Edit: misschien kan ik beter een eigen topic openen.
[ Voor 99% gewijzigd door Perzikvrucht op 25-11-2009 18:03 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Perzikvrucht op 25-11-2009 18:03 ]
Ik zeg niet dat je moet wachten. Ik zeg alleen dat die schijf van Hitachi al in productie is en ook interessante resultaten neerzet. Hoe het met de geluidsproductie gesteld is is onbekend lijkt mij. Per type verschilt het ook. Hiervoor had ik een T166 500GB, nu een F3 500GB, en deze laatste is puur stiller dan de T166. De F3 is zeker een stille schijf. Ik heb ook ervaring met de Hitachi 7K1000.B en die maakt inderdaad wel wat geluid (ongeveer niveau T166 eigenlijk volgens mij), maar misschien heeft Hitachi net als Samsung ook zijn huiswerk gedaan.Sjah schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:45:
Waarom zou je op de Hitachi's wachten. Heb zelf hier voor Hitachi's gehad, en waren prima, maar die Samsung F3 500 is nog een stuk stiller.
[ Voor 12% gewijzigd door monnick op 01-12-2009 21:59 ]
AHCI is in theorie het snelst want daarmee kun je de meer geavanceerde SATA functies benutten zoals NCQ. Of NCQ sneller is is weer een vraag op zich, dit schijnt per schijf en situatie te verschillen. Je kan er hier alles over lezen: http://forums.storagereview.net/index.php?showtopic=26965 Je moet wel uitkijken met wisselen tussen deze modussen in het bios want in sommige gevallen vindt je OS het niet leuk als je omwisselt en wil deze niet meer booten. Met XP is dit zeker problematisch, ik weet niet hoe Windows 7 hiermee om gaat.monnick schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:57:
[...]
In het bios kon ik voor OnChip Sata Type kiezen: AHCI, RAID en Native IDE...Welke optie moet ik hier eigenlijk kiezen? Volgens mij staat het momenteel op Native IDE (heb ik zelf gedaan) maar default was AHCI![]()
[...]
En weet iemand waar ik eventueel betere/recentere drivers voor deze HDD kan vinden? Op de site van Samsung zelf kan ik niks vinden wanneer ik zoek in hun downloadcenter.
Oke, dan gaat hij weer terug naar AHCI.fckgw schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:00:
[...]
AHCI is in theorie het snelst want daarmee kun je de meer geavanceerde SATA functies benutten zoals NCQ. Of NCQ sneller is is weer een vraag op zich, dit schijnt per schijf en situatie te verschillen. Je kan er hier alles over lezen: http://forums.storagereview.net/index.php?showtopic=26965 Je moet wel uitkijken met wisselen tussen deze modussen in het bios want in sommige gevallen vindt je OS het niet leuk als je omwisselt en wil deze niet meer booten. Met XP is dit zeker problematisch, ik weet niet hoe Windows 7 hiermee om gaat.
Zoiets als drivers voor een HDD bestaat eigenlijk niet. Voor zover je drivers nodig hebt moet je zoeken naar chipsetdrivers.
staat win 7/boot op de schijf die je test?monnick schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:01:
[...]
Oke, dan gaat hij weer terug naar AHCI.
Ik heb al eens geswitched van AHCI -> Native IDE en dat vond Windows 7 in ieder geval geen enkel probleem
Identieke PCB zou je moeten halen uit een soortgelijke schijf. Maar of je dat 'klik klak' kan overzetten lijkt me niet, zeker bij een hoop moderne schijven die een complete behuizing hebben waar de pcb in zit wordt dat lastig. Je hebt kans dat bij het openen van de schijf je meteen vitale componenten blootlegt waardoor het nooit meer zal werken, of als je aan de slag moet met een soldeerbout dat je het probleem alleen maar erger maakt.TimMer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:14:
Iemand nog een idee?
RMA is leuk en aardig, maar die 800GB aan data is eigenlijk onmisbaar. Ik weet het: backup. Helaas groeit het geld niet in de tuin hier voor RAID en dergelijken en is het helaas al te laat. Of bestaat de mogelijkheid dat de data er toch nog afgehaald kan worden i.v.m. werkende spinup?
Is het trouwens mogelijk om ergens een identieke PCB te regelen? Aangezien de drive wel spinup doet en blijft draaien, lijkt het mij dat het aan de PCB ligt. Sowieso staat Samsung bekend om zwakke PCB's aldus de vele resultaten via Google.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb er idd een RAID controller (Nvidia) tussen staan maar ook van die geeft ie de temps niet weer.nero355 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:45:
Heb je niet een RAID Controller ertussen staan toevallig ?? Die van mij hangt op een Sil3114 en die geeft 1 Temperatuur door voor alle 4 schijven
Als je nVidia controller in RAID modus staat dan kan je die dus niet uitlezen : Zet hem eens op AHCI/IDE (PATA emulatie) indien je geen RAID 0 of 1 hebtchim0 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:55:
Ik heb er idd een RAID controller (Nvidia) tussen staan maar ook van die geeft ie de temps niet weer.
Cheapo troep héWel raar trouwens, 1 temp voor alle 4 de schijven.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Kan dus niet, staat in RAID 0. Maar ik heb nog een losse PCI SATA controller (Sillicon Image chipset), misschien dat ik die eens probeer maarja alleen maar om de temp uit te lezen is ook zoiets, heb liever geen extra PCI kaarten in m'n PC.nero355 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:09:
[...]
Als je nVidia controller in RAID modus staat dan kan je die dus niet uitlezen : Zet hem eens op AHCI/IDE (PATA emulatie) indien je geen RAID 0 of 1 hebt
Anoniem: 322549
Anoniem: 322549
Nee, dat klopt, want de schijf functioneert gewoon goed. Hij bleef waarschijnlijk klikken omdat moederbord bleef aansturen op de Satapoort (Ledlampje frontpaneel computer van harddisk bleef overigens ook branden.)srdevil schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:59:
De Samsung Spinpoint F3 schijven staan bekend van het 'klikgeluid' de eerste keer dat de hardeschijf aangezet word. Als ik het me goed herinner komt dit door het positioneren van de koppen. Waarom er geen hardeschijven meer herkend werden blijft me een raadsel, maar dit komt dus (naar verwachting) niet door het klikgeluid.
Maar vandaag zag ik ineens:Waarschijnlijk niet: samsung maakt alleen schijven met 1, 2 of 3 platters. De F3-serie heeft 500GB-platters, dus de grootste F3 wordt zeer waarschijnlijk 1.5TB.
Ze voelen vast de concurrentie van Hitachi. Hun 2 TB schijf gaat relatief voor spotprijzen weg pricewatch: Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB , vooral als je nagaat wat je vroeger neer moest leggen voor de grootste leverbare schijf.Kuhlie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:00:
Ik heb ooit eens op een nieuwsbericht van de frontpage gezegd te hebben:
[...]
Maar vandaag zag ik ineens:
http://www.google.com/search?q=HD203WI
Een 2TB Samsung harde-schijf, 4 platters van 500GB! Weliswaar een EcoGreen (dus 5400RPM), waarmee hij wat mij betreft niet F3 maar F2 hoort te heten, maar toch.
[ Voor 39% gewijzigd door Sjah op 21-12-2009 20:14 ]
THNX, that was the trick..... het heeft me heel wat uurtjes gekost. En dan is het zoiets simpels.........Sjah schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:09:
Ja moet gerformatteerd worden, maar dan moet je hem wel kunnen zien in Windows. Wacht even je ziet um wel in apparaatbeheer, dan is het wel ok, ga naar schijfbeheer, en formatteer um.
Is altijd he met een nieuwe schijf
[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 22-12-2009 07:42 ]
Het zou dan de F4 moeten worden als je de logica volgtKuhlie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:00:
Ik heb ooit eens op een nieuwsbericht van de frontpage gezegd te hebben:
Maar vandaag zag ik ineens:
http://www.google.com/search?q=HD203WI
Een 2TB Samsung harde-schijf, 4 platters van 500GB! Weliswaar een EcoGreen (dus 5400RPM), waarmee hij wat mij betreft niet F3 maar F2 hoort te heten, maar toch.
De Canadese Dollar scheelt tegenwoordig niet zoveel meer van de Amerikaanse: 0,95 USD =~ 1 CAD.nero355 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:19:
[...]
(knip)
Alternate.NL zal hem dan ook wel binnenkort hebben. Alleen een beetje jammer dat je hem ook voor 149 Canadian Dollar kan kopen en dat is weer iets van 100 US Dollar en dat is weer ERG weinig €uro's![]()
Dat wist ik nietKuhlie schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:34:De Canadese Dollar scheelt tegenwoordig niet zoveel meer van de Amerikaanse: 0,95 USD =~ 1 CAD.
Someone please? Meer mensen waarvan de voeding hoog gaat piepen met een HD502HJ eraan?Saturnus schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:20:
Ik heb hier sinds een dag een HD502HJ en een Be Quiet! L7 530W voeding. Na wat onderzoek (andere HDD's, voeding, aansluitingen), kom ik tot de conclusie dat deze combinatie de veroorzaker is van een zeer hoge pieptoon afkomstig van de voeding. Het is heel erg irritant en je krijgt er hoofdpijn van.
Zou mijn HD502HJ gaar zijn? Of de voeding?
Wie kan hier iets over zeggen? Het is naar mijn mening onlogisch dat één bepaald stukje hardware een pieptoon veroorzaakt.
Combinatie lijkt me sterk. Heb je je schijf in een andere PC geprobeerd?Saturnus schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:27:
[...]
Someone please? Meer mensen waarvan de voeding hoog gaat piepen met een HD502HJ eraan?
[ Voor 32% gewijzigd door chim0 op 30-12-2009 11:40 ]
Ik heb op deze voeding andere hardeschijven gehad: Geen piep.chim0 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:40:
[...]
Combinatie lijkt me sterk. Heb je je schijf in een andere PC geprobeerd?
Denk dat die piep eerder je voeding is dan je schijf.
Ik heb sinds zaterdag 3 HD502HJs, waarvan 2 in RAID 0 op een MSI 790FX-GD70 (SB750). Het installeren van Windows 7 x64 ging niet helemaal vlot (de eerste keer kreeg ik driver errors van de RAID controller net na de installatie). Maar nu loopt het zoals het moet : lekker snelchim0 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 07:35:
Iemand ervaring met F3's in RAID-0 op een AMD bord? Iets in de trend van 780/785/790 chipset?
[ Voor 2% gewijzigd door Kosty op 05-01-2010 00:19 . Reden: Piepmysterie.... ]
Ik heb 2x 1TB F3's in een Antec P183 hangen en ik moet zeggen dat ik ze idle nog niet heb gehoord. Pas wanneer ik meerdere dingen tegelijk extract of repair etc. hoor ik ze heel zachtjes maar dan moet ik er wel op letten, dus eigenlijk niet noemenswaardig.S0epkip schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:26:
Omdat ik het in de reviews niet écht duidelijk kan vinden: wat vinden de eigenaars van de idle geluidsproductie van de F3 1TB?
Ik ben op zoek naar een grote disk voor opslag (bootschijf is een SSD) en hecht waarde aan hoge (schrijf)snelheden i.v.m. uitpakken van ISO's etc. maar een grote idle geluidsproductie kan toch een dealbreaker zijn. Geluidsproductie onder load maakt me minder uit, omdat dat niet zovaak gebeurd. (En ja, toch wil ik graag een 7200RPM schijf...)
Of moet ik voor "stil" toch een EcoGreen F2 aanschaffen? Of is de 500GB F3 ook idle stiller dan de 1TB F3?
(Ik heb genoeg reviews gelezen, maar geen sluitend antwoord gevonden)
[ Voor 23% gewijzigd door reinsaddict op 06-01-2010 01:11 ]
Ik ken het geluid met mijn 500Gb variant ook, ik vind het niet heel storend, je score vind ik ook een beetje raar, hij zakt nog al diep weg, was je pc bezig met iets toen je hem benchte ?jouke_buissink schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:10:
Grappig om te lezen dat je net besloten hebt tot aanschaf over te gaan Soepkip.
Ik ben namelijk zéér ontevreden over deze schijf. Herinneren jullie je de harde schijven van 8 jaar terug nog? Dat je constant keihard knetterende geluiden hoorde als je de schijf benaderde en als je bestanden kopierde of gewoon een spel speelde?
Hier heb ik met de F3 1TB zeeer veel last van. Schijf is uitermate luid aanwezig bij mij. Dit viel me lange tijd niet op omdat ik mijn os op een spinpoint 320gb had staan en de f3 als opslag diende.
Hell zelfs idle knetterd deze schijf er af en toe over.
Heb even een plaatje van de hdtune geupload. Wie kan hier voor mij zijn licht over laten schijnen?
Bench systeem: i7-860 met p55-GD65 mobo.
[img=http://img10.imageshack.us/img10/393/hdtunef31tb.png]
Signature
Ik heb sinds een maandje ofzo ook een F3 1TB maar kan me totaal niet vinden in wat je beschrijft. De enige keer dat ik hem hoor is wanneer ik m'n torrents aanzet, zijn er stuk of 100 en allemaal best groot, hij moet dan in 1 keer 500GB lezen en dan hoor je hem bufferen en ratelen (indrukwekkend om te zien hoe de 32MB cache zich hier laat zien want hij laadt ze heel snel, op m'n oude schijf moest ik echt lang wachten voordat alle torrents "gereed" waren) maar verder hoor ik hem totaal niet. Ook die diepe dalen in je benchmark zijn niet gezond, was je iets aan het doen daar? Snelheid en access time komen redelijk overheen met die van mij.jouke_buissink schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:10:
Wie kan hier voor mij zijn licht over laten schijnen?
Mwa, denk niet dat ie kapot is. Die pieken zie je wel vaker en je snelheid en access time zijn goed. Alleen dat geluid maar ik weet niet in hoe verre dat verschilt per schijf want ik heb ervaring met maar 1 schijf. Anders zou je hem in een andere PC kunnen testen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jericho NutS op 08-01-2010 18:57 ]
I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408
[ Voor 55% gewijzigd door Kuhlie op 11-01-2010 13:57 ]
Signature
Vind je ??! Die dingen bestaan al een tijdje en die Green meuk is de slome stille variant ... hoort super cheap te zijnSjah schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:23:
tJa, de allerlaatste hardware met de grootste patsfactor kost altijd meer dan vaak redelijk is. Is nooit anders geweest.
bijna overal:Kuhlie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:27:
Ik vermoed dat ze in Nederland nog niet te krijgen zijn
Edit: ah toch, oa bij redcoon: http://www.redcoon.nl/ind..._HD203WI_EcoGreen_F3_2TB/
Anoniem: 9449
Ik vermoed dat de marketingafdeling van samsung vond dat als ze er een F2-stickertje op zouden plakken, de harde schijf meteen al 'verouderd' zou aanvoelen, omdat er ook al een F3-serie was.Kuhlie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:00:
Weliswaar een EcoGreen (dus 5400RPM), waarmee hij wat mij betreft niet F3 maar F2 hoort te heten, maar toch.
Tenzij het 3 platters van 667GB zijn natuurlijk.nero355 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:32:
Die zijn er niet, maar 2 TB is al 1 a 2 jaar niks nieuws meer. Alleen het aantal platters is omlaag gegaan.
Anoniem: 9449
Het zou kunnen dat dit zo is, maar lijkt me zeer sterk want hier is totaal geen nieuws over geweest. Overigens is het technisch allang mogelijk, sommige laptopschijven hebben een nog hogere datadichtheid.abusimbal schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:31:
Tenzij het 3 platters van 667GB zijn natuurlijk.
[ Voor 39% gewijzigd door abusimbal op 19-01-2010 17:42 ]
Signature
[ Voor 6% gewijzigd door djfrankel op 20-01-2010 20:12 ]
[ Voor 20% gewijzigd door JWubs op 20-01-2010 21:03 ]
Het lijkt er dus op dat dat meer aan andere factoren ligt. De burst rates van mijn F1 en 2 F3's in RAID ook hetzelfde.The burst rate is the highest speed (in megabytes per second) at which data can be transferred from the drive interface (IDE or SCSI for example) to the operating system.
[ Voor 14% gewijzigd door djfrankel op 20-01-2010 21:11 ]
Mijn fout, Samsung gebruikt maximaal 3 platters in hun schijven.BGB4rn schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:51:
Ik denk eerder dat er gewoon 4 platters in zitten van 500GB ?
En hoe kom je er bij dat samsung altijd met 3 platters werkt ? ik heb een F3 met 500GB, daar zit AFAIK gewoon 1 platter in
[ Voor 22% gewijzigd door abusimbal op 20-01-2010 22:03 ]
Dus niet maximaal 3?abusimbal schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:00:
[...]
Mijn fout, Samsung gebruikt maximaal 3 platters in hun schijven.![]()
In de 500GB 1 in de 1TB 2 en in hun 1.5TB model dus 3.
Iemand op onderstaand forum heeft zijn 2TB Samsung gewogen en vergeleken met een 1.5TB model.
De 2TB is zwaarder en hij concludeert daaruit dat er dan 4 platters in moeten zitten i.p.v. 3.
http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=56688
Boeit hetaval0ne schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:38:
Dus niet maximaal 3?
Kan boeien, hoe meer platters hoe hoger je gewicht, energieverbruik, warmte, geluid, kosten en in theorie meer kans op crash. (denk dan vooral aan de Hitachi met 5 platters van vroeger)nero355 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:46:
[...]
Boeit hetDaarnaast kan een beetje denken geen kwaad : ALLE huidige HDD modellen van welk merk dan ook gaan uit van 500 GB platters. En hoeveel heb je er nodig voor 2 TB ?? Juist ...
[ Voor 18% gewijzigd door abusimbal op 22-01-2010 14:55 ]
Ja het boeit. Als iemand hardnekkig blijft beweren dat Samsung max 3 platters heeft dan kan het best zijn dat ze misschien 667Gb platters gebruiken. Een beetje denken kan geen kwaad.nero355 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:46:
[...]
Boeit hetDaarnaast kan een beetje denken geen kwaad : ALLE huidige HDD modellen van welk merk dan ook gaan uit van 500 GB platters. En hoeveel heb je er nodig voor 2 TB ?? Juist ...
[ Voor 36% gewijzigd door S0epkip op 23-01-2010 13:34 ]
[ Voor 9% gewijzigd door abusimbal op 23-01-2010 18:36 ]
zou hier dan wel graag paar screens met benchmarks van zien aangezien ik ook van plan ben deze schijven in raid 5 te zetten en eventueel ook of ze lekker stil zijnaval0ne schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:54:
Ik heb 4 2TB F3 spinpoints besteld, deze komen op een areca arc1210 in raid 5. Ik hoop dat deze F3 schijven minder problemen in raid hebben dan de F1 schijven (hoewel ik al een jaar zonder enig probleem 5x1TB F1 schijven in RAID 5 gebruik)
Volledige review komt eraan maar levertijd is een week dus het duurt nog even.B0B01985 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:02:
[...]
zou hier dan wel graag paar screens met benchmarks van zien aangezien ik ook van plan ben deze schijven in raid 5 te zetten en eventueel ook of ze lekker stil zijn
Greetz B0B0
Hou ons zeker op de hoogteaval0ne schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:54:
Ik heb 4 2TB F3 spinpoints besteld, deze komen op een areca arc1210 in raid 5. Ik hoop dat deze F3 schijven minder problemen in raid hebben dan de F1 schijven (hoewel ik al een jaar zonder enig probleem 5x1TB F1 schijven in RAID 5 gebruik)
1) Je vraag hoort hier niet thuis, je hebt nl zelf iets gedaan,waardoor je hd niet meer juist is.Joey101 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:34:
HD103SJ gaat het hier over![]()
Hallo,
Ik zat vandaag te computeren en ik vond mijn Partities te groot (ik heb 1TB HD niet meer schijven) verdeeld in OS - Programmas en Games - Muziek
Ik vond de HD van OS en Programmas en Games te groot dus ik wou ze verkleinen.
Dus ik na schijfbeheer en de de OS aangeklikt met rechts en partitie verkleinen even de aantal mbs invoeren en even wachten, klaar dacht ik nu werden de zwarte balkjes boven de namen van de hdd worden allemaal groen.
Nu kwam er een stukje tussen met X aantal GB Niet toegewezen ruimte.
Nu deed ik hetzelfde met Programmas en Games. Ik zet de computer uit omdat ik weg moest. Kom ik net thuis start de computer niet meer op
Ik krijg alleen een zwart scherm met links boven een knipperend streepje _
Ik heb ook al dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=464607 gelezen maar snap er niet zoveel van.
Nu heb ik al geprobeerd me OS schijf opnieuw te instaleren (Staat dynamisch achter in win7 installatie), maar het lukt niet gebeurd weer hetzelfde.
Zo ziet het scherm eruit als je bij het scherm komt op welke schijf je windows wil insatalleren.
Schijf 0: niet-toegewezen ruimte_______________0.0MB______0.0MB_____ -
Schijf 0: Partitie 2___________________________100.0MB____86.0MB_____Systeem
Schijf 0: Partitie 3(was OSna format partitie 3)____117.1GB____117.0GB_____Dynamisch
Schijf 0: Partitie 4: NieuwVolume(kwam voort uit verkleining)58.6GB___58.5GB___ Dynamisch
Schijf 0: niet-toegewezen ruimte_______________1.0MB______ 1.0MB_____-
Schijf 0: Volume Programmas en Games________146.5GB____120.6GB____Dynamisch
Schijf 0: Volume Muziek______________________462.8GB____337.1GB____Dynamisch
Schijf 0: niet-toegewezen ruimte________________1.0MB______1.0MB______-
Is mijn data weg ??
Wie kan mij helpen
Groetjes Joey
dan wacht ik nog even afaval0ne schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:49:
[...]
Volledige review komt eraan maar levertijd is een week dus het duurt nog even.
Dat tikken heb ik ook, omdat mijn raid controller de schijven afzet als ze 30min niet wordt gebruikt, misschien is dit hetzelfde bij jou?Sjef_Arie schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:21:
In mijn nieuwe PC zit ook een spinpoint f3 1TB, maar is het normaal dat deze schijven nogal luidrichtig zijn?
Hij maakt dat typische hardeschijfgeluid, alleen doet ie dat vrij hard. En af en toe tikt/klopt ie een beetje.
Meer mensen die dat opvallen of ben ik de enige?
Mijn oude 5400rpm schijven zijn fluisterstil...
Heb ook de F3 1TB maar heb niet echt last van de door jouw genoemde problemen. Soms ratelt de hardeschijf wel inderdaad, maar dat komt omdat die dan ook bezig isSjef_Arie schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:21:
In mijn nieuwe PC zit ook een spinpoint f3 1TB, maar is het normaal dat deze schijven nogal luidrichtig zijn?
Hij maakt dat typische hardeschijfgeluid, alleen doet ie dat vrij hard. En af en toe tikt/klopt ie een beetje.
Meer mensen die dat opvallen of ben ik de enige?
Mijn oude 5400rpm schijven zijn fluisterstil...
kan je een hdtune test van je hd hier posten?Saven schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:28:
[...]
Heb ook de F3 1TB maar heb niet echt last van de door jouw genoemde problemen. Soms ratelt de hardeschijf wel inderdaad, maar dat komt omdat die dan ook bezig is
Waar ik me trouwens wel aan erger, ook met mijn nieuwe pc, is dat als ik bijvoorbeeld iets uitpak met WinRAR/7-ZIP of ik repair met behulp van PAR bestanden, dan wordt mijn computer enorm traag. Applicaties openen duurt echt 3 keer zo lang als normaal, terwijl de processor maar 8% cpu ongeveer gebruikt.
Is hier een (goedkope) oplossing voor dat iemand weet?Vond het niet echt topic waardig namelijk
Jep, is van pakweg 20 dagen terug:thefxr schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:14:
[...]
kan je een hdtune test van je hd hier posten?
ik heb 6 hd's, jij maar 1 in je pc?Saven schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:04:
maar hebben jullie dat niet dan? als je een full hd film met 7zip/winrar loopt uit te pakken? Dat alles behalve dat uitpakken dan enorm traag wordt?
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Niks meer ? Buiten een standaard installatie manual heeft er tot nu toe nog niks op gestaan.Lord_Gaav schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:31:
Iemand enig idee waarom er niks meer de vinden is op de Samsung site over de HD203WI?
Dan komt het dus, omdat je maar 1 HD hebt, die kan niet alles tegelijk doen, om dit op te lossen moet je 1 hd bijzetten.Saven schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:27:
@abusimbal: oke dan weet ik iig dat dat zo hoort
@thefxr: jep 1 hdd
In RAID0 gok ik dan toch?thefxr schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:18:
[...]
Dan komt het dus, omdat je maar 1 HD hebt, die kan niet alles tegelijk doen, om dit op te lossen moet je 1 hd bijzetten.
Het lijkt alsof de positie van de schijf uitmaakt: verticaal maakt hij die nare tikgeluiden, maar horizontaal zijn ze grotendeels verdwenen.TGEN schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:13:
Geen idee. Ik weet wel dat die tikgeluiden die ze maken behoorlijk hard zijn. Moet nog ff zien hoe ik dat op kan lossen...
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq