Ze zouden niet perse moeten boeten als ze een fout op de website zetten. Ik vind het redelijk dat een webshop mag aangeven dat ze een fout hebben gemaakt en dat ze van de koop afzien. Waar ik wel over val is dat een webshop ook nog van de koop mag afzien nadat deze meerdere malen de kans heeft gekregen (bestelling die geplaatst is, geld dat ontvangen is, product dat verzonden is) om deze koop te controleren. Het gebruik van een geautomatiseerd systeem doet hier, naar mijn mening, niet aan af. Je hebt als ondernemer je eigen verantwoordelijkheid, wederom mijn mening.nare man schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:44:
Laat ik je de vraag eens andersom stellen: waarom zou de shop wél moeten boeten voor een onoplettendheid, en zou zij dus afscheid moeten nemen van haar kostbare goederen voor nagenoeg niets, terwijl de koper in jouw ogen kennelijk wél bescherming verdient, en dan ook nog in een niet-bestand belang? Hem wordt niets ontzegd, hem ontgaat alleen een enorm en onterecht vóórdeel. Dat is geen beschermenswaardig belang.
Hetzelfde gaat, naar mijn mening, op voor abonnementen die je afsluit: de leverancier kan bijvoorbeeld de prijs verhogen en dan heb je de keus om het contract te ontbinden. Maar als consument mag je niet tussentijds het contract ontbinden of minder betalen.