Hallo met Tim
zeg maar wnr je wilt. Ik kan hele weekend. Zullen we morgen rond 19.00 ?Pkunk schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:10:
Mootje heb jij tijd dit weekend? Ik heb het wel druk, maar als ik het op tijd weet kan ik elke dag wel ergens..
Moet lukkenM0otje schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:42:
[...]
zeg maar wnr je wilt. Ik kan hele weekend. Zullen we morgen rond 19.00 ?
Hallo met Tim
anders zondag ergens?
reminder: maandag moeten alle 1e ronden gespeeld zijn
[ Voor 17% gewijzigd door Sagat op 02-04-2011 10:40 ]
10 second ninja DONE
Kan het bij nader inzien ook morgen 12:00 of anders 's avonds? Ik heb per ongeluk allemaal bier gedronkenM0otje schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:42:
[...]
zeg maar wnr je wilt. Ik kan hele weekend. Zullen we morgen rond 19.00 ?

Hallo met Tim

Ik ben de filmpjes van Vesperarcade maar eens gaan kijken en ben met een opzetstuk gaan spelen (lees wasmand). Ik kan mijn stick hier netjes opzetten, waardoor hij veel stabieler staat, dus makkelijker speelt.
Ik heb in de trainingstage een beetje geoefend met FADC en dit gaat steeds beter. In combinatie met de hadoken motion heb ik m wel onder de knie, met de shoryuken motion is het een stuk moeilijker om deze te cancelen in een ultra van Ryu bijvoorbeeld. Waar ik ook heel erg moeite mee heb, is om de motion's te maken met mijn stick als ik aan de linkerkant van het speelveld sta. Als ik rechts sta, lukt mijn ultra altijd, maar andersom niet. Iemand tips om hiermee te oefenen?
Ben wel vol gaan houden met Dan en ben weer gesteven naar 800PP en ben inmiddels voorbij de 2500BP.
is everything cool?
Tipje om shoryu's te focus cancellen is om gebruik te maken van buffering. De eerste move voor een shoryu is forward, die kun je gebruiken als buffer voor de eerste forward van je focus cancel, dat wordt dus iets als forward, down, downforward+punch, focus+forward, als je dit snel genoeg doet dan fadc je uit de dragonpunch en heb je maximale frames om je ultra te doen. Aan de timing zul je moeten werken maar als je het eenmaal in de vingers hebt dan is cancellen vanuit een shoryu een stuk makkelijker. Het enige waar je op moet letten is dat de eerste forward van je shoryu echt vanuit een neutral position komt en je geen shortcuts gebruikt voor de shoryu.FREAKJAM schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:19:
lol Pkunk"perongeluk"
Ik ben de filmpjes van Vesperarcade maar eens gaan kijken en ben met een opzetstuk gaan spelen (lees wasmand). Ik kan mijn stick hier netjes opzetten, waardoor hij veel stabieler staat, dus makkelijker speelt.
Ik heb in de trainingstage een beetje geoefend met FADC en dit gaat steeds beter. In combinatie met de hadoken motion heb ik m wel onder de knie, met de shoryuken motion is het een stuk moeilijker om deze te cancelen in een ultra van Ryu bijvoorbeeld. Waar ik ook heel erg moeite mee heb, is om de motion's te maken met mijn stick als ik aan de linkerkant van het speelveld sta. Als ik rechts sta, lukt mijn ultra altijd, maar andersom niet. Iemand tips om hiermee te oefenen?
Ben wel vol gaan houden met Dan en ben weer gesteven naar 800PP en ben inmiddels voorbij de 2500BP.
Wat betreft het links/rechts op het scherm probleem, ik denk dat het enige wat je kunt doen is in training mode de ene ultra na de andere eruit te gooien en proberen je stick op een andere manier vast te houden, kijken wat beter bevalt. Ik merk zelf dat ik mijn stick net iets anders vasthoud als ik links sta omdat ik ook altijd moeite heb met dubbele fireball motions aan die kant.
Dit is een erg leuk filmpje van Machinima waar een boel verschillende manieren van het vasthouden van je stick wordt gedemonstreerd: YouTube: Super Street Fighter IV: How to Hold an Arcade Stick with Behrudy (SSF4 Gameplay/Commentary), deze is wat minder entertaining maar de uitleg is ook heel duidelijk: YouTube: Learning to use an arcade stick 101
Ik zal dadelijk nog even mijn SSFIV disc in de box stoppen om onze matches van gisteren op te nemen.
Misschien als ik niet zoveel bier op had dat ik nog een ronde tegen Sagat had kunnen pakken, maar tegen Adon was ik gewoon kansloos

Hallo met Tim
Akuma mirror match
Eind eerste ronde besloot mijn broertje voetbal te gaan kijken via een p2p stream die de upload volledig benut en dus het hele netwerk bijna plat legt.

Hij heeft dus even een paar minuten van zijn wedstrijd moeten missen, toen ik daar achter kwam...
[ Voor 19% gewijzigd door firlian op 02-04-2011 19:59 ]
Eerste match:
Tweede match:
I do love them headbutts
Ik zat wel te balen, het leek alsof ik tegen gehouden werd om over jouw u1 te springen, maar jij sprong er wel gewoon overheen
-
En helaas ben ik bijna de hele zondag weggeweest. Ik zwengel zo de box nog wel even aan om te zien of je online bent.Emersion schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:30:
Ik weet niet of ik dan nog gasten heb, komen een aantal mensen bij me om fct-psv bij mij te kijken , maar geen idee wanneer ze weg gaan. Zondag moet wel lukken.
[ Voor 54% gewijzigd door Sagat op 03-04-2011 20:05 ]
10 second ninja DONE
2-1 voor mij. Ik had het moeilijk:)
Ik heb me dit tournooitje zowaar wel een beetje ingespeeld met de kale man en het heeft zijn vruchten afgeworpen. Verder zal ik de eerste zijn die toegeeft dat ik ook veel mazzel had met random tiger uppercuts etc.
Daarnaast heb ik nog steeds mijn 2 grote problemen, 1 is dat als ik een hit maakt ik geen combo in mijn hoofd en of vingers heb zitten om schade te doen, en 2 dat ik gewoon als er ook maar enigsinds iets van wedstrijd druk op me staat (lees op dagen die op een g eindigen) ik het een goed idee vind om mijn ultra alvast te bufferen om bij een actie of fout van de tegenstander gelijk te kunnen toestaan. Niets mis mee op papier, maar in de praktijk komt die ultra er nogal vaak wel uit als de tegenstander niets doet. Ultra waisted en tegenstander kan punishen.
En speciaal tegen chun li moet ik ook is onthouden dat je er met een keer blokken niet bent en die 2 klap ook moet blokken, of gewoon eerder die aa eruit vuren.
Verder had ik ook een paar keer net mijn fwd high kick verkeerd getimend, als die connect volgt de ultra meestal ook wel, maar ze waren net mis steeds terwijl je wel dan sprong. Wsl karma voor de random tu's die wel connecte
Leuke potjes erna ook, mijn ryu had vega zowaar nog in de buurt van knock out. En ja het leek me wel leuk om vega vs sagat te doen als afsluiter, maar ik denk dat ik idd vooral tegen vega aanloop tegens sagats traagheid dus ik had toch al niet veel hoop in een goed einde. Blanka is ook een angstgegner van me dus die was een waardig vervanger.
@tourney
Bracket ook bijgwerkt dus morgen fris en vrolijk met ronde 3 starten.
Freakjam kan jij 's avonds tussen 21.00 en 22.00? das door de week mijn beste tijd.
@kneok
woah! Ik dacht dat jij aan het kiezen was tussen akuma en cammy, hah shows how much i know
10 second ninja DONE
Is wel wennen maar het werkt goed!
Krijg alleen de medium punch into banishing flat van Zangief niet voor elkaar (normal trial 3).
Komt die zo strak qua timing of zo?
Ik doe 'm echt snel, maar hij telt 'm niet...
(edit: las ergens dat je tijdens de MP forward moet blijven drukken en daarmee de banishing flat in moet zetten. Ga 'm proberen!)
*weet iemand wat het nut is van knoppen op de arcade stick een turbo-functie toe te wijzen?
[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2011 19:02 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
10 second ninja DONE
Sagat schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:31:
@kneok
woah! Ik dacht dat jij aan het kiezen was tussen akuma en cammy, hah shows how much i know
Ik heb na die twee matches nog wel een of twee keer casual met Akuma en Cammy gespeeld tegen Freakjam maar ik merkte van tevoren in training mode al dat ik echt te weinig gespeeld heb de afgelopen twee maanden, ik krijg op het moment de meest simpele combo's met hen er gewoon niet meer uit, ik ken ze allemaal nog uit m'n hoofd maar op het scherm toveren, ho maar. Vreemd genoeg zaten de simpelere bnb's van Balrog er nog wel in dus heb ik daar maar voor gekozen (wat heeft geholpen is dat ik in MvC3 op het moment ook met een semi-charger speel).
Ik zie dat ik weer eens tegen onze Vega grootheid mag spelen, de laatste keer tegen z'n Chun was een kleine afgang dus ik denk dat ik maar weer eens een paar uurtjes training mode in zal moeten duiken om een kans te maken
@dvdkiwi >>> Het enige wat ik me kan voorstellen is de electricity move van Blanka, de lightning kick van Chun Li en die chop chop move van Gen, maar je hebt dan zo weinig controle over die moves dat het je in een match alleen maar problemen zal opleveren.
[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 04-04-2011 04:45 ]
-
De moves die Nazanir noemt komen er idd zonder turbo al redelijk makkelijk uit.
Dacht de trials wel even te doen, maar bij de meeste chars kom ik niet verder dan de 3e set trials...
Zal er eens goed voor gaan zitten binnenkort.
*edit*
Laat ik mijn eerdere vraag even anders stellen: wat doet de turbo functie precies dan?
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2011 18:31 ]
10 second ninja DONE
Rose even geprobeerd, ze speelt opzich wel leuk, 4x ultra finish (woet!) online, dus tja.
Akuma is toch echt wel mijn main merk ik. Het gaat gewoon echt lekker vloeiend. Ik beheers de vortex misschien nog niet zo goed, maar het idee erachter lukt me toch heel aardig. Veel crossovers en mixups om mijn tegenstander gek te maken, supertje erdoorheen, echt zonder moeite. Speelde ik tegen een Adon ook gister. Eerste potje was naar mijn gevoel wat aftasten, kijken hoe ik hem kon baiten en counteren, 2e ronde speelde ik hem echt helemaal gek met een perfect/super finish.
Ik moet wel even kwijt dat ik een schijthekel heb aan Ken spelers zeg. Het lijkt alsof zijn uppercut echt OVERAL doorheen gaat. Lekker combootje ana het doen, nee hoor, SHORYUKEN. Echt frustrerend gewoon. Net zoals de Cyclone Throw van Abel, ik snap echt niet waarom sommige skills zulke zieke prioriteiten hebben. Kijk een Shoryuken op wake-up, kan ik nog wel bij inkomen, beetje baiten en dan hoppa, niet inspringen dus.
Maar ik wil niet het idee hebben dat ik gestraft kan worden voor iets dat ik GOED doe. Kijk als ik inspring op een Ken, mag ik verwachten dat hij een uppercut doet, dat is gewoon SSF4 basics, dus blijf ik net voor hem zitten, doet hij een uppercup op wake-up en kan ik hem ervoor straffen. Zo werkt het spel. Maar hij moet mij niet kunnen counterstraffen, zo is het gewoon een get out of everything free card, bah.
-
Als je iets mis zit met je timing dan gaat de shoryuken je altijd raken, dat is niet ken exclusief Ken, iedereen met een goede dragonpunch achtige move kan het. (ryu, cammy, dan,rufus etc)
Dat is in combinatie met fadc 1 van de grootste minpunten van dit spel.... ,omdat ze gebait dan ook weer kunnen cancellen en dan NOG STEEDS in frame advantage zitten.
Het is een ander verhaal als je door een shoryuken geraakt word terwijl hij een combo aan het blocken is. Niet elke combo op block zet iemand vast, omdat blockstun veel minder hoog is dan hitstun. daarom worden vaak jab combo's gebruikt, shit damage scaling op hit, maar safe on block (geen shoryu, ultra of command throw spam mogelijk)
Dus ik moet checken of de blockstring wel goed zit? Kan ik dit oefenen in training modus met een dummy of? Ik weet namelijk dat ik geen combo fout maak, wanneer ik dezelfde combo op een dummy doe met block after first hit, dan weet je meteen in principe of je combo string goed is. immers, ben ik te laat, blocked hij de 2e hit. En ik weet nog niet genoeg van de engine van het spel om me echt te kunnen verdiepen in fram advantages en hoe dit werkt e.d. eerst eens leren vechten
-
je kies zelf Ken oid, dan jou character als 2e. je zet de cpu op record en neemt een combo op.
Deze recording zet je dan op playback, je blocked de eerste hit en gaat als een gek shoryuken spammen met ken. Wanneer er super of shoryken doorheen komt weet je of het een goede blockstring is of niet.
Ik merk ook dat het helpt om gewoon positief commentaar naar het scherm te roepen, als mijn tegenstander iets briljants doet ofzo. Heeft mijn spel ervaring geholpen en omdat ik relaxter speel, speel ik eigenlijk ook weer beter.
[ Voor 61% gewijzigd door Nazanir op 06-04-2011 09:36 ]
-
Freakjam......vandaag 22.00ish? Half uurtje eerder of later is voor mij ook geen probleem.
10 second ninja DONE
-
Zal rond een uur of 9 online zijn.
22:00 is coolSagat schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:41:
Vandaag de laatste dag van ronde 2 van ons online toernooitje.
Freakjam......vandaag 22.00ish? Half uurtje eerder of later is voor mij ook geen probleem.
is everything cool?
Ja is goed..Nazanir schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:47:
Timmie-Kun, vanaaf rond een uur of 8-9? Ik ben in principe de hele avond wel beschikbaar, maar dat zou voor mij ideaal zijn, kan ik even rustig eten enzo
Hallo met Tim
heb net je dm gelezen. 9 uur is goed.firlian schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:14:
Heb mootje gisteren een berichtje gestuurd hier, maar nog geen reactie. Ik ben weinig online @xbl.
Zal rond een uur of 9 online zijn.
Zojuist alle normal trials van Zangief afgerond!
De laatste (stage 5) waren wel heel simpel (is dat bij iedere char zo?)
Bij alle andere chars ben ik nog niet voorbij de 3e stage...
Het word iets later, net terug van visite...ik kom zo online
10 second ninja DONE
gg dude. Wist niet dat jij Akuma speelde
/edit: trouwens, moet ik nu weer tegen Mootje? Klopt dat?
[ Voor 30% gewijzigd door Pkunk op 06-04-2011 22:25 ]
Hallo met Tim
normal trials? Speel je nog vanilladvdkiwi schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:34:
Wop wop!
Zojuist alle normal trials van Zangief afgerond!
De laatste (stage 5) waren wel heel simpel (is dat bij iedere char zo?)
Bij alle andere chars ben ik nog niet voorbij de 3e stage...
@tourney
Freakjam - Sagat........0 - 2
errr maar waarom Dan? Dacht eigenlijk nog dat je aan het warm spelen was
ggs........toen je wegging heb ik meneer tooth zowel met Ryu als met Seth kunnen nakken, alleen hij speelde zelf ook seth en die was lang zo eng niet als zijn ibuki of guy.
* Sagat gaat bracket bijwerken
10 second ninja DONE
Nope, bracket word in deze fase gespiegeld. Ik mag fijn tegen MootjePkunk schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:20:
Pkunk - Nazanir : 2 - 0
gg dude. Wist niet dat jij Akuma speelde
/edit: trouwens, moet ik nu weer tegen Mootje? Klopt dat?

@kneok/emersion
Graag uiterlijk morgen resultaat doorgeven anders gaat ik loten.
10 second ninja DONE
Bij dezeSagat schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:09:
[...]
Nope, bracket word in deze fase gespiegeld. Ik mag fijn tegen Mootje![]()
![]()
@kneok/emersion
Graag uiterlijk morgen resultaat doorgeven anders gaat ik loten.
KneoK - Emersion : 2 - 1
Ik zei het ook al tegen hem, niet verdiend want ik speelde echt als een dweil maar goed, wanneer speel ik niet als een dweil
De normale trials inderdaad.
Kom net kijken bij SF4, dus gaat nog niet heel makkelijk
Wat is vanilla?
Met Vanilla bedoelen ze de eerste Street Fighter IV.dvdkiwi schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:12:
[...]
De normale trials inderdaad.
Kom net kijken bij SF4, dus gaat nog niet heel makkelijk![]()
Wat is vanilla?
Ben pas net met SF4 begonnen (heb 'm nu een jaartje of zo), dus zou het zonde vinden om SSFIV te kopen.
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 06-04-2011 23:39 ]
Ik was inderdaad net pas online, maar speel al een hele week brak. Ben 1250 PP gedroppedSagat schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:04:
[...]
normal trials? Speel je nog vanilla![]()
@tourney
Freakjam - Sagat........0 - 2
errr maar waarom Dan? Dacht eigenlijk nog dat je aan het warm spelen was![]()
ggs........toen je wegging heb ik meneer tooth zowel met Ryu als met Seth kunnen nakken, alleen hij speelde zelf ook seth en die was lang zo eng niet als zijn ibuki of guy.
* Sagat gaat bracket bijwerken
Toen ik met Akuma speelde, speelde ik nog het beste haha! GGS.
is everything cool?
Match 1:
Match 2:
Match 3:
Jullie speelden allebij slechtKneoK schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:12:
Ik zei het ook al tegen hem, niet verdiend want ik speelde echt als een dweil maar goed, wanneer speel ik niet als een dweilZal dadelijk of morgen weer even de replays opnemen en posten.
Vorige keer verbaasde ik mij er nog over dat je die BnB combo telkens zo goed uitvoerde, nu miste je 'm heel vaak.
@Mootje
Die lag was inderdaad erg vervelend. Zelfs Nazanir zou deze lag hebben opgemerkt
Had vooraf nog even mijn broertje gewaarschuwd, en die was braaf tv aan het kijken, dus daar kan het deze keer niet aan gelegen hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door firlian op 07-04-2011 02:26 ]
Haha, klopt, als Emersion iets meer als ons vorige treffen had gespeeld dan was het een dikke 2-0 voor hem geweest. Wat die BnB's betreft, mjah, wil ik het niet over hebben, dramatischfirlian schreef op donderdag 07 april 2011 @ 02:23:
[...]
Jullie speelden allebij slecht![]()
Vorige keer verbaasde ik mij er nog over dat je die BnB combo telkens zo goed uitvoerde, nu miste je 'm heel vaak.
[...]
Volgens het schema mogen wij elkaar weer tegen elkaar opnemen, laat maar weten wanneer je van de week wilt spelen.
Ik zat die dag meer in de marvel sfeer, dus was slechte dag voor de deadline
Ik zal loser round met Vega spelen om mijzelf en anderen niet te kort te doen, ik speel al tijden geen alts meer als voorbereiding van de offline toernooien deze maand. Ik kreeg simpelste ex-legs combo's er niet uit met chun
Prepare to get clawed!
En dan ook nog is winnen op een time out
Maar verder helemaal eens met Emersion, een win is een win.
Bracket is bijgewerkt.
* Sagat ponders......ik zou kunnen kijken of de camera van mijn vrouw ook een film mogelijk heeft zodat ik mijn matches met Foamo en misschien zelfs met Emersion nog zou kunnen uploaden. Maar ik vrees dat het dan crappy iphone werk zal worden omdat die camera een dig. spiegel reflex is van een paar jaar oud en ik dacht dat ze nog niet zo lang een video functie hadden. Misschien vandaag dit is even bekijken.
Mootje: wanneer kan je spelen? Ik kan dus rond 22.00, en op zaterdag of zondag misschien wat vroeger in de ochtend....zeg maar tussen 9 en 10ish.
[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 07-04-2011 09:45 ]
10 second ninja DONE
DSLR van mijn vrouw heeft idd geen video mogelijkheid.
Test filmpje met de iphone is hoopgevend, maar ik ga het vanavond doen, om te zorgen dat er geen irritante reflecties in het beeld zijn.
Ik snap nu trouwens ook gelijk het nut van een statief.
Oh alsvast een sneak preview, match 1 tussen mij en freakjam was ook niet bepaald om over naar huis te schrijven

10 second ninja DONE
Haha, dat zal waarschijnlijk aan mij liggen ook, want ik bak er echt niets van de laatste dagen. Ik heb nog nooit zoveel lopen vloeken/tieren de laatste dagen. Zelfs me moeder noemt het een "teringspel" omdat ik altijd loop te schelden.Sagat schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:43:
Ok even snel gekeken
DSLR van mijn vrouw heeft idd geen video mogelijkheid.
Test filmpje met de iphone is hoopgevend, maar ik ga het vanavond doen, om te zorgen dat er geen irritante reflecties in het beeld zijn.
Ik snap nu trouwens ook gelijk het nut van een statief.
Oh alsvast een sneak preview, match 1 tussen mij en freakjam was ook niet bepaald om over naar huis te schrijven
Gelukkig is mijn appartement bijna klaar haha
[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 07-04-2011 13:16 ]
is everything cool?
Ik ga zelf trouwens ook verhuizen binnenkort, nu fijn mijn huidige apartement aan het opruimen/inpakken voor de komende verhuizing........fun!
10 second ninja DONE
[ Voor 14% gewijzigd door M0otje op 07-04-2011 20:27 ]
-
is everything cool?
plinken en oefenen.. Ik heb zelf geen stick dus kannie echt plinken maar ik merk wel dat combo's zoals Akuma/Ryu/Ken cr.lp,cr.lp,cr.mp -> hdk veel minder goed gaan als ik een tijdje niet gespeeld heb. De timing moet je gewoon echt in de vingers krijgen. Als ik een tijdje een andere char gespeeld heb moet ik toch weer even wennen aan de timing. Zo heeft Cody nagenoeg dezelfde combo, maar kan je niet makkelijk zijn cr.lp mashen zoals bij Akuma/Ken/Ryu..Nazanir schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:59:
Ik merk dat linken lang niet altijd even goed gaat, tips iemand?
[ Voor 21% gewijzigd door Pkunk op 08-04-2011 00:22 ]
Hallo met Tim
Ik zal even een specefiek voorbeeld proberen te geven voor bijv Akuma:
3x cr.lp -> l spin kick -> h uppercut.
combo 2x cr.lp -> link cr.lp -> cancel into l spin kick -> cancel into h uppercut.
Zonder het linken, gaat dit op zich helemaal goed, alleen als ik die 2 cr.lp in het begin erbij wil doen, merk dat ik qua timing in de problemen kom. Het enige wat ik er aan kan doen is oefenen denk ik. Ik begrijp het hele idee achter combo/links/cancels gewoon. Kwestie van oefenen, simpel as that.
Wat bijv wel altijd vlekkeloos gaat: j.mk cr.mk fireball, omdat ik merk dat ik eigenlijk de jump kick al link naar de crouching kick, dan gewoon cancelen naar een fireball.
Zelfde geld voor zijn u1: crossover j.lk en dan de motion voor u1: lp lp hold away lk hp. Moet nog iets sneller worden zodat mijn tegenstander niet de tijd heeft om eruit te springen, maar lukt over het algemeen wel aardig.
Waar ik daarna op zoek ben, zijn andere manieren om deze erin te linken. Nu weet ik dat je in supers kan cancelen, maar ultras moet je in linken. Gewoon zoeken, fora lezen en dan oefenen. Maar damn valt dat tegen soms
-
Aargh, kijk hiervandaag pas weerM0otje schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:26:
@sagat : Is goed. Rond 22.00 ben ik online (vanavond dus).

Sorry mate. Wanneer zou je nogmaals kunnen?
10 second ninja DONE
nieuws: 'Super Street Fighter IV: Arcade Edition verschijnt als dlc'
Tegen die tijd maar wat MS puntjes aanschaffen
Staat nog geen prijs bij, maar ik gok op de 800-1200 range. Beetje de prijs van de standaard DLC.
[ Voor 51% gewijzigd door Nazanir op 08-04-2011 16:27 ]
-
Nice, ben blij dat het toch DLC wordt! Scheelt weer een schijfje in de kastNazanir schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:13:
Goed nieuws:
nieuws: 'Super Street Fighter IV: Arcade Edition verschijnt als dlc'
Tegen die tijd maar wat MS puntjes aanschaffen
Staat nog geen prijs bij, maar ik gok op de 800-1200 range. Beetje de prijs van de standaard DLC.
is everything cool?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
interresante feature wel:
"you can choose the 'Super' or the 'AE' version of your character?"
edit:
nevermind, de mensen op SRK begrijpen het verkeerd:
"versus battles against regular SSFIV PLAYERS", oftewel je kan spelen tegen mensen die de DLC niet zullen kopen.
[ Voor 44% gewijzigd door FREAKJAM op 08-04-2011 16:24 ]
is everything cool?
maakt niet uit, ging tegen cinneq en foama spelen dus had me iig vermaakt. Hmm ik kan op zich vandaag en hele weekend. Als jij mij een dag en tijd aangeeft dan ben ik er wel.Sagat schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:32:
[...]
Aargh, kijk hiervandaag pas weerGisteren eigenlijk de hele dag bezig/weg geweest.
Sorry mate. Wanneer zou je nogmaals kunnen?
@ boven
Het is toch dat ssf4 sowieso een patch krijgt met alle AE tweaks? Dus de dlc is enkel characters en maybe die extra online features? Dus dan krijg je niet dat iemand met een AE Ken speelt tegen een SSF4 Ken, dat zou beetje krom zijn, lijkt mij.
[ Voor 23% gewijzigd door M0otje op 08-04-2011 18:15 ]
Ik wil eigenlijk jullie mening nu wel eens weten. Jullie hebben afgelopen week tegen me gespeeld (Endless Battle of Tournooi, toen ik met een fightstick speelde). Vinden jullie me met fightpad beter spelen of niet?
Ik ben op dit moment een filmpje aan het uploaden van een game die ik zojuist heb gespeeld.
Graag jullie mening
Geluid is niet helemaal sync zie ik.. lang leven custom roms op mijn Galaxy S...
[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 08-04-2011 20:47 ]
is everything cool?
-
-
Ik had toch met Cammy moeten spelen, dat ging naderhand veel beter en ik vergeet altijd weer te techen tegen Firlian
Ggs!! Ik zal dadelijk of morgen weer even de filmpjes uploaden.
Edit: @Nazanir >>> Als het goed is heeft een cLP of cLK genoeg invincibility om Blanka uit z'n electricity dinges te slaan of schoppen. Ik weet niet met welk karakter je speelt maar dragonpunch moves werken ook als je ze op wakeup doet terwijl hij staat te electrocuteren (dus de dp's van Ryu, Akuma, Ken etc. maar ook de Canon Spike van Cammy om er een paar te noemen). Als hij het van een afstandje doet dan kun je met de juiste spacing ook een cMK gebruiken. En Supers en Ultra's werken natuurlijk ook.
[ Voor 51% gewijzigd door KneoK op 08-04-2011 22:21 ]
Jullie weten nu toch wel eens dat ik van het betere smijtwerk ben?KneoK schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:14:
... en ik vergeet altijd weer te techen tegen Firlian
Vooral tegen balroq is het wel fijn omdat je hem uit zijn specials kunt gooien, behalve headbut natuurlijk

En idd, die cammie was veel gevaarlijker.
[ Voor 4% gewijzigd door firlian op 08-04-2011 22:18 ]
volgens mij werkt low punch/kick wel, alleen je moet niet te dichtbij staan, wel een beetje sweep afstand houdenNazanir schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:58:
Maar dan krijg ik zelf een schok, dat helpt niet echt als ik in tijdsnood zit, maar hem niets kan maken als het mij verder in gevaar brengt.
is everything cool?
Heh vind je algemene speelstijl redelijk hetzelfde als tegen mij. Verder valt me op dat je best veel fireballs succesvol absorbde met focus. Tegen mij was dat minder. Miss omdat je vertrouwder bent met de fightpad Miss omdat Sagat met hoog/laag toch lastiger is? Helaas nog geen tijd gehad om onze match te filmen. Dan is er meer vergelijkings materiaal.
@Mootje
Miss vanavond ergens? En dan denk ik aan een uur of 11. Na studio sport. Overdag kom ik miss nog even online maar ik weet nu nog niet hoe laat dit zal zijn.
10 second ninja DONE
Je speelt Kuma toch? Dan zou ik gewoon teleporten als blanka me in de hoe met elec spamde. Verder heeft Ryu zijn jump into tatsu om uit de hoek te komen maar ik weet niet of dat met Kuma ook kan.Nazanir schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:58:
Maar dan krijg ik zelf een schok, dat helpt niet echt als ik in tijdsnood zit, maar hem niets kan maken als het mij verder in gevaar brengt.
Maar eigenlijk is dit een probleem wat je perfect kan naspelen in de trainings mode.
10 second ninja DONE
Maar goed je kan nog net zien wat er gebeurd.
Match 1
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qVDRayE8-Vk]
Match 2
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=itYdPHhu9gg]
[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 09-04-2011 09:56 ]
10 second ninja DONE
is everything cool?
Dat van het gooien herken ik ook erg van het spelen met stick, maar toen ik langer speelde ging dat wel beter. utra's gingen ook goed maar toch. Het algemene gevoel met stick was minder. Misschien als je gelijk een echt goede stick koopt dat het dan anders is, maar ik voelde alleen maar de nadelen van stick spelen minder worden en zag niet in wat voor mij nou het grote voordeel was.
@tourney
Nou morgen zondag is al weer de laatste dag van speelronde 3. Mootje het is weer hetzelfde verhaal als voor vandaag, alleen nu schat ik de kans dat ik overdag online kan helemaal zeer laag in. Daarentegen zou ik wel weer na studio sport kunnen. Als je in de middag wil moeten we echt even een tijd afspreken dan kan ik misschien wel even 10 mins online gaan.
Om de tijd te doden net trouwens maar chun li afgerond. Vreemd vind ik het om met haar te spelen, sowieso ben ik niet echt/echt niet een charge speler, maar ik kan niet echt een constante manier vinden om met haar te spelen. Ook weer leuke dingen gezien met super en ultra's
super verliest van Giefs 360+k far
ultra wint van makato's wall jump ultra terwijl de tegenstander echt een seconden of 2-4 wachte
ultra verliest van duds ultra (maar das opzich logisch punches vs vuurbal met relatief trage start...)
Next up...Dan!
10 second ninja DONE
Je hoeft me enkel een tijd te geven en dan zorg ik er wel voor dat ik online ben. Jij bent degene met weinig tijd dus geef me een tijdstip
Hallo met Tim
10 second ninja DONE

10 second ninja DONE
Heb wel veel filmpjes van Tokido bekeken, veel aan gehad.
-
KneoK schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:14:
Ggs!! Ik zal dadelijk of morgen weer even de filmpjes uploaden.

Sorry sorry sorry
Beetje druk gehad van het weekend, ik ga zo ff eten en daarna zal ik mijn afgang even opnemen.
Edit, de matches:
[ Voor 23% gewijzigd door KneoK op 10-04-2011 20:27 ]
Behoorlijk kansloos. De potjes daarna zat ik een beetje uit te zoeken wat ik tegen die pokes kan doen, maar ik heb geen idee. Hebben die echt zo'n hoge prio? Ik zie in filmpjes vaak HP van Akuma, maar dat hielp niks.. Zal ook wel de timing wezen, maar toch.. halp?
Hallo met Tim
edit:
good boy!
[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 10-04-2011 21:43 ]
is everything cool?
Hallo met Tim
Mootje vs Sagat 2-1
En weer was ik verast door het char, geen Adon maar Ryu. Maar je mastery van hem was ruim voldoende. Het werd nog spannend maar leuke combo's.
Oh ik had helemaal met dat @!#

Ik zal de match binnenkort online zetten.
@Timmie
Nope na Sagat heb ik Seth als 2e naar 1000 punten gebracht. Wel de laatste tijd veel fimpjes van Ferdi )(|| seth ||) gekeken maar het enige wat ik kon kopieeren was zijn kick naar headstomp in de corner. Mijn sparrings maatje vind mijn Seth handiger dan mijn Sagat...maar zijn health he, een paar klappen en het is einde verhaal.
@endless
Tering was was Emersion aan het beasten zeg. En toen die weg was ging timmie ff los met zijn Ryu
ggs gasten!
10 second ninja DONE
thanks! Ik was 2x inderdaad erg close tegen Emersion. Stiekem kan je met Dan best veel pressie zetten. Met zijn hurricane kick kom je namelijk vrij vaak dicht tegen de tegenstander. Je raakt de tegenstander vrij vaak, of je forceert een throw.
@Sagat
Wij hadden ook nog een aantal leuke potjes! Was minder leuk te zien dat je me ownde met Dan, maar ik raak altijd in paniek in mirrormatches
is everything cool?
Verder was het 2-1 en die laatste pakte ik je omdat je in mijn ultra sprong, geen idee of je nog bvb een ex Dan wannabe tatsu had kunnen doen om er niet in te vallen.
Maar idd leuke potjes.
10 second ninja DONE
Ik vind je Seth ook wel nice trouwens!
[ Voor 19% gewijzigd door FREAKJAM op 11-04-2011 09:47 ]
is everything cool?
Ja, ik dacht al dat je zou denken, van ...waarom Ryu?! Ik ben eigenlijk niet al te goed met hem, maar ik vind zijn combos wel leuk om uit te voeren. Ik maakte in de 2e match geloof ik een enorme blunder. Adon is leuk om mee te spelen, maar had even geen zin in Adon.Sagat schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:47:
@tourney
Mootje vs Sagat 2-1
En weer was ik verast door het char, geen Adon maar Ryu. Maar je mastery van hem was ruim voldoende. Het werd nog spannend maar leuke combo's.
Oh ik had helemaal met dat @!#![]()
joypad ding een bericht in getypt dat ik met timmie ging spelen, was die msg niet verstuurd, vandaar dat het berichtje na 10 minuten alleen GGS was.
Ik zal de match binnenkort online zetten.
@Emersion Wanneer wil je match doen?
Ik snap het echt niet, je kan met Ken heel veel druk zetten op iemand, zelfs zoveel dat ik een Ryu met 13000+ punten heb verslagen, puur omdat ik gewoon nergens voor terugdeinsde en bleef aanvallen. Op een gegeven snapte hij het niet helemaal en maakte hij fouten die ik lekker afstrafte.
I.p.v. dat die apen eens fatsoenlijk leren spelen met hem (ik kan bijna niks met hem), gaan ze letterlijk naar achteren springen, naar voren springen + HK, cr HK, rinse, repeat -_-
Lekker een paar uitlokken door bijv, mijn combo te droppen, en dan lekker afstraffen met ultra's en supers (ik was Akuma) je merkt dan echt dat die mensen gewoon niets kunnen, maar wel hun puntjes kunnen krijgen met cheape tactics. Want ze zijn te dom om bijv de half circle backwards fireball van Akuma keer op keer te willen focussen, terwijl met m of h punch, hij 2 of 3 hits is. Dan een halve jump in doen, wachten op wake up uppercut, en weer afstraffen. Ik geloof dat ik niet eens zo slecht was toen ik 2 maandjes geleden begon.
-
maakt me niet veel uit, ik ben wel aardig wat online deze week met sf4 denk ik. aankomend weekend weer offline toernooiM0otje schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:10:
[...]
Ja, ik dacht al dat je zou denken, van ...waarom Ryu?! Ik ben eigenlijk niet al te goed met hem, maar ik vind zijn combos wel leuk om uit te voeren. Ik maakte in de 2e match geloof ik een enorme blunder. Adon is leuk om mee te spelen, maar had even geen zin in Adon.
@Emersion Wanneer wil je match doen?
vanavond rond 9 uur?Emersion schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:15:
[...]
maakt me niet veel uit, ik ben wel aardig wat online deze week met sf4 denk ik. aankomend weekend weer offline toernooi
http://kotaku.com/#!57908...ino-crisis-wink/gallery/1
Ziet er nice uit allemaal maar ben wel benieuwd naar het combo systeem.
Hallo met Tim