Het grote Nissan topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 19:25
Mars18 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:37:
3e kind op komst bij ons.
En daarom zijn wij aan het kijken voor een Nissan Qashqai +2

Op zoek naar een bouwjaar 2012-2014, merk dat er niet veel te koop staat. Meeste modellen zijn ook flink aan de kilometers.

Wie heeft er ervaring met een Nissan Qashqai +2 ?
Ja ik heb zelf een +2 (uit 2011, maar dat is hetzelfde model), als je concrete vragen hebt, dan kan ik kijken of ik ze kan beantwoorden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 22:18
Nissan Quashqai 2017 model bouwjaar 2019 met 1.3 tekna motor (140pk) gekocht,pff al die opties zoveel :)

Vrouw vind de looks helemaal top vooral panorama dak,kan ook ni anders na een golf 6 :)

[ Voor 45% gewijzigd door Amaze86 op 10-02-2020 08:25 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-07 11:15
Luuk1983 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Ja ik heb zelf een +2 (uit 2011, maar dat is hetzelfde model), als je concrete vragen hebt, dan kan ik kijken of ik ze kan beantwoorden.
Afgelopen vrijdag een Qashqai +2 gekocht, panorama dak erg fijn.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 07:37
Ik zie net dit topic misschien dat iemand mij hier verder kan helpen.

ik heb een nissan qashqai acenta 2007 4WD en ik ben opzoek naar een manual boekje ( engels of NL ).
Deze zijn helaas niet online te vinden alleen te koop voor grof geld.

Ook heb ik een melding in mijn display van 0.01 LO... ik denk olie pijl maar weet het niet zeker.
Heeft hier iemand meer verstand van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een nissan micra k12 uit 2003 als 2e auto / algemene ragbak.

Sinds een paar dagen werkt geen enkele teller meer in het instrumentenpaneel. Dus benzine, snelheid en toerenteller zijn allemaal dood. Maar ook verlichting en dingen als knipperlichtindicatie werken niet meer. Het rode acculampje gaat dan wel weer branden bij contact. Iemand hier die soortgelijk al eens gehad heeft? Snelste lijkt me een 2e handse kluster van de sloop trekken maar krijg ik dan problemen met kilometerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zou de zekeringen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:25
Goedendag allemaal,

Ik heb nog nooit een Nissan gehad... maar nu ik de Ariya informatie lees kan dit wel eens mijn éérste Nissan zijn...

Zijn er meer mensen die deze auto wel zien zitten?? Leaf rijders??

mvgr

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Iemand de nieuwe Z gezien?

[YouTube: 2023 Nissan Z | Jay Leno's Garage]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
[...]

Heb je hem nog steeds?

Hier is mijn achterklep afgebroken, is een bekend probleem bij de 2011 versie.
Erg zonde

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mars18 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:47:
[...]

Heb je hem nog steeds?

Hier is mijn achterklep afgebroken, is een bekend probleem bij de 2011 versie.
Erg zonde
Jazeker! Jij bedoelt waarschijnlijk het plastic stuk waar de knop in zit en waar je aan trekt als je de achterklep open doet? Ik weet dat dat een zwakke plek is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Luuk1983 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:00:
[...]

Jazeker! Jij bedoelt waarschijnlijk het plastic stuk waar de knop in zit en waar je aan trekt als je de achterklep open doet? Ik weet dat dat een zwakke plek is.
Ja die is kapot gegaan, heb op marktplaats al een reparatie kit gezien, en nu kijken of een garage hem er op wil zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 22:43
Ik heb sinds kort een nieuw Nissan Quashqai uit de leasepool. Nu merk ik dat als ik met caravan achteruitrij en een bocht maak de auto een noodstop maakt. Ik denk dat de trakhaak niet is ingeleerd, het is erg kort dag om voor mijn vakantie dit nog te laten doen, weet iemand of er naast het niet uitschakelen van de parkeersensoren ook andere nadelen zijn van het niet inleren?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:46
Een bekende van mij heeft een micra gezien bij een dealer.
Weet iemand wat deze "schroef" is? Bij andere micra's zit ik het niet...
Gaat om een bouwjaar 2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enPj8JUk1c2djixMA_3016lZo6Y=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/5NqKEcBamL46cXG5Mj1qiJ55.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
[...]

Heb je hem nog?
Mijn volgende probleem, de ruiten wisser aan de bijrijders kant werkt niet meer, ook niet meer mogelijk om de ruitenwisser vloeistof te gebruiken.

Herstelkosten ongeveer 450 euro. Zou een bekend Qashqai probleem zijn dat de motor van de ruitenwissers kapot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mars18 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:03:
[...]

Heb je hem nog?
Mijn volgende probleem, de ruiten wisser aan de bijrijders kant werkt niet meer, ook niet meer mogelijk om de ruitenwisser vloeistof te gebruiken.

Herstelkosten ongeveer 450 euro. Zou een bekend Qashqai probleem zijn dat de motor van de ruitenwissers kapot gaat
Ik heb 'm nog ja :) Nee ik heb geen probleem met de ruitenwissers zelf, eerder de sproeiers die niet zo lekker meer willen, die lijken verstopt. Daar moet ik nog even een keer goed naar kijken. Overigens maken de ruitenwissers wel een bepaald geluid in het mechanisme als ze heen en weer gaan waarvan ik denk: hmm hoe lang zouden die nog mee gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19

Acid_Burn

uhuh

ErwinJ schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:27:
Ik zie net dit topic misschien dat iemand mij hier verder kan helpen.

ik heb een nissan qashqai acenta 2007 4WD en ik ben opzoek naar een manual boekje ( engels of NL ).
Deze zijn helaas niet online te vinden alleen te koop voor grof geld.

Ook heb ik een melding in mijn display van 0.01 LO... ik denk olie pijl maar weet het niet zeker.
Heeft hier iemand meer verstand van ?
https://www.qashqai-passion.nl/index.php?page=62
Daar staan wat pdfs. Ook voor de 2007 versie

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 11:41
Even een vraag voor de Nissan mensen hier: een vriend van me heeft helaas de voorkant van zijn prachtige Inifinity G35 in de prak gereden, motor is nog goed.

Nu is het hem echter na maanden zoeken niet gelukt om een bedrijf te vinden dat het aandurft om hem weer te maken, de onderdelen zijn in Europa natuurlijk ook lastig te krijgen. Zelfs de importeur ziet de klus niet zitten.

Andere optie is om hem als donorauto te verkopen aan een andere Infitiy eigenaar oid.

Zijn er geen fora waar je dit soort dingen kunt vragen? Een soort netwerk gericht op europa is eigenlijk wat je zoekt, weet iemand dit hier toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Van de week begon mijn vrouw te klagen dat het geluid uit de speakers van mijn Qashqai uit 2015 (J11) niet echt lekker was. Verbazend, wat zij vind het al snel goed. Gaat vooral als de radio wat harder staat.

Iemand ervaring met het vervangen van de stock speakers door ander speakers? Ik geloof dat er 16cm speakers in zitten. Nou wil ik geen godsvermogen uitgeven aan een paar andere speakers, maar een upgrade zou wel welkom zijn. Dus mijn vraag is een goed alternatief voor de stock speakers die er in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:05
Acid_Burn schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:12:
Van de week begon mijn vrouw te klagen dat het geluid uit de speakers van mijn Qashqai uit 2015 (J11) niet echt lekker was. Verbazend, wat zij vind het al snel goed. Gaat vooral als de radio wat harder staat.

Iemand ervaring met het vervangen van de stock speakers door ander speakers? Ik geloof dat er 16cm speakers in zitten. Nou wil ik geen godsvermogen uitgeven aan een paar andere speakers, maar een upgrade zou wel welkom zijn. Dus mijn vraag is een goed alternatief voor de stock speakers die er in zitten?
Vraag je eerst af waar het probleem zit. Mijn vorige auto had dat ook, bleek een probleem in de kabelboom te zijn...
Zonde om je speakers te vervangen en dat dan blijkt het probleem ergens anders te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Volgens mij is het geen kabelboom probleem, maar gewoon dat het een beetje crappy speakers zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:19
Waar kan ik op Qashqai ontstekingsdraad in kofferbak gebied vinden? Ik wil namelijk een dashcam daar plaatsen, maar wil dat die alleen werkt als auto is aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Luuk1983 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Ik heb 'm nog ja :) Nee ik heb geen probleem met de ruitenwissers zelf, eerder de sproeiers die niet zo lekker meer willen, die lijken verstopt. Daar moet ik nog even een keer goed naar kijken. Overigens maken de ruitenwissers wel een bepaald geluid in het mechanisme als ze heen en weer gaan waarvan ik denk: hmm hoe lang zouden die nog mee gaan 8)7
Geen problemen meer?

Hier een slecht jaar met de Nissan Qashqai 2011

- Ruitenwisser systeem kapot (550 euro)
- Remblokken (tijdens een grote beurt samen 735 euro)
- Dynamo (330 euro)

Gisteren ging de dynamo kapot, nog gevaarlijk ook, had midden op de snelweg geen vermogen meer, en viel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-05 14:03
Hier zijn we ook al een paar maanden aan het rondkijken.

Zowel de Kadjar jaartal 2016 geen idee en de Nissan QQ 2016/2017.
Moet wel diesel zijn.
En hoge instap.

Hebben nu Audi avant station, en die zit laag.

Zijn deze autos de Kadjar als Qq aan te raden, of liever een ander soort.
Man rijd veel, vandaar nog diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb heel onverwacht een Nissan Townstar L1 elektrisch gekocht, tja of dat nou de beste investering is dat je kan doen, daar zijn de meningen heel erg over verdeeld. Tot op heden, lijkt alles wel op "it will do".

De app van NissanConnect ben ik in de weer en die staat nog steeds op "activeren" van bepaalde diensten (3 stuks). Heeft die app nog ergens zin want ritregistratie doet het niet, verdere functies zijn er niets, althans gebruik toch de navigatie van Nissan niet omdat de kaart nog uit 2023 stamt. Zelfs de app van VW uit 2017 liet nog meer zien (zag nog tenminste of mijn deuren vergrendeld waren, is kennelijk luxe om te zien bij Nissan). Weet ook totaal niet hoeveel km ik nog kan rijden, schrijf het nu maar op.

Ook het snelladen is een lastig ding, misschien dat iemand mij antwoord kan geven aangezien de auto maximaal 80 kW moet kunnen laden, haal ik net 22 kW bij diverse laders (max 50 kW en 300 kW laders geprobeerd). Geen idee wat ik fout doe. 10-80% doe ik ruim 90 minuten over. Het kan dan wel "koud" zijn met 6 graden en heb "maar" kwartier gereden. Misschien dat de batterij niet warm genoeg is, alleen om nou nog één uur rijden om toch snel te laden, schiet wel zijn doel heel ver voorbij. De auto staat gestald in een garage en is niet verwarmd.

Verder prima auto, alleen kom gewoon hele rare dingen tegen en vind de kwaliteit op vele fronten zeer tegenvallen, begrijp dat het geen luxe auto is, alleen o.a. de 360 graden camera lijkt nog uit tijdperk van 10 jaar geleden te komen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:05
na 5 jaar met plezier een note te hebben gereden een nieuwe juke gekocht.

eigenlijk voor een proefrit met een 2023 juke gegaan, ook gedaan, maar na prijsvergelijk voor een kleine extra 4k een splinternieuwe ceramic grey variant gekocht. nissan geeft flink wat korting op voorraad modellen.

ook veel mooi cosmetische vernieuwingen dus, groot display en draadloze android auto

over een kleine 2 weken ophalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cBfGq7E1sNcm_K5iDbphzK4yv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4GSKIYRwEjXaskNu9OZtd9rD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJM0mGA_q4cHYAQsd8yFELqWlng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/92hqLvvk1KwLPLvPhzRUpQDc.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste