Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Vandaag even een dag dat lekker niks lukt. Ik heb zojuist me xbox maar uit gezet, anders ga ik tieren.
Kan er echt niet tegen als mensen van je winnen die echt spelen met een attitude, en net een 500bp aantal punten hebben met Oni ofzo. Bah.

edit:
het is dus mijn internet die vandaag dus wel parten speelt. De hele tijd lag en disconnects van live. Ik share dan ook het internet via mijn laptop.. Gelukkig zit ik over een paar weken op mezelf. Gewoon xbox via de kabel.

[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 13-06-2011 19:12 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach dat soort mensen heb je. Net nog tegen een andere Akuma speler gespeeld met E.Ryu en toen ik hem de eerste ronde had geperfect begon hij gelijk te taunten. Nadat ik hem helemaal kapot had gemaakt heb ik de tweede keer zelf ook Akuma gepakt en hem laten zien hoe je WEL moet spelen met hem. Stelletje apen zijn het :P

@Mootje: Ggs man, moest ff warm lopen. Ik moet echt jou verslaan en niet je Adon :P Was wel grappig trouwens: expert1ze verslaat jou, jij verslaat mij, ik versla expert1ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Yang bijna tegen 1k punten aan. Wel leuk om constante pressure uit te oefenen. Maar ik ga denk ik na het halen van 1k terug naar Ibuki speelt net iets fijner :) Alles lijkt met Yang wat makkelijker Combo'en in zijn U1 etc. Ik mis het SJC gedoe van Ibuki een beetje.

Of misschien toch maar Tierwhoren en met Yang blijven spelen. Heb alleen echt veel problemen mijn Yun,Gief en T. Hawk.

Gisteren even vlug broertje van een vriend van mij laten spelen online (8 jaar oud) hij speelde een Yun mirror match en won door footsies :) Wordt hij vervolgens uit gescholden dat hij een Scrub is en dat hij een zwakkeling is.. Jammer hiervan is dat het een mede tweaker was. Maar ja, zal maar geen namen noemen. Vindt het jammer dat het CoD gevoel beetje aan het overslaan is op SSF. Ik kreeg vroeger nooit hatemail maar tegenwoordig kan je geen potje winnen of je krijgt wel een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Zo, morgen even wat MS puntjes kopen, en dan AE aanschaffen. Ik heb eindelijk weer wat meer tijd voor gamen (de drukte met de kleine is er nu wel van af), en ik mis het toch wel. Ik denk dat ik wel bij mijn Akuma blijf, maar ik moet eerlijk toegeven dat Evil Ryu en Oni er erg interessant uitzien. Echter heeft Oni een nog kleinere HP pool dan Akuma of zelfs Seth dacht ik, dus dat lijkt me nogal riskant.

Misschien dat het aan mij ligt, maar ik heb heel wat footage gekeken op Youtube (voornamelijk bij 0ShinAkuma) echt briljant kanaal, het valt op dant de Super meter van Yun erg snel lijkt te vullen, vergelijkbaar bij Guile (voor de nerf) of zelfs iets sneller. Kan hij makkelijk per ronde zijn Superbalk vullen, misschien 1 of 2 EXen eruit persen en toch nog zijn Super gebruiken. Althans zo voelt het een beetje, kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zondag een lange AE sessie gehad met een vriend van me. Omdat hij nog helemaal geen ervaring met de nieuwe cast had en ik maar zeer beperkt (curse you shining c) hebben we niet heel veel met de nieuwelingen gespeeld. Maar toch, met vooral Yun kan je echt goed zien dat hij zoveel makkelijke tools heeft. Ik snap heel goed dat hij top tier is.
Dat gezegd hebbende, hij heeft weinig health, en genei jin (spelling?) is natuurlijk heel leuk, maar als je het niet effectief kan gebruiken schiet het nog niet op (mashen werkt niet, i tried |:( )

Ik ben heel nieuwsgierig of hij nog gaat droppen in de tier lists al het spel langer uit is. En natuurlijk EVO, zal vriend Daigo met zijn Yun gaan domineren? Gaat Jwong met Yang tegenstand bieden? Gaat Wolfkrone met Viper slachtingen aanrichten? Deze scenario's zijn allen goed mogelijk :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:45:
Misschien dat het aan mij ligt, maar ik heb heel wat footage gekeken op Youtube (voornamelijk bij 0ShinAkuma) echt briljant kanaal, het valt op dant de Super meter van Yun erg snel lijkt te vullen, vergelijkbaar bij Guile (voor de nerf) of zelfs iets sneller. Kan hij makkelijk per ronde zijn Superbalk vullen, misschien 1 of 2 EXen eruit persen en toch nog zijn Super gebruiken. Althans zo voelt het een beetje, kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.
Klopt, en itt Yang heeft Yun bijna geen EX nodig om druk te blijven zetten en goede damage te doen. Zo kan Yun vaak zijn super gebruiken terwijl Yang vaker zonder volle balk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:00:
Gisteren even vlug broertje van een vriend van mij laten spelen online (8 jaar oud) hij speelde een Yun mirror match en won door footsies :) Wordt hij vervolgens uit gescholden dat hij een Scrub is en dat hij een zwakkeling is.. Jammer hiervan is dat het een mede tweaker was. Maar ja, zal maar geen namen noemen. Vindt het jammer dat het CoD gevoel beetje aan het overslaan is op SSF. Ik kreeg vroeger nooit hatemail maar tegenwoordig kan je geen potje winnen of je krijgt wel een berichtje.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet herken met SSF4, moet AE nog aanschaffen. Ik heb zelfs meerdere malen complimenten ontvangen, zelfs nadat ik verloor, waar nog wat tips bij zaten ook.

Ik denk dat het afhangt van wie je tegenkomt, maar ik vind het wel meevallen.

Nog iets anders wat ik kwijt wil, lang stukje, ik denk dat state of mind erop toepasbaar is:

Ik ben zeker geen expert, ik snap de werkingen van het spel, beetje BnB combos doen linken lukt ook wel een beetje enzo. Technisch gezien snap ik het spel, maar als iemand dan gewoon random moves spammed en wint, dan baal ik echt zo erg. Ik "vind" dat ik niet van iemand zou moeten verliezen als ik mijn best doe, en hij alleen maar random uppercuts en fireballs doet.

Nu had ik ooit gelezen: "To beat a scrub, think like a scrub". Maarja, ik wil gewoon winnen omdat ik beter ben, niet omdat ik het meeste fireballs kan spammen ofzo.

Heeft iemand nog wat tips om het hoofd koel te houden online?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turtelen :P

Serieus, als iemand alleen bepaalde moves spammed dan kan je het redelijk anticiperen en dan je spel erop aanpassen toch? Bait it, punish it.

Het enige waar ik zelf tegen aanloop (letterlijk :P ) vs Ken is dat het af en toe onmogelijk lijkt om een lp dragon punch te punishen. zelfs al sta je naast ze.....je eet dan gewoon de 2e srk.......maar misschien ben ik op dat moment zelf gewoon te langzaam ofzo.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:00:
Mensen die hatemail sturen zijn gewoon triest. Niks van aantrekken en als ze je weer uitdagen, gewoon accepteren en ze de grond inboren. Who's the n00b now? >:)
Nazanir schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:45:
Zo, morgen even wat MS puntjes kopen, en dan AE aanschaffen. Ik heb eindelijk weer wat meer tijd voor gamen (de drukte met de kleine is er nu wel van af), en ik mis het toch wel. Ik denk dat ik wel bij mijn Akuma blijf, maar ik moet eerlijk toegeven dat Evil Ryu en Oni er erg interessant uitzien. Echter heeft Oni een nog kleinere HP pool dan Akuma of zelfs Seth dacht ik, dus dat lijkt me nogal riskant.
Oni heeft 950 HP, maar ik vind hem niet fijn spelen ;(
Sagat schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:11:
turtelen :P

Serieus, als iemand alleen bepaalde moves spammed dan kan je het redelijk anticiperen en dan je spel erop aanpassen toch? Bait it, punish it.

Het enige waar ik zelf tegen aanloop (letterlijk :P ) vs Ken is dat het af en toe onmogelijk lijkt om een lp dragon punch te punishen. zelfs al sta je naast ze.....je eet dan gewoon de 2e srk.......maar misschien ben ik op dat moment zelf gewoon te langzaam ofzo.
Probleem bij mij is, is dat het mij tijd kost om aan de speelstijl van een ander aan te passen. Goed voorbeeld was Mootje gisteren. Hij maakte mij in het begin gewoon keihard in, maar toen ik eenmaal zijn speelstijl een beetje doorhad, begon ik aardig wat potjes te winnen. Een match is voor mij te kort om te snappen dat iemand alleen maar shoryus spamt. Dat is nou net het verschil tussen een normale speler (ik) en pro's, die passen zich meteen aan een situatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Zo speelt Daigo ook! Die gebruikt voornamelijk de eerste ronde om de tegenstander te lezen, en past zijn eigen speelstijl daar vervolgens op aan.

Ik ben gister ook een beetje met Bison gaan spelen. Bison en Dee Jay passen het beste bij mij (charge en kick spelers voornamelijk). Ik kan echt niet uit te voeten met motion characters op mijn stick, dus dan valt al gelijk 80% af) :P

Ik zit nu op 3500BP met Dee Jay maar gister was ik weer even teruggezakt naar 3250BP. (slechte connectie en veel frustatie). Hopelijk kan ik deze week weer de lijn doorzetten naar 5000BP. Probleem is voornamelijk dat ik Dee Jay zijn U2 nog niet goed onder de knie heb (misschien met octo-gate proberen te spelen?).

[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 14-06-2011 12:50 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:11:

Dan moet je blij zijn met AE, zijn lp srk is 2? frames langzamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Een octo gate is niet per defenitie beter voor derdelijke motions, het is naar mijn idee vooral een kwestie van gewenning en smaak. Een octo gate voor Bison bijv. vind ik persoon ook wel weer prettig. Als ik dan down + back doe, charge ik zowel down als back, dus kan ik kiezen voor doublekicks/crusher, of de jump move die ik niet kan onthouden qua naam. Ook vind ik het makkelijk om zijn U2 er uit te krijgen, maar het hoeft niet per defenitie makkelijker te zijn met een square gate, maar dat is mijn ervaring dan.

Er is niet zo zeer een beste (even los van de kwaliteit), er is enkel een kwestie van voorkeur en smaak.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:20
ach, heb iig heel erg genoten van Mike ross bij de CEO
Jwong uitschakelen(Yang), Gamerbee Uitschakelen(Adon/Akuma), Marn Uitschakelen(Yun)

Heerlijke potjes waren dat met Honda :D

benbenieuwd naar EVO enzo, kan ik weer wat streammonsteren zonder die afzichtelijke chat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Nazanir schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:41:
Een octo gate voor Bison bijv. vind ik persoon ook wel weer prettig. Als ik dan down + back doe, charge ik zowel down als back, dus kan ik kiezen voor doublekicks/crusher, of de jump move die ik niet kan onthouden qua naam.
Dat is toch inherent aan down-back en is met een square gate precies hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Wat gebruik jij dan Firlian aangezien Bison je main is? Men zegt dat square beter is voor charge-chars.

[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 14-06-2011 15:55 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag lekker wat matches gewonnen met Akuma >:)

Heb de beste even geupload voor uw kijkplezier :>

Einde is leuk ;)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cZtVa238HMM]

Ik heb een hekel aan Blanka, maar heb gelukkig wel het gevoel dat ik de laatste tijd wat beter m'n mannetje sta tegenover hem.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MkYXvtRPJpA]

Cody is ook klote voor mij (en nu hij buffs heeft gekregen al helemaal). Ik moet de matchup beter leren, maar heb wel gewonnen :P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZHF69PeKFSY]

Zelfde gast, weer gewonnen van hem. Heb hem nog een berichtje gestuurd: "Ggs, dein Cody ist gut!"
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ch6DlFGW8sQ]

Kreeg een "ggs, nice Akuma :)" terug. Zo kan het dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
FREAKJAM schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:55:
Wat gebruik jij dan Firlian aangezien Bison je main is? Men zegt dat square beter is voor charge-chars.
Ik ken eigenlijk niemand die octo gate gebruikt.
Zelf gebruik ik ook gewoon square gate. Mijn execution is behoorlijk slecht, maar met octo zou het waarschijnlijk nog slechter worden. Vooral als ik rechts sta heb ik moeite om QCFx2 ultra's eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik kwam je gister online tegen Oguz, maar kon je matches niet joinen :( Nog stiekem 1 vraagje, hoe executen jullie een throw? Mashen jullie op de 2 knoppen, of druk je erop en hou je deze ingedrult?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FREAKJAM schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:42:
Ik kwam je gister online tegen Oguz, maar kon je matches niet joinen :( Nog stiekem 1 vraagje, hoe executen jullie een throw? Mashen jullie op de 2 knoppen, of druk je erop en hou je deze ingedrult?
Ik moest gisteren even m'n router resetten, want ik kon maar geen matches joinen, dus ik denk dat je timing verkeerd was.

Ik druk gewoon eenmaal op LP+LK om te throwen. Laten we het over techen van throws maar niet hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Nice comeback bij je laatste match tegen cody btw! Maar je drukt ze dus in, je houdt het niet vast zeg maar? Ik krijg gewoon te vaak throws tegen =P

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bedoelt dus throws techen? Ja daar kan ik echt niks van :( Volgens mij ben ik juist te snel met drukken, want wanneer ik een throw anticipeer kan ik het NOG niet techen -_- Als het goed is moet je NET nadat de tegenstander je throwt op de knoppen drukken, maar mashen helpt denk ik niet (omdat het in zo'n klein tijdsframe moet, dat je het beter kan timen dan mashen).

Maar vraag het aan anderen die het wel kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Throws techen op reactie lukt mij dus echt niet. Vaak throw ik gewoon automatisch wanneer iemand in throw range is.

Ik speel heel erg zonder er bij na te denken, maar wanneer ik aan het mashen ben om een blockstring te onderbreken druk ik volgens altijd eerst de kick button in (double tapping). Volgens mij valt dat onder option selects. Het voordeel is dat je geen random throws doet, maar enkel throws teched. Als er geen throw is om te techen komt de LK er gewoon uit en kun je een combo starten.

Hmm, volgens mij is er geen reden om deze option select niet altijd te gebruiken?

[ Voor 79% gewijzigd door firlian op 14-06-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik mashte het ook heel vaak op mijn fightpad, en op die manier had ik wel 9 van de 10x een throw, tenzij iemand inderdaad een ultra erin vlamt. Maar 1x drukken en inhouden zou dus moeten volstaan. Vanavond eens oefenen in training mode :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
je hebt tech en crouch tech.

techen moet je doen door in de openingstijd van de throw ook throw te doen.
crouchtechen is handiger en gevaarlijker tegelijk. (beetje afhankelijk van welk character je speelt)

crouch techen is precies hetzelfde, maar omdat je bukt komt er altijd een c.lk uit

Standing tech:
Voordelen:
Wanneer de tegenstander een combo mistimed (en in throw range is), krijg jij een free throw.
Wanneer jij ietsje eerder bent met de tech dan hij met de throw, dan teched hij jouwn throw en is er niks aan de hand.

Nadelen:
Je geeft je lage block op, dus low hits kunnen je pakken.
Throw mis animatie wanneer je de afstand verkeerd inschat, erg makkelijk te punishen.

Chrouch tech:
Voordelen:
-throws techen zonder je lage block weg te geven
-dat je bij walk up throws of andere onveilige moves je ze raakt met c.lk en wellicht een combo kunt maken.
-Kan dus handig te gebruiken zijn door na elke block een keertje throw knoppen te drukken als ze een combo onderbreken om te throwen.

Nadelen:
te vroege tech betekend dat ze de startup van je c.lk throwen.
Wanneer de tegenstander je frame trapped, krijg je counterhit tegen. (25% meer damage en meer hitstun om een combo door te zetten)

Met vega is crouchtechen handig, maar niet opperbest, de c.lk van vega lijdt alleen maar naar een extreem onveilige move en ik kan niet hitconfirmen.
Met bison is een crouchtech erg goed... zijn c.lk combod en zijn c.lk is ook erg goed om walk up throws te stoppen.
Chunli heeft ook een goede omdat haar c.lk heel makkelijk lijdt naar ex-legs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Nazanir schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:05:[/

Nog iets anders wat ik kwijt wil, lang stukje, ik denk dat state of mind erop toepasbaar is:

Ik ben zeker geen expert, ik snap de werkingen van het spel, beetje BnB combos doen linken lukt ook wel een beetje enzo. Technisch gezien snap ik het spel, maar als iemand dan gewoon random moves spammed en wint, dan baal ik echt zo erg. Ik "vind" dat ik niet van iemand zou moeten verliezen als ik mijn best doe, en hij alleen maar random uppercuts en fireballs doet.

Nu had ik ooit gelezen: "To beat a scrub, think like a scrub". Maarja, ik wil gewoon winnen omdat ik beter ben, niet omdat ik het meeste fireballs kan spammen ofzo.

Heeft iemand nog wat tips om het hoofd koel te houden online?
Het grappige was dat het gewoon puur footsie game was, dat kleintje spammde niks. Het pakte die gast gewoon op het feit dat hij ex lunge punch aan het spammen was. Ja na twee keer geraakt te worden heeft dat kleintje door dat LP het beat.

Als ik van een spammer verlies wordt ik niet boos op de spammer, ik moet gewoon beter spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Nou ik heb wat MS puntjes aangeschaft, vanavond eens mijn skills een beetje oppoetsen en weer ranked gaan spelen. Leuk om te zien dat met AE SSF4 weer een stuk drukker bezocht is, maakt het ook weer wat leuker om tegen nieuwe mensen te spelen. Ik blijf denk ik toch wel bij mijn Akuma, maar Evil Ryu ga ik zeker uitgebreid proberen. Ryu was mijn eerste met wie ik speelde, Akuma kon ik gewoon heel lekker mee knallen, Evil Ryu lijkt voor mijn dan een beetje het beste van 2 werelden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik versloeg gister een Cammy die alleen maar spamde met cannon strikes. Ik bleef gewoon rustig en deed crouch mk en hier een daar een crouch jack-knife. Won dus uiteindelijk van die kerel, kreeg ik een pm "lulz a comboless deejay". Best grappig aangezien ie zelf ook geen 1 combo wist te maken haha.

Welke grip gebruiken jullie trouwens? Ik heb de stick gewoon normaal in mijn hand (net als je bijv een flesje water vastpakt oid), maar ik merk dat ik dan moves vaak verkeerd doe. Ik gooi er teveel een sobat uit ipv een jackknife en andersom. Dit komt denk ik omdat ik de knuppel niet stevig genoeg vasthoud. De wineglass grip vind ik vreselijk onhandig, maar deze schijnt toch het "beste" te zijn. Wat is jullie mening?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Even kijken of ik een beeldje kan schetsen hoe ik mijn stick vasthoud:

het "pookje" zit tussen mijn middel en ringvinger in, mijn middel en wijsvinger draai ik om het balletje, mijn ringvinger en pink zitten dan losjes om het "pookje". Mijn duim zit tegenover middel en wijsvinger.

Als ik dan bijv een Forward Dash doe, tik ik 2x met mijn wijs+middelvinger naar rechts toe, wil ik een Back Dash doen, tik ik 2x met mijn duim naar links. (Uitgaande dat ik aan de linkerkant sta even voor het voorbeeld).

Volgens mij is dit de "Wineglass" grip waar jij het over hebt, althans dat beeld krijg ik erbij in mijn hoofd.

Het is ook niet zo, dat de ene grip perse beter is dan de andere, immers het moet wel lekker spelen, als je lekker speelt gaat het over het algemeen wel een stukje beter. Echter, het fijne aan deze grip is, dat je pols lekker ontspannen erbij ligt, en je je vingers al het werk laat doen, ipv echt de bal vast te pakken en met je hele hand + pols bewegingen moet maken, Hoe minder je hoeft te bewegen (alleen je vingers ipv vingers + hand + pols), hoe beter je execution word naar mijn idee. Je kan je hand dan op de rug van je pols laten rusten, en zoals ik al zei, je vingers al het werk laten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nazanir op 15-06-2011 15:25 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Geen SFIV, maar misschien wel boeiend voor jullie. Misschien moet ik alvast maar 3rd strike gaan leren...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6SmTWn2wiNk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is dat ik compleet zuig in 3S, maar het is echt een gave game! En een stuk moeilijker dan AE >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sf3:
Tis gewoon een leuke en goede game, maar verdomd technish. denk dat ik er helemaal nooit goed in zal worden, maar dat zal me niet stoppen om het spel te kopen.

shining c:
Nou ik had hem dus vandaag........d8 ik, ik zat helemaal te juichen voor de tv, maar het achievement pingeltje kwam maar niet :?

Blijkt dat ik last heb van deze bug, en dat ik dus juri nog eventjes mag overdoen -O-
http://shoryuken.com/2011...ug-juri-bp-loss/#comments

Maar ik ben allang blij dat ik niet de hele cast over moet doen, of nog erger dat de achievement geglitched was en dat ik deze helemaal nooit meer kon halen.
En Juri is zeken niet mijn favo char, maar viper, makoto of EF had ik nog veel erger gevonden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Gisteravond nog een uurtje met de "daigo-grip" gespeeld (dus pink en ringvinger om de stick). Ben weer van 3400BP naar 3650BP geklommen en weer van 150PP naar 800PP (Ja, ik heb al dagen zeer bagger internet en daardoor speelde ik nogal frusty ook). Het lijkt ook ietsje beter te gaan met deze grip.

@Sagat
Nasty bug zeg. Je zou maar ontzettend veel BP hebben met Juri. Magoed, iedereen is met AE op 0 begonnen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Buh moet er wel weer even inkomen zeg. Ik merk dat ik nog altijd heel veel moeite heb met links. Er zijn waarschijnlijk niet echt tips voor, behalve oefenen gok ik? Ik merk dat ik qua timing soms er nog wel eens naast zit, maar goed oefenen zou daarbij moeten helpen, beetje mijn muscle memory trainen denk ik zo.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:58

KneoK

Not in a million lightyears

:( Ik kan niet meer naar toernooitjes komen want anders komt Eren M 78 me opzoeken en mijn stick in mijn reet douwen. Maar niet voordat hij mijn zusje of mijn oude moeder ergens aan heeft laten zuigen.
En als ik ballen heb dan stuur ik hem mijn adres nu ik nog vingers heb, dan komt hij mij en mijn moeder wel even opzoeken.

Wat een zielig volk loopt er toch rond zeg. Wijze les kinders, nooit een match weigeren want het kan je je vingers kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eren... is een turkse naam en gezien de meeste turkse jongens nogal macho zijn (ik gelukkig niet :> ), vind ik het niet vreemd dat je zo'n reactie krijgt. Feit blijft natuurlijk dat hij een achterlijke gladiool is :z

Sommige mensen nemen spellen te serieus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ach, ik kan er wel om lachen. Hij zegt dat hij nu aan het kijken is wie mij allemaal kent op XBL omdat hij mij klappen wil geven.

Het stomme is, onze eerste ranked match heeft hij gewonnen, de tweede weigerde ik omdat ik even geen zin had in wéér een Ryu match dus ik heb ook geen idee waarom hij zich zo opwindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Blijkbaar een bekende speler van drakenslag. (aangezien deze vids worden geupload door een lid van drakenslag, en omdat hij tegen Ferdi speelt).

[ Voor 61% gewijzigd door FREAKJAM op 16-06-2011 19:04 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
tja, dat soort mensen zijn ook zielig, E-Hero om het zo maar even te noemen, ben blij dat ik daar niet zo heel veel last van heb gelukkig, zelfs niet met MvC3, gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik heb het ook heel weinig, zo erg nog nooit. Weleens de bekende cheap of gay berichtjes maar iemand die zich zo laat kennen, nee.

Ik hoop niet dat er vanavond een Turk van 2m in het vierkant voor me deur staat maar ik gok dat het allemaal wel mee zal vallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Eindelijk mijn eerste msg gekregen, en niet eens een echte hater. Wel domme amerikaan die naar mijn room komt in ranked. Vervolgens verliest meneer de tournament player en stuurt hij een message: "lag". Ik merkte bijna niks van de lag en we hadden 3 bars connection, redelijk uniek. Maarja, als je amerikaan kun je gewoon tegen andere amerikanen spelen, als je dat niet doet moet je niet vreemd opkijken dat je lag hebt...

En LOL @ KneoK 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Ik had gisterennacht een bad streak op ranked!!
Matches waarin ik steeds net niet de winst over de streep kon trekken 10 keer achter elkaar ofzo waaronder tegen onze eigen firlian, na een kleine time out ging het echter wel weer beter en won ik van veel goede tegenstanders waaronder ferdi's seth :D

ggs though firlian, je bison was weer lastig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:54:
Ach, ik kan er wel om lachen. Hij zegt dat hij nu aan het kijken is wie mij allemaal kent op XBL omdat hij mij klappen wil geven.

Het stomme is, onze eerste ranked match heeft hij gewonnen, de tweede weigerde ik omdat ik even geen zin had in wéér een Ryu match dus ik heb ook geen idee waarom hij zich zo opwindt.
Wat een retard. En aan zijn nick te zien is ie 2 jaar jonger dan ik.....dan ben je dus 32 of 33 en dan stuur je zulke berichten?! Als je een puber bent is het ook kansloos maar dan kan ik het nog een klein beetje snappen als je doordraait nadat eerder die dag je bent afgewezen door dat mooie meisje omdat je puistjes hebt ofzo.

En dan ook nog het waarom.....niet omdat je turbo gebruikt, of een lag switch of omdat je hem 3x tauntte.....maar omdat je weigerde te spelen? Man i get that all the time, en het mooie is dan, ik speel arcade met de invite mode. Mensen joinen me, en als ze nipt winnen of verliezen.......dan joinen ze weer, herkennen de nick en vluchten dan. Echt wtf. 8)7

De politie is al veel te druk met echt werk, maar eigenlijk zou je dit onder het mom van bedreiging gewoon moeten aangeven. Tevens abuse aangeven bij ms. Maar goed stel dat die knakker dan een ban krijgt ofzo, dan wordt ie nog gemotiveerder om 'echt' wat te doen. Met al het fijne nieuws wat je tegenwoordig hoort (wat natuurlijk ook moet komen om mensen kranten te laten kopen etc, maar das een hele andere discussie) zou me dat nog niet eens verbazen.

Nogmaals kansloos :/

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even apart omdat ik dat bovenstaande echt wil loslaten. Maar bleh, Juri is toch ook echt een dame met een handleiding. Ze heeft zeker tools (cartwheel spamming werkt al vrij goed tegen mindere spelers of mensen die hun alts pakken tegen me) maar die lage health. Die divekick die ik niet goed snap/kan inzetten. Haar mooie counter move waarvoor ik dingen wil/moet verzinnen. En......ze heeft geen HK. Ok natuurlijk heeft ze die wel, maar waarbij het bij Sagat en een groot gedeelte van de kast een prachtige makkelijke punish is op net niet point blank range, doet juri een soort van hop kick, die zo traag is dat je daarna zelf gepunisht wordt. BLEH.

Oh well, de bug stond nu zelfs al op eventhubs (beetje het nu.nl van de street fighter wereld..?) dus misschien krijg ik binnenkort mijn punten wel terug en dan BOOM free shining c achievement :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Zo, werd gisteravond even pijnlijk duidelijk dat ik alweer 2 maanden niet meer had gespeeld. Veel bijna gewonnen matches gehad, paar keer gewonnen, veel verloren. Ach, ja, hoort erbij. Van het weekend nog even flink trainen, kijken of ik mezelf weer een beetje op kan poetsen.

Ik merk wel dat ik een stuk relaxter speel, maakt mijn ervaring ook weer een stukje prettiger.

Ik heb gister een potje of 20 gespeeld, ik heb 1 Ken, 1 Fei gezien. De rest waren Onis en Evil Ryus. Evil Ryu kan ik wel makkelijk mee dealen, speelt redelijk als Akuma, dus ik weet wat ik mag verwachten. Oni daarin tegen, heeft een vreselijk irritante aanval (weet de naam even niet, maar dat hij recht op je af schuift zeg maar, met een flinke handmep, maar die kan ook als crossover gebruikt worden), ik weet nooit welke kan ik die op moet blokken :(

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Nice Emersion! Seth is echt een beest, ook al wordt er nu negatief om hem gepraat vanwege het "boosten".
Helaas heb ik ook last van hetzelfde probleem. Soms verlies ik echt veel matches achter elkaar voordat ik lekker speel.

Binnenkort tijd voor een endless battle? Ik zou toch wel eens graag tegen jullie spelen. Is het ok als ik jullie beiden toevoeg? @Firlian @Emersion

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik ben wel in voor een Endless battle, morgen avond zou ideaal zijn wat dat betreft :)

[Edit]Wat Emersion zegt, nodig me uit en ik kom an sich altijd wel. Zo heb ik ook altijd wel fun gehad met Roq.

[ Voor 40% gewijzigd door Nazanir op 17-06-2011 12:58 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Geen probleem freak.

Dit weekend ben ik echter niet thuis, maar je mag me altijd uitnodigen wanneer ik online ben, ik kom altijd of stuur meestal een bericht dat ik niet kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sagat schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:56:
[...]

Wat een retard. En aan zijn nick te zien is ie 2 jaar jonger dan ik.....dan ben je dus 32 of 33 en dan stuur je zulke berichten?! Als je een puber bent is het ook kansloos maar dan kan ik het nog een klein beetje snappen als je doordraait nadat eerder die dag je bent afgewezen door dat mooie meisje omdat je puistjes hebt ofzo.

En dan ook nog het waarom.....niet omdat je turbo gebruikt, of een lag switch of omdat je hem 3x tauntte.....maar omdat je weigerde te spelen? Man i get that all the time, en het mooie is dan, ik speel arcade met de invite mode. Mensen joinen me, en als ze nipt winnen of verliezen.......dan joinen ze weer, herkennen de nick en vluchten dan. Echt wtf. 8)7

De politie is al veel te druk met echt werk, maar eigenlijk zou je dit onder het mom van bedreiging gewoon moeten aangeven. Tevens abuse aangeven bij ms. Maar goed stel dat die knakker dan een ban krijgt ofzo, dan wordt ie nog gemotiveerder om 'echt' wat te doen. Met al het fijne nieuws wat je tegenwoordig hoort (wat natuurlijk ook moet komen om mensen kranten te laten kopen etc, maar das een hele andere discussie) zou me dat nog niet eens verbazen.

Nogmaals kansloos :/
Ach, ik denk niet dat er meer achter zit dan 'kijk mij eens stoere berichtjes kunnen sturen' en 'kut, ik maak blijkbaar geen indruk op deze knakker met mijn stoerdoenerij'. Ik bewaar de berichten nog wel even.

Ik heb hem wel een complimentje gestuurd omdat hij mij KneaK worst noemde, die vond ik erg origineel :D En ik ben zelf de 30 ook al voorbij en niet zo'n druktemakertje meer als vroeger. Als je je op je 33e nog zo voor joker wilt zetten, leef je dan maar even lekker uit.

Back to more important business, damn die Juri bug zuigt zeg. Helemaal omdat je er de afgelopen tijd zoveel moeite voor hebt gedaan om door alle karakters heen te racen. Ik ga vanavond ook nog maar eens kijken hoeveel karakters ik inmiddels op C heb, volgens mij een stuk of 20. Ik hoop dat SSFIV ranked de komende periode nog een beetje druk blijft, ik vind het wel leuk om zo nu en dan nog eens een karakter naar C te helpen maar om nu helemaal opnieuw te beginnen in AE is me iets teveel van het goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Emersion schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:33:
ggs though firlian, je bison was weer lastig :D
Waren leuke potjes, vind het altijd wel leuk om tegen je vega te spelen.
Ik zat nog te overwegen een opmerking te plaatsen over het feit dat het niet helemaal lekker ging omdat je nogal wat punten kwijt was geraakt in de tijd tussen onze 1e en 2e match :P

Ik heb het zelf ook al 2 of 3 avonden gehad met AE, dat ik gewoon bijna alle matches net verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:00
Zijn er btw nog mensen van psn die AE hebben? Heb het idee dat het voornamelijk xbox360 users zijn in dit topic:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW AE=broken ik ben gekapt met AE jmmr maar helaas :(.
De twins zijn gewoon te sterk + Yang heeft een wake up glitch :S.
YouTube: ‪SSF4AE Yang wake up glitch #1‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
P-Nut: ben zelf nu nog bezig even met Infamous af te maken, maar op PSN ben ik JimmyMcWeakSauce, kunnen we eens wat potjes spelen ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 20:34
P-Nut schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:43:
Zijn er btw nog mensen van psn die AE hebben? Heb het idee dat het voornamelijk xbox360 users zijn in dit topic:P
Ja voeg me maar toe, Moootje. Ben zowel Live als PSN actief.

Btw Yun en Yang vind ik juist een toffe toevoeging, lekker snel en geen turtle effect meer, het is weer wat anders.

[ Voor 17% gewijzigd door M0otje op 18-06-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:52:
BTW AE=broken ik ben gekapt met AE jmmr maar helaas :(.
De twins zijn gewoon te sterk + Yang heeft een wake up glitch :S.
YouTube: ‪SSF4AE Yang wake up glitch #1‬‏
Yang is prima zoals hij is, weinig op aan te merken, Yun zijn Super meter "growth" mag wel wat naar beneden, maar hij is zeker niet vergelijkbaar met Vanilla Sagat. Het enige waar ik echt een hekel aan heb, is die divekick, die is echt bizar snel voor mijn gevoel. Echter, met divekick spammers kan je gewoon AA spammen, leren ze het vanzelf af.

Jammer dat je om deze reden stopt met AE, zeker omdat men nog lang niet alle ins en outs van de nieuwe characters kent. Zo heb ik zelf namelijk het meeste moeite met Oni. Maar is enkel een kwestie van oefenen. De glitch is wel vervelend, maar ik vertrouw erop dat Capcom hier wat aan doet, maar AE is zeker niet broken. Maarja, moet je verder zelf beslissen.

In ander nieuws, mijn Akuma ging zwaar ruk sinds AE. Terug gegaan naar Ryu, bam, overwinning op overwinning. Paar mooie gevechten gehad (Ex Tatsu in een hoek -> U1, feels good man), Ryu voelt beter na AE, maar dat kan ook helemaal aan mij liggen, hij is weer mijn main nu in ieder geval. Had ook nog wat MS puntjes rondslingeren waar ik niets meer mee deed, dus heb ik ook de Super en Ultra Shoto custom packs gekoopt, ziet er toch wel leuk uit als ik eerlijk ben :)

Vanavond ben ik als het goed is weer online, ik ben dan helemaal in voor wat Endless Battles voor wie zin heeft.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de divekicks vind ik het ook irritant dat de twins makkelijk aan de andere kant van het scherm palm kunnen spammen voor ex meter. Hierdoor wordt je bijna gedwongen om naar ze toe te gaan zelfs wanneer je een grote voorsprong hebt. Ik vind Yang trouwens (bijna) net zo goed als Yun, alleen is hij misschien wat moelijker te mis/gebruiken waardoor je nog niet zo een hekel aan hem hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yun: palm spam kan je niet afstraffen met fireballs (tenzij je EX gebruikt of 2/3-hit red fireball met gdlk timing), EX lunge punch is fucking +1 ON BLOCK en hij bouwt EX op als een gek.

Ja heel gebalanceerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ja die palm is irritant, omdat hij meter bouwt als een gek. Daar hoor je mij dus ook over klagen, maar er zijn genoeg andere moves bij andere characters die ook +1 zijn on block of anderzijds safe zijn. Als we eenmaal weten hoe Yun/Yang werken, zullen ze makkelijker te counteren zijn. Als je nu dus weet dan Ex Lunge +1 on block is, weet je dat je deze niet meteen moet proberen af te straffen.

Het is natuurlijk makkelijker ergens over te zeuren, dan je aan te passen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft natuurlijk niet op knoppen te drukken, maar in een game waar aanvallen toch de overhand heeft is het een makkelijke move om in het gezicht van je tegenstander te komen (volgens mij zijn er maar weinig moves die je op deze manier frame adv geven, zelfs Fei's ex cw is +0). Verder is het meer een combinatie van alle opties die Yun heeft. Als je besluit om te blokken omdat hij frame adv heeft dan kan hij je verder onder druk zetten / gooien / command grab / overhead en als hij je per ongeluk raakt dan is het meteen super/ultra.

Het is zoals gezegt een combinatie van en niet alleen deze move wat hem sterk maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik ben het er zeker mee eens, dat Yun sterk is en goede tools heeft om druk te zetten, daar zal ik dan ook niet over in discussie gaan. Maar ik vind het jammer om te lezen dat iemand het spel stopt omwegen Yun/Yang. Misschien dat ze wat tweaks nodig hebben hier en daar, maar ik heb verder niet echt zulke problemen met ze gehad online.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 20:34
Ipv te praten over dat het niet gebalanceerd is, kun je maybe beter bedenken hoe het beste kan aanpakken. Niets is perfect, maja beetje extra werk en investeren in de matchups is toch geen probleem?

blackninja is altijd zo geweest, geloof me hij pakt het spel weer gelijk op, was destijds ook met Vanilla sagat :P

Ono (producer):

Will there be a patch to rebalance God Yun in SSF4AE. Please Ono, we beg you! — Ganem19

Ono: If can I have chance, I'll be continue tuning. ;)

I think we would all like annual rebalance of SSF4 Arcade Edition via DLC. — FletcherBentley

Ono: It's so fast. I can't get approval from official Capcom. ;D

Why do you need approval to fix a game you released with imbalance? — Bfire0

Ono: I don't have Research and Development cost (money)... ;(

The problem isn't that Yun/Yang are too good it's that most of the cast got nerfed too much from SF4 -> Super -> AE! — tempusrob.

Ono: I try to catch up some opinion because I think Tool is everyone's.
link

[ Voor 79% gewijzigd door M0otje op 18-06-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ook wel zin om mee te doen.....maar ik denk toch dat ik 'just in case' even punten ga grinden met Juri. Als ik die achievement heb, dan is tie gewoon veilig. Als ik 'opeens' mijn punten terugkrijg dan wordt de achievement misschien niet getrigged :o

@naza
pro pappa tip, niet spelen als je kindje op de grond naast je aan het spelen is, je denkt 'oh ze vermaakt zich prima' dus ik kan wel even spelen...........maar het kan snel omslaan die stemming, als je dan opeens een huilende dame naast je hebt is het lastig om je te concentreren op die matige Ken tegenover je :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik speel ook eigenlijk alleen maar 's avonds als hij al op bedje ligt, tot nu toe geen problemen mee gehad. Het mooie is dat een match maar een paar minuten duurt, dus ik kan altijd stoppen als ik wil.

Meestal ligt hij overdag in de box, ik laat me niet makkelijk afleiden als hij wat ligt te mopperen ofzo, tot nu toe gaat het erg goed allemaal, Hayden is een makkelijk kind. Wilt niet zeggen dat het altijd zo blijft, maar ik heb niet echt te klagen :)

@M0otje:

Je verwoord het zoals ik het denk. Het is makkelijk ergens over te zeuren, ipv je spel er enigzins op aan te passen. Als je weet dat Yun heel veel druk kan zetten, speel ik gewoon wat terughoudender, wacht ik op een mooie opening om het af te straffen. Die uppercut/air kick zeg maar, is een hele mooie. Omdat Yun zoveel druk zet, merk ik dat het met Ryu ook erg makkelijk is om hem in de hoek te zetten: Hij zet druk op mij, ik sta met mijn rug in de hoek -> throw -> hij staat in de hoek en dan een Ex Tatsue -> U1 voor een Ultra Finish win, mag niet klagen dan.

Punt is, wacht geduldig af, zoals je tegen Zangief speelt, kan je niet tegen Yun spelen, maar je speelt ook weer anders tegen een Ken. De moeilijkheid met de nieuwe characters is, dat je moet leren hoe ze vechten, en tegen ze kan vechten. Zoals ik al eerder zei, vooral Oni geeft mij de meeste problemen op het moment, vanwege die horizontale slash die hij kan, die kan namelijk als crossover gebruikt worden en ik nooit weet of die voor of achter zal raken en hoe deze dan het beste te punishen.

Makkelijkste tot nu toe lijkt erover heen te jumpen, maar word lastig als mijn tegenstander dit anticipeert.

Ik vind mijn alternatieve 2 en 3 costumes voor de Shotot's wel erg nais moet ik zeggen :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ik heb ook nog weinig issues met Yun/Yang spelers gehad. Maar dat komt vooral omdat ze dom spelen en telkens die dive kick willen doen, dat werkt gewoon niet tegen Bison (Standing HK).

Eerlijk gezegt denk ik dat tier lists op het niveau waar de meesten van ons op spelen niet erg relevant zijn. Als ik verlies dan is dat bijna altijd omdat de speler beter is dan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Het gaat weer ietsje beter hier. Zit bijna op 4000BP met Dee Jay en 1000PP. #1 Dee Jay van .nl en #7 van .eu haha :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
ik ben nummer 1 sakura van NL met bp en nummer 7 van eu:P

maarja pp gezien is het niet echt veel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Laatst online: 27-04-2024
Zo, ik heb na 5 weken eindelijk weer m'n PS3 aangezet, meteen AE gedownload.

De meeste mensen van hier heb ik al in mijn lijst, maar zo niet, hook me up: OmePee

Overigens raad ik het af om ranked matches te spelen tegen B100_nl. Ik speelde net mijn eerste ranked match tegen hem (dus mijn PP e.d. waren nog 0, verlies van zijn kant zou pijnlijk geweest zijn). Eerste ronde perfect, tweede ronde aan het winnen, daarna gedisconnect. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aryawn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:57:
Zo, ik heb na 5 weken eindelijk weer m'n PS3 aangezet, meteen AE gedownload.

De meeste mensen van hier heb ik al in mijn lijst, maar zo niet, hook me up: OmePee

Overigens raad ik het af om ranked matches te spelen tegen B100_nl. Ik speelde net mijn eerste ranked match tegen hem (dus mijn PP e.d. waren nog 0, verlies van zijn kant zou pijnlijk geweest zijn). Eerste ronde perfect, tweede ronde aan het winnen, daarna gedisconnect. :|
Ja want stel je voor dat hij zou verliezen! :o En al helemaal van een 'n00b' (lees: 0 PP) :X Dat is echt het einde van de wereld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
zometeen ook norcal stream die up gaat, kijken of het wat soeps is :D

http://nl.twitchtv.com/iplaywinner is de stream :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Jeuj, gister avond heerlijke sessie gehad, zomaar de Fivepeat achievement gehaald, daarna weer meteen verloren, maar ben zeker wel tevreden :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Fivepeat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

5 overwinningen achter elkaar. Ja ja, niet echt speciaal, maar voor een SSF4 noobje als mij wel nais :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
ach, met geluk had ik die tenpeat een van de eerste dagen, gewoonweg geluk gehad met tegenstanders geloof ik :D
moet die 10 victories in endless battle ook nog es halen, maar das gewppn moeilijk zonder afspraken enzo XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja wat is de waarde van zo'n achievement als het afgesproken werk is? De beide 10peats worden zeer lastig maar als ik ze haal dan ook 'echt'

Had net trouwens een draw game. Nog niet veel eerder gehad. En nu op 2/3 met Juri. Almost there....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Zucht, weer gedropped naar 500PP. Gewoon mijn eigen schuld. Heb teveel problemen nog met de executie van Dee Jay zijn U2, en dat wordt hard afgestraft. Valt me ook op dat als je laat op de avond speelt (tussen 23:00 en 0:00 NL tijd), dat je veel betere spelers tegenkomt online.

Het is me trouwens wel gelukt om een combo into U2 te doen, was wel tof dat het online lukte :)

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 20-06-2011 13:20 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is binnen. Shining C dus.
Anticlimax omdat ik na een winst vs een dj op 945 stond maar toen een 5 game losing streak had ingezet vs dezelfde dj. Wel steeds close...maar toen kwam flowchart ken...dacht dat ie maar 50 waard zou zijn maar niet dus....

*insert achievement get geluidje*

Ben er nu toch wel blij me, maar op het moment zelf was ik vooral mezelf dood aan het irriteren dat ik net steeds de verkeerde optie koos bij die dj (en ook zwaar voorspelbaar speelde omdat ik moe was en die @#$ achievement gewoon klaar wilde hebben :*))

[ Voor 43% gewijzigd door Sagat op 22-06-2011 09:45 . Reden: Post wat verduidelijkt ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik deel je pijn Freakjam, ik ben laatst ook zo'n 500 PP kwijt geraakt, maar gewoon omdat ik zelf echt slecht speelde. Slechte exicutie, nam mn rust niet, etc. Uiteindelijk nog wel een paar potjes kunnen winnen voor ik ermee stopte.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Sagat schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:50:
Hij is binnen. Shining C dus.
Anticlimax omdat ik na een winst vs een dj op 945 stond maar toen een 5 game losing streak had ingezet vs dezelfde dj. Wel steeds close...maar toen kwam flowchart ken...dacht dat ie maar 50 waard zou zijn maar niet dus....

*insert achievement get geluidje*

Ben er nu toch wel blij me, maar op het moment zelf was ik vooral mezelf dood aan het irriteren dat ik net steeds de verkeerde optie koos bij die dj (en ook zwaar voorspelbaar speelde omdat ik moe was en die @#$ achievement gewoon klaar wilde hebben :*))
Gefeliciteerd!!! na de challenges toch de moeilijkste (tijdrovendste) achievement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
heh, vandaag is wat lopen klooien met oni, toch best leuke tools op zich, die forward hard kick is best wel ok :D
moet alleen die footdrop lkomt er bij mij met combo's iets te traag uit, tenminste de medium en hard, light is het snelst dus die linked vaak wel goed genoeg. maar die combo's van desk lukken me nog niet XD slashes naar forward airdash naar ex air tatsu naar ultra, nah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:07
Woop woop :P
Ik heb net na een kleine 70 online matches mijn eerste online potje gewonnen :)
De eerste 64 battle points verdiend, maar die waren 3 potjes later weer weg...

Ook geprobeerd Arcade Mode met Viper uit te spelen, maar na dat ik na 7x eindelijk langs Chun-li was gekomen kreeg ik bij Seth keer op keer niet meer dan de helft van z'n leven eraf....
(en ik speelde nog wel op easiest)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
LOL c.viper is ook wel de moeilijkst character uit de game samen met Makoto:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"A new challenger has arrived!"

Somewhat... ooit... hopelijk... :F

Want! Vooralsnog bak ik er niets van, ben het even met bovengenoemde Makoto aan het proberen.
Haar moves zijn aardig goed uit te voeren, qua toepassing moet ik er nog te veel over nadenken
maar hopelijk komt daar later nog verandering in.

Bij haar Trial kom ik niet verder na nummer 14.
Nummer 15 vraagt een EX Focus cancel te doen als stap twee van drie en daar houdt het
voor mij toch echt op merk ik na vele pogingen. Ook heb ik nog steeds moeite om Arcade op medium
uit te spelen, het lukt wel, maar makkelijk is het niet voor me. |:(

Ik vraag me dus af, is wat ik bv van een Makoto nu kan uitvoeren genoeg is om met haar
een aardige tegenstander te zijn. Of moet ik dan toch echt minimaal door alle trials heen komen
en dat goed kunnen toepassen in een gevecht om ooit wat tegenstand te kunnen bieden?

Zou mijn gamertag "anOddBoy" aan de PS3 player list in de first post toegevoegd kunnen worden aub?
En zijn er spelers die graag een verloren schaap als ik zo nu en dan online eens zouden
willen "scholen", would be greatly appreciated?!

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zou me niet zoveel aantrekken van de trials, het is leuk als je er doorheen komt, maar niet essentieel. Ik gebruik misschien net 1 of 2 combo's uit de trials, de rest is toch meer je eigen strategie. Vooral veel anticiperen, bespeel je tegenstander in plaats van de charachter. Leer je matchups, en weet de sterke maar vooral zwakke punten van je eigen charachter.

De game vergt veel oefening en vooral discipline, kies een charachter die je goed in de hand ligt, houdt je verder niet met andere charachters bezig als je deze charachter nog niet mained. Oefenen, Oefenen, en matchups bekijken.

Hier kan je aardig wat mooie matches van makoto vinden. Ik voeg je wel toe, speel zelf ook niet de meest sterke charachter ( Juri ) maar juist meer reden om andere te verbazen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:01:
"A new challenger has arrived!"

Somewhat... ooit... hopelijk... :F

Want! Vooralsnog bak ik er niets van, ben het even met bovengenoemde Makoto aan het proberen.
Haar moves zijn aardig goed uit te voeren, qua toepassing moet ik er nog te veel over nadenken
maar hopelijk komt daar later nog verandering in.

Bij haar Trial kom ik niet verder na nummer 14.
Nummer 15 vraagt een EX Focus cancel te doen als stap twee van drie en daar houdt het
voor mij toch echt op merk ik na vele pogingen. Ook heb ik nog steeds moeite om Arcade op medium
uit te spelen, het lukt wel, maar makkelijk is het niet voor me. |:(

Ik vraag me dus af, is wat ik bv van een Makoto nu kan uitvoeren genoeg is om met haar
een aardige tegenstander te zijn. Of moet ik dan toch echt minimaal door alle trials heen komen
en dat goed kunnen toepassen in een gevecht om ooit wat tegenstand te kunnen bieden?

Zou mijn gamertag "anOddBoy" aan de PS3 player list in de first post toegevoegd kunnen worden aub?
En zijn er spelers die graag een verloren schaap als ik zo nu en dan online eens zouden
willen "scholen", would be greatly appreciated?!

:X
haha, je mag me toevoegen @ JimmyMcWeaksauce, en ik ben ook niet de meest geweldige speler ever. Main zelf Guile maar ben bezig met Oni wat te leren en dat gaat imo toch het beste online tegen andere spelers. moet zeggen dat training ook wel goed werkt hoor voor je links maar sommige komen er gewoon niet lekker uit :P maar dat kan liggen omdat ik een pad warrior ben en geen stick heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

P-Nut schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:06:
LOL c.viper is ook wel de moeilijkst character uit de game samen met Makoto:P
Mwa, voor mijn gevoel is C. Viper niet bijzonder moeilijk. Ze heeft niet veen BnB combo's ofzo, en met wat timing kan je verschillende specials wel aan elkaar linken. Als je toch als beginneling met haar gaat spelen, zal het tegen slechte tegenstanders best goed gaan, want an sich is die elektro punch en flame kick erg goed. Moeilijker word het, als je de Flame Kick gaat Super Jump Cancelen zo dat het cross-overed en het cancelen van Seismic Slam om reacties uit te lokken en te bestraffen met Flame Kicks bijv.

Dat is op zich eigenlijk wel goed te doen met wat oefening, alleen het Super Jump cancelen vind ik het moeilijkst, maar dat is persoonlijk. Maar Viper heeft geen echt moeilijke strings ofzo om te leren, execution is wel heel belangrijk bij haar.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik zal het eerst eens met andere chars proberen dan.
Tot nu toe heb ik alleen Gen vrijgespeeld (originele SF IV)
Kijken of andere chars beter te doen zijn.
Ik ga ze eerst stuk voor stuk in de challenge mode proberen om aan ze te wennen.
Bij de meeste chars ben ik ook nog niet verder dan de 4e challenge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Gister leuke pot gehad tegen #44 Gouken en uiteindelijk ook gewonnen. Zal hem eens proberen op te nemen. Je ziet me dan ook weer wederom falen als ik een U2 probeer uit te voeren. Gelukkig werd ik niet afgestraft :P

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een blaar op me duim verder, maar heb gisteren Adon een itty bitty beetje onder de knie gekregen.
Merkte dat veel van zijn moves, ook in de Trials goed te doen zijn voor me.
Ik hield het warempel goed vol met en heb in een online match niet meteen een grandioze beatdown ontvangen van mijn tegenstander, dus dat zegt iets :P

@ Akaendra/JimmyMcWeaksauce : Tof! Bedankt, ik zag dat je me had toegevoegd inderdaad maar was net zon 90 minuten te laat helaas. Gebruik zelf ook een Pad en hij bevalt best moet ik zeggen. Ik kijk uit naar de les, tegen een Guile of Oni! Oni lijkt me ook een indrukwekkend en goed karakter, visueel spreekt hij me ook zeer aan en zijn moves waren ook goed te doen kon ik opmaken uit een korte speelsessie met hem.

@ Destianto : Dat klinkt gelukkig hoopvol haha! Moet zeggen dat ik inderdaad zoals je zegt toen ik het geleerde met Adon, zijn moves, specials en combo's gewoon wat slimmer toepaste in een match en goed op me block lette het me inderdaad al een stuk beter af ging. Zoals je ook zegt merk ik dat het inderdaad verstandig is om wanneer je een klik hebt met de move-set of een bepaald karakter even daarmee te blijven volhouden, met wat meer geduld ben ik een stuk verder gekomen gisteren. Bedankt voor de link, het is echt handig om zo te kunnen zien wat een speler uit een dergelijk karakter kan halen, daarmee kan ik wat researchen wie van de karakters mij eventueel goed zou kunnen liggen. Ook tof dat je me toevoegd, misschien een idee om bv samen met McWeaksauce een keer een Endless te starten?

Let the lessons begin ?! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
haha, is goed, maar zo goed ben ik nu ook weer niet, destianto is van een hele andere orde dan ik, magoed, zal wel eens tegen je spelen met Guile, Oni ben ik zelf nog wat aan het leren maar dat gaat al redelijk goed, zit tenminste weer boven de 500PP XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emersion schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:18:
Gefeliciteerd!!! na de challenges toch de moeilijkste (tijdrovendste) achievement!
Thanks! Ik denk dat met mijn skill level de beide tenpeats de lastigste zijn. In de AE ranking sta ik voor zover ik het snap gewoon weer onderaan (of kijkt de matchmaker toch ook naar de super cijfers?), dus de normale 10peat zo moeten kunnen met wat geluk, maar endless, als ik lobbies join waar ik mensen versla schoppen ze me er uit, en met andere lobbies zitten er vaak net te veel grote vissen....en afgesproken werk vind ik dus ook niet leuk. (misschien een soort van lite optie doen, dat we het elkaar gaan gunnen door alleen random te doen in endless ofzo, daar heb ik nog wel vrede mee.....sorta kinda :P )

Maakt me verder ook niet uit, ik ben zeker geen achievement hunter. Shining c vond ik een leuk concept omdat je met iedereen aan de bak moet en omdat ik dus echt niet wist of ik bij Sagat ging blijven en zo dus geforceerd iedereen ging proberen.
Maar aan de andere kant vind ik zeker leuk om 'met een doel' te spelen. Probleem is gewoon dat van de dingen die ik nu nog te doen heb, er veel grind werk inzit. Create 30 teamlobbies?! Ik snap precies waarom ze dat gedaan hebben (team play stimuleren) maar die heeft echt een lage prio.
Trials is natuurlijk leuk omdat het zo moeilijk is, maar dat wordt ik soms zo moe van (ook hier helpt mijn skill level niet mee).
Ik ga denk ik de AE achievements doen, omdat die reletief snel te halen zijn.

Maar waarschijnlijker is dat ik even een kleine sf pauze inlas. Heb echt nog veel spellen waar ik ook (meer) tijd in wil stoppen. Zit er zelfs aan te denken om misschien is serieus met een cod of bbc te gaan meedoen. Gewoon om die scene is te ervaren (mensen die excellent adventures kijken weten misschien nog een mooie quote van mike ross hierover 8) )

@anoddboy
Heb je erbij gezet

@naza/viper
Viper haar specials zijn goed, maar haar normals houden niet over. Dus als je haar probeert te spelen op een 'normale' manier ga je veel verliezen. Daarnaast heeft ze lage health en is haar ultra niet eenvoudig in te combo-en.
Het voordeel was altijd dat veel mensen de match up niet kende, maar met wolfcrone, latif en misschien nog wel andere pro's is dat nu anders. En inderdaad, je moet heel goede execution hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 24-06-2011 11:25 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Er komen alweer nieuwe pakjes aan:
http://www.eventhubs.com/...-alternative-costumes-11/
Ik vind die verwilderde versie van Evl Ryu met z'n grote bos haar maar een beetje nep :+

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 24-06-2011 11:48 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik ben niet echt onder de indruk van de nieuwe pakjes. De 2e Evil Ryu, lijkt een beetje op Alternate 2 van gewone Ryu. Die van Oni zijn vrij simpel, en de twins worden bakkers/sporters, ook niet bijzonder orgineel meer. Emo Evil Ryu is al helemaal een ramp.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn inderdaad maar matig, wat helaas vaak het geval is.
Weinig karakters hebben naar mijn mening gave DLC gehad. Had het geen slecht systeem gevonden als de Tekken 6/Virtua Fighter 5 customization er in zat. De karakters blijven dan toch nog herkenbaar, maar je hebt wel wat meer vrijheid om in stijl kont te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Er zijn wel wat mooie DLCs geweest, die van de Shoto's zijn op zich wel aardig (heb ze beiden binnen gehaald, geen spijt van!), Cammy heeft een paar gave costumes om maar wat te noemen.

Ik weet niet of ik het systeem van Tekken 6 wel of niet leuk vind. Het is natuurlijk an sich, geweldig dat je items vrij kan spelen, en dan je character aankleden zoals jij goed acht. Veel vrijheid en diversiteit. Echter, het word wat onoverzichtelijk. Bijv, Blanka met dat grote ronde ding op zijn rug (alternate costume), vind ik persoonlijk erg hinderlijk, omdat hij zoveel ruimte inneemt, en ik een vertekend beeld in mijn hoofd krijg qua hitboxes.

Dus beetje in het midden wat mij betreft, zelf customisation.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin deze week ook weer met spelen omdat AE weer te krijgen is. Voeg me toe: ImmovableMind (PSN) - ik kan wel wat oefening gebruiken.

Wie hebben jullie momenteel als main?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik weet dat het voor jullie flink graven is, maar heeft er iemand tips voor de normal trials lvl3 van Chun-li (SFIV)?
De move die ik niet voor elkaar krijg is de jump-HP-HP-3 down MK.
Waar zit 'm de timing? Doe je pas 2 HP als je in de lucht bent of doe je die op het moment dat je net gaat springen? De 2 HP lukken wel, maar ik ben altijd te snel weer op de grond om ook nog de 3 down MK te doen.
De rest ben ik een beetje mee bezig, kom bij de meeste tot aan de 4e set trials.

De time trials en survivir mode heb ik maar even gelaten voor wat het is, level 4 of 5, verder kom ik niet. En dan moet ik er nog minstens 12 of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde gister nog even 'vanilla' in mijn 360 doen en even naar die trial kijken (dacht ook dat ik alle easy trials gehaald had) maar ik was bezig met 10peat (gekomen tot 8 ) en arcade uitspelen met oni (maar wel met een credit, tot Seth gekomen) en even mp wat potjes gedaan tegen lawshadow, die hier ook wel is gepost heeft. Kansloos 5 - 0 verloren, gast heeft een enge Rog. Blij dat ik nog 2 ronden heb gepakt.

Er zijn trouwens genoeg guides te vinden voor de trials, zowel video waar je ziet wat je moet doen, als tekst waarin mensen die timing van de inputs uitleggen.
Misschien lukt het vanavond wel :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
zit even shadowloo showdown stream nog te kijken (is in australia, finals van AE nu bezig)
Mike Ross over Mago 2-1, tering spannende games waren dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AE is net afgelopen:

http://www.justin.tv/shadowloohq/popout

Poongko's Seth heeft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Woei, mijn honderste overwinning geboekt gisteren!

Ik probeer wat minder na te denken bij wat ik doe, wat minder op gevoel. Gaat lang niet altijd goed, maar hoe minder ik me druk maak om wat en hoe ik het doe, en gewoon probeer te doen wat ik denk te moeten doen, gaat het best lekker.

Ik moet echt wel een paar avondjes puur mijn exectution oefenen. Ik had een maar uber momenten om iemand te straffen (Yang die een random ultra deed, sprong over hem heen) en ik kon mijn U1 in zijn rug doen, echter kwam er een EX Uppercut uit geen ramp ofzo, want ik won wel, maar mijn execution laat soms gewoon nog te wensen over.

-

Pagina: 1 ... 47 ... 62 Laatste