears en de helft van de eigenaren ligt voor de winkels. Het lijkt alsof alle 360 eigenaren strak op het internet de voortgang van AAA games zit te volgen want die games verkopen like mad. Kijk naar een Killzone 2 en zie dat er nog geeneens 2 miljoen stuks van zijn verkocht. Slaat een beetje droog naast cijfers van HALO 3 en Gears. Ook absolute krakers als Uncharted, InFamous, Ratchet verkopen een beetje lafjes. Er lijkt minder jeugd op de PS3 te gamen maar meer volwassen publiek die games "wel leuk" vind. Nu de prijs zo is gezakt verwacht ik niet anders dan dat de hardcore gaming jeugd de PS3 ook meer zal omarmen. Sony doet goed werk met het ontwikkelen van ground breaking engines als Killzone 2 en Uncharted maar als dan de verkoopteller op de 2 mil blijft hangen gaat de moed je toch een beetje in de schoenen zakken. Epic maakt een game met een "oude" engine en verkoopt 5 mil stuks op 360, Bungie maakt een korte Halo met ODST en gok er maar op dat er 8 mil stuks van worden verkocht... wat ik zeg: ander publiek, andere interesses, meer hardcore gamers, minder entertainment seekers
Sony MOET de aankomende 12 maanden klappen gaan uitdelen, en ik geloof dat ze dat zeker gaan doen. In de EU zal Sony de leiding van overnemen, in JP zullen ze nog verder uitlopen en in de VS zullen ze het gat van 6 mil consoles niet kunnen dichtlopen als de PS2 mensen niet massaal over gaan naar PS3.
Verder zou ik iedereen aanraden nooit de 360 of de Ps3 weg te doen voor de andere want ze hebben allebei echt heel vette titels. En net genoeg exclusives om vershillend te zijn, zeker als je XBLA en PSN meetelt.
Verwijderd
Dit is een handige topic Het Games Import topic
Zavvi is nu na blahdvd en amazon mijn vaste internetshop voor games. Zeer scherpe prijzen altijd, meestal de goedkoopste en daarnaast zijn de verzendkosten 1 pond. Ik heb er tegen de 20 games en andere accesoires gekocht, en de levertijd is nooit langer dan 1 week geweest. betrouwbaar zeker wel. Ik heb iig nooit cc problemen gehad. Een aanrader dus, ik merk wel dat de winkel zeer populair is geworden, hopelijk gaan daardoor niet de prijzen omhoog
Zoals gezegd inderdaad, het games import topic leent zicht hier prima voor, en om niet al te offtopic te gaan, zie Wikipedia: Zavvi ( dat zit wel snor )
Ook handig: Algemeen Budget Games Topic 2
Iemand al de slim gezien in een winkel in nederland?
swopdark schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:50:
[...]
De mediamogelijkheden van de PS3 staan los van het installeren van een ander OS zoals Linux. Je PS3 kan met je pc communiceren middels de standaard ingebouwde functionaliteiten.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen/vragen is, kan ik met de slim hetzelfde als in Playstation 3 als media center - deel 4 beschreven wordt aangezien de programma's op de computer/nas draaien en zij de media server zijn lijkt het me geen probleem...?dangerpaki schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:01:
[...]
jammere is dat het DVB-T is en alleen voor free-to-air kanalen, in Nederland heb je er dus helemaal niets aan.
[...]
Ligt eraan wat je bedoelt met omtoveren tot media player. Voor zover ik weet kan de PS3 standaard al met heel wat media overweg. En zover bekend aan mij is er verder geen speciale linux OS die als media player is bedoeld.
wat swopdark dus zegt
Zou kunnen, maar ik denk dat het meer komt dat een wat jonger publiek op de 360 zit die meer geld aan games uitgeeft, net zoals jonge meisjes meer muziek kochten vroeger dan andere groepen.SeamusXanthus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:30:
[...]
Grappige is dat ik juist helemaal niet zo van de shooters ben en juist heel veel andere gametypes op mijn 360 speel. Reden dat shooters op de 360 goed scoren is (behalve dat er gewoon meer shooter fans op zitten) is ook dat er veel meer coop games zijn, wat voor veel mensen belangrijk is volgens mij. Ik ben dol op Gears, maar zou niet half zoveel van mijn interesse hebben zonder coop mode. Als KZ2 en Resistance2 bijv. coop hadden is het een must buy voor mij. Verder ben ik het niet eens dat 360 owners alleen op de triple-A titels letten. Juist PS3 fans lijken veel meer bezig met de ps3 exclusives, dat merk je hier ook op dit forum, waar bijna alleen exclusives aandacht krijgen. Ook, en dat weet ik bijna zeker, is de gemiddelde PS3 gamer (net als zijn library) meer single-player minded, dus daarbij worden spellen eerder aan elkaar uitgeleend, wat mogelijk ook tot minder verkopen zal leiden.
Ik heb beide consoles, maar ik kan niet echt zeggen dat ik op de 360 nou zoveel gave games heb gespeeld. De meeste 'toppers' vond ik echt brandhout, maar dat kan persoonlijk zijn. Wel vond ik mass effect erg goed, en forza 2 vermaak ik me wel mee, maar voor de rest is het mager IMHO. Als je dan naar de toekomst kijkt, wat is er dan te verwachten als je het vergelijkt met wat Sony gaat bieden? Wellicht heb je gelijk in dat een single player minded persoon (zoals ik) eerder geneigd is games van sony te kopen, want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat op de 360 er minder gave games aankomen (op mass effect 2 na dan)
Ik heb wel een aantal keren al met de gedachte gespeeld om mn elite weer te verkopen, maar je krijgt er toch niet zoveel meer voor plus hij is al betaald dus iedere exclusive die uitkomt en gaaf is kost je dan alleen de gameprijs...Verder zou ik iedereen aanraden nooit de 360 of de Ps3 weg te doen voor de andere want ze hebben allebei echt heel vette titels. En net genoeg exclusives om vershillend te zijn, zeker als je XBLA en PSN meetelt.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Nou heb ik nog weining verstand van PS3 games maar kan me toch bijna niet voorstellen dat een spel als KZ2 (Platinum) dat nog niet lang uit is straks voor GBP 12.95 te koop is......Jumpman schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:13:
[...]
Thnx! Daalt denk ik bij of net na de release nog wel naar £12,95.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
er staat ook bij dat het pas per september beschikbaar is, ik vind het ook een rare prijs voor kz2.
cool!!! wordt killzone een beetje veel online gespeeld?Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:43:
[...]
Importeren is tegenwoordig de manier om games voor een redelijke prijsje te scoren, bv killzone voor 18 euro, en de meeste nieuwe games kosten tussen de €30 en de €40.
Maar waarom staat er pre-order bij. killzone 2 is toch al sinds eind februari uit of begrijp ik het verkeerd?
Ik ben dan zelf helemaal niet de RPG speler. Maar twee consoles is teveel voor mij. Ik speel stiekem ook al te weinig op m'n Xbox. Dus is zonde van het geld om er twee te hebben.LB06 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:35:
[...]
Ach, waarom weg doen? Ik ben zelf ook aan het azen op een PS3, maar ik doe mijn X360 zeker niet weg. Beide platforms hebben zo hun charmes. Op de PS3 wil ik zeker weten God of War 3, MGS4 en InFamous spelen, maar op de X360 zijn er (meer) JRPG's, een genre dat me altijd heeft aangesproken: Star Ocean 4, Tales of Vesperia en Lost Odyssey. Eigenlijk wel ironisch want de PS was traditioneel gezien altijd hét platform voor JRPGs.
[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 25-08-2009 09:49 ]
Ik denk ook elk jaar dat Sony een betere lineup heeft maar als puntje bij paaltje komt is het toch omgekeerd (of gelijk), omdat sony de meeste games 2 a 3 jaar van te voren aankondigt en daardoor heb je een vertekend beeld. Vandaar dat ik eerlijk gezegd een jaar pas na afloop beoordeel en niet van te voren, zoals de meeste mensen.EfBe schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:27:
[...]
Als je dan naar de toekomst kijkt, wat is er dan te verwachten als je het vergelijkt met wat Sony gaat bieden? Wellicht heb je gelijk in dat een single player minded persoon (zoals ik) eerder geneigd is games van sony te kopen, want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat op de 360 er minder gave games aankomen (op mass effect 2 na dan)
Verder heb ik net toevallig een item gemaakt over de 360 arcade titels van afgelopen zomer, die mijnsinziens van zulke hoge kwaliteit zijn dat ze makkelijk vergeleken worden met retail games. Zo vind ik persoonlijk dat Splosion Man echt een betere platformer is dan LittleBigPlanet, mede vanwege het feit dat er een separate single en coop campaign in zit en het spel echt heerlijk weg speelt (en veel dieper gaat dan de demo doet vermoeden trouwens). Dus het zijn misschien niet de grote namen, maar als puntje bij paaltje komt heb ik er echt heel veel plezier van. Bovenstaande is gewoon een voorbeeld trouwens, geen poing om LBP te bashen.
Aan het einde van het jaar verwacht ik toch weer meer op de 360 te hebben gespeeld: Ongeveer op beide even veel exclusives (op de PS3 meer retail exclusives en op de 360 meer Xbla games) en de multiplatform games op de 360.
Omdat het hier om de Platinum editie gaat. Die is "pas" vanaf september te krijgen.dangerpaki schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:48:
[...]
cool!!! wordt killzone een beetje veel online gespeeld?
Maar waarom staat er pre-order bij. killzone 2 is toch al sinds eind februari uit of begrijp ik het verkeerd?
[...]
Net zoals MotorStorm: Pacific Rift en Resistance 2, die zijn ook platinum vanaf dan.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Het verschil is dat de ps3 vooral gekocht wordt door mensen die een multimedia apparaat onder hun televisie willen en dat de xbox360 vooral door gamers gekocht wordt: Dat verklaart ook waarom de attachment rate op de 360 (gemiddeld 7.5 games per console) zo drastisch hoger ligt dan die van de ps3 (zelfs de wii loopt hier achter).
Beiden hebben hun unieke games (zowel retail als DLC) en beiden hebben hun aandeel aan brainless shooters (tja, zowel Halo als Killzone laten me ijs- en ijskoud
).
Wat ik wel verwacht is dat die attachment rate voor de ps3 komend jaar sterk zal stijgen. Met de huidige prijsverlaging en een estetisch aantrekkelijker model (dus geen pianolak) zullen een stuk meer gamers zich een ps3 aanschaffen. Voor de games dus, en niet voor de BR mogelijkheden.
Beiden hebben hun unieke games (zowel retail als DLC) en beiden hebben hun aandeel aan brainless shooters (tja, zowel Halo als Killzone laten me ijs- en ijskoud
Wat ik wel verwacht is dat die attachment rate voor de ps3 komend jaar sterk zal stijgen. Met de huidige prijsverlaging en een estetisch aantrekkelijker model (dus geen pianolak) zullen een stuk meer gamers zich een ps3 aanschaffen. Voor de games dus, en niet voor de BR mogelijkheden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Attachrate liggen behoorlijk dicht bij elkaar anders. Attachrate van de 360 is hoger, maar die is ook veruit het langst op de markt. Op basis van de gegevens t/m april is dit wel een mooi overzicht.Boeboe schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:31:
Het verschil is dat de ps3 vooral gekocht wordt door mensen die een multimedia apparaat onder hun televisie willen en dat de xbox360 vooral door gamers gekocht wordt: Dat verklaart ook waarom de attachment rate op de 360 (gemiddeld 7.5 games per console) zo drastisch hoger ligt dan die van de ps3 (zelfs de wii loopt hier achter).
Beiden hebben hun unieke games (zowel retail als DLC) en beiden hebben hun aandeel aan brainless shooters (tja, zowel Halo als Killzone laten me ijs- en ijskoud).
http://forum.pcvsconsole....read.php?tid=18305&page=2Bottom line:
Till March 2009 Tie Ratios :
360 : 8.3
PS3 : 6.5
Wii : 6.2
X360 - 124 million units / 40 months = 3.1 million units per month.
3.1 million per month / 17 million consoles = 0.182 games bought per owner per month.
PS3 - 49 million units / 28 months = 1.7 million units per month.
1.7 million per month / 8 million consoles = 0.212 games bought per owner per month.
Wii - 121 million units / 28 months = 4.3 million units per month.
4.3 million per month / 22 million consoles = 0.196 games bought per owner per month.
That averages out to:
X360 - 2.184 games purchased per owner per year.
PS3 - 2.544 games purchased per owner per year.
Wii - 2.352 games purchased per owner per year (2.14 with Wii Play removed).
Op die manier, dank. Jammer dat ik nog geen PS3 heb. Anders had ik hem wel besteld.Seraphus-Y schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:01:
[...]
Omdat het hier om de Platinum editie gaat. Die is "pas" vanaf september te krijgen.
Net zoals MotorStorm: Pacific Rift en Resistance 2, die zijn ook platinum vanaf dan.
Kreeg net nog een nieuwsbrief van Nedgame.
29-8 opent een nieuwe vestiging in Dordrecht.
Op de openingsdag is de PS3 80 GB (volgens mij zonder games) voor € 233 verkrijgbaar.
(verder nog wel wat interessante aanbiedingen. wii voor 188, ds lite voor 99 en dsi voor 144)
Op de openingsdag is de PS3 80 GB (volgens mij zonder games) voor € 233 verkrijgbaar.
(verder nog wel wat interessante aanbiedingen. wii voor 188, ds lite voor 99 en dsi voor 144)
Wou bijna een gat in de lucht springen maar 80GB is dus de PS3 Fat. Dacht effe dat ze de Slim voor die prijs gingen verkopen.M a r c o schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:14:
Kreeg net nog een nieuwsbrief van Nedgame.
Die statistics zijn eigenlijk bullsh*t. Niet alleen zijn er veel 360 bezitters die meerdere 360's gekocht hebben (en dus is de attachrate eigenlijk per persoon hoger, maar het aantal unieke 360 bezitters VEEL lager), de cijfers gaan ook alleen over de VS, een markt waar de 360 domineert (tot op heden), althans op 'next gen' gebied. De ps2 is altijd nog een geduchte speler in de VS, die gemakshalve door MS aan de kant geschoven wordt, maar IMHO gewoon ook 'een' console is waar een consument rekening mee houdt.
Sony heeft gewoon veel last van het feit dat een groot deel van hun doelgroep een wii kocht ipv een ps3 omdat veel 30+ers het 'wel geinig' vonden, en de angry-young-male-gamer (15-25) die veel geld stopt in games op de 360 zitten. Althans, nog steeds, maar ik denk dat dat wel wat verandert het komende jaar.
Sony heeft gewoon veel last van het feit dat een groot deel van hun doelgroep een wii kocht ipv een ps3 omdat veel 30+ers het 'wel geinig' vonden, en de angry-young-male-gamer (15-25) die veel geld stopt in games op de 360 zitten. Althans, nog steeds, maar ik denk dat dat wel wat verandert het komende jaar.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
En hier zitten de grumpy-old-male-gamers ?EfBe schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:22:
Vergis je trouwens niet hoeveel oudere gamers een 360 hebben gekocht omdat ze het geld hadden en de 360 de eerste was op de markt (de niet-merktrouwe early adopters).Verder is de 360 meer casual friendly dan de PS3 vanwege de lagere instapprijs. Dus ik denk niet dat die doelgroepen zo zwart-wit af te beelden is. Ik ken persoonlijk echt vele 30+ gamers op de 360.
Maar je hebt gelijk dat de PS3 de casual groep totaal kwijt is geraakt.
In dezelfde draad waaruit jij quote wordt ook uitgelegd waarom die redenering niet klopt. Het gaat er niet om WANNEER de console gekocht is, het gaat erom hoeveel games er per console verkocht zijn. Gamesverkoopcijfers voor de 360 zowat halveren omdat hij een jaar eerder uit was dan de ps3 is niet echt de manier waarop je betrouwbare statistieken berekent, de ps3 is in 2006 gereleased en de GROTE meerderheid van alle games voor beide platformen (zeker de blockbusters) zijn na die datum verkocht (anderzijds moet ik wel toegeven dat "betrouwbare" statistieken niet bestaanShiver23 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:44:
[...]
Attachrate liggen behoorlijk dicht bij elkaar anders. Attachrate van de 360 is hoger, maar die is ook veruit het langst op de markt. Op basis van de gegevens t/m april is dit wel een mooi overzicht.
[...]
http://forum.pcvsconsole....read.php?tid=18305&page=2
EfBe heeft echter gelijk. Dit zijn Amerikaanse statistieken en het is zowiso moeilijk te bepalen over hoeveel unieke personen het gaat.
Zowiso hoef je geen analist te zijn om te beseffen dat de gamesverkoop voor de ps3 volgend jaar een stijging zal meemaken
[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 25-08-2009 12:06 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Inderdaad. Voor de releasedate van de consoles mag niet worden gecontroleerd in de berekening van de statistieken. De vroegere releasedate is namelijk een echt voordeel en het gaat Microsoft en Sony ook niet zozeer om de verkochte games per tijdseenheid maar om de totale verkopen. Die attachrate per tijdseenheid is slechts een indicatie dat het mogelijk is dat ergens in de toekomst de totale verkopen op een gegeven moment zullen gaan convergeren.Boeboe schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:03:
[...]
In dezelfde draad waaruit jij quote wordt ook uitgelegd waarom die redenering niet klopt. Het gaat er niet om WANNEER de console gekocht is, het gaat erom hoeveel games er per console verkocht zijn. Gamesverkoopcijfers voor de 360 zowat halveren omdat hij een jaar eerder uit was dan de ps3 is niet echt de manier waarop je betrouwbare statistieken berekent, de ps3 is in 2006 gereleased en de GROTE meerderheid van alle games voor beide platformen (zeker de blockbusters) zijn na die datum verkocht (anderzijds moet ik wel toegeven dat "betrouwbare" statistieken niet bestaan).
EfBe heeft echter gelijk. Dit zijn Amerikaanse statistieken en het is zowiso moeilijk te bepalen over hoeveel unieke personen het gaat.
Zowiso hoef je geen analist te zijn om te beseffen dat de gamesverkoop voor de ps3 volgend jaar een stijging zal meemaken
Dead Space is een echte aanrader! Echt een fantastisch goeie game is dat, zeer spannend en al te vinden voor minder dan 20 euroVerwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:33:
* SToRM666 vind de games op de PS3 nog steeds tegenvallen. Te weinig aanbod, teveel b kwaliteit spul.
Zavvi is nu ook de site waar ik eigenlijk alles bestel en ik heb nooit problemen gehad. 1 keer had ik een kapot doosje, maar nadat ik een klacht had ingediend kreeg ik mijn spellen weer netjes in een bubble wrap envelopVerwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:21:
[...]
Dit is een handige topic Het Games Import topic
Zavvi is nu na blahdvd en amazon mijn vaste internetshop voor games. Zeer scherpe prijzen altijd, meestal de goedkoopste en daarnaast zijn de verzendkosten 1 pond. Ik heb er tegen de 20 games en andere accesoires gekocht, en de levertijd is nooit langer dan 1 week geweest. betrouwbaar zeker wel. Ik heb iig nooit cc problemen gehad. Een aanrader dus, ik merk wel dat de winkel zeer populair is geworden, hopelijk gaan daardoor niet de prijzen omhoog
Ik heb MotorStorm: Pacific Rift besteld, lijkt me een erg leuke game. Ik heb afgelopen week de eerste MotorStorm nog eens online gespeeld met wat vrienden en die is ook nog steeds geweldig om te spelen. Mochten er nog mensen zijn die m nog eens willen spelen dan wil ik daar best nog weleens een GoT server voor aanmakenSeraphus-Y schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:01:
[...]
Omdat het hier om de Platinum editie gaat. Die is "pas" vanaf september te krijgen.
Ik vind het de laatste tijd sowieso wel goed werken om wat langer te wachten met het kopen van bepaalde games. Ik koop momenteel vooral de oudere toppers zoals Bioshock, Dead Space en Mirror's Edge welke ik alledrie voor minder dan 15 euro heb kunnen kopen. En tegen de tijd dat ik die uit heb zal InFamous ook wel al voor onder de 30 euro te krijgen zijn. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen zoals Uncharted 2 en GoW3, deze ga ik wel direct kopen. Voor Uncharted 2 heb ik zelfs al een pre-order staan.
[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 25-08-2009 12:48 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Hallo allemaal! Ik ben door de prijsdaling van plan om een ps3 aan te schaffen en hem met ps3 media server te gebruiken als mediacenter. Nu vraag ik mij alleen af of dit ook op de ps3 slim kan. Nu heb ik al een poosje gezocht op dit forum, maar heb nou nog niet echt wat gevonden. Weten jullie dat misschien?
Ja, op dat gebied kan de slim gewoon hetzelfde als de "oude".Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:53:
Hallo allemaal! Ik ben door de prijsdaling van plan om een ps3 aan te schaffen en hem met ps3 media server te gebruiken als mediacenter. Nu vraag ik mij alleen af of dit ook op de ps3 slim kan. Nu heb ik al een poosje gezocht op dit forum, maar heb nou nog niet echt wat gevonden. Weten jullie dat misschien?
They made me do it.
Op dit moment zit er in verband met de zomertijd 2 uur tussen onze tijd en de UK tijd, dus dat zou betekenen dat het van 18.15 tot 23.05 zou zijn.CaptainCharisma schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:43:
[...]
Onderhoud is van 17:15 tot 22:05 Nederlandse tijd.En als je zorgt dat je al ingelogd bent op PSN vóór 17:15, zou je nergens last van moeten hebben. Hooguit dat je rond 22:05 een disconnect krijgt.
(haal ik ook maar uit jouw link hoor)
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
In de vs loopt de 360 toch voor op de PS3? iets met 6 miljoen consoles ofzo? Ik geloof dat de cijfers in de EU er heel anders uitzien en in JP natuurlijk ook. In de EU liggen de 360 en PS3 redelijk nek aan nek met voorsprong voor de 360. terwijl in JP de PS3 weer voor ligt.Boeboe schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:03:
De 360 heeft in de EU duidelijk meer moeite om dezelfde cijfers neer te zetten als in de VS. Wellicht zitten in de VS meer angry young males die Gears en Halo 3 addict zijn?
In nederland dacht ik ergens te lezen dat de 360 met 55 duizend console voor ligt op PS3. Kijk je echter naar de software verkoop dan zie je dat PS3 toch meer software wegzet. Wellicht heeft de modbaarheid van de 360 in het schijnheilig nederland daar iets mee te maken.
Al met al is de P33 uit een donkere underdog positie geklommen met acceptabele attache rate cijfers en dat zelfs zonder PSN kaarten buiten de VS. Ik weet niet of de eerder genoemde cijfers ook FULL download games mee telt maar daar zou ook weer een marge in te vinden zijn.Zowiso hoef je geen analist te zijn om te beseffen dat de gamesverkoop voor de ps3 volgend jaar een stijging zal meemaken
Op meerder vlakken is zowel voor MS als Sony voordeel te noemen in een vergelijking van gamesverkoop. zo krijg je bij een arcade minstens 2 "games" gratis.
Dat MS de prijs van de Elite in de EU verlaagd tot onder de prijs van de PS3 slim en in de VS de prijs van 399 dollar naar 299 dollar (gelijk aan de prijs van de slim) haalt betekend ook veel. In de EU hebben ze veel meer te verliezen dan in de VS.
Met een prijs van 299,- goede en veel games (de redenatie dat dat er geen games voor zijn houd al lnag geen stend meer), Blu Ray, Wifi, oplaadbare controllers en gratis online gameplay zou je bijna zeggen dat die meerprijs van 50 euri zonder merkvoorkeur snel gemaakt is. Die 50 euri heb je de eerste dag dat je online gaat als uitgegeven.
Ik ga niet in op je vergelijk omdat dat meestal resulteert in welles/nietes discussies waar appels met peren worden vergeleken en het tot nu toe redelijk inhoudelijk geweest is, maar dit zinnetje vind ik toch opmerkelijk.swopdark schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:26:
[...]
Al met al is de P33 uit een donkere underdog positie geklommen
De Playstation brand komt echt van totale markt dominantie en heeft talloze fans in de wereld die alleen al om titels als GoW en GT zo'n apparaat zullen willen kopen. Om dan te zeggen dat ze uit een underdog positie aan het terug krabbelen zijn vind ik dan ook een beetje krom vergelijk. Ze zijn als torenhoge favoriet hard van hun voetstuk gevallen. Ik weet nog dat voor introductie hier iedereen echt 100% zeker wist dat de PS3 alles zou weg blazen, van prestaties, tot games en vooral ook verkopen. Nou moeten we niet net gaan doen of het 'knap' is geweest wat ze hebben gepresteerd.
Wat ik al een keer eerder riep, het maakt echt geen bal meer uit wie er 'wint' omdat alle consoles toch genoeg verkocht zijn dat er spellen voor blijven worden gemaakt. Zolang het economisch dom is voor een enkele console te maken heeft niemand iets te vrezen.
Vind het trouwens sowieso idioot snel eigenlijkSeraphus-Y schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:01:
[...]
code:
1
2
3
| X360 - 2.184 games purchased per owner per year. PS3 - 2.544 games purchased per owner per year. Wii - 2.352 games purchased per owner per year (2.14 with Wii Play removed). |
Ligt het aan mij, of is dit echt heel erg weinig?

Al vind ik het knap dat Wii eigenaren nog 2,3 games per jaar weten te vinden die de moeite waard zijn
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wellicht off-topic, maar ik wil toch even een goede bevestiging hebben:
Ik ga zaterdag de H/K AVR-255 halen, en op den duur ook een PS3.
Op allekabels.nl staat een aanbieding betreffende een 1,5m HDMI kabel voor € 1,35 (!) per stuk.
Het antwoord zal ongetwijfeld op een van de 50 pagina's van het HDMI kabel: 11 euro of 140 euro topic staan, maar dit is nogal veel zoekwerk, aangezien ik het topic niet vanaf het begin af aan gevolgd heb.
Mijn vraag is of deze cheap ass kabel alle nieuwe HD audioformaten vanaf de PS3 probleemloos kan doorgeven?
Ik dank u zeer voor het antwoord.
Ik ga zaterdag de H/K AVR-255 halen, en op den duur ook een PS3.
Op allekabels.nl staat een aanbieding betreffende een 1,5m HDMI kabel voor € 1,35 (!) per stuk.
Het antwoord zal ongetwijfeld op een van de 50 pagina's van het HDMI kabel: 11 euro of 140 euro topic staan, maar dit is nogal veel zoekwerk, aangezien ik het topic niet vanaf het begin af aan gevolgd heb.
Mijn vraag is of deze cheap ass kabel alle nieuwe HD audioformaten vanaf de PS3 probleemloos kan doorgeven?
Ik dank u zeer voor het antwoord.
Yup, dat kan inderdaad allemaal prima. Aan de functionaliteit van het OS van de PS3 is niks gewijzigd (niet iets negatiefs iig). Het enige wat voor sommigen jammer is is dat er op de slim geen Linux meer kan worden geinstalleerd. Persoonlijk zou ik de PS3 nooit als media center gebruiken; hij is daar véél te gelimiteerd voor. Niet dat Linux geweldig schijnt te draaien op de PS3, overigens. Daarvoor heeft Sony teveel barrieres opgeworpen.Tom S. schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:56:
[...]
Ja, op dat gebied kan de slim gewoon hetzelfde als de "oude".
[ Voor 17% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-08-2009 14:34 ]
Nederlandse PlayStation 3 reclame:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IHakONzNego&feature=player_embedded]
Leuk om te zien dat er in het reclamespotje 'geeindigd' wordt met de 'Phat' version
Daarna pas een afbeelding van de slim lol
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IHakONzNego&feature=player_embedded]
Leuk om te zien dat er in het reclamespotje 'geeindigd' wordt met de 'Phat' version
[ Voor 131% gewijzigd door Gusev op 25-08-2009 14:43 ]
Verwijderd
Hoi, ik wil graag een 500gyg in mijn 80 gyg ps3 stoppen. weet iemand hier welke hardeschijf ik het beste kan halen en waar? alvast bedankt
Skoftebok: dat is hier echt al met enige regelmaat voorbij gekomen
Met de search functie moet je dat vrij snel kunnen vinden.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Weet iemand al waarom de nieuwe PS3 slim DTS HD en DD TrueHD bitstream kan uitsturen? Ik hoop zelf dat dit met firmware 3.0 temaken heeft. De slims worden volgens mij met 3.0 standaard geleverd waardoor de specs dit misschien toelaten?
Ik heb nooit gesnapt waarom mensen nou zo graag DTS-MA / TrueHD passthough willen... Kan iemand mij dat uitleggen? Is dat nou echt alleen maar vanwege een lampje dat al dan niet gaat branden?Frank J. schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:47:
Weet iemand al waarom de nieuwe PS3 slim DTS HD en DD TrueHD bitstream kan uitsturen? Ik hoop zelf dat dit met firmware 3.0 temaken heeft. De slims worden volgens mij met 3.0 standaard geleverd waardoor de specs dit misschien toelaten?

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-08-2009 16:22 ]
Nu we het over met regelmaat voorbij komen hebben, ik heb het woord 360 ook weer veels te veel gezien...Creepy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:16:
Skoftebok: dat is hier echt al met enige regelmaat voorbij gekomenMet de search functie moet je dat vrij snel kunnen vinden.
Ik vind de ps3 eerlijk gezegd ook wel beperkt als mediacenter. Maar ja, als je XBMC gewend bent, dan kan dat ook bijna niet andersLB06 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:34:
[...]
Yup, dat kan inderdaad allemaal prima. Aan de functionaliteit van het OS van de PS3 is niks gewijzigd (niet iets negatiefs iig). Het enige wat voor sommigen jammer is is dat er op de slim geen Linux meer kan worden geinstalleerd. Persoonlijk zou ik de PS3 nooit als media center gebruiken; hij is daar véél te gelimiteerd voor. Niet dat Linux geweldig schijnt te draaien op de PS3, overigens. Daarvoor heeft Sony teveel barrieres opgeworpen.

gewoon ff wachten op xmbc voor de xbox360 
en de ps3 houden als game machine
en de wii als... gewoon wegdoen dat ding
en de ps3 houden als game machine
en de wii als... gewoon wegdoen dat ding
Xbox360, crashde, werd heet, veroorzaakte krassen. Geen garantie omdat ie een keer open is geweest -> nieuwe.swopdark schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:26:
[...]
In nederland dacht ik ergens te lezen dat de 360 met 55 duizend console voor ligt op PS3. Kijk je echter naar de software verkoop dan zie je dat PS3 toch meer software wegzet. Wellicht heeft de modbaarheid van de 360 in het schijnheilig nederland daar iets mee te maken.
Ps3; werkt gewoon vanaf het begin af aan naar behoren, nooit crashes, nooit dvd's bekrast.
Geen wonder dat er meer 360's afgezet zijn, veel mensen hebben hem dubbel moeten kopen
Audio freaks en lampjes freaks zou ik zeggen. Ben er zelf ook een ;-)LB06 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:21:
[...]
Ik heb nooit gesnapt waarom mensen nou zo graag DTS-MA / TrueHD passthough willen... Kan iemand mij dat uitleggen? Is dat nou echt alleen maar vanwege een lampje dat al dan niet gaat branden?
Komt bij dat ik de slim qua design beter in m'n home theatre set vindt passen dus ik heb er ook een besteld. Oude PS3 is al verkocht.
PS3 Slim komt met firmware 2.76, kan geupgrade worden naar 2.80. Neem aan dat je meteen kunt doorflashen naar 3.0 na 1 september.
Het lijkt erop dat Sony een nieuwere HDMI chip gebruikt. Waarschijnlijk zal de 3.0 firmware image onderscheid kunnen maken tussen de oudere PS3 revs en de SLIM, want er zijn hardware verschillen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Voornamelijk omdat er dus wel verschil kan zitten tussen bitstream en LPCM. Dus wanneer een apparaat beide kan is het handig om te vergelijken wat nu het beste is qua geluid bij jouw set en situatie. Plus dat als je een receiver hebt die HD Audio kan decoderen dat ding niet hebt gekocht om uit zijn neus te laten vreten. Laat die receiver maar lekker werken en het bitstreamsignaal decoderenLB06 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:21:
[...]
Ik heb nooit gesnapt waarom mensen nou zo graag DTS-MA / TrueHD passthough willen... Kan iemand mij dat uitleggen? Is dat nou echt alleen maar vanwege een lampje dat al dan niet gaat branden?
Wordt dat echt werkelijkheid dan? Naar mijn weten kiezen de devs nooit meer een console als platform...
[ Voor 15% gewijzigd door Dynamix op 25-08-2009 17:06 ]
Hmm??? Er kan wel verschil zitten tussen TrueHD en LPCM in het algemeen (DN & DRC, verschillende master), maar niet tussen TrueHD en LPCM met de TrueHD track als bron voor de LPCM...FeaR1986 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:54:
[...]
Voornamelijk omdat er dus wel verschil kan zitten tussen bitstream en LPCM. Dus wanneer een apparaat beide kan is het handig om te vergelijken wat nu het beste is qua geluid bij jouw set en situatie. Plus dat als je een receiver hebt die HD Audio kan decoderen dat ding niet hebt gekocht om uit zijn neus te laten vreten. Laat die receiver maar lekker werken en het bitstreamsignaal decoderen
SToRM666 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:40:
[...]
En toch is er wel een verschil: LPCM is not always equal to bitstream
Ze stippen 2 mogelijkheden aan waardoor het er verschillen kunnen optreden: de analoge aansluitingen (=niet van toepassing) of de hdmi chip. Persoonlijk vind ik dat een beetje vreemd, aangezien dat als daar iets mis mee was ook de DTS-HD MA of TrueHD stream niet fatsoenlijk zou kunnen worden ge-output. Sowieso hoor je fouten in een digitale aansluiting veel makkelijker dan in een analoge. En zeker in het geval van hdmi, aangezien daar geen error-correctie op zit.
Ik heb sinds vandaag dus ook de officiële PS3 headset binnengekregen van Play.com.
Meteen maar even getest natuurlijk, instellen enzo ging allemaal vrij makkelijk. Nu viel me alleen het volgende op. De headset pikt echt ALLES op, waardoor andere mensen in de server dus continu geluid horen. Aangezien ik dat zelf ook erg irritant vind bij andere mensen gebruik ik nu maar steeds de mute knop, maar dit is natuurlijk niet ideaal.
Is er niet ergens een soort "voice activation" optie? Mensen die bekend zijn met Teamspeak weten waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Ik heb deze setting namelijk nergens kunnen vinden.
Voor de rest wel erg tevreden over deze headset, allen bovenstaand probleem wil ik eigenlijk echt opgelost hebben.
Meteen maar even getest natuurlijk, instellen enzo ging allemaal vrij makkelijk. Nu viel me alleen het volgende op. De headset pikt echt ALLES op, waardoor andere mensen in de server dus continu geluid horen. Aangezien ik dat zelf ook erg irritant vind bij andere mensen gebruik ik nu maar steeds de mute knop, maar dit is natuurlijk niet ideaal.
Is er niet ergens een soort "voice activation" optie? Mensen die bekend zijn met Teamspeak weten waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Ik heb deze setting namelijk nergens kunnen vinden.
Voor de rest wel erg tevreden over deze headset, allen bovenstaand probleem wil ik eigenlijk echt opgelost hebben.
Zo, mijn hard schijfje staat ook vol
Daarnet even opgekuisd:
- 10 trailers
- 1 demo (Batman, ik verwijder ze regelmatig)
- 10 MP3's
- Gamedata van spellen die ik niet meer speel / verkocht heb (F1, Fifa 08, ..)
- Gekochte PS-games verwijderd die ik niet (meer) speel zoals Red Alert, Flow en Noby Noby Boy (van die laatste was de tutorial gelukt, daarna volledig de weg kwijt
)
Nu terug 5GB vrij op 60. Dus 55GB bijna puur aan gamedata alleen (en PS Home)
Toch maar eens kijken voor een grotere HD want zo kan dat natuurlijk niet meer verder
Daarnet even opgekuisd:
- 10 trailers
- 1 demo (Batman, ik verwijder ze regelmatig)
- 10 MP3's
- Gamedata van spellen die ik niet meer speel / verkocht heb (F1, Fifa 08, ..)
- Gekochte PS-games verwijderd die ik niet (meer) speel zoals Red Alert, Flow en Noby Noby Boy (van die laatste was de tutorial gelukt, daarna volledig de weg kwijt
Nu terug 5GB vrij op 60. Dus 55GB bijna puur aan gamedata alleen (en PS Home)
Toch maar eens kijken voor een grotere HD want zo kan dat natuurlijk niet meer verder
Verwijderd
Volgens mij kan je van games die je nog wel hebt (maar zelden speelt) ook de install data verwijderen. Deze is volgens mij gescheiden van de savegames.
heb zelf ook een 60Gb met inmiddels redelijk verzameling games, maar top op heden geen problemen. Maar ik heb dan ook weinig enorm grote PSN games. Misschien maakt het het verschil
heb zelf ook een 60Gb met inmiddels redelijk verzameling games, maar top op heden geen problemen. Maar ik heb dan ook weinig enorm grote PSN games. Misschien maakt het het verschil
Dit topic is gesloten.