8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
De ketting was opgerekt. Daardoor gaf ie een foutcode en schoot ie steeds in noodloop. Bij metname de oudere SR20's en de GA 16 komen ketting problemen zelden voor. Helaas bij de QG familie en late SR20's icm vario-bak wel.psy schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:28:
@martijntje
Ik heb nooit mijn distributieketting laten vervangen, tikte hij zo erg dan? In principe hoeft het nooit.
Tikken kunnen ook de stoterplaatjes zijn. Das weer iets anders.
[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 23-02-2011 19:01 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Als je oliepijl laag is, de olie oud of een keer wat erg warm geworden (bij vorige eigenaar ofzo), dan kan het even duren voordat de kettingspanner zijn werk doet.
Getik in het blok kan ook komen van niet helemaal frisse hydraulische klepstoters, ook ivm weinig/oude/warmgelopen olie, of van (een van) je injectoren. Beide is niet echt erg en heeft minimale invloed op de prestaties van de motor
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Als de ketting oprekt veranderd de kleptiming. De krukas- en nokkenashoek sensoren nemen deze verandering waar en sturen het blok in noodloop.DropjesLover schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:36:
Huh, een opgerekte ketting wordt toch gecompenseerd door de hydraulische kettingspanner?
Als je oliepijl laag is, de olie oud of een keer wat erg warm geworden (bij vorige eigenaar ofzo), dan kan het even duren voordat de kettingspanner zijn werk doet.
Getik in het blok kan ook komen van niet helemaal frisse hydraulische klepstoters, ook ivm weinig/oude/warmgelopen olie, of van (een van) je injectoren. Beide is niet echt erg en heeft minimale invloed op de prestaties van de motor
Idd bij getik vanuit de klep stoters zijn de stoterplaatjes of bij sommige nieuwere SR20's en QG's stoterkolommen versleten. (doe dan liever plaatjes ivm vervanging)
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
- ABS afkeur. Zolang de sensoren en pomp er nog in zitten moet het ABS lampje branden en uit gaan. Oplossing is om het engine-check lampje door te lussen in de kabelboom. Of dus echt alles verwijderen (veeeeel werk en probleem met de remdrukverdeler).
- 1 gescheurde aandrijfas-hoes (links, buitenste hoes, in principe zo vervangen)
- 50% remverschil achter. Last afhankelijke remventielen verwijderen.
- Beschadigde remleiding rechts voor (tegen het wiel aangekomen icm k-sport schroefset). Moet vervangen worden.
- Gaatje in achterste uitlaatdemper (dicht prutten met gungum)
- Reflectoren in koplampen zitten te los. Geen idee hoe je die weer vast kan krijgen...
- Vering is te stug (al 3 jaar geen problemen mee gehad, maargoed)
Remslangen rondom heb ik liggen, incl revisiesets voor alle klauwen. Maar bij gebrek aan een klusplek ivm de olie er nooit aan begonnen (en problemen met de slotted remschijven achter). Klusplek bij een DHZ garage kost 5 tot 10 euro per dag (excl gereedschap, luchttol + lasapparaat).
Nu de vraag hoe ik makkelijk die lastafhankelijke remventielen kan verwijderen. Er gewoon af slopen kan wel, maar er zit een knelkoppeling aan de remleiding en eentje aan de te monteren remslang, ik weet niet of dat zo op elkaar past...
Voordeel als ik er aan ga beginnen ik wel gelijk de ABS sensoren + kabels kan verwijderen.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
De koplampen waren bovenin aan het verweren, met commandant heb ik ze zonder veel problemen weer helder gekregen.

Van de rechter geen voor/na foto's maar die was er net zo erg aan toe.

(De W124 is van mijn collega, is een 300E die ook hoog nodig een polijst en poets beurt nodig had.)
Ik heb de hele wagen een keer met Commandant 4 onderhanden genomen, was echt nodig en is er flink op bekomen.
De lak voelt nu tenminste weer zacht/glad aan.
Na de commandant de wagen met "Autoglym Super Resin Polish"

En daarna met "Autoglym Extra Gloss Protection"

Het leer behandeld met: "Autoglym Leather Care Cream"

Je zou er echt een mooi setje lichtmetaal onder moeten leggen, zou em heel goed doen.
Voorbeeldje:
Een Cefiro:

Maxima:

En deze velgjes (op beide foto's hetzelfde model velg):

Allemaal OEM.
Die 2e foto dat zijn wel nette velgen.
Maar voorlopig gaat dat niet lukken, APK zit eraan te komen, remblokken voor vervangen, achter zou gisteren gebeuren blijkt dat er een remklauw vast zit
Moeten beide vervangen worden achter
Kan me niet voorstellen dat de bumper daarvoor eraf moet
Misschien de binnenkant van de wielkast.
Hoop snel de 6 kabouters ter beschikking te hebben. Vandaag 2x 15 km fietsen staat me niet echt aan

Ik heb ook last gehad van verlies ruitesproeiervloeistof maar bij mij was de aansluiting van de koplampsproeiers lek geraakt. Dat risico loop je als je al drie keer je xenonlampjes hebt moeten vervangen en daarvoor moet het front er helaas af bij mij
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Mja ik baal nu ook de laatste tijd hoor, iemand heeft tegen de P11 aangezeten (bij mij voor de deur nog wel..), goede deuk in het linker achterscherm, linker achterlicht is gebroken, achterbumper is ook goed beschadigd. Natuurlijk is de dader weggereden, dus ik zit weer met de gebakken peren.

Maar goed, we geven niet op!
Klopt de A33 is begin 2000 uitgekomen.psy schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:28:
Blijven echt prachtige wagens en dan te bedenken dat het eerste ontwerp uit 2000 stamt toch?
Ik heb ook last gehad van verlies ruitesproeiervloeistof maar bij mij was de aansluiting van de koplampsproeiers lek geraakt. Dat risico loop je als je al drie keer je xenonlampjes hebt moeten vervangen en daarvoor moet het front er helaas af bij mij
Jij had de aansluiting van je koplampsproeiers kapot?
Om wat voor onderdeel gaat het dan? Moet er binnenkort toch eens naar kijken.....
Damn das minder, er kan altijd wat gebeuren maar meld dat dan. Ook niet leuk maar wel het minste wat je kan doen.SChief schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:31:
Waarschijnlijk(!) kom je er wel bij via de modderkuip, klein klusje. Misschien kan je bladeren in het werkplaatshandboek, is zo'n beetje de bijbel voor je auto.Waren de remklauwen niet te reviseren?
![]()
Mja ik baal nu ook de laatste tijd hoor, iemand heeft tegen de P11 aangezeten (bij mij voor de deur nog wel..), goede deuk in het linker achterscherm, linker achterlicht is gebroken, achterbumper is ook goed beschadigd. Natuurlijk is de dader weggereden, dus ik zit weer met de gebakken peren.Kan er wel om janken, en probeer maar (buiten de dealer om) onderdelen te vinden voor een Primera, zeker voor een P11, brr.
![]()
Maar goed, we geven niet op!
Pics??
Ik kwam gisteren bij het surfen ergens goede achterlichten tegen voor een P11.
Zal eens kijken of ik die pagina terug kan vinden.
Dat werkplaats handboek had ik op pdf ergens binnen gehaald maar vorige week pc problemen gehad en dacht dat ik alles terug had op 1 mapje na wat ik vergeten ben.
Zal nog wel eens goed zoeken.
Maar het lijkt mij inderdaad ook dat ik eventueel via de wielkast/modderkuip erbij moet kunnen.
De remklauw zit helemaal vast, moet toch naar de garage.
Morgen hoor ik of ze rivisieklauwen aan kunnen komen.
Mijn huurbaas is een ex garagehouder maar het is te lang geleden voor hem om er aan te beginnen om zelf te reviseren.
Klote allemaal, heb al op een paar sites gekeken (Winparts ed) maar daar staan niet eens remklauwen op
Hoop dat ze er snel tijd voor hebben, dat fietsen bevalt me totaal niet. Zadelpijn

En sja als je eenmaal gewend bent aan de luxe van een auto (en al helemaal als je gewend bent aan een Maxima), dan is een fiets inderdaad een flinke achteruitgang.
Foto van de schade (klikbaar)

[ Voor 21% gewijzigd door S_Chief op 11-05-2011 20:42 ]
Dan heb ik hem gevonden thnx
Ik sport al 2x per week dat is gezond genoeg
Ben gewoon te verwend, of er moet een fiets komen met een elektrische verstelbare en verwarmde leren zadel, dan ga ik er toch nog eens vaker aan denken om de 200 PK tijdelijk in te ruilen voor 1 T(rap)K
Heb hem net even 10 meter verzet zodat hij een beetje aan de kant staat....... manoman eenmaal weer met mijn ass in die zetel wilde ik er niet meer uit.....
Kreeg vorige week een Micra van 10 jaar met nog geen 8000 op de teller aangeboden (ouder echtpaar waarvan de man overleden was en de vrouw geen rijbewijs) en was wel heel verleidelijk...... heel eventjes
Heb best wat pech met de Max maar voorlopig nog geen haar op mijn hoofd die hem eruit wil hebben....
Damn, inderdaad een smerig deukje. Als ze die terug duwen zal de lak misschien zelfs springen als het tegen zit.
[ Voor 6% gewijzigd door Ad de Jong op 11-05-2011 21:00 ]
Lak is inmiddels al vanzelf gaan terugbuigen met als gevolg dat ie gescheurd is. Hele zijscherm moet gespoten worden.
Pech met de Max? Valt wel mee toch.
Als je ziet hoeveel kosten sommige mensen met jonge BMWtjes bijvoorbeeld maken... En dan vinden zij dat de normaalste zaak van de wereld.

De koplampsproeier heeft aan de onderkant een bevestiging voor het slangetje (iig bij de P11-144)...ik moest die hele sproeier laten vervangen.VieSix schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:31:
[...]
Klopt de A33 is begin 2000 uitgekomen.
Jij had de aansluiting van je koplampsproeiers kapot?
Om wat voor onderdeel gaat het dan? Moet er binnenkort toch eens naar kijken.....
Bonken heb ik ook gehad trouwens (na 80.000) de voorste draagarmen moesten gereviseerd worden was een bekend kwaaltje van de P11. Nooit meer teruggekomen en teller staat op 426.000 dus en uitstekende revisie :-)
[ Voor 19% gewijzigd door psy op 12-05-2011 12:18 ]
Inderdaad als je kijkt hoeveel sommige uitgeven dan valt het nog redelijk mee, maar ik heb 2x een nieuwe Almera gekocht, daarvoor ook een 2e hands Sunny Coupé en bij die 3 eigenlijk nooit iets gehad dus dan valt het even tegen.SChief schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:26:
Dat is em inderdaad, ESM= Electronic Service Manual
Lak is inmiddels al vanzelf gaan terugbuigen met als gevolg dat ie gescheurd is. Hele zijscherm moet gespoten worden.
Pech met de Max? Valt wel mee toch.Blokjes is regulier onderhoud, een vastzittende remklauw is inderdaad wat minder leuk maar kost de wereld niet.
Bonken bij oneffenheden is denk ik een draagarm ofzo, valt mee. En dat de vloeistof lekt van de ruitensproeier sja.. Als het inderdaad het reservoir is, dan verwacht ik niet dat ze daarvoor de hoofdprijs vragen bij Nissan.
Als je ziet hoeveel kosten sommige mensen met jonge BMWtjes bijvoorbeeld maken... En dan vinden zij dat de normaalste zaak van de wereld.
En vooral die balk bij de radiator die rot was viel me zwaar tegen, net als de achterste wielkasten die ook aan het roesten waren en aan 1 kant zelfs al een klein gaatje erin.
Die draagarmen kunnen het bij de vorige eigenaar zwaar gehad hebben als hij te hard drempels neemt maar dat is net als de remmen slijtage die na 170.000 kunnen voorkomen jammer genoeg.
Omdat ik de wagen geen 3 weken kan/wil missen gaat het reviseren van de remklauwen niet op, op internet kon ik er zo snel geen vinden dus komen er originele op. Voel ik me ook wat beter bij, toch 1 van de belangrijkste onderdelen van een auto dus wil ook geen imitatie hebben. Gaat dan toch dik over de €500 heen en dat viel me dus wel even tegen.
Maar het is niet anders maar dan is het ook weer als nieuw.
Zijn alleen even onverwachte uitgaven.
Bij mij lekt hij meteen onder bij het reservoir dus zal wel eens kijken zodra ik erbij kan of de slang gewoon los gekomen is of dat hij echt kapot gevroren is.psy schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:17:
[...]
De koplampsproeier heeft aan de onderkant een bevestiging voor het slangetje (iig bij de P11-144)...ik moest die hele sproeier laten vervangen.
Bonken heb ik ook gehad trouwens (na 80.000) de voorste draagarmen moesten gereviseerd worden was een bekend kwaaltje van de P11. Nooit meer teruggekomen en teller staat op 426.000 dus en uitstekende revisie :-)
Ik wist niet dat draagarmen ook gereviseerd konden worden, zal eens rondvragen waar en wie dat doen.
Nu zsm wassen, niet normaal hoe hij er uitziet nu
Volgende week APK dus nog even duimen......
[ Voor 10% gewijzigd door Ad de Jong op 16-05-2011 22:54 ]
Geen tijd ivm fulltime werk in Eindhoven (ik woon in Utrecht) en een ABS pomp uitbouwen mag niet aan de straat...
Daarnaast ook wat eenvoudig laswerk, beide wielkasten achter hebben een gat van ± 10 cm lang (3 cm breed). Plaatje overheen bakken en klaar, maar bij gebrek aan een lasapparaat en geen ervaring met plaatstaal <2mm bakken...
Hopelijk deze week uitsluitsel over beginnen met werken bij een bedrijf hier in de buurt, wat ook een grote werkplaats heeft. Dat bied mogelijkheden voor de lange zomermaanden
BThGvNeOA
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 17-05-2011 09:10 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als je het zeker wilt weten, probeer het bij NAGTROC?
[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 17-05-2011 10:57 ]
Verder begint haar de wielkast voor links gewoon dik te roesten? Is dat iets wat vaker voorkomt bij dit model?
Dat van die achterklep is wel heel maf zeg.Rev! schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:14:
Mijn moeder heeft een P11-144 uit 2001, daar is laatst iemand tegen de achterklep aan gereden(uiteraard zonder briefje) en daar zit nu een deuk in precies op de naad. Nou heeft de dealer nu al 3x een achterklep besteld en 3x zat er een productie fout in. Nu is het dus onbekend wanneer er wel een goede achterklep binnenkomt. Heeft iemand meer van dit soort ervaringen met Nissan? De auto is is ook weer niet zo oud dat onderdelen niet leverbaar meer zouden zijn toch?
Verder begint haar de wielkast voor links gewoon dik te roesten? Is dat iets wat vaker voorkomt bij dit model?

Roest bij de wielkast, hmm.. Ik heb er iig geen last van, en op het internet ben ik het ook niet echt tegengekomen.. Wel vervelend in ieder geval.
Blijven leuke wagens, vooral na de facelift.dnhelle schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:12:
/me Meldt. Vanochtend een Nissan Qashqai 1.6 Connect besteld ter vervanging van m'n trouwe Seat Leon. Levertijd nog nader te bepalen, vanaf 10 augustus...
[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 23-05-2011 15:18 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Band l/a droogte scheurtjes aan de binnenkant, ik wist al dat ze slecht waren. Profiel was ook niet echt veel meer (bijna tegen de indicatienokken) maar gezien de onkosten van mijn remklauwen had ik het even een maandje of 2 uit willen stellen.... niet dus.
2 Nieuwe Michelin Energy 215-55-16's voorop laten leggen, de Pirelli troep (heeft nog meer den genoeg profiel) naar achteren en ik kan er weer wat km's tegenaan.
Het tankje van de ruitensproeier ook maar meteen laten nakijken en ze hebben een buisje vast gelijmd wat heel erg los zat en daardoor dus losgekomen was. De koplampensproeiers doen het dus ook weer
Al met al een flinke aderlating in een korte tijd maar ik kan weer veilig cruisen
Het volgende wat er aan komt zijn de Pirelli's die er toch eens vervangen moeten worden door Michelin's.
Ik vindt ze totaal niet lekker rijden, niet toen ze voorop lagen, ook niet achterop.

Wat ik zelf onder de Touran heb gelegd ter vervanging van de Continental Eco Contactjes (gelijkwaardig met de Michelin Eco Saver prut) zijn een set Bridgestone ER300's. Nou voor een gewone auto zijn er geen betere banden hoor!
De Max spoort niet lekker (ik ook niet maar vooruit
Met Michelin heb ik nog nooit problemen gehad, ik had ze als winterbanden om mijn Almera (banden zijn toch 12 jaar geworden
Zo zie je maar ieder heeft zijn/haar voorkeur en ervaring
Daarna hadden we een setje GT Radials ofzo, Indonesische meuk. Nou als je dood wilt, neem die bandjes.
Bij de volgende bandenwissel was ik ook wat ouder inmiddels (ik ben nu 18 voor alle duidelijkheid, en de P11 hebben we sinds 2004
Volgend setje wordt zeker weten weer de Turanza ER300 (of Potenza RE050, meer gericht op heel sportief rijden). De Turanza's zijn dan ook bandjes die onder grote sedans gelegd worden, zowel aftermarket als OEM. Ik zou je deze bandjes hebben aangeraden als je de Michelins nog niet had gekocht.
Netjes hoor welke kleur?dnhelle schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:12:
/me Meldt. Vanochtend een Nissan Qashqai 1.6 Connect besteld ter vervanging van m'n trouwe Seat Leon. Levertijd nog nader te bepalen, vanaf 10 augustus...
Hier ook geen roest bij een '2000 model. Alleen bij de LPG tankdop maar dat kan ik Nissan niet kwalijk nemen aangezien het "later" ingebouwd is door een derde partij natuurlijk.Rev! schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:14:
Mijn moeder heeft een P11-144 uit 2001, daar is laatst iemand tegen de achterklep aan gereden(uiteraard zonder briefje) en daar zit nu een deuk in precies op de naad. Nou heeft de dealer nu al 3x een achterklep besteld en 3x zat er een productie fout in. Nu is het dus onbekend wanneer er wel een goede achterklep binnenkomt. Heeft iemand meer van dit soort ervaringen met Nissan? De auto is is ook weer niet zo oud dat onderdelen niet leverbaar meer zouden zijn toch?
Over die banden. Ik heb af-fabriek Continental Sportcontact's erop liggen. Toen de eerste set versleten was kwamen er twee Michelin's onder. Uiteindelijk ben ik toch weer Sportcontact's gaan gebruiken omdat ik daar dik tevreden over was. Die waren op een gegegen moment niet meer leverbaar -> Sportcontact 2 nu dus :-)
Laatste APK waren de voorbanden niet goed en heb ik er twee Uniroyal Rainsport 2 onder moeten laten zetten. Helaas hebben deze een ugly profieldesign en er zit geen velgbeschermingsrand op, dus ik heb nu weer 2 Sportcontact 2's besteld.
Dus
1. 4 Sportcontact 1
2. 2 Michelin's (bij 85.000) levensduur 2 conti's1 85.000
3. 2 Sportcontact 1's (bij 163.293) levensduur 2 conti's1 163.293
4. 2 Sportcontact 1's (bij 256.480) levensduur 2 michelin's 170.000
5. 2 Sportcontact 2's (bij 317.671) levensduur 2 conti's1 154.000
5. 2 Uniroyal 2's (bij 406.000) levensduur 2 conti's1 150.000
6. 2 Sportcontact 2's (bij 430.000) levensduur 2 conti's2 113.000
Nu zie ik opeens dat de oude Sportcontact's en de set Micelin's echt bizar lang meegingen. De Michelin's hebben wel voornamelijk achter gelegen dat slijt niet echt veel.
De Sportcontact 2 lijkt iets minder slijtvast, maar nog is >100k een enorme prestatie.
[ Voor 94% gewijzigd door psy op 26-05-2011 13:45 ]
Maar die Sportcontacts bevallen wel dus!
De distributie ketting is net 3000 Km terug vervangen, nu is er een zuigerveer overleden, nu stond ik net met een blauwe remschijf langs de kant (rechts voor) en om het feest compleet te maken is de airco pomp hoogstwaarschijnlijk stuk.
Prijs indicatie om het ding weer fatsoenlijk rijdend te krijgen is onderweg. Aan de hand daarvan wordt de beslissing genomen. (eigenlijk wil ik een 5 deurs en liefst wat meer vermogen, eerst maar eens de houden of weg doen beslissing maken)
Dan moet:-tom-562 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:49:
Heb je hem wel geschorst? Anders heb je kans op het krijgen van een boete
a) minimaal 3 maanden geschorst worden, anders moet je de wegenbelasting alsnog betalen
b) een plek hebben om hem neer te zetten.
Vandaag de boete ontvangen, 10 weken na verlopen APK. €108

Maar eens werk van gaan maken, morgen ff in de werkplaats van mn nieuwe werk langs lopen, ff vragen of ik er mag klussen.
BThGvNeOA
Wtf @ zuigerveer en dergelijke.martijn_tje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:48:
Wij gaan hoogst waarschijnlijk afscheid nemen van de N16.
De distributie ketting is net 3000 Km terug vervangen, nu is er een zuigerveer overleden, nu stond ik net met een blauwe remschijf langs de kant (rechts voor) en om het feest compleet te maken is de airco pomp hoogstwaarschijnlijk stuk.
Prijs indicatie om het ding weer fatsoenlijk rijdend te krijgen is onderweg. Aan de hand daarvan wordt de beslissing genomen. (eigenlijk wil ik een 5 deurs en liefst wat meer vermogen, eerst maar eens de houden of weg doen beslissing maken)

Blauwe remschijf krijg je als te warm is geweest, dus ws. loopt hij aan. Kan zijn dat je zuiger niet helemaal naar binnen gaat waardoor het remblokje tegen je schijf aan blijft duwen. Oplossing kan goedkoop zijn (klauw reviseren, kost niet veel). A/C pomp is flink balen ja, geen idee hoeveel zoiets moet kosten.
Mja N16jes, de ene rijdt er jarenlang mee zonder één probleem, de ander heeft er pech mee helaas..
QG15DE met 139.800Km.SChief schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:32:
[...]
Wtf @ zuigerveer en dergelijke.Hoeveel KM zit erop, en welk motorblok is het?
Blauwe remschijf krijg je als te warm is geweest, dus ws. loopt hij aan. Kan zijn dat je zuiger niet helemaal naar binnen gaat waardoor het remblokje tegen je schijf aan blijft duwen. Oplossing kan goedkoop zijn (klauw reviseren, kost niet veel). A/C pomp is flink balen ja, geen idee hoeveel zoiets moet kosten.
Mja N16jes, de ene rijdt er jarenlang mee zonder één probleem, de ander heeft er pech mee helaas..
Bij 115 begonnen de allereerste symptomen van de ketting (geluid). Bij 136K is de ketting uiteindelijk vervangen. 3K terug steeg het olie verbruik van 1L per >15K naar 1L per 450Km. Blok heeft sindsdien een flush gehad en het karterventilatie rubber is vervangen.
Aanlopen van de rechter voorrem was te horen, voelen en laatste 100m ook te ruiken. Half uurtje laten afkoelen en de klauw een tik met een hamer gegeven (los schrikken).
Aan het begin nog wat onderhoud gehad: radiator balk, nokkenas sensor en maf sensor. Al met al ben ik een beetje klaar met het ding. Iedere keer is het weer raak en iedere keer is het weer de jackpot. Op de roest na was m'n N15 een degelijker auto. In iedergeval wil ik geen auto uit de eerste 2 porductie jaren meer. Ik denk dat dat ook heel erg mee speelt. M'n N15 was van eind 99 (een van de latere N15's). Deze was van begin 2001(een vroege N16).
Anders kijk ik wel verder naar wat anders, euro95 is al prijzig maar 98 helemaal en dat hebben ze hier niet eens aan de witte pomp
Geen turbo dus zal wel op E95 lopen.Bierkameel schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:39:
Ik zit zo eens naar Nissan 350Z's te kijken want die worden best betaalbaar maar ik las ergens dat ze niet lopen op euro95 klopt dat?
Anders kijk ik wel verder naar wat anders, euro95 is al prijzig maar 98 helemaal en dat hebben ze hier niet eens aan de witte pomp
Edit: hee m'n edit van gisteravond was ineens weg.
[ Voor 13% gewijzigd door martijn_tje op 01-06-2011 07:11 ]
Een 350Z heeft een VQ35DE (of een VQ35HR als je naar de laatste types gaat kijken). Geen turbo aanwezig dus.martijn_tje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:03:
[...]
Bijna alles met turbo heeft het niet zo op euro 95.
Heb om eerlijk te zijn nooit gelezen dat ze niet op E95 lopen,.
Waar heb je gelezen dat ze niet op E95 willen lopen?
Wel erg apart dat de ketting zo snel herrie begint te maken, normaal leven kettingen langer dan de auto.martijn_tje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:59:
[...]
QG15DE met 139.800Km.
Bij 115 begonnen de allereerste symptomen van de ketting (geluid). Bij 136K is de ketting uiteindelijk vervangen. 3K terug steeg het olie verbruik van 1L per >15K naar 1L per 450Km. Blok heeft sindsdien een flush gehad en het karterventilatie rubber is vervangen.
Aanlopen van de rechter voorrem was te horen, voelen en laatste 100m ook te ruiken. Half uurtje laten afkoelen en de klauw een tik met een hamer gegeven (los schrikken).
Aan het begin nog wat onderhoud gehad: radiator balk, nokkenas sensor en maf sensor. Al met al ben ik een beetje klaar met het ding. Iedere keer is het weer raak en iedere keer is het weer de jackpot. Op de roest na was m'n N15 een degelijker auto. In iedergeval wil ik geen auto uit de eerste 2 porductie jaren meer. Ik denk dat dat ook heel erg mee speelt. M'n N15 was van eind 99 (een van de latere N15's). Deze was van begin 2001(een vroege N16).
Radiatorbalk is volgens mij een bekende kwaal van de N16, die rot vrij snel ja.
Al met al balen dat het je niet meezit met je N16, en het is logisch dat je het ding weg wilt doen.
Vanaf hier weinig te melden overigens, rijdt nog steeds prima. Helaas wel twee roestplekken bij de bevestiging van de veerpoten, maar dit valt na wat vragen nog prima te redden. Voor de rest gelukkig geen last van roest.
[ Voor 79% gewijzigd door S_Chief op 01-06-2011 11:46 ]
De interieurfilter ook meteen vervangen, was heel hard nodig.
Ik weet alleen niet hoelang deze bougies erin zitten en om de hoeveel km ze vervangen moeten worden (ik meen 30.000), ze hebben er bij mij nu iets meer dan 20.000 opzitten.
Die persoon die mijn Max zijn beurten geeft durft er bij mijn wagen niet aan te beginnen dus dat zal wel een garage bezoekje moeten worden ben ik bang.
Ik denk uit voorzorg over een paar maandjes maar eens laten doen. Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze
Waar zit dat rubbertje? Aangezien de mijne (als ie loopt) ook redelijk wat olie lijkt te verliezen/verbruiken...SChief schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:04:
[...]
Wel erg apart dat de ketting zo snel herrie begint te maken, normaal leven kettingen langer dan de auto.Olieverlies is idd vaak dat ventilatierubbertje, gelukkig kost dat niet veel.
Hier overigens nog steeds geen nieuws over de auto, staat nu al 3 maanden stil voor de deur. Ben aangenomen bij het bedrijf, maar al gelijk weer voor 5 weken doorgedetacheerd bij een bedrijf een uur rijden verderop. Denk dat ik de wagen komend weekend ga repareren met een koolstofvezel matje over de roestplekken (heb ik nog liggen, makkelijker werkbaar dan glasvezelsnippers-mat en zwart) en de ABS pomp maar langs de straat uit ga bouwen. Moet ik nu wel even naar de Brezan voor 1m leiding, nippels en zo'n tooltje.
BThGvNeOA
And we have a touchdown... uh.. Earthquake.dnhelle schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:12:
Door de aardbeving is de levertijd van m'n nieuwe QQ gesteld op week 39. Laatste week september
Dat is balen!dnhelle schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:17:
[...]
And we have a touchdown... uh.. Earthquake.
Door de aardbeving is de levertijd van m'n nieuwe QQ gesteld op week 39. Laatste week september
Nee hoor. Euro 95 bevat per liter niet minder energie o.i.d. dan een liter euro 98. Het verschil is de klopvastheid. Wanneer de klopvastheid van euro 95 voldoende is, dan biedt euro 98 geen extra voordeel.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Vaak bu'j te bang!
My bad, zo leer je nog eens wat. Bedankt voor het verbeteren.argro schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:17:
[...]
Nee hoor. Euro 95 bevat per liter niet minder energie o.i.d. dan een liter euro 98. Het verschil is de klopvastheid. Wanneer de klopvastheid van euro 95 voldoende is, dan biedt euro 98 geen extra voordeel.
[ Voor 71% gewijzigd door S_Chief op 02-07-2011 01:10 ]
Zo'n beetje alle injectie motoren hebben toch een klopsensor ondertussen?-tom-562 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:24:
En dan nog, de auto zou dan ook uitgerust moeten zijn met een klopsensor en de ontsteking moeten kunnen vervroegen om er daadwerkelijk winst uit te kunnen halen
In ieder geval mijn 18 jaar oude SR20DE wel.
En zoals met alle afstellingen zoals timing, je wint ergens wat, maar verliest het ook. Met veel tuning win je in de hoge toeren, maar verlies je net onderin, dus moet je een beetje de afweging maken hoe vaak je op hoge toeren rijdt om dat verschil ook echt te gebruiken...
BThGvNeOA
NISSAN PRIMERA Station 2.0i Automaat - Airco - Leer - LPG G3 - bj.10/2002
Beschrijving:
Merk: NISSAN
Model: PRIMERA Station 2.0i Automaat - Airco - Leer - LPG G3 - bj.10/2002
Bouwjaar: 10 - 2002
Km-stand: 182417
Carrosserie: Stationwagon 5 drs
Brandstof: LPG G3
Transmissie: Automaat
Kleur: GRIJS Metallic Donker grijs
Gewicht: 1399 kg
Motorinhoud: 1998 cc
Vermogen: 103 kW
Garantie: garantie in overleg
Prijs: 5900 Euro
Opties, Extra's en Accessoires:
100% Dealeronderhouden
ABS
Airbag Bestuurder
Airbag Passagier
Airbag, zijdelings voor 2x
Airconditioning, automatisch
Airconditioning, handbediend
Alarminstallatie
Bestuurdersstoel hoogte verstelbaarBumpers in kleur van de carrosserie
Centrale deurvergrendeling, afstandbediend
Centrale deurvergrendeling, handbediend
Cruise control
Deelbare achterbank
El. verst. voorstoelen
El. verstelbare spiegels
Electrische ramen achter
Electrische ramen voor
ESP
Gordijn/hoofd airbags voor
Hoofdsteunen achter
Lederen bekleding
Lichtmetalen velgen
Middenarmsteun
Mistlampen
Navigatiesysteem
Onderhoudsboekje aanwezig
Passagiersstoel hoogte verstelbaar
Radio/CD
Startonderbreking
Stoelverwarming voor
Stuurbekrachtiging
Trekhaak, vast
Verstelbaar stuur
Warmtewerend getint glas
Tja LPG, en de P12, ik weet niet helemaal hoe goed die lopen. Zit een andere motor in als de P11 die in ieder geval heel goed liep op LPG.
255 euro MRB per kwartaal. Ik vind hem wat duur.
We gaan zo eens een stuk rijden, ik ben erg benieuwd naar het hok. Qua acceleratie is de auto die het ding moet vervangen nog sneller (BMW M3 V8 Bi-turbo), qua grip moet dit wel echt een enorme overtreffende trap zijn
Is wel een leuk ding, prijs is er ook naar. Helaas wel een pre-facelift, schijnt toch wel wat gekraak in het dashboard te zitten, wat helemaal verholpen is met het faceliftmodel.
[ Voor 57% gewijzigd door S_Chief op 19-07-2011 18:38 ]
De aandacht is ook niet te kort. Mensen kijken er naar of het ding een miljoen kost. Camera's worden tevoorschijn gehaald, mensen draaien om, best geestig. Alleen maar positieve reacties. Het mooiste, vaders met zoontjes die beide hetzelfde kijken
Volgens mij de nieuwe, ben ik eigenlijk vanuit gegaan. 530pk had ie standaard. Komt ook niet via Nederlandse importeur maar via de Duitse voorkeursdealer van Nissan.SChief schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:36:
GT-R, altijd leuk!Qua grip zal het inderdaad super zijn, er is weinig wat het beter doet dan dit ding.
Is het het nieuwe model of de vorige?
Overigens gemiddeld 62l/100km gereden gedurende 30 minuten. Gemiddeld heeft het ding tot nu toe 25l/100km gedronken. Da's ook een hobby.
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 19-07-2011 21:27 ]
K to the KillaZ
@ KillaZ: Het ligt vrijwel altijd hoger ja.
Aandacht sja, 't ding ziet er ook best gaaf uit vind ik. Lekker futuristisch, maar toch typisch Skyline (GT-R blijft toch een voortzetting van de Skyline lijn, ondanks dat ze de naam eruit hebben gehaald), kijk bijvoorbeeld naar de ronde achterlichten.
S50:

C10:

C110:

C210/C211:
R30 (

R31:

R32:

R33:

R34:

R35:

[ Voor 91% gewijzigd door S_Chief op 21-07-2011 00:43 ]
Vanwege mysterieuze en duistere redenen is de levertijd.......dnhelle schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:17:
[...]
And we have a touchdown... uh.. Earthquake.
Vervroegd!

Eind volgende week heb ik 'm.
Verwijderd
Ik heb de mijne (helaas al 3 jaar) te koop staan ivm migratie naar Spanje.
DM me als je interrese hebt of iemand kent met interesse
Hé, gaaf! Ik hoop wat foto's te zien als je em hebt.dnhelle schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:49:
[...]
Vanwege mysterieuze en duistere redenen is de levertijd.......
Vervroegd!![]()
![]()
![]()
Misschien handig om wat meer info van de auto (specs, staat e.d.) neer te zetten, wie weet zijn mensen dan sneller geïnteresseerd?Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:51:
Iemand hier geinteresseerd in een R32 GTST uit 1993?
Ik heb de mijne (helaas al 3 jaar) te koop staan ivm migratie naar Spanje.
DM me als je interrese hebt of iemand kent met interesse
[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 19-08-2011 00:12 ]
Geen probleem, kan worden gefixxed. Maandag bellen voor definitief aflevermoment.SChief schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:11:
[...]
Hé, gaaf! Ik hoop wat foto's te zien als je em hebt.Paar dagen geleden nog even erin gezeten, is een kandidaat om de opvolger te zijn van onze Primera (QQ of Juke).
Kijk aan, van harte!dnhelle schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:49:
[...]
Vanwege mysterieuze en duistere redenen is de levertijd.......
Vervroegd!![]()
![]()
![]()

Maar ook met name na 5 maanden APK-loos langs de weg gestaan te hebben en in die tijd ook de wagen absoluut niet nodig te hebben gehad. Dus bij mij viel het kwartje eindelijk dat ik hem ook eigenlijk niet nodig had.
En bij gebrek aan een klusplek kon ik hem ook niet in mn vrije tijd gaan bijlassen of het ABS probleem oplossen, of de stootstrips verwijderen, of een eigen uitlaat maken, of verdere WhiteLine spullen er op monteren, of de remmen reviseren en mn slotted schijven + mintex remblokjes monteren, of ook maar even de RVS header + katvervanger monteren (zou ik doen na de APK).
Toch dit ding 3 jaar in bezit gehad en een dikke 35.000km mee gereden. Waarvan ook 8 maanden stuk met een kapotte ontsteking in een erg lange, koude winter.
Voor 650 euro verkocht, blok wordt het reserveblok van een verbouwde micra k10, chassis wordt alles van een GTI turbo in gehangen wiens kenteken is ingenomen omdat hij chronisch niet door de APK komt ivm te hoge CO. Zal verder wel in onderdelen verkocht worden.
Boeiend, ik ben er van af. Bespaart een leuk bedragje per maand en mocht ik ooit 15k over hebben, dan koop ik er wel weer eentje (of een 1.6), las hem bij, hang er een SR20VE in, monteer van een andere wagen de remmen, etc
BThGvNeOA
In oktober de linkerwielkas aan laten pakken, wordt een nieuwe rand in gelast.
Ik heb nog nooit zoveel pech gehad met een auto op die geestelijke dwaling naar de Golf na dan.
Ik hoop echt dat het een keer ophoudt.
Bij geen enkele Max die ik zie kom ik die dingen tegen die ik heb.
Hoe vaak ik dat al niet gedacht heb na de aanschaf van m'n Primera.. Voor mijn gevoel stond hij 2x per maand bij de garage. En dan ook vaak met dingen waarvan de dealer zegt dat ze normaal nooit voor komen. Gewoon gevalletje maandagochtend auto denk ik[b][message=36632720,noline]
Ik heb nog nooit zoveel pech gehad met een auto op die geestelijke dwaling naar de Golf na dan.
Ik hoop echt dat het een keer ophoudt.
Bij geen enkele Max die ik zie kom ik die dingen tegen die ik heb.
Je had die VW van mij eens moeten zien, heb ik niet voor niets weggegeven, of de Opels die mijn zus/zwager gehad heeft. Die mankeerde stuk voor stuk veel meer met veel meer ellende dus ik moet dat gewoon vaker voor ogen halen.
Ik ben gewoon verwend de laatste 13 jaar dat ik 3 Nissan's gehad heb waar zo goed als nooit wat mee was en nu heb ik wel meer problemen dan toen.
En een aantal van die problemen zouden voor vele om mij heen geen probleem zijn, die hebben met hun wagens hetzelfde maar rijden gewoon door.
Ik vergeet vaak dat het geen nieuwe auto meer is maar een wagen die ook zijn km's heeft en dan hele normale onkosten kan krijgen.
Op die roest problemen na dan, dat is echt bij deze Max erger dan bij vele andere A33's die ik zie.
Review & goede foto's volgen snel! Wat een prachtbak...

Is het roest over de hele body of alleen bij een bepaalde gedeelte van een wagen? En kan je opnoemen wat je allemaal aan onderhoud heb laten doen aan de Max? Ben wel ff benieuwd nu.VieSix schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:51:
Oh zo erg is het ook weer niet, ik ben gewoon een zeikerd die van wie het perfect moet zijn.
Je had die VW van mij eens moeten zien, heb ik niet voor niets weggegeven, of de Opels die mijn zus/zwager gehad heeft. Die mankeerde stuk voor stuk veel meer met veel meer ellende dus ik moet dat gewoon vaker voor ogen halen.
Ik ben gewoon verwend de laatste 13 jaar dat ik 3 Nissan's gehad heb waar zo goed als nooit wat mee was en nu heb ik wel meer problemen dan toen.
En een aantal van die problemen zouden voor vele om mij heen geen probleem zijn, die hebben met hun wagens hetzelfde maar rijden gewoon door.
Ik vergeet vaak dat het geen nieuwe auto meer is maar een wagen die ook zijn km's heeft en dan hele normale onkosten kan krijgen.
Op die roest problemen na dan, dat is echt bij deze Max erger dan bij vele andere A33's die ik zie.
Wat verder nog meer gehad, 1x bobine en sinds een paar weken komt het probleem van voorheen weer terug dus lijkt wel of er weer een bobine aan zich meld.Blijven er dus nog 5 over.
Dan de balk onder de radiator die doorgerot was.
Een koplampensproeier die ik kwijt geraakt was (al was dat meer mijn schuld, had eerder winterbestendige ruitensproeiervloeistof bij moeten vullen)
Remklauwen achter (zaten helemaal vast) plus remblokken rondom.
Lager van de aircofan kapot dus nieuwe erin.
De cruisecontrol werkt ook niet helemaal lekker wat volgens ons door het vacuümpompje (of hoe dat ding ook heten mag) komt.
2 voorbanden, en dan de normale (grote) beurten.
& Vandaag de stabilisatorstangen laten vervangen.
Het ergste blijf ik de roest vinden
Zit niets ernstigs op je lijstje behalve de roest.
[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 26-08-2011 21:50 ]
Zover ik weet geen schade, heeft rondom last van roest, Die ene balk, en dan de wielkasten achter.
En ik heb jaren zonder echte problemen gereden dus alles lijkt nu veel erger nu ik echt wat eraan krijg.
Die bobine's is een bekend probleem van de 3L versies. Zijn per stuk best prijzig en aangezien ik er 6 moet hebben......
Die balk is een bekend Nissan probleem.
Die remklauw kan te maken hebben (is mij verteld) met het feit dat de vorige eigenaar de handrem nooit/weinig gebruikte.
Dus al met al valt het op de roest na best mee
Had ik jaren in eurocrap gereden dan was ik er waarschijnlijk aan gewend
Als ik naar mijn ene zus kijk wat die al niet door de jaren heen gehad heeft met diverse Opel's....
En mijn andere zus heeft een Primera GT (Chrome Flaire) en die heeft eigenlijk ook niet echt problemen als ze het onderhoud goed bijgehouden had.
Mijn Sunny Coupé, nooit problemen bij mij en ook de jaren bij mijn zus (van die GT) ook nooit problemen.
Jaren Almera gereden eigenlijk ook nooit problemen.....
Heb eigenlijk nog steeds weinig problemen met mijn P11-144.
Alleen de roest bij de LPG aansluiting is jammer; en de transmissie maakt mij te veel geluid dat baart me een beetje zorgen. Voor de rest geen problemen en still rolling
Nissan Qashqai Connect Edition
1.6l Benzine NightShade
Testrit
Na afloop van het leasecontract van mijn voorgaande auto, een VAG 1.9tdi, ben ik op zoek gegaan naar een vervanger die:
A. Voordeliger in de bijtelling is.
B. Meer ruimte / betere zitpositie biedt.
C. Liefst een station is.
D. Voorziet in een goede reisauto voor veel km's (ca. 30K per jaar).
Na een lange lijst auto's te hebben getest, is de shortlist teruggebracht tot de Astra Station (1.4l benzine) of Qashqai 1.6. Naast het feit dat de Astra Station in vergelijking tot de QQ een ondergemotoriseerde 20% versie biedt, was de catalogusprijs te hoog voor datgene wat de auto in de basis bood. Daarnaast had Nissan een goede aanbieding met de Connect-edition, waar veel accesoires in de prijs waren inbegrepen.
Bestelling en levering
Rondom snel. Na bestelling in mei, is de auto via Visscher in Tiel besteld en uitgeleverd op 25-8.
De communicatie door Visscher is goed te noemen, helder en duidelijk.
Eerste rij-ervaringen
Na ontvangst van de auto en het instellen van de eerste zaken, was het tijd voor het eerste stuk rijden. Buiten een hoop bekijks is het zitcomfort en -hoogte een verademing. Meer overzicht en reactievermogen in het verkeer is een groot verschil met de lage zit van de voorgaande auto. Wat wel wennen is, is het verschil in motorisatie. Waar de diesel tot 2500toeren schakellui te rijden is, is de 1.6 benzine met 117pk een voldoende krachtige motor, zolang hij maar op tijd zijn gas en toeren krijgt.
Na 1000km
Na 1000km kan al worden geconcludeerd dat de rijgeluiden van de auto een genot zijn. Rustig, stil, goed afgeveerd. En een goed weggedrag gecombineerd met een goede Versnellingsbak. Helaas zijn wel de navigatiekaarten verouderd, de wegsituatie in Eindhoven ter voorbeeld is nog in de oude situatie weergegeven.
Qua uiterlijk ben ik blij dat de auto geen design/chroompack heeft gekregen, zo houdt hij nog iets van zijn ingetogen karakter. Al is dat vrij lastig met 18" wielen... Ook als leaserijder nu eens goed gekeken naar het motorgedrag, wat hier op het forum vaak bekritiseerd wordt. Ik zie echter dat als de auto wat sportiever wordt gereden, dat hij zowel binnen de bebouwde kom als daarbuiten tot op snelwegniveau heel goed mee komt. Wat me wel opvalt is het hoge benzine-verbruik. Uiteraard valt dat tegen als er eerst ca. 1 op 16/17 werd gereden, maar met een gecombineerd verbruik van 8.4 op de 100 wil ik binnenkort eens de boordcomputer resetten en een nieuwe long-term meting doen.
Samenvattend:
Kijken we naar de doelstellingen die de QQ moest invullen, is dat ruimschoots gelukt.
Hij is voordeliger, gemoedelijker, en veel prettiger qua rijgenot. Zijn zitpositie is perfect, en meer dan comfortabel. Helaas geen station, maar wel meer dan voldoende bergruimte. Qua reisafstanden is hij mede door zijn snufjes (stuurwielbediening, navigatie, achteruitrij-camera, telefoonintegratie, pano-dak) een prettige reisgezel. Ben ik tevreden? Meer dan!
Pro's:
- Comfort en zitpositie
- Uitstraling
- Accesoires en uitrusting
- Voordeel in leaseprijs
Con's:
- Omschakeling diesel naar benzine
- Verbruik
- Ouderdom kaarten
Toen ik net mijn 350z had was het verbruik gemiddeld 1 op 5/6. Nu ligt deze mooi op 1 op 9/10 omdat je hem niet zoveel meer hoef te showen.
(Heel mijn familie is auto gek dus iedereen komt altijd langs als ze nieuwe auto hebben)
Maar overigens mooie auto! Misschien ooit op een dag dat ik oud/volwassen/serieus ben neem ik erook zo 1.
[ Voor 10% gewijzigd door itsleon op 31-08-2011 17:16 ]
Zou voor mij een waardig opvolger zijn van mijn Max.
@VieSix thanks
Echt zuinig is die motor niet. Ik heb dezelfde motor in een Juke zitten en ik rij gemiddeld 1 op 13-13,5 ernee. Zoals je al aangaf is het een motor die van hoge toeren houdt. Onder de 3500RPM is ie erg tam.dnhelle schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:24:
@itsleon inderdaad, eerste stukjes waren kort en hoogverbruik. Nu zie ik dat de teller meer richting de 5-7 op de 100 wijst..

It's over 9000!!111
Bezoek deze site dan eens: Nippon Classic Cars
Misschien is het verstandig als je deze vraag stelt op het forum van de nissan club (niet dat ik wil promoten maar daar weten ze vast wel het antwoord)
@ Japser: Opgerekte distri bij een P12? Is het een CVT (daar komt het sneller voor dan bij een handbak)?
EDIT: Lees net op NCN dat het zo te zien een handbak is.
[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 26-09-2011 13:39 ]
Idd, 1.8 benzine motor, handgeschakeld met 166k op de teller.SChief schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:37:
@ Japser: Opgerekte distri bij een P12? Is het een CVT (daar komt het sneller voor dan bij een handbak)?
EDIT: Lees net op NCN dat het zo te zien een handbak is.
Ketting kan zeker worden opgerekt, net zoals de ketting van je fiets. Maar daarvoor zit er in de blokken van nissan een hydraulische kettingspanner. Deze wil wel eens slechter gaan werken door wat vervuilde olie of slijtage. Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord dat de ketting vervangen moest worden, ook niet bij blokjes met 250k+ op de teller... Heb het dan wel over GS, GA en SR blokken.Japser schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:00:
Hebben jullie wel eens gehoord van de mogelijkheid dat de distributieketting van een P12 kan zijn opegerekt? Wat zijn de symptomen hiervan? Mijn dealer zegt namelijk dat de ketting vervangen moet worden a 1450,- euro's.
[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 27-09-2011 01:25 ]
BThGvNeOA
Nog nooit gehoord? Dan zit jij op de verkeerde sites.DropjesLover schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:25:
[...]
Ketting kan zeker worden opgerekt, net zoals de ketting van je fiets. Maar daarvoor zit er in de blokken van nissan een hydraulische kettingspanner. Deze wil wel eens slechter gaan werken door wat vervuilde olie of slijtage. Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord dat de ketting vervangen moest worden, ook niet bij blokjes met 250k+ op de teller... Heb het dan wel over GS, GA en SR blokken.
Het komt in ieder geval niet veel voor, maar als je pech hebt dan kost het je aardig wat centen ja.
Vanwege de koppeling tussen nokken en krukas zal de snelheid waar beiden op ronddraaien altijd het zelfde blijven, 200 schakels = 200 schakels. En die minimale extra ruimte tussen de schakels... Lijkt me niet dat dat veel schade aan kan richten, hoogtens dat je lift en ontsteking een paar graden uit pas gaan lopen en dus je vermogenskromme _ietsjes_ anders wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 28-09-2011 20:05 ]
BThGvNeOA
439.100 km
p11-144 2.0
Wat rijdt die auto toch verschrikkelijk lekker met die auto en zeker even terugschakelen in zijn naar de 4e gear en dan gassen boven die 4000 toeren. pfff dan wil die auto echt gewoon doorgaan. Ik heb soms gewoon een gemiddeld verbruik van 1 op 13 gehaald voor een 2 liter bak. Echt wat een topauto.
Moet wel nog een aantal dingen aan de auto doen zoals de linkersproeier heeft losgelaten, nieuwe banden, remmen controleren en eventueel vervangen (veel gepiep). Ik wil er eigenlijk wel 17 inch velgen onder hebben want 16 inch tja is het net even niet. Er moeten toch 4 nieuwe banden op dus vandaar.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Roest is geen zwak punt van een P11(-144), maar juist een sterk punt.itsalex schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:36:
Wat zijn de echt zwakke punten van een P11-144 2.0 CVT? Roest is volgens mij top 1 ervan. Ik zit erover na te denken om die auto van mijn pa over te nemen want die wil een QQ maar ik wil zijn auto niet weg doen met die heerlijke uitrusting voor Sport M6 Hypertronic en dan met die Xenon lichten en die lekker sportstoelen. De auto heeft net 145k gehaald in 12 jaar.
Wat rijdt die auto toch verschrikkelijk lekker met die auto en zeker even terugschakelen in zijn naar de 4e gear en dan gassen boven die 4000 toeren. pfff dan wil die auto echt gewoon doorgaan. Ik heb soms gewoon een gemiddeld verbruik van 1 op 13 gehaald voor een 2 liter bak. Echt wat een topauto.
Moet wel nog een aantal dingen aan de auto doen zoals de linkersproeier heeft losgelaten, nieuwe banden, remmen controleren en eventueel vervangen (veel gepiep). Ik wil er eigenlijk wel 17 inch velgen onder hebben want 16 inch tja is het net even niet. Er moeten toch 4 nieuwe banden op dus vandaar.
Zwak punt van -144 met CVT is jawel, de distributieketting. Ik zou er niet van schrikken overigens, op tijd nakijken en preventief vervangen voorkomt een hoop ellende en je blijft heel veel plezier beleven aan zo'n wagen.
Net ff flink de P11 de sporen gegeven, blijft toch heerlijk om te doen.
Sterk punt van de roest kan je wel zeggen. De deuren waren al krokant aan het worden en ik vrees voor de dorpels maar ja dat moet de brug maar uitwijzen want ik ga ook meteen die koplampsproeier proberen opnieuw vast te krijgen.
Ik zal die ketting wel controleren of daar alles goed mee is want ik hoorde dat de auto soms rare geluiden aan het maken was.
Ik heb een VW Golf 6 zelf maar ik rij echt veel liever in die Primera want die staat NOOIT aan de kant en dat kan je niet zeggen van die Golf 6. Mijn pa zegt vaak genoeg "neem lekker de auto mee anders blijft die maar in de garage staan en niet zoals jouw auto die ook in de garage staat maar bij de dealer". Fijn zo'n opmerking over mijn Golfje (daar mankeert echt altijd wat mee).
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Merk je trouwens echt wat van de V-Power? In de P11 is eigenlijk nooit iets anders geweest dan Euro 95.
TS is weer helemaal up-to-date.
[ Voor 21% gewijzigd door S_Chief op 29-09-2011 18:09 ]

Afijn...
Voordat ik m'n huidige auto gevonden had, stond er toevallig een in de buurt te koop, maar helaas was er iemand dezelfde dag ook gekomen had 'm voor me neus weggekaapt.
Balen als een stekker, en vooral de kleur en vorm had me wel overtuigd..
Maar bij het verder zoeken kwam ik stomtoevallig eenzelfde tegen die maar zo'n 30km van huis te koop stond.
Vorige week gaan kijken met een neef van me, en door beide wel goed bevonden na de testrit. En gekocht
Specs:
Nissan 100NX 1.6, 1996
km-stand: ~153.600km
(Ik de garage naderhand nog mailen wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen was, niet wetende dat er blijkbaar een ketting in de 100NX zit

APK zat er wel op voor nog zo'n 10 maanden, ik ging wel even naar de lokale garage om de olie te vervangen. Er zat teveel in, en ik niet nachecken hoelang er alles in had gezeten. Werd op 't eind een kleine beurt
Obviously is het geen nieuwe, en naast een paar oppervlakkige krasjes/deukjes en miniscule roestplekjes zijn er eigelijk maar twee dingen waar nog aan gewerkt moet worden.
De einddemper vertoont al flink slijtage en zal prolly wel binnen een jaar of wat vervangen moeten worden.
De targa's zijn gelukkig in goed genoeg conditie dat er in de regenbuien van afgelopen dagen niks binnen het interieur is gekomen, en bij het checken alleen een paar druppels buiten de rubbers.
De rubbers van de targa's zelf zijn in de hoeken bij de deuren wat minder geworden, kleine scheurtjes en zit op een paar punten los. Dat zal nog dichtgemaakt moeten worden. Als iemand nog ideeen heeft of weet, of het kan repareren zou dat natuurlijk altijd welkom zijn
Natuurlijk horen er nog plaatjes bij, en ik moet wel zeggen dat het een mooie automobiel is, vooral na een goede frisse wasbeurt

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie op 08-01-2012 12:03 . Reden: foto-url's updated ]
C:\>_