Het grote Nissan topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58

Krentenbol

Prutz0r

theBandit schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:28:
Je zou het eens bij de Nissan Club Nederland kunnen vragen op het forum aldaar.
Daar zijn een aantal personen met zo'n zelfde Coupé volgens mij.
Dankjewel. Gedaan :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mooie bak die Maxima uit de US. Als je kijkt naar de Infinity G37 Sedan dan zie je het model wel een beetje terug komen.
Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/vehicle-pictures/2010/infiniti/g37/07804031990001-480.jpg

Het grote probleem van de Infinity is dat hij volgens mij net een jaar op de markt hier is. En hij daarom gewoonweg veel te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
SChief schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:01:

Ik heb je ff snel een avatar gefixxt: http://www.nissanclub.nl/...35421.msg510052#msg510052 Kijk maar of je het wat vindt. :)
Zekers Thnx ;)
;)

Edit: heel fijn avatar gewijzigd maar de wijziging wordt niet doorgevoerd om een 1 of andere redenen :?
Ik wacht even af....

[ Voor 18% gewijzigd door Ad de Jong op 12-10-2010 19:44 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
BlueKeenan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:23:
Mooie bak die Maxima uit de US. Als je kijkt naar de Infinity G37 Sedan dan zie je het model wel een beetje terug komen.
[afbeelding]

Het grote probleem van de Infinity is dat hij volgens mij net een jaar op de markt hier is. En hij daarom gewoonweg veel te duur is.
Jup, als je in de markt bent voor een luxe Nissan, kan je beter een Infiniti (met een i, geen y ;) ) nemen. Maar net wat je zegt, sinds kort op de markt, weinig occasions, duur duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Aangezien de reserve sleutel van mijn Maxima QX niet helemaal lekker meer werkt (drukker voor te vergrendelen, ontrgrendelen is iets beter) en de huidige ook al wat jaren erop heeft zitten was ik info aan het zoeken voor een vervanger daarvoor.

Ik kwam op marktplaats deze advertentie tegen van klapsleutels.

Heeft iemand hier ervaring mee of andere suggesties.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet bij de dealer zelf geïnformeerd heb maar die prijzen zullen wel boven het dak uitkomen ben ik bang.

Ik heb voor de Almera wel eens een originele sleutel gekocht en die was heel gemakkelijk te programmeren.
Is dat bij de Max ook zo te doen of is dat toch echt dealer werk?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 05:17

psy

BlueKeenan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:23:
[afbeelding]

Groot verschil is wel dat de Maxima (en Altima) FWD is en de G35/G37 (alle Infiniti's) RWD zijn. Ik denk dat dat een groot verschil is in rijbeleving.....ok en ruimte binnenin hahaha.
theBandit schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 10:47:
...heel verhaal over balk + Maxima ;) ...
Pff slecht verhaal over die balk zeg. Wat een prachtbak vind ik zo'n Maxima (is het diezelfde van op de foto?). Zelf rij ik een Primera ook uit 2000 vanaf nieuw waar inmiddels 408.000 op staat _/-\o_ geweldige wagen. De 500.000 is mijn streven. Ook een geweldig blok op LPG (2 liter).
Zou best zo'n Maxima willen als opvolger echter de 3 liter V6 schijnt niet zo goed tegen LPG te kunnen helaas.

Heb dus ook al naar die USA Maxima gekeken voor import die kan wel op LPG 8) maarja dat is iets voor later.

Heb zelf trouwens geen roestproblemen met de Primera alleen bij de LPG aansluiting maar dat kan je Nissan niet aanrekenen. Voor de liefhebbers http://www.autoweek.nl/au...san-Primera-20-Sport-Plus

[ Voor 77% gewijzigd door psy op 13-10-2010 12:33 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
theBandit schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:34:
Aangezien de reserve sleutel van mijn Maxima QX niet helemaal lekker meer werkt (drukker voor te vergrendelen, ontrgrendelen is iets beter) en de huidige ook al wat jaren erop heeft zitten was ik info aan het zoeken voor een vervanger daarvoor.

Ik kwam op marktplaats deze advertentie tegen van klapsleutels.

Heeft iemand hier ervaring mee of andere suggesties.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet bij de dealer zelf geïnformeerd heb maar die prijzen zullen wel boven het dak uitkomen ben ik bang.

Ik heb voor de Almera wel eens een originele sleutel gekocht en die was heel gemakkelijk te programmeren.
Is dat bij de Max ook zo te doen of is dat toch echt dealer werk?
Als ik even logisch nadenk, dan zal zo'n aftermarket klapsleuteltje niet werken omdat er geen NATS (Nissen Anti-Theft System) chip inzit. Dit zit wel in een originele sleutel. Programmeren van de afstandsbediening is zelf te doen (althans, wel bij de P11), programmeren van de NATS chip moet je laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Klopt was ik even vergeten, ik heb de handzenders van mijn NATS die ik achteraf in had laten bouwen los bij besteld. (van de Almera) De sleutel zelf niet.
Maar in mijn huidige sleutel zit dus alles dus ik moet dat gedeelte vervangen.
Ik zal wel eens bij een dealer binnen lopen als ik er 1 tegen kom.

Bedankt voor het toevoegen op de O.P.
Btw, ik weet dat mijn Max er op het moment niet op zijn mooist bij staat, maar om hem maar meteen 3 jaar ouder te schatten :| ....tssss tis un sgande.... :F

:+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hahahaha, dat is omdat ik de template kopieer van de auto boven je. Wegens de omstandigheden thuis ben ik er niet zo goed bij, mijn excuses.

[ Voor 2% gewijzigd door S_Chief op 13-10-2010 22:06 . Reden: Kan niet eens een fatsoenlijke zin opstellen \o/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Geen excuus nodig, foutjes waar we om kunnen lachen zijn altijd welkom ;)

Sterkte thuis.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Nog geen 10 minuten geleden telefoon gehad, de balk is zelfs al zo goed als binnen.
Als het een beetje meezit dan volgende week donderdag weer 6 kabouters op de stoep, yeahhhh
*O* *O* *O*

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kijk, dat is nog eens goed nieuws. Het is dat ik echt verknocht ben aan de P11, anders had ik em ook al lang weggedaan voor een A33 VQ30. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
begin er niet aan. Je wil niets anders meer haha
Ik was ook (en nog) helemaal weg van een Primera. Gewoon een superauto vooral de GT en de SE maar nu ik deze Max heb......
Power doet me toch niets meer zeker niet in NL. Begin te oud te worden daarvoor denk ik haha.
Cruisen rules met zo'n schip :p
Toen ik zo'ndik 15 jaar geleden eens in een Maxima gereden had was ik verkocht.
Een betere en fijnere ervaring t.o.v. de mb's waar ik toen veel in reed.

[ Voor 3% gewijzigd door Ad de Jong op 15-10-2010 14:11 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nou of power je niets doet.. Je hebt toch wel 200PS onder je rechtervoet. Laat staan als je er een supercharger opzet, kunnen deze blokken prima hebben. :9

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LxSUvUfbDRw]

[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 15-10-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Yeah... en die 200 paardjes doen hun werk goed als het er op aan komt hehehe.
Maar dat was niet de reden dan ik voor de 3.0 L gekozen heb :P
Meer omdat hij zo soepel is. Maar kom eens boven de 4000 rpm..... dan schot hij flink in je rug 8)

Zal je vast wel eens gevoelt hebben :P
Maar jij hebt ook nog wel eens een A33 ipv een P11 :+
Het verbruik is wat het ergste is, zeker als je korte afstanden doet net als ik (woon werk is ongeveer 2x 13 km) maar wat je er voor terug krijgt.
Hoe moe je ook bent na je werk, op het moment dat je instapt en naar huis vaart met het schip uhhh rijdt met de Max...... _/-\o_

Edit: mooi filmpje :)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik ben te gehecht aan de P11 om em weg te doen voor een A33. Maar goed, mag absoluut niet klagen met een SR20. Soepel blok in zowel lage als hoge toeren, maar zoals de VQ30 ook erg rev happy, hoe meer toeren, des te harder ie begint te trekken.

Twijfel nog altijd wat ik ermee wil gaan doen, n/a houden, turbo erop of vervangen door een VE. Huidig blok heeft slechts 80dkm gelopen en is in nieuwstaat, dus eruit halen is best zonde.
psy schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:29:
[...]
Pff slecht verhaal over die balk zeg. Wat een prachtbak vind ik zo'n Maxima (is het diezelfde van op de foto?). Zelf rij ik een Primera ook uit 2000 vanaf nieuw waar inmiddels 408.000 op staat _/-\o_ geweldige wagen. De 500.000 is mijn streven. Ook een geweldig blok op LPG (2 liter).
Zou best zo'n Maxima willen als opvolger echter de 3 liter V6 schijnt niet zo goed tegen LPG te kunnen helaas.

Heb dus ook al naar die USA Maxima gekeken voor import die kan wel op LPG 8) maarja dat is iets voor later.

Heb zelf trouwens geen roestproblemen met de Primera alleen bij de LPG aansluiting maar dat kan je Nissan niet aanrekenen. Voor de liefhebbers http://www.autoweek.nl/au...san-Primera-20-Sport-Plus
Had het bericht op NCN gezien ja, 408.000KM, prachtige prestatie! Hoe bevalt de auto nu? Motor e.d. nog allemaal even lekker? :) VQ blokken houden inderdaad niet van LPG, helaas. Maar waarom zou de USA Maxima (A35) wel op LPG kunnen? Dat is een VQ35DE.

[ Voor 58% gewijzigd door S_Chief op 15-10-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:18

DropjesLover

Dit dus ->

Paar dagen geleden opgehaald, mn slotted remschijven:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0033.jpg

Nu ff kijken wanneer ik de hele handel kan demonteren, stralen, reviseren en inbouwen (met de HEL remleidingen en de Mintex remblokjes). Hopelijk ben k dan ook verlost van wat kleine rammeltjes en piepjes van mogelijk aanlopende remblokjes. En misschien ff voor de gein een paar ABS onderdelen weer terug inprikken, misschien dat ie t met nieuwe blokken en schijven wel weer doet :)

En eindelijk pakkingen voor mn uitlaat, grafiet-schijven voor mn nog te monteren RVS uitlaatspruitstuk (ringen zijn voor tussen de header en voorpijp), en een flexibeler, dikker stuk voor tussen de laatste flens, want daar staan de flenzen letterlijk zo )(.
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/IMAG0036.jpg

Ook ff een paar fotootjes gemaakt van mn ietwat opmerkelijke roest, een verstopte afwatering in de A en B stijl veroorzaakt dit:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0030.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0032.jpg

Jammer dat t nu weer minder weer aan het worden is, afgelopen maandag nog heerlijk zonder dak gereden. Geweldig, zo'n targa-dak. Eigenlijk jammer dat er geen moderner (en betaalbaar) alternatief is...

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 15-10-2010 19:45 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Je zou kunnen kijken voor een oude MX5. Maar goed, zo te zien is het wel het begin van het einde met de 100NX....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Vanmorgen onverwacht telefoon.... bekend nummer..... en de laatste keer dat die onverwacht belde was geen fijn nieuws.
Nu gelukkig anders.... 2 dagen eerder dan verwacht is de Max weer klaar.........yeeeeehaaaaa :D

Na 2 dagen een leen Sjeefroslet Matiz (die overigens zeker niet slecht rijdt, integendeel heerlijk wagentje voor dat formaat)toch errug blij dat ik de sloep weer terug heb :)

Nu hopen op mooi weer zaterdag, dan gaan we hem eens verrassen met een fijne nieuwe waslaag en het leer met een lekkere leerbehandeling :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Zondag 31 oktober heeft Nissan Club Nederland een meeting bij de Mc Donalds in Veldhoven.
Topic op het forum

Misschien dat er hier nog liefhebbers zijn die nog niet op het forum aldaar zitten maar toch interesse hebben.....
Het is van een of 12 tot een uurtje of 5. (voor de duidelijkheid, 12:00 - 17:00, je zal altijd zien dat er goochemerds bij zijn die daar 's nachts staan :+ )
Er zijn op het moment al zo'n 25 Nissan's en een stuk of 6 onder voorbehoud.
Voor een lijstje met wat voor wagens er allemaal komen moet je even dat forum bekijken, dat ga ik hier niet plaatsen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

@spy wat een gave myreview om te lezen!

400.000 km dat haal ik pas als ik de stand van mijn p11GT en die WP10 van mijn ouders optel (210.000 en 240.000)

Je lof voor de SR20 kan ik alleen maar beamen wat een machine! Zeker in blacktop uitvoering 150PK is hij niet houden!

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
En als we non-productie blokken ook mogen meetellen; het BTCC blok, zo'n beetje het uiterste met een n/a SR20. Dat is gewoon oppermachtig, 300PS uit een n/a 4-cilinder. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jaren 90 BTCC ruleert de pan uit. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Zo'n BTCC blokje is wel interessant, wat heb je er allemaal voor nodig eigenlijk en wat is er nog van te krijgen eigenlijk?
Ik weet wel dat je met ITB's (individual throttle bodies) op een SR20DE blokje al naar de 180kp gaat, wel een upgrade van ~1500 euro en je moet je ECU ook aanpassen...

ff aan de knutsel geweest in mn autootje :)

vorige eigenaar had de sigarettenaansteker verplaatst naar een onhandige plek (incl schilderstape om de aan elkaar geknoopte kabeltjes, dus ik hem weer terug verplaatst (met knijp-sokjes). En gelijk t lampje van mn middenconsole gefixt, die was blijkbaar los gekomen :? Dus de verlichting van mn verwarming enzo doet t ook weer :)

oude ding:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0055.jpg

Ingebouwd (eerst zat de aansteker in het horizontale plankje voor de pook, half onder de asbak :X
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0057.jpg

Light!!!
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0058.jpg

Alleen de sigarettenaansteker doet het... nouja, wel en niet. De aansteker doet het, die wordt wel warm. Maar mn telefoon-oplader doet het niet, en na een minuutje kloten begon het wat te ruiken en kwam er ineens een beetje rook uit t stekker-ding... toch maar weer eens nieuwe batterijen in mn multi-meter stoppen en eens doormeten.

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 06-11-2010 17:55 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
DropjesLover schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:51:
Zo'n BTCC blokje is wel interessant, wat heb je er allemaal voor nodig eigenlijk en wat is er nog van te krijgen eigenlijk?
Ik weet wel dat je met ITB's (individual throttle bodies) op een SR20DE blokje al naar de 180kp gaat, wel een upgrade van ~1500 euro en je moet je ECU ook aanpassen...
[...]
Wat ervan te krijgen is? Eh, zowat niets? :+ Je hebt een paar blokken, maar die zijn enorm duur. Zijn ook niet geschikt om als daily te gebruiken. Blok is 180 graden gedraaid. 't heeft een GTi-R kop (54C), zit vast aan een seq 6-bak. Zijn nog 1000 dingen die anders zullen zijn dan een normale SR20, ken ze niet allemaal. Trouwens, de hele auto woog 975KG, moet je nagaan hoe hard dat zal gaan. _/-\o_

Maar goed 300PS uit een n/a SR20DE krijgen, dan kan je zelf wel denken over de veranderingen die gemaakt zijn aan zo'n blok.

Trouwens, wat voor lampje heb je erin gestopt? Ziet er niet echt heel helder uit.

Zit zelf ook te denken wat ik met mijn blok zal doen. Als ik em n/a wil houden is het mooi om de complete uitlaatlijn te vervangen en andere nokkenassen (Tomei Poncams) erin te leggen. Vrij betaalbaar en het is een hele leuke upgrade. Liefst zou ik eigenlijk rond de 220PS n/a willen halen, maar dat is best moeilijk (lichtjes uitgedrukt)

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 06-11-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Het lampje is een standaard T10 lampje van de Halfords (ideale zaak voor dat soort meuk). hoort ook niet heel fel op te lichten, en het was nog een beetje licht buiten, dus dan lijkt het al snel minder fel.

220pk n/a... Ik zou gaan voor ITB's (instant 180pk uit een SR20DE hoorde ik), een setje S4 nokkenasjes en goede kleptiming/vonk vervroeging, een goede in en uitlaat en je moet al een heel eind komen. Misschien nog andere zuigers, maar k weet niet hoe veel daar n/a voor te krijgen is aangezien je met een turbo net je compressie wilt verlagen en een turbo-upgrade meer gedaan wordt...

ITB's: €1500
S4 nokken: €300
aangepaste ECU (voor de ITB's sowieso nodig): €200-300
volledig 2,5" uitlaat: header+downpipe €200, katvervanger €100, midden + einddemper: €600
BOMZ air intake: € 175

Kleine 3175 eurootjes.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Sja aangepaste ECU, zit te denken om een GT ECU te nemen en dan een Nistune board erop te zetten, imho het netste wat ik kan doen. Maar goed ik ben niet heel bekend met ITB´s, moet daar eens goed over gaan lezen. Sja over de nokken, twijfel tussen de S3R, Tomei Poncams en de S4. Het moet wel soepel blijven lopen als ik bij het stoplicht sta. Uitlaat neem ik sowieso 2.5¨, heb al een catback gevonden voor 330 dollar (2.5¨, stainless met Borla einddemper). Dus dan nog een header+downpipe, tussendemper (ja, deze wil ik behouden!!) en een high-flow cat. Ik ga geen katvervanger plaatsen, het scheelt weinig in kracht en ik geef ook wel om het milieu. Andere zuigers is mogelijk, ik ken wel een setje van CP. Dan natuurlijk nog de overige meuk zoals koppeling, vliegwiel, poelies e.d.

Ik ga in ieder geval beginnen met een uitlaatlijn en mooi setje nokken. Over de rest moet ik echt goed gaan lezen hoe dit het beste gedaan kan worden. Het moet een echte GT blijven, dus te gebruiken als een daily driver, maar tegelijk ook over de Ring kunnen rijden. Kwa onderstel denk ik ook aan BC Racing, dankzij Laurens. Uiterlijk wil ik gaan aanpakken door gewoon een GT bodykit te monteren.

Remmerij moet ik ook nog even uitvogelen, S14a upgrade is niet slecht, maar zoveel beter is dat nou ook weer niet. Ik begin iig met een mooi setje remblokken, moet nog even kijken waarvoor ik ga. Over elk blokje zijn er positieve en negatieve ervaringen te vinden. Want nogmaals, het moet een GT blijven, dus geen idioot gepiep wanneer ik elke keer lichtjes tegen de rem aantik.

Over je lampjes, je kan ook Philips Bluevisions plaatsen als het T10 is, geven strak fel wit licht, stukken beter dan een standaard lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

SChief schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:40:
Sja aangepaste ECU, zit te denken om een GT ECU te nemen en dan een Nistune board erop te zetten, imho het netste wat ik kan doen. Maar goed ik ben niet heel bekend met ITB´s, moet daar eens goed over gaan lezen. Sja over de nokken, twijfel tussen de S3R, Tomei Poncams en de S4. Het moet wel soepel blijven lopen als ik bij het stoplicht sta. Uitlaat neem ik sowieso 2.5¨, heb al een catback gevonden voor 330 dollar (2.5¨, stainless met Borla einddemper). Dus dan nog een header+downpipe, tussendemper (ja, deze wil ik behouden!!) en een high-flow cat. Ik ga geen katvervanger plaatsen, het scheelt weinig in kracht en ik geef ook wel om het milieu. Andere zuigers is mogelijk, ik ken wel een setje van CP. Dan natuurlijk nog de overige meuk zoals koppeling, vliegwiel, poelies e.d.

Ik ga in ieder geval beginnen met een uitlaatlijn en mooi setje nokken. Over de rest moet ik echt goed gaan lezen hoe dit het beste gedaan kan worden. Het moet een echte GT blijven, dus te gebruiken als een daily driver, maar tegelijk ook over de Ring kunnen rijden. Kwa onderstel denk ik ook aan BC Racing, dankzij Laurens. Uiterlijk wil ik gaan aanpakken door gewoon een GT bodykit te monteren.

Remmerij moet ik ook nog even uitvogelen, S14a upgrade is niet slecht, maar zoveel beter is dat nou ook weer niet. Ik begin iig met een mooi setje remblokken, moet nog even kijken waarvoor ik ga. Over elk blokje zijn er positieve en negatieve ervaringen te vinden. Want nogmaals, het moet een GT blijven, dus geen idioot gepiep wanneer ik elke keer lichtjes tegen de rem aantik.

Over je lampjes, je kan ook Philips Bluevisions plaatsen als het T10 is, geven strak fel wit licht, stukken beter dan een standaard lampje.
Catback betekend dus middendemper + einddemper, catback = back end of the catalisator ;)
En voor 330 doller kan je er zeker aan komen, alleen als je hem laat verzenden uit een dollar-land betekend dat dus (vanwege de afmetingen) zo'n 300 doller aan verzendkosten... Anders ben ik ook zeer geinteresseerd!

Header en downpipe heb ik al, van Megan Racing. Mooi spul, nu nog monteren :P
Komt wel eens voorbij zetten via NCN of (zoals ik) de 100nxclub. Anders dus ook redelijk betaalbaar te krijgen via ebay voor ~ 200 euro incl verzenden.
Koppeling, een 6puck gripforce ben je, via Ebay, ook zo'n 200 euro voor kwijt. Heb ik namelijk ook :P

Grotere remmen wil niet noodzakelijk betekenen dat je bij ff aantikken ook meteen vol in de ankers gaat. Een ferrari of een bmw M5 kan ook soepel remmen ;)

Die bluevision lampjes ken ik, die heb ik in mn dashbord/klokkenbak zitten. Erg fijne lampjes, vond het wat overkill (en wat lastig te vinden) voor in mn middenconsole, het doorschijnende gedeelte is immers groen getint.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb het niet helemaal goed gezegd. Catback is idd ook + de middendemper. Alleen kan ik de pijpen en einddemper samen voor 330 dollar kopen, en dan moet ik nog los een middendemper vinden en die ertussen lassen. Verzendkosten zullen vast en zeker niet meevallen, maar dan blijft het nog steeds goedkoop. Heb wel een interessante koppeling van Exedy gezien, schijnt wel prima te zijn.

En ik weet dat grotere remmen niet gelijk is aan meteen als een gek remmen, maar ik heb het over remblokken die bij het minste al beginnen te piepen (dus de blokken he, niet de banden). :P

Maar goed, veel plannen enzo, heb hier ook weinig verteld daarover (heb ik nergens gedaan). Dit vanwege dat ik gewoon niet zeker ben of het allemaal wel doorgaat en wat er nou precies gaat geberen. We zullen zien, hoop er natuurlijk wel op! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

cactusman schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:44:
@spy wat een gave myreview om te lezen!

400.000 km dat haal ik pas als ik de stand van mijn p11GT en die WP10 van mijn ouders optel (210.000 en 240.000)

Je lof voor de SR20 kan ik alleen maar beamen wat een machine! Zeker in blacktop uitvoering 150PK is hij niet houden!
Dankje lees dit nu pas 8)

Die SR20DE is een snoepje en dan heb ik slechts de normale 140pk. Heb laatst in een fonkelnieuwe Astra 1.4 turbo gereden deze heeft ook 140pk en wat meer koppel door de turbo. Je merkt wel degelijk dat dit een veel kleinere motor is, vanaf stationair heeft deze het moeilijker.
De SR20DE kan je gewoon tot 700 laten afzakken waarna hij weer heel mooi oppakt zelfs in de 4 en eigenlijk weer erg goed versnelt zeker van 1000 toeren. Dat vind ik eigenlijk nog het allerfijnste dat je zo schakellui kan rijden als je geen zin hebt om te raggen, daarnaast is het felle trekken boven de 4000 toch nog steeds erg welkom op zijn tijd :)

Que zuinigheid zou de Astra ook veel zuiniger moeten zijn maar de praktijk is helaas helemaal anders omdat je toch graag het koppel meepakt. Wat heb je nou aan zo'n nieuw motortje denk ik dan? Ik rij 1 op 13 met de SR20DE dat is eigenlijk vergelijkbaar met die Astra.... hoezo 10 jaar vooruitgang _/-\o_

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb ook de pest aan die nieuwe kleine rotblokken. :/ En dan moet je nog maar zien hoe lang zo'n blok meegaat.

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 10-11-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Met zo'n klein blokje kan je in de stad wel een heel stuk zuiniger rijden dan met een groter blok... trust me ..... :P
Ik zit de laatste tijd een keer of 6 meer in de stad dan normaal.... bij de Shell lachen ze steeds harder als ik er weer aan komt :'(

Offtopic:
(Maar liever wat meer naar de Shell brengen dan een Opel gaan rijden :+ )
:P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Weer ff aan het klussen geweest, de v-snaren vervangen.
Mijn god wat een kutklus bij een 100nx GTI zeg :|

De dynamo-snaar vervangen is een fluitje van een cent, maar de stuurbekrachtiging/waterpomp...
De spanner van deze snaar zit namelijk precies zo dicht tegen de ABS-pomp aan dat je er geen ratel tussen kan krijgen, en tussen het spanblokje (waar de schroefdraad van de spanner in gaat), precies het zelfde. En bij beiden kan je maximaal 1/8e slag maken, waardoor je dus echt lang bezig bent met een je 12er ringsleutel (ik wil ringsleutel-ratels!!!!). Daarnaast is de vsnaar breder als de ruimte tussen de poelie en de schokbreker-toren, dus dat is ook een hoooop gekloot om de snaar er tussenuit te krijgen (trekken) en er weer tussen te krijgen (friemelen, duwen/slaan met een ratel-verlengstuk).

Om vervolgens het boutje van die spanner weer niet in het boutgat te krijgen, want je ziet geen fuck (er gaat een stuurbekrachtigings-olie-slang overheen) en als ie in het gaatje lijkt te zitten ben ik ruim een uur aan het vastdraaien geweest (met 1/8e slag per keer) en nog heeft ie geen draad gepakt.

Nu is het te donker, morgen verder prutsen, want zonder stuurbekrachtiging kan k wel rijden, zonder waterpomp niet.

Oh, en het was/is echt nodig, check:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0059.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0061.jpg

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wtf @ je oude snaar, dat is echt niet gezond nee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

SChief schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:38:
Wtf @ je oude snaar, dat is echt niet gezond nee. :+
Nu nog dat laatste boutje vast zien te zetten, het echt een ultiem gepruts daar :X
Tsja, je ziet het ook niet van de bovenkant en merkt er ook weinig van tijdens het rijden. Piepen kan ook de spanning zijn.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat die snaar niet geknapt is hee, damn. :X

Maar goed, sterkte met het peuteren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Denk dat ie na 3 dagen wel vastzit. :+
psy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:23:
[...]
[...]Ik rij 1 op 13 met de SR20DE dat is eigenlijk vergelijkbaar met die Astra.... hoezo 10 jaar vooruitgang _/-\o_
SR20DE bestaat al 21 jaar (begonnen in de Bluebird). \o/ Hoewel er natuurlijk door de jaren heen vast wel wat verbeteringen zijn aangebracht.

[ Voor 90% gewijzigd door S_Chief op 16-11-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01
Wisten we al dat DaMasterPNut in de Autoweek van deze week staat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Serieus? Da´s gaaf! :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

• S_Chief
  • Niet online
Helemaal correct. :) Heb net ook even een magazine opgepikt, straks even rustig lezen.

• Ad de Jong
d:)b Cool....

Mijn profiel op Discogs

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Staat er goed in! d:)b

Blijft zonde dat ie nu word omgebouwd tot circuit ragbak. :P

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

zijn groen vloekt met het groen van t gras :+

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
Fast 'n Furious nu op RTL 5...

Skyline powerrrrrrrrrr 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Idd idd, alleen de Skyline is al gone, nu een EVO en een Eclipse, wat een pauperbakken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Toendertijd was het vet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

SChief schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:30:
Idd idd, alleen de Skyline is al gone, nu een EVO en een Eclipse, wat een pauperbakken. :/
Ey, een Eclipse zou k graag rijden hoor!

kleine mededeling/vraag van een mede 10nxclub forummert... Of mijn achterschijven uit een groupbuy wel passen. Nog niet gemonteerd, maar even opgemeten met een schuifmaat. Godverdomme de verkeerde hoogte, 33,7mm in plaats van 44,5 :X

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik wil nog niet dood gevonden worden in een Eclipse. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 18:13
Ondanks dat het topic een beetje dood is; zijn er hier Patrol (en met name de Y60) liefhebbers?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Liefhebber van de Patrol ben ik zeker wel, wat een machtig beest is dat. Minstens even goed als een RR en een LandCruiser.

Vanuit hier weinig nieuws eigenlijk. :+ Het ding rijdt, zoals het hoort. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Hier de remmen nog steeds niet gereviseerd en gemonteerd bij gebrek aan een klusplek (ivm de remolie en 2 dagen bezig zijn ivm spuiten remklauwen) en de kou buiten...
En daarom ook nog niks kunnen lassen aan de wagen...
En ook vanwege de kou de rvs uitlaat nog niet gemonteerd...
En ondertussen vreet de pekel zich verder in de wagen...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb ervoor gekozen om mijn Nissan Primera in te ruilen voor een Mazda3 (de TT mag dus bijgewerkt worden). Er waren telkens teveel onkosten, dus voordat het echt een gebed zonder eind werd, heb ik er zelf een einde aan gemaakt. Desondanks heb ik wel erg genoten van de auto en vond het dan ook echt jammer van alle problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Had het idd gelezen op NCN, jammer dat je net een P11 hebt gehad die wat narigheid met zich meebracht. Je hebt wel een prachtige auto als vervanger voor de P11 gekocht.

Buiten het standaard onderhoud van de auto heb ik moeten vervangen:
- Remklauw
- Third Link
- Homokineet
Totale kosten, ~150 euro en dat in 7 jaar. Blijven imho een van de allerbeste auto's van Nissan. Geniaal onderstel, prima motor, comfort zat (en extra luxe mits juiste uitvoering), vrijwel geen extra onderhoud en het ding rijdt gewoon altijd als je em z'n beurtjes blijft geven. :)

@ DropjesLover: Pas op, zometeen rot je 100NX helemaal weg. Zou wel zonde zijn na alle moeite... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

SChief schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:53:
@ DropjesLover: Pas op, zometeen rot je 100NX helemaal weg. Zou wel zonde zijn na alle moeite... :/
Nja, met deze roestschade...:
DropjesLover schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:43:
Ook ff een paar fotootjes gemaakt van mn ietwat opmerkelijke roest, een verstopte afwatering in de A en B stijl veroorzaakt dit:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Maar de wielkassen zijn al helemaal bijgelast en zien er nog steeds goed uit (her en der een beeeetje oppervlakkige roestvorming).

Dus als ik bij mn volgende werkgever (zit nu ff tussen projecten in) een werkplaats mag gebruiken en ze hebben daar een net lasapparaatje, en ik leer eindelijk eens geld sparen (spuitkosten...), dan gaat het helemaal goed komen. Al is die kans wel wat klein :')

En anders er gewoon nog zo lang mee rijden als mogelijk is, het is en blijft een geweldig leuke bak, al helemaal door mn wegligging-upgrades :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25

krietjur

Where am I?

Aankomend Nissan rijder meldt zich :-)

Tot voor kort reed ik een Volvo V40 1.9D uit 2001, met inmiddels 290.000 op de teller. Een paar weken geleden door pure pech bijna 4000 euro motorschade opgelopen, wat ik niet meer in de auto wilde investeren. Daarom op zoek gegaan naar wat anders, vandaag een Nissan Almera diesel uit 2002 gekocht met 112.000 op de teller. Komende zaterdag ophalen, foto's volgen dan ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Hier gaat de Primera P11 Estate er helaas uit. Gekocht op 130.000km, is nu de 230.000 ruim gepasseerd en zo goed als probleemloos gebleven. Vorig jaar een airco reparatie gehad met vervanging van wat onderdelen. Verder heeft ie in de tijd dat wij hem hadden alleen regulier onderhoud gehad. Hij beviel zo goed dat we van plan waren er nog minstens een ton bij te zetten. Sinds kort hebben we echter een hernia in de familie en moeten we noodgedwongen over naar een auto met hoge instap en meer rechtop zitten. Ik mis de briljante wegligging, fijne motor (de 2.0) en het geweldig stabiele en rustige gedrag op snelheid nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een tweedehands Primera P10 gehad en nooit geweten dat een P11 een grotere wielbasis had, hij leek toch hetzelfde.
De P12 was voor mij een reden om elders te kijken, ik vond hem niet mooi en nog steeds niet bleek nadat ik vorige week er even in heb gezeten bij de dealer. Vreemd dashboard ook. De Qashqai ziet er van binnen wel weer netjes uit, maar ja een SUV is niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
P12 heeft mij ook nooit getrokken. We hebben een P10 en P11 gehad en die waren allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik zie dat er opeens gepraat werd over de Patrol waardoor ik moest denken aan de Laurel (zelfde RD28 maar dan zonder turbo). Lang geleden heb ik nog taxi gereden in diverse Laurel's. Man man wat vond ik dat fijne auto's. De wegligging was eigenlijk niet erg goed vanwege de starre achteras van de diesel maar hij reed gewoon lekker. Je kon in die auto de stoel laag zetten, stuur laag zetten, en cruisen maar. Vooral met de automaat had je dan een heerlijke auto, met voldoende power en veel comfort. Ze hadden ook versies met 5-bak maar dat reed toch net even anders. Deze liepen wel wat harder. Het waren grote motoren (2,8l) met als ik me niet vergis zo'n 90pk. Wat ik me heel goed herinner is dat ze MAKKELIJK tegen de 5000 toeren liepen en daarbij een geweldige 6-cylinder roffel lieten horen, ze klonken als een BMW diesel. Door de starre achteras moest je in de regen wel opletten dat je geen overstuur kreeg al was dat erg vermakelijk.

Het lollige was dat we ook een Laurel hadden met een RD28T motor uit een Patrol, deze hadden ze ingebouwd in een Laurel waar eerst een 2,4 benzinemotor inzat. Deze had dus ook onafhankelijke achterwielophanging en geen starre achteras. Dat reed echt bizar! Vlammen dat je kon met die bak ongelofelijk. Je had in de regen gewoon wielspin tot in de derde versnelling zeker op klinkers. Op een gegeven moment hadden de monterurs de brandstofpomp geknepen omdat hier veel te veel mee gescheurd werd. Let wel in die tijd waren de meeste taxi's gewoon Mercedessen met 2liter diesel van 75pk, dus de Laurels met 90 pk waren al leuk, maar deze was met 125pk natuurlijk een scheurijzer geworden.

Er waren natuurlijk ook minpuntjes zoals de stoelen die op een gegeven moment gereviseerd (opgevuld) moesten worden, de radio's die kapot gingen, de lompe manier waarop sommigen met de ouder wordende Laurels omgingen waardoor deze teveel gingen slijten maar de meesten hebben toch hoge kilometerstanden bereikt (>400K). Op een gegeven moment zijn ze wel overgestapt op de saaie E-Mercedessen die beduidend minder leuk waren om in te rijden.

Zou best nog eens in zo'n Laurel willen rijden ;) zijn bijna belastingvrij nu.

Gek hoe zo'n auto je bijblijft he. Heel veel mensen zullen het maar een ongelofelijk saaie pauperbak vinden, maar als ik bijvoorbeeld een Patrol zie langsrijden doe ik gewoon het raam open om dat geweldige geluid te horen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
waarom denk je dat ik nu een Max heb ;)

ik heb bijna 10 jaar taxi gereden en natuurlijk mb.
Ze rijden echt goed maar tov een max zijn het hokken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Leuk om te horen. Heb nooit een Max gereden maar zou er best een willen gaan rijden als mijn P11-144 het opgeeft (nu 418.000km).

Maar idd die E's, wel betrouwbaar en onverwoestbaar (euh de versie van 91 - pak hem beet 96, de W124 geloof ik) maar traag en saai om te rijden. Toen ik weg ging bij de taxi had de E waar ik toen in reed al meer dan 600k op klok, met de originele motor...wel grappig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die P11-144 zal het de komende tijd niet opgeven. :P

De komende tijd geen tijd gehad om de TS bij te werken, zal ik zsm doen! :)

[ Voor 44% gewijzigd door S_Chief op 28-01-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 16:53

anu

Hey, die Primera uit het filmpje komt me bekend voor, was volgens mij ook aanwezig bij de laatste sessie van FC tuning bij DP engineering? Geniaal blok zo'n SR20VE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Laurens was daar aanwezig ja, voor zover ik weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Hij en zn auto kwamen me al erg bekend voor op het filmpje, al wist ik niet direct waarvan, sterker nog, als ik me niet vergis staat hij hier op de foto in de achtergrond een bekertje koffie te nuttigen :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v71/AnubisDFO/_MG_4820.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Als ik me niet vergis is hij dat inderdaad ja. :+

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 11:35
Nissan Experts... mijn vader heeft sinds 2008 een Qashqai 2.0 benzine met 17" velgen en finke banden. Er staat nu 55000 kilometer op de teller en ze hebben 1 pittige caravan reis achter de rug naar Griekenland, zo'n 6 weken totaal op pad, 4 in Griekenland.

Nu worden onder garantie de achterschokbrekers vervangen en ook een motorsteun.
Tevens zijn de remcschijven voor aan de beurt en raden ze 4 nieuwe banden aan a 230/240 euro per stuk, terwijl men ooit melde dat omdat dit hoge wang banden zijn ze relatief goedkoop zouden zijn.

Nu heb ik het idee dat de kapotte schokbrekers achter het gevolgd zijn van het caravanen en dacht ik aan hulpveren. M'n pa wil geen slapende honden wakker maken en laat de schokbrekers monteren, is waarschijnlijk al gedaan onder garantie namelijk.

Zouden hulpveren helpen en zijn al deze vervangingen normaal binnen zo'n tijd/km bestek?

• anu

anu

Ik kan me goed voorstellen dat de schokbrekers en remmen zwaar te lijden hebben van een caravantocht, afhankelijk van waar en hoe er gereden wordt. De defecte motorsteun vind ik dan wel weer redelijk snel.

230 euro per band vind ik ook aan de hoge kant, maar dit zal ook afhankelijk zijn van wat voor banden het zijn en of het een gangbare maat is. Ik was zelf 150 per band kwijt voor 235/45/r17, voor bridgestone re050a's.

• Vandread
Heb je een Qashqai anu?
Het zijn gewoon de standaard Qashqai velgen: http://freewordpresstheme...10/04/NissanQashqai+2.jpg (model is natuurlijk anders, nite de +2)
Mijn vader is niet bepaald een coureur, rijdt gewoon netjes, beetje door :)

• anu

anu

Nee ik heb helaas geen Quashqai, ik moet het doen met die oude nissan op de foto hierboven :).

Als je met een auto + caravan bijvoorbeeld de bergen ingaat zullen de remmen een stuk harder slijten door het grotere gewicht, vooral op weg naar beneden, het beste is om zoveelmogelijk op de motor af te remmen maar dat zal niet altijd mogelijk zijn.
Ik weet ook niet hoe goed de wegen richting Griekenland zijn, maar hoe slechter de weg, hoe zwaarder de schokbrekers het hebben, en dat word ook weer versterkt door het extra gewicht.

Voor banden zou je eens kunnen kijken op www.autobandenmarkt.nl, deze zijn zover ik ben tegengekomen 1 van de goedkoopste, als ik het goed heb van autoweek liggen er standaard 215/60/R17 banden onder.
Als ik daarop zoek vind ik banden tussen 83 en 212 euro, ik heb hierbij wel niet gezocht op versterkte of run-flat banden, en gewoon zomerbanden.

• Vandread
anu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:01:
Nee ik heb helaas geen Quashqai, ik moet het doen met die oude nissan op de foto hierboven :).
|:( haha bedankt in ieder geval voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

FFFFUUUUUUuuuuu...
Vorige week het boutje van de dynamo v-snaar spanner verloren op de snelweg :X
Vast gezet door een vriendelijke ANWB man en weer op weg.

600km later begint de v-snaar weer redelijk te piepen bij het starten en de 2e keer starten is de v-snaar geknapt na een minuutje piepen :X
Gelukkig was de accu nog vol genoeg om er mee thuis te komen...

Zo ff door de regen een nieuwe v-snaar gaan halen en monteren. Gelukkig die van de dynamo en niet die van de stuurbekrachtiging, die zit echt heel kut op een SR20DE blok.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vind het wel meevallen hoe erg die multiriem zit op een SR20. :) Wel kut dat het zo is gegaan, je hebt echt geen geluk met dat ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Wel mee vallen?
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0063.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMAG0062.jpg

Daar ergens in een ruimte smaller dan de multiriem zelf moet je hem doorheen frommelen en de spanner zit ook nog eens zwaar kut. Je kan max een halve draai maken met je steeksleuteltje. Voor een dopje 12 is te weinig ruimte... Wil je meer ruimte, moet je de stuurbekrachtigingsslangen gaan verwijderen
:P

Nja, nieuwe gekocht, zelfde merk, lijkt ietsje anders gemaakt te zijn, iets meer glimmende buitenkant. We gaan het zien, kijken of ie t langer dan 2 maanden uit houdt :P

Gemonteerd :)
En de stuurbekrachtiging v-snaar ook ff ietsje strakker gezet (is ook 2 maanden oud, was nu al een stuk slapper).

[ Voor 14% gewijzigd door DropjesLover op 11-02-2011 16:51 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ly8d0W6nBrpSTdWoYCmVJ8F/full.jpg

Hier is wat meer ruimte. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat ziet er nieuw uit man, de tering. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Gaan we een topic vullen met foto's van motorkapvulling??
Morgen ook eens een foto van mijn kabouters maken dan :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
VQ30DE O+
Joopieboy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:50:
Dat ziet er nieuw uit man, de tering. :P
Mag het, nog geen 90.000KM er opzitten. :+

[ Voor 91% gewijzigd door S_Chief op 12-02-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Grappig bij mij is veel ruimte die SChief nog heeft opgevuld met onderdelen voor de LPi installatie. Zal binnenkort wel even een fotootje maken kan je mooi vergelijken (en hoe het uitziet na 420k ipv 80k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Vandaag ook weer en FUUUUUUUuuuuuu momentje, had in november de waterpomp van mijn SX stuk, die toen vervangen, en een dag later lekte die koelvloeistof... kheb hem toen de garage ingezet, accu eruit gehaald en fijn laten staan met al die sneeuwrommel en zo die toen viel.
Vandaag weer de pomp losgehaald met het idee dat de pakking niet goed was, blijkt die nieuwe pomp gewoon al te lekken, en dat al na een paar kilometer :'( , en uiteraard nergens op voorraad. Magoed, over een weekje of 2 nog maar eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Om de dag maar eens te beginnen de kabouters maar eens op de foto gezet....
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Nissan/th_13022011188.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Nissan/th_13022011187.jpg

Ik hoop dat van de week de aircofan weer gemaakt is, onderdeel is in ieder geval binnen _/-\o_
Mis die climatecontrole echt wel :P

Maar het blijft een genot om te cruisen met de sloep, van de week is het in mijn rug geschoten maar een rit in de sloep met de stoelverwarming op maximaal grillen is een genot dan.... (anders ook wel :D )

Maar nog steeds is het mijn O+
Zal ze morgen voor Valentijn eens een lekkere wasbeurt geven :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zo, die moet even schoongespoten worden, dan issie weer helemaal als nieuw! _O_ Mooi blok blijft het ook, erg potent voor een supercharger.. O-) De P11 is afgelopen woensdag al gewassen. :+ Moet echt gaan kijken voor een nieuwe set -goede- matten, huidige bestuurdersmat zitten gewoon gaten in. :X

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 13-02-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik vind hem voor de km's (weekje of 2 terug over de 170.000 gereden) nog niet eens tegenvallen, in de 1,5 jaar dat ik hem nu heb heb ik hem nog nooit schoongespoten.
Ben er altijd wat huiverig voor om met water(druk) onder de kap te gaan cleanen.

Tja een supercharger.... heb toen dat filmpje gezien van je :9~ .
Ze zullen misschien niet alle 200 meer even fit zijn maar het is genoeg voor mij ;) En hij is nu al dorstig genoeg hahaha :P
En het cruisen is voor mij belangrijker dan de straat voorzien van stapels klinkers, Maaskantje is al genoeg in het nieuws :+ 8)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hoeft ook niet per se met een hoge druk reiniger, kan ook met een tuinslang. Of nog veiliger: flacon met (niet-agressieve) schoonmaakmiddel en water en een doekje erbij. :+ 3e methode prefereer ik, aangezien ik ook wel een bangerik ben dat ik iets sloop met te veel water. :P Hoekjes met een oude tandenborstel ofzo, lekker simpel.

Denk dat je 200 paarden nog wel aanwezig zullen zijn hoor (mits ie gewoon op tijd z'n onderhoudsbeurtjes heeft gehad). :) Snap het cruisen ook wel overigens, daar is zo'n QX tenslotte voor gemaakt. O+

Ben benieuwd naar de motorruimte van psy z'n P11-144. :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Ook maar een fototje van mijn motorruimte van afgelopen weekend, hier zijn wel de distributiekappen, viscofan en snaren en zo al gedemonteerd voor het vervangen van de waterpomp:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v71/AnubisDFO/_MG_5285.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

SChief schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:11:
Denk dat je 200 paarden nog wel aanwezig zullen zijn hoor (mits ie gewoon op tijd z'n onderhoudsbeurtjes heeft gehad). :) Snap het cruisen ook wel overigens, daar is zo'n QX tenslotte voor gemaakt. O+

Ben benieuwd naar de motorruimte van psy z'n P11-144. :o :D
Inderdaad. Ik had op km stand 360.000 nog 100% van mijn pk'tjes op de rollenbank (nouja zelfs iets meer 142 ipv 140pk) dus slijtage...hoge kilometerstanden hoeven helemaal niets uit te maken voor de performance.

Nu dus 420.000 aangetikt. Beloofde fototje:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/j.bude/p11-144motor-s.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Hmz, net een brief van de RDW, voor 22 maart moet mn wagen weer APK gekeurd zijn.
Midden in een periode dat ik eigenlijk weinig te besteden heb en geen klusplek heb om bijv. de ABS uit te bouwen. Krijg het gewoon niet gefixt en mis hem ook niet echt erg. Kan natuurlijk wel even de kabelboom van mn dashbord aanpassen zodat t lampje braaf uit gaat, maar ik knip liever niet in kabelbomen...

Daarnaast dus nog die roest op de A en B stijlen (kokerbalken zijn hard dacht ik), mja de flensverbinding midden en einddemper ga ik wel weer eens dichtprutten met gungum...
Misschien eens op soort proef APK laten gaan bij t bedrijf waar ie er vorig jaar ook door heen is gekomen met die ABS...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:36:
[...]

Inderdaad. Ik had op km stand 360.000 nog 100% van mijn pk'tjes op de rollenbank (nouja zelfs iets meer 142 ipv 140pk) dus slijtage...hoge kilometerstanden hoeven helemaal niets uit te maken voor de performance.

Nu dus 420.000 aangetikt. Beloofde fototje:

[afbeelding]
Ziet er nog best netjes uit! Wasbeurtje en hij zal er weer als nieuw uitzien. De gele aanslag op je kleppendeksel schijnt een coating te zijn vanuit de fabriek die naar verloop van tijd geel wordt. Had ik ook last van, heb de meuk gewoon weggeschuurd, kan absoluut geen kwaad.
DropjesLover schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:53:
Hmz, net een brief van de RDW, voor 22 maart moet mn wagen weer APK gekeurd zijn.
Midden in een periode dat ik eigenlijk weinig te besteden heb en geen klusplek heb om bijv. de ABS uit te bouwen. Krijg het gewoon niet gefixt en mis hem ook niet echt erg. Kan natuurlijk wel even de kabelboom van mn dashbord aanpassen zodat t lampje braaf uit gaat, maar ik knip liever niet in kabelbomen...

Daarnaast dus nog die roest op de A en B stijlen (kokerbalken zijn hard dacht ik), mja de flensverbinding midden en einddemper ga ik wel weer eens dichtprutten met gungum...
Misschien eens op soort proef APK laten gaan bij t bedrijf waar ie er vorig jaar ook door heen is gekomen met die ABS...
Ik weet niet of ik dit al eerder gevraagd hebt, maar waarom doe je het ding niet weg voor een jongere, minder onderhoudsgevoelige, goedkopere auto? Of ga je door omdat er al zoveel inzit en je nu niet wilt kappen? Serieuze vraag overigens, niet minder bedoeld tegenover jou. :)

[ Voor 42% gewijzigd door S_Chief op 15-02-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dropjeslover, wil je mijn Skyline niet kopen? Geen roest (een wonder) en verder best wel netjes voor een 20 jaar oude auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

DropjesLover schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:53:

Mss een stomme opmerking, maar je weet toch al een jaar van te voren dat je het jaar erop in dezelfde periode je auto een APK moet geven? Dan hou je van tevoren al wat geld apart (zou ik tenminste doen)?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

SChief schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:29:
[...]

Ziet er nog best netjes uit! Wasbeurtje en hij zal er weer als nieuw uitzien. De gele aanslag op je kleppendeksel schijnt een coating te zijn vanuit de fabriek die naar verloop van tijd geel wordt. Had ik ook last van, heb de meuk gewoon weggeschuurd, kan absoluut geen kwaad.
Heb ik ook last van, heb een deel weggeschuurd maar had te weinig tijd om hem helemaal te schuren en netjes te spuiten...
[...]

Ik weet niet of ik dit al eerder gevraagd hebt, maar waarom doe je het ding niet weg voor een jongere, minder onderhoudsgevoelige, goedkopere auto? Of ga je door omdat er al zoveel inzit en je nu niet wilt kappen? Serieuze vraag overigens, niet minder bedoeld tegenover jou. :)
Omdat het gewoon een geweldig wagentje is 8)
(Ooit) 143 pk, dat targadak en super leuk speelgoed met de schroefset en veerpootbruggen 8)

En ook om budgettaire redenden (gebrek aan met name).
Hij zuipt nogal olie, zonder dat ik een lek kan ontdekken of zwarte rook uit de uitlaat komt, of dat ik een warmloper oid heb gehad.
Maar verder is alles standaard onderhoud, winterbandjes, een v-snaartje hier, oude elektronica die er uit moet daar, vastgeroeste lampjes, lekkende uitlaat. Wat dat betreft allemaal niks raars of typisch bodemloze-put-achtig :)
Tsja, 2,5 jaar geleden draaide mn versnellingsbak en ontsteking in de soep, maar sindsdien eigenlijk nergens last van gehad, ruim 10.000 km zonder problemen.

Mocht ie niet door de APK komen zonder hoge kosten, of wordt ie afgekeurd op zn roest, of gaat er iets echt duurs stuk (>500 reparatiekosten), of crasht ie, dan is het makkelijk, dan gaat ie weg.
Momenteel hoop ik echt erg op een baan bij een bedrijf met een werkplaats, of dat ik in de zomer ergens een garage + lasapparaat kan regelen, dan komt alles wel goed :)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:44:
Dropjeslover, wil je mijn Skyline niet kopen? Geen roest (een wonder) en verder best wel netjes voor een 20 jaar oude auto.
An sich interessant, maar ook die zal de zelfde soort problemen hebben als wat ik heb met mn huidige.
Maar een Skyline uit dat jaar is imho wel een van de mooisten. Foto en wat moet ie kosten?
God zij dank ben ik eindelijk 24, ik kreeg een jaar geleden ineens mn eigen 100NX GTI nauwelijks meer verzekerd (vermogen te hoog)...
-tom-562 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:53:
[...]

Mss een stomme opmerking, maar je weet toch al een jaar van te voren dat je het jaar erop in dezelfde periode je auto een APK moet geven? Dan hou je van tevoren al wat geld apart (zou ik tenminste doen)?
Mja, ik heb al sinds mei een vaste baan, maar heb in de tussentijd nog geen enkele mogelijkheid gehad om geld opzei te zetten :X
Vakantie, verhuizing(en), laat afgeschreven vakantie, tijdelijk zonder werk zitten (vreeeeet geld :X ), hoge tandarts kosten (€175), wel lessen moeten volgen, geen OV meer hebben, etc etc.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMDONK6Z.jpg

Vraagprijs is rond de 6k.
Tis een '91 GTS-t, met rond de 220 pk. RWD, rechtsgestuurd.
Ziet er netjes uit voor de leeftijd, zowel uiterlijk als interieur. Ook vrijwel stock, op intercooler, uitlaat en luchtfilter na.
Verbruikt wel iets olie dankzij turbo, maar valt nog best mee. liter per 3000 km ofzo.
Blok heeft ongeveer 85k gereden, auto bijna 100k. Distri enz minder dan 5k km vervangen.
Rijdt verder heerlijk.
Oja, de schokbrekers voor zijn niet helemaal jofel meer, maarja dat is standaard onderhoud.

Kreng is wel duur in de maand, meer een auto voor erbij. Hij weegt 1360 (eigenlijk minder, maar de RDW kan niet wegen). En hij wil 98 tanken, en met een verbruik van 1 op 7 a 1 op 8 kan dat wel aantikken.
Dat is ook de reden dat ik er vanaf wil. En ik ben de petjes ook zat die steeds willen racen :p

Als je daar verder geen problemen mee hebt is het vooral een heerlijke auto om mee te rijden. Ik heb in deze auto veel gevoel met de weg, het sturen is echt een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Oeh, an sich aantrekkelijk, maar bij mij gaan dezelfde issues spelen. voor mij hoge prijs en met dat verbruik...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je moet er ook zeker niet woon-werk verkeer mee doen. Gewoon een leuke auto voor de lente en zomers op zondag. En in de sneeuw :P. Wel winterbanden monteren, want ik kwam afgelopen december echt niet weg.

• Ad de Jong
De Max is weer fluisterstil met de nieuwe fanmotor
Zover we hebben kunnen kijken is het complete onderdeel (raamwerk, 2 fan's en 2 motoren) exact hetzelfde als het origineel, zelfs de bekabeling heeft de zelfde kleur.
En dat voor €115,- incl. compleet ipv €350 excl. voor alleen de motor.

Nu nog op pad voor een setje Michelins voor de voorwielen en ik zit er aan te denken om de automaat een keer een servicebeurt te laten geven. Heb het idee dat hij minder soepel schakelt.

Mijn profiel op Discogs

• psy

psy

Wat is jouw gemiddelde vebruik met je Max?

• Ad de Jong
1 op 8, 1 op 8,5 vind ik niet eens tegenvallen deze periode. Veel stoel verwarming aan en 2x per dag 15 km woon werk waarvan 2/3 snelweg. Ofwel nooit echt op temp voor ik op de zaak ben.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 21:07
M'n N16 heeft ook weer een ronde onderhoud en de wintersport achter de rug. Nieuwe Distributie ketting als grootste onderhoudspunt. En verder eigenlijk alleen een probleemloze APK.

Met t nieuwe kettingtje loopt ie ook weer als nieuw. Gisteren op de terugweg vanuit Chatel nog een tijdje 170 op de tomtom gereden. Toch niet verkeerd voor een 10 jaar oud 1500tje met ooit 90Pk.

Gemiddeld verbruik op die rit 1:13. Met enkele uren vol gas rijden.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ooit 90PS? Die 90 paardjes zijn gewoon aanwezig als de auto op tijd zijn onderhoudsbeurtjes heeft gehad. :)

Als ik de mijne nu op de rollerbank gooi verwacht ik ook om gewoon 131PS (of ietsjes meer) te halen. En dat is geen optimistische instelling, maar eerder logisch. :+
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste