Dank voor de reacties! Super zo snel.
Wat is een backlit toetsenbord dan? Wat is het verschil met een verlicht?
Wat is een backlit toetsenbord dan? Wat is het verschil met een verlicht?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Daar word het gelukkig niet warm, alleen rond de schanieren word het wat warmpjes, niet super heet maar het warmt wel langzaam op.Digistorm schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:51:
[...]
Ik zou me meer zorgen maken om de lithium-ion accu dan om het scherm. Volgens mij kunnen LEDs en LCDs wel wat warmte verdragen.
LCDs kunnen net zoveel hebben als andere elektronica. Als ze heel heet worden slaan ze zwart uit (als je een digitaal horloge op een hete radiator legt bijvoorbeeldSn0wblind schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:43:
[...]
Daar word het gelukkig niet warm, alleen rond de schanieren word het wat warmpjes, niet super heet maar het warmt wel langzaam op.
Oleds weet ik wel dat ze gevoellig voor warmte zijn maar LCD en normale leds weet ik echt niks over
Hier stond achterhaalde informatieā¦
Daar wordt ook de warmte afgevoerd, dus dat lijkt mij logisch. Die dingen kunnen ook prima tegen die warmte hoor, er zijn genoeg mensen die de hele dag werken met dat ding dicht.Sn0wblind schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:43:
[...]
Daar word het gelukkig niet warm, alleen rond de schanieren word het wat warmpjes, niet super heet maar het warmt wel langzaam op.
Oleds weet ik wel dat ze gevoellig voor warmte zijn maar LCD en normale leds weet ik echt niks over
Digistorm schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:52:
[...]
LCDs kunnen net zoveel hebben als andere elektronica. Als ze heel heet worden slaan ze zwart uit (als je een digitaal horloge op een hete radiator legt bijvoorbeeld) maar dan heb je het echt over temperaturen dat je het ook niet meer beetpakt.
Zoef
Verwijderd
Dat zal wel betekenen dat je met nadruk niet de nieuwe versie krijgt6pack15 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:36:
Maandag macbook pro 13,3 besteld met sleeve en ipod touch 8gb. Was vandaag nog steeds niet binnen (alle producten trouwens binnen 24h verzonden status). Dus ik nog maar een keer kijken op bestelstatuspagina, staat er dat de ipod touch is geannuleerd, en dat hij vervangen is door een ipod touch(2nd gen) 8gb.
Wat is er speciaal aan die 2nd gen dan ? kan er niks over vinden... Zou hem eerst tussen 10-14 september krijgen, nu vanaf 16 september
Zoef
Euh, aangezien displayport en netwerken geen drol met elkaar te maken hebben vermoed ik dat je tegen een hardwarefout aanloopt. Reinstall eerst osx even clean (om software uit te sluiten) en als 't daarna nog is: even naar een Apple winkel ermee.Moe_Szyslak schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:57:
Ik heb vandaag een mini displayport naar DVI adapter binnen gekregen maar elke keer dat ik hem aansluit op m'n MBP verlies ik m'n internet verbinding. Alleen op lage resoluties werkt het af en toe. Maar dan ziet het beeld er niet meer uit. Iemand enig idee waar dit door komt?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je vraagt geeft me de indruk dat je via de website probeert te bestellen en dat is niet de bedoeling! Als je een ADC Student Membership hebt, kun je alleen telefonisch bestellen ('voor professionals' in het keuzemenu).Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:11:
Iemand enig idee waarom ik bij het bestellen van een Macbook nogmaals m´n studentenkaart moet opsturen?
Heb ik allang gedaan bij het activeren van mijn ADC student membership.
^ Wat hij zegt.
Internationaal Engels heeft dezelfde layout als Nederlands. Wanneer je je stoort aan de staande entertoets (haaks) en korte shift, kun je beter een US toetsenbord overwegen. Die heeft een liggende entertoets.stormfly schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:42:
[...]
Hey Neek,
je moet even kijken welk toetsenboard je wilt. De Nederlandse heeft een haakse entertoets en een korte shift. Ik heb hem blind besteld maar ik zou in de toekomst voor een Internationaal Engels omdat eigenlijk elk toetsenboard deze structuur heeft.
No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.
Das een lekker voorstel zeg... Moet er niet aan denken dat ik dat zou moeten doen. Het blijkt ook helemaal niet nodig te zijnCyBeR schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:41:
[...]
Euh, aangezien displayport en netwerken geen drol met elkaar te maken hebben vermoed ik dat je tegen een hardwarefout aanloopt. Reinstall eerst osx even clean (om software uit te sluiten) en als 't daarna nog is: even naar een Apple winkel ermee.
Verwijderd
Nee, ik heb al besteld. Alleen die gozer vertelde me aan de telefoon dat ik nog een keer m´n studentenkaart moet opsturen. Waarom? Ik heb dat allang gedaan bij die activatie van het Student membership.Z-Dragon schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:50:
[...]
Je vraagt geeft me de indruk dat je via de website probeert te bestellen en dat is niet de bedoeling! Als je een ADC Student Membership hebt, kun je alleen telefonisch bestellen ('voor professionals' in het keuzemenu).
Dat had je hem dan kunnen vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:47:
[...]
Nee, ik heb al besteld. Alleen die gozer vertelde me aan de telefoon dat ik nog een keer m´n studentenkaart moet opsturen. Waarom? Ik heb dat allang gedaan bij die activatie van het Student membership.
^ Wat hij zegt.
Ja, euh dat zei je er net niet bij heMoe_Szyslak schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:42:
[...]
Das een lekker voorstel zeg... Moet er niet aan denken dat ik dat zou moeten doen. Het blijkt ook helemaal niet nodig te zijnMijn MBP staat pal voor mijn externe scherm dus wanneer de klep open staat zit hij vlak bij het externe scherm. Het blijkt nu dat het om interferentie gaat. Wanneer ik de klep omlaag doe heb ik weer signaal en wanneer ik hem weer helemaal open zakt de verbinding vrij vlot in. Doe ik hem snel weer een flink stuk omlaag dan schiet het weer keihard omhoog. Ik ga er van uit dat de wifi antenne in de klep zit en die heeft dan blijkbaar last van het externe scherm. De oplossing is dus gewoon meer afstand tussen de twee apparaten. Niet dat dat voor mij op dit moment een comfortabele situatie oplevert
Ik denk dat je bedoelt: met nadruk wel de nieuwe versie.Zpottr schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:58:
[...]
Dat zal wel betekenen dat je met nadruk niet de nieuwe versie krijgtNiet dat dat voor de 8GB echt iets uitmaakt overigens...
Er is net een 3g versie geĆÆntroduceerd, op het apple event van donderdag. Jij krijgt dus nog de oude versie. Zpottr heeft dus gelijk6pack15 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 10:20:
[...]
Ik denk dat je bedoelt: met nadruk wel de nieuwe versie.
Vandaag is de apple site aangepast, zie nu wat die nieuwe touch is. Meer spelletjes volgens mij en Genius mix. Ach ja, hijs toch al verkocht.. moet em alleen nog binnen krijgen
De vernieuwde iPod touch beschikt zeer waarschijnlijk over dezelfde processor als de iPhone 3GS, omdat deze tevens in staat is om Open GL ES 2.0-graphics te verwerken. Tevens zal de iPod touch de beschikking krijgen over OS 3.1. Gebruikers die reeds over een iPod touch met firmwareversie 3.0 beschikken, betalen niets voor de update.
[ Voor 28% gewijzigd door JottemJ op 12-09-2009 10:50 ]
http://support.apple.com/kb/DL878Wilf schreef op donderdag 10 september 2009 @ 01:31:
Ik hoop overigens wel dat Apple snel met een update komt om het wireless-probleem van de MBP op te lossen. Ik heb meerdere malen PRAM gereset, de oude scriptjes teruggezet, mijn netwerken gewist en weer toegevoegd maar nog doet hij af en toe raar (maar niet altijd meer). Deze avond zit ik al de hele avond te tetheren iig.
Ja ohke, ze noemen het trouwens ook een update, niet een nieuwe ipod touch zelf. Ik krijg dus die ge-update touch. Enige meerwaarde is volgens mij dat Genius mix, die een eigen mix maakt van je nummers, en dat ze erg op drukken dat het de beste handheld game dinges isJottemJ schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 10:48:
[...]
Er is net een 3g versie geĆÆntroduceerd, op het apple event van donderdag. Jij krijgt dus nog de oude versie. Zpottr heeft dus gelijk
Van de fp:
[...]
Ik maak het gewoon schoon met een simpel lcd doekje die wat nattig is! Doet wonderen hier!fanatic_david schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:02:
Een vraagje aan de eigenaars van een MBP met ontspiegeld beeldscherm: hoe maken jullie jullie beeldscherm schoon zonder vlekken of krassen te maken?
Op de 2 TFT-monitoren van mijn desktop heb ik nooit een net resultaat kunnen verkrijgen, vandaar dat ik bovenstaande vraag stel alvorens mij te wagen aan het schoonmaken van het scherm van mijn MBP.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Verwijderd
Nee, krijgt dus niet die geupdate touch, want de 2nd gen, is de vorige, oftewel de iPod touch die zegmaar gelijk is aan de iPhone 3G, en niet de 3GS, van dat is de 3d gen touch. Je krijgt wel de nieuwe software erop, of die kun je erop updaten, maar de nieuwe hardware (proc etc.) heb je dus niet.6pack15 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:08:
[...]
Ja ohke, ze noemen het trouwens ook een update, niet een nieuwe ipod touch zelf. Ik krijg dus die ge-update touch. Enige meerwaarde is volgens mij dat Genius mix, die een eigen mix maakt van je nummers, en dat ze erg op drukken dat het de beste handheld game dinges is, doe mij maar gameboy als ik moest kiezen
Verwijderd
Dat lijkt inderdaad redelijk snel te gaan.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:06:
Ik heb het idee dat mijn accu wel erg snel achteruit gaat. Ik heb de nieuwste MacBook pro met die nieuwe accu. Ik haal maximaal 5 uur.
[afbeelding]
Accu's zijn nu eenmaal doosjes chemie, en niet allemaal identiek. Die 97% is ten opzicht van een referentiewaarde, niet ten opzichte van de werkelijke startwaarde voor je accu. Dit ene meetpunt is dan ook geen aanwijzing dat er een sterke trend in je batterijcapaciteit zitVerwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:06:
Ik heb het idee dat mijn accu wel erg snel achteruit gaat. Ik heb de nieuwste MacBook pro met die nieuwe accu. Ik haal maximaal 5 uur.
[afbeelding]
Zoef
Zo hard ging die bij mij ook, inmiddels 94% na 2 maanden en een kalibratie verder. Kijk het nog even aan, anders roep ik de garantie inVerwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:06:
[afbeelding]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Jullie zitten wel erg zenuwachtig te doen met Coconutbattery. Staat dat programma in je startup items ofzo?...Shailesh schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:22:
[...]
Zo hard ging die bij mij ook, inmiddels 94% na 2 maanden en een kalibratie verder. Kijk het nog even aan, anders roep ik de garantie inVind het te gek dat na 22cycles al 6% eraf is gesnoept als hij na 1000 cycles nog 80% zou moeten hebben
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
ik heb hetzelfde, maar ik heb ;m maar iets van 40 cycles.OxiMoron schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:05:
Die van mij zit na 9 maanden nog steeds op 100%.
Of ik doe iets goed, of er klopt iets niet
5 uur is niet schrikbarend, neem aan dat je de MBP met tweede videokaart hebt? Die haalt sowieso maar 6 uur max, als je dan nog eens wat meer intensieve taken doet t.o.v. 'normaal gebruik' dan is 5 uur toch best redelijk.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:06:
[afbeelding]
Ah, dan heb ik niets gezegd.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:11:
Ik heb alleen de 9400.
[ Voor 19% gewijzigd door graceful op 14-09-2009 14:13 ]
PSN: Norfirin
maar hoe staan je settings, energy saving, brightness, bluetooth etc etc, usb porten in gebruik?Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:11:
Ik heb alleen de 9400.
Bij online kopen kun je altijd zonder reden terugsturen binnen 7 dagen, ongeacht de reden.Tony L schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:15:
Ik wil een Macbook Pro 13" aanschaffen maar ik heb een kleine vraag met betrekking tot het eventueel terug sturen van zo'n ding. Ik las op Internet dat er een dode pixels marge is van ik geloof 4 op een 13" scherm. Mocht ik een scherm ontvangen met 1 of meerdere dode pixels via de Apple Store, kan ik hem dan zonder pardon terug sturen, geld terug vangen en weer een nieuwe bestellen? Of gaan ze hier moeilijk over doen? Winkel is geen optie omdat ik daar helemaal geen omruil garantie heb (belachelijk eigenlijk...)
Verwijderd
Dat begrijp ik, maar kan je dan na het wegzenden direct weer een nieuwe bestellen? Of gaan ze daar moeilijk over doen?thaan schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:20:
[...]
Bij online kopen kun je altijd zonder reden terugsturen binnen 7 dagen, ongeacht de reden.
Altijd handig, dus stel je hebt dode pixels, dan hoef je dat niet eens te vermelden en kun je hem gewoon terugsturen.
Nogmaals, dat is ten opzichte van een vaste referentiewaarde die niet zo veel met jouw specifieke accu te maken heeft.OxiMoron schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:05:
Die van mij zit na 9 maanden nog steeds op 100%.
Of ik doe iets goed, of er klopt iets niet
Geen enkele laptop gaat in de buurt komen van rated battery life als je de brightness van het scherm op maximaal zetVerwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:21:
Bluetooth staat soms aan. Alleen thuis. Wifi staat altijd aan en brightness altijd op max.
Zoef
Wel grappig dat mensen zo bang zijn voor dode pixels. Ik heb onder de laatse miljard subpixels die ik besteld heb (meer dan een paar iMacs, netbooks, schermen, etc.) geen enkele foute pixel gehad. Ik ben niet echt bang meer..Tony L schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:15:
Ik wil een Macbook Pro 13" aanschaffen maar ik heb een kleine vraag met betrekking tot het eventueel terug sturen van zo'n ding. Ik las op Internet dat er een dode pixels marge is van ik geloof 4 op een 13" scherm. Mocht ik een scherm ontvangen met 1 of meerdere dode pixels via de Apple Store, kan ik hem dan zonder pardon terug sturen, geld terug vangen en weer een nieuwe bestellen? Of gaan ze hier moeilijk over doen? Winkel is geen optie omdat ik daar helemaal geen omruil garantie heb (belachelijk eigenlijk...)
Waar leid je dat uit afjuulie19 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:47:
Hmm volgens mij doe ik iets verkeerds:
[ Voor 11% gewijzigd door Zpottr op 14-09-2009 21:19 ]
Zoef
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 21:22 ]
Ja maar ik vindt het bizar snel gaan, ik haal de 5 uur niet eens (met de 9400 aan, backlight op 40%, geen dvd drive en ben alleen een beetje aan het internetten msnen)Zpottr schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:19:
[...]
Waar leid je dat uit afHeb je überhaupt hogerop in deze thread gelezen?
Heb je Bluetooth al uitgezet?juulie19 schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:24:
[...]
Ja maar ik vindt het bizar snel gaan, ik haal de 5 uur niet eens (met de 9400 aan, backlight op 40%, geen dvd drive en ben alleen een beetje aan het internetten msnen)
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 14-09-2009 21:33 ]
Ik zie bij jullie allemaal een Original Battery Capacity van 6500 mAhDotto schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:14:
[...]
Dat lijkt inderdaad redelijk snel te gaan.
Dit is wat ik heb:
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door ts_rensuh op 14-09-2009 23:14 ]
CCIE R&S
5 uur in een real world scenario is niet echt weinig of zojuulie19 schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:24:
[...]
Ja maar ik vindt het bizar snel gaan, ik haal de 5 uur niet eens (met de 9400 aan, backlight op 40%, geen dvd drive en ben alleen een beetje aan het internetten msnen)
Ik vermoed dat je een wat ouder model hebt - kun je de batterij loshalen (zonder te schroeven)? In dat geval heb je een lagere capaciteit door de ruimte die de batterijbehuizing e.d. inneemt: de reden dat Apple naar ingebouwde batterijen is overgestapt.ts_rensuh schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:14:
Ik zie bij jullie allemaal een Original Battery Capacity van 6500 mAh
Heb zelf een MBP 15inch eind juli gekocht in amerika, CoconutBattery geeft bij mij aan Original Battery Capacity 4600mAh, waarom is dit zo laag, zou dit ermee te maken hebben dat ik hem in amerika gekocht heb??
[ Voor 32% gewijzigd door Zpottr op 14-09-2009 23:27 ]
Zoef
15 inch MBP heb ik. En ik had de laptop test van anandtech gelezen en die haalde met de batterij van een 15-inch wel 7+ uur met hetzelfde als wat ik doe (9400M aan, backlight 40%, keyboard verlichting uit, wifi aan; wijl interenetten en msnen en mailen).Zpottr schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:23:
[...]
5 uur in een real world scenario is niet echt weinig of zoje zult goed moeten zoeken om andere notebooks te vinden die dat op de standaard accu halen. vergis je niet in "een beetje internet en MSN", dat betekent dat je wireless chips nooit in ruststand gaan.
Zo te zien heb je een MBP? 3 maanden kan ook een MB zijn maar die heeft een wat kleinere batterij dacht ik.
Verwijderd
Ja, dat is een flink verschil - maar ik heb geen idee wat zo'n MSN app met je battery life doet (Anandtech heeft alleen iTunes in de achtergrond, gƩƩn IM-applicatie!) en wat je eventueel verder nog in de achtergrond hebt lopen waar je je al dan niet bewust van bent.juulie19 schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:31:
[...]
15 inch MBP heb ik. En ik had de laptop test van anandtech gelezen en die haalde met de batterij van een 15-inch wel 7+ uur met hetzelfde als wat ik doe (9400M aan, backlight 40%, keyboard verlichting uit, wifi aan; wijl interenetten en msnen en mailen).
Zoef
[ Voor 4% gewijzigd door juulie19 op 14-09-2009 23:41 ]
Verwijderd
Nogmaalsjuulie19 schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:31:
[...]
15 inch MBP heb ik. En ik had de laptop test van anandtech gelezen en die haalde met de batterij van een 15-inch wel 7+ uur met hetzelfde als wat ik doe (9400M aan, backlight 40%, keyboard verlichting uit, wifi aan; wijl interenetten en msnen en mailen).
Verwijderd
Dat is normaal. Is gewoon de initialisatie van de dvd drive.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:33:
Mensen, ik heb een "probleem" met mijn MBP Late 2008. Elke keer als ik hem opstart of uit de sluimerstand haal, krijg ik het "eject geluid" te horen terwijl er helemaal geen DVD/CD inzit!
Meerdere mensen die hier last van heeft?
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 20:51 ]
Late 2007 MBP (oud model) en Late 2008 (unibody) hebben het bij mij allebeiVerwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:50:
Volgens mij is dat niet normaal want ik heb hiervoor nog 2 MBP's Late 2008 gehad en die hadden het niet
Al mijn vorige mac portables doen en deden hetzelfde. MacBooks, MacBook Pro's, PowerBooks, etc.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:50:
Volgens mij is dat niet normaal want ik heb hiervoor nog 2 MBP's Late 2008 gehad en die hadden het niet
Verwijderd
Ja, dat. Ik weet wat je bedoeltVerwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:20:
Hmm apart. Het viel me namelijk meteen op toen ik mijn 3e MBP Late 2008 kreeg. Ik bedoel dus echt het geluid dat je hoort wanneer je een DVD/CD erin stopt, dat geluid dus.
mischien had je het toen niet door? Ik hoor het ook op me mac unibodyVerwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:50:
Verwijderd
Jawel, mijn eerste 2 MBP's Late 2008 hadden het niet. 100% zeker. Ik had ze zelfs naast elkaarSn0wblind schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:42:
[...]
mischien had je het toen niet door? Ik hoor het ook op me mac unibody
Hier heeft hij/zij hetzelfde probleem, maar dan 3 a 4 keer achter elkaar.Eigenlijk sinds SL heb ik last van "Eject-geluiden" tijdens het opstarten en uit slaap halen van mijn MBP (3Ghz.).
Hij maakt hetzelfde geluid net als je een dvd eject... maar dan stuk of 3 a 4 keer achter elkaar ZONDER dat er een dvd inzit overigens!
Hebben meer mensen hier last van of is het gewoon een faulty SuperDrive?
Onze CyBeR postte dit antwoord ;-)k zag een firmware update die dat zou moeten verhelpen.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 21:50 ]
Mijn idee daarbij was dat die update verholp dat je dat meermaals hoorde, maar dat 'ie het nog wel 1x zou doen. Maar mischien hebben ze 't helemaal weggehaald, want volgens mij doet mijn nieuwe MacBookPro5,3 't ook niet.
4 macbook pro;s tegelijk in me buurt gehad en ze deden het allemaal 1x, 4x ofzo weer niet, dat bij mij ook sowieso nietVerwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:46:
[...]
Jawel, mijn eerste 2 MBP's Late 2008 hadden het niet. 100% zeker. Ik had ze zelfs naast elkaar
Edit: Ik kwam deze post in een ander topic tegen:
[...]
Hier heeft hij/zij hetzelfde probleem, maar dan 3 a 4 keer achter elkaar.
En als antwoord daarop postte iemand dit:
[...]
Onze CyBeR postte dit antwoord ;-)
Ik haal helaas maar 4 uur met me nieuwe macbook van 6 weken oud bij normaal gebruik wifi aan bluetooth uit backlight zo ver mogelijk gedimt verder niks open op mail na.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:06:
[afbeelding]
De battery health kan nog wel eens wisselen en is dus meer een indicatie van de sterkte van je batterij. Verder heb ik het gevoel dat SL wel iets harder aan de batterij trekt dan Leopard altijd deed. Ik heb gemiddeld een half uur minder batterij tijd.Mr. Noodle schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:00:
[...]
Ik haal helaas maar 4 uur met me nieuwe macbook van 6 weken oud bij normaal gebruik wifi aan bluetooth uit backlight zo ver mogelijk gedimt verder niks open op mail na.
Load cycles 14
Age of Mac 6 Weeks
Battery Capacity 94 %
al een keer gecalibreerd maar toen ging ik van de 98% naar de 93 % . ...
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Nooit, of nu niet?robbinonline schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:01:
Mijn batterij laadt niet verder op dan 98%
Health is nog wel gewoon 100%
[afbeelding]
Iemand met dezelfde ervaring en hoe dit opgelost is ?
Zoef
Laatste 3 dagen niet. Dus als ik hem aan het stroom sluit en het percentage is 95 of hoger dan laadt hij niet op.Zpottr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:05:
[...]
Nooit, of nu niet?
Je batterij zal namelijk niet beginnen te laden als die voor 95% of meer is opgeladen. Als je bij minder dan dat je laadsnoer aansluit en aangesloten laat zal die normaal wel doorladen naar 100%.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Yep. Even een paar minuutjes YouTube zonder laadsnoer naar 94% en je zult zien dat die weer gaat ladenrobbinonline schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:11:
[...]
Laatste 3 dagen niet. Dus als ik hem aan het stroom sluit en het percentage is 95 of hoger dan laadt hij niet op.
Laat ik hem leeg lopen tot 90% en dan laden laadt ie wel door tot 100 % ?
Zoef
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
ow top weer wat geleerdZpottr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:14:
[...]
Yep. Even een paar minuutjes YouTube zonder laadsnoer naar 94% en je zult zien dat die weer gaat laden
Dit hoort gewoon bij het batterijmanagement en zorgt ervoor dat je batterij niet constant een heel klein beetje wordt opgeladen.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Rj- op 18-09-2009 18:39 ]
Mijn (inmiddels mijn vriendin's) late 2008 macbook had het initialisatiegeluid van de dvddrive soms al, nu horen we na het uit de slaapstand halen altijd overduidelijk de drive. Heb uitgelegd wat het is en t dinnetje vind het best, klinkt wat eng maar no worries. Mijn mid 2009 heeft het geluid echter niet, dus het zal idd drive afhankelijk zijn. De drive zelf werkt nog prima, dus ik maak maak me er niet zoveel zorgen over. Maar mochten ze een software update ervoor uitbrengen....ppl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:04:
Die update was alleen voor de Mac mini early 2009 en niet voor een MBP. In geval van de Mac mini gaat het alleen om de modellen met een zekere Sony Optiarc drive. Na de update is dat ding ook stil als je de mini uit z'n slaap haalt (wat ook het idee is van die update). Het is nogal afhankelijk van wat voor optical drive in je MBP zit, de ene maakt wat meer herrie dan de ander en zul je dus ook eerder horen.
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 19-09-2009 10:38 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Geen slechte aanbieding hoor maar voor minder dan dat heb je tegenwoordig ook nieuwe Macbook Pro'sRj- schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:54:
kleine lading 13" macbooks 2.4gh unibody gespot bij mediamarkt in eindhoven
voor 999 euro's
Hier niet. Lijkt me iets niet helemaal goed te zijn dan..robbinonline schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:41:
Hebben jullie ook last van afdrukken van het toetsenbord op je display ?
15 Inch Mid 2009
Hier wel, ik heb nu een Screensavrz van Radtech daarvoor. Die afdrukken heb je al heel snel als je je MBP veel in een tas hebt (of vettige/zweterige vingers ?robbinonline schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:41:
Hebben jullie ook last van afdrukken van het toetsenbord op je display ?
15 Inch Mid 2009
Je voelt niet toevallig een ernstige verkoudheid opkomenTony L schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:39:
Wohoooo mijn Macbook Pro 13" is net op mijn werk bezorgd
Alleen jammer dat ik er pas om 7 uur s'avonds mee aan de gang kan
Hahahaha *kuch *kuch* nu je het zegtrobbinonline schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:11:
[...]
Je voelt niet toevallig een ernstige verkoudheid opkomen
Verwijderd
KTA is zogenaamd certified voor Apple (door Kingston zelf getest), maar dat wil niet zeggen dat het werktVerwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:17:
Heb inmiddels bij de mediamarkt die verlengsnoer van mijn - schijnbaar Britse - macbook toch nog gekregen!
Nou wilde ik graag op termijn meer werkgeheugen erin doen, ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen deze twee:
Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G (20 euro) (Dus x2 is 40 euro.
Kingston KTA-MB1066K2/4G (80 euro)
De laatste is 2x zo duur, waar ligt dat aan en wat zijn de voordelen en nadelen? Ik kon zo geen verschillen ontdekken.
[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 21-09-2009 15:20 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
En andersom wil dat niet zeggen dat het andere niet werkt. Da's namelijk exact hetzelfde geheugen maar dan zonder die A achteraan het productnummer en zonder de verhoogde prijs.Kanarie schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:20:
[...]
KTA is zogenaamd certified voor Apple (door Kingston zelf getest), maar dat wil niet zeggen dat het werkt
Aan de andere kant is binning ook niet ongebruikelijk in de halfgeleiderindustrie he. Het is helemaal niet zo onwaarschijnlijk dat chips en reepjes die uit dezelfde fabriek komen wel degelijk verschillend zijn in kwaliteit en dat daar op deze manier een ander bedrag voor wordt gevraagd.CyBeR schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:41:
[...]
En andersom wil dat niet zeggen dat het andere niet werkt. Da's namelijk exact hetzelfde geheugen maar dan zonder die A achteraan het productnummer en zonder de verhoogde prijs.
Zoef
Mijn Applecare komt van Amazon.com, gewoon met doosje, nota en de hele rimbam, voor $249.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:20:
Jullie voelen hem al aan komen, AppleCare ja of nee? Ik weet dat ik de keuze uiteindelijk zelf moet maken en dat het al vaak gevraagd is. Ik heb dit ook gelezen maar weet nog steeds niet wat te doen. De 349 euro in de Apple Store is erg veel, is dit inclusief BTW? Met andere woorden kan ik de BTW terug krijgen als ik hem op bedrijfsnaam koop? Via eBay twijfel ik omdat AppleCare teruggevorderd kan worden en ik bang ben op deze manier opgelicht te worden. Bovendien liggen de prijzen die ik op het moment kan vinden op eBay rond de 250 euro.
Daar hebben de meesten hier niets aan omdat Amazon deze producten niet naar Europa stuurt toch?XJos88 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:50:
[...]
Mijn Applecare komt van Amazon.com, gewoon met doosje, nota en de hele rimbam, voor $249.
Duurder als e-bay, maar wel het origineel, geen gegenereerd serienummer.
Zoef
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq