Net afgelopen weekend een Phenom II systeem in elkaar gezet:
MSI 770-G45
Phenon II X2 (550, C3 stepping)
4 GB Kingston DDR (1333).
HD4870
Arctic Cooling Silentium T4
De build duurde wat langer dan gepland, want de videokaart past met geen mogelijkheid in de kast (voeding zit beneden, voor in de kast en blokt echt alle lange kaarten. Uiteindelijke nog een oude butkast uit elkaar getrokken en daar alles in gemonteerd.
Heb de standaard koeler erop zitten, had eerst een TX3 van CoolerMaster, maar die heb ik weggegooid omdat ik de fan niet goed op de koeler kreeg. Ik kreeg die ijzeren fan houders niet goed op het blok, terwijl ik de week daarvoor nog een Mugen-2 op mijn andere computer heb gemonteerd, waar ook van die fan ijzertjes gebruikt worden. De ijzertjes van de TX3 zijn echt een ramp!.
Toen aan het testen geslagen:
Extra cores doen het niet (CMOS reset nodig om computer weer in de lucht te krijgen).
Heb hem nog niet boven de 3.5 Ghz gehad. Dat deed ie overigens zonder problemen, temp was (na een half uurtje prime) zo rond de 42/43 graden. Ik kan alleen op het mobo niet de instelling vinden om de multiplier aan te passen (kan de setting vinden, maar die gaat niet verder dan 15.5). Ik dacht dat de 550 een BE was?
Ook heb ik het voltage aangepast (om te zien hoe laag dat ingesteld kan worden), maar alle wijziginen in het MSI bios worden keurig genegeerd in windows. Kan iemand nog wat over deze twee punten roepen? (multiplier gaat niet echt lekker met het geheugen en als het voltage zou werken zou dat ook leuk zijn).
Draai nu 220*15.5 op default voltage, ik wil eerst nog even kijken op welk voltage ik dat stabiel kan krijgen (tenminste als ik dit MSI mobo ooit ga begrijpen).
Edit: ok, voltage werkt wel, CPU-z geeft keurig het ingestelde voltage aan. Coretemp laat gewoon 1.4V staan.
Nu 250*14 stabiel (met memory naar 1333MHz gedivide). Voltage 1.35 volt.
[
Voor 6% gewijzigd door
canth op 16-03-2010 10:42
]