Sm0k3r schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:15:
[...]
Ik heb mijn tegenstander met block en zonder block geprobeert want de FA moet in de combo zitten, want in dat filmpje waar jij het over hebt wordt alles gelinked dus zit het in de combo dus blocken kan sowieso niet.
Kara-demon die ik gebruik is de medium punch (overhead) demon, die valt wel mee, zo effectief is hij niet, ik land hem dan liever als overhead attack, tacklen en springen en in de lucht de demon doen, tegenstander kan niet wegspringen vanwege snelheid activatie.
Het punt van de kara-demon is dus dat op het moment dat je hem activeert dat hij zeker landt. Als je overhead raakt dan heb je 0 frames advantage (
bron) en als je over de tegenstander wil springen dan heb je een grote kans dat je geraakt wordt. Je kan dus een alerte tegenstander ook niet tackelen omdat je dat teveel frames kost. Je kan dus niks linken aan de overhead en loop je risico dat je gecountered gaat worden (en die kans is best groot aangezien je -5 frames adv. hebt als de tegenstander het blokt). Juist omdat de tegenstander de overhead goed kan counteren wil je de kara-demon doen zodat ze het niet kunnen counteren.
Stel wij vechten en ik zie jou een overhead doen, dan kan ik dus niet wegspringen (wel weg teleporten maar stel ik doe dat niet of ik gebruik Ryu ofzo). Als ik blok dan eet jij een BnB. Als ik het niet blok dan backdash ik of counter ik alsnog met een shoryuken (hangt van je speelstijl af). Als je een kara-demon doet dan landt je de demon terwijl ik (on)bewust nog aan het beslissen ben of ik moet counteren of niet. Dat is het mooie aan de kara-demon, maar je moet natuurlijk wel een goede mixup hebben zodat de tegenstander echt niet weet wat je gaat doen en alles verwacht. En als je alles verwacht is het heel moeilijk om dat gelijk te counteren waardoor de kans dat de demon landt groot is.
Verder is een belangrijk punt van de kara-demon dat de overhead je meer bereik geeft (waardoor hij gegarandeert landt). Als je precies voor de tegenstander staat wanneer de startanimatie van de super demon start dan landt hij gegarandeerd. Maar om daar te komen zonder de tegenstander 1x in z'n gezicht te meppen (of 2x als je traag bent) is niet mogelijk, tenzij je de overhead doet

De tegenstander moet wel in een neutrale staat zijn (niks doen of blocken) en je moet precies voor hem/haar staan om de super te landen. Als je over hem springt en gelijk de super doet aan de andere kant dan kan de tegenstander alsnog wegspringen
tenzij jij aan de andere kant precies tegenhem aan landt. Als je dat consistent lukt ben je wel goed bezig 
Scratch that, als je hem tackeled, over hem heen springt en dan gelijk de super doet dan kan hij alsnog wegspringen. Test maar in training mode

Ik heb dat namelijk wel eens gehad dat ik dat deed. Mijn tegenstander was of nerveus of een beginner want hij blokte na zijn wakeup. Als je kan blocken kan je ook wegspringen en dat kan dus niet bij een karademon.
Heel wat technisch gelul... sorry
[
Voor 7% gewijzigd door
Oguz286 op 25-10-2009 19:46
]