Het grote Nissan topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Nette wagen :)
En nog origineel en niet verkracht zoals er al zoveel rond rijden.
Mocht de Max er een keer uit moeten (wat ik de 2e tig jaar niet hoop) dan staat een 100NX hoog op het verlanglijstje.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:08

DropjesLover

Dit dus ->

Vinnie schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:39:
Vorige week gaan kijken met een neef van me, en door beide wel goed bevonden na de testrit. En gekocht *D

Specs:
Nissan 100NX 1.6, 1996
km-stand: ~153.600km
Heerlijk autootje, goed zelf te onderhouden.
De rubbers zijn niet te repareren, maar wat barstjes in het rubber van de hoekjes van het targadak zijn niet erg. Nieuwe rubbers kosten een fortuin en zijn lastig te regelen.

Ik zou zeggen, intereur swappen naar het zwarte van de 1.6 carb (1991-1993), tikkeltje omlaag met een -40/-40 vering + dempers setje en een veerpootburg voor en achter en het is een geweldige wagen.

En registreer je even op www.nissan100nxclub.nl/forum, voor alle tips & tricks.
Tot de verkoop van mijn (laatste) GTI zat ik ook vaak daar, nu alleen nog om een paar dingen te verkopen.

Moet je nog nieuwe bandjes hebben, ik heb nog 2 goeie 195/60-r14 liggen :)

[ Voor 60% gewijzigd door DropjesLover op 08-10-2011 23:19 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
VieSix schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:08:
Nette wagen :)
En nog origineel en niet verkracht zoals er al zoveel rond rijden.
Mocht de Max er een keer uit moeten (wat ik de 2e tig jaar niet hoop) dan staat een 100NX hoog op het verlanglijstje.
Tijdens het zoeken naar een mooie auto kwam ik best wel wat 100NX'en tegen waarbij alles vreselijk gepimped eruit zag. Nou ben ik ten eerste niet echt gecharmeerd van zulke verneukerij (imho), ten tweede heb je ook te maken dat er gewoon veel kans is dat deze auto's flink afgetrapt zijn. Vooral als ze goedkoop zijn.

Een wolf in schaapskleren heeft ook wel wat :P
DropjesLover schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 23:17:
Ik zou zeggen, intereur swappen naar het zwarte van de 1.6 carb (1991-1993), tikkeltje omlaag met een -40/-40 vering + dempers setje en een veerpootburg voor en achter en het is een geweldige wagen.

En registreer je even op www.nissan100nxclub.nl/forum, voor alle tips & tricks.
Tot de verkoop van mijn (laatste) GTI zat ik ook vaak daar, nu alleen nog om een paar dingen te verkopen.
Misschien komt het ooit wel eens, maar nu heb ik er het geld niet voor (over). Lijkt me ook alleen maar moeilijker met die Nederlandsche drempels soms.
Maar ik zal eens kijken op dat forum, kan nooit kwaad.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vinnie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:27:
[...]
[...]
Even simpel gezegd, schroefset eronder (niet voor het mooi, maar voor de wegligging!), GA16DE eruit, SR20VE erin, en je bent al een eind op weg. :) Kost dan ook wel wat, dat moet ik er wel bij zeggen.

Mag ik je trouwens toevoegen aan de topicstart? :)

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 09-10-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Vinnie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:27:
[...]

Tijdens het zoeken naar een mooie auto kwam ik best wel wat 100NX'en tegen waarbij alles vreselijk gepimped eruit zag. Nou ben ik ten eerste niet echt gecharmeerd van zulke verneukerij (imho), ten tweede heb je ook te maken dat er gewoon veel kans is dat deze auto's flink afgetrapt zijn. Vooral als ze goedkoop zijn.

De 1.6 voelt wel snel aan, maar is het niet echt, daarvoor zal je er toch echt een andere motor in moeten leggen. Swappen naar een 2.0 (al dan niet een VE blok) helpt daar wel voor.
Aangezien je al een injectie hebt, heb je alleen motor + versnellingsbak + assen + remmen + ECU nodig, wat je al hebt voor ~€700 (en tijd om in te bouwen) :)
[...]

Misschien komt het ooit wel eens, maar nu heb ik er het geld niet voor (over). Lijkt me ook alleen maar moeilijker met die Nederlandsche drempels soms.
Maar ik zal eens kijken op dat forum, kan nooit kwaad.
Ik kon erg goed uit de voeten met mijn Weitec -35/-35 set en eigenlijk ook wel aardig met mijn latere op -60/-60 gezette schroefset. Standaard staat de 100nx behoorlijk hoog op de poten vind ik :)

Beetje rondkijken en die dingen zijn allemaal niet zo duur.
Veerpootbrug voorkant: €50-100 (€120 nieuw)
Veerpootbrug achterkant: €50 (zelfbouw)
Interieur: €50 (iig voor alle plastic delen, dashbord, naast de achterbank, deurpanelen, etc. Goede stoelen zijn lastiger)

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
SChief schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:31:
Even simpel gezegd, schroefset eronder (niet voor het mooi, maar voor de wegligging!), GA16DE eruit, SR20VE erin, en je bent al een eind op weg. :) Kost dan ook wel wat, dat moet ik er wel bij zeggen.
Sowieso heeft het uitlaatsysteem en de targa's prioriteit mbt vervanging/reparatie, maar op termijn zou er best wel wat onderdelen vervangen kunnen worden voor fijnere ervaring.
Mag ik je trouwens toevoegen aan de topicstart? :)
Ofcourse! :)
DropjesLover schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:49:
Interieur: €50 (iig voor alle plastic delen, dashbord, naast de achterbank, deurpanelen, etc. Goede stoelen zijn lastiger)
€50 lijkt me erg weinig :o maar ik geloof dat er best goedkope adressen zijn om zoiets te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Vinnie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:05:
[...]

Sowieso heeft het uitlaatsysteem en de targa's prioriteit mbt vervanging/reparatie, maar op termijn zou er best wel wat onderdelen vervangen kunnen worden voor fijnere ervaring.
Uitlaat kost geen drol, ik heb er laatst voor €80 online een nieuwe gekocht voor mijn GTI. mijnautoonderdelen.nl of iets dergelijks :)
[...]

€50 lijkt me erg weinig :o maar ik geloof dat er best 'goedkopere' adressen zijn om zoiets te halen.
Er worden er regelmatig een paar uit elkaar getrokken en ook op de sloop zijn vaak nog hele goede interieurdelen te vinden. Heel fijn van een 100nx is, is dat je overal echt makkelijk bij komt qua schroefjes en dergelijke :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
DropjesLover schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:10:
[...]
Uitlaat kost geen drol, ik heb er laatst voor €80 online een nieuwe gekocht voor mijn GTI. mijnautoonderdelen.nl of iets dergelijks :)
[...]
Als je van plan bent om je auto wat langer te houden zou ik er geen uitlaat van €80,-- onder monteren. :+

• Ad de Jong
Damn mijn uitlaat is ook lek.
Heb ik al een aantal sites bekeken maar kom niet echt iets tegen.
Zelfs winparts heeft ze er niet op staan.

Klinkt zo niet echt lekker, de Max hoort te fluisteren O+

Mijn profiel op Discogs

• S_Chief
  • Niet online
Welk deel van je uitlaat is rot Ad?

Lekke uitlaten zuigen hard ja, mijn Bosal vertrouw ik ook voor geen meter meer. Behalve dat hij "sportiever" begint te klinken verlies je ook nog eens vermogen. :P Laatst meegemaakt met de voorpijp (die nog OEM was), flink doorgerot bij het stuk waar hij overgaat op het flexibele deel. Kwam als een P11 met het geluid van een muscle car de garage binnen en ging weg met het geluid van een SR20. :+

Als de Bosal nu doorgerot is denk ik er sterk aan om een 2.25/2.5" RVS lijn te monteren...

[ Voor 35% gewijzigd door S_Chief op 10-11-2011 21:21 ]

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

SChief schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:09:
[...]

Als je van plan bent om je auto wat langer te houden zou ik er geen uitlaat van €80,-- onder monteren. :+
Als ie 3 jaar goed blijft vind ik het meer dan genoeg :P
En veel langer rij je ook niet (meer) met een 100nx vermoed ik...
Maargoed, ik was ook meer aan het kijken/sparen voor eentje van 2,25" RVS van voor tot achter (moest alleen de midden- + einddemper nog).

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SChief schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:18:
Welk deel van je uitlaat is rot Ad?

Lekke uitlaten zuigen hard ja, mijn Bosal vertrouw ik ook voor geen meter meer. Behalve dat hij "sportiever" begint te klinken verlies je ook nog eens vermogen. :P Laatst meegemaakt met de voorpijp (die nog OEM was), flink doorgerot bij het stuk waar hij overgaat op het flexibele deel. Kwam als een P11 met het geluid van een muscle car de garage binnen en ging weg met het geluid van een SR20. :+

Als de Bosal nu doorgerot is denk ik er sterk aan om een 2.25/2.5" RVS lijn te monteren...
Ik heb nog niet eronder kunnen kijken maar volgens mij het achterste deel. Maar het lijkt me dat de rest ook niet al te best meer is na al die jaren.
Heb me laten vertellen dat een originele Nissan uitlaat (compleet) wel eens tegen de €1000 kan gaan kosten. Lijkt me wel heel erg veel maar ik kom er helemaal geen prijzen van tegen op internet.
Het liefst origineel maar niet voor dat geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Ad de Jong op 11-11-2011 00:44 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Op het internet ga je geen dealerprijzen vinden, je kan beter even bellen naar een goede dealer dan. :) Origineel is extreem duur, dat klopt, maar is wel vele malen degelijker dan imitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Helemaal mee eens...
Niets liever dan origineel. En als ik nu zeker wist dat ik hem nog een jaar of 10 bleef rijden dan was het flink sparen en eenvoudige keuze.....
Zal wel eens gaan bellen vandaag/morgen...

Zijn er ervaringen met imitatie uitlaten die ook goed bevallen?
En dan heb ik het over vervangen van het origineel ook qua geluid. Wil dus echt niet in de trend van een Flowmaster/cherrybomb zoals je bij yanks vaak tegenkomt.

Hij moet fluisteren niet de buurt wakker houden :P

[ Voor 40% gewijzigd door Ad de Jong op 11-11-2011 08:28 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Je kan ervoor kiezen om een stille demper te nemen van een performance merk, dat kan goed bevallen.. Goede imitatie weet ik even zo niet.. Bosal is eigenlijk dan het beste maar ook daarmee heb ik (en vele anderen) ook geen geweldige ervaringen..

Zal vanavond nog even voor je rondkijken, ben nu onderweg naar school. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Hmmm, ik moet ook nog een nieuwe demper hebben (zowel midden als eind), dus komt wel goed uit :P Ik zit wel te overwegen om er een van volledig RVS te halen, gezien je dan meteen niet meer last heb van roest ed.

Een ander, groter/vreemder probleem heb ik tijdens het rijden zelf;

In de kleine maand dat ik mijn 100NX heb, heb ik gemerkt dat ie subtiel een beetje stottert/schokt... het idee van als je te laag in de toeren gaat in een versnelling.

Feitjes wat ik heb geconstateerd;
* vooral gemerkt tussen 30~60km/h
* toeren blijven stabiel (zover ik kon zien gezien de mijne regelmatig uitvalt)
* het gebeurt niet altijd, en niet even fel
* maakt niet uit of de auto rijd in 3e,4e of 5e versnelling @ bv 50km/h

In ieder geval, ik post het hier.. misschien dat jullie een idee hebben, of wat het zou kunnen zijn. En hopelijk makkelijk te verhelpen is :o

(p.s. auto nog in topicstart opnemen? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Natuurlijk Vinnie, met welke foto wil je in de TS staan? :) Jij hebt een GA16DS he? Blokje met carb, ik ben daar niet zo bekend mee.. :P Maar je zou zeker kunnen proberen om het inlaattraject schoon te maken, daar zitten meestal de veroorzakers als het om problemen op het gebied van stotteren gaat. Je zou jezelf even netjes voor kunnen stellen op NCN en vervolgens daar je vraag stellen, er zitten daar veel mensen met GA16DS kennis.

Je zou ervoor kunnen kiezen om een RVS uitlaat te laten maken bij NMParts, EPS, JMTuning of een ander bedrijf, maar verwacht niet dat dit goedkoop is. Let overigens ook op wat voor soort RVS zij gebruiken, ook daar zit variatie in.

Soms kan je ook voorgebogen setjes vinden, een voorbeeld voor de P11: http://www.mandrelexhaust...FINITI-G20-EXHAUST/Detail

Meerdere mensen op NCN hebben deze, en voor zover ik weet zijn zij allemaal tevreden. Spul is nog mooi geprijsd ook, alleen shipping is een bitch ben ik bang.

@ VieSix: Ik lees nu pas dat je echt hetzelfde geluid wilt houden, dan wordt een stille performanceuitlaat lastig, want hoe stil ze ook zijn, ze zullen altijd wat meer geluid dan een OEM demper geven..

[ Voor 68% gewijzigd door S_Chief op 11-11-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
De eerste lijkt me wel de beste... ik moet nogsteeds een fatsoenlijke foto maken van de automobiel :X (en groot contrast met de barrels die erachter staan :+)

Ik heb een GA16DE :P Injectie dus.
En voor de uitlaat zal ik eens in die linkjes/NCN kijken! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vinnie op 11-11-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
He, hoe kom ik er dan bij dat jij nog een carb hebt? :? Apart, excuses voor de verwarring. :+

Mja kijk naar dingen als regulier onderhoud, motorolie, bougies (deze kunnen zeker voor stotteren zorgen) etc.. Hoe is je luchtfilter? Je gasklep, is deze nog schoon of is hij flink zwart? Ik keek laatst bij m'n P11, hij glom nog helemaal, kon het niet geloven. 8)7 :D Ik weet niet hoe het zit met de luchtmassameter bij een GA16DE, deze kan ook voor horten en stoten zorgen als hij vies is.

Mijn GA16 kennis is redelijk beperkt, ben meer een SR20 man. :+

[ Voor 73% gewijzigd door S_Chief op 11-11-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Geen idee :+ Geen probleem iig.

De olie is pas geleden vervangen (5W40 vol synth.), zo ook het oliefilter. Voor de rest zou ik idd even moeten gaan (laten) kijken.

Ik moet trouwens ook eens kijken hoe ik die targa's het beste achter in de kofferbak kan leggen. Ik heb sowieso maar 1 hoes voor 1 dak 8)7 lekker onhandig. Tot nu toe gewoon los met handdoeken eronder/tussen/bovenop en dan met de 'riem' in de kofferbak zelf vastgemaakt. afijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SChief schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:06:

@ VieSix: Ik lees nu pas dat je echt hetzelfde geluid wilt houden, dan wordt een stille performanceuitlaat lastig, want hoe stil ze ook zijn, ze zullen altijd wat meer geluid dan een OEM demper geven..
Yep, ben er ook bang voor. Ben niet zo voor herrie pijpen. Die tijd heb ik gehad en dat past ook niet bij de sloep.
Ik stoor me nu al aan het extra geluid wat ik binnen hoor. Komt ook wel omdat hij gewoon echt stil was tegenover veel andere merken :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik had even weinig te doen en ging even in de middag wat controleren en bekijken, en schrok een beetje met wat ik zag... wat moet ik hier nou mee :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cHU51XyvMhuHE4K7WzXUfPHL/full.jpg

4 in orde (zo ook 1)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LDQyLsbQu8dZ7pINQ9GXcgrH/full.jpg

3, wtf? (2 stuk minder maar ook wat zoals dit)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F8WIILaCN3EicMOvjADUZUXp/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YZ3CCGBqijGyKb4JzjqD7vvo/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Vinnie op 13-11-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
De uitlaat ging steeds meer lawaai maken de laatste dagen dus vandaag (wilde dit weekend) naar een garage gereden.
Midden en achterdemper moeten vervangen worden, imitatie niet aan te komen (ze gaan nog wel verder kijken) maar het zal toch een originele worden............ niet om vrolijk van te worden.
Maar tja na 11 jaar was het te verachten dat die er aan zat te komen....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Bij mijn P11-144 moest de middenpijp en einddemper vervangen worden na 360.000km en 9 jaar.
Kostte me 700 euro incl een A beurt bij de Nissan dealer, wel originele onderdelen.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 16-11-2011 19:33 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
VieSix schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:29:
De uitlaat ging steeds meer lawaai maken de laatste dagen dus vandaag (wilde dit weekend) naar een garage gereden.
Midden en achterdemper moeten vervangen worden, imitatie niet aan te komen (ze gaan nog wel verder kijken) maar het zal toch een originele worden............ niet om vrolijk van te worden.
Imitatie is ook niet altijd iets om heel vrolijk van te worden. Goedkoper oké maar dan nog. Originele einddemper op de Mercedes heeft het 15 jaar gedaan, imitatie was na 2 jaar geheel op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
VieSix schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:29:
Vrolijk word je er niet van, maar boos ook niet. Na 11 jaar is het eigenlijk vrij logisch dat ze doorrotten natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Vinnie schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:33:
Ik had even weinig te doen en ging even in de middag wat controleren en bekijken, en schrok een beetje met wat ik zag... wat moet ik hier nou mee :X

[afbeelding]

4 in orde (zo ook 1)
[afbeelding]

3, wtf? (2 stuk minder maar ook wat zoals dit)
[afbeelding]
[afbeelding]
Je auto liep slecht of starte slecht? Wat is de kleur van je bougies? Ik zou iig absoluut zeker je bougiekabels vervangen, en zo ook je bougies. Kabel van de bobine naar de verdeler zou je mee kunnen nemen als die slecht word, is dat in een keer goed.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SChief schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:35:
[...]

Vrolijk word je er niet van, maar boos ook niet. Na 11 jaar is het eigenlijk vrij logisch dat ze doorrotten natuurlijk. :)
Oh het is ook niet slecht 11 jaar, zat er ook aan te komen dat hadden we ook gezien, we hadden het alleen zo snel niet verwacht en helemaal niet dat het in 2 weken zo hard achteruit gegaan is. Van een klein gaatje tot compleet door aan de flens.
psy schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:32:
Bij mijn P11-144 moest de middenpijp en einddemper vervangen worden na 360.000km en 9 jaar.
Kostte me 700 euro incl een A beurt bij de Nissan dealer, wel originele onderdelen.
Het gaat om een A33
KM's ongeveer 190.000 en 11 jaar.
Het zal ergens tussen de €850 en €900 uit gaan komen, niet bij de dealer wel originele onderdelen.
Napo schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:15:
[...]

Imitatie is ook niet altijd iets om heel vrolijk van te worden. Goedkoper oké maar dan nog. Originele einddemper op de Mercedes heeft het 15 jaar gedaan, imitatie was na 2 jaar geheel op :+
Mijn voorkeur ging en gaat ook uit naar origineel. Maar voor zo'n bedrag en mijn bankrekening was een goede alternatieve pijp ook een optie geweest.
Er is alleen haast niet aan te komen en als je er al aankomt moet het ook nog eens passen (wat niet eens zeker is ook al zoek je op kenteken) en dan hebben we het ook nog niet eens over het geluid wat er uit de pijp kan komen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Klopt, wanneer er een klein gaatje ontstaat is het binnen no time helemaal doorgerot. Heb hetzelfde meegemaakt met het flexstuk. Begon met een klein gaatje en binnen een paar weken klonk ie als een V8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:38:
Je auto liep slecht of starte slecht? Wat is de kleur van je bougies? Ik zou iig absoluut zeker je bougiekabels vervangen, en zo ook je bougies. Kabel van de bobine naar de verdeler zou je mee kunnen nemen als die slecht word, is dat in een keer goed.
Onder willekeurige momenten loopt 't minder goed, en vermoed dat dit het wel kan zijn... ik heb ook gemerkt dat er vocht in de 'bougiebuis' 1 vocht zit.. en dat gaat me net te boven.. dus laat de garage er binnekort naar kijken.

De uitlaat zal waarschijnlijk dan wel eventjes langer moeten wachten, als die niet al te ver weg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Is het geen benzine? Aangezien je kabels en bougies ws. gaar zijn kan het zijn dat hij niet goed vonkt waardoor er benzine achterblijft.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dikke kans dat de bougiekabels zo ver heen zijn dat er vocht inkomt, dan krijg je dit dus.
Dat hij een slag overslaat kan ook je rotor/verdelerkap zijn.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• S_Chief
  • Niet online
Dat zou ook kunnen ja. Vervang de kabels, rotor, verdeler en bougies, dan is je ontsteking iig weer helemaal nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 12:13
Vanmiddag samen dus de bougies, rotor, verdelerkap en alle bougiekabels vervangen :P Zowel rotor als verdelerkap-contactpunten waren echt ver heen, dus datie af en toe niet goed vonkt vind ik helemaal niet gek.

Echter heb ik wel een vraag wbt de bougies. De bougies zijn hier op volgorde van 1 t/m 4 zoals ze uit ea uto kwamen. Toen de bougie eruit was, die midden bovenop tussen de nokkenassen zitten, kon ik met een zaklampje recht tegen de zuiger aan kijken. De zuigers van 1 en 2 zagen er netjes mat-grijzig uit, 3 en 4 echter leken wat zwarter en vettiger te zijn.

De nattigheid, wat trouwens geen water maar olie lijkt te zijn, zit in bougie-schacht 1, de andere zien er redelijk netjes uit. Zoals je kan zien is bougie 1 dus ook goed nat van de olie. Waar dat vandaan komt mag Joost weten, dat heb ik niet kunnen vinden. Ik gok een pakking van de kleppendeksel die overmatig zweet.

bougie 1:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/100nx/IMG_1103.jpg

bougie 2:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/100nx/IMG_1104.jpg

bougie 3:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/100nx/IMG_1105.jpg

bougie 4:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/100nx/IMG_1106.jpg

en op een rijtje, 1, 2, 3 en 4.
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/100nx/IMG_1112.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/100nx/IMG_1116.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik zie niks geks aan de bougies iig, ze zijn netjes versleten voor zover ik kan zien. Hoop dat jullie ze weer hebben vervangen door NGK's, Nissans zijn niet echt gek op andere merken. :+

Kleppendeksel kan zeker de boosdoener zijn. Mocht dit het zijn, gewoon vervangen, kost de wereld niet. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

VieSix schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:44:
[...]

Ik heb nog niet eronder kunnen kijken maar volgens mij het achterste deel. Maar het lijkt me dat de rest ook niet al te best meer is na al die jaren.
Heb me laten vertellen dat een originele Nissan uitlaat (compleet) wel eens tegen de €1000 kan gaan kosten. Lijkt me wel heel erg veel maar ik kom er helemaal geen prijzen van tegen op internet.
Het liefst origineel maar niet voor dat geld.
Voor €1000 heb je een behoorlijk dure custom made RVS (catback) uitlaat met voldoende dempers er tussen om te fluisteren. Zijn al te krijgen/laten maken voor €650...

Kleppendekselpakking is makkelijk zelf te vervangen en kost je nauwelijks iets. Pakking + blauwe locktite vloeibare pakking en een boutje of 12 los en weer vast draaien. Bougiegatpakkingen zijn ook te koop, moet je wel apart om vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door DropjesLover op 26-11-2011 18:11 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
De Max is weer fluisterstil.
Net voor het weekend hebben ze hem vervangen (origineel Nissan)
Net boven de €800 totaal.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
SChief schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:55:
Ik zie niks geks aan de bougies iig, ze zijn netjes versleten voor zover ik kan zien. Hoop dat jullie ze weer hebben vervangen door NGK's, Nissans zijn niet echt gek op andere merken. :+

Kleppendeksel kan zeker de boosdoener zijn. Mocht dit het zijn, gewoon vervangen, kost de wereld niet. :Y)
Ah mooi. Ik zie ook niet heel veel raars, maar toch ff voor de zekerheid (ben op dit gebied nog niet echt thuis).

De nieuwe zijn ook NGK's ja. Maar het viel me op dat op die in het blok zaten 6E op staat en de nieuwe die volgens de onderdelenlijst in de computer verkregen zijn staat 5E op, weet niet in hoeverre dat uitmaakt?
DropjesLover schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:08:
[...]

Kleppendekselpakking is makkelijk zelf te vervangen en kost je nauwelijks iets. Pakking + blauwe locktite vloeibare pakking en een boutje of 12 los en weer vast draaien. Bougiegatpakkingen zijn ook te koop, moet je wel apart om vragen.
Bougiegatpakking? Hmm als dat iets afzonderlijks is is dat wel een hele interessante. Het blok is aan de buitenkant (en hele motorruimte) dof en stoffig, maar niet nat of vettig dus de pakkingen zweten aan de buitenkant niet. Dus dat moet dan zo'n bougiegatpakking zijn. Wist niet dat dat iets afzonderlijks was dus thanx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Knightwolf schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:00:
[...]

Ah mooi. Ik zie ook niet heel veel raars, maar toch ff voor de zekerheid (ben op dit gebied nog niet echt thuis).

De nieuwe zijn ook NGK's ja. Maar het viel me op dat op die in het blok zaten 6E op staat en de nieuwe die volgens de onderdelenlijst in de computer verkregen zijn staat 5E op, weet niet in hoeverre dat uitmaakt?
Bij mijn weten moeten er in praktisch alle nissan motoren 6E bougies, of max 7E voor een goede loop...
[...]

Bougiegatpakking? Hmm als dat iets afzonderlijks is is dat wel een hele interessante. Het blok is aan de buitenkant (en hele motorruimte) dof en stoffig, maar niet nat of vettig dus de pakkingen zweten aan de buitenkant niet. Dus dat moet dan zo'n bougiegatpakking zijn. Wist niet dat dat iets afzonderlijks was dus thanx voor de tip.
als je de kleppendeksel er af pakt moet je sowieso de kleppendekselpakking vervangen, en je hebt hem toch al los. Zijn bij mijn beste weten inderdaad aparte pakkingkjes.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nee hoor, mijn SR loopt op BKR-5EY11 bougies, zoals voorgeschreven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Anderhalf jaar geleden postte ik (onder een oude gebruikersnaam) dit:
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:05:
Goeiedag Nissan rijders, sinds afgelopen kerst heb ik mijn trouwe 94er Sunny ingeruild tegen een '03 Almera. Ik ben van een 1.4 naar 1.5 gegaan, en heb ineens de wereld aan luxe die in de Sunny ver te zoeken waren. Qua prestaties ben ik alleen niet bepaald tevreden.

De Almera rijdt keurig behouden, en is stukken stiller dan de Sunny. Maar hij zuipt ook meer (1:13 ongeveer, tegenover 1:16 in de Sunny) en de prestaties zijn een stuk lager. Vooral van 0 tot 80 valt me erg tegen, hij is gewoon log!

Ik ben even benieuwd of ik dit aan het iets hogere gewicht mag toeschrijven, of dat de Almera sowieso een stuk minder pittig is dan zn oudere voorgangers.. en of enige modificaties hier ontzettend gaan helpen.

Verder heb ik een fluitende benzinepomp, wat vaker voorschijnt te komen bij mijn model, maar dat is enkel irritant en kan geen kwaad. (Zo vertelde een monteur me.)
Na een tweetal vakanties in iets minder plat gebied dan Groningen ben nog net iets minder tevreden over de prestaties van de Almera. Het is een super degelijke auto, en inruilen zou financieel gezien een domme zet zijn, maar het ding is echt storend traag :( Ik zit al te wachten op de dag dat ik hem kan inruilen voor een krachtiger vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
QG15DE is sloom ja, en al helemaal in een N16, kan je helaas weinig aan doen gok ik zo.. Misschien dat je hem een beetje kan opfokken, maar hij heeft bij lange na niet de potentie van een SR20 helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Zo... nieuwe kleppendeksel (vloeibare) pakking en pakking om de bougieschachten. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x4nkAHolRMruvLAi2IbYWIfH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zNTg4SWk8L88t8nWHIxdWCIa/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
SChief schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:02:
QG15DE is sloom ja, en al helemaal in een N16, kan je helaas weinig aan doen gok ik zo.. Misschien dat je hem een beetje kan opfokken, maar hij heeft bij lange na niet de potentie van een SR20 helaas..
Je zou het uitlaatspruitstuk kunnen vervangen door een RVS uitlaatspruitstuk voor een QG18DE of een GA16DE. Dan ben je in iedergeval al een hoop ristrictie (pre-cats) in je uitlaat lijn kwijt. Samen met een beter luchtfilter zit je dan rond de 100PK (en stort ie bovenin een stuk minder in).

Op zich is het onderblok net als bij de GA16 heel sterk en de vorm van de verbrandingsruimte best gunstig. maar kwa poorten, nokkenas en uitlaat lijn gaat het mis (in iedergeval bij de QG15).

[ Voor 14% gewijzigd door martijn_tje op 28-11-2011 20:14 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vinnie schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:25:
Zo... nieuwe kleppendeksel (vloeibare) pakking en pakking om de bougieschachten. :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Goed bezig! :) En, zag het er ook nog allemaal oké uit onder het deksel?
martijn_tje schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:07:
[...]

Je zou het uitlaatspruitstuk kunnen vervangen door een RVS uitlaatspruitstuk voor een QG18DE of een GA16DE. Dan ben je in iedergeval al een hoop ristrictie (pre-cats) in je uitlaat lijn kwijt. Samen met een beter luchtfilter zit je dan rond de 100PK (en stort ie bovenin wat minder in).
Komen de gaten van een QG15 dan overeen met die van een GA16? En krijg je geen gezeik met eventuele sensoren? Ben niet zo heel thuis in QG motoren, enige wat ik weet is dat de P11-144 de QG18 had, en in het buitenland (lees: Japan) had de P11(-144) zelfs de QG18DD (directe injectie). :P

Afbeeldingslocatie: http://s003.radikal.ru/i204/1001/53/9262d5b4a073.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 28-11-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
SChief schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:11:
Komen de gaten van een QG15 dan overeen met die van een GA16? Ben niet zo heel thuis in QG motoren, enige wat ik weet is dat de P11-144 de QG18 had, en in het buitenland (lees: Japan) had de P11(-144) zelfs de QG18DD (directe injectie). :P

[afbeelding]
De poorten en boutgaten van de QG15DE, QG18DE en GA16DE schijnen volledig overeen te komen (alle QG18 turbo projecten gebruiken GA16 turbo uitlaat spruitstukken). De inpaatpoorten en boutgaten komen ook overeen alleen heeft de QG familie een verwarmd inlaatspruitstuk dus extra poorten voor "koelvloeistof".

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
[...]
Ik zag geen aangekoekte olie, of andere vreemde dingen toen ik de motor van binnen zag nee. Wel een knullig verhaal...
Ik had dus bij een automaterialenzaak normale pakkingset gehaald, via computersysteem, kenteken + motortype en in de middag even bij garage afgegeven. Uurtje later krijg ik een belletje dat de pakking niet pastte... wel gvd. Pakking had idd andere vorm dan die van het blok.

Nahjah.. eind van 't verhaal.. vloeibare pakking gebruikt voor de kleppendeksel. De pakking voor de bougies pastte gelukkig wel. Phew... :F

Is het trouwens echt erg om vloeibare pakking te gebruiken voor zoiets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Het is beter om een originele pakking ertussen te zetten in combinatie met vloeibare pakking (voor de lastige plekjes). Uiteindelijk blijkt overigens dat een originele pakking het altijd langer uithoudt dan imitatie (tenzij je natuurlijk performancespul gaat gebruiken).

[ Voor 51% gewijzigd door S_Chief op 28-11-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Als ik de eerste foto mag geloven is dat ook zo gebeurd (de twee halve 'schijven' precies tussen de schroeven van het deksel). Hmmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Jup, afaik wordt het af fabriek ook zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
[...]

Zover ik gezien heb door het gat van de olievul-dop toen we de bougies en rotor/verdeler vervangen hebben zag het er piekfijn en zuiver uit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zo horen we het graag. d:)b
martijn_tje schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:19:
[...]
De poorten en boutgaten van de QG15DE, QG18DE en GA16DE schijnen volledig overeen te komen (alle QG18 turbo projecten gebruiken GA16 turbo uitlaat spruitstukken). De inpaatpoorten en boutgaten komen ook overeen alleen heeft de QG familie een verwarmd inlaatspruitstuk dus extra poorten voor "koelvloeistof".
Tof, weer wat geleerd. :)

[ Voor 89% gewijzigd door S_Chief op 28-11-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Idd :) maar de oude pakking hergebruiken met wat vloeibare pakking erop is natuurlijk beunwerk... Nou hopen datie er niet teveel op gedaan heeft en aan de binnenkant opgedroogde klodders over een tijdje loslaten en in de olie terecht komen met alle gevolgen van dien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik weet niet of ik het goed gelezen heb, maar volgens mij zit er nu alleen maar vloeibare pakking tussen? :+

Maar ik ben het wel met je eens, dus Vinnie, asap een originele pakking halen (kost echt niet veel) en vervolgens op de OEM wijze monteren. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Als ik Google images mag geloven (:P) moet dat sowieso bij een GA16DE; anders zit je met 2 gaten tussen het middenblok en het kleppendeksel: http://www.onlineautomotive.co.uk/ProductImages/J1221033.jpg

Afijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Whoops, niet goed gezien dan. :+ Again, ben dan ook meer een SR20 gast. :P Mijn excuses.

Maar goed, zoals KW zegt heb je dus je oude pakking hergebruikt? Dan staat mijn advies nog wel. :)

[ Voor 44% gewijzigd door S_Chief op 28-11-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Zo... wat een dag.
Auto naar garage geweest om alles meteen goed te checken en onderhoud ala grote beurt.

- Kleppendekselpakking op de Officiele/OEM wijze gedaan
- APK
- Grote beurt
- Setje winterbanden (Pirelli W190 SNOWCONTROL 3 ECO 82T)
- Uitlaat gelukkig in niet al de slechte staat, dus vervanging kan nog even wachten tot ergens in/na komende zomer.

Alleen nu komt het. APK afgekeurd :/. Beetje een domper. Roestgaten in de wielkasten achter. Dus nu even garage in de buurt vinden en laten repareren binnen de 2 weken dat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Was te verwachten met een 100NX, dingen rotten goed helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ach, het is geen nieuwe, en er zijn wel meer bepaalde type auto's die flink kunnen rotten, oa de bekende Kadett.

Dit is (preventief) in ieder geval beter dan wat bij m'n vorige auto, 106, gebeurde, de katalysator die onder het rijden er onderuit viel :X :+ ook door rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik heb ook een 100nx gehad ( 4 jaar en 60.000 km) en geloof dankzij die auto ben ik nu volleerd plaatwerker en kan ik uitstekend mig lassen op dun en half rot plaatmateriaal. Ook plamuren en spuiten leer je vanzelf met zo`n wagen. ( de wagen staat nog op kenteken en heeft nog apk zo slecht heb ik het niet gedaan)

Maar het zijn echt heerlijke wagens, best snel redelijk zuinig en die T bar roof ik mis het nog heel vaak.

pak het lassen meteen goed aan meteen hele stukken vervangen niet alleen een plaatje erover van want dan roest het gewoon verder.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Je moet er ook de tijd, ruimte en materiaal voor hebben, maar ik geloof dat best! Tot eind oktober heb ik regelmatig met open dak gereden, echt heerlijk :Y)

Ik laat het iig doen, maar ik ga wel even vragen hoeveel ze dan gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand toevallig een oude Sunny liggen ? :P

Mijn bestuurdersstoel is nu behoorlijk kapot aan het gaan. De rugleuning gaat steeds verder naar rechtsachter.
Twee maal laten lassen maar dat gaat dan 2 weken goed.

Helaas heb ik hier op de sloop geen Sunny kunnen vinden. En Nissan vraagt voor een nieuwe rugleuning 500 euro.

Ik wil hem gewoon niet kwijt, er is verder niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Sja mocht iemand een Sport+ interieur hebben, ik heb wel interesse. :+ Mijn bestuurdersstoel is ook ronduit kak, de rugleuning is scheef en de zijwang is zacht geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Tsja, na verloop van tijd zijn ze dat allemaal wel...

Een bijrijdersstoel ombouwen geen optie?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:40:

Nog niet eens over nagedacht. Wist niet dat dat mogelijk is.
9 van de 10 ritjes is toch zonder passagier.

Maar is het zelf te doen die twee ombouwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik weet niet hoe het met de verstelling van de stoelen zit bij een Sunny, maar bij een P11 zit deze dan aan de verkeerde kant waardoor je er niet bij kan als je de stoelen omwisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
SChief schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:31:
Ik weet niet hoe het met de verstelling van de stoelen zit bij een Sunny, maar bij een P11 zit deze dan aan de verkeerde kant waardoor je er niet bij kan als je de stoelen omwisselt.
Bestuurdersstoel heeft 4 instellingen. 1 hendel voor-achter en 3 draaiknoppen aan de linkerzijde. Daarnaast heb je nog een lende steun aan de rechterzijde zitten.

De bijrijders-stoel heeft 1 hendel voor-achter en één draaiknop aan de rechterzijde, ik vermoed dat dat te dicht tegen het middenconsole aan zal zitten dat het onbruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

SChief schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:10:
Sja mocht iemand een Sport+ interieur hebben, ik heb wel interesse. :+ Mijn bestuurdersstoel is ook ronduit kak, de rugleuning is scheef en de zijwang is zacht geworden.
DropjesLover schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:40:

De mijne is na 445.000km nog recht en in zeer goede staat 8)

[ Voor 23% gewijzigd door psy op 13-12-2011 14:37 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ga je em doorrijden naar de 500.000KM? >:) Post eens een update als je wilt! In welke staat verkeert de motor, versnellingsbak, onderstel e.d.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ok even gekopieerd van mijn Myreview @ autoweek

UPDATE 370.000 kilometer

Op dit moment komen de kilometers er weer erg snel bij, zo’n 1250 per week. Heb nu de 370.000 aangetikt. Een paar weken geleden kreeg ik last van een trillend hitteschild. Dit was hoorbaar bij 1000 en 3900 toeren. Beetje hinderlijk. Motorkap eens opengemaakt om te zien wat dit precies was. Was niet moeilijk te lokaliseren, is een hitteschild aan de voorkant van het motorblok, waar het uitlaatspruitstuk zit. Op de bevestigingspunten zou een moer moeten zitten, maar deze zijn zo op het oog volkomen weggeroest. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, ik laat het pas verhelpen bij de grote beurt van 375.000. Plaatje kan geen kant op dus het kan verder geen kwaad.

Over de LPG tank, dit is een 55 liter exemplaar in lengterichting, rechts in de kofferbak. Deze heeft normaal een netto capaciteit van ~42 liter. Er zijn echter tankstations met LPG pompen die het voor elkaar krijgen om hem te vullen tot 50 liter. Dit is bijzonder prettig als je veel moet rijden zoals nu. Nu kan ik net twee dagen rijden (500km) op een tank. Wel is het zaak om rekening te houden met de grotere vulling, ik doe het niet als het zeer warm is, en als ik de auto direct zou moeten parkeren. Die 80% beperking heeft natuurlijk ook een reden (veiligheid qua druk).

Grote beurt 375.000

Grote beurt 375.000 uitgevoerd. Hitteschildje is vastgezet met twee simpele doch effectieve klemmetjes. Spotgoedkope oplossing. Erg prettig om een officiële dealer te hebben die vooral met de klant meedenkt. Verder geen bijzonderheden.

De achterbanden (Conti Sportcontact 1) zijn qua profiel nog steeds erg goed na 120.00km. Toch wel bijzonder maar echt slijten doen ze blijkbaar niet op de autoweg. Ze blijven echter nog steeds erg rumoerig wat best vervelend is. Heb ze een tijdje gewisseld met voor waar Sportcontact 2’s zitten. Rumoer was toen minder maar de auto werd wat zoekerig. Blijkbaar is lang doorrijden met dezelfde banden op één as voor deze banden niet zo goed geweest en slijten ze toch op een bepaalde manier.

Wat me verder opvalt is dat er gewoon nog niets trilt of kraakt aan de auto. Ik heb een hekel aan zulke geluiden en vooral de Ibiza kraakte er lustig op los, vooral de achterbank, als het koud was. Hier niets van dat alles. Ook is het opvallend, zeker als je net een leenauto met 150.000 op klok hebt gehad, hoe strak en spelingsvrij de auto nog steeds rijdt. Hij ‘voelt’ gewoon nog alsof hij net 50.000 heeft gedraaid. Misschien dat het te maken heeft met de manier waarop ik de auto bedien en rij, ik weet het niet. De auto zit volgens mij gewoon erg goed in elkaar.

Na zoveel kilometer :-)
Op naar de 390.000km!

Winterbanden gemonteerd (386.000 km)

Aangezien de Sportcontact's toch wel bijzonder slecht presteerden op de sneeuw heb ik dit keer besloten om toch maar een set winterbanden te kopen. De beste band van dit moment, de Continental TS830 heb ik als set met stalen velgen besteld bij autobandenmarkt. Op de site kon ik precies aangeven welke auto ik had, en het kostte me totaal 515 euro wat ik toch een heel mooie prijs vond. Na 7 werkdagen had ik ze al in huis wat toch keurig is in deze drukke periode (leverbaarheid dus ook geen probleem al lees je wel anders momenteel). Ben benieuw hoe ze presteren. Overigens moest ik een ietsje afwijkende maat nemen. De Sport plus heeft standaard 205-50-16 maar dat is dus voor 16" LM velgen. Beetje onnodig. Standaard maat is 185-65-15 echter deze was niet leverbaar voor de TS830. Heb dus de vrijwel gelijke qua rolomtrek genomen van 195-60-15.

400.00 bereikt (400.000 km)
De winterbanden waren erg fijn. Ze hebben een paar zeer winterse ritten meegemaakt en ik ben er zeer content mee. En de banden waren veel stiller als ik verwacht had.

Bij 390.000 weer een beurt. De rubbers van de homokineten zijn vervangen. Er is roest opgemerkt op de aandrijfas....ik heb besloten ze niet te laten vervangen omdat ik niet verwachtte dat ze dan nu opeens snel zullen breken, het is ook een duur grapje. Wel een aandachtspunt. Verder had ik sinds de winterbanden last van een hoorbare aandrijflijn. Heb versnellingsbakolie laten checken maar dit was allemaal perfect in orde. Er was wel sprake van enige speling op één aandrijfas maar ik betwijfel of dit er mee te maken had. Dit kon verder geen kwaad dus we zien het wel of dit verdwijnt als er toch ooit nog nieuwe assen komen.

Nu ik de zomerbanden weer erop heb hoor ik het niet/nauwelijks meer. De zomerbanden maken wel duidelijk meer geluid, ik heb last van cupping op de achterbanden. Nu ik de zomerbanden weer heb gemonteerd valt me op dat de sportvelgen last beginnen te krijgen van corrosie en wat afbladderende lak aan de binnenkant. Misschien dat ik ze laat reviseren of dat ik op zoek ga naar een nieuwe (gelijke) set.
Ook rondom de LPG aansluiting begin ik roest te zien. Het is niet veel maarja hoe ontwikkelt zich dit. Ik heb dit eerder gehad maar kon dit toen goedkoop laten repararen toen ik buiten mijn schuld schade aan mijn auto had. Helaas is het nu weer teruggekomen. Inmiddels ben ik de 400.000 voorbij.

Grote beurt 406.000 (406.000 km)
Heb onlangs weer een grote beurt laten uitvoeren. Er bleek een achterband een slijtageplek te hebben van zo'n 20 cm (aan de binnenzijde) waar het profiel volkomen afgesleten was. Aan de buitenkant volkomen onzichtbaar, ik controleer de banden zelf regelmatig qua profiel. Waarschijnlijk een gevolg van de cupping/zaagtanslijstage want daar hadden de banden ook al last van. Schokdempers zijn nog in orde.
Heb even uitgerekend deze banden zaten er al 136.000 km op. Profieldiepte nog steeds ongeveer 3 mm maarja met zo'n plek zijn ze onbruikbaar geworden. Heb ze dus alletwee laten vervangen dit keer door Uniroyal Rainsport 2 banden. Het probleem met de 'lawaaibanden' is in ieder geval volkomen verdwenen nu.
Verder geen bijzonderheden.

Kleine beurt (420.000 km)
Weer een A-beurt bij de Nissan dealer zoals altijd. Alleen regulier onderhoud olie+filter verversen en weer eens een APK. Verder geen bijzonderheden.

Kleine update (442.000 km)
De kilometers blijven er toch vrij rap bijkomen. Moet zakelijk toch nog steeds best veel rijden. Inmiddels weer een B-beurt laten uitvoeren (groot dus), er zitten weer nieuwe platinum bougies in en het hitteschild is weer opnieuw vastgezet al wist ik niet dat die los zat.
Verder is nog gekeken naar het vreemde geluid afkomstig van de aandrijflijn, meest waarschijnlijk is dit een versleten hanglager maar het is nogal kostbaar om dit te vervangen en we weten niet zeker of dit het geluid ook echt veroorzaakt, het zou ook IN de versnellingsbak kunnen zitten. Enfin het wordt ook niet erger dus ik laat het gewoon zo. Ook zijn een tijdje gelden weer 2 nieuwe Sportcontact2's erop gezet. Wordt saai zo maar ik kan er ook niks aan doen. De 500.000 komt nu toch steeds dichterbij.

Nog een aanvulling
Motor is perfect; versnellingsbak schakelt nog uitstekend, koppeling (origineel) is ook nog goed; onderstel ook goed.

De enige problemen momenteel zijn dus nu
- dat vreemde geluid waarschijnlijk komende van het hanglager (wat dat ook mag zijn ik neem aan lager bij de uitgaande as vd versnellingsbak naar de aandrijfas)
- aandrijfas is nogal roestig
- roest bij LPG aansluiting
Allemaal niet zo'n probleem gelukkig op dit moment. De roest maak ik me wel zorgen om. En dat geluid moet niet erger worden.
Nu is het vooral hopen dat niks ernstigs defect gaat. Ik laat hem verder wel gewoon bij de Nissan dealer onderhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 13-12-2011 14:56 ]

• Vinnie
  • Niet online
Msjah... wat zullen we er van zeggen, ik vind het verwonderlijk dat ie de vorige keer zo door de keuring was gekomen...

De auto was dus APK afgekeurd, en naar de garage getuft om zsm gelast te worden. Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje dat het ietsjes duurder zou worden... ik meteen naar de garage waar 'ie gelast werd. Toen werd het me duidelijk hoe erg het was gesteld. Ik kon me meteen indenken dat het inderdaad een flinke klus was en dus wat duurder werd.

Links-achter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gFQwiamWA0iQPjFY7xdTVO7F/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QNJAtMuBLi7WMVPFlEqXzk3F/full.jpg

Rechts-achter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XMEeZBfWjLI6ebq3Haqa5IoH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qQ7Na6JUty07hQXpLr11JsGl/full.jpg

Ik heb er helaas (nog) geen plaatjes van, maar het ziet er nu wat beter uit, en mooi zwart met onaangetaste tectyl 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Vinnie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:11:

Links-achter:
[afbeelding]

[afbeelding]

Rechts-achter:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb er helaas (nog) geen plaatjes van, maar het ziet er nu wat beter uit, en mooi zwart met onaangetaste tectyl 8)
Flinke roest is helaas te verwachten bij een sunny achtige. Bij m'n N15 waren de beide dorpels, radiatorbalk en wielkasten achter een gatenkaas. Toch wel jammer t was een fijne auto. (GA16DE met inleg filter, sportief uitlaatspruitstuk en fluisterstille RVS uitlaat). 30/20 verlaging en SR uitvoering dus met mooi interieur, sportstoeltjes en alle opties.

Nu een mazda 3 1.6 om kilometers me te vreten. Verlaging hoeft niet, inleg filtertje zit er al in, uitlaat wil ik nog wel laten doen (en daarna chiptunig voor 125-130Pk), cruise control inbouwen.

[ Voor 27% gewijzigd door martijn_tje op 27-12-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Ik kwam er net achter dat een dop van een (olie?) reservoir ontbreekt, het is de witte bak naast de ruitenwisservloeistof bij een Almera '04. Het vloeistof niveau nadert de MIN, maar ik weet niet wat er in moet :S Het gaat om het witte witte ding links voor:

Afbeeldingslocatie: http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2808/4261/7019630006_large.jpg
(niet mijn foto/auto)

Iemand een idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Dat lijkt mij op 't koelwaterreservoir...

• Bokmaaa
Ja dat is het inderdaad.. een boel googlen op random nissan onderdelen leverde dat op :D thanks iig!

Trouwens, mijn pa heeft vorige week een taart naar zn dealer gebracht om de 500.000 km op zn Primera (LPG) te vieren :)

[ Voor 38% gewijzigd door Bokmaaa op 29-12-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zo, een tijdje weggeweest, eens zien. :Y)
psy schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:52:
Ok even gekopieerd van mijn Myreview @ autoweek
[...]
Klinkt allemaal nog erg goed, die gaat nog wel een tijdje mee gok ik zo. :) Ik zou wel letten op die aandrijfas, als die door is dan sta je voor l*l langs de weg. :+ Roest bij de LPG aansluiting, niet goed behandeld of iets dergelijks? Dat vreemde geluid zou ik sowieso nog even goed laten nakijken, voorkomt verrassingen.
Vinnie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:11:
Msjah... wat zullen we er van zeggen, ik vind het verwonderlijk dat ie de vorige keer zo door de keuring was gekomen...

De auto was dus APK afgekeurd, en naar de garage getuft om zsm gelast te worden. Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje dat het ietsjes duurder zou worden... ik meteen naar de garage waar 'ie gelast werd. Toen werd het me duidelijk hoe erg het was gesteld. Ik kon me meteen indenken dat het inderdaad een flinke klus was en dus wat duurder werd.
[...]
Tof dat je in ieder geval het ding repareert, veel mensen zouden hem al naar de sloop hebben gebracht. :) d:)b
Bokmaaa schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:42:
Ja dat is het inderdaad.. een boel googlen op random nissan onderdelen leverde dat op :D thanks iig!

Trouwens, mijn pa heeft vorige week een taart naar zn dealer gebracht om de 500.000 km op zn Primera (LPG) te vieren :)
500.000 kilometer? Gaaf! Welk model Primera is het? :)

Ook maar een kleine update van hieruit, een tijd geleden is er schade gereden aan mijn Primera en de dader is gewoon vertrokken. :') Vorige week is alles weer hersteld, gelijk de voorbumper mee laten spuiten.

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JgRt8lln7FTQpsYiufiOun0h/medium.jpg

Nu:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zAod8SentXLdjTdYNTBf8RXH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GgrP2hRo3KBBT0Ge8sNEjJGu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WxsacDoAgmZ8dU59X04hMJkO/full.jpg

Kilometerstand:
15-01-2012 - 92045KM

Ben er weer erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:51:
Zo, een tijdje weggeweest, eens zien. :Y)
[...]
Tof dat je in ieder geval het ding repareert, veel mensen zouden hem al naar de sloop hebben gebracht. :) d:)b
Dat geloof ik best. Reparatie kostte ongeveer wel evenveel als een andere 100NX kopen. Ik moet alleen de komende tijd de motor wat in de gaten houden. Er zijn wat iets verschillende types olie in de motor gegoten geweest; 5W40, 5W30... maar steeds met een complete drain, dus dat moet denk ik wel meevallen.

Ben als experiment ook overgestapt op V-Power, mede doordat in de toekomst geen Euro 95 meer te verkrijgen valt in Duitsland zonder E10 toevoeging, wat niet echt slim is in deze auto. En het schijnt wat zuiniger te zijn/motor wat schoon te maken.. dus we zullen zien :P

Alleen nog even kijken wanneer ik wat vervang, ik moet nog een set velgen+zomerbanden halen, en zien of ik de uitlaat voor de zomer beter kan vervangen of niet (heb weinig trek om @ 180km/h problemen te krijgen :P). Kwam wel netjes door de APK heen @ 15 december.
[...]
Ook maar een kleine update van hieruit, een tijd geleden is er schade gereden aan mijn Primera en de dader is gewoon vertrokken. :') Vorige week is alles weer hersteld, gelijk de voorbumper mee laten spuiten.

Oude situatie:
[afbeelding]

Nu:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kilometerstand:
[afbeelding]

Ben er weer erg blij mee.
Netjes! Ziet er weer mooi uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
SChief schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:51:

500.000 kilometer? Gaaf! Welk model Primera is het? :)
Ander kleurtje en geen spoiler, maar voor de rest lijkt hij erg op de jouwe :) 2 liter, automaat en op LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Leuk om te horen. :) Op naar de 600.000 KM! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wow 500.000 nou dat heb ik nog niet maar ik zit nu op 447.000
Toch ook LPG he :)
Ben ervan overtuigd dat dat zeker niet slecht is voor een motor eerder goed vanwege de schonere verbranding.
Sterke blokjes die 2.0 liters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Dacht dat we er antivries ruitenwisservloeistof in de Micra (94) van mijn vrouw hadden gedaan, maar blijkbaar was het nog zomerspul. Handig als dit ook blauw is. Maar goed, mijn vrouw had antivries gehaald en dit erbij gedaan (uiteraard zat het allemaal toen al vast) waarbij ze waarschijnlijk een stukje van de bak af heeft gebroken (lekker handig, maar goed).
Het valt me op dat zowel bij mijn auto (Hyundai Matrix) als bij haar auto het niet echt wilt ontdooien bij een lange rit. Ik zal nog eens kijken of ik bij haar onder de motorkap de bak kan zien, maar volgens mij zit die rechts voor weg achter de zijkant.
Is er een mogelijkheid om dit simpel te ontdooien? Verwarmen van ruitenwisservloeistof en dit er in te gooien? Of wellicht ergens aan de onderkant iets open te maken?

Normaal let ik er altijd op, maar blijkbaar is het nu ontschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

auto op warme plaats zetten garage ect. en dan slang derin emmer dernaast aanzuigen en dan alles eruit en dan goede antivries erin en dan het hele systeem flink doorspoelen met de goede antivries ( lees steeds 20 sec sproeien 30 sec niet en dan weer wel en dit een keer of 3) niet te lang achter elkaar sproeien anders verbrand het pompje!

De tank is groot +/- 3 a 4 liter en zit achter de bumper verstopt!

dit ontdooi je niet met een fohn

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

Vinnie schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:34:
[...]

Dat geloof ik best. Reparatie kostte ongeveer wel evenveel als een andere 100NX kopen. Ik moet alleen de komende tijd de motor wat in de gaten houden. Er zijn wat iets verschillende types olie in de motor gegoten geweest; 5W40, 5W30... maar steeds met een complete drain, dus dat moet denk ik wel meevallen.

Ben als experiment ook overgestapt op V-Power, mede doordat in de toekomst geen Euro 95 meer te verkrijgen valt in Duitsland zonder E10 toevoeging, wat niet echt slim is in deze auto. En het schijnt wat zuiniger te zijn/motor wat schoon te maken.. dus we zullen zien :P

Alleen nog even kijken wanneer ik wat vervang, ik moet nog een set velgen+zomerbanden halen, en zien of ik de uitlaat voor de zomer beter kan vervangen of niet (heb weinig trek om @ 180km/h problemen te krijgen :P). Kwam wel netjes door de APK heen @ 15 december.

[...]

Netjes! Ziet er weer mooi uit! 8)
In een GA16de / 100nx hoort 10W40 half synthetische en niks anders, te dikke/dunne olie zorgt er voor dat de kettingspanner faalt en de ketting te hard gaat slijten en uiteindelijk in de soep loopt.

Goh die roestplekken ken ik die van mij had precies hetzelfde, zoals ik al had gezegd hier heb ik het lassen goed geleerd.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 15:35
Even lol gehad met de sneeuw.

YouTube: 350Z Dordrecht sneeuw 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hehe, groot gelijk heb je om even te gaan spelen met dit weer. 8) Heerlijk geluid geeft die VQ35 ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Helaas heb ik net wat vervelends geconstateerd, de website van Nissan Club Nederland is gehackt. -O- Kansloos dit. Sinds vanmiddag zag ik al een melding dat de boel offline was voor onderhoud, nu heeft de hacker een leuke pagina gemaakt waarop je terechtkomt als je NCN bezoekt (lekker smerige foto ook :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gisteren bericht gekregen dat ik binnen 2 weken mn Qashqai 1.6 Connect Edition mag ophalen :) 8)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Netjes :)
Mooie wagens.....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ohjah... ik zal de grote upgrade hier ook maar plaatsen :P

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hY8JuM7vdbU5Up3IZDx7Lo45/full.jpg

En nieuw... :*)

Overzichtsplaatje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jKhBbD6JnBwD4yNpPkO1aiUd/full.jpg

:D !
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QZ03f9myuBK5BsbeSebcwQe0/full.jpg

Ignition!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0tu1fI9YqHKYF2hIq2qmmX1A/full.jpg

Miles 8)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A7Uj9VPT3HSmTmCOKlj1G2MK/full.jpg

En natuurlijk nog eventjes een video; it is alive! :o
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Jr0B1tXL88Q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Nice.........
Ziet er echt goed uit :)

Edit: ik neem aan dat die zelf diagnose apart op te roepen is en niet iedere keer als je het contact aanzet te zien is?
Zou ik helemaal gestoord van worden, maar voor de rest super....

[ Voor 70% gewijzigd door Ad de Jong op 01-04-2012 13:50 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
De zelf diagnose moet je zelf handmatig starten; 10x op de linkelhendel van licht-uit naar stadslicht met de ignition op 'on'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Yup, proefritje beviel ook prima! :)

4 jaar geleden voor het laatst Nissan gereden, Primera 2.0 sri die het toch 297.000km heeft uitgehouden.
Als de QQ net zo betrouwbaar is hoor je mij niet klagen!

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Was dat inbouwen nu makkelijker of moeilijker in een 1.6 injectie vergeleken met een 1.6 carb?
De juiste opnemer er bij vinden is nogal lastig.

Ziet er wel echt tof uit, echt '80 8)

[ Voor 12% gewijzigd door DropjesLover op 01-04-2012 23:01 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
De opnemer is het grote mysterie, die had ik namelijk niet eens hoeven te vervangen. De opnemer in de versnellingsbak zat muur en muurvast, dus op het einde maar laten zitten met het idee om die later een keer te vervangen. Maar in plaats van de verwachtte halve snelheid, kreeg ik gewoon de juiste snelheid op de dash te zien.. teh fuck :?

Het vermoeden is dat deze dash nieuw genoeg was om met de standaard opnemer te werken, of iets in die richting...

Voor een 1.6 carb moet je een combinatie-opnemer maken van een NX1600 auto en manual opnemer. En voor RPM's schijn je dan ook een apart stukje electronica nodig te hebben, maar daar kan ik zo geen info over vinden...

Lang verhaal kort, het is een heel stuk makkelijker om in een 1.6 injectie zo'n dash in te bouwen.

En idd, het ziet er zo erg cool retro uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
het geratel in de auto is ook achterhaald. Blijkbaar zit het ergens in het koppelingspedaal. Zet je je voet er tegen, is het lawaai weg. Dus snel maar kijken wat het precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8iEZomvDiyMf8dYMzAnOowHG/medium.jpg
Sinds woensdag heb ik mijn nieuwe lease auto binnen.. een Qashqai (connect edition). De kleur is Paris Blue en hij heeft beige leren bekleding (achteraf ingebouwd). Kan ik ook in dit topic posten :P

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 02-04-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Oogje schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:06:
Gisteren bericht gekregen dat ik binnen 2 weken mn Qashqai 1.6 Connect Edition mag ophalen :) 8)
Mooie keuze, heb er ook even ingezeten en dat beviel erg goed. :)
Vinnie schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:49:
Ohjah... ik zal de grote upgrade hier ook maar plaatsen :P
[...]
Dat ziet er erg gaaf uit! 8) Lekker uniek ook.
Arunia schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:14:
het geratel in de auto is ook achterhaald. Blijkbaar zit het ergens in het koppelingspedaal. Zet je je voet er tegen, is het lawaai weg. Dus snel maar kijken wat het precies is.
Vreemd, toch asap naar laten kijken ja. Voordat je het weet kost het je een stuk meer.
m3gA schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:19:
[afbeelding]
Sinds woensdag heb ik mijn nieuwe lease auto binnen.. een Qashqai (connect edition). De kleur is Paris Blue en hij heeft beige leren bekleding (achteraf ingebouwd). Kan ik ook in dit topic posten :P
Mooie wagen! Dat lederen interieur is ook erg gaaf. Is dat een Nissan dealeroptie of is het echt buiten Nissan om gedaan? Mag ik je trouwens ook in de TS plaatsen?

Vanuit hier eigenlijk weinig bijzonders te melden. Rijdt nog steeds heerlijk, nergens problemen mee en ik hoop hem nog wat jaren te kunnen houden. :) Een tijd geleden een JBL composet ingebouwd, aangezien de tweeters los zijn van de rest van de set en ik deze netjes wou plaatsen zonder het maken van gaten heb ik het zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uunZWSgkjpH4u50VSvLQacWE/full.jpg

Zit totaal niet in je gezichtsveld en ze zijn mooi op je gezicht gericht. :)

Enige wat ik heel graag zou willen zijn elektrische ramen (Nissan, schaam je dat dit niet standaard was!), en als het goed is ligt de bedrading er ook, maar ik kan het niet vinden tot nu toe. :X :/

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 02-04-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
SChief schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:00:
Mooie wagen! Dat lederen interieur is ook erg gaaf. Is dat een Nissan dealeroptie of is het echt buiten Nissan om gedaan? Mag ik je trouwens ook in de TS plaatsen?
De dealer heeft het achteraf laten inbouwen bij een bedrijf in Amsterdam.. ik vind het echt heel mooi gedaan. Ik zal straks wel foto's maken.
En je mag hem in de startpost plaatsen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ben benieuwd naar de foto's. :) Wat voor blok ligt erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
SChief schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:32:
Ben benieuwd naar de foto's. :) Wat voor blok ligt erin?
De 1.6 benzine.. wel even wennen t.o.v. mijn vorige auto (Fiat Bravo 1.4 t-jet).. dit is meer een blok om lekker op het gemak te rijden. Ik ben trouwens wel erg blij met het glazen dak. Dat is echt een hele mooie optie.

Even een snelle foto.. het is jammer genoeg iets te donker in de parkeergarage..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cpngTs1yyJb2zjxNSkCKbYzw/medium.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door m3gA op 02-04-2012 12:43 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste