Nou ik wel. De eerstvolgende scootersjaak die bij het stoplicht staat van 'heng heng heng' mag van mij tussen 2 stadsbussen gevouwen worden.
Want? Nogal kort door de bocht, een beetje scooter trek jij dr met je Alto niet uit hoor.
Ioniq 5 P45
Verwijderd
WTF heeft dat er mee te maken? Het is irritante kutherrie van knaapjes die aandacht tekort komen of hun scooter zover hebben opgevoerd dat ie niet meer normaal stationair wil draaien. Sneu. Dat is het.
scooters moeten gewoon geschrapt worden. Een praktijk examen voor scooterrijden zou zeer zeker niet verkeerd zijn. Links, rechts, tussendoor, het maakt allemaal niet uit voor die scooterrijders.
Eerst netjes achter me blijven (op 3cm afstand) dan me rechts inhalen over het fietspad omdat ik afrem (want ik moet rechtsaf en op 3cm zie je mijn knipperlicht niet) vervolgens schrikken (want ineens zie je wel een knipperlicht en een wiel dat draait) en op je bek gaan. Vervolgens z.s.m. maken dat je wegkomt met beschadigde scooter terwijl ik nog met mijn neus rechtuit sta omdat ik al lang had verwacht dat ie er ineens langs zou vliegen.
Zou niet mogen, maar ik moest toch wel ff lachen om die scooterjostie
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Iets klopt er niet in je verhaal. De scooter gaat je rechts voorbij en schrikt dan omdat je linksaf wilt? En van rechts ziet hij wel je linkerknipperlicht, maar van achter niet? Of jij wilde rechts af of hij ging je links voorbij.Gisae schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:53:
Eerst netjes achter me blijven (op 3cm afstand) dan me rechts inhalen over het fietspad omdat ik afrem (want ik moet linksaf en op 3cm zie je mijn knipperlicht niet) vervolgens schrikken (want ineens zie je wel een knipperlicht en een wiel dat draait) en op je bek gaan. Vervolgens z.s.m. maken dat je wegkomt met beschadigde scooter terwijl ik nog met mijn neus rechtuit sta omdat ik al lang had verwacht dat ie er ineens langs zou vliegen.
Edit: of ik lees iets verkeerd en heb blijkbaar te lang en te hard gewerkt vandaag.

[ Voor 12% gewijzigd door zimbab op 01-09-2009 21:10 ]
Verwijderd
Daarvoor hebben ze passeerhavens voor uitgevonden, helaas niet op elke provenciaale weg te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:50:
Het ergste van die bromdingen is dat ze op een 80km-weg mogen.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:58:
Nou ik wel. De eerstvolgende scootersjaak die bij het stoplicht staat van 'heng heng heng' mag van mij tussen 2 stadsbussen gevouwen worden.

Eh, ik moest rechtsaf jazimbab schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:08:
[...]
Iets klopt er niet in je verhaal. De scooter gaat je rechts voorbij en schrikt dan omdat je linksaf wilt? En van rechts ziet hij wel je linkerknipperlicht, maar van achter niet? Of jij wilde rechts af of hij ging je links voorbij.
Edit: of ik lees iets verkeerd en heb blijkbaar te lang en te hard gewerkt vandaag.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
*Wilde hier iets plaatsen over alles over een kam scheren en zo, maar laat het maar achterwege
*

Waar ik me vooral mateloos aan erger zijn die bizar lawaaiige scooters in de binnenstad, en dan de noodzaak om om de 5 seconden heel even volgas te geven (terwijl bijna stapvoets ze naast een fietser rijden bijv)
brbrbrbrbrbrbrbrbrbr HENG brbrbrbrbrbrbrbrbrbr HENG brbrbrbrbrbrbrbrbrbr HENG brbrbrbrbrbrbrbrbrbr
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
anders valt ie stil eh, maar rij er dan met je Amerikaan ernaast en laat hem eens horen hoe een echte blok moet klinken
(wellicht schrikt ie zo hard dat ie zijn kletterding stil laat vallen)
maar toch liever zo, dan dat je al van ver het *HHEEEENNNNGGG* *HHHEEENNNGG* hoort afkomen en je gaat afvragen wanneer ie nu gaat passeren, en/of ie wel voor het einde van de straat gestopt gaat geraken. Wat niet veel later dan ook vrij lastig blijkt te zijn getuige de piepende remmen en bandjes en heel af en toe het gekletter van het 'race-dingetje' op de stenen en het bijhorende gevloek van de bestuurder (en af en toe de ambulance)
* soulrider woont op het einde van een vrij drukke, rechte eenrichtingstraat die van het ene plein naar een ander plein gaat in het centrum van zijn dorp en hoort vaak zulke brommertjes passeren
(alsook soortgelijke johhnie-bakken met meer Watt dan cc en meer dB dan pk van de auto en iq van de bestuurder)
spijtig genoeg ben ik zelden snel genoeg om ze op de foto te zetten...
de flits zal hen wel afschrikken, maar vooral om ook eens een foto te kunnen toevoegen aan dit topic - na een paar weekjes zou ik er hier wel een hoop online kunnen zetten
maar toch liever zo, dan dat je al van ver het *HHEEEENNNNGGG* *HHHEEENNNGG* hoort afkomen en je gaat afvragen wanneer ie nu gaat passeren, en/of ie wel voor het einde van de straat gestopt gaat geraken. Wat niet veel later dan ook vrij lastig blijkt te zijn getuige de piepende remmen en bandjes en heel af en toe het gekletter van het 'race-dingetje' op de stenen en het bijhorende gevloek van de bestuurder (en af en toe de ambulance)
* soulrider woont op het einde van een vrij drukke, rechte eenrichtingstraat die van het ene plein naar een ander plein gaat in het centrum van zijn dorp en hoort vaak zulke brommertjes passeren
(alsook soortgelijke johhnie-bakken met meer Watt dan cc en meer dB dan pk van de auto en iq van de bestuurder)
spijtig genoeg ben ik zelden snel genoeg om ze op de foto te zetten...
de flits zal hen wel afschrikken, maar vooral om ook eens een foto te kunnen toevoegen aan dit topic - na een paar weekjes zou ik er hier wel een hoop online kunnen zetten
[ Voor 75% gewijzigd door soulrider op 02-09-2009 02:24 ]
En nu ben je dus de advocaat van kleine zuinige autootjes en anti-Amerikaanse auto's? 
Om even on topic te blijven, al is het wellicht een repost...

Verwijderd
Ik heb geen idee waar je dat uit meent op te mogen maken.Wilf schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:13:
En nu ben je dus de advocaat van kleine zuinige autootjes en anti-Amerikaanse auto's?
Ik dacht dat jij nooit meer terug zou komen op tweakers?Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:26:
[...]
Daarvoor hebben ze passeerhavens voor uitgevonden, helaas niet op elke provenciaale weg te vinden.
[...]
Eerste gedeelte van de zin: Salto hierboven. Tweede gedeelte: een repliek in een ander topic (kon het helaas niet meer vinden) waarin je het had over Amerika(anse auto's) en hun verbruik in een negatieve connotatie.
Derde gedeelte van de zin: er staat niet voor niets een emoticon achter, het is wat gechargeerd die opmerking
NOFI, alleen een beetje flauwigheid
Derde gedeelte van de zin: er staat niet voor niets een emoticon achter, het is wat gechargeerd die opmerking
Nogmaals: was maar flauwigheid om het grote verschil tussen het rijden in een 'vette en een Alto te duiden. Zelf rijd ik dagelijks in een Kadett dus ik ben de laatste die hier serieus iets mee bedoelt
Dit deed ik wel eens op de motor tijdens motorrijles. Dan zei mijn leraar altijd via het oortje: "Het is geen brommer, maar een motor, je motor zal echt niet afslaan"Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:13:
Waar ik me vooral mateloos aan erger zijn die bizar lawaaiige scooters in de binnenstad, en dan de noodzaak om om de 5 seconden heel even volgas te geven (terwijl bijna stapvoets ze naast een fietser rijden bijv)brbrbrbrbrbrbrbrbrbr HENG brbrbrbrbrbrbrbrbrbr HENG brbrbrbrbrbrbrbrbrbr HENG brbrbrbrbrbrbrbrbrbr
Geen idee waarom ik het deed, heb het wel afgeleerd. Soms zie ik nog collega motorrijders naast me staan voor bijvoorbeeld roodlicht. En dan zie je ze met het gas spelen, als of ze bij groen gelijk weg willen sprinten.
Gast, je humorsensor is stuk.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:05:
Je legt verbanden die er niet zijn
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ach we zijn allemaal jong geweest, kom op zegVerwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:18:
WTF heeft dat er mee te maken? Het is irritante kutherrie van knaapjes die aandacht tekort komen of hun scooter zover hebben opgevoerd dat ie niet meer normaal stationair wil draaien. Sneu. Dat is het.
Ik had vroeger een Honda MB 80 als brommer (lijkt exact op een MB 50). Ik zat ook continu aan mijn instellingen te sleutelen, waardoor deze wel eens af sloeg bij stationair draaien. Ook een leuke Proma blerpijp eronder.
Nu irriteer ik me er ook aan, maar dan bedenk ik me weer dat ik dat zelf vroeger ook deed.
Chevy maakt tegenwoordig ook sportwagens die 1:23,8 rijden en in 18,2 seconde op de 100 zittenWilf schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:13:
[afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Ik heb nog nooit een blerpijp onder mijn scooter gelegd. Ook niet toen ik jong was. Altijd verzekerd. Altijd helm. Geen aftermarket rommel er op. Netjes stoppen voor rood licht. Enz.
Toen ik 16 was ergerde ik me al aan mijn leeftijdsgenoten en nu helemaal.
De stap van de 'vette naar de Salto is enorm. Maar als je het doet kun je het net zo goed meteen radicaal goed doen ook.
De stap van de 'vette naar de Salto is enorm. Maar als je het doet kun je het net zo goed meteen radicaal goed doen ook.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 11:58 ]
Het is ook niet nodig. Ik heb ook nog een oud ding staan dat niet goed stationair loopt (wel orgineel, maar gewoon oud) maar als je net een klein beetje gas blijft geven zodat net de koppeling niet oppakt dan slaat hij niet af en vraag ook niemand zich af of je wilt racen.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:55:
Ik heb nog nooit een blerpijp onder mijn scooter gelegd. Ook niet toen ik jong was. Altijd verzekerd. Altijd helm. Geen aftermarket rommel er op. Netjes stoppen voor rood licht. Enz.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Een MB50 is tenminste nog schakel en blijft niet continu op 10k rpm draaien met zo een schelle kutklankwebmail schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:13:
[...]
Ach we zijn allemaal jong geweest, kom op zeg
Ik had vroeger een Honda MB 80 als brommer (lijkt exact op een MB 50). Ik zat ook continu aan mijn instellingen te sleutelen, waardoor deze wel eens af sloeg bij stationair draaien. Ook een leuke Proma blerpijp eronder.
Nu irriteer ik me er ook aan, maar dan bedenk ik me weer dat ik dat zelf vroeger ook deed.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Helemaal waarVerwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:55:De stap van de 'vette naar de Salto is enorm. Maar als je het doet kun je het net zo goed meteen radicaal goed doen ook.
Als puber heb ik nooit gesnapt wat men aan die stinkende opgevoerde grasmaaifietsen vond, ik heb altijd gewielrend en gefietst tot ik op mijn 21e mijn rijbewijs ging halen. Opgevoerde scooters zijn in mijn ogen net zo raar en oninteressant als ... lelijk getunede ICE-eurobrikkies. En zo zijn wij weer on topic
Overigens kan ik ook best voorstellen dat men mijn Plymouth niks aan vind en het verspilling vind van energie, maar de meeste Sjonnies rijden in 3,5 jaar tijd van autobezit wel meer dan 1500 kilometer met hun Sjonniebak dus verbruiken ze uiteindelijk meer benzine dan ik

* MartijnGizmo heeft het liever over foute bakken 
20" en R8-koplampen:

Meer:

20" en R8-koplampen:

Meer:

wtf? Die Audi kan nog niet eens over een vloeitje heenrijden, en hoe draaien de voorwielen als 'ie stuurt?
edit:
het is wel vakwerk en de paintjob is ook wel netjes.
edit:
[ Voor 22% gewijzigd door Sharky op 02-09-2009 15:53 ]
This too shall pass
2 Takt for the winJT schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:02:
[...]
Een MB50 is tenminste nog schakel en blijft niet continu op 10k rpm draaien met zo een schelle kutklank
Met het eerste plaatje dacht ik aan een shop, maar met de tweede erbij weet ik het niet zeker.
Dat kenteken
airride waarschijnlijk..Sharky schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:52:
wtf? Die Audi kan nog niet eens over een vloeitje heenrijden, en hoe draaien de voorwielen als 'ie stuurt?
edit:
Die laatste 2tone zwartwitte vind ik nog niet zo erg.. iets minder tribal en hij is wel ok eigenlijk..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Met die spoiler en achterlichten?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 16:03 ]
Die A3 heeft de neus en kont van een A5 én 22"-wielen met idd Airride...
http://www.vau-max.de/aut...a3_mit_22_zoellern/id=780
Ohja, en leer onder de motorkap:
http://www.vau-max.de/aut...a3_mit_22_zoellern/id=780
Ohja, en leer onder de motorkap:

En hebben jullie dit filmpje al gezien?
http://www.autoweek.nl/video/1477/Tuning-Ford-Ka
"bai hondehtvaifentwintug heb ik wainag meeh ouveh"
En ze heeft het ding al kant-en-klaar getuned van een andere mafketel gekocht. Voor tien mille
Met een 1.3 blokje. Maar ze wil wel nog andere kleuren slangetjes...
En ze heeft het ding al kant-en-klaar getuned van een andere mafketel gekocht. Voor tien mille

Punctuality is the politeness of kings
Ik heb hier geen geluid, maar dat apparaat kan dus maar 125? Typisch...
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
He, die Ka ken ik! Ik heb 'm een keertje gezien op een show. Dat is echt een hok.
Er zitten verkleuringen in de lak doordat er geen hittedeken op de motorkap zit, de bodykit sluit niet fatsoenlijk aan (ok, doet de mijne ook niet maar da's typisch Toyota) en alles van het interieur rammelt.
En volgens mij is de airride ook niet alles, want al bij 50 km/h ofzo begint de voorkant te stuiteren.

Ik heb ook maar een 1.3, met 86 rustige rondstappende paardjes.dreamscape schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:02:
Met een 1.3 blokje.
[ Voor 41% gewijzigd door AtleX op 04-09-2009 10:34 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Toch jammer, dat ik een half pilsje meer heb en 11 paarden minderAtleX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:30:
Ik heb ook maar een 1.3, met 86 rustige rondstappende paardjes.
Punctuality is the politeness of kings
Die nieuwe 1.3 van Toyota is helemaal gaaf, 100PK (inmiddels al 105 in de nieuwe Yaris) zonder vage hulpmiddelen als turbo's en andere onzinnige fratsen.
Ja, maar het nieuwe Toyota blok is wel iets zuiniger dan die Swift GTI blokjes (die trouwens met een turbo op te kietelen zijn naar 190 PK of meer. ;9).
Maar goed, we dwalen af.
Das niet helemaal vergelijkbaar, dat blokje haalt ergens vlakbij de 8000rpm die 100 pk, dat Toyota blok eerder. Overigens vind ik een turbo geen vaag hulpmiddel
Wel zonde van de Yaris Tsport, heb je een 1.8 in zo'n auto gelegd (familie van de sportieve blokken uit laatste gen Celica's en MR2's) haal je er maar 135pk uit terwijl ook 192pk kan. Vonden ze waarschijnlijk niet verantwoord ofzo.
Wel zonde van de Yaris Tsport, heb je een 1.8 in zo'n auto gelegd (familie van de sportieve blokken uit laatste gen Celica's en MR2's) haal je er maar 135pk uit terwijl ook 192pk kan. Vonden ze waarschijnlijk niet verantwoord ofzo.
Goei'n dag. Dan heb je misschien geen turbo gat, maar je moet wel als een wezenloos revven om van het volle vermogen gebruik te maken.!null schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:12:
Das niet helemaal vergelijkbaar, dat blokje haalt ergens vlakbij de 8000rpm die 100 pk, dat Toyota blok eerder.
Verwijderd
Valt nogal mee. Het ding trok prima en was bij lage toeren ook niet traag. Rustig idlen @ 600 - 700 rpm en zo. Vrij korte 5-bak er achter. Bommetje
Het zegt niet zo veel, het is compleet verschillend per motor. Mijn 1.6 kan ik ook zover schoppen (8K rpm) maar is onderin zeer responsief en gaat er hard vandoor, wat je niet zou verwachten bij zo'n hoogtoerig apparaat.DopdeDouwer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:27:
[...]
Goei'n dag. Dan heb je misschien geen turbo gat, maar je moet wel als een wezenloos revven om van het volle vermogen gebruik te maken.
En als je echt over hard gaan praat, ik weet uit ervaring dat zo'n Swift 1.3 Gti het goed doet op Zandvoort
daar kan ik me ook zooo aan storen, heb een paar mensen hier in de omgeving die zo praten

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
ampen nog niet eens gezien die zijn idd wel fout ja.. spoiler is niet mijn smaak.
Dus:
-minder tribals
-andere achter lichten
-kleinere/subtielere spoiler
-tuner merk stickers van de deur af
en dan is hij wel ok..
OK hij is dus idd zo wel fout
Hij is volgens haar trager ivm de lichtmetalen velgen

wat is de vmax van een standaard Ka 1.3 eigenlijk? zo'n ding moet toch wel 150 ofzo halen?
[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 04-09-2009 13:24 ]
Sjees wat een lelijk ding, vanuit iedere willekeurige hoek kijk je er dwars doorheendreamscape schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:02:
En hebben jullie dit filmpje al gezien?
En ze heeft het ding al kant-en-klaar getuned van een andere mafketel gekocht. Voor tien mille![]()
en die auto is ook best lelijk
This too shall pass
Verwijderd
Oh dat wil ik best geloven. Het zijn ws. nepvelgen. Dus zwaarder dan het origineel. Meer onafgeveerd gewicht. Tragere acceleratie.ToolkiT schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:16:
Dat staat vast wel in de autoweekdatabasewat is de vmax van een standaard Ka 1.3 eigenlijk? zo'n ding moet toch wel 150 ofzo halen?
Mijn lichtmetalen velgen zijn ook zwaarder dan de stalen velgen waar de Yaris P1 eigenlijk mee geleverd wordt. Het scheelt in totaal zo'n 5 kilo ofzo.ToolkiT schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:16:
[...]
Als hij echt maar 150 kan wil ik best geloven dat vanaf ~130 het allemaal niet zo soepel gaat. Ik ben ook zo op de 160, maar het laatste stukje naar de 180 duurt wel even hoor.wat is de vmax van een standaard Ka 1.3 eigenlijk? zo'n ding moet toch wel 150 ofzo halen?
[ Voor 16% gewijzigd door AtleX op 04-09-2009 13:33 ]
Dat snap ik ook niet helemaal, veel vermogen in een kleine auto van het formaatje yaris kan prima. Met 135 pk heb je een tsport die helemaal niet sport is, daar moet je gewoon minimaal 160/170 pk in hebben en eigenlijk gewoon de 192 uit de celica ja.!null schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:12:
[edit]
Die ka met 1.3 heeft 50 paardjes en zou inderdaad zo tegen de 150 moeten lopen standaard. Door die bumperpartij heeft ie een bak extra luchtweerstand waar je met 50 pk gewoon niet tegenin komt. Plus velgen met ongetwijfeld een verkeerde bandenmaat. Dan hou je niet echt veel topsnelheid over nee. Optrekken trouwens ook niet, 0-100 in ~18s standaard, zal nu wel rond de 20 of trager zitten. Dat gaat helemaal nergens over
[ Voor 26% gewijzigd door Sick Nick op 04-09-2009 13:36 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:27:
[...]
Oh dat wil ik best geloven. Het zijn ws. nepvelgen. Dus zwaarder dan het origineel. Meer onafgeveerd gewicht. Tragere acceleratie.

Bedankt voor de tip, ik was al op engelstalige sites aan het zoeken maar vond alleen de specs van het nieuwe model (die gaat trouwens 102MPH)Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:27:
[...]
Dat staat vast wel in de autoweekdatabase
De Mark I Ka 1.3 gaat standaard 155:
http://www.autoweek.nl/ca...?id=14333&jaar=0&cache=no
Dus zij heeft het voor mekaar gekregen door te tunen 30KM/h top te verliezen

De impact van meer onafgeveerd gewicht is best groot, alleen niemand denkt er ooit over na.
Grotere zwaardere velgen betekent minder acceleratie maar weer makkelijker op hogere snelheden (vanwege het verhoogde momentum). Niet dat je dat zal merken bij deze Ka.
Ik weet uit de praktijk ook het verschil met lichtmetalen velgen en originele velgen: mijn Plymouth had bij de koop 17" foute lichtmetalen velgen (vond ik echt geen gezicht onder een station) dus die heb ik geruild voor de originele 15" stalen velgen. Gevolg: bochten zijn moeilijker, een burnout zit er niet meer zo snel in en de bandjes piepen een stuk sneller.
Ik zou best wel weer lichtmetalen velgen willen hebben maar dan wel in de vorm van de originele steelies en dat vind je niet zo snel helaas
Ik zou best wel weer lichtmetalen velgen willen hebben maar dan wel in de vorm van de originele steelies en dat vind je niet zo snel helaas
Dat lijkt me sterk. Ik denk eerder (geen geluid hier @ werkplek) dat vanaf 125 km/h de fut er wel aardig uit is en dat hij dan nog een stukje verder kruipt. Jouw auto scheurt toch ook niet als een bezetene naar de topsnelheid om dan meteen te stoppen met accelereren? Dan ga ik er wel even vanuit dat je geen beest hebt met veel vermogen en een begrenzer.ToolkiT schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:34:
Dus zij heeft het voor mekaar gekregen door te tunen 30KM/h top te verliezen![]()
![]()
ok laat ze nog 135 halen, dan nog is het een behoorlijke prestatie vermindering dankzij 'tuning'.AtleX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:50:
[...]
Dat lijkt me sterk. Ik denk eerder (geen geluid hier @ werkplek) dat vanaf 125 km/h de fut er wel aardig uit is en dat hij dan nog een stukje verder kruipt. Jouw auto scheurt toch ook niet als een bezetene naar de topsnelheid om dan meteen te stoppen met accelereren? Dan ga ik er wel even vanuit dat je geen beest hebt met veel vermogen en een begrenzer.
In mijn auto weet ik niet eens wat de top is... maar tot de 170 trekt hij soepel door (S60 D5) toen ik met mijn vorige auto in duitsland teste bleef hij ook redelijk constant doortrekken tot aan Vmax.. maar ja dikke diesel vs klein Ka-tje is natuurlijk niet echt te vergelijken..
1:19 : '125 is echt het matje'?
Soepel ja, soepel gaat de acceleratie eruit tot het soepeltjes naar een acceleratie van 0 is gekomen. M'n pa heeft een S80 D5 en het is een vlotte auto, maar op de hogere snelheden gaat de vaart er gewoon langzaam uit, wel heel geleidelijk dus. Dat constant doortrekken, als dat 1km/uur/sec aan acceleratie is ja dan gaat het ook constant maar niet als een bezetenen om daarna stil te vallen.
De meeste auto's hebben een bepaalde snelheid tot waar ze aardig vlot willen accelereren en het stuk daarna gaat dan vaak erg traag. Bij die Ka is dat moment al bij de 125 blijkbaar
De meeste auto's hebben een bepaalde snelheid tot waar ze aardig vlot willen accelereren en het stuk daarna gaat dan vaak erg traag. Bij die Ka is dat moment al bij de 125 blijkbaar
ik krijg de indruk van het interview dat dat moment al veel eerder ligt en dat bij 125 het hok nog amper accelereerd..!null schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:23:
Soepel ja, soepel gaat de acceleratie eruit tot het soepeltjes naar een acceleratie van 0 is gekomen. M'n pa heeft een S80 D5 en het is een vlotte auto, maar op de hogere snelheden gaat de vaart er gewoon langzaam uit, wel heel geleidelijk dus. Dat constant doortrekken, als dat 1km/uur/sec aan acceleratie is ja dan gaat het ook constant maar niet als een bezetenen om daarna stil te vallen.
Verwijderd
Ze zegt zelf dat ze nooit harder dan vmax+10 rijdt dus mss weet ze gewoon niet beter.
Dat laatste is sowieso wel het geval met veel dingen krijg ik het vermoeden.
erg snugger komt ze idd niet over neeVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:28:
Ze zegt zelf dat ze nooit harder dan vmax+10 rijdt dus mss weet ze gewoon niet beter.

Wel typisch he een vrouw die een Air ride heeft 
Volgens mij was ze anders allang alles kwijt
Wel respect voor het werk maar tis totaal niet mijn ding. Maar neem alleen al die doorgelaste motorkap daar zit zoveel tijd in omdat netjes te krijgen.
En nogmaals mensen dat is geen tuning he maar styling....
Volgens mij was ze anders allang alles kwijt
Wel respect voor het werk maar tis totaal niet mijn ding. Maar neem alleen al die doorgelaste motorkap daar zit zoveel tijd in omdat netjes te krijgen.
En nogmaals mensen dat is geen tuning he maar styling....
Ten eerste zijn dat fabriekswaardes, die zijn altijd wat "enthausiast", om het zo maar te noemen. En ten tweede kan het goed dat die auto wat langzamer gaat dan wanneer dat ie nieuw is, omdat de auto oud is, veel zwaarder dan normaal en omdat er waarschijnlijk een aantal dingen aan veranderd is waardoor de auto sneller klinkt, maar langzamer gaat (uitlaat, inlaat, etc.)ToolkiT schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:34:
[...]
Bedankt voor de tip, ik was al op engelstalige sites aan het zoeken maar vond alleen de specs van het nieuwe model (die gaat trouwens 102MPH)
De Mark I Ka 1.3 gaat standaard 155:
http://www.autoweek.nl/ca...?id=14333&jaar=0&cache=no
Dus zij heeft het voor mekaar gekregen door te tunen 30KM/h top te verliezen![]()
![]()
Het block zag er stock uit. Een open K&N filter wil nog wel eens wat PK's schelen (omlaag, that is). Het zal vooral de luchtweerstand en extra added weight zijn
Ik wist wel dat ik die KApot kende:
Volgens mij mist ze trouwens een aantal wielmoeren?
Fantasy Tuning Day 2009 (17-08-09) | ||
![]() | ![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 04-09-2009 18:20 ]
Zonde van die Rolls, of wat het ook is?
Je gaat geen 8 wielmoeren op een wiel van een ford ka zetten. Er zitten er 4 op, de andere 4 zijn voor een afwijkende steek.AtleX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:08:
[ Voor 6% gewijzigd door !null op 04-09-2009 18:28 ]
Ja, maar zorg iig dat alle gaten zijn opgevuld. Desnoods lijm je er extra moeren in, zolang alle gaten maar gevuld zijn.
ik hoop stiekum van welVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:32:
Oh wat hoop ik dat dat geen echte Rolls is.
Zo fout dat het weer goed is..
Zijn multisteek wielen...AtleX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:08:
Fantasy Tuning Day 2009 (17-08-09) [afbeelding] [afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Tenzij hij Eddy Wally heet.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:48:
Nee. Zo fout dat de eigenaar een pak slaag verdiend.
zo dan 
Wil je bij die ka het achterwiel vervangen dan mag je wel een zaklamp en een trommeltje brood meenemen zo ver dat je moet kruipen
Wil je bij die ka het achterwiel vervangen dan mag je wel een zaklamp en een trommeltje brood meenemen zo ver dat je moet kruipen
Verwijderd
Zowiezo wel oorToolkiT schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:26:
[...]
ik krijg de indruk van het interview dat dat moment al veel eerder ligt en dat bij 125 het hok nog amper accelereerd..
Heb een keer een week lang voor t werk met een Ford Ka naar Capelle aan den Ijssel moeten rijden (vanaf Zeeuwsch Vlaanderen, 150km enkele reis dus)
Duurt een eeuw met zo'n hok, eer dat t geval eens op de 120 is ben je al ff verder (of je moet meewind hebben)
Zit je op de 130/140 zit je dus echt te planken, en ben je ook al heel wat kms gepasseerd voor je teller daar aangekomen is
Verwijderd
Volgens mij is m'n Salto nog sneller. Meer pk, minder frontaal oppervlak, minder gewicht.
Salto Powerrrrrr
Salto Powerrrrrr
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 20:38 ]
Ik kom elke ochtend een Golf IV tegen, helemaal ondergetribaled, Audi front (met MASSIVE grille), LED stripjes die op Audi dagrijverlichting moeten lijken en two-tone kleur ... wat een hok. Kent iemand uit Twente dat ding? Kom hem altijd tegen tussen Zenderen en Borne, en volgens mij slaat hij/zij af richting Albergen (voor de locals). Zal proberen om een foto te maken, maar dat gaat nogal lastig
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Die Rolls wordt gebruikt in de reclame voor Euromillions hier. Met de slogan "wordt schandalig rijk".
In de reclameclip zie je dan een kerel -volledig met petje- op een tuningbeurs naast die wagen staan
In de reclameclip zie je dan een kerel -volledig met petje- op een tuningbeurs naast die wagen staan
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
mss een uitleen actie geweest voor onze winnaar van een paar weken terug (wat was het ook al weer 39miljoen ofzo?) of photoshot voor de winkel waar het lotto-ticket gekocht was. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder fout. (enkel kennen ze de euromillions niet in Nederland: daar is het enkel de staatsloterij en misschien krasbiljetten. op www.euromillions.be zijn nog andere foto's incl. een fout getunede fietstaxi en de bijhorende reclame-filmpjes vindbaar)
http://www.nuvideo.nl/auto/30385/tuning---ford-ka.html
"125 is toch wel echt het matje"
"ik rij soms nog wel eens te hard".. in de beboude kom zeker?
"soms kan een beetje extra gas geven je leven redden dus.." like, huh?!
Snelheid heeft weinig mensen gedood, het is meer het remmen waar je het van moet hebben dan.
"moet ik je even helpen je kenteken platen eraf te halen."
Edit : Waar we het dus al over hadden..
"125 is toch wel echt het matje"
"ik rij soms nog wel eens te hard".. in de beboude kom zeker?
"soms kan een beetje extra gas geven je leven redden dus.." like, huh?!
Snelheid heeft weinig mensen gedood, het is meer het remmen waar je het van moet hebben dan.
"moet ik je even helpen je kenteken platen eraf te halen."
Edit : Waar we het dus al over hadden..

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 05-09-2009 23:30 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Die kom ik ook regelmatig tegen. Zie je die gele megane met spoilers e.d. ook vaak rijden?Arfman schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:40:
Ik kom elke ochtend een Golf IV tegen, helemaal ondergetribaled, Audi front (met MASSIVE grille), LED stripjes die op Audi dagrijverlichting moeten lijken en two-tone kleur ... wat een hok. Kent iemand uit Twente dat ding? Kom hem altijd tegen tussen Zenderen en Borne, en volgens mij slaat hij/zij af richting Albergen (voor de locals). Zal proberen om een foto te maken, maar dat gaat nogal lastig
"the godfather" staat erop

Komt van 112groningen.nl
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Haha! Die eerste ook.....met z'n intercooler?
Een Porschyota Boxster S-MR2

Die koelsleuven ook
z'n reservewiel zal wel goed koud zijn
En voor de wegligging doet het ook niks want eronder zit een afgeslotenbak dus ook geen aanzuig effect ofzo.

Jij had zeker even de stille hoop dat het in een beslag genomen Ultima GTR oid zou zijn of niet?
Ik wel namelijk totdat ik ging kijken.
[ Voor 28% gewijzigd door zimbab op 06-09-2009 18:21 ]
Die is gespoten door een vriend van me, alleen de deuren zijn nog origineel aan dat ding geloof ik, de rest is allemaal aftermarket maar ook grotendeels zelf gefabriceerd. Volgens mij zijn de voorschermen van eigen fabrikaat.

Totaal niet mijn smaak, maar 't ding is wel heel goed afgewerkt.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Leuke exercitie, crap resultaat. Alsof een Boxter een dure auto is. Voor het geld dat er in zit had ie een echte kunnen kopen.
idd, die zag ik hier in Ahoy in 2007 voor het eerst...AtleX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:08:
Fantasy Tuning Day 2009 (17-08-09) [afbeelding] [afbeelding]

en nog wat andere auto's op dezelfde show

en een jaar eerder:

[ Voor 16% gewijzigd door Shanquish op 06-09-2009 20:09 ]
De helft daarvan vind ik niet eens zo fout:
Die Leon (op de achterlichten na) en die Laguna vind ik eigenlijk nog mooi ook.
klopt, sommige vallen best wel mee of er is 1 aspect wat de hele auto geen goed doet (in het geval van de achterlichten van de Leon bijv.TKing schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:10:
De helft daarvan vind ik niet eens zo fout:

nog een bundeltje foto's op full speed 2008, sommige zijn way over the top, maar andere mogen er best zijn.

mijn eigen hok mag hier ook best tussen ook al is ie inmiddels verkocht, het blijft toch mijn trots

de eigenaresse in bijpassende outfit

Dit vind ik stiekem zo lomp dat het echt cool word

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Klopt! Haha. Elke keer als ik bij de ikea kom staat die gele bak er weerVerwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:29:
OH MY GOD JA! Bij die Ikea staat die wel vaak

Dit topic is gesloten.