Faillisement PC Megastore

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Dit topic is bestemd om te discussiëren over het faillissement van PC Megastore en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen. Dit topic is mede ook opgezet om discussie in de shopreview te voorkomen.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shops.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Nogmaals: er is nog geen reden om aan te nemen dat de winkel failliet is. Voor een overzicht van recente beoordelingen kun je op de shopreview terecht. Het is uiteraard onverminderd toegestaan hier een beoordeling te plaatsen als je daadwerkelijk een bestelling bij de shop hebt gedaan.

update: PC Megastore heeft zelf inmiddels reactie gegeven elders in dit topic: Verwijderd in "Website PC Megastore niet beschikbaar"

update: Op de site van PC Megastore is nu te zien dat ze faillissement hebben aangevraagd. Dit is een bericht van 17 ausgutus om 11 uur 20.

update: Inmiddels is het faillissement een feit:
Dinsdagmorgen 18 augustus 2009 om 09.10 uur heeft de rechtbank te Breda het faillissement uitgesproken van PC Megastore BV.

De gegevens van de curator zijn als volgt:

De heer Mr. H.A. Seferina
Postbus 890
4600 AW Bergen op Zoom

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 21-09-2009 15:21 ]

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:55
Volgens de website zelf (is nu zichtbaar):
Wij zijn, wegens uitzonderlijke omstandigheden, gesloten tot 17 augustus. Hierdoor zullen er geen bestellingen worden verzonden en is het niet mogelijk om bestellingen af te halen. Aangezien de levertijd van de producten niet gegarandeerd kan worden is het ook niet mogelijk om bestellingen te plaatsen. Ook zal er in deze periode geen betalingsverkeer en e-mail afhandeling plaatsvinden. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Ervaringen met de shop kan je gewoon in de Shop Review plaatsen, zodra ze afgerond zijn. Als jij daadwerkelijk al zo lang op je restitutie wacht en aan het lijntje wordt gehouden dan is dat een uitzichtloze situatie en in dat geval mag je ook een review invullen.
Hier wordt enkel gediscussieerd over de ontstane situatie.

[ Voor 82% gewijzigd door Orion84 op 03-08-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betatester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 07:23
*knip* bestelervaringen voegen niets toe aan deze discussie.

[ Voor 78% gewijzigd door Orion84 op 03-08-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

racoon

mooowwww

nu staat er trouwens wat anders op de site:

Wij zijn wegens een reorganisatie, alsmede infrastructurele wijzigingen, vooralsnog gesloten tot 17 augustus. Hierdoor zullen er geen bestellingen worden verzonden en is het niet mogelijk om bestellingen af te halen. Ook is het in deze periode niet mogelijk om bestellingen te plaatsen en zal er geen betalingsverkeer en e-mail afhandeling plaatsvinden. Onze excuses voor dit ongemak.

Voor de goede orde willen wij u nog wel mededelen dat PC Megastore B.V. NIET is uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dit geldt voor PC Megastore VOF, deze is reeds geruime tijd geleden overgenomen door PC Megastore B.V. en daarom is deze VOF logischerwijs uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:29
Ofwel de zoveelste webshop die ten onder gaat. Reorganisatie en infrastructurele zaken is gewoon een mooi woord voor surceance van betaling en uiteindelijk een faillisement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:20:
nu staat er trouwens wat anders op de site:

Wij zijn wegens een reorganisatie, alsmede infrastructurele wijzigingen, vooralsnog gesloten tot 17 augustus. Hierdoor zullen er geen bestellingen worden verzonden en is het niet mogelijk om bestellingen af te halen. Ook is het in deze periode niet mogelijk om bestellingen te plaatsen en zal er geen betalingsverkeer en e-mail afhandeling plaatsvinden. Onze excuses voor dit ongemak.

Voor de goede orde willen wij u nog wel mededelen dat PC Megastore B.V. NIET is uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dit geldt voor PC Megastore VOF, deze is reeds geruime tijd geleden overgenomen door PC Megastore B.V. en daarom is deze VOF logischerwijs uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Ook maar even aangepast in de melding bij de ShR dan :)
mad-dog schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:29:
Ofwel de zoveelste webshop die ten onder gaat. Reorganisatie en infrastructurele zaken is gewoon een mooi woord voor surceance van betaling en uiteindelijk een faillisement
Als je zonder enig concreet bewijs dat er problemen zijn dit soort dingen overal gaat roepen maak je er ook wel een self-fulfilling prophecy van - het is dan ook zinloos te speculeren. Just stick to the facts :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap bedrijven die op deze wijze zaken doen niet goed. Ik heb geen idee wat de reden voor deze mededeling is en wil daarover ook niet speculeren, maar ik denk dat een bedrijf gebaat is bij duidelijkheid omtrent negatieve ontwikkelingen. Je bent er als bedrijf bij gebaat om je naam goed te houden. Mocht je vader zijn overleden en je hebt een eenmanszaak, geef dit dan gewoon aan op je website. Dat geeft je klanten veel meer vertrouwen dan een inhoudsloze opmerking op je website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Hard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05-2024
*knip* Geen "ja ik ook"-reacties.

[ Voor 91% gewijzigd door Orion84 op 03-08-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie65
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 09:52
*knip* Geen "ja ik ook"-reacties.

[ Voor 91% gewijzigd door Orion84 op 03-08-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik begrepen dat op de PC Megastore website het oude KvK nummer stond van de V.O.F. welke inderdaad is uitgeschreven, sinds het omzetten naar een B.V. De B.V. heeft als KvK nummer 20140265 en deze staat gewoon ingeschreven. Slordig, maar begrijpelijk.

Wat me niet zint in de mededeling is het zinnetje "Hierdoor zullen er geen bestellingen worden verzonden en is het niet mogelijk om bestellingen af te halen". Dit impliceert dat alle activiteiten gestaakt zijn, m.a.w. dat alle lopende bestellingen ook 'on hold' zijn gezet. Daarbij is het ook onfatsoenlijk dat het bedrijf voorlopig niet meer bereikbaar is voor nadere informatie.

Voor QShops is dit in ieder geval voldoende aanleiding om het keurmerk tot nader order in te trekken. Zelf heb ik de pech afgelopen vrijdag (toen er nog niets aan de hand leek) een bestelling te hebben geplaatst voor bijna 210 Euro, uitsluitend artikelen die volgens de website op voorraad leverbaar waren. Het is nu maar afwachten hoe het verder loopt. Hopelijk draait het niet uit op een faillissement en komt PC Megastore (of wat het dan ook wordt) haar verplichtingen na. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:35:
Inmiddels heb ik begrepen dat op de PC Megastore website het oude KvK nummer stond van de V.O.F. welke inderdaad is uitgeschreven, sinds het omzetten naar een B.V. De B.V. heeft als KvK nummer 20140265 en deze staat gewoon ingeschreven. Slordig, maar begrijpelijk.

Wat me niet zint in de mededeling is het zinnetje "Hierdoor zullen er geen bestellingen worden verzonden en is het niet mogelijk om bestellingen af te halen". Dit impliceert dat alle activiteiten gestaakt zijn, m.a.w. dat alle lopende bestellingen ook 'on hold' zijn gezet. Daarbij is het ook onfatsoenlijk dat het bedrijf voorlopig niet meer bereikbaar is voor nadere informatie.

Voor QShops is dit in ieder geval voldoende aanleiding om het keurmerk tot nader order in te trekken. Zelf heb ik de pech afgelopen vrijdag (toen er nog niets aan de hand leek) een bestelling te hebben geplaatst voor bijna 210 Euro, uitsluitend artikelen die volgens de website op voorraad leverbaar waren. Het is nu maar afwachten hoe het verder loopt. Hopelijk draait het niet uit op een faillissement en komt PC Megastore (of wat het dan ook wordt) haar verplichtingen na. :(
Van het op hold zetten van lopende bestellingen kan ik me inderdaad voorstellen dat dit niet gewaardeerd zal worden, zeker als er vooraf niet over gecommuniceerd is - wat toch zeker had gekund want je besluit niet 10 minuten van tevoren te reorganiseren. Maargoed, dat zal te zijnertijd ook wel in de ShopReview tot uiting gaan komen ben ik bang.

Op de Qshops site kan ik hun lidmaatschap inderdaad niet (meer) vinden, terwijl het logo wel op de website staat. (Ze zouden de vermelding wel mogen behouden maar dan met de tekst 'uitgeschreven' ofzo, want nu check je eerst 5x of je wel goed zoekt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit soort topics heel moeilijk, aangezien we niet moeten speculeren, maar de aard nodigt hiertoe extreem uit. Als ik dit namelijk met een negatieve bril lees dan zie ik dat een bedrijf dat eerst hoofdelijk aansprakelijk was nu is "overgenomen" door een bedrijf met eenzelfde naam dat een eigen rechtspersoon is, waardoor de eigenaar niet meer hoofdelijk aansprakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:31:
[...]

Ook maar even aangepast in de melding bij de ShR dan :)

[...]

Als je zonder enig concreet bewijs dat er problemen zijn dit soort dingen overal gaat roepen maak je er ook wel een self-fulfilling prophecy van - het is dan ook zinloos te speculeren. Just stick to the facts :)
Wees even reeel, dit soort aankondigingen zijn vrijwel altijd het begin van het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:20
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:52:
[...]
Op de Qshops site kan ik hun lidmaatschap inderdaad niet (meer) vinden, terwijl het logo wel op de website staat. (Ze zouden de vermelding wel mogen behouden maar dan met de tekst 'uitgeschreven' ofzo, want nu check je eerst 5x of je wel goed zoekt...)
Google heeft 'm nog: http://www.qshops.org/index.php/lid/50/pcmegastore.nl.html er staat nu gewoon "Dit lid is momenteel niet actief".

Openstaande bestellingen zijn inderdaad ook "on hold", ik heb er nog een bestelling staan, en heb ook geen bericht of iets dergelijke gekregen dat het uitgesteld is.

Van het bericht dat ze aan het reorganiseren zijn geloof ik eigenlijk niet veel. Een reorganisatie plan je weken van tevoren, en dan geef je dat netjes een hele tijd van tevoren aan met een dikgedrukte, rode tekst in de richting van "we gaan binnenkort reorganiseren, en daardoor wordt uw bestelling mogelijk veel later verzonden". Ik heb 27 juli nog bericht gekregen dat het nog 2 tot 5 werkdagen kon duren voordat ze de bestelling binnen kregen, wat er ook op wijst dat ze helemaal niet van plan waren te reorganiseren, maar alles nog gewoon "business as usual" was.

Als dit niet het voorteken van een failissement is zijn ze het hierna toch wel, deze gigantische imagoschade en twee weken geen inkomsten binnenkrijgen kan voor zo'n klein bedrijf fataal zijn. Als dit geen failissement is zal ik er toch nooit meer iets kopen, en ik ben vast niet de enige.

[ Voor 0% gewijzigd door Eddy Dean op 03-08-2009 17:43 . Reden: juli != augustus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij het zelfde geval. mooi dinovo mini gekocht en betaald. en aan het lijntje gehouden. ik heb een mailtje gestuurd naar de consumentenbond. eventjes afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes01
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-03-2022
ik heb ook een bestelling lopen daar, betaald met i-deal. iemand ervaring met dit soort dingen ?
Hoe kan ik zelf nog aktie ondernemen, heeft dit ook zin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:05:
[...]

Wees even reeel, dit soort aankondigingen zijn vrijwel altijd het begin van het einde
Ja, het is vaker voorgekomen inderdaad, maar de moeilijkheid zit hem in de bewijzen - ik zou niet graag op m'n geweten hebben dat het wél een reorganisatie is, maar dat de winkel alsnog over de kop gaat omdat ik heb lopen posten dat het 'toch wel een faillisseent' is en mensen dáárom wegblijven bij die winkel. Overigens is hier de mogelijkheid tot bestellen uitgeschakeld, en dat is uitzonderlijk (zie andere topics) omdat er meestal tot uitspraak niets anders opzit dan tóch te blijven proberen.

Snap je het dilemma? Blijkbaar, gezien je 'vrijwel altijd' - Dingen die mensen online zetten blijven nogal plakken; en zeker als je in Nederland zoekt op de naam van een webwinkel, dan komen vermeldingen op Tweakers.net nogal hard naar voren.
ikkes01 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 06:28:
ik heb ook een bestelling lopen daar, betaald met i-deal. iemand ervaring met dit soort dingen ?
Hoe kan ik zelf nog aktie ondernemen, heeft dit ook zin ?
Op dit moment kan je weinig doen. Een winkel heeft 30 dagen de tijd om te leveren, en ook als je annuleert hebben ze 30 dagen om het geld terug te storten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slibbe
  • Laatst online: 04-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 07:55:
[...]

Op dit moment kan je weinig doen. Een winkel heeft 30 dagen de tijd om te leveren, en ook als je annuleert hebben ze 30 dagen om het geld terug te storten.
Tja, niet leuk. Heb ik op hun advies mijn order geannuleerd, maar de terugstorting van de betaling laat op zich wachten. Gaat nog langer duren dus.

P60, 40 Mb, hdd 400 Mb en nog een hele berg nieuwere spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
  • Laatst online: 05-07 10:27
Als er mensen zijn die nog wachten op een bestelling of terugbetaling, en je zit dit bericht nu opeens op hun website staan, dan lijkt mij dat dat niet betekent dat ze even twee weken gesloten zijn ivm vakantie... :O

Ik heb er in februari een mooie (en goede) pc besteld, goede levering en goede service... jammer van zo'n bedrijf, ik hoop dat ze overeind blijven!

Cheers, Mcanic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slibbe
  • Laatst online: 04-07-2024
Dat is het punt, ze zijn niet alleen slecht. Daarom heb ik in mijn review er ook bij gezet wat mijns inziens de sterke punten zijn en wat de verbeterpunten zijn. Als alles bagger is, neem ik die moeite niet.

P60, 40 Mb, hdd 400 Mb en nog een hele berg nieuwere spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 02:02
*knip* Ongefundeerde speculaties over faillissement etc. mogen achterwege blijven.

[ Voor 80% gewijzigd door Orion84 op 04-08-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
  • Laatst online: 05-07 10:27
Je kunt overgemaakte bedragen en incasso's toch binnen 30 dagen toch laten storneren door de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 07:56
Ik zou zelf ook graag me order annuleren omdat ik gewoon niet tot de opgegeven datum op de website kan wachten op me spullen. Maar ben bang dat ik dan helemaal kan fluiten naar me centen. Nu heb ik nog een kleine hoop dat ik me spullen nog krijg...
Maar aan dubbele spullen heb ik weer niets omdat ik ook wat licenties tussen zitten..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defbeatz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 07:26
Quote: http://twinklemagazine.nl/nieuws.aspx?id=26422

Pcmegastore.nl is al enige tijd onbereikbaar voor klanten, die op fora klagen over de praktijken van het bedrijf. Keurmerkverstrekker Qshops heeft zijn logo van de site laten verwijderen.

Pcmegastore laat op zijn site weten gesloten te zijn tot 17 augustus, ‘wegens een reorganisatie, alsmede infrastructurele wijzigingen’. Tot die datum is het niet mogelijk bestellingen te plaatsen, af te halen of contact op te nemen met de pc-verkoper te Bergen op Zoom.

‘Vermoedelijk faillissement’
Op verschillende fora zwelt het aantal klachten over Pcmegastore.nl aan, omdat ook de bezorging van eerdere bestellingen is uitgesteld. Tweakers.net opende gisteren een forumdiscussie, terwijl een gedupeerde klant op de site van Kassa rept over een 'vermoedelijk faillissement' van de webhop.

Kamer van Koophandel
Pcmegastore.nl bezweert zelf dat daar geen sprake van is: Op de site is te lezen: 'Voor de goede orde willen wij u nog wel mededelen dat PC Megastore B.V. NIET is uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dit geldt voor PC Megastore VOF, deze is reeds geruime tijd geleden overgenomen door PC Megastore B.V. en daarom is deze VOF logischerwijs uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.'

Qshops
Pcmegastore.nl zal het voorlopig sowieso zonder het logo van Qshops moeten doen. De keurmerkorganisatie royeerde de webwinkel, bevestigt zij bij monde van Bas Ordelmans: 'Het bedrijf is niet telefonisch bereikbaar en voldoet daarmee niet aan onze voorwaarden. Wij hebben de webwinkel een bericht gestuurd met het verzoek ons logo van de site te verwijderen. Dat is inmiddels gebeurd.'

Contact
Qshops onderhoudt contact met gedupeerde consumenten en met de directie van Pcmegastore.nl, zegt Ordelmans: 'De eigenaar heeft aangegeven de informatie van klanten die wij spreken graag te willen ontvangen. Na 17 augustus hebben we opnieuw contact met de webwinkel.'

Nieuwe aanvraag
Volgens Ordelmans zou het 'in theorie' mogelijk zijn dat Pcmegastore.nl opnieuw een aanvraag voor het Qshops-keurmerk indient: ‘Die zal alleen worden ingewilligd als alle consumenten keurig behandeld zijn op het gebied van levering, creditering et cetera. Maar het is nu veel te vroeg om daarop vooruit te lopen.’

Pcmegastore.nl was vanmorgen onbereikbaar voor commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik gisteren de verontrustende reacties en reviews las ben ik vanochtend maar in actie gekomen.
ik had bij Pc Megastore een laptop besteld voor ruim 650 euro. na uitstel van levering (meerdere malen) heb ik de bestelling geannuleerd en wacht nu 10 dagen op mijn geld. Als student is 650 euro erg veel geld en ben dus bang dat ik het niet meer terug ga zien!

Vanochtend de consumentenbond gebeld en zij hebben me aangeraden een aangetekende brief naar PC Megastore te sturen. Hierin alle afspraken die met het bedrijf zijn gemaakt vermelden (email/telefonisch enz.)
en vertellen waar jij vind dat ze in gebreken zijn gebleven.

Ik heb de shop nogmaals een termijn van 3 dagen gesteld waarin PC megastore het verschuldigde geld naar mij kan overmaken. er staat ook duidelijk bij dat, indien zij hieraan niet voldoen, ik genoodzaakt ben om verdere juridische stappen te ondernemen. Daarnaast heb ik ze verzocht om binnen 2 weken schriftelijk te reageren.

De aardige medewerkster van de consumentenbond kon mij vertellen dat het de afgelopen dagen klachten over de webshop regenden bij de klantenservice.
Erg jammer voor PC Megastore maar volgens de consumentenbond staan we samen dan ook sterker dan alleen. Ik raad dus ook iedereen aan die nog zaakjes heeft lopen bij PC Megastore om ook actie te ondernemen. via de site van de consumentenbond zijn voorbeeldbrieven te downloaden.

het is nu afwachten.
Ben benieuwd waar de webshop het straks mee afdoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werdt gister geconfronteerd met dit bericht, maar het maakt gelijk veel duidelijk voor mij.

Had afgelopen 30 juni een bestelling geplaatst voor een compleet nieuwe pc, dit zou 8 tot 10 werdagen duren. Maar na dit termijn werdt het telkens uitgesteld, duurde weer 4 dagen en dan 5 dagen enz. Elke keer kreeg ik te horen dat niet alles binnen was.

Vorige week kreeg ik weer te horen dat het nog wel even zou gaan duren, kreeg toen tevens te horen dat ik mijn bestelling maar beter kon annuleren en mijn bestelling ergens anders moest gaan plaatsen.
Gelukkig had ik niet op voorhand betaald maar zou ik dat pas doen als ik mijn bestelling zou afhalen.

Nu lees ik dit allemaal en wordt er veel duidelijk, bedankt daarvoor. Erg jammer is het zeker want in het verleden werden bestellingen altijd erg goed afgerond.

Groeten Youri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:43:
Ik heb de shop nogmaals een termijn van 3 dagen gesteld waarin PC megastore het verschuldigde geld naar mij kan overmaken. er staat ook duidelijk bij dat, indien zij hieraan niet voldoen, ik genoodzaakt ben om verdere juridische stappen te ondernemen. Daarnaast heb ik ze verzocht om binnen 2 weken schriftelijk te reageren.
Als het goed is hebben ze 30 dagen de tijd om iets terug te storten, dus na 10 dagen al juridische stappen ondernemen zal niet veel oplossen waarschijnlijk. Weet je ook of ze de aangetekende brief al in ontvangst hebben genomen?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Wat wel apart is is dat ik toen ik dit topic zag heb ingelogd op de site.
In mijn winkelmand zaten nog spullen die ik maanden geleden er in heb gestopt.
Nu kan ik die spullen nog gewoon bestellen, dus als ik zou willen zou ik nu nog een geluidskaart en headset twv: €140,- kunnen bestellen, raar dat ze dat niet hebben afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Ik heb op dit moment een RMA daar lopen, ik heb deze 4 weken geleden daar afgegeven en het enige wat ik weet is dat deze bij de leverancier ligt.
Ben benieuwd of ik men moederbord nog terug zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 21:29
werdt??

Wat mij overigens opvalt is de gigantische schade zo'n bedrijf oploopt. Overal komt het in het nieuws, en als je de consumentenbond moet geloven "regent het klachten".
Al is er niks aan de hand, ik denk dat er na dit ongeval wel een einde aan komt. Overal wordt gespeculeerd. Ik zou er iig nooit meer iets kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vapid schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:27:
Ik heb op dit moment een RMA daar lopen, ik heb deze 4 weken geleden daar afgegeven en het enige wat ik weet is dat deze bij de leverancier ligt.
Ik heb precies hetzelfde. Maand geleden een videokaart RMA gestuurd maar deze was wel al doorgestuurd naar ASUS.
Ik ga morgen ASUS even bellen om te kijken of ik daar wat wijzer kan worden.
Wel jammer van deze zaak want de service was ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vapid schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:27:
Als het goed is wel.

Als je een bestelling doet bij een bedrijf dat daarna failliet gaat, is het geld al 'eigendom' van het bedrijf. Het bedrijf zal worden verkocht en het aanwezige geld (dus ook het geld dat je hebt aanbetaald voor een bestelde pc) wordt op een grote hoop gegooid samen met de waarde van de aanwezige fysieke voorwerpen (computers, laptops, inventaris). Vanuit deze hoop worden schulden van het bedrijf afbetaald. Er zijn vervolgens een aantal instanties die als eerst recht hebben op het geld: belastingdienst geloof ik, bank (vanwege hypotheek) en misschien ook de bedrijven die nog geld tegoed hebben van het failliete bedrijf (al weet ik dit laatste niet zeker).

Pas daarna komen de gewone schuldeisers, de consumenten die een bestelling hadden geplaatst, aan de buurt. De kans dat je 100% van je geld terug krijgt is minimaal, geen idee of je trouwens kan verwachten geld terug te krijgen......

Jij hebt echter een RMA uitstaan bij de winkel. Het moederbord is jouw eigendom, aangezien je het al gekocht en geleverd hebt gekregen (in tegenstelling tot mensen die alleen hebben besteld maar niet geleverd hebben gekregen). Mocht PC Megastore failliet gaan, komen er vanzelf contactgegevens van de curator op de site te staan. Daar moet je dan contact mee opnemen en 'bewijzen' dat het jouw bezit (RMA artikel dus) betreft. Vervolgens zal je hem (eventueel ongerepareerd) terug krijgen

edit:
Dit is naar aanleiding van berichten die ik al vaker op het forum heb gelezen, dus als het goed is correct. Mocht het niet zo zijn dan hoor ik dat wel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:41:
[...]

Als het goed is wel.

Als je een bestelling doet bij een bedrijf dat daarna failliet gaat, is het geld al 'eigendom' van het bedrijf. Het bedrijf zal worden verkocht en het aanwezige geld (dus ook het geld dat je hebt aanbetaald voor een bestelde pc) wordt op een grote hoop gegooid samen met de waarde van de aanwezige fysieke voorwerpen (computers, laptops, inventaris). Vanuit deze hoop worden schulden van het bedrijf afbetaald. Er zijn vervolgens een aantal instanties die als eerst recht hebben op het geld: belastingdienst geloof ik, bank (vanwege hypotheek) en misschien ook de bedrijven die nog geld tegoed hebben van het failliete bedrijf (al weet ik dit laatste niet zeker).

Pas daarna komen de gewone schuldeisers, de consumenten die een bestelling hadden geplaatst, aan de buurt. De kans dat je 100% van je geld terug krijgt is minimaal, geen idee of je trouwens kan verwachten geld terug te krijgen......

Jij hebt echter een RMA uitstaan bij de winkel. Het moederbord is jouw eigendom, aangezien je het al gekocht en geleverd hebt gekregen (in tegenstelling tot mensen die alleen hebben besteld maar niet geleverd hebben gekregen). Mocht PC Megastore failliet gaan, komen er vanzelf contactgegevens van de curator op de site te staan. Daar moet je dan contact mee opnemen en 'bewijzen' dat het jouw bezit (RMA artikel dus) betreft. Vervolgens zal je hem (eventueel ongerepareerd) terug krijgen

edit:
Dit is naar aanleiding van berichten die ik al vaker op het forum heb gelezen, dus als het goed is correct. Mocht het niet zo zijn dan hoor ik dat wel
En hoe zit het met gekochte producten die nog wel werken, heb ik daar nog wel garantie op dan.
Ik heb daar al vaak genoeg (dure) producten gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:21
Je zou het bij de fabrikant nog kunnen proberen, bij bijvoorbeeld een samsung TFT kan je daar gewoon de supportdesk voor bellen. (kwestie is, je moet de fabrikant kunnen zien te bereiken en deze moet ook nog bereidwillend zijn om je te helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:49:
[...]

Als het goed is hebben ze 30 dagen de tijd om iets terug te storten, dus na 10 dagen al juridische stappen ondernemen zal niet veel oplossen waarschijnlijk. Weet je ook of ze de aangetekende brief al in ontvangst hebben genomen?
Mijn brief wordt morgen pas verzonden helaas dus ik kan morgenavond pas bevestigen of deze al in ontvangst genomen is. De aannemelijke terugstort-termijn die PC Megastore zelf stelt is een wachttijd van 10 dagen. Terwijl elk gezond bedrijf dit binnen 4 dagen kan doen. Zoals ik al zei werd het door het lezen van alle reviews erg heet onder mijn voeten en heb gelijk gebeld met de consumentenbond die na het aanhoren van mijn verhaal toch adviseerde om deze stap te nemen (het versturen van een aangetekende brief).
Hoe eerder je een van de schuldeisers bent hoe meer kans je hebt om het bedrag terugbetaald te krijgen mocht het bedrijf inderdaad kopje onder zijn.Ik was zeker niet de eerste die een klacht over PC Megastore doorbelde vanochtend. ;)
Nogmaals, even afwachten dus.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:07:

Hoe eerder je een van de schuldeisers bent hoe meer kans je hebt om het bedrag terugbetaald te krijgen mocht het bedrijf inderdaad kopje onder zijn.
Volgens mij is dit dus niet de waarheid. Volgens mij wordt bij de schade eerst voorrang gegeven aan de partijen die eerder genoemd zijn en wordt daarna van hoge naar lage schulden toegewerkt. Dit kan vast wel door een jurist bevestigd/ ontkend worden.

Ik vraag mij sowieso af of het uitmaakt om nu actie te ondernemen. Als zij niet bereikbaar zijn dan nemen ze wellicht zelfs geen aangetekende stukken aan, dus het schiet allemaal niet op. Volgens mij kan niemand wat anders dan die datum afwachten en zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:07:
Hoe eerder je een van de schuldeisers bent hoe meer kans je hebt om het bedrag terugbetaald te krijgen mocht het bedrijf inderdaad kopje onder zijn.Ik was zeker niet de eerste die een klacht over PC Megastore doorbelde vanochtend. ;)
Dat is niet zo, zoals mig29 al aangeeft. Het geld wat overblijft nadat alle eigendommen van de winkel zijn geveild wordt eerst betaald aan de curator en de kosten voor de veiling (boedelvorderingen), daarna komen schuldeisers als bijvoorbeeld de belastingdienst en de hypotheekverstrekker als die een onderpand heeft (preferente vorderingen), en wat dan overblijft wordt verdeeld onder de andere schuldeisers (concurrente vorderingen). Iedereen krijgt dan een bepaald percentage van de uitstaande schuld, zo dat na afloop al het geld op is.

Vaak is het echter niet zo dat er veel geld over blijft voor de concurrente schuldeisers, en als er wel wat over is zal dat niet genoeg zijn om kostendekkend te zijn. Als dit wel zo was zouden ze natuurlijk niet failliet verklaard worden.

Een eis om binnen 3 dagen terug te betalen gaat natuurlijk ook niet helpen als ze failliet zijn, ze hebben dat geld dan simpelweg niet, en je komt echt niet op een voorkeurslijst omdat je er snel bij was.

Laten we gewoon hopen dat ze niet failliet zijn, verder kun je niet veel doen. Eigenlijk is het belachelijk dat je een risico loopt door iets te kopen bij een winkel, maar het is nu eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook wanneer je een bestelling doet bij een normale winkel... Iedere vorm van geld overmaken zonder direct het product in je handen te hebben is in feite living on the edge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bLARV
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 18:03
Ik heb een bestelling van een netbook lopen en overweeg nu om hem te annuleren. Besteld op 23 juli, sindsdien word ik per mail aan het lijntje gehouden over de levertijd. 29 juli heb op mijn verzoek een orderupdate gekregen per e-mail: de verwachting is dat pas een week later geleverd kan worden. Als ik daar mijn ongenoegen over uit krijg ik (naast excuses) het aanbod om de order te annuleren. Ik geef aan dat de nu afgegeven levertijd voor mij nog acceptabel is en dat ik op dit moment de order niet wil annuleren, maar dat ik mij dat recht graag voorbehoud (voor wat het waard is).

Ik overweeg nu een aangetekende brief te sturen met de mededeling dat men mij over deze situatie had moeten informeren in de e-mail d.d. 29 juli jl (dat moeten ze toen al geweten hebben). Had ik dit geweten dan had ik zonder enige twijfel mijn order geannuleerd. In de brief geef ik dan alsnog te kennen dat ik mijn order wens te annuleren en ze verzoek het door mij betaalde bedrag per omgaande te restitueren.

Dan zou ik dus ook direct de laptop elders bestellen. Maar ergens twijfel ik nog of ik er verstandig aan doe. Straks sta ik niet in mijn recht met het annuleren van de bestelling en zit ik uiteindelijk met twee laptops. Of misschien is er zelfs een scenario waarin ik wel mijn geld kwijt ben, maar door toedoen van deze mail ook de laptop nog niet geleverd krijg (al kan ik niet bedenken hoe dit doemscenario tot stand zou komen anders dan inderdaad bij een faillissement, maar dan helpt geen lieve moedertje meer waarschijnlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door bLARV op 04-08-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
mig29: ik schreef daarom ook "winkels", en niet specifiek "webwinkels". Maar dit geldt natuurlijk voor ieder bedrijf waar je geld aan geeft zonder er onmiddellijk iets voor terug te krijgen.

bLARV schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:16:
Ik overweeg nu een aangetekende brief te sturen met de mededeling dat men mij over deze situatie had moeten informeren in de e-mail d.d. 29 juli jl (dat moeten ze toen al geweten hebben). Had ik dit geweten dan had ik zonder enige twijfel mijn order geannuleerd. In de brief geef ik dan alsnog te kennen dat ik mijn order wens te annuleren en ze verzoek het door mij betaalde bedrag per omgaande te restitueren.
Dit stond in een mail van 27 juli:
Het door u bestelde artikel OCZ 2.5" SSD Vertex 30GB was tijdelijk uitverkocht bij de distributeur maar is inmiddels weer voorradig. Wij verwachten binnen 2 a 5 werkdagen deze levering binnen te krijgen en te kunnen verwerken.
De 5e werkdag na dat mailtje is de dag dat het bericht op de site kwam te staan. Of ze wisten niet dat de reorganisatie maandag zou beginnen, of ze zijn niet eerlijk geweest in hun mails (of hij heeft zich een dag verkeken op de kalender en dacht "dat lukt nog net voor de reorganisatie").

Het steeds aan het lijntje houden van consumenten vind ik erg wijzen op een leverancier die geen zaken meer wil of kan doen. Weet toevallig iemand welke leverancier pcmegastore gebruikt(e)? :)

Hoe komt het eigenlijk dat de jaarverslagen van pcmegastore niet op de site van de kvk staan? Een BV is toch verplicht een jaarrekening te deponeren, tenzij de moederonderneming een geconsolideerde jaarrekening deponeert?

Ik ben overigens geen jurist of wat dan ook, dus het kan best dat ik het fout heb. Ik ben gewoon geïnteresseerd in bedrijfskunde en -economie (en ik programmeer vrijwillig in java, misschien heb ik wel een steekje los :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil iedereen adviseren een klacht via internet in te dienen bij ConsuWijzer. Een website van de overheid die helpt met dergelijke problemen. Ik heb dezelfde dag een antwoord gekregen en bij meerdere klachten wordt er onderzoek gestart en worden er tevens juridische stappen genomen zo nodig.

Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
- een bepaalde sector extra gaat controleren
- een onderzoek start naar een bedrijf
- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp

Je geeft met een klacht een signaal af aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Ik heb ik mijn klacht wel gesproken van een vermoedelijk probleem. Het is immers nog niet duidelijk of het bedrijf failliet is.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal nog even duidelijk maken waarom ik de aangetekende brief verstuurd heb.
het is niet dat ik er zo snel mogelijk bij wil zijn. Om juridische stappen te kunnen ondernemen (schuld op te kunnen eisen) dien je eerst andere stappen te ondernemen. Deze betreffen onder andere het versturen van een aangetekende brief. Mocht hier niet op gereageerd worden DAN pas heb je het recht om andere wegen in te gaan.
Daarnaast is de opgelegde termijn van 3 dagen voor het terugstorten van het geld dat zij mij verschuldigd zijn geen onrealistische gedachte. Volgens de consumentenbond zijn ze het immers al een langere tijd verschuldigd. Hoe langer het duurt hoe minder rechten je als consument hebt (dat geldt niet alleen voor deze situatie, denk maar aan ruilen binnen 7 dagen, de 8e dag nemen ze je product niet meer aan).

Bovendien vraag ik me af of het nog iets uitmaakt dat PC Megastore aangesloten was bij Q-shops op het moment van aankoop/bestelling van je product. Zij hebben volgens mij geen waarborgfonds of iets dergelijks.

Wel heeft Q-shops mij in een mail laten weten dat zij er van uitgaan dat na de reorganisatie van PC Megastore er mogelijk weer een samenwerking tussen beiden zal ontstaan.
Hopelijk hebben ze gelijk.

Uiteraard blijft het frustrerend dat PC Megastore in gebreken blijft wat betreft het informeren van hun klanten. Ze hadden er goed aan gedaan om ruimschoots van te voren via de mail te laten weten dat er een reorganisatie aan zat te komen zodat leveringstermijnen en dergelijken langer konden duren dan afgesproken.
Ook de werknemers/gevers van PC Megastore zal het niet ontgaan zijn dat er op fora als deze discussies ontstaan over de financiën en de voortzetting van het bedrijf. In een dergelijke situatie zou ik als eigenaar (indien het om de waarheid gaat) mijn klanten op de hoogte stellen en wellicht geruststellen dat het doek niet gaat vallen voor het bedrijf.
Doordat dit nu niet gebeurt zijn er veel mensen nu bang hun geld of product kwijt te raken. Deze stress komt heus niet ten goede voor een voortvloeiende relatie tussen klant en verkoper. Hoogstwaarschijnlijk verliest PC Megastore hoe dan ook veel klanten door dit 'grapje' al dan niet alle klanten wanneer ze inderdaad failliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met je aangetekende brief. Wellicht dat deze pas op 17 augustus kan worden afgeleverd. Daar sta je dan met je brief waarin je ze drie dagen de tijd geeft. Naar mijn mening is iedere actie voor de 17e augustus zonde van je tijd. Voor deze datum hoef je geen enkele reactie te ontvangen en je krijgt voor deze datum toch je geld niet terug. Volgens mij maakt het niet uit of je je order open laat staan of annuleert. Mochten ze omvallen, zit iedereen in hetzelfde schuitje.

Tip: zoek even na of een fax met ontvangstbevestiging dezelfde status heeft als een aangetekend schrijven! Dat scheelt je kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bLARV
Heb zojuist Consuwijzer gebeld: zij stellen dat ik geen grond heb op dit moment om de koopovereenkomst te annuleren. De standaard levertijd voor internetbestellingen van 30 dagen is nog niet verlopen (pas op 23 augustus) en er zijn geen harde aanwijzingen voor een faillisement. Afwachten dus tot 17 augustus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste klanten,

Wij hebben gemerkt dat er behoorlijke onrust is ontstaan doordat er allerlei verhalen op diverse fora opduiken. Graag willen wij het één en ander verduidelijken. Het is inderdaad zo dat er op dit moment financiële problemen zijn. Wij zijn echter in vergaande gesprekken met diverse investeerders en krijgen daar op korte termijn uitslag over. Vooralsnog hebben wij er vertrouwen in dat dit tot een positief resultaat zal leiden. Dat wij nu de zaak gesloten hebben komt omdat wij u op dit moment niet kunnen garanderen dat er artikelen bij ons afgeleverd worden. Op het moment dat dit bij ons duidelijk werd is de website direct offline gehaald. De reden dat er momenteel geen e-mails beantwoord worden is omdat de uitslag hiervan ook voor ons nog niet bekend is en dat wij hierdoor onze klanten geen sluitend antwoord kunnen geven. Alle inkomende e-mails worden overigens bewaard en wilt u de order annuleren dan kunt u hiervoor een e-mail sturen. Ook zonder tegenbericht kunt u de order dan als geannuleerd beschouwen. Het is daarnaast niet noodzakelijk dat een order reeds 30 dagen geleden geplaatst is. Wanneer u elders de gewenste bestelling eerder kunt verkrijgen dan is het begrijpelijk dat u hierdoor de order bij PC Megastore wilt annuleren.

Het is nooit onze bedoeling geweest om zoveel onrust te veroorzaken. Dit hadden wij wellicht kunnen voorkomen door de website niet offline te halen. Aangezien wij niet willens en wetens klanten willen benadelen is door ons toch besloten om de website offline te halen, ondanks het feit dat de kans zeer groot is dat er een doorstart komt. De acute financiële problemen zijn veroorzaakt doordat een grote schuldeiser geheel onverwacht het totale openstaande bedrag heeft opgeëist. Dit tegen de gemaakte afspraken in.

Tot slot willen wij nog melden dat wij de ongeruste reacties van onze klanten uiteraard begrijpen, ook wij zijn zeer teleurgesteld dat de zaak, waar het hele team van PC Megastore 6 jaar keihard voor gewerkt heeft, nu in zwaar weer verkeerd. Wij vragen niet om uw begrip maar hopen wel dat u ons gelooft in het feit dat wij er alles aan doen om dit probleem op te lossen. Op het moment dat er meer bekend is zullen wij dit direct melden.

PC Megastore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defbeatz
  • Laatst online: 09-05 07:26
Vind het een beetje dom van de pc megastore zelf. als ze nou gewoon duidelijk communiceren wat er aan de hand is dan weten we waar we aan toe zijn. De wijze waarop ze nu communiceren schept gewoon onduidelijkheid en zal alleen maar tenadelen van de store zelf werken. Dan roep je het eigenlijk op je zelf af...
"Gelukkig" heb ik alleen een monitor daar in bestelling staan van 115,- en had mn pc ergens anders besteld...

We wachten af.

edit:
DIT WAS GESCHREVEN VOORDAT DE POST VAN PC MEGASTORE WAS GEPLAATST..

Jammer dat ze zo laat met een "wat" duidelijkere uitleg komen.

[ Voor 14% gewijzigd door defbeatz op 05-08-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zie boven je :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27

PEPPI

Informatiemanager

Een volledig verhelderende verklaring op de derde dag.
Wat kan paniek zich toch snel ontwikkelen.
Al kan ik makkelijk praten, want ik heb geen haast met mijn bestelling en de waarde is maar 60 euro.

Mijn zegen hebben jullie en succes met de onderhandelingen!

[ Voor 4% gewijzigd door PEPPI op 05-08-2009 14:26 ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bLARV
Als we nou met z'n allen afspreken dat we onze orders niet annuleren maken we samen de kans dat het goed komt nog wat groter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Het is inderdaad een goede winkel, ik hoop ook dat het allemaal goed komt.
Wel goed dat ze nu een wat uitgebreidere uitleg geven over het 'probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Er moet wel iets mis zijn gegaan met het contract ofzo. Kan een schuldeiser zo maar al het geld opeisen?

Beetje jammer. Maar ik heb er vertrouwen in.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie65
  • Laatst online: 04-09 09:52
Goede aktie, dit is een duidelijk verhaal. Wat kunnen bepaalde mededelingen toch gauw een eigen leven gaan leiden. Dat heb ik zelf meegemaakt bij een voorgenomen besluit om een vestiging van het bedrijf waar ik werk te gaan sluiten. Er zijn altijd nog heel erg veel mogelijkheden om met succes een goede doorstart te gaan maken. Laten we nu vooral positieve energie jullie kant opstuwen!
Heel veel succes gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Snake schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:12:
Er moet wel iets mis zijn gegaan met het contract ofzo. Kan een schuldeiser zo maar al het geld opeisen?

Meeste distribiteurs hanteerden dacht ik meestal een betalingstermijn van 30 dagen, waarna je op hold wordt gezet. Daarnaast heb je ook nog te maken met een kredietlimiet. Overschrijdt je dat wordt je ook op hold gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn vind ik het niet echt raar dat dit zo gebeurt. Ik heb er heel even mee mogen lopen en wat ik merkte was dat het halve bedrijf op MBO ICT stagaires draait. Dus voortdurend wisseling van personeel. Daarnaast waren ze ook niet allemaal even klantvriendelijk. Maar goed is wel jammer want was 10 minuten fietsen om mijn spullen op te gaan halen. Dus ik hoop dat een doorstart toch lukt voor ze. En dan de boel goed organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes01
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:21:
Beste klanten,

Alle inkomende e-mails worden overigens bewaard en wilt u de order annuleren dan kunt u hiervoor een e-mail sturen. Ook zonder tegenbericht kunt u de order dan als geannuleerd beschouwen. Het is daarnaast niet noodzakelijk dat een order reeds 30 dagen geleden geplaatst is. Wanneer u elders de gewenste bestelling eerder kunt verkrijgen dan is het begrijpelijk dat u hierdoor de order bij PC Megastore wilt annuleren.

Het is nooit onze bedoeling geweest om zoveel onrust te veroorzaken. Dit hadden wij wellicht kunnen voorkomen door de website niet offline te halen. Aangezien wij niet willens en wetens klanten willen benadelen is door ons toch besloten om de website offline te halen, ondanks het feit dat de kans zeer groot is dat er een doorstart komt. De acute financiële problemen zijn veroorzaakt doordat een grote schuldeiser geheel onverwacht het totale openstaande bedrag heeft opgeëist. Dit tegen de gemaakte afspraken in.

PC Megastore
Das lekker, Maar ik heb wel geld overgemaakt, hoe gaat dit dan ?????? :(
Schuld eiser heeft beslag op lopende rekening, (anders niet die datum van 17 augustus),
dus ook mijn geld !!!!!!

Volgens mij dat ook tegen de gemaakte afspraken in.....
Annuleren graag, maar hoe kom ik weer aan mijn geld, :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjeblaat
  • Laatst online: 06-01-2024
ikkes01 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:52:
[...]

Schuld eisen heeft beslag op lopende rekening, dus ook mijn geld !!!!!!
Volgens mij is dat ook tegen de gemaakte afspraken in.....
Annuleren graag, maar hoe kom ik weer aan mijn geld, een dikke 400 euro !!! :'(
Ja dat vroeg ik me dus ook al af, ik heb zelf ook nog een bestelling voor 180 euro openstaan die al via Ideal voldaan is. Tenzij het nog goedkomt kan ik daar naar fluiten ben ik bang.

Edit: Voor de goede orde, ik heb nog niet geannuleerd. Hier zie ik het nut niet van in aangezien ik mijn geld bij een faillissement toch vrijwel zeker niet terug zal zien. Alleen jammer dat ik nog even moet wachten met het bouwen van mijn comp, maar ja shit happens.

[ Voor 18% gewijzigd door Schaapjeblaat op 05-08-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:41
Idd hetzelfde hier nog €667,29 tegoed :( hopen dat dit maar goed komt. Een maand gewacht op de levering en toen maar geannuleerd. Dat was vorige week. Nog niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
@ikkes

Ze geven aan dat het de bedoeling is (en ook dat het erop lijkt) een doorstart te maken maar wel één met een reorganisatie.
Wacht nou eerst maar even rustig af, als ik het zo hoor/ lees (op verschillende plekken) dan is de kans vrij groot dat die doorstart er komt. Dan komt je bestelling alsnog wel aan of je krijgt alsnog je geld wel terug. Vooralsnog storten ze niets terug omdat dat simpelweg door het gebrek aan middelen (welke er bij een doorstart weer wel komen) niet de mogelijkheid toe is.

Je bent dus alleen je geld (helaas, ook zoiets doms in de Nederlandse wetgeving vind ik, het is reëler om daar een verdeling in te maken dat iedereen wat (bijv een %) terug krijgt, maar dat is ook weer bijna geen doen.
Even afwachten wat er nu gebeurt in elk geval.
IceBlue schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:05:
Idd hetzelfde hier nog €667,29 tegoed :( hopen dat dit maar goed komt. Een maand gewacht op de levering en toen maar geannuleerd. Dat was vorige week. Nog niets ontvangen.
Lezen is ook een vak apart :) Er wordt aangegeven in de reactie van de PC Megastore dat ondanks geen bevestiging deze annuleringen wel degelijk worden ontvangen en uiteindelijk ook zullen worden verwerkt.
Ik kan heel goed begrijpen dat de store wil wachten met het afhandelen, want de manier van afhandelen bij een doorstart is nogal anders dan wanneer ze failliet worden verklaard. (in het 1e geval is de kans groot dat je geld terug krijgt, in het andere geval is de kans groot dat je (bijna) niets krijgt)

[ Voor 33% gewijzigd door jbdeiman op 05-08-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-I-X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 21:58
Pfff wat een paniek allemaal...

Geld wat je hebt overgeboekt naar Megastore via i-deal over normale overboeking is niet meer van jouw.
Een "storno" van de betaling kan niet aangezien je het zelf hebt overgeboekt. Storno's kunnen wel bij (één malige) machtigingen die je zelf hebt uitgegeven.

Dat een distributeur zijn volledige krediet komt opeisen is best mogelijk.. ook ondanks de afspraken. Want in dit soort contracten staan ook nog clausules in geval de distributeur zelf in geld nood zit, of voor de gevallen dat de distributeur (gegronde) twijfels heeft over de kreditwaardigeheid/vermogenspositie van in dit geval Megastore.
Dus ook best kans dat de eiser zelf problemen heeft en het geld nodig heeft.. enzenz

Een brief op hoge poten schrijven en eisen dat het geld word terug geboekt heeft weinig tot geen nut als blijkt dat een bedrijf in slecht weer zit. Enige "voordeel" is dat mocht uiteindelijk een bedrijf falliet gaan en er een curator worden aangesteld je in elk geval bekend bent. En dan nog lig je ver onderaan de stapel :P

Dus hopelijk krijgen we geen x aantal postjes " ik heb dit besteld en betaald blablabla en ik eis me geld terug.." , want het nut is 0.0. Als je denk dat je een biref moet schrijven ga je gang.. Bottom line is dat je toch zal moeten wachten tot er iets bekend is na de 17de.

Zal me niet erg verbazen dat met alle annuleringen en terug betalingen die er gedaan moet worden, alsnog de handdoek in de ring gaat. Jammer want juist met dit soort paniek acties gaat een bedrijf naar de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
ikkes01 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:52:
[...]

Schuld eisen heeft beslag op lopende rekening, dus ook mijn geld !!!!!!
Volgens mij is dat ook tegen de gemaakte afspraken in.....
Annuleren graag, maar hoe kom ik weer aan mijn geld, een dikke 400 euro !!! :'(
Ik weet niet waar jij dat beslag hebt gelezen maar áls er beslag is gelegd op een bankrekening dan kan de schuldenaar dus niet over dat saldo beschikken (wel als er weer méér op binnenkomt overigens, maar dat zal nu wel even niet het geval zijn).

Door het beslag kunnen ook zaken als annuleringen / terugboekingen e.d. niet worden uitgevoerd. Dat is lullig, maar is niet de schuld van PC Megastore, aangezien een schuldeiser kennelijk zélf heeft besloten om beslag te leggen en niet op zijn geld wilde wachten, en daarmee de reorganisatie doorkruist.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreykicke
  • Niet online
Ik heb 25-07-2009 een netbook besteld en betaald. De leveningstijd werd voor mijn een beetje lang. daaraan toe heb ik het maar geannuleerd. tot op heden heb ik nog niets mogen ontvangen. Ik heb €337,20 tegoed van pc megastore. Ik blijf maar hopen dat ik mijn geld terug krijg. En veel sterkte voor de rest... we blijven hopen.

Gr. Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Laatst online: 07:41
Kijk ik heb zelf een winkel en wordt vaak geconfronteerd met dit soort van zaken. Nu moet je zelf eens nadenken. Stel je in de plaats van een overnemer/investeerder wat doe je het liefste. Een bedrijf failliet laten gaan en dan van de curator overnemen zonder schulden en wss aan een veel lagere prijs of het nu overnemen en alle geannuleerde bestellingen,openstaande leveranciers terugbetalen. Nee ik zie er niets goed in en meestal is het ook gewoon zo. Als 1 schuldeiser niet akkoord gaat is het gedaan bij pc megastore. Ik ga alvast 2x uitkijken voor alleer ik nog iets online bestel :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
ik heb wel een probleem. ik ga op vakantie, dus hoe kan ik mijn geld terugeisen?
als ik weer terug ben? dat duurt nog even.
of zou ik gewoon een aangetekende brief sturen, met of ze het geld (eindelijk) willen overmaken, en dan op vakantie kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceBlue schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:24:
Ik ga alvast 2x uitkijken voor alleer ik nog iets online bestel :(.
offtopic:
Tsja, ik kan het blijven herhalen, maar Nederlanders die iDeal zo'n fantastisch systeem vinden en geld vooraf overschrijven ipv. te betalen met creditcard (verzekerd) of onder rembours (bij levering)... Dan kun je dit soort dingen verwachten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ze gewoon de voorafgaande 2 maanden bestellingen aannamen om de "grote schuld eiser"te kunnen betalen. uit mijn ervaring in de horeca moeten de schulden erg hoog zijn als de leverancier niet meer leverd. Er is meer aan de hand ik denk dat die leverancier dmv rechtszaak alles opgeëist heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:12:

De `schuldeiser` zal de bank zijn.

De bank verstrekt jouw een krediet (het zogenaamde werkkapitaal) om zaken mee te doen. Salarissen, belastingen, inkopen etc. etc. Als je veel winst maakt, een goeie omzet draait en goed betalende klanten hebt is er niets aan de hand. Dan komt er genoeg geld binnen om ook nog eens de rente over dit krediet te betalen.

Als een bank jouw een krediet verstrekt mag je in weze `rood` staan, wat voor velen van ons een bekend fenomeen is. Een negatief banksaldo dus. Draai je daarentegen verlies op verlies ga je op den duur het schip in. Als de bank op een dag besluit om als schuldeiser toe te slaan, trekken ze het volledige krediet in. Je kan op dat moment hoog of laag springen. Er zijn pas weer betalingen moeglijk als je banksaldo weer boven de nul uitkomt. In deze gevallen is het kwaad inmiddels geschiedt en krijg van geeneen leverancier meer een schroefje meer toegeleverd.

Afhankelijk van de omstandigheden en afspraken kan zo een situatie ontstaan in de loop der jaren of ineens binenn een paar maanden. Als ervaren geldinner moet ik wel zeggen dat als een bedrijf zegt dat het wel meevalt met de schulden in alle gevallen zulke schulden heeft, dat je of niets, of een fractie van je vordering terugziet.

In ieder geval sterkte aan alle klanten die nog een voorschot moeten terugkrijgen en aan PcMegastore want je wenst dit niemand toe. Als ze het redden zal er ik zeker weer wat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:51:
[...]
De `schuldeiser` zal de bank zijn.
Kan ook haast niet anders. Want meerdere 'schuldeisers' kunnen faillissement aanvragen, maar één enkele niet geloof ik. Als je een schuld hebt bij een leverancier had je nog een ander kunnen zoeken lijkt me.

Het geeft maar weer aan wat voor een shit-business de online hardware retail eigenlijk is. Een van de grotere op de PW, met zulke minimale marges redt je het gewoon niet ook al verkoop je je de blubber.

Een tijdje terug nog een systeem besteld 'ergens', werd er één verkeerd artikel geleverd. Met het retourneren ervan en krijg je tweemaal de verzendkosten aan hun kant (RMA en juiste artikel): ze hebben gewoon geen winst gemaakt op mijn order (eerder verlies).

Het lokale pc-boertje hier in de wijk draait al 10 jaar. Zijn prijzen zijn bagger, zijn productaanbod ook, maar heeft genoeg vaste klantjes (veel ouderen) die liever kiezen van het gemak van de toko om de hoek dan voor het dubbeltje op de eerste rang. Blijkbaar de enige manier om hardware verkoop profitable te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan, ik heb vorige week donderdag al de betalingsgegevens doorgegeven om het bedrag van een geannuleerde order over te boeken. Geen geld gehad, geen reactie ontvangen, helemaal niks. De communicatie verliep al zo lekker met ze :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes01
Oke, Weet je waar ik me zeer boos over maak is Qshops, Nu komen dus al berichten dat er al langer problemen zijn bij PCM, mensen krijgen al weken geen reactie of geld terug. Maar QShops weet van niks !!
Nu zet PCM zelf hun site op slot en QShops, wil en moet hun logo van die site hebben, beetje laat dames en heren. Als de schaap verdronken is.......

Deze leverancier (schuld eiser) wacht dus al een tijdje op hun centen en QShops weet WEER van niks.......

Daar baal ik dus zeer van, bij PCM bestelling gedaan en gelijk betaald (normaal wel zo eerlijk, vind ik zelf), nu mogelijk, dag centen. Immers met een Logo van Qshops denk ik dat het DAAR wel goed zit, maar dat zegt dus ook al geen reed, sorry, bips

Pcm is zelf behoorlijk dom geweest met hun eerst tekst, natuurlijk krijg je dit soort reacties. Maar het zijn wel mijn centen die ze daar nu hebben, wel of geen door start regel eerst dit soort dingen. Dit komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen, dit blijkt ook uit de reacties van mensen die al langer dan dit weekend op reactie zitten te wachten, En mensen die net zo "stom" zijn als ik blijven maar trouw geld overmaken, triest.....

Qshops denk alleen maar aan hun zelf (druk maken over hun logo) maar de consumenten, WIJ DUS, kunnen nergens op terug vallen.

Die datum van de 17e is natuurlijk duidelijk, dit is uitstel van betaling, Dan gaat de boel alsnog naar de schuld eiser, dus ook mijn centen.

De problemen waren voor hun ook duidelijk, kom dan met deze kl.ten tekst en zet de site op slot, laat de site open en gooi alleen de "winkelwagen" dicht. En wees er voor je klanten dus bereikbaar, zeker met een eventueele doorstart heel belangrijk, nu laat ze ons gewoon vallen, tweede update zegt ook niks over mijn geld, balen dus..................

Ook de overheid mag zich meer gaan bemoeien met dit soort dingen, Consumenten worden totaal niet beschermd in dit land (OOK via mijn rechtsbijstand dit vernomen). Om door deze moeilijke tijd heen tekomen moet de consument zijn geld niet vasthouden zeggen ze in Den Haag, Puhhhhh

Met dit als gevolg...............

Advies aan Megastore (dit lezen ze schijnbaar wel), laat iets weten aan de klanten die reeds betaald hebben, wel zo eerlijk, of wil je bij een doorstart geen klanten meer hebben, is wel zo handig hoor !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
  • Laatst online: 17-09 18:32
F-I-X schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:26:
Een brief op hoge poten schrijven en eisen dat het geld word terug geboekt heeft weinig tot geen nut als blijkt dat een bedrijf in slecht weer zit. Enige "voordeel" is dat mocht uiteindelijk een bedrijf falliet gaan en er een curator worden aangesteld je in elk geval bekend bent. En dan nog lig je ver onderaan de stapel :P

Dus hopelijk krijgen we geen x aantal postjes " ik heb dit besteld en betaald blablabla en ik eis me geld terug.." , want het nut is 0.0. Als je denk dat je een biref moet schrijven ga je gang.. Bottom line is dat je toch zal moeten wachten tot er iets bekend is na de 17de.
Ik weet niet hoe je tot dit verhaal komt. Het is *juist* belangrijk om stappen te ondernemen, zodra je merkt dat een bedrijf niet voldoet aan zijn verplichtingen, en ook expliciet gaat aangeven dat er problemen zijn.
In mijn geval werd een bestelling niet geleverd, en heeft terugbetaling niet (na verstrijken termijn) plaatsgevonden. Dat betekent simpelweg dat het voor mij belangrijk is stappen te ondernemen, om dit bedrijf in gebreke te stellen, en een betaling af te dwingen.
Op het moment dat dit gebeurt *voor* een eventuele failissementsaanvraag, is het voor het bedrijf vaak vele malen goedkoper om de in-gebrekestelling te schikken door te betalen, dan naar de rechter te gaan.
Vergeet niet dat een beslaglegging en/of failissementsaanvraag juist gedaan wordt door eisers. Dit hoeven geen grote bedragen te zijn, maar wel een minimaal aantal partijen.

Concreet levert het 'op hoge poten een brief schrijven' op, dat je de stapel (waar je volgens jouw post 'onderop' zou komen) potentieel kan vermijden. Mocht mijn vordering aflopen voordat er uitstel van betaling of failissement aangevraagd is (en mijn vorderingstermijn loopt af *voor* de 17e), dan kan ik simpelweg beslag laten leggen, en heb ik een veel hogere zekerheid er financieel relatief onbeschadigd uit te komen.

Daarnaast zeg je:
Zal me niet erg verbazen dat met alle annuleringen en terug betalingen die er gedaan moet worden, alsnog de handdoek in de ring gaat. Jammer want juist met dit soort paniek acties gaat een bedrijf naar de knoppen.
Dit bedrijf komt simpelweg zijn verplichtingen niet na, en geeft dit zelf ook toe in een bericht in grote rode letters op het website. Ik weet niet of jij 'n rode mijter op je hoofd hebt, maar ben zelf geen charitatieve instelling, en wil gewoon mijn centjes terug. Als 'n bedrijf niet doet wat het toezegt, en daardoor over de kop gaat, dan kan ik daar niet mee zitten.

Disclaimer: bovenstaand verhaal is geen juridisch advies ;)
Edit: reactie op laatste quote aangepast

[ Voor 19% gewijzigd door rvdm- op 06-08-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder gehinderd te worden door enige juridische kennis klinkt je verhaal nogal onaannemelijk. Jij legt beslag. Dit doe je op goederen daar de financiën momenteel nogal een probleem vormen. Voordat je je gelijk hebt gehaald is het mogelijk dat er een faillissement volgt. Denk je dat jouw eerdere vordering voorrang krijgt op de overige schuldeisers? Ik denk het namelijk niet!

Daarnaast brengt beslag leggen kosten met zich mee en denk ik dat een curator die beslaglegging kan omzeilen/ ongedaan kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:19
[...]
Dat zou me inderdaad niet verbazen. Het lijkt op een run op de bank, iedereen probeert ineens zijn geld/goederen te krijgen, met allerlei (bijbehorende) juridische dreigementen, zodat er geen geld meer overblijft om het bedrijf draaiende te houden (goederen inkopen, werknemers betalen e.d.).
ebia schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:03:
[...]

Kan ook haast niet anders. Want meerdere 'schuldeisers' kunnen faillissement aanvragen, maar één enkele niet geloof ik. Als je een schuld hebt bij een leverancier had je nog een ander kunnen zoeken lijkt me.

Het geeft maar weer aan wat voor een shit-business de online hardware retail eigenlijk is. Een van de grotere op de PW, met zulke minimale marges redt je het gewoon niet ook al verkoop je je de blubber.

Een tijdje terug nog een systeem besteld 'ergens', werd er één verkeerd artikel geleverd. Met het retourneren ervan en krijg je tweemaal de verzendkosten aan hun kant (RMA en juiste artikel): ze hebben gewoon geen winst gemaakt op mijn order (eerder verlies).

Het lokale pc-boertje hier in de wijk draait al 10 jaar. Zijn prijzen zijn bagger, zijn productaanbod ook, maar heeft genoeg vaste klantjes (veel ouderen) die liever kiezen van het gemak van de toko om de hoek dan voor het dubbeltje op de eerste rang. Blijkbaar de enige manier om hardware verkoop profitable te houden...
Heel die business draait niet alleen op kredieten van banken, maar ook kredieten bij distributeurs en fabrikanten. De reden hiervoor zijn wij zelf, tweakers, mensen die eindeloos prijzen vergelijken om genadeloos voor de goedkoopste webshop te kiezen. Tegenwoordig is het wat minder, maar er zijn tijden geweest dat de goedkoopste shops in de pricewatch per definitie doodlopers waren, zij verkochten spullen met negatieve marge om maar aan meer klanten te komen. Shops die langer willen bestaan doen hier af en toe ook aan mee, om ook wat klanten te lokken, maar zij kunnen (en vooral willen) dat niet volhouden omdat ze dan over de kop gaan.

Als iedereen direct alles op gaat eisen, boven op de eisen van bank/distributeur/fabrikant, zou dat inderdaad de genadeklap kunnen zijn.
bLARV schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:01:
Als we nou met z'n allen afspreken dat we onze orders niet annuleren maken we samen de kans dat het goed komt nog wat groter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Weet iemand wanneer Megastore V.O.F. een B.V. werd? Is dat recent of is dat alweer een jaar geleden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:13:
Zonder gehinderd te worden door enige juridische kennis klinkt je verhaal nogal onaannemelijk. Jij legt beslag. Dit doe je op goederen daar de financiën momenteel nogal een probleem vormen. Voordat je je gelijk hebt gehaald is het mogelijk dat er een faillissement volgt. Denk je dat jouw eerdere vordering voorrang krijgt op de overige schuldeisers? Ik denk het namelijk niet!

Daarnaast brengt beslag leggen kosten met zich mee en denk ik dat een curator die beslaglegging kan omzeilen/ ongedaan kan maken!
Je kan bijvoorbeeld ook beslag leggen op bankrekeningen. Ook dan is het gevolg vaak, dat - om verdere schade door het niet kunnen betalen van voor het bedrijf belangrijkere openstaande posten (zoals vaste lasten, salarissen e.d.) te voorkomen - het relatief kleine bedrag betaald wordt. Je zet door beslaglegging namelijk het bedrijf nog verder stil. Dit kan al, op het moment dat je een tweetal eisers hebt.

Voorrang krijgt je vordering niet; mogelijk is je probleem wel opgelost voordat een echte failissementsaanvraag en afwikkeling volgt. Wat betreft de kosten: die maken natuurlijk onderdeel uit van de vordering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Er worden hier wel een aantal dingen door elkaar gehaald. Enerzijds een faillissmentsverzoek. Dat kan door één schuldeiser worden gedaan, maar er moet inderdaad wel een andere schuldeiser zijn (zgn. steunvordering). Anderzijds is er beslaglegging. Dat kun je zelf doen en met andere schuldeisers heb je niets te maken. Er kan ook meerdere keren beslag worden gelegd op één en hetzelfde goed, dan wordt de opbrengst gewoon ponds-pondsgewijsverdeeld.

Beslag leggen in een (bijna) faillissementssituatie heeft over het algemeen geen zin, omdat door het uitspreken van het failissement alle beslagen vervallen en opgaan in het algehele faillissementsbeslag (de 'kaasstolp' die over het vermogen van de schuldenaar wordt geplaatst). Beslag creëert überhaupt geen preferentie.

Je zou het dus alléén moeten hebben van het hierboven genoemde beslag op bankrekeningen. Dan zet je de schuldenaar onder druk omdat je zijn bedrijf stillegt, zo is de gedachte. Om daar vanaf te komen zal hij dan jouw vordering éérst willen voldoen, wordt hier gezegd.

Maar wat is nou de werkelijke kans dat dat gebeurt? Ten eerste, als er beslag wordt gelegd op een bankrekening, treft dat alleen het huidige saldo. Creditsaldi verkregen ná beslagdatum vallen er niet automatisch onder. Ten tweede zullen er bij een slechtlopend bedrijf dat gereorganiseerd moeten worden waarschijnlijk weinig tot geen liquide middelen zijn en is het bedrijf geheel afhankelijk van de vraag of de bank het bedrijfskrediet voortzet. Bankkrediet is een schuld van het bedrijf aan de bank en op niet-benutte kredietruimte kun je ook geen beslag leggen.

Ik denk dus dat beslag je in dit geval geen enkel soelaas biedt, om van de kosten nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Reactie op bericht RVDM-, geplaatst op donderdag 06 augustus 2009 09:09:

De aanvragers van het faillissement worden geen separatisten, deze worden ook concurrent crediteur en krijgen zelden iets terug. Ook schept beslag geen voorrang bij een faillissement. Zelfs het beslag dat voortijdig aan het faillissement is gelegd komt op het moment van faillissement te vervallen. Zie artikel 33 van de faillissementswet.

Het leggen van beslag is overigens voor een niet-betrokken crediteur in Nederland niet bepaald vergemakkelijkt.
Om dit beslag te kunnen leggen moet de crediteur weten waar zich executabele vermogensobjecten van de debiteur bevinden. De niet-betrokken schuldeiser heeft niet de bevoegdheid om de boekhouding of andere gegevens van de debiteur te gaan inzien, teneinde zijn bezittingen te inventariseren. Dit is ook niet afdwingbaar. (Hoge Raad 20 september 1991, NJ 1992)
De bank heeft bijna altijd een pand op de rekeningen en een hypotheek op het onroerend goed en de leverancier heeft een eigendomsvoorbehoud op de voorraad.

Mijn advies is om eerst een advocaat - die competent is met het insolventierecht - te benaderen, alvorens men ook maar een risico neemt om een bedrijf te failleren. Het is natuurlijk niet handig als je verantwoordelijk bent voor een faillissement, en daarmee alle consumenten een poot uitdraait, zonder er zelf beter van af te komen.

Het op hoge poten en onwetend met allerlei juridische begrippen gooien kan hele nare gevolgen hebben. Woorden kun je terug nemen, maar rechtshandelingen zijn permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
nare man schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:32:
Maar wat is nou de werkelijke kans dat dat gebeurt? Ten eerste, als er beslag wordt gelegd op een bankrekening, treft dat alleen het huidige saldo. Creditsaldi verkregen ná beslagdatum vallen er niet automatisch onder. Ten tweede zullen er bij een slechtlopend bedrijf dat gereorganiseerd moeten worden waarschijnlijk weinig tot geen liquide middelen zijn en is het bedrijf geheel afhankelijk van de vraag of de bank het bedrijfskrediet voortzet. Bankkrediet is een schuld van het bedrijf aan de bank en op niet-benutte kredietruimte kun je ook geen beslag leggen.

Ik denk dus dat beslag je in dit geval geen enkel soelaas biedt, om van de kosten nog maar te zwijgen.
Aangezien het verhaal van pcmegastore is, dat een leverancier betaling van een groter dan verwacht bedrag eist, zal de lopende rekening mogelijkerwijs (en ik denk zelfs: waarschijnlijk) voldoende saldo hebben om een aantal vorderingen mee te compenseren. Tenslotte levert de leverancier niet meer, maar zijn er wel openstaande bestellingen, die niet meer uitgeleverd kunnen worden. Zie ook PEPPI's opmerking over executabele vermogensobjecten.

Overigens ben ik niet zelfstandig (knipoog naar PEPPI) met juridische termen aan 't gooien, maar heb ik ondersteuning van rechtsbijstand, en advies van een tweetal juristen. Desbetreffende rechtsbijstandverzekering draagt ook keurig de kosten indien nodig. Tenslotte hoop ik natuurlijk gewoon dat pcmegastore netjes tot een oplossing komt, en een faillissement weet te ontwijken - maar de service, professionaliteit, respons, en mate van meewerken die ik de afgelopen tijd van ze heb mogen ervaren, zorgt er niet voor dat ik hier heel veel vertrouwen in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* het is hier opgelicht.nl niet

Dit is geen ik ook melding.

Maar een waarschuwing voor anderen en melding van FEITEN over Pcmegastore.

Pascal KOlkman
Ik heb een mededeling over het in financiele moeilijkheden geraakte online verkoopbedrijf PC megastore.
30 dagen geleden op 7 juni heb ik mijn order bestelde Blu Ray speler en brander geannuleer en om terugbetealing van het orderbedrag gevraagd per email via info@pcmegastore.nl
ALs reactie - *knip* geen namen van medewerkers noemen a.u.b. - kreeg ik de mededeling dat de order was geannueleerd en dat het bedrag zou worden teruggeboekt volgens hun norm van 10 werkdagen of zowiezo binnen de wettelijk verplichte terugbetealingstermijn van 30 dagen.

Inmiddels is die wettelijke terug betalingstermijn verstreken en heeft pcmegatsore voor niets ontvangen geld nog steeds niet terugbetaald.

Op emails om reactie over het hoe en waarom van deze manier van wetsovertreding wordt inmiddels niet meer gereageerd.

Daarom zijn ze wettelijk in overtreding en overweeg ik juridische stappen te gaan zetten om aangifte te doen bij de politie of om als schuldeiser bv bij de rechtbank mijn tegoed op te eisen.

*knip* oproepen tot acties, zeker buiten het forum om, is niet de bedoeling.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 06-08-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je eigenlijk aan een keurmerk als QShops, als dat uiteindelijk geen enkele waarborg blijkt te bieden? PC Megastore droeg tenslotte het keurmerk nog op maandagochtend 3 augustus, het moment waarop zij bekend maakte dat alle activiteiten gestaakt waren - alsmede de openstaande bestellingen ongeacht of de bestelde artikelen volgens de website op voorraad waren of niet. Dit op zich is al een grof schandaal. Ofwel de online voorraadstatus van PC Megastore is een wassen neus (dan zouden ze zelf feitelijk helemaal niets op voorraad hebben gehad, terwijl ze dit op de website wel zo doen voorkomen - een typisch geval van dwaling) ofwel de reeds betaalde en op voorraad zijnde artikelen zouden gewoon direct uitgeleverd moeten worden, maar PC Megastore kiest ervoor om dit niet te doen.
Waar neemt de keurmerkorganisatie dan haar verantwoordelijkheid? Het tijdelijk royeren van een lid is erg gemakkelijk, maar aangezien het kwaad toen al was geschied zou deze organisatie eigenlijk de consumenten die reeds betaald hebben en nu waarschijnlijk naar hun goederen of geld kunnen fluiten, schadeloos moeten stellen. Of het zo ernstig is hopen we te vernemen op uiterlijk 17 augustus.
Nu zal QShops geen waarborg bieden aan gedupeerde consumenten in de zin van een schadeloosstelling in het geval één van haar leden haar verplichtingen niet nakomt. Dan kan een webwinkel dus net zo goed niet aangesloten zijn bij QShops, want het biedt de consument geen enkele garantie.
Beste ombudsman, kan dit allemaal zo maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:35:
Maar een waarschuwing voor anderen en melding van FEITEN over Pcmegastore.

Pascal KOlkman
Ik heb een mededeling over het in financiele moeilijkheden geraakte online verkoopbedrijf PC megastore.
30 dagen geleden op 7 juni heb ik mijn order bestelde Blu Ray speler en brander geannuleer en om terugbetealing van het orderbedrag gevraagd per email via info@pcmegastore.nl
ALs reactie kreeg ik de mededeling dat de order was geannueleerd en dat het bedrag zou worden teruggeboekt volgens hun norm van 10 werkdagen of zowiezo binnen de wettelijk verplichte terugbetealingstermijn van 30 dagen.

Inmiddels is die wettelijke terug betalingstermijn verstreken en heeft pcmegatsore voor niets ontvangen geld nog steeds niet terugbetaald.

Op emails om reactie over het hoe en waarom van deze manier van wetsovertreding wordt inmiddels niet meer gereageerd.

Daarom zijn ze wettelijk in overtreding en overweeg ik juridische stappen te gaan zetten om aangifte te doen bij de politie of om als schuldeiser bv bij de rechtbank mijn tegoed op te eisen.
Als je dit topic gelezen had, lees je dat er meer mensen zijn die nog op geld of hun order wachten. En zoals in dit topic ook staat: gerechtelijke stappen hebben op dit moment nog niet zo veel zin.

[ Voor 21% gewijzigd door een moderator op 06-08-2009 20:49 . Reden: Quotes verwijderd ivm. aanpassing gequote bericht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
PEPPI schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:39:
(...)

Het op hoge poten en onwetend met allerlei juridische begrippen gooien kan hele nare gevolgen hebben. Woorden kun je terug nemen, maar rechtshandelingen zijn permanent.
Daarom dacht ik, ik schep even wat duidelijkheid. Ik ben weliswaar advocaat maar kan natuurlijk prima op persoonlijke titel uitleggen hoe het zit. En in mijn (proces)praktijk zie ik gewoon vaak dat mensen snel beslag willen leggen om maar hun goedje uit de bijna-failliete-toko te halen, maar dat lukt zelden tot nooit, al is het inderdaad alleen maar omdat er, zoals jij zegt, meestal een pandrecht ten gunste van de bank is gevestigd en omdat vaak ook de fiscus er nog doorheen huppelt met zijn fijne bodembeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pascalkolkman: aangifte doen bij de politie heeft niet zoveel zin. Dit betreft geen strafrecht, maar civielrecht. Hiervoor moet je zelf je recht gaan halen bij de rechtbank. Gezien de huidige financiele situatie van pc megastore heeft dit niet veel zin. Mijn advies is gewoonweg af te wachten wat er gebeurt vanaf 17 augustus. Gaan ze failliet, dan schuif je achteraan met de lijst schuldeisers, gaan ze door met hun bedrijf dan zul je dan binnen een (waarschijnlijk) langere termijn je geld terug krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door een moderator op 06-08-2009 16:47 . Reden: Berichten geschrapt, dus jouw reactie daarop was ook overbodig geworden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even op slot voor hoognodig onderhoud, want dit gaat in geen velden of wegen meer over de situatie rond PC Megastore.

En in opgeschoonde staat weer open. Kunnen we a.u.b. weer gewoon verder met een on-topic discussie over de onstane situatie bij PC Megastore?

Verdere mededelingen van mensen die een order/creditering open hebben staan mogen vanaf nu ook volledig achterwege blijven.

[ Voor 55% gewijzigd door Orion84 op 06-08-2009 16:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

nare man schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:36:
[...]

Daarom dacht ik, ik schep even wat duidelijkheid. Ik ben weliswaar advocaat maar kan natuurlijk prima op persoonlijke titel uitleggen hoe het zit. En in mijn (proces)praktijk zie ik gewoon vaak dat mensen snel beslag willen leggen om maar hun goedje uit de bijna-failliete-toko te halen, maar dat lukt zelden tot nooit, al is het inderdaad alleen maar omdat er, zoals jij zegt, meestal een pandrecht ten gunste van de bank is gevestigd en omdat vaak ook de fiscus er nog doorheen huppelt met zijn fijne bodembeslag.
Dat klopt zeker. Mijn reactie was op het bericht van RVDM.
Omdat ik als strafrecht-jurist niet echt in de faillissementswet thuis ben, moest ik even de benodigde literatuur ter hand nemen. Door deze vertraging kon mijn reactie niet netjes onder de zijne gezet worden.

PS: Orion84, de opschoning heeft geen doorwerking gehad in de quote twee reacties verder.

[ Voor 4% gewijzigd door PEPPI op 06-08-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:53:
Wat heb je eigenlijk aan een keurmerk als QShops, als dat uiteindelijk geen enkele waarborg blijkt te bieden?
Met Qshops kun je verwachten dat:

De ondernemer (verkoper) zich aan een bepaalde gedragscode houdt. *mijn inziens niet meer dan logisch voor het 'netjes' behandelen van je klanten.

En dat je bij een geschil deze kan voorleggen aan een commissie van Qshops, zodat zij tot een oordeel kunnen komen of een verkoper goed heeft gehandeld in een bepaalde zaak.

De onderneming in kwestie mag zich gratis laten certificeren om in aanmerking te komen voor het Qshops keurmerk. Daarna betaald hij elke maand € 24,95 voor het lidmaatschap. Enige wat ik me kan bedenken om dit logo te kunnen (en mogen) voeren is het extra stukje vertrouwen wat je kweekt bij je (potentiële) klant.

Qshops kent geen waarborgfonds of iets dergelijks. De ANVR (reisbranche) doet dit bijvoorbeeld wel, als een reisbureau over de kop gaat kan de reis alsnog worden voortgezet of wordt de klant schadeloos gesteld. Je kunt aannemen dat een lidmaatschap bij de ANVR iets ingewikkelder ligt. Ze zullen op z'n minst bepaalde financiële data van de onderneming willen doorlichten om te kijken of ze geen groot risico lopen de ondernemer een ANVR-keurmerk te laten voeren. Daarnaast zullen alle ANVR aangesloten ondernemers een duit in het zakje moeten doen voor dit fonds.

Al met al ken ik geen enkel on-line 'webshop' keurmerk wat een dergelijke garantie aanbiedt (zoals de ANVR, maar ook bijvoorbeeld de BOVAG). Wat dat betreft kun je als consument niet veel beginnen tegen Qshops, zij hebben hun werk gedaan.

Om zeker te zijn geen geld in een bodemloze put te gooien bij online bestellingen kun je twee dingen doen. Of je doet zelf dat financiële onderzoek (aan de hand van jaarrekening bij KvK), wat je nog geen garantie geeft op een financieel gezond bedrijf overigens. Of je maakt gebruik van een aankoopverzekering, die bij een hoop creditcards standaard is. Mocht je product niet worden geleverd dan kun je dit altijd claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
Ik begrijp goed dat je kwaad bent omdat je het risico loopt je geld kwijt te zijn, maar je moet wel begrijpen dat jij niet meer recht op je geld hebt als bijvoorbeeld de bank of de leverancier. De bank leent het bedrijf een groot bedrag over een lange termijn en loopt dus een veel groter risico dan een consument die er wat onderdelen besteld voor een paar honderd euro. Er is simpelweg meer schuld dan er geld is, en dat betekend dat niet alle schuldeisers direct hun geld kunnen krijgen. Een oplossing is het bedrijf door laten gaan, en het risico lopen dat de schuld alleen groter wordt, een andere oplossing is faillissement aanvragen en hopen dat je tenminste nog een deel van je geld terug krijgt. Dat laatste is wat hier aan de hand is, en dat heeft vast een goede reden. De schuldeiser zal er ook geen winst op maken als pcm failliet gaat hoor, de schuldeiser doet dit om grotere schade te voorkomen.

In ieder geval heb ik er van geleerd dat ik in het vervolg bestel onder rembours of met een creditcard (die ik niet heb, maar dat wordt nu misschien wel interessant).

Een keurmerk als QShops voegt inderdaad weinig toe in deze situatie, maar normaal gesproken kun je hieraan zien dat de webshop aan een aantal voorwaarden voldoet. Dit scheelt je dan in principe de algemene voorwaarden doorlezen. Een waarborgfonds zou leuk zijn, maar wie moet dat betalen? Moet PCM iedere maand een groot bedrag betalen voor het geval dat een ander bedrijf bij dit keurmerk failliet gaat? Dat is in principe het idee achter een verzekering, met het enige verschil dat je een verzekering voor jezelf opent, en een waarborgfonds voor je klanten doet. Een heel nobel idee, maar geen enkel bedrijf zal hier geld aan willen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
maar zijn ze nu falliet, of is dat nu een gedachte?
ik geloof het verhaal van pcm ook niet erg, maar wie weet er iets van?
straks ben ik al mijn vakantiegeld kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Nu online
Dude, chill!
Heb geduld.
1. Als ze niet failliet gaan is er geen reden tot paniek.
2. Als ze wel failliet gaan ben je je centjes gewoon kwijt.

De enige partij die dan nog wat voor je kan doen is de curator. Je trekt dan echter wel aan het kortste eind, omdat je nou eenmaal achteraan moet aansluiten bij alle schuldeisers. De belastingdienst en de curator met daarachteraan leveranciers en partners. Mochten er nog een paar centjes overblijven, dan worden die verdeeld onder de laatste schuldeisers - de klanten.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En daar wil ik me graag bij aansluiten richting eenieder hier die zich gedupeerd voelt. Moord en brand schreeuwen dat je het ergste vreest en "wat nou als ze failliet gaan" maakt het er voor de shop niet makkelijker op om de zaken rond te krijgen met financierders (hoe meer paniek, hoe terughoudender financierders zullen zijn denk ik).

Bovendien voegen dat soort posts niets toe aan de discussie over de huidige situatie. Als je wilt weten hoe het in een eventueel geval van faillissement zou lopen dan is dat prima te vinden op het internet en in de verschillende eerdere faillissementstopics hier op GoT.

Laten we hier a.u.b. niet teveel op de zaken vooruitlopen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Daarnaast is het eigenlijk al redelijk 'netjes' van de webwinkel dat ze in ieder geval op hun website zetten dat er problemen zijn en dat ze hier een oplossing voor aan het zoeken zijn. De meeste webwinkels laten het niet eens zover komen maar gaan gewoon door totdat ze ECHT failliet zijn.

De bijkomstigheid is dan inderdaad dat je speculatie krijgt, dit is jammer, want zo'n webwinkel zou nog best eens een goede doorstart kunnen maken! Laat ze dus gewoon even 'met rust' en hun zaakjes op orde brengen en dan hoor je vanzelf wel hoe en wat.

Overigens kan ik wel goed begrijpen hoe je jezelf moet voelen, een machteloos gevoel over eigenlijk jouw geld. Tja, helaas kunnen we niet meer doen dan afwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 03:38
Wanneer een leverancier producten uitlevert aan een winkel, is er sprake
van een betalingstermijn. Een openstaand bedrag loopt dus bij een
goedlopende shop snel op, want die bestellen dagelijks.
Leveranciers verzekeren zich ertegen, dat ze dat bedrag niet krijgen
wanneer zo' n shop failliet zou gaan. Die verzekeringsbanken staan dan
garant voor een percentage van het openstaande bedrag.

De leveranciers leveren dus materiaal tot dat bedrag bereikt is, en de
verzekeringsbanken verdienen aan de premie, prima systeem dat in normale
tijden prima werkt.
Nu is er alleen een crisis, en zien die verzekeringsbanken hun risico
stijgen.
Wat gebeurt er dan, die verzekeringsbanken gaan het te verzekeren bedrag
herzien.
Gevolg is dus dat limieten ingelopen moeten worden naar een lager bedrag,
dit bij meerdere leveranciers tegelijk het geval is, bestellingen minder
snel geleverd kunnen worden, waardoor meer annuleringen ontstaan.
Ondertussen krijg je dan minder cacheflow, terwijl de kosten verder gewoon
door gaan.
Dat zorgt er dus voor dat je op een bepaald moment meer uitgeeft dan dat
er binnen komt, zonder dat je daar veel aan kunt doen.

Doordat ze zich realiseren dat bestellingen, die bij webshops vaak door
klanten vooraf betaald worden, misschien niet geleverd gaan worden, is de
bestelmogelijkheid dus uitgezet op hun website. Dit om hun klanten niet
aan te doen dat ze naar hun geld, en spullen kunnen fluiten wanneer het
doomscenario uitkomt.
Dat er natuurlijk toch mensen zijn met lopende bestellingen op dit moment
is erg jammer, maar onoverkomelijk. Ze zorgen er op deze manier wel voor,
dat niet een veel groter aantal klanten mogelijk gedupeerd wordt.

Dat dit voor de naam niet goed zou zijn spreek ik niet tegen, maar is het
wel goed voor de naam om tot het einde door te pruttelen met een heleboel
klanten tot het gevolg die reviews gaan schrijven omdat ze hun bestelde
spullen maar niet krijgen?
Dat heb ik namelijk vaak genoeg gezien bij andere webshops waarbij het
niet goed ging, wat echt een doodsteek opleverde.

De melding op hun site verwoord dus dat ze het beste voor hebben met hun
klanten en ze er alles aan doen om een oplossing te vinden voor het
probleem.
Ik vind deze keuze helemaal zo gek nog niet, het is in ieder geval wel
eerlijk en open.

Ik hoop ook van harte dat het ze lukt een oplossing te vinden, het is
namelijk jarenlang een zeer goed lopende webshop geweest en ik ben ervan
overtuigd dat met een oplossing die de problemen oplost, het niveau weer
als vanouds kan zijn.
Daarom heb ik persoonlijk ook nog goede hoop dat ik in de toekomst nog van
PC Megastore gebruik kan blijven maken.

@Hanould:
NOTE, Als PCM eerlijk zou handelen hadden ze inderdaad de site open gehouden, en alleen de mogelijkheid vrijgehouden tot bestellen onder rembours. En vooruit betalen op slot. Dit zou in mij ogen eerlijk zijn ten opzichten van je klanten. zeker de laatste weken, dit komt echt niet zomaar uit de lucht vallen.
Dat werkt niet, want op dat moment stopt de inkomende cacheflow helemaal en kunnen er geen rekeningen meer betaald worden en komen er dus ook geen producten meer binnen. Daarbij duurt het snel 8 weken voordat je het geld van een rembourszending binnen krijgt, dat levert dan dus een gat op van 8 weken en zo lang hebben leveranciers geen geduld.

[ Voor 11% gewijzigd door Mathijs op 07-08-2009 00:57 . Reden: reactie op Hanould ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebia schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:54:
[...]

Om zeker te zijn geen geld in een bodemloze put te gooien bij online bestellingen kun je twee dingen doen. Of je doet zelf dat financiële onderzoek (aan de hand van jaarrekening bij KvK), wat je nog geen garantie geeft op een financieel gezond bedrijf overigens. Of je maakt gebruik van een aankoopverzekering, die bij een hoop creditcards standaard is. Mocht je product niet worden geleverd dan kun je dit altijd claimen.
Of gewoon onder rembours laten verzenden, dat is geen garantie tegen oplichters (die sturen gewoon bakstenen op), maar wel tegen shops die ineens in 'zwaar weer' terecht komen.

Daarnaast kun je bij menig shop ook gewoon afhalen en daar betalen met pin.

Al met al voor mij teveel moeite om me voor die ene keer dat het mis gaat te beschermen. Shit happens, deal with it, life sucks then you die enz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thja zoals al eerder gemeld in dit topic, is het probleem ook voor een groot deel te danken aan alle tweakers die gebruik maken van de PW.

Prijzen zijn heel snel te vergelijken, webshops willen graag verkopen (iets wat alleen maar lukt als je in de 1e 4 plekken van de PW staat, anders kun je het al vergeten). Hierdoor gaan webshops onder de prijzen door om maar bovenaan te komen. Sinds de verandering telt het verzendkosten verhaal ook nog mee in de beoordeling van locatie in de PW. Zo zag je bijv. dat 4Allclients voor deze aanpassing altijd in de top 3 stond maar achteraf bleek door de belachelijk hoge verzendkosten het product toch ineens een stuk duurder dan de PW aangaf. Aangezien webshops nu dus ook met zowel de productprijs als de verzendkosten moeten concurreren wordt het met de dag moeilijker.

klanten willen het pakket vandaag bestellen en het liefste gister in huis en als het even kan ook nog met de TNT of een ander A-merk verzendbedrijf. Uiteraard weten wij allemaal dat een bedrijf als TNT etc. ook ieder jaar de prijzen netjes omhoog bijschroeft en de verzendkosten dus niet goedkoper worden voor webshops. Door de verandering van de PW, is dit wel noodzakelijk om je webshop (en dus je klanten) te behouden.

Je moet dus als webshop eigenaar zowel je prijzen tegen minimale marge als je verzendkosten het liefste op € 0,- aanbieden aan de Tweakers hier om nog wat te kunnen verkopen. Dan hebben we nog niet gesproken over de aftersales.

De consumenten zijn goed beschermd door de overheid als het gaat om aftersales, denk bijvoorbeeld aan websites als Consuwijzer.nl etc. Webshops daarin tegen, hebben geen enkele "bescherming". Leveranciers trekken hun handen terug als een product wat bijv. maar 1 jaar garantie heeft en daar buiten (binnen 2 jaar) defect gaat, terwijl de gemiddelde Tweaker dan begint met: ja maar ik heb recht op 2 jaar garantie!!

Dit soort zaken kosten webshops ook gruwelijk veel geld en komt allemaal op het bordje van de webshop eigenaar terecht.

Al met al denk ik dat we met zijn alle de markt alleen gezond kunnen houden als we bereid zijn om de status "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten" durven in te leveren. Maarja Nederlanders kennende gebeurd dit -helaas- niet snel.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 23:26 . Reden: wat woordjes vergeten :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes01
Eddy Dean schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:58:
[...]

Een keurmerk als QShops voegt inderdaad weinig toe in deze situatie, maar normaal gesproken kun je hieraan zien dat de webshop aan een aantal voorwaarden voldoet. Dit scheelt je dan in principe de algemene voorwaarden doorlezen. Een waarborgfonds zou leuk zijn, maar wie moet dat betalen? Moet PCM iedere maand een groot bedrag betalen voor het geval dat een ander bedrijf bij dit keurmerk failliet gaat? Dat is in principe het idee achter een verzekering, met het enige verschil dat je een verzekering voor jezelf opent, en een waarborgfonds voor je klanten doet. Een heel nobel idee, maar geen enkel bedrijf zal hier geld aan willen uitgeven.
Ik verwacht ook niet dat ze borg staan voor dat geld, maar wel dat ze controle houden op webwinkels, PCM heeft duidelijk al een geruime tijd problemen om hun afspraken na tekomen zowel naar klanten als leveranciers. DIt had had QShops moeten zien en controleren dat verwacht ik van deze instellingen: Controle op hun klanten. Zodat wij als consumenten met vertrouwen kunnen kopen. En niet zoals in dit geval, bij stront aan de knikker, jongens snel PCM bellen want ons logo moet van de site. Dit versta ik zeker niet onder hun `verplichtingen voldoen`.

Ik heb vanwege hun logo het geld over gemaakt, maar die instellingen/bedrijven zijn dus niks waard voor consumenten. Inderdaad stom van mij daar heb ik iedergeval iets mee geleerd.

Dus een webwinkel betalen geld voor het gebruik maken van deze zogenaamde keurmerk, das lekker snel verdienen, en alleen in aktie komen als het telaat is. En zeggen we hebben onze best gedaan om met PCM te praten maar ze reageren niet

NOTE, Als PCM eerlijk zou handelen hadden ze inderdaad de site open gehouden, en alleen de mogelijkheid vrijgehouden tot bestellen onder rembours. En vooruit betalen op slot. Dit zou in mij ogen eerlijk zijn ten opzichten van je klanten. zeker de laatste weken, dit komt echt niet zomaar uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hanould: de prijs die webwinkels berekenen is inderdaad soms extreem laag. Ik zie dat niet als een probleem. Winkels die niet nadenken over de marge, retouren en reparaties en dit niet calculeren in de marge verdienen het om om te vallen. Helaas is hiervan de consument die garantie wil de dupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes01
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:23:
thja zoals al eerder gemeld in dit topic, is het probleem ook voor een groot deel te danken aan alle tweakers die gebruik maken van de PW.

De consumenten zijn goed beschermd door de overheid als het gaat om aftersales, denk bijvoorbeeld aan websites als Consuwijzer.nl etc. Webshops daarin tegen, hebben geen enkele "bescherming". Leveranciers trekken hun handen terug als een product wat bijv. maar 1 jaar garantie heeft en daar buiten (binnen 2 jaar) defect gaat, terwijl de gemiddelde Tweaker dan begint met: ja maar ik heb recht op 2 jaar garantie!!

Al met al denk ik dat we met zijn alle de markt alleen gezond kunnen houden als we bereid zijn om de status "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten" durven in te leveren. Maarja Nederlanders kennende gebeurd dit -helaas- niet snel.
Hoe zijn consumenten goed beschermd, in mijn ogen totaal niet, je bent geheel overgeleverd aan de winkels of webshops. Wat doen de overheid hieraan, helemaal niets, ja alleen een paar sites waar je klachten kwijt kan, daar krijg je vervolgens tips, zoals verstuur een aangetekende brief, die je als men lid bent `gratis` kan downloaden. lachen toch.

Weet je wat de overheid moet doen, dat webwinkels prijzen laten aanhouden die nagenoeg gelijk liggen aan de winkels, zodat je `bijna` een eerlijke handel krijgt. Immers de winkels worden bijna toonzalen voor de webshops, ga lekker kijken en informatie vragen in winkels en vervolgens bij ons bestellen, dat is geen eerlijke handel. Zeker in de foto-video is dat zo.
Overheid moet zorgen dat de prijzen niet te ver uit elkaar gaan liggen, zodat iedereen zijn marge heeft dus winst kan maken. PCM had zeker dan nog bestaan. Ik had juist bij PCM besteld omdat ze volgens hun site het op voorraad hadden. maar dat is een ander verhaal :)

Je moet als winkel uitblinken op service en kwaliteit niet alleen op prijs, dat zijn taken voor bedrijven zoals QShops en de overheid. Zo maken we elkaar alleen maar kapot. En als de winkels dicht gaan, hoe kan je dan even voelen en ruiken aan een produkt die je vervolgens toch via internet besteld... Wat krijg je dan, je kunt een produkt bestellen en je kan hem altijd binnen acht dagen terug sturen, dit produkt wordt vervolgens weer als nieuw verkocht, is dat ook een bescherming naar de consument.

In mijn ogen wordt de gehele markt verziekt door de verkoop prijzen maar vrij te laten. De oplossing voor dit soort problemen in de toekomst is vaste prijzen met een kleine vastgestelde marge daarin. Dan kan je als consument beslissen gun ik het een winkel of webschop. Gevolg zal zijn dat webshop alleen maar kunnen overleven met een winkel erbij of snel leveren, dus een grotere voorraad. zo dat is pas eerlijke handel.
En hun inkoop kan nu via de gewone weg verlopen, dus via nederlandese agenten en dealers, en niet via een raar buitenlands kanaal waar ze net even meer korting krijgen om te overleven. Hierdoor krijg je inderdaad garantie problemen logisch dat de nederlandse leveranciers zeggen, `bij ons geen garantie`. Ook hier is de consument weer de l.l en niet de webshop, die heeft zijn spullen immers ingekocht voor een appel en een ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
ikkes01 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:13:
[...]
Weet je wat de overheid moet doen, dat webwinkels prijzen laten aanhouden die nagenoeg gelijk liggen aan de winkels, zodat je `bijna` een eerlijke handel krijgt. Immers de winkels worden bijna toonzalen voor de webshops, ga lekker kijken en informatie vragen in winkels en vervolgens bij ons bestellen, dat is geen eerlijke handel. Zeker in de foto-video is dat zo.
Overheid moet zorgen dat de prijzen niet te ver uit elkaar gaan liggen, zodat iedereen zijn marge heeft dus winst kan maken. PCM had zeker dan nog bestaan. Ik had juist bij PCM besteld omdat ze volgens hun site het op voorraad hadden. maar dat is een ander verhaal :)

...
Ten eerste, dat is niet de taak van de overheid.
Ten tweede, het maakt het voor de consument alleen maar duurder.

Want in jou geval kan een winkel die goed kan onderhandelen met zijn leverancier en dus een grotere korting krijgt dus geen lagere prijs vragen.

Wat je hier nu ziet is jammer genoeg marktwerking.
Pak je een te grote marge, dan verkoop je niks en ga je failliet.
Pak je een te kleine marge, er gaat wat fout en je hebt geen reserve, dan ga je ook failliet.

Enige wat overheid misschien kan doen (in België is dat al, denk ik, want ze zijn er recent wat aan het sleutelen geweest) er moet altijd met winst verkocht worden, met uitzondering van de solden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het oneens met de opmerking dat de overheid de markt moet reguleren, maar hiervoor zie ik wel een taak bij de importeur. Helaas zie je hierbij ook weer vreemde zaken gebeuren. Canon heeft voor winkels betere prijzen dan voor webshops. Echter, valt een webshop als KE ook onder een winkel of alleen onder het kopje webshop? Het gevolg, zij worden behandeld als winkel en verlagen de prijs voor de webshop... Het systeem is gewoon niet waterdicht te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag 6 augustus 2009, P@sc@L

Raar dat namen van medewerkers van PCM op dit forum worden verwijdert. Ik d8 dat er in Nederland en op internet het recht van VRIJHEID op Meningsuiting heerst !
Maar OK hieronder geen namen meer van medewerkers van PCM. Wel een verhaal over MORAAL.

Reactie op mededeling aangifte doen heeftgeen zin.
Aangifte doen van oplichting omdat de wetelijke terugbetalingstermijn van 30 dagen is verstreken heeft volgens mij wel degelijk zin. Want de eigenaren van pcm tegen wie ik aangifte wil doen, zullen zo aangepakt worden en niet zonder sancties voor hun schuldeiser(s) kunnen verdwijnen.

Misschien is niet iedereen het daarmee eens. Maar ik vind dat als je veel GELD van iemand vraagt en krijgt omdat de klant erop VERTROUWD dat het product zal worden geleverd en zo niet erop vertrouwd dat je het geld terug krijgt; dat ze schuldig zijn aan oplichting of DIEFSTAL van geld,
als ze het ontvangen geld niet meer aan de EIGENAAR terug geven, maar in hun eigen zak stopppen
.

Het feit is dat pcmegastore geld heeft ontvangen van een klant dat geld is betaald als deel van de afspraak voor een bepaald product.
Wanneer het product niet meer geleverd hoef tte worden omdat de bestelling is geannuleerd, dan hoeft pcmegastore het product ook niet te betalen en hebben ze dus geld niets.
DAN is het natuurlijk de normaalste een eerlijkste zaak van de wereld dat dit geld, vervolgens weer aan de klant wordt teruggegeven. Heb ik gelijk of niet?
PCM kan het dan niet maken om dit geld van een ander stiekem zelf te gaan gebruiken om hun eigen financiele problemen met andere schuldeisers op te gaan lossen.

Want als pcm dat wel doet een nieuwe kleine koper of schuldeiser zijn tegoed niet terug betalen, dan komen er alleen maar meer schuldeisers bij. Zoals mij.

Vandaar dat ik ook niet opgeef en ga denken van: "laat ze mijn geld maar houden het is te veel moeite om het terug te vragen, via de jurische molen" Ook al hoopt megastore dat hun schuldeisers zullen opgegeven en ze het geld niet meer terug hoeven te betalen. Zo makkelijk zijn ze er niet van af.
Echter zelf geld gaan halen lijkt me alleen een beetje gevaarlijk.
Maar ik ga als eerste stap zeker aangifte ga doen tegen deze handelaren bij de Politie.

Wachten met (dure) juridische stappen is misschien nu nog wel het beste.

Een klacht in gaan dienen bij de consumentenbond consuwijzer, die wel achter de consument staat ipv achter de handelaar is ook een optie.

Ik kan op advies van andere berichten op dit forum ook PCM eerst nog een kans geven door in een aangetekende brief of dmv telefoontjes ipv emails om mijn recht op terugbetaling op te vragen.
"Wish me Luck"
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Lees voor het posten eerst even de startpost.

Wat wij in ieder geval niet willen zien:
Mededelingen dat jij ook een order of creditering open hebt staan.
Beschuldigingen als "oplichting", etc.