flitspaal.nl schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:11:
Zo.
Daarnet heeft mijn vriendin de Nuon gebeld en ons maandbedrag verlaagd naar 70 euro in de maand. De persoon aan de andere kant was even stil en kwam daarna met de opmerking "Dat is wel *ERG* laag. Waarna mijn vriendin vrolijk meldde dat dat bedrag nog steeds te hoog was.
Als ik een voorzichtige berekening maak t/m het einde van het jaar dan kom ik uit op een bedrag van ruim 1900 euro wat we niet hebben uitgegeven aan de Nuon en 628 euro subsidie die we hebben teruggekregen op de zonneboiler. Totaal dus ruim 2500 euro dan alweer "terugverdiend" op onze investering van 13000 euro.
Dat gaat dus *ERG* hard

Mijn kompelementen, beste flitspaal, ook trouwens voor je fraaie verslag van jullie duurzaamheidsoffensief op OliNo.org. Als dat niet inspirerend werkt, weet ik het ook niet meer!
@Zonnigtype:
Respect trouwens voor het stukje op televisie in "Alles draait om geld".
Het is trouwens dat je het zegt dat het een oude lamp is met een doekje erover, anders had denk ik heel Nederland gelooft dat het een designlamp was geweest.

.
Is het overigens waar dat je EN geen baan hebt en geen uitkering? Wat is jullie primaire bron van inkomsten? Of kan je met het bijhouden van PolderPV je brood verdienen?
Hahaha, dat deed op het werk van mijn vriendin ook de nodige wenkbrauwen fronsen. Dat is de ellende met zo'n TV-programma waarin een paar uur camerawerk tot een 3 minuten wordt samengeperst, en er de nodige nuances verloren gaan. En er vervolgens ook nog eens niet aan de gefilmde voorgelegde "leuke one-liners" worden tussengevoegd. Gaat wel vaker zo bij media, dus blijft gevaarlijk.
Geen "betaalde baan" hier bij de webmaster, maar wel bij zijn partner die 4 dagen in de week werkt. Uiteraard, uit principe al niet, geen uitkering. Polder PV brengt niks op, kost alleen maar geld aan verbruikte kWh (PV-systeem is nog lang niet "terugverdiend"...). Het genoemde gespaarde bedrag was totaal van ons beiden. Gros zit in duurzame en/of sociale fondsen van Triodos en ASN, al jaren.
We hebben gewoon al vele jaren een zeer basic, in onze ogen nog steeds rete-comfortabel huishouden, wat vele, vele malen meer luxe kent dan minimaal een kwart tot een derde van de wereldbevolking. Dus waarom nog een "salaris" (met alle toestanden die d'r bij horen) erbij? Wat voegt dat toe? M.i. byzonder weinig. Dan maar ten dienste staan van de samenleving als geheel, geheel gratis en zonder reclame ellende. De feed-back is overweldigend positief, dus waarom zou ik er mee ophouden?
Wel erbij gezegd dat dit hoogstwaarschijnlijk geen permanente situatie zal zijn, want voor je het weet staat je partner ook op straat. En dan moet er wel effekes wat anders gebeuren. We zien wel, ik ben niet bang voor de toekomst... Wie weet is de KPN dan inmiddels wel zo duurzaam geworden, dat ik alsnog weer post ga bezorgen (heb ik jarenlang gedaan).
Overigens zijn onze maandbedragen 12 Euri bij Greenchoice voor kookgas en restantje elektra (veel te hoog, we krijgen altijd terug) en blijvend absurd 44,85 Euri bij Vattenfall-NUON voor de onverkozen en niet liberaliseerbare, gedwongen stadswarmte (vastrecht eerste jaarhelft 57% van totaal, wordt tweede jaarhelft volgens opgave NUON alweer 63% van totaal bij 10 GJ verbruik, dit exclusief een moeilijk in paar woorden uit te leggen "kookgascorrectie"...). We betalen apart aan drinkwaterbedrijf Dunea ruim 10 Euri/mnd. voorschot. Totaal aan (deels niet reëele) voorschotten: 66,85 Euri/mnd. Het overgrote merendeel van onze "energie en drinkwater" lasten bestaat uit bezopen, nooit door bewust gedrag meer te beïnvloeden vastrechten. Dat was in 2008 al opgelopen tot 92,4% van onze totale energiekosten (inclusief die velen op het verkeerde been zettende teruggave energiebelasting van Min. Fin. van, anno 2009, alweer een "lieve" 379,16 Euro incl. BTW ter "compensatie" van dat bezopen capaciteitstarief)...
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)