Het grote Nissan topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09
Volgende week krijgt de Max nieuwe bougies en multiriemen :)
Alleen ik starte vandaag de motor liep hij op 5 kabouters ipv 6 :(
Waarschijnlijk weer een bobine, lampje op het dashboard(motormanagement) brand en blijft branden.

Nu zijn die originele bobines echt duur, ik kwam op een site goedkopere tegen iemand ervaring met dat soort alternatieven of toch maar liever voor origineel gaan in dit geval?

Een hele tijd terug is er al 1 bobine vervangen, dus nog 5 te gaan ben ik bang.
Hoop dat ik nog weet welke er al vervangen is, scheelt weer wat meer uitzoeken bij de garage.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Imitatie zou goed kunnen zijn, maar ik zou voor dit soort onderdelen altijd OEM gaan. Maar goed, aan zo'n onderbouwing heb je niets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Laatst een nieuwe luchtmeter moeten installeren. Origineel Bosch even 400 € afrekenen. Oei!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SChief schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:46:
Imitatie zou goed kunnen zijn, maar ik zou voor dit soort onderdelen altijd OEM gaan. Maar goed, aan zo'n onderbouwing heb je niets. :P
Ik ben daar ook voor hoor, ze verklaren mij niet voor niets voor gek....
Vooral om in deze tijd zo'n schip te rijden :P

Het lampje was vanmorgen weer uit en hij rijdt weer als voorheen.
Hoop dat het zo blijft al zal ik er toch een keer aan moeten, misschien dat er volgende week iets uitkomt maar zolang het probleem zich niet continu voordoet is er haast geen beginnen aan om het te zoeken.
Vooral niet welke van de 5 oude bobines het dan is (ik ga er maar vanuit dat die andere het niet is)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Juist in deze tijd moet je genieten van die tanker, straks is het al helemaal onbetaalbaar! Zou elke dag genieten van die VQ30, dat zal heerlijk rijden. :) Bij de garage kunnen ze overigens precies zien wat er aan de hand is door hem via OBD aan de computer te hangen, weet je binnen een paar minuten wat het probleem is.
psy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:49:
Laatst een nieuwe luchtmeter moeten installeren. Origineel Bosch even 400 € afrekenen. Oei!
Die imitatiedingen schijnen toch te falen, dus liever in één keer goed dan aanpoten. :)

Heb zelf de laatste tijd ook aardig doorgetrapt, doe ook wat meer aan plezierritjes. Moet zeggen dat ie toch aardig wat lust als je hem flink aan het werk zet, maar ach.. Het is geen GT-R maar ik moet toch elke keer weer lachen als ik hem doorjaag richting de 7000 rpm. :)

EDIT: TS ook weer even bijgewerkt. :p

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 15-05-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

SChief schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:28:

[...]

Die imitatiedingen schijnen toch te falen, dus liever in één keer goed dan aanpoten. :)
Ja dat is ook mijn mening. Ik hou het ook als het even kan gewoon origineel.
Had een tijdje geleden het probleem dat de sproeier van mijn rechterkoplamp het niet meer deed. Stelde de dealer voor om beide spreoeiers dan maar te verwijderen (scheen te mogen met APK??? terwijl het origineel is). Nou dacht het niet he. Dan maar een nieuwe sproeier a 140 euro.
Anderen zullen me voor gek verklaren (km 458.000 nu)

Heb onlangs dus wel wat kosten gehad ook de originele radiator lekte een klein beetje. Aangezien ik naar Nice moest rijden heb ik die toch maar laten vervangen. Better safe then sorry.

Laatst zei een andere Nissan dealer waar ik normaal nooit kom me dat ik de (hydraulische) kleppen toch eens moest laten stellen. Dit omdat mijn engine lampje een tijd lang bleef branden.
Dat schijnt toch te moeten na een x-aantal kilometers. Dat de speling steeds kleiner wordt enzo.
Overigens is het lampje weer gewoon uit.

Zei mijn huidige dealer als reactie. Dat bekijken we elke beurt en daar was nog steeds geen reden toe.

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 21-05-2012 14:57 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wel apart, want hydraulische klepstoters stellen zichzelf toch? Of ben ik nou gek. :P Als je CEL een tijd heeft gebrand zou je hem bij de dealer kunnen laten uitlezen, weet je precies wat het is.

[ Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 21-05-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SChief schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:28:
Juist in deze tijd moet je genieten van die tanker, straks is het al helemaal onbetaalbaar! Zou elke dag genieten van die VQ30, dat zal heerlijk rijden. :) Bij de garage kunnen ze overigens precies zien wat er aan de hand is door hem via OBD aan de computer te hangen, weet je binnen een paar minuten wat het probleem is.
Ik geniet nog iedere km die ik glij met het schip.
Het blijft een genot.

Inmiddels weer een €300 armer maar het was nodig schijnbaar.
De bougies waren slecht, de multi-riemen zat er ook aan te komen.
Meteen even uitlaten lezen en de 3e cylinder gaf een foutmelding maar dat zou ook met de bougie te maken kunnen hebben ipv de bobine, even afwachten dus...
Weer nieuwe APK en binnenkort een beurtje en hij kan er weer tegen.

Wil ik dit jaar in ieder geval de automaat een keer een beurtje laten geven zodat die er ook weer tegenkan.
Ik hoor veel tegenstrijdige verhalen over het nut daarvan maar een keer verse olie enz kan nooit kwaad (alleen voor de portemonnee dan al betaald zich dat dubbel en dwars terug op het moment dat je stukken krijgt als doordat je het niet had laten doen).

Kmstand: 183073 ;)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
SChief schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:33:
Wel apart, want hydraulische klepstoters stellen zichzelf toch? Of ben ik nou gek. :P Als je CEL een tijd heeft gebrand zou je hem bij de dealer kunnen laten uitlezen, weet je precies wat het is.
In een P11 SR20 zitten zo ver ik weet idd geen kolomstoters (net als in de latere series van de QG15 en 18's). Wat wel kan is dat de stoter plaatjes versleten zijn, dan tikt het ding als een diezel.

bij hydraulische klepstoters moeten de stoter plaatjes vervangen worden als er te veel speling op zit en bij kolom stoters moet eers de klepspeling per klep gemeten worden, moet de lengte van elke klepsotoer gemeten worden en moet er een nieuwe stoter besteld worden 16x. Dat is dus een veel duurder grapje.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik heb dus een SR20DE. Maar er is geen sprake van als een diesel tikken.
Hij trekt ook nog altijd uitstekend en ik merk geen enkele achteruitgang qua vermogen.

Het advies kwam alleen van die dealer omdat de auto al behoorlijk veel kilometers heeft gelopen, en ook nog LPG rijdt. Maar ik bedacht me, kan wel zijn, eerst maar eens mijn normale Nissan dealer bellen en vragen wat die zegt. Want alleen al de controle is best duur en als er niet echt aanleiding is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb nog geen 96000KM op de teller staan, dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Baas boven baas ;)

Maar ik wil geen 2 kabouters meer missen O+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hahaha, die V6 lijkt mij ook heerlijk hoor. Echter is de blijheid van een SR20 ook erg leuk, hoe meer toeren des te fijner hij het lijkt te vinden.

Afgelopen tank op een gemiddeld verbruik van 1 op 9 uitgekomen, dat wel. :X Oeps. :+

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage0.s3.amazonaws.com/aba0bbea96a711e1a9f71231382044a1_7.jpg

Moest laatst verplicht hier parkeren omdat er geen ander plekje meer was, de neus stak nog een mooie 30CM. :X

[ Voor 54% gewijzigd door S_Chief op 21-05-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Mijn SR20DE in mijn GT wordt morgen aan de oortjes naar de keuring gesleept.

Km stand 232.000 KM en hij gaat nog als een nieuwe

Voor de keuring verwacht ik 2 nieuwe banden en mogelijk de complete achter remmen ( schijven blokken)

Voor zover ik weet hoeven je kleppen bij een SR20 RR nooit gesteld te worden. Als ze echt gaan lekken omdat de stoters uitgesteld zijn dan is het gewoon afgelopen en moet er een nieuwe kop op ben ik bang.

Dat lampje kan letterlijk 1001 en één dingen zijn, iets met EOBD en lijkt me nogal makelijk van de garage om te roepen dat het komt door je kleppen.

Zolang hij zijn vermogen haalt en niet ploft en knettert als een oude brommer zou ik me om de kleppen en aanverwante niet te druk maken.

Hoe is het met de distributie ketting, tandwielen en spanner? Bij de micra 1,3 staat mij er iets van bij dat de ketting gaat rekken en hierdoor de kruk en nokkenas sensor een synchronisatie fout opleveren wat een CEL oplevert.

Nu staat mij vaag bij dat een SR20 alleen sensoren op de nokkenas heeft dus dat zou ook niet kunnen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
cactusman schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:37:

Voor de keuring verwacht ik 2 nieuwe banden en mogelijk de complete achter remmen ( schijven blokken)

Voor zover ik weet hoeven je kleppen bij een SR20 RR nooit gesteld te worden. Als ze echt gaan lekken omdat de stoters uitgesteld zijn dan is het gewoon afgelopen en moet er een nieuwe kop op ben ik bang.

Dat lampje kan letterlijk 1001 en één dingen zijn, iets met EOBD en lijkt me nogal makelijk van de garage om te roepen dat het komt door je kleppen.

Zolang hij zijn vermogen haalt en niet ploft en knettert als een oude brommer zou ik me om de kleppen en aanverwante niet te druk maken.

Hoe is het met de distributie ketting, tandwielen en spanner? Bij de micra 1,3 staat mij er iets van bij dat de ketting gaat rekken en hierdoor de kruk en nokkenas sensor een synchronisatie fout opleveren wat een CEL oplevert.

Nu staat mij vaag bij dat een SR20 alleen sensoren op de nokkenas heeft dus dat zou ook niet kunnen.
Tegenwoordig is een paar ton totaal geen probleem meer voor een auto.
SChief schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:19:
Hahaha, die V6 lijkt mij ook heerlijk hoor. Echter is de blijheid van een SR20 ook erg leuk, hoe meer toeren des te fijner hij het lijkt te vinden.

Moest laatst verplicht hier parkeren omdat er geen ander plekje meer was, de neus stak nog een mooie 30CM. :X
Had ik de mijne er helemaal niet in kunnen krijgen :p
Maar die V6 is inderdaad geweldig om mee te rijden, en vergis je niet ook de mijne wil best toeren draaien.
Dan gaat hij echt er vandoor ondanks het zo'n zware bak is, oké onder de 10 is tegenwoordig niets maar hij is ook meer op comfort dan op prestaties gericht.
Maar ondanks dat is hij nog heel snel van A naar Shell :p

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

VieSix schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:52:
[...]

Tegenwoordig is een paar ton totaal geen probleem meer voor een auto.

[...]

Had ik de mijne er helemaal niet in kunnen krijgen :p
Maar die V6 is inderdaad geweldig om mee te rijden, en vergis je niet ook de mijne wil best toeren draaien.
Dan gaat hij echt er vandoor ondanks het zo'n zware bak is, oké onder de 10 is tegenwoordig niets maar hij is ook meer op comfort dan op prestaties gericht.
Maar ondanks dat is hij nog heel snel van A naar Shell :p
I know dat een paar ton geen probleem is, maar wat je dan aan sommige auto`s moet verspijkeren voordat ze op die paar ton zitten.... en dat is bij een nissan meestal niet zoveel. ( geen dure distributie beurten, falende elektronica of andere problemen)

:P Mijn beestje is weer voorzien van een verse APK, enige aanmerking was dat knipperlicht te wit was, dat was verholpen voor de keurmeester nog een keer kon kijken >:) nieuw lampje zit er zo in ( verf was verbrand).

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Vandaag een afspraak gemaakt bij Ganzeboom Transmissies om de automaat een keer een onderhoudsbeurt te geven.

Je hoort veel tegenstrijdige verhalen over het nut ervan maar ik wil het gewoon gedaan hebben.
Niet dat ik er iets aan merk op het moment maar wie weet scheelt het wel.
Onderhoud kan nooit kwaad (alleen voor de knip :p)

Volgende week dinsdag weet ik meer :)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

VieSix schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:07:
Vandaag een afspraak gemaakt bij Ganzeboom Transmissies om de automaat een keer een onderhoudsbeurt te geven.

Je hoort veel tegenstrijdige verhalen over het nut ervan maar ik wil het gewoon gedaan hebben.

Denk dat schoon filter en schone olie een automaatbak zeker goed zal doen. is uiteindelijke behoudt van de wagen, en bespaard kosten uiteindelijk!

vandaag nieuwe voorslofjes onder de primera, kunnen weer veilig de weg op, was gevalletje apk oke maar meer ook absoluut niet.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Daarom laat ik het ook doen.
Wie weet wanneer (en of) het (al) eens gedaan is.

Wat voor rubbers heb je er onder laten leggen?
Ik zweer bij Michelins, ik heb op de Max nu voorop nog Pirelli's maar dat gaat er tzt ook vanaf.
Vind het helemaal niets....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Toch geen Energy Savers he? :P
VieSix schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:07:

Automatische transmissie moet gewoon om de 15000KM gecontroleerd worden op voldoende vloeistof en eventuele lekken. Indien nodig moet er dan onderhoud gepleegd worden. Zo staat het ook vermeld in het werkplaatshandboek van je A33. :)

[ Voor 91% gewijzigd door S_Chief op 29-05-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SChief schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:13:
Toch geen Energy Savers he? :P

[...]

Automatische transmissie moet gewoon om de 15000KM gecontroleerd worden op voldoende vloeistof en eventuele lekken. Indien nodig moet er dan onderhoud gepleegd worden. Zo staat het ook vermeld in het werkplaatshandboek van je A33. :)
Yep :P
Had ik onder de Almera ook al en hadden daar km's genoeg gereden dat ik ze er hier ook weer onder wilde hebben.
Het is cruisen met de sloep en geen jagen he ;)

Het controleren wel altijd gedaan maar gezien de trekhaak die er onder hangt |:( 8)7 wilde ik er toch eens een goede controle en onderhoud aan gepleegd hebben.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik weet dat het een cruiser is, denk je van mij dat ik continue aan het jagen ben dan? :+ Ik rij zelf op Bridgestone Turanza ER300's, dat zijn touringbanden die onder grote sedans gemonteerd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

cactusman schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:37:

Ik heb wel gehoord dat de kleppen wat kunnen gaan tikken bij een koude motor als er eens wat vuiligheid in de olie heeft gezeten, die de klepstoters een beetje verstopt heeft.

Mijn beide SR20DE's tikten in ieder geval wel wat, met 160k en 200+k op de klok. Beetje warm rijden, wat toeren maken en het was voorbij.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
SChief schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:18:
Ik weet dat het een cruiser is, denk je van mij dat ik continue aan het jagen ben dan? :+ Ik rij zelf op Bridgestone Turanza ER300's, dat zijn touringbanden die onder grote sedans gemonteerd worden. :)
Ik had michelin eco's in maatje 185 / 65 R15 onder de N16. Die bevielen voor het gebruik prima, wel vrij vroeg onderstuur op nat wegdek maar altijd erg voorspelbaar.

Nu onder de Mazda 3 heb ik 2x Bridgestone Turanza ER300's en 2x Pirelli P7000's in maatje 215/45 R17 De pirelli's gaan er er vervroegd uit. Weinig grip, cuppen snel en maken ook ongecupt veel afrol geluid. De Bridgestones bevallen erg goed weinig afrol geluid en minder onderstuur. Met de Bridgestones aan de voorkant en de Pirelli's aan de achterkant had ik op nat wegdek zelfs overstuur >:) . Met de pirelli's voor kom ik met de Mazda 3 minder snel het klaverblad over als met de N16 op michelin eco's :X .

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Enige goede Pirelli's zijn P Zero Nero's. :P De rest is inderdaad niet al te geweldig. :) Ben zelf ontzettend te spreken over de Bridgestones, zou niet anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SChief schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:18:
Haha nee hoor ;)
Maar de Energy's bevallen mij gewoon heel goed. Comfort en duurzaam.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik heb eindelijk mijn eerste Nissan met 300+ pk :D

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/540255_227048377412065_1862162222_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er netjes uit! Post eens wat meer pics en specs?
VieSix schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:44:
[...]

Haha nee hoor ;)
Maar de Energy's bevallen mij gewoon heel goed. Comfort en duurzaam.
Neem maar eens die Bridgestones, zijn wel harder maar rijden zoveel beter!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Bridgestones heb ik onder mijn toenmalige Prelude gehad (wel laaaaaannng geleden) en mijn zus een paar jaar geleden nog onder haar P11 GT en ze bevielen voor geen meter.
Nu zijn er natuurlijk veel soorten banden dus je mag geen appels met peren vergelijken, maar ik heb juist heel goede ervaring met Michelins.

Nice Don3k :)
Goed bezig....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Sja vroeger, vroeger vond ik Michelin juist goed en Bridgestone was wat minder ja, maar nu is het totaal omgekeerd. :) Maar goed, iedereen heeft zijn eigen keuzes en ik snap dat je bij Michelin blijft als ze je goed bevallen!
Don3k schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:14:

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Geniet ervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 15:35
Don3k schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:14:

[afbeelding]
Dus jij bent zondag ook bij NCN meeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

VieSix schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:57:
Daarom laat ik het ook doen.
Wie weet wanneer (en of) het (al) eens gedaan is.

Wat voor rubbers heb je er onder laten leggen?
Ik zweer bij Michelins, ik heb op de Max nu voorop nog Pirelli's maar dat gaat er tzt ook vanaf.
Vind het helemaal niets....
Wilde de maxis victra Z1 hebben heerlijk bandje maar die waren niet leverbaar, dus heb nu maxis victra M36 en die bevallen ook.

Zijn +/- 100 euro all in het stuk en komen goed uit de testen. Hij staat op 214/45/17.

Zijn pure zomerbanden, in de winter gaat ie toch weer naar de wintersloffen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmmm, volgens mij mis ik wat :?
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CC8CZMEX.jpg

Ah! Daar dus :+
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OXYD4GZV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MNYCCKMM.jpg
[/voorinhetnissantopicvoormensenzonderhkaccess]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:26

Stewie!

Keen must die!

Ik heb zaterdag de nieuwe Infiniti FX opgehaald bij de Infiniti dealer in Amsterdam. De auto is geleverd met de geupdate 2013 looks/nieuwe grill/lampen.

Infiniti FX 37 Sport Premium

Leuke features:
  • 3,7L V6 - 320 pk
  • Een van de leuke features is dat de auto vol met cameras hangt en je bij het parkeren dus alles rondom de auto kan zien inclusief een birds eye view
  • Ook de gebruikelijke cams en sensoren zitten erin voor adaptive cruis control en het systeem dat de auto corrigeert als je buiten de lijntjes dreigt te rijden ;)
  • Compleet entertainment systeem in dashboard incl hard disk opname van CDs/muziek
  • 21" wielen
  • Flippers aan het stuur
  • Ziet er erg goed uit!
Nadelen:
  • Te groot voor de parkeervakjes in sommige steden
Parkeer cams

[ Voor 4% gewijzigd door Stewie! op 03-07-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Damm wil ook birds eye view in me nissan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Stewie! schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:15:
Ik heb zaterdag de nieuwe Infiniti FX opgehaald bij de Infiniti dealer in Amsterdam. De auto is geleverd met de geupdate 2013 looks/nieuwe grill/lampen.

[afbeelding]
Van harte! Zag 'em ook al in de HK staan, wist gelijk dat 'ie van jou was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

itsleon schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:17:
Damm wil ook birds eye view in me nissan.
Het werkt echt zeer goed! De cameras hebben allemaal ook meerdere opties, zo kan de camera 50 meter ver de straat in kijken of breedbeeld om de auto heen en de bird eye view werkt echt bijzonder goed bij parkeergarages/vakken of bijvoorbeeld als je op straat draait en niet weet hoever de neus uitsteekt bij dat paaltje.
En dan zitten er ook nog sensoren voor en achter in, een beetje dubbel, dus je hebt geluidjes bij afstand en de camera om het zelf te zien.
SChief schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:31:
[...]

Van harte! Zag 'em ook al in de HK staan, wist gelijk dat 'ie van jou was. :P
Ja m'n meissie was me voor! De oude 2004 FX is ingeruild, ze hebben nu best veel op voorraad 2010, 2011 modellen in Amsterdam. Vooral veel zwarte FXen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Stewie! schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:37:
[...]
Ja m'n meissie was me voor! De oude 2004 FX is ingeruild, ze hebben nu best veel op voorraad 2010, 2011 modellen in Amsterdam. Vooral veel zwarte FXen.
Helaas loopt Infiniti niet goed in dit land. :/ Meeste mensen blijven bij hun saaie Duitser en kijken niet verder. Zag een paar dagen geleden een G37 op de weg, prachtige machines.

Ach, zal jou een zorg wezen, wordt jouw wagen alleen maar exclusiever mee. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik begrijp het ook wel, deze auto heeft alleen al 50k aan belasting gekost. Ook de sedans zijn vrij duur door alle belastingen. Een redelijke CO2 uitstoot en zware motoren .. ze verkopen 22 FXen per jaar en dan vooral diesels. Ik heb gewoon de benzine 3.7L V6 gekocht. Ik krijg heel veel positieve reacties op deze auto en de nieuwe neus en grill vind ik zelf ook ontzettend mooi geworden!

Enig nadeel is dat de vorige FX Amerikaanse import was en dus zo'n klein kenteken had, daarmee kreeg ik in de praktijk nooit verkeersboetes, geen flitser en geen trajectcontrole kon dat goed lezen .. dat zal nu anders zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
't Is wel jammer dat de diesel niet eens zo'n bijzonder blok is (in tegenstelling tot de VQ37VHR en VK50VE). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Stewie! schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:37:
[...]

Het werkt echt zeer goed! De cameras hebben allemaal ook meerdere opties, zo kan de camera 50 meter ver de straat in kijken of breedbeeld om de auto heen en de bird eye view werkt echt bijzonder goed bij parkeergarages/vakken of bijvoorbeeld als je op straat draait en niet weet hoever de neus uitsteekt bij dat paaltje.
En dan zitten er ook nog sensoren voor en achter in, een beetje dubbel, dus je hebt geluidjes bij afstand en de camera om het zelf te zien.
Lijk me echt geweldig. Rij zelf namelijk in een 350z dus lange neus en de achterkant zie je al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik zit soms een beetje op sites te neuzen om alvast te kijken naar een opvolger van mijn Avensis, die gaat nog wel een paar jaar mee maar het blijft wel leuk om een beetje te speuren natuurlijk.

Valt me wel op dat Nissan helemaal geen middenklassers a la Primera / Avensis / Passat / Laguna levert? Heeft het belang van Renault hier toevallig iets mee te maken? Dat ze elkaar dan niet concurreren?

Verder nog een vraagje over de Primera vanaf 2002:
Deelt die nou veel techniek met de Laguna 2? Als ik de reviews lees is de nieuwste Primera een betrouwbare wagen. Mijn volgende auto moet ook een betrouwbare bak zijn want met die Avensis is absoluut niks mis.

De Laguna 2 is een wolf in schaapskleren, dus ik hoop niet dat de nieuwe Primera daar heel veel techniek mee deelt. Ik vind het verder ook mooi aan de Primera dat je geen distributieriem meer hebt maar een ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nissan levert geen middenklasse sedan meer omdat de vraag daarnaar gewoon laag is, en concurrentie voor een onderschat merk (in Europa) als Nissan is gewoon zwaar op dat gebied.

Nissan heeft een tijdje aan de afgrond gestaan, het ging erg slecht met 't bedrijf. Dat kwam niet echt omdat de producten slecht waren (integendeel..), maar de concurrentie was gewoon moordend. Toen kwam Renault (met Carlos Ghosn) langs en die zette het Nissan Revival Plan (als ik het me goed herinner) op, waardoor Nissan weer back in business was. Ze moeten het vooral hebben van modellen als de Micra, Qashqai en Juke in Europa, die lopen het hardst. Buiten Europa, voornamelijk in Amerika, heb je nog steeds de middenklasse sedan en ook sedans in het hogere segment. Daar zijn dat soort auto's erg in trek en Nissan doet dan ook goede zaken daar (Maxima, Altima).

De Primera waar jij het over hebt heeft als codenaam P12 (makkelijker schrijven voor mij :+ ). Prima wagens, maar zorg ervoor dat je eentje van na de facelift krijgt, het interieur is daar veel beter afgewerkt. Naar welk blok zit je te kijken? De 2 liter (QR20)? Op zich een probleemloos blok, hoor niemand eigenlijk klagen daarover. Hij staat op hetzelfde platform als Laguna II (Nissan MS platform), het eerste platform dat ontwikkeld is samen met Renault. Staat de Primera bekend als onbetrouwbaar? Nee. :+ Het QR20 blok is ook een volledig Nissan blok, daar heeft Renault niets mee te maken.

Weet niet wat je nog meer wilt weten? :P Roep maar wat, misschien dat ik je van dienst kan zijn. Vind het zelf mooie wagens, ze zitten ook bomvol met leuke gadgets zoals automatische cruise control (houdt gelijke afstand van je voorligger).

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 30-07-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SChief schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:03:
Nissan levert geen middenklasse sedan meer omdat de vraag daarnaar gewoon laag is, en concurrentie voor een onderschat merk (in Europa) als Nissan is gewoon zwaar op dat gebied.

Nissan heeft een tijdje aan de afgrond gestaan, het ging erg slecht met 't bedrijf. Dat kwam niet echt omdat de producten slecht waren (integendeel..), maar de concurrentie was gewoon moordend. Toen kwam Renault (met Carlos Ghosn) langs en die zette het Nissan Revival Plan (als ik het me goed herinner) op, waardoor Nissan weer back in business was. Ze moeten het vooral hebben van modellen als de Micra, Qashqai en Juke in Europa, die lopen het hardst. Buiten Europa, voornamelijk in Amerika, heb je nog steeds de middenklasse sedan en ook sedans in het hogere segment. Daar zijn dat soort auto's erg in trek en Nissan doet dan ook goede zaken daar (Maxima, Altima).

De Primera waar jij het over hebt heeft als codenaam P12 (makkelijker schrijven voor mij :+ ). Prima wagens, maar zorg ervoor dat je eentje van na de facelift krijgt, het interieur is daar veel beter afgewerkt. Naar welk blok zit je te kijken? De 2 liter (QR20)? Op zich een probleemloos blok, hoor niemand eigenlijk klagen daarover. Hij staat op hetzelfde platform als Laguna II (Nissan MS platform), het eerste platform dat ontwikkeld is samen met Renault. Staat de Primera bekend als onbetrouwbaar? Nee. :+ Het QR20 blok is ook een volledig Nissan blok, daar heeft Renault niets mee te maken.

Weet niet wat je nog meer wilt weten? :P Roep maar wat, misschien dat ik je van dienst kan zijn. Vind het zelf mooie wagens, ze zitten ook bomvol met leuke gadgets zoals automatische cruise control (houdt gelijke afstand van je voorligger).
Bedankt voor je heldere toelichting, ik vind het jammer dat Nissan niet meer sedans levert want ik vind Primera's en Maxima's mooie bakken. Vriend van me heeft ook een Primera en zijn broer rijdt al jarenlang primera.

Wil later wel een 1.8 of een 1.6, een 2.0 is voor mij te zwaar qua wegenbelasting en verbruik. Maar dan moet mijn Avensis zoals eerder aangegeven wel op zijn en gezien de kwaliteit van die bak gaat dat nog wel even duren :)

In mijn Avensis mis ik wel een cruise-control, verder mis ik eigenlijk niks in die auto. Cruise wil ik wel in mijn volgende auto hebben omdat ik nog steeds erg vermoeid raak van het constant op de kilometerteller kijken. Dat is namelijk een kwaal van snelwegen in Nederland: Eerst is het 100, daarna 120 en vervolgens mag je verderop opeens maar 80. Daarom is autorijden in dit land ook zo vermoeiend als je geen prent wil krijgen :+

Japanse auto's staan gewoon als betrouwbaar te boek, ik heb eind dit jaar gezinsuitbreiding waardoor we dan een gezin met 2 kids vormen dus dan weet je ook waarom ik naar die Primera zit te kijken :)
Gewoon een betrouwbare gezins / boodschappen / vakansiebak moet het zijn, mijn woon-werkverkeer doe ik op het fietsje tenzij het 's winters erg koud en glad is.

Ben ook erg gecharmeerd van een Avensis vanaf bouwjaar 2004 maar ik wil die Primera ook zeker op de kandidatenlijst houden. Een Mazda 6 behoort ook tot de mogelijkheden, Honda Accord vind ik te groot en te zwaar hoewel het daarnaast wel een schitterende en betrouwbare bak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Een 1.6 zou ik in deze categorie zeker niet nemen, ongeacht welk merk. Zo'n blok moet veel te veel werken om lekker vooruit te komen waardoor hij niet zuiniger is dan een 2 liter. De 1.8 zou ik mijden bij de Primera. Het zijn prima blokken, maar sommige (kan op m'n hand tellen hoeveel) mensen hebben helaas last van een hoog olieverbruik bij dit blok. Schijf een 2 liter niet gelijk af, ze kunnen goed zuinig zijn (zeker op de snelweg!), en het verschil in wegenbelasting is meestal helemaal niets. Ik rij zelf een oudere Primera (P11, '98) en ik zou echt geen 1.6 willen, ben superblij met mijn 2 liter (is wel een ander blok dan in de P12). Een 2 liter is naar mijn mening het overwegen waard, maar de definitieve keuze moet je natuurlijk zelf maken. :)

Toyota moet je maar net fan van zijn, ben niet heel bekend met hun wagens. Heb zelf ooit in een Avensis gezeten (niet het nieuwste type, maar die daarvoor), en ik vond het helemaal niets. Interieur viel mij zwaar tegen. :P

Kan zelf ook nog altijd janken omdat Nissan geen sedans meer maakt. Als je je inleest over de Primera over het vorige type dan zie je hoeveel bloed, zweet en tranen erin zit, het blijft voor mij altijd een mooie wagen. Maar goed, ze zullen niet goed verkopen in Europa, dus ik snap wel dat ze hier niet komen met eens sedan.

Om te laten zien wat ze in Amerika leveren:
Maxima:

Afbeeldingslocatie: http://www.autowallpaperhd.com/wp-content/uploads/2011/09/Nissan-Maxima-2012-1.jpg

Altima:

Afbeeldingslocatie: https://autoandracingnews.files.wordpress.com/2012/06/2013-nissan-altima-02.jpg

_/-\o_

En als afsluitertje, oude tijden. O+ Autovisie is destijds in 1996 uitgenodigd door Nissan om de nieuwe Primera op de Nürburgring te komen testen. Als fabrikant moet je behoorlijk wat lef hebben om dat te doen. Klein stukje uit het artikel:
Auto's die niet door de mand vallen op de Nordschleife van de Nürburgring, zijn goed. Overal en altijd. Vandaar dat er flink getest wordt door fabrikanten die veel waarde hechten aan een goed weggedrag van hun produkten, zoals Nissan. Op de achtergrond wordt een Porsche Boxster aan de laatste beproevingen onderworpen.

Volgens Nissan levert de nieuwe Primera een 'elating performance'. Het begrip elation staat voor overmoed en opgetogenheid. En inderdaad; het getuigt welhaast van overmoedigheid om ons een nieuw model op de gemene Nordschleife van de Nürburgring aan de tand te laten voelen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/awCV4ryh4ZgCFDaGOHsstZi3/full.jpg

Ander artikel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4A9dhGvbPzDK6VU9giBIpuLt/full.gif

Dirk Schoysman is een zeer ervaren rijder, jarenlang ook testrijder voor Nissan geweest en ook verantwoordelijk voor het onderstel van de P11. Voer z'n naam in in YouTube en je zal zien wat hij allemaal kan. :o

[ Voor 48% gewijzigd door S_Chief op 30-07-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SChief schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:02:
Een 1.6 zou ik in deze categorie zeker niet nemen, ongeacht welk merk. Zo'n blok moet veel te veel werken om lekker vooruit te komen waardoor hij niet zuiniger is dan een 2 liter. De 1.8 zou ik mijden bij de Primera. Het zijn prima blokken, maar sommige (kan op m'n hand tellen hoeveel) mensen hebben helaas last van een hoog olieverbruik bij dit blok. Schijf een 2 liter niet gelijk af, ze kunnen goed zuinig zijn (zeker op de snelweg!), en het verschil in wegenbelasting is meestal helemaal niets. Ik rij zelf een oudere Primera (P11, '98) en ik zou echt geen 1.6 willen, ben superblij met mijn 2 liter (is wel een ander blok dan in de P12). Een 2 liter is naar mijn mening het overwegen waard, maar de definitieve keuze moet je natuurlijk zelf maken. :)

Toyota moet je maar net fan van zijn, ben niet heel bekend met hun wagens. Heb zelf ooit in een Avensis gezeten (niet het nieuwste type, maar die daarvoor), en ik vond het helemaal niets. Interieur viel mij zwaar tegen. :P

Kan zelf ook nog altijd janken omdat Nissan geen sedans meer maakt. Als je je inleest over de Primera over het vorige type dan zie je hoeveel bloed, zweet en tranen erin zit, het blijft voor mij altijd een mooie wagen. Maar goed, ze zullen niet goed verkopen in Europa, dus ik snap wel dat ze hier niet komen met eens sedan.

Om te laten zien wat ze in Amerika leveren:
Maxima:

[afbeelding]

Altima:

[afbeelding]

_/-\o_

En als afsluitertje, oude tijden. O+ Autovisie is destijds in 1996 uitgenodigd door Nissan om de nieuwe Primera op de Nürburgring te komen testen. Als fabrikant moet je behoorlijk wat lef hebben om dat te doen. Klein stukje uit het artikel:

[...]

[afbeelding]

Ander artikel:

[afbeelding]

Dirk Schoysman is een zeer ervaren rijder, jarenlang ook testrijder voor Nissan geweest en ook verantwoordelijk voor het onderstel van de P11. Voer z'n naam in in YouTube en je zal zien wat hij allemaal kan. :o
Thanks voor je advies, ik zal het rustig in overweging nemen.

Dat je niet gecharmeerd bent van het interieur van de eerste Avensis kan ik me heel goed voorstellen, dat is echt een interieur uit mid jaren 90. De auto geeft echter geen krimp en rijdt lekker en daar gaat het me om. Verder ook weinig onkosten en onverwachte dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat model bedoelde ik niet eens, voor zijn tijd was dat eigenlijk een prima wagen imho. :) Bedoelde deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.servicemanuals.nl/Avensis%202007.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

Ter aanvulling mijn 2 liter GT primera loopt ergens tussen de 1 op 12 ( winter veel stadsverkeer) en 1 op 14 (snelweg vakantie goed doorblazen 140 op de klok en volle belading)

Dit haalde ik met mijn 1.6 100NX nooit ( zelfde blok al 1.6 primera)

Km stand is nu 236K en gaat nog steeds perfect!

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tsja goed verhaal SChief, helaas zijn europeanen maar rare mensen. Waarom krijgen we hier niet zulke dikke wagens met een goed sport onderstel, snik! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Wat staat die Max zo verschrikkelijk hoog op mijn "wil ik errug graag hebben"lijstje.
Wat een verschrikkelijk mooie wagen is dat toch :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Het is dat ik het geld niet heb maar anders zou import echt een optie zijn daarvoor.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nadeel is dat alles in imperial is in plaats van metrisch. :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j9YzZzmH8fdVezONXplg9Zyi/full.jpg
Klikbaar.

[ Voor 61% gewijzigd door S_Chief op 30-07-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SChief schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:02:
Toch nog even op Autoweek.nl zitten kijken en een 1.8 naast een 2.0 gezet. Het verbruik en de wegenbelasting is toch nog een te groot verschil bij mij. 1.8 gaat echt de max worden, ik kom overigens met de 1.6 uit mijn 2000 Avensis ook goed mee met het verkeer. Maar ik heb dan ook geen zware voet maar kachel lekker met de rest mee.

P12 begint wel steeds interessanter te worden. Zijn er buiten het hoge olieverbruik bij de 1.8 nog andere zaken waar ik goed op moet letten? En is het inderdaad zo dat de P12 veel onderdelen deelt met de Laguna 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als iets niet zuinig is, dan is het wel een 2.0 Primera. Loopt nooit zuiniger dan 1op11 en gemiddeld moet je op 1op10 rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wat een onzin. Mijn Primera (p11-144 140pk) doet met twee vingers in de neus 1:13 op benzine en 1:10 op LPG

Ik durf keihard te beweren dat de 2.0 veruit de beste motor is voor de Primera, ook voor het verbruik. Hij is zo krachtig dat ie behoorlijk zuinig is omdat ie vrijwel nooit in vollast hoeft te werken. Ik denk dat je met een 1,6 behoorlijk je best moet doen om nog zuiniger te rijden terwijl deze een stuk minder krachtig is. De 1,8 zal wellicht iets zuiniger zijn maar loopt lang niet zo lekker als de 2.0

[ Voor 9% gewijzigd door psy op 02-08-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
psy schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:40:
Wat een onzin. Mijn Primera (p11-144 140pk) doet met twee vingers in de neus 1:13 op benzine en 1:10 op LPG

Ik durf keihard te beweren dat de 2.0 veruit de beste motor is voor de Primera, ook voor het verbruik. Hij is zo krachtig dat ie behoorlijk zuinig is omdat ie vrijwel nooit in vollast hoeft te werken. Ik denk dat je met een 1,6 behoorlijk je best moet doen om nog zuiniger te rijden terwijl deze een stuk minder krachtig is. De 1,8 zal wellicht iets zuiniger zijn maar loopt lang niet zo lekker als de 2.0
Ik praat wel over een P12 he, als de fabrieksopgave al gemiddeld 1 op 11 aangeeft en er een G label op zit weet ik genoeg. Deze serie is denk ik ook heel wat zwaarder als de P11 die jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Rev! schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:58:
Als iets niet zuinig is, dan is het wel een 2.0 Primera. Loopt nooit zuiniger dan 1op11 en gemiddeld moet je op 1op10 rekenen.
Ik kan me niet voorstellen dat je met een 2L Primera niet zuiniger kan rijden dan 1op11.
Op de korte afstanden doe ik (op dit moment) met de Max al bijna 1op10 en dat is een 3L V6 van bijna 1500kg dus die 2.0 moet echt wel zuiniger kunnen....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Volgens mij rijd SChief ook echt heel wat zuiniger als dat... Die rijd zelfs 1 op 15 geloof ik. Maar goed onderhouden en niet teveel korte stukjes helpt ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Vlassie1980 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:14:
[...]

Ik praat wel over een P12 he, als de fabrieksopgave al gemiddeld 1 op 11 aangeeft en er een G label op zit weet ik genoeg. Deze serie is denk ik ook heel wat zwaarder als de P11 die jij hebt.
Mijn auto weegt 1289 kg
Een 2,0 Acenta wagon (dus ook nog eens de station) weegt 1355 kg
Mwah.
Farbrieksopgave van die P12 valt me wél tegen trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 03-08-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Vind 1 op 11 ook niet echt zuinig voor zo auto.
Rij zelf in de 350z 3,5L en daarmee haal ik gemakkelijk 1 op 11 mee.

Maar ja sommige auto´s zijn nu eenmaal zuiniger dan andere. Heb zo ook een oude ford fiesta gehad en die deed ook maar 1 op 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Goed, over het gebruik voor een 2.0 liter gaat nog een nodige discussie lopen. Het is voor mij in ieder geval een uitgemaakte zaak dat ik maximaal een 1.8 wil hebben :)

Maarre... zijn er nog zaken waar je bij een P12 verder op moet letten. Heeft deze nog bekende gebreken?
Ik heb op Autoweek reviews gelezen en kwam bij die reviews niet veel spannends tegen. Vind het qua prijs/betrouwbaarheid wel een interessante wagen om op de radar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

itsleon schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:30:
Vind 1 op 11 ook niet echt zuinig voor zo auto.
Rij zelf in de 350z 3,5L en daarmee haal ik gemakkelijk 1 op 11 mee.
Kijk zoiets hoor ik nou graag he. De rijstijl is ook van groot belang natuurlijk.
De 3,5 is dan ook een briljant blok.
Zou best een G35, G37 of M37 willen hebben. Draaien ook goed op LPG _/-\o_
Jammer dat de Altima/Maxima alleen in de states rondrijden.
Vlassie1980 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:04:
Goed, over het gebruik voor een 2.0 liter gaat nog een nodige discussie lopen. Het is voor mij in ieder geval een uitgemaakte zaak dat ik maximaal een 1.8 wil hebben :)

Maarre... zijn er nog zaken waar je bij een P12 verder op moet letten. Heeft deze nog bekende gebreken?
Ik heb op Autoweek reviews gelezen en kwam bij die reviews niet veel spannends tegen. Vind het qua prijs/betrouwbaarheid wel een interessante wagen om op de radar te houden.
De P12 kwam wel in de tijd dat de samenwerking met Renault was begonnen (de P11-144 was de laatste "Nissan" Primera al heeft die in 2001 wel nog een kleine update gehad) maar volgens mij is ook de P12 behoorlijk betrouwbaar. Hij had meer last van tegenvallende verkopen :|

[ Voor 46% gewijzigd door psy op 03-08-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een p11 2.0 op gas gehad, en daar reed ik alleen lange stukken mee. Verder rijd ik nog regelmatig in een p11-144 op benzine, die heeft ook een boordcomputer en lager dan 9.5/100 heeft dat ding nooit aangegeven. Beide gewoon dealer onderhouden.

Overigens als je 230 rijd dan geeft hij ook 10/100 aan, dus gemiddeld is hij wel zuinig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Rev! op 03-08-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Rev! schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:06:
Ik heb zelf een p11 2.0 op gas gehad, en daar reed ik alleen lange stukken mee. Verder rijd ik nog regelmatig in een p11-144 op benzine, die heeft ook een boordcomputer en lager dan 9.5/100 heeft dat ding nooit aangegeven. Beide gewoon dealer onderhouden.

Overigens als je 230 rijd dan geeft hij ook 10/100 aan, dus gemiddeld is hij wel zuinig ;)
Hoe kan dat nou, bij mij staat de boordcomputer gemiddeld tussen 7,3 en 7,8 ofzo. Daarboven is zowat onmogelijk of je moet hem net gereset hebben en dan flink gaan gassen.
Geen CVT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beste Nissan fans,

ik heb een vraag. Mijn broertje heeft begin dit jaar een Micra 1.2 Dig-S gekocht (K13). Laatst waren we samen met mijn auto op pad geweest en hadden we wat gespeeld Torque op een android tablet. Allemaal heel er leuk en informatief, maar hiervoor moet uiteraard wel een dongel op de OBD poort worden gezet. Nu heb ik zelf een Volvo S40 en Hyundai I30 en daar zitten ze allemaal in de buurt van de opener van de motorkap. Mijn moeder heeft een micra K11 en daar zit hij ook in diezelfde buurt.

We hebben zijn auto afgezocht naar de OBD connector, maar we hebben hem dus gewoon niet kunnen vinden. Zit er hier iemand met kennis van de K13 die kan zeggen: daar! We hebben echt naar ons idee op iedere logische plaats gekeken.

Ik zou het echt niet meer weten. Wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Vlassie1980,

Ik zou je aanraden om eens bij de autoclub van nissan te kijken en daar je vragen te stellen. Daar zitten de mensen die alles van de auto afweten over gebreken en punten waarop je moet letten.

nissanclub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Vlassie1980 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:26:
Ben ook erg gecharmeerd van een Avensis vanaf bouwjaar 2004 maar ik wil die Primera ook zeker op de kandidatenlijst houden. Een Mazda 6 behoort ook tot de mogelijkheden, Honda Accord vind ik te groot en te zwaar hoewel het daarnaast wel een schitterende en betrouwbare bak is.
Ben zelf sinds m'n N16 niet meer zo'n fan van de QG serie motoren. Teveel problemen met defecte LMM's, rekkende kettingen en extreem olieverbruik (m'n N16 liep tussen 100 en 150K alle 3 op). Een SR20 of QR20 staat op de fora als betrouwbaarder bekend.

Ieder merk heeft wel wat. Bij Toyota zijn er problemen met de 1.6vvt benzine motoren voor 2006 (passing onderblok/zuiger is niet goed met gevolg olie verbruik, oplossing onderblok vervangen door geupdate versie). Mazda heeft bij de vroege 6en en 3en wat meer kans op roest als gemiddeld. Voornamelijk bij de randen van de deuren en wielkasten.

[ Voor 21% gewijzigd door martijn_tje op 04-08-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kijk eens bij het zekeringenkastje in het interieur?

Zal op de bovenstaande berichten volgende week antwoord geven. :)

[ Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 04-08-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Oeh, ik kreeg gisteren te horen dat de frontbalk van mn almera volledig verroest is en vervangen moet worden.. vanavond hoor ik wat de totale kosten daarvan gaan worden, ik houd mn hart vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:43:
Kijk eens bij het zekeringenkastje in het interieur?

Zal op de bovenstaande berichten volgende week antwoord geven. :)
Zat idd onder het stuur achter een klep :F
In ieder geval, ik kan nu mijn dongel aansluiten en eens kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Bokmaaa schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:50:
Oeh, ik kreeg gisteren te horen dat de frontbalk van mn almera volledig verroest is en vervangen moet worden.. vanavond hoor ik wat de totale kosten daarvan gaan worden, ik houd mn hart vast :(
Komt me bekend voor :'(

VieSix in "Het grote Nissan topic - Deel 2"

Edit: ik denk dat je het vervolg ook wel wil weten ;)
VieSix in "Het grote Nissan topic - Deel 2"

[ Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 14-08-2012 18:20 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bokmaaa schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:50:
Bekend probleem ja, heb 't eerder gelezen op NCN.
Vlassie1980 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:52:
[...]

Toch nog even op Autoweek.nl zitten kijken en een 1.8 naast een 2.0 gezet. Het verbruik en de wegenbelasting is toch nog een te groot verschil bij mij. 1.8 gaat echt de max worden, ik kom overigens met de 1.6 uit mijn 2000 Avensis ook goed mee met het verkeer. Maar ik heb dan ook geen zware voet maar kachel lekker met de rest mee.

P12 begint wel steeds interessanter te worden. Zijn er buiten het hoge olieverbruik bij de 1.8 nog andere zaken waar ik goed op moet letten? En is het inderdaad zo dat de P12 veel onderdelen deelt met de Laguna 2?
Jammer dat je de 2 liter definitief hebt afgestreept. Maar goed, aan de 1.8 zal je zeker geen buil vallen als je geen last hebt van olieverbruik.

Zoals ik eerder al zei, hij deelt wel het platform met de Laguna II (Nissan MS platform), maar voor zover ik weet zijn er eigenlijk weinig onderdelen die gedeeld worden met de Laguna II.. Waar heb je dit gelezen btw? :)
Joopieboy schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:33:
Volgens mij rijd SChief ook echt heel wat zuiniger als dat... Die rijd zelfs 1 op 15 geloof ik. Maar goed onderhouden en niet teveel korte stukjes helpt ook heel goed.
Jup, op de snelweg en dan rustig 125 à 130 aanhouden en je haalt hele nette verbruikscijfers. De truuk is om vooral weinig te remmen en één snelheid aan te houden. De P12 heeft trouwens radargestuurde cruise control, dat zal zeker bijdragen aan een lager verbruik!
psy schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:01:
[...]
De P12 kwam wel in de tijd dat de samenwerking met Renault was begonnen (de P11-144 was de laatste "Nissan" Primera al heeft die in 2001 wel nog een kleine update gehad) maar volgens mij is ook de P12 behoorlijk betrouwbaar. Hij had meer last van tegenvallende verkopen :|
Idd, Europeanen zijn in deze prijsklasse echt gefocust op hatchbacks. De enige sedans die populair zijn in Nederland zijn eigenlijk de 3/A4/C-klasse, en die zitten qua prijs toch een stap hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Ja ik las al dat het vaak voorkomend probleem is. Ik laat het wel repareren. Het vervangen van de frontbalk door een origineel Nissan exemplaar, de arbeid, een grote beurt, nieuwe achterremmen en een nieuwe APK komen me op maximaal €700 euro te staan. Misschien minder. Voor dat geld kan ik lang geen nieuwe halen, en de rest van de auto is nog keihard. Het blijft een flinke bak geld, maar hij is het nog wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Me koppelingsplaat in me Zed is het aan het begeven :( word weer een duur geintje. Maar binnenkort wel test pipes eronder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hoeveel kilometer nu?
Tja een 350Z probeer dan maar eens om altijd maar weer "netjes" weg te komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
De verbruikscijfers van de Max van de laatste tijd.
Dagelijks korte afstanden (2x13 km ongeveer)
Afgelopen maandag wel een leuke afstand gereden en dat zie je meteen.
Wel met climatecontrole de hele weg aan.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/23it69w.png

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Prima cijfers als je het mij vraagt, zeker voor een VQ30.
Bokmaaa schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:43:
[...]
Ja ik las al dat het vaak voorkomend probleem is. Ik laat het wel repareren. Het vervangen van de frontbalk door een origineel Nissan exemplaar, de arbeid, een grote beurt, nieuwe achterremmen en een nieuwe APK komen me op maximaal €700 euro te staan. Misschien minder. Voor dat geld kan ik lang geen nieuwe halen, en de rest van de auto is nog keihard. Het blijft een flinke bak geld, maar hij is het nog wel waard.
Misschien is het handig om de nieuwe frontbalk gelijk van een goede coating te voorzien zodat hij niet zo snel zal rotten? Nette prijs overigens.

[ Voor 86% gewijzigd door S_Chief op 15-08-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
De Max gaat morgen voor een paar reparaties (sinds kort hoor ik een elektromotor duidelijk draaien bij gas geven, en hij houdt op een koude motor de 1e 100 meter iets in) en een kleine beurt naar de garage.

Ben benieuwd naar de kosten.
Is er ergens een overzicht te vinden wat een kleine/grote beurt normaal een beetje doet voor een Max?
Ik ga nu niet naar de merkdealer maar naar een gewone garage.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
SChief schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:35:
Prima cijfers als je het mij vraagt, zeker voor een VQ30.

[...]

Misschien is het handig om de nieuwe frontbalk gelijk van een goede coating te voorzien zodat hij niet zo snel zal rotten? Nette prijs overigens.
Ja dat zit er bij in inderdaad, de heleboel krijgt een fijne laag roestbescherming. Als het kalf verdronken is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
VieSix schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:46:
De Max gaat morgen voor een paar reparaties (sinds kort hoor ik een elektromotor duidelijk draaien bij gas geven, en hij houdt op een koude motor de 1e 100 meter iets in) en een kleine beurt naar de garage.

Ben benieuwd naar de kosten.
Is er ergens een overzicht te vinden wat een kleine/grote beurt normaal een beetje doet voor een Max?
Ik ga nu niet naar de merkdealer maar naar een gewone garage.
Een goede richtprijs zal ik je niet kunnen geven. Je kan wel in het werkplaatshandboek kijken wat er allemaal vervangen wordt, en dan met wat nattevingerwerk kan je de arbeidskosten erbij optellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
psy schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:48:
Hoeveel kilometer nu?
Tja een 350Z probeer dan maar eens om altijd maar weer "netjes" weg te komen :9
75.000 dus niet echt veel. Denk dat ik er ook nog wel een tijdje mee door kan rijden maar dan moet je rustig rijden en dat wil je niet in dat ding. Voorlopig gaat hij nog gewoon gemakkelijk in alle versnellingen alleen heb je totaal geen vrije val meer in je pedal dus heel rustig in zijn 1 rijden vind die niet leuk.

Maar rustig kijken wat er kapot is en wat vervangen moet worden en misschien gelijk naar een stage 1 upgrade gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Iemand hier ervaring met turbo setups? Ik draai nu mijn SR20DET met boostcontroller uit. Rijd perfect, volgens mn Greddy E-01 Profec draait tie nu zo'n 0,2bar boost. Watermarks op de grond leggen en banden opeten is hierbij ook geen probleem.

Als ik de boostcontroller op 1 bar zet, en geef vol gas, kom ik ergens rond de 4k rpm in een soort limiter terecht. Hij knalt dan wel luid, dus volgens mij loopt hij niet arm en is het geen benzinetoevoer probleem (schat ik zo even in :P, alhoewel de benzinepomp ook wel aan vervanging toe kan zijn misschien...). Na veel lezen en zoeken, werd aangeraden de coilpacks en bougies te vervangen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Voor de duidelijkheid, hij heeft eerder probleemloos op 1 bar gedraaid, ook op de dyno met een uitkomst van vermogen meer dan 300pk. Alleen zit er nu iets tegen/ of iets stuk. Alleen wat? Zit nu te denken aan mijn MAF, aangezien er een olie K&N filter in zat, die misschien mn MAF heeft gesloopt. Anyways, dit weekend nieuwe coilovers en clutch onder, en dan verder zoeken. :) Maar mocht iemand advies hebben dan hoor ik het graag. Heb graag weer het vermogen terug zodat ik BP meer kan steunen 8)

En, iemand nog leuk speelruimte in omgeving Rotterdam? Openbare weg en tracks zijn leuk, maar ik wil gewoon zorgeloos na werk paar rondjes driften zonder iemand in de weg te zitten, of steeds te moeten opletten zodat ik geen art. 5 aan mijn broek krijg.

[ Voor 24% gewijzigd door Don3k op 15-08-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Meeste mensen hier rijden gewoon met een stock setup, op NCN zijn er meer turborijders (zowel SR20DET als SR20DE+T). MAF zou overigens niet eens zo'n gekke gedachte zijn.

Verwijderd

Je kunt het beste de MAF van een Z32 (300ZX) pakken.

Verwijderd

Ter leering ende vermaeck:

YouTube: Nürburgring 28-05-2012 Primera 2.0l Gopro Hero2

YouTube: Nurnburgring 29-05-2012 Primera Go Pro Hero2 HD

Ondertussen het onderstel voorzien van Energy Suspension rubbers (alleen nog uitlijnen) en ben kijkende naar een lichter vliegwiel.
Tevens in september een circuitdag doen op de Hungaroring. En ja, we rijden daar in de P11 naartoe 8)

Ohja, as weekend remvloeistof flushen. Ga de Motul RBF660 eens uitproberen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 09:55 ]

• S_Chief
  • Niet online
Ah, leuk dat je ook nog meeleest Laurens. :+ Ziet er weer prima uit. Hoe is het trouwens afgelopen met het gedoe rondom de ECU en mappings? Rij je weer met je 1e VE ECU met die mapping uit Griekenland (als ik het mij goed herinner)? :)

Verwijderd

Heb de E-Manage verkocht dus ECU is weer stock idd. Was een beetje klaar met dat gedonder. Experimenteren hoort er bij.

Heb wel de VVL aansturing eruit gesloopt en dat loopt nu buiten alles om via de Greddy MSS, kan het nu traploos instellen. Ook het uit-switchen.

Verwijderd

Je mag trouwens de foto van mijn wagen in de OP wel vervangen door deze, dat is actueler ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tourifotos.de/media/img/gallery-2012-07-01/IMG_6680.JPG

of

Afbeeldingslocatie: http://highspeedfotos.de/Coppermine/albums/TOURISTENFAHRTEN%202012/07012012/auslaender/Others/IMG_6894.jpg

Keuze is aan jou :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lol een tijd geleden weet ik nog dat je juist de auto hebt laten polijsten en helemaal strak en luxe maakte.
En nu ziet hij er zo uit. _O_

Maar ik weet ook nog de verhalen van het gestuntel met alle aansturingen en dan amper meer vermogen met alle mods als stock. :D Hoe loopt ie nu als ik vragen mag dan?

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:54:
Je mag trouwens de foto van mijn wagen in de OP wel vervangen door deze, dat is actueler ;)

[afbeelding]

of

[afbeelding]

Keuze is aan jou :P
Tweede foto natuurlijk, veel gaver.

Zit zelf al een hele tijd te spelen met het idee om eens langs te gaan daar, alleen moet ik toegeven dat ik het niet durf.. Heb de auto inmiddels wel goed door en ik weet ook waar het randje zit, maar de Nürburgring blijft natuurlijk apart. Liefst zou ik hebben dat iemand mee zou rijden die veel meer ervaring heeft. :P Mja, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Zit nu net naar de OP te kijken staat heel de 350z er niet in. Schande! ;)
Ook geen link naar de 350z club :(

maar hier een mooie foto van een 350z

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/149298_2804544292524_132986853_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Dit was ergens in Duits met de club.
Filmpje van alle auto's want de andere helft stond ergens anders :P

YouTube: 350Z Club leaving the hotel in Germany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Die gouden met al dat tupperware in het 2e deel van het filmpje :X
Nooit gehoord van rustig warm rijden zeker :'(

Erg mooi spul bij elkaar _/-\o_

Ik zag na dat filmpje deze staan :F :'(
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BHgeULWXMxA&feature=related]

Looser.... :F

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
VieSix schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:47:
Die gouden met al dat tupperware in het 2e deel van het filmpje :X
Nooit gehoord van rustig warm rijden zeker :'(

Erg mooi spul bij elkaar _/-\o_

Ik zag na dat filmpje deze staan :F :'(
[video]

Looser.... :F
Goud? Tupperware?
Moet zijn: Oranje, Carbon. (overigens heeft dat ding op het filmpje 600pk en hij gaat naar de 750pk toe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Dat hij vermogen heeft dat geloof ik graag.
wat dat betreft :9~ _/-\o_

Ik krijg gewoon de kriebels als mensen zoveel moeite doen om zo'n stukje techniek in elkaar te zetten maar vervolgens als een ricer niet eerst de spullen netjes warm te rijden.
Zo zonde.

Tja ik hou van standaard uiterlijk en onderhuids onderhanden genomen sorry. De wolf in schaapskleren ;)
Maar soms moet er met de toename van vermogen ook uiterlijk wat aangepast worden.
(en dan zeg ik maar niets over dat soort van Porsche spoiler ;( )

Maar..... toch mag ik het graag zien en verschillen de smaken gelukkig. Dan krijg je toch ieder een "eigen" auto.
Vooral als het compleet en goed aangepakt wordt, dwz niet alleen uiterlijk maar vooral onderhuids.

Sorry voor de zere teentjes :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Tuurlijk hoef niet iedereen het zelfde mooi te vinden maar om iets wat alles behalve tupperware is tupperware te noemen kan natuurlijk niet. Overigens was hij al van parkeer plaats veranderd en heeft zijn auto al een tijdje staan warm te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Don3k schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:04:
Iemand hier ervaring met turbo setups? Ik draai nu mijn SR20DET met boostcontroller uit. Rijd perfect, volgens mn Greddy E-01 Profec draait tie nu zo'n 0,2bar boost. Watermarks op de grond leggen en banden opeten is hierbij ook geen probleem.

Als ik de boostcontroller op 1 bar zet, en geef vol gas, kom ik ergens rond de 4k rpm in een soort limiter terecht. Hij knalt dan wel luid, dus volgens mij loopt hij niet arm en is het geen benzinetoevoer probleem (schat ik zo even in :P, alhoewel de benzinepomp ook wel aan vervanging toe kan zijn misschien...). Na veel lezen en zoeken, werd aangeraden de coilpacks en bougies te vervangen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Voor de duidelijkheid, hij heeft eerder probleemloos op 1 bar gedraaid, ook op de dyno met een uitkomst van vermogen meer dan 300pk. Alleen zit er nu iets tegen/ of iets stuk. Alleen wat? Zit nu te denken aan mijn MAF, aangezien er een olie K&N filter in zat, die misschien mn MAF heeft gesloopt. Anyways, dit weekend nieuwe coilovers en clutch onder, en dan verder zoeken. :) Maar mocht iemand advies hebben dan hoor ik het graag. Heb graag weer het vermogen terug zodat ik BP meer kan steunen 8)

En, iemand nog leuk speelruimte in omgeving Rotterdam? Openbare weg en tracks zijn leuk, maar ik wil gewoon zorgeloos na werk paar rondjes driften zonder iemand in de weg te zitten, of steeds te moeten opletten zodat ik geen art. 5 aan mijn broek krijg.
Klinkt alsof je gewoon een boostcut in de factory ECU raakt.

Meestal is dat een fuelcut, maar aanzien die van jou knalt kan het ook een ignition cut zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Navi schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:31:
[...]

Klinkt alsof je gewoon een boostcut in de factory ECU raakt.

Meestal is dat een fuelcut, maar aanzien die van jou knalt kan het ook een ignition cut zijn.
Er zit een Horsham Stage 1 ECU erin. Dus dat zou eigenlijk niet meer mogen. Het rijden op een lagere boost brengt ook regelmatig knallen en vlammen met zich mee. Lijkt me niet dat er een tekort is aan benzine :p Soms ook echt grote diepblauwe vlammen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/stage1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Don3k op 17-08-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Dan helemaal niets gezegd, alleen maar meer respect voor het totaal plaatje.
Dat zijn dingen die je niet ziet, en als er staat dat de club vertrekt vanaf een hotel dan neem je te snel een conclusie die terecht verkeerd is in dit geval.

En tupperware is het zolang het niet totaal gedaan is en dat zie je niet op een plaatje.
Je komt teveel van dit soort dingen tegen die alleen uiterlijk gedaan zijn en dan is en blijft het tupperware ook al is het voor duizenden euro's aan exotische materialen.
Al show, but no go. Fail dus....
Vooral als je weer eens achter zo'n ricer zit die stapvoets en schuin over een bultje moet en met veel show (lees race geluiden uit de kachelpijp) van het bultje wegrijdt maar bijna ingehaald wordt door een 35km wagentje (en ja zo 1 rijdt er hier in de buurt rond) :O

Maar ook daar, gelukkig verschillen de smaken.
Dan heb je onderweg toch weer wat extra's om te lachen :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
itsleon schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:07:
Zit nu net naar de OP te kijken staat heel de 350z er niet in. Schande! ;)
Ook geen link naar de 350z club :(

maar hier een mooie foto van een 350z

[afbeelding]
350Z wordt niet meer gebouwd, vandaar dat hij mist in de TS. En als je je eigen 350Z erin wilt zien kan je mij natuurlijk altijd DMmen. Maar bij deze, wat zijn de specs (bouwjaar en welke phase?), dan voeg ik je toe.
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste