Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Intel user hier:

Ik ben van plan om een x3 720 te kopen icm M4A78 pro en 800mhz geheugen.

Heeft het invloed op je overklok als je traag (800mhz) geheugen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zolang je er maar rekening mee houdt met je deelfactor t.o.v. de CPU niet.
Pindamann schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:52:
Iemand nog een tip voor mij? Bedankt
Heb je alle andere zaken eerst terug gezet in snelheid? Zodat die zeker geen bottleneck zijn? Het is vervelend als je je CPU de schuld geeft, terwijl in werkelijkheid bijv. het geheugen het probleem is.

[ Voor 36% gewijzigd door Milmoor op 20-09-2009 20:48 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Milmoor schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:47:
Zolang je er maar rekening mee houdt met je deelfactor t.o.v. de CPU niet.

[...]

Heb je alle andere zaken eerst terug gezet in snelheid? Zodat die zeker geen bottleneck zijn? Het is vervelend als je je CPU de schuld geeft, terwijl in werkelijkheid bijv. het geheugen het probleem is.
Ik heb alleen met de Multiplier gespeeld dus ik nam gewoon aan dat dat alleen de CPU beinvloed. Ik zal nog eens uitgebreid testen binnenkort.

Mijn moederbord is een Asus M4A79XTD EVO

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
Pindamann schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:11:
[...]

Ik heb alleen met de Multiplier gespeeld dus ik nam gewoon aan dat dat alleen de CPU beinvloed. Ik zal nog eens uitgebreid testen binnenkort.

Mijn moederbord is een Asus M4A79XTD EVO
Verhoog eens de CPU-NB VID dat wilt wel eens extra stabiliteit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackWhizz schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:29:
Intel user hier:

Ik ben van plan om een x3 720 te kopen icm M4A78 pro en 800mhz geheugen.

Heeft het invloed op je overklok als je traag (800mhz) geheugen gebruikt?
Volgens mij niet, bij mij met 800mhz geheugen kan ik met een 550BE draaien op 3.7ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
Beter een M4N78 Pro nemen....
Kan je tenminste ook cores unlocken, goed bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Joker schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:58:
Beter een M4N78 Pro nemen....
Kan je tenminste ook cores unlocken, goed bordje.
Ehhh, je zegt nu dat die beter een nVidia chipset kan nemen om cores te unlocken? :+

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
-The_Mask- schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:24:
Ehhh, je zegt nu dat die beter een nVidia chipset kan nemen om cores te unlocken? :+
Edit: * Joep slikt woorden snel in :X

[ Voor 27% gewijzigd door Joep op 21-09-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
-The_Mask- schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:24:
[...]

Ehhh, ja wat maakt het uit?

http://symxblog.com/?p=983

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chimo schreef op maandag 21 september 2009 @ 06:57:
[...]

Ehhh, ja wat maakt het uit?
Ik wist wel dat het kon met enkele nVidia chipsets, maar waarom beter een nVidia chipset dat snap ik niet? ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:22

ABD

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:03:
[...]

Ik wist wel dat het kon met enkele nVidia chipsets, maar waarom beter een nVidia chipset dat snap ik niet? ;)
Misschien doelt hij op het feit dat moederbord fabrikanten van AMD de opdracht hebben gekregen de unlock functionaliteit uit moederbordjes met SB710/750 te halen en zodoende alle biossen waarmee dat mogelijk is van hun site hebben verwijderd? Je kan natuurlijk goed zoeken bij derden, maar je moet wel goed van vertrouwen zijn dat die bios werkt en je zal ook geen nieuwe bios of nieuw moederbord kunnen gebruiken.

Ik heb overigens geen idee in hoeverre NCC lekker werkt en of die biossen nog wel aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ABD schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:16:
en zodoende alle biossen waarmee dat mogelijk is van hun site hebben verwijderd?
Ehhh, zijn er nog moederborden te vinden dan met een SB710/SB750 southbridge met AMD chipset waarmee je de cores niet kunt unlocken? Juist in het begin waren er een aantal moederborden die het niet konden vooral Asus maar na bios updates volgens mij allemaal wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Nog even een update over mijn Phenom II X3 overclock.

Ook met een trage HT-link en lage memory snelheid blijft mijn systeem instabiel als ik deze probeer te draaien op 3400mhz en 1.44 volt :/ 3200mhz @ 1.325 (=1.39) gaat perfect maar hoger echt niet.

OCCT gaf aan dat core2 een fout maakte dus ik heb de andere 2 met TurboV geprobeerd maar ook na enkele seconden een crash. Heb ik weer een brakke OC proc of zie ik nog steeds iets over het hoofd. Aangezien de proc zelf fouten maakt lijkt me niet dat de Northbridge spanning opvoeren nog zin gaat hebben?
Ook op een voltage van 1.375 (=1.45) een crash na enkele seconden :(? Nog een laatste poging met de voltage op 1.3875 (=1.47!). En ook dat loopt vast, zij het iets later.

Iemand nog een tip of uiteindelijk toch pech? Heeft de "CPU/NB vid" verhogen nog zin in een geval als dit?

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 0920 GPMW is succesvol geunlockt op een Gigabyte MA790X-UD3P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Pindamann schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:10:
Heeft de "CPU/NB vid" verhogen nog zin in een geval als dit?
Ik zou zeggen doen! Hoe hoger de cpu geklokt is hoe meer stress je CPU-NB heeft, dan heeft het juist nut om die te stabiliseren als daar de fout ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

De CPU NB verhoogt van 1.21 naar 1.237 maar dat heeft ook geen zin :(

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Pindamann schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:31:
De CPU NB verhoogt van 1.21 naar 1.237 maar dat heeft ook geen zin :(
Van 1.21 ? Dat is al een hogere waarde dan standaard. Weet je zeker dat deze waarde goed is? Normaal is het voor een X4 1.175v. Ik heb hem hier door de hoge HTT en de CPU-NB snelheid van 2600MHz op 1.3375v gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Dat gaf het programma Vturbo aan. Het was trouwens 1.20 dacht ik. Maar ik denk dat ik de hoop een beetje opgeef dan aangezien er weinig rek in lijkt te zitten.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Pindamann schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:18:
Dat gaf het programma Vturbo aan. Het was trouwens 1.20 dacht ik. Maar ik denk dat ik de hoop een beetje opgeef dan aangezien er weinig rek in lijkt te zitten.
Probeer eens vanuit de bios de voltages te verhogen. Ik heb namelijk altijd een slecht gevoel over die programma's. Bij mij knalt zelfs de pc vast (schone windows installatie & alles op stock) bij AMD Overdrive wanneer ik alleen de fan speed aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:18:
[...]

Ehhh, zijn er nog moederborden te vinden dan met een SB710/SB750 southbridge met AMD chipset waarmee je de cores niet kunt unlocken? Juist in het begin waren er een aantal moederborden die het niet konden vooral Asus maar na bios updates volgens mij allemaal wel.
Ik las het nieuws van de nieuwe 620, dat daar de L3 cache van te unlocken was en ben op onderzoek gegaan. Ik heb eigenlijk geen nieuwe PC nodig, maar het begon te jeuken>:) Ik heb een aantal dingen ontdekt, waarvan er een is dat AMD niet zo blij is dat X2's, X3's en Athlon II's te unlocken zijn d.m.v. biossettings.

Hier is een stukje uit dit artikel:
Here’s the interesting part. AMD claims that the noise made over this ACC/Phenom II X3 phenomenon is doing great for the sales of a product family that we’ve always thought was just a little weird. After all, when the first X3s launched, there were applications out there that didn’t quite know what to do with three cores. To that end, the company says it has no plans to try stopping enthusiasts from unlocking the X3’s fourth core by striking ACC from SB750.

But one motherboard vendor claims that AMD is going to discontinue ACC in its SB750 starting this month. Another board vendor says that it is getting pressure from AMD to update the ACC embedded controller firmware immediately and post it to an “updated” BIOS. Though the first guess might be conjecture, the second is most definitely true. There’s no such thing as a free lunch, so they say. Want proof? Keep reading.
Dan staan er nog meer van dit soort geluiden online, zoals dit videootje. Na 2 minuten begint de maker van de clip over welke bios je nodig hebt en dat deze van de gigabyte site gehaald is, maar dat je kunt googlen omdat deze nog ergens op een buitenlandse site staat.

Omdat ik ook had gelezen dat de Propus productie op gang is gekomen, waardoor het onzeker is dat je 620 geen deneb core kan bevatten, dacht ik dat het beter was als ik een ddr3 bordje zou kopen, omdat snel ddr3 geheugen van 1600MHz of sneller het gemis van L3 cache deels opvangt. Propussen zijn hoger te overclocken dus het zou geen ramp zijn als ik per ongeluk een Propus zou krijgen. Nu is het bord wat ik had uitgekozen, de ASUS M4A79XTD EVO, een nieuw bord, dus het leek me verstandig om ASUS te mailen of er uberhaupt iets te unlocken valt met dat bord. Hier is het antwoord dat ik kreeg:
dear sir,

for optimimal and safe use of the triplecore we do not recommend to unlock the 4th core. Right now, we don't have any BIOS to unlock the 4th core.
Dit opgetelt met de waarschuwing van AMD kan je concluderen dat die bios er nooit meer gaat komen. Ik ben dus aangewezen op een ouder bord. Ik moet dus gaan zoeken naar iets dat aan al mijn eisen voldoet, nog te koop is en waar de bios nog van te googlen is. Vrij veel werk, ik zit eraan te denken niets of een intel i5 setje te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Waar is de editknop? Zal wel weer aan mij liggen....

geen deneb core moet een Deneb core zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Laatst online: 30-07 21:04
ABD schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:10:
Waar is de editknop? Zal wel weer aan mij liggen....

geen deneb core moet een Deneb core zijn
Die staat rechts boven aan je post, naast 'view' en 'quote'.

Ha, bij mij staat hij links naast View :)

Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/6568/editknop.th.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door EdwardvGelder op 22-09-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

EdwardvGelder schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:25:
[...]

Bedankt voor de tip:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/f5ah3.jpg

Wijs die knop eens aan in mijn plaatje?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Laatst online: 10:34

Anno

Griefmaker#2862

Ik heb onlangs de volgende set aangeschaft.

CPU: AMD Phenom™ II X3 710
Koeler: Arctic Cooling Alpine 64 PWM
Mobo: Gigabyte GA-M720-US3
Mem: Team Xtreem PC2 8500 DDR2 1066MHz CL6 (2*2GB)

Om net wat meer FPS in PCSX2 te krijgen. Ben ik begonnen met het overclocken van mijn systeem.

Op dit moment heb ik de volgende setting in de bios aangepast.

FSB 200 > 220
Multiplier Mem 5.33 > 4 (Voor een 1:2 verhouding)
Timings 6-6-6-18-2T > 5-5-5-16-2T

Door het verhogen van de FSB loopt mijn CPU nu op 2860 Mhz, het geheugen op 880Mhz en de HTT op 2200Mhz. Ik heb de stabiliteit getest door circa een uur Prime95 te draaien. De temperatuur van de CPU schommelt tijdens de torture test rond de 49 graden. Idle is deze 45 graden.

Mijn volgende stap is het verder verhogen van de FSB en indien nodig de VCORE aanpassen. Ik wil tot een stress temp van 60-65 graden gaan en / of een max VCORE van 1.4V.

Nu zit ik met de volgende vragen.

- Is een 1:2 (FSB:MEM) verhouding belangrijk ?
- Is een uur Prime95 draaien voldoende om de stabiliteit te testen ?
- Kan de HTT mee blijven clocken met de FSB of moet deze rond de 2000Mhz blijven.
- Als het geheugen niet meer wil moet ik dan als eerste de timings loser zetten of het geheugen voltage verhogen ?
- Kan het overclocken ook een PSU of grafische kaart om zeep helpen ? Een van de twee vertoond namelijk sinds kort problemen. Met of zonder OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

EdwardvGelder schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:25:
[...]

Ha, bij mij staat hij links naast View :)

Kijk maar:

[afbeelding]
Ik weet dat die knop er moet staan, ik heb hem ook regelmatig gebruikt, alleen bij mij is hij opeens weg sinds vandaag:) Ik heb wel vaker bizarre dingen met FF, ben er al aan gewend. Meestal is het tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nu zit ik met de volgende vragen.

- Is een 1:2 (FSB:MEM) verhouding belangrijk ?
- Is een uur Prime95 draaien voldoende om de stabiliteit te testen ?
- Kan de HTT mee blijven clocken met de FSB of moet deze rond de 2000Mhz blijven.
- Als het geheugen niet meer wil moet ik dan als eerste de timings loser zetten of het geheugen voltage verhogen ?
- Kan het overclocken ook een PSU of grafische kaart om zeep helpen ? Een van de twee vertoond namelijk sinds kort problemen. Met of zonder OC.

1. Nee, hangt van je multiplier van je geheugen af. En bij AMD heb je geen FSB
2. Nee, het kan zelf 24 uur duren voordat de PC toch crashed.
3. HTT overclocken levert nauwelijks prestatiewinst op, lekker rond de 2000 MHz laten.
4. Hangt er ook vanaf hoe hoog je het geheugen al hebt staan. Moet je zelf uit gaan vinden want dat hangt van meerdere dingen af ;)
5. Overclocken betekent ook dat het meer stroom vergt van je voeding, als je voeding het niet aankan dan kan hij kapot gaan. Als je je PCI bus niet op 100 MHz lockt dan gaat je videokaart ook niet lekker lopen met je mobo, dus ja dat kan.

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
ABD schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:11:
[...]

Ik weet dat die knop er moet staan, ik heb hem ook regelmatig gebruikt, alleen bij mij is hij opeens weg sinds vandaag:) Ik heb wel vaker bizarre dingen met FF, ben er al aan gewend. Meestal is het tijdelijk.
je moet ingelogd zijn anders heb je de optie tot editten niet

• MikeXL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-07-2015
Al opgelost.

[ Voor 96% gewijzigd door MikeXL op 23-09-2009 21:18 ]

• Anno
  • Laatst online: 10:34

Anno

Griefmaker#2862

Gebruikt een unlockte AMD Phenom™ II X3 710 ook meer stroom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Sinds de AMD Athlon II X4 620 een Phenom II is zonder L3 cache post ik hier heel stout toch maar even mijn overclock.

AMD Athlon II X4 620
Stepping: 2
Snelheid: 13x247, 3.2 GHz (13x200, 2.6 GHz Stock)
Voltage: 1.5v
Mobo: Asus Crosshair
Gebruikt een unlockte AMD Phenom™ II X3 710 ook meer stroom ?
Lijkt me opzich wel omdat er een extra core actief wordt, nou weet ik niet of die als die gelocked is toch wel stroom gebruikt maar hij zal iig. meer gaan gebruiken als die core ook actief gebruikt wordt :)

[ Voor 37% gewijzigd door Ventieldopje op 29-09-2009 00:56 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4acf03ab3f463/4acf03a8b3e00-%3Blllll.bmp

Eventjes mijn oc resultante geboekt:p
Want maandag of dinsdag heb ik een S1284C kijken wat dat gaat geven.

Maar een klein vraagje. Wat is de ongeveer max temp die de cpu mag worden?
EDIT: op de amd side staat hoeveel.
Als je MAX temp 65-70°c is moet je niet hoger gaan want de echte max temp is 73°c!!!!

[ Voor 32% gewijzigd door PRaGA88 op 09-10-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

PRaGA88 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:27:
[afbeelding]

Eventjes mijn oc resultante geboekt:p
Want maandag of dinsdag heb ik een S1284C kijken wat dat gaat geven.

Maar een klein vraagje. Wat is de ongeveer max temp die de cpu mag worden?
EDIT: op de amd side staat hoeveel.
Als je MAX temp 65-70°c is moet je niet hoger gaan want de echte max temp is 73°c!!!!
Op zich leuke overclock op de CPU maar je geheugen timmings vind ik echt waardeloos..
Probeer die wat strakker te zetten en kijk of het dan ook nog stabiel is met memtest in windows.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Ik heb 2x2G COZ gold 1600Mhz die 'normaal gezien' op 8-8-8-24moeten lopen. Maar toen ik die screen trok deden ze dat nog niet nu wel dus. ;)

juist verandert naar 8-8-8-24 op 1.9V zoals het hoort. Als ik problemen krijg( wat eigenlijk niet mag) zal ik er wel 1.95V op zetten. >:)

[ Voor 48% gewijzigd door PRaGA88 op 11-10-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Is AMD Overdrive een betrouwbaar programma om te proberen om mijn Phenom II 945 op 955 of zelfs 965 snelheden te laten lopen? Of is het verstandiger om dit in het bios aan te passen?

Ik kan bij advanced makkelijk de HT Clock verhogen, want de MP is max 15. Als ik deze dan met kleine stapjes verhoog en elke keer de stabiliteitstest doe die bij het programma zit, dan kan er weinig fout gaan neem ik aan? Of is het verstandig om Prime95 o.i.d. te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
gewoon overklokken in je bios en mimimaal 8 uur prime95 blend draaien om de stabiliteit te testen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 23:10
hee!!

Ik ben van plan om binnenkort maar eens 4GB DDR2 geheugen erbij te prikken.. Dit ook omdat de prijzen van DDR2 omhoog schieten en ik verwacht ze komende maanden niet meer omlaag... Dan heb ik in totaal 8GB met dezelfde geheugen latjes..

Heeft dit invloed op mijn overclock situatie?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Vaak wel. Je belast alleen al andere onderdelen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Wat bedoel je daarmee? Ik draai nu 17,5 x 207Mhz.. Draait hij op 3622Mhz en daarmee het geheugen op 1104.. Dus niet echt zwaar ver geclocked... Zou ik dit niet meer halen met 8GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 22:49
Kuhr89 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:32:
Wat bedoel je daarmee? Ik draai nu 17,5 x 207Mhz.. Draait hij op 3622Mhz en daarmee het geheugen op 1104.. Dus niet echt zwaar ver geclocked... Zou ik dit niet meer halen met 8GB?
Wat Milmoor bedoelt is dat je nieuwe onderdelen koopt (vaak ander geheugen dan dat je al erin had zitten bijv. ander merk, misschien hogere snelheid, andere latency) en dat die misschien niet hetzelfde klokken als het geheugen dat je er al in had zitten.

Je zou wel precies hetzelfde geheugen kunnen kopen wat je er al in hebt zitten maar zelfs dit geeft niet de garantie dat je dezelfde snelheid weer haalt. De reden hiervoor staat hieronder :+

[ Voor 2% gewijzigd door Pirate-Bozz op 16-10-2009 16:54 . Reden: zinnetje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Denk just het tegen deel omdat je dan meer latjes stabiel moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Okee. Naja ik was sowieso van plan om dezelfde latjes te halen als die ik er al in heb zitten.
Daarnaast is het geen echt grote overclock op het geheugen heb ik zown idee. Daarnaast kan ik het geheugen altijd nog vast locken op 1066Mhz. Timings blijven bij mij altijd hetzelfde.. Daar sleutel ik nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Ik heb een raar probleem met mijn geheugen. In mijn bios ondder pc healt staat het geheugen op 1.888V maar hij moet op 1.900 draaien en max mag het maar 1.950, het is ingesteld op 1.900V en als ik het op 1.950V zet geeft bios weer 1.952V maar dat is dan weer teveel is.

Weet iemand een bios voor een 790FX-UD5P van gigabyte, waar je de voltages met 0.010 of 0.005 kan omhoog zetten? Dit geld ook voor de Vcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
geeft je geheugen fouten dan op 1,888? nee, niks aan doen, er zit altijd wel wat afwijking in die waardes, zolang het geen issues geeft niks aan veranderen, mocht het niet goed gaan, die 1,952 maakt ook niets uit hoor..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:54
Sinds kort een nieuwe 965 in m'n pc met als resultaat voor 24/7 gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/106476phpSVQ9Pl.png
1.375v 3.6ghz

Mem timings en NB kan allemaal nog wel wat beter.

Ook nog even een suicide validatie gedaan:

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=772306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Nu 4ghz stabiel genoeg gekregen voor 3dmark06 en een nieuwe suicide:

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=776455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
24/7 speed op 1.45v(word denk ik verkeerd uitgelezen in de link):

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=779075

Met 2600mhz NB.

btw, het is hier wel aardig dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Deagle schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:36:
24/7 speed op 1.45v(word denk ik verkeerd uitgelezen in de link):

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=779075

Met 2600mhz NB.

btw, het is hier wel aardig dood...
Mooie resultaten met je pc,mijn mobo is een beetje kreupel daarom kan ik maar 2400MHz halen op de NB
Het is hier niet dood hoor,we kijken wel maar posten niet zoveel :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Kan je ook niet meer mhz halen op de NB door het voltage iets op te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Deagle schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:59:
Kan je ook niet meer mhz halen op de NB door het voltage iets op te krikken?
Dat is het probleem in kan dat voltage niet aanpassen op mijn K9A2 Platinum.
Het is er wel altijd geweest maar sinds bios 1.6 of hoger is het eruit gesloopt ,voor de rest overclockt het moederbord als een gek :)
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=591508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Die overclock is idd niet verkeerd! Hoeveel voltage had je daarvoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Deagle schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:54:
Die overclock is idd niet verkeerd! Hoeveel voltage had je daarvoor nodig?
1.520V,niet echt veel dus voor een mobo met SB600 chipset.
Ik wil gewoon me P-state menu terug dan kan ik weer verder met océn.
Maar goed ik ben tevreden met de huidige toestand en wil me moederbordje nog ff heel houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Je kan toch een oudere bios gewoon ff forceren om te flashen? Kan je zo weer verder. :p

1.520v is wel netjes maar dat was denk ik wel een suicide validatie of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Deagle schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:59:
Je kan toch een oudere bios gewoon ff forceren om te flashen? Kan je zo weer verder. :p

1.520v is wel netjes maar dat was denk ik wel een suicide validatie of niet?
Nee ik kan niet lager met de bios dan versie 1.7,anders wordt mijn 940 BE niet meer herkend :(
En ja het is een SS shot maar 4Ghz is genoeg om te benchen stabiel.
Mijn 24/7 setting is gewoon 3.7Ghz op 1.425V core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Dan heb je wel een leuke batch te pakken. De meeste 940's willen niet zo makkelijk naar de 4ghz.

Mijn 965 heb ik nu bijna zo ver om te benchen op 4.1ghz.

Alleen nog even wachten op een HD5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuhr89 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 01:20:
hee!!

Ik ben van plan om binnenkort maar eens 4GB DDR2 geheugen erbij te prikken.. Dit ook omdat de prijzen van DDR2 omhoog schieten en ik verwacht ze komende maanden niet meer omlaag... Dan heb ik in totaal 8GB met dezelfde geheugen latjes..

Heeft dit invloed op mijn overclock situatie?
In mijn geval gaat de 940 maar tot 3.5 op stock volt met 4 geheugen reepjes op 1066.
Met 2 reepjes lukt dat wel maar met 1.45 V, vanaf 3.6 gaat het rap met de voltage behoefte.
Heb dan ook nog met 1.50V en wat extra volt op de mem controller 4 reepjes geprobeerd, maar 3.6 met 4x1066 is niet stabiel .

Dan is er ook nog steeds de kans dat je problemen krijgt met het daadwerkelijk kunnen draaien met alle geheugen banken vol op 1066.
Maar der zijn zat mensen die het met een AMD setup 4 of 8 gig op 1066/1333 kunnen draaien ,maar blijft een beetje een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij mijn Phenom X2 545 alle cores unlocked, en is ook gelukt.
Nu wordt mijn proc echter 65 graden, is dit niet te heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah nice, das mooi om te weten, thanks.
Met slechts 2 cores liep hij op 47c. Wel met boxed koeler.
Ik zal eens gaan kijken naar een koele, en vooral stille nieuwe koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Bij het unlocken van cores, konden de temperaturen toch niet meer weergegeven worden?

Met een X2 550 zit ik aan 3.8 Ghz.
Had eerst een std fsb van 200mhz en mp op 19x.
heb nu FSB op 205 en MP op 18.5wordt ong 60 graden full load.
moet even een nieuwe koeler scoren( een een nieuwe mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt inderdaad, er is echter nog één parameter in hwmonitor die de cpu temp meet. Al die ondere parameters (de vier cores) geven allemaal 0c / 32f aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met mijn Phenom II 940 te overclocken maar ik geraak met de fsb niet verder dan 210,dit terwijl ik het voltage van het geheugen op 2,0 en op 2,10 V heb gezet maar ga ik hoger dan die 210 dan boot pc dus niet meer.
Weet iemand hoe ik het fsb toch nog hoger kan krijgen.
moederbord is een Asus M3A79-T deluxe
geheugen 4x1Gig Corsair xms2 800Mhz ddr2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:44:
Ik ben bezig met mijn Phenom II 940 te overclocken maar ik geraak met de fsb niet verder dan 210,dit terwijl ik het voltage van het geheugen op 2,0 en op 2,10 V heb gezet maar ga ik hoger dan die 210 dan boot pc dus niet meer.
Weet iemand hoe ik het fsb toch nog hoger kan krijgen.
moederbord is een Asus M3A79-T deluxe
geheugen 4x1Gig Corsair xms2 800Mhz ddr2
Het kan zijn dat je Phenom 940 gewoon geen hoge HTT kan draaien ,je kan beter dan de multiplier omhoog doen om toch te kunnen océn.
Je zou ook je geheugen divider 1 stapje omlaag kunnen instellen en dan is proberen de HTT omhoog te doen.
Let ook op je NB frequenty dat die niet te hoog gaat bij het HTT overclocken.
Kortom van alles om op te letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het via de multiplier doe gaat hij moeiteloos tot de 3,7 op een vcore van 1,47.
NB overclock heb ik nog niet gedaan is het winstgevend om dit te doen of beter gewoon bij de multiplier houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:09:
Als ik het via de multiplier doe gaat hij moeiteloos tot de 3,7 op een vcore van 1,47.
NB overclock heb ik nog niet gedaan is het winstgevend om dit te doen of beter gewoon bij de multiplier houden.
Ja dit geeft behoorlijke winst ,de geheugen bandbreedte zal toenemen ookal draaidt het geheugen standaard 800Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik dan die fsb of HTT gewoon op auto laten staan dan?
Wat zijn redelijk veilige instellingen voor de NB en moet SB ook overclockt worden dan?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:21:
Moet ik dan die fsb of HTT gewoon op auto laten staan dan?
Wat zijn redelijk veilige instellingen voor de NB en moet SB ook overclockt worden dan?
Gewoon fixed op 200Mhz ,maakt in feite weinig uit maar je weet maar nooit wat hij op auto doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek gewoon een stabiele overclock om 24/7 zonder enig probleem te kunnen benutten zonder dat ik mijn systeem erdoor sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onderhand het ganse toppic doorgelezen en word een beetje gek van al die mogelijkheden.
Iemand mischien een idee om een goede 24/7 overclock te realiseren zonder al teveel risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:39:
Ik heb onderhand het ganse toppic doorgelezen en word een beetje gek van al die mogelijkheden.
Iemand mischien een idee om een goede 24/7 overclock te realiseren zonder al teveel risico's.
Je hebt het over overclocken zonder al teveel risico's terwijl je al een voltage van 1.47 gehad, niet echt gezond als je het mij vraagt...

Volgens mij is 3.6Ghz op een zo laag mogelijke V core het maximum zonder al teveel risico's ;)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanvanGelder schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:20:
[...]

Je hebt het over overclocken zonder al teveel risico's terwijl je al een voltage van 1.47 gehad, niet echt gezond als je het mij vraagt...

Volgens mij is 3.6Ghz op een zo laag mogelijke V core het maximum zonder al teveel risico's ;)
Dat was een eenmalige test overclock dus heb die ook onmiddelijk terug op stock gezet hoor.
Dus enkel de MP omhoog en proberen om zo ver mogelijk op de stock vcore te geraken,dat zou in mijn geval wel haalbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Gewoon multiplier omhoog gooien.
Ht kan niet zoveel omhoog heb ik gemerkt.
bij mij deed hij het stabiel met 19x met voltage 100mv hoger, met std fsb, maar aan een hogere fsb heb ik meer.
zit nu met 205 HT en 18.5MP en 2200Mhz. @ X2 550.

[ Voor 28% gewijzigd door Mr.Joker op 28-10-2009 21:39 . Reden: verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik kan met gemak 260HTT doen maar ik merk weinig van die extra MHzén,op het feit na dat het geheugen wat sneller is en de NB gaat wat sneller gaat draaien.
Maar dat kan je ook bereiken door de NB mp omhoog te schroeven en de geheugen divider wat hoger in te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Mr.Joker schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:03:
FSB kan niet zoveel omhoog heb ik gemerkt.
Dat is niet zo gek gezien de laatste drie generaties processoren van AMD al geen FSB meer hebben.
Wat jij bedoelt heet de HT-clock en is de basis voor alle clock-signalen binnen de CPU (alle andere worden afgeleid van deze middels een combinatie van dividers en multipliers).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalizec schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:50:
[...]

Dat is niet zo gek gezien de laatste drie generaties processoren van AMD al geen FSB meer hebben.
Wat jij bedoelt heet de HT-clock en is de basis voor alle clock-signalen binnen de CPU (alle andere worden afgeleid van deze middels een combinatie van dividers en multipliers).
Is het dan normaal dat ik die van mij niet zo hoog krijg dan die HT-clock,heb er namelijk al gezien die hem op 215 en zelfs hoger krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Nee, het is niet normaal dat je je HT-clock niet ver omhoog kunt doen.

Het is echter wel normaal dat als je niet zelf met al die dividers en multipliers gaat spelen dat je onbedoeld zaken als je PCI-bus, PCIe-bus, RAM, etc overklokt en dat de boel daar instabiel van wordt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou ik dan nog kunnen of moeten aanpassen om bv een stabiele HT-clock van 220 te kunnen bekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Je zou al je dividers multipliers met de hand correct in kunnen stellen voor die verhoogde HT-clock. Sowieso, waarom wil je die verhogen? Je hebt een 940, dus een BE. OCen via de multiplier is tig keer praktischer en qua performance maakt de HT-clock 0,0 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik weer eens.
Ik heb mijn phenom II 940 nu op 3.6Ghz draaien met een vcore van 1.4V,mijn max load temperatuur tot nu toe is 58graden en dit terwijl ik stres met Linx tegelijkertijd een dvd aan het afspelen ben, een bestand van 5gig aan het zippen ben en op het internet zit.
Als hij dit meer dan een uur volhoud is hij dan stabiel genoeg of moet ik nog verder stressen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:37
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:19:
Hier ben ik weer eens.
Ik heb mijn phenom II 940 nu op 3.6Ghz draaien met een vcore van 1.4V,mijn max load temperatuur tot nu toe is 58graden en dit terwijl ik stres met Linx tegelijkertijd een dvd aan het afspelen ben, een bestand van 5gig aan het zippen ben en op het internet zit.
Als hij dit meer dan een uur volhoud is hij dan stabiel genoeg of moet ik nog verder stressen??
meestal is een stress test van 8 á 12 uur een grotere zekerheid.

p.s

heb me eigen x3 720 nu ook op 3,6Ghz lopen op een m2n32 sli am2 bord lopen, maar hy is net niet stabiel heb ik gemerkt na 6 uur stressen( toen liep hij vast).

[ Voor 1% gewijzigd door badboynova op 05-11-2009 17:30 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Ik heb een probleem met mijn CPU. Ik heb een 720 BE en de Vcore staat op 1.6V de multieplier op 18x => 3.6Ghz. Al na 1.5min OCCT geeft hij een fout en stop OCCT.
Voltage nog hoger zetten? Ik durf het niet direct omdat ze hier al eens hebben gezegd 1.6MAX met goede koeling. Ik heb een S1284C dus ik zou het niet weten. Maar mijn pc valt uit als die 60° aantikt dus.

Temp is maar rond de 40° dus dat is al niet het probleem.
In AMD overdrive geeft hij 1.325Vcore weer? :s en in CPU-Z 1.6Vcore.
Heb de test 4keer gedaan en elke keer het zelfde alleen elke keer een andere core 0.1.2 zijn al alle 3 vast gelope :/ ben ten einde raad.
HELP!!!

[ Voor 64% gewijzigd door PRaGA88 op 05-11-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:37
PRaGA88 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:33:
Ik heb een probleem met mijn CPU. Ik heb een 720 BE en de Vcore staat op 1.6V de multieplier op 18x => 3.6Ghz. Al na 1.5min OCCT geeft hij een fout en stop OCCT.
Voltage nog hoger zetten? Ik durf het niet direct omdat ze hier al eens hebben gezegd 1.6MAX met goede koeling. Ik heb een S1284C dus ik zou het niet weten. Maar mijn pc valt uit als die 60° aantikt dus.

Temp is maar rond de 40° dus dat is al niet het probleem.
In AMD overdrive geeft hij 1.325Vcore weer? :s en in CPU-Z 1.6Vcore.
Heb de test 4keer gedaan en elke keer het zelfde alleen elke keer een andere core 0.1.2 zijn al alle 3 vast gelope :/ ben ten einde raad.
HELP!!!
post je system spec's eerst en je settings van de htt, want misschien kan ik je helpen.

heb zelf in me bios de volt op 1,4 gezet en me htt op 220 en de mp staat op 16x (vergeet niet dat ik nog op een am2 bord zit)

[ Voor 7% gewijzigd door badboynova op 05-11-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg hem niet stabiel op 3.6 en wil niet hoger gaan dan mijn huidige vcore en die staat nu op 1.42.
Zijn er eventueel sugesties om hem toch stabiel te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=810371
Ik heb hem nu op 1.575Vcore gezet ik zal de multiplier op 17.5 zetten en het zo houden en dan verder kijken.

[ Voor 53% gewijzigd door PRaGA88 op 05-11-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:18:
Ik krijg hem niet stabiel op 3.6 en wil niet hoger gaan dan mijn huidige vcore en die staat nu op 1.42.
Zijn er eventueel sugesties om hem toch stabiel te krijgen?
Verhoog eens je CPU-NB voltage. Dat geeft extra stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mag ik die geven dan?
Staat nu op 1.1750V stock.
Is 1.42 op de vcore niet een beetje veel??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:13:
Hoeveel mag ik die geven dan?
Staat nu op 1.1750V stock.
Is 1.42 op de vcore niet een beetje veel??
Hangt er vanaf hé.
Wat je temp is.
Heb al E8600 gezien die bij overclocken 2Vcore draaien. Maar die draaide ook subzero.
Het kan er tegen want door hogere V hoe lager A dus brand je cpu minder snel door van te hoge A maar sneller door van te hoge TEMP. En daarvoor beter koeling.

PS: ik zal eens hoger NB voltage te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temperatuur kwam rond de 60 dus heb ik voor de zekerhijd alles maar weer terug gedraaid naar 3.4 op 1.36 v vcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Nope nog steeds niet. Multiplier naar 17x voltage 1.575 en cpu to NB +0.025 ofzo iets?
Misschien de NB voltage alleen ook verhogen?

Nu heb ik de CPU=>NB op +0.05gezet en dan nog de NB zelf op +0.25

[ Voor 41% gewijzigd door PRaGA88 op 05-11-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
PRaGA88 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:03:
Nope nog steeds niet. Multiplier naar 17x voltage 1.575 en cpu to NB +0.025 ofzo iets?
Misschien de NB voltage alleen ook verhogen?
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:23:
Temperatuur kwam rond de 60 dus heb ik voor de zekerhijd alles maar weer terug gedraaid naar 3.4 op 1.36 v vcore.
Er zijn twee NB's. 1 zit op je processor (CPU-NB) en de andere op het moederbord (NB). Wanneer je door alleen de multiplier te verhogen hoge snelheid bereikt moet je op een bepaalde punt de CPU-NB voltage verhogen.

Ik raad aan om met een software matige tool de multiplier en de voltages aan te passen (geen amd overdrive want die zuigt!) . Ik gebruik hiervoor PhenomMsrTweaker en een alternatief is K10Stat wat voor jullie misschien beter werkt (meerdere P-states voor cool and quiet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Kan het probleem misschien liggen aan cool en quiet want dat staat nog aan?
En zal de NB terug normaal zetten en de CPU-NB nog 1clikje hoger doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
PRaGA88 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:23:
Kan het probleem misschien liggen aan cool en quiet want dat staat nog aan?
En zal de NB terug normaal zetten en de CPU-NB nog 1clikje hoger doen..
Cool and Quiet kan goed storen. Daarom heb ik PhenomMsrTweaker als service draaien en staat cool and quiet in de bios uit. Met PhenomMsrTweaker heb je maar 2 states waarmee je rekening moet houden namelijk powersaving en performance.

De PII 940 van mij loopt op 3,6GHz met een CPU-NB&HTT-Link van 2,6GHz. Hierdoor is de CPU-NB voltage een stukje hoger dan nodig. Bij een CPU-NB van 1.8GHz is volgens mij een NB VID van 1.2500v voor powersaving en performance voldoende.

P-state 1 (powersaving)
Core Multis = 4x
CPU VID: 0.7750v
NB VID: 1.2750v

P-state 0 (performance)
Core Multis = 18x
CPU VID: 1.4500v
NB VID: 1.3375v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Ok ik zal effe in bios gaan C&Q uitzetten mijn CPU-NB wat hoger En dan HTT op 2.4zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wanneer (3.4 , 3.6 of 3.7 bv) zou je het NB-Vid voltage moeten verhogen dan , en moet je dan ook de NB multiplier verhogen naar bv 2000 in plaats van 1800Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:10:
Van wanneer (3.4 , 3.6 of 3.7 bv) zou je het NB-Vid voltage moeten verhogen dan , en moet je dan ook de NB multiplier verhogen naar bv 2000 in plaats van 1800Mhz.
PRaGA88 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:45:
Ok ik zal effe in bios gaan C&Q uitzetten mijn CPU-NB wat hoger En dan HTT op 2.4zetten.
Ik zou eerst voor een hoogst mogelijke cpu clock gaan en pas dan de HTT en de CPU-NB snelheid fijn tweaken. De cpu-nb voltage kan je al vanaf begin verhogen, pas rond de 3.6 GHz ga je merken dat het extra stabiliteit geef. Andere positieve bijwerking is een iets lagere vcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik zal het zo eens proberen.
Ga straks eens kijken voor een betere koeler mischien dat ik dan nog wat verder geraak.
Heb nu een ocz vendetta maar heb de indruk dat hij het niet echt kan bolwerken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan.
cpu multiplier op 17.0 is dus gelijk aan 3,5 Ghz v-core op 1.3875V stock 1.35
cpu-nb multiplier op 10 is dus gelijk aan 2000 Mhz nb-vid voltage op 1.1875V stock 1.1750

Nu is dus mijn vraag moet ik nog hoger met die voltages en moet de HT multiplier ook omhoog om zo ook op 2000Mhz te komen in plaats van 1800

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Ik ga het strax verder proberen tot nu toe geeft hij elke keer na 4sec 100%load een fout. Dennk dat het aan mijn CPU ligt maar ik ga die dan wel niet RMA doen komt just van RMA :/ Dan koop ik mij over een tijdje wel een 955, van de nieuwe C3 stepping series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:12:
Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan.
cpu multiplier op 17.0 is dus gelijk aan 3,5 Ghz v-core op 1.3875V stock 1.35
cpu-nb multiplier op 10 is dus gelijk aan 2000 Mhz nb-vid voltage op 1.1875V stock 1.1750

Nu is dus mijn vraag moet ik nog hoger met die voltages en moet de HT multiplier ook omhoog om zo ook op 2000Mhz te komen in plaats van 1800
Laat lekker die CPU-NB en HTT op stock en vind eerst de max met de cpu multipliers. De nb-vid mag wel meer omhoog.
PRaGA88 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:50:
Ik ga het strax verder proberen tot nu toe geeft hij elke keer na 4sec 100%load een fout. Dennk dat het aan mijn CPU ligt maar ik ga die dan wel niet RMA doen komt just van RMA :/ Dan koop ik mij over een tijdje wel een 955, van de nieuwe C3 stepping series.
Zet alles op stock en klok het geheugen terug. Kijk dan of het probleem er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Maar als je OCCT draait stress dat dan ook het geheugen?

Zal alles stock zetten behalve het geheugen want dat haat ik om weer eens in te stellen :/

[ Voor 45% gewijzigd door PRaGA88 op 07-11-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
PRaGA88 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:53:
Maar als je OCCT draait stress dat dan ook het geheugen?

Zal alles stock zetten behalve het geheugen want dat haat ik om weer eens in te stellen :/
Het stressed ook een deel van het geheugen :+
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.