nee ik heb het over een populier die in 10 jaar groot groeit,
verbrand kan worden met een bepaald doel, en binnen 10 jaar weer een nieuwe grote populier kan zijn.
(dat is wat het woord renewable inhoud, en de cyclus die dus heel kort is)
ik zie co2 meer als een indicator van over-verbruik, omdat ik een aantal boeken heb gelezen dat in het verleden de aarde een oplossing heeft gemaakt na grote vulkaan uitbarstingen.
het herstel duurde lang, tienduizenden jaren, maar het herstel was er wel,
ik heb dus <nog> niet echt een opinie over co2 uitstoot, behalve dan als maatstaf voor verbruik wat we nu hebben.
ik heb wel een opinie over co2 en css, omdat in barendrecht is gebleken dat co2 wat ontsnapt boven de grond blijft hangen, en in het nederlandse polderlandschap dat wellicht niet zo`n fris idee is, voor moeder en de kinderen thuis, terwijl shell in pernis de winst maximeert.
het klinkt mij wel bekend in de oren : rekencentrum brandje geblust, admin dood.
klinkt niet echt als een goed idee...want wat is er nu echt belangrijk ?
het fijnstof verhaal snap ik al helemaal niet, iedereen weet en zegt dat het slecht en fout is,
niemand doet iets, iedereen zal daar dus individueel iets aan moeten doen.
wind-zonneenergie is trouwens helemaal fijnstof vrij,
kolencentrales braken enorme hoeveelheden uit, maar we willen ook goedkope stroom,
grote onbegrijpelijke tegenstellingen.... de euro regeert duidelijk, ten koste van alles, zelfs 2 jaar van je eigen leven.
[
Voor 18% gewijzigd door
Anoniem: 238103 op 11-09-2009 09:36
]