Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
Hier dan het videotje, Youtube had een audrioruil optie in ruil voor klein pop up reclametje in het begin voor itunes :P

Ik vond het wel goede matches, ik moest dingen on the fly leren (zoals de throws techen), hij schakelde mij wall dives goed uit en had er goede combo's tussen zitten, Bison is niet goed te raken met de cosmic heel(die voorwaarts bewegende trap), waardoor ik nooit gratis izuna drops krijg, waarna ik mix ups kan gebruiken... dus de hele match is eigenlijk gewoon hem weghouden en daarmee ook damagen...dit bleek ik dus net niet goed genoeg te kunnen hehe.
Ik was zo kwaad om die laatste ultra punish mislukking omdat er zo weinig tijd op de klok stond, ik mijn masker kwijt was dus ik doe meer schade (op een throw is 10% extra damage niet slecht) en dan had ik hem op de grond in de hoek gehad , veel beter kan niet....

Echter hij mislukt en krijg doordat mijn masker af is 25% meer damage van zijn throw en ik moet dan teveel health weghalen in 10 seconden tijd.

Over de ultra's:
die eerste ultra van mij had ik verwacht te raken in die slide, maar die was toch net op tijd klaar.
de tweede ultra was random en de derde ultra was omdat er nog maar 10 seconden op de klok stond en ik teveel health moest weghalen na de gemiste ultra punish, dus hoopte op geluk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Waarom gebruikt hij (bison) in de lucht telkens MP? Weinig range en weinig dmg, zelfs wanneer je 'm combo'd, wat niet ging lukken.

Anyway, we moeten weer eens spelen. Laatste potjes die ik tegen CorrezZio heb gespeeld waren we ongeveer even goed, maar dat kan per matchup enorm verschillen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
firlian schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 17:11:
Waarom gebruikt hij (bison) in de lucht telkens MP? Weinig range en weinig dmg, zelfs wanneer je 'm combo'd, wat niet ging lukken.

Anyway, we moeten weer eens spelen. Laatste potjes die ik tegen CorrezZio heb gespeeld waren we ongeveer even goed, maar dat kan per matchup enorm verschillen natuurlijk.
Het was me tegen correzio al duidelijk maar tegen jou al helemaal, ik moet werken aan throw techs, volgens mij is de algehele damage die van throws kwamen heeeel erg groot, ik moet dat voorkomen.

deze matchup is erg zwaar voor mij , vaak kan ik niks anders dan blocken en bison maar bekijken hoe hij aan het losgaan is, want ik krijg er gewoon niks tussen :P (wat wou ik in deze match up graag een dragonpunch achtige move :P )toch ging het gelijk op , eerst tot 4-4 en toen kreeg je een 4 win streak ofzo, voor je weg ging.

GG's

Nu vandaag maar focussen op het in G1 komen, zit op 14200 ofzo , hopelijk verbeterd G1 mijn vega nog meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Emersion op 01-08-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb eindelijk ook weer wat game time gekocht voor de xbox en heb al weer een paar potjes SF IV er opzitten, zelfs een match mogen uploaden.. Alucarduu is de naam Fuerte is de faam. (whut).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@Emersion
GGs. Erg goede vega. _/-\o_ Kijk wel uit met het afstraffen van scissor kicks, de LK variant is safe on block (zelfs van dichtbij), maar dat had je na een paar keer wel door gok ik ;) Probleem was voor jouw dat ik het veel afwisselde met MK SK, en dan is het natuurlijk lastig om te zien wanneer je wel of niet kunt counteren.

En die lange pokes van jouw heb je veel meer aan dan een DP move. DP kun je geen combos mee stoppen als ze goed worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Leuke potjes net gespeeld tegen mavgink en Oguz. Ik heb weer wat dingen geleerd (zoals dat ik een crossup tatsu erg vervelend vindt) :p

Oguz, ik heb bij jou wel het idee dat je af en toe (net als ik O-) ) wat rommelig bent; het ene moment kon ik geen kant op en kreeg ik de ene na de andere combo om m'n oren en het andere moment doe je DP's in the middle of nowhere (sort of..). Volgens mij zal wat vastheid wonderen doen. Wel stom dat bij ons alletwee die FADC combo niet goed ging. Laatste potje tegen mavgink kreeg hij er 2 in 1 ronde om z'n oren hihi

Hebben jullie al eens tegen elkaar gespeeld? Volgens mij worden dat erg spannende potjes namelijk :)

Hoeveel bp / cp hebben jullie eigenlijk? Ik zit zelf op 2000bp en 5600cp. Ranked speel ik haast nooit. Voornamelijk omdat daar veel minder spelers te vinden zijn. Maar als ik ranked speel win ik meestal wel. Bij toernooien ligt het er maar net aan of het regen of droog is. Maar meestal strand ik ergens in de 2e of 3e ronde. Sporadisch win ik eens een toernooitje

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pkunk schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:18:
Leuke potjes net gespeeld tegen mavgink en Oguz. Ik heb weer wat dingen geleerd (zoals dat ik een crossup tatsu erg vervelend vindt) :p

Oguz, ik heb bij jou wel het idee dat je af en toe (net als ik O-) ) wat rommelig bent; het ene moment kon ik geen kant op en kreeg ik de ene na de andere combo om m'n oren en het andere moment doe je DP's in the middle of nowhere (sort of..). Volgens mij zal wat vastheid wonderen doen. Wel stom dat bij ons alletwee die FADC combo niet goed ging. Laatste potje tegen mavgink kreeg hij er 2 in 1 ronde om z'n oren hihi

Hebben jullie al eens tegen elkaar gespeeld? Volgens mij worden dat erg spannende potjes namelijk :)

Hoeveel bp / cp hebben jullie eigenlijk? Ik zit zelf op 2000bp en 5600cp. Ranked speel ik haast nooit. Voornamelijk omdat daar veel minder spelers te vinden zijn. Maar als ik ranked speel win ik meestal wel. Bij toernooien ligt het er maar net aan of het regen of droog is. Maar meestal strand ik ergens in de 2e of 3e ronde. Sporadisch win ik eens een toernooitje
Soms wil m'n d-pad niet meewerken en dan krijg je dat soort dingen ja :P Consistentie zou mij veel goed doen idd.

Ik weet niet of ik tegen hem heb gespeeld eigenlijk. Ik zit nu zelf op 11600+ GP (championship mode dus, klote afkortingen 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Maar goed.
laat me maar weer eens tegen een paar mensen probren te spelen
Kijken hoeveel ik kan schelden..

longjoy1980 @ XLB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je hem goed wil laten gillen moet je gaan gooien, vind ie heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk ;). Ik zit nu op bijna 4500 punten maar vandaag beetje kut dag qua SF. Te slordig aan het spelen. Had net wel een mooi tournooi, 3 keer tegen een Ken gespeeld en in de finale tegen een (andere) Fuerte, eentje met 12.000 punten, 3 keer zo veel als mij.

Wat een gekkenhuis, 1e ronden gewoonen, 2e net verloren en de 3e ingemaakt als een laffe hond. Wel mooi potje overigens.

Als hier lui zijn die tegen een waanzinnig goede Fuerte willen spelen kuch kuch, dan ben ik vaak wel te vinden op XLive onder de naam Alucarduu. Ik en Oguz hebben ook al wat leuke potjes gespeeld.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
waaren top potjes inderdaad.. tegen oguz heb ik nog nooit gespeeld... fadc ultra is eigenlijk easy... alleen om het fatsoenlijk te gebruiken en timen in een match is totaal iets anders. in training mode lukt het altijd wel ;)

heb zelg maar 4800 gp geloof ik... maar speel veel player matches met amerikaanse gasten... ken een hele goede balrog en ryu... waar ik met gemaakt 23-0 van verlies... (5 rounds)

je leert er wel heel veel van.. . :)

mensen die mij nog niet toegevoegd hebben:

XBL: "mavgink"
net als mn tweakers username ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-06 17:23

Roq

Van het weekend mn xbox weer eens aangezet na alleen maar sf4 op de pc gespeeld te hebben.
Mijn god wat is de timing anders.. De input lijkt net wat langzamer te moeten, met wat meer pause momenten. Het duurde echt even voordat ik er weer aan gewend was.

Ik heb op xbl nu iets van 11000GB maar vond mezelf nog niet goed genoeg voor G1, dus ben ik op de PC verder gegaan en daar nu iets van 7200GB gehaald.
Aan de ene kant vond ik de extra training wel leuk, en kon het ook wel gebruiken, maar de m'n combo timing is compleet anders nu.
Als iemand nog tips heeft om dat weer bij te werken, graag :p

Leuke fimpjes trouwens Oguz286 en Emersion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Roq schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:36:
Van het weekend mn xbox weer eens aangezet na alleen maar sf4 op de pc gespeeld te hebben.
Mijn god wat is de timing anders.. De input lijkt net wat langzamer te moeten, met wat meer pause momenten. Het duurde echt even voordat ik er weer aan gewend was.

Ik heb op xbl nu iets van 11000GB maar vond mezelf nog niet goed genoeg voor G1, dus ben ik op de PC verder gegaan en daar nu iets van 7200GB gehaald.
Aan de ene kant vond ik de extra training wel leuk, en kon het ook wel gebruiken, maar de m'n combo timing is compleet anders nu.

Waarschijnlijk ben ik gewoon niet goed genoeg om het te merken, maar na anderhalve maand op de pc spelen kon ik van de week gewoon weer naadloos verder op de 360, had nergens geen timingsproblemen en trics en links die ik puur op de pc geleerd heb kon ik direct uit m'n controller gooien.

Gebruik je dezelfde controller op beide platformen ?

Wat is de lag op Windows Live soms trouwens erg zeg. Aan m'n internetverbinding ligt het niet, ping ligt in andere spellen heel laag en op de 360 is het lang zo erg niet. Als ik op de 360 twee rode balkjes verbinding heb dan kan ik gewoon een lagloze match spelen, op de pc begin ik er dan echt niet aan, ik heb het meerdere malen meegemaakt dat het beeld echt twee a drie seconden gewoon helemaal stilstond, alsof het spel vastliep of de andere partij de verbinding heeft verbroken.

Daar gaat m'n timing wel echt goed van naar de haaien, dan verlies ik tegen elke random spammende Ken (en nu verlies ik maar 9 van de 10 keer tegen een random spammert :P ).

Goeie trend trouwens dat mensen hier filmpjes gaan posten van hun matches, ik heb er al aardige wat nuttige dingetjes uit kunnen halen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 03-08-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:50:
Als je hem goed wil laten gillen moet je gaan gooien, vind ie heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk ;). Ik zit nu op bijna 4500 punten maar vandaag beetje kut dag qua SF. Te slordig aan het spelen. Had net wel een mooi tournooi, 3 keer tegen een Ken gespeeld en in de finale tegen een (andere) Fuerte, eentje met 12.000 punten, 3 keer zo veel als mij.

Wat een gekkenhuis, 1e ronden gewoonen, 2e net verloren en de 3e ingemaakt als een laffe hond. Wel mooi potje overigens.

Als hier lui zijn die tegen een waanzinnig goede Fuerte willen spelen kuch kuch, dan ben ik vaak wel te vinden op XLive onder de naam Alucarduu. Ik en Oguz hebben ook al wat leuke potjes gespeeld.
Bring it on little cookman! :+

Jij speelt net zoals ik niet consistent en slordig :P In die match van je tegen Sagat had je hem heel hard kunnen ownen, maar je bleef maar tiger uppercuts eten omdat je steeds walljump deed. Gelukkig heeft hij GEEN warp, which saved your ass :P
mavgink schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:17:
waaren top potjes inderdaad.. tegen oguz heb ik nog nooit gespeeld... fadc ultra is eigenlijk easy... alleen om het fatsoenlijk te gebruiken en timen in een match is totaal iets anders. in training mode lukt het altijd wel ;)

heb zelg maar 4800 gp geloof ik... maar speel veel player matches met amerikaanse gasten... ken een hele goede balrog en ryu... waar ik met gemaakt 23-0 van verlies... (5 rounds)

je leert er wel heel veel van.. . :)

mensen die mij nog niet toegevoegd hebben:

XBL: "mavgink"
net als mn tweakers username ja :P
Training mode... tjah als alles zo zou zijn dan zou ik wel heel hard ownen :+ Ik zal je wel toevoegen straks.
Roq schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:36:

Ik heb het niet op de pc gespeeld, maar wel die ene demo gedraaid. Ten eerste draait het niet lekker op m'n pc (nVidia 8600 is niet goed genoeg) en ik vond het te 'scherp'. Maar als ook nog eens de timing anders is, dan blijf ik wel bij de xbox versie :)

Ik heb trouwens 8 SF3:3S video's gepost op Youtube van MegamanXZero en mij (4 wint hij, 4 win ik) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oguz286 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:32:
[...]

Bring it on little cookman! :+

Jij speelt net zoals ik niet consistent en slordig :P In die match van je tegen Sagat had je hem heel hard kunnen ownen, maar je bleef maar tiger uppercuts eten omdat je steeds walljump deed. Gelukkig heeft hij GEEN warp, which saved your ass :P
Je bent gewoon jaloers dat ik een filmpje heb mogen uploaden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-06 17:23

Roq

KneoK schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:29:
[...]
Gebruik je dezelfde controller op beide platformen ?
Ja, dezelfde controller op beide systemen.
Ik heb heb over dhalsim's iat naar bnb, maar zelfs met de iat had ik moeite omdat ik niet lang genoeg bufferde, en dus niet eens van de grond kwam. Of het ligt aan de timing, of het lag het aan mij, of aan de online lag, of allemaal natuurlijk :p Vanavond nog maar eens testen.
Wat is de lag op Windows Live soms trouwens erg zeg.
-snip-
Daar gaat m'n timing wel echt goed van naar de haaien, dan verlies ik tegen elke random spammende Ken (en nu verlies ik maar 9 van de 10 keer tegen een random spammert :P ).
Ik vind de connecties juist beter op de PC versie eigenlijk. Waar ik wel een hekel aan heb zijn mensen die op een pc spelen die het spel niet trekt, en daarom mijn game ook op 10-15 FPS blijft steken.
Stuur ik ze een berichtje dat het toch nooit lekker kan spelen met zo weinig FPS, en dan ben ik nog de 'noob' ook, omdat ik verloren heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Emersion schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:48:
Hier dan het videotje, Youtube had een audrioruil optie in ruil voor klein pop up reclametje in het begin voor itunes :P

[video]

Ik vond het wel goede matches, ik moest dingen on the fly leren (zoals de throws techen), hij schakelde mij wall dives goed uit en had er goede combo's tussen zitten, Bison is niet goed te raken met de cosmic heel(die voorwaarts bewegende trap), waardoor ik nooit gratis izuna drops krijg, waarna ik mix ups kan gebruiken... dus de hele match is eigenlijk gewoon hem weghouden en daarmee ook damagen...dit bleek ik dus net niet goed genoeg te kunnen hehe.
Ik was zo kwaad om die laatste ultra punish mislukking omdat er zo weinig tijd op de klok stond, ik mijn masker kwijt was dus ik doe meer schade (op een throw is 10% extra damage niet slecht) en dan had ik hem op de grond in de hoek gehad , veel beter kan niet....

Echter hij mislukt en krijg doordat mijn masker af is 25% meer damage van zijn throw en ik moet dan teveel health weghalen in 10 seconden tijd.

Over de ultra's:
die eerste ultra van mij had ik verwacht te raken in die slide, maar die was toch net op tijd klaar.
de tweede ultra was random en de derde ultra was omdat er nog maar 10 seconden op de klok stond en ik teveel health moest weghalen na de gemiste ultra punish, dus hoopte op geluk :P
Ik zal mezelf hier vast niet zo populair mee maken maar goed..
Vind dat het gezegd moet worden...

Ik vind het niet meer dan terecht dat je hebt verloren..

Kijkt hoe je speelt man....alleen maar terugtrekken..alleen maar afwachten...ook al sta jij achter dan nog steeds heb je het lef om terughoudend te spelen..?
Was dat nu weer voor onzin..?

Ik heb er een gigantische hekel aan als mensen zo spelen...
Ik hoef het spel niet op hoog niveau te spelen maar weet wel zeker dat ik veel meer tegenstand had geboden (ok..niet met Vega..ik speel niet met hem..)
Ik heb een sterke drang om te willen winnen en als ik achtersta dan weet ik dat de beste verdediging de aanval is...
Wat heb ik eraan om alleen maar de hele tijd naar achteren te lopen en er zeer sporadisch uit te komen..?

Ik vind het dope hoe de super pro's het spel spelen maar de manier hoe jij speelt en daarbij dus ook vele anderen op XBL....ja...daar walg ik gewoon van..

Tegenwoordig zie je veels te vaak zo een ' vechtstijl' .....alleen maar teruglopen..geen ene moer doen...en maar 1 kant die voor actie zorgt...

Wow...dat is waar SF4 tegenwoordig om draait.... |:( :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als ik tegen een ken/ryu/sagat speel dan probeer ik eerst zo snel mogelijk een goede dmg output te doen, daarna ga ik ook verdedigend spelen en wachten op een opening in plaats van door te beuken waardoor ik meer risico loop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Ja kijk..die instelling kan ik opzicht wel snappen...(ook al geniet het ook weer niet zo erg mijn voorkeur maar goed..)

Maar als je ziet dat er tegenwoordig veel mensen online spelen die het gewoon verdommen om de aanval te zoeken, zelfs als ze achterstaan, ja komop...

En wat ook opvalt...ZIjn veelal mensen die moeten chargen voor diverse moves.....Honda's....Blanka's...Balrog's...Chun Li's....Gen's....
Ja rot dan effe lekker een eindje op denk ik dan....Ik sta nog op 75/80% van mijn balk en jij op pakweg 15 % en ik moet dan nog steeds gaan aanvallen.

Een ryu/ken/sagat hoeft niet te chargen..die zijn zowieso al offensiever ingesteld maar ook daar vanaf het begin een afwachtende instellingen en geen moer doen behalve vuurballetjes spammen...

Heerlijk dat SF4 soms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

LongJoy1980 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:32:
Ja kijk..die instelling kan ik opzicht wel snappen...(ook al geniet het ook weer niet zo erg mijn voorkeur maar goed..)

Maar als je ziet dat er tegenwoordig veel mensen online spelen die het gewoon verdommen om de aanval te zoeken, zelfs als ze achterstaan, ja komop...

En wat ook opvalt...ZIjn veelal mensen die moeten chargen voor diverse moves.....Honda's....Blanka's...Balrog's...Chun Li's....Gen's....
Ja rot dan effe lekker een eindje op denk ik dan....Ik sta nog op 75/80% van mijn balk en jij op pakweg 15 % en ik moet dan nog steeds gaan aanvallen.

Een ryu/ken/sagat hoeft niet te chargen..die zijn zowieso al offensiever ingesteld maar ook daar vanaf het begin een afwachtende instellingen en geen moer doen behalve vuurballetjes spammen...

Heerlijk dat SF4 soms..
Soms denk ik precies hetzelfde, op wat wachten ze nou, tot je poppetje doodgaat van ouderdom ofzo??

En ja, ook diegene die achter staan qua health, nog steeds tutlen.... pfffffffffff

Ik ben een Akuma speler op PSN en de gasten die ik van hier in mijn PSN lijst hebben weten dat ik offensief speel, daarentegen soms ben ik te ongeduldig.

Wat wij beiden moeten leren is dan ook gedeeltelijk afwachten, helemaal leuk (i shit you not) was toen een maat van me naast me zat en ik aan het spelenwas; vijand deed niks en ik stond letterlijk stil en die knakker was zo bang of weet ik veel wat, dat hij ook niet bewoog, zeker 5 á 10 seconden stonden we stil en keken we elkaar aan. Mij maakte het niet uit, ik stond voor maar er kwam snot en tranen uit onze neus en ogen van het lachen... zo absurd was het (en ja we waren lichtelijk dronken, zodoende zo melig) 8)7

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen zijn eigen speelstijl toch? :P Verder ligt het ook aan de match up. Ik zou bijvoorbeeld niet zomaar vrijwillig naar Zangief toe willen springen. En als je voor staat en de andere gaat in een hoekje zitten wachten dan zou ik precies hetzelfde doen. Ze komen vanzelf wel, zolang jij je niet laat verleiden om een fout te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ryu spelers die alleen maar Shuryokens spammen zijn ook hliarsch, echt had een keertje ééntje die de hele level door heen-shuryokende. Of Sagats die vanaf het begin alleen maar Tiger Knee's doen. Echt te slecht.

Nu we het over slecht hebben, ik heb mijn controller officieel dood verklaart, dus maar even een andere scoren in de stad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:50:
Iedereen zijn eigen speelstijl toch? :P Verder ligt het ook aan de match up. Ik zou bijvoorbeeld niet zomaar vrijwillig naar Zangief toe willen springen. En als je voor staat en de andere gaat in een hoekje zitten wachten dan zou ik precies hetzelfde doen. Ze komen vanzelf wel, zolang jij je niet laat verleiden om een fout te maken.
Daar heb je inderdaad gelijk in..
En dat wasik ook nog vergeten te vermelden..

Natuurlijk let je ook op wat voor character de tegenstander heeft..
In eht geval Zangief zorg je er inderdaad altijd voor dat je zoveel mogelijk afstand bewaart aangezien die throws veels te snel gaan.....
Tegen Dhalsim doe je juist het tegenovergestelde...Kort erop zitten want het moment hij afstand weet te creeeren is het problemen...

Probleem alleen is dat de taktiek afwachten en niets doen tegenwoordig online veel vaker de overhand heeft waardoor het uiteindelijk op saaie match ups uitkomt.
De meest offensieve spelers in een defensieve houding....ja leuk...dat geduld heb ik niet.

Ik speel absoluut niet de sterren van de hemel maar weiger echt die taktiek toe te passen.

Heel grappig hoe je het over Zangief hebt..

Van het weekend speelde ik tegen een Balrog....Ik weet van mezelf dat Balrog behoorlijk offensief kan spelen...Maar wat deed deze speler...Hij deed niets...helemaal niets..alleen maar terugtrekken en uiteindelijk verloor ik ook. Ik ben iemand die slecht tegen zijn verlies kan..vooral als het dan nog op zo een manier gebeurt. Heb rustig na afloop va het potje een bericht naar hem toegestuurd waarin ik in niet al te vriendelijke wijze aangaf behoorlijk pissed te zijn op zijn afwachtende manier.

Ik kreeg antwoord terug waarin hij zei dat dit zijn eerste keer was dat ie met Balrog speelde en dus nog niet wist hoe hij de zaken moest afhandelen. Kort daarop kreeg ik nog eeen bericht van hem waarin hij aangaf dat ie mijn frustratie best wel kon snappen. Hij heeft zelf ook een gigantische hekel aan mensen die alleen maar teruglopen ( geloof me...dat heb je tegenwoordig veel..) en dat dat mede de reden was dat ie van main character was geswitched. Zijn eerste main character was Zangief die zowat geen amper offensief kan spelen.

*Oh shit..heb teveel getypt...*
SOrry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Laatst online: 27-04-2024
@LongJoy1980

Ten eerste: turtlen is een legitieme strategie. Het is inderdaad niet altijd even slim om te doen (bijvoorbeeld wanneer je flink achter staat), maar ik zou er maar gewoon mee leren leven.

Ten tweede: Emersion speelt met Vega/Claw, ofwel een shit-tier character dat in veel match-ups in het nadeel is. Vaak kan hij niet anders dan afwachten. Vega is zeker niet geschikt om blindelings de aanval te zoeken, zeker niet tegen Bison/Dictator, Blanka, Gief.

Ten derde: ik zou heel graag tegen je spelen, maar ik zit op PSN. Ik kan wel zeggen dat ik van elke gelegenheid gebruik maak om te throwen en als ik er zin in heb kan ik ook achterover leunen en niets doen. Dus begin me maar te haten. Fuck "etiquette", speel om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

MrVegeta schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:02:
Ryu spelers die alleen maar Shuryokens spammen zijn ook hliarsch, echt had een keertje ééntje die de hele level door heen-shuryokende. Of Sagats die vanaf het begin alleen maar Tiger Knee's doen. Echt te slecht.

Nu we het over slecht hebben, ik heb mijn controller officieel dood verklaart, dus maar even een andere scoren in de stad :).
Er bestaan geen Ryu Hadoken (neem aan dat je hadoken bedoelt, aangezien hele level shoryukennen wordt gestraft met de dood) spammers, Ryu heeft niks anders om vijand aan te vallen, Sagat ok, die kan ook zijn tiger-KNEE gebruiken om tegenstander te drukken.

Ryu heeft alleen nog een whirlwind kick maar kom je ook niet ver mee, kijk eens naar Daigo, die spammt niet, die houdt zijn tegenstander ermee op afstand, je vraagt een soldaat in het leger met een machinegeweer toch ook niet op te houden met schieten en maar op zijn vijand af te rennen, is enige wat hij heeft om van een afstand zijn vijand aan te vallen :P

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjah ik speel vaak aanvallend, omdat ik ongeduldig ben (een van de redenen dat ik slordig speel). Dat doe ik bij zowat elke char wat dus niet altijd even verstandig is. Er zijn inderdaad lamme takken die gewoon niks doen ook al gaan ze verliezen, maar afgezien daarvan moet je spelen om te winnen. Als dat betekent dat je fireballs moet spammen, dhalsims/seths lange armen moet gebruiken, Akuma's air-fireballs moet spammen of whatever dan moet je dat gewoon doen. Als de tegenstander verliest dan is dat zijn schuld en had hij maar een tactiek moeten bedenken om te winnen. Maar ook dat je moet turtelen als dat ervoor gaat zorgen dat je gaat winnen. Dan moet de tegenstander maar z'n char beter beheersen zodat hij TOCH je aarsch kan schoppen.

Ik snap je punt wel, liever WEL actie dan geen, maar Emersion speelde gewoon goed. Alleen zijn tegenstander wist gewoon heel goed wat hij moest doen om te winnen (i.t.t. mij, want ik wist dat niet en ben daarom ook hard ingemaakt).
Sm0k3r schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:33:
[...]
Hij deed echt niks, niks, niks, met akuma alleen maar af en toe lucht vuurbal dan weer crouch en block, effe wachten, luchtvuurbal, crouch en block etc etc, en ja ik gaf hem een pakrammel!!!
Dat is ook niet turtelen, dat is bang wezen en in elkaar geslagen worden :P

[ Voor 16% gewijzigd door Oguz286 op 03-08-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Aryawn schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:25:
@LongJoy1980

Ten eerste: turtlen is een legitieme strategie. Het is inderdaad niet altijd even slim om te doen (bijvoorbeeld wanneer je flink achter staat), maar ik zou er maar gewoon mee leren leven.

Ten tweede: Emersion speelt met Vega/Claw, ofwel een shit-tier character dat in veel match-ups in het nadeel is. Vaak kan hij niet anders dan afwachten. Vega is zeker niet geschikt om blindelings de aanval te zoeken, zeker niet tegen Bison/Dictator, Blanka, Gief.

Ten derde: ik zou heel graag tegen je spelen, maar ik zit op PSN. Ik kan wel zeggen dat ik van elke gelegenheid gebruik maak om te throwen en als ik er zin in heb kan ik ook achterover leunen en niets doen. Dus begin me maar te haten. Fuck "etiquette", speel om te winnen.
Weet je wat ik een keer tegen iemand zei die zogenaamd turtlede; "congratulations, you're the first camper that i've met in a fighting game" (ja ik ben een FPS persoon op de PC).

Hij deed echt niks, niks, niks, met akuma alleen maar af en toe lucht vuurbal dan weer crouch en block, effe wachten, luchtvuurbal, crouch en block etc etc, en ja ik gaf hem een pakrammel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Aryawn schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:25:
@LongJoy1980

Punt 1. : Dat kan..perfect die legitime strategie...Of dat bijdraagt aan een plezierige ervaring van het spel....dat betwijfel ik. Ik zie het al...of ja..heb het al vaak genoeg gezien op youtube....2 (amateur/gevorderde) turtlende spelers tegenover elkaar....the horror...

Punt 2 : Ik zeg ook niet blindelings aanvallen...Ik zeg eerder met gepast geduld de aanval zoeken...maar wat ik bij Emersion zag was meerendeels naar achter lopen..jezelf in de hoek laten wegdrukken..iets dat in dit spel gewoonweg niet moet gebeuren...Volgens mij had ik Emersion ook wel in mijn lijst....alleen geruime tijd niet meer tegen gespeeld...Heb lang niet tegen peeps gespeeld die ik van dit forum ken.

Punt 3 : Ja....lastige zaak inderdaad...Heb daar ver niets op te zeggen. Dan leeft mijn controller waarschijnlijk ook wat langer. Ding is momenteel al zwaar in plakverband gestoken om niet uit elkaar te vallen als ie wegens onverwachte handelingen tegen de muur oploopt.. ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

MrVegeta schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:02:
Shoryu - Kens zijn ook een ras apart. Ik heb zo een speler zwaar ingemaakt op een arcadekast in London. Die kerel had op onverklaarbare wijze een winning spree van 5 wins ook :?.
Goed, hij dus Ken, ik Blanka. We beginnen en hij begint direct die typerende kwartdraai bewegingen te maken (heel subtiel hoor :|).
Goed, ik wandel naar hem toe en ik crouch + block.
Hij: SHORYUKEN
Ik: block uiteraard, punish hem en ga vervolgens terug crouchend blocken op de plaats waar hij zal neervallen.
Hij zodra hij weer neerkomt: SHORYUKEN
Ik: *klets* *paf* *punish*
hij: SHORYUKEN
Ik: *klets* *paf* *punish*
Hij: SHORYUKEN
...
enzovoort, ik win uiteindelijk het gevecht met een beetje chip damage. Komaan zeg...hoe dom kan je zijn? Niet alleen ben je zelf zo ongelofelijk voorspelbaar, maar je hebt zelf ook na 2 rondes nog niet door dat ik niet zonder reden naast je kom zitten wanneer jij je wakeup wil doen? Neeeeext!

Turtelen is hier zeker een legitieme techniek. De throws zijn er voor een reden.

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 03-08-2009 17:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Heel even iets anders...

Nooit geweten dat er een old skool Street Fighter cartoon serie was...26 afleveringen..
Ziet er echt uit als 1992 cartoons...
Heel grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LongJoy1980 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:19:
Heel even iets anders...

Nooit geweten dat er een old skool Street Fighter cartoon serie was...26 afleveringen..
Ziet er echt uit als 1992 cartoons...
Heel grappig...
Wil je me toevoegen op psn (Moootje). Ik ben het wel met je eens met je punten. Maakt me niet uit hoe je speelt, er is altijd een manier om je te verslaan, tevens betrap ik mezelf ook op t spammen t afwachten, maarja je kan niet altijd mooi spel gaan spelen, want uiteindelijk draait het om de winst..toch? Want ohh wat vinden we t klote als NL verliest ondanks mooi spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:29:
...... Als dat betekent dat je fireballs moet spammen, dhalsims/seths lange armen moet gebruiken, Akuma's air-fireballs moet spammen of whatever dan moet je dat gewoon doen. Als de tegenstander verliest dan is dat zijn schuld en had hij maar een tactiek moeten bedenken om te winnen. Maar ook dat je moet turtelen als dat ervoor gaat zorgen dat je gaat winnen. Dan moet de tegenstander maar z'n char beter beheersen zodat hij TOCH je aarsch kan schoppen.
Amen brother! :)
De voldoening is alleen maar groter als je van een camper of spammer wint.

Damm ben geen onverdienstelijk charge speler (Blanka, Bison, E.Honda), maar ben nu maar eens begonnen met quarter cirkel karakters (Akuma), dat valt niet mee.

Helemaal als je verliest van gasten die irritant lopen te taunten, terwijl je ze bijvoorbeeld met Blanka zo hard geraped had :(

Buiten het feit dat het flink wennen is lijkt het wel of je als quarter cirkel karakter ook meer last heb van lag,
offline alles komt er uit online 3 strepen en lager helemaal niks :-S Terwijl ik met chargers op 3 strepen helemaal nergens last van heb.

Hmm zal wel aan mijn quarter cirkel noobieheid liggen :P
Of nog meer mensen die dit ook ervaren.

@Oguz... mede akuma speler. ;) .. hoe land jij Akuma zijn Ultra dat ding is bijna niet te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
@Longjoy, Dit wordt een lange post om je wat inzicht in Vega's wereld te geven.

Je zei dat je vega niet speelt en dat zie je in de posts terug, ik speel wel met Vega en Vega heeft veel tekortkomingen, vooral in zijn offense
dingen als:
geen enkele overhead (non spring move die bukkende mensen kan raken)
geen goede safe chip mogelijkheden. (zoals c.mk naar hadouken)
Zo goed als onmogelijke cross up mogelijkheden (jump in waar je opeens aan de andere kant moet blocken)
Een ultra die nooit voor vrees van aanvallen kan zorgen, want ik kan hem niet op wake up gebruiken als je me op wake up aanvalt.

Zijn enige optie die de goede aanvalmogelijkheden heeft is zijn wall dive en throws, en de wall dive werd gewoon shutdown door correzio , dus dat was ook bijna geen mogelijkheid. Dan houd ik weinig opties over.

Wat vega dan overhoud is zijn reach... hij komt met zijn aanvallen veelal verder dan de tegenstanders (mensen als dhalsim nagelaten), waarom denk je dat vega de beste backdash en 2 backflips escape moves heeft die achterwaarts gaan? hij is designed om mensen van buiten hun reach te meppen en dan get the fuck out voor ze goede dingen terug kunnen doen.

Er bestaat hiermee een probleem tegen characters die met hun moves erg grote afstanden doorkruizen.
Blanka, Bison, Honda, Balrog, zijn een pain in the ass voor Vega, daar moet ik wel enigzins afstand van houden helaas, zodat ik kan reageren op hun aanvallen.
Zo moet een vega gewoon spelen tegen hun.....het zijn voor vega mini zangiefs, als ik constant dichtbij correzio zou zijn, zou ik raped worden door al zijn aanvals opties waar vega geen counter als een almachtige dragonpunch heeft, dat zie je juist pas wanneer ik in een hoekje zit.
Vega heeft GEEN ENKELE special move die ook maar 1 invulnerable frame heeft..... dat betekent dat je ALLE (inclusief EX) moves van vega kunt meppen , voordat ze jouw raken. Volgens mij is vega zon beetje het enige character met dat gebrek.

Characters als de shoto's, gouken, fuerte,rose, rufus etc, daar val ik veel meer aan, spring ik vaker het scherm door met walldives, etc etc...... want daar KAN het, dat is het verschil met de match up tegen een bison,blanka, etc.

Als laatst moet ik tegen een Bison/Blanka/etc ook erg letten op mijn klauw en masker, mocht ik die kwijtraken op "hun kant van het veld" kan ik die wel voor de ronde goodbye kussen, wat vega nog verder gimped. tegen andere characters heb ik manieren om aan hun kant van het scherm te komen.

Misschien vind ik ooit een zwak punt van bison wat vega ook kan exploiten, zodat ik meer in de aanval kan. echter heb ik die nog niet gezien , dus maak ik gebruik van het feit dat hij openingen heeft wanneer hij zijn moves van een afstand moet doen, zelfs voor vega.

Vega is dus gewoon een character wat tegen jou Street fighter ideaalbeeld in gaat, hij moet soms veel op zijn throw rekenen en terugtrekkend spelen :P

En ik weiger zoals meeste mensen van mijn favoriete character af te stappen, omdat hij het moeilijk heeft. Ik zal vega in SF4 spelen tot het spel opgevolgd word door een andere SF :P Hooguit neem ik er nog een character bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:57:
@Oguz... mede akuma speler. ;) .. hoe land jij Akuma zijn Ultra dat ding is bijna niet te plaatsen.
Het zal je verbazen hoeveel mensen NOG STEEDS een fierce/roundhouse/FA doen bij Akuma's wakeup. Dan landt de ultra gegarandeerd. Als anti-air kan je hem landen, als counter is hij te landen. Mensen die bijvoorbeeld wegspringen bij Akuma's wakeup en in de lucht al geslagen/geschopt hebben zullen een ultra demon eten als je het meteen doet wanneer je opstaat. Veel supers/ultras kunnen gestraft worden met een demon. Akuma's super is helemaal feest, want die heeft een startup van 1 frame, dus als je vijand meer dan 1 frame nodig heeft om weg te komen dan heeft hij een probleem (alhoewel je supers alleen hoort te doen als 100% zeker weet dat hij gaat landen en je vijand het niet zal overleven). Bij n00b Balrogs bijv. vuur je een 1-hit red fireball en wanneer hij een TAP (turn around punch) doet eet hij een demon. Wanneer Abel zijn 'rol' doet is het gegarandeerd demon. Als Vega (ja ja :P) zijn backflip doet en je het goed timed (heb ik volgens mij 1x gedaan, maar weet niet of dat bij Emersion was) is het gegarandeerd demon. Bison's scissor kick kan ook afgestraft worden met een demon (vraag Firlian ff, hij weet dat beter). Ken's fierce shoryuken kan altijd afgestraft worden met een demon. Kortom genoeg manieren om een ultra te landen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Iemand hier die met balrog speelt? Ik heb echt zo'n moeite om van Balrog te winnen. Any tips?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pkunk schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:20:
Iemand hier die met balrog speelt? Ik heb echt zo'n moeite om van Balrog te winnen. Any tips?
Je main is toch Akuma (gezien je ook alleen hem koos)? Blijf uit zijn buurt en niet teveel red fireballs gebruiken. Ik post net hoe je toch een ultra zou kunnen landen (mits de balrog een n00b is). Als je in z'n buurt bent en je blokt dan kan je als je het goed timed de Hard Kick gebruiken. Balrog is daar erg slecht tegen :P Wel om af te straffen he, dus niet op hem inlopen met de HK want Balrog is heel sterk van dichtbij. Je moet kunnen linken na de HK om Balrog echt goed damage te doen zoals de HK, c.LK, LK tatsu, HP DP of HK, c.MK, (EX) Hadou. Niet teveel poken want dat kan Balrog beter dan Akuma.

Oh je kan als het goed is ook zijn TAP's (mits ze niet EX zijn) FA'en en dan afstraffen. Het komt gewoon neer op snelle reflexes ;)

Met andere chars: geen idee :P

[ Voor 7% gewijzigd door Oguz286 op 03-08-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oguz286 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:14:
[...]

Het zal je verbazen hoeveel mensen NOG STEEDS een fierce/roundhouse/FA doen bij Akuma's wakeup. Dan landt de ultra gegarandeerd. Als anti-air kan je hem landen, als counter is hij te landen. Mensen die bijvoorbeeld wegspringen bij Akuma's wakeup en in de lucht al geslagen/geschopt hebben zullen een ultra demon eten als je het meteen doet wanneer je opstaat. Veel supers/ultras kunnen gestraft worden met een demon. Akuma's super is helemaal feest, want die heeft een startup van 1 frame, dus als je vijand meer dan 1 frame nodig heeft om weg te komen dan heeft hij een probleem (alhoewel je supers alleen hoort te doen als 100% zeker weet dat hij gaat landen en je vijand het niet zal overleven). Bij n00b Balrogs bijv. vuur je een 1-hit red fireball en wanneer hij een TAP (turn around punch) doet eet hij een demon. Wanneer Abel zijn 'rol' doet is het gegarandeerd demon. Als Vega (ja ja :P) zijn backflip doet en je het goed timed (heb ik volgens mij 1x gedaan, maar weet niet of dat bij Emersion was) is het gegarandeerd demon. Bison's scissor kick kan ook afgestraft worden met een demon (vraag Firlian ff, hij weet dat beter). Ken's fierce shoryuken kan altijd afgestraft worden met een demon. Kortom genoeg manieren om een ultra te landen ;)
Fuerte zijn focus attack... god die heb ik wel een paar keer om de oren gehad ;) heb het nu afgeleerd trouwens. Meeste Akuma's win ik tegenwoordig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Dat heb je toch enigzins ook wel zelf in de hand? Als je dat niet leuk vind kan je toch gewoon lekker door blijven beuken? Dat de consequentie is dat je verliest.. sja.. zelfs dat heb je enigzins in eigen hand. Je kan er ook voor kiezen fireballs te spammen oid, maar da's dan weer niet leuk.

Dus is het kiezen wat je liever wil, lekker spelen, of winnen.

Verder ben ik het wel met je eens dat het niet leukste speelstijl is, maar het hoort er nou eenmaal bij. En volgens mij zijn er prima tactieken te verzinnen tegen turtelende mensen.
HK en FA, ik ga het proberen. tnx :) Het zal waarschijnlijk al schelen als je 1 of 2 keer zo'n FA hebt gehit, dan durven ze niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Pkunk op 04-08-2009 00:02 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Uhm flirian zit hier toch ook? Zou graag een potje spelen alleen is me controller zodanig stuk dat ie het op één of andere manier niet meer doet in het xbox menu... en ik kan geen ultra/super meer doen. Kut ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Spelen wel weer een keer wanneer je een goede controller hebt, np ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pkunk schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:59:
[...]
HK en FA, ik ga het proberen. tnx :) Het zal waarschijnlijk al schelen als je 1 of 2 keer zo'n FA hebt gehit, dan durven ze niet meer.
Ik heb net nadat ik dat had getypt tegen een Balrog gespeeld. Eerst ronde maakt hij me hard in. Tweede ronde raakte ik hem met HK, c.LK, LK Tatsu, HP DP, FADC FP Red fireball. Toen ging hij turtelen :P Daarna raakte ik hem nog een keer met HK en toen speelde hij minder offensief. Derde ronde heb ik een TAP ge-FA'd en afgestraft en een TAP uitgelokt met een 1 hit red fireball en daarna ultra. Dit gebeurt heel zelden, maar dat komt omdat ik online niet altijd alles aan elkaar kan linken helaas. Daar moet ik meer aan werken.

Trouwens die FADC -> FP Red Fireball was niet voor de damage (en ik nam een risico omdat het me online niet vaak lukt), maar voor demoralisatie. Dat lukte bij deze Balrog heel goed heb ik gemerkt, maar het is dus wel een groot risico dat je neemt. Maar hey, je speelt met Akuma dus "Win fast or die fast".

[ Voor 16% gewijzigd door Oguz286 op 04-08-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:42:
[...]

Wil je me toevoegen op psn (Moootje). Ik ben het wel met je eens met je punten. Maakt me niet uit hoe je speelt, er is altijd een manier om je te verslaan, tevens betrap ik mezelf ook op t spammen t afwachten, maarja je kan niet altijd mooi spel gaan spelen, want uiteindelijk draait het om de winst..toch? Want ohh wat vinden we t klote als NL verliest ondanks mooi spel :P
Hehe zou wel willen broeder...alleen zit ik op XBL...dus zal wel iets moeilijker gaan hehe..

He verdorie..zijn mensen er nog niet in geslaagd om PSN en XBL te combinen..??
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Zucht, ik raak zo gefrustreerd van die zangief. Zijn grabs zijn altijd raak, die roterende vuurvuistcrap gaat dwars door de verdediging heen. wth...

kutspel

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acid_Burn schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 01:46:
Zucht, ik raak zo gefrustreerd van die zangief. Zijn grabs zijn altijd raak, die roterende vuurvuistcrap gaat dwars door de verdediging heen. wth...

kutspel
Ex demonflip kick, c.MK, LK Tatsu, FP DP ftw! :+ Je moet ook niet in zijn buurt komen, je moet afwachten tot hij een fout maakt en dan keihard afstraffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Heey Acid..

Even een opmerking over iets anders..

Ik vind je site heel erg dope gefixt..
Zo met dat schermpje van die D70

haha

Das een originele..!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Oguz...heb je trouwens toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sm0k3r schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:33:
[...]

Weet je wat ik een keer tegen iemand zei die zogenaamd turtlede; "congratulations, you're the first camper that i've met in a fighting game" (ja ik ben een FPS persoon op de PC).

Och, het nadeel van turtlen is dat mensen zo gewend raken aan die positie dat je ze makkelijker kan throwen. Je doet flying kick die ze blocken, daarna gaan ze automatisch naar lage block en dan loop je op ze af om te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Turtle spelers kan ik vaak wel aan met Fuerte, een goed getimde walljamp doet wonderen en die ren snel naar voren, doe alsof ik wat doe maar doe niets move, doet het ook goed ;).]

Net wat filmpjes van andere fuertes gezien op youtube... i suck :(.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 04-08-2009 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinaDani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 10:50
Man SF4 PC is slecht voor me. Zat vrij hard te ragen gisteravond achter de pc. Wat niet helpt is dat dat klote keyboard van mij soms locked, waardoor cross-ups en wake-ups soms echt niet te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Oguz286 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 02:08:
[...]

Ex demonflip kick, c.MK, LK Tatsu, FP DP ftw! :+ Je moet ook niet in zijn buurt komen, je moet afwachten tot hij een fout maakt en dan keihard afstraffen ;)
Nadeel is dat het een CPU is, de milliseconde dat je een move wil inzetten (i.e. je block laat vallen) beukt ie er al in. Elke hadoken loopt ie gewoon omheen. Naja, ik zat gewoon even stoom af te blazen :P Nadeel van zo opgefokt zijn is dat de moves er gewoon niet meer uitkomen. Een simpele shouoken kreeg ik er niet eens uit. Tja en dan word je gestraft :(
LongJoy1980 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 02:09:
Heey Acid..

Even een opmerking over iets anders..

Ik vind je site heel erg dope gefixt..
Zo met dat schermpje van die D70

haha

Das een originele..!!!
Dank je. Ik willde eens wat anders dan een standaard website :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Slashdotter schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 02:28:
[...]

Och, het nadeel van turtlen is dat mensen zo gewend raken aan die positie dat je ze makkelijker kan throwen. Je doet flying kick die ze blocken, daarna gaan ze automatisch naar lage block en dan loop je op ze af om te gooien :)
Reden waarom ik hem een camper noemde is vanwege het feit dat ik niks deed maar hij alsnog crouch block bleef volhouden, hehehehehehehehe

Ik stond in ene hoek van scherm hij in andere, hij springt op en neer om luchtvuurballen te schieten maar telkens als hij landt dan meteen crouch block, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acid_Burn schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:56:
Nadeel is dat het een CPU is,
*snip*
Na jaren de marvel games gespeeld te hebben en de vs games serie was ik geen echte ai meer gewend (oh hdr remix en ss2t hebben ook een zeer uitdagende/frusti ai, maar die was weer zo moelijk dat je er geen lol aan beleefd)

SF4 heeft wel een streke ai (seriously Marvel super hereos speelde ik op dag 1 dat ik em had uit met alleen HP spammen, zelfs de eindbaas deed daar vrij weinig tegen).
Maar helaas niet als in leuk, maar meer als in cheesy. Seth, maar ook Gief en Abel met zijn commands throws kunnen mij ook behoorlijk irriteren.
Er (afaik) geen quick fix. Gewoon blijven oefenen.
Tenzij je een fout in de ai ontdekt waar ie niets tegen kan doen. Als je zelf met Gief speelt een lariats blijft spammen schijnt de AI ook niets te kunnen doen bvb. Maar dat vind ik dus absoluut niet leuk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Fuerte heeft ook zoiets, wanneer je een focus attack doet (en die wordt nooit gedodged oid) kan je een move doen dat je de tegenstander de lucht in gooid, 2 dashes naar voren (of 1) en weer een focus attack. Doe dit 5 keer en hij is stunned. Werkt online tegen gouken ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
En als je het goed timed kan je nadat de AI op de grond ligt hem steeds weer blijven tackelen, mits je dit op het juiste moment doet. Neem wel iemand met een longrange slide, zoals Blanka/Bison, anders wordt je hard geshoryukent :P. Werkt prima voor mij tegen de meeste characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Ik speel nu een tijdje SF4 voorheen nooit echt fightgames gedaan (op Turtles Tournament Fighters na dan :P snes)

Ik heb moete met name Balrogs...en Guiles (erg turtle gebaseerde characters vooral hun irritante jabs komen mijn strot uit... Balrogs spelers lijken vaak online te spelen te wachten en irritant taunts te gebruiken en hun doel daar nog eens mee bereiken ook :( haha achja kneem het nu en dan ook wel iets te serieus

Ik speel vooral met Cammy en Akuma (zo nu en dan met Sagat en Ryu...) Ik vooral anti Balrog leren spelen :O

iemand tips suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
sinds justin wongs balrog het zo goed deed tegen daigo op evo, zijn er idd wat meer balrogs, af en toe wat focus spammen kan werken tegen een paar van zijn dash punches, als je na een focus weet te straffen werkt het wel aardig, maar weet welke dashes armor breaken.
Wees erg voorzichtig voor headbutts of moves die linken in de headbutt wanneer balrog ultra meter heeft, want die komt geheid na de headbutt, en dan zit je altijd in de hoek te luren, wat tegen balrog niet goed is.

bij guiles zit er toch weinig anders op dan om de sonic booms heen te komen, en dichtbij komen. moet met zowel akuma als cammy niet moeilijk zijn tegen guile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh man wat heerlijk. Ik heb net een Balrog ingemaakt die me de eerste ronde best hard afmaakte. Tweede ronde ging ik offensief spelen en linkte een roundhouse in een BnB. Toen deed ik (voor hem) onverwacht een super die hij niet overleefde. Derde ronde was het erg close en omdat hij een lifelead had ging hij in een hoek staan turtelen. Ik spamde dus red fireballs (1-hit, want ik had m'n ultra vol), maar hij sprong uiteraard over ze heen en ging toen taunten. Ik dacht "fok it" en chargde op hem af en strafte een fout van hem af zodat hij nog maar heel weinig hp had (5% ofzo). Toen ging IK dus lekker turtelen :P Hij deed z'n ultra en ik maakte de fout dat ik 2x naar achteren sprong (ipv 1x en dan blokken). Knockdown dus. Toen dacht hij dat hij een EX overhead kon doen bij mij... niet dus >:) "I've never seen such a display of power!" :9
P-Nut schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:44:
Ik speel vooral met Cammy en Akuma (zo nu en dan met Sagat en Ryu...) Ik vooral anti Balrog leren spelen :O

iemand tips suggesties?
Ik heb een paar posts terug wat tips gegeven. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Oguz286 op 05-08-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
^
|
|
netjes hoor! :)

gisteren ook even met akuma lopen klooien.
qua moves maakt het niet zoveel uit... (behalve het linken van de hp.srk na zn l.tatsu..

probleem is dat ik akuma speel zoals ik ryu speel. en dat gaat fout... maar voor de afwisseling heel leuk.
hoe kan ik zijn ultra uitvoeren zonder dat hij 1keer zijn arm uitsteekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kutspel :+ probeer mijn feurte wat te veranderen, wat gevarieerder spelen maar dat is wel moeilijk zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mavgink schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:32:
^
|
|
netjes hoor! :)

gisteren ook even met akuma lopen klooien.
qua moves maakt het niet zoveel uit... (behalve het linken van de hp.srk na zn l.tatsu..

probleem is dat ik akuma speel zoals ik ryu speel. en dat gaat fout... maar voor de afwisseling heel leuk.
hoe kan ik zijn ultra uitvoeren zonder dat hij 1keer zijn arm uitsteekt?
Bufferen ;) Je moet niet van de andere kant van het speelveld je ultra gaan doen want dat ziet mijn oma ook wel aankomen. Elke keer dat ik een airtatsu (neutral jump) doe buffer de ultra zodat wanneer ik weer dat hij gaat landen ik alleen op HP hoef te drukken NET op het moment dat ik op de grond land. Ook buffer ik hem altijd wanneer ik op de grond lig zodat ik mensen die denken dat ze me kunnen raken wanneer ik weer opsta keihard afgestraft worden.

Dat is net zoiets als de FA -> Ultra van Akuma. Je doet ook niet de ultra nadat de FA is afgelopen, maar je buffert het tijdens de dash animatie, zodat je niet te zien is dat je de ultra gaat doen.

Je moet ook niet met Akuma spelen alsof het Ryu is. Ze zijn beide shotokans, maar spelen helemaal niet hetzelfde. Ik kan bijvoorbeeld bijna niks met Ryu in een echte match (hoewel ik de trials wel heb gehaald).
MrVegeta schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:06:
Kutspel :+ probeer mijn feurte wat te veranderen, wat gevarieerder spelen maar dat is wel moeilijk zeg...
Oh ja mavgink, vraag MrVegeta maar hoe je ultra's kan landen, dat weet hij heel goed (no hard feelings :>). Jij had de vorige keer mij een paar keer goed te pakken omdat je iets deed wat ik niet verwachtte. Je deed die walljump en daarna meteen ultra die ik niet zag aankomen. Ook deed je een keer de super en dat heb ik gevoeld ook. Je moet er gewoon wat gevoel voor krijgen. Gg!

[ Voor 18% gewijzigd door Oguz286 op 05-08-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
De ultra van fuerte is volgens mij het simpelst te raken zonder het in een combo te verwerken van alle characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Soms wel, soms niet. Die ultra is 90% altijd raak wanneer de tegenstander aan het schieten is. Verder is het vrij irritant omdat ie goed te dodgen is.

@Oguz, ja die van jou is kut, grr ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Fuerte is echt meester van de random ultra's ja, maar behalve dat, is hij een van de meest moeilijkste characters om op niveau te spelen... Kan er zelf echt helemaal NIKS mee, ben slechter met hem dan met Dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Fuerte is er op gemaakt om mensen het leven zuur te maken op wake up, maar mensen de eerste keer neerkrijgen kan wat moeilijk zijn hehe, dat gezegd hebbende kan ik ook niet veel met hem. Vind het wel een interessant character..... eigenlijk vind ik alle nieuwe characters behalve rufus interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ach Fuerte speelt wel leuk enzo maar zijn dmg output is imo net wat te laag om echt te kunnen concurreren met bv sagat. Ik moet die kerel zovaak raken en hij mij maar een paar keer. Zelfde voor Gief maar ja die is vaak piss easy.

Heb net een nieuwe Ryu pad binnen maar ben er niet blij mee. Heel misschien wordt het tijd voor een stick... maar die dingen zijn zo fucking duur en ik moet eigenlijk alles opnieuw leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W00t, net tegen een Bison gespeeld. Ik heb helaas niet kunnen winnen (bijna :P), maar de eerste ronde kon hij echt weinig tegen mij beginnen want hij deed steeds headstomp met daarna de devils reverse (klopt dat?) die ik steeds opving met FA en afstrafte met een BnB. Gek genoeg hield hij daarna op daarmee :P Maar bison heeft ook goede normals zoals zijn MK en HK, dus die ging hij daarna gebruiken. Maar een crossup en dat is ook niet echt een probleem meer. Toen ging hij scissor kicks spammen en wel op zo'n manier dat hij nooit precies naast me kwam na de SK, maar altijd iets uit bereik zodat ik hem NET niet kon afstraffen. Tweede ronde won ik bijna en in de derde ook, maar toen deed hij een EX headstomp die ik dus niet zag aankomen :P Mindgames I tell you! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Fucking cheap ass madcatz troep. Die controller vond ik sowieso al vrij kut reageren, dat d-pad, had niet echt het gevoel dat ik wat indrukte. Nu reageert de rechterschouderknop ook al niet meer. Fucking troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Iemand die zaterdag op het toernooi was in A'dam? Met wie speelde Kenpachi? Met zijn Viper laat hij me alle hoeken van het veld zien, tegen zijn Ryu is het meestal redelijk gelijk 4:6 ofzo. Heb al een tijd niet gespeeld tegen hem maar wel fijn om te weten dat ik niet zomaar van een of ander belg verlies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Ik heb dit spel pas geleden ok gekocht, maar ik heb sinds SF2 turbo eigenlijk geen SF meer aangeraakt.
Ik merk wel de de controller van de PS3 er niet heel erg geschikt voor is, als je echt snel wilt reageren. Ik heb al eens gekeken naar een andere stick, maar lees hierboven bv al dat die madcatz niets is. Iemand wel een goed alternatief?

Met Gief bedoelen jullie Zangief neem ik aan :P
Ik heb zelf nog geen echt favoriete character, ik moet er zelfs nog een paar vrijspelen geloof ik :)
Om daarna te gaan kijken welke stijl het best bij me gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
De SE en vooral de TE stick van madcatz zijn wel goed, mrvegeta heeft het over de fightpad, waar ik veel verschillende verhalen over hoor... (maar ze lijken snel kapot te gaan)

Ik heb de hele week nog niet kunnen spelen...te druk met werk en leren voor een microsoft examen.
Laatste keer dat ik speelde kwam ik net G1 binnen, dus hopelijk kan ik dit weekend wat ervaring opdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja ik heb de fightpad van Madcatz, beetje appart de eerste die ik kocht deed het een poos goed en ik merkte (speelde SF eerst bij een vriend op de PS3) dat ik het spel zeker veel leuker ging vinden met de fightpad.

Maar die begaf het helaas, heb ik gister een nieuwe gekocht maar daarvan is de schouderbutton ook al kapot. Wel veel mee gespeeld maar zo snel stuk is wel apart. In jou geval kan je best een fightpad kopen, ze kosten maar 30-40 euro en als je mazzel hebt zit je de komenden maanden goed en anders kan je hopelijk wat regelen met het bedrijf waar je het koopt.

Of je koopt meteen een stick maar de leercurve daarvoor is vrij hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
muah leercurve vind ik wel meevallen...

zelf nooit met stick gespeeld... maar binnen een maandje zit je wel op hetzelfde niveau denk ik.

raad wel aan om dan meteen met een stick te beginnen. anders is het zo frustrerend dat je met de stick je links enzo niet eruit krijgt. Je bent dan geneigd om weer je pad erbij te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zou het wel willen proberen maar ik vind de prijs te hoog, niemand hier met een stick in omgeving groningen? Wil het wel eens proberen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26910

Iets goedkoper, kan je gelijk een review plaatsen :+

[ Voor 32% gewijzigd door XthinkZ op 06-08-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mavgink schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:34:
muah leercurve vind ik wel meevallen...

zelf nooit met stick gespeeld... maar binnen een maandje zit je wel op hetzelfde niveau denk ik.

raad wel aan om dan meteen met een stick te beginnen. anders is het zo frustrerend dat je met de stick je links enzo niet eruit krijgt. Je bent dan geneigd om weer je pad erbij te pakken.
Yep duurt inderdaad een paar weken tot een maand als je nooit met een stick hebt gespeeld. Mogelijk dat supers en ultras na een maand nog steeds minder goed lopen vergeleken met een pad, maar normale combo's zullen makkelijker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik heb al een Logitech Rumblepad II, is dat ook een beetje te doen i.c.m. SF4?

Afbeeldingslocatie: http://www.3t.hu/images/Logitech%20RumblePad%20II%20Cordless.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem zelf ook ;), maar spel er eigenlijk nooit 2d fighters mee, omdat ik alternatieven heb die ik beter geschikt acht.
Maar het antwoord is aan jezelf, als jij het fijn vind en je kan er goed mee spelen, is het prima toch?

Als je net begint en graag het beste materiaal hebt dan adviseer ik je een usb saturnpad (goedkoop maar moet via webshops) of een fightpad (makkelijk in de winkel maar 40-50 eur) te nemen. Of anders een joystick, das toch wat de meeste mensen het fijnst vinden (maar 125-150 euro ofzo?).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Die madcatz fightpads (dus geen stick, maar echt een pad), zie ik alleen in ps3/xbox uitvoering, is dat compatible met de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silent Thunder schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:53:
Die madcatz fightpads (dus geen stick, maar echt een pad), zie ik alleen in ps3/xbox uitvoering, is dat compatible met de PC?
De xbox versie wel, das gewoon een joypad met een usb kabel. Wordt zelfs direct herkent in sf4 op de pc.
Van de ps3 versie weet ik het niet (die is toch wireless ofzo?).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Begin je de SF dag, 1e tournooi winnen tegen een Ken van 11.000 punten (heb zelf 5600). Eindig de middag met het verliezen van een Ken van 2300.

God allemachtig wat was dat ventje irritant. Alleen maar naar achteren springen en hadokens schieten. Kwam ik in de buurt als een gek shuryokennen. Verdomme en die controller (alles werkt gelukkig nog wel...) mist ook de helft van mijn inputs heb ik het idee.

RAOORAOROAROAOR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Sagat schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:12:
[...]

Van de ps3 versie weet ik het niet (die is toch wireless ofzo?).
Ja, daar is ook een wireless versie van, weet iemand of die ook op de pc herkent word?
Ik prefereer dan toch draadloos :)

Deze dus: http://www.bol.com/nl/p/g...04004006474470/index.html

[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 06-08-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silent Thunder schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:36:
[...]
Ja, daar is ook een wireless versie van, weet iemand of die ook op de pc herkent word?
Ik prefereer dan toch draadloos :)
Wat ik wel weet is dat er veel problemen gemeld waren met die draadloze versie. (dacht zelfs deel 1 van dit forum of anders het joystick gedeelte van sf4)
Maar goed, i O+ bekabeld :D dus ik zou het wel weten.

Kleine edit: even gezocht in het sticks forum en niet veel kunnen vinden, buiten deze link van madcatz zelf
Wellicht iets om te lezen voor mensen die de ps3 variant willen kopen:
http://www.madcatz.com/faq/default.asp?Action=Q&ID=210

[ Voor 20% gewijzigd door Sagat op 06-08-2009 17:07 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira
  • Laatst online: 03-09 10:08

MeagaShira

MeagaShira_NL

Gister ook maar even gespeeld... Paar potjes weer gewonnen maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om de finale te halen. Dit is me echt nog maar 1 keer gelukt in de G-2. Word er zelfs een beetje moedeloos van.....Ook maar even verder wezen kloten in de trials. Ik moet van Akuma en Ryu alleen hard trial 5 nog maar goddammit wat een combo's zijn dat. Denk niet dat ik die er ooit uit zal krijgen. Ook heb ik nog steeds moeite met een DP FA cancel into ultra. Echt respect voor de mensen die ze hebben gehaald al die trials.
Mensen misschien nog een paar tips. Zal zelf vanavond ook maar eens even gaan youtuben.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeagaShira schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 07:36:
Gister ook maar even gespeeld... Paar potjes weer gewonnen maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om de finale te halen. Dit is me echt nog maar 1 keer gelukt in de G-2. Word er zelfs een beetje moedeloos van.....Ook maar even verder wezen kloten in de trials. Ik moet van Akuma en Ryu alleen hard trial 5 nog maar goddammit wat een combo's zijn dat. Denk niet dat ik die er ooit uit zal krijgen. Ook heb ik nog steeds moeite met een DP FA cancel into ultra. Echt respect voor de mensen die ze hebben gehaald al die trials.
Mensen misschien nog een paar tips. Zal zelf vanavond ook maar eens even gaan youtuben.
Akuma is de enige trial die ik helemaal heb gedaan. Met welk deel van de combo heb je het meeste moeite van trial 5? Je moet de combo dichtbij een hoek doen zodat Dan niet te ver vliegt voor de ex dp en je moet j HK ook niet te dichtbij doen, want s HK moet de schop zijn waarbij hij twee schoppen vooruit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:56
Ik had een Madcatz SF4 arcade stick besteld afgelopen week, denkende dat ie over een maand of anderhalf pas leverbaar zou zijn! Stond de TNT eind van de middag aan de deur met mn stick! :D
Ben nu dus alle trials enzo opnieuw aan t leren met de stick, wat erg wennen is weer, krijg er sommige dingen niet helemaal correct uit, maar ik blijf doorzetten! Ik wil t leren met de stick! Ik wil m nog wel gaan modden (andere knoppen/stick) met Sanwa spul :P (ik zat te denken aan witte randjes om de knoppen en dan blauw verlichte knoppen voor de kicks, rood verlicht voor de punches en L1 L2 in t volledig rood (met rand) en blauw (met rand) Ik heb allen nog geen idee waar ik de spullen vandaan moet halen en hoe duur t nog word :) Maar de plannen zijn er wel :) Ding is echt huge, had een kleiner stickje verwacht :D
Maar hij speelt lekker, voelt weer old school.....ik ben weer een tevreden tweakert! Ik heb overigens de PS3 versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:15:
[...]

Akuma is de enige trial die ik helemaal heb gedaan. Met welk deel van de combo heb je het meeste moeite van trial 5? Je moet de combo dichtbij een hoek doen zodat Dan niet te ver vliegt voor de ex dp en je moet j HK ook niet te dichtbij doen, want s HK moet de schop zijn waarbij hij twee schoppen vooruit doet.
Het begin is inderdaad het probleem. Ik weet de combo niet meer precies uit mijn hoofd. Ik doe de HK vooruit en dan moet je d en een kick doen dacht light. Daarna volgens mij de ex dp en dan sta ik alweer te ver weg. Krijg hem gewoon niet lekker voor elkaar. Ik zal vanavond maar weer is wat pogingen wagen. Thnx for the tip man..!!

[ Voor 4% gewijzigd door MeagaShira op 07-08-2009 09:44 ]

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeagaShira schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:43:
[...]
Het begin is inderdaad het probleem. Ik weet de combo niet meer precies uit mijn hoofd. Ik doe de HK vooruit en dan moet je d en een kick doen dacht light. Daarna volgens mij de ex dp en dan sta ik alweer te ver weg. Krijg hem gewoon niet lekker voor elkaar. Ik zal vanavond maar weer is wat pogingen wagen. Thnx for the tip man..!!
Ik heb het net even gedaan. Wat je moet doen is Dan helemaal in de hoek drukken. Vervolgens ga je in het 4e blok (dit is inclusief het blok waar Dan in staat) van hem afstaan en wel zo dat je voet net iets achter de streep staat, want als je dan de jump HK doet en daarna de HK (terwijl je naar achteren drukt) dan doet hij de animatie waarbij hij een roundhouse doet (die moet je dus hebben). Vervolgens link je dat met de c.LK -> EX Tatsu (gebruik hiervoor de linker trigger, is wat makkelijker) en vervolgens EX Goushoryu. Is te doen, je moet alleen net de details weten.

Je kan ook gewoon naast hem staan en met de neutrale jump de HK doen en dan de standing HK (terwijl je naar achteren drukt).

Hier heb je een video: http://www.youtube.com/watch?v=yntp7XGDc6Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

Oguz286 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:53:
[...]

Ik heb het net even gedaan. Wat je moet doen is Dan helemaal in de hoek drukken. Vervolgens ga je in het 4e blok (dit is inclusief het blok waar Dan in staat) van hem afstaan en wel zo dat je voet net iets achter de streep staat, want als je dan de jump HK doet en daarna de HK (terwijl je naar achteren drukt) dan doet hij de animatie waarbij hij een roundhouse doet (die moet je dus hebben). Vervolgens link je dat met de c.LK -> EX Tatsu (gebruik hiervoor de linker trigger, is wat makkelijker) en vervolgens EX Goushoryu. Is te doen, je moet alleen net de details weten.

Je kan ook gewoon naast hem staan en met de neutrale jump de HK doen en dan de standing HK (terwijl je naar achteren drukt).

Hier heb je een video: http://www.youtube.com/watch?v=yntp7XGDc6Y
Your text has just been printed.....Thnx.
Als ik straks na het werk en fitnessen thuis ben dan druk ik die ps3 aan. Ik zal je vertellen hoe het me is afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die niks te doen hebben:

http://www.ustream.tv/channel-popup/Tokyo-Game-Night

Veel bekende japanse spelers die tegen elkaar en mensen online speelden/spelen op xboxlive. Gaat de hele dag en nacht door en stream is erg goed. Net Daigo met cr. strong x 3 en cr. hk link combo, echt nog nooit gezien (en ook nog eens online) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Zijn timing is gewoon ziekelijk. Zodra er al een beetje druk op me staat (toeschouwers, wil om te winnen, etc) lukken de simpelste links gewoon niet meer. Blegh.

Heb toch een nieuwe TE stick besteld. Als hij er op tijd is en ik op tijd ingespeeld ben ga ik naar London volgende maand om m'n ass gekickt te krijgen. (SVB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net een championship gewonnen en wat zo apart aan deze was, was dat ik heel erg duidelijk kon merken dat de tegenstander het begaf onder de druk. Eerste ronde zette hij veel druk op mij en dacht dat hij kon winnen, maar het tij keerde toen ik hem vloerde met een air ex-tatsu en na zijn knockdown alles van hem counterde zodat ik met 0 hp alsnog die ronde heb gewonnen. Tweede ronde sprong hij gelijk weer de lucht in, net zoals ik en weer een ex-tatsu. Toen ging IK eens druk zetten en man man man, wat begon hij voor een fouten te maken >:) Hij kreeg mij wel een keer de hoek in, maar ik blokte, FA'de en warpte daarna weg zodat hij echt dacht dat hij niks tegen me kon beginnen terwijl ik hem ontzettend irritant vond spelen. Degene die niet bezwijkt onder druk heeft de grootste kans om te winnen (Daigo *kuch*) :)

En heb daarna weer een championship gewonnen door gewoon heel erg veel druk op anderen te zetten. Niet opgeven, altijd goed nadenken, fouten altijd goed afstraffen, je tegenstander mentaal kapot maken. Dan maken ze echt fouten zoals in G3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nadat ik door bison ben ge-asswhooped, whil je straks nog wat potjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
MrVegeta schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:33:
Nadat ik door bison ben ge-asswhooped, whil je straks nog wat potjes?
Doen andere keer wel weer wat potjes. Dan kies ik wel Dan of zo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Fuck my ass, wil geen excuses maken ofzo maar die controller komt de nek uit... maar man Bison is voor mij zo moeilijk :(. Na jou trouwens wel een Bison met 11.000 CP (niet GP) punten verslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
En weer raakte ik bijna overhit..

Voor alle ' turtelende' spelers die het aanmoedigen om zo te spelen en er dus blijkbaar ook trots op zijn...please..drop dead...

Sorry..

ZOnet potje SF 4 ik blanka...hij Balrog..

Vanaf het begin deed deze amerikaanse idioot geen ene MOER...
Ik viel alleen maar aan en hij bleef alleen maar ' turtelen' ...
Ja..ik won de 1e ronde glansrijk....
2e ronde verloor ik maar gewoon omdat ik geen zin had om te wachten en hem onder druk zette...
3e ronde had ik er gewoon geen zin meer in....meneer bleef maar niets doen..alleen maar turtelen...en de mensen die me kennen weten dat ik het gooien verafschuw. en dat dus ook weiger om te doen.......
Dus eindstand ging ik gewoon recht voor zijn neus staan en liet me gewoon doodhitten..

Had zo totally geen zin meer in die game..
Naderhand heb ik dit heerschap op zeer subtiele wijze aangegeven dat ie dood mag vallen en trots mag zijn op zijn zogenaamde 'skills' ...
Hij stuurt mij nu een berichtje waarin staat : ' ahahahaha get good baddie' .....(yeah right....zucht)

Pfff..hoe bedoel je SF4 is eerder een verziekt spel door deze speelwijze...

Turtle-peeps..voeg dit heerschap maar toe.. sp4rk88...misschien dat jullie een turtle-gang kunnen opzetten en gaan voor world-domination...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Lol, niet goed he. Turtelen vereist ook skills. Hij probeert je mentaal te killen en aangezien jij gestopt bent met spelen is het hem ook gelukt.

Ik irriteer me ook mateloos aan zulke spelers. Tegenwoordig raak ik ze net genoeg en ga dan rustig wachten tot de tijd is afgelopen. Ze vallen pas in de laatste 10 seconden aan waarna ze alsnog verliezen. Irritant imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
MrVegeta schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:28:
Fuck my ass, wil geen excuses maken ofzo maar die controller komt de nek uit... maar man Bison is voor mij zo moeilijk :(. Na jou trouwens wel een Bison met 11.000 CP (niet GP) punten verslagen...
Snap dat niet he. Misschien komt het doordat ik vanaf het begin met de Madpadz heb gespeeld, want ik vond die fightpad dus geniaal.
Ik heb ook aardig ervaring tegen goede fuerte spelers, hun hadden ook moeite tegen mijn bison, dus schaam je niet ;)
En 11.000 CP is niks natuurlijk... ik heb 650.000 in leaderboards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

650.000

Whut? Holy fucking ass shit... ik heb 6200...CP zijn toch Champion Points, 120 punten als je een tournooi wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
CP is iets wat je per kampioenschap verdient per winst. Het aantal dat je krijgt is CP van vijand + GP van vijand..... het heeft verder geen functie, het is alleen gelinked aan een mini bonus GP aan het eind van een kampioenschap en het replay systeem. (en leaderboards)

Je zult firlians CP nooit kunnen bereiken als je niet in G1 zit, want je moet in G1 meer matches doen tegen mensen die standaard veel hogere GP en dus ook CP's hebben.

GP is dus Grade points, de ranking die bepaalt in welke Grade je zit (g3-g2-g1)

Ik vind beiden inferieur aan het BP systeem wat vroeger in ranking matches zat..... daar verloor je BP net zo hard als je het verdiende..... nu is kan iemand die veel speelt ook bovenin meedraaien, met BP moest je echt goed zijn en vaker winnen dan je verloor.
Maarja rank matches is nu dood :)

[ Voor 11% gewijzigd door Emersion op 08-08-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Mr.Nash schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:37:
Lol, niet goed he. Turtelen vereist ook skills. Hij probeert je mentaal te killen en aangezien jij gestopt bent met spelen is het hem ook gelukt.

Ik irriteer me ook mateloos aan zulke spelers. Tegenwoordig raak ik ze net genoeg en ga dan rustig wachten tot de tijd is afgelopen. Ze vallen pas in de laatste 10 seconden aan waarna ze alsnog verliezen. Irritant imho..
Turtelen vereist skills..??
Laat ik zo zeggen...
Als ik , in het geval van deze kakkerlak, niet zo mijn anti-gooi principes had dan had ik hem bij wijze van spreke een stuk of 10x per pot kunnen gooien..
Deed ik niet...

ENige wat dit heerschap deed was d HP als ik op hem afsprong...en ja..moest wel want ik wilde hem dol maken door hele tijd over hem heen te springen..
Voor de rest is er van zijn kant helemaal niets gebeurd..geen B F P of B F K or whatever..Helemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LongJoy1980 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 02:22:
[...]

Turtelen vereist skills..??
Laat ik zo zeggen...
Als ik , in het geval van deze kakkerlak, niet zo mijn anti-gooi principes had dan had ik hem bij wijze van spreke een stuk of 10x per pot kunnen gooien..
Deed ik niet...

ENige wat dit heerschap deed was d HP als ik op hem afsprong...en ja..moest wel want ik wilde hem dol maken door hele tijd over hem heen te springen..
Voor de rest is er van zijn kant helemaal niets gebeurd..geen B F P of B F K or whatever..Helemaal niets...
Hoe kan je van iemand winnen die alleen blokt als je niet gooit? Ik begrijp dat je niet wilt gooien, maar het moedigt volgens mij het turtelen juist aan. Je kunt best per ronde 1 of 2 keer gooien, tis echt niet cheap :P
Pagina: 1 ... 4 ... 62 Laatste