Ziet dr nice uit PNut
Verwijderd
Morgenochtend naar de Nordschleife voor het eerst van dit jaar 
Zondag laat weer terug.
Pics volgens ongetwijfeld.
Zondag laat weer terug.
Nou, of all places ga ik het dan ook maar hier proberen. Ik heb namelijk een klein probleem met mijn Nissan Sunny N13 uit '90. Mooi ding, rijd altijd (zeker deze winter hard gelachen). Maarrrrr, een paar jaar geleden heb ik, in een vlaag van verstandsverbijstering, de dynamo montagebeugel die gebroken was weg gegooid (en niet gelast zoals ieder weldenkend mens zou doen) en het probleem opgelost door de dynamo te spannen op het blok met een simpele bout.
Het gaat hier dus om de beugel die de dynamo met het blok verbindt en waarmee je dus de afstand tussen dynamo en blok kunt afstellen.
Nu begint mijn "oplossing" gebreken te vertonen en eigenlijk was het nooit echt een oplossing. De vraag is dus: Heeft er iemand bij pure toeval ergens een dergelijke beugel liggen voor een Nissan N13 uit 1990?
Het gaat hier dus om de beugel die de dynamo met het blok verbindt en waarmee je dus de afstand tussen dynamo en blok kunt afstellen.
Nu begint mijn "oplossing" gebreken te vertonen en eigenlijk was het nooit echt een oplossing. De vraag is dus: Heeft er iemand bij pure toeval ergens een dergelijke beugel liggen voor een Nissan N13 uit 1990?
Criticism is prejudice made plausible.
Hier meldt nog een p11-144 eigenaar zich voor het topic. Nu bijna 2 jaar in bezit en 40k aan kilometers mee afgelegd inmiddels. Zeer fijne reis auto en ook niet slecht op de klaverbladen van Nederland.
Ik heb een 2.0i CVT Sport+, mooie groene(imho) kleur. Een van de flanken is net herspoten na een glijpartij van een andere auto bestuurder in de winter.
Ik heb een 2.0i CVT Sport+, mooie groene(imho) kleur. Een van de flanken is net herspoten na een glijpartij van een andere auto bestuurder in de winter.
flickr - WOT Profile - Game PC
Verwijderd
Heb je ipv 'all places' www.nissanclub.nl al eens geprobeerd? 
En anders gewoon via onderdelenlijn.nl een verzoekje indienen of op Marktplaats/Speurders zoeken naar slopers van N13's.
En anders gewoon via onderdelenlijn.nl een verzoekje indienen of op Marktplaats/Speurders zoeken naar slopers van N13's.
Ja, ja, ja en ja. Vandaar het wat wanhopige "of all places". Op nissanclub reageerde alleen iemand met een P10 en ik weet niet zeker of dat past. Ik heb het internet intensief afgestruind naar foto's van het desbetreffende onderdeel alleen kun je het heel vaak nét niet zien (frustrerend). Ik kan zelf geen foto nemen want...ik heb dat ding niet meer, dus vind het lastig vergelijken. Ook al menig sloop afgeweest maar ook daar is of het blok weg, of zit het niet meer aan het blok. Lastig dus.
Verwijderd
Ga naar de dealer met dit nummer:
1171577A00
Dat is de steun zelf
Nog wat randapparatuur:
0812061628 is een bout
1171377A00 is een spacer
1194277A00 is de afstelbout
11916V4311 is een M8 x 75 bout
009232081A is een borg splitpen
Alles ten behoeve van die bracket om te kunnen monteren.
edit
Plaatje als ondersteuning als je naar dealer gaat:
1171577A00
Dat is de steun zelf
Nog wat randapparatuur:
0812061628 is een bout
1171377A00 is een spacer
edit

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 11:51 ]
Zie ik je auto misschien _weer_Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:59:
Morgenochtend naar de Nordschleife voor het eerst van dit jaar
Zondag laat weer terug.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Ik ben er met nog 3 maten dus no can do 
2 ervan zijn er nog nooit geweest dus we gaan gewoon sightseeing doen daar.
Die gekke AX van Drake gaat als een malle. Sneller dan die van mij iig
2 ervan zijn er nog nooit geweest dus we gaan gewoon sightseeing doen daar.
Die gekke AX van Drake gaat als een malle. Sneller dan die van mij iig
Ah, je gaat dus de hele dag daar in de rondte rijden terwijl er verder geen hond is?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Mn maten willen nog bij Ringwerk kijken, beetje over het circuit struinen, wat kijkplekken langs, vreten, en savonds wat rondjes rijden.
Morgen zijn we met met zn 4en, incl. mezelf waarvan er 2 nog nooit zijn geweest. Zondag komen er nog een stuk of 6 bij.
Morgen zijn we met met zn 4en, incl. mezelf waarvan er 2 nog nooit zijn geweest. Zondag komen er nog een stuk of 6 bij.
Dat is wel leuk, het is nu echt super rustig daar. 
Kun je je ook dol gaan ergeren aan die nieuwe duitse muur daar, echt my god wat is dat lelijk.
@JT: dikke lol!
Leuke stunt.
Kun je je ook dol gaan ergeren aan die nieuwe duitse muur daar, echt my god wat is dat lelijk.

@JT: dikke lol!
Leuke stunt.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
HELD, hoe kom je in GODESNAAM aan dat plaatje. Werkelijk het hele internet gehad!Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:48:
Ga naar de dealer met dit nummer:
1171577A00
Dat is de steun zelf
Nog wat randapparatuur:
0812061628 is een bout
1171377A00 is een spacer
edit
[afbeelding]
(ik neem aan dat dit voor een sunny N13 of vergelijkbaar model is?)
Helaas, zowel de dealer alswel de sloop in Volkel (kwam de dealer mee) konden hem niet meer bestellen/hadden hem niet meer op voorraad.
Toch met de extra info maar weer een oproep gedaan op de onderdelenlijn dus wie weet. De dealer wist wel uit te sluiten dat een P10 beugel er iig niet op ging passen.
Toch met de extra info maar weer een oproep gedaan op de onderdelenlijn dus wie weet. De dealer wist wel uit te sluiten dat een P10 beugel er iig niet op ging passen.
Zal het van de week eens proberen. Hij kon het onderdeel overigens wel vinden, ik weet niet of bij een omnummering de oude nummers worden verwijderd.
EDIT:
Gelijk maar even Manenschijn gebeld en om maar even met de illustere woorden van de man te spreken: "'k zou niet wet'n waar ik het zoek'n moet".
Helapidaka.
EDIT:
Gelijk maar even Manenschijn gebeld en om maar even met de illustere woorden van de man te spreken: "'k zou niet wet'n waar ik het zoek'n moet".
Helapidaka.
[ Voor 36% gewijzigd door Christian_Ku op 09-04-2010 14:57 ]
Verwijderd
Vaak wel is mijn ervaring, dus misschien heb je geluk.
Overigens zou ik alsnog maar weer even opnieuw een verzoekje plaatsen op het Nissanforum. Er zijn genoeg projecten lopende dus wie weet dat iemand iets over heeft.
edit
Nissandealer Jan Manenschijn in Daarle heeft ook een enorme voorraad onderdelen. Bel hem eens (zie google)
Overigens zou ik alsnog maar weer even opnieuw een verzoekje plaatsen op het Nissanforum. Er zijn genoeg projecten lopende dus wie weet dat iemand iets over heeft.
edit
Nissandealer Jan Manenschijn in Daarle heeft ook een enorme voorraad onderdelen. Bel hem eens (zie google)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 14:47 ]
Kijk eens hier: http://nissan4u.com/parts/Christian_Ku schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:48:
[...]
HELD, hoe kom je in GODESNAAM aan dat plaatje. Werkelijk het hele internet gehad!
(ik neem aan dat dit voor een sunny N13 of vergelijkbaar model is?)
FAST (dealerprogramma van Nissan) heb ik ook, maar die kan ik niet geven (even zelf op internet kijken, ahum).

Klinkt goed! Zou je de topicstart inwillen?Gizzy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:14:
Hier meldt nog een p11-144 eigenaar zich voor het topic. Nu bijna 2 jaar in bezit en 40k aan kilometers mee afgelegd inmiddels. Zeer fijne reis auto en ook niet slecht op de klaverbladen van Nederland.
[ Voor 43% gewijzigd door S_Chief op 09-04-2010 15:07 ]
Nou, rijd ik toch al sinds sept 2005 mijn kleine N13, en werkelijk, ik heb toch regelmatig wat gefixed (weliswaar meeste direct gevonden via onderdelenlijn dus nooit echt geforceerd om echt te moeten gaan zoeken), maar deze site ben ik in mijn zoekpogingen voor de "bar-adjusting, alternator" (wie bedenkt dan ook zo''n term) nog niet tegengekomen. GENIAAL
thanks!
(is het handig deze link in de TS LINKS sectie bij te voegen?)
thanks!
(is het handig deze link in de TS LINKS sectie bij te voegen?)
[ Voor 11% gewijzigd door Christian_Ku op 09-04-2010 15:35 ]
Verwijderd
Ik ontdekte laatst onder een hele moeilijke URL een soortgelijk iets voor BMW's. Zelfde layout en opmaak. Ben best benieuwd wie het brein achter die site is. Ik gebruik hem zelf ook regelmatig.
Verwijderd
Nou, vandaag de K11 economisch afgeschreven en gelijk een nieuwe gescoord.
Waarom de K11 afgeschreven:
- veel krassen en deuken (was al toen ik em kocht, maar tis wel zo)
- bekleding niet meer in topstaat (was al toen ik em kocht, maar tis wel zo)
- veel ducktape bij oa raamrubbers en modderkuip die los laten
- vernieuwde remmen die het niet lekker doen ivm vastzittende geleidepennen en zelfs met een hamer niet los komen (bracket vervangen kost weer geld)
- scheur in uitlaatspruits tuk (lassen/vervangen, kost geld)
- homokineet is drooggelopen (nieuwe kineet en ashoes, kost geld)
- olielekkage uit omgeving carterpan (kan ik niet zelf als ik hoor wat je er allemaal voor moet doen, geen zin in)
- defecte LMM unit (duur)
- en nog wat kleine dingetjes
Dus gekocht: een '91 Micra K10 1.2 3drs, 141970 km, APK t/m 06-2011, verse banden en remmerij, originele Nissan radio, oldskool dash en de ubercomfy Japanse stoeltjes van vroegah. Ophanging is ook superzacht hehe.
Lak is prima, geen roest, weinig krassen en deuken dus deze is wel een poetsbeurtje waard. Velgen ff spuiten, wielkasten in de spuittectiel en eea cleanen en dan is t een strak bakkie. Autootje is ook een schaal goedkoper qua wegenbelasting en net iets vlotter dan de 1.0 K11. Heeft gelukkig wel een 5-bak.
Druklager maakt ietsjes kabaal maar daar kan die oud mee worden. Uitlaat plofte me te veel, is op locatie gefixt met een vers vacuumslangetje.
Motorkapje scharniert aan de voorkant
en knopjes om te spritzen en te wissen.
Deze is het wel waard om netjes te houden, dus als ik em as zaterdag heb gelijk oa de remmetjes gangbaar maken voor zover dat nodig is en mss al wat aan de vloeistoffen en bougies etc doen.

Koste me € 475,- met een half tankje benzine kado van de handelaar.
Waarom de K11 afgeschreven:
- veel krassen en deuken (was al toen ik em kocht, maar tis wel zo)
- bekleding niet meer in topstaat (was al toen ik em kocht, maar tis wel zo)
- veel ducktape bij oa raamrubbers en modderkuip die los laten
- vernieuwde remmen die het niet lekker doen ivm vastzittende geleidepennen en zelfs met een hamer niet los komen (bracket vervangen kost weer geld)
- scheur in uitlaatspruits tuk (lassen/vervangen, kost geld)
- homokineet is drooggelopen (nieuwe kineet en ashoes, kost geld)
- olielekkage uit omgeving carterpan (kan ik niet zelf als ik hoor wat je er allemaal voor moet doen, geen zin in)
- defecte LMM unit (duur)
- en nog wat kleine dingetjes
Dus gekocht: een '91 Micra K10 1.2 3drs, 141970 km, APK t/m 06-2011, verse banden en remmerij, originele Nissan radio, oldskool dash en de ubercomfy Japanse stoeltjes van vroegah. Ophanging is ook superzacht hehe.
Lak is prima, geen roest, weinig krassen en deuken dus deze is wel een poetsbeurtje waard. Velgen ff spuiten, wielkasten in de spuittectiel en eea cleanen en dan is t een strak bakkie. Autootje is ook een schaal goedkoper qua wegenbelasting en net iets vlotter dan de 1.0 K11. Heeft gelukkig wel een 5-bak.
Druklager maakt ietsjes kabaal maar daar kan die oud mee worden. Uitlaat plofte me te veel, is op locatie gefixt met een vers vacuumslangetje.
Motorkapje scharniert aan de voorkant
Deze is het wel waard om netjes te houden, dus als ik em as zaterdag heb gelijk oa de remmetjes gangbaar maken voor zover dat nodig is en mss al wat aan de vloeistoffen en bougies etc doen.
Koste me € 475,- met een half tankje benzine kado van de handelaar.
Wat een vet ding!
Verwijderd
http://www.speurders.nl/o...ar-de-sloop-64576277.html
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 23:17 ]
Zo mijn primera GT is weer door de keuring heen geschoven met 2 verkleurde knippers en defect stadslichtje als apk puntjes. Ook lekte de uitlaat iets op de flens waardoor de labda waarde net verkeerd uitviel. Deze flens is dichtgesmeerd. Kreeg verder compliment van de keurmeester dat de GT nog in goede tot zeer goede staat verkeerd.
euhmmmm
@ PNut: Zal je later wel even toevoegen, thanks! 
@ cactusman: Altijd goed om van een ander te horen dat je wagen nog in goede staat verkeerd.
@ cactusman: Altijd goed om van een ander te horen dat je wagen nog in goede staat verkeerd.
@ Laurens: Je foto's op NCN van de K10 zijn dood. Zou je een nieuwe link willen plaatsen zodat ik deze kan overnemen?
Ik zie dat alle headers dood zijn in de TS, andere foto's werken wel omdat deze door mij gehost zijn (of door jezelf bij je eigen auto). Zal dit vanavond even regelen.
Johan kwam deze overigens tegen:

Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!
Ik zie dat alle headers dood zijn in de TS, andere foto's werken wel omdat deze door mij gehost zijn (of door jezelf bij je eigen auto). Zal dit vanavond even regelen.
Johan kwam deze overigens tegen:

Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!
/me Gotta love it
twee vraagjes:
waarom heb jij dashplaten die maar tot 8000 rpm gaan? Mijn 100nxgti/SR20DE platen gaan tot 9000rpm...
waarom doortrekken tot in het rode gebied, daar zakt je vermogen toch gigantisch in?
waarom heb jij dashplaten die maar tot 8000 rpm gaan? Mijn 100nxgti/SR20DE platen gaan tot 9000rpm...
waarom doortrekken tot in het rode gebied, daar zakt je vermogen toch gigantisch in?
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Omdat non-GT P11 platen gewoon tot 8000 toeren gaan, rood bij 6500 en limiter bij 7000. Een GT gaat wel tot 9000 toeren (limiter bij 7.5k volgens mij). Bij de 100NX kwam de SR20 alleen als GTi, bij de P11 kwam de SR20 als non-GT (GX/SLX/SE) en als GT (of GT-SE). Non-GT had 131pk, GT had 150pk.
En hij trekt gewoon door omdat het vanaf 5500 feest is t/m 8001, wanneer de rev limiter inkickt. NeoVVL is juist in de hoge toeren erg sterk, verbeter mij indien dit niet klopt.
GT (foto geleend van mr. Zap aka Niels):

Non-GT (eigen foto)
En hij trekt gewoon door omdat het vanaf 5500 feest is t/m 8001, wanneer de rev limiter inkickt. NeoVVL is juist in de hoge toeren erg sterk, verbeter mij indien dit niet klopt.
GT (foto geleend van mr. Zap aka Niels):

Non-GT (eigen foto)

[ Voor 43% gewijzigd door S_Chief op 04-05-2010 11:10 ]
Maar kloppen de verhoudingen op je platen dan wel?
En ik weet dat je een remap heb gehad, maar heb je echt nog vermogen tussen de 7000 en 8000? Bij mijne houd het feest echt op bij 7000, niet zozeer vanwege de revlimiter.
En ik weet dat je een remap heb gehad, maar heb je echt nog vermogen tussen de 7000 en 8000? Bij mijne houd het feest echt op bij 7000, niet zozeer vanwege de revlimiter.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Eh, maar jij hebt een DE en Laurens heeft een VE? Voor zover ik weet heeft het bij een VE gewoon nut om tot 8000 toeren te trekken. Daarboven is het leuk, maar je vermogen kakt dan wel in.
Verhoudingen op je platen kloppen gewoon, alleen het rode gebied klopt niet meer.
Verhoudingen op je platen kloppen gewoon, alleen het rode gebied klopt niet meer.
Verwijderd
Wat SChief zegt. Tuurlijk zakt het vermogen wat maar het valt niet af, het wordt vlakker en stijgt niet meer. Genoeg om dit wel te benutten.
SR16VE N1 nokken zijn onderweg hehe
SR16VE N1 nokken zijn onderweg hehe
Nice.
Als ze er in zitten meteen een mooie gelegenheid voor een Dynamo test/afstel ronde.
Heb nu oem lichtmetaal (N16 sport) wielen onder de almera zitten. Smoelt toch een stuk netter als wieldoppen. Nog steeds een keertje een MAF sensor bestellen (reinigen bied ook geen uitkomst) en we kunnen er weer met de volle 90PK tegenaan! (zal ook wel in t verbruik schelen, nu 1 op 11 net een QG15DE
)
Als ze er in zitten meteen een mooie gelegenheid voor een Dynamo test/afstel ronde.
Heb nu oem lichtmetaal (N16 sport) wielen onder de almera zitten. Smoelt toch een stuk netter als wieldoppen. Nog steeds een keertje een MAF sensor bestellen (reinigen bied ook geen uitkomst) en we kunnen er weer met de volle 90PK tegenaan! (zal ook wel in t verbruik schelen, nu 1 op 11 net een QG15DE

[ Voor 62% gewijzigd door martijn_tje op 19-05-2010 20:35 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
wat zijn de specs van de nokken?
en wat heb je er nu in?
en wat heb je er nu in?
Verwijderd
Nu standaard. Specs van de N1 nokken:
SR16VE N1
Intake cam
Low Intake Duration: 220
Low Intake Lift: 8.4
Low Intake Center Angle: 110
Low Lobe Center Angle: 116
Low Overlap: 0
High Intake Duration: 288
High Intake Lift: 12.0
High Intake Center Angle: 104
Exhaust cam
Low Exhaust Duration: 244
Low Exhaust Lift: 7.95
Low Exhaust Center Angle:122
High Exhaust Duration: 288
High Exhaust Lift: 11.9
High Exhaust Center Angle:110
Sinds zondag terug van een mini roadtrip door de UK met als hoogte Japfest op zaterdag als gast bij mn maten van NPOC.co.uk
Report:
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=33400.0
Tevens gisteravond kleppendeksel ff gespoten:
Before:

After:

Niks fancy's. Gewoon strak. De letters blijven ook zwart, vind dat mooi stealthy zo.
SR16VE N1
Intake cam
Low Intake Duration: 220
Low Intake Lift: 8.4
Low Intake Center Angle: 110
Low Lobe Center Angle: 116
Low Overlap: 0
High Intake Duration: 288
High Intake Lift: 12.0
High Intake Center Angle: 104
Exhaust cam
Low Exhaust Duration: 244
Low Exhaust Lift: 7.95
Low Exhaust Center Angle:122
High Exhaust Duration: 288
High Exhaust Lift: 11.9
High Exhaust Center Angle:110
Sinds zondag terug van een mini roadtrip door de UK met als hoogte Japfest op zaterdag als gast bij mn maten van NPOC.co.uk
Report:
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=33400.0
Tevens gisteravond kleppendeksel ff gespoten:
Before:

After:

Niks fancy's. Gewoon strak. De letters blijven ook zwart, vind dat mooi stealthy zo.
Had je verslag al op NCN gezien, erg leuk om te lezen dat voor de rest niemand wist dat jullie zouden komen naar Engeland. Verbaasde blikken kan ik me heel goed voorstellen, sta je dan met je LHD P11 met Nederlands kenteken tussen alle Engelse wagen's. 
Kleppendeksel ziet er erg goed uit, meteen een grote vooruitgang onder de motorkap.
@ martijn_tje: N16 sportvelgen zien er prima uit, staat em goed. MAF vervangen is wel zo slim ja als ie zoveel zuipt, anders betaal je paar keer een MAF maar dan aan benzine.
De topicstart is (samen met Johan, bedankt gozer!) helemaal geupdated!
Kleppendeksel ziet er erg goed uit, meteen een grote vooruitgang onder de motorkap.
@ martijn_tje: N16 sportvelgen zien er prima uit, staat em goed. MAF vervangen is wel zo slim ja als ie zoveel zuipt, anders betaal je paar keer een MAF maar dan aan benzine.
De topicstart is (samen met Johan, bedankt gozer!) helemaal geupdated!
Kleine update: brakke sony radio vervangen die geen FM/AM meer ontving en continu oversloeg met het afspelen van cd's. Er zit nu een mooie onopvallende Pioneer DEH-2200UB in. (alles doet het weer naar behoren en klinkt meteen een stuk frisser)

Ikke blij

Ikke blij
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Mafje besteld (50 euro inc. verzending).SChief schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:17:
Binnenkort eens kijken voor een verse pook knop, (evt) bougies en windgeleiders. Verder staan er nog wat interieur dingetjes op t verlanglijstje (andere speakertjes, demping, crouse control, parot enz...) maar dat moet even wachten ivm grote uitgaven (kopen van een huis).
Heerlijk stap voor stap t achterstallig onderhoud wegwerken en t karretje helemaal netjes en compleet maken.
[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 31-05-2010 18:31 ]
Nieuw speelgoed:

Pakking besteld bij de Brezan, hopelijk voor t weekend binnen. Weet iemand hier de maat van de bouten waar je uitlaatspruitstuk mee vast zit op je blok?

Pakking besteld bij de Brezan, hopelijk voor t weekend binnen. Weet iemand hier de maat van de bouten waar je uitlaatspruitstuk mee vast zit op je blok?
BThGvNeOA
Megan heeft gewoon uitlaatspruitstukken voor een SR20DE?
BThGvNeOA
Verwijderd
Joh, al die SR20 headers zijn replica's van elkaar. Dus het is allemaal imitatie van de enige echte originele van Hotshot destijds en die worden gewoon gebranded verkocht. Maakt allemaal niet uit, maar het is verder niks bijzonders.
Ga maar plaatjes vergelijken van diverse aanbieders. De 2,25" versies en de 2,5" versies zijn onderling allemaal gelijk.
Ga maar plaatjes vergelijken van diverse aanbieders. De 2,25" versies en de 2,5" versies zijn onderling allemaal gelijk.
Moah, er is natuurlijk ook niet zo veel bijzonders aan een uitlaatspruitstuk. De 4-2-1 pijp heeft zichzelf bewezen qua performance en het makkelijkst/goedkoopst is om zo kort mogelijke stukken pijp te gebruiken. Megan (pretendeert) meer kwaliteit te zijn dan anderen, en ik moet zeggen, de lasjes zijn erg netjes, het geheel voelt erg solide aan. Ohja, en Megan gooit er (volgens de site) nog een keramische coating aan de binnenkant tegen aan, iets wat een 100 dollar spruitstukje van ebay niet heeft.
BThGvNeOA
Verwijderd
Goeiedag Nissan rijders, sinds afgelopen kerst heb ik mijn trouwe 94er Sunny ingeruild tegen een '03 Almera. Ik ben van een 1.4 naar 1.5 gegaan, en heb ineens de wereld aan luxe die in de Sunny ver te zoeken waren. Qua prestaties ben ik alleen niet bepaald tevreden.
De Almera rijdt keurig behouden, en is stukken stiller dan de Sunny. Maar hij zuipt ook meer (1:13 ongeveer, tegenover 1:16 in de Sunny) en de prestaties zijn een stuk lager. Vooral van 0 tot 80 valt me erg tegen, hij is gewoon log!
Ik ben even benieuwd of ik dit aan het iets hogere gewicht mag toeschrijven, of dat de Almera sowieso een stuk minder pittig is dan zn oudere voorgangers.. en of enige modificaties hier ontzettend gaan helpen.
Verder heb ik een fluitende benzinepomp, wat vaker voorschijnt te komen bij mijn model, maar dat is enkel irritant en kan geen kwaad. (Zo vertelde een monteur me.)
De Almera rijdt keurig behouden, en is stukken stiller dan de Sunny. Maar hij zuipt ook meer (1:13 ongeveer, tegenover 1:16 in de Sunny) en de prestaties zijn een stuk lager. Vooral van 0 tot 80 valt me erg tegen, hij is gewoon log!
Ik ben even benieuwd of ik dit aan het iets hogere gewicht mag toeschrijven, of dat de Almera sowieso een stuk minder pittig is dan zn oudere voorgangers.. en of enige modificaties hier ontzettend gaan helpen.
Verder heb ik een fluitende benzinepomp, wat vaker voorschijnt te komen bij mijn model, maar dat is enkel irritant en kan geen kwaad. (Zo vertelde een monteur me.)
Verwijderd
Een '03 Almera N16 idd errug zwaar. Zeker met een 1.5 erin dus dat kan wel kloppen ja.
Updateje van mijn kant:
Omdat ik van 215/35 met lichte stretch ben overgestapt naar 225/35 zonder stretch maar met het feit dat Kumho bandjes altijd net ietsjes breder uitvallen dan anderen moest ik mn Intrax RS setje omhoog gaan zetten.
Bij drempels of andere hobbels raakten de voorbanden de modderkuip behoorlijk.
Gisteren alvast begonnen en na veel gevloek kreeg ik beweging in de stelringen en op de gok zo'n 1,5cm omhoog gezet.
Vanavond verder gegaan met de voorkant en deze dusdanig verhoogd dat hij geleveld is met de achterkant maar wel heeel ietsjes hoger om tijdens stevig remmen de achterkant niet te licht te laten worden.
Na verstellen auto weer laten zakken en het resultaat bewonderd. Conclusies:
- staat uiteraard iets hoger maar wielkast <-> band ruimte is nog steeds klein genoeg om geen tractor-look te hebben
- garagekrik kan er wss vooraan gewoon weer onder
- met behoud van goede wegligging ipv met 50 kmh uit je stoel stuiteren op klinkers nu met 70 kmh eroverheen sjeezen zonder naar de buitenkant vd bocht te hobbelen
- voelt stabieler aan bij 200 km/h, zeer wss ivm geen bumpsteer meer (zie Google + Wikipedia, =oorzaak van te ver verlagen of 'overlowering')
- comfortabeler en net zulke goede, zo niet betere, wegligging.
Dus mijn tip voor mensen met schroefsetjes die wat meer neigen naar performance ipv looks: verhoog je wagen eens met een cm of 2 rondom en ervaar het verschil.
Nu alleen nog uitlijnen.
Updateje van mijn kant:
Omdat ik van 215/35 met lichte stretch ben overgestapt naar 225/35 zonder stretch maar met het feit dat Kumho bandjes altijd net ietsjes breder uitvallen dan anderen moest ik mn Intrax RS setje omhoog gaan zetten.
Bij drempels of andere hobbels raakten de voorbanden de modderkuip behoorlijk.
Gisteren alvast begonnen en na veel gevloek kreeg ik beweging in de stelringen en op de gok zo'n 1,5cm omhoog gezet.
Vanavond verder gegaan met de voorkant en deze dusdanig verhoogd dat hij geleveld is met de achterkant maar wel heeel ietsjes hoger om tijdens stevig remmen de achterkant niet te licht te laten worden.
Na verstellen auto weer laten zakken en het resultaat bewonderd. Conclusies:
- staat uiteraard iets hoger maar wielkast <-> band ruimte is nog steeds klein genoeg om geen tractor-look te hebben
- garagekrik kan er wss vooraan gewoon weer onder
- met behoud van goede wegligging ipv met 50 kmh uit je stoel stuiteren op klinkers nu met 70 kmh eroverheen sjeezen zonder naar de buitenkant vd bocht te hobbelen
- voelt stabieler aan bij 200 km/h, zeer wss ivm geen bumpsteer meer (zie Google + Wikipedia, =oorzaak van te ver verlagen of 'overlowering')
- comfortabeler en net zulke goede, zo niet betere, wegligging.
Dus mijn tip voor mensen met schroefsetjes die wat meer neigen naar performance ipv looks: verhoog je wagen eens met een cm of 2 rondom en ervaar het verschil.
Nu alleen nog uitlijnen.
Ik ging van een N15 GA1.6 (met ander spruitstuk, uitlaat en luchtfilter 110-115PK@1100KG) naar een N16 QG1.5 (90PK@1250KG) en idd die N16 is flink trager. De N16 kan meekomen met normaal verkeer alleen veel sneller wil het niet echt. Door het motorkarakter heeft toeren draaien ook totaal geen zit. Dat levert enkel meer lawaai en een hoger verbruik op. Met een normale rijstijl en een in goede conditie zijnde QG15 moet gemiddeld 1:15-1:16 mogelijk zijn. (bijvoorbeeld een defecte maf i.c.m. een vierkante rechtervoet kan een verbruik van 1:11 op leveren)Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:05:
Als je aan prestatie's wil winnen leg er een QG18+bak in of doe een ander uitlaatspruitstuk+uitlaat. Het spruitstuk van een QG is heel erg restrictief (komt o.a. door de precat's die er in zitten)
M'n nieuwe MAF is binnen. Alleen slaat m'n motor steeds af (bij stationair) met de niewe maf er in. Met een beetje gas er bij loopt ie wel mooi, het onregelmatig lopen, schokken en inhouden is dan weg.
wat ik heb gedaan:
Doe ik iets fout of ligt het aan die maf?
wat ik heb gedaan:
- oude maf er uit,
- nieuw maf er in,
- minpool van de accu los,
- licht aan,
- minuutje wachten,
- minpool vast,
- starten, motorlampje gaat branden en de motor gaat langzaam uit, als een kaarsje dat op is.
- nogmaals starten,
- nogmaals starten,
- nogmaals starten
- enz.
Doe ik iets fout of ligt het aan die maf?
[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 12-06-2010 15:58 ]
Een minuut wachten? 
Zo zeg, jij denkt dat de auto ontladen is binnen no time.
Kwartier de plus pool los, min pool lekker laten zitten. Dan de pool weer vast zetten, en de auto starten, 10 minuten laten inleren en dan moet het goed zijn.
Kwartier de plus pool los, min pool lekker laten zitten. Dan de pool weer vast zetten, en de auto starten, 10 minuten laten inleren en dan moet het goed zijn.
Verwijderd
Hahamartijn_tje schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:35:
[...]
Ik ging van een N15 GA1.6 (met ander spruitstuk, uitlaat en luchtfilter 110-115PK@1100KG) naar een N16 QG1.5 (90PK@1250KG) en idd die N16 is flink trager. De N16 kan meekomen met normaal verkeer alleen veel sneller wil het niet echt. Door het motorkarakter heeft toeren draaien ook totaal geen zit. Dat levert enkel meer lawaai en een hoger verbruik op. Met een normale rijstijl en een in goede conditie zijnde QG15 moet gemiddeld 1:15-1:16 mogelijk zijn. (bijvoorbeeld een defecte maf i.c.m. een vierkante rechtervoet kan een verbruik van 1:11 op leveren)
Als je aan prestatie's wil winnen leg er een QG18+bak in of doe een ander uitlaatspruitstuk+uitlaat. Het spruitstuk van een QG is heel erg restrictief (komt o.a. door de precat's die er in zitten)
Een maf sensor is een sensor die je brandstof/lucht mengsel controleert. Als deze te arm is, zorgt hij dat er extra brandstof in word gespoten, en visa versa bij te rijk lopen. Als deze kapot is spuit hij meestal continue brandstof in, wat dus het hoge verbruik verklaart, aangezien de motor niet meer gecontroleerd word op hoe die loopt en hoe het brandstofmengsel dus is.
Verwijderd
MAF = Mass Airflow Sensor, juiste Nederlandse term is LMM = Lucht Massa Meter
@martijn_tje: laat je auto eens uitlezen, dan moet er ook een foutcode in de ECU staan.
@martijn_tje: laat je auto eens uitlezen, dan moet er ook een foutcode in de ECU staan.
Ik zal em vanavond eens langer zonder prik laten staan.(al zou dat met licht aan of rempedaal ingedruk waarschijnlijk niet veel uitmaken, zoveel lading houden een paar kleine condensatrotjes ook weer niet vas). Als ie dan na 3x nog niet blijft lopen gaat die sensor retour.Joopieboy schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:40:
Een minuut wachten?
Helaas is ie uitgelezen. De dealer bood meteen aan een MAF sensor re bestellen.Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:26:
MAF = Mass Airflow Sensor, juiste Nederlandse term is LMM = Lucht Massa Meter
Verwijderd
Duidelijke taal. Is er een manier om te achterhalen of de sensor kapot is, of wordt dat uitlezen bij de dealer?Joopieboy schreef op zondag 13 juni 2010 @ 08:14:
Een maf sensor is een sensor die je brandstof/lucht mengsel controleert. Als deze te arm is, zorgt hij dat er extra brandstof in word gespoten, en visa versa bij te rijk lopen. Als deze kapot is spuit hij meestal continue brandstof in, wat dus het hoge verbruik verklaart, aangezien de motor niet meer gecontroleerd word op hoe die loopt en hoe het brandstofmengsel dus is.
Het meest makkelijke is even uitlezen bij de dealer, is zo gedaan.
Uit laten lezen idd, een thermostaat kan je nog zelf met een pannetje warm water maar een maf sensor word al lastiger. Meestal gaat een kapotte sensor ook gepaard met een motorstoring lampje.
Dat doet een labdasensor (en de regeling die er bij hoort)Joopieboy schreef op zondag 13 juni 2010 @ 08:14:
Een MAF kan je doormeten met een multimeter, maar dan moet je ff in de duistere krochten van het internet een werkplaatshandboek oid opscharrelen waar staat wat de correcte waardes moeten zijn op welke stekker-pool. Vaak helpt overigens het opnieuw aarden van de sensor ook al een hoop, dat contactpunt corrodeert over tijd en dan gaat de sensor verkeerde waardes geven... Ook hier zijn how-tootjes voor te vinden
Nieuwe MAF kost heul veul, en uitlezen bij de dealer mag je ook al snel 50 euro voor aftikken...
BThGvNeOA
Wat deed een maf sensor dan, kan best dat ik die 2 door elkaar heb gehaald hoor.

Ik heb ongeveer eh, even kijken, 100 service manuals liggen van Nissans.DropjesLover schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:59:
[...]
Dat doet een lambdasensor (en de regeling die er bij hoort)![]()
Een MAF kan je doormeten met een multimeter, maar dan moet je ff in de duistere krochten van het internet een werkplaatshandboek oid opscharrelen waar staat wat de correcte waardes moeten zijn op welke stekker-pool. Vaak helpt overigens het opnieuw aarden van de sensor ook al een hoop, dat contactpunt corrodeert over tijd en dan gaat de sensor verkeerde waardes geven... Ook hier zijn how-tootjes voor te vinden![]()
Nieuwe MAF kost heul veul, en uitlezen bij de dealer mag je ook al snel 50 euro voor aftikken...
Een LMM (of MAF, hetzelfde) berekent de hoeveelheid lucht die het verbrandingshuis intreedt.Joopieboy schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:23:
Wat deed een maf sensor dan, kan best dat ik die 2 door elkaar heb gehaald hoor.
[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 14-06-2010 20:57 ]
Ochja, tuurlijk. Ik denk al wat klopt er niet aan mijn uitleg, maar gedeeltelijk klopt het ja. 
Maf is voor inlaat, Lambda is voor uitlaat (meting van verhouding lucht/brandstof van uitlaatgassen).

Maf is voor inlaat, Lambda is voor uitlaat (meting van verhouding lucht/brandstof van uitlaatgassen).
Verwijderd
Hmmz.. sja, ik heb niet echt het idee dat er iets mis is met de auto. Ik baal er alleen een beetje van dat ik heb ingeleverd qua prestaties EN verbruik. 1 van die 2 was acceptabeler geweest, snelle auto's zuipen meer, en zuinige auto's zijn minder snel.
Nu snap ik ook waarom er zo'n ketser van een benzinetank in dat ding zit
Nu snap ik ook waarom er zo'n ketser van een benzinetank in dat ding zit
Verwijderd
Haha, ja dat is niet helemaal een eerlijk vergelijk
In de Cuore van mn vriendin halen we 1:20 bij lange afstanden.. en die is ook nog eens belastingvrij! Maar goed, dat is nauwelijks een auto te noemen.
Ik kwam deze tegen toen ik foto's aan het zoeken was van een Silvia, dit is geen Silvia, maar wat is het wel ?

Goed verbouwde S14?

Alhoewel kan een NX100 ook nog...

Alhoewel kan een NX100 ook nog...

[ Voor 40% gewijzigd door Touchdomex op 21-07-2010 21:04 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Geen idee, goed verkracht idd. 
Die Vertex Kouki is wel erg strak.

Die Vertex Kouki is wel erg strak.
Honda NSX.Ward Vr schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:58:
Ik kwam deze tegen toen ik foto's aan het zoeken was van een Silvia, dit is geen Silvia, maar wat is het wel ?
[afbeelding]
[ Voor 93% gewijzigd door S_Chief op 21-07-2010 21:06 ]
Idd, plaatje bij het praatje:

Verwijderd
Updateje:
Door omstandigheden heb ik mijn ECU chippies nog steeds niet binnen, maar dit zal niet al te lang meer moeten duren inmiddels...
Daarnaast ben ik bezig met een set Cusco camber arms om bij de Primera aan de voorkant meer negatief camber te kunnen zetten voor nog betere wegligging. Duur en alleen in Japan te krijgen maar het is dan ook de enige optie voor deze auto.
Door omstandigheden heb ik mijn ECU chippies nog steeds niet binnen, maar dit zal niet al te lang meer moeten duren inmiddels...
Daarnaast ben ik bezig met een set Cusco camber arms om bij de Primera aan de voorkant meer negatief camber te kunnen zetten voor nog betere wegligging. Duur en alleen in Japan te krijgen maar het is dan ook de enige optie voor deze auto.
Dat is wel lastig dan om aan spul te komen. 
Hoeveel graad camber hoop je te krijgen nu?

Hoeveel graad camber hoop je te krijgen nu?
nou is Cusco gelukkig ook geen troep, dus dat scheelt weer
Verwijderd
Voor dit soort projecten heb ik toch weer erg veel respect, een Hot Rod bouwen op basis van een Nissan 200SX. Ik had misschien voor een andere kleur gegaan, maar ik vind het project toch wel erg geslaagd.
Het begin:

Het eindresultaat:

Meer plaatjes via: http://sucksqueezebangblo...m/2010/08/nissan-rod.html
Het begin:

Het eindresultaat:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 10:26 ]
Meld! Nissan Micra K11 1.4 uit 2001
Wensenlijst:
Een nieuw (2-de hands) rechter achterlicht, er is wat hagel doorheen gegaan. Dus als iemand er 1 heeft, pm-tje wordt gewardeerd!
- 5 Deurs
- Trekhaak
- Dubbele airbag

Wensenlijst:
Een nieuw (2-de hands) rechter achterlicht, er is wat hagel doorheen gegaan. Dus als iemand er 1 heeft, pm-tje wordt gewardeerd!
[ Voor 8% gewijzigd door joint_me op 12-08-2010 17:14 ]
Hello fellow humans
Ene kant zonde van die 200SX als die nog in goede staat was, andere kant, die hot rod is wel enorm gaaf.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:26:
Voor dit soort projecten heb ik toch weer erg veel respect, een Hot Rod bouwen op basis van een Nissan 200SX. Ik had misschien voor een andere kleur gegaan, maar ik vind het project toch wel erg geslaagd.
Het begin:
[afbeelding]
Het eindresultaat:
[afbeelding]
Nette wagen! Zal ik je in de TS gooien?joint_me schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:12:
Meld! Nissan Micra K11 1.4 uit 2001[afbeelding]
- 5 Deurs
- Trekhaak
- Dubbele airbag
Wensenlijst:
Bij de Micra ('94) van mijn vrouw is de balk voor onder de radiator doorgeroest. Lengte had nog door de keuring gekomen. De omtrek alleen niet (3 kwart).
Bij een plaatwerker geweest. Kost 590 euro!
We hebben nog een optie ergens open staan, maar daar horen we maandag meer over.
Het rotte is dat we op dit moment geen nieuwe auto kunnen aanschaffen en dat mijn auto (Megane '96 met 300.000 op de teller) ook al aan z'n endjes is. Daar is de vraag van of we die wel naar de keuring sturen.
De vraag is of het het nog waard is. Opzich met de KM's zit het goed. Hij's alleen oud.
Bij een plaatwerker geweest. Kost 590 euro!
We hebben nog een optie ergens open staan, maar daar horen we maandag meer over.
Het rotte is dat we op dit moment geen nieuwe auto kunnen aanschaffen en dat mijn auto (Megane '96 met 300.000 op de teller) ook al aan z'n endjes is. Daar is de vraag van of we die wel naar de keuring sturen.
De vraag is of het het nog waard is. Opzich met de KM's zit het goed. Hij's alleen oud.
Sja dat is wel een lastige. Zou kijken naar de rest van de auto, hoe is de carrosserie? Motorisch gaan ze niet stuk, dus dat is het probleem niet...
Als de rest van de auto nog netjes is, en je voor 600 euro geen waardige vervanger kan vinden, dan zou ik het doen, maar dat is mijn mening.
Als de rest van de auto nog netjes is, en je voor 600 euro geen waardige vervanger kan vinden, dan zou ik het doen, maar dat is mijn mening.
Daar heb je gelijk in.
Mijn schoonvader belde dat een kennis het wellicht goedkoper zou kunnen.
Op zich voor 600 euro is er niet veel. De auto is zelf gewoon goed.
Jammer alleen dat er weinig keuze aan plaatwerkers zijn in omgeving Spijkenisse.
Maandag weten we meer, en anders doen we het toch. Of mijn ouders moeten hun Hyundai Matrix nog weg willen doen. Dan doen we 2 auto's weg voor die.
Maar even afwachten dus.
Gelukkig nog iemand gevonden die het ook kan.
Woensdag wordt de auto gerepareerd. Voor blijkbaar een stuk minder dan die 600 euro.
Mijn schoonvader belde dat een kennis het wellicht goedkoper zou kunnen.
Op zich voor 600 euro is er niet veel. De auto is zelf gewoon goed.
Jammer alleen dat er weinig keuze aan plaatwerkers zijn in omgeving Spijkenisse.
Maandag weten we meer, en anders doen we het toch. Of mijn ouders moeten hun Hyundai Matrix nog weg willen doen. Dan doen we 2 auto's weg voor die.
Maar even afwachten dus.
Gelukkig nog iemand gevonden die het ook kan.
Woensdag wordt de auto gerepareerd. Voor blijkbaar een stuk minder dan die 600 euro.
[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 06-09-2010 17:17 ]
*bump*
/me Joosie200 meldt zich in het Nissan topic met een Micra K11 uit 1997, 1.3 GX met N-CVT
Gisteren opgehaald. Voor de proefrit nog op de brug gehad. Geen last van roest bij de voorbalk onder de radiateur, geen last van roest bij de linkerdorpel. Alleen rechtsachter zit wel een roestplek. Stond ook aangetekend bij het rapport van de APK-keuring, niet zijnde een afkeurpunt maar iets om mee rekening te houden. Dus dat ik laat wegwerken door er een plaatje in te laten lassen. Verder viel mij op dat wanneer je gewoon rustig rond kachelt in een woonwijk (20km/u zeg maar) dat een schrapend geluid zich aan doet. Lijkt donders veel op een oude grammafoonplaat waarbij de naald naar een andere groef gaat.
Zou dat kunnen duiden op een V-snaar die gewoon op is? (zeg maar wat, heb 0 verstand van auto's). Komt nl. uit de buurt van de motor vandaan. Verder had ik nog een vraag m.b.t. bandenmaten. Er ligt nu 155/70/13 onder, volgens het boekje kan ook 175/60/13 maar die zijn kennelijk zo schaars want bij de bekende bandenboeren kan ik niks vinden in die maat. Met watvoor bandenmaat ligt een micra wat vaster op de weg? Of beter gezegd: welke bandenmaat kan maximaal om de standaard stalen velgen? Liggen nl. Firestone voor en Sportiva achter rondom de micra en dat zijn nou niet merken waar ik blij mee ben. Ga dus sowieso nieuwe banden halen ala Goodyear/Pirelli/Vredestein/Bridgestone/Michelin. Kan ik ook uitkijken naar bijpassende velgen.
/me Joosie200 meldt zich in het Nissan topic met een Micra K11 uit 1997, 1.3 GX met N-CVT
Van alles en nog wat | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Gisteren opgehaald. Voor de proefrit nog op de brug gehad. Geen last van roest bij de voorbalk onder de radiateur, geen last van roest bij de linkerdorpel. Alleen rechtsachter zit wel een roestplek. Stond ook aangetekend bij het rapport van de APK-keuring, niet zijnde een afkeurpunt maar iets om mee rekening te houden. Dus dat ik laat wegwerken door er een plaatje in te laten lassen. Verder viel mij op dat wanneer je gewoon rustig rond kachelt in een woonwijk (20km/u zeg maar) dat een schrapend geluid zich aan doet. Lijkt donders veel op een oude grammafoonplaat waarbij de naald naar een andere groef gaat.
Zou dat kunnen duiden op een V-snaar die gewoon op is? (zeg maar wat, heb 0 verstand van auto's). Komt nl. uit de buurt van de motor vandaan. Verder had ik nog een vraag m.b.t. bandenmaten. Er ligt nu 155/70/13 onder, volgens het boekje kan ook 175/60/13 maar die zijn kennelijk zo schaars want bij de bekende bandenboeren kan ik niks vinden in die maat. Met watvoor bandenmaat ligt een micra wat vaster op de weg? Of beter gezegd: welke bandenmaat kan maximaal om de standaard stalen velgen? Liggen nl. Firestone voor en Sportiva achter rondom de micra en dat zijn nou niet merken waar ik blij mee ben. Ga dus sowieso nieuwe banden halen ala Goodyear/Pirelli/Vredestein/Bridgestone/Michelin. Kan ik ook uitkijken naar bijpassende velgen.
Ik zou zelf qua banden in het midden gaan zitten.
Mijn vrouw heeft ook verschillende voor en achter. Zolang het maar gelijke zijn naast elkaar.
Dat geluid komt me trouwens erg bekend voor. Haar Micra uit 94 heeft dit dus ook. Wellicht de v-snaar. Maar daar kijken we over een maand naar zodra mijn schoonvader weer terug is.
Mijn vrouw heeft ook verschillende voor en achter. Zolang het maar gelijke zijn naast elkaar.
Dat geluid komt me trouwens erg bekend voor. Haar Micra uit 94 heeft dit dus ook. Wellicht de v-snaar. Maar daar kijken we over een maand naar zodra mijn schoonvader weer terug is.
Mijn vriendin heeft een '94 Micra gehad, ben niet bekend met het geluid. Wel met de bekende rotte plekken.. Ik heb bij die auto al diverse rotte stukken weggeslepen en er nieuw plaatwerk ingelast 
Ding is nu van mn zwagertje.. Tegen de APK zal ik 'em wel weer zien
Ding was eerst van mn schoonmoeder (nieuw gekocht), toen die overleed doorgeschoven naar mn vriendin, en nu mn zwagertje zn rijbewijs heeft hebben wij hem ook weer doorgeschoven
Buiten de APK/1x jaarlijks een beurt nooit wat mee gehad. Al begon vorig jaar het druklager geluid te maken, toen dus de complete koppeling vervangen.
Mn schoonzus (aka vriendin van mn broer..) heeft ook een '94 Micra, bij haar begon rond dezelfde kmstand het druklager geluid te maken... Daar inmiddels ook een nieuwe koppeling
(beide 120k km).
Ding is nu van mn zwagertje.. Tegen de APK zal ik 'em wel weer zien
Mn schoonzus (aka vriendin van mn broer..) heeft ook een '94 Micra, bij haar begon rond dezelfde kmstand het druklager geluid te maken... Daar inmiddels ook een nieuwe koppeling
[ Voor 59% gewijzigd door Destruction op 19-09-2010 15:09 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
De micra is weer roestvrij. Is netjes weggewerkt en mooi op tijd voordat de herfst en winter echt gaan beginnen.
Toen ik hem ophaalde bij de garage vertelde de medewerker mij dat het geluid veroorzaakt wordt door een opgebruikte v-snaar. Als de temperatuur aardig gezakt is over een paar maanden zul je die v-snaar bij een koude motor horen piepen. Vervangen is niet zo duur, dus zit er aan te denken om dat ook maar meteen te doen.
Weet niet of ik het al medegedeeld had, maar de Maxima is helaas verkocht.
En gezien het feit dat ze niet meer worden verkocht sinds 2004 is er ook geen nieuwe meer gekomen.
We zijn nu over gegaan naar een Hyundai XG350. Ondanks dat hij aan de buitenkant er niet zo mooi uitziet is het een fantastische bak.
Naar alle waarschijnlijkheid zal de Sunny ook voor het einde van het jaar de deur uit zijn. Wat daarvoor in de plaats komt weet ik nog niet. Ik heb jaren met veel plezier Nissan gereden maar goed soms moet je wel overschakelen. Nissan's eigen schuld door geen vervanging op de markt te brengen voor de Maxima.
En gezien het feit dat ze niet meer worden verkocht sinds 2004 is er ook geen nieuwe meer gekomen.
We zijn nu over gegaan naar een Hyundai XG350. Ondanks dat hij aan de buitenkant er niet zo mooi uitziet is het een fantastische bak.
Naar alle waarschijnlijkheid zal de Sunny ook voor het einde van het jaar de deur uit zijn. Wat daarvoor in de plaats komt weet ik nog niet. Ik heb jaren met veel plezier Nissan gereden maar goed soms moet je wel overschakelen. Nissan's eigen schuld door geen vervanging op de markt te brengen voor de Maxima.
In Nederland is er geen opvolger gekomen omdat de Maxima hier helaas nooit goed heeft verkocht, idem voor de Primera (alleen de P10 deed het vrij goed, P11 minder, P12 was een ramp). Iedereen wilt een kleine stadsauto (Pixo, Micra, Note) of een crossover (Qashqai(+2), Juke). Zelfs de Patrol is weg, en de opvolger komt (ja je ziet em al aankomen), niet naar Nederland.
In de USA is er gewoon een opvolger van de Maxima gekomen, wat een dijk van een auto is geworden. De Patrol is daar ook nog aanwezig (en hoe!).
Al met al, er zijn gewoon te weinig mensen geïnteresseerd in een grote luxeauto, en helaas spelen de onterechte vooroordelen over het merk Nissan ook mee. In het hoge segment wordt er nu een gok gewaagd met Infiniti, stuk voor stuk imho prachtige auto's waar geen enkele Duitser aan kan tippen. In de USA verkopen ze al jaren behoorlijk goed, wie weet wat het in Europa gaat worden (ben er bang voor, iedereen betaalt liever te veel voor een saaie, kale Duitser, zolang het logo er maar opstaat).
EDIT: Ik heb je A33 uit de startpost verwijderd.
In de USA is er gewoon een opvolger van de Maxima gekomen, wat een dijk van een auto is geworden. De Patrol is daar ook nog aanwezig (en hoe!).
Al met al, er zijn gewoon te weinig mensen geïnteresseerd in een grote luxeauto, en helaas spelen de onterechte vooroordelen over het merk Nissan ook mee. In het hoge segment wordt er nu een gok gewaagd met Infiniti, stuk voor stuk imho prachtige auto's waar geen enkele Duitser aan kan tippen. In de USA verkopen ze al jaren behoorlijk goed, wie weet wat het in Europa gaat worden (ben er bang voor, iedereen betaalt liever te veel voor een saaie, kale Duitser, zolang het logo er maar opstaat).
Ik heb interesse om een X-trail te kopen, dit idee is eigenlijk pas vandaag geboren
Ik heb nu een Renault Scenic van 2004 met 140.000 op de teller. Ik ga proberen deze particulier te verkopen voor hopelijk rond
€ 6500,-
De X- Trail die ik zoek mag niet meer kosten dan €8000,- Ik heb hier en daar wel wat gezien en kom dan op een model van 2005 (2.0 l) van rond de 130.000 km.
Mijn vraag is eigenlijk wat zijn de dingen bij deze bakken waar ik op moet letten? En misschien andere leuke tips om mij te overtuigen dat ik een Nissan zal kopen
Voor mijn werk rij ik een Navara en deze vind ik zeer prettig rijden!
Hieronder een schuiver in de duinen.
€ 6500,-
De X- Trail die ik zoek mag niet meer kosten dan €8000,- Ik heb hier en daar wel wat gezien en kom dan op een model van 2005 (2.0 l) van rond de 130.000 km.
Mijn vraag is eigenlijk wat zijn de dingen bij deze bakken waar ik op moet letten? En misschien andere leuke tips om mij te overtuigen dat ik een Nissan zal kopen
Voor mijn werk rij ik een Navara en deze vind ik zeer prettig rijden!
Hieronder een schuiver in de duinen.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
2 liter is een prima motor, verwacht alleen geen wonder, je moet flink doorhalen om in te voegen. Wat dat betreft is de 2.5 een wat fijnere motor. Probeer wel een leuke uitvoering te vinden, een Comfort is echt niks. Ik moet zeggen dat ik niet zo heel bekend ben met de X-Trail, dus ik kan je helaas geen uitgebreide info geven. Blokken zijn prima voor zover ik weet, de 2 liter is ook in de Primera (P12) geleverd. Zijn gelukkig geen Renault blokken.
Navara's zijn gaaf overigens. Nissan is echt een expert in 4x4 terreinwagens, zie o.a. de Patrol, Pathfinder, Titan, Navara, Armada en X-Trail. Maar vooral de Patrol is een beest die moeiteloos met de topwagens kan meedoen.
Navara's zijn gaaf overigens. Nissan is echt een expert in 4x4 terreinwagens, zie o.a. de Patrol, Pathfinder, Titan, Navara, Armada en X-Trail. Maar vooral de Patrol is een beest die moeiteloos met de topwagens kan meedoen.
[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 26-09-2010 14:17 ]
@ Pnut, is er al nieuws over je nokken met bijbehorende electronica?
Inderdaad jammerSChief schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:40:
In Nederland is er geen opvolger gekomen omdat de Maxima hier helaas nooit goed heeft verkocht, idem voor de Primera (alleen de P10 deed het vrij goed, P11 minder, P12 was een ramp). Iedereen wilt een kleine stadsauto (Pixo, Micra, Note) of een crossover (Qashqai(+2), Juke). Zelfs de Patrol is weg, en de opvolger komt (ja je ziet em al aankomen), niet naar Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 03-10-2010 20:04 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
1 dezer dagen zal mijn Maxima (2000 3LV6) misschien eruit gaan 
De balk onder de radiator waar ook de balk aanhangt waar het blok op rust is zo goed als door gerot.
Als ik hoor dat hij bij een Micra al meer dan €500 moet kosten dan hoop ik dat ik nog gereanimeerd kan worden als ik (ik hoop zaterdag) te horen krijgen wat reparatie kost voor mijn Max.

Ik bracht hem weg om hem een antieroest behandeling te laten geven en eventueel bijwerken (begon wat plekjes te krijgen) maar kreeg vanmorgen dus het minder fijne telefoontje.
Ben nog even wezen kijken........ was echt slikkkkkkk.
Wat is dat zeer slecht voor een wagen van deze klasse.
Heb er foto's van gemaakt en ziet er niet uit, al is het in het echt erger. Je zou de schroevendraaier door de balk heen kunnen steken net langs 1 bout.
De rest van de wagen is niet zo heel slecht zover we nu konden zien.
Als hij er uit moet dan ben ik na 4 Nissan's (in meer dan 15 jaar) er helemaal klaar mee. nog steeds fijne wagens (en de Max gewoon super) om in te rijden, maar die roest......... Mijn 2e Almera (nieuw gekocht in 1998 en vorig jaar na meer dan 158.000 vrijwel probleemloze km's verkocht) begon ook al plekjes te krijgen en dat bij gewoon goed onderhoud.
Ik haat Duitser hokken en vooral de volkshokken maar eerlijk is eerlijk die blijven toch een stuk minder roestgevoellig.
Al had het bedrijf waar hij nu staat ook al MegaBarrels die jonger waren dan mijn Max binnen gehad die ook al flink bezig waren, pas geleden zelfs een S van nog geen 7 jaar oud. Of Peugot's van een paar jaar oud..... gewoon triest dat ze af fabriek bijna geen antieroest behandeling meer mee krijgen.....
De opvolger van de Max gaat toch een mug worden (klein......heel klein Toyotatje) denk ik
Ik was al een bedrijf aan het zoeken om de velgen eens aan te laten pakken zodat ze weer als nieuw zouden zijn (occidatie van het lichtmetaal, geen schade) plus de koplampen wilde ik polijsten, beginnen wat dof te worden.
Ik hoop dat de kosten alsnog meevallen....... al vrees ik echt het ergste.
De balk onder de radiator waar ook de balk aanhangt waar het blok op rust is zo goed als door gerot.
Als ik hoor dat hij bij een Micra al meer dan €500 moet kosten dan hoop ik dat ik nog gereanimeerd kan worden als ik (ik hoop zaterdag) te horen krijgen wat reparatie kost voor mijn Max.

Ik bracht hem weg om hem een antieroest behandeling te laten geven en eventueel bijwerken (begon wat plekjes te krijgen) maar kreeg vanmorgen dus het minder fijne telefoontje.
Ben nog even wezen kijken........ was echt slikkkkkkk.
Wat is dat zeer slecht voor een wagen van deze klasse.
Heb er foto's van gemaakt en ziet er niet uit, al is het in het echt erger. Je zou de schroevendraaier door de balk heen kunnen steken net langs 1 bout.
De rest van de wagen is niet zo heel slecht zover we nu konden zien.
Als hij er uit moet dan ben ik na 4 Nissan's (in meer dan 15 jaar) er helemaal klaar mee. nog steeds fijne wagens (en de Max gewoon super) om in te rijden, maar die roest......... Mijn 2e Almera (nieuw gekocht in 1998 en vorig jaar na meer dan 158.000 vrijwel probleemloze km's verkocht) begon ook al plekjes te krijgen en dat bij gewoon goed onderhoud.
Ik haat Duitser hokken en vooral de volkshokken maar eerlijk is eerlijk die blijven toch een stuk minder roestgevoellig.
Al had het bedrijf waar hij nu staat ook al MegaBarrels die jonger waren dan mijn Max binnen gehad die ook al flink bezig waren, pas geleden zelfs een S van nog geen 7 jaar oud. Of Peugot's van een paar jaar oud..... gewoon triest dat ze af fabriek bijna geen antieroest behandeling meer mee krijgen.....
De opvolger van de Max gaat toch een mug worden (klein......heel klein Toyotatje) denk ik
Ik was al een bedrijf aan het zoeken om de velgen eens aan te laten pakken zodat ze weer als nieuw zouden zijn (occidatie van het lichtmetaal, geen schade) plus de koplampen wilde ik polijsten, beginnen wat dof te worden.
Ik hoop dat de kosten alsnog meevallen....... al vrees ik echt het ergste.
[ Voor 9% gewijzigd door Ad de Jong op 09-10-2010 00:47 ]
Tja, Maxima vs Micra, zit je ook meteen in een andere prijsklasse, dus ook voor reparaties. Heb de rechterdorpel van mijn micra laten lassen, kosten: 90 euro. Afijn, iemand een idee waar ik deze dingen kan halen?

Hoe moet je dit nu noemen? Dus die mini wieldoppen die alleen de naaf met moeren/bouten bedekt. Naafkap is te klein om er op te gooien, wieldoppen te groot. Zoek dus wat je in de foto ziet. Maar heb werkelijk geen idee hoe dat nu moet heten. Laat staan waar je het kunt halen. Want via ebay is hetgeen dat ik tegen kom van de quest in Amerika en dat is toch echt een andere categorie auto. Via google vind ik ook niets geschikt. Of ik nu op center cap of hub cap zoek. Dus iemand een idee hoe je die dingen noemt?
Heb zelf namelijk ook stalen velgen onder mijn micra zitten. Kwestie van wieldoppen weggooien, velgen goed schoonmaken en enkel de middelste cirkel bedekken. Zo komt ie er mooier uit te zien zonder al meteen diep in de buidel te moeten tasten voor velgen. (heb deze op het oog: klik!)

Hoe moet je dit nu noemen? Dus die mini wieldoppen die alleen de naaf met moeren/bouten bedekt. Naafkap is te klein om er op te gooien, wieldoppen te groot. Zoek dus wat je in de foto ziet. Maar heb werkelijk geen idee hoe dat nu moet heten. Laat staan waar je het kunt halen. Want via ebay is hetgeen dat ik tegen kom van de quest in Amerika en dat is toch echt een andere categorie auto. Via google vind ik ook niets geschikt. Of ik nu op center cap of hub cap zoek. Dus iemand een idee hoe je die dingen noemt?
Heb zelf namelijk ook stalen velgen onder mijn micra zitten. Kwestie van wieldoppen weggooien, velgen goed schoonmaken en enkel de middelste cirkel bedekken. Zo komt ie er mooier uit te zien zonder al meteen diep in de buidel te moeten tasten voor velgen. (heb deze op het oog: klik!)
Inmiddels telefoon gekregen van het bedrijf, de balk (origineel Nissan) gaat ongeveer €250,- kosten, daar komt de arbeid dus bij. Het besluit was snel genomen en de Max blijft
Alleen kan het wel een tijdje duren voor het onderdeel binnen is, ligt het in Engeland dan een paar weken, moet het uit Japan komen dan kan het zelfs wel 2 maanden duren maar dat weten ze woensdag. (dit is dus wat ze het herstelbedrijf verteld hebben, hij zoekt nog wel verder naar een snellere oplossing)
Belangrijkste is............ .............. .... theBandit blijft cruisen in een Max en gaat niet stuiteren in een mug

Wel een andere vraag aan mede Nissan rijders: aangezien dit mijn 4e Nissan is (Sunny Coupé, 2xAlmera sedan en nu de Max) wilde ik eigenlijk een foto van al mijn Nissan's samen.
Nu gaat dat natuurlijk niet meer maar als alternatief een fotoshoot van die modellen....
Zijn er hier mensen met een grijze Sunny Coupé, 1e model Almera sedan, updated Almera sedan (beide in grijs en het liefst met spoilertje) in de omgeving Den Bosch die daar ook iets voor voelen dan hoor ik het graag.
De wagens in kwestie:

Of een fotoshoot van een Micra, Almera, Primera & Maxima allemaal uit 2000 (jaar van mijn Max) en natuurlijk allemaal in het grijs. (of misschien zelfs nog meer Nissan's in het grijs uit andere klassen??
)
Vindt me gek, maar ach liever prettig gestoord dan.....
Alleen kan het wel een tijdje duren voor het onderdeel binnen is, ligt het in Engeland dan een paar weken, moet het uit Japan komen dan kan het zelfs wel 2 maanden duren maar dat weten ze woensdag. (dit is dus wat ze het herstelbedrijf verteld hebben, hij zoekt nog wel verder naar een snellere oplossing)
Belangrijkste is............ .............. .... theBandit blijft cruisen in een Max en gaat niet stuiteren in een mug
Wel een andere vraag aan mede Nissan rijders: aangezien dit mijn 4e Nissan is (Sunny Coupé, 2xAlmera sedan en nu de Max) wilde ik eigenlijk een foto van al mijn Nissan's samen.
Nu gaat dat natuurlijk niet meer maar als alternatief een fotoshoot van die modellen....
Zijn er hier mensen met een grijze Sunny Coupé, 1e model Almera sedan, updated Almera sedan (beide in grijs en het liefst met spoilertje) in de omgeving Den Bosch die daar ook iets voor voelen dan hoor ik het graag.
De wagens in kwestie:

Of een fotoshoot van een Micra, Almera, Primera & Maxima allemaal uit 2000 (jaar van mijn Max) en natuurlijk allemaal in het grijs. (of misschien zelfs nog meer Nissan's in het grijs uit andere klassen??
Vindt me gek, maar ach liever prettig gestoord dan.....
[ Voor 53% gewijzigd door Ad de Jong op 09-10-2010 11:04 ]
Roest is inderdaad nogal een probleem geweest bij Nissan. Almera (3-deurs) is helemaal een ongelukkig model, net als de 3-deurs Micra. Mijn P11 heeft er zowat geen last van na 12 jaar.
Ik zit te denken om een Nissan Sunny Coupé te kopen. Het gaat om een 1.6 met carburateur uit 1986. Ik wordt in april pas 18 en ga dan direct aan mijn rijbewijs beginnen. De auto waar het om gaat rijdt niet omdat, volgens de advertentie, de startmotor kapot is. De carrosserie zou helemaal in orde zijn. Volgens de advertentie geldt dit ook voor het interieur. De auto staat in België op ongeveer 70 minuten van mijn huis. Hij moet dus geïmporteerd worden. De keuringspapieren en gelijkheidsattest zijn kwijt, maar het inschrijvingsbewijs is er wel en dat is volgens mij de enige die je nodig hebt om een auto te importeren. De auto staat "al lang stil". Als mijn vermoeden klopt is dat in een schuur geweest, dus dat is goed nieuws.
Wat zijn punten om op te letten? En dan vooral qua roest, omdat de motor toch niet loopt. Bepaalde plekken om te kijken voor lekkage oid? De kokerbalken kun je op de foto's niet zien, vanwege de sideskirts. Zal zo de foto's ergens online gooien.
Wat zijn punten om op te letten? En dan vooral qua roest, omdat de motor toch niet loopt. Bepaalde plekken om te kijken voor lekkage oid? De kokerbalken kun je op de foto's niet zien, vanwege de sideskirts. Zal zo de foto's ergens online gooien.

[ Voor 18% gewijzigd door Krentenbol op 11-10-2010 20:56 ]
Je zou het eens bij de Nissan Club Nederland kunnen vragen op het forum aldaar.
Daar zijn een aantal personen met zo'n zelfde Coupé volgens mij.
Ik heb zelf een iets nieuwe model gehad met een 1.6i motor.
Hele fijne wagen waar ik met veel plezier in gereden heb en na mij mijn zus nog een heel aantal jaartjes.
Ik zou alleen niet weten waar je op zou moeten letten.... sorry
Hele fijne wagen waar ik met veel plezier in gereden heb en na mij mijn zus nog een heel aantal jaartjes.
Dorpels zullen zeker goed roesten, maar eens met Ad hierboven mij, op NCN kan je veel meer vragen. O.a. het broertje van Laurens (DaMasterPNut) heeft een Sunny Coupe.
Ik heb je ff snel een avatar gefixxt: http://www.nissanclub.nl/...35421.msg510052#msg510052 Kijk maar of je het wat vindt.theBandit schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:28:
Je zou het eens bij de Nissan Club Nederland kunnen vragen op het forum aldaar.
[ Voor 133% gewijzigd door S_Chief op 12-10-2010 00:16 ]