Het grote Nissan topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Ik overweeg tijdelijk een Nissan Qashqai 1.5 dCi Business Edition (2017) te leasen (voorloper).

Nu zal dit topic niet heel objectief zijn ;) maar rijdt dat lekker?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:32

Damian

Insane Obtrusion

TommyGun schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:18:
Ik overweeg tijdelijk een Nissan Qashqai 1.5 dCi Business Edition (2017) te leasen (voorloper).

Nu zal dit topic niet heel objectief zijn ;) maar rijdt dat lekker?
Fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad, op de paar "renault" bugjes na met parkeersensoren e.d. Maar verder echt heerlijke auto!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:21
Vorige week vertrok mijn vrouw met haar auto (Micra uit 94). Even later was ze weer terug. Helemaal bleek. Blijkbaar deden de remmen het niet meer. Nog even gekeken en hoorde wel een pffft pfft geluid bij het indrukken van het rem pedaal. tot overmaat van ramp is mijn schoonvader ook nog eens 4 weken uit de roulatie. En weiger naar de garage te gaan omdat ik dan beter de auto voor de kosten naar de sloop kan brengen.
Dus, is het even wennen om maar 1 auto in bezit te hebben voorlopig.

Denk dat het de leidingen zijn die lek is/zijn, maar dat moet onderzocht worden.

Haar interesse, maar de financien zijn er nog niet rijp voor zou het voorlaatste of huidige model Micra zijn. De wagen is erg goed bevallen in de afgelopen jaren. Staat op deze bijna 190k op de teller zonder noemenswaardige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Remmen is toch standaard onderhoud? Om de paar jaar afhankelijk van de vloeistof die erin zit de boel even verversen, leidingen behoren nagekeken te worden met de apk, etc. Maar goed, zo spannend zat dat wel niet zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Geen idee eigenlijk. tot een tijd terug hebben we het zelf gedaan. Maar remvloeistof eigenlijk nog nooit. Lijkt me dat als het niet lek is ergens, dat dat niet echt hoeft. Zolang het niveau onder de motorkap maar goed staat. (goeie trouwens, nog niet eens naar gekeken)
Maar het is een soort ondergeschoven kindje tegenover de main ride.
Mijn vrouw is ook niet echt dat ze zelf de olie controleert. Dus als ik het niet doe, dan gebeurd dat ook nooit.
Er staat wel iets over remmen van de apk dat dit een keer gedaan moet worden, maar volgens mij ging het over de remmen zelf en niet iets van leidingen. Maar goed, kan natuurlijk zo'n onderdeel zijn bij de remmen wat lekt of stuk is gegaan waardoor het leeggelopen is. Of met een remactie gescheurd en er meteen uit gekomen is. De handrem doet het dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mschamp schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:40:
Hallo,
Na enige tijd ga ik me ook een auto aanschaffen.
Momenteel heb ik een aantrekkelijke Nissan Pulsar op het oog.
Is er een reden dat je dit model niet zo veel ziet rijden (in België toch) en dat het in dit forum zo weinig voorkomt en niet in de Startpost staat?
Startpost was gewoon verouderd. :+ Even vlug bijgewerkt.
Arunia schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:20:
Geen idee eigenlijk. tot een tijd terug hebben we het zelf gedaan. Maar remvloeistof eigenlijk nog nooit. Lijkt me dat als het niet lek is ergens, dat dat niet echt hoeft. Zolang het niveau onder de motorkap maar goed staat. (goeie trouwens, nog niet eens naar gekeken)
Maar het is een soort ondergeschoven kindje tegenover de main ride.
Mijn vrouw is ook niet echt dat ze zelf de olie controleert. Dus als ik het niet doe, dan gebeurd dat ook nooit.
Er staat wel iets over remmen van de apk dat dit een keer gedaan moet worden, maar volgens mij ging het over de remmen zelf en niet iets van leidingen. Maar goed, kan natuurlijk zo'n onderdeel zijn bij de remmen wat lekt of stuk is gegaan waardoor het leeggelopen is. Of met een remactie gescheurd en er meteen uit gekomen is. De handrem doet het dan weer wel.
Tsja, handrem staat ook bijna volledig los van de rest.

Remvloeistof moet weldegelijk worden vervangen omdat het vocht aantrekt (en de rest kan je dan wel raden).

[ Voor 55% gewijzigd door S_Chief op 11-11-2017 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:45
Joopieboy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:00:
Wat voor olie gebruik je, en dan met name de dikte van de olie? :)
5W30 nu, ook dikker geprobeerd tot 10w40 maar ik merk weinig verschil in olie gebruik.
Jups

P.s. Sorry voor late reactie ben erg druk geweest en blijkbaar niet zo handig in topics volgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@aaitje Bepaalde varianten van de QG18 staan helaas bekend om het zuipen van olie (versies met de metalen kleppendeksel). Deze zitten ook in de P12. Komt meestal door de zuigerveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De Nissan Micra 94 van mijn vrouw is toch aan zijn eind. Remleidingen moeten we niet meer aan beginnen.
Staan nu te kijken bij een net geen zwarte micra dig-s 1.2 acenta. 60k op de teller 2013.

En volgens mij is ze overstag. Dus nu alles regelen verder.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 27-11-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met de wintertijd had ik al drie keer het klokje van mijn Micra ingesteld en ik snapte maar niet waarom het nog steeds niet bij stond. Blijkt dus dat ik het klokje van de middenconsole aan het instellen was wat uitgeschakeld stond en niks met het klokje in het dashboard te maken heeft.

Fwp: Nu heb ik twee klokjes met een minuut verschil.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De nieuwe micra is nu 2 dagen in bezit. Ze is er heel blij mee, maar zoals het een vrouw betaamd hoort ze van alles.
Bij het indrukken van de koppeling hoor je een geluid. Nu denkt ze dat er wat is.
Iemand bekend met de 2013 micra en indrukken van de koppeling en bijbehorend geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb een 2017 oude voorraad-Micra maar volgens mij is dat hetzelfde model. Bij het indrukken van de koppeling hoor je geen geluid te horen denk ik, is het een slepend geluid?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 07-12-2017 18:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16

Christiano007

Ich bin der champion

Ik ga zaterdag een Nissan Note First Note 1.4 2006 kopen.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd of het uberhaupt zin heeft om eens te kijken of chiptunen zinvol is? Dit meer om het verbruik te verminderen dan voor het aantal pk.

Iemand ervaring ermee, of tips?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Marzman
Het is diegene die lijkt op de 94 versie zeg maar. Dus niet het bolletje en ook niet dat sport model van nu.
Het klinkt meer als een veer die geluid maakt. Wat op zich wel zou kunnen, maar goed om te horen dat het geen geluid hoort te maken.

Gisteren tijdens het rijden hoorden we water klotsen. :P
Dus dat is ook nog een dingetje. Wat ik kan vinden zou het de A/C kunnen zijn, maar daar mogen ze ook meteen naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Christiano007 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:53:
Ik ga zaterdag een Nissan Note First Note 1.4 2006 kopen.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd of het uberhaupt zin heeft om eens te kijken of chiptunen zinvol is? Dit meer om het verbruik te verminderen dan voor het aantal pk.

Iemand ervaring ermee, of tips?
Bij zo een motor heeft het echt weinig nut, het gevoel zal iets veranderen, meer dan dat er echt vermogen bijkomt. Zonde van het geld. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16

Christiano007

Ich bin der champion

Weet iemand ook toevallig of je nog een speciale kabel nodig hebt voor de Nissan Note 1.4 2006 voor een carkit? Met een 6 cd speler (originele)

Op sommige sites zie ik wel dat je een kabel nodig hebt, maar op sommige staat weer van niet.

Ik wil gewoon een parrot gaan aansluiten die uiteraard via de speakers met het geluid moet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Christiano007 op 13-12-2017 21:26 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 20:32
Ah, leuk topic om te volgen. Twee maanden geleden een Qashqai 1.6 Visio uit 2009 gekocht.
Auto een beetje ‘geüpdate’ middels een bluetooth ontvanger in de aux en een bluetooth button op het stuur waardoor ik moeiteloos de muziek vanaf mijn iPhone afspeel.
Mooie houder op het daahboard geplaats en ook de navigatie is dus keurig in beeld (en geluid over de radio).
Oh ja, ook nog een dashcam geplaatst…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
Mensen ervaring met de nieuwe Micra? Komt goed uit de private lease tests zie ik. Snap ik ook wel gezien die voor een best mooi bedrag per maand je best "veel auto" krijgt qua opties. Veel andere auto's rond dezelfde prijs hebben geeneens airco ofzo. Ik ga binnenkort zelf even een ritje maken met de wagen want ik wil de motoren testen. Gezien er voor benzine twee opties zijn. 1.0 of een 0.9 turbo. Die laatste lijkt me een betere optie maar toch even checken. Maar meerdere mensen ervaringen met de wagen en motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Mijn radio ‘verliest’ steeds de geprogrammeerde zenders. Accu is prima in orde en de rest, klokje en zo, staat gewoon nog goed.
Enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:06
Even wat leven in het Nissan topic schoppen ;)

Mijn zwager gaat binnenkort voor een nieuwe auto kijken, een Nissan Qashqai benzine, automaat uit 2015 in de Tekna uitvoering. Weet even niet of het een 1.2 of 1.6 motor betreft (zijn volgens mij de mogelijkheden?)

Hij heeft gevraagd of ik even mee wil gaan, kennelijk vindt hij dat ik verstand heb van auto's :+

Maar goed, mijn vraag is eigenlijk: zijn er bij deze auto's bekende puntjes/problemen waar we extra op moeten letten?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:11
Sinds kort in het bezit van een Nissan Pulsar Acenta 1.2 op benzine (hier in Spanje kost een liter nog 1.15 als je zoekt). Basis uitvoering maar kregen er wel een navigatie bij en nog een aardig bedrag voor een oude Daewoo Lacetti. Rijdt prima en de eerste 1.500 km zitten erop. Fluiten van de turbo soms irritant, navigatie vind ik niet zo, vooral als je niet echt een precies adres weet. Start/stop kan niet uit dus zet ik het zelf maar uit vooral in de stad of proberen niet in zijn vrij te zetten zonder koppeling. Verder heerlijk ruim, pirma muziek, lekker stil en hopelijk gaat het bezineverbruik nog wat omlaag, maar de vrouw maakt korte ritten dus dat verbruik schiet niet echt op.Binnenkort naar Andorra eens kijken hoe ie de bergen opgaat.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@aveenhuysen Zit toch gewoon een knopje om start/stop uit te schakelen?

Afbeeldingslocatie: https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/global/vehicles/pulsar_tiida_hatch_pulsar_hatch/c13_c12/1_carryover/performance/lhd/15TDIeulhd_PULHelios083.png.ximg.l_full_m.smart.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 10:11
S_Chief schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:08:
@aveenhuysen Zit toch gewoon een knopje om start/stop uit te schakelen?

[afbeelding]
Bedankt voor de reactie, maar ik zou het gewoon uit willen hebben als ik start en dat ik hetzelf aanzet als ik daar behoeft aan heb.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@aveenhuysen Begrijpelijk. Helaas mogen ze zo niet worden geleverd (andere merken hebben dit ook zo).
Serena schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:11:
Mijn radio ‘verliest’ steeds de geprogrammeerde zenders. Accu is prima in orde en de rest, klokje en zo, staat gewoon nog goed.
Enig idee hoe dat kan?
Geschakelde en constante draad omgewisseld?

[ Voor 61% gewijzigd door S_Chief op 22-03-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
S_Chief schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:22:
@aveenhuysen Begrijpelijk. Helaas mogen ze zo niet worden geleverd (andere merken hebben dit ook zo).

[...]'

Geschakelde en constante draad omgewisseld?
Nee, even gemist dat er meerdere 'FM-pagina's' waren.

[ Voor 17% gewijzigd door Serena op 23-03-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Een vraagje aan de mede Nissan eigenaren hier...

Zijn hier meer mensen waarbij de deurhendel(s) aan de binnen zijde defect raakte? Bij mij brak vanmorgen aan de binnenkant van de hendel een stukje af waardoor ik het portier van binnen dus niet meer kan openen en binnen een aantal uur had ik op werk van iedere collega met een Nissan zo'n zelfde verhaal gehoord :?

Dus ben benieuwd of het een Nissan kwaaltje is.

Denk dat ik een poging ga wagen om het zelf te repareren, deurpanel demonteren is denk best wel te doen (was vanmiddag al halverwege :+ ) en onderdeel is voor zover ik kon vinden ook niet zo duur :)

[ Voor 25% gewijzigd door sapphire op 05-04-2018 18:56 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-05 11:28

mux

99% efficient!

Hoe oud is je Nissan? Ik heb vele kilometers gemaakt in een '10 Pixo en heb nu een paar maanden een '11 Leaf - twee Nissans uit compleet verschillende prijs- en kwaliteitsklassen - en in beide gevallen herken ik het niet terug. De hendels zijn ook flink verschillend tussen modellen, wellicht dat het wel een Nissan-kwaaltje is, maar dan puur voor de hendels die op jouw auto en aanverwanten wordt gebruikt. Onderdelen worden een hoop hergebruikt.

Dat gezegd hebbende, bij mij is wel één van de klep-hendeltjes (voor de laadaansluiting van m'n Leaf) afgebroken. Dat is ook gebeurd op de Pixo :P Gelukkig een easy fix, het afgebroken plastic kun je teruglijmen met een verstevigingsplaatje.

Het is niet zo typisch Nissan als de piepende vering, dat heeft letterlijk iedere Nissan waar ik in heb gezeten. Pas toen m'n vriendin had rondgezocht en opmerkte dat andere mensen daarover zeiden dat het een Nissan-eigen dingetje was, herinnerde ik me dat ik het inderdaad herkende van eerdere auto-ervaringen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-05 21:15
Klopt, is het een Qashqai? Is trouwens wel APK afkeur. En lijmen gaat niet lukken, althans niet bij mij gelukt.
Je kunt wel tijdelijk die van de achterdeur gebruiken voor de voordeur.
Nieuw besteld: ca € 25,=

[ Voor 78% gewijzigd door lazaroj32 op 05-04-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Hier ook een Qashqai waarbij de bijrijdersdeur van binnen niet meer te openen is. Hendel staat ook een beetje naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Jep een Qashqai (2009 en 160k op de teller) :+

Schijnt vooral veel voor te komen bij de Juke, Qashqai, X-Trail en Navarro wat ik zo snel vond en hoorde.

APK is in juni maar zo lang ga ik dus echt niet wachten, morgen even langs de schade afdeling van de dealer want die kunnen ook losse onderdelen makkelijk bestellen. Kijken wat het daar kost en anders heb ik het al online gevonden. Wil het liefst nog een nieuwe versnellingspookknop en nog een paar kunsstof onderdelen binnen vervangen dus moest daar toch nog eens langs.

Maargoed duidelijk wat er afgebroken is, de kabel naar het slot hoort hier aan vast te zitten....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BcAzzhyqOZNexF75qkiDG7V0/full.jpg?nohitcount=1

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:49
Is hier iemand die een Qashqai automaat rijdt? Erg benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gaat om een 2013 Micra.

Vandaag na een aantal maanden ineens weer na het snelweg rijden (start/stop staat aan) en grootste deel airco aan, bij het werk aangekomen, alle lampjes aan op het dashboard. Motor valt uit en doet verder niets meer. Lijkt erop dat hij het start/stop aan zet, maar meteen dan weg valt. Geen idee. Moet alleen even kijken of die kap voor de obd2 aansluiting er makkelijk af gaat. Voelde de laatste keer als iets wat af kon breken. Dan kan ik hem eens een keer uitlezen wellicht.

Heeft iemand bovenstaande wel eens meegemaakt en kan er iets mis zijn? Want ze heeft iig nog 2 weken garantie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:02:
Gaat om een 2013 Micra.

Vandaag na een aantal maanden ineens weer na het snelweg rijden (start/stop staat aan) en grootste deel airco aan, bij het werk aangekomen, alle lampjes aan op het dashboard. Motor valt uit en doet verder niets meer. Lijkt erop dat hij het start/stop aan zet, maar meteen dan weg valt. Geen idee. Moet alleen even kijken of die kap voor de obd2 aansluiting er makkelijk af gaat. Voelde de laatste keer als iets wat af kon breken. Dan kan ik hem eens een keer uitlezen wellicht.

Heeft iemand bovenstaande wel eens meegemaakt en kan er iets mis zijn? Want ze heeft iig nog 2 weken garantie oid.
Mogelijk je accu? Deze al eens nagemeten?

Verder, garantie = naar garage gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Vorkie We zijn er inderdaad een aantal keer heen geweest, maar viel niets te zien. Accu is ook nagemeten, is volgens mij vervangen. dat moeten we nog even achterhalen.

Uiteraard is garantie uit laten zoeken door de garage. Vind het altijd wel fijn om zelf ook even te bekijken of het iets is waar niets aan te doen valt en inherent aan het systeem of dat het echt een probleem is.

[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 29-05-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 07:41
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:57:
Is hier iemand die een Qashqai automaat rijdt? Erg benieuwd naar de ervaringen.
Mijn schoonvader rijdt een QQ automaat. Heb er een paar keer in gereden en heb er een wisselend gevoel bij; het is een CVT bak, dus het rijdt ontzettend soepel zonder schakelgevoel (logisch) maar wel met bijbehorend apart motorgeluid. Ik vind hem wel ontzettend traag aanvoelen, het is niet een auto om even een lekker sprintje mee te trekken.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:49
@Emiel L traag ja? hmm balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Weet iemand of het kan dat er bij een kleine beurt van een Nissan Micra (bolle model) de bumper losgemaakt wordt om een lampje te vervangen ofzo? Ik heb opeens een spleet van een cm onder een van mijn koplampen en een paar weken geleden wel een kleine beurt gehad (verder geen schade op de bumper, de uiteinden lijnen ook gewoon nog goed uit met de rest van de auto). Mijn vrouw ziet het niet eens, maar als het niet losgemaakt is zal er toch iemand tegenaan gereden zijn.

[ Voor 128% gewijzigd door Marzman op 11-06-2018 13:05 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Niet voor de kleine beurt. BIj de grote beurt kunnen je DRLs (daytime running lights, de lampjes in je bumper) vervangen worden als ze oud of op zijn, daarvoor moet de bumper eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand hier ervaring met kaart updates van Nissan Connect ?

Twee jaar geleden eens nar gekeken en toen koste een update me €180, vanmiddag even zitten kijken en zag dat het nu nog 'maar' €120 kost bij Nissan zelf.

En na, bijzonder kort, googlen kwam ik op legio webshops die een SD kaart update aanbieden voor €60 (connect LCN1 V8 kaartje). Mensen ervaring met zulke winkels want het scheelt gewoon de helft en een update van de originele kaart uit 2008~2009 is best wel welkom :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je blijft dan wel zitten met de kutinterface uit 2008-9 he. Alleen de kaarten zijn geüpdatet. IMO is het het niet waard, gezien iedere telefoon google maps heeft en via bluetooth zowel gesproken instructies geeft, als dat je via google assistant/siri de app kunt bedienen. En dan heb je ook live file-informatie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

We hebben al meerdere keren gehad dat de Connect ook gewoon file's weergaf die Google maps ook aangaf :?

Maarja ik vind de interface opzich wel te doen hoor en als ik dan voor een €60 weer nieuwe kaarten heb ben ik tevreden hoor. Tegen de tijd dat BT aanstaat en geconnect is en GPS aangezet en maps ingevoerd ben ik net zo snel op de ingebouwde navi. En scheelt weer een irritante houder in het zicht en kabels voor de stroom. Mij hoor je over Connect 1 niet over klagen...op die stokoude kaarten na dan :+

Edit: ok, een nette brodit houder scheelt al wat, maar dan blijft die irritante voedingskabel en een goede voeding vinden nog over :(
Eens kijken of die niet weg te werken valt.

[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 19-06-2018 16:08 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:32:
Iemand hier ervaring met kaart updates van Nissan Connect ?

Twee jaar geleden eens nar gekeken en toen koste een update me €180, vanmiddag even zitten kijken en zag dat het nu nog 'maar' €120 kost bij Nissan zelf.

En na, bijzonder kort, googlen kwam ik op legio webshops die een SD kaart update aanbieden voor €60 (connect LCN1 V8 kaartje). Mensen ervaring met zulke winkels want het scheelt gewoon de helft en een update van de originele kaart uit 2008~2009 is best wel welkom :+
Zullen die kaartjes van 60 euro legaal zijn of kan je met wat langer googelen je update voor 0 euro krijgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

S_Chief schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:49:
[...]

Zullen die kaartjes van 60 euro legaal zijn of kan je met wat langer googelen je update voor 0 euro krijgen? :+
Vziw zijn ze niet te kopiëren. Kennis van me werkte bij Nissan (niet een garage maar Nissan Europa) en begreep dat ook van hem. Systeem schijnt van Bosch te zijn en serieus goed beveiligd :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hm, als de jouwe wel correct files aangeeft doe je het beter dan de Nissans die ik heb gereden met navigatie uit dat tijdperk. Zowel m' n Leaf (nissan connect ev) als de Pixo met Connect+ hebben allang geen fileweergave meer, of in het geval van de Leaf volgens mij zelfs nooit gehad. Daarentegen is m' n BT al geconnect voordat ik met de auto beweeg, dus vandaar dat ik daar de voorkeur voor heb.

Ja, de kaarten zijn gekoppeld aan je VIN, of iig aan een serienummer van de navigatie. Kun je niet zomaar kopieren en moet speciaal voorbereid worden voor je auto. Als je het voor 60 euro kunt krijgen en er verder tevreden mee bent moet je dat vooral doen. Voor mij kost het meer dan een nieuwe Android Auto carputer, dus ik bouw simpelweg een nieuwe computer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja het ideale zou zijn een leuke carputer op basis van een Pi en Android auto ofzo maarja op dit moment even geen tijd en energie om daar aan te beginnen :|
Plus ik ben niet half zo handig met elektra als @mux

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-05 16:07
Gisteravond via lease een nieuwe Nissan Qashqai Business Edition met leer en Bose pakket besteld. Kleur is Night Shade.

Iemand die deze kleur of uitvoering heeft, en zijn ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Hopelijk weet iemand het hier, wat betekend dit icoon? (na starten motor)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aTExFUJxDkxWcC6r57TOqDUF/full.jpg

Al de gebruikers handleidingen zijn in het Frans 8)7 , Nederlandse worden nagestuurd, overigens vind ik dit icoon daar niet in terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat de zitplaatsen op de achterbank geen gordel om hebben? Gaat het icoontje wel weg daarna?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Nu online
MAX3400 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:46:
Dat de zitplaatsen op de achterbank geen gordel om hebben? Gaat het icoontje wel weg daarna?
Als de melding 'bevestig', oftewel op OK druk..er staat echter niets bij waar gevraagd wordt om te bevestigen of een optie o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
Ik heb op dit moment een Nissan Qashqai+2 uit 2010 op het oog en al veel research gedaan, maar ik zou graag nog wat persoonlijke meningen horen van jullie Tweakers. Op dit moment heb ik een prima auto (Hyundai i40 uit 2011), maar ik zou graag een wat hogere auto willen hebben. Rationeel kan ik beter de i40 blijven rijden uiteraard.

Als ik toch zou inruilen voor de Qashqai zijn zijn de twee grootste punten waar ik mij zorgen om maak zijn eigenlijk:
- De i40 heeft echt een grote kofferbak (553 liter), terwijl de Qashqai echt kleiner is. Ik kies voor de +2 vanwege de extra lengte en hoogte. Ik weet wel dat de vormgeving van de kofferbak ook van belang is, dus ik staar mij zeker niet blind op alleen liters, maar ik moet het denk ik nog een keer goed gaan bekijken. Ik heb niet echt de intentie om de twee extra stoelen te gaan gebruiken.

- Ik rijd niet zo heel veel, dus verbruik is niet écht een ding, maar ik ben wel een beetje bang voor het praktijkverbruik van de 2.0 van de Qashqai. Het zijn echt ouderwetse motoren. Waar de 1.6 van de i40 al 135pk heeft, heeft de 2.0 van de Qashqai maar een paar pk meer. De 1.6 van de Qashqai vind ik geen optie ivm de 5-versnellingsbak.

Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden? Of tips? Voor de compleetheid, het gaat om deze auto: https://www.autotrack.nl/...nissan/qashqai-2/39361001. (Ja, hij is geïmporteerd en ja ik weet dat ik goed moet kijken naar onderhoudshistorie e.d.).

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:14
Qua bruikbaarheid van de kofferbak ga je er ook niet echt op vooruit, de i40 heeft toch ook een redelijk hoekige kofferbak?

Praktijkverbruik is 1:11, kijk maar eens hier: https://www.spritmonitor....actmodel=%202&powerunit=2

Volgens mij is de Qashqai ook een redelijk courant model, dus je zou hem ook wel origineel Nederlands moeten kunnen vinden. Ik ben zelf altijd huiverig voor importauto's, maar als het een sluitende onderhoudsgeschiedenis heeft hoeft er niet veel aan de hand te zijn. BPM lijkt me ook niet extreem laag, dat scheelt weer.

[ Voor 32% gewijzigd door Knul op 24-07-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Knul schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:54:
Qua bruikbaarheid van de kofferbak ga je er ook niet echt op vooruit, de i40 heeft toch ook een redelijk hoekige kofferbak?

Praktijkverbruik is 1:11, kijk maar eens hier: https://www.spritmonitor....actmodel=%202&powerunit=2

Volgens mij is de Qashqai ook een redelijk courant model, dus je zou hem ook wel origineel Nederlands moeten kunnen vinden. Ik ben zelf altijd huiverig voor importauto's, maar als het een sluitende onderhoudsgeschiedenis heeft hoeft er niet veel aan de hand te zijn. BPM lijkt me ook niet extreem laag, dat scheelt weer.
Ik heb de Qashqai gekocht! De historie was volledig bekend en ook werkte het bedrijf met een paar vaste dealers samen qua importautos. Geen shady handelaren etc. We hebben gewoon een berg kinderspul meegenomen zoals de buggy en gewoon geprobeerd hoe alles in de kofferbak paste. Omdat de Qashqai+2 de achterstoelen op een rails hebben staan ben je heel flexibel of je meer kofferbak of meer beenruimte nodig hebt. En het verbruik...ach, de Qashqai rijdt echt heel fijn, dus een klein beetje meer verbruik is niet zo heel erg. Sowieso issie 8 euro goedkoper per maand qua wegenbelasting, dus dat compenseert iets.

Je hebt trouwens gelijk dat de Qashqai een courant model is, maar er zijn heel veel minder qashqai+2's te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 29-07-2018 15:44 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04 14:27
Rebel-Rebel schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:43:
Hopelijk weet iemand het hier, wat betekend dit icoon? (na starten motor)

[afbeelding]

Al de gebruikers handleidingen zijn in het Frans 8)7 , Nederlandse worden nagestuurd, overigens vind ik dit icoon daar niet in terug.
Rood bolletje: Gordel op de betreffende plek zit los
Doorzichtig/wit bolletje: Gordel op de betreffende plek zit vast.
Ingewikkelder is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Nu online
PointyMaximus schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Rood bolletje: Gordel op de betreffende plek zit los
Doorzichtig/wit bolletje: Gordel op de betreffende plek zit vast.
Ingewikkelder is het niet ;)
Thanks, ik had het al gevonden inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een vraag over het keyless entry systeem; Hoe kan ik in 1x alle deuren openen/ontgrendelen als ik wil instappen? Als ik 1x op het knopje bij de hendel druk, openen alleen de deuren aan die zijde van het voertuig. Helaas wordt ik van de handleiding niet veel wijzer....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04 14:27
Freekers schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:57:
Ik heb een vraag over het keyless entry systeem; Hoe kan ik in 1x alle deuren openen/ontgrendelen als ik wil instappen? Als ik 1x op het knopje bij de hendel druk, openen alleen de deuren aan die zijde van het voertuig. Helaas wordt ik van de handleiding niet veel wijzer....
Als het goed is staat dan de anti-hijack functionaliteit aan. In dat geval gaat alleen je eigen deur open. Dit kan je binnen het menu tussen de tellers aanpassen (locatie weet ik niet uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Nu online
Is het mogelijk om in je 2018 Nissan Micra N-Connecta Apple Carplay te krijgen i.p.v. Nissan Connect (of samen, werkt vast niet)? Op de standaard versies zit dus wel Carplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Freekers schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:57:
Bij de meeste merken/auto's is het 2 keer op ontgrendelen drukken achter elkaar op de a.b. en dan ontgrendelen alle deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

PointyMaximus schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:04:
Als het goed is staat dan de anti-hijack functionaliteit aan. In dat geval gaat alleen je eigen deur open. Dit kan je binnen het menu tussen de tellers aanpassen (locatie weet ik niet uit mijn hoofd)
De anti-hijack functionaliteit staat inderdaad aan! Ik zal hem vanavond eens uitschakelen, kijken wat ie doet. Thanks!
Viper® schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:52:
Bij de meeste merken/auto's is het 2 keer op ontgrendelen drukken achter elkaar op de a.b. en dan ontgrendelen alle deuren.
Helaas, dat werkte niet, maar dat ligt misschien aan bovenstaande instelling :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Freekers schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:55:
[...]

De anti-hijack functionaliteit staat inderdaad aan! Ik zal hem vanavond eens uitschakelen, kijken wat ie doet. Thanks!

[...]

Helaas, dat werkte niet, maar dat ligt misschien aan bovenstaande instelling :)
Bij mijn QQ (J11) is de anti-hijack ook ingeschakeld maar dan gaan wel alle deuren open als ik twee keer op de ab klik. Ook als ik de passagiersdeur eerst open (ipv de bestuurdersdeur), dan gaan alle deuren open.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dinmi schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:07:
Bij mijn QQ (J11) is de anti-hijack ook ingeschakeld maar dan gaan wel alle deuren open als ik twee keer op de ab klik. Ook als ik de passagiersdeur eerst open (ipv de bestuurdersdeur), dan gaan alle deuren open.
Ik kan het op dit moment niet checken omdat m'n auto bij de schade hersteller staat... -O-

Andere vraag: hebben er hier mensen ervaring met een zogenaamde Blackbox cq ritregistratie / GPS tracker via de OBD2 poort? Mijn Micra geeft namelijk aan dat er een storing is met de sensor / front radar van het nood rem systeem. Volgens mijn leasemaatschappij komt dat door de Blackbox die ingebouwd zit in mijn auto. Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt?

EDIT: Blackbox is uitgebouwd maar daar lag het niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 21-08-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 15:41
Iemand ervaringen met versleten koppelingsplaten op een QQ J11?
QQ 1.6 turbo benzine, uit 2015 met 35k op de teller....
Men beweert door voet op de koppeling te houden echter is dat echt het geval niet.

Hiervoor reedt de bestuurder 2 J10's 2.0, totaal iets van 160k km, zonder problemen (behalve de bekende achter dempers/ratel etc.)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is er maar een bestuurder geweest sinds 2015?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 15:41
Yep, auto had ook nog wel eens wat andere nukken, maar dit spant de kroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben sinds een maand of 2 in het bezit van een nieuwe Nissan Micra. Moet toch zeggen dat de kwaliteit van VAG auto's net een tandje beter is. Het zijn allemaal kleine dingen waarvan ik denk 'dat had net wat beter gekund'. Bijvoorbeeld de meegeleverde kaarten, die zijn minstens 5 jaar oud. Of het 'collision avoidance' systeem dat in 1000km al 4 foutieve ingrepen heeft gedaan; 2x in een parkeergarage, 1x op de snelweg (er was niks voor me) en 1x in de bebouwde kom, terwijl mijn Seat in 95.000km slechts 2 foute ingrepen heeft gedaan. Ander voorbeeld zijn de achterramen die na een paar weken weer een beetje gezakt zijn waardoor ik ze weer omhoog moet zwengelen... etc etc. Jammer!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:04
Gisteren mijn micra van de consumentenbond actie en justlease ontvangen.

Al wat startersvragen waar ik niet uitkom;

Ik zag in hun app dat je de software kan updaten.
Maar de beschreven manier klopt niet.
Iemand dit voor elkaar?

Hoe kan ik zien hoe oud de navigatiekaart is? En werk file onzeilen enzo, had niet het idee vanavond.
En ik zoek me suf naar carplay. Alweer werkt de omschreven manier niet.....

Rijbaanbegeleiding kan ik aanzetten in het menu. Alleen gaat er geen icoontje branden en niet het idee dat dit ook werkt.

Hopelijk heeft iemand dit al gevonden?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

2 weken geleden op een hele lelijke manier een paaltje geraakt, dure grap en balen maarja niets meer aan te doen.

Eerste offerte binnen à €1700 :|

Vooral de volledige voorbumper is een grote post á €400 ( en kap en spuiten).
Nou had de garage ook de optie voor een imitatie/aftermarket bumper en dat scheelde €300. Iemand ervaring daar mee? Vriend van me zegt dat het prima is maar die heeft de ballen verstand ervan maar de garage zelf zegt dat het vaak net niet kwaliteit is en raden het zelf af.

Iemand hier ervaring hier mee?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien dat hier nog wat gouden tips zijn, ik overweeg de aanschaf van een Micra

volgens de omschrijving een: Nissan Micra 1.0 Clair
vrij standaard kwa functies / features als ik het mag geloven..

gewoon een handgeschakelde 5 bak , met net geen 170dkm op de klok
mocht deze het toch niet worden, dan zijn er nog wel anderen, maar vaak met hogere KM standen, en soms ook in automaat

alleen wat zijn nou de dingen waar ik even goed op moet letten? wat zijn nou de typische zwakke plekjes van zo`n Micra? :-) op de fotos van het exterieur / interieur ziet die er gewoon keurig uit.. maar ja... dat zegt niet alles..

wel waren ze zo vriendelijk om een foto van de motor er bij te plaatsen..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O2z2gbj.png lijkt als of er ooit olie op het blok gekomen is? onhandig gevuld? of misschien toch een andere oorzaak gehad?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:06
SMSfreakie schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:55:
Misschien dat hier nog wat gouden tips zijn, ik overweeg de aanschaf van een Micra

volgens de omschrijving een: Nissan Micra 1.0 Clair
vrij standaard kwa functies / features als ik het mag geloven..

gewoon een handgeschakelde 5 bak , met net geen 170dkm op de klok
mocht deze het toch niet worden, dan zijn er nog wel anderen, maar vaak met hogere KM standen, en soms ook in automaat

alleen wat zijn nou de dingen waar ik even goed op moet letten? wat zijn nou de typische zwakke plekjes van zo`n Micra? :-) op de fotos van het exterieur / interieur ziet die er gewoon keurig uit.. maar ja... dat zegt niet alles..

wel waren ze zo vriendelijk om een foto van de motor er bij te plaatsen..
[Afbeelding] lijkt als of er ooit olie op het blok gekomen is? onhandig gevuld? of misschien toch een andere oorzaak gehad?
Coilpack blokje. Zijn wel leuke blokken al zou ik de 1.4 aanraden.

Zwakke punten:
Voorbalk (balk achter de voorbumper/ onder de radiator)
Wielkastranden
Dorpels
Wielkastrand passagier kant achter richting de voorkant onderaan.
Luchtmassameter.
Kettingspanner
Bussen van de schakelstangen (pook trilt als je op de snelweg in de 5 rijd en je hoort het rammelen. Is alleen irritant maakt voor de werking niet uit)
Pook centreert niet. (Veertje losgeschoten. Is simpel van onderen vast te zetten)

Lijkt een hele lijst maar valt mee. De roest is gewoon het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
1.4 omdat die wat meer power heeft?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:06
Ja zijn net iets sneller. En de bakverhoudingen zijn anders waardoor je minder toeren draait. Dit is vooral merkbaar op de snelweg.

Het heeft gewoon iets meer pit met invoegen en inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ah minder toeren is wel weer lekkerder kwa geluid denk ik dan.... Tijd om eens een lijstje te maken

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 11:32
Ik zal mij ook maar eens melden in dit topic; mijn ouders hebben een Nissan Juke Nismo RS uit 2016 gekocht :)
Zaterdag ga ik 'm met mijn vader ophalen, ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:40
(jarig!)
Het volgende :
het bedrijf waar voor ik werk heeft een nissan navara aangeschaft als interventievoertuig. In dit voertuig is ook een navigatiesysteem voorzien. Ik heb echter een tomtom vol met POI. Die tomtom deert me niet, maar wel die POI. En ik heb het hier snel over 100'en POI, en een vloot van 10 wagens die al geleverd zijn en nog 12 in afbouw, dus manueel elk POI gaan insteken gaat niet door.
Ik heb gezien dat er naast de cd-lader (dus boven de navigatie) een SD-kaartje steekt, dus ik vermoed dat ik hiermee verder moet. Kan iemand bevestigen dat ik aan dat SD-kaartje mag/kan klooien zonder dat de wagen begint te protesteren?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
3e kind op komst bij ons.
En daarom zijn wij aan het kijken voor een Nissan Qashqai +2

Op zoek naar een bouwjaar 2012-2014, merk dat er niet veel te koop staat. Meeste modellen zijn ook flink aan de kilometers.

Wie heeft er ervaring met een Nissan Qashqai +2 ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Mars18 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:37:
3e kind op komst bij ons.
En daarom zijn wij aan het kijken voor een Nissan Qashqai +2

Op zoek naar een bouwjaar 2012-2014, merk dat er niet veel te koop staat. Meeste modellen zijn ook flink aan de kilometers.

Wie heeft er ervaring met een Nissan Qashqai +2 ?
Ja ik heb zelf een +2 (uit 2011, maar dat is hetzelfde model), als je concrete vragen hebt, dan kan ik kijken of ik ze kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 16:21
Nissan Quashqai 2017 model bouwjaar 2019 met 1.3 tekna motor (140pk) gekocht,pff al die opties zoveel :)

Vrouw vind de looks helemaal top vooral panorama dak,kan ook ni anders na een golf 6 :)

[ Voor 45% gewijzigd door Amaze86 op 10-02-2020 08:25 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Luuk1983 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Ja ik heb zelf een +2 (uit 2011, maar dat is hetzelfde model), als je concrete vragen hebt, dan kan ik kijken of ik ze kan beantwoorden.
Afgelopen vrijdag een Qashqai +2 gekocht, panorama dak erg fijn.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-05 14:21
Ik zie net dit topic misschien dat iemand mij hier verder kan helpen.

ik heb een nissan qashqai acenta 2007 4WD en ik ben opzoek naar een manual boekje ( engels of NL ).
Deze zijn helaas niet online te vinden alleen te koop voor grof geld.

Ook heb ik een melding in mijn display van 0.01 LO... ik denk olie pijl maar weet het niet zeker.
Heeft hier iemand meer verstand van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een nissan micra k12 uit 2003 als 2e auto / algemene ragbak.

Sinds een paar dagen werkt geen enkele teller meer in het instrumentenpaneel. Dus benzine, snelheid en toerenteller zijn allemaal dood. Maar ook verlichting en dingen als knipperlichtindicatie werken niet meer. Het rode acculampje gaat dan wel weer branden bij contact. Iemand hier die soortgelijk al eens gehad heeft? Snelste lijkt me een 2e handse kluster van de sloop trekken maar krijg ik dan problemen met kilometerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik zou de zekeringen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:22
Goedendag allemaal,

Ik heb nog nooit een Nissan gehad... maar nu ik de Ariya informatie lees kan dit wel eens mijn éérste Nissan zijn...

Zijn er meer mensen die deze auto wel zien zitten?? Leaf rijders??

mvgr

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Iemand de nieuwe Z gezien?

[YouTube: 2023 Nissan Z | Jay Leno's Garage]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
[...]

Heb je hem nog steeds?

Hier is mijn achterklep afgebroken, is een bekend probleem bij de 2011 versie.
Erg zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mars18 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:47:
[...]

Heb je hem nog steeds?

Hier is mijn achterklep afgebroken, is een bekend probleem bij de 2011 versie.
Erg zonde
Jazeker! Jij bedoelt waarschijnlijk het plastic stuk waar de knop in zit en waar je aan trekt als je de achterklep open doet? Ik weet dat dat een zwakke plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Luuk1983 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:00:
[...]

Jazeker! Jij bedoelt waarschijnlijk het plastic stuk waar de knop in zit en waar je aan trekt als je de achterklep open doet? Ik weet dat dat een zwakke plek is.
Ja die is kapot gegaan, heb op marktplaats al een reparatie kit gezien, en nu kijken of een garage hem er op wil zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:02
Ik heb sinds kort een nieuw Nissan Quashqai uit de leasepool. Nu merk ik dat als ik met caravan achteruitrij en een bocht maak de auto een noodstop maakt. Ik denk dat de trakhaak niet is ingeleerd, het is erg kort dag om voor mijn vakantie dit nog te laten doen, weet iemand of er naast het niet uitschakelen van de parkeersensoren ook andere nadelen zijn van het niet inleren?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:48
Een bekende van mij heeft een micra gezien bij een dealer.
Weet iemand wat deze "schroef" is? Bij andere micra's zit ik het niet...
Gaat om een bouwjaar 2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enPj8JUk1c2djixMA_3016lZo6Y=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/5NqKEcBamL46cXG5Mj1qiJ55.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
[...]

Heb je hem nog?
Mijn volgende probleem, de ruiten wisser aan de bijrijders kant werkt niet meer, ook niet meer mogelijk om de ruitenwisser vloeistof te gebruiken.

Herstelkosten ongeveer 450 euro. Zou een bekend Qashqai probleem zijn dat de motor van de ruitenwissers kapot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mars18 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:03:
[...]

Heb je hem nog?
Mijn volgende probleem, de ruiten wisser aan de bijrijders kant werkt niet meer, ook niet meer mogelijk om de ruitenwisser vloeistof te gebruiken.

Herstelkosten ongeveer 450 euro. Zou een bekend Qashqai probleem zijn dat de motor van de ruitenwissers kapot gaat
Ik heb 'm nog ja :) Nee ik heb geen probleem met de ruitenwissers zelf, eerder de sproeiers die niet zo lekker meer willen, die lijken verstopt. Daar moet ik nog even een keer goed naar kijken. Overigens maken de ruitenwissers wel een bepaald geluid in het mechanisme als ze heen en weer gaan waarvan ik denk: hmm hoe lang zouden die nog mee gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

ErwinJ schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:27:
Ik zie net dit topic misschien dat iemand mij hier verder kan helpen.

ik heb een nissan qashqai acenta 2007 4WD en ik ben opzoek naar een manual boekje ( engels of NL ).
Deze zijn helaas niet online te vinden alleen te koop voor grof geld.

Ook heb ik een melding in mijn display van 0.01 LO... ik denk olie pijl maar weet het niet zeker.
Heeft hier iemand meer verstand van ?
https://www.qashqai-passion.nl/index.php?page=62
Daar staan wat pdfs. Ook voor de 2007 versie

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-05 12:41
Even een vraag voor de Nissan mensen hier: een vriend van me heeft helaas de voorkant van zijn prachtige Inifinity G35 in de prak gereden, motor is nog goed.

Nu is het hem echter na maanden zoeken niet gelukt om een bedrijf te vinden dat het aandurft om hem weer te maken, de onderdelen zijn in Europa natuurlijk ook lastig te krijgen. Zelfs de importeur ziet de klus niet zitten.

Andere optie is om hem als donorauto te verkopen aan een andere Infitiy eigenaar oid.

Zijn er geen fora waar je dit soort dingen kunt vragen? Een soort netwerk gericht op europa is eigenlijk wat je zoekt, weet iemand dit hier toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Van de week begon mijn vrouw te klagen dat het geluid uit de speakers van mijn Qashqai uit 2015 (J11) niet echt lekker was. Verbazend, wat zij vind het al snel goed. Gaat vooral als de radio wat harder staat.

Iemand ervaring met het vervangen van de stock speakers door ander speakers? Ik geloof dat er 16cm speakers in zitten. Nou wil ik geen godsvermogen uitgeven aan een paar andere speakers, maar een upgrade zou wel welkom zijn. Dus mijn vraag is een goed alternatief voor de stock speakers die er in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:22
Acid_Burn schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:12:
Van de week begon mijn vrouw te klagen dat het geluid uit de speakers van mijn Qashqai uit 2015 (J11) niet echt lekker was. Verbazend, wat zij vind het al snel goed. Gaat vooral als de radio wat harder staat.

Iemand ervaring met het vervangen van de stock speakers door ander speakers? Ik geloof dat er 16cm speakers in zitten. Nou wil ik geen godsvermogen uitgeven aan een paar andere speakers, maar een upgrade zou wel welkom zijn. Dus mijn vraag is een goed alternatief voor de stock speakers die er in zitten?
Vraag je eerst af waar het probleem zit. Mijn vorige auto had dat ook, bleek een probleem in de kabelboom te zijn...
Zonde om je speakers te vervangen en dat dan blijkt het probleem ergens anders te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Volgens mij is het geen kabelboom probleem, maar gewoon dat het een beetje crappy speakers zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Nu online
Waar kan ik op Qashqai ontstekingsdraad in kofferbak gebied vinden? Ik wil namelijk een dashcam daar plaatsen, maar wil dat die alleen werkt als auto is aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Luuk1983 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Ik heb 'm nog ja :) Nee ik heb geen probleem met de ruitenwissers zelf, eerder de sproeiers die niet zo lekker meer willen, die lijken verstopt. Daar moet ik nog even een keer goed naar kijken. Overigens maken de ruitenwissers wel een bepaald geluid in het mechanisme als ze heen en weer gaan waarvan ik denk: hmm hoe lang zouden die nog mee gaan 8)7
Geen problemen meer?

Hier een slecht jaar met de Nissan Qashqai 2011

- Ruitenwisser systeem kapot (550 euro)
- Remblokken (tijdens een grote beurt samen 735 euro)
- Dynamo (330 euro)

Gisteren ging de dynamo kapot, nog gevaarlijk ook, had midden op de snelweg geen vermogen meer, en viel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-05 13:40
Hier zijn we ook al een paar maanden aan het rondkijken.

Zowel de Kadjar jaartal 2016 geen idee en de Nissan QQ 2016/2017.
Moet wel diesel zijn.
En hoge instap.

Hebben nu Audi avant station, en die zit laag.

Zijn deze autos de Kadjar als Qq aan te raden, of liever een ander soort.
Man rijd veel, vandaar nog diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb heel onverwacht een Nissan Townstar L1 elektrisch gekocht, tja of dat nou de beste investering is dat je kan doen, daar zijn de meningen heel erg over verdeeld. Tot op heden, lijkt alles wel op "it will do".

De app van NissanConnect ben ik in de weer en die staat nog steeds op "activeren" van bepaalde diensten (3 stuks). Heeft die app nog ergens zin want ritregistratie doet het niet, verdere functies zijn er niets, althans gebruik toch de navigatie van Nissan niet omdat de kaart nog uit 2023 stamt. Zelfs de app van VW uit 2017 liet nog meer zien (zag nog tenminste of mijn deuren vergrendeld waren, is kennelijk luxe om te zien bij Nissan). Weet ook totaal niet hoeveel km ik nog kan rijden, schrijf het nu maar op.

Ook het snelladen is een lastig ding, misschien dat iemand mij antwoord kan geven aangezien de auto maximaal 80 kW moet kunnen laden, haal ik net 22 kW bij diverse laders (max 50 kW en 300 kW laders geprobeerd). Geen idee wat ik fout doe. 10-80% doe ik ruim 90 minuten over. Het kan dan wel "koud" zijn met 6 graden en heb "maar" kwartier gereden. Misschien dat de batterij niet warm genoeg is, alleen om nou nog één uur rijden om toch snel te laden, schiet wel zijn doel heel ver voorbij. De auto staat gestald in een garage en is niet verwarmd.

Verder prima auto, alleen kom gewoon hele rare dingen tegen en vind de kwaliteit op vele fronten zeer tegenvallen, begrijp dat het geen luxe auto is, alleen o.a. de 360 graden camera lijkt nog uit tijdperk van 10 jaar geleden te komen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59
na 5 jaar met plezier een note te hebben gereden een nieuwe juke gekocht.

eigenlijk voor een proefrit met een 2023 juke gegaan, ook gedaan, maar na prijsvergelijk voor een kleine extra 4k een splinternieuwe ceramic grey variant gekocht. nissan geeft flink wat korting op voorraad modellen.

ook veel mooi cosmetische vernieuwingen dus, groot display en draadloze android auto

over een kleine 2 weken ophalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cBfGq7E1sNcm_K5iDbphzK4yv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4GSKIYRwEjXaskNu9OZtd9rD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJM0mGA_q4cHYAQsd8yFELqWlng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/92hqLvvk1KwLPLvPhzRUpQDc.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste