Ik heb op dit moment een Nissan Qashqai+2 uit 2010 op het oog en al veel research gedaan, maar ik zou graag nog wat persoonlijke meningen horen van jullie Tweakers. Op dit moment heb ik een prima auto (Hyundai i40 uit 2011), maar ik zou graag een wat hogere auto willen hebben. Rationeel kan ik beter de i40 blijven rijden uiteraard.
Als ik toch zou inruilen voor de Qashqai zijn zijn de twee grootste punten waar ik mij zorgen om maak zijn eigenlijk:
- De i40 heeft echt een grote kofferbak (553 liter), terwijl de Qashqai echt kleiner is. Ik kies voor de +2 vanwege de extra lengte en hoogte. Ik weet wel dat de vormgeving van de kofferbak ook van belang is, dus ik staar mij zeker niet blind op alleen liters, maar ik moet het denk ik nog een keer goed gaan bekijken. Ik heb niet echt de intentie om de twee extra stoelen te gaan gebruiken.
- Ik rijd niet zo heel veel, dus verbruik is niet écht een ding, maar ik ben wel een beetje bang voor het praktijkverbruik van de 2.0 van de Qashqai. Het zijn echt ouderwetse motoren. Waar de 1.6 van de i40 al 135pk heeft, heeft de 2.0 van de Qashqai maar een paar pk meer. De 1.6 van de Qashqai vind ik geen optie ivm de 5-versnellingsbak.
Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden? Of tips? Voor de compleetheid, het gaat om deze auto:
https://www.autotrack.nl/...nissan/qashqai-2/39361001. (Ja, hij is geïmporteerd en ja ik weet dat ik goed moet kijken naar onderhoudshistorie e.d.).
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3