Faillisement PC Megastore

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

ik kan je redenen wel begrijpen

maar begin eerst met aangetekende brief je geld terug te eisen, stel hier een termijn in op. Dus iets van 15 werkdagen (voor een winkel zijn dat er 6 per week). Vraag bij het postkantoor na een dag of 3 ook het bewijs dat de brief ontvangen is (ja ook aangetekende brieven worden wel eens verloren).
Eis hierin ook een bevestiging van ontvangst vanuit PCM. Geef PCM hierin ook de mogelijkheid om tot een overeenkomst te komen over de terugbetaling (zorg dat je dit altijd in een brief krijgt, niet telefonisch).

Als je binnen 12 werkdagen niets gehoord hebt dan stuur je nog een aangetekende brief met daarin dat de tijd bijna verstreken is en dat je alsnog de betaling voor die eerder gestelde datum wil ontvangen met een maximum van 3 werkdagen uitloop (sturen brief is 2 a 3 dagen) en met de melding dat als de brief de betaling gekruisd heeft dat de brief dan als niet verzonden moet worden beschouwd.

Misschien dat er een gerechtswinkel (bestaan die nog?) in jouw buurt is die beide brieven wil stempellen zodat je nog een derde partij hebt als getuigen....

mochten ze hierop nog niet reageren/betalen dan sta je sterk met bewijs dat je ze gesommeerd hebt je geld terug te betalen in de redelijk termijn EN dat pcm daar niet op in is gegaan en dan eventueel aangifte doen zoals je wilt....
dus voor je iets drastisch doet zoals aangifte zorg altijd dat je bewijzen hebt van alles en dat jij je best hebt gedaan om er in goed overleg uitte komen...

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:17:
Vrijdag 6 augustus 2009, P@sc@L

Raar dat namen van medewerkers van PCM op dit forum worden verwijdert. Ik d8 dat er in Nederland en op internet het recht van VRIJHEID op Meningsuiting heerst !
Maar OK hieronder geen namen meer van medewerkers van PCM. Wel een verhaal over MORAAL.
En sinds wanneer is de naam van een medewerker een mening? (Jij zegt in je username pascalkolkman maar ik ben van mening dat je Henk heet :?) Het gaat erom dat je persoonsgegevens plaatst, die de persoonlijke levenssfeer van medewerkers kan aantasten die gewoon hun werk in opdracht van de winkel uitvoeren. De winkel is verantwoordelijk voor medewerkers handelen, en de winkel is dus het enige relevante.

En verder, blaas alsjeblieft wat minder hoog van de toren - zaken roepen als diefstal en oplichting zonder dat je dat voor een rechter hard kan maken, noemen we in Nederland smaad of laster (IANAL either :P), en dan ben *jij* ineens degene die strafbaar is.

Het is vervelend dat je gedupeerd bent, maar lees alsjeblieft ook de reacties van diverse juristen hier door - die kunnen imho een betere inschatting maken dan jij met je 'diefstal' en 'oplichting' opmerkingen zonder enig juridisch fundament.

Vooral dit geeft toch echt aan dat je geen idee hebt hoe dit soort dingen werken:
maar in hun eigen zak stopppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@peluso:

Ik snap je advies niet.
1) de winkel heeft aangegeven pas na de 17e de zaak weer te openen. Sommeren om voor die tijd iets te doen lijkt me niet heel sterk voor een rechter. Dat zou hetzelfde zijn als een tandarts sommeren iets te doen terwijl je weet dat hij op vakantie is.
2) 2 aangetekende brieven kosten nog eens extra geld. Voor zover mij bekend heeft een ontvangstbevestiging van een fax een nagenoeg identieke betekenis.
3) de zaak heeft aangegeven annuleringen via de e-mail na de 17e te verwerken

4) AANGIFTE??? Sinds wanneer praten we hier over strafrecht? Dit is een civiel geschil en dient voor de rechter te worden uitgevochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel Peluso,

Kijk daar heb je tenminste wat aan.

JE hebt gelijk dat ik PCM beter nog een keer erop wijzen dat ze in overtreding zijn en ze vervolgens de kans geven om mijn geld terug te betalen dmv aangetekende brief zoals jij adviseerde in je reactie.

Mochten de broers van PCMegastore vof of PCMegastore daar net zoals op mijn verzoeken per Email ook niet op reageren, dan heb ik tenminste extra officiele documentatie in de vorm van aangetekende brief ontvangst bevestiging dat ze de kans hebben gekregen om mijn geld terug te geven.

Maar in principe heb ik al emails van Mega Store, waarin een pcm medeewerker namens PC Megastore, wiens naam ik op dit Forum niet mag noemen, schrijft dat mijn order is geannuleerd en dat het bedrag binnen 10 werkdagen uiterlijk binnen 30 dagen zal worden terugbetaald ontvangen en bewaard als bewijs die ik kan afdrukken voor de aangifte van diefstal, .

VErder vermeldt de medewerker ook de NAW adres gegevens van PC Megastore als afzender, waarmee dus schriftelijk is aan te tonen dat er een terugbetalingsovereenkomst is afgesloten en met wie.

Deze adresgegevens kan ik dus gebruiken voor hun het verzenden van een aangetekende brief.

Bedankt voor je tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:20
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:17:
[...]
Reactie op mededeling aangifte doen heeftgeen zin.
Aangifte doen van oplichting omdat de wetelijke terugbetalingstermijn van 30 dagen is verstreken heeft volgens mij wel degelijk zin. Want de eigenaren van pcm tegen wie ik aangifte wil doen, zullen zo aangepakt worden en niet zonder sancties voor hun schuldeiser(s) kunnen verdwijnen.
Je hebt geen afspraak met de medewerkers van PCM, je hebt een afspraak met het bedrijf. De medewerkers zijn niet aansprakelijk voor het faillissement van het bedrijf. Je zou aangifte kunnen doen tegen het bedrijf vanwege oplichting, maar dat gaat je ook niet helpen als het bedrijf failliet zou zijn. Voordat je aangifte zou kunnen doen wegens het niet binnen de termijn betalen moet je eerst zelf een aangetekende brief sturen aan pcm en ze daarin een redelijke termijn geven om het probleem alsnog op te lossen.
Het feit is dat pcmegastore geld heeft ontvangen van een klant dat geld is betaald als deel van de afspraak voor een bepaald product.
Wanneer het product niet meer geleverd hoef tte worden omdat de bestelling is geannuleerd, dan hoeft pcmegastore het product ook niet te betalen en hebben ze dus geld niets.
DAN is het natuurlijk de normaalste een eerlijkste zaak van de wereld dat dit geld, vervolgens weer aan de klant wordt teruggegeven. Heb ik gelijk of niet?
PCM kan het dan niet maken om dit geld van een ander stiekem zelf te gaan gebruiken om hun eigen financiele problemen met andere schuldeisers op te gaan lossen.
Het feit is ook de pcmegastore geld heeft ontvangen van de bank (een lening) en producten heeft ontvangen van de leveranciers. Deze zijn ook gedupeerd bij een faillissement. Waarom hebben deze bedrijven volgens jou minder recht op hun geld dan jij?

En als reactie op je "vrijheid van meningsuiting". Dat heb je inderdaad, maar de naam van iemand is geen mening maar een privacygevoelig gegeven (je hebt ook recht op privacy), en hier op tweakers.net (en op ieder ander forum) ben je gewoon overgelaten aan wat de "leiding" acceptabel vindt. Als ze opeens besluiten dat je op het forum niet over het christendom mag praten is dat hun goed recht. Start je eigen forum maar, dat is de vrijheid die je wel hebt.

Blijf gewoon reeel. Als je pech hebt krijg je je geld niet terug, als je geluk hebt wel. Je hoort vanzelf wel wat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Klopt. Wat een gedoe zeg. Er gaan zoveel shops failliet. Een aantal jaar geleden in het faillissement van de wit- en bruingoedketen Megapool uit Apeldoorn zijn er ook heel veel mensen geweest die hun geld kwijtraakten, niet omdat ze online hadden geshopt, maar omdat ze een vooruitbetaling hadden gedaan op bijv. een wasmachine, en die wasmachine was vervolgens niet individualiseerbaar in de winkel aanwezig. Dan heb je vette pech en krijg je gewoon een concurrente boedelvordering.

Met geschreeuw bereik je helemaal niets. Ondernemers zitten vaak ook in een duivels dilemma: voortzetten of de stekker eruit? Als je vantevoren aankondigt dat het slecht gaat en dat je met reorganiseren, zoals hierboven aangegeven, dan gaat dat natuurlijk fout; dan koopt geen mens meer wat op die site en valt de boel om. Je moet een zekere mate van leverancierskrediet en goodwill bij klanten behouden anders heb je geen kans meer.

Bovendien, dit is gewoon het risico van online shopping. Koop je bij een e-dozenschuiver, dan wéét je dat er nauwelijks voorraad is, dat het gaat om een keiharde markt met nauwelijks marge, waarin heel veel prijsvechters actief zijn die elkaar kopje onder willen drukken. Dus een markt met een vrij hoog faillissementsrisico. Dan moet je dus júist niet vooruit gaan betalen.

Zelf bestel ik al tijden niet meer op webshops. Als ik een harde schijf nodig heb, dan loop ik gewoon even naar de Paradigit hier om de hoek. Kan ik de schijf meteen meenemen en contant afrekenen. En het is nauwelijks duurder dan een webshop. Zeg dat je in plaats van 44,95 voor een 500 GB Spinpoint F1 52,95 betaalt, is die paar euro (!!) nu echt het gesodemieter waard?

*knip* Verpest zo'n mooie duidelijke inhoudelijke post nou niet door op dergelijke opmerkingen in te gaan :)

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 07-08-2009 10:54 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27

PEPPI

Informatiemanager

Misschien is niet iedereen het daarmee eens. Maar ik vind dat als je veel GELD van iemand vraagt en krijgt omdat de klant erop VERTROUWD dat het product zal worden geleverd en zo niet erop vertrouwd dat je het geld terug krijgt; dat ze schuldig zijn aan oplichting of DIEFSTAL van geld,
als ze het ontvangen geld niet meer aan de EIGENAAR terug geven, maar in hun eigen zak stopppen.
Het Nederlandse strafrecht:
A. Het geldbedrag is niet in eigen zak gestoken, maar behoord tot het kapitaal van de BV. Geld is zelden individualiseerbaar en is daarom niet meer uw eigendom. Er rust enkel nog een vorderingsrecht.
B. Het geldbedrag is niet door PC Megastore feitelijk bij u weggenomen, waardoor het geen geen diefstal is. (ex artikel 310 Wetboek van strafrecht)
C. PC Megastore heeft geen valse naam, valse hoedanigheid of andere in artikel 326 Sr opgesomde methode gebruikt, om u vervolgens tot afgifte van het bedrag te bewegen. Van oplichting kan dus geen sprake zijn.
D. Het om een duidelijke reden niet voldoen aan een vorderingsrecht is nog geen wederrechtelijke toe-eigening zoals bij verduistering vereist wordt.

Mijn advies luidt, dat u beter eerst bij de politie kan informeren, alvorens u voorbereidingen treft die geld kosten.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defbeatz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 07:26
Wanneer ik hier op de zaak een order plaats bij een leverancier dan kunnen wij van te voren checken bij één of andere maatschappij of het betreffende bedrijf krediet waardig is in een soort kredietinformatierapport.
In dit rapport staat ook een kredietadvies (tot hoeveel je hier max moet uitgeven) en de risico op "insolventie" (Staat waarin een persoon of onderneming niet aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen.) wat wordt weergegeven met een groen, geel, en rood vlaggetje (en er staan nog meer gegevens in). Dus kan ik snel zien of ik iets daar moet kopen of dat het verstandig is van niet. Helaas moet je voor deze gegevens op dit moment betalen.

Wat ik niet begrijp is deze gegevens niet op een centrale site openbaar staan zodat je voordat je ergens iets koopt even kan checken of de (web)shop in goede staat is.
Is er geen webshop "waak hond" die dit kan regelen zodat de kans op dit soort problemen (want dit komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen), zoals nu met PC Megastore, een stuk kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bLARV
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 18:03
nare man schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:46:
Zelf bestel ik al tijden niet meer op webshops. Als ik een harde schijf nodig heb, dan loop ik gewoon even naar de Paradigit hier om de hoek. Kan ik de schijf meteen meenemen en contant afrekenen. En het is nauwelijks duurder dan een webshop. Zeg dat je in plaats van 44,95 voor een 500 GB Spinpoint F1 52,95 betaalt, is die paar euro (!!) nu echt het gesodemieter waard?
Helemaal mee eens. Alleen als het om grotere uitgaven gaat ben je in sommige gevallen toch dief van je eigen portemonnee als je 'op de hoek koopt' en onderhandelen onder het mom van "op internet krijg ik hem zoveel goedkoper" helpt meestal niet. Met het rendement van online shoppen neemt (zoals altijd) je risico navenant toe. Tenzij je inderdaad altijd bestellingen afhaalt, onder rembours bestelt of een aankoopverzekering hebt op je creditcard. Die les heb ik wel geleerd. Als PCM failliet gaat heb ik daar 333 euro leergeld voor betaald.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Vanuit een ander perspectief: door de vele honderden euro's die al m'n online aankopen samen al hebben bespaard kan ik me best een keer een buil vallen. Ingecalculeerd risico. Alleen zuur als dat toevallig net een hele dure aankoop is.

M.i. zouden mensen het faillissementsrisico reeel mee moeten wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Ben het met Rukapul eens. Maar blijft natuurlijk wel zuur.
Voor mij gaat het om een bedrag van 83 euro + verzendkosten. Dus het valt te overzien maar leuk is anders. Zeker nu net met wasmachine is stuk gegaan
Maar dit is pas de 1e keer in al de jaren dat ik online koop dat het me over komt.
Met computerfarm (zo'n 3 jaar geleden denk ik) ben ik er net goed mee weg gekomen maar dat scheelde niet veel toen.

Hopelijk houden zij aan hun woord -> over de mensen die annuleren hun geld krijgen. Maar dat moet ik eerst zien gebeuren ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14
Wat ik dan vreemd vind. Ze zeggen hier, sommige webshops wachten met een dergelijk mededeling totdat ze helemaal failliet zijn. Ik heb op 29/06/09 een bestelling geplaats waarvan op de website aangegeven stond dat alles in voorraad was. Daags nadien krijg ik de volgende mail:

"Geachte heer ...,

Hartelijk dank voor uw bestelling. Wij hebben uw bestelling helaas niet compleet voorraad, maar de manco producten zijn reeds besteld bij onze leverancier. Wij verwachten deze dan ook op korte termijn (wij schatten 4-5 werkdagen) weer op voorraad te hebben zodat wij u deze kunnen toesturen.

Op het moment dat wij daadwerkelijk tot verzending zijn overgegaan zullen wij u hier uiteraard nogmaals over berichten."

Dit vond ik dus al vreemd maar heb ik in het veleden nog gehad bij PCM. Ik heb dus maar even afgewacht.

Op 14 julli stuur ik opnieuw een bericht om te vragen of er al iets meer bekent is over de levering. Met volgend antwoord:

"Geachte heer ...,

Momenteel wachten wij nog op het grootse deel van uw order.

Uw order wordt compleet verwacht binnen 3 a 6 werkdagen.

Wilt u hier op wachten ?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Mocht u nog verdere vragen hebben vernemen wij dat graag van u.

Met Vriendelijke groet,

...,
Sales Manager
PC Megastore"

Omdat ik in het verleden altijd goed geholpen ben geweest door PCM en ik blijkbaar ook wat goedgelovig ben. Besluit ik nog af te wachten.

Op 30/06/09 stuur ik dan nog maar eens een mail met de vraag dat mijn bestelling al bijna een maand openstaat en nog steeds niets heb ontvangen. Hierop krijg ik weer het volgend antwoord:

"Geachte heer ...,

Aangezien mijn collega door ziekte thuis is houdt ik u op de hoogte.
We hebben zojuist vernomen van de distributeur van de missende artikelen (6 artikelen) dat de levering wederom is uitgesteld met een onbekende leverdata.

We raden u aan de order te annuleren, zodat u elders waar nog voorraad is het model aanschaft.

We hadden u graag willen helpen echter is de distributeur nog steeds uitverkocht.
Onze excuses voor de ontstane situatie.

Mocht u nog verdere vragen hebben vernemen wij dat graag van u.

Hierop besluit ik dan mijn bestelling te annuleren. IK ben dus van mening dat PCM niet eerlijk is geweest en dat er al veel eerder problemen waren met een leverancier. Ze hebben dus gelogen en de fout op de distributeur gestoken. En hierdoor er eigenlijk voor gezorgd dat andere klanten ook niet gewaarschuwd konden worden. We zullen wel zien wat er van komt. Ik heb er alvast geen goed oog in :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Hoi IceBlue,
Ik weet niet hoe jij er tegenaan kijkt, maar jouw geval vind ik wel een enorme positieve reclame voor PCM. Hieruit blijkt dus maar weer dat deze mensen hart voor de zaak hebben. Je merkt zelf wel dat onduidelijkheid over de leverantie ook PCM parten speelt. Een leverancier die vaag doet is niet leuk voor hen en dat werkt door naar pech voor jou. PCM geeft zelf het advies om de order te annuleren, zodat je niet langer op hun leverancier hoeft te wachten.

edit:
Ik herzie mijn mening: het lijkt erop dat PCM zich vriendelijk bleef voordoen tot het moment dat ze besloten de business te bevriezen. In die zin lijkt het er sterk op dat dat met voorbedachte rade gedaan is, en dat ze geprobeerd hebben tot het laatste moment geld binnen te krijgen.

Dat de huidige problemen met die leverancier te maken hebben is helemaal uit de lucht gegrepen. Je wilt gewoon wat te zeggen hebben zo lijkt het. Je conclusie raakt kant nog wal en dat willen we hier op GoT al helemaal niet zien. Dit is geen forum / topic waar je onder het mom van een 'mening' je flames kwijt kan.
edit:
Ik zou je aanraden om in het vervolg even een onderbouwing te geven zoals zipke hieronder dus heel netjes doet. Op jouw manier komt het gefrustreerd en ongefundeerd over.

[ Voor 24% gewijzigd door Barleone op 07-08-2009 20:16 . Reden: naar aanleiding van zipke's onderbouwing hieronder ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.opgelicht.nl...pic.php?t=2986&highlight=

Na een beetje rondkijken bij tweakers en opgelicht.nl kan ik niet anders besluiten dat we opgelicht zijn en wel om de overduidelijke reden dat ieder slachtoffer dezelfde procedure is ondergaan. Maw eerste de normale mail en gang van zaken, vervolgens een mail dat de producten niet op voorraad zijn en vervolgens het advies om te annuleren en elders te bestellen. Het straffe is dat ik besteld heb NA dat iemand zo een laatste mail heeft ontvangen. Dit betekent dat dit spel al speelt sinds eind mei en ik heb besteld begin juli en het advies om te annuleren eind juli. Het lijkt wel of de heren eigenaars (+ medewerkers) al wisten dat ze met een probleem zaten (niet kunnen leveren) en nog snel wat geld lieten binnenkomen zodat ze nog wat hebben kunnen plukken... tevens is de inhoud van de mail identiek behalve de aanhef en het aantal artikelen !!! Ik heb voor 850 euro besteld... en nog geen cent teruggezien hoewel ik ook alles netjes nog in mijn inbox heb zitten kwestie van annulatie order tot terugbetaling etc... Wat ik niet snap is dat je plots als consument in dit hele verhaal dus niets te vertellen hebt en hoe eenvoudig het blijkbaar is om de gedupeerden hun geld niet terug te bezorgen. Voor mij is dit dus 850 euro netto maw de helft van mijn maandloon.

Ik vraag me af wat nu de beste gang van zaken is. Ik stel voor dat we ons verenigen en 1 advocaat nemen die ons allen vertegenwoordigd. Iemand die denkt alleen en met alleen met emails sterk te staan is dus mis. Daarom pleit ik om ons te verenigen. Zie link opgelicht.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
Barleone schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:25:
Hoi IceBlue,
Ik weet niet hoe jij er tegenaan kijkt, maar jouw geval vind ik wel een enorme positieve reclame voor PCM. Hieruit blijkt dus maar weer dat deze mensen hart voor de zaak hebben. Je merkt zelf wel dat onduidelijkheid over de leverantie ook PCM parten speelt. Een leverancier die vaag doet is niet leuk voor hen en dat werkt door naar pech voor jou. PCM geeft zelf het advies om de order te annuleren, zodat je niet langer op hun leverancier hoeft te wachten.

Dat de huidige problemen met die leverancier te maken hebben is helemaal uit de lucht gegrepen. Je wilt gewoon wat te zeggen hebben zo lijkt het. Je conclusie slaat kant nog wal en dat willen we hier op GoT al helemaal niet zien.
Dit is geen forum / topic waar je onder het mom van een 'mening' je flames kwijt kan.
Hoe ik er tegenaan kijk???

Ze hebben mij en vele andere aan het lijntje gehouden en uiteindelijke zal blijken dat we allemaal zijn afgeript. En er vele (tien)duizenden euro verdwenen zullen zijn. Ook al zou ik eerder hebben geannuleerd ik zou mijn geld toch niet terug gekregen hebben.

Is er iemand die nog geld terug gekregen heeft na 01/07/09? Of iemand die een betaalde bestelling (processor, moederbord,...) ontvangen heeft na 01/07/09?

Dit is MIJN mening en die zal ik niet zal herzien totdat ik mijn geld terug heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barleone schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:25:
Hoi IceBlue,

Dat de huidige problemen met die leverancier te maken hebben is helemaal uit de lucht gegrepen. Je wilt gewoon wat te zeggen hebben zo lijkt het. Je conclusie slaat kant nog wal en dat willen we hier op GoT al helemaal niet zien.
Dit is geen forum / topic waar je onder het mom van een 'mening' je flames kwijt kan.
Sorry maar deze opmerking houdt totaal geen steek. Ik heb een hele tijd na iceblue besteld en rara idem behandeld. En de andere bij opgelicht.nl komen met idem scenario's. hart voor de zaak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 21:04
offtopic:
@ IceBlue en zipke: Ik heb mijn post geëdit en naar mijn idee daarmee verbeterd :)
Jullie hebben direct messages niet aanstaan, anders had ik jullie even een DM gestuurd inplaats van hier offtopic posten.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Laatst online: 14-09 02:02
ik ben toch bang, ook als ik de site van opgelicht doorlees, dat iedereen zijn/haar geld kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes01
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:49:
http://forum.opgelicht.nl...pic.php?t=2986&highlight=

Na een beetje rondkijken bij tweakers en opgelicht.nl kan ik niet anders besluiten dat we opgelicht zijn en wel om de overduidelijke reden dat ieder slachtoffer dezelfde procedure is ondergaan. Maw eerste de normale mail en gang van zaken, vervolgens een mail dat de producten niet op voorraad zijn en vervolgens het advies om te annuleren en elders te bestellen. Het straffe is dat ik besteld heb NA dat iemand zo een laatste mail heeft ontvangen. Dit betekent dat dit spel al speelt sinds eind mei en ik heb besteld begin juli en het advies om te annuleren eind juli. Het lijkt wel of de heren eigenaars (+ medewerkers) al wisten dat ze met een probleem zaten (niet kunnen leveren) en nog snel wat geld lieten binnenkomen zodat ze nog wat hebben kunnen plukken... tevens is de inhoud van de mail identiek behalve de aanhef en het aantal artikelen !!! Ik heb voor 850 euro besteld... en nog geen cent teruggezien hoewel ik ook alles netjes nog in mijn inbox heb zitten kwestie van annulatie order tot terugbetaling etc... Wat ik niet snap is dat je plots als consument in dit hele verhaal dus niets te vertellen hebt en hoe eenvoudig het blijkbaar is om de gedupeerden hun geld niet terug te bezorgen. Voor mij is dit dus 850 euro netto maw de helft van mijn maandloon.

Ik vraag me af wat nu de beste gang van zaken is. Ik stel voor dat we ons verenigen en 1 advocaat nemen die ons allen vertegenwoordigd. Iemand die denkt alleen en met alleen met emails sterk te staan is dus mis. Daarom pleit ik om ons te verenigen. Zie link opgelicht.nl
Hoe ?

Aangetekende brief komt retour ! (ligt voor afhalen op postkantoor, niemand aanwezig, dus brieven sturen heeft totaal geen zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:49
Ik vind het het nogal vergezocht om van oplichting. Dit is gewoon weer een typisch een voorbeeld die het financieel niet kon bolwerken(raar he met de marges)
Het is gewoon een kwestie van afwachten wat er gebeurt. Als ze er met investeerders uitkomen krijgt iedereen z'n geld netjes terug. Zo niet, sja, dan ben je je geld kwijt :P

Had je het nou toch maar bij een gewone winkel gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes01
  • Laatst online: 31-03-2022
*knip* We weten het onderhand wel, hoe jij over PC Megastore en QShops denkt, dat hoef je niet nog eens op zo'n rantende manier met een zwik smileys te plaatsen. En over namen van medewerkers zijn we geloof ik ook al meer dan duidelijk genoeg geweest.

[ Voor 95% gewijzigd door Orion84 op 07-08-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
IceBlue schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:56:
[...]

Is er iemand die nog geld terug gekregen heeft na 01/07/09? Of iemand die een betaalde bestelling (processor, moederbord,...) ontvangen heeft na 01/07/09?

Dit is MIJN mening en die zal ik niet zal herzien totdat ik mijn geld terug heb!
24 juli ben ik nog in de winkel geweest om te vragen hoe het met mijn order zat, en toen stond er iemand naast me die een volledige PC (in onderdelen) mee kreeg, dus er ik wel degelijk spul uitgeleverd in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

defbeatz schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:23:
Wanneer ik hier op de zaak een order plaats bij een leverancier dan kunnen wij van te voren checken bij één of andere maatschappij of het betreffende bedrijf krediet waardig is in een soort kredietinformatierapport.
In dit rapport staat ook een kredietadvies (tot hoeveel je hier max moet uitgeven) en de risico op "insolventie" (Staat waarin een persoon of onderneming niet aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen.) wat wordt weergegeven met een groen, geel, en rood vlaggetje (en er staan nog meer gegevens in). Dus kan ik snel zien of ik iets daar moet kopen of dat het verstandig is van niet. Helaas moet je voor deze gegevens op dit moment betalen.

Wat ik niet begrijp is deze gegevens niet op een centrale site openbaar staan zodat je voordat je ergens iets koopt even kan checken of de (web)shop in goede staat is.
Is er geen webshop "waak hond" die dit kan regelen zodat de kans op dit soort problemen (want dit komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen), zoals nu met PC Megastore, een stuk kleiner worden.
Waarschijnlijk wil die partij deze gegevens niet publiek maken (logisch ze verdienen er hun geld mee). Je zou moeten navragen in hoeverre deze gegevens nadat je ze koopt mag publiceren en hoeveel het kost. Als je dat afweegt tegen mogelijk advertentie inkomsten zou je kunnen kijken of je zoiets zou kunnen aanbieden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 03:38
Wat jammer dat het ineens zo negatief wordt hier naar aanleiding van opgelicht.nl.
Ik snap ook niet wat dat topic daar doet want in dit geval is er helemaal geen sprake van oplichting.

Een oplichter lokt met voorbedachte rade mensen in de val door ze ergens voor te laten betalen zonder ooit ook maar de intentie gehad te hebben ze daadwerkelijk iets te leveren.

In het geval van PC Megastore is de site gesloten voor bestellingen juist omdat ze niet willen dat hun klanten ergens voor betalen dat ze misschien nooit zullen ontvangen. Dat is dus juist het tegenovergestelde.

Dat er mensen zijn die wel betaald hebben maar geen producten hebben ontvangen is natuurlijk heel vervelend, maar het is nooit de intentie geweest van PC Megastore om die klanten te benadelen. In tegendeel, ze proberen er juist een oplossing voor te regelen.

Daarbij wordt ook niemand bij PC Megastore hier beter van, niemand steekt iets in zijn zak.
Als het doomscenario uit zou komen zijn er geen winnaars, alleen maar verliezers.
Daarom hebben ondoordachte acties ook geen zin, als de oplossing er niet komt en het draait uit op een faillissement, dan is het enkel een kwestie van achteraan aansluiten in de rij bij een curator wat waarschijnlijk dan nergens op uit zal draaien. Iets aanklagen of actie tegen voeren waar geen geld meer in zit, heeft geen zin.
Als de oplossing er wel komt is er gewoon weer geld dus krijgt iedereen dan weer waar hij recht op heeft.
Laten we dus even op het laatste blijven hopen, ze zijn namelijk nog niet failliet verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathijs schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 04:02:

Laten we dus even op het laatste blijven hopen, ze zijn namelijk nog niet failliet verklaard.
Een jaar geleden hadden we Progress, een zaak die al heel lang bestond, ruim 25 jaar. Ook die hebben willens en wetens destijds orders aangenomen terwijl ze in staat van failliesemnt verkeerden, dit wisten ze al weken van te voren. Het enige waar ik aan hecht aan dergelijke ontwikkelingen is in hoeverre is een "zaak" bijtijds met het stopzetten van hun orders ?

Toegegeven, de ene shop is de andere niet en ze gaan er allemaal anders mee om, maar het gaat mij om het kriteke punt van besluitvorming, wanneer geef ik exacte data's door aan de "wereld" ? Ik heb een vriend die destijds 2 tv's had besteld via Progress en zijn geld gewoon kwijt was, dat was nog ten tijde dat Progress al failliet was maar zijn/haar aktiviteiten online niet staakte en openstaande orders willens en wetens niet afhandelde.

In het kort, je word als burger slecht beschermd met dit soort zaken. Gaat een zaak failliet dan heb je pech, risico van het vak maar destijds is ook niet door een code commissie bekeken in hoeverre er juist gehandeld is, met name om in de toekomst dergelijke teleurstellingen te voorkomen, sterker nog, doorverkopen terwijl je weet dat je je rekeningen niet meer kunt betalen vind ik zelf strafrechterlijk strafbaar. De curator destijd heeft helemaal zijn werk niet goed gedaan en informeerde de gedupeerde slecht.

Ik zal niet zeggen dat het hier aan de hand is maar mocht dat het geval zijn dan hoop ik dat gedupeerden zich eens hard gaan opstellen, desnoods de krachten bundelen en inzage eisen in de boeken hoe het één en ander is verlopen. En van al die keurmerken online is allang gebleken dat er weinig controle word uitgevoerd op dergelijke winkels, met name de boekhouding. En mocht failliesment dreigen dan kun je je klanten daar gewoon over informeren, ten einde om continuiteit te waarborgen van je klanten zodat deze hun hardware elders kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betatester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 07:23
Mathijs schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 04:02:
Wat jammer dat het ineens zo negatief wordt hier naar aanleiding van opgelicht.nl.
Ik snap ook niet wat dat topic daar doet want in dit geval is er helemaal geen sprake van oplichting.

Een oplichter lokt met voorbedachte rade mensen in de val door ze ergens voor te laten betalen zonder ooit ook maar de intentie gehad te hebben ze daadwerkelijk iets te leveren.

In het geval van PC Megastore is de site gesloten voor bestellingen juist omdat ze niet willen dat hun klanten ergens voor betalen dat ze misschien nooit zullen ontvangen. Dat is dus juist het tegenovergestelde.

Dat er mensen zijn die wel betaald hebben maar geen producten hebben ontvangen is natuurlijk heel vervelend, maar het is nooit de intentie geweest van PC Megastore om die klanten te benadelen. In tegendeel, ze proberen er juist een oplossing voor te regelen.

Daarbij wordt ook niemand bij PC Megastore hier beter van, niemand steekt iets in zijn zak.
Als het doomscenario uit zou komen zijn er geen winnaars, alleen maar verliezers.
Daarom hebben ondoordachte acties ook geen zin, als de oplossing er niet komt en het draait uit op een faillissement, dan is het enkel een kwestie van achteraan aansluiten in de rij bij een curator wat waarschijnlijk dan nergens op uit zal draaien. Iets aanklagen of actie tegen voeren waar geen geld meer in zit, heeft geen zin.
Als de oplossing er wel komt is er gewoon weer geld dus krijgt iedereen dan weer waar hij recht op heeft.
De site is pas gesloten voor bestellingen sinds 03-08. Er heeft voorzover ik de thread goed heb kunnen volgen geen uitlevering en geen terugbetaling plaatsgevonden sinds 01-07. Dat betekent dat deze toko een maand lang wel orders heeft aangenomen en betalingen heeft geaccepteerd terwijl het duidelijk was dat ze niet konden leveren. Je kan natuurlijk altijd wel het goede in mensen blijven zien, maar voor mij is dit een geval van eersteklas oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Er werd niks uitgeleverd aan de mensen die dit meldden in dit topic. Voor het zelfde geldt zijn er vele andere mensen die wel hun producten hebben ontvangen, maar waar wij niks van weten omdat deze mensen hier (uiteraard) niet posten. Wij weten op dit moment niet alles, dus ik vind het voorbarig om nu van oplichting te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En wat ik uit eerdere faillissementstopics hier op GoT heb begrepen kan je als ondernemer ook in de problemen komen als je je zaak al dicht doet voor er daadwerkelijk sprake is van een faillissement(saanvraag).

Zie bijvoorbeeld: StevenK in "Faillissementen, hoe en wat"

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 08-08-2009 11:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me ook zinnig dat de eerstvolgende die het over oplichting gaat hebben hier, daarvoor ook met een juridische onderbouwing en jurisprudentie voor komt - het verhaal "ja maar ik ben gedupeerd en ze zijn er met mijn geld vandoor" hebben we nu wel gehoord, en er is al tig keer gezegd dat het zo simpel niet in elkaar steekt.

Als je de winkel open zou houden om maar geld binnen te harken, dan heb je daar als BV nogal weinig aan - of de schulden van de BV nou €1000 zijn of €100.000 maakt niet uit, failliet is failliet. Niemand gaat nog even extra mensen duperen omdat ze er zin in hebben, nee, er wordt gewoon geprobeerd uit het dal te komen een daarmee juist helemaal niemand te duperen.

Het is begrijpelijk dat het lastig is er zo naar te kijken als je een openstaande bestelling hebt, maar geeft dat mensen het recht om zonder enig bewijs (wat juridisch steekhoudt) mensen uit te maken voor oplichter? Zoals eerder al gezegd is het rondbazuinen dat iemand een oplichter is zonder dat voor een rechter te kunnen aantonen gewoon strafbaar; dan ben je ineens niet meer gedupeerde maar crimineel.

Dus... De gang van zaken niet prettig vinden, tuurlijk. Je onvrede erover uiten, prima. Maar denk alsjeblieft na voordat je dingen als oplichting of diefstal roept.
Interessant leesvoer over destijds internetoplichting.nl dat na een uitspraak van de rechter is gesloten.
nieuws: Internetoplichting.nl gooit handdoek in de ring na uitspraak rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:05:
Als je de winkel open zou houden om maar geld binnen te harken, dan heb je daar als BV nogal weinig aan - of de schulden van de BV nou €1000 zijn of €100.000 maakt niet uit, failliet is failliet. Niemand gaat nog even extra mensen duperen omdat ze er zin in hebben, nee, er wordt gewoon geprobeerd uit het dal te komen een daarmee juist helemaal niemand te duperen.
Geld kan wel gebruikt worden om een leverancier wel al volledig terug te betalen. Zodat je achteraf daar nog spullen krijgt als je opnieuw wilt beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
IceBlue schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:15:
[...]

Geld kan wel gebruikt worden om een leverancier wel al volledig terug te betalen. Zodat je achteraf daar nog spullen krijgt als je opnieuw wilt beginnen...
Maar als dat betekent dat er vele particulieren dan de dupe zijn (en vanwege een faillissement hun geld niet terugkrijgen), dan heeft het natuurlijk geen zin om opnieuw te beginnen aangezien er dan teveel negatieve publiciteit is geweest. Dus de reden "zodat je daar achteraf nog spullen krijgt als je opnieuw begint" gaat denk ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Ik heb na wat emailverkeer met pc megastore mijn defecte asus videokaart 27 juli naar hen toegestuurd voor garantie afhandeling. Enig idee wat mijn kansen zijn om dat ding nog terug te zien? Ze handelen de garantie af namens de fabrikant (ze zouden hem naar asus sturen).

Jammer dat ze mij niet adviseerden de kaart rechtstreeks naar asus te sturen, dit hadden ze zo te lezen wel aan kunnen zien komen.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 20:49
Dunbar schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:41:
Ik heb na wat emailverkeer met pc megastore mijn defecte asus videokaart 27 juli naar hen toegestuurd voor garantie afhandeling. Enig idee wat mijn kansen zijn om dat ding nog terug te zien? Ze handelen de garantie af namens de fabrikant (ze zouden hem naar asus sturen).

Jammer dat ze mij niet adviseerden de kaart rechtstreeks naar asus te sturen, dit hadden ze zo te lezen wel aan kunnen zien komen.
Officieel gezien blijft het jouw eigendom en zou je het terug moeten krijgen. In de praktijk blijkt het erg moeilijk om je eigendom terug te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adresgegevens noem ik niet en namen die niet al bekend waren heb ik ook niet vermeld.
Maar beperk me tot de feiten. EN dat is dus geen LASTER of SMAAD !

DE feiten zijn namelijk
voorlopig dat PCMegastore gesloten is tot 17 AUgustus en mocht daarna blijken dat PCM door kan gaan als INternet verkoper en haar schuleisers de klanten waarbij ze nog een rekening hebben open staan netjes terugbetalen. _/-\o_
DAN is er niets aan de hand, en ook geen sprake van oplichting !

Maar als ze PCMegastore na 17 AUgustus besluit om niet door te gaan als PCM. en om weg te lopen voor hun schulden, zou er wel sprake zijn van een strafbaar feit en dan zouden ze hun in 6 jaar opgebouwde goede Handelsnaam zelf verpesten.
PCM zelf kan besluiten of het haar "goede naam" nog wil redden en juridische sancties wil voorkomen door klanten schuldeisers terug te betalen, zodat ze door kan gaan als eerlijk internetverkoopbedrijf.
Het lot ligt dus in handen van PCMegastore zelf !

EN daarbij geldt letterlijk en figuurlijk: "eerlijk duurt het langst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Laatst online: 14-09 02:02
Bij pascal kan ik mij aansluiten.
Zojuist een aangetekende brief de deur uit gedaan, en maar wachten.
Maar, ze zijn NOG NIET falliet, maar ik geloof na de 17e ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Maar als ze PCMegastore na 17 AUgustus besluit om niet door te gaan als PCM
Zo veel valt er nu niet te besuiten door PCM. Als ze een zak geld krijgen moeten ze door gaan (en kunnen daarmee dus ook terugbetalen aan degenen die hun order geschrapt hebben), en krijgen ze geen zak geld dan heeft PCM niets over en de klanten ook niet. Als je wat van een goede naam over wilt houden zijn dit de enige 2 opties, andere mogelijkheden zijn oneerlijker tegenover de klant en dan ben je je goede naam zeker kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
mad-dog schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:51:
[...]

Officieel gezien blijft het jouw eigendom en zou je het terug moeten krijgen. In de praktijk blijkt het erg moeilijk om je eigendom terug te krijgen
Dit valt opzich wel mee. Kijk als jij één bon of iets dergelijks hiervan hebt met het serienummer van de ASUS kaart erop en jouw naam staat er ook op, dan kun jij natuurlijk bewijzen dat jij de rechtmatige eigenaar bent van die kaart. Dus ik denk dat zoiets wel los gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Dunbar schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:41:

Als PCM wel failliet gaat dan komt er zo'n man daar (weet even niet hoe dat heet)
Als je daar dan contact mee opneemt en je kunt bewijzen dat de laptop van jou is krijg je die gewoon terug, tenminste dit is wat ik van anderen heb begrepen.
Maar ik ben wel benieuwd waar Mad-dog vandaan haalt dat jij waarschijnlijk je eigendom niet meer terug gaat zien, volgens mij is dat de grootste kolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:33:
Adresgegevens noem ik niet en namen die niet al bekend waren heb ik ook niet vermeld.
Dat lijkt me een uitstekend idee.
DE feiten zijn namelijk
voorlopig dat PCMegastore gesloten is tot 17 AUgustus en mocht daarna blijken dat PCM door kan gaan als INternet verkoper en haar schuleisers de klanten waarbij ze nog een rekening hebben open staan netjes terugbetalen. _/-\o_
Ho, hier gaat het fout. Je noemt 1 feit, ergens aan het begin van je zin en gaat daarna over in speculatie. Bovendien zou je niet overgaan tot laster of smaad (zie boven) en 1 alinea later heb je het weer over oplichting.
Maar als ze PCMegastore na 17 AUgustus besluit om niet door te gaan als PCM. en om weg te lopen voor hun schulden, zou er wel sprake zijn van een strafbaar feit en dan zouden ze hun in 6 jaar opgebouwde goede Handelsnaam zelf verpesten.
PCM zelf kan besluiten of het haar "goede naam" nog wil redden en juridische sancties wil voorkomen door klanten schuldeisers terug te betalen, zodat ze door kan gaan als eerlijk internetverkoopbedrijf.

Feit: PCM is een BV. Aanname: indien PCM na 17 aug failliet is. Feit: dan lopen ze niet weg voor de schulden, maar zijn ze niet meer in staat de schulden te betalen en mogen ze niet eens meer op eigen houtje schulden gaan aflossen (iets met de wet). De handelsnaam is in dat geval ook niet zo heel veel meer waard, dus ik denk dat dat zo'n beetje het laatste is waar ze zich zorgen over gaan maken. Op dit moment maakt PCM zich denk ik heel erg druk over het terugbetalen van de schuldeisers, daarom is de webshop nu dicht en zijn ze in onderhandeling met investeerders! Er spreekt een heleboel voor hun handelswijze, al willen sommige users hier blijkbaar niet aan. Ik zou het op prijs stellen als je even een aantal rationele posts gaat lezen in dit topic, want ik ben je emotionele en bijzonder zwak onderbouwde reacties een beetje beu. Ze verpesten naar mijn mening de inhoud van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Laatst online: 10-08 03:38
Hij wil het niet begrijpen want hij is samen met iemand anders op meerdere fora aan het trollen hierover.
Die andere persoon heeft persoonlijk iets tegen de eigenaren en probeert anderen aan te zetten tot het lastigvallen van de eigenaren in hun privesfeer.

Ik wordt er ondertussen ook een beetje moe van, want hun aantijgingen raken kant noch wal.
Ze hebben wat mij betreft ondertussen meer dan genoeg argumenten gekregen van anderen om zich te realiseren dat ze verkeerd bezig zijn, maar willen dat niet inzien.
Ik hoop dat de moderators hier op een gegeven moment ook vinden dat hun reacties niets toevoegen aan de discussie en daar misschien wel actie op ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
Ik heb ook het forum over PCM op opgelicht.nl bekeken, maar daarbij valt me dus direct op dat er blijkbaar een vete is tussen een gebruiker (ex-medewerker ) daar en de eigenaren van PCM.

En omdat PCM nu in dit geval in zwaar weer verkeerd, wordt er direct geroepen dat mensen opgelicht zijn en dat de eigenaren blijkbaar bekend zouden staan als oplichters.

Wat kan ik mezelf hieraan ergeren. Dit is natuurlijk makkelijk natrapen. Op het moment dat iemand zich nu even niet kan verdedigen, maar ontzettend druk bezig is om de boel weer op de rails te krijgen, is het natuurlijk eenvoudig om iemand ontzettend zwart te maken.

Als je in het verleden een probleem met de eigenaren hebt gehad, kun je nu natuurlijk makkelijk vooraan staan om te gillen en te schelden, maar had dat gedaan toen je daar nog werkte !

Laat ik zo zeggen: ik heb een 2-tal jaren ontzettend goed zaken gedaan met PCM. Ik heb ook een zakelijk account bij hen, waarbij ik tot op de laatste dag uitstekend geholpen ben. Het ging wel eens mis met orders, maar daar ben ik altijd tot volle tevredenheid samen met PCM uitgekomen !
Dit in tegenstelling tot andere gerenomeerde webwinkels waar ik regelmatig orders uit pure frustratie / tegenwerking heb geannuleerd.

Als alles weer goed komt na de 17e zal ik zeer zeker weer gewoon zaken met PCM gaan doen.

Daarom vind ik het ook zo enorm vervelend dat PCM op dit moment in deze situatie verkeerd. Ik heb ook alle hoop (en vertrouwen ) dat ze hier uit zullen komen. Het is alleen zo dat door een groep "deskundigen" hun naam nu zo zwart is gemaakt dat ze waarschijnlijk enorm veel moeite zullen moeten doen om weer boven water te kunnen komen.

En waarom er dan niet wordt terugbetaald ? Wellicht hebben ze zelf aktie erop ondernomen om beslag op hun rekeningen te laten leggen om te voorkomen dat ze nog verder in de schulden / problemen komen.

Als ze toch verder kunnen, zullen ze weer waarschijnlijk eerst schoon schip gaan maken en alle openstaande schulden vereffenen, zodat ze weer met een blanke lei kunnen gaan beginnen !

Let op: dit is slechts mijn eigen vermoeden. Ik weet het dus niet zeker.
En nee, ik ben geen medewerker van PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:33:

DE feiten zijn namelijk

Ik mis je juridische onderbouwing voor het strafbare feit, dus niet de achterklap die je nu steeds plaatst - volgens mij heb je werkelijk geen enkel idee van hoe het bedrijfsleven en de wet in elkaar steken. Trouwens, ga vooral door met je campagnes; als de zaak straks dan toch klapt omdat er geen vertrouwen bij investeerders is omdat de naam teveel beschadigd is kan je in ieder geval iemand de schuld geven: jezelf.

Ik hoop van harte dat je stevig aangepakt wordt vanwege je pogingen de zaak te schaden, en daarmee mogelijk verantwoordelijk bent voor het duperen van jezelf en vele anderen.

Oh, ik lees dit nu pas:
http://forum.opgelicht.nl/viewtopic.php?p=10127#10127
(met hulp van een tweakers medewerker die de slechte rewiews altijd direct verwijderd)
Over gewoon maar wat roepen gesproken... Medewerkers van T.net beheren niet eens ShR, dat zijn vrijwilligers, en er is strenge controle op... Maargoed, dat is laster tav Tweakers.net. U hoort wellicht nog van ons.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:10:
Over gewoon maar wat roepen gesproken... Maargoed, dat is laster tav Tweakers.net. U hoort nog van ons.
Misschien nog even de naam van die medewerker uit je quote uit dat topic op opgelicht.nl halen? :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, ze zijn in ieder geval niet failliet aldus het KvK. De rechtsbijstand raadde aan om gewoon tot 17 augustus + een paar dagen te wachten en daarna verder te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:38:
[...]

Misschien nog even de naam van die medewerker uit je quote uit dat topic op opgelicht.nl halen? :)
:o thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:06
Het is ongelofelijk hoeveel frustratie er inmiddels verschenen is terwijl PC Megastore altijd prima zaken heeft gedaan. Dit zal je ook ongetwijfeld kunnen lezen in alle recensies op het web vóór de mededeling op hun website. Eén tekstje op het web en alle recensie websites krijgen meteen de volle mik!
Ik doe al jaren prima zaken met PC Megastore en zal dat straks ook zeker weer oppakken. Ik vraag me af hoe mensen gereageerd zouden hebben als er gestaan had: Wij zijn op vakantie en pas de 17e augustus weer terug
Dat zou namelijk dezelfde situatie opleveren! Geduld is een schone zaak..

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar de onvoorwaardelijke sympathisanten van PCM gemakshalve aan voorbij gaan, is dat er bij een aantal artikelen op de website vermeld stond dat ze uit voorraad leverbaar waren. Misschien heeft PC Megastore een wat ruime opvatting over de status "op voorraad". Als ze zelf helemaal niets in huis hebben maar hun leveranciers wel, dan versta ik daar toch iets anders onder. Dan hebben we het over misleiding en mag er wat mij betreft ook over "oplichting" worden gesproken. Hoe kan het zijn dat er mensen tot juli artikelen hebben besteld die volgens de website op voorraad waren, maar die toch niet hebben ontvangen? Waren dat "slordigheidjes" door nalatig te zijn geweest met het bijwerken van de voorraadstatus? Zoiets leidt namelijk wel tot bestellingen, die anders niet zouden zijn gedaan. In dat geval is er sprake van dwaling en kan op grond daarvan de aankoop nietig worden verklaard. Maar daar heb je weinig aan, als je je geld toch niet terugkrijgt. Dat komt dus op hetzelfde neer als nu je order annuleren en tot Sint Juttemis wachten op het terugstorten van het aankoopbedrag. Laat de order dan maar openstaan, mochten ze nog een doorstart maken en de voorraadstatus klopte wel dan hebben ze misschien nog wat spullen die ze kunnen uitleveren maar voorlopig geen geld om terug te betalen.
Het mag duidelijk zijn dat ik mijn twijfels heb over de integriteit van PC Megastore. Als iemand daar bezwaar tegen heeft, zal ik het spoedig kunnen teruglezen (tenzij deze post onder het mom van "gebrek aan onderbouwing" direct onterecht wordt verwijderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:46:
(tenzij deze post onder het mom van "gebrek aan onderbouwing" direct onterecht wordt verwijderd).
:? Wat is dat nou weer voor instelling dat dingen zomaar verwijderd zouden worden? We hebben een duidelijke topicwarning staan en duidelijke forumregels. Als daar aan is voldaan wordt niets verwijderd.

En verder, ze melden nergens dat ze voorraad hebben:
http://www.pcmegastore.nl/catalog/information.php?info_id=5

Je hele onderbouwing valt dus al om op het niet controleren van de stelling of ze claimen dat groene artikelen "op voorraad" betekent.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:46:
(...)

Hoe kan het zijn dat er mensen tot juli artikelen hebben besteld die volgens de website op voorraad waren, maar die toch niet hebben ontvangen?

(...)
- beslaglegging
- bank of andere kredietverstrekkers doen moeilijk
- tijdelijk opschorten uitlevering van wel geplaatste orders in verband met reorganisatie
- ...

Er zijn legio redenen te verzinnen. Geen van die redenen valt onder 'oplichting' te scharen. Ook de door jou geopperde mogelijkheid dat door een slordigheid de voorraadstatus niet zou zijn bijgewerkt, is moeilijk als 'oplichting' te kwalificeren.

Oplichting is een strafrechtelijk begrip en vereist (onder meer) zgn. 'boos opzet', m.a.w. het oogmerk om iemand te benadelen door middel van het doen van valse mededelingen, valse hoedanigheden, etc. Dat is dus iets heel anders dan een ondernemer die in zwaar weer verkeert en daarom tijdelijk de nakoming van zijn verplichtingen niet meer kan garanderen.

Zeer ergerlijk om te zien hoe mensen zonder enige kennis van zaken en zonder kennis van de feiten maar wat blaten en daarmee een ongelooflijke shitstorm aan geruchten op gang brengen, terwijl dat helemaal niet nodig is en alleen maar averechts werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bLARV
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 18:03
Ik ben het helemaal eens met de opmerkingen dat de criticasters van PCM wat beter op hun woorden moeten passen, want ze maken het er niet beter op (voor hunzelf niet en voor alle anderen). Ik heb ook >300 euro bij ze uitstaan, maar laten we gewoon de 17e afwachten. Tot die tijd is alles speculatie.

Dat gezegd hebbende, als ik de volgende feiten op een rij zet vind ik de gang van zaken voor deze ingelaste radiostilte wel opmerkelijk:

23 juli: ik informeer per e-mail naar de levertijd van een laptop, die volgens de site maximaal 5 werkdagen bedraagt. Per mail wordt deze levertijd door PCM bevestigd. Ik bestel de laptop online en betaal via internetbankieren direct. Een dag later (!) krijg ik een e-mail van PCM dat de laptop niet op voorraad is, maar wordt besteld. Verwachting dat hij na 5 werkdagen weer op voorraad is en toegestuurd kan worden. 29 juli: op mijn verzoek krijg ik een orderupdate per e-mail: de verwachting is dat pas een week later geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het zo is dat PCM überhaupt nooit een winkelvoorraad had en ik had dat geweten, dan had ik daar nooit besteld. Ik heb de artikelen die ik bij PCM had besteld nu maar bij Informatique in Bergschenhoek besteld, die hadden ook een "groen" indicatie, wat daar wel "op voorraad" betekent. Die kon ik dan ook dezelfde dag nog afhalen. Zo hoort het.
Persoonlijk word ik erg moe van de vrienden van PCM die op dit forum krampachtig dingen gaan roepen als "laster" en dergelijke in wanhopige pogingen de kritici de mond te snoeren. Maar de boodschap is duidelijk, de gedupeerden op dit forum zijn genaaid en moeten niet zeiken en hun verlies nemen. Wat een gribustent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:23:
Als het zo is dat PCM überhaupt nooit een winkelvoorraad had en ik had dat geweten, dan had ik daar nooit besteld. Ik heb de artikelen die ik bij PCM had besteld nu maar bij Informatique in Bergschenhoek besteld, die hadden ook een "groen" indicatie, wat daar wel "op voorraad" betekent. Die kon ik dan ook dezelfde dag nog afhalen. Zo hoort het.
Informatique is ook over het algemeen duurder; het feit dat Informatique een voorraad heeft, betetkent ook dat je hier dan ook extra voor betaalt. Dat weet je zelf ook wel.
En zoals Floppus al aangaf: op de site staat duidelijk dat groen een leverindicatie heeft van 1 tot 5 dagen en dat ze dus waarschijnlijk geen voorraad thuis hebben. Dat jij dan groen associeert met direct in huis zonder dit na te kijken, ligt toch echt aan jou.
Persoonlijk word ik erg moe van de vrienden van PCM die op dit forum krampachtig dingen gaan roepen als "laster" en dergelijke in wanhopige pogingen de kritici de mond te snoeren. Maar de boodschap is duidelijk, de gedupeerden op dit forum zijn genaaid en moeten niet zeiken en hun verlies nemen. Wat een gribustent.
Persoonlijk word ik erg moe van die mensen die zo zwart-wit als jij kijken. Als hier mensen dingen wat beter in het perspectief bekijken, worden ze gelijk "vrienden van PCM" betiteld. Dat jij dat ook nog eens beschouwd als "de mond snoeren van critici" zegt meer over jou dan over deze mensen.

Nogmaals: wacht nou maar gewoon af tot 17 augustus. Tot die tijd gaan speculeren of beschuldigingen uiten heeft echt geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem in deze discussies is een beetje dat sommige gedupeerden dermate ontzet zijn over het feit dat hun bestelling langer duurt dan aangegeven (immers, meer weten we momenteel nog niet) dat zij hierover op een speculatieve, persoonlijke en emotionele wijze reageren (soms zelfs ronduit onbeschoft). Wanneer andere users de boel nuanceren, kun je natuurlijk aannemen dat het vrienden zijn van PCM of je kunt even afstand nemen van het onderwerp en daadwerkelijk naar hun commentaar kijken.

Neem een voorbeeld aan neographical. Hij heeft een bestelling geplaatst, contact gehad met zijn rechtsbijstand, hier gelezen over wat er speelt en wacht nu gewoon rustig af ipv te gaan lopen flamen. Zo kan het dus ook.

Iedere onterechte opmerking over de handelswijze van PCM dient gecorrigeerd te worden naar mijn mening. Wanneer dit niet gebeurt op internet dan nemen andere het weer voor waar aan. Helaas zorgt jouw opmerking er dus nu ook weer voor dat ik 2 minuten kwijt ben om jouw rant te corrigeren!

Edit: door die 2 minuten ben ik 1 minuut te laat ;) Met ^^ dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Er zit een wereld van verschil tussen kritiek leveren en iemand beschuldigen van oplichting. Dat proberen mensen hier keer op keer duidelijk te maken, maar schijnbaar is dat voor sommige gedupeerden erg lastig te beseffen.

Kritiek leveren: prima, maar hou het bij de feiten en doe het op een onderbouwde manier. Beschuldigen van oplichting hoort daar dus niet bij, aangezien er geen enkele aanleiding is om ook maar te vermoeden dat hier sprake zou kunnen zijn van kwaadwillende opzet.

Ik heb het ook maar even in de waarschuwing gezet: beschuldigen van oplichterij is niet de bedoeling. Aangezien er steeds duidelijke goed onderbouwde reacties kwamen die de boel nuanceerden zag ik weinig noodzaak om hard in te grijpen en reacties te gaan aanpassen. Het is echter wel mooi geweest nu, dergelijke reacties gaan vanaf nu gewoon zonder pardon de prullenbak in.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Reageren ze trouwens nog op email? Of is het echt stil tot 17 augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjeblaat
  • Laatst online: 06-01-2024
@Dunbar: Zoals op hun site en in dit topic te lezen is reageren ze ook niet op mail tot de 17e, maar wordt wel alle mail bewaard.

Ik vind het heel zonde dat PCM zo door de slijk wordt gehaald zonder dat hier concrete bewijzen voor zijn. Ik zit zelf ook in spanning en ben dit topic dan ook iedere dag aan het volgen, jammer dat er zo veel mensen emotioneel reageren. Tenzij er medewerkers van PCM (onder eigen naam) posten is alles speculeren. Ik krijg de indruk dat velen dat door de emoties vergeten zijn!

Ik wacht in ieder geval af tot de 17e met verdere acties. Ik heb altijd goed zaken kunnen doen met PCM en zal dat als een doorstart maken en alle negatieve reacties te boven komen ook zeker blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
nare man schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:28:
[...]

- beslaglegging
- bank of andere kredietverstrekkers doen moeilijk
- tijdelijk opschorten uitlevering van wel geplaatste orders in verband met reorganisatie
- ...

Er zijn legio redenen te verzinnen. Geen van die redenen valt onder 'oplichting' te scharen. Ook de door jou geopperde mogelijkheid dat door een slordigheid de voorraadstatus niet zou zijn bijgewerkt, is moeilijk als 'oplichting' te kwalificeren.

Oplichting is een strafrechtelijk begrip en vereist (onder meer) zgn. 'boos opzet', m.a.w. het oogmerk om iemand te benadelen door middel van het doen van valse mededelingen, valse hoedanigheden, etc. Dat is dus iets heel anders dan een ondernemer die in zwaar weer verkeert en daarom tijdelijk de nakoming van zijn verplichtingen niet meer kan garanderen.
Waarom dan op 30/07/09 nog het volgende antwoorden op een mail die ik stuurde naar PCM:

"We hadden u graag willen helpen echter is de distributeur nog steeds uitverkocht.
Onze excuses voor de ontstane situatie."

Dit is toch geen eerlijk antwoord ofwel? Maar op de website stond wel een groene leveringstermijn vermeld toen ik op 25/06/09 mijn bestelling plaatste. Ik vraag mij dan gewoon af. Hoelang wisten ze al dat ze niets meer bij de groothandel kregen? Hoelang zijn ze bezig geweest met bestellingen en betalingen te ontvangen zonder deze te kunnen leveren?

En hoe kan een winkel die in godsnaam alles op voorhand betaald krijgt in moeilijkheden komen?

Klant besteld --> klant betaald --> PCM ontvangt geld --> PCM besteld bij groothandel --> PCM verstuurd. Dan is er toch iets mis in de winstmarge denk ik zo --> slecht management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
IceBlue schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:19:
Klant besteld --> klant betaald --> PCM ontvangt geld --> PCM besteld bij groothandel --> PCM verstuurd. Dan is er toch iets mis in de winstmarge denk ik zo --> slecht management.
Nouja.. wat dacht je van de running costs?
Ze zullen toch het personeel moeten betalen, huur van het pand etc. etc.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iceblue: daarnaast, wat had je dan verwacht? Sorry meneer/ mevrouw, momenteel zitten we financieel even aan de grond, waarschijnlijk leveren we over een week of 4? Soms moet je even voorzichtig zijn met de info die je geeft en jouw e-mail was een paar dagen voordat men de activiteiten even opschortte. Daarnaast weet iedereen die in een winkel werkt dat de opmerking dat een leverancier een product niet op voorraad heeft beter klinkt dan "o sorry, die zijn we vergeten te bestellen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:13:
@iceblue: daarnaast, wat had je dan verwacht? Sorry meneer/ mevrouw, momenteel zitten we financieel even aan de grond, waarschijnlijk leveren we over een week of 4? Soms moet je even voorzichtig zijn met de info die je geeft en jouw e-mail was een paar dagen voordat men de activiteiten even opschortte. Daarnaast weet iedereen die in een winkel werkt dat de opmerking dat een leverancier een product niet op voorraad heeft beter klinkt dan "o sorry, die zijn we vergeten te bestellen".
Nee natuurlijk niet. We doen alsof alles goed gaat en doen alsof de fout bij de leverancier ligt. Anders komen er mss geen bestellingen en betalingen meer binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door IceBlue op 10-08-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer als in, we hebben er vertrouwen in dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 21:49 . Reden: sorry, pagina 2 niet gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:29:

Informatique is ook over het algemeen duurder; het feit dat Informatique een voorraad heeft, betetkent ook dat je hier dan ook extra voor betaalt. Dat weet je zelf ook wel.
En zoals Floppus al aangaf: op de site staat duidelijk dat groen een leverindicatie heeft van 1 tot 5 dagen en dat ze dus waarschijnlijk geen voorraad thuis hebben. Dat jij dan groen associeert met direct in huis zonder dit na te kijken, ligt toch echt aan jou.
Dat Informatique duurder zou zijn is mij even ontgaan. De artikelen die ik had besteld, waren er zelfs een fractie goedkoper. Bijkomende luxe is dat Informatique nog daadwerkelijk heeft geleverd ook. Daar kan PC Megastore nog wat van leren. "Dat weet je zelf ook wel"? Excuseer mij dat ik geen diepgaand onderzoek heb gedaan naar hun prijspolitiek. Bij beide bedrijven waren het mijn eerste bestellingen. Informatique is voor herhaling vatbaar, van PC Megastore heb ik op z'n zachtst gezegd een vieze smaak in de mond gekregen.
silmaril8 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:29:

Persoonlijk word ik erg moe van die mensen die zo zwart-wit als jij kijken. Als hier mensen dingen wat beter in het perspectief bekijken, worden ze gelijk "vrienden van PCM" betiteld. Dat jij dat ook nog eens beschouwd als "de mond snoeren van critici" zegt meer over jou dan over deze mensen.
Ik heb moeite mijn walging te onderdrukken naar aanleiding van deze reactie. Dit is typisch zo'n wanhopige poging om iemand die kritiek geeft te bashen. Maar ik heb ze nog erger gezien, iemand die riep dat gedupeerden die bepaalde typeringen gebruiken strafrechtelijk vervolgd moeten worden wegens smaad en laster. Daarmee maak je jezelf niet bepaald geloofwaardig. Nu moeten mig29 en wie zich maar geroepen voelen zeker nog een keer in de pen klimmen, want voor elke kritische reactie moeten er op de één of andere manier minstens drie tegenreacties geplaatst worden die in het straatje van PCM zijn. Zoals mig29 die valse informatie in een reply van PCM afdoet als verantwoord zakendoen.

Over één ding kunnen we het eens zijn: er zit niet veel anders op dan wachten tot 17 augustus en hopen dat alles niet zo erg is als het lijkt. Maar gedupeerden moeten hun ongenoegen over de discutabele gang van zaken bij PC Megastore gewoon kunnen uiten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:51:

Ik heb moeite mijn walging te onderdrukken naar aanleiding van deze reactie. Dit is typisch zo'n wanhopige poging om iemand die kritiek geeft te bashen.
Waar haal je het vandaan :?
Maar ik heb ze nog erger gezien, iemand die riep dat gedupeerden die bepaalde typeringen gebruiken strafrechtelijk vervolgd moeten worden wegens smaad en laster. Daarmee maak je jezelf niet bepaald geloofwaardig.
Heb je de nuancering gelezen? O nee, mensen die besteld hebben, hoeven niet te nuanceren. Die opmerking werd geplaatst na het eindeloos herhalen van het woord oplichting zonder daar een valide argumentatie voor te hebben. Het zou hetzelfde zijn als wanneer ik op ieder forum waarop jij actief bent jou voor oplichter ga uitmaken, zonder dat fatsoenlijk toe te lichten
Nu moeten mig29 en wie zich maar geroepen voelen zeker nog een keer in de pen klimmen, want voor elke kritische reactie moeten er op de één of andere manier minstens drie tegenreacties geplaatst worden die in het straatje van PCM zijn. Zoals mig29 die valse informatie in een reply van PCM afdoet als verantwoord zakendoen.
Iets over woorden in de mond leggen? Als jij bij mij in de winkel komt en ik heb een klant order niet besteld, dan mag je van mij gerust weten dat ik ook wel eens tegen een klant zeg dat het product bij de leverancier niet op voorraad was. Welkom in de wereld van de retail. Ik toon dus begrip voor een reactie naar een klant die niet perse waar hoeft te zijn, zonder dat ik dat in dit geval weet, en zonder dat ik weet of dit bij PCM gebeurt. Ik neem aan dat je het niet erg vindt als ik op de rest van je reactie niet inga?
Over één ding kunnen we het eens zijn: er zit niet veel anders op dan wachten tot 17 augustus en hopen dat alles niet zo erg is als het lijkt. Maar gedupeerden moeten hun ongenoegen over de discutabele gang van zaken bij PC Megastore gewoon kunnen uiten. :X
Eindelijk een beetje verstandige reactie. Er is dus nog hoop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het een goed idee om niet te flamen en om geen flamebait te posten.

Als er nog geen faillisement is uitgesproken, zal de winkel nog gewoon proberen spullen in te kopen. De problemen kunnen natuurlijk ook ontstaan of verergeren doordat leveranciers niet meer willen leveren vanwege een betalingsachterstand. Het zou dan geen verstandige zet zijn geen nieuwe orders meer te accepteren. Probleem is misschien gewoon de liquide positie. Er is bijvoorbeeld te weinig geld om de leveranciers te betalen en dat kan weer heel goed komen doordat er te weinig orders binnengekomen zijn of doordat ze zelf ook te vaak en te lang op geld zitten te wachten. Zakelijke klanten kunnen wellicht op rekening kopen. Het is niet onwaarschijnlijk dat er een faillisement wordt uitgesproken, het zou ook kunnen dat ze tóch tijdelijk meer krediet krijgen om een lastige periode te overbruggen. Voor zover ik weet heeft hier niemand inside information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Aangezien het schijnbaar toch te moeilijk is om gewoon normaal op elkaar te reageren en er nauwelijks nog iets zinnigs aan dit topic wordt bijgedragen gooi ik het op slot. Op 17 augustus gaat het weer open, hopelijk kan er dan wel op een fatsoenlijke manier gediscussieerd worden.

Mocht iemand in de tussentijd echt iets interessants te melden hebben dan hoor ik het graag, dan kunnen we kijken of we dat op de een of andere manier kunnen publiceren.

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En weer open, inmiddels is te lezen dat PC Megastore inmiddels faillisement heeft aangevraagd: http://www.pcmegastore.nl/catalog/default.php

Hou de waarschwuingen in dit topic in je achterhoofd als je hier post ajb :)

[ Voor 7% gewijzigd door Atlas op 17-08-2009 12:22 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defbeatz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 07:26
... Ik had het inderdaad gecopy pasted van de website (had ff de bronvermelding erbij moeten zetten)

Even een simpele vraag... Hoe kunnen we als gedupeerde ons geld (of gedeelte) terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer waarschijnlijk: gewoon niet. De grote schuldeisers en de belastingdienst gaan voor en ik heb niet de illusie dat er bij een dozenschuiver daarna nog veel overblijft,,,, Het is in ieder geval knap klote en zonde van mijn 140 euro.
Atlas schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:11:
En weer open, inmiddels is te lezen dat PC Megastore inderdaad failliet is: http://www.pcmegastore.nl/catalog/default.php

Hou de waarschwuingen in dit topic in je achterhoofd als je hier post ajb :)
Er is faillissement aangevraagd, maar nog niet uitgesproken als ik het bericht zo lees. Niet dat het veel uitmaakt, de boel gaat toch over de kop.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
defbeatz schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:16:
... Ik had het inderdaad gecopy pasted van de website (had ff de bronvermelding erbij moeten zetten)

Even een simpele vraag... Hoe kunnen we als gedupeerde ons geld (of gedeelte) terug krijgen?
Daar gaat de curator over. Afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de eigenaren van PC Megastore inmiddels een nieuwe zaak zijn gestart in Halsteren onder de naam D&J Computers, lijkt het me raadzaam om aangifte te doen bij de politie. Die mag deze zaak dan uitzoeken. Een consumentenprogramma erbij inschakelen zal er misschien wat meer vaart achter zetten. Tenslotte zal de nieuwe zaak voor een aanzienlijk deel zijn gefinancierd met betalingen van gedupeerde PC Megastore klanten. Helaas ben ik één van die gedupeerden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Ik denk dat je gewoon gezien zal worden als een van de schuldeisers.

Als er in de pot nog iets zit zal sowiso de curator daar eerst zijn salaris van gaan betalen en dan gaat ook de belastingdienst nog voor iedereen.

Blijft toch zonde van PC Megastore. Zat in de buurt, regelmatig wat gekocht voor een goede prijs.
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:35:
[...]

Aangezien de eigenaren van PC Megastore inmiddels een nieuwe zaak zijn gestart in Halsteren onder de naam D&J Computers, lijkt het me raadzaam om aangifte te doen bij de politie. Die mag deze zaak dan uitzoeken. Een consumentenprogramma erbij inschakelen zal er misschien wat meer vaart achter zetten. Tenslotte zal de nieuwe zaak voor een aanzienlijk deel zijn gefinancierd met betalingen van gedupeerde PC Megastore klanten. Helaas ben ik één van die gedupeerden. :(
Vervelend dat je gedupeerd bent. Maar de reactie over de financien is wel kortzichtig.

Ben benieuwd wie onderstaande persoon is:
Er is één specifieke persoon op de diverse fora actief welke geen klant of (ex) werknemer is van PC Megastore BV. Deze heeft in het verleden eerder onterecht negatieve en misplaatste ervaringen over PC Megastore BV verspreid. Het betreft hier de persoon welke onze privé NAW gegevens heeft verspreid en zelfs het adres van de moeder van de eigenaren van PC Megastore BV openbaar heeft gemaakt. Wij zijn inmiddels gegevens aan het verzamelen over deze persoon en er zal wellicht nog aangifte gedaan worden wegens smaad en laster. Voor andere overige negatieve reacties hebben wij grotendeels begrip, daarom proberen wij met deze uitleg voor hen meer duidelijkheid te verschaffen.

[ Voor 63% gewijzigd door fredkroket op 17-08-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
[...]

Waaruit maak je op dit D&J Computers een nieuwe zaak is? Volgens mij bestaat die namelijk al zeker een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

[...]
Datum registratie 12-04-2008
Datum laatste wijziging 25-07-2008
En website is ook leeg.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

laat ik het zo zeggen,van een bedrijf die ook over de kop ging heb ik van mijn order van iets van 220 euro (6 jaar geleden) 2 weken geleden 7 euro terug gekregen ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:06
Ik heb geen ervaring met faillissement maar hoe zit het met bestellingen die half op voorraad waren?
Ik neem niet aan dat de aanwezige onderdelen alsnog verzonden zullen worden? Waarschijnlijk zullen deze voorradige artikelen gebruikt worden om de schuldeisers terug te betalen, toch?

Zonde van PC Megastore, t was zo'n goede shop!

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Ik hoop dat ze nog wel ff reageren op alle mail. Ik heb mijn defecte videokaart naar hen toegestuurd, en ik heb geen zin dat wanneer de fabrikant PC Megastore een vervangende stuurt deze wordt gejat door de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

rbrt schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:02:
Ik heb geen ervaring met faillissement maar hoe zit het met bestellingen die half op voorraad waren?
Ik neem niet aan dat de aanwezige onderdelen alsnog verzonden zullen worden? Waarschijnlijk zullen deze voorradige artikelen gebruikt worden om de schuldeisers terug te betalen, toch?

Zonde van PC Megastore, t was zo'n goede shop!
Klopt, die zullen zeker niet verzonden worden. Curator zal ze verkopen of laten verkopen en daarmee de schuldeisers met de hoogste prioriteit betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Laatst online: 19:42
Dunbar schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:06:
Ik hoop dat ze nog wel ff reageren op alle mail. Ik heb mijn defecte videokaart naar hen toegestuurd, en ik heb geen zin dat wanneer de fabrikant PC Megastore een vervangende stuurt deze wordt gejat door de curator.
Staat op de site dat mail wel opgeslagen wordt maar dat er niet meer op gereageerd gaat worden. Waarschijnlijk zal je contact met de curator op moeten nemen en dan aantonen dat die videokaart van jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
[...]

Ik volg dit topic al een tijdje, maar moet nu toch even reageren.

Ten eerste heb je geen idee wat er binnen de organisatie is gebeurd, conclusies kun je trekken maar zolang je geen feiten hebt of 'inside knowledge' zullen je conclusies kant noch wal raken. Overigens lok je hiermee alleen maar negatieve reactie uit, en wie wordt daar beter van?

Uitspraken over aangifte bij de politie zijn al helemaal loos, waar moet je dan aangifte tegen doen? Dat die mensen failliet zijn gegaan? Ze hebben erg lang een goede reputatie gehad, wat te zien is aan de score van hun shopreview: http://tweakers.net/shopreview/5624/pc-megastore.html. Ik heb zelf geen ervaring met ze, maar zoveel goede reviews moet toch wel wat zeggen.

Ten slotte, een uitspraak doen (beschuldiging klinkt het bij mij) over hoe deze nieuwe zaak (waarvan we niet eens zeker weten of zij dat wel zijn) gefinancieerd is, is natuurlijk ook schofterig...

Kortom, je uitspraken gaan nergens over.

Mijn kleine toevoeging nog, ik ben geen 'krampachtige vriend' van PCM, heb nog nooit met ze te maken gehad. Maar ik herken wel figuren die zonder onderbouwing zomaar conclusies trekken... Er zijn meer mensen hier, daar had ik m'n pijlen ook op kunnen richten, maar helaas triggerde jij m'n toetsenbord :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Aangifte doen kan natuurlijk altijd - hoewel ik vermoed dat het weinig uit zal halen kan je het altijd proberen.

Overigens kan ik niets terugvinden over D&J Computers via de zoekmachines, en zijn ze ook nooit opgenomen geweest in onze database. Kan me niet voorstellen dat die fysiek wel open is.

Daarnaast lijkt het me lastig om met geld van de ene BV de andere BV te financieren zonder dat daar concreet diensten tegenover staan (zoals redelijk wat BVs een aparte vastgoed BV aanhouden etc.) - als dat wel zo is dan prikt een curator daar ook zo doorheen. Wellicht dat een van de juristen daar wat meer zinnigs over kan zeggen, want zo ver reikt mijn ervaring niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:34:
[...]

Aangifte doen kan natuurlijk altijd - hoewel ik vermoed dat het weinig uit zal halen kan je het altijd proberen.

Overigens kan ik niets terugvinden over D&J Computers via de zoekmachines, en zijn ze ook nooit opgenomen geweest in onze database. Kan me niet voorstellen dat die fysiek wel open is.
Er is wel een KvK inschrijving maar ik heb niet veel zin geld te verspillen om een uitreksel op te vragen alleen om een conspiracy theory te ontwrichten.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien kan dit topic beter gesloten worden.
Anders blijven het maar volstromen met ongefundeerde troep posten zoals bijvoorbeeld Rick en Pascal (toevallig neefjes?) goed kunnen.

Sorry voor deze reactie, maar dit hoort gewoon niet meer thuis op dit forum.

[ Voor 5% gewijzigd door fredkroket op 17-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Nou er staat dat er betalingsverkeer heeft plaatsgevonden tot 31 juli, en ik heb mijn order op 15 julli geanuleerd
En volgens hun duurde het maximaal 10 werkdagen voordat het geld overgeschreven was.
En dat is 29 juli en dus voor 31 julli.

Kan ik nu op een manier mijn geld nog terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fredkroket schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:45:
Misschien kan dit topic beter gesloten worden.
Anders blijven het maar volstromen met ongefundeerde troep posten zoals bijvoorbeeld Rick en Pascal (toevallig neefjes?) goed kunnen.

Sorry voor deze reactie, maar dit hoort gewoon niet meer thuis op dit forum.
Beter dat het hier in goede banen geleid gebeurt met het commentaar van juristen en anderen die meer dan één visie op het verhaal willen zien, dan elders op internet waar mensen zonder na te denken bereid zijn de fakkels en hooivorken op te nemen.
pruimman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:51:
Nou er staat dat er betalingsverkeer heeft plaatsgevonden tot 31 juli, en ik heb mijn order op 15 julli geanuleerd
En volgens hun duurde het maximaal 10 werkdagen voordat het geld overgeschreven was.
En dat is 29 juli en dus voor 31 julli.

Kan ik nu op een manier mijn geld nog terug krijgen?
Nee, in ieder geval niet op korte termijn, áls er al iets overblijft uit de boedel. Ook al is het bedrijf nog niet failliet verklaard en is de curator nog niet aan de slag, zullen ze simpelweg de mogelijkheid niet hebben nog iets te doen. Ook al is er destijds een toezegging gedaan, zitten ze nu met een overmacht waardoor de terugbetaling niet gedaan kan (kon) worden. Ook juridisch ga je daar niets aan doen.

Zodra de gegevens van de curator bekend zijn kan je je aanmelden als schuldeiser. Die afwikkeling kan erg erg lang duren, en de ervaring leert dat na zaken als de belastingdienst (die voorgaan bij de verdeling) er meestal erg weinig over is. Kwestie van heel erg vervelend (understatement) maar weinig aan te doen...

De shop heeft altijd een goede reputatie gehad, en je ziet maar dat ook dat geen garantie is. Persoonlijk vang ik het risico af door een keuze te maken uit winkels die redelijk in de buurt zitten en het te pinnen bij afhalen. Zo heb je gelijk de mogelijkheid te kijken of alles compleet en juist is. Een andere keuze kan zijn rembours - maar hou er rekening mee dat je het pakket niet mag openen voor betaling.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:53:
[...]
De shop heeft altijd een goede reputatie gehad, en je ziet maar dat ook dat geen garantie is.
Nou, als ik een tijdje terug scroll door de shopsurvey (naar pak hem beet half april) zie ik toch wel een aantal surveys van mensen die toen al last hadden van late (of geen) leveringen. Tevens zijn er nogal wat surveys later aangepast, nadat pcmegastore met hun contact had opgenomen over hoe en wat. Ik ben absoluut geen voorstander van de shopsurvey, maar om nou te spreken van een donderslag bij heldere hemel zou ik toch ook niet zeggen. Een dergelijk faillissement gebeurd echt niet van de ene op de andere dag, meestal gaan daar wel wat maanden met problemen aan vooraf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
[...]

(...)

Daarnaast lijkt het me lastig om met geld van de ene BV de andere BV te financieren zonder dat daar concreet diensten tegenover staan (zoals redelijk wat BVs een aparte vastgoed BV aanhouden etc.) - als dat wel zo is dan prikt een curator daar ook zo doorheen. Wellicht dat een van de juristen daar wat meer zinnigs over kan zeggen, want zo ver reikt mijn ervaring niet.
Nou, als BV 1 failliet is gegaan dan zal er waarschijnlijk niet al teveel geld meer zijn om een eventuele nieuwe start in BV 2 te financieren, tenzij ze ergens een geheime pot hebben aangehouden ofzo :P

Het overhevelen van activa van de ene vennootschap naar de andere is natuurlijk wel paulianeus en kan in beginsel aangetast worden. De rechten van schuldeisers worden daardoor benadeeld en het is logisch dat een curator daartegen kan en zal optreden, maar uitsluitend ten behoeve van de boedel, niet ten behoeve van één of meer individuele schuldeisers.

Verder is het natuurlijk de keus van iedere individuele schuldeiser om desnoods een vordering in te stellen tegen deze nieuwe toko, als daadwerkelijk zou blijken dat de personen áchter die vennootschap bewust de vorige BV hebben laten klappen om zo schuldeisers te benadelen en met een andere BV verder te gaan. Misbruik van het identiteitsverschil tussen rechtspersonen, noemen we dat.

Daar kun je (heel soms) wel eens tegen optreden, maar verwacht er niet veel van. Het staat iedereen vrij om na het klappen van een vennootschap gewoon verder te gaan met een andere vennootschap, mits schuldeisers maar niet worden benadeeld. Het enkele feit dat de oprichters een nieuwe toko hebben opgezet is in elk geval (en natuurlijk) onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
dominator schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:10:
[...]

Nou, als ik een tijdje terug scroll door de shopsurvey (naar pak hem beet half april) zie ik toch wel een aantal surveys van mensen die toon al last hadden van late (of geen) leveringen. Tevens zijn er nogal wat surveys later aangepast, nadat pcmegastore met hun contact had opgenomen over hoe en wat. Ik ben absoluut geen voorstander van de shopsurvey, maar om nou te spreken van een donderslag bij heldere hemel zou ik toch ook niet zeggen. Een dergelijk faillissement gebeurd echt niet van de ene op de andere dag, meestal gaan daar wel wat maanden met problemen aan vooraf.....
Klopt ook wel, maar ik vind het dergelijk aantal goeie surveys van voor die tijd toch wel een goed beeld geven. Bovendien heeft elke shop wel een aantal negatieve ervaringen.

Ik doe bijvoorbeeld zelf heel veel zaken met Informatique, nog nooit klachten gehad. Een vriend van mij ging er een keer heen voor een voeding, een en al gedonder gehad met het terugbrengen toen deze kapot bleek. Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden maar het gebeurd overal wel eens.

Het is bij PCM inderdaad de laatste paar maanden niet bij een incident gebleven, maar lange tijd zijn er weinig klachten geweest. Ik wilde met die link alleen even aantonen dat het echt niet altijd slecht is geweest... :)

Al met al blijft het een vervelende situatie, voor de gedupeerden en voor die mensen zelf. Ik kan me niet voorstellen dat je lekker slaapt als je zaak op de rand van de afgrond staat.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
Het zou fijn zijn als er een topic zou zijn waarin slachtoffers zich kunnen verzamelen en kunnen opsommen wat ze besteld en betaald hebben en nu dus hoogstwss kwijt zijn. Een soort van " ik ben slachtoffer van het faillissement van pc megastore" topic. Mss wel fijn om te zien hoeveel mensen er met lege handen achterblijven. Kunnen erna mss ook bekijken of we de klachten kunnen bundelen en dat er dan mss toch nog iets te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31
M-Opensource schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:22:
[...]
Het is bij PCM inderdaad de laatste paar maanden niet bij een incident gebleven, maar lange tijd zijn er weinig klachten geweest. Ik wilde met die link alleen even aantonen dat het echt niet altijd slecht is geweest... :)
Dat wil ik ook absoluut niet beweren, ze hebben het toch 6 jaar volgehouden in deze zwaar oververhitte markt. Echter, is het probleem bij pcmegastore niet op 31 Juli onstaan maar reeds vele maanden eerder. Zie dan ook het verhaal op de voorpagina van pcmegastore, met name rond kredietverzekeraars e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceBlue schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:25:
Het zou fijn zijn als er een topic zou zijn waarin slachtoffers zich kunnen verzamelen en kunnen opsommen wat ze besteld en betaald hebben en nu dus hoogstwss kwijt zijn. Een soort van " ik ben slachtoffer van het faillissement van pc megastore" topic. Mss wel fijn om te zien hoeveel mensen er met lege handen achterblijven. Kunnen erna mss ook bekijken of we de klachten kunnen bundelen en dat er dan mss toch nog iets te halen valt.
Ik denk niet dat een dergelijk topic discussie waarde bevat. Daaruit volgt alleen een opsomming van getallen die voor de rest van GoT totaal niet interessant zijn. Wellicht dat een topic waarin jijzelf een actie onderneemt weer wel interessant is en discussiewaarde heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Op de KPN telefoongids website zijn ze te vinden: D&J Computers, Dorpsstraat 66, 4661 HR Halsteren. Overigens ben ik niet gerelateerd tot ene Pascal of wie dan ook op dit forum. De persoon die in de mededeling van PC Megastore wordt bedreigd met aangifte wegens laster en smaad (dat ben ik dus ook niet) heeft de winkel in Halsteren al bezocht en het viel hem op dat ze daar een goed gesorteerde voorraad hadden. De feiten spreken voor zich. Verder zal ik maar niet informeren of fredkroket een neefje is van de PC Megastore cq. D&J Computers eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:36:
[...]

Ik denk niet dat een dergelijk topic discussie waarde bevat. Daaruit volgt alleen een opsomming van getallen die voor de rest van GoT totaal niet interessant zijn. Wellicht dat een topic waarin jijzelf een actie onderneemt weer wel interessant is en discussiewaarde heeft ;)
Ook niet interessant, je kan namelijk niks anders doen dan de curator bellen of emailen en hem laten weten waar jij recht op hebt. Vervolgens hopen dat je ooit geld krijgt en gewoon je verlies nemen. Vervelend, maar zo gaat het helaas wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:42:
[...]

Op de KPN telefoongids website zijn ze te vinden: D&J Computers, Dorpsstraat 66, 4661 HR Halsteren.
Ja, de adresgegevens en KvK inschrijving had ik wel, maar er is verder niets te vinden kwa ervaringen of wat dan ook - dingen waaruit blijkt dat er activiteiten waren of zijn.
Overigens ben ik niet gerelateerd tot ene Pascal of wie dan ook op dit forum. De persoon die in de mededeling van PC Megastore wordt bedreigd met aangifte wegens laster en smaad (dat ben ik dus ook niet) heeft de winkel in Halsteren al bezocht en het viel hem op dat ze daar een goed gesorteerde voorraad hadden. De feiten spreken voor zich. Verder zal ik maar niet informeren of fredkroket een neefje is van de PC Megastore cq. D&J Computers eigenaren.
Laat iedereen, alle kanten op nou maar ophouden met te gissen over wie familie/clone/gerelateerd is aan wie, want dat is zinloos.

Ik verbaasde me inderdaad over de post op opgelicht - zowel van de andere winkel als gesuggereerde betrokkenheid van Tweakers.net (waarover verdere uitleg per mail is gevraagd). Ik ben terughoudend de informatie gelijk voor waar aan te nemen (ik kan wat de winkel betreft niet bewijzen dat het zo is maar ook niet dat het niet zo is. Als ik in de logs kijk van verwijderde reviews, dan zie ik niks vreemds vandaar dat ik om de bewijzen heb gevraagd per mail).

De claim van één persoon een feit noemen kan gevaarlijk zijn. Zeker als niemand het kan verifiëren. (Waarmee ik zeker niet zeg dat het niet waar is, enkel dat ik niet kan beoordelen of het waar is)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27

PEPPI

Informatiemanager

Dit lijkt mij wel een handige link:
http://www.curator.nl/fo/verslag_zoek.php

Ik heb overigens net een uitgebreide reactie van PC megastore op opgelicht.nl gelezen.
Daarin worden een hoop betichtingen van een weerwoord voorzien.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
Dit is het laatste wat ik nog aan deze discussie ga toevoegen. Ik hoop dat de eigenaar van PCM nooit nog de kans krijgt om nog enig zelfstandig bedrijf op te starten. Daarbij vind ik het ook laag bij de grond om schuldeisers en ook forumpraat erbij te betrekken. En te insinueren dat dit mee aan de oorzaak zou kunnen liggen van een eventuele "niet" doorstart. Ik blijf erbij dat slecht beheer hier aan de basis ligt van het faillisement. Dus steek het a.u.b. niet op de schuldeisers of op de klanten maar kijk eerst in eigen boezem. Rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso hebben twee winkels die een eigen rechtspersoon zijn, weinig met elkaar van dienst. Zij zijn volledig van elkaar gescheiden en de ene kan prima draaien terwijl de ander slecht draait. In geval van een BV zijn er weinig geen noemenswaardige verplichtingen bij een normale gang van zaken. Dat is nu eenmaal de bedoeling van het oprichten van BVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
IceBlue schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:15:
Dit is het laatste wat ik nog aan deze discussie ga toevoegen. Ik hoop dat de eigenaar van PCM nooit nog de kans krijgt om nog enig zelfstandig bedrijf op te starten. Daarbij vind ik het ook laag bij de grond om schuldeisers en ook forumpraat erbij te betrekken. En te insinueren dat dit mee aan de oorzaak zou kunnen liggen van een eventuele "niet" doorstart. Ik blijf erbij dat slecht beheer hier aan de basis ligt van het faillisement. Dus steek het a.u.b. niet op de schuldeisers of op de klanten maar kijk eerst in eigen boezem. Rest my case.
Slecht beheer? Maar als jij alleen maar slechte recensies, negatieve publicaties en ontevrede klanten hebt kun je nog zo'n goede basis hebben, maar dan kom je er nog steeds niet!

PC Megastore was gewoon een dozenschuiver (zoals vele andere winkels) die een marge van maar een paar procent hadden op hun producten. Door de voorraad laag te houden en bij leveranciers te bestellen en door te sturen kun je die marges (net) halen. Echter kan zo'n zaak op zijn gat gaan wanneer klanten wegblijven, later betalen, etc.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het bedrijfsplan van PC Megastore waterdicht was, maar het is in ieder geval wel zo, dat dit bedrijfsplan 'perfect' werkt wanneer de economie goed is, maar wanneer het slechter gaat met de economie (en er een samenloop van omstandigheden komt) dan kan het inderdaad wel eens klappen.

De reactie die je dus geeft is een pure gevoelsreactie (begrijpelijk), maar zonder echt goede argumenten. Daarnaast vind ik het ook nog eens erg knap van de eigenaar van PC Megastore dat hij tenminste openheid van zaken WIL geven. De meeste winkels waren gewoon failliet gegaan zonder waarschuwing, zonder openheid van zaken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:16:
Sowieso hebben twee winkels die een eigen rechtspersoon zijn, weinig met elkaar van dienst. Zij zijn volledig van elkaar gescheiden en de ene kan prima draaien terwijl de ander slecht draait. In geval van een BV zijn er weinig geen noemenswaardige verplichtingen bij een normale gang van zaken. Dat is nu eenmaal de bedoeling van het oprichten van BVs.
Dat is de theorie, maar in de praktijk zie je toch wel vaak dat er 'toevallig' in de buurt van een slechtlopend of zelfs failliet bedrijfje ineens een nieuwe onderneming uit de grond spruit met vrijwel dezelfde activiteiten, dezelfde voorraad en dezelfde personen erachter :P

In de praktijk is het natuurlijk allemaal veel complexer. Zo zul je als bestuurder van een BV aansprakelijk kunnen worden gesteld door schuldeisers als je ze bewust hebt benadeeld (dat is gewoon onrechtmatig) en als je zomaar geld uit een goedlopende vennootschap in een slechtlopende vennootschap hengelt kan dat ook wel eens onzakelijk zijn.

Het uitgangspunt is natuurlijk dat iedere rechtspersoon drager is van eigen rechten en verplichtingen, maar er zijn legio mogelijkheden tot doorbraak -- 'piercing the corporate veil' zoals dat ging heten in de jaren tachtig toen dit leerstuk in opkomst was. Waar het om gaat is dat mensen geen misbruik van rechtspersonen mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:16
Ik heb inmiddels dit forum doorgelezen maar volgens mij vergeten veel mensen dat alle producten die je ooit bij Pcmegastore heb gekocht ook daar onder de garantie vallen, hoe zit het daar nu mee dan, geen garantie meer zeker.....
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Lees voor het posten eerst even de startpost.

Wat wij in ieder geval niet willen zien:
Mededelingen dat jij ook een order of creditering open hebt staan.
Beschuldigingen als "oplichting", etc.