Het grote Nissan topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 15:35
VieSix schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:39:
Dan helemaal niets gezegd, alleen maar meer respect voor het totaal plaatje.
Dat zijn dingen die je niet ziet, en als er staat dat de club vertrekt vanaf een hotel dan neem je te snel een conclusie die terecht verkeerd is in dit geval.

En tupperware is het zolang het niet totaal gedaan is en dat zie je niet op een plaatje.
Je komt teveel van dit soort dingen tegen die alleen uiterlijk gedaan zijn en dan is en blijft het tupperware ook al is het voor duizenden euro's aan exotische materialen.
Al show, but no go. Fail dus....
Vooral als je weer eens achter zo'n ricer zit die stapvoets en schuin over een bultje moet en met veel show (lees race geluiden uit de kachelpijp) van het bultje wegrijdt maar bijna ingehaald wordt door een 35km wagentje (en ja zo 1 rijdt er hier in de buurt rond) :O

Maar ook daar, gelukkig verschillen de smaken.
Dan heb je onderweg toch weer wat extra's om te lachen :+
Tuurlijk zijn ricers leuk om naar te kijken maar het is maar weinig mensen gelukt om van de 350z een echte ricer te maken. Mijn eigen Zed is ook alleen nog maar van buiten aangepakt op popcharger en uitlaat na. Onder de motorkap word ook nog wel gedaan maar voorlopig eerst het uiterlijk zoals ik hem wil aangezien ik toch al over het algemeen sneller ben dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7126/7795856292_4d78414865_z.jpg

Nog een fototje van JAF 2012, omdat 't kan. :P Wel leuk, eerste keer dat ie langs reed was 'ie helemaal mooi, tweede ronde zat de neus in elkaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09
itsleon schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:46:
[...]aangezien ik toch al over het algemeen sneller ben dan de rest.
Dat zeker d:)b
Ik zou er ook zeker niets op tegen hebben al zou ik hier een zilveren op de stoep staan O+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Longshot maar is die zilvergrijze R33 (ik dacht een GTR) in de buurt van Zoeterwoude / Zoetermeer van een Tweaker? Van de week zat 'ie een tiental auto's achter me en gister kwam 'ie me tegemoet op de N206 vlakbij de BP.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er overigens mensen in dit topic geïnteresseerd in het aanschaffen van een R32 GTST die liefde nodig heeft?
Zo ja DM me maar voor details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joopie: Loopt momenteel prima hoor :) Blijft gewoon gaan ondanks al het misbruik, kun je op de filmpjes ook wel zien dat er verder niet veel mee aan de hand is meer ;)

Time Attack 2011 in de semi pro klasse 7e geworden van de 24 deelnemers.

@SChief: Is dat een open invitation? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wat bedoel je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t. Liefst zou ik hebben dat iemand mee zou rijden die veel meer ervaring heeft
;)

Je kunt beter gewoon een keer mee gaan als we als NCN naar de Ring gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik ben geen Club Member. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:54:
@Joopie: Loopt momenteel prima hoor :) Blijft gewoon gaan ondanks al het misbruik, kun je op de filmpjes ook wel zien dat er verder niet veel mee aan de hand is meer ;)

Time Attack 2011 in de semi pro klasse 7e geworden van de 24 deelnemers.
Doe je goed. :) Nog opnieuw laten mappen (in Engeland) of zo gek nog niet, ben wel benieuwd naar je vermogen nu. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, niks meer mee gedaan verder.

Vandaag bij OpieOils.co.uk motorolie en bakolie besteld.

Motor: Gulf Competition 5W40 (volsynthetische ester olie)
Bak: Fuchs Titan Sintopoid 75W90 (volsyntheet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Zojuist me test pipes eronder gegooid en wat een heerlijk geluid zeg. Nu alleen opletten dat er geen politie in de buurt is als ik hem open trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:48
Maandag de Micra van mijn vrouw naar de keuring. 2 jaar geleden delen op de balken terug gelast.
Hadden eigenlijk verwacht dat we hem af konden schrijven, maar alleen een lampje verwisselen. Alhoewel dat lampje niet stuk is, maar een probleem ergens in de bedrading is.
Bij het aan zetten wil het dim licht links voor niet altijd aan gaan. Tijdens het rijden schiet deze dan ineens aan. soms een aantal keer aan uit schakelen werkt ook.
Nu nog de oplossing voor deze zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zijn de contactpunten goed schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:48
We hebben vorig jaar de stekker vervangen, maar kan me zo niet voor de geest halen of dit rechts of links was. Die stekker was gewoon heel slecht.
Maar zal binnenkort nog eens kijken of dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Gister de mooiste Nissan ooit gezien....Op een achteraf weggetje in de achterhoek. Een Nissan GT-R. _/-\o_

wat een masterlijk ding!!!
Gelukkig koopt mijn zwager hem voor mij als ie later rijk is. :')

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
SChief schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:55:
[afbeelding]

Nog een fototje van JAF 2012, omdat 't kan. :P Wel leuk, eerste keer dat ie langs reed was 'ie helemaal mooi, tweede ronde zat de neus in elkaar. :D
Dat is wel een nette Skyline ja ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8022/7475043052_d81ecd199d_z.jpg
Untitled by Killa_Z, on Flickr

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Arunia schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:07:
Maandag de Micra van mijn vrouw naar de keuring. 2 jaar geleden delen op de balken terug gelast.
Hadden eigenlijk verwacht dat we hem af konden schrijven, maar alleen een lampje verwisselen. Alhoewel dat lampje niet stuk is, maar een probleem ergens in de bedrading is.
Bij het aan zetten wil het dim licht links voor niet altijd aan gaan. Tijdens het rijden schiet deze dan ineens aan. soms een aantal keer aan uit schakelen werkt ook.
Nu nog de oplossing voor deze zien te vinden.
De lichtschakelaar van de micra gaat nog wel eens naar de andere kant van het gras.

Die bestaat uit losse contacten voor links en rechts daarom valt er maar 1 van de twee uit.

Eerste even de stekkers checken dat zijn ook zwakker plekken van de micra. De stekkers op de lampen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
KillaZ schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:22:
[...]

Dat is wel een nette Skyline ja ;)

[afbeelding]
Untitled by Killa_Z, on Flickr
Mooie plaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divalo Tuning, bekende naam.

Vrijdag gaat mn blok- en bakolie worden vervangen.
En ik heb een setje fugly wielen op MP gescoord:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/14jq5bd.jpg

Opknappen en iets funky's mee doen en dan als mn huidige 16 inch banden op zijn ga ik deze kleine brede wielen (15 x 7J) uitrusten met semi slicks.
Dan gaan de huidige 16 inch Borbet T's in de verkoop.

Hoe kleiner hoe beter; lager onafgeveerd gewicht, snellere stuurrespons en de auto komt weer wat lager te staan zonder dat de ophangingsgeometrie veranderd.

Qua maat weet ik het nog niet. 195/50/15 lijkt me wat te smal voor de auto ondanks dattie dan op semi's staat die veul grip genereren. Dus ik neig naar 205/50/15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

http://www.autoweek.nl/au...vast-nieuwe-nissan-almera

Gelukkig blijft hij in Rusland....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Vandaag nog een leuke Nissan gespot: Klik

Wat blijft het toch een verschrikkelijk mooi model :9~ O+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ja, en bij de Skoda Rapid roept iedereen amen, kansloos dat Autoweek. Het ding is ook niet ontworpen voor hier, doh.
Sowieso is Autoweek een waardeloos blad imho.
Hierbij roepen ze zeker ook BAH en GELUKKIG KOMT IE NIET HIER!!!1111?:
Afbeeldingslocatie: http://tiempomotor.com/data/img_cont/img_imagenes/img_md/24443.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.car2pro.com/wp-content/uploads/2012-nissan0tiida-5d-9.jpg

Dat ding heeft een 1.6 DIG-T die een Golf Mk6 GTi zoek rijdt (tijdje geleden een sprintje gezien). :P

[ Voor 37% gewijzigd door S_Chief op 29-08-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is een prachtige auto ja, in het zwart met dikke velgen en ik wil hem wel hoor. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoweek is de Telegraaf van autoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Autoweek is al jaren een baggerblad, als het uit Duitsland komt prijzen ze het hok de hemel in maar als het uit een ander land komt is het bagger ook al wijzen de testen anders uit.

Maare...... die mag van mij hier zo de weg op wat mij betreft SChief _/-\o_

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

ach, VAGweek...altijd leuk om daar te trollen :+ Enfin, die Nissan is wel welkom hoor, beter dan die saaie duitse meuk die je nu op de weg ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 29-08-2012 20:42 ]

Strava

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

K to the KillaZ

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:51:
Divalo Tuning, bekende naam.

Vrijdag gaat mn blok- en bakolie worden vervangen.
En ik heb een setje fugly wielen op MP gescoord:

[afbeelding]

Opknappen en iets funky's mee doen en dan als mn huidige 16 inch banden op zijn ga ik deze kleine brede wielen (15 x 7J) uitrusten met semi slicks.
Dan gaan de huidige 16 inch Borbet T's in de verkoop.

Hoe kleiner hoe beter; lager onafgeveerd gewicht, snellere stuurrespons en de auto komt weer wat lager te staan zonder dat de ophangingsgeometrie veranderd.

Qua maat weet ik het nog niet. 195/50/15 lijkt me wat te smal voor de auto ondanks dattie dan op semi's staat die veul grip genereren. Dus ik neig naar 205/50/15.
Heb het altijd al geweten, waarom denk je dat ik zelf nog steeds op 15" rijd. O-) :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SDLa7BMs66LQMGvMWUrfojzx/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 30-08-2012 11:12 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Alleen jammer dat het voor geen meter staat, 15 inch. :+

Dat is de reden dat ik voor 17 inch ga, en mijn 17 inch BBSjes wegen net zoveel of misschien net wat minder als de originele 15 inchers. :D

• S_Chief
  • Niet online
15" staat niet eens verkeerd.. Enige wat ik zou moeten hebben zijn GT skirts om de zijkant wat voller te maken.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

SChief schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:10:
[...]

Heb het altijd al geweten, waarom denk je dat ik zelf nog steeds op 15" rijd. O-) :+
[afbeelding]
Dat zijn toch behoorlijk nette velgen zeker voor een 15 inch. Is dat origineel Nissan aan het plaatje te zien?

Ik hou persoonlijk trouwens het meest van de "OEM" look.
Het is bijvoorbeeld niet mijn ding om de stadslichten die natuurlijk tamelijk geel zijn te vervangen door blauw/wit achtige LED's zodat het mooier zou staan bij de Xenon lampen. Geef mij maar dat contrast dat vind ik mooier...omdat het zo hoort 8)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
OEM 15', van een P11-144. Toen de desbetreffende auto de boot af is gereden is er een klein krasje (vrijwel niet zichtbaar) ontstaan op één velg, toen zijn ze alle vier vervangen. Alle andere velgen zijn helemaal schadevrij (die je op de foto ziet heeft wat bandenvet op de velgrand). Heb deze een aantal jaar geleden opgehaald, gloednieuw. :)

• Ad de Jong
Damn:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/314azd5.jpg

De laatste dagen liep hij soms ineens nog maar op 5 poten.
Jammer genoeg steeds geen foutcode en het probleem was niet continu dus ze kunnen bij de garage ook zo snel niets vinden.

Vandaag onderweg naar huis ineens weer 5 wakkere kabouters en 1 in slaap dus meteen naar de garage gereden en deze keer ook een melding op het dashboard :)
Bij het uitlezen al de melding die ik al dacht, bobine en wel op de 5e cilinder.
Met een beetje geluk zaterdag alweer gemaakt.

De kat ook flink stinken naar rotte eieren, ik hoop dat die geen opdonder heeft gehad.

Mijn profiel op Discogs

• S_Chief
  • Niet online
Een Nissan met het MIL aan, zeldzaam. :o Gave tellerbak overigens, blijf die dingen erg mooi vinden. Ben benieuwd hoe dit systeem verlicht is aan de achterkant.

[ Voor 65% gewijzigd door S_Chief op 13-09-2012 18:30 ]

• Ad de Jong
Zwak punt van de 3.0
Bobines :s
Dit is de 2e al.
De 1e is alweer een jaar of 2 geleden en de rest zal ook nog wel volgen ben ik bang.

Maar ik heb bij geen enkele Nissan die ik (dit is de 4e) mijn zus (2x) en mijn vader (1x) ken ooit dat lampje op zien lichten.
Ik ken het lampje maar al te goed van oost Europese auto's maar niet van een jap :p

Edit:
En ik hoop voorlopig nog niet uit te vinden hoe de teller er van achteren uit ziet :p
Al kriebelt het wel om alle verlichting eens te (laten) vervangen (bij de climate cotrole is er 1 kapot)
Maar ik ben bang dat het niet leuk is, gezien de prijzen van die lampjes die ik in de Almera al eens vervangen heb :X

[ Voor 31% gewijzigd door Ad de Jong op 13-09-2012 18:57 ]

Mijn profiel op Discogs

• S_Chief
  • Niet online
Dat valt wel mee! Meestal zijn het normale lampjes (T5 of T10), kan je voor een paar cent bij de automaterialenzaak krijgen! De tellerbak zelf zou ik wel lekker met rust laten. Zo te zien ziet alles er nog fel uit.

Heb een tijd geleden ook alle verlichting vervangen in de P11:

Alles los:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EeOGSllAKxtArPtx8rOGafvU/full.jpg

Achterkant van de tellerbak
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bHl7GgXGkDvrL6rbn2oIxdAo/medium.jpg
Klikbaar.

Eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nC7q4tZ8B48UsgAlYfTKv4Ef/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3gQn2xEvvUcpCLD0Smzz2SeB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4gLqQVbOe8okfjdzKYbAZAdS/full.jpg

Tip: als je ergens een lampje vervangt, vervang dan gelijk alles van dat hele paneel. Redenen:
1. Kleurverschil
2. Je baalt zo hard als het andere lampje net doorfikt zodra je alles mooi terug hebt gebouwd. :+

Zoek dus even welke lampjes je nodig hebt, het hoeft niet veel te kosten. Inbouwen kan je terugvinden in het werkplaatshandboek, daar staat alles stap voor stap. :)

[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 13-09-2012 19:20 ]

• psy

psy

VieSix schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:55:
Zwak punt van de 3.0
Bobines :s
Dit is de 2e al.
De 1e is alweer een jaar of 2 geleden en de rest zal ook nog wel volgen ben ik bang.

Maar ik heb bij geen enkele Nissan die ik (dit is de 4e) mijn zus (2x) en mijn vader (1x) ken ooit dat lampje op zien lichten.
Ik ken het lampje maar al te goed van oost Europese auto's maar niet van een jap :p

Edit:
En ik hoop voorlopig nog niet uit te vinden hoe de teller er van achteren uit ziet :p
Al kriebelt het wel om alle verlichting eens te (laten) vervangen (bij de climate cotrole is er 1 kapot)
Maar ik ben bang dat het niet leuk is, gezien de prijzen van die lampjes die ik in de Almera al eens vervangen heb :X
Ik ben zeer bekend met dat lampje helaas. Maarja na 470.000km is dat ook niet echt erg en het is echt ALTIJD iets met de uitstoot en hij rijdt er nog steeds niet minder om lees ik merk eigenlijk helemaal niks raars. Volgens mij zijn die uitstoot grenswaardes zo'n beetje bereikt bij mij

Die lampjes heb ik mij mijn P11-144 trouwens laatste vervangen achter de airco, stelde erg weinig voor was veel gemakkelijker als ik dacht. Radio moest eruit en dan kon ik er vrij gemakkelijk bij. De lampjes zelf waren spotgoedkoop, 1,20per stuk geloof ik

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• S_Chief
  • Niet online
En dan is 1,20 zelfs aan de dure kant, dat kan nog goedkoper. Voor VieSix: neem wel een goed merk, Philips of Osram.

Kan zijn dat je sensor waardes aangeeft die buiten het kenveld vallen, dan krijg je gezeur. :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lampjes zijn enkele centen inkoop, vaak met een merkje erop en een zakje eromheen gaat de prijs een keer of 200 omhoog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik heb toen voor mijn Almera lampjes willen vervangen maar die kwamen zo uit het hoofd op een euro of 7 per stuk.....
Ik moet nog eens kijken waar ik dat werkplaatsboek heb staan dan eens opzoeken hoeveel en welke erin zitten en of het zelf een beetje te vervangen is.
Mocht het te doen zijn qua werk en prijs dan wil ik ze allemaal tegelijk vervangen.

Maar inderdaad dan het liefst een Philips of zo.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Vorige week dikke Skyline met Duits kenteken gespot op vakantie in Bulgarije (Sofia).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ACqG5HDad2T2N3xR2JQh0nlz/full.jpg

Gast gaf een dot gas, was wel aardig geluidje. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

die lampjes haal ik gewoon bij de Nissan dealer die zit hier 400 meter verderop, weet ik ook meteen dat ik de goeie heb. Krijg dan ook een hele factuur mee uitgeprint en al whahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
psy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:05:
die lampjes haal ik gewoon bij de Nissan dealer die zit hier 400 meter verderop, weet ik ook meteen dat ik de goeie heb. Krijg dan ook een hele factuur mee uitgeprint en al whahahaha
Daar was ik ook geweest maar voor dat geld heb ik er maar 1 vervangen, 1 deel van de tellerplaat was dus een stuk helderder dan de rest :p

Maar ik ben nu echt nieuwsgierig geworden.
Dit weekend eens gaan zoeken of ik erachter kan komen welke/hoeveel er bij mij in moeten en dan eens bij een dealer binnenlopen :)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik kan er ook niet tegen als één voor één die lampjes stuk gaan. In de zomer heb je er nauwelijks last van omdat er veel daglicht is maar in de winter vind ik het echt irritant. Alles moet het gewoon doen. Anders ziet het er toch een beetje pauper uit.

Uiteindelijk ben ik er maar eens voor gaan zitten toen ik mijn Brodit iPhone houder eens goed wilde inbouwen inclusief USB kabel voor de nieuwe radio. Toen bedacht ik, als die gehele plaat bij de radio eruit moet voor het boren/vijlen van de kabel kan ik net zo goed eerst eens kijken of ik bij de airco-unit kan. Dat viel echt ontzettend mee wel heb ik in de werkplaats manual gekeken voor de zekerheid. Ik heb de aircounit niet hoeven demonteren ik kon er met wat gefrunnik van achteren bij. Wellicht dat de hele unit eruit moet als méér lampjes defect zijn, bij mij waren net de lampjes stuk die ik van achter kon verwisslen maar er zitten nog iets meer in.

Ik heb het (inclusief bij de tellerkast) al eens eerder laten doen bij de dealer, de tellerkast zou ik niet snel aan beginnen maar de rest valt mee.
Moet alleen lampje dashboardkastje vervangen, daar zit een hele gare fitting in die steeds eruit wipt.

Heb zelfs het lampje van de asbak vervangen terwijl ik die nooit gebruik LOL.
Alleen jammer dat ik geen lampje in de middenconsole heb dat heeft de P11 wel geloof ik (vakje net onder de airco dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
P11 heeft dat wel ja. :)

Bij de P11 is het trouwens nog een stukje moeilijker om bij de tellers te komen, maar het is mij prima gelukt met alleen wat vage instructies van het internet (had toen nog geen wpb van de P11).

Verwijderd

Nog een paar dagen en dan vertrek ik zaterdag met een maatje in de P11 richting Hongarije voor de trackday op de Hungaroring de 24ste :)

Zaterdag: vertrek en aankomst in Passau
Zondag: vertrek Passau en aankomst in Budapest (daar weer ff bijpraten met een Nissan-maatje en zn vriendin, hij was ook marshall bij het circuit
Maandag: met z'n 4en richting Hungaroring voor enkele sessies racen 's avonds nog eten in Budapest en dan begin maken aan terugweg en couch-crashen bij een vriendin van een maat van me in Wenen (volgt u het nog :P)
Dinsdag: thuiskomst

Heenreis doen we zeer ws een 12km detour om voor het idee ff door Slowakije te kunnen hehe

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 20:30 ]

• Ad de Jong
Fu..

Nissan heeft geen bobine op voorraad liggen en wanneer die binnen is kunnen ze niet zeggen.
Hebben we er 1 gevonden 2e hands is de achterste cilinderrij voorzien van andere bobine's dan de voorste rij.
Morgen gaan ze kijken of ze een juiste hebben liggen.
Wel uit een 2L maar dat schijnt gewoon te passen/werken.

Edit: er rust een vloek op de bobine :(
Bij de dealer op chassisnummer de juiste bobine gevonden geven ze de verkeerde mee :(
Zaterdag het bericht dat ze inmiddels de juiste bobine in huis hebben breekt er een bout af :(
Zijn ze de hele zaterdagmiddag bezig geweest daarmee en het is niet gelukt om het klaar te krijgen.
Nu maar te hopen dat ik hem maandag op kan halen....
Alternatief vervoer "de fiets" afgelopen zaterdag naar de fietsenmaker gebracht omdat de versnelling niet goed is (garantie) en ik het vertrouwen had dat ik de sloep zaterdag weer thuis zou hebben.
Nog iets moeten regelen om morgen op mijn werkt te kunnen komen....
:-(

Edit2: bij het uitboren van de bout breekt de boor af, ook vast. (konden er haast niet bij zo krap allemaal)
De kleppendeksel er maar afgehaald en afgehaald en ze hebben het eruit laten frezen.
Zo kwamen ze er ook achter dat er een vacuumslangetje gescheurd was dus die is ook meteen vervangen (werkt de cruisecontrol ook meteen weer een stuk beter).
Gisterenavond heb ik de sloep eindelijk weer op kunnen halen joepieeeeee.
Meteen maar een stukje wezen cruisen (Ikea Eindhoven :P )

[ Voor 70% gewijzigd door Ad de Jong op 26-09-2012 18:49 ]

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hoor net van de dealer dat de katalysator defect is. Nieuwe kost 2380 euro.
Online zie ik echter dat ze te vinden zijn voor 215 euro (http://www.onderdelendire...laten/katalysator--kdn663)

Waar zit dit enorme verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
2380?! Is dit een grap? :X

Als ik dit nummer neem en ik dat hier invoer, dan komt er 871,84 euro uit. Nog steeds idioot veel, maar beter dan 2k+. :X

[ Voor 87% gewijzigd door S_Chief op 28-09-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Het verschil zit er in dat die website je niet verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweedehands voor 100 piek en gaan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

SChief schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:56:

Als ik dit nummer neem en ik dat hier invoer, dan komt er 871,84 euro uit. Nog steeds idioot veel, maar beter dan 2k+. :X
Dat is de centrale kat onder de auto; bij mij is het de voorste kat die direct aan het spruitstuk zit.
Heb inmiddels op ebay al een paar voorkat's gevonden voor ~125 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SChief schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:56:

Die site was ik kwijt, thnx _/-\o_
Dan had ik meteen de goede bobine kunnen bestellen :)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:38:
[...]

Dat is de centrale kat onder de auto; bij mij is het de voorste kat die direct aan het spruitstuk zit.
Heb inmiddels op ebay al een paar voorkat's gevonden voor ~125 euro.
Aha, vond het verschil al zo absurd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou heb er ook een in Nederland gevonden ga ik morgen maar eens ophalen. Ook 125 euro. Twee uurtjes montage ofzo denk ik? In ieder geval de moeite van het proberen waard.
Zou zonde zijn om hem nu weg te moeten doen met 471.000 kilometer. Die laatste 30k wil ik nu ook zeker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Prijzen zijn inderdaad wel erg hoog. Voor dat bedrag haal ik een race kat voor de 350z (auto heeft zelfs 2 kats).

@psy ik denk dat iedereen daar ze eigen tijd voor heeft. De ene zal met een uurtje klaar zijn de andere na een halve dag. Ligt eraan wat voor gereedschap je heb en hoeveel ervaring je ermee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ga altijd bij de dealer zal wel lukken voor die 2 uur. Als er niks raars gebeurde als iets afbreekt ofzo.
Zelfs bij de P11-144 twee kats trouwens dit is de voorste. De normale kat gaat vaker kapot en is ook gemakkelijk als nieuwe namaak te vinden, maar de voorste niet.

De monteur wist 100% zeker dat het de voorste was de achterste had hij ook uitgelezen maar was in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Ben zelf niet thuis in de P11 maar 2 cats achter elkaar heb ik nog nooit gehoord. Meeste auto's hebben er toch gewoon 1 of 2 naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

voorste zit fysiek meteen aan uitlaatspruitstuk en de achterste zit gewoon onder de auto
zitten niet meteen achter elkaar

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Nissan-Primera-P11-2-0-Katalysator-Abgaskruemmer-Lamdasonde-/00/s/OTYwWDEyODA=/$T2eC16hHJF0E9nmFTMCpBP8qE,6jJg~~60_12.JPG

[ Voor 40% gewijzigd door psy op 03-10-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Sja idd, ik heb nog het geluk dat een P11 dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P11 heeft dat ook maar veel en veel kleiner.
Dit is gewoon geen porem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heeft een P11 serieus een tweede kat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bedoeld ie niet de kleine demper/vlammendover na de katalysator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kogel is door de kerk.

De P11 SR20VE Trackmera gaat er na 103 rondjes Nordschleife, diverse sessies Zandvoort, Castle Combe en Hungaroring uit.

Staat momenteel binnen NCN officieel te koop.

The end of an era :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Waarom doe je hem weg?
En wat komt er voor terug?
Ook weer een Nissan?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Las iets over Toyota ofzo.. Overloper. :+

P11 loopt nog steeds dikke prima hier. Vorige maand naar de autoshow van Parijs (Mondial de l’Automobile zoals ze dat zo mooi noemen) geweest met de auto:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5nRyik7xZHbtmGII0rGOBWRX/full.jpg

Op de show zelf meer dan 600 foto's gemaakt, heb alleen niet genoeg tijd om alles te bewerken e.d. Af en toe upload ik wat, voor de geïnteresseerden klik hier. :)

Op de terugweg een mooi momentje meegemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H2wxkIuShfDc12dvEFrDctsF/full.jpg

In totaal meer dan 50 uur wakker geweest (kon de avond voor vertrek niet slapen :+ ). 03:00 vertrokken, 09:15 stond ik in de garage in Frankrijk. Rond 22:00 vertrokken vanuit Frankrijk en 's nachts weer thuisgekomen. Alle kilometers zelf gereden (ongeveer 1100KM) en het was geweldig. :) Zou het zo weer doen met deze auto. :Y) In 1996 logen ze niet toen ze zeiden "It's a drivers car, so drive it." Het is inderdaad een rijdersauto. :)

[ Voor 97% gewijzigd door S_Chief op 28-11-2012 22:33 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Met slechts een ton op de teller is het ding net ingereden.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Mijn pa zn P11 is net voorzien van een nieuw blok. Na 535.000 km gaf hij er de brui aan. De rest van de auto is uitstekend onderhouden, dus nu hangt er een pas ingereden (160.000 km) vervangend blok in.

• S_Chief
  • Niet online
martijn_tje schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:56:
Met slechts een ton op de teller is het ding net ingereden.
Klopt. :+ Zijn twee dingen die ik op korte termijn wel wil vervangen:
• Waterpomp
• Raamrubber rechtsvoor

Lager van m'n waterpomp maakt een beetje lawaai. Kan voor de rest geen kwaad maar ik vind 't wel irritant. Raamrubber is een apart iets.. Ding ziet er nog perfect uit, niet uitgedroogd en geen scheurtjes, maar toch hoor ik windgeruis. :/
Bokmaaa schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:37:
Mijn pa zn P11 is net voorzien van een nieuw blok. Na 535.000 km gaf hij er de brui aan. De rest van de auto is uitstekend onderhouden, dus nu hangt er een pas ingereden (160.000 km) vervangend blok in.
Wat is er stukgegaan dat het definitief over was? :)

[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 29-11-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

535.000.... dan heb ik nog 60.000 te gaan
moet lukken maar dan wordt het wel moeilijk hoor met
roest bij het spatbord
roest bij de lpg aansluiting
defecte kat (ja moet hem vervangen voor feb)
speling in fuseekogel

ik denk niet dat ik er een ruilmotor in zou leggen, dan ben je ook flink wat knaken kwijt zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Fuseekogeltjes zijn niet zo duur gelukkig. Die kat kan wel wat meer gaan kosten, zou handig zijn als je een goede van een sloper af kan halen.

Roest tsja, je kan het behandelen zodat het voor nu stopt met roesten en later rustig vervangen (worden genoeg P11(-144's) gedemonteerd bij NCN, je kan daar altijd een gokje wagen voor plaatwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Wij zijn op zoek naar een andere auto, we rijden nu een een Cordoba uit 2000, en deze begint steeds meer problemen te vertonen. We rijden circa 30000 km op jaarbasis hiervoor heb ik altijd Nissan ( Sunny ) gereden, eigenlijk wil ik dus weer een Nissan.
Budget is niet ruim max € 2000 + wat we eventueel voor de Cordoba terug zouden krijgen ( denk zo'n € 1000,- )

Tijdens het zoeken op gaspedaal, kwam ik meerdere Nissans tegen, Almera's, Primera's , Almera Tino's.
En qua prijs en wat je ervoor krijgt, lijkt een Tino mij wel een goede aankoop, maar waarom zijn juist deze modellen stukken goedkoper dan een gelijkwaardige Primera?

En zijn er nog dingen waar ik op moet letten tijdens een proefrit o.i.d.?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bij de Tino: kijk uit met de 1.8 motor, deze kunnen soms veel olie verbruiken: http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=46795.0
Tsja, waarom een Primera duurder is dan een Tino.. Een Primera is een klasse hoger. :) Voor ~2000 euro kan je een knappe P11-144 vinden, dit model dus:
Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/nissan/primera/nissan-primera-sedan-benzine-grijs-003--44207009-Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Primera is onlangs verkocht aan iemand van NCN en blijft dus binnen de club. Auto gaat ook het circuit weer zien, helemaal top.

Ben een nieuw project begonnen in de vorm van een 1992 MR2 met 3S-GE blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is nogal wat anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ook de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Had 't gelezen ja. Zal hem dan af en toe ook tegenkomen (hij woont in dezelfde stad waar ik woon). :)

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 09-12-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

SChief schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:11:
Bij de Tino: kijk uit met de 1.8 motor, deze kunnen soms veel olie verbruiken: http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=46795.0
Tsja, waarom een Primera duurder is dan een Tino.. Een Primera is een klasse hoger. :) Voor ~2000 euro kan je een knappe P11-144 vinden, dit model dus:
[afbeelding]
Goede tip!
Zijn er nog specifieke dingen die aandacht verdienen bij dit model?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

zie ook nissanclub en check p11-144:
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=6749.0

Mijn ervaring is dat p11-144 met 2,0 ltr blok vrijwel probleemloze auto's zijn, en met 477.000 gereden km's mag ik wel spreken van enige ervaring.
Van het aangegeven lijstje zijn bij mij 2 punten ook langsgekomen, voorste bovenste draagarmen (in 2001 al vervangen) en de EGR klep. De aangegeven lijst lijkt me dan ook zeer betrouwbaar maar ze hebben er lang niet altijd last van natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door psy op 10-12-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
M'n vrienden (en ik) hebben een paar weken geleden een Nissan Almera 1.6 N15 uit 1996 op de kop getikt met iets van 117k kilometer. Altijd door een opa in gereden wat te zien is aan de goede staat. Wel zijn er een paar kleine (electronische) issues die ik nog probeer op te lossen en waar ik graag wat tips voor zou horen als jullie die hebben.

1. De toerentiller flipt. Meestal schiet hij meteen naar 8000+ toeren door en blijft daar hangen achter het lipje. Na een tijdje rijden wel hij weleens gaan zakken en sporadisch redelijk normaal gaan werken, hoewel hij wel ook weleens gaat trillen. Ik heb al redelijk wat gezocht op fora en het wijst altijd naar de teller-unit zelf. Alleen de ene zegt een chip die je opnieuw moet solderen, andere zegt 3 condensatoren, en weer iemand zegt lus het schroefje dat voor de voeding zorgt door met wat draad. Iemand ervaring met het repareren hiervan?

2. De antenne is afgebroken. Weet iemand of je hier een universele voor in de plaats kan zetten? Ik heb gebreken dat de originele vrij prijzig zijn (70E). Ik had alleen wel problemen met het losdraaien van de twee schroeven die het plastic kapje van de antenne vasthouden. De schroeven zitten zo vast dat het metaal krombuigt bij het draaien.

3. Ik heb nieuwe ruitenwissers gekocht (KCW flatblades). Aan de rechterkant laat hij echter nog sporen na aan de boven en onderkant, alsof de ruitenwisser niet goed aansluit op de ronding van het glas.

4. Klopt het dat de benzinemeter niet naar 0 zakt wanneer je het contact uit hebt staan?

5. En weet iemand hoe je het makkelijkst het lampje kan vervangen achter de verwarmingsmeters? Ik heb het hele midden console los gemaakt, maar krijg de unit waar die meters aanzitten er niet echt uit omdat er een transparante witte buis aan vast zit die weinig speling heeft.

Ook vind ik het gaspedaal wat licht en dat heeft soms als gevolg dat ik in de 1e versnelling heel schokkerig wegrijd. Verder echt een heerlijk autootje met een motor die perfect loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 24-12-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb weinig ervaring met de N15 om heel eerlijk te zijn. Bij de Nissanclub Nederland zijn er echter wel aardig wat mensen die zelf een N15 rijden en er veel kennis over hebben. Voor een vervangende antenne zou je trouwens op de sloop kunnen kijken, kan je een hoop geld schelen voor zo'n simpel ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

MailMan schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:37:
M'n vrienden (en ik) hebben een paar weken geleden een Nissan Almera 1.6 N15 uit 1996 op de kop getikt met iets van 117k kilometer. Altijd door een opa in gereden wat te zien is aan de goede staat. Wel zijn er een paar kleine (electronische) issues die ik nog probeer op te lossen en waar ik graag wat tips voor zou horen als jullie die hebben.

1. De toerentiller flipt. Meestal schiet hij meteen naar 8000+ toeren door en blijft daar hangen achter het lipje. Na een tijdje rijden wel hij weleens gaan zakken en sporadisch redelijk normaal gaan werken, hoewel hij wel ook weleens gaat trillen. Ik heb al redelijk wat gezocht op fora en het wijst altijd naar de teller-unit zelf. Alleen de ene zegt een chip die je opnieuw moet solderen, andere zegt 3 condensatoren, en weer iemand zegt lus het schroefje dat voor de voeding zorgt door met wat draad. Iemand ervaring met het repareren hiervan?

Dat zit inderdaad in de tellerbak, ik zou de condensatoren vervangen en de chip opnieuw solderen. Beide dus.

2. De antenne is afgebroken. Weet iemand of je hier een universele voor in de plaats kan zetten? Ik heb gebreken dat de originele vrij prijzig zijn (70E). Ik had alleen wel problemen met het losdraaien van de twee schroeven die het plastic kapje van de antenne vasthouden. De schroeven zitten zo vast dat het metaal krombuigt bij het draaien.

Die zijn aan de prijs, maar de sloop wel te vinden. Andere optie is gewoon antenne te maken in het schutbord voor.

3. Ik heb nieuwe ruitenwissers gekocht (KCW flatblades). Aan de rechterkant laat hij echter nog sporen na aan de boven en onderkant, alsof de ruitenwisser niet goed aansluit op de ronding van het glas.

Niks aan te doen zo ruitenwissers zijn niet veerkrachtig genoeg om contour ruit te volgen.

4. Klopt het dat de benzinemeter niet naar 0 zakt wanneer je het contact uit hebt staan?

Klopt

5. En weet iemand hoe je het makkelijkst het lampje kan vervangen achter de verwarmingsmeters? Ik heb het hele midden console los gemaakt, maar krijg de unit waar die meters aanzitten er niet echt uit omdat er een transparante witte buis aan vast zit die weinig speling heeft.

Die witte buis zal wel de geleider zijn van de snaar waarmee de verwarming of de kleppen worden bedient, deze moet je los kunnen maken van het paneel en dan kun je gewoon de lampjes wisselen.

Ook vind ik het gaspedaal wat licht en dat heeft soms als gevolg dat ik in de 1e versnelling heel schokkerig wegrijd. Verder echt een heerlijk autootje met een motor die perfect loopt.

Je zou de TPS sensor af kunnen ( laten) stellen. Deze kijkt wel stand de gasklep heeft en als het nulpunt niet goed staat wil hij nog wel eens bokken >:)

verder let op roest :( deze wagens zijn niet vrij van roest, let op voorbalk, dorpels en de wel bekende nissan kwaal de wielkasten achter.
:) verder zijn het probleemloze prettige wagens om mee rond te rijden _/-\o_

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Thanks voor al het snelle advies! :)

De toerenteller heb ik losgehaald, even wat tikjes gegeven en ingespoten met contactspray en weer in elkaar geschroeft. Zojuist weer aangesloten... en waarachtig het ding werkt weer!! Nu kijken voor hoelang.

Lampje van de verwarmingsmeters heb ik ook kunnen vervangen na veel gepriegel gelukkig.

Er zit een beetje roest de voorbalk maar op het oog niet bijzonder veel. Bij de APK in Februari maar even op de bank laten zetten en er goed onder kijken en pulken.

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 24-12-2012 16:33 ]

• Wilhe1mus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-03-2023
Wij zijn nu bijna anderhalf jaar de trotse eigenaar van een Nissan Juke, onlangs gaf de navigatie aan dat het tijd werd dat we een update zouden nemen.
Waar we het eigenlijk helemaal mee eens waren, want hier in de omgeving waren de laatste 3 jaar veel veranderingen doorgevoerd en die stonden niet op de meegeleverde navigatie versie (2011).
De veranderingen betreffen belangrijke verbindingswegen, geen achteraf weggetjes of iets dergelijks.

Na de aanschaf van versie 2012-2013 bleek dat de veranderingen daar ook niet op stonden zelfs de veranderingen die in 2009 en 2010 uitgevoerd waren stonden er niet op. Terwijl op onze oude Tomtom (kaarten van 2011) deze aanpassingen al wel pronkten.
Nu onze vraag; hebben meer gebruikers dezefde ervaring met verouderde navigatie data?
Want om eerlijk te zijn €150 - €190 vinden wij veel geld voor een niet up to date zijnde navigatie update.

Annelies en Wim ...

• S_Chief
  • Niet online
Als ik -heel- eerlijk moet zijn zou ik die kaarten illegaal opzoeken.. Zo veel geld betalen voor 'nieuwe' kaarten die outdated zijn is onacceptabel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhe1mus
Ja, een idee, het is voor ons in ieder geval de laatste keer geweest dat we het op deze manier doen/gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik zou gewoon gaan klagen bij je dealer.. Je mag verwachten dat alle nieuwe wegen staan in de laatste update, en dat geldt al helemaal voor wegen uit 2009/2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhe1mus
We hadden al een berichtje naar Nissan gestuurd, daar kregen we een voor ons onbevredigend antwoord op hier het antwoord wat wij ontvingen:
--------------
Hierbij willen wij u bedanken voor uw e-mailbericht waarin u aangeeft dat u de softwareupdate van het Connect-navigatiesysteem in uw Nissan Juke niet aan uw verwachtingen voldoet. Wij willen hierop graag als volgt reageren:

Nissan brengt met een regelmaat van circa een jaar een update uit op de kaartsoftware ten behoeve van het Connect navigatiesysteem. Door diverse factoren (waaronder de totale dekkingsgraad van het kaartgebied ten opzichte van de geheugencapaciteit van SD-kaart en werkgeheugen van het navigatiesysteem) moet er een afweging gemaakt worden in de informatie die op de SD-kaart kan worden geplaatst. Door deze afweging kan het voorkomen dat de dekking in een bepaald gebied niet optimaal is. Voor de door u specifiek aangegeven ontbrekende weg, adviseren wij om contact op te nemen met de kaartleverancier Navteq. Navteq verzamelt dergelijke informatie zodat bij toekomstige updates deze informatie eventueel kan worden bijgevoegd. U kunt deze informatie melden via http:/mapreporter.navteq.com/dur-web-external/.
-------------

In onze ogen het bekend kluitje dat richting het riet gegooid wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dit soort dingen doe ik dan ook meestal niet via e-mail, maar telefonisch of persoonlijk. Werkt een stuk beter omdat het dan veel lastiger voor hen is om jou af te schepen met een nutteloos antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhe1mus
Ja, dat hadden we beter kunnen doen, een les voor een andere keer.
Maar het is nu een waarschuwing voor mensen die met het idee rondlopen ook zo een update aan te schaffen, maak een afspraak met de garage/leverancier dat je eerst mag controleren of er veel veranderd is met je oude kaarten.
Verder hadden we gehoopt dat er meer mensen zo "dom" als ons geweest waren en bij hun update ook niet up to date locaties gevonden hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wilhe1mus schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:23:
Ja, dat hadden we beter kunnen doen, een les voor een andere keer.
Geef niet zo snel op. :) Je kan nog altijd gaan naar de dealer waar je de update hebt aangeschaft en daar je ontevredenheid uiten. Van een update mag je verwachten dat dit soort dingen erin verwerkt zijn, in feite heb je een product dat niet voldoet aan wat het belooft (2013 update mag je toch echt van uitgaan dat die wegen uit 2009 bevat lijkt mij).

Dat gedoe met die SD-kaart moet je niet accepteren. Ik heb een Garmin die een paar jaar oud is en heel West-Europa + een aardig deel van Oost-Europa past op een 2GB kaartje. Heb nog nooit meegemaakt dat er een straat miste. Ben een paar maandjes terug naar Parijs geweest ermee, kon echt alles vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 31-12-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhe1mus
Na lang heen en weer mailen heb ik de volgende quote uit kunnen lokken;
De update is up to date dus de laatste nieuwe versie, maar de kaarten die er op staan zijn twee jaar oud !!!!
Mijn tip is dan; besteed je dure geld aan een losse navigatie, die lopen veel minder achter dan de(upgedate) ingebouwde navigatie, plus dat de updates daarvoor meestal gratis zijn, of tenminste een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Mijn P12 heeft een update aan het exterieur gehad

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3EvBYeaSNqfa7eygrp72LSd0/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wilhe1mus schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:36:
Na lang heen en weer mailen heb ik de volgende quote uit kunnen lokken;
De update is up to date dus de laatste nieuwe versie, maar de kaarten die er op staan zijn twee jaar oud !!!!
Mijn tip is dan; besteed je dure geld aan een losse navigatie, die lopen veel minder achter dan de(upgedate) ingebouwde navigatie, plus dat de updates daarvoor meestal gratis zijn, of tenminste een stuk goedkoper.
:X Ik zou volgens mij echt flink ruzie gaan voeren met Nissan Nederland.. Leuk voor hen dat de update nieuw is, maar je mag redelijkerwijs toch echt verwachten dat daarbij ook nieuwe kaarten zijn..
Erazzzer schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:34:
Mijn P12 heeft een update aan het exterieur gehad

[afbeelding]
Oef, da's zonde. :/ What happened?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

SChief schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:44:
[...]

Oef, da's zonde. :/ What happened?
Reed door een woonwijk en door de krappe woonbouw heb ik niet gezien dat ik op een kruispunt afreed. De auto die voor mij uit een zijstraat kwam had hetzelfde en dus zijn we beide zonder af te remmen de kruising over gereden en op mekaar in gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is kudt, alles verder goed? Zal wel een hendige klap hebben gegeven. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ja, natuurlijk een shock, overal spierpijn e.d., maar gaat gelukkig goed verder.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste