Hmmmm ok ik zal het proberen, beetje lange post misschien.
Het probleem ligt hem in dat alle "solid" (defensive) characters hard generfed zijn, ik noem hierbij characters als guile, vega, rose, sim, bison, blanka, honda, heck zelfs ryu, etc etc zijn solid defense/zone characters die hard aangepakt zijn in AE daarnaast zijn ook characters die solid offense spelen generfed (neem rufus en cammy als beste voorbeelden)
Ik kan maar 3 goede characters die niet erg op mixups leunen bedenken die buffs hebben gekregen.
Sagat ,ken en fei long. Die zijn dus ook nog erg goed te doen in AE.
Wat hierdoor gebeurt is dat mixup characters domineren, omdat de solid characters stuk voor stuk slechter geworden zijn, met uitzondering van heel erg slechte characters die in toernooien toch niet uitmaken.
Dit is de reden dat Viper bijvoorbeeld die burst heeft doorgemaakt in AE..... niet omdat zij beter is geworden, maar omdat iedereen om haar heen slechter is geworden en zij niet aangeraakt is.
Akuma ook niet aangeraakt..... seth komt aan bod, omdat veel characters hem niet meer genoeg kunnen damagen voor hij je gaat ownen met zijn mixups.... iedereen doet al minder damage en hij krijgt +50 health.
Yun en yang, mix up beesten met divekicks + command throws + veel damage en safe moves.
Kijk maar naar de evo results....de vaste garde die voor AE altijd in de top zou zitten is nergens te bekennen omdat ze allemaal uitgeschakeld worden door chinese army ( fei,yun,yang).
Character diversity in top 64 is lang niet zo groot.
Mensen die 2+ jaar lang de ins en outs van hun character geleerd hebben worden opgeblazen door mensen die een paar maandjes twins spelen.
Nu komt 2012 versie, en wat zie je bij erg veel characters als hun buff? Super>AE nerfs ongedaan maken of dragelijker maken. Dit komt omdat super erg balanced was.... AE is gebalanceerd met twin domination in mind.... dit heeft capcom al eerder toegegeven "het is goed voor community, om samen de twins als vijand te zien" was hun gedachtengang.
Als ik vega's huidige buff lijst bekijk..... is de Super versie van Vega nog steeds beter, zo zal het voor het merendeel van de characters zijn...... maar het word iig wat dragelijker door de minimale buffs en de nerfs op de hong kong brigade.
[
Voor 5% gewijzigd door
Emersion op 03-10-2011 17:17
]