is een automatisch proces en dan is er zogenaamd altijd de mogelijkheid "van gedachten te veranderen"of "fouten te herstellen"
ik ga ook zon shop beginnen, dan stuur ik aan het eind van het jaar alle kopers een rekening waarmee ik de werkelijke omzet verhoog met de kosten en het inkomen dat ik zou willen, gedeeld door het aantal rekeningen die ik heb verstuurd.
dan kan het altijd uit, en heb ik gedurende het jaar veel kunnen verkopen tegen zeer lage prijzen..
tja sorry meneer de koper / rechter, het is allemaal een automatisch process, vanaf de replys op tweakers aan toe.....
zon controle op juistheid van een order / overeenkomst moet wel op de juiste plekken zijn ingebouwd in een geautomatiseerd prcess..
na levering is zo'n process wat mij betreft helemaal afgelopen, is de verkoper alleen nog gehouden aan de / zijn algemene voorwaarden, en de garantie regelingen etc.
de onderzoeksplicht vind ik echt niet van toepassing hier. de consument reageert JUIST omdat hij weet dat de prijs LAAG is. de reden ervan staat er NOOIT bij, en kan dus niet worden gecontroleerd of onderzocht.
de consument weet dus dat het een spotprijs is, dat kan de verkoper ook weten. wat voor verplichting heeft de verkoper dan nog?
het gaat erom of de verkoper ook van plan is voor die prijs te leveren.. ( goed, en letterlijk lezen svp) als hij daadwerkelijk HEEFT geleverd, kan je toch niet meer spreken van dat hij niet van plan was het voor die lage prijs te leveren (wilsovereenstemming)
een geautomatiseerd process stopt waar mensen handen er aan te pas komen. orders worden geaccordeerd voor het bij de groothandel wordt besteld, het in dozen wordt gestopt en rekeningen bij worden gestopt.
als je al zo dom bent dit rucksichtloss te doen, moet je ook maar op de blaren zitten. dit getuigt er wat mij betreft is gecontroleerd. dan is het ook geen wonder dat er soms iets niet klopt.
[
Voor 36% gewijzigd door
engelbertus op 11-08-2009 16:33
]