Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
[ Voor 23% gewijzigd door Pheno79 op 17-08-2009 22:31 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dan maar mijn stijl zelf zien te vinden, als het me niet lukt ga ik niet al te lang er op doorproberen. Dan liever een paar potjes online
Hallo met Tim
....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....
Die 3k Ryu was z'n main, die 12k Ryu niet. SimpelMrVegeta schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:32:
Punten zegt opzich niet heel veel hoor. Lui die kunnen ze ook gewoon kapot grinden, ik speelde net bv tegen een Ryu van 3000 punten (meestal easy) maar deze was echt een stuk beter dan de Ryu er voor met 12.000 punten.
Ik ben ook compleet bagger met shoto's en neem toch voor de afwisseling soms Ryu/Ken.
http://www.youtube.com/watch?v=fgvQ8ui05SY
Dit is wel interessant. Ik kan er wel wat ideeen uithalen om die verdraaide Dhalsim mee aan te pakken
Bedankt voor de uitgebreide tipsOguz286 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:04:
[...]
Gewoon de timing vinden. Ik zit nu ook 2 dagen lang te oefenen om de links goed te krijgen en nu kan ik toch redelijk vaak een EX Zankuu, s.HK, c.MK, LK Tatsu, HP DP, FADC, Shakunetsu Hadouken eruit krijgen. Online is het natuurlijk net wat anders, maar daarom probeer ik alleen tegen mensen met 4 of 5 strepen te spelen.
Trouwens de reden dat ik de c.MK doe na een s.HK is omdat je na de s.HK +5 frame advantage hebt en een c.MK een startup van 3 frames heeft en meer dmg doet. Meesten doen een c.LK en daarvan is de startup 5 frames, dus je moet het op de frame nauwkeurig timen en laat dat online nou niet altijd even makkelijk zijn.
Voor meer info (over Akuma):
http://www.eventhubs.com/...me-data-street-fighter-4/
De rest van de chars staan er ook op. Zo kan je zien wat wel en niet kan.
EDIT: Trouwens, de combo's van Akuma zijn best makkelijk vind ik. Je moet sowieso deze combo's kunnen vind ik:
1. demonflip kick/j.MK/j.HK, c.MK, LK Tatsu, HP DP
2. c.MK, (EX) Gouhadou
Voor het leukere werk cancel je de eerste met FADC en daarna een Shakunetsu Hadouken. En als je nog verder wil gaan (want een HP DP cancelen voor een 1 hit shakunetsu is eigenlijk dikke BS) doe je een LP DP en dan FADC, shakunetsu want dan raakt hij 3x ipv 1
Deels heb ik ook gewoon moeite met openingen vinden, vaak straf ik moves net met het verkeerde knopje af (een normale sHP zonder vervolg en je net buiten linktijd bedenken dat je daar wel erg weinig mee gedaan hebt, of cMK gevolgd door nog een cMK, slaat nergens op, maar zelfs na de tweede hit nog niet doorlinken oc cancellen in in ieder geval een Hadouken ofzo).
Ik zie seth alleen maar j.HP doen, maar dit werkt ook met s.HP (in ieder geval die van Dhalsim).Slashdotter schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:14:
http://www.youtube.com/watch?v=fgvQ8ui05SY
Dit is wel interessant. Ik kan er wel wat ideeen uithalen om die verdraaide Dhalsim mee aan te pakken
Als dhalsim speler is dat soms erg vervelend
http://www.eventhubs.com/...egy-guide-hints-and-tips/
[ Voor 24% gewijzigd door Slashdotter op 18-08-2009 16:17 ]
*kuch* eventhubs staat al in de OP /*kuch*Slashdotter schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:12:
Hier nog een handige link die wat mij betreft in de startpost mee mag:
http://www.eventhubs.com/...egy-guide-hints-and-tips/
10 second ninja DONE
Ik ga kijken of ik een andere gast kan nemen, als er een vuurbal komt ben ik gewoon de sjaak, ik kan die niet eens blocken
Akuma2000_nlm1tchel schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:21:
Zijn er nog mensen die active spelen op PSN hier die ik nog niet heb toegevoegd?
Fuerte is juist ultiem tegen fireball spammerds, wachten tot ze gaan schieten en wall jump + splash er op. En die ultra kan je altijd landen wanneer ze schieten! Mits je in de buurt staat ofc.Pheno79 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:36:
Ik heb geloof ik account "Phe_no", maar raak nu gefrustreerd
Ik ga kijken of ik een andere gast kan nemen, als er een vuurbal komt ben ik gewoon de sjaak, ik kan die niet eens blocken
Die walljump lukt me niet altijd, of ze schieten zo snel (is Sagat op speed of zo ?). Wat ik overigens niet snap:MrVegeta schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:02:
[...]
Fuerte is juist ultiem tegen fireball spammerds, wachten tot ze gaan schieten en wall jump + splash er op. En die ultra kan je altijd landen wanneer ze schieten! Mits je in de buurt staat ofc.
Blanka heeft natuurlijk zijn stroomschok. Vroeger in deel 2 kon je die met een crouching kick afmatten, maar daar is nu van afgezien?
Blanka zijn hitbox verandert nogal vaag wanneer hij die elektro stuff doet. En vaak doen ze allemaal hetzelfde, naar achterlopen om te chargen en dan bashen als een malle. Ja leuke games. Not.
Ik ga eerst oflline spelen, dit werkt te demotiverend. Ik heb de setting al op "same skill" gezet, maar ik krijg steeds meensen met 2000+ punten tegen me. Niet echt leuk om te oefenen, al heb ik mijn tag nu al op crisis jack staan. Dan hoop je dat de goede mensen je laten liggen, maar blijkbaar vinden ze je het nog waard om 1 punt tegen je te halen
* Pheno79 gaat weer offline, eerst maar eens kijken of ie tegen de computer met medium kan spelen of zo
Verwijderd
En het is al gezegt, maar offline op medium spelen is heel anders als online.
Misschien gewoon door de zure appel heen bijten en online blijven spelen,
Ik zeg, doen.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 22:21 ]
Verwijderd
Ik kom heel weinig mensen tegen met 1500+ punten en ik zoek altijd zonder filter (alles op "any" / PSN). Tenzij je nog moeite hebt om specials te doen zou ik geen offline matches doen.Pheno79 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:16:
Dat heb ik na 50x verliezen nu ook. Ik heb nu 2x even Viper geprobeerd, maar ik loot steeds of goede mensen of kan gewoonweg niet trainen omdat ze me volledig afmaken in 20 sec. Een Sakura of Cammy in dit geval met een snelheid waar ik u tegen zeg. In een snelle wedstrijd krijg ik gewoonweg geen move uit mijn mouw geschud. Ik word oud
Ik ga eerst oflline spelen, dit werkt te demotiverend. Ik heb de setting al op "same skill" gezet, maar ik krijg steeds meensen met 2000+ punten tegen me. Niet echt leuk om te oefenen, al heb ik mijn tag nu al op crisis jack staan. Dan hoop je dat de goede mensen je laten liggen, maar blijkbaar vinden ze je het nog waard om 1 punt tegen je te halen
* Pheno79 gaat weer offline, eerst maar eens kijken of ie tegen de computer met medium kan spelen of zo
Wie gebruik je nu nog meer? Ik zou om mee te beginnen geen Fuerte en zeker geen Viper gebruiken. Beide chars zijn niet zo straight forward.
Doe de trials en leer wat combo's en welke moves je kan cancellen. Oefen dan net zovaak totdat die moves er makkelijk uitkomen en ga dat online toepassen. Het zal in het begin niet meevallen maar gewoon net zolang doorgaan totdat het wel lukt. Wanneer de moves in je vingers zitten dan kan je je meer richten op tactiek en dan wordt het pas echt leuk, want ook al kan je fantastisch comboen, het heeft weinig zin als je niet eens in de buurt van je vijand kan komen.
Niet tegen Sagat, hij is het snelst met fireballs. Tegen hem win je geen fireballwar met een shoto (of je speelt met Akuma die hem met skill toch kan pwnen).MrVegeta schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:02:
[...]
Fuerte is juist ultiem tegen fireball spammerds, wachten tot ze gaan schieten en wall jump + splash er op. En die ultra kan je altijd landen wanneer ze schieten! Mits je in de buurt staat ofc.
[ Voor 21% gewijzigd door Oguz286 op 18-08-2009 23:31 ]
Voor een beginner zijn dat wel de beste chars. Dan bijna alle Ryu's hadoukens spammen en Ken's steeds achterlijke shoryukens doen betekent niet dat die chars slecht zijn. Ken kan dodelijk zijn van dichtbij maar dat weet bijna niemand (kijk maar naar de Ken van Ed Ma, echt ziek).MrVegeta schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:30:
Moedig lui nou niet aan om ken/ryu sagat te pakken.
Ik zeg het verkeerd. Ik weet dat je bedoelde dat ze niet van die achterlijke spammers zijn en niet dat je bedoelde dat het slechte chars zouden zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Oguz286 op 18-08-2009 23:34 ]
13xxx, weet ik niet precies, heb niet echt vaak gespeeld de laatste tijdMrVegeta schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:35:
Ik weet helaas wel dat een goede ken je kapot maakt als je in een corner zit. Oguz, hoeveel GP heb jij onderhand? Zit nu op 10500...
Heb laatst wel je ass gekicked
Tjah ik moet blijven spelen om 'op niveau' te blijven. Bovendien was ik die dag en de dagen ernaa echt slecht man. Ik verloor bijna elk potje onlineMrVegeta schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:39:
Damn it!
Heb laatst wel je ass gekicked. Ik ben blij dat ik de game weer heb opgepikt nadat ik geen xlive tijd meer had. Zoveel spannende potjes gezien!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=afGrBDlI68E]
Dit is trouwens geweldig, een kerel (Bison) had zijn match tegen mij opgenomen! Zocht net op youtube "alucarduu".
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CNCSx-EBN7U]
[ Voor 38% gewijzigd door MrVegeta op 19-08-2009 01:42 ]
Ik denk dat mijn probleem is dat ik de combo trials niet eens tot een goed eind kan brengen. Ik vind het dan ook jammer dat ze niet laten zien hoe ver je van iemand af moet staan. Dom voorbeeldje: C. Viper's training #3 (normal), volgens mij tweede of derde opdracht: je moet een high kick doen, daarna een super combo. Waar ik ook sta, de cpu blocked de tweede attack, dus ik haal gewoonweg de opdracht niet. Dichtbij staand doet ze twee kicks, waarna ik het niet gelinked krijg, iets verder weg doet ze er maar 1, die krijg ik gelinkt, maar Dan staat al ondertussen met zijn vuistjes klaar om de boel te blocken.Oguz286 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:29:
Als beginner zou een shoto pakken (Ryu of Ken) of Sagat. De moves kan je er nog uit krijgen met een pad en vooral Sagat heeft aardig wat HP en aanvallen, een soort van opgevoerde shoto zeg maar. Charge chars of chars die veel skill vereisen zoals Viper en Fuerte is zeker voor een beginner moeilijk lijkt mij. Pak ook vooral niet Akuma, want ook met hem heb je veel skill nodig (of je moet net zo koppig zijn als ik).
Doe de trials en leer wat combo's en welke moves je kan cancellen. Oefen dan net zovaak totdat die moves er makkelijk uitkomen en ga dat online toepassen. Het zal in het begin niet meevallen maar gewoon net zolang doorgaan totdat het wel lukt. Wanneer de moves in je vingers zitten dan kan je je meer richten op tactiek en dan wordt het pas echt leuk, want ook al kan je fantastisch comboen, het heeft weinig zin als je niet eens in de buurt van je vijand kan komen.
[...]
Niet tegen Sagat, hij is het snelst met fireballs. Tegen hem win je geen fireballwar met een shoto (of je speelt met Akuma die hem met skill toch kan pwnen).
Daarnaast zit ik met de gamepad te rotzooien, ik heb gewoonweg grote handen of zo, want ik kan slecht bij de L1 en L2 om snel iets te doen. Maar ik verrek het om zo'n arcade stick te halen, voor een beginner vind ik dat nog wel een uitgave. Eerst maar eens zoeken welke char me wel lukt om eens verder dan trial 5 te komen
Maar ik weet dat het bij het leren hoort, ik verwacht(te) ook niet dat ik in 1x huppa een char volledig meester ben met 50 potjes. En ik ben geloof ik wel het type eigenwijs, maar gelukkig moet ik Akuma en andere gasten nog vrijspelen, als me dat ooit lukt
Het wordt dus even zoeken wat ik ga doen, maar sowieso even kijken wat er allemaal mogelijk is, want ik zeg tegen een Ken dat hij iets van me absorbeerde: hij kreeg de damage die hij kreeg gewoon weer teug. Als man zijnde lees ik niet de handleiding, dus dat gaan we maar even doen om te kijken wat the hell dat nu was
Yups, dat geloof ik ook welPheno79 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 05:32:
En ik ben geloof ik wel het type eigenwijs,
Respect dat je de moeilijke chars blijft kiezen ondanks dat het vrij moeizaam gaat (zo te horen
Voor de trials, gebruik youtube als je niet weet wat je moet doen (en dan nog is de timing af en toe echt vreselijk snel, je hoeft je echt niet slecht/lomp te voelen als dit niet of langzaam lukt)
Dat absorberen is een focus attack, kijk het filmpje van Allucarduu tegen die bison om te zien hoe krachtig het is. Maar in een notendop, het is een aanval die je oplaad met mp+mk, als je tijdens deze 'laad' periode geraakt wordt, wordt het inderdaad geabsorbeerd, en zul je (mist je niet geraakt wordt) de verloren schade terugkrijgen.
Hoe langer je oplaad, hou harder de focus attack is, en op full power kan door iemands block heen breken en dus een combo starten.
Ik zag trouwens ook dat je de uitspraak had gedaan 'ik kan niet (goed genoeg?) blokken'. Ik weet niet in hoeverre dit nog actueel is, maar als je vind dat dit niet goed genoeg is, ga dan absoluut single player spelen. De computer is veel voorspelbaarder dan een mens en om te leren blokken levert dit vertrouwen op. Verder kun je makkelijk begginnen en langzaam de moeilijkheidsgraad opbouwen, de trials zijn hier zeer geschikt voor, de eerst paar (time/survivial) trials kan IEDEREEN uitspelen door alleen hp/hk te spammen, maar geleidelijk gaat de moelijkheidsgraad omhoog en na een tijdje is dit zeker uitdagend.
Als je de basics onder de knie hebt dan moet je inderdaad online gaan oefenen, want daar leer je uiteindelijk meer. Maar als beginner is de ai zeker usefull (imho).
Oh en ook met een pad kan je goed spelen. Een joystick is misschien in de long run beter, maar er zijn zat goede pad spelers.
Good luck
10 second ninja DONE
Natuurlijk zijn ze wat makkelijker in het begin, maar die tijd had je ook bezig kunnen zijn met je main
Vanaf het begin ben ik bezig met dhalsim, en zwaar, zwaar ingemaakt toen ik online ging spelen, maar dat is wel de snelste manier om het leren.
Je weet dat je een extra learning curve heb, omdat je toch een 'moeilijker' character speelt en de tier lijst ook niet in je voordeel werkt. Voor mij was dat juist extra motivatie om goed te spelen met een char wat ik echt leuk vond.
Ik heb nu 12k GP op xbox, en iets van 10.7k GP op de PC versie, Dhalsim heb ik redelijk onder de knie maar met shotos kan ik nogsteeds niet spelen
Het natuurlijk goed om met andere chars te spelen om te weten wat ze kunnen, maar om het spel te leren hoef je niet met de standaard chars te beginnen
[ Voor 9% gewijzigd door Roq op 19-08-2009 09:24 ]
....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....
Mja, ik moet er nog 3 vrijspelen (de Gouken, Akuma en natuurlijk die dokus op het eind van elke reeks (naam alweer kwijt). Ik ben nu gewoon nog zoekende, en ben zelf een beetje tegen de ryu/ken/sagat/sakura/dan en dat soort klonen (ja, ik weet het, ze zijn echt verschillend, maar ik vind de moves echt inspiratieloos).MeagaShira schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:32:
Ben het er helemaal mee eens met wat hierboven gezegd wordt. Ik ben zelf een echte Tekken speler. Dit is dus een hele omschakeling voor mij geweest. Nu kan ik redelijk uit de voeten met SF4. Dat je trials gaat halen komt ook inderdaad een keer vanzelf vanzelf. Ga spelers vrijspelen zou ik zeggen, hierdoor moet je dus met elke speler hem een keer uitgespeeld hebben en daar leer je ook van. Een stick zou ik ook nog niet kopen als ik jou was. Een stick wil ook niet zeggen dat je daardoor in 1 keer beter wordt. Speel zelf ook gewoon met mijn PS3 controller, gewoon een kwestie van het gevoel krijgen.
Fuerte vind ik op zich een leuk idee, maar is zoals ik nu bemerk inderdaad wel lastig. Een Rufus weet ik bv nog niets van, maar lijkt me ook zeker niet makkelijk om echt goed te kunnen. Die Gen chinees lijkt me ua moves base wel interessant, maar erg lastig. Vooral door die verschillende modus waar je in kunt zitten met die gast.
Vanavond maar eens een paar trainingsessies doen op eeasy/medium en wat bewegingen kijken, wat me wel ligt. En misschien mijn knoppenconfig aanpassen, want die L1/L2 is gewoon irritatnt. Jammer dat ze niet gekozen hebben om bv L3 en R3 te kunnen koppelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Pheno79 op 19-08-2009 11:05 ]
Seth bedoel je......Pheno79 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:03:
[...]
Mja, ik moet er nog 3 vrijspelen (de Gouken, Akuma en natuurlijk die dokus op het eind van elke reeks (naam alweer kwijt). Ik ben nu gewoon nog zoekende, en ben zelf een beetje tegen de ryu/ken/sagat/sakura/dan en dat soort klonen (ja, ik weet het, ze zijn echt verschillend, maar ik vind de moves echt inspiratieloos).
Fuerte vind ik op zich een leuk idee, maar is zoals ik nu bemerk inderdaad wel lastig. Een Rufus weet ik bv nog niets van, maar lijkt me ook zeker niet makkelijk om echt goed te kunnen. Die Gen chinees lijkt me ua moves base wel interessant, maar erg lastig. Vooral door die verschillende modus waar je in kunt zitten met die gast.
Vanavond maar eens een paar trainingsessies doen op eeasy/medium en wat bewegingen kijken, wat me wel ligt. En misschien mijn knoppenconfig aanpassen, want die L1/L2 is gewoon irritatnt. Jammer dat ze niet gekozen hebben om bv L3 en R3 te kunnen koppelen.
Jah L1/L2 zijn inderdaad vervelend. Nadeel als je de knoppenconfig daarvoor gaat veranderen is dat je dan wel vaak een ex aanval zult gaan doen.
Probeer anders Rose eens, die heeft vrij ''simpele'' specials, een Ultra waar je heel veel mensen mee kunt straffen, en is naar mijn mening ook nog eens 1 van de tofste chars in het spel.Pheno79 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:03:
[...]
Mja, ik moet er nog 3 vrijspelen (de Gouken, Akuma en natuurlijk die dokus op het eind van elke reeks (naam alweer kwijt). Ik ben nu gewoon nog zoekende, en ben zelf een beetje tegen de ryu/ken/sagat/sakura/dan en dat soort klonen (ja, ik weet het, ze zijn echt verschillend, maar ik vind de moves echt inspiratieloos).
Ook zul je haar amper zien online.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ben wel nieuwsgierig wat Pheno gaat kiezen. Ik heb zelf ook interesse in Rufus, en heb gezien dat je door alleen spammen van bepaalde kicks al heel gevaarlijk kan zijn. Maar goed zo spelen is niet leuk.
Als ik met Gouken medium gehaald heb (en dat gaat wsl nog wel een tijdje duren, stomme storied reputation achievement

10 second ninja DONE
Zo lachte ik van de week vier keer op rij mensen uit die disconnecten, tot bleek dat het mijn routertje was die de boel gewoon dichtgooide halverwege een matchMrVegeta schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:35:
Haha net een chun li die disconecte in de eerste match van een tournooi... triest

Ik heb even die van Rose gedaan om te kijken wat je niet lukt en het is me de 2e keer gelukt. Je moet het gewoon snel invoeren, meer niet. Wanneer je de MK knop hebt ingedrukt moet je de qcb beweging doen en de HP moet samenvallen met de 'back' knop dus qua tijdlijn wordt het zoiets:Pheno79 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:22:
Ik heb Rufus en Rose even in training geprobeerd. Nu zit ik bij beiden in trial 3 oefening 1. Ik krijg bij beiden het niet voor elkaar de boel te linken. Wat doe ik fout? Ik kijk op youtube, maar daar kan men het wel, maar ik zie niet in hoe? Bij Rufus moet ik een hard punch en dan een hard tornado doen. Maar no way dat ik na een hard punch meteen een tornado krijg. Idem bij Rose: ik moet een medium kick doen en dan zo'n soul whatever sjaal actie. Maar die sjaal gaat dwars door het been van Dan heen en telt niet als hit. Ik hug hem zoals op het filmpje, maar dan nog niets. Ik moet iets wezenlijks fout doen lijkt me? Ik moet zeggen dat bij bijna niemand mij al trial 3 lukt, gewoon omdat die links me niet lukken. Wat zie ik over het hoofd, want dat kan geen toeval meer zijn
tijd ->
--MK---------------------HP----
----down-downback-back--
---^
let op, niet tegelijkertijd maar NET nadat je MK hebt ingedrukt!
Veel dingen zijn zo, dus dat is gewoon simpelweg het in de vingers krijgen. De c.MK -> Hadouken is bijv.
tijd ->
--down-downforward-forward-----
--MK----------------------(L/M/H)P--
Als je dit soort dingen achterelkaar doet ipv tegelijkertijd (de MK en HP hierboven moet je tegelijkertijd indrukken) dan gaat het je niet lukken. Je moet er gewoon voor zorgen dan het vloeiende bewegingen worden, dan is het een eitje.
Succes
EDIT:
Ik heb net de normal trials van Rose en Rufus gehaald. Die HP, HP Tornado is precies hetzelfde als hierboven:
tijd ->
--HP-------------------------HP-------
----down-downforward-forward--
Pas wel op voor negative edge. Dat is dat een knop wordt geregistreerd wanneer je het indrukt, maar ook wanneer je het loslaat. Bij een van de trials van Rufus moet je geloof ik een c.MP -> HP Tornado doen. Omdat MP en HP beide punches zijn registreerde hij voor de tornado steeds de MP omdat ik die net op dat moment losliet. Het komt op het volgende neer:
tijd ->
--down-downforward-forward--
--MP(i)--------------MP(l)-HP----
(i) = indrukken
(l) = loslaten
Dat registreert het spel dus als c.MP -> MP Tornado en dat is niet wat je moet doen. Daar moet je gewoon met klooien, gewoon snel de MP loslaten en daarna HP indrukken
Negative edge kan je vooral merken bij shotos waarbij je bijv. c.LK -> LK Tatsu doet (zoals bij Akuma): je hoeft niet 2x LK in te drukken maar kan je gewoon wanneer je het de 2e keer zou moeten indrukken de LK knop LOSlaten:
tijd ->
--down-downback-back--
--LK(i)-----------------LK(l)--
(i) = indrukken
(l) = loslaten
Negative edge geldt alleen voor korte tijden, dus niet wanneer je een hadouken schiet dat je na een paar seconden er weer denkt te kunnen schieten door de knop van daarvoor los te laten.
[ Voor 30% gewijzigd door Oguz286 op 20-08-2009 00:35 ]
Meestal lukken die links niet omdat je te traag bent, zeker in het begin verwacht je niet dat je ze zo snel achter elkaar moet invoeren. Zoals Oguz zegt snelllerPheno79 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 05:21:
Ik ga vanavond weer oefenen, bedankt voor de uitleg. En anders is het goed voor mijn gewicht, oefenen totdat ik een ons weeg
Snap sowieso al niet hoe jullie SF'ers op een pad zo snel buttons kunnen invoeren
Zelfde geldt eigenlijk voor Viper, hard trial 1 lukt me gewoon niet.
Verder heb ik me behoorlijk geergerd aan spelers die alleen maar gaat zitten en niets doen, of alleen c.jab spammen. Ik snap niet echt wat ze daarmee willen bereiken.
Een match heb ik een lp fireball geraakt (1 pix health eraf bij hem), en iets van 85 seconden in de andere hoek gezeten, om synchroon c.jab te spammen, en af en toe over zijn fireballs springen. Nou nou wat een spanning.
Aan de andere kant ook een stel spelers tegengekomen die echt m'n kont schopte, dat kan ik weer wel waarderen.
Het gros daarentegen heeft totaal geen kaas gegeten van spacing en foosties enzo. Eigenlijk moeten ze gewoon een paar challenge modes implementeren met spacing en zonder jumpen, zodat mensen niet keer op keer jump ins blijven doen, of blind fireball spammen.
Nu ben ik totaal geen groot meester, maar af en toe werkt het best frustrerend
Precies zo heb ik SF ook het liefst..
Mensen die me kont kapot schoppen met echt de benodigde skills...itt turtle idioten..
[ Voor 65% gewijzigd door LongJoy1980 op 20-08-2009 13:27 ]
enorm veel geleerd in die sessie..
Nu verder kloten om de rest te halen op trial, als is het voor de titels
ProficiatPheno79 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:41:
En dan dankzij de tip van Oguz hierboven in 1x rose en rufus trial 3 gehaald...Held! Op commando lukken ze nuRufus vind ik eigenlijk best sterk qua moves, maar straks ga ik tegen de computer om te kijken of er ook mee te dodgen is
Met Rose ha dik gisteren wat potjes online gedaan, wel verloren, maar een stuk beter dan met Fuerte. Al ben ik eigenwijs en wil ik die ook kunnen
Nu verder kloten om de rest te halen op trial, als is het voor de titels
Ik wil ook eens kijken naar Rufus, want hij heeft veel HP, is erg sterk en heeft best lijpe moves: Space Opera Symphony en Spectacle Romance
Wat ik laatste tijd irritant vind is dat er lui combo's etc linken en er een ultra/super achteraan doen, tegen een Sagat laatst, hij was voor 90% dood, ik maak één fout en ik meteen knock out zonder er wat aan te kunnen doen. En dan is Sagat niet OP ofzo? Prrrrt.
Ik zou graag dat niveau om dat te kunnen willen halen
Bij Rufus is het inderdaad makkelijk linken van die supers, zelfs mij lukt het
Rufus heeft 1150HP als het goed is (Zangief heeft 1200) en dat merk je heel goed wanneer Akuma je main is (850HP). Ryu is ook hoge tier o.a. omdat hij shoryuken -> FADC -> Ultra kan doen.
Oldskool Diablo II speler toch?
Merk dat ik af en toe wel een oude Diablo II speler hier in dit topic tegenkom.
Wel grappig. Speel je PSN? Voeg me dan toe -> vondutchx
Kunnen we trainen als je dat wilt, kan me vaag herinneren dat je ook regelmatig mensen hielp met D2.
Vanochtend was ik om half 5 wakker, en omdat de wkker een drie kwartier later zou gaan ben ik maar gaan spelen. Akuma staat nu ook in mijn rijtje en die heeft ook al het eind gehaald, dus vanavond heb ik de weg vrij om de andere twee vrij te spelen. Ik begin het nut van die focus attacks ook in te zien, ook qua block of breaker. Het wordt nog eens wat. Eens kijken of we ooit de ladder kunnen bestormen met een lower tier persoon. Alleen darom al kies ik niet voor de hoge tier characters. Ik houd van de underdog spelen. En driehonderd keer op mijn bek gaan
PSN: OmePee
Ik speel nu een paar dagen met mijn nieuwe Hori stick. Alle moves komen er consistent uit, maar ik ben nog niet zo behendig als met pad. Maar dat komt nog wel.
Imo geeft het ook meer voldoening om met een low tier van een sagat te winnen dan andersom maar ach tiers maakt eigenlijk niet zoveel uit. Op een hoog niveau zijn over het algemeen alle chars goedPheno79 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:53:
ex-oldschoolIk ben na 9 jaar nu echt, echt, echt gekapt. Ook van die opkomende patch verwacht ik niet dat ik weer terug ga, dus ben me nu aan het vastbijten in o.a. SF4. Ik zal je toevoegen. Misschien moet ik ook eens een headsetje kopen, anders is het ook zo saai
Vanochtend was ik om half 5 wakker, en omdat de wkker een drie kwartier later zou gaan ben ik maar gaan spelen. Akuma staat nu ook in mijn rijtje en die heeft ook al het eind gehaald, dus vanavond heb ik de weg vrij om de andere twee vrij te spelen. Ik begin het nut van die focus attacks ook in te zien, ook qua block of breaker. Het wordt nog eens wat. Eens kijken of we ooit de ladder kunnen bestormen met een lower tier persoon. Alleen darom al kies ik niet voor de hoge tier characters. Ik houd van de underdog spelen. En driehonderd keer op mijn bek gaan
Ik heb zon zelfde iets met ken, ook tier 3 ofzoPheno79 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:22:
Ik heb Rufus en Rose even in training geprobeerd. Nu zit ik bij beiden in trial 3 oefening 1. Ik krijg bij beiden het niet voor elkaar de boel te linken. Wat doe ik fout? Ik kijk op youtube, maar daar kan men het wel, maar ik zie niet in hoe? Bij Rufus moet ik een hard punch en dan een hard tornado doen. Maar no way dat ik na een hard punch meteen een tornado krijg. Idem bij Rose: ik moet een medium kick doen en dan zo'n soul whatever sjaal actie. Maar die sjaal gaat dwars door het been van Dan heen en telt niet als hit. Ik hug hem zoals op het filmpje, maar dan nog niets. Ik moet iets wezenlijks fout doen lijkt me? Ik moet zeggen dat bij bijna niemand mij al trial 3 lukt, gewoon omdat die links me niet lukken. Wat zie ik over het hoofd, want dat kan geen toeval meer zijn
moet je een high kick en daarna hadoken linken. En t lukt me gewoon eht niet
de hadoken moet dus al gaan als de kick land....en dat lukt me gewoon niet. Wat doe ik verkeerd? Ik speel met een SF4 arcade stick overigens (niet de TE). Ik krijg er sommige combos met t keyboard met gemak uit, maar met de stick of controller lukt t eht voor geen meter. Zangief had een aantal van die dingen die ik ALLEEN op t keyboard kan, maar op de stick of controller eht niet willen lukken
Verwijderd
Maar goed, de voldoening die je krijgt als je van ‘m wint is inderdaad wel lekker.
Uhm, ik heb een heel verhaal getypt waarin ik uitleg hoe je moves moet cancellen en het is hem gelukt. Als je iets terug had gekeken dan had je het zelf ook gezienSpeedlink schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:08:
[...]
Ik heb zon zelfde iets met ken, ook tier 3 ofzo
moet je een high kick en daarna hadoken linken. En t lukt me gewoon eht niet
de hadoken moet dus al gaan als de kick land....en dat lukt me gewoon niet. Wat doe ik verkeerd? Ik speel met een SF4 arcade stick overigens (niet de TE). Ik krijg er sommige combos met t keyboard met gemak uit, maar met de stick of controller lukt t eht voor geen meter. Zangief had een aantal van die dingen die ik ALLEEN op t keyboard kan, maar op de stick of controller eht niet willen lukken
Ook even wat correcties zodat je bericht duidelijker over komt en je niet de verkeerde termen gebruikt:
- Wat je zegt over een hard kick linken aan een hadouken is niet mogelijk. Blijkbaar wel met Ken, mijn excuses. Maar dat doe je op dezelfde manier zoals ik het heb uitgelegd.
- Je zegt tier 3 maar je bedoelt trial 3
Dat is toch heel iets anders, tiers zijn categorien waarin de chars worden ingedeeld gebaseerd op hoevaak ze van een andere char winnen wanneer beide door even goede spelers bediend worden.
- Bedoel je niet medium kick (en dan ook nog eens bukkend medium kick)? Die kan je wel linken aan een hadouken (lukt niet altijd en hangt af van welke punch je gebruikt, HP is het snelst). Als het MK is dan moet je even mijn bericht lezen want ik leg dat uit namelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Oguz286 op 21-08-2009 14:50 ]
Het gaat er toch om hoe je met het character speelt en hoe goed je zelf bent, niet hoe goed de moves zijn van een poppetje. SF(4) is een van de best gebalanceerde vechtspellen. Op elke move/situatie is een antwoord te geven ongeacht het poppetje waarmee je speelt. Als zon top speler in Japan een goede maand heeft qua wins, veranderd de tier list ook mee.... zegt toch gnoeg lijkt mij..
Ik geef als tip, niet te veel zeiken je kan er alleen maar van leren
Dat is waar, je moet gewoon spelen met wie je het fijnst kan spelen.mavgink schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:53:
tier list zijn imho overrated... op ons niveau zegt dat inderdaad helemaal niets!
Het gaat er toch om hoe je met het character speelt en hoe goed je zelf bent, niet hoe goed de moves zijn van een poppetje. SF(4) is een van de best gebalanceerde vechtspellen. Op elke move/situatie is een antwoord te geven ongeacht het poppetje waarmee je speelt. Als zon top speler in Japan een goede maand heeft qua wins, veranderd de tier list ook mee.... zegt toch gnoeg lijkt mij..
Ik heb voor de gein even de hard trials van Ryu gedaan maar man man man die laatste is echt klote
EDIT: Of je dashed naar achteren en doet dan de ultra, dan raakt ie wel
[ Voor 5% gewijzigd door Oguz286 op 21-08-2009 18:12 ]
Ik werd laatst met twee perfects in elkaar gebeukt door een Guile met 65000 GP, dat was pas ergmavgink schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:04:
amen... heb laatst nog met 23-0 verloren van iemand... zou het zo weer doen
enorm veel geleerd in die sessie..
Z'n combinatie van te snelle fireballs waar als je overheen probeert te springen geHKed wordt met daarachteraan een ultra vind ik vooral overpowered.Pheno79 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:26:
Mja, Sagat vind ik toch al way overpowered. Te snelle vuurballen, belachelijke ranges met zijn tiger uppercut en tiger knee. Maar dat heb ik altijd al gevonden.
Daigo (Ryu) vs. Mago (Sagat):
http://www.youtube.com/watch?v=NZwC1p32i7g
Daigo (Ryu) vs. Chun Li (Nuki)
http://www.youtube.com/watch?v=uFYNomaSlJE
Geweldige zoning en poke skills van beide partijen.
Mooi om te zien hoe Daigo z'n comebacks maakt met steeds maar een paar streepjes hp over
[ Voor 35% gewijzigd door Slashdotter op 21-08-2009 23:32 ]
"HEEEEEEEEEEY"
Geniaal.

Wat betreft tiers. Tsja ik ben Sagat speler maar zal gelijk toegeven dat hij idd overpowered is, no question about it. Maar het is duidelijk dat ook de andere chars goed genoeg zijn om te winnen. Het is niet zo dat je op bijv Evo of elk ander tournooi wat ik gezien hebt alleen maar Sagat vs Sagat matches ziet.
Over forward high kick into Ultra, irritant, maar dat vind ik ook van Ruy's dragon punch into ultra (FADC is optioneel, dus iedereen kan em) of Gief's ultra. In vergelijk met die 2 kun je zelfs nog zeggen dat je bij Sagat in de high kick moet springen dus dat je dat zelf kan bepalen, hell Sagat is dus in het nadeel
Mooie potten van Daigo trouwens weer. Mag zeer graag naar matches van em kijken.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Nou ja, tegen Ryu moet je gewoon niet random gaan springen. DP > Ultra zie je dan ook niet zo vaak op hoog niveau. Meestal zie je DP > FADC > Ultra maar dat kan Sagat ookSagat schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:22:
Die honda match is echt insane, die linker zat echt negentig seconden gecrouched niets te doen.....ongelooflijk.
Wat betreft tiers. Tsja ik ben Sagat speler maar zal gelijk toegeven dat hij idd overpowered is, no question about it. Maar het is duidelijk dat ook de andere chars goed genoeg zijn om te winnen. Het is niet zo dat je op bijv Evo of elk ander tournooi wat ik gezien hebt alleen maar Sagat vs Sagat matches ziet.
Over forward high kick into Ultra, irritant, maar dat vind ik ook van Ruy's dragon punch into ultra (FADC is optioneel, dus iedereen kan em) of Gief's ultra. In vergelijk met die 2 kun je zelfs nog zeggen dat je bij Sagat in de high kick moet springen dus dat je dat zelf kan bepalen, hell Sagat is dus in het nadeel![]()
Mooie potten van Daigo trouwens weer. Mag zeer graag naar matches van em kijken.
Ik moest tegen een Bison. In de eerste ronde hadden we elkaar aardig wat klappen uitgedeeld en we hadden beide weinig hp over. Hij deed toen zijn ultra (uitschakelen met chip dmg) maar ik wist dat het niet genoeg zou zijn en dat ik deze ronde zou winnen (raging demon ftw). Dus net toen hij 'door' mij heen ging deed ik mijn ultra... en die ging dwars door hem heen
Ronde 2 was ongeveer netzoiets alleen was het voor mij echt een afgang

EDIT: OMG. Ik vecht net tegen een Sagat met 21xx punten. Eerste ronde maakte ik hem heel hard af (95% hp over). Tweede ronde begon m'n controller me lekker tegen te werken en verloor ik. Ik dacht dat het aan mij lag en niet aan de controller, maar in de 3e ronde werd het erg duidelijk. Hij begon tiger shots te spammen en ze raakten ALLEMAAL

[ Voor 30% gewijzigd door Oguz286 op 22-08-2009 14:25 ]
Ik geloof dat dat tegen mij wasOguz286 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:08:
Ok ik heb net echt de raarste match ooit gehad
Ik moest tegen een Bison. In de eerste ronde hadden we elkaar aardig wat klappen uitgedeeld en we hadden beide weinig hp over. Hij deed toen zijn ultra (uitschakelen met chip dmg) maar ik wist dat het niet genoeg zou zijn en dat ik deze ronde zou winnen (raging demon ftw). Dus net toen hij 'door' mij heen ging deed ik mijn ultra... en die ging dwars door hem heenDat was even flink klote want nu zat ik in de hoek met nog een paar % hp (hij ook btw) dus ik dacht dat ik het niet zou halen. Toch blokte ik alles en wist hem te verslaan.
Ronde 2 was ongeveer netzoiets alleen was het voor mij echt een afgangHij deed weer z'n ultra (van ver
) dus ik sprong eroverheen en deed mijn ultra... die in zijn Psycho Crusher belandde
. Ik had echt zoiets van WTF. Gelukkig heb ik hem alsnog verslagen
Was jij dat ja? Ik had tegen 2 Bisons achter elkaar gespeeld, dus ik wist niet welke het wasDigitizers schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:22:
[...]
Ik geloof dat dat tegen mij was(Gamertag: dreester). Goed gespeeld!
Verder nog een tournooi tegen alleen guillies gehad. Irritante spelers zijn dat zeg maar wel gewonnen. Tegen de 13.000 punten aan nu dus dat gaat ook wel mooi, hopelijk voor de 1e schooldag in de G1.
Hoop comments gekregen ook, veel wel positief maar een paar echt lame, en ja eentje daarvan was terecht. Een Abel speler, scrub in de finale deed steeds dezelfde kick en ik wist niet hoe ik dat moest counteren, dus ronde 1 verloren.
Ronde 2, hij kicked weer de hele tijd, ik krijg 1 hit op hem en de rest van de match gewoon door de level heen gesprongen. Time out, ik win met 1 kick. Hilarisch. Ronde 3, Hij blijft staan, ik blijf staan. Net als die Honda match, ik dash wat maar hij doet nog niets. 10 Sec op de klok, hij komt in actie, en begint weer die roundhouse kick te doen. 5 sec op de klok.
Ik focus, hij kicked, ik dash er uit. 2 seconden op de klok. Ik habadoro dash en spring boven op hem, 1 seconde op klok, hij krijgt dmg ik win.
Geweldig.
Doen wat je moet doen om te winnen en zo hoort het!
Fak ik wilde m'n post editten, niet een nieuwe

[ Voor 17% gewijzigd door Oguz286 op 22-08-2009 18:03 ]
Cammy's begin ik niet over. Bisons zijn sterk en snel en overvoorspelbaar, waar sagat juist vaak voorspelbaar is. Moeilijk matchup vaak.
Wat ik mij kan herinneren is dat we 3x tegen elkaar gespeeld hadden. Jij had de eerste en de derde pot gewonnen, tweede pot had ik met 2 Ultra's gewonnenOguz286 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:55:
Was jij dat ja? Ik had tegen 2 Bisons achter elkaar gespeeld, dus ik wist niet welke het wasIk heb maar 2 fouten kunnen ontdekken bij je: je blokte cross-ups niet tot nauwelijks en je deed je ultra van ver. Verder speelde je prima!
Ja klopt ik heb 3x tegen je gespeeld. Dat was dan de eerste match tegen jou. Daarvoor had ik ook tegen een Bison gespeeld en daarna dus die Sagat match, waardoor ik niet wist welke jij was. Dan denk ik NET achter je te landen (zodat ik je ultra kan afstraffen), land ik er net voorDigitizers schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:26:
[...]
Wat ik mij kan herinneren is dat we 3x tegen elkaar gespeeld hadden. Jij had de eerste en de derde pot gewonnen, tweede pot had ik met 2 Ultra's gewonnen
http://www.eventhubs.com/news/2009/aug/07/button-mashing-win
http://www.youtube.com/wa...70dVjnym0&feature=related
[ Voor 36% gewijzigd door P-Nut op 23-08-2009 21:18 ]
Gehaald ja alleen door je focus attack naar achteren te cancelen.....??Oguz286 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:37:
[...]
Uhm, ik heb een heel verhaal getypt waarin ik uitleg hoe je moves moet cancellen en het is hem gelukt. Als je iets terug had gekeken dan had je het zelf ook gezienHet maakt ook niet uit of je met stick of pad speelt want de timing is precies hetzelfde (alleen kan je potentieel beter spelen met een stick
).
Ook even wat correcties zodat je bericht duidelijker over komt en je niet de verkeerde termen gebruikt:EDIT: w00t Ken hard trial 1 gehaald
- Wat je zegt over een hard kick linken aan een hadouken is niet mogelijk. Blijkbaar wel met Ken, mijn excuses. Maar dat doe je op dezelfde manier zoals ik het heb uitgelegd.
- Je zegt tier 3 maar je bedoelt trial 3
Dat is toch heel iets anders, tiers zijn categorien waarin de chars worden ingedeeld gebaseerd op hoevaak ze van een andere char winnen wanneer beide door even goede spelers bediend worden.
- Bedoel je niet medium kick (en dan ook nog eens bukkend medium kick)? Die kan je wel linken aan een hadouken (lukt niet altijd en hangt af van welke punch je gebruikt, HP is het snelst). Als het MK is dan moet je even mijn bericht lezen want ik leg dat uit namelijk.
Dat moet ik ook maar is proberen, krijg het namelijk ook niet voor elkaar. Ben ook of te langzaam of te snel.
Ga vanavond meteen proberen.
Daarna even naar de trials gekeken voor de chars, maar ik had geen zin om er serieus voor te gaan zitten, dus daar stopte ik vrij snel weer mee. (normal trials zelfs

Toen toch maar even online, eerst tegen een Ruy (onverwacht
In de semi finals echter gestrand op een, wait for it.......Gouken! ha circeltje rond. Wel een paar combo's gezien die me erg gemakkelijk leken om ook te gebruiken in mijn sp adventures, maar uiteraard nu al weer vergeten. Toch ook maar is mijn matches gaan opnemen.
10 second ninja DONE
Stoere combo idd op 1:08-1.16P-Nut schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:17:
crappy quality maar check combo van ken in 2de ronde
http://www.youtube.com/watch?v=vV70dVjnym0
Hier nog een mooie partij van Daigo vs Chun Li.
http://www.youtube.com/watch?v=NgGR-4Sm-sg
[ Voor 33% gewijzigd door Slashdotter op 25-08-2009 00:13 ]
Kot misschien ook omdat mijn controller voor de 3e keer tegen de muur aan is gevlogen en daardoor een beetje open ligt..(maar hey..hij werkt nog wel...)
anderzijds is die Honda vs Honda match ook een typisch voorbeeld waarom ik het spel ook niet zo vaak meer aankijk...
3e reden....als het goed is komt over een maand HET vechtspel van het jaar uit..(fuck SF4...kenners weten wel waar ik het over heb...)
Ik oefen het laatste deel daarvan nog wel op de Ps2...dussss....
LongJoy1980 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 04:53:
Ben een beetje geminderd met SF4....
Kot misschien ook omdat mijn controller voor de 3e keer tegen de muur aan is gevlogen en daardoor een beetje open ligt..(maar hey..hij werkt nog wel...)
anderzijds is die Honda vs Honda match ook een typisch voorbeeld waarom ik het spel ook niet zo vaak meer aankijk...
3e reden....als het goed is komt over een maand HET vechtspel van het jaar uit..(fuck SF4...kenners weten wel waar ik het over heb...)
Ik oefen het laatste deel daarvan nog wel op de Ps2...dussss....
I like it maar duurt nog iets langer dan een maand vriend.
Niet KoF?MeagaShira schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:37:
[...]
T6..!!!!!
I like it maar duurt nog iets langer dan een maand vriend.
Hallo met Tim
Adviezen voor een bepaalde gamepad? Of toch gewoon de xbox360 controller aanschaffen?
Afhankelijk van je budget en eventuele voorkeur voor pad of stick.pdebie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:20:
ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een gamepad aanschaf voor m'n pc om SF4 mee te spelen, want ik merk dat met keyboard spelen lang niet zo vlot speelt. Er zijn combo's die gewoonweg onmogelijk zijn.
Adviezen voor een bepaalde gamepad? Of toch gewoon de xbox360 controller aanschaffen?
Voor pad zou ik kiezen voor de madcatz fightpad of een usb saturn pad (of als je het kan vinden, de combo van convertor naar usb en orginele saturn pad)
Voordeel is dat je het bovenstaande voor max 50 euro wel moet kunnen regelen, de saturn pad wel voor rond de 20-30.
Qua joystick kan ik je niet goed adviseren omdat ik zelf pad speler ben, maar volgens mij kan je met de hori sticks niet echt de mist in gaan. Kijk anders ook even naar het joysticks forum (zie OP voor url)
Prijzen voor een stick beginnen volgens mij bij 70-100 euro, en een duurdere voor rond de 150.
Ik zet ook in op KOF, echter de reviews&gebruikers ervaringen zijn niet echt onverdeeld positief om het zachtjes uit te drukken. Ikzelf ga het spel iig pas kopen voor een budget prijs (20 eur).
10 second ninja DONE