Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had vandaag al iets van 3 uur sf4 gespeeld (2 championships gewonnen zoals ik eerder had aangegeven) en omdat de backup van m'n pc lang zou duren heb ik maar de xbox aangezet om toch maar een paar matches sf4 te gaan doen. Nou dat werden er dus 30 tegen LongJoy1980 en wat voor matches :P

Aan de ene kant vond ik het leuk, want je koos characters waar ik meestal van verlies (Blanka, Guile, Balrog), zodat ik ervaring kon opdoen en aan de andere kant ook best vervelend, want ik wilde je niet throwen en niet steeds maar dezelfde move gaan spammen om het interessant te houden. Dan vind ik het wel apart dat jij met Abel zowat de hele tijd dezelfde move deed ook al kreeg je daarna een shoryu in je gezicht :P Verder merk ik dat je spel vooral uit druk zetten bestaat zoals steeds crossups en jabs. Daar heb ik dus een hekel aan, want dat soort mensen throw ik meteen en dat kon nu dus niet :P

Ik ga niet zeggen dat ik meer matches zou winnen als ik zou spelen zoals ik zou willen spelen, maar de volgende keer throw ik je wanneer ik de kans krijg. Het is dat je het weet :P Maar hey, je hebt wel 21-9 gewonnen. Als ik nou 'lame' zou spelen was dat misschien 18-12 geworden, maar dan was je waarschijnlijk pissig (ook al zou je dan nog steeds voorstaan). Ik zou zeggen, doe wat je moet doen om te winnen. Als ik beter was had je me niks kunnen maken en aan het resultaat te zien ben jij beter. Dan ga ik toch ook niet zeuren dat niet cross ups moet doen en jabben? :P

Anyway, gg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voor Longjoy is gooien een heiligschennis die die nooit zal plegen. Dat hij daardoor enorm veel matches verliest boeit hem weinig maar ja...

Gn Oguz, ben je onderhand al een meisje?

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 08-08-2009 02:33 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 02:32:
Voor Longjoy is gooien een heiligschennis die die nooit zal plegen. Dat hij daardoor enorm veel matches verliest boeit hem weinig maar ja...
Gooien hoort bij het spel. Firlian smeet me ook 10x per ronde heen en weer. Dat getuigt van mijn onkunde om zijn throws te techen en niet dat hij 'cheap' is. ;)
Gn Oguz, ben je onderhand al een meisje?
Nee sorry, ben nog steeds een jongen die wel naar E6 luistert ;) Je moet dus ff verder zoeken :P

[ Voor 16% gewijzigd door Oguz286 op 08-08-2009 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten toch aparte matches zijn geweest als je van elkaar al weet dat je niet gaat gooien. Dan zou je het inderdaad alleen van cross ups moeten hebben. Lijkt mij best leuk om zo een match te zien :P maar 30 stuks lijkt mij te eentonig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Oh maar oguz...als je wilt gooien dan doe je je ding hoor..
Ik probeer ermee te leven..;-)..
Dacht juist dat jouw game ook uit ' niet gooien' bestond....maar blijkbaar speciaal voor mij aangepast..
Hoeft niet.....online is het ook al 'survivalen' voor mij maar goed..zit wel in G1 (waar de competitie meteen een stuk pittiger is...heb tot nu toe maar 1 championship gewonnen en zit toch al iets van 2/3 weken in G1...)

En wat betreft Abel...gozer heeft in principe 3 hit-moves en ik probeer de throwing-versie er zoveel mogelijk uit te houden...blijven de overige 2 over en 1 van de 2 zorgt inderdaad voor de pressure...
De SRK is ingecalculeerd...die ontvang ik zo nu en dan...dus vind ik niet erg..

Chun Li speel ik niet zo vaak mee....had je wel in de gaten neem ik aan...vandaar dat ik daar effe mee bleef spelen want vond wel handig om daar ook mee te practicen...

[ Voor 35% gewijzigd door LongJoy1980 op 08-08-2009 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

@ Longjoy: Je speelt om te winnen. No offense; maar als je geen gebruikt maakt van de tools die je krijgt om mee te winnen kun je net zo goed stoppen met spelen.

In vorige SF delen begon ik iedereen uit te schelden als ik gethrowed werd. Vanaf HD Remix heb ik geleerd het zelf ook te doen en zal je ook throwen op elke gelegenheid die ik krijg. Dit kan op het einde het verschil maken tussen winnen en verliezen.

En turtelen vereist wel daadwerkelijk skills. Er zijn zat topspelers die turtelen. Heck, zelfs Daigo deed het. De skill zit hem niet in de moves die je er uit tovert, nee in tegendeel, de skills zitten hem in het mentale gevecht. Dat moet jij toch onderhand wel begrijpen?

Lees dit maar eens: http://www.sirlin.net/ptw . Sirlin's beroemde "Playing to Win" boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

http://www.youtube.com/watch?v=fRy7j21Ihjs -Winner's Finals Uryo (VI) vs Daigo (RY)
http://www.youtube.com/watch?v=npoJS2z9mZ0 - Loser's Finals Mago (SA) vs Daigo (RY)
http://www.youtube.com/watch?v=xGV2Ex1imQE - Grand Finals Uryo (VI) vs Mago (SA) part 1
http://www.youtube.com/watch?v=AeXEk4o0H34 - Grand Finals Uryo (VI) vs Mago (SA) part 2

Vette matches, vooral die finale. Wat had ik Mago graag op Evo terug gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nash schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:26:
http://www.youtube.com/watch?v=fRy7j21Ihjs -Winner's Finals Uryo (VI) vs Daigo (RY)
http://www.youtube.com/watch?v=npoJS2z9mZ0 - Loser's Finals Mago (SA) vs Daigo (RY)
http://www.youtube.com/watch?v=xGV2Ex1imQE - Grand Finals Uryo (VI) vs Mago (SA) part 1
http://www.youtube.com/watch?v=AeXEk4o0H34 - Grand Finals Uryo (VI) vs Mago (SA) part 2

Vette matches, vooral die finale. Wat had ik Mago graag op Evo terug gezien..
Alles gisteren "live" gezien. Het was echt een leuke opzet qua tournooi. Veel betere stream dan EVO alleen jammer dat je de commentator niet verstaat :P Ook het damestournooi was wel leuk, zaten er een paar bij die echt goed waren. Hopelijk komen die goede matches ook nog online :P

Verder opvallend veel Vipers en Fuertes gezien. Fuerte is echt een guess karakter. Als je eenmaal op de grond ligt tegen Elf dan kan het meteen over zijn. Zelfde geldt voor Viper.

Idd. jammer dat Mago niet op EVO was. Echt een duidelijk verschil tussen Mago en alle andere Sagats. Volgens mij is hij bijna de enige die bijna altijd de links naar TU goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Mr.Nash schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:50:
@ Longjoy: Je speelt om te winnen. No offense; maar als je geen gebruikt maakt van de tools die je krijgt om mee te winnen kun je net zo goed stoppen met spelen.

In vorige SF delen begon ik iedereen uit te schelden als ik gethrowed werd. Vanaf HD Remix heb ik geleerd het zelf ook te doen en zal je ook throwen op elke gelegenheid die ik krijg. Dit kan op het einde het verschil maken tussen winnen en verliezen.

En turtelen vereist wel daadwerkelijk skills. Er zijn zat topspelers die turtelen. Heck, zelfs Daigo deed het. De skill zit hem niet in de moves die je er uit tovert, nee in tegendeel, de skills zitten hem in het mentale gevecht. Dat moet jij toch onderhand wel begrijpen?

Lees dit maar eens: http://www.sirlin.net/ptw . Sirlin's beroemde "Playing to Win" boek.
Niet nodig... Speel ook om te winnen en blijkbaar lukt het me ook al leg ik mezelf een ' beperking'.......simpel...
Word er net zo goed ook in ' getrained' online om in dat soort situaties te overleven..

Wat betreft het turtle festijn...no way dat ik zin ga hebben om zo lang op zo een idiote speelwijze te wachten.
Mentale strijd of niet...ik bespaar mezelf de moeite en ga desnoods rustig een blikje cola/ice tea pakken en laat diegene maar in de waan dat ie de strijd gewonnen heeft...
Hij weet wel beter denk ik..;-)
Ik verlies misschien de pot maar de minuten die ik ermee bespaar kan ik goed gebruiken om iemand anders te beaten...

Je hebt het over Daigo maar ik weet wel zeker dat Daigo het in principe niet nodig heeft om te overleven..
Het moment Daigo los gaat met zijn skills dan is er geen houden meer aan.....Daigo...Justin...dat zijn types die zichzelf goed kunnen aanpassen aan de tegenstander en het dus aantrekkelijk maken om Street Fighter te willen spelen...

Voor de rest..het moment het een potje : Kick...throw...Fireball..Throw...kick..Throw wordt...tsja...

Hey..misschien een zeer aparte denkwijze van me...maar eindstand krijg ik het toch voor elkaar om er iemand mee te beaten...Ongeacht throwing of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongJoy1980 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 05:27:
Oh maar oguz...als je wilt gooien dan doe je je ding hoor..
Ik probeer ermee te leven..;-)..
Dacht juist dat jouw game ook uit ' niet gooien' bestond....maar blijkbaar speciaal voor mij aangepast..
Hoeft niet.....online is het ook al 'survivalen' voor mij maar goed..zit wel in G1 (waar de competitie meteen een stuk pittiger is...heb tot nu toe maar 1 championship gewonnen en zit toch al iets van 2/3 weken in G1...)

En wat betreft Abel...gozer heeft in principe 3 hit-moves en ik probeer de throwing-versie er zoveel mogelijk uit te houden...blijven de overige 2 over en 1 van de 2 zorgt inderdaad voor de pressure...
De SRK is ingecalculeerd...die ontvang ik zo nu en dan...dus vind ik niet erg..

Chun Li speel ik niet zo vaak mee....had je wel in de gaten neem ik aan...vandaar dat ik daar effe mee bleef spelen want vond wel handig om daar ook mee te practicen...
Oh ik throw niet heel vaak ofzo, maar wel vaker dan gisteren dus :P
Ik ken de moves van Abel niet helemaal dus dat kan heel goed. En je Chun-Li was idd wel minder dan de rest, maar nog steeds irritant omdat jij steeds jabt. Gelukkig heeft zij niet een al te goede anti-air, waardoor ik wel jump-ins kon doen. En het is juist goed dat je haar neemt, want ik ben er nu ook achter dat als je de demon-flip kick precies in het midden van Chun's EX-bird bij wakeup mikt, dat de demonflip wint = gratis BnB :)

Ik main zelf alleen Akuma, dus je (of iemand anders) moet niet verwachten dat ik iemand zal nemen wanneer we spelen :P Alhoewel ik ook wel een charge char zou willen spelen (Bison vind ik ook lijp) maar dat is voor mij echt niet te doen door het gevoel (ik ben shoto's gewend) en door mijn pad.
LongJoy1980 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:26:
[...]
Niet nodig... Speel ook om te winnen en blijkbaar lukt het me ook al leg ik mezelf een ' beperking'.......simpel...
Word er net zo goed ook in ' getrained' online om in dat soort situaties te overleven..

Hey..misschien een zeer aparte denkwijze van me...maar eindstand krijg ik het toch voor elkaar om er iemand mee te beaten...Ongeacht throwing of niet..
Wat jij heel vaak deed was cross-up, jab jab jab en dat bijna de hele tijd met sommige chars. Het is dat ik gisteren wel erg moe was, maar als ik dat bijna allemaal blok (wat heel goed te doen is) dan ben jij de hele tijd bezig en krijg je niets tot nauwelijks iets van mij hp eraf terwijl je best lang mee bezig bent. Daar zijn de throws voor. Als ik jou 5x had gethrowed (wat wel kon bij sommige chars) dan was jij 80% hp kwijt, heel erg pissig en had ik een 'easy' win. Als je merkt dat dat niet werkt, wat zou je dan doen vraag ik me af? Heb je ook een backup plan of een andere manier om druk te zetten? De meeste mensen gaan dan turtelen, wat jij ook niet zal doen. Hoe zou jij dat aanpakken dan? Lijkt me wel interessant, want je moet toch wel antwoord hebben neem ik aan als je bepaalde princiepes hebt toch? :)

Ik moest laatst ook tegen een Ryu die ook steeds jabs deed en cross-ups (prima tactiek tegen mij) en de eerste ronde verloor ik. Daarna heb ik wel de crap uit hem gethrowed en toen stond hij daar. Blijkbaar was dat zijn enige manier om te vechten en heb ik hem daarna heel hard ingemaakt. Vandaar dat ik het vraag, want gezien je in G1 zit, moet je toch wel een backup tactiek hebben. Met Guile bijv. merkte je dat ik vaak laag blok en toen begon je overheads te doen zodat ik alsnog werd geraakt en wanneer ik dat merkte ging je weer low kicks doen. Dus je kan je wel aanpassen en ik minder snel (zoals bij Rufus, man je raakte me wel 5x met dezelfde aanval en ik bleef maar 'crap ik moet niet bukken' :P).

[ Voor 36% gewijzigd door Oguz286 op 08-08-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grappig, net een Bison dood gegooid, 7 throws in één round. Kerel kon er echt niets van, toch 7000 punten. Ik heb nu eindelijk 6500, probeer elke dag 500 te halen :).

Vind SF IV wel een goed spel, iig de beste fighter die ik heb gespeeld. Is ook de eerste SF dus... zeker zijn geld waard.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd een goede investering (wat betreft speeluren). :)

Net eindelijk G2 gehaald. Was een heel gedoe om mensen te vinden, vooral in de finales. Vaak maar 1 of 2 mensen met <3 bars :z Merk alweer dat ik wat meer moet oefenen om in G2 te kunnen winnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat speel je? Xlive of PSN? Ik zit op Xlive met Alucarduu add me maar als je tegen een fuerte wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:08:
Wat speel je? Xlive of PSN? Ik zit op Xlive met Alucarduu add me maar als je tegen een fuerte wilt spelen.
PSN helaas, de meeste actieve posters zitten volgens mij op Live :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
U can teach an old dog new tricks.

Meer dan een maand geleden, in topic 1 nog, gaf Miza een paar combo's door welke handig zijn om te leren.
Waaronder ook 6 stuks voor Sagat
De FADC combo's sloeg ik over omdat ik dat toch niet kon en maar ingewikkeld vond.

Na een ruim half uurtje kloten kan ik nu de volgende combo met Sagat 8)
down mk -> tiger uppercut, FADC, forward hk into ultra

Uiteraard in trainings mode met alle metertjes op max. Maar oh wat voelde het gaaf toen hij er net voor het eerst uitkwam.

* Sagat gaat verder met muscle memory trainen :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sagat schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:44:
U can teach an old dog new tricks.

Meer dan een maand geleden, in topic 1 nog, gaf Miza een paar combo's door welke handig zijn om te leren.
Waaronder ook 6 stuks voor Sagat
De FADC combo's sloeg ik over omdat ik dat toch niet kon en maar ingewikkeld vond.

Na een ruim half uurtje kloten kan ik nu de volgende combo met Sagat 8)
down mk -> tiger uppercut, FADC, forward hk into ultra

Uiteraard in trainings mode met alle metertjes op max. Maar oh wat voelde het gaaf toen hij er net voor het eerst uitkwam.

* Sagat gaat verder met muscle memory trainen :D
You got served ;) haha jk. Was wel een goed potje. Maar mijn god, wat speel ik kut opeens vanmiddag. Wanneer de verbouwing hier klaar is zal ik zien of ik wat fatsoenlijk kan opnemen en wat matches posten. Zitten vaak wel spannende tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-g-gefeliciteerd hoor :( :P
Ik herkende je nick, toen ik zag dat je 3x zoveel punten als ik had, dacht ik al dat ik het moeilijk ging krijgen.
Maar met 2-1 kan ik leven, enige irritante voor mij was een paar gemiste ultra pogingen als reactie op je wall jumps anders was het misschien een andere uitkomst geworden.
gg en tot de volgende keer. :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als ik je een tip mag geven. Volgende keer tegen een Fuerte (of mij) moet je druk blijven houden. Niet fireballss gaan schieten, daar kunnen wij goed mee overweg.

2-1 was het inderdaad ja, leuke pot.

G2-B gehaald. Jeuj.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 08-08-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:26:
[...]

PSN helaas, de meeste actieve posters zitten volgens mij op Live :P
Je kan mij toevoegen als je wilt ik ben een van de weinige met psn id (Moootje) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:01:
[...]

Je kan mij toevoegen als je wilt ik ben een van de weinige met psn id (Moootje) ;)
Ik dacht dat ik je al in mijn lijst had, maar volgens de psn website weer niet. Ik zal je toevoegen wanneer ik weer ga spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Misschien een dikke noob vraag, maar ik mis bij Ruy het zwarte pakje. Weet iemand hoe ik die kan unlocken?

[edit]
gevonden, viel niet mee dat zoeken:

http://www.videogamesblog...cret-characters-guide.htm

[ Voor 42% gewijzigd door XthinkZ op 09-08-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:14:
Als ik je een tip mag geven. Volgende keer tegen een Fuerte (of mij) moet je druk blijven houden. Niet fireballss gaan schieten, daar kunnen wij goed mee overweg.
*snip*
G2-B gehaald. Jeuj.
Tips zijn altijd welkom, ben zeker niet op een niveau waar ik alles al weet ;)
Sterker nog, tegen EF weet ik amper wat ik moet doen, omdat ik em vrijwel nooit tegenkom. Maar goed, tegen hem minder schieten dus, Tegen de ai werkt dat namelijk wel omdat hij er vaak in rent.

En grats met g2-B

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Voordat ik online ga zal ik toch eerst eens al die trial events moeten kunnen denk ik, ik kom niet eens voorbij #3 vaak. Of de ps3 stick reageert niet, of ik ben gewoon slecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:14:
Voordat ik online ga zal ik toch eerst eens al die trial events moeten kunnen denk ik, ik kom niet eens voorbij #3 vaak. Of de ps3 stick reageert niet, of ik ben gewoon slecht :D
Als je het in trainings mode probeert dan kan je zien wat je input is (wel eerst deze optie aanzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Pheno79 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:14:
Ik heb ook nog niet alle trials gedaan met Fuerte, combo's die daar in zitten gebruik je toch niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
ik ben sinds vandaag ook een beetje bezig met streetfighter op mijn pc... alleen lukt mij 1 ding niet, dat chargen... kan iemand in jip en janneke taal uitleggen hoe ik dat doe ?

opgelost

[ Voor 5% gewijzigd door darkpluisje op 09-08-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:31
Ik vraag me af op welke platform de meeste SF4 spelers zitten.
Zelf zit ik op de PS3, waar ik voor elk potje ongeveer een minuut moet zoeken of wachten :(

Ik ga binnenkort even checken bij iemand hoe het op de PC speelt, als ik merk dat daar het vinden van een potje sneller gaat, moet ik het maar ook aanschaffen voor de PC :D

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige nadeel van de pc versie lijkt me dat het relatief eenvoudig is te cheaten. Ik heb geen idee of ms met gfwl een check op bestanden doet. Maar buiten schattige mods (nekkid cammy, speler x met moveset y) kan je natuurlijk ook makkelijker combo's middels macros laten lopen, hitboxen laten weergeven etc etc.

Tuurlijk dit kan ook op de 360, maar op de pc kan het veel makkelijker.

Wat betreft spelers, even gekeken bij drakenslag. Daar staan 27 psn spelers opgegeven vs 66 xbl spelers.
Zegt natuurlijk niks over het algemene beeld.
Verder ook geen idee over hoe veel het spel op de pc gespeeld word, maar generally speaking is het genre vooral populair op de consoles geweest.

Moet zeggen dat ik zelf weinig te klagen heb over tegenstanders op xbl, zit in g2 en denk dat het merendeel van de spelers daar nu zit, puur omdat je met veel spelen g3 wel uitkan, maar de stap naar g1 is zelfs als je goed bent en veel speelt eentje die veel tijd kost.
Meestal kan ik kiezen uit een stuk of 5 tegenstanders, waar dan wel altijd veel met 1 of 2 connectie strepen zitten. Zijn er na een paar keer zoeken geen goede verbindingen te krijgen host ik meestal zelf en dan kan ik bijna altijd binnen een minuut spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Uit de G2 komen is lastig ja...tegenstanders verschillen nogal imo, sommigen met 8000GP zijn echt slecht en anderen met 3500 zijn juist weer goed.

Zo snel mogelijk leren hoe je ken/ryu moet beaten en je hebt meer dan de helft van de matches al gewonnen.

Net zelf verloren van een Sagat. Gadver, irritante kerel is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SFIV the God's Garden Winner's Finals Uryo (VI) vs Daigo (RY)
http://www.youtube.com/watch?v=fRy7j21Ihjs
Damn, Daigo wordt stevig in de pan gehakt.
Mooi einde ook hoe Viper naar voren dashed en dan met die ultra finished.

Enne, kzit sinds deze week ook in G1, yay! *O*

@MrVegeta: ik hang een beetje rond de 15100 nu. En heb tegen mensen gespeeld met 60000 GP, zelfs een enkele keer gewonnen. Dat was wel gaaf. En ook tegen mensen gespeeld met 14900. Die hebben flink wat potjes verloren want elke eerste ronde die je verliest is -5.

M'n nieuwe main is nu Honda. Daarmee plet ik (letterlijk) bijna iedereen. Alleen van Zangief win ik praktisch nooit.

[ Voor 148% gewijzigd door Slashdotter op 09-08-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

fap fap fap fap. hoeveel punten heb je nodig? 15000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
MrVegeta schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:51:
fap fap fap fap. hoeveel punten heb je nodig? 15000?
Staat ook op eerste pagina, dus ja 15k voor G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Sagat begint inderdaad niet al te fijn te worden..
Verlies 8 van de 10 potjes wel van een sagat..
Is er een goed afweer systeem tegen die Jumping Punch attack..
Die is vrijwel unblockable lijkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

LongJoy1980 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:32:
Met wie speel je? Ik heb dezelfde problemen tegen Sagat. Of die stomme jump punch of als ze turtelend spelen. Ik ben dus totaal ongeduldig. Achja, zo weer lekker spelen na een tijd.

Mensen die willen oefenen op de Ps3 kunnen me adden: "onizuka_1". Ben low-med skilled in FPS termen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Net goed voor gief! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahahahaha :D :'(

Ik dacht dat aangegeven wilde worden dat 1 foutje met Akuma = owned, maar dat was het dus niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb het online een keer gehad, had een perfect tegen een gief, hij is stunned ik taunt en druk daarna op light punch per ongeluk. Hij grabbed me ik opeens voor 80% dood, daarna larie en ik dood, kon ik wel om lachen.

Not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
hehehe
leuk potkje
hey maarree oguz..gaan we weer verder..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongJoy1980 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:01:
hehehe
leuk potkje
hey maarree oguz..gaan we weer verder..?
OMFC, ik was vanavond bij vrienden en toen ik net terug was wilde ik weer ff sf4 gaan doen. Ik doe gelijk championship matches en had meteen zoiets van wtf :? Ik speelde echt ontzettend bagger als in horrible. Ik krijg m'n specials er niet eens uit, dus ik denk eigenlijk dat ik slaap nodig heb :P Jammer, want ik wil wel graag tegen je spelen omdat jij altijd chars kiest waar ik slecht tegen ben (voornamelijk charge chars). Morgen is er weer een dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:08

MeagaShira

MeagaShira_NL

Oguz286 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:53:
[...]

Ik heb het net even gedaan. Wat je moet doen is Dan helemaal in de hoek drukken. Vervolgens ga je in het 4e blok (dit is inclusief het blok waar Dan in staat) van hem afstaan en wel zo dat je voet net iets achter de streep staat, want als je dan de jump HK doet en daarna de HK (terwijl je naar achteren drukt) dan doet hij de animatie waarbij hij een roundhouse doet (die moet je dus hebben). Vervolgens link je dat met de c.LK -> EX Tatsu (gebruik hiervoor de linker trigger, is wat makkelijker) en vervolgens EX Goushoryu. Is te doen, je moet alleen net de details weten.

Je kan ook gewoon naast hem staan en met de neutrale jump de HK doen en dan de standing HK (terwijl je naar achteren drukt).

Hier heb je een video: http://www.youtube.com/watch?v=yntp7XGDc6Y
Oguz286..... _/-\o_
Ik heb na het fitnessen meteen mijn PS3 aangezet en begonnen met jou tips naast me op de bank. :*)
Na een half uurtje lukte hij me...!! Ik was helemaal blij...New title unlocked...!!! Ik dacht waar blijft mijn Icon....?
Had ik normal nog niet helemaal gehaald... 8)7 Die ook maar even uitgespeeld, was namelijk een makkie na de hard trials. Thnx for the tips.
Hard trial 5 van Ryu moet ik ook maar eens rustig gaan proberen. Heb nog te veel moeite om een dp FA te cancelen into Ultra. Moet gewoon door blijven oefenen en dan zal ik er wel komen.
Mensen die graag een potje willen sparren op de PS3 just add me me nick staat in de lijst. Ben elke dag wel weer bijna online.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-06 17:23

Roq

Slashdotter schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:35:
SFIV the God's Garden Winner's Finals Uryo (VI) vs Daigo (RY)
http://www.youtube.com/watch?v=fRy7j21Ihjs
Damn, Daigo wordt stevig in de pan gehakt.
Mooi einde ook hoe Viper naar voren dashed en dan met die ultra finished.
Ik zat echt op het puntje van me stoel tijdens de live stream. Man wat een niveau daar, echt een totaal andere klasse als bv Evolution.

Die commentator was echt hilarisch, "WHAT?! MAGICAAA!!!" "FINALU MATCHOO" met een paar van die typisch japanse schreeuwen er achter aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Jammer, ik gunde het die Zangief

[ Voor 9% gewijzigd door Slashdotter op 10-08-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
LongJoy1980 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:32:
Met Honda tegen Sagat is lastig. Als hij fireballs biljft spammen kom je amper in de buurt, er overheen springen levert twee Sagat high kicks op (normale en special move). Ik las ergens dat zelfs de makers van SF4 Sagat overpowered vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Special move high kick :?

Je kan forward high kick (dat is de hoge) combo-en naar een ultra.
Maar als het was anders is hoor ik het graag.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Roq schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:11:
[...]

Ik zat echt op het puntje van me stoel tijdens de live stream. Man wat een niveau daar, echt een totaal andere klasse als bv Evolution.

Die commentator was echt hilarisch, "WHAT?! MAGICAAA!!!" "FINALU MATCHOO" met een paar van die typisch japanse schreeuwen er achter aan :)
Ik vond dat daigo nogal vaag speelde eigenlijk. Whiffed ultra niet punishen met zijn ultra, ex-hado spammen op het eind zonder enige kans op dmg, en dan nog die super zonder hit confirm... Om maar eens wat te noemen. Vond die viper wel gaaf, viel me vooral op hoe weinig combos die viper eigenlijk hoefde te doen, of uberhaubt misschien, kon doen (door de tegenstander uiteraard, niet omdat ik denk dat hij geen combos zou kunnen...).

[ Voor 5% gewijzigd door firlian op 10-08-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

firlian schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:54:
Vond die viper wel gaaf, viel me vooral op hoe weinig combos die viper eigenlijk hoefde te doen, of uberhaubt misschien, kon doen (door de tegenstander uiteraard, niet omdat ik denk dat hij geen combos zou kunnen...).
Dat is ook niet echt voor viper weggelegd , Ex seismo > jump cancel > flame kick schopt toch de tegenstander een eind weg, waardoor het moeilijk is om op te volgen.
Viper is meer zoning / reactie, crossups, en vooral pressure (mijn mening dan), en uryo liet echt zien hoe dat in z'n werk gaat.
Alle feints cancels, followups, reacties met z'n ultra, seismo > seismo > seismo, die hij 'even' laat zien in de matches, zijn naar mijn mening moeilijker te doen dan menig combo. Het is wat minder flashy, maar kwalitatief zo erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
firlian schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:54:
[...]

Ik vond dat daigo nogal vaag speelde eigenlijk. Whiffed ultra niet punishen met zijn ultra, ex-hado spammen op het eind zonder enige kans op dmg, en dan nog die super zonder hit confirm... Om maar eens wat te noemen. Vond die viper wel gaaf, viel me vooral op hoe weinig combos die viper eigenlijk hoefde te doen, of uberhaubt misschien, kon doen (door de tegenstander uiteraard, niet omdat ik denk dat hij geen combos zou kunnen...).
Ken ryu niet goed genoeg om daarover te oordelen , maar de manier waarop hij de ultra straft is volgens mij wel het best.... het doet ongeveer evenveel damage en hij houdt zijn ultra om na een dp te doen.

Wel grappig ik heb vrijdag besloten om Viper als second character te nemen naast Vega (ik dacht eerst aan ken, maar die zie je gewoon al te vaak en viper heeft evenveel flash als ken :) ) , goed om dit soort video's te bekijken =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:14

On_E

Housemusic

Roq schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:26:
[...]

Dat is ook niet echt voor viper weggelegd , Ex seismo > jump cancel > flame kick schopt toch de tegenstander een eind weg, waardoor het moeilijk is om op te volgen.
Viper is meer zoning / reactie, crossups, en vooral pressure (mijn mening dan), en uryo liet echt zien hoe dat in z'n werk gaat.
Alle feints cancels, followups, reacties met z'n ultra, seismo > seismo > seismo, die hij 'even' laat zien in de matches, zijn naar mijn mening moeilijker te doen dan menig combo. Het is wat minder flashy, maar kwalitatief zo erg goed.
Als Viper speler stond ik toch wel even te kijken, ik doe nml. best vaak combo's (Jumping HP > crouching MP > Thunder Knuckle), en die Ex Seismo > Jump Cancel > Burning Kick eigenlijk nooit. (lukt me ook vrijwel niet...)

Maar goed, die gast is van een compleet ander niveau dan ik natuurlijk. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ben net ook wat met viper gaan kloten, en het speelde best lekker eigenlijk. Was alleen ineens verrekt lastig om mensen te vinden om tegen te spelen...

@On_E
Na jumping HP kun je ook nog een standing MP doen, en dan c.MP. (hard trial 1). die vond ik zelf redelijk invoudig, zelfs tijdens een echte match kwam hij er vaak gelijk goed uit.

En tjah... dat hij die combo nooit heeft gedaan is begrijpelijk. Wanneer je tegen een goede Ryu speelt is het wijs om vooral zo weinig mogelijk jump ins te doen (spreekt uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

firlian schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:32:
Ben net ook wat met viper gaan kloten, en het speelde best lekker eigenlijk. Was alleen ineens verrekt lastig om mensen te vinden om tegen te spelen...

@On_E
Na jumping HP kun je ook nog een standing MP doen, en dan c.MP. (hard trial 1). die vond ik zelf redelijk invoudig, zelfs tijdens een echte match kwam hij er vaak gelijk goed uit.

En tjah... dat hij die combo nooit heeft gedaan is begrijpelijk. Wanneer je tegen een goede Ryu speelt is het wijs om vooral zo weinig mogelijk jump ins te doen (spreekt uit ervaring)
Ik was die standing MP vergeten inderdaad, die doe ik er meestal ook bij.

En wat de jump-ins betreft, daar heb je ongetwijfeld gelijk in. :)

edit : Zit nu nog even te oefenen op die Ex Seismo > Superjump Cancel > Burning Kick, maar die cancel lukt me dus vrijwel nooit waardoor ik een Superjump > HK doe na de Seismo. :X

[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 10-08-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ik denk dat ik viper ga blijven spelen, erg leuk, en ik win zelfs nu al veel matches, terwijl ik weinig ervaring met haar heb en mijn execution bagger is. Met alle andere characters die een aparte speelstijl hebben (*hint* fuerte) word ik altijd gelijk totaal met de grond gelijk gemaakt, dus ik ben benieuwd of ik met viper wel op mijn huidige niveau met bison terecht kan komen. Want op dit moment heb ik niet echt een 2e character waar ik mee kan spelen zonder dat mijn niveau enorm achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
hehe vandaag was de eerste dag oefening voor mijn viper, maar die challenge 3 hard gaat lukte me vooralsnog nog niet.... voor de rest wat in practice mode zitten klooien met combo's die je ook echt in een match doet :P

executie is wel strak ja, je moet veel moves cancellen naar die high jump etc, heel snel bepaalde combinaties doen...zeker geen character om te kiezen als fadc al moeilijk voor je is, maar wel leuk en lekker flashy.

het is erg apart om met andere personages te spelen , speelde ook veel random vandaag.... maar merk dat vega een beetje in het bloed zit haha...,dus even dat wegoefenen. ik hou wel van reversal moves die echt werken...wel een verademing :P

[ Voor 52% gewijzigd door Emersion op 11-08-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Laatst online: 27-04-2024
Het kan geen kwaad om een tweede character als back-up te leren. Ik counterpick stiekem in Championship Mode. Als ik een vermoeden heb dat de tegenstander met een bepaald personage speelt (bijvoorbeeld door de titel en avatar), kies ik soms aand de hand daarvan met wie ik speel. Is het vermoedelijk Sagat, dan kies ik liever Chun. Is het mogelijk Cammy, dan kies ik Honda.

Maar het verschil Bison-Viper is wel aanzienlijk groter dan Chun-Honda, dus dat een iets lastigere aanpassing. Zeker omdat Viper niet de makkelijkste is om te bedienen.
Slashdotter schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:17:
[...]
Met Honda tegen Sagat is lastig. Als hij fireballs biljft spammen kom je amper in de buurt, er overheen springen levert twee Sagat high kicks op (normale en special move).
Sagat is inderdaad een vervelende match-up. Het is zeker heel vermoeiend om in de buurt te komen, mede doordat de timing met het springen over hoge Tiger Shots met Honda's dikke reet anders is dan met de andere characters. Ik buk of FA dan ook meestal.

Wat je kunt doen om dichterbij te komen is neutral jump + HP. Je kunt dan door naar voren te drukken een beetje bijsturen, waardoor je ietsje naar voren verschuift. Alleen Balrog en Honda kunnen dit. Soms handig om Sagats HK te baiten.

Maar zodra je in de buurt bent, kun je Sagat wel veel pijn doen. Veel butt smashes, af en toe een light Ochio, of heavy HHS > S. HK. En als je dan wint, voelt het ook goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

SBO deze vrijdag (van srk);

A-1 Block - Emilio (KE) / Denpa (SG)
A-2 Block - Dosuintoka (RU) / Torimeshi (DH)

B-1 Block - Umeso (EH) / Dashio (VI)
B-2 Block - Itabashi Zangief (ZA) / Fudo (RY)
B-3 Block - Bon chan (SG) / Togawa (RY)
B-4 Block - Mago (SG) / Nemo (CH)
B-5 Block - Iyo (DH) / Shiro (AB)
B-6 Block - Gosho (RU) / Kyabetsu (VI)
B-7 Block - Mizoteru (BL) / Ichi (SG)
B-8 Block - Daigo (RY) / Nuki (CH)
B-9 Block - Akimo (HO) / Kirisuto (RU)
B-10 Block - Ojisan Boy (SG) / Tokido (AK)

C-1 Block - Yoshio (GU) / Ii Desu Kesu Bat (EH)
C-2 Block - Ii Hara (DH) / Shizuoka Saikyo (BL)
C-3 Block - Momochi (AK) / Kindevu (RU)

D-1 Block - E-toro (SG) / Hard M Yasuda (CH)
D-2 Block - Naiki (RU) / Kigunasu (SG)
D-3 Block - RF (SG) / Satsui no Hadou (AK)
D-4 Block - Umezono (BI) / Uryo (VI)
D-5 Block - Eita (AK) / Maeda Taison (BA)

E-1 Block - Hishou usagi (SG) / Noriyasu (AK)
E-2 Block - Kenpippi (AB) / HOT (BL)
E-3 Block - Chari (BL) / Kouji (ZA)

F-1 Block - Sutoraikusan (KE) / Aka me ryuu (RY)
F-2 Block - Yazu (GU) / Bean (SG)
F-3 Block - Rabo (AB) / Tecchan (RU)

PlanetZero Block - fubarduck (AK) / Jonlo (SG)
Stunfest Block - Justin Wong (BA) / Marn (RU)
Denjin Block - CaliPower (RY) / Combofiend (VI)
Korean Block - Laugh (RY) / Madana (ZA)
Taiwan Block - GamerBee (AK) / Gao Fu Bin (RU)

Jammer dat er geen stream komt :(
Ik hoop stiekem dat Iyo/shiro winnen, maar om realistisch te blijven gok ik toch maar op mago / nemo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Wordt spannend. Dit is toch wel van een veel hoger niveau dan SVB of EVO. Kan niet wachten op de fimpjes die er ongetwijfeld zullen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist alle normal en hard trials van Bison gehaald en ik kan zeggen dat charge chars bedienen met de 360 d-pad ontzettend bagger is -_- Bison speelt echt heel anders dan Akuma (of andere shoto's) maar het is best leuk om met hem te spelen (ware het niet dat ik geen fatsoenlijke combo's kan met hem). Misschien dat ik hem als mijn 2e char neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Oguz286 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 02:36:
ik kan zeggen dat charge chars bedienen met de 360 d-pad ontzettend bagger is -_-
Waarom gebruik je dan niet de analog stick? Ik kan me voorstellen dat zo'n d-pad moordend voor je vinger is..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oguz286 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 02:36:
vertaling mijn madcatz pad is nog niet terug ontvangen.....? >:) :P
Gisteren trouwens een beetje hetzelfde gehad. Ik had een meet wat mensen van het Ds forum, maar ik was mijn madcatz pad vergeten. |:(

Dus gisteren met 2 verschillende joysticks gespeeld, en met een hori joypad. De joypad heeft echter 4 knppen op de voorkant en 4 bovenop, terwijl mijn madcatz dus 6 voor heeft en twee boven.
Dit had dus tot gevolg dat ik regelmatig medium kicks deed terwijl ik high kicks wilde uitvoeren.

Op de joystick was het nog leuker, af en toe als ik wilde werpen kwam er een focus attack uit, en soms gewoon niets.
Verschil tussen de 2 sticks was dat de een dedicated 3xp en 3xk knoppen had, en de 2e niet. Dus sommige ultra's bleven dan ook uit.

Desondanks wel lol gehad :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

Nice hoor je bison.....Ik moet alleen de laatste twee nog op hard. Geen zin in gehad om ze te doen. Denk dat ik er vanavond ook maar weer is even mee ga stoeien.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pkunk schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:48:
[...]
Waarom gebruik je dan niet de analog stick? Ik kan me voorstellen dat zo'n d-pad moordend voor je vinger is..
De analog stick vind ik pas echt prut, ik kan er echt niks mee. Het voelt veel 'trager' aan dan de d-pad.
MeagaShira schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:14:
Nice hoor je bison.....Ik moet alleen de laatste twee nog op hard. Geen zin in gehad om ze te doen. Denk dat ik er vanavond ook maar weer is even mee ga stoeien.
Don't ask how :X Die jump, Hell Attack, Ultra kostte me misschien wel een half uur :| Ik ben shoto speler in hart en nieren dus altijd chargen terwijl je andere dingen doet zit gewoon niet in mijn vingers helaas. Vandaag weer wat geoefend maar de cpu maakt mij keihard af :z Oh en de hard trials vond ik dus een heel stuk simpeler dan de gewonen omdat je niet bij alle hoeft te chargen, dat zegt genoeg over hoe *geweldig* ik ben met Bison denk ik :P

Heb zojuist een championship gewonnen tegen een Blanka die de eerste ronde me helemaal afmaakte. In de tweede ronde had ik misschien 2% hp over maar ik had em in de hoek. Daar heeft hij een portie klappen gehad, niet normaal :D Ik counterde alles wat hij deed (fear the man who has nothing to lose :P). Derde ronde landde ik een lekkere BnB waardoor hij al ruim 40% hp kwijt was. Daarna was het mindgames spelen en hij kreeg me in de hoek en deed toen zijn ultra, die ik dus net heb kunnen blokken. De demon is zo'n prachtige ultra omdat je bijna alle gemiste ultra's zo lekker kunt afstraffen >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Oguz286 op 12-08-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
aaah we kunnen dus weer eens spelen oguz..?
hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er is mij wat opgevallen tijdens het spelen... heel soms als ik een move wat verkeerd indruk dan slaat mijn feurte met een fx move. Vrij snel is dat. Ik heb geen idee hoe ik dat doe... maar wil het wel leren. Het is geen focus attack...

Net ook een tournooitje gewonnen (8200 CP nu) van een Rose. Als rose haar ultra doet, gaat ze daarna schieten. De afstand van haar ultra (waar ik dus lig) tot waar ze staat is precies het max wat fuerte kan springen voor zijn ultra.

Dus elke Rose tot nu toe heeft die ultra om haar oren gehad. Ook eindelijk een goede Dhalsim tegen gekomen (14.000 cp). En nog een spannend potje tegen een Zangief. Die me in 2 hits afmaakte, echt triest. Ultra van 75% ofzo en daarna zo een grab van 25% ik dood terwijl ik dik voorstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Gisteren in G1 tegen iemand gespeeld met 14100 GP?? 8)7

Gewonnen natuurlijk 8)

[ Voor 43% gewijzigd door Slashdotter op 12-08-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Slecht potje van me maar ff opgenomen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OMmAVSq493Y]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:28:
[video]
Wat een dom getaunt van die Ken speler 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:28:
[video]
Wat een bagger Ken speler zeg :| Dat getaunt sloeg helemaal nergens op, je had hem echt de grond in moeten boren toen hij dat deed.

Je weet dat je speelt tegen een Ken die een shinryuken doet als ultra... Dan moet je dus NIET op hem springen als hij de revenge meter vol heeft he :P Bovendien is het zo dat je alleen kan dashen tijdens de eerste twee levels van de FA. Jij wachtte net te lang zodat je in de derde level zat en daar kan je niet meer uit dus landde zijn ultra. Dat heb jij bij mij ook een paar (en vroeger nog veel vaker) gedaan en dat pakte niet goed uit. Je moet dat doen als ze geen super of ultra hebben want dat kan je mooi shoryukens uitlokken en ze daarna keihard afstraffen.

En doe wat aan die stemmen, zet em alsjeblieft op japans :X :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat ik vol in die Ultra knalde was omdat me controller me 2 x naar achteren niet goed pakte "godverdomme he" kwam er toen ook uit. Het was een waardeloze Ken speler, hij had ook niet veel CP. Maar ik speelde ook als een krant, had ook een klein beetje lag.

Heb nog wel een leuke fuerte vs fuerte die ik kan uploaden :).

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

Oguz286 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:14:

Don't ask how :X Die jump, Hell Attack, Ultra kostte me misschien wel een half uur :| Ik ben shoto speler in hart en nieren dus altijd chargen terwijl je andere dingen doet zit gewoon niet in mijn vingers helaas. Vandaag weer wat geoefend maar de cpu maakt mij keihard af :z Oh en de hard trials vond ik dus een heel stuk simpeler dan de gewonen omdat je niet bij alle hoeft te chargen, dat zegt genoeg over hoe *geweldig* ik ben met Bison denk ik :P

Heb zojuist een championship gewonnen tegen een Blanka die de eerste ronde me helemaal afmaakte. In de tweede ronde had ik misschien 2% hp over maar ik had em in de hoek. Daar heeft hij een portie klappen gehad, niet normaal :D Ik counterde alles wat hij deed (fear the man who has nothing to lose :P). Derde ronde landde ik een lekkere BnB waardoor hij al ruim 40% hp kwijt was. Daarna was het mindgames spelen en hij kreeg me in de hoek en deed toen zijn ultra, die ik dus net heb kunnen blokken. De demon is zo'n prachtige ultra omdat je bijna alle gemiste ultra's zo lekker kunt afstraffen >:)
Haha....Nice...!!!
Ben zelf ook een shoto speler dus ik deel je gevoelens... :*)
Gister is het me niet gelukt helaas, kon ook maar even spelen. Wordt dt weekend denk ik pas weer dat ik kan spelen. :'(
Al die verbopuwingen ook in mijn eigen huis en mijn maatjes...... }:O

• Aryawn
Roq schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:43:
SBO deze vrijdag (van srk);

[deelnemerslijst]
Erg interessante line-up. Ik verwacht dat de top 4 er als volgt uit zal zien (in willekeurige volgorde):

Mago / Nemo
Daigo / Nuki (Nuki = favo SF speler, ook in 3S, dus ik hoop dat ze winnen :P)
Momochi / Kindevu
Iyo / Shiro

Maar alles hangt natuurlijk af van de loting. Ben wel benieuwd naar wat Justin en Marn zullen doen. Als ze net zo goed spelen als op EVO, dan denk ik wel dat ze minstens een of twee ronden verder kunnen komen. En pfff, met alle respect, maar dat team uit Texas is echt een lachertje. Dat krijg je als je een kwalificatietoernooi speelt in een gebied waar de spelers matig zijn. Naar mijn mening had er liever een West Coast of East Coast team voor in de plaats gestuurd kunnen worden.

Maar goed, we zullen zien. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Aryawn op 13-08-2009 18:35 ]

• Emersion
ik ben benieuwd of we wat goede dingen zien van uryo's viper.... sinds hij tot de finale kwam in gods garden.
Ik weet echter niet of hij het team draagt of dat die bison ook erg goed is.

Ik ben uberhaupt benieuwd hoeveel ervan we kunnen zien.

EDIT:

Ik ga even een dag of 2 geen sf4 meer spelen , volgens mij heb ik een beetje een sf burn out.... suckte gisteravond al redelijk en vandaag is het zo mogelijk nog erger..... trap elke keer in dezelfde moves en domme taktieken. Heb ook een beetje het gevoel dat ik op autopiloot ga spelen vooral als er veel balrogs in de mix komen... dat is echt een saai gevecht.

een andere keer weer fris beginnen met mijn hoofd erbij :P

[ Voor 46% gewijzigd door Emersion op 13-08-2009 20:39 ]

• Roq

Roq

Emersion schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:18:
ik ben benieuwd of we wat goede dingen zien van uryo's viper.... sinds hij tot de finale kwam in gods garden.
Ik weet echter niet of hij het team draagt of dat die bison ook erg goed is.
Hij draagt zijn team behoorlijk, alles wat ik over die dictator hoor is dat die niet heel goed is, maar ik schrijf hem niet af. Spelers kunnen je blijven verrassen.
Verder ben ik erg benieuwd hoe de US spelers het eraf brengen, ze hebben het tot nu maar matig gedaan in Japan.

Vandaag is de "Shiozawa cup" geweest in Japan, een 5v5 tournament.
Het schijnt dat Iyo behoorlijk goed bezig was, en een OCV gehaald heeft in de finale. Geeft me gelijk meer vertrouwen voor SBO dat iyo/shiro het gaan winnen. (iyo fanboy, kan er ook niets aan doen ;))
Het US team was er na 1 ronde uit. Er is ook nog wat drama uit ontstaan maar ik weet niet precies wat.

Verwijderd

Roq schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:39:
[...]

Het US team was er na 1 ronde uit. Er is ook nog wat drama uit ontstaan maar ik weet niet precies wat.
US team had op het laatste moment een teamwijziging gemaakt. Ze zeggen dat de organisatie akkoord ging. Toen ze in de 1e ronde een aantal partijen hadden gewonnen (stond 3 - 1 of zo voor US) klaagde het andere team over de teamwijziging (was dus een ander teamlid + andere char dan was ingeschreven). Toen werd er besloten dat de hele ronde opnieuw gespeeld moest worden. Een Japanse Zangief had toen van iedereen (geloof ik) gewonnen. US boos dat de Japanners dit niet van te voren hadden aangeven. Ik denk dat het voornamelijk lag aan de communicatie, maar goed het Amerikaanse team dus niet zo "blij"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Zijn er hier goede spelers die alsnog weleens van een flowchart Ken verliezen ? :o

Gisteravond verloor ik er van 2, kan dan echt zo pissed worden op mezelf...

[ Voor 32% gewijzigd door On_E op 14-08-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Alle buitenlanders zijn al uitgeschakeld in de eerste ronde van SBO. Verrassing?

Van SRK:

1st round results:

A Block

Akimo (HO) / Kirisuto (RU) vs. Hishou usagi (SG) / Noriyasu (AK)
Daigo (RY) / Nuki (CH) vs. E-toro (SG) / Hard M Yasuda (CH)
Sutoraikusan (KE) / Aka me ryuu (RY) vs. Umeso (EH) / Dashio (VI)
fubarduck (AK) / Jonlo (SG) vs. Yoshio (GU) / Ii Desu Kesu Bat (EH)

B Block

Iyo (DH) / Shiro (AB) vs. Kenpippi (AB) / HOT (BL)
Dosuintoka (RU) / Torimeshi (DH) vs. RF (SG) / Satsui no Hadou (AK)
GamerBee (AK) / Gao Fu Bin (RU) vs. Yazu (GU) / Bean (SG)
Itabashi Zangief (ZA) / Fudo (RY) vs. Ii Hara (DH) / Shizuoka Saikyo (BL)

C Block

Makoto (VE) / Dan (RY) vs. Ojisan Boy (SG) / Tokido (AK)
Umezono (BI) / Uryo (VI) vs. Gosho (RU) / Kyabetsu (VI)
Bon chan (SG) / Togawa (RY) vs. Laugh (RY) / Madana (ZA)
Emilio (KE) / Denpa (SG) vs. Momochi (AK) / Kindevu (RU)

D Block

Mizoteru (BL) / Ichi (SG) vs. CaliPower (RY) / Combofiend (VI)
Rabo (AB) / Tecchan (RU) vs. Eita (AK) / Maeda Taison (BA)
Chari (BL) / Kouji (ZA) vs. Mago (SG) / Nemo (CH)
Naiki (RU) / Kigunasu (SG) vs. Justin Wong (BA) / Marn (RU)

2nd round results:

A Block

Daigo (RY) / Nuki (CH) vs. Hishou usagi (SG) / Noriyasu (AK)
Umeso (EH) / Dashio (VI) vs. Yoshio (GU) / Ii Desu Kesu Bat (EH)

B Block

Iyo (DH) / Shiro (AB) vs. RF (SG) / Satsui no Hadou (AK)
Yazu (GU) / Bean (SG) vs. Ii Hara (DH) / Shizuoka Saikyo (BL)

C Block

Gosho (RU) / Kyabetsu (VI) vs. Makoto (VE) / Dan (RY)
Bon chan (SG) / Togawa (RY) vs. Momochi (AK) / Kindevu (RU)

D Block

Eita (AK) / Maeda Taison (BA) vs. Mizoteru (BL) / Ichi (SG)
Mago (SG) / Nemo (CH) vs. Naiki (RU) / Kigunasu (SG)

3rd round results:

A Block

Daigo (RY) / Nuki (CH) vs. Umeso (EH) / Dashio (VI)

B Block

Iyo (DH) / Shiro (AB) vs. Yazu (GU) / Bean (SG)

C Block

Gosho (RU) / Kyabetsu (VI) vs. Bon chan (SG) / Togawa (RY)

D Block

Eita (AK) / Maeda Taison (BA) vs. Mago (SG) / Nemo (CH)

Top 4:

Umeso (EH) / Dashio (VI) vs. Iyo (DH) / Shiro (AB)

Gosho (RU) / Kyabetsu (VI) vs. Mago (SG) / Nemo (CH)

Daigo en Nuki eruit (door een Honda nog ook!), jammer. Ik gok zelf op Mago (SG) / Nemo (CH) voor de win, Sagat for the win!. Spannend!

[ Voor 61% gewijzigd door Mr.Nash op 14-08-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Mr.Nash schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:03:
Alle buitenlanders zijn al uitgeschakeld in de eerste ronde van SBO. Verrassing?
Ouch, dat is snel.
Maar zoals ik al eerder aangaf, ze hebben het tot dus ver gewoon niet goed gedaan in japan. Er had veel moeten veranderen willen ze in de top 4 eindigen.

Dit vind ik ook verrassend, om eerlijk te zijn ken ik die twee niet eens, en dan Momochi en Kindevu verslaan? Niet slecht. Natuurlijk zullen het geen randoms zijn als je al in SBO zit, maar toch :)

En om niet te vergeten; Go Iyo! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Roq schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:19:
[...]

Ouch, dat is snel.
Maar zoals ik al eerder aangaf, ze hebben het tot dus ver gewoon niet goed gedaan in japan. Er had veel moeten veranderen willen ze in de top 4 eindigen.

Dit vind ik ook verrassend, om eerlijk te zijn ken ik die twee niet eens, en dan Momochi en Kindevu verslaan? Niet slecht. Natuurlijk zullen het geen randoms zijn als je al in SBO zit, maar toch :)

En om niet te vergeten; Go Iyo! :p
Die match vond ik wel een verrassing. Ben benieuwd of we hier videos van gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
YPSUN schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:07:
Ik vraag me af op welke platform de meeste SF4 spelers zitten.
Zelf zit ik op de PS3, waar ik voor elk potje ongeveer een minuut moet zoeken of wachten :(

Ik ga binnenkort even checken bij iemand hoe het op de PC speelt, als ik merk dat daar het vinden van een potje sneller gaat, moet ik het maar ook aanschaffen voor de PC :D
Ik kon niet meer wachten/ging het me niet meer afvragen, heb toch maar gewoon de PC versie erbij gekocht :P
Daarnaast heb ik ook maar gelijk een PS3 MadCatz stick erbij gekocht, gelukkig werkt die ook perfect op de PC :D

En wat een verschil met de PS3 / PSN!!!
Ik heb na een potje vrijwel direct een nieuwe tegenstander! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Shit :(

YPSUP: Ik ben ook regelmatig op de PC versie te vinden, voeg me maar toe; cinneq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Roq schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:13:

Shit :(

YPSUP: Ik ben ook regelmatig op de PC versie te vinden, voeg me maar toe; cinneq
Zijn er geen video's /streams van SBO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Mr.Nash schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:35:
[...]

Die match vond ik wel een verrassing. Ben benieuwd of we hier videos van gaan zien.
Ben bang van niet. SBO materiaal zal niet zo gauw op internet verschijnen, tenzij het op een of andere obscure website is.

De grootste verrassing voor mij is dat Tokido en Ojisan al in de eerste ronde waren uitgeschakeld. Noooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Nohead schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:16:
[...]
Zijn er geen video's /streams van SBO?
Nee, wordt niet gestreamed. In oktober komt de DVD release geloof ik :) Zullen t.z.t. vast wel wat filmpjes op youtube te vinden zijn.

Gosho (RU) / Kyabetsu (VI) vs. Mago (SG) / Nemo (CH) :|

Ok, die had ik niet zien aankomen, en ook nog eens 2x Viper in de finale! Oops, het is de finale nog niet

edit:

Gosho (RU) / Kyabetsu (VI) Hebben gewonnen, en Iyo/Shiro verslagen.
Het zijn nog KOF spelers ook :)

[ Voor 15% gewijzigd door Roq op 14-08-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Ik heb gehoord dat Makoto's Vega hun eerste match zege alleen heeft gedaan, klasse! :P
Jammer dat ze niet verder kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
De single game, single-elimination format van SBO geeft gewoon hele "random" resultaten (eigenlijk is dit slecht taalgebruik vanuit wiskundig/statistisch opzicht, maar laat ik me maar even bij de massa aansluiten). Het is zeg maar te vergelijken met een pokertoernooi. Als je daar in de hypothetische situatie keer op keer all-in zou gaan, met azen, en je zou al je chips telkens inzetten, dan is het niet verwonderlijk dat je er dan een keer uitligt. Immers, azen zijn (preflop) op ten minste 4:1 favoriet tegen andere kaarten. Bij maximaal tien keer all-in is de kans dat je er uit ligt al [1-(0.8)^10 = 0.89].

Bij zo'n SBO ligt die kans nog veel hoger, want de verschillen tussen spelers zijn erg klein. Bij een "best of 100" zouden er zeker wel matchups kunnen voorkomen waarbij een speler er 90 wint. Zie bijvoorbeeld de manier de waarop Daigo alle El Fuerte spelers volkomen vernietigt, keer op keer. Echter is het meestal zo, dat de verhoudingen waarden aanneemt tussen 60/40 en 50/50.

Geluk speelt gewoon een hele grote rol. Verlies aan concentratie, teveel emotie in het spel, verkeerde keuzes maken in 50/50 situaties...en het kan zo voorbij zijn. De single-elim format brengt ook veel stress bij veel topspelers, wat ook niet helpt.

Het feit dat SBO vele malen door "no-names" is gewonnen zegt veel. No-names zijn hier tussen quotes gezet, omdat er vele spelers in Japan zijn die kunnen winnen maar buiten Japan gewoon niet zo bekend zijn. Het is indrukwekkend dat een speler zoals KO zo vaak in de top 4 is geeindigd bij Third Strike.

Aan de andere kant heb je EVO met haar best-of-three, double-elim format. Daigo doet het veel beter op EVO dan op SBO. Zelfs als je rekening houdt met het feit dat de competitie in Japan veel sterker is, is de consistentie van hem op EVO nog heel goed. De double-elim format laat de beste spelers naar voren komen. Als SBO dat formaat zou hanteren, dan zou de top acht in ieder geval Daigo, Nuki, Mago, Nemo, Shiro en Iyo bevatten.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
YPSUN schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:50:
[...]

Ik kon niet meer wachten/ging het me niet meer afvragen, heb toch maar gewoon de PC versie erbij gekocht :P
Daarnaast heb ik ook maar gelijk een PS3 MadCatz stick erbij gekocht, gelukkig werkt die ook perfect op de PC :D

En wat een verschil met de PS3 / PSN!!!
Ik heb na een potje vrijwel direct een nieuwe tegenstander! _/-\o_
Op de Xbox versie ook hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
@ Roq,
Ok, ik voeg je later in de middag/vanavond toe :)

@ Slashdotter
Ik heb het op de XBOX niet meegemaakt, alleen PS3.
Windows Live op PC is iig een flinke verbetering t.o.v. PSN.

Op PC kan heb ik geen joypad, alleen de stick, moet daar nog flink mee oefenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben eergister van PS3 overgegaan naar 360, wat een verschil! Sta nu op 1770 GP (G3A), waar ik bij de PS3 er weken over heb gedaan om in G2 terecht te komen (ligt ook een beetje aan de skill). Echt een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Dik ingemaakt door Roq :P

Lag ook een beetje aan mijn Stick skills, want die heb ik nog niet helemaal.
Als het spanned is, kan ik mijn knoppen niet meer vinden, waardoor ik mijn moves niet eruit krijg :S

Maar heb nu mijn PS3 controller werkend gekregen op de PC :D
Daarmee kan ik iets beter spelen, als je weer online bent daag me even uit Roq :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Kan deze in de startpost? Vind het wel een waardevolle vermelding. SF4 op de PC met de originele controller te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

YPSUN schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:12:
Daarmee kan ik iets beter spelen, als je weer online bent daag me even uit Roq :D
Oops, even je post gemist :)
Ik was gisteren bezig oefenen met Vega, de enige charge char waarmee ik nog een beetje kan spelen :p

Ik kan je wel aanraden om gewoon met je stick te blijven spelen ipv terug naar je pad, dat is de enige manier om er echt aan te wennen. In het begin had ik precies hetzelfde probleem, maar als je daar even doorheen bijt heb je er echt voordeel bij vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ja daar heb je helemaal gelijk in.
Ik wilde in eerste instantie ook niet de pad installeren, want wil idd gewoon wennen aan stick.

Maar ik moest de pad installeren bij mijn broer, omdat bij hem de stick niet werkte (AMD systeem).

Maar kreeg de pad bij hem ook niet geïnstalleerd.
Toen bij mijn computer geprobeerd, daar lukte het wel.
Toen weer bij hem geprobeerd en toen lukte het ook.

Daarna ging ik weer achter mijn eigen PC en was de verleiding te groot om met de pad te spelen :P
Hierdoor heb ik wel mijn battlepoints kunnen opkrikken naar 800 haha :D

Ik denk dat ik ranked gewoon met pad speel.
En player match met stick.
Als ik goed genoeg ben met de stick, ga ik ranked ook daarmee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XthinkZ schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 00:31:
[...]
Kan deze in de startpost? Vind het wel een waardevolle vermelding. SF4 op de PC met de originele controller te kunnen spelen.
Het is niet dat ik er vreselijk veel bezwaar tegen hebt, maar ik vind het zelf niet direct essentiële informatie voor sf4.
Helemaal omdat er al een dedicated topic is voor controllers.
[PS3/360] Street Fighter IV + controllers / arcade sticks

Maar goed, democratie enzo, dus als veel mensen het graag willen zal ik het toevoegen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Nou, ik ben maar eens online begonnen, twee keer muchos gep0wnedos met El Fuerte. Een Honda en een Ken waren hem toch te goed af. Volgens mij moet ik nog meer singleplayer doen ofzo, om meer te oefenen. Helemaal met blocken, op de een of andere manier lukt dat nog niet. Maar het is wel tof al verlies ik 100x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Pheno79 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:40:
Volgens mij moet ik nog meer singleplayer doen ofzo, om meer te oefenen.
Oefenen voor online kun je imo beter online doen.

Echt compleet anders dan singleplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Pheno79 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:40:
Nou, ik ben maar eens online begonnen, twee keer muchos gep0wnedos met El Fuerte. Een Honda en een Ken waren hem toch te goed af. Volgens mij moet ik nog meer singleplayer doen ofzo, om meer te oefenen. Helemaal met blocken, op de een of andere manier lukt dat nog niet. Maar het is wel tof al verlies ik 100x.
Blokken is ook wel lastig aangezien alle kicks/punches etc van verschillende hoeken verschilende manieren van blokken nodig hebben. Ik crouch altijd terwijl een punch/kick uit de lucht daar door heen gaat.

Vandaag nog een tournootje gewonnen van een 13.000 blanka. Met een fuerte (slechtse match up) maar ik had hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ik heb er nu 15 of zo gespeeld, 1x gewonnen van een el fuerte met een el fuerte. De rest heeft al 2000 punten of zo, dus verlies ik dik van. We zullen doorgaan! Wat me wel opvalt is dat eigenlijk iedereen met een ryu of ken speelt. Maar die vind ik saai na al die jaren, vandaar deze keus. Maar de ex'en willen me niet lukken, alsof die joystick niet reageert. Of ik het verkeerd doe, dat kan ook natuurlijk :D

Ik ga toch weer even in de challenge mode oefenen dat ik er bij neerval, want zo knalt iedereen me neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Punten zegt opzich niet heel veel hoor. Lui die kunnen ze ook gewoon kapot grinden, ik speelde net bv tegen een Ryu van 3000 punten (meestal easy) maar deze was echt een stuk beter dan de Ryu er voor met 12.000 punten :).

Fuerte heeft niet veel ex moves, die leg throw en de dashes, de dashes zijn opzich handig omdat je dan door een aantal aanvallen heen kan rennen maar helaas verdwijnt het ex gedeelte wanneer je een move inzet. Had graag gewild dat je een EX slide kon doen.

Verder is fuerte niet een makkelijke char, dus goed oefenen maar wat belangrijker is dan je eigen spel is dat je leert hoe anderen spelen. Als je weet wat een ander gaat doen kan je daar heel snel op in spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

MrVegeta schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:17:
[...]

Blokken is ook wel lastig aangezien alle kicks/punches etc van verschillende hoeken verschilende manieren van blokken nodig hebben. Ik crouch altijd terwijl een punch/kick uit de lucht daar door heen gaat.

Vandaag nog een tournootje gewonnen van een 13.000 blanka. Met een fuerte (slechtse match up) maar ik had hem!
Daar heb ik zooo lang mee gezeten, tussentijds overgestapt van pad naar stick en weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Als je daar eenmaal goed op anticipeert scheelt je dat zo ontzettend veel whoopass.

Ik krijg het linken maar niet goed onder de knie, kan mezelf nu zeer prima redden met Akuma maar speel soms nog te cheesy omdat ik m'n links nog te vaak mis of niet doorzet in combo's, als ik geluk heb gooi ik er een sHK > cMK > Gou Hadouken uit, met geluk vanuit een demonflip iets wat op een combo lijkt, maar dat is het wel. In training mode gooi ik de ene na de andere crossup link-combo eruit, maar ja, da's blijkbaar geen kunst. Onder druk lukt het me maar niet de juiste openingen te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:53:
[...]
Daar heb ik zooo lang mee gezeten, tussentijds overgestapt van pad naar stick en weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Als je daar eenmaal goed op anticipeert scheelt je dat zo ontzettend veel whoopass.

Ik krijg het linken maar niet goed onder de knie, kan mezelf nu zeer prima redden met Akuma maar speel soms nog te cheesy omdat ik m'n links nog te vaak mis of niet doorzet in combo's, als ik geluk heb gooi ik er een sHK > cMK > Gou Hadouken uit, met geluk vanuit een demonflip iets wat op een combo lijkt, maar dat is het wel. In training mode gooi ik de ene na de andere crossup link-combo eruit, maar ja, da's blijkbaar geen kunst. Onder druk lukt het me maar niet de juiste openingen te benutten.
Gewoon de timing vinden. Ik zit nu ook 2 dagen lang te oefenen om de links goed te krijgen en nu kan ik toch redelijk vaak een EX Zankuu, s.HK, c.MK, LK Tatsu, HP DP, FADC, Shakunetsu Hadouken eruit krijgen. Online is het natuurlijk net wat anders, maar daarom probeer ik alleen tegen mensen met 4 of 5 strepen te spelen.

Trouwens de reden dat ik de c.MK doe na een s.HK is omdat je na de s.HK +5 frame advantage hebt en een c.MK een startup van 3 frames heeft en meer dmg doet. Meesten doen een c.LK en daarvan is de startup 5 frames, dus je moet het op de frame nauwkeurig timen en laat dat online nou niet altijd even makkelijk zijn.

Voor meer info (over Akuma):
http://www.eventhubs.com/...me-data-street-fighter-4/

De rest van de chars staan er ook op. Zo kan je zien wat wel en niet kan.

EDIT: Trouwens, de combo's van Akuma zijn best makkelijk vind ik. Je moet sowieso deze combo's kunnen vind ik:
1. demonflip kick/j.MK/j.HK, c.MK, LK Tatsu, HP DP
2. c.MK, (EX) Gouhadou

Voor het leukere werk cancel je de eerste met FADC en daarna een Shakunetsu Hadouken. En als je nog verder wil gaan (want een HP DP cancelen voor een 1 hit shakunetsu is eigenlijk dikke BS) doe je een LP DP en dan FADC, shakunetsu want dan raakt hij 3x ipv 1 ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Oguz286 op 17-08-2009 22:09 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 62 Laatste